abonnement Unibet Coolblue
pi_168052310
Jajajjajajajajja


1e keer was ik gezakt met 2 vragen te veel fout, maar nu ben ik gelukkig geslaagd! ik ben zo blij omg

Ik had 5 fouten bij eerste gedeelte en maar één fout bij het tweede gedeelte O+

Ik was wel echt fucking gespannen tho en de tweede vraag was meteen een lastige maar toen ging alles echt lekker *O*

Party party
(she/her)
  woensdag 11 januari 2017 @ 14:31:14 #2
394371 ikbenniethaan33
TOP Oss till I die!
pi_168052470
Gefeliciteerd!! *O* *O*
Forza TOP Oss
pi_168053653
ok.
pi_168054070
Goedzo! :D
Ik was de eerste keer gezakt met een fout te veel. :')
De stem van de toekomst.
pi_168056415
Nou, nou.
Zo moeilijk is het toch niet?
pi_168059744
Eerste gedeelte is gevarenherkenning? :o

Maar proficiat. Je bent nu al beter dan Braddie.
pi_168061595
Gefeliciteerd! *O*
pi_168079879
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 21:08 schreef DoubleDip het volgende:
Gefeliciteerd! *O*
Heb je zelf ook een rijbewijs?
pi_168080070
Gefeliciteerd
pi_168080093
Lekker gewerkt pik
pi_168080126
Wat moeten wij met deze info, we kennen je niet, ga het op FB delen ofzo.
standaarddrinker
  donderdag 12 januari 2017 @ 18:14:32 #12
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_168082098
Nu de praktijk nog ;) :P . Maar desondanks gefeliciteerd
pi_168082378
Gefeliciteerd *O*
pi_168127218
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:14 schreef Shittieboy het volgende:
Nu de praktijk nog ;) :P . Maar desondanks gefeliciteerd
Idd, wordt spannend
(she/her)
pi_168127224
en thnx allemaal O+
(she/her)
  zaterdag 14 januari 2017 @ 13:24:11 #16
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_168127357
Gefeliciteerd, goed gedaan. :Y)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_168127383
Eerste gedeelte? Tweede gedeelte? Wat is dat?

In mijn tijd moest je gewoon 70 vragen maken en mocht je er ik dacht max 7 fout hebben.

Hoe zit dat nu dan precies met 2 gedeeltes en hoeveel vragen zijn er en hoeveel mag je fout hebben? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_168127453
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 13:25 schreef Geralt het volgende:
Eerste gedeelte? Tweede gedeelte? Wat is dat?

In mijn tijd moest je gewoon 70 vragen maken en mocht je er ik dacht max 7 fout hebben.

Hoe zit dat nu dan precies met 2 gedeeltes en hoeveel vragen zijn er en hoeveel mag je fout hebben? :@
Je hebt eerst 25 foto's/situaties waarbij je moet antwoorden of je:

remt, gas loslaat of niets doet

Daarvan mag je er 12 fout hebben.

In het tweede gedeelte heb je 40 kennisvragen waarvan je er maar 5 mag fout hebben
(she/her)
  zaterdag 14 januari 2017 @ 13:31:15 #19
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_168127474
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 13:29 schreef Fylax het volgende:

[..]

Je hebt eerst 25 foto's/situaties waarbij je moet antwoorden of je:

remt, gas loslaat of niets doet

Daarvan mag je er 12 fout hebben.

In het tweede gedeelte heb je 40 kennisvragen waarvan je er maar 5 mag fout hebben
Wat is deze. :')
pi_168127482
Dat stelt dus ook geen kut meer voor tegenwoordig. :')

Waarom daalt het niveau van alles wat ook maar iets met opleiding te maken heeft al decennia op rij?

Is dat puur zodat we kunnen zeggen dat we meer hoger opgeleide mensen hebben of wat is dat?

8)7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_168127491
Gas bij geven, remmen of niks doen.

Je mag de helft fout beantwoorden.

Geen wonder dat het tegenwoordig zo een puinhoop op de weg is; men kan simpelweg niet meer rijden want dat wordt niet meer geleerd :X :') _O- }:|
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 14 januari 2017 @ 13:40:17 #22
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_168127620
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 13:31 schreef Geralt het volgende:
Dat stelt dus ook geen kut meer voor tegenwoordig. :')

Waarom daalt het niveau van alles wat ook maar iets met opleiding te maken heeft al decennia op rij?

Is dat puur zodat we kunnen zeggen dat we meer hoger opgeleide mensen hebben of wat is dat?

8)7
Ik ben t niet met je eens. Ik heb t ook gedaan in de tijd van 70 vragen maar heb mijn praktijkexamen toen niet gehaald. Had er eik door omstandigheden ook geen zin maar dat is ander verhaal. Jaren later kreeg ik wél zin en toen maar weer begonnen. Toen moesten er 45 vragen beantwoord worden en dat was een stuk pittiger vond ik. Het zal nu wel opnieuw anders zijn maar ik geloof niet dat het gemakkelijker is geworden.
Het oude examen van 70 vragen was een fluitje van 1 cent. Snapte toen niet dat er mensen waren die zakten.... Maar toen ik in 2001 of zo weer op examen moest heb ik peentjes gezweten hoor. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_168127635
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 13:31 schreef Geralt het volgende:
Dat stelt dus ook geen kut meer voor tegenwoordig. :')

Waarom daalt het niveau van alles wat ook maar iets met opleiding te maken heeft al decennia op rij?

Is dat puur zodat we kunnen zeggen dat we meer hoger opgeleide mensen hebben of wat is dat?

8)7
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 13:32 schreef Geralt het volgende:
Gas bij geven, remmen of niks doen.

Je mag de helft fout beantwoorden.

Geen wonder dat het tegenwoordig zo een puinhoop op de weg is; men kan simpelweg niet meer rijden want dat wordt niet meer geleerd :X :') _O- }:|
Hier een artikel over dat onderdeel, gevarenherkenning:

quote:
Vrijwel iedereen slaagt voor het onderdeel gevaarherkenning op het autotheorie-examen. Slechts 2,9 procent van alle kandidaten haalt het onderdeel niet, en het overgrote deel van deze groep zakt sowieso al omdat ook het kennis- en inzichtdeel van het examen niet wordt gehaald. Dat blijkt uit cijfers van 2015, toen 538.781 kandidaten op examen gingen. Het was bij het CBR al langer bekend dat eigenlijk niemand zakt op dit onderdeel, maar zij benadrukken dat het gaat om een bewustwordingsexamen. Ondertussen is een nieuw onderdeel gevaarherkenning met bewegende beelden wel volop in ontwikkeling.

Het theorie-examen is sinds een aantal jaar naast het onderdeel ‘Regelgeving en Verkeersinzicht’ aangevuld met een tweede onderdeel: ‘Gevaarherkenning’. Examenkandidaten krijgen hierbij 25 foto’s te zien van verkeerssituaties vanuit de auto en moeten binnen een korte tijdsmarge beslissen welke actie zij ondernemen: remmen, gas loslaten of niets doen. Om het onderdeel te halen, hoeft een kandidaat slechts 13 van deze vragen goed te beantwoorden.

Niemand zakt
Van de ruim half miljoen kandidaten slaagden er 226.029; het totale slagingspercentage is daardoor 42 procent. Bijna álle kandidaten die niet slaagden, faalden vanwege het kennis en inzicht-gedeelte. Absoluut gezien waren er van de 312.752 kandidaten die niet slaagden slechts 2.742 die hun certificaat niet ontvingen vanwege gevaarherkenning. Dat is een verwaarloosbaar percentage van 0,5 procent.

Het CBR schrikt niet van deze getallen. “Gevaarherkenning is onderdeel van het theorie-examen geworden omdat de hogere orde-vaardigheden ontbraken”, stelt woordvoerder Irene Heldens. “Juist door het gebrek aan die vaardigheden ontstaan veel ongevallen. Daarom is er een toets ontwikkeld voor dit onderdeel.”

CBR

Norm niet omhoog
Er kunnen bij gevaarherkenning twee typen gevaar worden onderscheiden: acuut gevaar en potentieel gevaar. “Denk bij acuut gevaar aan een kindje dat achter zijn bal aan de weg op rent”, vertelt Heldens. “Dat betekent remmen, dat is duidelijk. Maar bij potentieel gevaar is de scheidingslijn tussen het loslaten van gas en remmen veel dunner. Daar kan discussie over het goede antwoord ontstaan.”

Toch wordt bij iedere vraag maar één antwoord goedgekeurd. Het omhoog brengen van de norm ziet het CBR niet als een optie. “Door de discussie over de antwoorden kan dan een discutabel examen ontstaan”, vertelt de woordvoerder. “Dit deel van het examen draait dan ook puur om bewustwording.”

Bewustwording
En dat werkt, zo ziet voorzitter Peter van Neck van brancheorganisatie VRB. Volgens hem maakt het dan ook niet uit dat er niemand op het onderdeel zakt. “Wij merken dat het werkt tijdens de rijles”, vertelt hij. “Als leerlingen veel vragen maken en met hogere orde-vaardigheden bezig zijn, dan gaan ze die situaties ook in de praktijk herkennen. Ze hebben er dus zeker wat aan.”

Chris Verstappen, directeur van theorie-ontwikkelaar Verjo, was altijd al van mening dat het puur gaat om bewustwording. Hij benadrukt de kwaliteit van het huidige examen. “Dat behoort tot de top van de wereld. Nu de technische mogelijkheden groter zijn, is het wel tijd dat het examen wordt doorontwikkeld met bewegend beeld. Maar het is ongelooflijk belangrijk dat de hogere orde-vaardigheden worden getoetst.”

Bewegend beeld
Die doorontwikkeling staat op de planning. Nu het CBR met een nieuw softwaresysteem werkt, worden de mogelijkheden groter. Er wordt hard gewerkt aan een nieuwe toets gevaarherkenning met bewegend beeld. Maar ook deze zal weer uitgebreid getoetst moeten worden, door wetenschappers én in de praktijk, voordat deze daadwerkelijk doorgevoerd kan gaan worden.

De komende periode zal dus de norm niet worden aangepast en het examen (nog) niet worden vernieuwd. Toch is het signaal vanuit de branche duidelijk; voor de bewustwording en het aanleren van hogere orde vaardigheden is het onderdeel in het theorie-examen een goede toevoeging, zo niet onmisbaar. De ontwikkelingen gaan wel snel
(she/her)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')