abonnement Unibet Coolblue
pi_168039483


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!



[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 10-01-2017 22:14:38 ]
pi_168039860
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 21:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan zou de baas tijd moeten roosteren om de e-learning te moeten doen. Natuurlijk mag een baas wat van je vragen af en toe om over te werken, maar structureel werktaken in privétijd plannen lijkt mij geen goed idee.
Er werd gesproken over jaarlijkse modules dus het lijkt nogal mee te vallen met het structureel moeten vervullen van werktaken in privétijd.
Daarbij lijkt het mij veel effectiever om mensen zelf te laten bepalen op welk moment zij deze bijscholing doen, in plaats van dat voor ze te gaan inroosteren. Maar je moet die uren vervolgens natuurlijk wel compenseren als werkgever.

Wat mij verder steekt is dat de boze machinisten en conducteurs zich richting het publiek dikwijls verschuilen achter het (in mijn ogen non-)argument van de veiligheid die in het geding zou zijn door te eentonige reisroutes. Als ik nu dan lees dat men het blijkbaar vertikt om de eigen kennis op peil te houden, wanneer dit buiten kantooruren dient te gebeuren, dan vraag ik me oprecht af hoe serieus die mensen die eerder genoemde veiligheid nemen.
pi_168040100
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 21:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Er werd gesproken over jaarlijkse modules dus het lijkt nogal mee te vallen met het structureel moeten vervullen van werktaken in privétijd.
Daarbij lijkt het mij veel effectiever om mensen zelf te laten bepalen op welk moment zij deze bijscholing doen, in plaats van dat voor ze te gaan inroosteren. Maar je moet die uren vervolgens natuurlijk wel compenseren als werkgever.

Wat mij verder steekt is dat de boze machinisten en conducteurs zich richting het publiek dikwijls verschuilen achter het (in mijn ogen non-)argument van de veiligheid die in het geding zou zijn door te eentonige reisroutes. Als ik nu dan lees dat men het blijkbaar vertikt om de eigen kennis op peil te houden, wanneer dit buiten kantooruren dient te gebeuren, dan vraag ik me oprecht af hoe serieus die mensen die eerder genoemde veiligheid nemen.
Er staat niet hoeveel, als het er 20 zijn...
pi_168040368
Jezus, dat je met een aktielijst komt (ja, ook maar met een 'k' :P), OK. Maar zorg verdomme dan wel dat je goed geïnformeerd bent over punten.
Solver zou 'konstanz' (pun intended :') ) ingezet worden. Dat is wel de bak van de eeuw.

Solver is een computerprogramma dat bij puinhopen kan worden ingezet. Het programma kijkt naar het beschikbare personeel en spuugt er zo efficiënt mogelijk diensten uit, met inachtneming van de tijden die vermeld staan in de CAO en stuurt deze naar het personeel. Op de railpocket komt dan een 'S' te staan als bron van het dienstkaartje.
Dat lukt natuurlijk nooit helemaal, dus geeft het programma voorstellen voor de overgebleven treinen. Die moeten dan handmatig door de bijsturing bijgestuurd worden. Daar ging het mis: collega's kregen een nieuw dienstkaartje, hoorden dat Solver was ingezet, en namen aan dat het Solver was die de normtijden niet in acht nam. Nee beste collega's, dat was de bijsturing, vandaar dat er een 'B' als bron staat. En dat mag de bijsturing gewoon doen volgens diezelfde cao, in tegenstelling tot Solver die wél de normtijden aan moet houden.

Solver moet handmatig aangezet worden en dat mag enkel met toestemming van de OR. Dat is afgelopen jaar exact één keer gebeurd bij mijn weten. Ik heb persoonlijk nog nooit een dienstkaartje ontvangen dat door Solver gegenereerd was.
Constant is dus, eh, ietwat overdreven _O-
  dinsdag 10 januari 2017 @ 21:46:01 #5
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168040477
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Loop niet zo gigantisch te zeiken met je gedoe. Je zet gewoon de stroom d'rop en als het donker wordt is er godverdomme stroomuitval, autist.
Onzin, oprotten met je getrol.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 10 januari 2017 @ 21:46:27 #6
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168040495
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 21:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Er staat niet hoeveel, als het er 20 zijn...
Als het al te moeilijk is om het plaatje in de OP te vervangen... :r
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 10 januari 2017 @ 21:53:51 #7
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_168040796
Waar is prins Pils gebleven?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 10 januari 2017 @ 21:55:00 #8
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168040839
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 21:53 schreef bork het volgende:
Waar is prins Pils gebleven?
Opgedronken, ik had dorst.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 10 januari 2017 @ 21:55:32 #9
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_168040858
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 21:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Opgedronken, ik had dorst.
Proost!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_168040868
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 21:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Er werd gesproken over jaarlijkse modules dus het lijkt nogal mee te vallen met het structureel moeten vervullen van werktaken in privétijd.
Daarbij lijkt het mij veel effectiever om mensen zelf te laten bepalen op welk moment zij deze bijscholing doen, in plaats van dat voor ze te gaan inroosteren. Maar je moet die uren vervolgens natuurlijk wel compenseren als werkgever.

Wat mij verder steekt is dat de boze machinisten en conducteurs zich richting het publiek dikwijls verschuilen achter het (in mijn ogen non-)argument van de veiligheid die in het geding zou zijn door te eentonige reisroutes. Als ik nu dan lees dat men het blijkbaar vertikt om de eigen kennis op peil te houden, wanneer dit buiten kantooruren dient te gebeuren, dan vraag ik me oprecht af hoe serieus die mensen die eerder genoemde veiligheid nemen.
ehhh De actie die A.M.K. Op touw heeft gezet staan los van de inspanningen van de vakbonden. De vakbonden zijn niet betrokken bij de acties van A.M.K.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 21:56:50 #11
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168040892
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 21:55 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ehhh De actie die A.M.K. Op touw heeft gezet staan los van de inspanningen van de vakbonden. De vakbonden zijn niet betrokken bij de acties van A.M.K.
Oh, krijgen we dat weer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 10 januari 2017 @ 21:58:52 #12
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168040973
quote:
[..]

Bedoelen ze nou de rijtijden?
nee, tijd tussen treinen. voorheen altijd minimaal 20 minuten ook in bijsturingsituaties daar is men vanaf gestapt en alleen gepland nog minimaal 20 minuten (tenzij passagieren dan mocht het altijd al minder zijn)
Kan me voorstellen dat je de tijd wilt hebben om over te stappen. Aan de andere kant: al buschauffeurs hebben we midden in de spits overstappen van 2 minuten tussen de bussen...
quote:
Tja, ik werd laatst op weg naar en van de kantine ook wel aangeschoten door reizigers. Kost je misschien twee minuten, maar daar ga je echt niet dood aan... Op een ander moment pak je die twee minuten wel weer terug.
de minimaal lengte van de pauze verschilt per schaftlocatie. met de sluiting van de bedrijfsrestaurants en invoering van de pauzepas waarmee personeel met korting bij Julia's, smullers, broodzaak, kiosk terecht kan is ook de regel geüniformeerd personeel heeft voorrang komen te vervallen en is het dus gewoon achteraan aansluiten. kan je vertellen dat wanneer met je eten in het verblijf aankomt en je ook nog wat tijd kwijt bent aan toiletbezoek er weinig tijd overblijft.
Als chauffeurs zijn we niet anders gewend dat we eten van huis meenemen. De meesten gewoon brood, maar ook een bakje eten opwarmen in de magnetron gebeurt vrij veel. Ik begrijp dat dat onder machinisten dus totaal niet gebeurt?
quote:
[..]

Ik kan me niet voorstellen dat er dan ineens vijf vroege diensten een late dienst worden...
klopt. er wordt echter wel met diensten geschoven. het patroon qua vroeg / laat / nacht en de rustdagen blijven weliswaar intact maar de begin en eindtijden kunnen (enorm) verschillen wat het plannen van privé activiteiten om je werktijden heen lastig maakt
Dat kan ik me voorstellen ja. Maar hoeveel tijd van tevoren zijn die nieuwe roosters dan bekend? Als het meer dan twee-drie weken is dan lijkt me dat toch niet zo'n probleem.
quote:
[..]

Dat zegt me niks, kan ik dus niet over oordelen.
icoon modules zijn jaarlijks terugkerende E-learning modules om kennis van bepaalde onderwerpen op pijl te houden. I.p.v. mensen de gelegenheid te geven om dit tijdens de dienst te doen probeert men dit elke keer weer thuis te laten doen
Dat ze het je thuis laten doen kan ik in komen (beschikbaarheid van pc's e.d.), maar de tijd zou gewoon vergoed moeten worden.
quote:
Dat gebeurt bij andere vervoerders al jaren zonder problemen. Waarom zou het bij NS bij een enkele trein niet kunnen?
NS treinen zijn over het algemeen wat langer en bovendien niet voorzien van eenmansbediening waarmee volgens de geldende procedures vertrokken kan worden.
Dan kan ik het me voorstellen ja. Als machinist moet je inderdaad je cabine uit om te sleutelen, nogal onhandig en vertragingsgevoelig. Wat lengte betreft: ik kan me niet voorstellen dat een regionale vervoerder met 3x GTW 2/8 wel het achterste stel goed in de gaten kan houden.
quote:
Tja, als ze 3x achter elkaar te horen hebben gekregen van verschillende machinisten dat ze iets niet willen dan kan ik me voorstellen dat ze de vierde keer wat kribbiger reageren als je ook nee zegt...
Iets niet willen is iets anders als gevraagd worden om iets te doen wat volgens regelgeving niet is toegestaan en dat vervolgens weigeren. Men probeert er af en toe zelfs druk op te leggen door vervolgens over werkweigering te beginnen.
Zaken die niet toegestaan zijn (zeker als het gevaar kan opleveren) zou ik ook niet gaan uitvoeren nee. Lijkt me toch dat degene die je dat op wil leggen bij de bijsturing daarvoor ook op het matje geroepen zou moeten worden...
quote:
Ik stel voor om dienstfietsen te gaan gebruiken ipv taxi's. Zijn altijd op tijd en rijden nooit verkeerd.
er zijn zelfs taxiritten van amsterdam naar rotterdam dat is een beetje ver met de dienstfiets
Dat is inderdaad nog wel een stukje... Waarom zijn er dat soort ritten, en is het niet goedkoper om als NS zelf auto's te hebben staan op wat strategische plekken (die eventueel de volgende dag door goedkope studenten weer op de juiste plek neergezet worden)?
quote:
Dat is echt niet alleen iets wat bij NS voorkomt. Overigens komt het smerige vaak door je eigen collega's, dus spreek die er eens op aan.
voorbeeld van lawaai: tocht/isolatiestrips van cabinedeuren die volledig weggerot zijn. smerigheid: de frontruit die van binnen 'gereinigd' is met dezelfde doek die men ook voor de vloer gebruikt
Dan moeten die tochtstrips gewoon vervangen worden. Dat soort dingen zou bij het regulier onderhoud meegenomen moeten worden (wel via een lijst met punten die gemeld zijn, zodat ze niet onnodig gecontroleerd worden).
quote:
Wat heeft een machinist met zijn knieën en heupen te doen? Die zit gewoon op zijn stoel. En wat moet een buschauffeur dan wel niet die over een slechte klinkerweg rijdt...
meer dan je denkt... Ook de machinist schommelt in zijn stoel alle kanten op.
Maar dan nog: ik mag niet hopen dat het spoor er bij ligt zoals sommige wegen waar ik met de bus overheen moet. Dan hobbel je namelijk past echt alle kanten op. Zijn de machinistenstoelen eigenlijk luchtgeveerd? Dat scheelt namelijk al heel veel ten opzichten van een gasveer kan ik je vertellen (zeker voor je heupen).
quote:
[..]

Tja, dat kost geld. Je kunt er ook voor zorgen dat als je ergens problemen mee hebt er wat reservemateriaal ligt, en dat als je dat gebruikt even belt zodat het aangevuld kan worden.
met hulpmiddelen doelt men op apparatuur als de GSM, railpocket en dergelijke. daar kun je niet zomaar even een andere van van de plank pakken en daar je dienst mee gaan doen. ondanks het feit dat het facilitair bureau ruimere openingstijden heeft dan het management beginnen ze 'pas' om 07:00 en gaat de laatste om 23:00 naar huis.
Ik kan me voorstellen dat je niet zonder kunt. Maar waarom buiten de openingstijden geen kluisje waar een reserve-GSM of reserve-Railpocket ligt dat door de bijsturing (of wie dan ook) op afstand voor je te openen is zodat je in elk geval bij aanvang dienst werkend spul hebt. Telefoonnummers zouden dan gewoon doorgeschakeld moeten kunnen worden met een druk op de knop. Dan kun je na afloop van je dienst (als er wel iemand is, ik neem aan dat er geen diensten na 23u beginnen en voor 7u eindigen tenminste) je kapotte spul wel inleveren.
quote:
Ik ken bedrijven waar je 2x per jaar wat kunt bestellen en dan maar moet hopen dat vanuit het verre oosten het juiste geleverd wordt (als het überhaupt al komt). En anders gewoon een half jaar kunt wachten.
vorige leverancier kon je heel het jaar door bestellen (van het puntenbudget wat je per jaar kreeg) tegenwoordig moet je in december bestellen wat je in mei nodig denkt te hebben en in de zomer wat je in de winter nodig denkt te hebben
Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk dus dan krijg je dat soort levertijden. Overigens snap ik niet dat een enorm bedrijf als NS geen voorraad heeft om missers bij de levering op te vangen, of bijvoorbeeld kapotte kleding direct te vervangen
quote:
Ken ik niet, dus geen oordeel
Airwatch is beveiligingssoftware voor smartphones kan men de boel wat controleren maar ook op afstand de boel wipen als je hem kwijtraakt of hij gejat is. ook worden bedrijfsapps automatisch geinstalleerd enzovoort. je hebt er vooral last van omdat het constant actief is en batterij vreet
Een nuttige app dus, maar batterijvretend is niet handig nee.... Wel een goede reden om in het tweede deel van je dienst niet meer bereikbaar te zijn trouwens.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168041120
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 21:53 schreef bork het volgende:
Waar is prins Pils gebleven?
Stuur hem vooral een berichtje. Ik heb hem denk ik weggejaagd met m'n kritiek op z'n afkortingengebruik.
Bier.
pi_168041121
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 21:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh, krijgen we dat weer.
ja zeker wat betreft de werklijnen. Heb van een lokale vertegenwoordiger die inzage heeft gehad in de concept werklijnen voor april van Rotterdam dat het bijna te mooi is om waar te zijn dat dit het ook echt zou gaan worden. Het pakket is in jaren niet zo mooi geweest.

Eerst maar eens even afwachten totdat we wat ter inzage krijgen.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 22:07:24 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168041314
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 21:43 schreef MTL het volgende:
Solver zou 'konstanz' (pun intended :')
Je had heus wel mee gemogen hoor :* _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168041329
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:57 schreef Salatrel het volgende:

[..]

(Ik wens overigens niemand een patatje van de Smullers toe maar dat is weer een ander punt)
8)7
pi_168041359
Ik hou echt van alle snackbars het meest van de te zoute, te lang gebakken patat van de Smullers <3 En die vieze vette zoete majooooo <3 Ik wil er een zwembad van <3
Bier.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 22:12:08 #18
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168041470
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:02 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ja zeker wat betreft de werklijnen. Heb van een lokale vertegenwoordiger die inzage heeft gehad in de concept werklijnen voor april van Rotterdam dat het bijna te mooi is om waar te zijn dat dit het ook echt zou gaan worden. Het pakket is in jaren niet zo mooi geweest.

Eerst maar eens even afwachten totdat we wat ter inzage krijgen.
Ik doelde eigenlijk op weer allerlei machinistencollectieven die naar believen de boel platgooien. Ik hoop voor jullie dat de werklijnen wel echt zo mooi worden overigens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_168041472
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je had heus wel mee gemogen hoor :* _O-
Sorry, ben er afgelopen november nog geweest. In een specifiek hotel, iets met een graf en een Zeppelin of zo...
Laat ik het zo zeggen: het lag er nog, en ik heb een andere locatie in gedachten voor mijn voorjaarsvakantie :P

Edit: Graf moest natuurlijk met een hoofdletter :')

Overigens blijft het prima toeven langs de Bodensee.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 22:12:42 #20
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_168041492
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Stuur hem vooral een berichtje. Ik heb hem denk ik weggejaagd met m'n kritiek op z'n afkortingengebruik.
ah, lichtgeraakt of jij was er met de botte bijl ingegaan?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_168041592
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:12 schreef bork het volgende:

[..]

ah, lichtgeraakt of jij was er met de botte bijl ingegaan?
Beide
pi_168041603
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 21:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als het al te moeilijk is om het plaatje in de OP te vervangen... :r
Aye chef (8>
pi_168041606
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:12 schreef bork het volgende:

[..]

ah, lichtgeraakt of jij was er met de botte bijl ingegaan?
Het is terug te lezen. Ik denk niet dat ik lichtgeraakt heb gereageerd. Begin december geloof ik.
Bier.
pi_168041724
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik hou echt van alle snackbars het meest van de te zoute, te lang gebakken patat van de Smullers <3 En die vieze vette zoete majooooo <3 Ik wil er een zwembad van <3
Werd die patat maar ' te lang' gebakken. Meestal is het slappe, melige zooi !
Take on the situation, but not the torment ...
pi_168041794
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:18 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Werd die patat maar ' te lang' gebakken. Meestal is het slappe, melige zooi !
Heb ik nog nooit als ervaring gehad.
Bier.
  One tough cookie dinsdag 10 januari 2017 @ 22:21:53 #26
169210 liesje1979
pi_168041847
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168041922
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:21 schreef liesje1979 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet wel lukken. Ekte rokers vinden die plekken.
Bier.
pi_168041937
En de niet-rokers ruiken de rookplek meestal snel en wijzen dan waar hij is. Vet handig.
Bier.
  One tough cookie dinsdag 10 januari 2017 @ 22:24:36 #29
169210 liesje1979
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 januari 2017 @ 22:27:32 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168042058
Meyer Werft in Papenburg wil een bredere doorgang voor schepen bij de spoorbrug van Weener. Er zouden aan hun plan geen meerkosten verbonden zijn, maar het herstel zou wel 2 jaar langer duren en pas in 2023 gereed zijn. :') Overleg over de brug is op 23 januari.

https://www.oogtv.nl/2017(...)nd-twee-jaar-langer/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168042126
In Duitsland is een goede vuistregel 2 a 3 rookplekken per perron. Altijd afgebakend met oranje verf in een vierkant om een put die fungeert als asbak. Ze zitten meestal sowieso aan de uiteindes van de perrons, maar heeeel soms is er een in het midden. Er zijn een paar compleet rookvrije stations in het fernverkehr, maar heel veel in de S-Bahn.
Bier.
pi_168042149
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:27 schreef Peterselieman het volgende:
Overleg over de brug is op 23 januari.
2019?
Bier.
  One tough cookie dinsdag 10 januari 2017 @ 22:31:30 #33
169210 liesje1979
pi_168042221
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
In Duitsland is een goede vuistregel 2 a 3 rookplekken per perron. Altijd afgebakend met oranje verf in een vierkant om een put die fungeert als asbak. Ze zitten meestal sowieso aan de uiteindes van de perrons, maar heeeel soms is er een in het midden. Er zijn een paar compleet rookvrije stations in het fernverkehr, maar heel veel in de S-Bahn.
Ik heb geen idee welke stations we allemaal tegenkomen. :@
  One tough cookie dinsdag 10 januari 2017 @ 22:33:29 #34
169210 liesje1979
pi_168042280
Of naja heb het lijstje gezien maar geen idee of het s bahn is of wat dan ook.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 22:34:08 #35
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168042299
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:21 schreef liesje1979 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet in Duisburg. Wel in Baden-Baden. Op de terugweg misschien in Friedrichshafen, verder eigenlijk nergens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  One tough cookie dinsdag 10 januari 2017 @ 22:34:57 #36
169210 liesje1979
pi_168042324
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet in Duisburg. Wel in Baden-Baden. Op de terugweg misschien in Friedrichshafen, verder eigenlijk nergens.
Oh.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 22:35:29 #37
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168042342
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En de niet-rokers ruiken de rookplek meestal snel en wijzen dan waar hij is. Vet handig.
Ja, maar 200 meter lopen naar het strafschopgebied, peukie paffen en 200 meter terug lopen gaat niet lukken in 4 minuten :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168042414
Erheen rennen, peuk op voor je er bent en de trein in als het moet en door de trein naar de rest lopen :P
Bier.
pi_168042430
Denken in problemen, niet in uitdagingen. Problemen kan je oplossen.
Bier.
  One tough cookie dinsdag 10 januari 2017 @ 22:39:08 #40
169210 liesje1979
pi_168042464
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Erheen rennen, peuk op voor je er bent en de trein in als het moet en door de trein naar de rest lopen :P
Klinkt als een tactiek. Maar dan zal je zien dat je niet van het ene treinstel naar het volgende kan. _O-
pi_168042531
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:39 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Klinkt als een tactiek. Maar dan zal je zien dat je niet van het ene treinstel naar het volgende kan. _O-
Ai :D
Bier.
pi_168042550
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:27 schreef Peterselieman het volgende:
Meyer Werft in Papenburg wil een bredere doorgang voor schepen bij de spoorbrug van Weener. Er zouden aan hun plan geen meerkosten verbonden zijn, maar het herstel zou wel 2 jaar langer duren en pas in 2023 gereed zijn. :') Overleg over de brug is op 23 januari.

https://www.oogtv.nl/2017(...)nd-twee-jaar-langer/
Ligt het nu aan mij of is het echt een gebrek aan ambitie ? de bouw van de compleet nieuwe hanzeboog bij zwolle die 3x zo lang is, duurde 3 jaar.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 januari 2017 @ 22:49:22 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168042891
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

2019?
Zoiets
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ligt het nu aan mij of is het echt een gebrek aan ambitie ? de bouw van de compleet nieuwe hanzeboog bij zwolle die 3x zo lang is, duurde 3 jaar.
Het heeft met het Duitse systeem van planning en budgettering te maken. Daarom zie je ook dat overal op de snelwegen jarenlange werkzaamheden zijn zonder dat je ziet dat er veel gebeurt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 22:50:31 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168042915
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:39 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Klinkt als een tactiek. Maar dan zal je zien dat je niet van het ene treinstel naar het volgende kan. _O-
We gaan niet op je wachten iig :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  One tough cookie dinsdag 10 januari 2017 @ 22:52:50 #45
169210 liesje1979
pi_168043000
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

We gaan niet op je wachten iig :)
Dat verwacht ik ook helemaal niet hoor.
pi_168043146
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:39 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Klinkt als een tactiek. Maar dan zal je zien dat je niet van het ene treinstel naar het volgende kan. _O-
Het zijn rijtuigen vanaf Duisburg, gewoon de trein doorlopen.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 22:56:55 #47
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_168043159
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:34 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Oh.
Roken kan in Keulen, tijd zat, indien geen vertraging, je kan zelfs brood gaan halen bij backwerk of een Korn met een Stange bij Kölner Treff nuttigen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_168044332
Maar na het roken moet je het eerste kwartier apart zitten
  Redactie Sport dinsdag 10 januari 2017 @ 23:38:22 #49
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168044345
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:21 schreef liesje1979 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb alle stops even een een rijtje gezet, maar er is nauwelijks tijd voor roken ;)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
ICE 105                 
Utrecht Centraal                8:33    18      
Arnhem Centraal         9:05    9:08    9       0:03
Oberhausen Hbf          9:58    10:00   13      0:02
Duisburg Hbf            10:06           3    
    
                                     Overstap   0:07
EC 9                                            
Duisburg Hbf                    10:13   4       
Düsseldorf Hbf          10:25   10:27   15      0:02
Köln Hbf                10:50   10:53   7       0:03
Bonn Hbf                11:12   11:14   3       0:02
Koblenz Hbf             11:46   11:48   4       0:02
Mainz Hbf               12:38   12:40   5a/b    0:02
Mannheim Hbf            13:21   13:23   8       0:02
Karlsruhe Hbf           13:47   13:49   2       0:02
Baden-Baden             14:05           7       
                    
                                     Overstap   0:25
RE 4729                                         
Baden-Baden                     14:30   3       
Bühl(Baden)             14:36   14:37   2       0:01
Achern                  14:41   14:42   3       0:01
Renchen                 14:46   14:46   2       0:00
Appenweier              14:50   14:51   2       0:01
Offenburg               14:56   14:59   5       0:03
Gengenbach              15:05   15:06   2 B     0:01
Haslach                 15:15   15:16   1       0:01
Hausach                 15:20   15:21   3       0:01
Hornberg(Schwarzw)      15:28   15:29   1       0:01
Triberg                 15:42   15:43   2       0:01
St Georgen(Schwarzw)    15:56   15:57   2       0:01
Villingen(Schwarzw)     16:05   16:06   1       0:01
Donaueschingen          16:14   16:17   2       0:03
Immendingen             16:27   16:28   4       0:01
Engen                   16:40   16:40   3       0:00
Singen(Hohentwiel)      16:50   16:52   2       0:02
Radolfzell              16:58   17:00   6       0:02
Allensbach              17:05   17:06   2       0:01
Konstanz-Petershausen   17:12   17:13   2       0:01
Konstanz                17:16           3a      
                    
                                     Overstap  16:46
Katamaran                   
Konstanz                        10:02           
Friedrichshafen         10:54           
    
                                     Overstap   0:10
BOB 87568                                       
Friedrichshafen Hafen           11:04   2b      
Friedrichshafen Stadt   11:05           2   
    
                                     Overstap   0:26
IRE 4218                                        
Friedrichshafen Stadt           11:31   3       
Meckenbeuren            11:38   11:38   1       0:00
Ravensburg              11:45   11:46   2       0:01
Aulendorf               12:00   12:01   2       0:01
Bad Schussenried        12:06   12:06   3       0:00
Biberach(Riß)           12:19   12:20   2       0:01
Laupheim West           12:28   12:29   1       0:01
Ulm Hbf                 12:44           3 Nord      
                    
                                     Overstap   0:06
ICE 518                                         
Ulm Hbf                         12:50   1       
Stuttgart Hbf           13:45   13:51   10      0:06
Mannheim Hbf            14:28           3       
                    
                                     Overstap   0:11
EC 8                    
Mannheim Hbf                    14:39   2       
Mainz Hbf               15:18   15:20   3a/b    0:02
Koblenz Hbf             16:11   16:13   3       0:02
Bonn Hbf                16:44   16:46   2       0:02
Köln Hbf                17:05           5       
                    
                                     Overstap   2:09
ICE 104                                         
Köln Hbf                        19:14   4       
Düsseldorf Hbf          19:36   19:38   18      0:02
Duisburg Hbf            19:49   19:51   12      0:02
Oberhausen Hbf          19:56   19:58   9       0:02
Arnhem Centraal         20:58   21:00           0:02
Utrecht Centraal        21:30           5       
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 23:47:19 #50
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168044557
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 23:38 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik heb alle stops even een een rijtje gezet, maar er is nauwelijks tijd voor roken ;)
[ code verwijderd ]

Zouden ze het wel geloven als jij het zegt? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 10 januari 2017 @ 23:51:05 #51
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168044635
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 23:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zouden ze het wel geloven als jij het zegt? :?
Geen idee, maar ik was zelf ook benieuwd of er nog ergens langere stops zouden zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 11 januari 2017 @ 00:36:18 #52
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_168045231
EC9 duh, ik neem altijd de ICE, 1x EC gedaan voor de mooi, doen we niet meer :P, sorry Liesje.

Of je blijft in de ICE zitten en doet net of je niks snapt en stapt in Keulen over op de EC9, heb je 5 extra minuten! Twee peuken makkelijk zat :o .

Of je blijft tot Offenburg in de ICE zitten ben je nog een uur eerder in Konstanz, dan lukt het zeker. :Y *O* .

[ Bericht 15% gewijzigd door bork op 11-01-2017 00:42:11 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport woensdag 11 januari 2017 @ 00:46:01 #53
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168045347
We hebben juist de EC genomen vanwege het Panoramarijtuig langs de Rijn ;)
Oh ja, en het was ook veel goedkoper :+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator woensdag 11 januari 2017 @ 00:54:18 #54
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168045416
Neem wat nicotinepleisters mee :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 11 januari 2017 @ 01:18:00 #55
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_168045552
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 00:54 schreef derLudolf het volgende:
Neem wat nicotinepleisters mee :P
Maar die branden zo kut en die smaken nergens naar...
  Moderator woensdag 11 januari 2017 @ 02:55:31 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168045905
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 01:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Maar die branden zo kut en die smaken nergens naar...
Smaakt vast beter dan een chemokuur
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168045936
Jemig, wat een tijdstip om te posten. Nachtdienst anybody? :P

Edit: nee Salatrel, jij telt niet mee vannacht. Alleen ff naar Leiden en met de taxi vanaf Hollands Spoor terug telt niet mee :')

[ Bericht 43% gewijzigd door MTL op 11-01-2017 03:26:12 ]
pi_168046240


Sneeuw!
  woensdag 11 januari 2017 @ 08:45:30 #59
67174 Dos37
Come on Twente
pi_168046773
Schnee :Y
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 09:15:23 #60
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168047099
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 07:33 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Sneeuw!
Dat is voor vandaag toch? Oh, morgen. Ook goed.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 09:47:57 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168047504
Mooi dat ik vandaag in Enschede zit en niet morgen dus :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 januari 2017 @ 10:12:50 #62
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_168047949
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 03:12 schreef MTL het volgende:
Jemig, wat een tijdstip om te posten. Nachtdienst anybody? :P

Nope :)
pi_168049812
Nou, hoe zit het met de staking?
pi_168050720
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:00 schreef b2py het volgende:
Nou, hoe zit het met de staking?
Ze hadden zich verzameld in de OV Terminal, thv Catharijnetoren.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_168050766
30 man op station, 10 voor het hoofdkantoor en waarschijnlijk nog wat binnen ook. Poeh poeh
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 13:11:39 #66
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168051147
Storm in een glas water dus weer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168051366
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Storm in een glas water dus weer.
Nou ja, als zelfs de VVMC het ietwat voorbarig vindt om te staken...
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_168051678
Een retourticket voor het gehele VRR gebied wat inbegrepen zit bij een voetbalkaartje, is die dan ook geldig vanaf Venlo?
  Redactie Sport woensdag 11 januari 2017 @ 13:45:21 #69
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168051715
Het ene VRR-kaartje is wel geldig naar Venlo en het andere weer niet... Als je zeker wil zijn haal dan even een Zusatzticket, want de controleurs daar schijnen echte nazi's te zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 14:04:36 #70
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168052014
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:45 schreef dennistd het volgende:
de controleurs daar schijnen echte nazi's te zijn.
Dat komt natuurlijk omdat er altijd alleen maar drugsverslaafden en ander uitschot in die treinen zit daar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168052039
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:00 schreef b2py het volgende:
Nou, hoe zit het met de staking?
Het is dan ook geen staking :')
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 14:18:09 #72
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168052245
Nee, dat blijkt :P

Het is een huilbriefje, niks meer en niks minder. Is genoteerd. Aan het werk :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168052256
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 03:12 schreef MTL het volgende:
Jemig, wat een tijdstip om te posten. Nachtdienst anybody? :P

Edit: nee Salatrel, jij telt niet mee vannacht. Alleen ff naar Leiden en met de taxi vanaf Hollands Spoor terug telt niet mee :')
ik was zo van streek door deze opmerking dat ik de trein van 5:42 gepakt heb ipv 6:12
  woensdag 11 januari 2017 @ 14:28:45 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168052433
Dit is 'm dan, de nieuwe RER voor Parijs. De treinen worden gebouwd door Alstom en Bombardier, vanaf 2021 in dienst:





http://www.alstom.com/fr/(...)f-en-ile-de-france-/

[ Bericht 46% gewijzigd door James1988 op 11-01-2017 14:37:39 ]
pi_168052454
quote:
9s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:19 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik was zo van streek door deze opmerking dat ik de trein van 5:42 gepakt heb ipv 6:12
_O-
pi_168052665
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:28 schreef James1988 het volgende:
Dit is 'm dan, de nieuwe RER voor Parijs. De treinen worden gebouwd door Alstom en Bombardier, vanaf 2021 in dienst:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

http://www.alstom.com/fr/(...)f-en-ile-de-france-/
Mooi ding!

Op de Engelse site staat trouwens het hele artikel in het Engels ipv Frans
  woensdag 11 januari 2017 @ 14:48:52 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168052802
Ik zag een tweet van Alstom Frankrijk, vandaar :D
pi_168052963
1860 passagiers in 130 meter trein, goeiedag
pi_168053118
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, dat blijkt :P

Het is een huilbriefje, niks meer en niks minder. Is genoteerd. Aan het werk :P
Velen zijn gewoon aan het werk, als je niet in Utrecht was op het tijdstip van aanvang kon je dus ook niet mee doen.
Overleg =/= staking
  Redactie Sport woensdag 11 januari 2017 @ 15:40:01 #80
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168053840
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:57 schreef b2py het volgende:
1860 passagiers in 130 meter trein, goeiedag
130 meter trein. Zeker 2,5 meter aan beide kanten onbruikbaar door cabines, dus nog 125m over. Die dubbeldeks-stukken zijn niet langer dan 10 meter. Totaal dus 165m trein, van (standaard omgrenzingsprofiel) 3,15m breed. Dat maakt zo'n 520 m². Over de hele trein (inclusief zitplaatsen, rolstoelplaatsen, trappen e.d.) moeten er dus 3,58 mensen per m² gestopt worden. Lijkt me nogal heel erg krap...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168053896
Kan precies. Officiële norm voor het tellen van staanplaatsen is 4 personen per m2 :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 januari 2017 @ 15:50:55 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168054095
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 15:53:56 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168054166
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 15:42 schreef MTL het volgende:
Kan precies. Officiële norm voor het tellen van staanplaatsen is 4 personen per m2 :P
Dus als je alle stoelen eruit sloopt kan het nèt an :P 1860 keer 100 kg is 186 ton. Kunnen ze dat dragen? ook die tussenvloeren van die dubbeldeks? :+ (vast wel, trouwens :Y )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 januari 2017 @ 15:55:59 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168054201
De Chinezen kunnen er ook wat van, waarbij opvalt dat het door de drukte het proces er bepaald niet efficiënter op wordt. Met iets meer discipline hadden ze in diezelfde periode twee metro's kunnen laten rijden en waren meer mensen vervoerd.

Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 15:58:15 #85
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168054233
achterlijk kutvolk. Geen ruimte geven aan uitstappers is het domste wat je kunt doen. Die maken juist plaats voor je 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 januari 2017 @ 16:03:56 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168054321
Wie dacht dat de NS niet meer op de Emmerlijn kwam heeft het volgens dit filmpje mis:
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168054368
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2017 16:03 schreef Peterselieman het volgende:
Wie dacht dat de NS niet meer op de Emmerlijn kwam heeft het volgens dit filmpje mis:
die aftiteling :')
pi_168054372
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 15:40 schreef dennistd het volgende:

[..]

130 meter trein. Zeker 2,5 meter aan beide kanten onbruikbaar door cabines, dus nog 125m over. Die dubbeldeks-stukken zijn niet langer dan 10 meter. Totaal dus 165m trein, van (standaard omgrenzingsprofiel) 3,15m breed. Dat maakt zo'n 520 m². Over de hele trein (inclusief zitplaatsen, rolstoelplaatsen, trappen e.d.) moeten er dus 3,58 mensen per m² gestopt worden. Lijkt me nogal heel erg krap...
Ik denk dat je de vloerlengte onderschat
pi_168054397
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2017 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dus als je alle stoelen eruit sloopt kan het nèt an :P 1860 keer 100 kg is 186 ton. Kunnen ze dat dragen? ook die tussenvloeren van die dubbeldeks? :+ (vast wel, trouwens :Y )
Nederlandse norm, dus voor die kleine Fransen zal het wel op 8 per m2 liggen :')
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 16:09:26 #90
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168054404
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 16:07 schreef Salatrel het volgende:

[..]

die aftiteling :')
Zeker weer zo'n ballenkrabbertje van 14
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 januari 2017 @ 16:11:56 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168054443
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zeker weer zo'n ballenkrabbertje van 14
ik denk een 50+'er die aandacht wil
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 11 januari 2017 @ 16:18:41 #92
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168054574
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 16:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik denk dat je de vloerlengte onderschat
Er zijn per dubbeldeksdeel vijf vis-a-vis zitjes. Van rugleuning naar rugleuning is echt niet meer dan twee meter, eerder minder.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 11 januari 2017 @ 16:43:52 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168055076


Onderin zitten dus meer stoelen dan bovenin, en er is flink wat ruimte voor staanplaatsen.
pi_168055181
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 16:43 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Onderin zitten dus meer stoelen dan bovenin, en er is flink wat ruimte voor staanplaatsen.
Dat strookt niet met de gegeven verblijfstijden
pi_168055481
Trein opgeheven. Sta je daar in Raalte. Iets met een defect aan de deur. Trein vertrekt naar Zwolle. Onbegrijpelijk.
Bier.
  woensdag 11 januari 2017 @ 17:16:47 #96
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168055750
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 16:43 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Onderin zitten dus meer stoelen dan bovenin, en er is flink wat ruimte voor staanplaatsen.
Als ik dat plaatje zo bekijk en de stoelen aan de andere kant van het gangpad er bij denk: wordt dat niet gewoon boven 2+3, en beneden 3+2? Dan heb je boven en beneden evenveel stoelen.
  woensdag 11 januari 2017 @ 17:20:32 #97
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_168055844
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport woensdag 11 januari 2017 @ 17:26:54 #98
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168055996
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 17:16 schreef ReisT het volgende:

[..]

Als ik dat plaatje zo bekijk en de stoelen aan de andere kant van het gangpad er bij denk: wordt dat niet gewoon boven 2+3, en beneden 3+2? Dan heb je boven en beneden evenveel stoelen.
Ik zou zeggen boven een 2+2 opstelling, en beneden een 2(+1 klap) aan de ene kant en staanplaatsen (evt. met klapzitjes in de langsrichting) aan de andere kant.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168056633
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 17:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Trein opgeheven. Sta je daar in Raalte. Iets met een defect aan de deur. Trein vertrekt naar Zwolle. Onbegrijpelijk.
Raalte :')
dag
  Redactie Sport woensdag 11 januari 2017 @ 18:00:57 #100
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168056646
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:00 schreef Peter het volgende:

[..]

Raalte :')
Nee, Wijhe is fijn wou je zeggen :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 januari 2017 @ 18:02:23 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168056688
quote:
Ik hou het alleen bij Nederland wat betreft de street view quiz
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168058516
quote:
12s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:00 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee, Wijhe is fijn wou je zeggen :')
Den Haag *O*
dag
pi_168058650
quote:
12s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:00 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee, Wijhe is fijn wou je zeggen :')
Ik sta echt tienduizend keer liever in Raalte dan in Wijhe. In Raalte is nog een snackbar. Koffie voor ¤1,20 <3
Bier.
  Moderator woensdag 11 januari 2017 @ 19:28:14 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168058678
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 19:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

¤1,20 <3
Klopt :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 11 januari 2017 @ 19:36:48 #105
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168058879
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2017 16:03 schreef Peterselieman het volgende:
Wie dacht dat de NS niet meer op de Emmerlijn kwam heeft het volgens dit filmpje mis:
Waarom rijden ze daar proefritten? :? Er zijn toch wel rustiger stukken spoor?

Blijkbaar is er dus nog wel NS personeel met baanbekendheid voor dat traject :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport woensdag 11 januari 2017 @ 19:41:53 #106
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168059034
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 19:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom rijden ze daar proefritten? :? Er zijn toch wel rustiger stukken spoor?

Blijkbaar is er dus nog wel NS personeel met baanbekendheid voor dat traject :)
Er zal wel een rit gereden moeten worden als opleiding. "Waar zullen we eens heen gaan... Emmen zijn we al een tijd niet meer geweest, zullen we die kant maar op gaan?"
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168059143
Of het zijn gewoon toelatingen?
Bier.
  Redactie Sport woensdag 11 januari 2017 @ 19:51:05 #108
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168059293
Volgens mij is het niet zo dat er op de Emmerlijn bepaalde zaken zitten die nergens anders zitten. Detectieproefritten worden immers tussen Driebergen en Ede gereden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168059345
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 19:51 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is het niet zo dat er op de Emmerlijn bepaalde zaken zitten die nergens anders zitten. Detectieproefritten worden immers tussen Driebergen en Ede gereden.
Volgens jou. Volgens mij is het vermogen op de Emmerlijn lager dan op andere lijnen en zijn er wel afwijkingen, waaronder detectieverbeteringen die er ooit zijn neergelegd aan de hand van SM'90/Railhopper.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 januari 2017 @ 19:59:12 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168059490
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 19:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Volgens jou. Volgens mij is het vermogen op de Emmerlijn lager dan op andere lijnen en zijn er wel afwijkingen, waaronder detectieverbeteringen die er ooit zijn neergelegd aan de hand van SM'90/Railhopper.
En daarom zou je in theorie een D-GTW er ook wel solo moeten kunnen laten rijden tussen Mariënberg en Hardenberg.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 januari 2017 @ 20:00:20 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168059523
Volgens Rijdendetreinen waren er vorig jaar 3.024 storingen op het landelijke spoorwegnet.

18,8 procent hiervan werd veroorzaakt door een defecte trein en 12,1 procent door een seinstoring

https://www.rijdendetreinen.nl/statistieken/2016
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 20:01:48 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168059561
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens Rijdendetreinen waren er vorig jaar 3.024 storingen op het landelijke spoorwegnet.

18,8 procent hiervan werd veroorzaakt door een defecte trein en 12,1 procent door een seinstoring

https://www.rijdendetreinen.nl/statistieken/2016
En ALLE andere door reizigers die te laat instappen, conducteurs die moeten wachten op reizigers die te laat instappen, en machinisten die moeten wachten op conducteurs die moeten wachten op reizigers die te laat instappen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 januari 2017 @ 20:07:17 #113
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168059715
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:28 schreef James1988 het volgende:
Dit is 'm dan, de nieuwe RER voor Parijs. De treinen worden gebouwd door Alstom en Bombardier, vanaf 2021 in dienst:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

http://www.alstom.com/fr/(...)f-en-ile-de-france-/
Echt lelijk. Sorry.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 januari 2017 @ 20:08:18 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168059747
quote:
3s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Echt lelijk. Sorry.
Mag je vinden :Y

Het is wel een kenmerkende kop.
  Redactie Sport woensdag 11 januari 2017 @ 20:08:52 #115
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168059761
quote:
3s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Echt lelijk. Sorry.
Ik vind 'm op zich best wel redelijk, maar die uitsparingen naast de deuren zijn echt te lelijk...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 11 januari 2017 @ 20:10:36 #116
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168059815
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:08 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik vind 'm op zich best wel redelijk, maar die uitsparingen naast de deuren zijn echt te lelijk...
Het zijn denk ik schuifdeuren die enkel zijwaarts openen. Dat heeft meer Transilien-materieel.
  woensdag 11 januari 2017 @ 20:12:57 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168059880
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:08 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mag je vinden :Y

Het is wel een kenmerkende kop.
Ja, zo kun je het ook zeggen. Maar de overstek van de kop wordt niet gecompenseerd door een baanruimer of zo, waardoor het een onevenwichtig geheel wordt. En het lijkt nog meer plastic dan een Flirt... ;(
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 januari 2017 @ 20:14:30 #118
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_168059919
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:28 schreef James1988 het volgende:
Dit is 'm dan, de nieuwe RER voor Parijs. De treinen worden gebouwd door Alstom en Bombardier, vanaf 2021 in dienst:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

http://www.alstom.com/fr/(...)f-en-ile-de-france-/
Jezus Christus te paard..... -O-

Zijn ze wel voorbereid op poortjes op de perron's qua deurafstand...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 januari 2017 @ 20:15:10 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168059934
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En ALLE andere door reizigers die te laat instappen, conducteurs die moeten wachten op reizigers die te laat instappen, en machinisten die moeten wachten op conducteurs die moeten wachten op reizigers die te laat instappen :P
Die halen het verstoringenblok meestal net niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168059998
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 19:36 schreef derLudolf het volgende:


Blijkbaar is er dus nog wel NS personeel met baanbekendheid voor dat traject :)
zelfs als het verlopen zou zijn is het niet heel moeilijk om het opnieuw te krijgen.
  woensdag 11 januari 2017 @ 20:18:59 #121
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168060048
quote:
3s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, zo kun je het ook zeggen. Maar de overstek van de kop wordt niet gecompenseerd door een baanruimer of zo, waardoor het een onevenwichtig geheel wordt. En het lijkt nog meer plastic dan een Flirt... ;(
Het is maar een impressie hè, in het echt ziet hij er waarschijnlijk minder plasticachtig uit.

De Coradia Liner (nieuwe intercity's) zag er op de impressies ook uit als een stuk plastic op wielen, maar van het echte model vind ik dat best meevallen:

  woensdag 11 januari 2017 @ 20:24:23 #122
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_168060180
De inhoud van 2 pretparken (die zojuist gesloten zijn) staat op dit moment op de deur van een dicht station te bonken...
  woensdag 11 januari 2017 @ 20:29:43 #123
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168060313
Waarom is het station dicht?
pi_168060344
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens Rijdendetreinen waren er vorig jaar 3.024 storingen op het landelijke spoorwegnet.

18,8 procent hiervan werd veroorzaakt door een defecte trein en 12,1 procent door een seinstoring

https://www.rijdendetreinen.nl/statistieken/2016
De gehele groei aan storingen is vrijwel gelijk aan de groei van het aantal defecte treinen..
pi_168060397
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:30 schreef b2py het volgende:

[..]

De gehele groei aan storingen is vrijwel gelijk aan de groei van het aantal defecte treinen..
Wat? Een percentage is relatief? Huh?
Bier.
pi_168060457
Oh je hebt het niet over de statistiek maar over dat de kleine groei in storingen komt door een toename van het aantal defecte treinen hoop ik?
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 januari 2017 @ 20:38:11 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168060567
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:30 schreef b2py het volgende:

[..]

De gehele groei aan storingen is vrijwel gelijk aan de groei van het aantal defecte treinen..
Ook fors meer seinstoringen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 januari 2017 @ 20:42:29 #128
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168060720
Breda staat op #3 bij stations met de meeste storingen. Komt vast door de ICd :s)
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 20:42:33 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168060722
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:08 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mag je vinden :Y

Het is wel een kenmerkende kop.
Tegen die tijd (2021) is het belegen. Er rijden een land verderop sinds 2012 al Hamsterbacken. Daar lijkt dit wel verdomd veel op sowieso.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168060779
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh je hebt het niet over de statistiek maar over dat de kleine groei in storingen komt door een toename van het aantal defecte treinen hoop ik?
Absolute aantallen inderdaad ;)
  woensdag 11 januari 2017 @ 21:41:52 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168062661
Hoogeveen: "Regio-IC's verbeteren verbinding randstad - Noorden"

Het Mastwijkisme is dus nog niet uitgebannen? :P
  woensdag 11 januari 2017 @ 22:18:48 #132
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_168063853
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:29 schreef James1988 het volgende:
Waarom is het station dicht?
verdacht pakketje
  woensdag 11 januari 2017 @ 22:19:04 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_168063863
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het is maar een impressie hè, in het echt ziet hij er waarschijnlijk minder plasticachtig uit.

De Coradia Liner (nieuwe intercity's) zag er op de impressies ook uit als een stuk plastic op wielen, maar van het echte model vind ik dat best meevallen:

Dat is het stel met het rood erin toch? Die met dat blauwe kwam ik van de zomer tegen in midden Frankrijk. Ontzettend lelijk. Die rode gaat nog wel, maar of dat is door de kleur, dat weet ik niet precies.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 januari 2017 @ 22:26:14 #134
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168064111
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De inhoud van 2 pretparken (die zojuist gesloten zijn) staat op dit moment op de deur van een dicht station te bonken...
[ afbeelding ]
Parijs Disneyland toevallig?
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 22:26:58 #135
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168064141
Nee ik denk Pornopark Schaamharen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 januari 2017 @ 22:27:30 #136
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168064159
quote:
9s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee ik denk Pornopark Schaamharen.
Niet de befteling noemen :{w
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 22:30:04 #137
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168064250
Jij moet nog een hoop leren -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 januari 2017 @ 22:31:42 #138
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168064317
quote:
15s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Jij moet nog een hoop leren -O-
Want :')
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  woensdag 11 januari 2017 @ 22:33:11 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168064360
quote:
3s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is het stel met het rood erin toch? Die met dat blauwe kwam ik van de zomer tegen in midden Frankrijk. Ontzettend lelijk. Die rode gaat nog wel, maar of dat is door de kleur, dat weet ik niet precies.
Het voorste stel, die blauwe met de Alsace-bestickering, draagt de naam Régiolis (Alstom noemt 'm de Coradia Polyvalent). 13 Franse regio's hebben zulke treinstellen besteld, net als de spoorwegen uit Roemenië en Algerije.

Het achterste treinstel is de Coradia Liner, waar onze toekomstige ICNG ook op is gebaseerd. Deze zijn door SNCF besteld in opdracht van de Franse overheid, om het intercitynetwerk (TET) een boost te geven. Daar rijden nu nog veel Corail-rijtuigen rond, de Liners zullen dit overnemen.

De bestickering van de Regiolis is in elke regio anders, want de regio's financieren de treinstellen en de regionale treindiensten (TER) zelf. De Intercitytreinen worden door SNCF gereden en dragen de "Grandes lignes"-huisstijl (Carmillon) die nu ook steeds vaker op TGVs wordt toegepast.
  Moderator woensdag 11 januari 2017 @ 22:36:58 #140
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168064502
quote:
9s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee ik denk Pornopark Schaamharen.
Slagharen, daar geniet je nog het meest. Goede herinneringen aan, vaak geweest :D

Jantje Beton organiseerde altijd voor basisschoolkinderen uit arme gezinnen een dagje Slagharen. De stichting waar ik vrijwilliger was vroeg dat ook altijd aan. Ik mocht dan altijd mee als begeleiding.
Maar kinderen uit groep 7/8 vinden begeleiding niet cool, we waren er vooral ter geruststelling van de ouders. Prima, hadden wij als begeleiders ook een dagje uit.

Ooit ¤35 in een arcade ding gesmeten. Teenage mutant turtles helemaal uitgespeeld :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 11 januari 2017 @ 23:13:18 #141
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168065791
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het achterste treinstel is de Coradia Liner, waar onze toekomstige ICNG ook op is gebaseerd.
Je hebt vriendjes bij Alstom? Ze houden alles rond de ICNG nog angstvalling geheim, waar die precies op gebaseerd is willen ze niet zeggen...
  Redactie Sport woensdag 11 januari 2017 @ 23:30:52 #142
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168066452
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 23:13 schreef ReisT het volgende:

[..]

Je hebt vriendjes bij Alstom? Ze houden alles rond de ICNG nog angstvalling geheim, waar die precies op gebaseerd is willen ze niet zeggen...
Het lijkt er wel wat op, maar echt hetzelfde vind ik ze niet:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168066933
De ICNG is voor zover ik weet niet direct gebaseerd op de Coradia Liner V200, maar is een ontwerp specifiek voor NS. Ze delen wel een (groot?) aantal dingen qua ontwerp.
Sorry, ik heb geen linkje om het openbaar te onderbouwen :P

Edit: overigens zal jullie nieuwsgierigheid over niet al te lange tijd bevredigd worden, als ik mij niet vergis.

[ Bericht 9% gewijzigd door MTL op 12-01-2017 00:36:38 ]
  Redactie Sport donderdag 12 januari 2017 @ 00:01:46 #144
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168067381
Oeh, spannend :9~
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 12 januari 2017 @ 01:13:44 #145
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168068281
BVG_Kampagne twitterde op maandag 09-01-2017 om 16:45:42 Noch acht Tage bis zur Fashion Week und schon liegt überall weißes Pulver.📷: https://t.co/LtAbgO9qjd reageer retweet
_O-
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 12 januari 2017 @ 01:15:20 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168068299
:')

Dat is vlakbij het Deutsches TechnikMuseum toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 12 januari 2017 @ 01:46:58 #147
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168068549
quote:
10s.gif Op donderdag 12 januari 2017 01:15 schreef Dr_Flash het volgende:
:')

Dat is vlakbij het Deutsches TechnikMuseum toch?
Het was even zoeken, maar het is vlak bij Schlesisches Tor. Wel dezelfde lijn (U1) maar zo'n 4,5km verderop.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168068744
Pff, heb ik weer :P
Rij ik weer eens het nachtnet, word ik even voor Amsterdam Lelylaan gebeld: of ik de trein op Lelylaan stop wilde zetten. Er was een ICT storing op de treindienstleiderspost, waardoor er tussen Lelylaan, Sloterdijk en Amsterdam Centraal niets meer te bedienen was.
Toen bleek dat het niet zo snel opgelost was, hebben we de reizigers die toch in de buurt moesten zijn er uit gelaten op Lelylaan en zijn toen omgekeerd richting Schiphol, om daar opnieuw om te keren en via de Zuidtak naar Weesp te rijden. Een extra pendeltrein tussen Amsterdam Centraal en Weesp was ingelegd om de reizigers vanaf Amsterdam toch naar Utrecht en Schiphol te krijgen, dus na reizigers uit te hebben gewisseld konden we met ongeveer +25 verder richting Utrecht. Uiteindelijk met ongeveer +20 aangekomen.
Zo de terugweg weer, we gaan het meemaken :+

Edit: terugweg tot nu toe vlekkeloos verlopen. De storing was gelukkig opgelost, dus we zijn weer via Amsterdam Centraal gereden :)

Edit 2: laat maar weer. Defect wissel bij Schiedam. Totale schade weer +10 :(

[ Bericht 8% gewijzigd door MTL op 12-01-2017 06:21:22 ]
pi_168068769
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 03:51 schreef MTL het volgende:
Pff, heb ik weer :P
Rij ik weer eens het nachtnet, word ik even voor Amsterdam Lelylaan gebeld: of ik de trein op Lelylaan stop wilde zetten. Er was een ICT storing op de treindienstleiderspost, waardoor er tussen Lelylaan, Sloterdijk en Amsterdam Centraal niets meer te bedienen was.
Toen bleek dat het niet zo opgelost waren hebben we de reizigers die toch in de buurt moesten zijn er uit gelaten op Lelylaan en toen omgekeerd richting Schiphol om daar opnieuw om te keren en via de Zuidtak naar Weesp te rijden. Een extra pendeltrein tussen Amsterdam Centraal en Weesp was ingelegd om de reizigers vanaf Amsterdam toch naar Utrecht en Schiphol te krijgen, dus na reizigers uit te hebben gewisseld konden we met ongeveer +25 verder richting Utrecht. Uiteindelijk met ongeveer +20 aangekomen.
Zo de terugweg weer, we gaan het meemaken :+
zit Lelylaan niet op slot snachts joh?
pi_168068822
HC is speciaal even gaan kijken of de reizigers er uit konden. Dat was gelukkig voor hen het geval :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')