SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige linkjes:
Startlijst
Officiële Dakar website
dakartrucks.nl
Rallymaniacs
Tussentijdse resultaten
Website met updates door Hans Stacey zelf
Site met veel foto's
Twitteraccounts met veel nieuws:
Mark Bremer
DakarGids
Lars ten Harkel
Natascha Kayser
Alex Miedema
RallyRaidNieuws
RTL GP
Marcel Vermeij
Facebookpages die je wilt liken:
Dakar de Rooy
Dakartrucks
Hamer Dakar
Hans Stacey
Trucksport
VeKa Racing
Gave filmpjes 2015:
Mag worden aangevuld uiteraard
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:31 schreef Sounddragon het volgende:
Beetje met de TT gerommeld; zo goed?
Ik vind het prima hoor Nu nog zien of het voldoende is om de toorn van moblo af te wendenquote:Op woensdag 11 januari 2017 18:31 schreef Sounddragon het volgende:
Beetje met de TT gerommeld; zo goed?
Volgens mij leest de ASO mee, ze willen de etappe van morgen ook aflassen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:31 schreef Sounddragon het volgende:
Beetje met de TT gerommeld; zo goed?
Pas op, of ik ga vragen of hier mensen zijn die Wie is de Mol kijkenquote:Op woensdag 11 januari 2017 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind het prima hoor Nu nog zien of het voldoende is om de toorn van moblo af te wenden
quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:12 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Volgens mij leest de ASO mee, ze willen de etappe van morgen ook aflassen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:15 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik snap het en ik geef de organisatie gelijk als ze de boel aflassen. Maar t blijft kutYup.. dat wel, maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Ohw, voor die het kanaal overgepeddeld is ben ik hinkelend halverwege Duitsland; vaak ben je te bangquote:Op woensdag 11 januari 2017 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind het prima hoor Nu nog zien of het voldoende is om de toorn van moblo af te wenden
Mja, ze hebben nog een gigantische afstand af te leggen om morgen aan de start te kunnen verschijnen (als die etappe doorgaat)quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:44 schreef Alexxxxx het volgende:
Ze zijn boven water!
http://rallymaniacs.com/d(...)-op-assistentie.html
Mjah, ik lees zo hier en daar dat er nu zelfs deelnemers beginnen te mopperen.. en terecht.. de ASO is zichzelf in hun voet aan het schieten. Russen straks weg, andere grote teams vinden dat er geen leuke competitie meer is, die gaan hun heil ook ergens anders zoeken, minder deelnemers, minder sponsoren, R.I.P. Dakar.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:12 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Volgens mij leest de ASO mee, ze willen de etappe van morgen ook aflassen.
*afgelastenquote:Op woensdag 11 januari 2017 19:12 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Volgens mij leest de ASO mee, ze willen de etappe van morgen ook aflassen.
Moet je lekker doen, klim ik wel weer op de kastquote:Op woensdag 11 januari 2017 19:13 schreef motorbloempje het volgende:
Pas op, of ik ga vragen of hier mensen zijn die Wie is de Mol kijken
Zou wel echt giga kut zijn trouwens. Kunnen we net zo goed in 1 keer naar de finish rijden.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:12 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Volgens mij leest de ASO mee, ze willen de etappe van morgen ook aflassen.
quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mooie beelden vind ik op RTL
Welke aflevering, die van gisteren?quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Leuk interview, hele verbetering zo
Nou ja, ik vraag het me af. Dan vraag je ook iets op het gebied van zelfkritiek. Dat vraag je van Fransen. Ik geef het je te doenquote:Op woensdag 11 januari 2017 20:18 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ben het overigens eens met de gedachtegang hier. Er zullen dingen moeten gaan veranderen, one way or another. Ben eens benieuwd hoe zij het zelf evalueren als over een week of 2 alles klaar is. Organisatie zal ook terugkijken en conclusies trekken lijkt me.
Dit. Beste voorbeeld is bij een protest tegen plannen van Air France het letterlijk uitkleden van managers door werknemers die hierna ontslagen zijn. De vakbonden eisten doodleuk dat die lui weer aangenomen zouden worden en dreigden met nog meer protesten als dat niet zou gebeuren.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, ik vraag het me af. Dan vraag je ook iets op het gebied van zelfkritiek. Dat vraag je van Fransen. Ik geef het je te doen
ik denk niet dat ze mogen starten, ze hebben de finish immers niet gehaald. Hoogstens met een roze nummer, maar ze zijn niemands assistentie. Maar wij (Kleyn) sponsoren dit team, ik ben al lang blij dat de mannen heelhuids boven water zijn nadat we anderhalve dag niks meer van ze gehoord hebben.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, ze hebben nog een gigantische afstand af te leggen om morgen aan de start te kunnen verschijnen (als die etappe doorgaat)
in mn liveblog heb ik dat eerder vanavond gepost geen zn terug te zoeken, ik neem ff een uurtje vrijquote:Op woensdag 11 januari 2017 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kan het slecht terugvinden, maar is er misschien een overzichtje van de geplande lengtes van de special stages vs de werkelijk gereden afstand in special stages? Kan me voorstellen dat er inmiddels bijna net zo veel geschrapt is als dat er wel verreden is
Okee cool, ik ga wel even in de OP graven danquote:Op woensdag 11 januari 2017 20:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
in mn liveblog heb ik dat eerder vanavond gepost geen zn terug te zoeken, ik neem ff een uurtje vrij
Misschien dat de Reiger advertorial nog een keer herhaald kan worden?quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben wel benieuwd wat voor repo we straks op RTL krijgen. Een uur lang intverviews met mensen die niks te vertellen hebben. Lijkt me tof
Nou joepie, net zin an Doe dan maar liever dat achterliggie-immekaarzettequote:Op woensdag 11 januari 2017 21:43 schreef Coelho het volgende:
[..]
Misschien dat de Reiger advertorial nog een keer herhaald kan worden?
Wat is een roze nummer?quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:52 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik denk niet dat ze mogen starten, ze hebben de finish immers niet gehaald. Hoogstens met een roze nummer, maar ze zijn niemands assistentie. Maar wij (Kleyn) sponsoren dit team, ik ben al lang blij dat de mannen heelhuids boven water zijn nadat we anderhalve dag niks meer van ze gehoord hebben.
extreem veel Tom, volgens een van de medewerkers op twitterquote:Op woensdag 11 januari 2017 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben wel benieuwd wat voor repo we straks op RTL krijgen. Een uur lang intverviews met mensen die niks te vertellen hebben. Lijkt me tof
Serviceteams hebben dat, Offringa bijvoorbeeld. Dan mag je ook starten als je niet (op tijd) de finish hebt gehaald, en mag je tegen de rijrichting in rijden. Ton van genugten mag bijvoorbeeld niet terug rijden als Gerard de Rooy achter hem stil komt te staan. Offringa mag dat wel als Willems stil staat. Nadeel is wel dat je als allerlaatste moet starten. Offringa was van de week een keer 26e of zo? Maar meost alsnog als een van de laatste starten.quote:Op woensdag 11 januari 2017 22:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat is een roze nummer?
Iig tof dat ze boven water zijn!
Bij het uitgraven van de Iveco's van Van Genugten en Van Ginkel leverde het mooie beelden opquote:Op woensdag 11 januari 2017 22:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
extreem veel Tom, volgens een van de medewerkers op twitter
Dankje!quote:Op woensdag 11 januari 2017 22:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Serviceteams hebben dat, Offringa bijvoorbeeld. Dan mag je ook starten als je niet (op tijd) de finish hebt gehaald, en mag je tegen de rijrichting in rijden. Ton van genugten mag bijvoorbeeld niet terug rijden als Gerard de Rooy achter hem stil komt te staan. Offringa mag dat wel als Willems stil staat. Nadeel is wel dat je als allerlaatste moet starten. Offringa was van de week een keer 26e of zo? Maar meost alsnog als een van de laatste starten.
Nee, of het daar zo lekker mee gaat Waarom rijdt Tim niet met die cam? Die scheurt vrolijk in het rondquote:Op woensdag 11 januari 2017 22:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
extreem veel Tom, volgens een van de medewerkers op twitter
Die heeft (tijdens de specials) geen tijd om rond te kloten, die rijdt een rally. Tom is er met een ander doel. Ons vermaken. Of ons ergeren, doet er niet toe, als er maar over gepraat wordt. Tom Coronel, I love it, I hate it. Dat idee.quote:Op woensdag 11 januari 2017 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, of het daar zo lekker mee gaat Waarom rijdt Tim niet met die cam? Die scheurt vrolijk in het rond
Ja maar kom op. Tim rijdt lekker rond, en aan die schrootskelter van Tom is nog geen tie-rippie meer te vinden dat niet al duizend keer kapot geweest is We willen ook weleens een keer iets horen van "Er lukt wat, jeej "quote:Op woensdag 11 januari 2017 22:56 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Die heeft (tijdens de specials) geen tijd om rond te kloten, die rijdt een rally. Tom is er met een ander doel. Ons vermaken. Of ons ergeren, doet er niet toe, als er maar over gepraat wordt. Tom Coronel, I love it, I hate it. Dat idee.
Volgens het persbericht ging het gisteren goed.quote:Op woensdag 11 januari 2017 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar kom op. Tim rijdt lekker rond, en aan die schrootskelter van Tom is nog geen tie-rippie meer te vinden dat niet al duizend keer kapot geweest is We willen ook weleens een keer iets horen van "Er lukt wat, jeej "
Nee.quote:Op woensdag 11 januari 2017 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Die boucou gasten zijn er toch ook wel een keertje klaar mee inmiddels? "JIJ WEER??! Kan je niet gewoon met een fatsoenlijk ding aan de start komen of zo "
Ik heb niet vaak een band zo stuk gezienquote:Op woensdag 11 januari 2017 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Die lekke band op het eind Maar NET lang genoeg op doorgereden
Ik zat ook al te denken... die Coronel maakt wel goed gebruik van de servicefee die ie betaalt zegquote:Op woensdag 11 januari 2017 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Die boucou gasten zijn er toch ook wel een keertje klaar mee inmiddels? "JIJ WEER??! Kan je niet gewoon met een fatsoenlijk ding aan de start komen of zo "
Uitgereden had hij hem al. Zijn enige doel is om een keer samen met Tim aan de finish te komen. Goedschiks of kwaadschiks.quote:Op donderdag 12 januari 2017 00:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik zat ook al te denken... die Coronel maakt wel goed gebruik van de servicefee die ie betaalt zeg
Maar kom op, zo kun je toch niet met trots zeggen dat je Dakar hebt uitgereden? Een derde van de specials is geschrapt en een derde heeft bij Boucou op sleep gehangen. Het andere derde deel heeft ie hulp gekregen van Tim om binnen te komen, want dat is kennelijk een veel betere sleutelaar dan Tom.
Dat zal dit jaar hooguit kwaadschiks worden danquote:Op donderdag 12 januari 2017 10:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Uitgereden had hij hem al. Zijn enige doel is om een keer samen met Tim aan de finish te komen. Goedschiks of kwaadschiks.
Vorig jaar hadden we 13 etappes en dankzij afschuwelijk weer in Argentinië werden er 9 ingekort en 1 geschrapt, de 3 etappes in Bolivia waren de enigen waarin niet gesneden werd.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kan het slecht terugvinden, maar is er misschien een overzichtje van de geplande lengtes van de special stages vs de werkelijk gereden afstand in special stages? Kan me voorstellen dat er inmiddels bijna net zo veel geschrapt is als dat er wel verreden is
Nou nou, ik word bijna bangquote:The arms, shoulders and legs of the riders will be put to a rude test, especially during the long “trial” section that will be the key moment early in the day. The special stage will become a lot more rolling as it nears its end, but the navigation subtleties will impede maximum attacks. Errors will be penalized not in seconds but in minutes.
Je hebt een petje besteld waar heel groot ASO op staat?quote:Op donderdag 12 januari 2017 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Ennn met mijn hebberige kop toch maar wat merch besteld op de Dakarsite Lekker nog meer doekoes naar die ASO's schuiven jatoggg
quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je hebt een petje besteld waar heel groot ASO op staat?
Ja en een okselbeschermer voor als ik met mijn arm uit het raam van de Manta hangquote:Op donderdag 12 januari 2017 12:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je hebt een petje besteld waar heel groot ASO op staat?
Quintanilla en Goncalves ook. En Renet.quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:20 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan bij de motoren nog spannend worden. Sunderland is verkeerd gereden en heeft bij WP1 al een achterstand van bijna 17 minuten
Mooi. Kan dus leuk wordenquote:Op donderdag 12 januari 2017 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Quintanilla en Goncalves ook. En Renet.
Volgens mij had hij de escape road willen pakken in een van de duinen-etappes, maar was hij te laat, waardoor er toch een WP gelogd was. Normaliter zou hij 10 uur tijdstraf hebben gekregen, maar omdat er dus na de escape road nog 8 WP's lagen, is alles zo verrekend.quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er trouwens al bekend wat die Tramoni ooit misdaan had die 80 uur straftijd kreeg in 1 keer? Die man heeft driekwart etmaal meer straftijd dan de totale tijd incl straftijd van de nummer voorlaatst, ene T. Coronel
Ik klik eerst altijd op Accuiel (home) en dan laadt ie de Franse versie, vervolgens engels selecteren en dan werkt ie welquote:Op donderdag 12 januari 2017 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
wat is die site ook kut zeg dakar.com. Op de homepage kun je taal selecteren tot je een ons weegt maar er gebeurt gewoon niks. Je moet eerst naar Suivre la course en dan pas werkt het En of je in die live standings de Equipage, Marque of Pays aan of uit zet maakt voor het overzicht ook precies nul uit Broddelaars
Ja ja. Iets waarvoor elke niet-Fransoos ogenblikkelijk gediskwalificeerd zou zijn dus. Quelle surprise.quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:55 schreef Sabata het volgende:
[..]
Volgens mij had hij de escape road willen pakken in een van de duinen-etappes, maar was hij te laat, waardoor er toch een WP gelogd was. Normaliter zou hij 10 uur tijdstraf hebben gekregen, maar omdat er dus na de escape road nog 8 WP's lagen, is alles zo verrekend.
quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je hebt een petje besteld waar heel groot ASO op staat?
Er is een reden dat ze hem door laten rijden, hij is een oud-dakar arts die nu voor zieke kinderen rijdt.quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ja. Iets waarvoor elke niet-Fransoos ogenblikkelijk gediskwalificeerd zou zijn dus. Quelle surprise.
Dat was echt een naaistreek toenquote:Op donderdag 12 januari 2017 13:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat met Coronel een paar jaar geleden toch ook. "Fijn bedankt dat je die gestrande Engelsman meegenomen hebt naar het bivak, hoeven wij hem niet meer op te halen Maar wat zeg je? 4 waypoints gemist? Donderstraal dan maar op "
Okee, ik wist niet dat je daar ondekwalificeerbaar van werd, maar goed. Waarom doet niet iedereen dat dan, eigenlijk? Zou best een puik idee zijn, toch?quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:59 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Er is een reden dat ze hem door laten rijden, hij is een oud-dakar arts die nu voor zieke kinderen rijdt.
Zijn blog: http://www.defidakar.com
FB: https://www.facebook.com/defidakar/?fref=nf
Artikel: https://www.radioscoop.com/infos.php?id=126076
1ste keer, maar schept hopelijk geen precedent.quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee, ik wist niet dat je daar ondekwalificeerbaar van werd, maar goed. Waarom doet niet iedereen dat dan, eigenlijk? Zou best een puik idee zijn, toch?
Ja, en ik ben de Paashaasquote:Op donderdag 12 januari 2017 13:10 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Zelfs ASO heeft dus blijkbaar een hart.
Afwachten wat van Van Beveren doet.quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Quintanilla en Goncalves ook. En Renet.
Het helpt ook mee dat hij Loeb kent. In Frankrijk is Loeb god.quote:
twitter:defidakar twitterde op maandag 02-01-2017 om 12:26:42 Pour tous les enfants et mon fils : 12 ans de bonheur https://t.co/qD4szn0JKj reageer retweet
Ik zou maar niet te veel hoop hebben, want het team in Nederland weet nog steeds niet waar Gerrit precies uithangtquote:Op donderdag 12 januari 2017 12:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Van Werven heeft een starttijd gekregen
ik las t net idd. we gaan t meemaken. Maar als het ze lukt MOGEN ze starten, dat is al heel wat.quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zou maar niet te veel hoop hebben, want het team in Nederland weet nog steeds niet waar Gerrit precies uithangt
https://www.facebook.com/rainbowtruckteam/posts/1361611593883699
Voor de live standings kun je ook naar www.trackingdakar.nl gaan. Ik heb de site van dakar helemaal opgegeven. Waardeloos ding.quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
wat is die site ook kut zeg dakar.com. Op de homepage kun je taal selecteren tot je een ons weegt maar er gebeurt gewoon niks. Je moet eerst naar Suivre la course en dan pas werkt het En of je in die live standings de Equipage, Marque of Pays aan of uit zet maakt voor het overzicht ook precies nul uit Broddelaars
Via die site staat er ook een linkje naar Engelse feed.quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:32 schreef zwelgje76 het volgende:
[..]
Voor de live standings kun je ook naar www.trackingdakar.nl gaan. Ik heb de site van dakar helemaal opgegeven. Waardeloos ding.
Gewoon een Kamaz even voor laten gaan, die beukt ze wel aan de kant.quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:45 schreef M.Melandri het volgende:
Zal De Rooy nog last gaan krijgen van die langzamere deelnemers voor hem?
twitter:TruckRainbow twitterde op donderdag 12-01-2017 om 13:45:21 sms van Gerrit van Werven: we moeten nog 300 kilometer. Het gaat erom hangen.... reageer retweet
Die starten voor hem. Vandaarquote:Op donderdag 12 januari 2017 13:49 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Gewoon een Kamaz even voor laten gaan, die beukt ze wel aan de kant.
Ja, maar dat is ingecalculeerd, dagelijkse routine omdat de snelste truck direct na de langzaamste auto start.quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:45 schreef M.Melandri het volgende:
Zal De Rooy nog last gaan krijgen van die langzamere deelnemers voor hem?
Ja daar was Stephane Henrard vorig jaar heel blij mee Die had een keer stukken in de duinen en moest live op camera voor een Kamaz wegduiken die besloten had dat de snelste route dwars door hem heen liep.quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja, maar dat is ingecalculeerd, dagelijkse routine omdat de snelste truck direct na de langzaamste auto start.
quote:Argentinian Salta met the rally-marathon participants with rain. Bad weather conditions still chase Dakar. However, the contestants are not going to forgive the race officials for it, as they were aware of the rain season in these parts. At the same time they highly commended the work of the race director Marc Coma, because he managed to create a various and at the same time challenging route without “sandy” and “desert” countries like Chile and Peru with Atacama Desert. Thus, in some ways he could regain the reputation of the race after straight and boring tracks (similar to classical rally tracks) of recent years.
The race crews might be even happier with the work of the five-time winner of Dakar if the tracks were dry and they were not cut due to constant rains. As, for example, it happened today on the stage Uyuni – Salta with the truck category. Instead of 492 km of the second part of yesterday’s marathon, they left only 171 km and the Argentinian part of today’s route was cancelled. However, KAMAZ-master crews snatched the opportunity to improve their positions in the general standings.
As a reminder, yesterday due to the rules of the marathon stage all race crews stayed without assistance teams on the bovouac in Uyuni. After the rest day in La Pas mechanics and assistance vehicles started to Salta and in case of any breakdowns the sportsmen could rely on themselves only.
The Dutchman Martin Van Den Brink finished first today. Let us remind you that already on the third stage of Dakar his bonnet Renault Sherpa made him lose 13 hours due to the engine problems, that threw him to the very end of the truck standings. Despite the fact he decided to use the rest stages for training and testing his truck. As you can see, the Dutch has already refilled his collection of stage victories in the Dakar. The Argentinian Federico Villagra (Iveco) is second today, losing only 17 seconds in favor of the leader. The third position belongs to the crew Nikolaev-Yakovlev-Rybakov(+00:00:42), and the crew Sotnikov-Akhmadeev-Leonov take the fourth position(+00:02:42).
Gerard De Rooy lost approximately 7 min for the wheel change on his way to WP3. Fortunately, our crews didn’t have problems the wheels. This year our team test Continental tires and they allow the trucks finish the specials. For example, today Eduard Nikolaev stopped on the service point on the assistance route after the finish of the special. After the mountanious section the brakes ran hot and they made the tires warm. When the truck stopped, we heard a strong explosion! It was a rear wheel that exploded.
It’s a big plus for the tire partner of the team that the tires could do till the very finish and the crew didn’t lose time for exchange.
Thus, today’s special brought two KAMAZ-trucks to the first and second places in the general classification of the truck category after 8 legs. However, there is a minimum gap between the Russians and their rival Gerard De Rooy – only 2 min 20 sec.
A disappointing moment is that the rest two Russian crews will hardly manage to battle for the top places in the general standings. Airat Mardeev got stuck in a dangerous way out of the river-bed. The truck was just planted in the loose and wet sand. A lot of trucks and cars were at a stadstill there too, including Hans Stacey(MAN).
The fast assistance of Anton Shibalov stopped to pull out the teammate’s truck. All towing ropes were ripped, the truck was rescued but they lost a lot of time. During this difficult operation the tow tore again and got into the rear part of Anton’s truck and broke accumulators. They had to drive to the finish only with the help of the generator.
Unfortunately, we couldn’t get comments from the sportsmen before finishing the press-release. In the evening of 10 January the Dakar was divided into several parts. As a massive landslide washed away the road, part of contestants and assistance got stuck in the traffic jam on the way to Salta. For those, who managed to drive through this place and who went to Salta on loop roads, the race authorities hurriedly organized a new bivouac located in 40 km from the town. The main part of the race officials and journalists went from Uyuni by plane and stayed on the initial bivouac in Salta.
The logistics of KAMAZ-master team was complicated with the fact that on 9 January the engine on the assistance truck of Fidan Sadykov went out of order while he was driving from La Pas along the curvy roads. His truck was towed by the truck of Vyacheslav Erkhonin. On 10 January the mechanics of the team could repair the truck and now it is going to Salta under its own power.
Zonder Kamaz is er uberhaupt weinig aan bij de trucks, maar hoop wel dat De Rooy wintquote:Op donderdag 12 januari 2017 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat die Kamazzen best wat meer waardering verdienen dan wat ze krijgen van mensen die hun mening alleen op de berichtgeving van RTL7 baseren (zoals ik lang gedaan heb). Wat meer contact met de pers zou leuk zijn, als is het maar om de paar dagen een stukje van 3-4 vragen, desnoods met een tolk erbij. Moet kunnen Die lui hebben vast een goed verhaal waarom er blijkbaar nooit wat stuk gaat aan hun wagens bijvoorbeeld
Zeker, al blijkt uit bovenstaande bericht dat Nikolaev een flinke partij mazzel heeft gehad in etappe 8. Na de finish van de proef klapte er een band bij zijn truck.quote:Op donderdag 12 januari 2017 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat die Kamazzen best wat meer waardering verdienen dan wat ze krijgen van mensen die hun mening alleen op de berichtgeving van RTL7 baseren (zoals ik lang gedaan heb). Wat meer contact met de pers zou leuk zijn, als is het maar om de paar dagen een stukje van 3-4 vragen, desnoods met een tolk erbij. Moet kunnen Die lui hebben vast een goed verhaal waarom er blijkbaar nooit wat stuk gaat aan hun wagens bijvoorbeeld
Ja dat las ik ook ja Beter doet ie dat de volgende keer een paar km eerderquote:Op donderdag 12 januari 2017 14:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker, al blijkt uit bovenstaande bericht dat Nikolaev een flinke partij mazzel heeft gehad in etappe 8. Na de finish van de proef klapte er een band bij zijn truck.
twitter:dakar twitterde op donderdag 12-01-2017 om 14:45:53 .@s_peterhansel had an accident with Simon Marcic (bikes) at km 83. The Frenchman stayed with him until rescue arrived. #Dakar2017 (1/2) reageer retweet
twitter:dakar twitterde op donderdag 12-01-2017 om 14:46:03 Marcic is injured, but he is well taken care of by the rescue services. More to follow. #Dakar2017 (2/2) reageer retweet
quote:
twitter:dakar twitterde op donderdag 12-01-2017 om 14:47:33 @s_peterhansel received 50 bonus minutes for being unfairly impeded by a bikerider entangled in his wheels #Dakar2017 reageer retweet
Ik wou zeggen "Nja, je zal zien dat hij alleen maar bonustijd terug krijgt" maar ik werd alweer ingehaald door de werkelijkheidquote:
quote:Op donderdag 12 januari 2017 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Martin vd Brink legt meteen bij WP1 2:25 toe op Villagra
twitter:Mpresss twitterde op donderdag 12-01-2017 om 14:50:56 @AlexMiedema kan tactiek zijn. 'laat jij Villagra erlangs en ga een beetje lopen klieren voor die Kamazzen' reageer retweet
Klik eens op de twitter link.quote:Op donderdag 12 januari 2017 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:
"unfairly impeded by a bikerider entangled in his wheels" ook echt he
Alsof je een rechtszaak gaat aanspannen om compensatie "ja oud vrouwtje met je looprekje, wat deed u eigenlijk in mijn wielen op dat zebrapad? U had daar niks te zoeken ! "
Maar goed, laten we maar eens de beelden bekijken
Laten we het hopenquote:Op donderdag 12 januari 2017 15:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]twitter:Mpresss twitterde op donderdag 12-01-2017 om 14:50:56 @AlexMiedema kan tactiek zijn. 'laat jij Villagra erlangs en ga een beetje lopen klieren voor die Kamazzen' reageer retweet
Fake nieuwsquote:Op donderdag 12 januari 2017 15:02 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Klik eens op de twitter link.
Welke?quote:Op donderdag 12 januari 2017 15:02 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Klik eens op de twitter link.
in mijn post.quote:
quote:
Domweg in de basis omdat die dingen gebouwd zijn om Rusland te overleven en een beetje gemodificeerd zijn om ook hard te kunnen. De EU trucks zijn zwaar geupgrade wegtrucks die in de basis zijn gebouwd om asfaltwegen te berijden. Tevens is Kamaz een echt proteam, met een vaste fabriekscrew die al vanaf dat ze kunnen lopen worden opgevoed met Kamaz en racen.. het is gewoon een way of life voor die mannen ipv een dure sport/hobby voor bijvoorbeeld de NL teams.quote:Op donderdag 12 januari 2017 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat die Kamazzen best wat meer waardering verdienen dan wat ze krijgen van mensen die hun mening alleen op de berichtgeving van RTL7 baseren (zoals ik lang gedaan heb). Wat meer contact met de pers zou leuk zijn, als is het maar om de paar dagen een stukje van 3-4 vragen, desnoods met een tolk erbij. Moet kunnen Die lui hebben vast een goed verhaal waarom er blijkbaar nooit wat stuk gaat aan hun wagens bijvoorbeeld
Ja, dat dus. Dat wilde ik zeggen, maar dit scheelt weer tikken.quote:Op donderdag 12 januari 2017 15:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Domweg in de basis omdat die dingen gebouwd zijn om Rusland te overleven en een beetje gemodificeerd zijn om ook hard te kunnen. De EU trucks zijn zwaar geupgrade wegtrucks die in de basis zijn gebouwd om asfaltwegen te berijden. Tevens is Kamaz een echt proteam, met een vaste fabriekscrew die al vanaf dat ze kunnen lopen worden opgevoed met Kamaz en racen.. het is gewoon een way of life voor die mannen ipv een dure sport/hobby voor bijvoorbeeld de NL teams.
Het leven van een Kamaz is lang en zwaar.quote:Op donderdag 12 januari 2017 15:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Domweg in de basis omdat die dingen gebouwd zijn om Rusland te overleven
Scheen- en kuitbeen gebroken ...twitter:dakar twitterde op donderdag 12-01-2017 om 15:15:47 Simon Marcic has been diagnosed with an open tibia-fibula fracture. #Dakar2017 reageer retweet
Als je tibia krak doet gaat je fibula vaak genoeg mee, als ze open roepen vast min. Gustillo III.quote:Op donderdag 12 januari 2017 15:24 schreef Peterselieman het volgende:Scheen- en kuitbeen gebroken ...twitter:dakar twitterde op donderdag 12-01-2017 om 15:15:47 Simon Marcic has been diagnosed with an open tibia-fibula fracture. #Dakar2017 reageer retweet
Kamaz is ook de enige fabriek waar je gewoon een rallytruck kunt bestellen. Zoals bijvoorbeeld het leger van de arabische emiraten heeft gedaan....quote:Op donderdag 12 januari 2017 15:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Domweg in de basis omdat die dingen gebouwd zijn om Rusland te overleven en een beetje gemodificeerd zijn om ook hard te kunnen. De EU trucks zijn zwaar geupgrade wegtrucks die in de basis zijn gebouwd om asfaltwegen te berijden. Tevens is Kamaz een echt proteam, met een vaste fabriekscrew die al vanaf dat ze kunnen lopen worden opgevoed met Kamaz en racen.. het is gewoon een way of life voor die mannen ipv een dure sport/hobby voor bijvoorbeeld de NL teams.
Niet in dezelfde mate. De Rooy en EVM hebben monteurs en staf in loondienst, maar de coureurs niet. De enige twee Nederlandse Dakar-rijders die echt leven van de Dakar zijn Frans Verhoeven en Martin van den Brink.quote:Op donderdag 12 januari 2017 15:18 schreef Patrice_Consigny het volgende:
De Rooy/Iveco is ook gewoon een proteam.
[..]
Het leven van een Kamaz is lang en zwaar.
Okee, ik moest even puzzelen Nepnieuwsquote:
Van den Brink ook veel verloren en ook De Rooy had al voorbij WP2 moeten zijnquote:Op donderdag 12 januari 2017 15:55 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Villagra pech gehad?
17min kwijt.
Behalve Nikolaev en die witrus zo te zien.quote:Op donderdag 12 januari 2017 15:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Vrachtwagens ook collectief verkeerd gereden?
Zeker met het verkeerde been uit bed gestapt?quote:Op donderdag 12 januari 2017 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
Hans Stacey was zo kwaad dat aan de start van de etappe zijn joker niet gehonoreerd werd dat hij uit de Dakar rally is gestapt.
http://www.omroepbrabant.(...)uit+Dakar+Rally.aspx
ik zie t helemaal voor me als ik mag speculeren (maar dat mag ik niet ) denk ik dat dit zijn laatste Dakar was.twitter:job_dusoleil twitterde op donderdag 12-01-2017 om 17:24:42 Stacey noemt ASO in interview 'oetlullen, bureaucraten en steenpuisten'. Nog nooit iemand zo boos voor de camera gehad. #ob #dakar2017 #exit reageer retweet
geluid is er al vastquote:Op donderdag 12 januari 2017 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ben benieuwd naar de beelden van het interview
*zjieeep*quote:Op donderdag 12 januari 2017 17:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
geluid is er al vast
https://soundcloud.com/ra(...)r-zon-omroep-brabant
Nou, best netjes verwoord toch? Heeft die Job nog nooit een boos iemand voor de camera gehad of zo?quote:Op donderdag 12 januari 2017 17:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
geluid is er al vast
https://soundcloud.com/ra(...)r-zon-omroep-brabant
Hoor nergens in het interview dat hij echt witheet voor de camera gestaan zou hebben. Wel dat hij compleet klaar met de ASO isquote:Op donderdag 12 januari 2017 17:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
geluid is er al vast
https://soundcloud.com/ra(...)r-zon-omroep-brabant
Het is natuurlijk wel een heel raar verhaal wat hij zegt he. Je zou denken dat meer mensen dit moet zijn overkomen als er kennelijk miscommunicatie geweest is tussen de startlijst-opstellers en de startlijn-oetlullen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hoor nergens in het interview dat hij echt witheet voor de camera gestaan zou hebben. Wel dat hij compleet klaar met de ASO is
Dat kan zo zijn, maar dat heeft hier niks mee te maken lijkt mequote:Op donderdag 12 januari 2017 17:56 schreef M.Melandri het volgende:
Stacey is gewoon niet goed genoeg meer.
Uiteindelijk wel. Volgens mij is hij niet 1 keer in de top 3 gefinisht. Als hij een paar keer goed voorin zat had hij die joker sowieso wel gekregen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kan zo zijn, maar dat heeft hier niks mee te maken lijkt me
Hij heeft die joker gekregen. Alleen hadden ze dat bij de startlijn niet door.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:03 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel. Volgens mij is hij niet 1 keer in de top 3 gefinisht. Als hij een paar keer goed voorin zat had hij die joker sowieso wel gekregen.
OKe dat is wel slecht van de organisatie dan.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij heeft die joker gekregen. Alleen hadden ze dat bij de startlijn niet door.
Ook goeiemorgenquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:08 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
OKe dat is wel slecht van de organisatie dan.
Panda is nog geeneens bij WP1...quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
Tim en Tom zijn nog steeds onderweg naar WP2. Die gaan een lange dag tegemoet.
Van Gerrit van Werven helaas ook nog steeds niets vernomen ...
Nou ja, uiteindelijk dus blijkbaar niet Maar goed, er zal later wel meer over bekend worden.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:12 schreef M.Melandri het volgende:
Dacht dat het niet gehonoreerd werd.
Wat was Frans Verhoeven kwaad destijdsquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Die winnen ook weleens een ritje toch? Zo'n drama is het niet lijkt me
Wat ik minstens zo bijzonder vind is dat Sherco nog bestaat. Paar jaar geleden zijn die wel vrij nadrukkelijk in beeld geweest als "de bike waar alles onderweg vanaf dondert"
Zonde ja. Straftijd vanwege het op een verkeerde plaats bijtanken. Dat uur gaat hem de zege kosten waarschijnlijk ...quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:19 schreef M.Melandri het volgende:
Toch pijnlijk voor Honda als je ziet dat Barreda ongeveer een uur achterstand heeft. Iedere Dakar overkomt ze wel weer iets.
En terecht.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat was Frans Verhoeven kwaad destijds
Alleen dat je daar straftijd voor krijgt al Alsof je er voordeel van hebtquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zonde ja. Straftijd vanwege het op een verkeerde plaats bijtanken. Dat uur gaat hem de zege kosten waarschijnlijk ...
Ja, en Henk Knuiman. En Hans-Jos Liefhebber. En zo nog wel een paar. Het is net alsof we een halve generatie goeie motorrijders kwijt zijn ineensquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:28 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
En terecht.
Ik mis Frans. Door hem als NLer bij de motoren was het net iets leuker soms. En deed het vaak niet onaardig!
Vogels komt waarschijnlijk wel weer terug las ik, was ook een prima subtopper. Van Pelt begon ooit erg goed, maar daarna is het er niet beter op geworden en nu weer kist deelnemer.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en Henk Knuiman. En Hans-Jos Liefhebber. En zo nog wel een paar. Het is net alsof we een halve generatie goeie motorrijders kwijt zijn ineens
quote:
twitter:dakar twitterde op donderdag 12-01-2017 om 18:50:03 Just in: Pablo Quintanilla 🏍, second overall, withdraws from the #Dakar2017 after feeling unwell. Further informati… https://t.co/h14BtD58m7 reageer retweet
Plus verkeerd gereden en twee lekke banden. Dan valt het verlies van 16 minuten nog meequote:
mja, dat komt nu zo langzamerhandquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Zal vanavond wel weer zo'n uitzending van niks worden. Er is nog niemand binnen
uhuh. Lijkt me meer een WRC-achtig deel te zijnquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:33 schreef M.Melandri het volgende:
Loeb is echt hard gegaan in het 2e deel.
Peterhansel heeft een poging gedaan en het is afwachten wat er besloten gaat wordenquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
is er nog wat "gestroomlijnd" aan de Peugeots vandaag?
Die heeft vooral een motorrijder gestroomlijnd geloof ikquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Peterhansel heeft een poging gedaan en het is afwachten wat er besloten gaat worden
Gewichtsbesparing noemen we dat.quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die heeft vooral een motorrijder gestroomlijnd geloof ik
Geen sherco's dus voor de kleine?quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Voor de Verhoeven liefhebbers: reken op zijn zoontje over een kleine 10 jaar. Het enige wat die loopt is om van zijn tweewielers op en af te stappen volgens mij
quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:52 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Fiat nog steeds niet bij WP1....
twitter:Motorsport_IT twitterde op donderdag 12-01-2017 om 17:48:30 #Dakar2017: la Panda oggi può essere scortata dal camion di assistenza> https://t.co/GnCPDteZ8r https://t.co/8D9ig3M4lv reageer retweet
das geen Boucou maar RalliArt zo te zien, dat wat vroeger het Mitsubishi fabrieksteam was Panda's hadden voorheen altijd twee (snelle?) service Unimogs mee.quote:Op donderdag 12 januari 2017 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou nou, die Panda rijdt ook een keertje bij boucou in de buurt. Geen schande toch? Beter dan CoronelT2 die op hun trekhaak woont
Ginesta net voorbij WP1, Boucou zelf idd net voorbij WP4 rest van de Boucou truck is nog onderweg naar Wp1 zo uit mn hoofdquote:
Nou ja goed, ondersteuning iig Maar ze zijn nog volop in de koers toch?quote:Op donderdag 12 januari 2017 20:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
das geen Boucou maar RalliArt zo te zien, dat wat vroeger het Mitsubishi fabrieksteam was Panda's hadden voorheen altijd twee (snelle?) service Unimogs mee.
Lekker En Quintanilla al onwel begreep ik Wat is daar aan de hand geweest?quote:Op donderdag 12 januari 2017 20:56 schreef Peterselieman het volgende:
Svitko is na de streep uitgeput neergepleurd en naar het ziekenhuis afgevoerd. En hij was de nummer drie bij de motoren vandaag ...
Twitter: https://twitter.com/OrobicaRaidquote:Op donderdag 12 januari 2017 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Hebben ze niet een FB pagina of zo? Kan iemand ze vertellen dat ze best enorm veel NLse fans hebben?
Maaketuitjohquote:Op donderdag 12 januari 2017 21:02 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Edit: WP1 gehaald, maar +05:10:25...
twitter:fernischumi twitterde op donderdag 12-01-2017 om 20:36:12 UFFFF! La librada de Sébastien Loeb. A punto de llevarse por delante un quad #Dakar https://t.co/j8u3IZlWmw reageer retweet
twitter:2dakar twitterde op donderdag 12-01-2017 om 21:21:42 Geen Unimog te volgen vandaag, dus dan maar #pandakar nieuws. De Fiat Panda rijdt nog, is op 5h10m25s (!!!) WP1 gepasseerd. #Dakar2017 reageer retweet
Loeb heeft wel vaker dat soort dingen...quote:Op donderdag 12 januari 2017 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat maar net goed zeg, zo te zien in de video in deze tweet:twitter:fernischumi twitterde op donderdag 12-01-2017 om 20:36:12 UFFFF! La librada de Sébastien Loeb. A punto de llevarse por delante un quad #Dakar https://t.co/j8u3IZlWmw reageer retweet
Die volgt mijn posts dus gewoon.quote:Op donderdag 12 januari 2017 21:23 schreef Alexxxxx het volgende:twitter:2dakar twitterde op donderdag 12-01-2017 om 21:21:42 Geen Unimog te volgen vandaag, dus dan maar #pandakar nieuws. De Fiat Panda rijdt nog, is op 5h10m25s (!!!) WP1 gepasseerd. #Dakar2017 reageer retweet
Tering. Fransen op de wegquote:Op donderdag 12 januari 2017 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat maar net goed zeg, zo te zien in de video in deze tweet:twitter:fernischumi twitterde op donderdag 12-01-2017 om 20:36:12 UFFFF! La librada de Sébastien Loeb. A punto de llevarse por delante un quad #Dakar https://t.co/j8u3IZlWmw reageer retweet
Nou ja, jij hebt het ook wel weer ergens vandaan. Misschien heeft hij het daar ook vandaanquote:Op donderdag 12 januari 2017 21:27 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Die volgt mijn posts dus gewoon.
Die motorrijders midden op het pad zijn ook wel kneusjes hoor.quote:Op donderdag 12 januari 2017 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tering. Fransen op de weg
Je kunt als je van Kortrijk naar Parijs rijdt ook aan het weggedrag van de rest zien wanneer je de grens over bent. Die lui rijden echt als apen. Allemaal gewoon. Krijg t'r huilbuien van
Ik dacht quadrijders te zien, maar okee. Hoezo zijn dat kneusjes?quote:Op donderdag 12 januari 2017 22:08 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Die motorrijders midden op het pad zijn ook wel kneusjes hoor.
Pure aidskanker heel die ASO Snap best dat Stacey er klaar mee isja.quote:Op donderdag 12 januari 2017 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
Peterhansel rijdt een motorrijder het ziekenhuis in, krijgt 6,5 minuten terug, wint de etappe en leidt het klassement ...
Ik zag het net, je moet die man diskwalificeren.quote:Op donderdag 12 januari 2017 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
Peterhansel rijdt een motorrijder het ziekenhuis in, krijgt 6,5 minuten terug, wint de etappe en leidt het klassement ...
twitter:joevanburik twitterde op donderdag 12-01-2017 om 22:20:56 Correctie: Peterhansel krijgt compensatietijd na 'stoppen bij slachtoffer na eigen botsing' en wint toch #Dakar2017-etappe 10. Opmerkelijk. reageer retweet
Vederop in het filmpje.quote:Op donderdag 12 januari 2017 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik dacht quadrijders te zien, maar okee. Hoezo zijn dat kneusjes?
Zo ff kijken in het reclameblokquote:Op donderdag 12 januari 2017 22:33 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Vederop in het filmpje.
Overigens wel Kamazgenot vandaag met plaats 1,2 en 3.
Metge is niet belangrijk, Peugot op 1,2,3 is wat telt, afleidingsmanoeuvre,quote:Op donderdag 12 januari 2017 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Metge wint, maar oh jee, klets boem uur tijdstraf. Niemand weet waarom
Ja, die moeten winnen. En of die dan het halve peloton het ziekenhuis in rijden, is verder niet belangrijkquote:Op donderdag 12 januari 2017 22:51 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Metge is niet belangrijk, Peugot op 1,2,3 is wat telt, afleidingsmanoeuvre,
Peugeot's snelle servicetruck wordt zo vervangen voor de etappe voor morgen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, die moeten winnen. En of die dan het halve peloton het ziekenhuis in rijden, is verder niet belangrijk
ELKE zin BELANGRIJK LOEB FANTASSTICH WRCquote:Op donderdag 12 januari 2017 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
die Frank Verhoeven moet echt ophouden met praten alsof elk woord wat hij zegt boeiend is
Je wilt toch ergens het verschil kunnen maken? Dan moet je het juist zoals vandaag doen. Anders kun je net zo goed een WRC-rally organiserenquote:Op donderdag 12 januari 2017 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een faal zeg, dit is geen rally meer, dit is spoorzoekertje. Dat vond je leuk toen je 7 was. Wat een totale aanfluiting dit.
De Rally is ontstaan omdat Sabine verdwaalde in de woestijn dus eigenlijk is het juist heel toepasselijk.quote:Op donderdag 12 januari 2017 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een faal zeg, dit is geen rally meer, dit is spoorzoekertje. Dat vond je leuk toen je 7 was. Wat een totale aanfluiting dit.
de grootste verschillen worden gemaakt door dronken camembertvreters die te pas en te onpas met tijdstraffen van tientallen uren lopen te gooien. Verder is het leuk voor de beelden op TV. Maar wie er wint, of zesde wordt, of tienduizend-en-zesde? Boeit eigenlijk niks.quote:Op donderdag 12 januari 2017 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je wilt toch ergens het verschil kunnen maken? Dan moet je het juist zoals vandaag doen. Anders kun je net zo goed een WRC-rally organiseren
Dit is natuurlijk ook onzin. Veel van het extreme weer is deels onmacht. En zoals PC hierboven zegt is dit navigeren juist zo mooi. In de sahara idem; hier heb je 3 punten ga er maar heen en succes in de zandbak. Daar verdwaalden mensen dagen, dat is Dakar.quote:Op donderdag 12 januari 2017 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
de grootste verschillen worden gemaakt door dronken camembertvreters die te pas en te onpas met tijdstraffen van tientallen uren lopen te gooien. Verder is het leuk voor de beelden op TV. Maar wie er wint, of zesde wordt, of tienduizend-en-zesde? Boeit eigenlijk niks.
Nou ja, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Dat weer hadden ze kunnen zien aankomen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 23:18 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook onzin. Veel van het extreme weer is deels onmacht. En zoals PC hierboven zegt is dit navigeren juist zo mooi. In de sahara idem; hier heb je 3 punten ga er maar heen en succes in de zandbak. Daar verdwaalden mensen dagen, dat is Dakar.
euh, dat het zo lastig navigeren is hoort er bij.…quote:Op donderdag 12 januari 2017 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een faal zeg, dit is geen rally meer, dit is spoorzoekertje. Dat vond je leuk toen je 7 was. Wat een totale aanfluiting dit.
quote:
Maar precies hetzelfde kun je voor die auto zeggenquote:Op donderdag 12 januari 2017 23:08 schreef MrBanaan1 het volgende:
Overigens, als die quads idd tegen de richting in reden en dan ook midden op het pad is dat gewoon echt dom...
https://soundcloud.com/radiorallymaniacs/12-01-iginio-voorhorstquote:Op vrijdag 13 januari 2017 09:59 schreef Peterselieman het volgende:
Van Werven is gisteravond toch begonnen aan de proef. Geen idee waar hij zich bevindt nu
Waar ik me bij Frank vooral aan stoor is dat ie eerst een paar zinnen heel normaal uitspreekt, niks aan de hand, dan ineens roept ie KEIHARD een woord ertussen, zoals KANSHEBBER erik van loon. Of andersom heel hard de naam roepen: NASSER ALATTIYAH. Nog vervelender wordt het als hij heel erg gaat forceren en er geen punt meer tussen de zinnen lijkt te komen: "ENDAARKOMTERIKVANLOONDIERIJDTZOMAARVIERDEINDEETAPPE" Moe, wordt je ervan, laat Rick Winkelman dit ook maar inspreken.quote:Op donderdag 12 januari 2017 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
die Frank Verhoeven moet echt ophouden met praten alsof elk woord wat hij zegt boeiend is
Metge heeft in de navigatiekermis die Sunderland veroorzaakte (want hij reed als eerste fout en iedereen braaf erachteraan) het WP gemist. Daarom een uur tijdstraf. Ik begin haast te geloven dat Sam het expres deed, want iedereen trapte erin en nu staat er een Eins Zwei Drei voor KTM aan kop: Sunderland en Walkner op de fabrieksmotoren, Gerard Farres Guell op een privemotorquote:Op donderdag 12 januari 2017 22:51 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Metge is niet belangrijk, Peugot op 1,2,3 is wat telt, afleidingsmanoeuvre,
Ze erkennen dat ze een fout hebben gemaakt.quote:
Eerlijk? Ik volg het nu al jaren en voor mijn gevoel is het dit jaar een stuk erger dan vorige jaren.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 11:26 schreef TargaFlorio het volgende:
Elk jaar het zelfde met vage regels en straffen.
Ook hier moest de organisatie Maik uiteindelijk tijd teruggeven voor zijn humanitaire actiesquote:“Weet ik veel of ik op een groen, oranje of paars knopje heb gedrukt. Sodemieter op met je knopjes! We hebben die ambulance overeind gezet en daardoor zijn we een kwartier te laat bij de start van het tweede deel van de proef gekomen. De auto voor ons reed gewoon door. Wij hebben tenminste nog het fatsoen om te stoppen en te helpen.”
Van het RTL blogquote:11:09 Einde Dakar voor Van Werven
Volgens de officiële Dakar site behoort ook Gerrit van Werven tot het rijtje met uitvallers. De Rainbow Truck liep een aantal dagen geleden tegen grote problemen aan met de motoren. Het team haalde gisteren op grote achterstand nog de start van de 10e etappe, maar die is uiteindelijk dus toch het eindstation gebleken.
twitter:TruckRainbow twitterde op vrijdag 13-01-2017 om 12:39:53 Het is nu echt klaar. De mannen zijn vannacht uit de proef gehaald omdat het te gevaarlijk was. Meer nieuws volgt snel. reageer retweet
twitter:OrobicaRaid twitterde op vrijdag 13-01-2017 om 13:20:27 PanDAKAR al bivacco di San Juan!!!"Tappa a dir poco disumana" sono state le prime parole di Giulio. "Da subito i… https://t.co/G1wcd3uwyJ reageer retweet
kamazgenot.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 15:55 schreef MrBanaan1 het volgende:
WP1
1 Nikolaev 1u03m26s
2 Villagra +41s
3 Mardeev +1m18s
4 Sotnikov +1m23s
5 De Rooy +5m39s
Nee hoor is in de laatste 10 jaren niet anders geweest.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 11:37 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Eerlijk? Ik volg het nu al jaren en voor mijn gevoel is het dit jaar een stuk erger dan vorige jaren.
Kan meteen je hele pleuriskar een beetje afkoelen win-winquote:Op vrijdag 13 januari 2017 17:59 schreef DieselTank het volgende:
Dus als je achter een motorrijder zit er gewoon tegenaan rijden Even pauze en op de heli wachten en gaan met die banaan
quote:Op vrijdag 13 januari 2017 17:59 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nee hoor is in de laatste 10 36 jaren niet anders geweest.
Ik kan ten minste rustig tussendoor eten. En zonet zelfs even RTL gekekenquote:Op vrijdag 13 januari 2017 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Wordt weer een latertje vandaag zo te zien?? bijna niemand in welke categorie dan ook is nog aan het tweede deel begonnen
Nou inderdaad. Watjes!quote:Op vrijdag 13 januari 2017 18:46 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik kan ten minste rustig tussendoor eten. En zonet zelfs even RTL gekeken
Maar WAT een ellende elke keer die neutralisaties tussendoor het lijkt wel voetbal, die moeten ook altijd thee drinken tussendoor
Nee. Relatief weinig wedstrijdkilometers met een grote neutralisatie tussendoor.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Wordt weer een latertje vandaag zo te zien?? bijna niemand in welke categorie dan ook is nog aan het tweede deel begonnen
Ik begrijp dat er Peterhansel-haat heerst hier, maar ik ga nu toch een beetje nuanceren. Marcic en Peterhansel kwamen elkaar tegemoet, de Peug haalde niet in zoals bij Loeb wel het geval was. Marcic remde en ging onderuit, de Peug ramde vervolgens zijn motor. Of die breuk is veroorzaakt door de eerste val of door de ramactie daar kun je wel over discussiërenquote:Op vrijdag 13 januari 2017 17:59 schreef DieselTank het volgende:
Dus als je achter een motorrijder zit er gewoon tegenaan rijden Even pauze en op de heli wachten en gaan met die banaan
Ik haat peterhansel niet hoor, alleen ik vindt de ASO een beetje tegenvallen zoals elk jaarquote:Op vrijdag 13 januari 2017 20:09 schreef Sabata het volgende:
[..]
Ik begrijp dat er Peterhansel-haat heerst hier, maar ik ga nu toch een beetje nuanceren. Marcic en Peterhansel kwamen elkaar tegemoet, de Peug haalde niet in zoals bij Loeb wel het geval was. Marcic remde en ging onderuit, de Peug ramde vervolgens zijn motor. Of die breuk is veroorzaakt door de eerste val of door de ramactie daar kun je wel over discussiëren
TWAALF SECONDEN tussen wel of niet op het podium staan brrrrr spannendquote:Stand motoren na elfde rit:
1. Sam Sunderland,GB,KTM 31.34.11
2. Matthias Walkner,Oos,KTM + 33.09
3. Adrien van Beveren,Fra,Yam + 37.10
4. Gerard Farres,Spa,KTM + 37.22
5. Joan Barreda,Spa,Hon + 47.31
Geen zorgen voor van Beveren, die heeft Asosistentie.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
TWAALF SECONDEN tussen wel of niet op het podium staan brrrrr spannend
Dat wel natuurlijk, Een Frans paspoort is wanneer nodig zonder meer goed voor een uur bonustijdquote:Op vrijdag 13 januari 2017 20:45 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Geen zorgen voor van Beveren, die heeft Asosistentie.
Echt? Hoezo dat dan?quote:
ASO breekt dan je ballen, met telekinesequote:Op vrijdag 13 januari 2017 21:56 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Echt? Hoezo dat dan?
Zie op rtl7 wel es korte fragmenten maar zou graag es wat meer zien van het daadwerkelijke rijden
Omdat je dan de sponsoren niet in beeld ziet zeker?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 21:57 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
ASO breekt dan je ballen, met telekinese
Nee, omdat zij het niet controleren.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 22:03 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Omdat je dan de sponsoren niet in beeld ziet zeker?
Spijtig, vind die beelden altijd de mooiste van de hele rally. Alleen zelden langer dan 10 secquote:Op vrijdag 13 januari 2017 22:11 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Nee, omdat zij het niet controleren.
Ook weer zo'n jaar dat de uitslag van de hele rally bepaald werd door wie er hoeveel tijd terug kreeg op de slotdag.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 22:40 schreef DieselTank het volgende:
Iedereen weet van deze crash een paar jaar terug
Maar ik wist niet dat de rooy toen ook zoveel last had om er langs te komen
Ja haha met die mini op zijn kant, de rooy durfde er wel langs en reed over de achterwiel van die mini hahaquote:Op vrijdag 13 januari 2017 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook weer zo'n jaar dat de uitslag van de hele rally bepaald werd door wie er hoeveel tijd terug kreeg op de slotdag.
op de binnenkanten van de rolkooi zitten ook vaak stickersquote:Op vrijdag 13 januari 2017 22:03 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Omdat je dan de sponsoren niet in beeld ziet zeker?
Serieus? Die heeft ook een klote jaar opzich... Ik gun die man het zo erg dat ie eens écht bij de top mee kan doenquote:Op vrijdag 13 januari 2017 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Van Loon is gewoon de verkeerde kant op gestuurd door zo'n orga-neukfout Tijd terug krijgen? Ik dacht het niet he
Gerard de Rooy ging in zijn eerste jaar om de beurt met zijn vader rijden, en ook de Coronels wisselden af met rijden de keer dat ze samen in één auto waren.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 23:08 schreef trein2000 het volgende:
Mag dat wel? Een ander laten rijden?
ja dat zeidie. Hij reed langs dat punt waat Peterhansel zat bij die motorrijder, en er was een official bij die stuurde hem gewoon zonder na te denken blind ergens heen. 10 km verderop liep het dood en konden ze omdraaien Half uurtje ben je zo kwijt.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 23:16 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Serieus? Die heeft ook een klote jaar opzich..
Dank, levende Dakar encyclopedie!quote:Op vrijdag 13 januari 2017 23:20 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Gerard de Rooy ging in zijn eerste jaar om de beurt met zijn vader rijden, en ook de Coronels wisselden af met rijden de keer dat ze samen in één auto waren.
Was ook echt niet zo slim toen, hij drukte die mini gewoon bijna het ravijn in.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 22:48 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ja haha met die mini op zijn kant, de rooy durfde er wel langs en reed over de achterwiel van die mini haha
Ze hebben wel toegegeven bij Stacey dat ze fout zaten, uniek moment van compassie van de stokbroden.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 23:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, Goncalves na 3 keer 2e eindelijk gewonnen? De wedstrijdleiding besluit van niet
Stop de persenquote:Op vrijdag 13 januari 2017 23:51 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Ze hebben wel toegegeven bij Stacey dat ze fout zaten, uniek moment van compassie van de stokbroden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |