abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 januari 2017 @ 13:00:52 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168050939


Het topic om Canon gerelateerde info te dumpen. :)

quote:
Canon, Inc. (キャノン株式会社, Kyanon Kabushiki Gaisha) is een Japanse producent van een veelheid aan optische en elektronische apparatuur. Bij de consument vooral bekend van digitale camera's, videocamera's, printers, copiers en scanners.











Lijst met EF objectieven
Lijst met EF-S objectieven
Camcorders
Professionele camcorders
Cinema objectieven

Handige links:

Canonrumours
dpreview
Canon

Laatste nieuws:

Canon introduceert drie nieuwe Ixus-compactcamera's
Canon kondigt EOS 6D-dslr met wifi aan
Canon brengt nieuwe PowerShot-camera's uit
Canon introduceert minicamera in Powershot-serie
Canon kondigt 24-70mm L-lens met beeldstabilisatie aan

OP redesign by Iemand91.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 20 april 2017 @ 15:10:16 #2
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_170354754
Groter dynamisch bereik en vereenvoudigde kleurafstemming; Canon introduceert firmware upgrade voor de EOS 5D Mark IV


Canon Europe, marktleider in imaging solution, maakt vandaag een nieuwe firmware upgrade bekend voor de EOS 5D Mark IV. Deze upgrade is het resultaat van feedback uit de mondiale community van professionele fotografen en videografen. Met deze upgrade kan Canon Log (C Log) – een belangrijke functie in Canon’s Cinema EOS-reeks – worden toegevoegd aan de nieuwste EOS 5D-camera’s, zodat het dynamisch bereik wordt vergroot en kleurafstemming eenvoudiger is uit te voeren.

C Log is ontworpen om het dynamisch bereik met 800% te vergroten en minimaliseert zo het verlies aan detail in donkere of lichte delen van een opname. Wanneer C Log wordt gebruikt op een EOS 5D Mark IV, zorgt een ISO-instelling van 400 voor het grootste dynamisch bereik van 12 stops – ideaal voor opnamen onder moeilijke belichtingscondities.

Om maximale vrijheid bij post-production te waarborgen, wijzigt C Log de gegevens voor beeldverwerking nadat de opname is gemaakt. Met als resultaat dat videografen en filmmaker het als gemakkelijk zullen ervaren om kleuren af te stemmen op beeldmateriaal dat met andere camera’s is vastgelegd, waaronder modellen uit het Canon Cinema EOS-programma. Het beeldmateriaal van andere camera’s kan worden gecombineerd en afgestemd met één kleurcorrectieproces dat zorgt voor een eindresultaat met een uniforme uitstraling, ongeacht of de film met meerdere camera’s is gemaakt.
C Log vermindert ook de ruis die tijdens kleurcorrectie kan optreden in de schaduwpartijen. Omdat de nieuwe firmware nauwkeurige kleuren met minder kleurzweem produceert, vindt het gehele proces van kleuraanpassing op een veel flexibeler manier plaats.

De firmware upgrade zal uitsluitend verkrijgbaar zijn voor ¤ 99,- bij onderstaand geautoriseerde Canon service-center:

Canon Deutschland GmbH
Siemensring 90-92, 47877 Willich, Germany
www.canon.de
WEEE-Reg.-Nr. DE 31262607, HRB 5511 Amtsgericht Krefeld

Canon completeert haar portfolio grootformaat cine-servo-lenzen en stelt videografen in staat schitterend
beeldmateriaal vast te leggen

Canon Europe, marktleider in imaging solutions, maakt vandaag de introductie bekend van haar nieuwste compacte cine-servo-lens – de CN-E70-200mm T4.4 L IS KAS S. Deze lens is ontworpen voor zowel de professional als de gevorderde videograaf die grootformaat, single-sensor-camera’s gebruiken en garandeert dat films, documentaires, trouwreportages en bedrijfsvideo’s kunnen worden vastgelegd met de hoogste nauwkeurigheid en kwaliteit. Met een indrukwekkend brandpuntsbereik van 70-200mm binnen de Super 35 beeldcirkel is deze lens de juiste aanvulling op de in 2016 geïntroduceerde CN-E18-80mm en completeert dit model Canon’s portfolio met compacte cine-servo-lenzen.

De nieuwe CN-E70-200 is een parfocale lens met drie modi voor beeldstabilisatie. Door deze lens aan te vullen met de CN-E18-80 lens, beschikken filmmakers en videografen over een veelzijdig brandpuntsbereik van 18-400mm[i], ideaal wanneer onderwerpen ver weg van veilige afstand moeten worden vastgelegd, zoals bij sport- of natuuropnamen.

De CN-E70-200 is ontworpen voor gebruik in combinatie met Canon’s DSLR-modellen met EF-vatting en compatibele videocamera’s met verwisselbare lens. Hiermee biedt de lens naast een brede inzetbaarheid ook een supersnelle AF. Het krachtige Dual Pixel CMOS AF zorgt met één druk op de knop voor een snelle en nauwkeurige scherpstelling (one-shot AF), terwijl continu-AF het mogelijk maakt een onderwerp te volgen zonder verlies aan scherpte – ideaal voor natuuropnamen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_172047757


Canon EOS 6D Mark II-dslr komt eind juli uit voor 2130 euro

quote:
Canon heeft de EOS 6D Mark II aangekondigd. De fullframe-dslr krijgt een nieuwe 26,2-megapixelsensor en 45 autofocuspunten. Het toestel volgt de vijf jaar oude 6D op. Ook komt Canon met een nieuwe kleine instap-dslr: de EOS 200D.

Het ontwerp van de Canon EOS 6D Mark II is op het kantelscherm na ten opzichte van het vorige model niet veel aangepast, maar de hardware aan de binnenkant is volledig vernieuwd. Zo krijgt de 6D Mark II een nieuwe 26,2-megapixelsensor met Dual Pixel AF-techniek. Een Digic 7-beeldprocessor verwerkt de beelden. De lichtgevoeligheid loopt van 100 tot 40.000 iso, maar dat kan worden uitgebreid tot een equivalent van 102.400 iso.

Het autofocussysteem krijgt een flinke upgrade ten opzichte van het vijf jaar oude model. De 6D Mark II is voorzien van 45 focuspunten die allemaal kruislings gevoelig zijn. De maximale fotografeersnelheid bedraagt 6,5fps. Filmen kan in 1080p-resolutie met 60fps. Een 4k-filmfunctie ontbreekt op de camera. Er is een ingang voor een externe microfoon, maar geen audio-uitgang.

Het 3"-scherm aan de achterkant is een touchscreen en het kan zowel uitgeklapt als gekanteld worden. De behuizing van de camera is afgedicht tegen stof en vocht. Er is wifi, nfc en bluetooth voor het draadloos overzetten van bestanden en het bedienen van de camera op afstand. Ook is er een gps ingebouwd.

De EOS 6D Mark II gebruikt dezelfde LP-E6N-accu als zijn voorganger, wel is er een nieuwe batterijgreep voor het nieuwe toestel. Die BG-E21 komt samen met de camera op de markt eind juli en kost 210 euro.
quote:
Canon introduceert ook de EOS 200D. Dat de opvolger van de vier jaar geleden aangekondigde EOS 100D, een kleine spiegelreflexcamera met een aps-c-sensor. Net als de 6D Mark II krijgt de 200D een Digic 7-beeldprocessor. De sensor heeft een 24-megapixelresolutie en Dual Pixel AF voor scherpstellen in live view. De lichtgevoeligheid gaat tot 25.600 iso en de fotografeersnelheid is 5fps of 3,5fps met continu-autofocus. Filmen kan in full-hd-resolutie met 60fps.

Voor autofocus door de optische zoeker maakt de instapcamera gebruik van negen punten. Het 3"-scherm aan de achterkant van het toestel kan uitgeklapt en gedraaid worden. Ook het instapmodel heeft wifi, bluetooth en nfc. Canon brengt de EOS 200D eind juli uit voor 610 euro in een zwarte en witte uitvoering. Dat is de prijs voor de losse behuizing, zonder lens. Vermoedelijk komt er ook een versie met kitlens, maar daarvan heeft Canon geen europrijs bekendgemaakt.
  donderdag 29 juni 2017 @ 17:11:54 #4
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_172047871
Even rustig de eerste reviews van de 6D II afwachten, eens kijken wat hij in lowlight situaties doet c_/
Hmz...
  donderdag 29 juni 2017 @ 17:29:33 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172048160
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:11 schreef Koelkastje het volgende:
Even rustig de eerste reviews van de 6D II afwachten, eens kijken wat hij in lowlight situaties doet c_/
Als ik de 5D mark4 vergelijk met mijn mark2 dan is de signaal ruis verhouding ongeveer om een stop verbeterd. Ik zie bij de Mark4 ongeveer net zoveel beeldruis bij 51200 iso dan bij de Mark 2 bij 25600
https://www.dpreview.com/reviews/canon-eos-5d-mark-iv/9

Idem 6200/3200 en 1600/800

Als ik de 5DMark4 vergelijk met de Sony 7sII dan schat ik de Sony ergens tussen een hele en een halve stop gevoeliger in met dezelfde hoeveelheid ruis net als de Nikon D4S
Beide laatsten hebben wel weer een lagere resolutie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172048194
Wel typisch weer Canon dat er geen 4k opzit.. de hardware kan het makkelijk aan. Dit is weer puur consumentjes naar hun duurdere modellen pesten drukken. Ik zou er haast een Sony A7r II voor halen als vervanging van mijn 6D :P

Dit kan echt niet meer in 2017 met een camera van 2100..

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2017 17:36:28 ]
pi_172049126
quote:
99s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:31 schreef CrashO het volgende:
Wel typisch weer Canon dat er geen 4k opzit.. de hardware kan het makkelijk aan. Dit is weer puur consumentjes naar hun duurdere modellen pesten drukken. Ik zou er haast een Sony A7r II voor halen als vervanging van mijn 6D :P

Dit kan echt niet meer in 2017 met een camera van 2100..
Doe dan eens even een fullframe camera (DSLR, systeem) van dit prijsniveau dat 4K video doet?
De goedkoopste FF systeemcamera met 4K kost je ¤2999 (de Sony A7r II en A7s II) en DSLR kost je ¤3599 (Sony A99 II).

Ga je echter naar kleiner sensorformaat kijken (APS-C) dan wordt het al een stuk goedkoper though; met ¤899 voor systeemcamera (Fujifilm X-T20) en ¤1478 voor een DSLR (Nikon D7500).

Voor mij zal het niet uitmaken. Wil best graag over naar FF (vooral vanwege prestaties bij weinig/minder licht want mijn 650D geeft al snel veel ruis) maar dit soort prijzen vindt ik niet leuk maar voor hobby.
Zet er een objectief of 2 bij (een 24-70 of 24-105mm en een tele) en je tikt zo even ¤4000 af bij de kassa. :{
En dan heb ik het niet eens over lichtsterke objectieven...
  vrijdag 30 juni 2017 @ 20:16:13 #8
52513 whosvegas
The Trickster
pi_172075079
Volgens mij worden de prestaties bij weinig licht (ruis en af) van APS-C dlsr's steeds beter, zodat je om die reden niet hoeft over te stappen naar ff
Are you nuts??
  vrijdag 30 juni 2017 @ 21:59:18 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172077674
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 18:24 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Doe dan eens even een fullframe camera (DSLR, systeem) van dit prijsniveau dat 4K video doet?
De goedkoopste FF systeemcamera met 4K kost je ¤2999 (de Sony A7r II en A7s II) en DSLR kost je ¤3599 (Sony A99 II).

Ga je echter naar kleiner sensorformaat kijken (APS-C) dan wordt het al een stuk goedkoper though; met ¤899 voor systeemcamera (Fujifilm X-T20) en ¤1478 voor een DSLR (Nikon D7500).

Voor mij zal het niet uitmaken. Wil best graag over naar FF (vooral vanwege prestaties bij weinig/minder licht want mijn 650D geeft al snel veel ruis) maar dit soort prijzen vindt ik niet leuk maar voor hobby.
Zet er een objectief of 2 bij (een 24-70 of 24-105mm en een tele) en je tikt zo even ¤4000 af bij de kassa. :{
En dan heb ik het niet eens over lichtsterke objectieven...
Body voor de 5D mark4 kost bij amazon 3399
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 2 juli 2017 @ 03:03:05 #10
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_172105782
quote:
99s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:31 schreef CrashO het volgende:
Wel typisch weer Canon dat er geen 4k opzit.. de hardware kan het makkelijk aan. Dit is weer puur consumentjes naar hun duurdere modellen pesten drukken. Ik zou er haast een Sony A7r II voor halen als vervanging van mijn 6D :P

Dit kan echt niet meer in 2017 met een camera van 2100..
de hardware kan het aan maar alles behalve makkelijk. Dat is nog altijd één van de redenen waarom Canon er niet aan begint. Niet stabiel=niet doen.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_172556028
Nou; de 6D2 krijgt nog een klap; de sensor is ronduit slecht: https://www.dpreview.com/(...)ark-ii-dynamic-range

Dynamic range minder dan Nikons D750, de originele 6D en zelfs de 80D.
  donderdag 20 juli 2017 @ 19:42:13 #12
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_172556836
Canon did it again! :')

lol :P Ze teren altijd nog op het succes van een paar jaar geleden met o.a. de 5DmkII, 550D & 7D, toen iedereen een Canon kocht (en er daardoor nu min of meer aan vastzitten). Hedendaags... tja, je moet smakken geld meebrengen om een beetje leuke camera van ze te krijgen... misschien een 1DX Mark II als je het geld hebt, verder... stelt het niet echt wat voor vind ik. Het is dat ze de aangename straight-out-of-camera-colors, DualPixel AF hebben en eenvoudig te gebruiken zijn, maar dat als excuus te gebruiken om verder niks te doen, terwijl je competitie, in de DSLR wereld Nikon, mirrorless met Sony keer op keer er een schep bovenop doet... met deze mentaliteit houdt het een keer op. Zijn al genoeg mensen die al zijn overgestapt en als ze niet gauw wat doen dan ga je dat meer en meer zien. Beetje jammer dat ze zoveel terughouden... hadden ook cameras kunnen zijn waar mensen enthousiast over zouden kunnen raken. ;(

'k Hoop dat de geruchten rondom een Fujifilm X-T2s waar blijken te zijn. Dat klinkt als een Olympus OM-D E-M1 Mark II met APS-C sensor. My kinda jam.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_172557060
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 19:42 schreef shiznuts het volgende:
terwijl je competitie, in de DSLR wereld Nikon [...] keer op keer er een schep bovenop doet...
Daar denken een aantal in het Nikon kamp heel anders over :')
  donderdag 20 juli 2017 @ 19:55:05 #14
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_172557236
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 19:49 schreef Uncle het volgende:

[..]

Daar denken een aantal in het Nikon kamp heel anders over :')
Nou ja, toen ze met de D750, D810 en D5 kwamen... :9~ Fullframe game is strong.
De D5x00 reeks is een beetje jammer... D5100 -> D5200 -> D5300 waren redelijke verbeteringen. De D5500 had wat gimmickjes... de D5600 ook, maar echt op sensor level is er niet veel te bespeuren. De D7500 lijkt eigenlijk een stap terug qua pro approach (t.o.v. de D7200), dat wel. D500 met 4K, maar huge crop e.d. . Nu is Nikon als Canon een beetje een oldtimer. Beetje zoals je ouders. Die keken eerst ook nog jarenlang tv op een oude beeldbuis, totdat die ook eens aan vervanging toe was en langzaamaan eens aan de flatscreen. Zelfde met smartphones e.d. . Beetje langzaam in catching up. Maar Nikon doet 't tenminste. Canon houdt de basic versies lekker dom, moedwillig, niet zozeer omdat ze oldschool zijn en laten je een camera kopen van meerdere duizenden euros voordat je eens iets interessants hebt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_172557916
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 19:55 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Nou ja, toen ze met de D750
Die zit al aan de derde recall voor sluiterproblemen.

Verder eens dat Nikon een stukje verder is met sensoren. Maar ik bedoelde meer te zeggen dat in de huigige tijd aan alle kanten van ieder merk gezeikt wordt over alles. ;)
  donderdag 20 juli 2017 @ 20:18:27 #16
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_172558040
Niet de moeite waard dus om mijn 6D met pensioen te sturen.
Hmz...
pi_172558669
In all fairness; men vergelijkt Nikon en Canon altijd met Sony en Panasonic en wat die allemaal wel niet meer bieden. Maar als je simpelweg naar FF kijkt zijn die allemaal duurder.
En 4K FF al helemaal.

Maar goed; dat ze (zoals het nu lijkt) bewust ronduit slechtere sensoren gaan gebruiken :{ ...
  donderdag 20 juli 2017 @ 20:55:59 #18
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_172559284
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 20:14 schreef Uncle het volgende:

[..]

Die zit al aan de derde recall voor sluiterproblemen.

Verder eens dat Nikon een stukje verder is met sensoren. Maar ik bedoelde meer te zeggen dat in de huigige tijd aan alle kanten van ieder merk gezeikt wordt over alles. ;)
Echt? lol. Ze zijn wel erg voordelig geworden. Een nieuwe D750 kit heb je geloof ik vergeleken met launchprijs al voor een habbekrats.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_172878164
Ik wil beginnen met fotografie en heb deze camera besteld. Is de Canon EOS 1300D + 18-55mm III een goede camera om te beginnen?

alvast bedankt :)
'krak'
pi_172879584
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 14:53 schreef afstandbediening het volgende:
Ik wil beginnen met fotografie en heb deze camera besteld. Is de Canon EOS 1300D + 18-55mm III een goede camera om te beginnen?

alvast bedankt :)
Jup, zeker een goede camera om mee te beginnen. Ga maar eens spelen met het objectief, en fotografeer alles wat los en vastzit, zodat je over een jaar kan bepalen waar je interesses liggen. Mocht je andere vragen hebben, dan horen we het wel.

Lees je in over de drie variabelen sluitertijd, diafragma en ISO, en dan komt het vast goed ^O^ !

*O* Canon *O*
  donderdag 3 augustus 2017 @ 17:02:47 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172881127
quote:
13s.gif Op donderdag 20 juli 2017 20:18 schreef Koelkastje het volgende:
Niet de moeite waard dus om mijn 6D met pensioen te sturen.
Heb een 5D MarkII en die gaat ook nog mee.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172907433
quote:
6s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:49 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Jup, zeker een goede camera om mee te beginnen. Ga maar eens spelen met het objectief, en fotografeer alles wat los en vastzit, zodat je over een jaar kan bepalen waar je interesses liggen. Mocht je andere vragen hebben, dan horen we het wel.

Lees je in over de drie variabelen sluitertijd, diafragma en ISO, en dan komt het vast goed ^O^ !

*O* Canon *O*
Heb hem binnen en moet zeggen dat het een leuke camera is. Eerste foto's waren erg goed maar er zitten wel erg veel mogelijkheden op dus dat wordt studeren dit weekend. :P :')
'krak'
pi_172909418
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 18:08 schreef afstandbediening het volgende:

[..]

Heb hem binnen en moet zeggen dat het een leuke camera is. Eerste foto's waren erg goed maar er zitten wel erg veel mogelijkheden op dus dat wordt studeren dit weekend. :P :')
Met een Canon kun je alleen goede foto's maken O-) ! Veel plezier ermee :Y. Zoals gezegd: mocht je vragen hebben, dan horen we het wel.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:48:28 #24
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_172909637
Wat is jullie mening over compact camera’s?
Voor de komende vakantie (en de toekomst) zit ik te denken om een Canon G7X Mark II (of Sony RX100 II) te kopen en die te gebruiken voor foto's ipv een iPhone 6 of 6S. Onder andere omdat anders de batterijduur van de telefoons te kort is, maar ook omdat ik denk dat een G7X of RX100 betere foto's maakt.
Al met al is het wel een heel bedrag maar als ik er een poos mee kan heb ik dat er wel voor over.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:21:35 #25
438758 zeer
Opritsjniki
pi_172919323
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 18:08 schreef afstandbediening het volgende:

[..]

Heb hem binnen en moet zeggen dat het een leuke camera is. Eerste foto's waren erg goed maar er zitten wel erg veel mogelijkheden op dus dat wordt studeren dit weekend. :P :')
Je zou kunnen kijken of er bij jou in de buurt een fotoclub o.i.d. zit die beginnerscursussen aanbiedt. Ik vond het destijds wel prettig om een beetje georganiseerd te leren hoe een camera technisch werkt, uiteindelijk gebruik je al die opties toch niet en komt het neer op 3 variabelen :P .
  woensdag 16 augustus 2017 @ 17:51:35 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173188743
quote:
Hier het hele verhaal
https://amazingsky.net/20(...)-ii-for-nightscapes/
Samenvattend, voor astrofotografie is de 6DII niet echt beter dan de 6D
Schocking
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:52:51 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173257652
Vanmiddag werd ik ff verrast door wat regen, nu geeft mijn 5Dii de foutmelding dat ik de contactpunten tussen camera en objectief moet schoonmaken. Maar die zijn schoon
Vermoed dat er wat vocht in camera of objectief zit. Damn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173257706
Auw...
Al een andere lens er even opgedraaid en gekeken wat hij dan doet?
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:09:02 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173257958
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 16:55 schreef CrashO het volgende:
Auw...
Al een andere lens er even opgedraaid en gekeken wat hij dan doet?
Heb geen andere lens bij me, ben op vakantie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:27:33 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173258366
Accu eruit, lens van camera halen en dan er weer op, accu weer de camera in. Was een tip van de Coolblue website, lijkt te werken. Geeft nu de foutmelding niet na elke foto.
Eerste keer in de tijd dat ik hem kocht dat ik een foutmelding had op de camera ( gekocht Jan 2009)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173481467
4 nieuwe objectieven:

- EF 85mm f/1.4L IS USM ($1599)
- TS-E 50mm f/2.8L MACRO ($2199)
- TS-E 90mm f/2.8L MACRO ($2199)
- TS-E 135mm f/4L MACRO ($2199)

pi_173498476
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:43 schreef Iemand91 het volgende:
4 nieuwe objectieven:

- EF 85mm f/1.4L IS USM ($1599)
- TS-E 50mm f/2.8L MACRO ($2199)
- TS-E 90mm f/2.8L MACRO ($2199)
- TS-E 135mm f/4L MACRO ($2199)

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik ben benieuwd hoe deze 85 zich staande houdt tov de Sigma 85 :) .
  donderdag 31 augustus 2017 @ 12:22:16 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173500758
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:43 schreef Iemand91 het volgende:
4 nieuwe objectieven:

- EF 85mm f/1.4L IS USM ($1599)
- TS-E 50mm f/2.8L MACRO ($2199)
- TS-E 90mm f/2.8L MACRO ($2199)
- TS-E 135mm f/4L MACRO ($2199)

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Wat je macro noemt zijn toch macro en tilt/shift objectieven?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173500806
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat je macro noemt zijn toch macro en tilt/shift objectieven?
Ja.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 12:31:44 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173500893
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 12:25 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ja.
Merkwaardig dat Canon zoveel geld investeert drie tilt shift objectieven te ontwikkelen voor een klein productie aantal.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173501120
De huidige tilt shifts van Canon zijn wel :9~ Als deze in de buurt komen kwa performance is het wel leuk speelgoed. Alleen jammer dat Canon praktisch elke nieuwe lens boven de ¤2000 in de markt zet de laatste jaren :{

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2017 12:45:16 ]
  donderdag 31 augustus 2017 @ 23:21:01 #38
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_173517071
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_173517120
Fotogear verkopen met alleen stockfoto's ervan :'(

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2017 23:23:29 ]
  donderdag 31 augustus 2017 @ 23:25:11 #40
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_173517211
quote:
99s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 23:22 schreef CrashO het volgende:
Fotogear verkopen met alleen stockfoto's ervan :'(
Ja ik moet nog ff een foto maken. Maar doe k morgen wel ff.

Ziet er allemaal prima uit nog. Geen beschadigingen oid. Dus stockfoto is hetzelfde haha
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_179247179
NEW CANON 70-200MM LENSES COMING IN EARLY JUNE [CR3]
quote:
We’re told that Canon will finally unveil their new 70-200mm lenses with an early June announcement. Yes, that’s plural.

We can 100% confirm that one of the new lenses will be an EF 70-200mm f/4L IS II.

We can also 95% confirm that the second lens will be a EF 70-200mm f/2.8L IS III. All of the tips we’ve seen point to this lens coming, but we haven’t actually seen the “f/2.8L IS III” in writing.

We do not know pricing or when these new 70-200mm lenses will begin shipping.

Please keep in mind that lens announcement dates can change, even at the last minute.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 19:17:05 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179247232
quote:
Canon moet eens met een echt goede 24-135 komen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 22:24:32 #43
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_179250465
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 19:14 schreef Iemand91 het volgende:
EF 70-200mm f/2.8L IS III
Ik ben benieuwd wat de verbetering is. De MKII is al bloedscherp. Kan het nog beter? :P
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 18 mei 2018 @ 22:32:14 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179250620
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:24 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat de verbetering is. De MKII is al bloedscherp. Kan het nog beter? :P
Blijkbaar wel. Volgend jaar ook een MKiii voor de 100-400?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 22:39:53 #45
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_179250790
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 22:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Blijkbaar wel. Volgend jaar ook een MKiii voor de 100-400?
Daar heb ik geen ervaring mee, hoewel ik het een bijzondere lens vind met z'n schuifconstructie. Ik heb de EF 70-200mm f/2.8L IS II die ik in 2010 gekocht heb. Bevalt me nog steeds super.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 18 mei 2018 @ 23:07:50 #46
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_179251386
Hebben *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 19 mei 2018 @ 00:05:18 #47
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_179253024
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 23:07 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hebben *O*
Je hebt de Mark II toch al!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 19 mei 2018 @ 08:53:14 #48
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_179257198
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 00:05 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Je hebt de Mark II toch al!
Dan kan die weer weg :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_179261542
Heb nu ruimte in de tas voor een mooie tele, dus als er nieuwe versies komen gaan de oude in de handel. :P

Hoewel de nieuwe natuurlijk weer een stuk duurder worden en de huidige versies daarom niets in waarde zakken vanwege gelijke vraag. :')
  FOK!fotograaf zaterdag 19 mei 2018 @ 14:26:16 #50
159915 -Menn0-
MNO
pi_179263547
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 08:53 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Dan kan die weer weg :+
That's the spirit :P
,,/
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 27 juni 2018 @ 13:39:26 #52
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_180078735
Hebben :9
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator zaterdag 4 augustus 2018 @ 01:11:36 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180932708
Moi!
Ik heb een 60D met Tamron 17-50 en een 70-200 4.0L (de oude goedkope zonder IS)

Elke keer als ik de 70-200 heb gebruikt denk ik weer 'Wow, wat zijn de kleuren toch zo veel mooier' ook bij situaties waarbij de omstandigheden gelijk zijn.

Nu overweeg ik een 17-40 4.0L te kopen. Ga ik hiermee gelukkig zijn? Of zijn de kleuren in groothoek VS tele sowieso niet echt te vergelijken?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 4 augustus 2018 @ 08:17:53 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180934313
Ik heb een Canon 18-200 en daar ben ik erg tevreden over. Hoef eigenlijk nooit lenzen te wisselen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:27:07 #55
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180935952
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 08:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb een Canon 18-200 en daar ben ik erg tevreden over. Hoef eigenlijk nooit lenzen te wisselen.
Nee, daar ga ik echt niet gelukkig mee worden :N
De beeldkwaliteit van die Tamron vind ik al so so :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:17:29 #56
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_180938866
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 01:11 schreef derLudolf het volgende:
Moi!
Ik heb een 60D met Tamron 17-50 en een 70-200 4.0L (de oude goedkope zonder IS)

Elke keer als ik de 70-200 heb gebruikt denk ik weer 'Wow, wat zijn de kleuren toch zo veel mooier' ook bij situaties waarbij de omstandigheden gelijk zijn.

Nu overweeg ik een 17-40 4.0L te kopen. Ga ik hiermee gelukkig zijn? Of zijn de kleuren in groothoek VS tele sowieso niet echt te vergelijken?
Wat je even zou kunnen onderzoeken is of die kleurweergave specifiek is voor die lens of dat er sprake is van een gevoelskwestie.
Vergelijkbaar is de situatie met de oudere Minolta AF-lenzen. Met name de eerste generatie had een waanzinnige kleurweergave en dat strekte zich inderdaad uit van groothoek tot tele
Als de kleurweergave specifiek is voor jouw bouwjaar kun je er het beste een groothoek uit dezelfde serie bij zoeken.

Zoek dus even op sites als Flickr waar je gewoon een selectie kunt krijgen van plaatjes die met de lens die je op het oog hebt zijn gemaakt en over de hele linie zie je dan snel genoeg of het plaatje specifiek is voor dat bouwjaar of dat het voor elke versie van die lens geldt. In dat laatste geval zit je met de laatste versie het beste.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Moderator maandag 13 augustus 2018 @ 00:00:35 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181143333
17-40 gekauft. Blij mee _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_181465436
Vraagje over een Canon camera.
Ik heb een 60D en deze heeft sinds kort problemen met de autofocus, deze blijft maar zoeken en kan niet of pas na een seconde of 3 tot 5 scherpstellen. Dit is begrijpelijk als je een strak blauwe lucht fotografeert maar niet als er voldoende is om op scherp te stellen. Het ligt niet aan de lens want ik zie het met 3 verschillende lenzen.

Iemand een idee? :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 26 augustus 2018 @ 10:06:22 #59
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_181465650
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 09:46 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Vraagje over een Canon camera.
Ik heb een 60D en deze heeft sinds kort problemen met de autofocus, deze blijft maar zoeken en kan niet of pas na een seconde of 3 tot 5 scherpstellen. Dit is begrijpelijk als je een strak blauwe lucht fotografeert maar niet als er voldoende is om op scherp te stellen. Het ligt niet aan de lens want ik zie het met 3 verschillende lenzen.

Iemand een idee? :)
Als eerste bij dit soort dingen zou je eens de contactjes in je lensvatting kunnen reinigen en kijken of het dan verholpen is.

Mocht dat niet helpen dan lijkt er een probleem met je AF-sensor en dat kun je zelf niet verhelpen.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_181472336
dit lijkt het probleem op te lossen, ga het de komende tijd eens aanzien of het terugkomt ^O^
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 2 september 2018 @ 11:27:34 #62
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_181638741
Canon's nieuwe mirrorless systeemcamera EOS-R met RF-mount



~ gelekte .pdf met specs: https://drive.google.com/(...)bjFpGq2CznrIAoN/view
~ rumors: https://www.canonrumors.com

Geen sensorstabilisatie... ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 2 september 2018 @ 18:23:25 #63
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_181646501
geen IBIS inderdaad. Die snap ik niet helemaal. Dikkeh MEH voor geen spotAF metering. Video is ... raar (hoe krijg je een weliswaar VBR maar 480Mbps AllI 4k codec op een UHS-I kaart???). Leuk voor Vloggers maar niet voor videografen. Zeker VLOG met die 35mm macro IS. Verder een INSANE autofocus systeem. Dikke plus. Leuk begin.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zondag 2 september 2018 @ 19:37:38 #64
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_181648034
Komt me voor alsof Canon en Nikon een worteltje uithangen 'vergeet ons nog niet, we werken eraan!'...
Deze eerste modellen zijn een beetje flauwtjes. Hopelijk zijn ze bezig met indrukwekkendere high-end modellen die echt het mirrorlesszijn omarmen, innovatie zijn en krachtig presteren.
Voordat iedereen overstapt op bijvoorbeeld zo'n Sony A7III met indrukwekkende specs en een nog indrukwekkendere prijs.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 2 september 2018 @ 21:06:43 #65
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_181650413
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 19:37 schreef shiznuts het volgende:
Komt me voor alsof Canon en Nikon een worteltje uithangen 'vergeet ons nog niet, we werken eraan!'...
Deze eerste modellen zijn een beetje flauwtjes. Hopelijk zijn ze bezig met indrukwekkendere high-end modellen die echt het mirrorlesszijn omarmen, innovatie zijn en krachtig presteren.
Voordat iedereen overstapt op bijvoorbeeld zo'n Sony A7III met indrukwekkende specs en een nog indrukwekkendere prijs.
Het gaat ook om het totaal plaatje. Voorbeeld daarin is ook Apple. Apple is de professionele gebruiker al heel lang uit het oog verloren, terwijl dat hun achterland was. Nu doen ze vooral aan consumenten producten. Zo ook met dit. Canon maakt een 6D achtige camera, die degelijk is voor fotografen en vloggers. Het is ook de totaal experience met de daaraan gekoppelde objectieven. Niet zozeer de 1DxII gebruiker. Gewoon een goed degelijk goed werkend product. Sony is meer trendy en gaat voor specs. Sony Eye-AF is 'pun intended' een eyeopener, maar niet heilig. Een goed werkend gezichtsherkenning AF (gewoon scherpstellen en dan ietsje er achter ;)) werkt ook voldoende.
Neem studio fotografen. Die moet je echt niet vertellen dat ze met TTL kunnen flitsen. Nee alles moet handmatig. Nou prima. Doe dat. De rest maakt het niet zoveel uit. Het moet gewoon werken.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 26 september 2018 @ 10:14:34 #66
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182139623
Even wat anders: Ik ben al tijden heel erg tevreden over de Ixus als borstzakcameraatje. Verbruik er elke 1 - 1,5 jaar wel eentje. Meestal is er dan net weer iets hippers met wat betere specs voor NOG minder centjes. Maar nu niet. Ik heb al anderhalf jaar een Ixus 185, en het beste wat ik nu als vervanging kan kopen, is nog steeds de Ixus 185.

Op zich kan ik me er wel wat bij voorstellen als ze hiermee willen stoppen, met de gedachte dat elke telefoon het tegenwoordig beter kan, maar ik wil dat niet. Is iemand bekend met plannen van Canon om met deze lijn te gaan stoppen? Want dan koop ik er liever nu 2 (of 3) om nog even vooruit te kunnen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_182142856
Gast. Haal dan gewoon meteen de nieuwe Sony CyberShot HX99 en be done with it.
https://www.consumentenbond.nl/slimme-apparaten/ifa-berlijn#no3
https://www.sony.nl/elect(...)cte-cameras/dsc-hx99
Dan ga je toch geen voorraad van meerdere Ixusjes aanleggen? Tenzij je zo klungelig bent dat er elke maand een camera kapot valt... maar dat zal wel meevallen, niet?

Maar ja, ik neem inderdaad aan dat het normale compactsegment afsterft nu smartphones zoveel beter zijn geworden. Enige waar ze nog een verschil kunnen maken is handling en de hoeveelheid optische zoom. En als je de Nikon Coolpix P1000 en Canon PowerShot SX70 HS mag geloven (125x en 65x optische zoom) wordt daar dan ook vol op ingezet. Nu weten enthusiastelingen en pros dat 'meer' niet meteen 'beter' betekent, maar leg dat maar eens uit aan een no0b in de markt voor een nieuwe camera die cameras vergelijkt aanhand van de specs op papier. 't Is gewoon een absurd getallenspelletje van 'wie heeft er meer?'.

Als kwaliteit vooraan staat dan is het belangrijk: grote sensor, lens met weinig range die echter aardig lichtgevoelig is. Dat zie je de premium compacts dus doen. Daar kan het verschil ook nog gemaakt worden. Die zetten in op een 1" of grotere sensor en een shortrange lens (3~4x zoom) die niet verder afvalt dan f/2.8 zelfs nog gevoeliger begint, zoals een Canon PowerShot G7X Mark II, een Sony CyberShot RX100 VA of een Panasonic Lumix LX100 Mark II. Dan heb je zelfs nog zoomloze compacts met een hele grote sensor, zoals de APS-C Ricoh GRII en Fujifilm X100F & XF10. Of zelfs de bizarre fullframe Sony RX1R.

Tussenin deze twee genoemde segmenten heb je dan nog de compacte travelzooms. Die hebben of een 1/2.3" of een 1" sensor en bieden wat meer zoom (10~30x) en daarmee flexibiliteit. Ten koste uiteraard van wat lichtgevoeligheid en kwaliteit. Maar die niet zo absurd onzinnig zijn en groot uitvallen als een superzoom.

P.s. ik heb nog nooit een Sony camera gehad, dus me in een Canon-thread een Sony-fanboy noemen is niet van toepassing. :P Ik was laatst ook aan het kijken naar een klein leuk borstzakcameraatje nadat ik de Nikon Coolpix S9900 had verkocht en kwam zelf ook bij de HX99 uit (ik heb baat bij de zoom en compactheid, maar ook de videokwaliteit (geen pixelbinning in 4K en high bitrate XAVCS codec) en weet dat ik voor de beste resultaten situaties met genoeg licht moet gebruiken (daylight shooting)). Die werd laatst tijdens de IFA 2018 Berlin aangekondigd en is ook nu op Fotokina een van de vele highlights. Is binnenkort verkrijgbaar. Als 30x zoom je teveel is en je echt bij Canon wilt blijven, kijk dan bijvoorbeeld naar een G9 X Mark II: https://www.canon.nl/cameras/powershot-g9-x-mark-ii/ . My 2cts.

[ Bericht 3% gewijzigd door shiz op 26-09-2018 14:08:28 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 26 september 2018 @ 15:29:55 #68
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182144825
Wauw, in ieder geval dank voor je uitvoerige antwoord. Heb even naar die Sony HX99 zitten kijken. Lijkt wel aardig, maar 600 euro is me veel te veel. Ik heb eerder ook wel wat grotere superzooms gehad (ofjah, toen 30x nog superzoom heette :') ) maar daar ben ik toch van teruggekomen. Teveel zoom is ook niet goed: die balg zuigt eigenlijk alleen maar stof aan.

Ik hou het nog wel even een keertje bij de Ixus 185. 89 euro, 8x optisch, filmt goed genoeg, en een tamelijk onovertroffen pocketability. En dan kijk ik over anderhalf jaar nog wel een keer :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 2 juni 2019 @ 12:07:10 #69
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_187217728
Vraagje aan de Canon geïnteresseerden. Ik lees al wel geruchten dat de Powershot G5 mark II en de G7 mark III dit jaar uitkomen maar heeft iemand al iets gelezen over een introductiedatum? :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 2 juni 2019 @ 22:41:14 #70
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_187229540
Die dingen zijn ook nog niet aangekondigd, dus alles wat je over een introductiedatum zou lezen is speculatie :+ .
Huilen dan.
  zondag 2 juni 2019 @ 23:02:23 #71
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_187230024
Dan heb ik niets gemist :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 2 juni 2019 @ 23:06:16 #72
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_187230114
Tweede helft dit jaar, zo te lezen: https://www.canonrumors.c(...)d-product-lines-cr2/
Huilen dan.
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 23:54:27 #73
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_187230893
Ik las ook ergens dat er geen 7DII opvolger komt, maar wel een hele dikke 80D opvolger.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 3 juni 2019 @ 00:53:37 #74
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_187231568
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 23:54 schreef derLudolf het volgende:
Ik las ook ergens dat er geen 7DII opvolger komt, maar wel een hele dikke 80D opvolger.
Over een 80D opvolger hebben ze het daar al veel langer en steeds worden er maffere specs gerumored, die waar je aan refereert had ook een rumor rating van 'CR1' ofwel klinkt te mooi om waar te zijn. Vooralsnog blijft het van Canon uit muisstil.
Eerlijk gezegd weet ik ook niet wat ze nog bij aan de 80D zouden moeten toevoegen om er een 90D van te maken. De ontwikkeling bij spiegelreflexen lijkt zo ongeveer helemaal klaar. De huidige concurrenten van de 80D (Nikon 700zoveel en Sony A77-II zijn ook modellen waar eigenlijk weinig meer te wensen aan over blijft.
Een ander gerucht, namelijk dat de opvolger van de 7DMkII een spiegelloze APS-C-camera zou worden lijkt me dan nog waarschijnlijker, zeker omdat een identiek gerucht over Sony circuleert dat er een 'ding' zit aan te komen met de formfactor van een A7 maar met een APS-C sensor.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_187242502
quote:
7s.gif Op zondag 2 juni 2019 23:06 schreef Isdatzo het volgende:
Tweede helft dit jaar, zo te lezen: https://www.canonrumors.c(...)d-product-lines-cr2/
Ik hoop iets eerder. Ben op zoek naar een alternatief voor mijn spiegelreflex voor de vakantie :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 19:53:23 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_187243600
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 00:53 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Over een 80D opvolger hebben ze het daar al veel langer en steeds worden er maffere specs gerumored, die waar je aan refereert had ook een rumor rating van 'CR1' ofwel klinkt te mooi om waar te zijn. Vooralsnog blijft het van Canon uit muisstil.
Eerlijk gezegd weet ik ook niet wat ze nog bij aan de 80D zouden moeten toevoegen om er een 90D van te maken. De ontwikkeling bij spiegelreflexen lijkt zo ongeveer helemaal klaar. De huidige concurrenten van de 80D (Nikon 700zoveel en Sony A77-II zijn ook modellen waar eigenlijk weinig meer te wensen aan over blijft.
Een ander gerucht, namelijk dat de opvolger van de 7DMkII een spiegelloze APS-C-camera zou worden lijkt me dan nog waarschijnlijker, zeker omdat een identiek gerucht over Sony circuleert dat er een 'ding' zit aan te komen met de formfactor van een A7 maar met een APS-C sensor.
Ik vind een EVIL camera geen waardige opvolging...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 3 juni 2019 @ 20:39:01 #77
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_187244625
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 19:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik vind een EVIL camera geen waardige opvolging...
Kun je ook aangeven waarom niet :?
Ben'k eigenlijk wel benieuwd naar
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_189272323
Advies gevraagd :) zouden jullie mee willen denken?

Over 2.5 week ga ik naar Zuid-Korea voor een vakantie. Ik heb het eea aan toffe dingen uitgekozen om te doen, (zie spoiler voor sfeerimpressie :+) en na wat wikken en wegen besloten m'n camera ook mee te nemen, ipv alleen m'n smartphone.
Even de specs...
+ Canon 1000d, yup een ouwe, komen we zo op...
+ standaard kitlens 18-55 blijft thuis. Analoge lens 18-55 blijft ook thuis.
+ 50 mm 1.8 gaat mee.
+ 18-200 Tamron weet even de rest van de specs niet. Twijfel, zie onder.

Nu kreeg ik als tip om een 70-300 lens aan te schaffen omdat die perfect all round zou zijn voor reizen. Is die van toegevoegde waarde? Het lijkt er wel op, maar jullie mening?
En dan het merk? Canon lens? Tamron? Sigma? Ander merk?

En dan de body... De 1000d is best wel oud. Ik heb hem nu 10 jaar bijna. Is zoiets aan vervanging toe na x jaar? Ik keek naar de 2000d en de 4000d maar behalve verschil in MP zie ik niet zo veel anders? Meningen?
Is het voor een hobbyist als ik überhaupt de moeite om voor deze reis de camerabody te vervangen of maakt dat nauwelijks uit naar jullie mening?
Zie ik nog wat over het hoofd?

Ohja tips voor een tripod zijn welkom. Ik zoek iets wat klein en lichtgewicht is, enigszins te buigen ofzo is fijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anyway, ik hoop daar dus ongeveer een miljoen foto's te maken 😅
:)
  Moderator vrijdag 4 oktober 2019 @ 23:31:37 #79
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189274743
Een 70-300 als walkaround, alles kan natuurrijk, ligt aan je doel maar voor het soort foto's dat je laat zien is het teveel tele.

Superzooms zijn per definitie niet de beste objectieven, zeker de eerste generatie (Tamron begon met 18-200, later werd dat opgerekt naar 18-250 toen 270 en 300) zijn niet de beste, in elk geval niet beter dan de 18-55. Aan de andere kant, elk objectief presteert wel voldoende bij mooi weer en voldoende licht. Diafragma op f/8, ISO niet te hoog

De 1000D, volgens mij is dat een 400D met de autofocus van een 350D. Ergo de huidige modellen zullen naast de resolutie zeker wel verbeterd zijn, zoals andere sensor en processor: breder ISO bereik en minder ruis, verbeterde autofocus en mocht je er waarde aan hechten live view en filmen.

Qua statief, lastig, je geeft ook geen budget aan. Zou in elk geval bij Hama wegblijven.

Hoeveel wil je uitgeven? Als ik niets wou uitgeven, zou ik de 18-55 en 50 meenemen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189274906
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 23:31 schreef derLudolf het volgende:
Een 70-300 als walkaround, alles kan natuurrijk, ligt aan je doel maar voor het soort foto's dat je laat zien is het teveel tele.

Superzooms zijn per definitie niet de beste objectieven, zeker de eerste generatie (Tamron begon met 18-200, later werd dat opgerekt naar 18-250 toen 270 en 300) zijn niet de beste, in elk geval niet beter dan de 18-55. Aan de andere kant, elk objectief presteert wel voldoende bij mooi weer en voldoende licht. Diafragma op f/8, ISO niet te hoog

De 1000D, volgens mij is dat een 400D met de autofocus van een 350D. Ergo de huidige modellen zullen naast de resolutie zeker wel verbeterd zijn, zoals andere sensor en processor: breder ISO bereik en minder ruis, verbeterde autofocus en mocht je er waarde aan hechten live view en filmen.

Qua statief, lastig, je geeft ook geen budget aan. Zou in elk geval bij Hama wegblijven.

Hoeveel wil je uitgeven? Als ik niets wou uitgeven, zou ik de 18-55 en 50 meenemen.
Dank, daar kan ik wel wat mee. :) budget vind ik lastig. Is best rekbaar maar zeker niet eindeloos. Voor een goede lens ben ik best bereid 200¤ uit te geven of meer als er echt meerwaarde aan zit.
Voor een statief of tripod of iets tja. Geen idee. Dat hoeft wmb niet de hoofdprijs te kosten. Paar tientjes max?
En een nieuwe body mag natuurlijk best wat kosten, de vraag wmb is vooral of ik zou moeten overwegen of ik door moet sparen en de body later aanschaffen en nu een lens of dat de lens zelf volstaat en dat een body niet zoveel meerwaarde heeft.

Maar als ik jou zo lees dan is het de overweging waard om juist in die body te investeren en de lens achterwege te laten.. Toch?

Het soort foto's dat ik liet zien is idd wel het soort foto's wat ik leuk vind om daar te maken.
:)
  Moderator vrijdag 4 oktober 2019 @ 23:56:40 #81
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189275205
Persoonlijk zou ik eerder in glas investeren ipv body. Maar voor ¤200 heb je ook niet veel bijzonders en dan heb je nog wel een oude body.

Maar als je een nieuwe body+nieuwe kitlens koopt ga je wel enorm vooruit.

En dan je 50 1.8 er bij voor wat creatieve dingen, erg fijn optiekje.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189275240
Hmm hmm. Interesting 😁
Dan lijkt dus beter voor nu de nieuwe body + kttlens en dan doorsparen voor betere lens.

Ik moet zeggen dat ik ook wel erg gecharmeerd ben van de WiFi functie op die nieuwere modellen. Dat geklooi met kaartjes en kabeltjes nu steeds zorgt ervoor dat ik hem niet veel pak.
:)
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 5 oktober 2019 @ 00:48:08 #83
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_189276071
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 21:39 schreef mignonne het volgende:
Advies gevraagd :) zouden jullie mee willen denken?

Over 2.5 week ga ik naar Zuid-Korea voor een vakantie. Ik heb het eea aan toffe dingen uitgekozen om te doen, (zie spoiler voor sfeerimpressie :+) en na wat wikken en wegen besloten m'n camera ook mee te nemen, ipv alleen m'n smartphone.
Even de specs...
+ Canon 1000d, yup een ouwe, komen we zo op...
+ standaard kitlens 18-55 blijft thuis. Analoge lens 18-55 blijft ook thuis.
+ 50 mm 1.8 gaat mee.
+ 18-200 Tamron weet even de rest van de specs niet. Twijfel, zie onder.

Nu kreeg ik als tip om een 70-300 lens aan te schaffen omdat die perfect all round zou zijn voor reizen. Is die van toegevoegde waarde? Het lijkt er wel op, maar jullie mening?
En dan het merk? Canon lens? Tamron? Sigma? Ander merk?

En dan de body... De 1000d is best wel oud. Ik heb hem nu 10 jaar bijna. Is zoiets aan vervanging toe na x jaar? Ik keek naar de 2000d en de 4000d maar behalve verschil in MP zie ik niet zo veel anders? Meningen?
Is het voor een hobbyist als ik überhaupt de moeite om voor deze reis de camerabody te vervangen of maakt dat nauwelijks uit naar jullie mening?
Zie ik nog wat over het hoofd?

Ohja tips voor een tripod zijn welkom. Ik zoek iets wat klein en lichtgewicht is, enigszins te buigen ofzo is fijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anyway, ik hoop daar dus ongeveer een miljoen foto's te maken 😅
Heel verhaal met nogal wat dingetjes.

Je gaat over 2,5 week al weg, dat is voor de aanschaf van nieuwe spullen erg kort dag.
Mocht je per ongeluk iets kopen dat issues blijkt te hebben (komt wel eens voor en altijd als het je niet uitkomt) dan kan het een lastig verhaal worden want zie het maar eens zo snel te ruilen.
Is datgene wat je koopt in orde, dan is het toch wel handig om voor je ermee op vakantie gaat het nieuwe spul even goed in de vingers te krijgen om te voorkomen een deel van je opnamen in het kader van de leercurve de mist in zijn gegaan.
Mijn eerste ingeving is dus om gewoon te gaan met een set van dingen die je al had.

Als je dan toch nieuw spul wilt meenemen kun je een paar overwegingen maken.
Je camera is inderdaad tien jaar oud. Daarmee is ie niet op en er zal nog prima mee te fotograferen zijn.
Een nieuwe camera geeft je echter op zo'n vakantie meer van alles. Betere prestaties bij lastige omstandigheden (te weinig licht, teveel contrast en zo) en over all een fraaier plaatje en vaak een betere en snellere AF.
Een nieuwe camera is dus het overwegen waard maar neem wel even mijn eerste opmerking mee, zorg dat je in elk geval direct na aankoop al de nodige opnamen maakt, dan weet je dat ie goed is(en zoniet, dan heb je nog tijd) én heb je de nieuweling al een beetje in de vingers.

Qua lenzen zou ik afraden om op deze termijn nog iets nieuws mee te nemen op vakantie. Als een 70-300 helemaal nieuw voor je is wordt het best een beetje wennen, vooral met dat stuk na de 200mm waar zo'n ding best rottig vast te houden blijkt. Een lens die tot 200mm gaat is in dat opzicht trefzekerder.
Zou je over een half jaar pas gaan, dan zou je gerust een 70-300mm kunnen kopen en daar een half jaartje lekker mee oefenen zodat ie lekker vertrouwd voor je is. Op dit moment echter zou ik het niet doen.
Kijk ik even naar je voorbeeldfoto's, dan zie ik daar geen dingen tussen waarvoor je die 70-300 zou moeten gebruiken

Nog een puntje van overweging bij het samenstellen van een set is dat je het allemaal mee moet kunnen nemen. Ieder item dat je niet mee hoeft te nemen is weer een zorg minder.
In dat kader zou ik die 18-200 meenemen en voor het avondwerk die 1.8/50mm die heel weinig ruimte en gewicht meebrengt.
Zou je nou een nieuwere camera kopen, dan zou je daarbij ook een nieuwe kitlens kunnen overwegen. De laatste generaties Canon kitlenzen zijn snel, hebben stabilisatie waardoor je er ook de avondopnamen mee zou kunnen doen en optisch zijn ze voor hun geld helemaal niet slecht. Belangrijkste op reis is dat ze klein zijn en superlicht. In dat geval neem je naast je 18-200 voor overdag bij voldoende licht én die kitlens en die 50mm mee. Altijd iets dat goed werkt.

Voor je statiefvraag is het eerste waar ik aan denk de grootste versie van de Gorillapod die een lichte spiegelreflex kan dragen en die uiterst flexibel is. Enige puntje is dat ik geen ervaring met het ding heb en je dus niet kan vertellen hoe stabiel je ermee zou kunnen fotograferen.maar misschien kan iemand hier daar iets over roepen en anders zul je op the interwebz op zoek moeten naar reviews.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_189329112
Wie kan helpen wat verstandiger is?

Canon 16-35 F2.8L II of Canon 16-35 F4.0L IS. De eerste is tweede hands (met garantie via winkelier), dus ze gaan ongeveer evenveel kosten. Gaat gebruikt worden op een 6D
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:47:11 #85
481846 Backpackinglife
Niks toe te voegen!
pi_189333339
Ligt er aan wat je er mee doet lijkt mij. Als je veel vanuit de hand fotografeert dan is de f4 denk ik fijner. Als je veel statief gebruikt en/of bijvoorbeeld landschapsfotografie of astrofotografie doet dan zou ik kiezen voor de f2.8

Gebruik zelf de f2.8 en ben daar tevreden mee. De tweede versie heeft een heerlijke scherpte. Enige nadeel is dat die tweedehands is, ben ik zelf tegenwoordig iets minder fan van.
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:21:38 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189333781
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 17:47 schreef Backpackinglife het volgende:
Enige nadeel is dat die tweedehands is, ben ik zelf tegenwoordig iets minder fan van.
Zit wat in, aan de andere kant, hoe vaak is iets binnen de garantieperiode stuk gegaan? Zeker iets van dergelijke kwaliteit.

Van te voren wel even nagaan of hij goed scherp stelt/functioneert en navragen waarom hij is ingeruild en wat de vorige eigenaar er mee deed. Hobbymatige landschapsfotograaf of iemand die professioneel reportages maakte in de Sahara :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 13 oktober 2019 @ 23:01:08 #87
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189422464
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 12:37 schreef marcb1974 het volgende:
Wie kan helpen wat verstandiger is?

Canon 16-35 F2.8L II of Canon 16-35 F4.0L IS. De eerste is tweede hands (met garantie via winkelier), dus ze gaan ongeveer evenveel kosten. Gaat gebruikt worden op een 6D
Ik heb m'n 16-35 F2.8 II ingeruild voor een F4 IS. Ik doe er vooral landschappen mee, dus die F2.8 werd toch vrijwel altijd flink afgestopt, en de F4 IS is een stuk lichter. Dat gaf voor mij de doorslag.

Qua scherpte, contrast, etc doet de F4 IS echt niet onder voor z'n grote (zware) broer. De vraag is dus een beetje: ga je die F2.8 nodig hebben of niet.
Huilen dan.
  zondag 13 oktober 2019 @ 23:03:36 #88
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189422494
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 17:47 schreef Backpackinglife het volgende:
Ligt er aan wat je er mee doet lijkt mij. Als je veel vanuit de hand fotografeert dan is de f4 denk ik fijner. Als je veel statief gebruikt en/of bijvoorbeeld landschapsfotografie of astrofotografie doet dan zou ik kiezen voor de f2.8

Gebruik zelf de f2.8 en ben daar tevreden mee. De tweede versie heeft een heerlijke scherpte. Enige nadeel is dat die tweedehands is, ben ik zelf tegenwoordig iets minder fan van.
Die 16-35 F2.8 is zo'n tank, daar kan bijna niks mis mee gaan zolang je er geen stoeptegels mee gaat verbrijzelen. Als er iets mis mee is dan moet je dat kunnen merken bij het testen, de kans dat er daarna nog iets stukgaat is nihil.
Huilen dan.
  maandag 14 oktober 2019 @ 22:47:14 #89
481846 Backpackinglife
Niks toe te voegen!
pi_189437975
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Die 16-35 F2.8 is zo'n tank, daar kan bijna niks mis mee gaan zolang je er geen stoeptegels mee gaat verbrijzelen. Als er iets mis mee is dan moet je dat kunnen merken bij het testen, de kans dat er daarna nog iets stukgaat is nihil.
Ik heb het helaas 1x gehad met een tweedehands L lens die toch kapot was. Vandaar mijn persoonlijke voorkeur, want ook al is het lastig: dat zegt niet alles helaas.
pi_189441881
Dank voor de reacties :)
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 9 juli 2020 @ 13:48:23 #91
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194005988
Om 14:00 Canon R5/R6 press conference...
~ prelim specs op: https://www.canonrumors.com
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 9 juli 2020 @ 14:01:33 #92
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194006109
Laat ik het toch maar eens doen...

Te koop:

50D met extra grip,
Canon 24-70 f/4
Canon 70-200 f/4
Canon 50mm f/1.8
sigma 10-20
Samyang? 8 mm fisheye Die is een soort van uitgeleend aan een kennis.
430 EX II flitser
blackrapid schouder strap
Een lowepro rugzak waar het inpast
Manfrotto statief (geen idee welke. Groot en stevig genoeg voor bovenstaande camera/lenscombi's.

Any takers? :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 9 juli 2020 @ 14:10:31 #93
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194006184
Foei.
FOT / Het grote kleine fotografie ruilhoekje Deel VII
'Een richtprijs vermelden is verplicht (dit mag ook een prijs zijn voor alle goederen tezamen)' V&A Policy
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 9 juli 2020 @ 14:11:00 #94
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194006193
quote:
4s.gif Op donderdag 9 juli 2020 13:48 schreef shiz het volgende:
Om 14:00 Canon R5/R6 press conference...
~ prelim specs op: https://www.canonrumors.com
Now live. *O* :7
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 9 juli 2020 @ 14:12:26 #95
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194006212
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 14:11 schreef shiz het volgende:

[..]

Now live. *O* :7
:Y

Vooral benieuwd of die dingen een beetje betaalbaar gaan worden.
Huilen dan.
  donderdag 9 juli 2020 @ 14:14:17 #96
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194006231
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 9 juli 2020 @ 14:15:02 #97
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194006245
Ja, die had ik ondertussen al gezien inderdaad :') .
Huilen dan.
  donderdag 9 juli 2020 @ 14:16:18 #98
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194006258
Iig geval eindelijk eens sensor stabilisatie voor Canon.
Verder specs galore. :o
Vraag je af waar de 'Canon cripple hammer' toeslaat.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 9 juli 2020 @ 14:16:59 #99
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194006265
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 14:16 schreef shiz het volgende:
Iig geval eindelijk eens sensor stabilisatie voor Canon.
Verder specs galore. :o
Vraag je af waar de 'Canon cripple hammer' toeslaat.
Denk nergens, eigenlijk.
Huilen dan.
  donderdag 9 juli 2020 @ 14:19:29 #100
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194006287
R5 voor ¤4550 :X , R6 zo'n ¤2700.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')