abonnementen ibood.com bol.com
pi_168049422
535b945422bbe2b713e98c89cfd92fbb.png
0380d5af24aad77f90458162361cd3e8.png

Wat is Roamler?

Roamler is een app voor je telefoon waarbij het er om draait dat je opdrachten uitvoert voor de opdrachtgever. Hetzij voor geld hetzij voor de xp die je kan verdienen, waardoor je in een hoger lvl komt.

De bedragen die je per opdracht krijgt zijn zeer verschillend. In theorie variren de bedragen van 2 tot 50 euro maar in de praktijk is 25 euro toch wel de max. Maar opdrachten van een euro of 2 a 3 zijn meer gangbaar, De prijzen lopen wel op maar het heeft er erg mee te maken wat voor opdracht het is. Is het een onderzoek naar een weekaanbieding en er wordt niet bij vermeld dat de inzending sluit als er genoeg opdrachten binnen zijn kan je er van uitgaan dat hij zaterdagmiddag meer waard is dan maandagochtend. Of je er op wilt wachten is aan jou, en houd er daarbij rekening mee dat zolang jij de opdracht niet reserveert, anderen hem kunnen claimen en hij dus weg is. Probeer voor jezelf te beredeneren wie de opdrachtgever is en welk gewin ze halen uit de gegevens va de opdracht en je kan beter inschatten hoe je een opdracht moet doen en of de beloning zal oplopen.

Er zijn verschillende soorten opdrachten,

*opdrachten die je thuis kan uitvoeren door iets creatief te doen. Voor deze opdrachten krijg je alleen xp's en geen geld
*opdrachten die je op straat kunt doen: een voorbeeld is fotografeer een skatespot, op deze manier brengen ze alle skatespots in kaart. Voor dit soort opdrachten krijg je ook geen geld maar wel xp's
*en als laatste de opdrachten voor geld en xp. Dit is natuurlijk waar het allemaal omdraait. Uiteindelijk kan iedereen wel wat geld gebruiken
Uitleg over de opdrachten voor geld
Een opdrachtgever kan heel veel verschillende opdrachten geven.

Wekelijks keert de ''babymelk check'' terug. Dit is een vrij simpele opdracht die ongeveer 3 minuten kost. Je maakt een foto van het schap en beantwoord de vragen die je op je scherm krijgt en telt de producten die aanwezig zijn.
Er zijn ook babymelk check + opdrachten, iets meer werk en iets meer beloning. Je begint net de babymelkcheck en als je klaar bent vraag je naar de voorraad bij de servicesbalie of het magazijn.

Nog een voorbeeld van een opdracht is, 'de kaascheck'. Vanmiddag was dit bijvoorbeeld een opdracht, het was de bedoeling om een foto te maken van een actiekoeling in de opgegeven AH en die naar Roamler te sturen.

Een ander voorbeeld zijn de terraschecks. Hier is het de bedoeling dat je om een drankje vraagt in de opgegeven locatie. Je moet dan een foto maken van de kaart en van het drankje. Zo controleren ze of een drankje wel in het juiste glas wordt geschonken. Je beloning is dan xp's geld en de vergoeding wat je voor het drankje kwijt was.
Voor sommige opdrachten heb je een toestemmingsbrief in je app voor andere opdrachten ben je anoniem.


Waarom doen bedrijven dit?

Bedrijven gebruiken liever Roamler-gebruikers als 'misteryshopper' dan dat ze een professioneel persoon moeten gaan inhuren. Op deze manieren zien ze op het hoofdkantoor heel gemakkelijk en snel hoe er in een vestiging wordt omgegaan met bepaalde producten.
Hoe word ik een Roamler?
Een Roamler kun je op 2 manieren worden.
1.Probeer een account aan te maken op een locatie waar nog maar weinig andere Roamlers zijn.
2. Een invite krijgen van een andere Roamler.
Dit lijkt heel simpel, je vraagt even aan een Roamler of hij/zij je even wilt inviten, maar zo gemakkelijk gaat dat niet. Als je lvl 3 bent op Roamler kun pas je iemand anders inviten. Maar je stuurt niet zomaar naar een willekeurig iemand een invite.

Waarom niet? Omdat met elke opdracht die de Roamler-gebruiker uitvoert diegene die de invite heeft verstuurd ook namelijk 2% van zijn inkomsten binnenkrijgt van Roamler zelf. Plus 2 euro wanneer deze persoon level 2 bereikt. Daarom is het belangrijk dat diegene die een invite weg kan geven zeker weet dat jij er echt gebruik van gaat maken omdat het anders zonde zou zijn. Invites weggeven in je eigen gebied is niet handig!

Invites
Je kunt een DM/PM sturen naar 1 van de volgende users als je een invite zou willen en er ook echt voor in wilt zetten om een actieve Roamler te zijn.

Wie hebben er momenteel een invite te vergeven?
- Tinos85
- loezzzje
- pl4kkie
- dekkered
- liesje1979
- eenjongen...
- IJsbeertje21
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zijn de medewerkers van Roamler waar wij vaak mee in de clinch liggen:
14876680_1137891569625308_6589354504961958060_o.jpg

SPOILER: screenshots
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_168049434
Kan ik iemand verblijden met een Roamler invite?
pi_168049442
StreetSpotr heeft na 2.5 dag eindelijk mijn inzending goedgekeurd. Direct maar een uitbetaling aangevraagd. Als het goedkeuren al zo lang duurt....
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_168049606
Smartspotter heeft nu ook PRO, zoiets als Roamler Works.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_168050458
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:40 schreef Marco001 het volgende:
StreetSpotr heeft na 2.5 dag eindelijk mijn inzending goedgekeurd. Direct maar een uitbetaling aangevraagd. Als het goedkeuren al zo lang duurt....
Moobeye is niet veel beter. Nog steeds niks gehoord van mijn uitbetaling -_-
pi_168051554
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:36 schreef loezzzje het volgende:

[..]

Moobeye is niet veel beter. Nog steeds niks gehoord van mijn uitbetaling -_-
uit mijn hoofd: volgens mij gaven zij aan 3-5 dagen.... hoe lang is het geleden dat je het aanvroeg?
pi_168053295
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:34 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

uit mijn hoofd: volgens mij gaven zij aan 3-5 dagen.... hoe lang is het geleden dat je het aanvroeg?
Volgens mij heb ik het zaterdag aangevraagd. Of langer geleden, ik weet het eigenlijk al niet meer.

Hebben jullie trouwens ook post gehad van SS? :)
pi_168053404
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 15:15 schreef loezzzje het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik het zaterdag aangevraagd. Of langer geleden, ik weet het eigenlijk al niet meer.

Hebben jullie trouwens ook post gehad van SS? :)
dat is pas 4 dagen geleden.

nog niks gezien, zal zo eens in mijn brievenbus kijken.
wat heb je gehad?
pi_168054123
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 15:21 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

dat is pas 4 dagen geleden.

nog niks gezien, zal zo eens in mijn brievenbus kijken.
wat heb je gehad?
Ja das al veel te lang. Het is maar iets naar je paypal account sturen. Roamler doet daar een half uur over.

Een bedankbrief en iets van schoonmaak dingetjes voor je mobiel, heb er nog niet echt naar gekeken.
pi_168054419
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 15:52 schreef loezzzje het volgende:

[..]

Ja das al veel te lang. Het is maar iets naar je paypal account sturen. Roamler doet daar een half uur over.

Een bedankbrief en iets van schoonmaak dingetjes voor je mobiel, heb er nog niet echt naar gekeken.
bij Roamler is het accorderen van een uitbetaling iets wat op volgorde in het gewone verwerkproces van de opdrachten meegaat. waarschijnlijk doen ze het bij Mobeye, zeker gezien het lage aantal opdrachten dat 'ze' verwerken ('ze' tussen aanhalingstekens omdat er dermate weinig in de app te doen is dat ik betwijfel of het om meer dan 1 persoon gaat), op 2 vaste momenten in de week.

ik heb de brief van Smartspotter ook gekregen, bedankbrief met wat nietszeggende schermcleaners erbij
pi_168056498
Ik heb ook post gekregen van Smartspotter met cleaners en kaartjes voor Smartspotter pro :-)
Altijd leuk om een verrassing te krijgen..
pi_168059775
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 16:10 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik heb de brief van Smartspotter ook gekregen, bedankbrief met wat nietszeggende schermcleaners erbij
Jouw maak je ook niet snel blij he :P

Ik vond het ook leuk Miek. Laat toch zien dat ze ons waarderen :)
pi_168062300
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:09 schreef loezzzje het volgende:

[..]

Jouw maak je ook niet snel blij he :P

Ik vond het ook leuk Miek. Laat toch zien dat ze ons waarderen :)
sorry hoor, zal inderdaad wel aan mij liggen, maar een goedkopere gift bestaat simpelweg niet. minder dan een eurocent per stuk inclusief de bedrijfsprint en verzendkosten.

maar een belangrijker punt (en de grootste reden van mijn onbegrip): hoe handig is het om deze schoonmaaksticker met Smartspotterlogo erop op de achterkant van je telefoon te plakken (zoals de instructie aangeeft) als je opdrachten gaat uitvoeren????????
ok, veel mensen zullen het logo niet herkennen, maar het is gewoon verre van logisch!

lijkt me echt te gaaf om er getuige van te zijn dat een spotter wordt aangesproken tijdens het uitvoeren van een opdracht, omdat een winkelmanager het Smartspotter-logo herkent!
pi_168075476
Hmm, ik heb geen post gehad, dus alleen voor de meer frequentere gebruikers?
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_168104420
Heeft iemand de vers-opdracht al gedaan bij de Jumbo? En zo ja: kregen jullien toestemming?
pi_168104551
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 15:15 schreef Suziekoe het volgende:
Heeft iemand de vers-opdracht al gedaan bij de Jumbo? En zo ja: kregen jullien toestemming?
Ik heb er 1 gedaan. De jumbo waar ik kwam, wist er niets van maar ik kreeg toestemming na het laten zien van de opdracht. :) Opdracht is prima te doen....
pi_168104809
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 15:20 schreef Miek95 het volgende:

[..]

Ik heb er 1 gedaan. De jumbo waar ik kwam, wist er niets van maar ik kreeg toestemming na het laten zien van de opdracht. :) Opdracht is prima te doen....
Ok dan ga ik hem straks even doen, thanks!
pi_168113070
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 15:31 schreef Suziekoe het volgende:

[..]

Ok dan ga ik hem straks even doen, thanks!
En is het gelukt?
pi_168117953
Zo, ze zijn niet snel bij streetspotrr maar laatst al 10 euro en net de lidl opdracht ergens anders gedaan voor 15 euro. :) en dan heb ik nog een lidl in de buurt.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_168121378
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 21:17 schreef Miek95 het volgende:

[..]

En is het gelukt?
Ik heb hem rond half 5 uitgevoerd, met toestemming. Maar heb nog geen reactie van smartspotter gehad... hopelijk morgen. Maar was wel goed te doen! Duurde de keuring bij jou ook zo lang?
pi_168124261
Het komt regelmatig voor bij SS dat ze 's avonds niet meer keuren en dan komt het de volgende dag. Andere reden als het lang duurt voordat hij gekeurd is, is dat hij afgekeurd wordt. Het is meestal 1 van die 2 redenen.

Ik kreeg een berichtje van mobeye dat mijn adresgegevens niet ingevuld zijn dus ze kunnen niet uitbetalen. Ik die gegevens aangepast en nou hoor ik weer niks. Moet ik nou weer een week wachten? :')
pi_168131086
En jullie nog wat kauwgumopdrachten uitgevoerd?
pi_168179222
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 16:19 schreef Miek95 het volgende:
En jullie nog wat kauwgumopdrachten uitgevoerd?
Nee heel veel foto's, toch?
Mijn vers opdracht was trouwens goedgekeurd!
pi_168180875
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 10:24 schreef loezzzje het volgende:
Het komt regelmatig voor bij SS dat ze 's avonds niet meer keuren en dan komt het de volgende dag. Andere reden als het lang duurt voordat hij gekeurd is, is dat hij afgekeurd wordt. Het is meestal 1 van die 2 redenen.

Ik kreeg een berichtje van mobeye dat mijn adresgegevens niet ingevuld zijn dus ze kunnen niet uitbetalen. Ik die gegevens aangepast en nou hoor ik weer niks. Moet ik nou weer een week wachten? :')
ik heb toch het vermoeden dat het totaal aantal uitgevoerde (en dus ook het aantal te controleren) opdrachten bij Smartspotter een stuk lager is dan bij Roamler.
Bij Roamler hebben ze dan toch ook een kleine 'crowd' van mensen die continu actief de opdrachten controleert, daar is een continue bezetting van controleurs (en ook nog behoorlijk ingesteld op drukkere en rustigere dagen). Ik heb het idee dat het bij Smartspotter wat anders werkt, enkele personen die er samen voor zorgen dat er bijna elke dag een bulk opdrachten wordt gecontroleerd.
Gisteren en eergisteren heb ik in totaal dik 20 vers-opdrachten gedaan. De eerste 2 zijn vrijdag begin van de middag nog gecontroleerd, de rest van de vrijdag en het grootste deel van de zaterdag geen beoordelingen meer ontvangen, en gisteren eind van de middag kwamen ineens in hoog tempo alle andere goedkeuringen binnen.
Ik merk sowieso vaak dat als ik veel opdrachten op een dag doe voor Smartspotter, de beoordelingen later vaak ineens in een snelle serie binnenkomen. En soms zit daar wel eens 2 of (zelden) zelfs 3 dagen tussen.

Op zich was de kauwgom opdracht wat meer werk (niet gedaan), net als de Gilette opdracht bij Roamler (1 gedaan bij mijn thuis-winkel), typisch een opdracht die zich wat meer loont als je hem meermalen uitvoert denk ik, dan kun je hem ondanks het wat hogere aantal foto's toch vlot uitvoeren..... maar dan nog is de vergoeding wel aan de lage kant geweest, en toen die voor de kauwgom-opdracht interessanter werd was ik al op pad voor andere opdrachten.

Over de vers-opdracht: er was zogenaamd toestemming van het hoofdkantoor, er schijnt (zo vertelde 1 winkel-manager mij) wel ooit een berichtje over te zijn geweest 'misschien' (hij maakte zich er niet zo druk om, ik mocht gewoon aan de slag), maar een andere manager wist van niets en heeft (waar ik bij stond) gebeld met het hoofdkantoor. De mensen die hij sprak wisten van niets, ik kreeg uiteindelijk geen toestemming.
Dit resulteerde in een afkeuring door Smartspotter, maar hier ben ik het niet mee eens. Als er werkelijk toestemming was moest de opdrachtgever dit maar beter intern laten afstemmen door Jumbo, de fout en dus ook het risico voor de vergoeding van deze opdracht hoort niet bij mij te liggen.
Daarmee kom ik overigens op een ander punt: het heeft er alle schijn van dat de opdrachtgever het hoofdkantoor van Jumbo zelf was, een paar winkelmanagers gingen er vanuit dat het te maken had met het nieuwe gecommuniceerde schappenplan voor de betreffende plekken. Maar dan vind ik het wel vreemd dat er in de opdracht staat 'met toestemming van het hoofdkantoor van Jumbo', het had in mijn gesprek met de winkelmanagers makkelijker geweest als er gewoon had gestaan dat het in opdracht van Jumbo was. Nu komt het heel vreemd over op de winkelmanagers: wel met toestemming maar niet in opdracht van het hoofdkantoor, wat is dit voor vaags?
De enige reden die ik kan bedenken is dat Smartspotter niet zwart op wit wil laten blijken wie zijn klanten zijn, maar dat is in dit geval wel heel doorzichtig.

[ Bericht 23% gewijzigd door Feestkabouter op 16-01-2017 00:04:24 ]
pi_168181047
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 21:31 schreef Feestkabouter het volgende:

...
maar een belangrijker punt (en de grootste reden van mijn onbegrip): hoe handig is het om deze schoonmaaksticker met Smartspotterlogo erop op de achterkant van je telefoon te plakken (zoals de instructie aangeeft) als je opdrachten gaat uitvoeren????????
ok, veel mensen zullen het logo niet herkennen, maar het is gewoon verre van logisch!
...
ik ben toch erg benieuwd naar reacties op deze gedachte, vandaar dat ik hem nog even aanhaal.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')