abonnement Unibet Coolblue
pi_168048743

Crowdfunding is hot! In 2016 is in Nederland 170 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 128 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent .

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6%= netto rente)
Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente)
KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**)
Funding Circle (FNC), kredieten voor het MKB tot 100K en maximale looptijd 3 jaar (bruto rente -1,0% = netto rente)
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente)
Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd)
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 4.25% (bruto rente = netto rente)
SamenInGeld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid. (bruto rente -0.25%= netto rente).
Crowdestate, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid. (netto rendement fluctueert met looptijd**).
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente)
Lendico, kredieten MKB en particulier (bruto rente -1,0% = netto rente)
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**)
Capital circle, leningen voor MKB
Moneybrothers, leningen voor MKB
Zonnepanelendelen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
GreenCrowd, marktplaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten
Duurzaam investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement. (netto rendement fluctueert met looptijd**).
Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen

* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe.
** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld:
==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente
==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.

Nominale en effectieve rente bij annuïtaire lening. :
Sommige Platformen geven het nominale (GvE) en andere het effectieve rente percentage (KOM, AGD, FNC,......) op. In de effectieve rente wordt niet 1 x per jaar de volledige rente vergoed maar elke maand 1/12. Bij gelijk rentepercentage krijg je bij effectieve rente meer dan bij nominaal voor je investering per jaar.
Precies omrekenen:
http://www.berekenhet.nl/berekenen/nominale-rente.html
http://www.berekenhet.nl/berekenen/effectieve-rente.html

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf), fundingcircle (fnc) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@crowdfundmailer.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl .
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Crowdfundingplatformen aandelen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet.Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 13-01-2017 12:44:40 ]
pi_168048754
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 10:57 schreef KMW1976 het volgende:
In de nieuwe SIG staan tegenstrijdigheden:

In de samenvatting:
Het pand Pastoor Hagenstraat te Brunssum dat nu ter financiering wordt aangeboden is reeds eigendom. Pepijn Bakker wil de kwaliteit van de appartementen en hiermee ook het leefklimaat nog verder verbeteren waardoor een hogere huurinstroom gerealiseerd kan worden.

Leendoel: (Verderop in de pitch)
Geld lenen om op termijn een andere woning voor de verhuur aan te kopen.

Lost hij ook af na afloop of komt er dan een nieuw rentevoorstel? Kortom kun je dan je geld onttrekken als het niet interessant meer is?
Ik denk dat hij hem nu zelf heeft gefinancierd, maar er toch een lening op wil, zodat hij inderdaad andere woningen aan kan kopen. Verder zal er wel het nodige uit de eerdere aanvraag zijn gekopieerd.
pi_168048779
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 10:48 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ik kende hem nog niet, maar voor mij per definitie geen persoonlijke leningen.
Ik had ook nog nooit van Spenders&Lenders gehoord, maar ze bestaan ook pas kort zo te zien 14 leningen en 138k uitgeleend.
Voor degeen die twijfelt aan de 14 reviews ik vermoed dat iedereen die een lening aangaat "verplicht" een review in moet vullen. Kijk eens naar de aantallen.

Deze site wordt trouwens gerund door een van de oprichters van Voordegroei heb ik net gelezen.
pi_168049257
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Hoi NRDZ, zat even de OP te bekijken en zie dat de grafiekjes m.b.t. defaults meer dan een jaar oud zijn (dateren van december 2015). Hou je dit nog bij en is het een idee ze weer eens te verversen?
pi_168049314
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:29 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Hoi NRDZ, zat even de OP te bekijken en zie dat de grafiekjes m.b.t. defaults meer dan een jaar oud zijn (dateren van december 2015). Hou je dit nog bij en is het een idee ze weer eens te verversen?
Haha, wel een goed idee. :)
Zal kijken of ik daar in de loop van de komende weken wat tijd voor kan maken. :z
pi_168050433
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:01 schreef Aalsmeer15 het volgende:
Project kvik keukens bij KOM rente van 7 naar 7,5%
Voor mij als nieuweling viel het mij op dat een aantal mensen afhaakt bij KOM. Heeft dat hoofdzakelijk met de afhandeling van vragen e.d. te maken? Op zich - bijv. bij Kvik keukenproject - vind ik wel dat ze vrij uitgebreid financieel info geven zodat je je goed kunt voorbereiden. Ligt het dus niet daaraan?
Met de terugkoopgarantie - en de naam - van Kvik lijkt dit best een aardig project voor 7,5%?
pi_168050528
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:34 schreef Beljack het volgende:

[..]

Voor mij als nieuweling viel het mij op dat een aantal mensen afhaakt bij KOM. Heeft dat hoofdzakelijk met de afhandeling van vragen e.d. te maken? Op zich - bijv. bij Kvik keukenproject - vind ik wel dat ze vrij uitgebreid financieel info geven zodat je je goed kunt voorbereiden. Ligt het dus niet daaraan?
Met de terugkoopgarantie - en de naam - van Kvik lijkt dit best een aardig project voor 7,5%?
Het is inderdaad geen verkeerd project met de terugkoopverklaring van 130K. Er zijn bij KOM in het verleden een hoop toezeggingen gedaan die achteraf weinig voorstelde (m.n. rond vastlegging zekerheden). Ik heb het idee dat ze de zaken nu beter op orde hebben, maar hiervoor geldt eerst zien, ...... (bv. afwikkelingen default waarbij blijkt dat de/ zekerheden ook waarde heeft/geaccepteerd wordt door curator). Daarnaast heeft dit platform relatief veel defaults wat wellicht te maken heeft met te lichte screening.
pi_168050578
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:39 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het is inderdaad geen verkeerd project met de terugkoopverklaring van 130K. Er zijn bij KOM in het verleden een hoop toezeggingen gedaan die achteraf weinig voorstelde (m.n. rond vastlegging zekerheden). Ik heb het idee dat ze de zaken nu beter op orde hebben, maar hiervoor geldt eerst zien, ...... (bv. afwikkelingen default waarbij blijkt dat de/ zekerheden ook waarde heeft/geaccepteerd wordt door curator). Daarnaast heeft dit platform relatief veel defaults wat wellicht te maken heeft met te lichte screening.
Duidelijk!!
Dank je :)
pi_168050873
Ben op verzoek naar mijn lijstje projecten in de problemen aan het kijken. Kwam ergens een melding tegen van haar stylist van Collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tegen. Weet iemand hoe het zit met dit bedrijf? Internet geeft dat er nu een nieuwe eigenaar in de zaak zit. Maar hoe is het project afgelopen?
  woensdag 11 januari 2017 @ 13:10:02 #10
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168051111
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:39 schreef djh77 het volgende:
Ik heb het idee dat ze de zaken nu beter op orde hebben
Ik heb dat idee eigenlijk niet, het lijstje met oude projecten die ze alsnog geregeld hebben zijn op 1 hand te tellen. Waarbij een drie-maandelijkse registratie bij de belastingdienst ook al niet juist is.

Verder is er nog niet lang geleden een project langsgekomen waar ze al hadden uitbetaald voordat het hypothekaire deel rond was.

Een paar maanden geleden hadden we nog de zaak van de chalets die volgens KoM met hypotheek zouden worden aangeboden. Terwijl een hyp.zekerheid gewoon onmogelijk was omdat het losse chalets zijn.

Ook de snackchinees geeft mij het gevoel dat ze de zaken niet op een rijtje hebben. Een hypotheek verdeeld over meerdere panden en meerdere leningen kan nog een leuke puinhoop worden.

Dit alles geef mij, ondanks de goede bedoeligen, de indruk van een groot tekort aan kennis over de materie.
Tot nooit .......
pi_168051280
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:10 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik heb dat idee eigenlijk niet, het lijstje met oude projecten die ze alsnog geregeld hebben zijn op 1 hand te tellen. Waarbij een drie-maandelijkse registratie bij de belastingdienst ook al niet juist is.

Verder is er nog niet lang geleden een project langsgekomen waar ze al hadden uitbetaald voordat het hypothekaire deel rond was.

Een paar maanden geleden hadden we nog de zaak van de chalets die volgens KoM met hypotheek zouden worden aangeboden. Terwijl een hyp.zekerheid gewoon onmogelijk was omdat het losse chalets zijn.

Ook de snackchinees geeft mij het gevoel dat ze de zaken niet op een rijtje hebben. Een hypotheek verdeeld over meerdere panden en meerdere leningen kan nog een leuke puinhoop worden.

Dit alles geef mij, ondanks de goede bedoeligen, de indruk van een groot tekort aan kennis over de materie.
Klopt ze hebben de schijn tegen. Oudere zaken zijn absoluut slecht geregeld. Ik zie echter wel dat ze leren (gelukkig). Onder de pandaktes staat tegenwoordig een stempel van de Belastingdienst. Bedragen worden sinds heel kort pas uitbetaald nadat de hypotheek of pandakte is geregeld. De misverstanden van de snackchinees kwamen vooral door de antwoorden van de intermediair. KoM heeft de hypotheek gewoon op 1 pand geregistreerd. Blijft staan dat er heel veel is misgegaan, ik investeer zelf ook eigenlijk niet meer bij KoM (tenzij ik denk dat er een super project is gepubliceerd, waarbij zekerheden niet nodig zijn).

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 11-01-2017 13:27:17 ]
pi_168051306
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, ik ben ook blij dat het goed gaat en ik hoop dat de hun twee project ook snel vol krijgen maar ik doe niet mee. Ik ben namelijk heel erg allergisch voor niet nakomen van afspraken.
Je hebt een punt, heb dat ook al vaker met een project gehad dat zoiets er niet meer van kwam. Maargoed de absolute prio is natuurlijk de aflossing en de rente al had me dit wel heel leuk geleken om daar eens te gaan kijken.

Heb trouwens ook nog eens op die site gekeken maar als dit het beste is dan zijn we er nog lang niet.. en een paar kijken scheel lijkt het wel :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_168051449
Beste mensen,

Ik zie dat onze update goed is ontvangen, leuk om te horen!

Voor iedereen die mij van vorig jaar niet kent, Ik ben Rudo Bisschop, ik heb vorig jaar een crowdfunding campagne voor mijn bedrijf th3rd/Human Alloy gedaan en hier met veel plezier extra informatie geleverd over ons idee en voorstel.

Ik zou hier toch graag even nog wat extra informatie bij onze update geven, aangezien we hier toch ook dieper op onze eerste aanvraag in zijn gegaan en we in het begin toch wel even een spannende tijd hebben gehad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168051512
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:27 schreef th3rd het volgende:
Beste mensen,

Ik zie dat onze update goed is ontvangen, leuk om te horen!

Voor iedereen die mij van vorig jaar niet kent, Ik ben Rudo Bisschop, ik heb vorig jaar een crowdfunding campagne voor mijn bedrijf th3rd/Human Alloy gedaan en hier met veel plezier extra informatie geleverd over ons idee en voorstel.

Ik zou hier toch graag even nog wat extra informatie bij onze update geven, aangezien we hier toch ook dieper op onze eerste aanvraag in zijn gegaan en we in het begin toch wel even een spannende tijd hebben gehad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk dat je ook nog even persoonlijk weer langs komt, en zoiets dacht ik al over die rondleiding maar mooi dat dat nog komt. Ik moet nog even kijken naar die 2de ronde maar die gaat dus niet via GVE?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 11 januari 2017 @ 13:33:53 #15
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168051552
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:17 schreef djh77 het volgende:
antwoorden van de intermediair.
Dat is niet zo gek. De ondernemer/intermediair doet zaken met 1 platform en 1 stichting zekerheden. Daar gaat het inderdaad over 1 hypotheek. Als er meerdere leningen komen dan doen ze nog steeds zaken met 1 partij.

De stichting doet zaken met x investeerders en over dat deel ben ik heel benieuwd naar de afloop.
Tot nooit .......
pi_168051709
@horsemen: dit, samen met het feit dat we jullie moeilijk konden bereiken omdat geldvoorelkaar niet zomaar investeerder met ondernemer in contact wil brengen

Onzin.
GVE stuurt mailtjes omtrent dit soort zaken gewoon door, danwel vragen ze toestemming om emailadres door te mogen geven
pi_168051909
@AQuila360 Dank je, leuk om hier weer te zijn!
Ik denk wel dat we de tweede lening weer via GVE doen, maar dan meteen vragen of iedere investeerder meteen gevraagd kan worden of ze verdere updates willen of niet, zodat dit niet op een later moment alsnog via GVE gedaan moet worden.

@Bleyenburg Ja klopt, het kan dan alleen via GVE, maar niet direct.
Ondanks dat iedereen zegt dat alles zo doorgestuurd wordt, werpt dit toch een onnodige extra stap op voor zowel de investeerder als ons. Je hebt het gevoel dat je verhaal goed en duidelijk moet zijn zodat mensen niet afhaken voordat je begonnen bent. Zeker als je op dat moment even door een wat moeilijkere periode gaat waar veel andere dingen ook gedaan moeten worden komt hierdoor een update snel op het stapeltje "dit moet nog gedaan worden".

Voor alle duidelijkheid, ik zeg hiermee niet dat we dit niet beter hadden moeten oplossen. Wij hebben te lang gewacht met het sturen van een uitnodiging en update en dat is niet de schuld van een moeilijke investeerder of GVE, maar van ons. Ik probeer hier alleen uit te leggen dat de situatie het wel moeilijker maakt, waardoor je, als je veel op je bord hebt, dit eerder uitstelt.
pi_168052119
Nieuwe op FNC

Bedrijfsinformatie

Naam Kiro by Kim
Sector Handel
Stad Rotterdam
Rechtsvorm Eenmanzaak
Datum van oprichting 04-11-2009
Aantal werknemers 5
Borgsteller Garantie
Categorie Financiering van groeikapitaal
¤ 50.000
Kredietbedrag 3 jaar
Termijn ¤ 1.551,86
Maandbedrag
7.35 %
Nominale rente 3
Categorie A
Risicoklasse
2 %
Actief tot: 01-02-2017 Resterend: ¤ 48.800 Geïnvesteerd: ¤ 1.200

Twijfels vanwege het feit dat het een kledingwinkel is...
pi_168052140
Voor mij geen mode meer. Ook niet by Kim
pi_168053591
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ben op verzoek naar mijn lijstje projecten in de problemen aan het kijken. Kwam ergens een melding tegen van haar stylist van Collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tegen. Weet iemand hoe het zit met dit bedrijf? Internet geeft dat er nu een nieuwe eigenaar in de zaak zit. Maar hoe is het project afgelopen?
Die is vervroegd afgelost, ongeveer augustus vorig jaar.
Dit bedrijf is toch nooit in de problemen geweest?
pi_168054278
Nieuwe op FNC: https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/16837

¤ 60.000 Kredietbedrag
3 jaar Termijn
10.88 % Nominale rente
C Risicoklasse
pi_168054657
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:11 schreef bleyenburg het volgende:
Voor mij geen mode meer. Ook niet by Kim
Als ik die cijfers zie, prima, dan denk ik: waarom moet je geld lenen? Voorraad loopt op, kortlopende schulden ook. Verkoop eerst eens wat.
Pecunia non olet
pi_168054765
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:29 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Hoi NRDZ, zat even de OP te bekijken en zie dat de grafiekjes m.b.t. defaults meer dan een jaar oud zijn (dateren van december 2015). Hou je dit nog bij en is het een idee ze weer eens te verversen?
@graankorrel en anderen.
Ik heb de grafieken in de OP ververst. Ik heb dit gedaan door de situatie van december 2015 in een grafiek te zetten met de huidige situatie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de grafieken heb ik de projecten in problemen opgenomen van GvE,Collin,HCN,KOM,FNC en IVM zover bij mij bekend. Trek zelf je conclusies zo die al te trekken zijn.
De defaults naar rating bevat alleen GvE projecten. Heb dit niet voor KoM gedaan omdat die gedurende de jaren de wijze van rating veranderd hebben. Andere platformen heb ik of te weinig data van of ze hebben een te ingewikkelde rating(Collin) om een zinvolle grafiek van te maken.
Ik zal kijken of ik er nog aan toe kom om later deze week de problemen lijst zelf nog te verversen.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 11-01-2017 16:42:07 ]
pi_168054892
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 15:31 schreef TisIk het volgende:

[..]

Die is vervroegd afgelost, ongeveer augustus vorig jaar.
Dit bedrijf is toch nooit in de problemen geweest?
Dankvoor de update, vervroegd afgelost dus. Bij mij was het niet meer geheel duidelijk hoe het zat vandaar mijn vraag.
pi_168061228
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:01 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij hem nu zelf heeft gefinancierd, maar er toch een lening op wil, zodat hij inderdaad andere woningen aan kan kopen. Verder zal er wel het nodige uit de eerdere aanvraag zijn gekopieerd.
Zou kunnen. Brunssum is ook niet echt the place to be, hoewel dit één van de betere buurten is. Hoog percentage uitkeringen, hoog percentage lage inkomens. Dus een upgrade van het huis kan het misschien qua huurprijs best uit de markt prijzen. Als je dan toch moet verhuren en wat hoger in de markt wil gaan zitten, zou ik eerder in Sittard of Heerlen gaan kijken. En als de regio iets groter mag, Maastricht.
Schip ahoy!
  donderdag 12 januari 2017 @ 06:16:51 #26
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_168068869
Nice to know als achtergrondinfo over sectoren:

Minder faillissementen in 2016
pi_168070161
Ik kreeg een uitnodiging van platform CapitalCircle voor een investeerders avond, do 2 feb vanaf 19:00 in Rotterdam. Ik overweeg om voor de spreiding van de platforms in m'n portefeuille deze ook te gaan doen als er interessante projecten voorbij komen.

Zijn er mensen geïnteresseerd om (mee) te gaan?

Programma
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168070819
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 16:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:
@graankorrel en anderen.
Ik heb de grafieken in de OP ververst. Ik heb dit gedaan door de situatie van december 2015 in een grafiek te zetten met de huidige situatie.

[...]
Bedankt! Interessant om te zien. Ik neem aan dat de staven die de defaults t/m 11-01-2017 bevatten inclusief de defaults zijn t/m dec 2015? Oftewel in de rode staven zitten ook de blauwe staven al? Of moeten deze nog bij elkaar opgeteld worden om het totaal aantal defaults te weten?
pi_168070991
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:08 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Bedankt! Interessant om te zien. Ik neem aan dat de staven die de defaults t/m 11-01-2017 bevatten inclusief de defaults zijn t/m dec 2015? Oftewel in de rode staven zitten ook de blauwe staven al? Of moeten deze nog bij elkaar opgeteld worden om het totaal aantal defaults te weten?
Graag gedaan. De rode staven zijn t/m 11-01-2017 dus inclusief de data van de blauwe staven. Dus rood min blauw is de toename van de afgelopen 13 maanden .

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 12-01-2017 10:35:30 ]
pi_168073116
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 16:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

@graankorrel en anderen.
Ik heb de grafieken in de OP ververst. Ik heb dit gedaan door de situatie van december 2015 in een grafiek te zetten met de huidige situatie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de grafieken heb ik de projecten in problemen opgenomen van GvE,Collin,HCN,KOM,FNC en IVM zover bij mij bekend. Trek zelf je conclusies zo die al te trekken zijn.
De defaults naar rating bevat alleen GvE projecten. Heb dit niet voor KoM gedaan omdat die gedurende de jaren de wijze van rating veranderd hebben. Andere platformen heb ik of te weinig data van of ze hebben een te ingewikkelde rating(Collin) om een zinvolle grafiek van te maken.
Ik zal kijken of ik er nog aan toe kom om later deze week de problemen lijst zelf nog te verversen.
Vandaag ook de lijst met projecten in de problemen in de OP een update gegeven. Dus lijst en grafieken zijn dus bijgewerkt tot 11-01-2017.
Merk wel dat mijn FNC info nog te wensen overlaat. Zou prettig zijn als daar meer info van binnen komt.
pi_168073614
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Vandaag ook de lijst met projecten in de problemen in de OP een update gegeven. Dus lijst en grafieken zijn dus bijgewerkt tot 11-01-2017.
Merk wel dat mijn FNC info nog te wensen overlaat. Zou prettig zijn als daar meer info van binnen komt.
Dank! _O_ ^O^
Dat is weer een grote klus geweest om alles weer bij te werken!
pi_168074526
Voor de spreiding @Lendahand een nieuw Keniaans project :
SolarHomeSystems14 - 18maanden -3.5%

(met garantie van een andere organisatie (VSI)
https://www.lendahand.com(...)lar-home-systems-14/
pi_168075042
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:18 schreef marathon2000 het volgende:
Voor de spreiding @Lendahand een nieuw Keniaans project :
SolarHomeSystems14 - 18maanden -3.5%

(met garantie van een andere organisatie (VSI)
https://www.lendahand.com(...)lar-home-systems-14/
Wil wel instappen, maar dat lukt niet :)

LET OP: om te kunnen betalen, dien je jouw profiel compleet te maken en/of de algemene voorwaarden te accepteren.

Al paar keer gedaan, maar de persoonesgegevens (bovenste stukje) verdwijnen steeds weer uit mijn profiel.

Edit: al gelukt, moest telefoonnummer invullen, dat stond ergens anders op het scherm :)
pi_168075819
Ik zag dat er ook weer een nieuwe partner is: Uganda
pi_168079814
Nieuwe FNC:

Meetapparatuur Fietsenspeciaalzaak
¤ 40.000 2 jaar 12.86 % D Risicoklasse
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Geen vermogen, teruglopende omzet/resultaat.
Not my cup of tea
pi_168080495
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 16:39 schreef marathon2000 het volgende:
Geen vermogen, teruglopende omzet/resultaat.
Not my cup of tea
Ja, en of een fietsmeetapparaat nu het tij gaat keren... Het zou wat anders zijn als het een winkel was die specialiseert in race/MTB fietsen: daar voegt zo'n meetapparaat echt iets toe en kan het als klant reden zijn om juist naar die winkel te gaan. Maar zo'n soort fietsenwinkel lijkt dit niet te zijn.
Ik laat hem ook voorbij gaan.
  donderdag 12 januari 2017 @ 17:15:26 #38
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168080648
Ik twijfel.
Geen vermogen (Geen geld, maar spullen)

Maar positief dat ie de vorige lening van 30k in een jaar had terugbetaald.
Dan zou 40k in twee jaar ook moeten lukken.
Tot nooit .......
pi_168080712
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 14:09 schreef djh77 het volgende:
Ik zag dat er ook weer een nieuwe partner is: Uganda
Bedankt.
Ik heb de indruk dat Lendahand geen ster is in het communiceren.
pi_168080810
Als iemand iets meer kan of wil vertellen over het mogelijke 5e probleemproject bij HCN dan hou ik mij van harte aanbevolen. Mag evt per PM.
  donderdag 12 januari 2017 @ 17:26:29 #41
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168080899
ff wat oude koeien uit de sloot...

quote:
12s.gif Op woensdag 4 januari 2017 19:26 schreef peterc het volgende:
013587 HSI (InfraRood grondverwarming). Hieronder treft u een bericht aan van de ondernemers.

***

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.succesaward.nl(...)tions-international/
Dat is DEZE toch??
Tot nooit .......
pi_168081004
quote:
15s.gif Op donderdag 12 januari 2017 17:23 schreef escortmk2 het volgende:
Als iemand iets meer kan of wil vertellen over het mogelijke 5e probleemproject bij HCN dan hou ik mij van harte aanbevolen. Mag evt per PM.
Gaarne enige indicatie , mag ook per PM. dank
pi_168081811
quote:
12s.gif Op donderdag 12 januari 2017 17:30 schreef peterc het volgende:

[..]

Gaarne enige indicatie , mag ook per PM. dank
Betreft een zaak die gesloten is. HCN heeft dit bewust niet aan de grote klok gehangen puur om zoveel mogelijk voor de investeerders binnen te halen. Vlak voor het faillissement is de zaak verkocht en de opbrengst staat op de rekening van HCN. Hieruit wordt maandelijks de annuïteit aan de investeerders betaald. Voorlopig blijft de betaling doorlopen. Zodra het faillissement is opgeheven wordt met de ondernemer afspraken gemaakt mbt HA. Het is beter om op dit moment de naam van de zaak niet te melden. Naar mijn mening heeft HCN een goede afweging gemaakt en ervoor gezorgd dat ze de opbrengsten van de zaak hebben veiliggesteld.
pi_168081970
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:03 schreef djh77 het volgende:

[..]

Betreft een zaak die gesloten is. HCN heeft dit bewust niet aan de grote klok gehangen puur om zoveel mogelijk voor de investeerders binnen te halen. Vlak voor het faillissement is de zaak verkocht en de opbrengst staat op de rekening van HCN. Hieruit wordt maandelijks de annuïteit aan de investeerders betaald. Voorlopig blijft de betaling doorlopen. Zodra het faillissement is opgeheven wordt met de ondernemer afspraken gemaakt mbt HA. Het is beter om op dit moment de naam van de zaak niet te melden. Naar mijn mening heeft HCN een goede afweging gemaakt en ervoor gezorgd dat ze de opbrengsten van de zaak hebben veiliggesteld.
Klinkt prima inderdaad.
pi_168082293
OK, HCN heeft hierover dus gecommuniceerd met de investeerders?

(in dat geval: ik heb niets gehoord en zit dan dus "veilig")
pi_168082411
quote:
12s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:21 schreef escortmk2 het volgende:
OK, HCN heeft hierover dus gecommuniceerd met de investeerders?

(in dat geval: ik heb niets gehoord en zit dan dus "veilig")
Nee bewust niet. Ik ben er bij toeval achtergekomen toen ik voor de deur van de zaak stond. HCN heeft het toen aan mij uitgelegd. Waarschijnlijk volgt communicatie zodra faillissement is afgerond en er afspraken zijn gemaakt over HA.
pi_168084235
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:25 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nee bewust niet. Ik ben er bij toeval achtergekomen toen ik voor de deur van de zaak stond. HCN heeft het toen aan mij uitgelegd. Waarschijnlijk volgt communicatie zodra faillissement is afgerond en er afspraken zijn gemaakt over HA.
HcN is niet de enige die het op deze manier doet. GvE heeft ook een dergelijk geval.
pi_168086016
Voor de mensen die nog twijfelen. Even een hint in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168096061
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 20:29 schreef Mynheer007 het volgende:
disclaimer ik hoorde dit van iemand in een kroeg en die had toen al een paar biertjes op
Goeie bron, maar ik denk dat dit weer een ander project is. Misschien moetje deze ook even in PM doorgeven aan NRDZ zodat hij deze anoniem kan toevoegen op de lijst met problemen. Kloppen de statistieken ook weer beter.

[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 13-01-2017 10:21:43 ]
pi_168098326
(disclaimer ik hoorde dit van iemand in een kroeg en die had toen al een paar biertjes op)[/spoiler]
[/quote]
Was dat een Prins toevallig ?
pi_168099106
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 17:26 schreef Speekselklier het volgende:
ff wat oude koeien uit de sloot...

[..]

Dat is DEZE toch??
Geweldig _O-
pi_168099194
Ik denk dat ik wat in de nieuwe IVM stop
(Alogic)
klein bedragje, mooie rente.
pi_168099195
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 10:59 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op IVM: https://www.investormatch(...)logistiek-en-inkoop/

Investormatch twitterde op vrijdag 13-01-2017 om 10:51:51 Nieuwe #crowdfund case live: B+, 1 jaar looptijd, 9% rente. https://t.co/7cJC370hq5 reageer retweet
Ziet er op het eerste oog aantrekkelijk uit: relatief klein bedrag, korte looptijd, mooie rente, 2 maal HA.
pi_168099211
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 11:06 schreef bleyenburg het volgende:
Ik denk dat ik wat in de nieuwe IVM stop
(Alogic)
klein bedragje, mooie rente.
Ik denk dat je snel moet beslissen ;)
pi_168099229
Nieuwe op CCF:
CollinCrowdfund twitterde op vrijdag 13-01-2017 om 11:00:21 Lening: Steenhouwerij Engberts: grafmonumenten en natuursteen. ¤ 75.000 - 7,5% - 48 maanden. #Assen #crowdfundinghttps://t.co/IQsp2ywMtc reageer retweet
EDIT: VOL
pi_168099243
opdiefiets: Ik zit er al in :)
pi_168099255
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 11:08 schreef bleyenburg het volgende:
opdiefiets: Ik zit er al in :)
ik ook :)
pi_168099282
1e lening Oeganda: https://www.lendahand.com(...)s/4497-solarnow-b-v/

Geen zekerheid van een partner. Rechtstreeks bij bedrijf tegen 6%. Ik pas
pi_168099290
Op Lendahand weer een directe lening in Oeganda, dus risicovoller...
Uitgevende instelling: SolarNow B.V.
Valuta: EURO
Bedrag: 150.000 (senior debt)
Terugbetaaltermijnen: Halfjaarlijks
Looptijd: 24 maanden
Onderpand: n.v.t.
Rente: 6% per jaar
pi_168099309
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 11:10 schreef djh77 het volgende:
1e lening Oeganda: https://www.lendahand.com(...)s/4497-solarnow-b-v/

Geen zekerheid van een partner. Rechtstreeks bij bedrijf tegen 6%. Ik pas
Ik begin daar ook niet aan.
pi_168099331
Ik ben net te laat voor het nieuwe project op ivm.
Dit komt omdat ik nog even aan het speuren was over het volgende:

" De omzet is in voorgaande jaren volledig onttrokken uit het bedrijf vanwege privé investering in de aanschaf en verbouwing van het woonhuis. Om de verbouwing te voltooien met het kantoor aan eigen huis wordt de investering via Investormatch aangetrokken. "

Echter hebben ze het huis in juni 2016 pas gekocht..
  vrijdag 13 januari 2017 @ 11:13:40 #63
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_168099340
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 10:59 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op IVM: https://www.investormatch(...)logistiek-en-inkoop/

Investormatch twitterde op vrijdag 13-01-2017 om 10:51:51 Nieuwe #crowdfund case live: B+, 1 jaar looptijd, 9% rente. https://t.co/7cJC370hq5 reageer retweet
Al vol.

Wat ik niet snap, dan heb je een resultaat van ruim 150k per jaar en dan ga je een lening aan met de crowd voor 15k a 9%. Dat kost je gewoon ¤700 aan rente, plus bemiddelingskosten, plus een hoop administratieve rompslomp. Dat zou toch gewoon op te hoesten moeten zijn uit ondernemingsvermogen? Of zitten er belastingvoordelen aan die ik zo snel niet overzie?

edit: Opmerking van impact9 hierboven laat zien dat ze dus blijkbaar net een huis gekocht hebben. Dat moet dan wel een tophypotheek geweest zijn, als het zo aankomt op die laatste 15k. Dat is namelijk een maand omzet voor ze...
pi_168099366
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 11:13 schreef Coelho het volgende:

[..]

Al vol.

Wat ik niet snap, dan heb je een resultaat van ruim 150k per jaar en dan ga je een lening aan met de crowd voor 15k a 9%. Dat kost je gewoon ¤700 aan rente, plus bemiddelingskosten, plus een hoop administratieve rompslomp. Dat zou toch gewoon op te hoesten moeten zijn uit ondernemingsvermogen? Of zitten er belastingvoordelen aan die ik zo snel niet overzie?
Ik denk hier precies hetzelfde over.
Tezamen met bovengenoemde reden twijfel ik.

Met een dergelijk resultaat moet dit makkelijk uit eigen middelen op te hoesten zijn
pi_168099377
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 10:59 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op IVM: https://www.investormatch(...)logistiek-en-inkoop/

Investormatch twitterde op vrijdag 13-01-2017 om 10:51:51 Nieuwe #crowdfund case live: B+, 1 jaar looptijd, 9% rente. https://t.co/7cJC370hq5 reageer retweet
Ik heb hem wel meegepakt maar ik moet hem nog even lezen O-)
  vrijdag 13 januari 2017 @ 11:15:42 #66
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_168099379
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 11:14 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik denk hier precies hetzelfde over.
Tezamen met bovengenoemde reden twijfel ik.

Met een dergelijk resultaat moet dit makkelijk uit eigen middelen op te hoesten zijn
Ik was al aan het editten, zie boven :)
pi_168099382
Er zijn totaal geen voordelen om de IVM financiering aan te trekken. Het bedrag is peantus op de omzet/winst, Kennelijk willen ze het volledige vermogen ieder jaar onttrekken, en hierdoor kan dat.

Gek is het wel, maar goed. Ik heb hem volgestort op de valreep :)
pi_168099432
en voor een opzettelijk fraude gevalletje is 15K weer veuls te laag
  vrijdag 13 januari 2017 @ 11:20:14 #69
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_168099478
Het zal vast 'een zekerheidje' zijn, daar twijfel ik niet over. Ik probeer er echter een vinger achter te krijgen waarom ze dit op deze manier aanpakken. Twee maanden doorwerken en je kunt het zelf financieren zonder alles wat je jezelf op de hals haalt aan kosten en gedoe.
pi_168099608
Heb ook het idee dat de risicobeoordeling niet helemaal klopt, kijk maar eens naar de "niet financiële criteria". Lijkt in ieder geval bij de 1e en (ik denk ook) bij de 4e vraag punten mis te lopen?

Desalniettemin heb ik een bescheiden toezegging gedaan.
pi_168099635
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 11:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb hem wel meegepakt maar ik moet hem nog even lezen O-)
Te laat, ik hoef niet meer te lezen. 😠
pi_168099844
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 11:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Te laat, ik hoef niet meer te lezen. 😠
Je kan maandag om kwart over 1 klaar zitten. Dan zal het project weer opengesteld worden voor wie niet op tijd betaald heeft.
pi_168101341
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 11:37 schreef djh77 het volgende:

[..]

Je kan maandag om kwart over 1 klaar zitten. Dan zal het project weer opengesteld worden voor wie niet op tijd betaald heeft.
Haha, Als ik er toevallig ben zal ik eens kijken. Maar dan moet ik wel vooraf de pitch kunnen lezen. Dat heb ik net geprobeerd zowel niet in gelogd als ingelogd. Maar klaarblijkelijk kan je bij IVM van volgeschreven projecten de pitch niet meer lezen als niet investeerder van dat project. Vreemd!
pi_168101432
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 12:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Haha, Als ik er toevallig ben zal ik eens kijken. Maar dan moet ik wel vooraf de pitch kunnen lezen. Dat heb ik net geprobeerd zowel niet in gelogd als ingelogd. Maar klaarblijkelijk kan je bij IVM van volgeschreven projecten de pitch niet meer lezen als niet investeerder van dat project. Vreemd!
Als je op de link klikt kom je er volgens mij nog wel bij:
https://www.investormatch(...)logistiek-en-inkoop/

Of hier voor de 2-pager:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door djh77 op 13-01-2017 13:05:28 ]
pi_168101884
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 12:58 schreef djh77 het volgende:

[..]

Als je op de link klikt kom je er volgens mij nog wel bij:
https://www.investormatch(...)logistiek-en-inkoop/

Of hier voor de 2-pager:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank!
pi_168102009
10 jaar bezig op het gebied van advies en interim management. Omzet van 2 ton.
En dan heb je geen 15.000 liggen voor wat stuc-werk en een schilder?

Verder: klein bedrag, korte looptijd en desondanks toch een B+ risico en een vrij hoge rente van 9%. Ik denk dat ie met 5% rente ook wel volgelopen zou zijn.

Voelde voor mij daarom niet goed, ik heb 'm laten lopen.
pi_168102898
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 11:10 schreef djh77 het volgende:
1e lening Oeganda: https://www.lendahand.com(...)s/4497-solarnow-b-v/

Geen zekerheid van een partner. Rechtstreeks bij bedrijf tegen 6%. Ik pas
Bedrijf bestaat al sinds 2011, gevestigd in Nederland. Managementteam is ook vrijwel helemaal Europees. Dat schept wel enig vertrouwen.

Aan de andere kant is dit pas de eerste tranch van een totale lening van 1 mln. Op een omzet van 4 mln.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2017 14:12:20 ]
  vrijdag 13 januari 2017 @ 14:38:20 #78
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168103589
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 11:01 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Geweldig _O-
Ik vond vooral de categorie 'brood en banket' en de andere categorie 'brood & banket' briljant!
Tot nooit .......
pi_168105893
Korte update Bussman:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168106996
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 14:38 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik vond vooral de categorie 'brood en banket' en de andere categorie 'brood & banket' briljant!
Hilarisch die uitzending! Rambam: _O_ _O_ _O_
pi_168107009
Bijzonder bericht inzake faillissement KoM project
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168107049
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 17:13 schreef djh77 het volgende:
Bijzonder bericht inzake faillissement KoM project
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Typisch weer dat dit KOM overkomt. Nooit meer 1 cent van mij in KOM.
pi_168107228
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 17:13 schreef djh77 het volgende:
Bijzonder bericht inzake faillissement KoM project
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoveel wijken, in mijn ogen (van een leek), die contracten/overeenkomsten van KoM nu ook weer niet af van het gemiddelde andere platform. Het is te hopen dat dit geen tendens gaat worden bij curatoren. -O-
pi_168107347
En een nieuwe. nog niet gepubliceerde Collin:
https://www.collincrowdfund.nl//bereik-rotterdam

Pas op voor het cumulatie-risico met een reeds bestaande Collin-lening:
https://www.collincrowdfund.nl/bereik/
Ik zit al in deze Oud-Beijerland vestiging, dus Rotterdam doe ik maar even niet.
pi_168107487
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 17:31 schreef paardendokter het volgende:
En een nieuwe. nog niet gepubliceerde Collin:
https://www.collincrowdfund.nl//bereik-rotterdam

Pas op voor het cumulatie-risico met een reeds bestaande Collin-lening:
https://www.collincrowdfund.nl/bereik/
Ik zit al in deze Oud-Beijerland vestiging, dus Rotterdam doe ik maar even niet.
Dank voor het delen!
Een mooi bedrijf maar voor mij vorige keer al een nee en nu een dikke nee.
pi_168107556
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 17:40 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dank voor het delen!
Een mooi bedrijf maar voor mij vorige keer al een nee en nu een dikke nee.
Ik herinner me nog dat ik die investering deed op mijn Iphone vanaf een terras in Italië dus heel zorgvuldig heb ik de pitch toen niet uitgeplozen. Maar de branche en het business-model sprak me wel aan toen.
pi_168107595
Ik heb nog wel de 1e hypotheek in Brunssum (looptijd tot 06-2021) bij SiG meegenomen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Horsemen op 13-01-2017 20:30:25 ]
pi_168108419
Dus eerst ondertekenen en dan ook een bedrag overmaken voor de juridische kosten? Of wordt dit met de ontvangsten verrekend..


quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 17:13 schreef djh77 het volgende:
Bijzonder bericht inzake faillissement KoM project
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168108540
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 17:40 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dank voor het delen!
Een mooi bedrijf maar voor mij vorige keer al een nee en nu een dikke nee.
Ik heb net de twee pitches nog eens door gelezen. Wat me opviel dat er nu een borg van materiële waarde van de eigenaar van 100K op de lening zit en bij de lening van 06-2016 niet.
Ik heb hem toen niet gedaan, ik zie geen reden om hem nu wel te doen.Ik vind de rente van 6.5% net als bij de eerste lening veel te mager voor het risico voor deze stapel financiering.
pi_168109566
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168110593
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 19:19 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik overweeg deze mee te pakken.
Het leenbedrag is niet al te hoog en de partner blijft voorlopig in loondienst. De locatie, tegen het centrum van Tilburg, is prima.
pi_168111395
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 20:02 schreef Ernie58 het volgende:

[..]

Ik overweeg deze mee te pakken.
Het leenbedrag is niet al te hoog en de partner blijft voorlopig in loondienst. De locatie, tegen het centrum van Tilburg, is prima.
Een neto cashflow overschot van 4K, waarbij de privé inkomsten partner al zijn meegeteld. Kom op zeg. Die inkomsten horen een bonus te zijn bovenop de eigen cashflow van het bedrijf. Eigenlijk zeggen ze dat het bedrijf zónder die privé inkomsten een negatieve cashflow heeft.
Pecunia non olet
pi_168111915
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 20:29 schreef obligataire het volgende:

[..]

Een neto cashflow overschot van 4K, waarbij de privé inkomsten partner al zijn meegeteld. Kom op zeg. Die inkomsten horen een bonus te zijn bovenop de eigen cashflow van het bedrijf. Eigenlijk zeggen ze dat het bedrijf zónder die privé inkomsten een negatieve cashflow heeft.
En dan wordt er uitgegaan van 10.000 klanten per jaar. Dat zijn er 300 per dag. Is dat inderdaad een zeer voorzichtige prognose, zoals gesteld wordt? Lokatie is inderdaad wel goed denk ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door OpDieFiets op 13-01-2017 21:01:51 ]
pi_168111950
33? (bij 300 openingsdagen).

Maar dan: gemiddeld ¤ 14,52 incl 6% BTW, per persoon, voor een stukje gebak plus koffie?
Tilburg is Dubai niet _O-

[ Bericht 54% gewijzigd door obligataire op 13-01-2017 20:54:41 ]
Pecunia non olet
pi_168112268
Dank voor jullie opmerkingen,
Financieel is het inderdaad heel mager, ik staarde me blind op de locatie.
pi_168112322
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 20:46 schreef obligataire het volgende:
33? (bij 300 openingsdagen).
Oh wacht, rekenfoutje... :%
pi_168112324
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 20:46 schreef obligataire het volgende:
33? (bij 300 openingsdagen).

Maar dan: gemiddeld ¤ 14,52 incl 6% BTW, per persoon, voor een stukje gebak plus koffie?
Tilburg is Dubai niet _O-
Het gemiddelde wordt natuurlijk aardig omhoog gehaald door die paar klanten die één of twee handgemaakte taarten komen halen.
pi_168112835
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 18:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb net de twee pitches nog eens door gelezen. Wat me opviel dat er nu een borg van materiële waarde van de eigenaar van 100K op de lening zit en bij de lening van 06-2016 niet.
Ik heb hem toen niet gedaan, ik zie geen reden om hem nu wel te doen.Ik vind de rente van 6.5% net als bij de eerste lening veel te mager voor het risico voor deze stapel financiering.
Hij had de eerste keer een goede solvabiliteit en liquiditeit (vooral door verkoop van een ander bedrijf). Dus spijt heb ik ook niet van de eerste, maar de tweede laat ik lopen. Ik hoop uiteraard wel dat deze vol komt :)
Pecunia non olet
pi_168113026
En weer een nieuwe collin:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168114491
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 21:15 schreef Mynheer007 het volgende:
En weer een nieuwe collin:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou dit de eerste Collin zijn die het niet redt? :) Wat een zeepbel.
Ondanks de borgstelling door TOP, waarvan ik me ondanks de extra toelichting afvraag wat deze nu echt voorstelt.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 13-01-2017 22:20:58 ]
Pecunia non olet
pi_168117960
Wow, wat een bedrag weer, 1.5 miljoen. Ben benieuwd.

Lopende financieringen
Naast de gevraagde financiering via Collin Crowdfund is er een rekening courant krediet met ABN AMRO, de huisbankier van de onderneming. ABN AMRO is op de hoogte van deze financieringsaanvraag via Collin Crowdfund. De bestaande bancaire faciliteiten, die tot wederopzegging zijn, worden op dit moment door de ABN AMRO onveranderd gecontinueerd. De bank kan dus in de toekomst besluiten tot verlaging van het krediet over te gaan.
De onderneming maakt onder andere gebruik van een kredietfaciliteit bij de ABN AMRO ter hoogte van ¤ 750.000,- voor het financieren van werkkapitaal. Voor de kredietfaciliteit, welke dus gecontinueerd wordt, zijn de volgende zekerheden verstrekt:
- een 1ste pandrecht op de voorraad/ inventaris/ debiteuren en domeinnamen.
- een borgtocht ter hoogte van ¤ 100.000,- door de heer S.H. Perik
- achterstelling van bestaande leningen ter hoogte van ¤ 500.000,-

Brrrrr :)
pi_168119660
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 21:15 schreef Mynheer007 het volgende:
En weer een nieuwe collin:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Man, man, man wat een schulden! Stapelen, stapelen, stapelen. Gelukkig, de ABN-AMRO heeft geen probleem met de Collin lening :X :N
pi_168119797
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 23:37 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Man, man, man wat een schulden! Stapelen, stapelen, stapelen. Gelukkig, de ABN-AMRO heeft geen probleem met de Collin lening :X :N
Nee, dan kunnen ze mooi (weer) het krediet intrekken :r
pi_168120900
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 23:42 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Nee, dan kunnen ze mooi (weer) het krediet intrekken :r
En de vlottende activa bestaan voor 80% uit voorraden; je kan raden wat die 'courante voorraad' daadwerkelijk opbrengt bij liquidatieverkoop.

Het is m.i. voor het eerst dat wordt gewezen op het risico dat de bank in de toekomst tot verlaging van het krediet kan overgaan. (intrekken is ook een vorm van verlaging denk ik dan :) )
Het zal wel geen toeval zijn.

En de vraag wat die borgstelling waard is. Ik ben heel benieuwd wat er op de balans staat van TOP (goodwill??), en of ze aan liquiditeiten kunnen komen om de betalingsverplichtingen desnoods over te nemen. In het geval dat haar activa vooral of geheel bestaan uit de deelnemingen die tevens debiteur zijn, hebben deze natuurlijk geen werkelijke waarde als het erop aan komt.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 14-01-2017 01:53:47 ]
Pecunia non olet
pi_168123142
De top 10 van week 2:
pi_168123883
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 23:42 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Nee, dan kunnen ze mooi (weer) het krediet intrekken :r
Jij mag nooit meer raden ;)
pi_168123969
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 18:28 schreef Gijsbertus het volgende:
Dus eerst ondertekenen en dan ook een bedrag overmaken voor de juridische kosten? Of wordt dit met de ontvangsten verrekend..

[..]

Ook wel benieuwd hoe dat verrekend cq betaald dient te worden. Doe jij mee aan de gezamenlijke procedure?
pi_168124956
quote:
Het is niet te hopen dat die keten ooit omvalt of eens slecht in het nieuws komt. Dan vallen gelijk heel veel projecten op HCN. Vind ik een steeds groter risico worden van dit platform. Ze steunen voornamelijk op Bregjes en Cubanita's.
pi_168124981
Ik vind het eigenlijk amateuristisch. Wat valt er te halen, en op welke termijn? Er wordt niet veel gezegd, behalve dat zij fout zaten inzake de overeenkomst en wij moeten betalen voor deze dwaling om nog iets van de investering terug te zien.

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 10:08 schreef vehkah het volgende:

[..]

Ook wel benieuwd hoe dat verrekend cq betaald dient te worden. Doe jij mee aan de gezamenlijke procedure?
pi_168125034
Hoe lang zal dit concept populair cq. winstgevend zijn? Tot nu toe draait het prima en in dit geval heeft de ondernemer ervaring met deze branche.
Er is een HA. Zit hier dan ook de andere toko (Noordwijk) in? Of gaat dit los per vestiging..

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 11:09 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Het is niet te hopen dat die keten ooit omvalt of eens slecht in het nieuws komt. Dan vallen gelijk heel veel projecten op HCN. Vind ik een steeds groter risico worden van dit platform. Ze steunen voornamelijk op Bregjes en Cubanita's.
pi_168125240
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 23:37 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Man, man, man wat een schulden! Stapelen, stapelen, stapelen. Gelukkig, de ABN-AMRO heeft geen probleem met de Collin lening :X :N
en dat is dan een bedrijf waarvan de aandelen in meerderheid in handen van de staat zijn :r
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_168125286
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 11:14 schreef Gijsbertus het volgende:
Hoe lang zal dit concept populair cq. winstgevend zijn? Tot nu toe draait het prima en in dit geval heeft de ondernemer ervaring met deze branche.
Er is een HA. Zit hier dan ook de andere toko (Noordwijk) in? Of gaat dit los per vestiging..

[..]

Hoofdelijke aansprakelijkheid geldt voor de ondernemer als persoon. Gaat het slecht met de ene vestiging dan kan dat gevolgen hebben voor de andere vestiging. Hij kan hierdoor uiteraard wel zijn risico spreiden.

Ik ben ter plaatse niet bekend (had nog nooit van Beinsdorp gehoord), maar is dit een logische plek om een restaurant te openen van een half miljoen?
Pecunia non olet
pi_168125462
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 11:30 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hoofdelijke aansprakelijkheid geldt voor de ondernemer als persoon. Gaat het slecht met de ene vestiging dan kan dat gevolgen hebben voor de andere vestiging. Hij kan hierdoor uiteraard wel zijn risico spreiden.

Ik ben ter plaatse niet bekend (had nog nooit van Beinsdorp gehoord), maar is dit een logische plek om een restaurant te openen van een half miljoen?
Het vorige restaurant (het kolkje) zie internet zat er sinds 1977, Dus bestaansrecht op de lokatie moet dus mogelijk zijn. Het kolkje ziet er op internet wat uit als , sorry voor mijn woorden, een dorps restaurant en zalencentrum voor feesten en partijen, nette maar niet meer vlotte inrichting,

De tent kan een nieuwe impuls wel gebruiken. 'Samenwerking' met de andere vestiging, is ook een voordeel zijn op het gebied van personeel en overhead.

Worden er wel veel Bregjes maar deze heb ik toch wel meegepakt voor het min. Geloof de komende 4 jaar nog wel in de formule. Zorgen dat ze de toko's goed managen dan is de kans kleiner dat je slecht in het nieuws komt.

Niet sjoemelen met eten, met personeel, zorgen dat de hygiëne op orde is, zodat als Rob van smaakpolitie komt de toko op orde is. Dat is structuur, managen en je geld verdienen uit het proces en folw en niet door te beknibbelen op schoonmaak, kwaliteit van de producten, en sjoemelen met andere zaken.
pi_168125585
Het zal goed te bereiken moeten zijn voor de steden er om heen. Beinsdorp zelf is maar een klein plaatsje. Ik geloof zelf meer in het 'drukke stad principe'.
pi_168125691
Het ligt wel vrij centraal zie ik, tussen een paar grotere plaatsen. En ook de Keukenhof ligt dichtbij dus dat zal in het seizoen nog wel extra aanloop tot gevolg hebben. Stukje Hollands glorie met drooggemalen Haarlemmermeer. Misschien wel leuk om eens een kijkje te gaan nemen.

Ze zullen het ongetwijfeld flink gaan moderniseren, mag ook wel voor dat investeringsbedrag.

Ik twijfel nog om de inleg te verhogen.........
Pecunia non olet
pi_168125740
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 11:55 schreef obligataire het volgende:
Ik twijfel nog om de inleg te verhogen.........
Ik heb dat weleens geprobeerd, maar was toen niet mogelijk
pi_168125855
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 12:00 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik heb dat weleens geprobeerd, maar was toen niet mogelijk
Je moet eerst uitloggen, en dan er met de link opnieuw naar toe gaan. Ik heb dat wel eens eerder zo gedaan bij HCN ;) .
Pecunia non olet
pi_168126326
Ik twijfel nog, zit er al in 2, komt er vast weer 1 volgende maand.
pi_168126584
Na het mondaine Beinsdorp, is vast Ven-Zelderheide aan de beurt :)
Pecunia non olet
pi_168127069
Ik twijfel er niet aan dat een Bregje goed kan draaien in Beinsdorp, maar een investering van 5 ton vind ik erg veel voor deze locatie.

Daarnaast heb ik voorlopig genoeg Bregjes en Cubanitas en ga ik wat meer spreiden.

Ze schijnen wel goed te draaien en het concept zie ik ook wel succesvol blijven de komende jaren.
pi_168129657
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 13:12 schreef escortmk2 het volgende:
Ik twijfel er niet aan dat een Bregje goed kan draaien in Beinsdorp, maar een investering van 5 ton vind ik erg veel voor deze locatie.

Daarnaast heb ik voorlopig genoeg Bregjes en Cubanitas en ga ik wat meer spreiden.

Ze schijnen wel goed te draaien en het concept zie ik ook wel succesvol blijven de komende jaren.
Voor ' big investors" zoals wij leden van het forum, is het concept van Bregje, Cubanita misschien wat ............., ik kan het goede woord nog niet vinden

De markt nl. voor een schappelijke prijs, toch goed "misschien eenvoudig" geen Michelin sterren kwaliteit uit eten te kunnen gaan is er. En blijft bestaan. Ideaal voor gezinnen en/of families met kinderen met of zonder opa en oma, ideaal voor mensen die toch echt op de financiën moeten letten, ideaal voor een groepsetentje met vrienden en / of collega's. Denk hierbij bijv. aan personeel in de zorg / medische sector. Bij de vestiging in Woerden meen ik lag het ziekenhuis om de hoek. Een afdelings-etentje dat feitelijk iedereen kan betalen, en waarbij je mensen met een smallere beurs nooit in een lastig parket brengt.

In mijn omgeving bevinden zich restaurants van de Bengel, je weet wat je krijgt, kwaliteit is goed, prijs is schappelijk, geen verassingen, voorspelbaar en dus nooit een tegenvaller. Ze lopen en blijven lopen.

Ik geloof in die markt, Bregjes in R'dam, Ridderkerk, Woerden, Noordwijk en andere (middel}grote plaatsen zullen wel blijven lopen. Vertrouw erop dat er gedegen onderzoek heeft plaatst gevonden naar de mogelijkheden van deze vestiging en alle andere nog komende vestigingen.

Als er vestigingen gaan komen in Baflo, Hulsel, Eppenzolder en Buggenum dan haak ook ik af. _O_ w/

[ Bericht 6% gewijzigd door peterc op 14-01-2017 15:25:15 ]
pi_168129672
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 13:12 schreef escortmk2 het volgende:Daarnaast heb ik voorlopig genoeg Bregjes en Cubanitas en ga ik wat meer spreiden.
Meer spreiding is juist de reden dat ik HCN erg interessant vind. Collin is nogal groot aan het worden en GvE wil ik sowieso wat afbouwen. HCN wordt erg gewaardeerd door de crowd .

Jammer inderdaad dat veel van hun projecten zo aan elkaar gerelateerd zijn, maar tegelijk zijn het ook wel weer zelfstandige bedrijfjes die in een wat losser verband opereren. Het is geen McDonalds, de plaatselijke eigenaar heeft meer mogelijkheden om er op zijn eigen manier een succes van te maken.

Wat ik zelf een beetje zorgelijk zou vinden is dat er een bepaalde prikkel is bij de franchisegever om veel vestigingen te openen; immers iedere keer rinkelt bij hen de kassa. Een groot deel van onze investeringen gaat die kant op. Hopelijk weten ze de markt niet te overvoeren.
Pecunia non olet
pi_168129938
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 15:17 schreef obligataire het volgende:

[..]

Meer spreiding is juist de reden dat ik HCN erg interessant vind. Collin is nogal groot aan het worden en GvE wil ik sowieso wat afbouwen. HCN wordt erg gewaardeerd door de crowd .

Jammer inderdaad dat veel van hun projecten zo aan elkaar gerelateerd zijn, maar tegelijk zijn het ook wel weer zelfstandige bedrijfjes die in een wat losser verband opereren. Het is geen McDonalds, de plaatselijke eigenaar heeft meer mogelijkheden om er op zijn eigen manier een succes van te maken.

Wat ik zelf een beetje zorgelijk zou vinden is dat er een bepaalde prikkel is bij de franchisegever om veel vestigingen te openen; immers iedere keer rinkelt bij hen de kassa. Een groot deel van onze investeringen gaat die kant op. Hopelijk weten ze de markt niet te overvoeren.
De locatie en het marktpotentieel hiervan moet leidend bij opening van een nieuwe vestiging
Hoop en ga ervan uit dat dit zo blijft. De franchisegever moet niet toegeven aan de prikkel en moet gaan voor kwaliteit en continuïteit, brengt op termijn veel meer op
pi_168130064
Ok, ik neem hem toch maar mee voor het minimale ;)
pi_168130179
Heb Bregje Beinsdorp ook meegepakt. Voor mij belangrijkste overwegingen: ondernemer heeft al een (blijkbaar) goedlopende Bregje lopen dus lijkt te weten waarmee hij bezig is. Daarnaast lijkt locatie mij ook niet al te verkeerd; aan de doorgaande weg Hillegom-Nieuw Vennep (dus zichtlocatie wat mij voor dit soort formules een pré lijkt), daarnaast ligt Hillegom echt om de hoek (brug van ringvaart over) dus hoeft het niet van Beinsdorp alleen te hebben.
Verder had ik nog geen Bregje in de verzameling.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_168132319
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 21:15 schreef Mynheer007 het volgende:
En weer een nieuwe collin:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt respect voor de tekstschrijver van Collin Verdampfund. Zelfs het meest kromme weet hij/zij recht te praten. Bedrijf heeft toch een zwaar negatief EV of zie ik dat verkeerd??

Een genormaliseerde cashflow van 218K en straks een aflossingsverplichting van 300K
pi_168133541
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Mynheer007 op 14-01-2017 17:51:44 ]
pi_168139833
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 17:07 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Echt respect voor de tekstschrijver van Collin Verdampfund. Zelfs het meest kromme weet hij/zij recht te praten. Bedrijf heeft toch een zwaar negatief EV of zie ik dat verkeerd??

Een genormaliseerde cashflow van 218K en straks een aflossingsverplichting van 300K
Als ik het goed heb begrepen is het vermogen positief dankzij de omzetting van 1,2 mln. aan leningen naar aandelen. Dat die leningen zijn omgezet is denk ik een negatief signaal.
Een probleem is volgens mij dat er maar 1 voetbalbond is per land om als klant te hebben. Het lijkt me dat er een flinke streep door de prognoses kan gaan als het contract met de KNVB niet wordt verlengd. Dit lijkt me een erg riskante handel.
pi_168141047
En Bregje is weer vol.
pi_168151750
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:08 schreef Benger het volgende:

[..]

Als ik het goed heb begrepen is het vermogen positief dankzij de omzetting van 1,2 mln. aan leningen naar aandelen. Dat die leningen zijn omgezet is denk ik een negatief signaal.
Een probleem is volgens mij dat er maar 1 voetbalbond is per land om als klant te hebben. Het lijkt me dat er een flinke streep door de prognoses kan gaan als het contract met de KNVB niet wordt verlengd. Dit lijkt me een erg riskante handel.
Crowdfunding was toch vooral een oplossing voor financiering die te klein is voor banken? In dit geval is de financiering niet te klein maar veel te riskant voor een bank. Hier zou Collin ver van moeten blijven.
pi_168151913
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 08:32 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Crowdfunding was toch vooral een oplossing voor financiering die te klein is voor banken? In dit geval is de financiering niet te klein maar veel te riskant voor een bank. Hier zou Collin ver van moeten blijven.
Hierover verschillen de meningen. Volgens mij zien banken crowdfunding vooral als durfkapitaal, dus vooral voor projecten met hoge risico's. Investeerders zien het vaak juist als een alternatief voor sparen, willen dus lage risico's. Je zou kunnen zeggen dat Collin dit bij elkaar brengt door risicovolle leningen te verkopen als leningen met een laag risico.
pi_168153215
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 08:53 schreef Benger het volgende:

[..]

Hierover verschillen de meningen. Volgens mij zien banken crowdfunding vooral als durfkapitaal, dus vooral voor projecten met hoge risico's. Investeerders zien het vaak juist als een alternatief voor sparen, willen dus lage risico's. Je zou kunnen zeggen dat Collin dit bij elkaar brengt door risicovolle leningen te verkopen als leningen met een laag risico.
En daarom loop ik met een wijde boog om Collin heen. Ook het hype achtige -11.00 kijken of er een project online komt - en die dan vaak binnen no time vol zien komen staat me niet aan.
pi_168153411
Ienderspender.nl zojuist voor een minimaal bedrag gedaan.

Nog meer mensen hier?
pi_168154584
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 17:07 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Echt respect voor de tekstschrijver van Collin Verdampfund. Zelfs het meest kromme weet hij/zij recht te praten. Bedrijf heeft toch een zwaar negatief EV of zie ik dat verkeerd??
Minus 912K als ik de aandelenemissie en de achtergestelde leningen er af trek.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 17:07 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Een genormaliseerde cashflow van 218K en straks een aflossingsverplichting van 300K
Maar volgens de prognose moet het kunnen :) :) :7
Pecunia non olet
pi_168155053
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 10:28 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

En daarom loop ik met een wijde boog om Collin heen. Ook het hype achtige -11.00 kijken of er een project online komt - en die dan vaak binnen no time vol zien komen staat me niet aan.
In hoeverre wijkt dit bij Collin dan af van de rest? Ze bieden m.i. allemaal een bonte mix van risicovolle en minder risicovolle projecten. Het risico van defaults is bij elk platform aanwezig. Het blijft toch vooral een kwestie van goed lezen en de juiste conclusies daaruit trekken. Gelukkig kunnen we hier overleggen en de laatste tijd zelfs nog vóór de publicatie. Collin biedt tenminste nog veel informatie, veel anderen geven beperkte of geen informatie. Je moet wel heel goed tussen de regels door kunnen lezen. En je kunt annuleren, dus een overhaaste beslissing kan simpel ongedaan worden gemaakt.

Bij Collin is het verschil in rentevergoeding m.i. te gering. Er is maar één platform dat het verschil in risico duidelijk laat merken en dat is FNC. Als je 14% rente krijgt dan zegt dat natuurlijk genoeg. Dat soort percentages zie je verder nergens bij de mij bekende platformen.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 15-01-2017 12:26:08 ]
Pecunia non olet
pi_168157628
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:08 schreef Benger het volgende:

[..]

Als ik het goed heb begrepen is het vermogen positief dankzij de omzetting van 1,2 mln. aan leningen naar aandelen. Dat die leningen zijn omgezet is denk ik een negatief signaal.
Een probleem is volgens mij dat er maar 1 voetbalbond is per land om als klant te hebben. Het lijkt me dat er een flinke streep door de prognoses kan gaan als het contract met de KNVB niet wordt verlengd. Dit lijkt me een erg riskante handel.
En de markt zou zo maar veel kleiner kunnen worden wanneer meer clubs besluiten om shirtverkoop in eigen beheer te gaan doen. Feyenoord-shirts zijn bijvoorbeeld alleen nog maar te koop via de fanshop of de eigen website wat ten goede komt aan de marges die Feyenoord pakt. Ik acht de kans groot dat Ajax en PSV snel ook die kant op gaan en die zijn bij elkaar toch verantwoordelijk voor een groot gedeelte van de shirtverkoop.
pi_168162205
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 11:31 schreef obligataire het volgende:

[..]

Minus 912K als ik de aandelenemissie en de achtergestelde leningen er af trek.

[..]

Maar volgens de prognose moet het kunnen :) :) :7
investeerder-29487 heeft ¤ 10.000 geïnvesteerd., je moet er wat voor over hebben voor een shirtje met wat handtekeningen uit 1988 of een litho van H Brood.
pi_168162236
[quote]12s.gif Op zondag 15 januari 2017 15:34 schreef peterc het volgende:

[..]

investeerder-29487 heeft ¤ 10.000 geïnvesteerd., je moet er wat voor over hebben voor een shirtje met wat handtekeningen uit 1988 of een litho van H Brood., mogelijk ook nog vervaardigt door zijn manager

Ik blijf voorlopig op de reservebank zitten met mijn warme trainingspak aan, handschoenen aan en muts op, en kom nog niet het veld in om mee te spelen in deze wedstrijd

aanbeveling aan voetbalshop medewerkers & management, Gaarne uw lunches, etentjes van management en medewerkers bij Bregje Woerden, zit om de hoek, heel dichtbij, goed eten voor een schappelijke prijs. In dat HCN project sta ik wel in het veld en doe mee met de wedstrijd w/ w/

[ Bericht 11% gewijzigd door peterc op 15-01-2017 15:52:54 ]
pi_168162751
De crowdfunding voor het honden platform is succesvol gebleken. Toch best een knappe prestatie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168164930
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 15:48 schreef djh77 het volgende:
De crowdfunding voor het honden platform is succesvol gebleken. Toch best een knappe prestatie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zit er inderdaad ook in. Heb jij na je investering al reactie gehad? Heb sinds de investering niks meer gehoord. Ook geen idee wanneer de rente en aflossing gaat starten. Wel leuk project, denk dat ze het wel gaan redden.
pi_168164967
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 16:53 schreef wouterde het volgende:

[..]

Zit er inderdaad ook in. Heb jij na je investering al reactie gehad? Heb sinds de investering niks meer gehoord. Ook geen idee wanneer de rente en aflossing gaat starten. Wel leuk project, denk dat ze het wel gaan redden.
Ik zit er niet in
pi_168181246
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 11:46 schreef obligataire het volgende:

[..]

In hoeverre wijkt dit bij Collin dan af van de rest? Ze bieden m.i. allemaal een bonte mix van risicovolle en minder risicovolle projecten. Het risico van defaults is bij elk platform aanwezig. Het blijft toch vooral een kwestie van goed lezen en de juiste conclusies daaruit trekken. Gelukkig kunnen we hier overleggen en de laatste tijd zelfs nog vóór de publicatie. Collin biedt tenminste nog veel informatie, veel anderen geven beperkte of geen informatie. Je moet wel heel goed tussen de regels door kunnen lezen. En je kunt annuleren, dus een overhaaste beslissing kan simpel ongedaan worden gemaakt.
[...]
Collin wijkt af omdat ze misleidende informatie plaatsen en bewust informatie achterhouden. Ik heb de indruk dat dat bij andere platformen minder het geval is. Je schrijft het eigenlijk zelf al: je moet goed tussen de regels door kunnen lezen en overleggen (met mensen die via internet zelf dingen nazoeken). Je kunt niet vertrouwen op de pitches van Collin.
pi_168183360
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 00:17 schreef Benger het volgende:

[..]

Collin wijkt af omdat ze misleidende informatie plaatsen en bewust informatie achterhouden. Ik heb de indruk dat dat bij andere platformen minder het geval is. Je schrijft het eigenlijk zelf al: je moet goed tussen de regels door kunnen lezen en overleggen (met mensen die via internet zelf dingen nazoeken). Je kunt niet vertrouwen op de pitches van Collin.
Ik ben het met Obli eens.
Ik denk dat je bij iedere reclame voor een financiële project goed moet lezen en nadenken.
Een pitch zien platformen (helaas )als reclame, er mogen geen echte onwaarheden in staan maar het wordt wel zo aantrekkelijk mogelijk aangeprezen.
Dat is niet anders als bij eenbeursgang van de ABNAmro, of bij uitgifte van bijvoorbeeld certificaten van de Rabo.
pi_168184324
https://www.collincrowdfund.nl/stage-werkstudent-it/

Ik ben benieuwd aan wie ze hun platform nog meer gaan verkopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mynheer007 op 16-01-2017 10:16:22 ]
pi_168185502
Sinds 11.00uur is lening https://www.collincrowdfund.nl/station-7/ in de officiele verkoop.
  maandag 16 januari 2017 @ 11:07:13 #147
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_168185531
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 08:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik ben het met Obli eens.
Ik denk dat je bij iedere reclame voor een financiële project goed moet lezen en nadenken.
Een pitch zien platformen (helaas )als reclame, er mogen geen echte onwaarheden in staan maar het wordt wel zo aantrekkelijk mogelijk aangeprezen.
Dat is niet anders als bij eenbeursgang van de ABNAmro, of bij uitgifte van bijvoorbeeld certificaten van de Rabo.
Daarom is dit topic ook zo belangrijk, hierin wordt gelijk de andere kant van het spectrum belicht.
pi_168185664
Update FNC projecten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 16 januari 2017 @ 11:20:15 #149
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_168185802
Nog een update FNC
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168185992
En nog eentje:



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168186361
Vul ik even aan voor FNC:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168186753
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 11:51 schreef crowdiefunder het volgende:
Vul ik even aan voor FNC:
...................
Het is zeker informatiedag bij FNC.
Hebben ze een vast moment in de maand dat ze updates van probleem projecten versturen?
pi_168186761
Funding Circle haalt investering van $ 100 miljoen op
Funding Circle maakt vandaag bekend dat middels een nieuwe investeringsronde $ 100 miljoen is opgehaald aan eigen vermogen. De investeringsronde is geleid door Accel, met deelname van bestaande Funding Circle investeerders, waaronder Baillie Gifford, DST Global, Index Ventures, Ribbit Capital, Rocket Internet, Sands Capital Ventures, Temasek and Union Square Ventures. [...]


Collin Crowdfund in 2017
Het Nederlandse crowdfunding platform Collin Crowdfund heeft in 2016 het meeste financiering opgehaald van de Nederlandse platformen. In de Top 100 van crowdfunding projecten die het meeste financiering op wisten te halen stonden 38 projecten die op Collin Crowdfund financiering wisten op te halen. Hiermee kan 2016 dan ook als een [...]

Voor vervolg van beide stukjes zie:
http://us10.campaign-arch(...)d15803f&e=c2bb858948
  maandag 16 januari 2017 @ 12:21:25 #154
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_168186931
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 12:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Het is zeker informatiedag bij FNC.
Hebben ze een vast moment in de maand dat ze updates van probleem projecten versturen?
Ik kan er geen systeem in ontdekken: 6 oktober, 30 november en 16 januari kwamen dit soort berichten binnen.
pi_168186996
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 09:59 schreef Mynheer007 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/stage-werkstudent-it/

Ik ben benieuwd aan wie ze hun platform nog meer gaan verkopen.
Collin heeft weer eens een vergissing gemaakt in hun wervingsadvertentie :

Ik lees:
Collin Crowdfund is marktleider van de crowdfundingmarkt in Nederland. Tot nog toe hielpen de investeerders van Collin bijna 300 MKB-bedrijven aan financiering om hun groeiplannen te realiseren. Collin noteert daarmee een succesratio van 100%.

Moet natuurlijk zijn:
Collin Crowdfund is marktleider van de crowdfundingmarkt in Nederland. Tot nog toe hielpen de investeerders van Collin bijna 300 MKB-bedrijven aan financiering om hun groeiplannen te realiseren helaas zijn 12 projecten in de problemen geraakt. Collin noteert daarmee op dit moment daarom voorzichtigheidshalve een succesratio van ongeveer 95%. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 16-01-2017 12:34:24 ]
pi_168187591
http://www.nu.nl/ondernem(...)en-in-nederland.html

"Overlevingskans

Vijf jaar na oprichting bestaat ongeveer 60 procent van de bedrijven nog. Ook hier zijn sterke verschillen zichtbaar per sector. Voor financiële instellingen geldt dat 75 procent van de ondernemingen vijf jaar na oprichting nog bestaat. De overlevingskansen van ondernemingen in de detailhandel zijn het kleinst. Daar houdt slechts 46 procent het langer dan vijf jaar vol.
"

Dit geeft nog maar eens duidelijk het inherente risico van investeren in starters aan.
pi_168187898
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 12:21 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ik kan er geen systeem in ontdekken: 6 oktober, 30 november en 16 januari kwamen dit soort berichten binnen.
Ik heb wel eens met ze gemaild. Dan werd aangegeven dat ze pas een bericht sturen zodra ze iets te melden hadden over alle projecten... Dus waarschijnlijk was er op 30 november al van alle slechte betalers een bericht, zodat ze wat uit konden sturen.
  maandag 16 januari 2017 @ 13:07:39 #158
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168187930
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 12:55 schreef OpDieFiets het volgende:
Dit geeft nog maar eens duidelijk het inherente risico van investeren in starters aan.
Dat is wel te relativeren, want ook een starter die met zijn bedrijf is gestopt kan een lening terugbetalen. (en als 45% het geen 5 jaar volhoud dan moeten wel dus leningen van drie jaar aangaan :) )
Tot nooit .......
pi_168188155
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:07 schreef Speekselklier het volgende:
(en als 45% het geen 5 jaar volhoud dan moeten wel dus leningen van drie jaar aangaan :) )
Geen speld tussen te krijgen ;)
pi_168188822
Iedereen heeft gewoon betaald bij die loan van Investormatch, hoopte hem nog voor een klein bedragje mee te kunnen pakken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_168191559
"Crowdfunding" Burgerdock is mislukt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168191766
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 14:57 schreef djh77 het volgende:
Tevens hebben wij contact gehad met een notaris en een advocaat. Uit het gesprek bleek dat de kosten van een BV met ongeveer 160 deelnemers zo hoog worden dat we de helft van de investering kwijt zullen raken.
Ach ja,.........................................

Tevens hebben wij contact gehad met een notaris en een advocaat. Uit het gesprek bleek dat de kosten van een BV met ongeveer 160 deelnemers zo hoog worden dat we de helft van de investering kwijt zullen raken.

Meestal calculeer je voor dat je met je plannen naar buiten komt.
  maandag 16 januari 2017 @ 15:03:24 #163
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168191793
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 14:57 schreef djh77 het volgende:
We gaan misschien door als thuisbezorgdienst in plaats van een fysiek filiaal.
Grappig dat je nog geen bussinessplan voor je onderneming hebt (althans 1 die je nu zo omgooit) maar al wel druk bezig bent met allerlei manieren van geld ophalen.

(en MISSCHIEN gaan we bezorgen, maar we willen al wel lenen tegen 10%.)
Tot nooit .......
pi_168192101
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 12:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Collin heeft weer eens een vergissing gemaakt in hun wervingsadvertentie :

Ik lees:
Collin Crowdfund is marktleider van de crowdfundingmarkt in Nederland.
Waarbij je ook nog kunt discussiëren of ze wel marktleider zijn.
pi_168192126
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ach ja,.........................................

Tevens hebben wij contact gehad met een notaris en een advocaat. Uit het gesprek bleek dat de kosten van een BV met ongeveer 160 deelnemers zo hoog worden dat we de helft van de investering kwijt zullen raken.

Meestal calculeer je voor dat je met je plannen naar buiten komt.
Tja, dit is erg amateuristisch. Er zijn trouwens best wel mogelijkheden om de kosten te drukken, bijvoorbeeld met een StAK of Coöperatie van aandeelhouders. Het probleem is dat ze gewoon geen idee hebben hoe het allemaal werkt.
pi_168192818
http://www.nu.nl/economie(...)start-vergroten.html

CPB wil rechten beperken bij een faillissement.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_168192931
Vanavond: Kun je een terechte BKR-registratie kwijtraken?

Als je van je terechte BKR-registratie af wil, kun je bij diverse partijen aankloppen. Deze bedrijven halen voor jou je registratie voor een flinke som geld uit het systeem. BKR zélf zegt dat dit niet kan.

Radar zoekt uit hoe het zit, vanavond 20:30 uur op NPO 1

Ik mag toch hopen dat dit niet kan.....
  maandag 16 januari 2017 @ 16:07:18 #168
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168193518
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:48 schreef Horsemen het volgende:
Ik mag toch hopen dat dit niet kan.....
Sinds het begin van de crisis zijn er veel meer dingen mogelijk geweest waarvan we dachten dat die nooit zouden kunnen. Ik zou niet weten waarom een record uit een database verwijderen niet kan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot nooit .......
  maandag 16 januari 2017 @ 16:13:40 #170
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168193738
quote:
Klinkt goed, de huisbankieren van de tuinders zulllen smullen van de crowdfund-leningen.
Tot nooit .......
pi_168194545
quote:
Dat is dus nummer 1 uit de vacature van de IT student. :)
pi_168194666
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:48 schreef Horsemen het volgende:
Vanavond: Kun je een terechte BKR-registratie kwijtraken?

Als je van je terechte BKR-registratie af wil, kun je bij diverse partijen aankloppen. Deze bedrijven halen voor jou je registratie voor een flinke som geld uit het systeem. BKR zélf zegt dat dit niet kan.

Radar zoekt uit hoe het zit, vanavond 20:30 uur op NPO 1

Ik mag toch hopen dat dit niet kan.....
We zullen het zien. Het item zit in Radar omdat het werkt of omdat de mensen opgelicht worden voor een bedrag en de registratie blijft staan. Ik denk maar hoop toch echt het laatste!
pi_168196000
Deze Knab/Collin lening komt morgen 14.00uur open te staan voor investeerders.
Wat denken jullie?

https://www.knab.nl/crowdfunding/rs-paperconverting
pi_168196129
Ik hoor de laatste tijd wel vaker een reclame van "dynamiet nederland" die BKR registraties zou kunnen laten verwijderen. Ik ben benieuwd waar Radar mee komt.


Mmm, toch ff nieuwsgierig geweest en op hun site gekeken. "Door een foutje of een vervelende situatie uit het verleden kunt u hierdoor jarenlang achtervolgt worden."

"achtervolgt" met een t. Ik ben allergisch voor typefouten, helemaal als ze op de homepage staan van een bedrijf wat flink reclame maakt.
pi_168196221
Nieuwe op CCF: pitch is nog niet volledig. Rente staat nog op 0%
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168196300
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:28 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF: pitch is nog niet volledig. Rente staat nog op 0%
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verderop staat Rente: 8,0 %
pi_168196527
En weer een default erbij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168197083
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:37 schreef Ernie58 het volgende:
En weer een default erbij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank voor het delen!
pi_168197167
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:28 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF: pitch is nog niet volledig. Rente staat nog op 0%
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het te financieren bedrag is lager dan Zeist, waar ik deze aanvraag een beetje mee heb vergeleken. In Zeist gaf de eigenaar een borgstelling af van 75K met materiele waarde in Heemstede is er geen materiele waarde maar hier zit de Rabo dan weer niet in wat voor mij een pluspunt is. Wel geeft de prognose aan de het eerste jaar verlieslijdend zal zijn en is dit natuurlijk een starter. Ik twijfel nog.
pi_168197274
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het te financieren bedrag is lager dan Zeist, waar ik deze aanvraag een beetje mee heb vergeleken. In Zeist gaf de eigenaar een borgstelling af van 75K met materiele waarde in Heemstede is er geen materiele waarde maar hier zit de Rabo dan weer niet in wat voor mij een pluspunt is. Wel geeft de prognose aan de het eerste jaar verlieslijdend zal zijn en is dit natuurlijk een starter. Ik twijfel nog.
Ik ook, het is wel een goede keten van winkels, ze hebben de omzet ook vrij laag geschat gezien de andere vergelijkbare vestigingen als Zeist en A'foort. Nu is A'foort wel een stuk groter dan Heemstede maar Heemstede heeft wel een meer koopkrachtige publiek, behoorlijk vergelijkbaar met Zeist of beter mogelijk? Dichtsbijzijnde winkel van de keten is in Zandvoort, dus daar zullen ze niet veel last van hebben.
pi_168199758
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het te financieren bedrag is lager dan Zeist, waar ik deze aanvraag een beetje mee heb vergeleken. In Zeist gaf de eigenaar een borgstelling af van 75K met materiele waarde in Heemstede is er geen materiele waarde maar hier zit de Rabo dan weer niet in wat voor mij een pluspunt is. Wel geeft de prognose aan de het eerste jaar verlieslijdend zal zijn en is dit natuurlijk een starter. Ik twijfel nog.
Ik Lees:
Er wordt na privé onttrekkingen een genormaliseerde cashflow van ¤ 32.000,- in 2017 geprognosticeerd. Na aflossing van de lening aan Collin resteert er een netto cashflow tekort van ¤ 4.000,-.
Dat men in het eerste jaar een cashflow tekort laat ontstaan door privé onttrekkingen geeft mij het vermoeden dat men in privé door bijvoorbeeld de vaste lasten niet met minder toe kan.. Mijn gevoel zegt me dus dat bij tegenvallende omzetten het hier snel mis zal gaan. De vraag is dus: Kunnen we de prognoses vertrouwen? Welke risico's zitten hier in.

Er ziten zowel op noten als op chocolade gebied geduchte concurrenten in Heemstede welke denk ik zich niet zo makkelijk weg laten concurreren
http://www.alexanderhoeve-heemstede.nl/

http://www.chocola.nu/

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 16-01-2017 19:28:46 ]
pi_168200337
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:18 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik Lees:
Er wordt na privé onttrekkingen een genormaliseerde cashflow van ¤ 32.000,- in 2017 geprognosticeerd. Na aflossing van de lening aan Collin resteert er een netto cashflow tekort van ¤ 4.000,-.
Dat men in het eerste jaar een cashflow tekort laat ontstaan door privé onttrekkingen geeft mij het vermoeden dat men in privé door bijvoorbeeld de vaste lasten niet met minder toe kan.. Mijn gevoel zegt me dus dat bij tegenvallende omzetten het hier snel mis zal gaan. De vraag is dus: Kunnen we de prognoses vertrouwen? Welke risico's zitten hier in.

Er ziten dus zowel op noten als op chocolade gebied geduchte concurrenten in hemstede
http://www.alexanderhoeve-heemstede.nl/

http://www.chocola.nu/

Mede hierdoor laat ik hem ook lopen. 8% rente is echt veel te weinig voor het risico dat je loopt.

Daarentegen vind ik het project wel een hogere gunfactor hebben dan het gemiddelde Collin-project.

Het valt me trouwens op dat Collins nieuwe strategie vooral focust op kwantiteit ipv kwaliteit en dat vind ik uiteraard geen goede ontwikkeling. Op de korte termijn snap ik hen wel want met zo'n enorm kapitaalsovershot bij investeerders komen ook slechte projecten wel in een dag vol en gelet op hun marges verdienen ze lekker aan elk project. Op de lange termijn zal een sterk stijgend default percentage bij Collin onvermijdelijk zijn maar dat zien ze tegen die tijd wel weer.
pi_168201364
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Deze Knab/Collin lening komt morgen 14.00uur open te staan voor investeerders.
Wat denken jullie?

https://www.knab.nl/crowdfunding/rs-paperconverting
Ik heb hem net even gelezen.
Alles is zo'n beetje verpand aan ING en de factoring Mij. Er is verlies geleden door valuta problemen waar ING (noodgedwongen) de helpende hand heeft toegestoken.
Armoe troef dus.
Om wat meer winst te kunnen maken wordt er een nieuwe machine gekocht die ING niet wil financieren (mijn conclusie).
Verder geen zekerheden voor deze lening van 300K als de verpanding van de nu aangeschafte tweedehands machine met huidige aankoopwaarde 200K.
Deze machine breng vermoedelijk maar een fractie op als het mis gaat.
Ik laat deze lopen.
Ik heb tot nu toe nog geen een van de Knab/Collin leningen investerenswaardig gevonden voor mij. Ben benieuwd wanneer er nu eens een goede lening langs komt bij Knab CF.
pi_168207710
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]Verder geen zekerheden voor deze lening van 300K als de verpanding van de nu aangeschafte tweedehands machine met huidige aankoopwaarde 200K.
Deze machine breng vermoedelijk maar een fractie op als het mis gaat.
Als de Fiscus al niet haar bodemrecht heeft toegepast...... :W
Pecunia non olet
pi_168212720
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:48 schreef Horsemen het volgende:
Vanavond: Kun je een terechte BKR-registratie kwijtraken?

Als je van je terechte BKR-registratie af wil, kun je bij diverse partijen aankloppen. Deze bedrijven halen voor jou je registratie voor een flinke som geld uit het systeem. BKR zélf zegt dat dit niet kan.

Radar zoekt uit hoe het zit, vanavond 20:30 uur op NPO 1

Ik mag toch hopen dat dit niet kan.....
Hoe was het? Wist niet dat het kwam en heb het daardoor niet gezien. Bijzondere/interessante conclusies? Moeite waard om even terug te kijken?
Schip ahoy!
pi_168213396
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 07:58 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Hoe was het? Wist niet dat het kwam en heb het daardoor niet gezien. Bijzondere/interessante conclusies? Moeite waard om even terug te kijken?
Er is (voor ons) gelukkig weinig aan de hand. Vooral mensen die van hun negatieve registratie af willen worden een poot uit gedraaid, terwijl de registratie zelden verwijderd kan worden.
pi_168214137
Voor wie nog wil investeren in Brunssum Schijf 1 (SIG): Er is nog plek voor max. 9 3 investeerders: https://investeren.sameni(...)-42-brunssum-vervolg

[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 17-01-2017 11:01:16 ]
pi_168214603
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:00 schreef djh77 het volgende:
Voor wie nog wil investeren in Brunssum Schijf 1 (SIG): Er is nog plek voor max. 9 investeerders: https://investeren.sameni(...)-42-brunssum-vervolg
Thanks, was nog een plekkie vrij :)
pi_168214727
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:29 schreef Beljack het volgende:

[..]

Thanks, was nog een plekkie vrij :)
Je kunt toch alleen investeren in veelvouden van 250? Ik ben benieuwd hoe ze de laatste 125 euro dan vol gaan krijgen
pi_168214733
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:00 schreef djh77 het volgende:
Voor wie nog wil investeren in Brunssum Schijf 1 (SIG): Er is nog plek voor max. 9 investeerders: https://investeren.sameni(...)-42-brunssum-vervolg
U ontvangt tijdens de hele rentevast periode een vast maandbedrag dat bestaat uit rente.

Ik heb toch liever annuïteiten, als ik naar de cijfers kijk is er weinig ruimte voor aflossing en denk ik dat aan het einde van de looptijd weer gekeken gaat worden naar een andere vorm van financiering om deze terug te betalen.
pi_168214789
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:37 schreef crowdiefunder het volgende:
ijdens de hele rentevast periode een vast maandbedrag dat bestaat uit rente.

Ik heb toch liever annuïteiten, als ik naar de cijfers kijk is er weinig ruimte voor aflossing en denk ik dat aan het einde van de looptijd weer gekeken gaat worden naar een andere vorm van financiering om deze terug te betalen.
Hier is misschien niet heel veel ruimte maar de lener heeft ook al een aantal andere objecten gefinancieerd via SiG waarop wel maandelijks wordt afgelost. De financiele ruimte tegen het einde van het project zal daarom ook wel groter worden.
pi_168214984
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:41 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Hier is misschien niet heel veel ruimte maar de lener heeft ook al een aantal andere objecten gefinancieerd via SiG waarop wel maandelijks wordt afgelost. De financiele ruimte tegen het einde van het project zal daarom ook wel groter worden.
Goed om te weten, maar in het kader van "er kan maar vast een deel binnen zijn voordat het fout gaat" blijf ik bij projecten die aflossen tijdens de looptijd.
pi_168215066
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:54 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Goed om te weten, maar in het kader van "er kan maar vast een deel binnen zijn voordat het fout gaat" blijf ik bij projecten die aflossen tijdens de looptijd.
Het huis kan in het uiterste geval ook verkocht worden. Het moet dan heel raar lopen wil dit geen 55% van de waarde opbrengen. Herfinanciering lijkt me wel de meest reële optie.
pi_168215185
De uithangborden van Collin staan officieel online https://www.collincrowdfund.nl/bereik-rotterdam/


Edit: Na een kwartier al 85% van de 275K in de tas. Die zit dus wel binnen het halfuur vol en dat met 6.5%. Ik zeg verder niets...................................

Edit2: Vol

[ Bericht 17% gewijzigd door NaRegenDeZon op 17-01-2017 11:27:23 ]
pi_168215191
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:00 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het huis kan in het uiterste geval ook verkocht worden. Het moet dan heel raar lopen wil dit geen 55% van de waarde opbrengen.
Deze vraag heb ik ook aan SIG gesteld.... uitkomst: op einddatum moet lener terugbetalen en dat kan op verschillende manieren:
- door herfinancieren
- door aflossen met eigen middelen
- of door verkoop van het pand als hij bovenstaande oplossing niet heeft.

Dat laatste was een voorwaarde voor mij om in te stappen aangezien ik dan mijn geld weer beschikbaar wil hebben op einddatum
  dinsdag 17 januari 2017 @ 11:16:02 #196
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_168215368
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:37 schreef Ernie58 het volgende:
En weer een default erbij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Horeca..
pi_168215890
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:00 schreef djh77 het volgende:
Voor wie nog wil investeren in Brunssum Schijf 1 (SIG): Er is nog plek voor max. 9 3 investeerders: https://investeren.sameni(...)-42-brunssum-vervolg
Nu nog 375 open. Ik was hem vergeten, nog net kunnen meedoen. Dank voor het posten.
pi_168216141
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:37 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Nu nog 375 open. Ik was hem vergeten, nog net kunnen meedoen. Dank voor het posten.
Wie gooit de laatste 375 erin?
pi_168216693
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 14:57 schreef djh77 het volgende:
"Crowdfunding" Burgerdock is mislukt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een dag later alweer een doorstart bij Burgerdock :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168216774
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:17 schreef djh77 het volgende:

[..]

Een dag later alweer een doorstart bij Burgerdock :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8)7 :W
  dinsdag 17 januari 2017 @ 12:26:01 #201
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168216853
Iets zegt me dat deze mannen bij de bank geen financiering konden krijgen.
Tot nooit .......
pi_168217331
De veilinginkoper van IVM (met als nevenactiviteiten spooktochten) heeft het opgegeven. Project is van de website.
pi_168217394
@speeksel: No shit, Sherlock :)
Ik ga zelfs zo ver om te voorspellen dat ze die financiering hier ook niet gaan krijgen.
Mocht dat tóch zo zijn...... Ga ik ook een miljoen uit de markt halen.

Zelden of nooit zó'n krakkemikkig verhaal gezien.
Zelfs Peter Jan Rens zou dit beter doen
pi_168218190
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:49 schreef bleyenburg het volgende:
nooit zó'n krakkemikkig verhaal gezien.
Zelfs Peter Jan Rens zou dit beter doen
Ik ben het met je eens maar vindt het toch wel jammer. Als er echt gemotiveerde mensen achter zitten vind ik het jammer dat ze niet iemand hebben die ze bij zo'n procedure kan helpen.
pi_168218264
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:26 schreef Speekselklier het volgende:
Iets zegt me dat deze mannen bij de bank geen financiering konden krijgen.
Dat klopt. Ze hebben het eerst bij de bank geprobeerd. Toen dit niet lukte hebben ze het bij (ik meen GvE) een crowdfunding platform geprobeerd en toen dat ook niet lukte zijn ze het zelf gaan proberen. Het zijn wel volhouders. Jammer dat ze het niet eerst allemaal goed uitgedacht, uitgezocht en op papier hebben gezet.
pi_168218326
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

8)7 :W
Opbellen, zie google...

No way dat ik meedoe haha
pi_168218599
Ik ben nieuw hier, dus ik zal mij even voorstellen. Ik ben Gerben, 27 jaar oud, werkzaam als systeem/netwerk beheerder bij een internationaal internet bedrijf. Een paar jaar terug heb ik al eens wat geld in een 14tal projecten van GvE gestoken. Van deze projecten is er 1 vervroegd afgelost en 1 in default. Wat dat betreft ben ik redelijk tevreden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na wat andere financiële doelstellingen de afgelopen paar jaar ben ik nu weer rustig in wat projecten aan het instappen en ook wat andere platformen aan het uitproberen. In dat kader deze SiG even meegenomen:
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:37 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Nu nog 375 open. Ik was hem vergeten, nog net kunnen meedoen. Dank voor het posten.
pi_168218634
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:17 schreef djh77 het volgende:

[..]

Een dag later alweer een doorstart bij Burgerdock :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lijkt er op dat ze naar aanleiding van mijn suggestie hier op het forum eens gegoogled hebben wat een Stak is. Volhardend zijn ze zeker en bereid om te leren en hun plannen daar naar aan te passen. Dat zijn zeer positieve eigenschappen.
Mocht daar behoefte aan zijn, dan ben ik trouwens best bereid om actief met deze jongens mee te denken.
pi_168218745
Ik zie de Veiling Inbrenger van IVM nog wel staan hoor, maar dan zonder bedragen.

Voor future reference heb ik de aanvraag even in onderstaande spoiler gezet, wellicht zien we de bedrijf of persoon later nog eens terug.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168218773
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 13:49 schreef gerbennn het volgende:
Ik ben nieuw hier, dus ik zal mij even voorstellen. Ik ben Gerben, 27 jaar oud, werkzaam als systeem/netwerk beheerder bij een internationaal internet bedrijf. Een paar jaar terug heb ik al eens wat geld in een 14tal projecten van GvE gestoken. Van deze projecten is er 1 vervroegd afgelost en 1 in default. Wat dat betreft ben ik redelijk tevreden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na wat andere financiële doelstellingen de afgelopen paar jaar ben ik nu weer rustig in wat projecten aan het instappen en ook wat andere platformen aan het uitproberen. In dat kader deze SiG even meegenomen:

[..]

Welkom in deze reeks. SiG is een relatief zeker platform met relatief veel zekerheden mocht er toch iets misgaan. Wat dat betreft zit je wel goed.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_168220610
Er komt weer een nieuwe GvE aan:

Project: Kamerverhuurbedrijf Den Haag
Product: Annuïteit
Leendoel: Onroerend goed / Verbouwing
Bedrag: ¤ 300.000,-
Rente: 8,0%
Looptijd: 120 maanden
Classificatie: 5
G-PD %: 0,20%
Creditsafe: 55

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15849

[ Bericht 15% gewijzigd door Horsemen op 17-01-2017 15:36:25 (Toevoeging link) ]
pi_168221024
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:15 schreef Horsemen het volgende:
Er komt weer een nieuwe GvE aan:

Project: Kamerverhuurbedrijf Den Haag
Product: Annuïteit
Leendoel: Onroerend goed / Verbouwing
Bedrag: ¤ 300.000,-
Rente: 8,0%
Looptijd: 120 maanden
Classificatie: 5
G-PD %: 0,20%
Creditsafe: 55
Ik zie nog niets op de GvE site. Is er ergens een voor aankondiging of zo?
pi_168221045
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik zie nog niets op de GvE site. Is er ergens een voor aankondiging of zo?
Ik kreeg hem zojuist via whatsapp als vooraankondiging
pi_168221091
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik zie nog niets op de GvE site. Is er ergens een voor aankondiging of zo?
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15849
pi_168221149
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik zie nog niets op de GvE site. Is er ergens een voor aankondiging of zo?
Ja, via de whatsapp
pi_168221208
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:37 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, via de whatsapp
Net gelezen. Niets voor mij 10 jaar looptijd en alleen zekerheid van HA.
Er is natuurlijk OG in prive maar er is voor mij geen zicht op kwaliteit en werkelijke taxatie waarden van dit OG.
pi_168221213
Ik doe mee voor een hoger bedrag dan normaal. Zit ook in een vorige lening van dit koppel die goed gaat en vastgoed heeft de wind mee. 10 jaar is weliswaar lang maar 8% is een opbrengst waar ik mee kan leven. De hoofdelijke aansprakelijkheid is bij deze leningnemer ook wat meer zekerheid waard dan gemiddeld.
pi_168222064
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Net gelezen. Niets voor mij 10 jaar looptijd en alleen zekerheid van HA.
Er is natuurlijk OG in prive maar er is voor mij geen zicht op kwaliteit en werkelijke taxatie waarden van dit OG.
Snap nog steeds niet waarom projecten als dit niet met hypotheekrecht gaan. Scheelt de leningnemer toch flink wat procenten rente
pi_168222319
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:13 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Snap nog steeds niet waarom projecten als dit niet met hypotheekrecht gaan. Scheelt de leningnemer toch flink wat procenten rente
In dit geval zit de 1e hypotheek al bij de bank. Het zou dus hoogstens een 2e hypotheek kunnen worden.
pi_168222568
Ik twijfel. Looptijd vind ik niet zo erg. Maar ik begrijp het niet helemaal. Hij koopt een pand van zichzelf (zit daar dan geen hypotheek op?) . Wat gebeurt er dan met die oude hypotheek. Zal wel afgelost worden. Dan houdt hij privé flink wat geld over, toch? Waarvan stopt hij 168K in de B.V.? Was dat de overwaarde?
Erg warrig. Zijn vriendin heeft ook een eigen project. Ze investeren maar en investeren maar.
Pecunia non olet
pi_168222620
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]

In dit geval zit de 1e hypotheek al bij de bank. Het zou dus hoogstens een 2e hypotheek kunnen worden.
En die 2e hypotheek voor de crowd lijkt mij maar van beperkte waarde. De bank financiert 540k (de inschrijving zal nog wel een stuk hoger liggen). Dus wat blijft er dan nog over om te hypothekeren? Lijkt me dat er niet veel aan rente bespaard zou kunnen worden. In ieder geval zou zo'n 2e hypotheek mijn beslissing om niet in dit project in te stappen niet veranderen.
pi_168222710
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:38 schreef gerbennn het volgende:

[..]

En die 2e hypotheek voor de crowd lijkt mij maar van beperkte waarde. De bank financiert 540k (de inschrijving zal nog wel een stuk hoger liggen). Dus wat blijft er dan nog over om te hypothekeren? Lijkt me dat er niet veel aan rente bespaard zou kunnen worden. In ieder geval zou zo'n 2e hypotheek mijn beslissing om niet in dit project in te stappen niet veranderen.
Ja en lekker helder is het allemaal niet. Ik laat hem ook voor wat hij is. 10 jaar is al lang en dan wil ik sterke zekerheden (lees "een 1e hypotheek").
pi_168222744
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:35 schreef obligataire het volgende:
Wat gebeurt er dan met die oude hypotheek.
Of die hypotheek gaat gewoon mee??
pi_168222756
Waarde van het pand met dakopbouw lijkt me toch wel aardig boven de 540.000 uit te gaan, 2de hypotheekrecht had m.i. wel wat meer zekerheid kunnen bieden.
pi_168222846
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:44 schreef Thomas88 het volgende:
Waarde van het pand met dakopbouw lijkt me toch wel aardig boven de 540.000 uit te gaan, 2de hypotheekrecht had m.i. wel wat meer zekerheid kunnen bieden.
Het is altijd beter dan niets maar ik denk ook dat de waarde bij gedwongen verkoop minimaal is in dit geval. Vermoedelijk heeft de H.A. hier iets meer waarde maar ook dat moet je natuurlijk afwachten.
pi_168223022
Maar het betreft ook twee panden toch ?
- Pand 1 krijgt een dakopbouw ( heeft daarna 18 kamers )
- Pand 2 gaat van prive naar Kamerverhuur Den Haag
pi_168223565
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]

In dit geval zit de 1e hypotheek al bij de bank. Het zou dus hoogstens een 2e hypotheek kunnen worden.
Had het project niet gelezen maar was puur gebaseerd op alle 'vastgoed projecten' bij gve zonder hypotheekrecht.
pi_168223699
Zoals ik het lees : ze hebben een BV opgericht waarin ze 170k eigen middelen hebben gestopt. Die BV koopt van hen persoonlijk een pand over waarin 10 kamers verhuurd zijn voor een bedrag van 700k. Dit bedrag ontvangen ze in prive en daar lossen ze in prive waarschijnlijk de hypotheek mee af die ze hadden genomen om dit pand in eerste instantie aan te kopen.

De opgerichte BV heeft uiteraard geen 700k (slechts 170k) en neemt daarom zelf een hypotheek bij de bank op dit net overgenomen pand voor 540k. Daarnaast gaat de BV voor 300k aan crowdfinanciering aan. Dit is ruim voldoende om de 700k te betalen aan prive en met het restant bouwen ze een extra laag op dat pand om er nog 8 kamers meer in te kunnen verhuren.

Ik schat in dat ze iets van 65 000 EUR jaarlasten aan de hypotheek gaan hebben en 45 000 EUR voor de crowdfunding. Dat maakt de marge voldoende als de inkomsten werkelijk 125k blijken, maar ik denk dat dit echtpaar wel de mogelijkheid heeft om tijdelijke dompers op te vangen. Bijvoorbeeld als de prive af te lossen hypotheek geen 700k bedraagt (lijkt me zeer waarschijnlijk), dan hoeven ze geen 700k contant van de BV te ontvangen maar kunnen ze een deel als onderhandse lening aanhouden.
pi_168224434
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Net gelezen. Niets voor mij 10 jaar looptijd en alleen zekerheid van HA.
Zonder hypotheek doe ik er ook niets mee met deze termijn.
quote:
Er is natuurlijk OG in prive maar er is voor mij geen zicht op kwaliteit en werkelijke taxatie waarden van dit OG.
sterker nog, de lokatie (als hagenees vind ik die wel belangrijk) vind ik al vrij lastig te vinden.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_168225346
Ik vind het wel weer grappig. Bij de eerdere pitch merkte ik al op dat dit niet kon in box 3. Daar is men nu dus zelf ook achter gekomen en men gaat nu om fiscale redenen het pand overzetten naar een BV.
pi_168225403
Ik zit er over te denken om het vastgoedproject van GvE wel mee te pakken. Ook in Den Haag is een te kort aan huurwoningen en ik verwacht dat de trek naar de steden nog wel even aan zal houden dus de komende 10 jaar ook wel. Alleen jammer dat er geen hypotheek gevestigd wordt maar daarentegen is 8% rente wel lekker en zeker i.c.m. de grote vastgoedportefeuille waardoor risico gespreid wordt en er wellicht wat te halen valt via HA.

Edit: Alleen de focus op studentenhuisvesting bevalt mij niet zo. Studenten gaan juist minder op kamers (https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-universiteitssteden) omdat ze er geen geld meer voor hebben door het leenstelsel. Er moet juist gebouwd worden voor de middenklasse die niet voor sociaal in aanmerking komen en commercieel niet kunnen betalen.

[ Bericht 36% gewijzigd door Mynheer007 op 17-01-2017 18:35:02 ]
pi_168225760
Nog eens nader gekeken naar de eerdere pitches en nu snap ik het even niet meer. Volgens de laatste pitch richten ze een volledig nieuwe BV op maar het pand in kwestie staat gewoon tussen vastgoed van hun reeds lang bestaande BV? Zijn er dan toch 2 panden in het spel?
pi_168227411
Voor die investeerders die in de KoM lening van Big Bread zitten met de 1e hypotheek, ik zag dat de hypotheekakte is toegevoegd.
pi_168227939
Vandaag de vervroegde volledige aflossing en rente van Bringman Advocaten van IVM bijgeschreven gekregen.

Vorige week ook al een vervroegde aflossing van Iron at ease van GVE niet met de volledige rentebetaling maar toch met een heel erg prima rendement.
pi_168230186
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:40 schreef lelijkebrandlatter het volgende:
Nog eens nader gekeken naar de eerdere pitches en nu snap ik het even niet meer. Volgens de laatste pitch richten ze een volledig nieuwe BV op maar het pand in kwestie staat gewoon tussen vastgoed van hun reeds lang bestaande BV? Zijn er dan toch 2 panden in het spel?
Ik heb er ook nog eens naar gekeken. Het plaatje/adres van de opbouw wat in de huidige pitch is gebruikt, dus om die extra etage erop te zetten, is ook al bij de eerste lening gebruikt in eind2013/begin2014. In de omschrijving van die lening wordt ook al genoemd dat het opgehaalde geld voor die extra etage wordt gebruikt aan het lijsterbesplein. Kortom twee keer geld op halen voor dezelfde verbouwing?

Daarnaast heb ik de bedragen uit de andere leningen nog eens opgeteld. Naast deze nieuwe lening van 300k is er in prive nog eens 400k schuld aan GvE bovenop die 2.4 miljoen hypotheekin prive op de genoemde waarde van 3.3 miljoen die nergens onderbouwd wordt.

Er is dus heel veel schuld zonder dat de bezittingen op een fatsoenlijke manier onderbouwd worden in de pitch. Ik denk dat je als investeerder recht hebt om te weten hoe de bezittingen, in prive en B.V. inclusief taxatie rapporten staan tegenover de schulden, bij dit soort leningen waar OG in het spel is.

Zoals het nu is beschreven blijft het voor mij om het plat te zeggen het kaartenhuis dat van schuld aan elkaar hangt.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 17-01-2017 20:57:57 ]
pi_168231356
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Zoals het nu is beschreven blijft het voor mij om het plat te zeggen het kaartenhuis dat van schuld aan elkaar hangt.
Eerlijk gezegd is dat het onderbuikgevoel dat ik heb bij veel van dit soort seriële vastgoedprojecten. Daarom doe ik er zelf ook niet (meer) aan mee.
pi_168236863
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb er ook nog eens naar gekeken. Het plaatje/adres van de opbouw wat in de huidige pitch is gebruikt, dus om die extra etage erop te zetten, is ook al bij de eerste lening gebruikt in eind2013/begin2014. In de omschrijving van die lening wordt ook al genoemd dat het opgehaalde geld voor die extra etage wordt gebruikt aan het lijsterbesplein. Kortom twee keer geld op halen voor dezelfde verbouwing?

[...]
Ik had juist de indruk dat de foto van het Lijsterbesplein bedoeld was ter illustratie van hoe het er uit zou gaan zien en het dus over een ander pand ging. Maar ik heb vrij vluchtig gekeken, want ik stap niet in, dus ik kan het mis hebben.
pi_168237299
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 01:25 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik had juist de indruk dat de foto van het Lijsterbesplein bedoeld was ter illustratie van hoe het er uit zou gaan zien en het dus over een ander pand ging. Maar ik heb vrij vluchtig gekeken, want ik stap niet in, dus ik kan het mis hebben.
Zo had ik het ook gelezen.

Overigens is https://www.collincrowdfund.nl/cest-bon-heemstede/ inmiddels opengesteld om te investeren. Na de discussie hier laat ik hem definitief aan mij voorbij gaan.
pi_168237315
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 01:25 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik had juist de indruk dat de foto van het Lijsterbesplein bedoeld was ter illustratie van hoe het er uit zou gaan zien en het dus over een ander pand ging. Maar ik heb vrij vluchtig gekeken, want ik stap niet in, dus ik kan het mis hebben.
Ik zit in het derde project van deze familie, aanvang September 2015. Zojuist de pitch eens teruggelezen, daar waren de omschrijvingen nig redelijk concreet. Ik vind de huidige pitch een rommeltje qua onduidelijkheid, het is geen eens duidelijk voor welk pand de financiering aangevraagd wordt, en zoals anderen al aangegeven hebben, het wordt wel een hele grote stapel financieringen. Ik zit nu op aflossing 17/60, en ga niet meer in nieuwe projecten van deze familie stappen, teveel slecht onderbuikgevoel.
pi_168239470
dubbel, marathon was eerder :)
pi_168239707
Kan zijn dat ik er bij een snelle scan overheen gelezen heb, maar bieden ze geen enkele zekerheid en ook geen ha?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_168239774
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:56 schreef komrad het volgende:
Kan zijn dat ik er bij een snelle scan overheen gelezen heb, maar bieden ze geen enkele zekerheid en ook geen ha?
Wel HA (2x), de vraag is of de zekerheid van 'materiele waarde' is.
pi_168239824
Ik snap niet waar die keukenmonteur nou 70.000 voor nodig heeft.

materiaal en inventaris, zoveel heb je als keukenmonteur toch niet nodig? Als hij er een bedrijfswagen voor had willen kopen had dat er wel gestaan denk ik, maar 30.000 aan los installatiemateriaal en gereedschap vind ik een hoop geld.

voorfinanciering debiteuren: Het is volgens mij niet zo dat hij keukens inkoopt en met de eindklant dan een volledige keuken in installatie afrekent.
pi_168239851
Edit had vorige post nog niet gelezen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_168239871
En zojuist officieel online:
Collin Crowdfund ‏@CollinCrowdfund
Lening; Glass Tinting Nederland #Glasfolies #warmtewerend #uvfilter ¤ 160.000 - 7,5% - 5 jaar. Pitch; http://ow.ly/TMVL3086TW0
pi_168240039
quote:
12s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:05 schreef escortmk2 het volgende:
Ik snap niet waar die keukenmonteur nou 70.000 voor nodig heeft.

materiaal en inventaris, zoveel heb je als keukenmonteur toch niet nodig? Als hij er een bedrijfswagen voor had willen kopen had dat er wel gestaan denk ik, maar 30.000 aan los installatiemateriaal en gereedschap vind ik een hoop geld.

voorfinanciering debiteuren: Het is volgens mij niet zo dat hij keukens inkoopt en met de eindklant dan een volledige keuken in installatie afrekent.
De 30K debiteuren betekent dat er bij een omzet van 247K in 2017 in 45dagen betaald gaat worden.
Die 30K inventaris kan ik ook niet plaatsen, wat heb je nodig?
Ben ook nog niet geheel overtuigd...

De strategie dat hij monteurs op ZZP basis inhuurt, bevalt me overigens wel, dan houd je flexibiliteit.
  woensdag 18 januari 2017 @ 11:21:31 #248
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168240080
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:18 schreef marathon2000 het volgende:
Die 30K inventaris kan ik ook niet plaatsen, wat heb je nodig?
Gereedschap? een beetje fatsoenlijk gereedschap kan goed oplopen hoor.
Als je bij Festool gaat winkelen (en dat doen de meeste) en je koopt wat accu gereedschap en digitale waterpassen zat is 15k heel snel verdwenen. Die mannen kopen ook niet 1 schroefmachine met 4 verschillende bitjes, die kopen 4 schroefmachines.
Tot nooit .......
pi_168240091
Nieuwe collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168240219
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:22 schreef Mynheer007 het volgende:
Nieuwe collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
alle zekerheden zijn verpand aan Rabo, ik sla deze over
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_168240253
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:21 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Gereedschap? een beetje fatsoenlijk gereedschap kan goed oplopen hoor.
Als je bij Festool gaat winkelen (en dat doen de meeste) en je koopt wat accu gereedschap en digitale waterpassen zat is 15k heel snel verdwenen. Die mannen kopen ook niet 1 schroefmachine met 4 verschillende bitjes, die kopen 4 schroefmachines.
Dat snap ik, maar het is niet zo dat deze mannen helemaal blanco beginnen he. Ze zijn al begonnen en zulllen dus al e.e.a. hebben. Dat je dat na verloop van tijd vervangt door beter spul snap ik maar daar heb je niet in een keer 30.000 voor nodig. Als hij zzp-ers inhuurt zullen die toch ook zelf gereedschap meenemen.

Voor zelfstandige monteurs is ook altijd wel werk denk ik, dat ie wat probeert uit te breiden met zzp-ers snap ik ook wel, dat is het probleem niet.
pi_168240305
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:18 schreef marathon2000 het volgende:

[..]

De 30K debiteuren betekent dat er bij een omzet van 247K in 2017 in 45dagen betaald gaat worden.
Die 30K inventaris kan ik ook niet plaatsen, wat heb je nodig?
Ben ook nog niet geheel overtuigd...

De strategie dat hij monteurs op ZZP basis inhuurt, bevalt me overigens wel, dan houd je flexibiliteit.
Als ik hem was zou ik me hierbij aansluiten

http://keukenmontagegroepnederland.nl/index.php?page=home

Alles geregeld. Werkgarantie, goedkope financiering enz enz
pi_168240453
Vragen IVM keukenmontage man zijn beantwoord:

1. Kunt u nader verklaren waar de 30.000EURO voor materiaal/inventaris voor nodig zijn?
De extra monteurs kunnen pas echt zelfstandig werken als ze ook een bus hebben met uitrusting (inrichting bus en gereedschap). De bussen worden geleased, de inrichting en gereedschappen aangekocht. De kosten hiervan liggen per bus tussen de 12.000 en 15.000 euro. Voor de groei met 2 extra bussen is hier dus 30.000 euro begroot.

2. Op de (openings)balans staat geen eigen vermogen, wordt er niets ingebracht (bijv. een bedrijfsauto)
Er is oud gereedschap ingebracht uit de oude eenmanszaak. Dit was echter al afgeschreven en staat voor 0,- op de balans.

3. De hoofdelijke aansprakelijkheid biedt meer zekerheid. Heeft u samen in prive vermogen in de zin van een woonhuis of ander bezit? Zit hier ruimte in qua WOZ waarde vs eventuele hypotheek?
Er wordt een woning gehuurd.

Dit bij elkaar genomen betekent voor mij een nee.
Naast de funding loopt er lease (dus in het verleden is er weinig verdiend/overgehouden) en er is geen zekerheid.
Ik vind de A rating dan ook niet terecht gezien het bovenstaande, deze is gebaseerd op verwachtingen en niet op harde cijfers/zekerheden.
pi_168240706
Ik heb een mail naar GvE gestuurd in verband met de Haagse vastgoedondernemers. Hieronder weergave. Indien ik antwoord krijg, probeer ik uiteraard ook toestemming te krijgen om deze hier te plaatsen. Mail vanaf hier :

Ik ben regelmatige investeerder. Gisteren heb ik XX EUR toegezegd in project 15849.

Naar aanleiding van een online discussie zijn er bij mij toch enige vragen ontstaan over deze pitch die me doen twijfelen over deze investering. Hopelijk kan u deze zo spoedig mogelijk beantwoorden.

1) Er is sprake van de overname van twee panden door een nieuw opgericht BV. Kan u de juiste adressen van deze panden geven?

2) Er is sprake dat deze panden overgenomen worden uit prive. Klopt dit voor beide? Indien niet, worden deze panden overgenomen van een entiteit die gelieerd is aan de leningnemer?

3) In een eerdere pitch verwijst deze ondernemer naar een andere BV van hen : Belaggio vastgoed. Op deze website staan dezelfde fotos die gebruikt worden in de pitch. Hoe is dit te rijmen met de overname uit prive van de panden?

4) Indien 1 of beide panden niet uit prive worden overgenomen maar uit een andere entiteit gelieerd aan de leningnemer, wat is dan reden van de overname door een nieuwe BV.

5) De pitch spreekt over 60 verhuurde woningen met een waarde van 3,3 miljoen prive. Zijn dit panden die op de website van Belaggio BV staan? Zoniet, kan hiervan een summier overzicht gemaakt worden. Zo ja, waarom, aangezien de pitch vermeldt dat ze prive eigendom zijn.

6) Er is sprake van 2,4 miljoen hypothecaire belasting. Hoeveel daarvan is schuld aan (leninggevers via) GeldVoorElkaar? Voor zover ik kan zien is er bij geen enkele eerdere pitches een hypothecaire zekerheid gegeven. Is het correct om aan te nemen dat alle openstaande schulden die nog te voldoen zijn via eerdere GvE leningen van dit echtpaar bovenop de genoemde 2,4 miljoen geteld moet worden?

7) Zijn er nog andere, niet-hypothecaire, uitstaande schulden bij derden die niet vermeld zijn in de pitch?

8) In pitch 5783 is ook sprake van een dakopbouw aan het Lijsterbesplein. Het plaatje in de nieuwe pitch is ook van het Lijsterbesplein. Wordt hier wel degelijk een lening aangevraagd voor het realiseren van een nieuwe opbouw die tot nog toe niet gerealiseerd is? Of het herfinancieren van een reeds eerder gerealiseerde dakopbouw uit de eerdere pitch?
pi_168240851
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:54 schreef lelijkebrandlatter het volgende:
Ik heb een mail naar GvE gestuurd in verband met de Haagse vastgoedondernemers. Hieronder weergave. Indien ik antwoord krijg, probeer ik uiteraard ook toestemming te krijgen om deze hier te plaatsen. Mail vanaf hier :

Ik ben regelmatige investeerder. Gisteren heb ik XX EUR toegezegd in project 15849.

Naar aanleiding van een online discussie zijn er bij mij toch enige vragen ontstaan over deze pitch die me doen twijfelen over deze investering. Hopelijk kan u deze zo spoedig mogelijk beantwoorden.


Dank! _O_ Een goede samenvatting van wat eigenlijk in de pitch vermeld had moeten zijn! Ben benieuwd naar de antwoorden!
pi_168240877
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:43 schreef marathon2000 het volgende:
Ik vind de A rating dan ook niet terecht gezien het bovenstaande, deze is gebaseerd op verwachtingen en niet op harde cijfers/zekerheden.
Merk ook op dat Graydon het risico juist als relatief hoog beoordeelt; zo te zien het hoogste risico op default van alle IVM projecten tot nu toe.
  woensdag 18 januari 2017 @ 12:03:41 #257
449348 Fundvlees
Gepekeld maar ongezouten
pi_168240900
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:43 schreef marathon2000 het volgende:
Vragen IVM keukenmontage man zijn beantwoord:

1. Kunt u nader verklaren waar de 30.000EURO voor materiaal/inventaris voor nodig zijn?
De extra monteurs kunnen pas echt zelfstandig werken als ze ook een bus hebben met uitrusting (inrichting bus en gereedschap). De bussen worden geleased, de inrichting en gereedschappen aangekocht. De kosten hiervan liggen per bus tussen de 12.000 en 15.000 euro. Voor de groei met 2 extra bussen is hier dus 30.000 euro begroot.

2. Op de (openings)balans staat geen eigen vermogen, wordt er niets ingebracht (bijv. een bedrijfsauto)
Er is oud gereedschap ingebracht uit de oude eenmanszaak. Dit was echter al afgeschreven en staat voor 0,- op de balans.

3. De hoofdelijke aansprakelijkheid biedt meer zekerheid. Heeft u samen in prive vermogen in de zin van een woonhuis of ander bezit? Zit hier ruimte in qua WOZ waarde vs eventuele hypotheek?
Er wordt een woning gehuurd.

Dit bij elkaar genomen betekent voor mij een nee.
Naast de funding loopt er lease (dus in het verleden is er weinig verdiend/overgehouden) en er is geen zekerheid.
Ik vind de A rating dan ook niet terecht gezien het bovenstaande, deze is gebaseerd op verwachtingen en niet op harde cijfers/zekerheden.
Ik pak m wel mee. Hij kan die lening ook wel terug betalen met ¤15k omzet in zn eentje. Als z'n omzet niet heel hard stijgt, stijgen z'n kosten ook niet mee.

Ik zie trouwens dat de website veranderd is. Ik mis het tabblad met mijn investeringen.
Je bent een rund als je met funden stunt
pi_168240982
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:03 schreef Fundvlees het volgende:

[..]

Ik zie trouwens dat de website veranderd is. Ik mis het tabblad met mijn investeringen.
Ik weet niet meer hoe het zat in het verleden maar mijn investeringen zit nu onder het pull down menu MIJN Account.
  woensdag 18 januari 2017 @ 12:14:09 #259
449348 Fundvlees
Gepekeld maar ongezouten
pi_168241075
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik weet niet meer hoe het zat in het verleden maar mijn investeringen zit nu onder het pull down menu MIJN Account.
Top dankje
Je bent een rund als je met funden stunt
pi_168241637
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:54 schreef lelijkebrandlatter het volgende:
Ik heb een mail naar GvE gestuurd in verband met de Haagse vastgoedondernemers. Hieronder weergave. Indien ik antwoord krijg, probeer ik uiteraard ook toestemming te krijgen om deze hier te plaatsen. Mail vanaf hier :

Ik ben regelmatige investeerder. Gisteren heb ik XX EUR toegezegd in project 15849.

Naar aanleiding van een online discussie zijn er bij mij toch enige vragen ontstaan over deze pitch die me doen twijfelen over deze investering. Hopelijk kan u deze zo spoedig mogelijk beantwoorden.

1) Er is sprake van de overname van twee panden door een nieuw opgericht BV. Kan u de juiste adressen van deze panden geven?

2) Er is sprake dat deze panden overgenomen worden uit prive. Klopt dit voor beide? Indien niet, worden deze panden overgenomen van een entiteit die gelieerd is aan de leningnemer?

3) In een eerdere pitch verwijst deze ondernemer naar een andere BV van hen : Belaggio vastgoed. Op deze website staan dezelfde fotos die gebruikt worden in de pitch. Hoe is dit te rijmen met de overname uit prive van de panden?

4) Indien 1 of beide panden niet uit prive worden overgenomen maar uit een andere entiteit gelieerd aan de leningnemer, wat is dan reden van de overname door een nieuwe BV.

5) De pitch spreekt over 60 verhuurde woningen met een waarde van 3,3 miljoen prive. Zijn dit panden die op de website van Belaggio BV staan? Zoniet, kan hiervan een summier overzicht gemaakt worden. Zo ja, waarom, aangezien de pitch vermeldt dat ze prive eigendom zijn.

6) Er is sprake van 2,4 miljoen hypothecaire belasting. Hoeveel daarvan is schuld aan (leninggevers via) GeldVoorElkaar? Voor zover ik kan zien is er bij geen enkele eerdere pitches een hypothecaire zekerheid gegeven. Is het correct om aan te nemen dat alle openstaande schulden die nog te voldoen zijn via eerdere GvE leningen van dit echtpaar bovenop de genoemde 2,4 miljoen geteld moet worden?

7) Zijn er nog andere, niet-hypothecaire, uitstaande schulden bij derden die niet vermeld zijn in de pitch?

8) In pitch 5783 is ook sprake van een dakopbouw aan het Lijsterbesplein. Het plaatje in de nieuwe pitch is ook van het Lijsterbesplein. Wordt hier wel degelijk een lening aangevraagd voor het realiseren van een nieuwe opbouw die tot nog toe niet gerealiseerd is? Of het herfinancieren van een reeds eerder gerealiseerde dakopbouw uit de eerdere pitch?
Update : dat voor-na plaatje staat ook op de site van Belaggio. Staat een adres bij : Lijsterbesstraat 20.

Daarnaast wordt een bestaand kamerverhuurbedrijf met 10 kamers overgenomen, dat pand lijkt om het 10-kamer pand aan het Lijsterbesplein te gaan, welke ook reeds in het portfolio van Belaggio stond omschreven.

Maar goed dat je het even navraagt, had natuurlijk veel meer informatie in de pitch moeten staan.
Aan de andere kant, als die zo ook vol komt : wie zijn wij dan :'(

[ Bericht 1% gewijzigd door Thomas88 op 18-01-2017 12:52:19 ]
pi_168241692
Collin update Buss Compleet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168244756
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:33 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Als ik hem was zou ik me hierbij aansluiten

http://keukenmontagegroepnederland.nl/index.php?page=home

Alles geregeld. Werkgarantie, goedkope financiering enz enz
Heeft die niet al een franchiseovereenkomst met de Keuken Montage Groep Nederland ?
Op zijn facebook-pagina staat bij een klus van afgelopen december een bus geparkeerd met de logo's en tekst van deze groep erop. Maar misschien is dat van iemand die hem geholpen heeft. Op de opleverfoto's van januari staat de betreffende bus ook meermaals. Vreemd dat die daar geen gunstige financiering heeft gekregen, maar ook dat er niks over in de pitch vermeld staat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Thomas88 op 18-01-2017 15:45:44 ]
pi_168245300
Ik twijfelde nog even over de keukenmonteur.

Net nog even gekeken naar de pitch.

- een bezoekje aan https://www.hollandkeukenmontage.nl/ levert een zooi beveiligingswaarschuwingen op over verlopen certificaten. Hoeft niets ernstigs te zijn, maar wel slordig als je de link plaatst in een crowdfundpitch.

- 1 FTE officemanager op 1 FTE keukenmontage (oke, sinds kort 2 en in de toekomst mogelijk 3).
Zou dat officemanagement echt een fulltime job zijn? Of heeft zijn verloofde er een baan naast en doen ze de administratie gewoon samen in de avonduren zoals meer gebruikelijk bij dit soort ondernemers?

Teveel twijfels wmb, ik sla 'm over.
pi_168245857
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:28 schreef komrad het volgende:

[..]

alle zekerheden zijn verpand aan Rabo, ik sla deze over
Over het eerdere project (Drachten) waren we over het algemeen nogal positief, ondanks de Rabobank. Er zijn echter wel verschillen. Alphen is een nieuwe vestiging, Drachten was een overname. Drachten was een stuk kleiner ook qua financiering.

Wat mij opvalt is dat de netto kasstroom 2016 eerder nog werd begroot op 353K en nu is deze slechts 236K gebleken. Wat is daar in één maand veranderd?

Wat ik me ook afvraag: de current ratio was 1,0 en na financiering Alphen nog steeds 1,0.
Waar halen ze dan die 275 K vandaan die ze in Alphen stoppen?

[ Bericht 10% gewijzigd door obligataire op 18-01-2017 16:14:56 ]
Pecunia non olet
pi_168247776
quote:
„Een bank kan als makelaar en schakelaar optreden tussen andere financiers voor met name meer risicodragende activiteiten”, meent Buijnk. Volgens hem is er onder klanten ook een grote behoefte aan hulp bij zogenoemde stapelfinanciering in een leningsaanvraag: „

Ja, dat willen de banken wel :( :r
pi_168248310
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

„Een bank kan als makelaar en schakelaar optreden tussen andere financiers voor met name meer risicodragende activiteiten”, meent Buijnk. Volgens hem is er onder klanten ook een grote behoefte aan hulp bij zogenoemde stapelfinanciering in een leningsaanvraag: „

Ja, dat willen de banken wel :( :r
Ja, en let wel: dit is dus de vertegenwoordiger van de hele nederlandse bankensector die dit zegt...
pi_168248456
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:58 schreef obligataire het volgende:

[..]

Over het eerdere project (Drachten) waren we over het algemeen nogal positief, ondanks de Rabobank. Er zijn echter wel verschillen. Alphen is een nieuwe vestiging, Drachten was een overname. Drachten was een stuk kleiner ook qua financiering.

Wat mij opvalt is dat de netto kasstroom 2016 eerder nog werd begroot op 353K en nu is deze slechts 236K gebleken. Wat is daar in één maand veranderd?

Wat ik me ook afvraag: de current ratio was 1,0 en na financiering Alphen nog steeds 1,0.
Waar halen ze dan die 275 K vandaan die ze in Alphen stoppen?

dat zou kunnen. Na Pacogi doe ik niet meer aan stapelfinancieringen en al zeker niet icm bepaalde banken die kredietfaciliteiten zo maar kunnen in trekken
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_168248516
Er is op zich niets mis met stapelfinanciering. Wat er misgaat is de transparantie : wanneer de bank een beter inzicht heeft in de situatie van een leningnemer dan de crowdfunders dan is het inderdaad inderdaad al te gemakkelijk om het risico van kwakkelende bedrijven af te schuiven. Hier is dus in eerste instantie een taak weggelegd voor de crowdfundplatformen die helaas nog niet het niveau bereikt hebben in professionele informatievoorziening dat je er zeker van kan zijn dat je niet gematst wordt.
pi_168248527
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:22 schreef Mynheer007 het volgende:
Nieuwe collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:58 schreef obligataire het volgende:

[..]

Over het eerdere project (Drachten) waren we over het algemeen nogal positief, ondanks de Rabobank. Er zijn echter wel verschillen. Alphen is een nieuwe vestiging, Drachten was een overname. Drachten was een stuk kleiner ook qua financiering.

Wat mij opvalt is dat de netto kasstroom 2016 eerder nog werd begroot op 353K en nu is deze slechts 236K gebleken. Wat is daar in één maand veranderd?

Wat ik me ook afvraag: de current ratio was 1,0 en na financiering Alphen nog steeds 1,0.
Waar halen ze dan die 275 K vandaan die ze in Alphen stoppen?

Volgens mij zag ik er vorige keer ook niets in. Ik heb deze overigens niet helemaal doorgelezen maar zag al snel 0 zekerheden, alle zekerheden zijn voor de Rabo en een waslijst aan B.V.’s waarvan de uiteindelijke top B.V.’s niet mee tekenen en dat allemaal voor maar 7%.
Ik snap overigens wel dat ze dit keer weer voor Collin gekozen hebben. Blijkbaar hebben ze begin deze maand voor een ander project bij Capitalcircle niet het volledige bedrag (200k) kunnen ophalen. Bij Collin zal deze vast in een uur opgehaald worden maar mijn euro’s zullen daar niet bij zitten.
https://www.capitalcircle.nl/investeren/249-ballorig-vlaardingen
pi_168248604
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:46 schreef lelijkebrandlatter het volgende:
Er is op zich niets mis met stapelfinanciering. Wat er misgaat is de transparantie : wanneer de bank een beter inzicht heeft in de situatie van een leningnemer dan de crowdfunders dan is het inderdaad inderdaad al te gemakkelijk om het risico van kwakkelende bedrijven af te schuiven. Hier is dus in eerste instantie een taak weggelegd voor de crowdfundplatformen die helaas nog niet het niveau bereikt hebben in professionele informatievoorziening dat je er zeker van kan zijn dat je niet gematst wordt.
Bij de meeste stapelfinancieringen mag de crowd de junior tranche met 0 zekerheden financieren waardoor je eigenlijk op draait voor de eerste verliezen bij een faillissement. Daar horen veel hogere rentepercentages bij dan die nu geboden worden.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_168251728
Ik voel weer een default aankomen bij gve:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3 dgn achterstand is (zeker bij gve) geen goed teken.
pi_168254305
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:49 schreef komrad het volgende:

[..]

Bij de meeste stapelfinancieringen mag de crowd de junior tranche met 0 zekerheden financieren waardoor je eigenlijk op draait voor de eerste verliezen bij een faillissement. Daar horen veel hogere rentepercentages bij dan die nu geboden worden.
The "crowd" moet dan ook niet willen investeren in projecten waar de primaire zekerheden naar de bank gaan. Zelf ben ik overigens helemaal gestopt met investeren bij de platforms die een samenwerking met de bank zijn aangegaan. Verloochend het hele crowdfunding principe mijns inziens, een zelfstandig financieel systeem. Vrij teleurstellend van deze platforms.
pi_168255765
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij zag ik er vorige keer ook niets in. Ik heb deze overigens niet helemaal doorgelezen maar zag al snel 0 zekerheden, alle zekerheden zijn voor de Rabo en een waslijst aan B.V.’s waarvan de uiteindelijke top B.V.’s niet mee tekenen en dat allemaal voor maar 7%.
Ik snap overigens wel dat ze dit keer weer voor Collin gekozen hebben. Blijkbaar hebben ze begin deze maand voor een ander project bij Capitalcircle niet het volledige bedrag (200k) kunnen ophalen. Bij Collin zal deze vast in een uur opgehaald worden maar mijn euro’s zullen daar niet bij zitten.
https://www.capitalcircle.nl/investeren/249-ballorig-vlaardingen
Ik denk dat je je niet helemaal moet blindstaren op de aanwezigheid van een bank. Er zullen weinig ondernemingen groot geworden zijn zonder financiering van een bank. Wat dit bedrijf in eerste instantie toch erg interessant maakte was de heel goede solvabiliteit maar ook de kasstromen die met zo'n spreiding in filialen waarschijnlijk redelijk voorspelbaar zijn. Bij een goedlopend en goed geleid bedrijf is er voor de huisbank geen reden om de stekker er uit te trekken.

Alphen is een kostbaar project en een geheel nieuwe vestiging wat een stuk risicovoller is dan overname van een bestaand bedrijf. Daarnaast lopen ze wat te goochelen met de cijfers terwijl de vorige pitch amper een maand geleden is. Daar wil ik eerst wat meer uitleg over. Ik heb al wat vragen gesteld.
Pecunia non olet
pi_168258128
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:53 schreef djh77 het volgende:
Ik voel weer een default aankomen bij gve:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3 dgn achterstand is (zeker bij gve) geen goed teken.
Sorry ,......., deze pitch dus, ik herinner hem me nog, werd er toen al niet wild van, laten passeren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deze maand reeds 4x invest in proj, v HCN, Collin & FNC,

[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 18-01-2017 23:30:55 ]
pi_168261257
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:35 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik denk dat je je niet helemaal moet blindstaren op de aanwezigheid van een bank. Er zullen weinig ondernemingen groot geworden zijn zonder financiering van een bank. Wat dit bedrijf in eerste instantie toch erg interessant maakte was de heel goede solvabiliteit maar ook de kasstromen die met zo'n spreiding in filialen waarschijnlijk redelijk voorspelbaar zijn. Bij een goedlopend en goed geleid bedrijf is er voor de huisbank geen reden om de stekker er uit te trekken.

Alphen is een kostbaar project en een geheel nieuwe vestiging wat een stuk risicovoller is dan overname van een bestaand bedrijf. Daarnaast lopen ze wat te goochelen met de cijfers terwijl de vorige pitch amper een maand geleden is. Daar wil ik eerst wat meer uitleg over. Ik heb al wat vragen gesteld.
Ik denk niet dat ik mij blindstaar of er wel of geen bank aanwezig is. Een normaal rekeningcourant krediet met bijbehorende zekerheden voor de bank is ook prima. Waar ik wel moeite mee heb is als er flinke bankleningen zijn en alles en iedereen verpand is aan de bank waarbij er voor mij als investeerder geen enkele zekerheid overblijft en dat hier geen beloning (hogere rente) tegenover staat.

7% rente vergoeding met 0 zekerheden bij een bedrijf met hoge schulden is voor mij gewoon niet acceptabel. Dan ga ik liever voor goede zekerheden (1e hypotheek) voor 2% minder. Ik denk dat ik dan onder aan de streep meer over hou.

Het blijft gewoon lastig om de juiste spreiding tussen projecten te vinden en tussen je beleggingen in zijn algemeenheid. Spreiden, spreiden, spreiden en je eigen weloverwogen afwegingen maken.

Ik blijf blij met dit forum om toch regelmatig mijn ideeën te kunnen spiegelen en de meningen en inzichten van anderen te horen en hiervan te leren.
pi_168262021
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij zag ik er vorige keer ook niets in. Ik heb deze overigens niet helemaal doorgelezen maar zag al snel 0 zekerheden, alle zekerheden zijn voor de Rabo en een waslijst aan B.V.’s waarvan de uiteindelijke top B.V.’s niet mee tekenen en dat allemaal voor maar 7%.
Ik snap overigens wel dat ze dit keer weer voor Collin gekozen hebben. Blijkbaar hebben ze begin deze maand voor een ander project bij Capitalcircle niet het volledige bedrag (200k) kunnen ophalen. Bij Collin zal deze vast in een uur opgehaald worden maar mijn euro’s zullen daar niet bij zitten.
https://www.capitalcircle.nl/investeren/249-ballorig-vlaardingen
Volgens mij is deze pitch bij capital circle een franchisenemer dus een onafhankelijk bedrijf. Deze heeft feitelijk niet zoveel met de Collin funding van een eigen filiaal van de franchise gever te maken. Verschillende bedrijven.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:35 schreef obligataire het volgende:

[..]

Alphen is een kostbaar project en een geheel nieuwe vestiging wat een stuk risicovoller is dan overname van een bestaand bedrijf. Daarnaast lopen ze wat te goochelen met de cijfers terwijl de vorige pitch amper een maand geleden is. Daar wil ik eerst wat meer uitleg over. Ik heb al wat vragen gesteld.
Of Alphen kostbaarder is dan de overname van het bestaande bedrijf in ik dacht Friesland doet feitelijk niet zoveel ter zaken in beide projecten is de Beheer B.V. eigenaar en mede schuldenaar. Dus als Alphen op zijn gat gaat neemt Beheer B.V. de aflossing over. Als Beheer B.V. dit niet kan dragen uit de opbrengsten van de andere B.V's waar zijj eigenaar van is, gaan alle B.V.'s onder haar vleugels naar ik veronderstel mee ten onder. Inclusief dat bedrijf in Friesland, tenzij Ballorig Friesland natuurlijk voor die tijd met lening en al aan een ander verkocht wordt.
Maar ook dan trekt de Rabo vermoedelijk eerst het Friese Filiaal leeg zodat er niets meer te verkopen is.

Wel moet je natuurlijk bedenken wil ik na Friesland nog meer geld investeren in de Ballorig beheer B.V. als zij meer risico volle projecten als Alphen in beheer neemt. Hoe meer risico filialen ...................................

Overigens zie ik dit bedrijf ook niet zo snel op zijn gat gaan. Lijkt me wel een solide bedrijf. Ik doe hem zelf niet ik doe liever kleinere bedrijven dan ketens en wil als de bank erin zit zelf ook zekerheden en die krijg je hier niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 19-01-2017 09:29:42 ]
  donderdag 19 januari 2017 @ 09:32:35 #278
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_168262463
Kwam die Peter Verhaar weer eens ergens tegen. Blijft toch een vervelende man zeg, één van de redenen om niet meer bij KoM te investeren :{
pi_168262872
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 09:32 schreef leolinedance het volgende:
Kwam die Peter Verhaar weer eens ergens tegen. Blijft toch een vervelende man zeg, één van de redenen om niet meer bij KoM te investeren :{
Peter Verhaar zit alleen maar in de raad van advies en in de klankbordgroep. Hij werkt daar verder niet en heeft er verder ook niets te vertellen.
pi_168264009
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:03 schreef Fundvlees het volgende:

[..]

Ik pak m wel mee. Hij kan die lening ook wel terug betalen met ¤15k omzet in zn eentje. Als z'n omzet niet heel hard stijgt, stijgen z'n kosten ook niet mee.

Ik zie trouwens dat de website veranderd is. Ik mis het tabblad met mijn investeringen.
Hij kan natuurlijk nooit 15K omzet in z'n eentje, in vorige jaren had hij omzet 60K per jaar.
Die 15K was in de laatste 4 maanden 2016 met hulp van uitzendkrachten.
Ik neem hem niet mee en ga bij IM enorm goed opletten bij de rating, die A slaat nergens op, ze zullen daar echt naar de berekening daarvan moeten kijken.
pi_168264348
Voor Dis Donc Champagne (KoM) is een pandakte toegevoegd aan het project. Kun je mooi zien wat de inkoop is van die champagnes :)

Ook lekker bewerkelijk zo'n pandakte, lijkt me nogal onderhevig aan veranderingen.
pi_168264409
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 09:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Overigens zie ik dit bedrijf ook niet zo snel op zijn gat gaan. Lijkt me wel een solide bedrijf. Ik doe hem zelf niet ik doe liever kleinere bedrijven dan ketens en wil als de bank erin zit zelf ook zekerheden en die krijg je hier niet.
Deze branche was onlangs wel heel negatief in het nieuws, toen bleek dat er bij een zeer groot deel (90%?) van de kinderspeelparadijzen problemen met de veiligheid zijn die opgelost zullen moeten worden. Als dat grote aanpassingen vergt zou dat wel eens behoorlijk in de papieren kunnen gaan lopen.
pi_168264497
Iemand anders ook problemen met de GVE website?
(betaalschema laadt niet)
pi_168264525
Peter Verhaar kan wat apart uit de hoek komen.
Wel kennis van zaken imo
  donderdag 19 januari 2017 @ 11:36:09 #285
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168264806
de
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:12 schreef crowdiefunder het volgende:
Ook lekker bewerkelijk zo'n pandakte, lijkt me nogal onderhevig aan veranderingen.
De bedoeling is ook dat je de pandakte regelmatig (eerder wekelijks dan maandelijks) bij de belastingdient laat her-registreren. Dat zal dan ook gelijk het volgende akkefietje met KoM worden. Ze zullen wel aangeven dat jaarlijks of zo ruim voldoende is.
Tot nooit .......
pi_168265246
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:16 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Deze branche was onlangs wel heel negatief in het nieuws, toen bleek dat er bij een zeer groot deel (90%?) van de kinderspeelparadijzen problemen met de veiligheid zijn die opgelost zullen moeten worden. Als dat grote aanpassingen vergt zou dat wel eens behoorlijk in de papieren kunnen gaan lopen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lijkt dus wel mee te vallen, al weet ik natuurlijk niet hoe veel vestigingen er gecontroleerd zijn.

edit:
https://www.nvwa.nl/docum(...)n-lijst-januari-2017
11 Ballorig vestigingen zijn in het afgelopen jaar gecontroleerd. Bij een redelijk aantal was niet alles in orde maar bij alle, behalve 1, waren de problemen bij een twee inspectie verholpen.
pi_168267424
Een faillissement bij CC:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben benieuwd of de afgegeven borg daadwerkelijk materiële waarde heeft, voor alsnog ga ik hier wel vanuit.

[ Bericht 2% gewijzigd door william0199 op 19-01-2017 14:22:07 ]
  donderdag 19 januari 2017 @ 14:10:30 #288
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_168267622
Weer een solarproject in Kenia bij Lendahand. ¤ 25400, 18 maanden, 3,5%. Partner: BnF
pi_168267676
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 14:01 schreef william0199 het volgende:

[...] De rente en aflossing die op 20 januari aanstaande plaats zou vinden, kunnen wij dan ook niet naar u doorbetalen en wordt voorlopig opgeschort.
Deze zin wil ik er toch even uit lichten. Als ik het woord 'doorbetalen' goed interpreteer heeft de stichting derdengelden die betaling wel ontvangen, maar maakt ze het geld niet over. Dat vind ik toch wel vreemd. Volgens mij mag dat ook niet.
pi_168267748
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 14:01 schreef william0199 het volgende:
Een faillissement bij CC:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben benieuwd of de afgegeven borg daadwerkelijk materiële waarde heeft, voor alsnog ga ik hier wel vanuit.
Ja helaas, ik zit hier ook in.
We gaan inderdaad zien of de persoonlijke borgstelling voor de gehele lening van 200k welke materiele waarde zou hebben (met name door het andere restaurant in Beuningen) inderdaad de materiele waarde heeft die Collin heeft afgegeven in de pitch. Als ik de pitch nog eens doorlees zou ik hem nu overigens nog steeds hebben meegepakt.

@william0199 zou je de naam van het bedrijf even willen weghalen aangezien het andere restaurant onder de zelfde naam werkt.

Voor de statistieken: lening 200K, 7,5%, 48 maanden waarvan er pas 7 zijn voldaan. Weer eentje die super snel is omgevallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 19-01-2017 14:50:58 ]
pi_168267928
Ook heb ik vandaag een berichtje ontvangen van AgD m.b.t. de procedure i.z. Infra Union. Deze gaat dus door, wat mij betreft een goede zaak!
Als ze slim zijn bij Infra Union gaan ze heel snel in onderhandeling met AgD om een regeling te treffen anders kan het ze wel eens heel veel geld gaan kosten.

[ Bericht 33% gewijzigd door Horsemen op 19-01-2017 16:36:03 ]
pi_168268150
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 14:10 schreef crowd-fundi het volgende:
Weer een solarproject in Kenia bij Lendahand. ¤ 25400, 18 maanden, 3,5%. Partner: BnF
Ik heb er een bedragje in gestopt!
pi_168268378
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2017 14:26 schreef Horsemen het volgende:
Ook heb ik vandaag een berichtje ontvangen van AgD m.b.t. de procedure i.z.---. Deze gaat dus door, wat mij betreft een goede zaak!:

Een goede stap inderdaad, wel apart dat bijna de helft van de investeerders niks van zich heeft laten horen.

[ Bericht 34% gewijzigd door Thomas88 op 19-01-2017 17:31:25 ]
  donderdag 19 januari 2017 @ 14:52:16 #294
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168268511
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 14:46 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Een goede stap inderdaad, wel apart dat bijna de helft van de investeerders niks van zich heeft laten horen.
dat wil ik je wel uitleggen,
Ik had nog wat vragen en heb een paar keer geprobeerd om agd te bereiken via de chat.
Normaal gaat dat prima, maar deze dagen waren ze steeds onbereikbaar.

Uiteindelijk was de termijn verlopen en zat ik dus bij de groep 'niet stemmers'.
Tot nooit .......
pi_168268688
quote:
dat wil ik je wel uitleggen,
Ik had nog wat vragen en heb een paar keer geprobeerd om agd te bereiken via de chat.
Normaal gaat dat prima, maar deze dagen waren ze steeds onbereikbaar.

Uiteindelijk was de termijn verlopen en zat ik dus bij de groep 'niet stemmers'.
Begrijpelijk, had zelf ook nog behoorlijk wat vragen via de mail gesteld.
Op een aantal heb ik antwoord dus mocht je nog iets willen weten, let me know (pb) .
Misschien hadden we dezelfde vragen.
pi_168268895
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2017 14:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja helaas, ik zit hier ook in.
We gaan inderdaad zien of de persoonlijke borgstelling voor de gehele lening van 200k welke materiele waarde zou hebben (met name door het andere restaurant in Beuningen) inderdaad de materiele waarde heeft die Collin heeft afgegeven in de pitch. Als ik de pitch nog eens doorlees zou ik hem nu overigens nog steeds hebben meegepakt.

@william0199 zou je de naam van het bedrijf even willen weghalen aangezien het andere restaurant onder de zelfde naam werkt.

Voor de statistieken: lening 200K, 7,5%, 48 maanden waarvan er pas 7 zijn voldaan. Weer eentje die super snel is omgevallen.
Je probeert wat en blijft met meer dan 200k (175 aan de Collin investeerders en 50k aan de familie) schuld achter.
Dure les dat een kunstje niet zomaar te kopiëren is.
Het is te hopen dat de contracten als huur etc in de B.V. niet met persoonlijke garantie zijn. Anders zou die eenmanszaak er ook nog wel eens onder door kunnen gaan.
Het zal trouwens wel een hele toer worden om de lening met de eenmanszaak af te betalen.
De terug betaling zal wel wat langer gaan duren als 48 maanden. Afijn de intentie is er in ieder geval om terug te betalen.
Je ziet andere ondernemers nog wel eens vluchten voor hun plichten en dat is hier vooralsnog gelukkig niet het geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 19-01-2017 15:22:16 ]
pi_168269199
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 15:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Je probeert wat en blijft met meer dan 200k (175 aan de Collin investeerders en 50k aan de familie) schuld achter.
Dure les dat een kunstje niet zomaar te kopiëren is.
Het is te hopen dat de contracten als huur etc in de B.V. niet met persoonlijke garantie zijn. Anders zou die eenmanszaak er ook nog wel eens onder door kunnen gaan.
Het zal trouwens wel een hele toer worden om de lening met de eenmanszaak af te betalen.
De terug betaling zal wel wat langer gaan duren als 48 maanden. Afijn de intentie is er in ieder geval om terug te betalen.
Je ziet andere ondernemers nog wel eens vluchten voor hun plichten en dat is hier vooralsnog gelukkig niet het geval.
Ja, ik zie het ook als een (dure) test om te zien of die borgstellingen van Collin met materiele waarde ook echt iets voorstellen. Het is vooral jammer dat dit project ook weer zo vroeg (al na 7 termijnen) is omgevallen. Er is gewoon nog bijna niets afgelost.
pi_168270360
Na een radio stilte

Project met problemen van GVE met nummer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168271024
Zo te lezen hobbelt GvE ook hier weer achter de feiten aan.
Ik denk dat ze er veel meer bovenop moeten zitten anders gaan investeerders vroeg of laat toch echt afhaken.
pi_168273270
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 16:25 schreef PvN1 het volgende:
Na een radio stilte

Project met problemen van GVE met nummer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik het goed begrijp wordt er nog gewoon betaald? Als je nog niets gehoord hebt van GVE lijkt het me het beste GVE op de hoogte te brengen en te vragen hoe het volgens hen zit. De ervaring is dat niet alle ondernemers open zijn naar hun schuldeisers over hun problemen. Als de tent verkocht is, is er misschien nog geld te halen.
pi_168276364
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 14:14 schreef Benger het volgende:

[..]

Deze zin wil ik er toch even uit lichten. Als ik het woord 'doorbetalen' goed interpreteer heeft de stichting derdengelden die betaling wel ontvangen, maar maakt ze het geld niet over. Dat vind ik toch wel vreemd. Volgens mij mag dat ook niet.
Dat denk ik niet. Er staat 'zou' ontvangen. Iets wat je niet hebt ontvangen, kun je óók niet doorstorten.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')