Ik hou het alleen bij Nederland wat betreft de street view quizquote:Op woensdag 11 januari 2017 17:20 schreef bork het volgende:
@PSM, jij weet dit misschien wel?
MEN / [Streetview] Raad de Straat, World Edition #47:Vliegensvlug verder.
Den Haagquote:Op woensdag 11 januari 2017 18:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, Wijhe is fijn wou je zeggen
Ik sta echt tienduizend keer liever in Raalte dan in Wijhe. In Raalte is nog een snackbar. Koffie voor ¤1,20 <3quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, Wijhe is fijn wou je zeggen
Waarom rijden ze daar proefritten? Er zijn toch wel rustiger stukken spoor?quote:Op woensdag 11 januari 2017 16:03 schreef Peterselieman het volgende:
Wie dacht dat de NS niet meer op de Emmerlijn kwam heeft het volgens dit filmpje mis:
Er zal wel een rit gereden moeten worden als opleiding. "Waar zullen we eens heen gaan... Emmen zijn we al een tijd niet meer geweest, zullen we die kant maar op gaan?"quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom rijden ze daar proefritten? Er zijn toch wel rustiger stukken spoor?
Blijkbaar is er dus nog wel NS personeel met baanbekendheid voor dat traject
Volgens jou. Volgens mij is het vermogen op de Emmerlijn lager dan op andere lijnen en zijn er wel afwijkingen, waaronder detectieverbeteringen die er ooit zijn neergelegd aan de hand van SM'90/Railhopper.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:51 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is het niet zo dat er op de Emmerlijn bepaalde zaken zitten die nergens anders zitten. Detectieproefritten worden immers tussen Driebergen en Ede gereden.
En daarom zou je in theorie een D-GTW er ook wel solo moeten kunnen laten rijden tussen Mariënberg en Hardenberg.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Volgens jou. Volgens mij is het vermogen op de Emmerlijn lager dan op andere lijnen en zijn er wel afwijkingen, waaronder detectieverbeteringen die er ooit zijn neergelegd aan de hand van SM'90/Railhopper.
En ALLE andere door reizigers die te laat instappen, conducteurs die moeten wachten op reizigers die te laat instappen, en machinisten die moeten wachten op conducteurs die moeten wachten op reizigers die te laat instappenquote:Op woensdag 11 januari 2017 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens Rijdendetreinen waren er vorig jaar 3.024 storingen op het landelijke spoorwegnet.
18,8 procent hiervan werd veroorzaakt door een defecte trein en 12,1 procent door een seinstoring
https://www.rijdendetreinen.nl/statistieken/2016
Echt lelijk. Sorry.quote:Op woensdag 11 januari 2017 14:28 schreef James1988 het volgende:
Dit is 'm dan, de nieuwe RER voor Parijs. De treinen worden gebouwd door Alstom en Bombardier, vanaf 2021 in dienst:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.alstom.com/fr/(...)f-en-ile-de-france-/
Mag je vindenquote:
Ik vind 'm op zich best wel redelijk, maar die uitsparingen naast de deuren zijn echt te lelijk...quote:
Het zijn denk ik schuifdeuren die enkel zijwaarts openen. Dat heeft meer Transilien-materieel.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik vind 'm op zich best wel redelijk, maar die uitsparingen naast de deuren zijn echt te lelijk...
Ja, zo kun je het ook zeggen. Maar de overstek van de kop wordt niet gecompenseerd door een baanruimer of zo, waardoor het een onevenwichtig geheel wordt. En het lijkt nog meer plastic dan een Flirt...quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mag je vinden
Het is wel een kenmerkende kop.
Jezus Christus te paard.....quote:Op woensdag 11 januari 2017 14:28 schreef James1988 het volgende:
Dit is 'm dan, de nieuwe RER voor Parijs. De treinen worden gebouwd door Alstom en Bombardier, vanaf 2021 in dienst:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.alstom.com/fr/(...)f-en-ile-de-france-/
Die halen het verstoringenblok meestal net nietquote:Op woensdag 11 januari 2017 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En ALLE andere door reizigers die te laat instappen, conducteurs die moeten wachten op reizigers die te laat instappen, en machinisten die moeten wachten op conducteurs die moeten wachten op reizigers die te laat instappen
zelfs als het verlopen zou zijn is het niet heel moeilijk om het opnieuw te krijgen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:36 schreef derLudolf het volgende:
Blijkbaar is er dus nog wel NS personeel met baanbekendheid voor dat traject
Het is maar een impressie hè, in het echt ziet hij er waarschijnlijk minder plasticachtig uit.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, zo kun je het ook zeggen. Maar de overstek van de kop wordt niet gecompenseerd door een baanruimer of zo, waardoor het een onevenwichtig geheel wordt. En het lijkt nog meer plastic dan een Flirt...
De gehele groei aan storingen is vrijwel gelijk aan de groei van het aantal defecte treinen..quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens Rijdendetreinen waren er vorig jaar 3.024 storingen op het landelijke spoorwegnet.
18,8 procent hiervan werd veroorzaakt door een defecte trein en 12,1 procent door een seinstoring
https://www.rijdendetreinen.nl/statistieken/2016
Wat? Een percentage is relatief? Huh?quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:30 schreef b2py het volgende:
[..]
De gehele groei aan storingen is vrijwel gelijk aan de groei van het aantal defecte treinen..
Ook fors meer seinstoringen ...quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:30 schreef b2py het volgende:
[..]
De gehele groei aan storingen is vrijwel gelijk aan de groei van het aantal defecte treinen..
Tegen die tijd (2021) is het belegen. Er rijden een land verderop sinds 2012 al Hamsterbacken. Daar lijkt dit wel verdomd veel op sowieso.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mag je vinden
Het is wel een kenmerkende kop.
Absolute aantallen inderdaadquote:Op woensdag 11 januari 2017 20:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh je hebt het niet over de statistiek maar over dat de kleine groei in storingen komt door een toename van het aantal defecte treinen hoop ik?
verdacht pakketjequote:
Dat is het stel met het rood erin toch? Die met dat blauwe kwam ik van de zomer tegen in midden Frankrijk. Ontzettend lelijk. Die rode gaat nog wel, maar of dat is door de kleur, dat weet ik niet precies.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is maar een impressie hè, in het echt ziet hij er waarschijnlijk minder plasticachtig uit.
De Coradia Liner (nieuwe intercity's) zag er op de impressies ook uit als een stuk plastic op wielen, maar van het echte model vind ik dat best meevallen:
Parijs Disneyland toevallig?quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De inhoud van 2 pretparken (die zojuist gesloten zijn) staat op dit moment op de deur van een dicht station te bonken...
[ afbeelding ]
Niet de befteling noemenquote:
Wantquote:
Het voorste stel, die blauwe met de Alsace-bestickering, draagt de naam Régiolis (Alstom noemt 'm de Coradia Polyvalent). 13 Franse regio's hebben zulke treinstellen besteld, net als de spoorwegen uit Roemenië en Algerije.quote:Op woensdag 11 januari 2017 22:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is het stel met het rood erin toch? Die met dat blauwe kwam ik van de zomer tegen in midden Frankrijk. Ontzettend lelijk. Die rode gaat nog wel, maar of dat is door de kleur, dat weet ik niet precies.
Slagharen, daar geniet je nog het meest. Goede herinneringen aan, vaak geweestquote:
Je hebt vriendjes bij Alstom? Ze houden alles rond de ICNG nog angstvalling geheim, waar die precies op gebaseerd is willen ze niet zeggen...quote:Op woensdag 11 januari 2017 22:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het achterste treinstel is de Coradia Liner, waar onze toekomstige ICNG ook op is gebaseerd.
Het lijkt er wel wat op, maar echt hetzelfde vind ik ze niet:quote:Op woensdag 11 januari 2017 23:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
Je hebt vriendjes bij Alstom? Ze houden alles rond de ICNG nog angstvalling geheim, waar die precies op gebaseerd is willen ze niet zeggen...
twitter:BVG_Kampagne twitterde op maandag 09-01-2017 om 16:45:42 Noch acht Tage bis zur Fashion Week und schon liegt überall weißes Pulver.📷: https://t.co/LtAbgO9qjd reageer retweet
Het was even zoeken, maar het is vlak bij Schlesisches Tor. Wel dezelfde lijn (U1) maar zo'n 4,5km verderop.quote:Op donderdag 12 januari 2017 01:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is vlakbij het Deutsches TechnikMuseum toch?
zit Lelylaan niet op slot snachts joh?quote:Op donderdag 12 januari 2017 03:51 schreef MTL het volgende:
Pff, heb ik weer
Rij ik weer eens het nachtnet, word ik even voor Amsterdam Lelylaan gebeld: of ik de trein op Lelylaan stop wilde zetten. Er was een ICT storing op de treindienstleiderspost, waardoor er tussen Lelylaan, Sloterdijk en Amsterdam Centraal niets meer te bedienen was.
Toen bleek dat het niet zo opgelost waren hebben we de reizigers die toch in de buurt moesten zijn er uit gelaten op Lelylaan en toen omgekeerd richting Schiphol om daar opnieuw om te keren en via de Zuidtak naar Weesp te rijden. Een extra pendeltrein tussen Amsterdam Centraal en Weesp was ingelegd om de reizigers vanaf Amsterdam toch naar Utrecht en Schiphol te krijgen, dus na reizigers uit te hebben gewisseld konden we met ongeveer +25 verder richting Utrecht. Uiteindelijk met ongeveer +20 aangekomen.
Zo de terugweg weer, we gaan het meemaken
je bent te laat!quote:Op donderdag 12 januari 2017 05:35 schreef MTL het volgende:
HC is speciaal even gaan kijken of de reizigers er uit konden. Dat was gelukkig voor hen het geval
vertel mij wat ben net bij Lombardijenquote:Op donderdag 12 januari 2017 06:17 schreef MTL het volgende:
Jouw trein daardoor ook
Kapot wissel bij Schiedam, elke trein moet er 'stapvoets' overheen. Ik zat achter een Sprinter dus moest eerst wachten tot die er eveneens 'stapvoets' overheen gereden was. En daarna ikzelf nog
Gelukkig heb ik mijn treintje naar huis keurig gehaald
Weet jij of met de bestelling van de regio PACA, Monaco ook wat mee heeft gefinancierd?quote:Op woensdag 11 januari 2017 22:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het voorste stel, die blauwe met de Alsace-bestickering, draagt de naam Régiolis (Alstom noemt 'm de Coradia Polyvalent). 13 Franse regio's hebben zulke treinstellen besteld, net als de spoorwegen uit Roemenië en Algerije.
Het achterste treinstel is de Coradia Liner, waar onze toekomstige ICNG ook op is gebaseerd. Deze zijn door SNCF besteld in opdracht van de Franse overheid, om het intercitynetwerk (TET) een boost te geven. Daar rijden nu nog veel Corail-rijtuigen rond, de Liners zullen dit overnemen.
De bestickering van de Regiolis is in elke regio anders, want de regio's financieren de treinstellen en de regionale treindiensten (TER) zelf. De Intercitytreinen worden door SNCF gereden en dragen de "Grandes lignes"-huisstijl (Carmillon) die nu ook steeds vaker op TGVs wordt toegepast.
En anders mag DB het oplossenquote:Op donderdag 12 januari 2017 10:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze hebben nog 47 uur om het op te ruimen.
Lekker jankhoekjequote:Op donderdag 12 januari 2017 12:34 schreef _serial_ het volgende:
Treinreizen wordt ieder jaar kutter en kutter
Wat ook gewoon op de Instagram stond van de fotomakerquote:Op donderdag 12 januari 2017 01:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het was even zoeken, maar het is vlak bij Schlesisches Tor. Wel dezelfde lijn (U1) maar zo'n 4,5km verderop.
Lijkt me niet. Die gebruiken doorgaans andere methodenquote:Op donderdag 12 januari 2017 12:35 schreef derLudolf het volgende:
Tering, dan heb je ook vrij weinig geweten als je een trein gebruikt om zo'n automaat te 'kraken'. Als een ICE daar met hoge snelheid op was geknald of een van die wagons was ook ontspoord Ben benieuwd of de daders ook een Noord Afrikaans uiterlijk hadden, uit de omgeving van Utrecht kwamen en in een Audi (R)S4/5/6 reden.
Voor 2017 kunnen ze een nieuw argument erbij pakken. Die jij vorige week al hebt genoemd.quote:
Het waait niet genoeg, dus er moet gesneden worden in de treindienstquote:Op donderdag 12 januari 2017 12:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Voor 2017 kunnen ze een nieuw argument erbij pakken. Die jij vorige week al hebt genoemd.
(Dat de treinen op windenergie rijden)
Ja klopt, blazen de boel meestal op. Misschien was dit geen stortingsautomaat. Maar dan zou ik zeggen, rijd naar de volgende bank want de meeste automaten dat zijn automaten waarmee je zowel kunt opnemen als storten.quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Die gebruiken doorgaans andere methoden
Niet alleen in stortingsautomaten zit geld...quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja klopt, blazen de boel meestal op. Misschien was dit geen stortingsautomaat. Maar dan zou ik zeggen, rijd naar de volgende bank want de meeste automaten dat zijn automaten waarmee je zowel kunt opnemen als storten.
Klopt, maar de gemiddelde NL's automaat komt het geld uit een soort brievenbus. De automaten waarmee je kunt storten (die in NL alleen binnen staan en buiten openingstijden niet bereikbaar zijn) hebben een soort bakje die open gaat en waar het geld in ligt. Daar kun je makkelijk een explosief in leggen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Niet alleen in stortingsautomaten zit geld...
ABN Amro heeft steeds meer van deze automaten buiten staan. Met name waar een bankkantoor sluit wordt de buitenautomaat vervangen voor opnemen en storten.quote:Op donderdag 12 januari 2017 14:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, maar de gemiddelde NL's automaat komt het geld uit een soort brievenbus. De automaten waarmee je kunt storten (die in NL alleen binnen staan en buiten openingstijden niet bereikbaar zijn) hebben een soort bakje die open gaat en waar het geld in ligt. Daar kun je makkelijk een explosief in leggen.
edit
[ afbeelding ]
Dit kleppie gaat open, daar kun je je geld uitpakken. Of inleggen als je wilt storten.
Werden die Douwe Egberts automaten in de trein vroeger niet ook geploft?quote:Op donderdag 12 januari 2017 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben ik in Plofkraak-Tips voor de Audibende verdwaald of zullen we het weer over treinen gaan hebben?
Automaat op testmodus zetten. 10 minuten gratis tappen, is geen geweld voor nodigquote:Op donderdag 12 januari 2017 16:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Werden die Douwe Egberts automaten in de trein vroeger niet ook geploft?
Is het vermogen misschien niet al verhoogd? Omdat de NS al reed met de Super-V's daar, V's met extra vermogen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Volgens jou. Volgens mij is het vermogen op de Emmerlijn lager dan op andere lijnen en zijn er wel afwijkingen, waaronder detectieverbeteringen die er ooit zijn neergelegd aan de hand van SM'90/Railhopper.
Koffie automaten in de trein?quote:Op donderdag 12 januari 2017 16:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Werden die Douwe Egberts automaten in de trein vroeger niet ook geploft?
Dat was toch om de dienstregeling te halen?quote:Op donderdag 12 januari 2017 16:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is het vermogen misschien niet al verhoogd? Omdat de NS al reed met de Super-V's daar, V's met extra vermogen.
Of was het opgenomen vermogen gelijk en alleen het afgegeven vermogen hoger
Nee. Check de prorail netverklaring maar.quote:Op donderdag 12 januari 2017 16:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is het vermogen misschien niet al verhoogd? Omdat de NS al reed met de Super-V's daar, V's met extra vermogen.
Of was het opgenomen vermogen gelijk en alleen het afgegeven vermogen hoger
Ja, er moet nog ergens een foto zijn....quote:Op donderdag 12 januari 2017 16:23 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Koffie automaten in de trein?
Maar DAT geeft niet. Aansluitingen met reserveringsplichtige treinen worden gewoon overgenomen. Ze wachten (in de regel) net zo lang als nodig is Gewoon omdat het alternatief (iedereen omboeken) nog veel meer gezeik geeft.quote:Op donderdag 12 januari 2017 16:12 schreef b2py het volgende:
DB laat morgen ICE's langzamer rijden ivm sneeuw: https://www.bahn.de/p/vie(...)GESCHWINDIGKEIT_LZ01
Bijna niet.quote:Op donderdag 12 januari 2017 16:12 schreef b2py het volgende:
DB laat morgen ICE's langzamer rijden ivm sneeuw: https://www.bahn.de/p/vie(...)GESCHWINDIGKEIT_LZ01
NS & ProRail passen niet aan
Hmm, op nieuws.ns.nl stond dat ze niets deden. Maar goed, prima actie, ROD. (Kent u hem nog?)quote:
RUD?quote:Op donderdag 12 januari 2017 17:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Hmm, op nieuws.ns.nl stond dat ze niets deden. Maar goed, prima actie, ROD. (Kent u hem nog?)
Edit: dat nieuwsbericht op ns.nl is ook weer verdwenen
quote:Op donderdag 12 januari 2017 16:23 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Koffie automaten in de trein?
quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:10 schreef FredvZ het volgende:
De vingerverfclub zit weer aan de knoppen om het verkeer bij Gouda te regelen... Volgens de borden moet de intercity naar Rotterdam binnen komen, er komt echter de sprinter naar Goverwelle voorrijden.
Nu willen ze de IC naar Utrecht en de sprinter naar Den Bosch tegelijk op spoor 3 zetten, waar de IC naar Leeuwarden al staat.
Ja.quote:
De afkorting is ROD ja, geen RUD. Geen idee hoe ze daarbij komenquote:Op donderdag 12 januari 2017 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja.
Maar jij zei ROD. Dacht al dat je RUD bedoelde. Afko's jwz
Maar als het landelijk gebeurt is het wel LUD. Dus regionaal is het ook RUD. Tering, is echt ALLES te moeilijk voor die mensjes?quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:41 schreef b2py het volgende:
[..]
De afkorting is ROD ja, geen RUD. Geen idee hoe ze daarbij komen
Oh is dat echt? Wat?quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar als het landelijk gebeurt is het wel LUD. Dus regionaal is het ook RUD. Tering, is echt ALLES te moeilijk voor die mensjes?
Ik krijg de indruk dat hij het serieus meent ja, die blonde gup.quote:
Hahaha, ik moest gelijk denken aan god ipv gupquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat hij het serieus meent ja, die blonde gup.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |