abonnement Unibet Coolblue
pi_168859050
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 18:58 schreef Kyran het volgende:

[..]

Mensen die zeggen dat ze tegen zijn worden nu ontslagen (vooral medewerkers van DHA hebben hier nu last van). Alles om volk dom te houden.

DHA gebruikt als excuus dat presentatoren en schrijvers onpartijdig moeten zijn. Ben ik het op zich mee eens, maar waarom mogen personen die openlijk voor zijn wel blijven werken?

CHP is tegen, ondanks dat MHP voor lijkt te zijn is een HEEL groot deel van MHP-achterban eignelijk tegen. Er hoeft maar een heel klein gedeelte van AKP-achterban tegen te stemmen en het is game-over voor Erdogan.

Ik vind het trouwens wel weer mooi dat AKP en Erdogan als reden voor dit systeem zeggen dat Turkije een stabiele regering nodig heeft en daarom een presidentieel systeem heel goed zal werken.

Was het mijn moeder die de afgelopen (bijna) 20 jaar heeft geregeerd in Turkije? Hoe stabiel wil je het hebben? Ze doen net alsof de afgelopen 20 jaar door iemand anders is geregeerd en dat zij nu even alle problemen komen oplossen.
het is idd de vraag of het volk ja zal zeggen. we gaan het zien.

vwb dat turkije een stabiel werkbaar systeem nog heeft ben ik het wel mee eens. daarom zal ik ook ja stemmen als mij de mogelijkheid wordt gegeven ;)

ik zeg altijd dat op het moment dat erdogan wegvalt en we zitten nog steeds met het huidige systeem, het einde verhaal is voor de AKP en einde verhaal dus voor de "grote coalitie van het turkse midden" wat AKP feitelijk is.
ik verwacht in zo'n situatie dat we weer terug gaan naar de oude tijden van coalities, waar er om het jaar verkiezingen zijn omdat de coalitie genoten elkaar het licht in de ogen niet gunnen en turkije van de ene crisis in de andere belandt omdat er geen lange termijn planning en uitvoering op gang wordt gezet.

het grootste succes van de AKP/Erdo is imo dus dat ze het grote midden van turkije onder 1 partij hebben verenigd en dmv deze wetswijziging is de verwachting dat deze lijn doorgezet kan worden. dus inderdaad een stabiele regering.

al sinds het aantreden van de eerste AKP regering zijn er talloze commissies geweest van alle politieke partijen om tot een fatsoenlijke grondwet te komen, echter zijn de turken totaal niet in staat gebleken om tot resultaten te komen. dan maar middels deze constructie de nodige wijzigingen doorvoeren om wel te komen tot resultaten. als het er eenmaal doorheen is, is het theoretisch wel game over voor de CHP om de president te leveren, omdat de turk voornamelijk rechts/conservatief is en links/seculier.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 februari 2017 @ 21:48:41 #102
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_168863664
quote:
10s.gif Op zondag 12 februari 2017 19:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

het is idd de vraag of het volk ja zal zeggen. we gaan het zien.

vwb dat turkije een stabiel werkbaar systeem nog heeft ben ik het wel mee eens. daarom zal ik ook ja stemmen als mij de mogelijkheid wordt gegeven ;)

ik zeg altijd dat op het moment dat erdogan wegvalt en we zitten nog steeds met het huidige systeem, het einde verhaal is voor de AKP en einde verhaal dus voor de "grote coalitie van het turkse midden" wat AKP feitelijk is.
ik verwacht in zo'n situatie dat we weer terug gaan naar de oude tijden van coalities, waar er om het jaar verkiezingen zijn omdat de coalitie genoten elkaar het licht in de ogen niet gunnen en turkije van de ene crisis in de andere belandt omdat er geen lange termijn planning en uitvoering op gang wordt gezet.

het grootste succes van de AKP/Erdo is imo dus dat ze het grote midden van turkije onder 1 partij hebben verenigd en dmv deze wetswijziging is de verwachting dat deze lijn doorgezet kan worden. dus inderdaad een stabiele regering.

al sinds het aantreden van de eerste AKP regering zijn er talloze commissies geweest van alle politieke partijen om tot een fatsoenlijke grondwet te komen, echter zijn de turken totaal niet in staat gebleken om tot resultaten te komen. dan maar middels deze constructie de nodige wijzigingen doorvoeren om wel te komen tot resultaten. als het er eenmaal doorheen is, is het theoretisch wel game over voor de CHP om de president te leveren, omdat de turk voornamelijk rechts/conservatief is en links/seculier.
Denk je niet dat juist door dit systeem de AKP met de grond gelijk wordt gemaakt wanneer Erdogan er niet meer is en er bijvoorbeeld een CHP aan de macht komt?

NU lijkt alles koek en ei voor de AKP-stemmers. Erdogan is een held voor ze en als hij alleen aan de macht komt komt alles goed volgens hun. Wat nou als over x jaar iemand anders aan de macht komt die een hekel heeft aan AKP? De Islam? De Koerden?

In een land als Turkije één iemand de macht geven is nooit een goed idee, zelfs met één partij aan de macht is het een democratische bende waar de ene na de andere de gevangenis in gaat en nu willen ze nog meer macht geven aan één iemand?
pi_168871280
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 21:48 schreef Kyran het volgende:

Denk je niet dat juist door dit systeem de AKP met de grond gelijk wordt gemaakt wanneer Erdogan er niet meer is en er bijvoorbeeld een CHP aan de macht komt?

NU lijkt alles koek en ei voor de AKP-stemmers. Erdogan is een held voor ze en als hij alleen aan de macht komt komt alles goed volgens hun. Wat nou als over x jaar iemand anders aan de macht komt die een hekel heeft aan AKP? De Islam? De Koerden?

In een land als Turkije één iemand de macht geven is nooit een goed idee, zelfs met één partij aan de macht is het een democratische bende waar de ene na de andere de gevangenis in gaat en nu willen ze nog meer macht geven aan één iemand?
zoals ik eerder aangaf turkije is voornamelijk rechts/conservatief en niet links//seculier. of de AKP in de toekomst geen bestaansrecht meer heeft, is niet relevant imo. het gaat er mij om dat er politieke stabiliteit is. de AKP heeft laten zien wat er mogelijk is, als er politieke stabiliteit is voor een lange termijn.
uiteraard zijn alle scenarios wat jij schetst wat er mogelijk (negatief) theoretisch zou kunnen gebeuren. in een glazen bol kijken is lastig. daarom focus ik voornamelijk op wat we nu hebben en daar ben ik simpel weg niet tevreden over, omdat het zorgt voor politieke verdeeldheid tot en met. en de turken hebben door de decennia laten zien dat ze geen raad weten met politieke verdeeldheid, omdat ze niet in staat zijn om de dialoog aan te gaan, de consensus op te zoeken om gezamenlijk tot een resultaat te komen. daarom is een "one man show" als je het zo wilt noemen helemaal geen verkeerd alternatief, ook al hebben we dan zo nu en dan een "links/seculiere" president. so what? alles beter dan de politieke bende waar turkije bekend om staat in de pre AKP tijdperk.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 februari 2017 @ 16:12:53 #104
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_168875909
quote:
10s.gif Op maandag 13 februari 2017 11:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

zoals ik eerder aangaf turkije is voornamelijk rechts/conservatief en niet links//seculier. of de AKP in de toekomst geen bestaansrecht meer heeft, is niet relevant imo. het gaat er mij om dat er politieke stabiliteit is. de AKP heeft laten zien wat er mogelijk is, als er politieke stabiliteit is voor een lange termijn.
uiteraard zijn alle scenarios wat jij schetst wat er mogelijk (negatief) theoretisch zou kunnen gebeuren. in een glazen bol kijken is lastig. daarom focus ik voornamelijk op wat we nu hebben en daar ben ik simpel weg niet tevreden over, omdat het zorgt voor politieke verdeeldheid tot en met. en de turken hebben door de decennia laten zien dat ze geen raad weten met politieke verdeeldheid, omdat ze niet in staat zijn om de dialoog aan te gaan, de consensus op te zoeken om gezamenlijk tot een resultaat te komen. daarom is een "one man show" als je het zo wilt noemen helemaal geen verkeerd alternatief, ook al hebben we dan zo nu en dan een "links/seculiere" president. so what? alles beter dan de politieke bende waar turkije bekend om staat in de pre AKP tijdperk.
Je krijgt dan een beetje wat in VS ook gebeurd en dat is ook niet echt stabiel.

President A doet X Y Z en president B komt en maakt X Y Z zo snel mogelijk ongedaan. Uiteindelijk schiet je na twee presidenten van ieder acht jaar geen kut op en sta je 16 jaar stil. Niet dat het eerst anders ging, maar dan had in ieder geval niet één iemand de macht in Turkije. Daarnaast vind ik dat Erdogan na 17 jaar regeren wel eens mag ophoepelen.

Altijd mooie verhalen van als dit er doorheen komt dan stopt terrorisme, dan stopt armoede, dan stopt dit dan stopt dat. Waarom is er de afgelopen 17 jaar niks veranderd of verbetert? Hij heeft al alle macht en kan al alles doen wat hij wil.
pi_168877327
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 16:12 schreef Kyran het volgende:

Daarnaast vind ik dat Erdogan na 17 jaar regeren wel eens mag ophoepelen.

Altijd mooie verhalen van als dit er doorheen komt dan stopt terrorisme, dan stopt armoede, dan stopt dit dan stopt dat. Waarom is er de afgelopen 17 jaar niks veranderd of verbetert? Hij heeft al alle macht en kan al alles doen wat hij wil.
van mij mag hij ook ophoepelen, maar dan wil ik er wel een stabieler systeem voor in de plaats hebben. immers turkije zal in de nabije toekomst (deze eeuw?) niet meer een persoon als erdo produceren, die in staat blijkt om enorme masssas achter zich te krijgen. immers: meest invloedrijke politicus in de geschiedenis van de republiek is ataturk nr. 1 erdo nr. 2.

kennelijk doet hij toch iets goed, omdat hij nog steeds op het pluche zit.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 februari 2017 @ 18:59:21 #106
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_168878882
quote:
10s.gif Op maandag 13 februari 2017 17:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

van mij mag hij ook ophoepelen, maar dan wil ik er wel een stabieler systeem voor in de plaats hebben. immers turkije zal in de nabije toekomst (deze eeuw?) niet meer een persoon als erdo produceren, die in staat blijkt om enorme masssas achter zich te krijgen. immers: meest invloedrijke politicus in de geschiedenis van de republiek is ataturk nr. 1 erdo nr. 2.

kennelijk doet hij toch iets goed, omdat hij nog steeds op het pluche zit.
Mja, op zich heb je gelijk, maar "goed" kan breed uitgelegd worden.

Je hebt goed als in hij is echt een goede leider en heeft het met iedereen evengoed voor.

Je hebt goed als in hij is slim genoeg om met allerlei trucjes en veel "brainwashing" aan de macht te blijven.

Nu ook weer, hij zegt gewoon letterlijk dat je voor een coup bent of zelfs een terrorist bent als je "nee" stemt. Ondertussen worden journalisten die openlijk "nee" promoten ontslagen of op non-actief gezet, terwijl iedereen die "ja" roept een bezoekje van Recep krijgt om te bedanken.

Voor mij is het nog een beetje teveel one man show en machtsgeilheid. Ik vertrouw het niet.

Wel mooi dat jij in ieder geval voor jezelf geldige redenen hebt en die kan uitleggen. Ik ben het er dan niet mee eens, maar je stemt in ieder geval met je hersens. Ik word echt dood en dood ongelukkig van sommige filmpjes waarbij mensen proberen uit te leggen waarom ze "ja" gaan stemmen. Ze komen in 99 van de 100 keer niet verder als "omdat Recep het zegt" of "uhm ga ik stem voor, omdat ik voor stem en dat goed is".
pi_168916841
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 18:59 schreef Kyran het volgende:

[..]

Mja, op zich heb je gelijk, maar "goed" kan breed uitgelegd worden.

Je hebt goed als in hij is echt een goede leider en heeft het met iedereen evengoed voor.

Je hebt goed als in hij is slim genoeg om met allerlei trucjes en veel "brainwashing" aan de macht te blijven.

Nu ook weer, hij zegt gewoon letterlijk dat je voor een coup bent of zelfs een terrorist bent als je "nee" stemt. Ondertussen worden journalisten die openlijk "nee" promoten ontslagen of op non-actief gezet, terwijl iedereen die "ja" roept een bezoekje van Recep krijgt om te bedanken.

Voor mij is het nog een beetje teveel one man show en machtsgeilheid. Ik vertrouw het niet.

Wel mooi dat jij in ieder geval voor jezelf geldige redenen hebt en die kan uitleggen. Ik ben het er dan niet mee eens, maar je stemt in ieder geval met je hersens. Ik word echt dood en dood ongelukkig van sommige filmpjes waarbij mensen proberen uit te leggen waarom ze "ja" gaan stemmen. Ze komen in 99 van de 100 keer niet verder als "omdat Recep het zegt" of "uhm ga ik stem voor, omdat ik voor stem en dat goed is".
"goed "als in hij flikt het elke keer weer om resultaten te boeken.

mbt "ik stem ja, omdat tayyip het zegt" de turkse maatschappij is nu eenmaal heel erg patriarchaal en hierargisch. dit heeft niet alleen betrekking op AKP stemmers, maar de gehele turkse bevolking, dus ongeacht wie op het pluche zit, tayyip of temel, er zullen heel veel mensen het stemadvies overnemen van de leider van dat moment.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 februari 2017 @ 22:18:07 #108
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_168929453
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

"goed "als in hij flikt het elke keer weer om resultaten te boeken.

mbt "ik stem ja, omdat tayyip het zegt" de turkse maatschappij is nu eenmaal heel erg patriarchaal en hierargisch. dit heeft niet alleen betrekking op AKP stemmers, maar de gehele turkse bevolking, dus ongeacht wie op het pluche zit, tayyip of temel, er zullen heel veel mensen het stemadvies overnemen van de leider van dat moment.
MHP rommelt aardig anders. Meerderheid van MHP-achterban gaat nee stemmen terwijl Bahceli druk bezig is MHP kapot te maken.
pi_168933512
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 21:48 schreef Kyran het volgende:

[..]

Denk je niet dat juist door dit systeem de AKP met de grond gelijk wordt gemaakt wanneer Erdogan er niet meer is en er bijvoorbeeld een CHP aan de macht komt?

NU lijkt alles koek en ei voor de AKP-stemmers. Erdogan is een held voor ze en als hij alleen aan de macht komt komt alles goed volgens hun. Wat nou als over x jaar iemand anders aan de macht komt die een hekel heeft aan AKP? De Islam? De Koerden?

In een land als Turkije één iemand de macht geven is nooit een goed idee, zelfs met één partij aan de macht is het een democratische bende waar de ene na de andere de gevangenis in gaat en nu willen ze nog meer macht geven aan één iemand?
Wat voor extra macht krijgt de Turkse president met de grondwet wijziging die hij nu nog niet heeft dan? Wat maakt hem machtiger precies ?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 februari 2017 @ 09:10:50 #110
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_168933768
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 08:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat voor extra macht krijgt de Turkse president met de grondwet wijziging die hij nu nog niet heeft dan? Wat maakt hem machtiger precies ?
Uhm, nu heeft hij onofficieel ook alle macht, maar moet hij wel via allerlei omwegen zijn zin doordrukken. Na de wijziging hoeft hij zich nergens meer te verantwoorden en hij is in zijn eentje de rechtsprekende, wetgevende en uitvoerende macht. Hij mag rechters benoemen, wetten wijzigen, parlementair systeem bestaat dan niet meer etc. etc. Hou je nou niet van het domme aub.

Officieel zou de president op dit moment onpartijdig moeten zijn, maar dat is natuurlijk ook niet het geval. Ook een manier om alles recht te praten trouwens ...

Eerst meer macht naar je toe trekken dan dat je eigenlijk hebt door allerlei vieze trucjes en beschuldigingen naar iedereen die je tegenwerkt. Daarna zeggen dat je toch al alle macht hebt en eigenlijk weinig gaat veranderen.

Weet je hoe ze dat noemen in beschaafde landen? Juist ja, dictatuur.
pi_168934267
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:18 schreef Kyran het volgende:

[..]

MHP rommelt aardig anders. Meerderheid van MHP-achterban gaat nee stemmen terwijl Bahceli druk bezig is MHP kapot te maken.
waar baseer jij dat op?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_168934301
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:10 schreef Kyran het volgende:

hij is in zijn eentje de rechtsprekende, wetgevende en uitvoerende macht.
ow?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_168934896
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

ow?
Hij ontslaat iedere rechter die hem niet zint, veranderd wetten zodat hij, onder andere, langer aan de macht kan blijven dan de huidige wet hem toestaat en hij is het hoogste orgaan in Turkije.
Een feitelijke constatering dus.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 februari 2017 @ 10:45:19 #114
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_168935175
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

ow?
Nu zijn er bijvoorbeeld 22 rechters in HYSK. Dit gaat naar 13, waarvan 4 rechtstreeks door Erdogan gekozen gaan worden. De overige 9 door het parlement, dus door AKP. Wacht,wie mocht ook al weer de leider van AKP worden onder de nieuwe wetgeving? Juist ja, Erdogan. De belangrijkste 13 rechters worden dus gekozen door Erdogan/AKP.

Erdogan mag straks alle rechtsprekende, wetgevende (ministers) en bestuurlijke mannetjes aanwijzen. Dit is toch indirect 1 man die het voor het zeggen heeft? Ik hoop dat ik dit verder niet hoef uit te leggen of dat je hier omheen wil draaien. Dit is gewoon een feit.

Daarnaast is de situatie bij AKP weer behoorlijk sneu op dit moment. Ze gooien met termen als 'burgeroorlog' als ze niet de 50% 'ja-stemmen' halen ....

http://www.cumhuriyet.com(...)zsek_hazir_olun.html
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 februari 2017 @ 10:47:34 #115
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_168935220
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

waar baseer jij dat op?
Ik ga het even terugzoeken, maar zag laatst ergens een enquete. Daarnaast worden mensen al uit MHP gezet omdat ze hebben gezegd dat ze niet 'ja' gaan stemmen.
pi_168935270
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:45 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nu zijn er bijvoorbeeld 22 rechters in HYSK. Dit gaat naar 13, waarvan 4 rechtstreeks door Erdogan gekozen gaan worden. De overige 9 door het parlement, dus door AKP. Wacht,wie mocht ook al weer de leider van AKP worden onder de nieuwe wetgeving? Juist ja, Erdogan. De belangrijkste 13 rechters worden dus gekozen door Erdogan/AKP.

Erdogan mag straks alle rechtsprekende, wetgevende (ministers) en bestuurlijke mannetjes aanwijzen. Dit is toch indirect 1 man die het voor het zeggen heeft? Ik hoop dat ik dit verder niet hoef uit te leggen of dat je hier omheen wil draaien. Dit is gewoon een feit.

Daarnaast is de situatie bij AKP weer behoorlijk sneu op dit moment. Ze gooien met termen als 'burgeroorlog' als ze niet de 50% 'ja-stemmen' halen ....

http://www.cumhuriyet.com(...)zsek_hazir_olun.html
klinkt goed voor erdo :P

de president heeft straks een nog grotere vinger in de pap. ik zou alleen niet zeggen "hij is in zijn eentje de rechtsprekende, wetgevende en uitvoerende macht."
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 16 februari 2017 @ 10:52:58 #117
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_168935287
Laat die knakker lekker. Zijn zelfdestructieve beleid zal Turkije de komende paar jaar lekker fijn de afgrond in helpen.
pi_168935292
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:47 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik ga het even terugzoeken, maar zag laatst ergens een enquete. Daarnaast worden mensen al uit MHP gezet omdat ze hebben gezegd dat ze niet 'ja' gaan stemmen.
ik las zojuist een citaat van een afvallige mhpli die zegt dat 80% van het mhp electoraat tegen zal stemmen, misschien dat je daarop doelt?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 februari 2017 @ 10:53:25 #119
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_168935294
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

klinkt goed voor erdo :P

de president heeft straks een nog grotere vinger in de pap. ik zou alleen niet zeggen "hij is in zijn eentje de rechtsprekende, wetgevende en uitvoerende macht."
Tuurlijk is hij dat wel. Denk je dat ook maar 1 iemand hem tegen gaat spreken terwijl hij de macht heeft om ze uit de stoel te schoppen?
pi_168935297
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Laat die knakker lekker. Zijn zelfdestructieve beleid zal Turkije de komende paar jaar lekker fijn de afgrond in helpen.
nah!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_168935311
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Tuurlijk is hij dat wel. Denk je dat ook maar 1 iemand hem tegen gaat spreken terwijl hij de macht heeft om ze uit de stoel te schoppen?
dat durven ze nu al niet meer. wat dat betreft heeft hij zichzelf en het land zeker niet goed gedaan, door alleen maar ja knikkers om zich te scharen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 februari 2017 @ 10:54:43 #122
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_168935315
http://www.cumhuriyet.com(...)/3/Gezici_nin_anketi..._Sonucu_sandiga_katilim_belirleyecek.html

Als je met de afvallige MHP-er Meral bedoeld dan hoop ik dat je je niet verkijkt op hoeveel aanhang die sloerie heeft :) Bahceli heeft haar slim uit MHP gegooid, maar heeft veel aanhang, vooral bij de jongeren en hoger opgeleiden.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 februari 2017 @ 10:55:50 #123
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_168935332
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:54 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat durven ze nu al niet meer. wat dat betreft heeft hij zichzelf en het land zeker niet goed gedaan, door alleen maar ja knikkers om zich te scharen.
Juist, niemand of het nou Erdogan is of mijn vader of moeder mag zo lang aan de macht zijn. Dat gaat gewoon nooit goed, nergens.

Hell, je ziet het bij Fenerbahce zelfs. Yildirim begon goed, maar nu zit zijn kont zo vast aan de pluche dat hij liever Fenerbahce laat degraderen dan opstappen, oude seniele lullen zijn het allemaal :)
pi_168935348
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:54 schreef Kyran het volgende:
http://www.cumhuriyet.com(...)/3/Gezici_nin_anketi..._Sonucu_sandiga_katilim_belirleyecek.html

Als je met de afvallige MHP-er Meral bedoeld dan hoop ik dat je je niet verkijkt op hoeveel aanhang die sloerie heeft :) Bahceli heeft haar slim uit MHP gegooid, maar heeft veel aanhang, vooral bij de jongeren en hoger opgeleiden.
nee was een man.

overigens :')

"Gezici" Arast?rma

het ziet er voor het ja kamp iig nog niet rooskleurig uit dus, er is nog hoop zeg maar c_/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_168935429
Erdogan is op Hajj om zijn imago weer op te vijzelen. Recep kent zijn publiek goed.
pi_168935442
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:02 schreef Stabiel het volgende:
Erdogan is op Hajj om zijn imago weer op te vijzelen. Recep kent zijn publiek goed.
umre ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_168935494
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

umre ;)
:*
pi_168935522
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:06 schreef Stabiel het volgende:

[..]

:*
:*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_168935806
Met de historie van dictatuur in het achterhoofd ga je toch niet kiezen voor meer macht voor één enkel persoon i.p.v. het parlement?
pi_168935853
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:23 schreef TargaFlorio het volgende:
Met de historie van dictatuur in het achterhoofd ga je toch niet kiezen voor meer macht voor één enkel persoon i.p.v. het parlement?
we gaan het zien of de turken daarmee eens zijn :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_168935888
Maar het gaat allesbehalve goed met Turkije. Is ook niet echt een publiekelijk geheim.
Volgens Erdo is dat dan weer een complot van het westen.
NWS / Turkse economie in het derde kwartaal gekrompen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_168935895
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

we gaan het zien of de turken daarmee eens zijn :P
De AKP-aanhangers toch wel?
Maar zijn die nog zo'n fan als een andere partij, b.v. CHP aan de macht zou zijn?
pi_168936013
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:28 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

De AKP-aanhangers toch wel?
Maar zijn die nog zo'n fan als een andere partij, b.v. CHP aan de macht zou zijn?
nee er is binnen de akp veel verdeeldheid wat dit onderwerp betreft, dat zijn de signalen vanuit de politiek en onderzoeken

om naar micro niveau te gaan, hadden we laatst een familie op bezoek die traditioneel akp stemmers zijn, die onderling verdeeld zijn vwb dit onderwerp. dit is nu voor het eerst dat ik onder traditionele akp stemmers verdeeldheid zie op deze schaal. de signalen zijn iig niet best voor het ja kamp.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 februari 2017 @ 12:49:16 #134
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_168937222
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:28 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

De AKP-aanhangers toch wel?
Maar zijn die nog zo'n fan als een andere partij, b.v. CHP aan de macht zou zijn?
Grotendeels gaat het helaas alleen maar over het verheerlijken van Erdogan. Sommigen zien hem als een soort van profeet of zelfs god. Echter begint dit sommige AKP-aanhangers ook weer erg tegen te zitten. Juist de mensen die erg streng geloven vinden dit soort opmerkingen over Erdogan aanstootgevend en gaan nu langzamerhand tegenwerken.

Ben benieuwd waar dit naar toe gaat, maar het zou mooi zijn dat zijn machtslust nu langzamerhand mensen tegen hem laten keren.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 februari 2017 @ 12:53:53 #135
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_168937301
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Maar het gaat allesbehalve goed met Turkije. Is ook niet echt een publiekelijk geheim.
Volgens Erdo is dat dan weer een complot van het westen.
NWS / Turkse economie in het derde kwartaal gekrompen
Tuurlijk, hij is goed, hij is prachtig.

Lulkoek 1: Complot van het westen, ze willen niet dat Turkije groot en machtig wordt.

Lulkoek 2: Het is de Gulen-beweging, ze zitten overal, hebben tegen ons gelogen, proberen het land over te nemen om hun eigen zakken te vullen.

Lulkoek 3: Het is PKK/ISIS, ze zitten overal, hebben tegen ons gelogen, proberen zoveel mogelijk aanslagen te plegen om ons zwart te maken.

Weet je wat de overeenkomst is tussen deze drie punten? Erdogan heeft zowel de EU, also de Gulen-beweging als wel PKK en ISIS gebruikt om in eerste instantie zijn zin te krijgen.

EU > aanpassen grondwet, inperken macht leger

PKK > zogenaamd vrienden worden met PKK, veel stemmen vanuit de Koerden proberen te krijgen

Gulen-beweging > Bijna alle poppetjes die nu ontslagen worden zijn neergezet door Erdogan en Gulen die tot een paar maanden gelden nog dikke vette vrienden waren.

Hij weet alle partijen eerst positief uit te leggen om daarna een draai aan te geven en het juist negatief uit te leggen. Uiteindelijk wordt hij er beide keren beter van, want het volk is helaas relatief dom.
pi_168937530
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 12:53 schreef Kyran het volgende:

Uiteindelijk wordt hij er beide keren beter van, want het volk is helaas relatief dom.
gast dit is zo een dooddoener...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 februari 2017 @ 13:25:16 #137
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_168937763
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

gast dit is zo een dooddoener...
Het is gewoon een feit, misschien is ongeschoold een betere omschrijving. Ja,een groot deel is gewoon ongeschoold/dom, analfabeet en heeft geen flauw idee hoe dingen als economie, binnenlands politiek of buitenlands poltiek inelkaar steekt. Je kan dit echt niet ontkennen, sorry.

Ik heb soms echt plaatsvervangende schaamte als ik sommige interviews kijk en hoor waarom mensen op AKP en dan vooral Erdogan stemmen. Echt 0.0 idee wat ze aan het doen zijn.

Ik zeg niet dat alle AKP-stemmers of Erdogan liefhebbers dom zijn, begrijp me niet verkeerd. Er zijn genoeg mensen (waaronder jij) die uitleggen waarom zij denken dat dit nieuwe systeem beter zal zijn. Ik ben het daar dan niet mee eens, maar ik kan wel een discussie met jou voeren, een discussie op niveau. Voor mij is het gewoon wel duidelijk dat Erdogan en daarmee ook de AKP de meerderheid vooral krijgt door stemmers die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn en/of alleen maar stemmen vanuit een geloofsovertuiging.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 februari 2017 @ 13:29:37 #138
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_168937826
Voordat je om cijfers/feiten gaat vragen:

http://www.haberturk.com/(...)rkinde-birinci-olduk

40% van de meiden maakt basischool niet af, 35% van de jongens maakt basisschool niet af. Nummer 1 in schoolverlaters in Europa.

.. en dan zijn dit jongens/meisjes die het niet afmaken en weten we niet eens wat voor % niet eens aan een basisschool begint. Je gaat me niet vertellen dat al deze mensen verstand hebben van politiek, economie, rechtstaat etc. etc.

Als je trias politica roept denken ze dat je ze uitscheld en komen ze je achterna met knuppels ...
pi_168943802
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:10 schreef Kyran het volgende:

[..]

Uhm, nu heeft hij onofficieel ook alle macht, maar moet hij wel via allerlei omwegen zijn zin doordrukken. Na de wijziging hoeft hij zich nergens meer te verantwoorden en hij is in zijn eentje de rechtsprekende, wetgevende en uitvoerende macht. Hij mag rechters benoemen, wetten wijzigen, parlementair systeem bestaat dan niet meer etc. etc. Hou je nou niet van het domme aub.
Oke, voor ik een pijnlijke confrontatie met mijzelf heb over hoe dom ik wel niet ben, eerst een vraagje aan jou, ben je hier simpelweg bewust aan het liegen of weet je gewoon niet beter zonder het manifest gelezen te hebben? Ik ben oprecht nieuwsgierig naar wat jou het dermate laat verdraaien, als je je niet hebt ingelezen in het manifest, bied ik je graag de linkjes aan waarover ze concreet aan het kibbelen zijn, maar alvorens ik dat doe wil ik toch wel eerst achterhalen waarom je met zulke dingen komt.

quote:
Officieel zou de president op dit moment onpartijdig moeten zijn, maar dat is natuurlijk ook niet het geval. Ook een manier om alles recht te praten trouwens ...
Officieel had de president ook niet door het volk verkozen moeten worden, maar rechtstreeks door het parlement, een situatie waarbij Erdogan destijds ook nog eens de ruime meerderheid had, had je dat beter gevonden?

quote:
Eerst meer macht naar je toe trekken dan dat je eigenlijk hebt door allerlei vieze trucjes en beschuldigingen naar iedereen die je tegenwerkt. Daarna zeggen dat je toch al alle macht hebt en eigenlijk weinig gaat veranderen.
Ik herhaal de vraag: Welke macht heeft hij concreet in praktij uitgeoefend dan waar hij recht op had vanuit zijn ambt, kan je een specifiek voorbeeld noemen?

quote:
Weet je hoe ze dat noemen in beschaafde landen? Juist ja, dictatuur.
Noem eens een ander dictatuur waar ze al decennialang jarenlang kibbelen over grondwettelijke wijzigingen maar het niet van de grond komt door verzet van de oppositie en daarop maar rechtstreeks naar het volk gaan om er over te beslissen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2017 19:11:59 ]
pi_168943957
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:25 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het is gewoon een feit.
suggereer je dat mensen AKP stemmen omdat ze ongeschoold zijn? waar ligt exact het verband? dat ontgaat mij namelijk.

waarom mensen AKP stemmen is de simpele feit dat de AKP het "rechts conservatieve" electoraat aanspreekt. dit is een feit sinds dag 1. en op dit moment is er simpelweg geen andere alternatief voor deze grote segment van het electoraat. zo nu en dan zullen wat mensen naar de mhp gaan en andersom, maar ook naar de hdp en andersom, maar een "rechts conservatieveling" zal never nooit chp stemmen. tenzij de chp de enige partij is om op te stemmen. begin dagen van de republiek. we hebben gezien wat er gebeurde toen er voor het eerst meerdere partijen mee mochten dingen bij de verkiezingen, toen nam meteen een rechts conservatieveling het roer over van de chp.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_168944212
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 19:11 schreef Triggershot het volgende:

Noem eens een ander dictatuur waar ze al decennialang jarenlang kibbelen over grondwettelijke wijzigingen maar het niet van de grond komt door verzet van de oppositie en daarop maar rechtstreeks naar het volk gaan om er over te beslissen.
met deze vraag snoer je eigenlijk iedereen de mond die al jaar en dag erdogan voor dictator uitmaken. maar agzi olan konusuyor je weetz ;)

neemt niet weg dat hij al jaren autocratischer aan het worden is. iets wat zeker niet in het landsbelang is en ik daarom niet blij mee ben.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_168944284
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:45 schreef Kyran het volgende:

Daarnaast is de situatie bij AKP weer behoorlijk sneu op dit moment. Ze gooien met termen als 'burgeroorlog' als ze niet de 50% 'ja-stemmen' halen ....

http://www.cumhuriyet.com(...)zsek_hazir_olun.html
die gast is gedwongen af te treden ;)

AKP official resigns after saying ‘prepare for civil war’ if constitution vote fails
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_168944303
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2017 19:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

met deze vraag snoer je eigenlijk iedereen de mond die al jaar en dag erdogan voor dictator uitmaken. maar agzi olan konusuyor je weetz ;)

neemt niet weg dat hij al jaren autocratischer aan het worden is. iets wat zeker niet in het landsbelang is en ik daarom niet blij mee ben.
Dat is de grap, hij wordt autocratischer, terwijl hij de trend heeft gezet van democratisering. Prima, fair enough.

Maar over een land waar een premier in functie is geëxecuteerd door het leger, een president het grondwetboekje naar het gezicht heeft gesmeten van een premier, waar in 50 jaar tijd 44 verschillende regeringen zijn veranderd en om de decennia een coup was moet je echt niet beginnen over dictatuur in Turkije nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2017 19:30:40 ]
pi_168944436
Erdolf is weer lekker bezig _O_
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_168944457
En dan hebben we nog zulke idioten.
pi_168944504
quote:
9s.gif Op donderdag 16 februari 2017 19:34 schreef Triggershot het volgende:
En dan hebben we nog zulke idioten.
Arm jochie, je favo dictator wordt aangepakt en nu moet je huilie huilie doen? Ben je nu verdrietig en boos ja? Ga je naar pappie Erdolf rennen?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_168944544
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2017 19:35 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Arm jochie, je favo dictator wordt aangepakt en nu moet je huilie huilie doen? Ben je nu verdrietig en boos ja? Ga je naar pappie Erdolf rennen?
Erdogan heeft een coup overleefd en ik moet huilie huilie doen om een paar idioten op FOK! die zodra ze inhoudelijk een beetje uitgedaagd worden niet verder komen dan wat hen is gevoerd? Poepie toch.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2017 19:37:37 ]
pi_168944545
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 19:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is de grap, hij wordt autocratischer, terwijl hij de trend heeft gezet van democratisering. Prima, fair enough.

Maar over een land waar een premier in functie is geëxecuteerd door het leger, een president het grondwetboekje naar het gezicht heeft gesmeten van een premier, waar in 50 jaar tijd 44 verschillende regeringen zijn veranderd en om de decennia een coup was moet je echt niet beginnen over dictatuur.
uiteindelijk zal feitelijk moeten blijken wat het nieuwe systeem zal brengen uiteraard. als het al zover komt dat is.

ach houd op man. ik kan sowieso mensen niet serieus nemen, die lopen te huilen over dat er geen democratie is in turkije, dat de media niet vrij is, dat mensen worden opgesloten vanwege hun mening, dat de rechterlijke macht als ppolitieke tool wordt gebruikt door de machthebbers en vervolgens al deze misstanden in de schoenen schuiven van de AKP/Erdo.

terwijl feit is dat dit altijd de realiteit van de turkse republiek is geweest sinds dag 1. AKP/Erdo heeft gewoon voortgebouwd op het systeem dat hij aantrof bij aantreden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_168944587
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2017 19:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

uiteindelijk zal feitelijk moeten blijken wat het nieuwe systeem zal brengen uiteraard. als het al zover komt dat is.

ach houd op man. ik kan sowieso mensen niet serieus nemen, die lopen te huilen over dat er geen democratie is in turkije, dat de media niet vrij is, dat mensen worden opgesloten vanwege hun mening, dat de rechterlijke macht als ppolitieke tool wordt gebruikt door de machthebbers en vervolgens al deze misstanden in de schoenen schuiven van de AKP/Erdo.

terwijl feit is dat dit altijd de realiteit van de turkse republiek is geweest sinds dag 1. AKP/Erdo heeft gewoon voortgebouwd op het systeem dat hij aantrof bij aantreden.
Eigenlijk moet Erdogan ook met boeken smijten _O_
pi_168944617
_O-
quote:
Diyarbakır couple name new-born baby ‘Yes’ ahead of Turkey's charter referendum


A couple living in the southeastern province of Diyarbakır’s Ergani disrict have named their new-born baby “Evet,” meaning yes in Turkish, to draw attention to the country’s April 16 referendum on the charter amendment, state-run Anadolu Agency reported on Feb. 15.

The father, Mustafa Çelik, said he did not regret naming his child “Evet,” urging people to vote “yes” in the upcoming referendum.

The mother, Songül Çelik, said the name was a mutual decision and wanted to highlight the importance of the referendum.

The couple said their baby was in healthy and stable condition.

February/15/2017
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')