SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 10-01-2017 22:14:38 ]Er werd gesproken over jaarlijkse modules dus het lijkt nogal mee te vallen met het structureel moeten vervullen van werktaken in privétijd.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 21:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan zou de baas tijd moeten roosteren om de e-learning te moeten doen. Natuurlijk mag een baas wat van je vragen af en toe om over te werken, maar structureel werktaken in privétijd plannen lijkt mij geen goed idee.
Daarbij lijkt het mij veel effectiever om mensen zelf te laten bepalen op welk moment zij deze bijscholing doen, in plaats van dat voor ze te gaan inroosteren. Maar je moet die uren vervolgens natuurlijk wel compenseren als werkgever.
Wat mij verder steekt is dat de boze machinisten en conducteurs zich richting het publiek dikwijls verschuilen achter het (in mijn ogen non-)argument van de veiligheid die in het geding zou zijn door te eentonige reisroutes. Als ik nu dan lees dat men het blijkbaar vertikt om de eigen kennis op peil te houden, wanneer dit buiten kantooruren dient te gebeuren, dan vraag ik me oprecht af hoe serieus die mensen die eerder genoemde veiligheid nemen.b2py
Beton!Er staat niet hoeveel, als het er 20 zijn...quote:Op dinsdag 10 januari 2017 21:31 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Er werd gesproken over jaarlijkse modules dus het lijkt nogal mee te vallen met het structureel moeten vervullen van werktaken in privétijd.
Daarbij lijkt het mij veel effectiever om mensen zelf te laten bepalen op welk moment zij deze bijscholing doen, in plaats van dat voor ze te gaan inroosteren. Maar je moet die uren vervolgens natuurlijk wel compenseren als werkgever.
Wat mij verder steekt is dat de boze machinisten en conducteurs zich richting het publiek dikwijls verschuilen achter het (in mijn ogen non-)argument van de veiligheid die in het geding zou zijn door te eentonige reisroutes. Als ik nu dan lees dat men het blijkbaar vertikt om de eigen kennis op peil te houden, wanneer dit buiten kantooruren dient te gebeuren, dan vraag ik me oprecht af hoe serieus die mensen die eerder genoemde veiligheid nemen.Jezus, dat je met een aktielijst komt (ja, ook maar met een 'k' ), OK. Maar zorg verdomme dan wel dat je goed geïnformeerd bent over punten.
Solver zou 'konstanz' (pun intended ) ingezet worden. Dat is wel de bak van de eeuw.
Solver is een computerprogramma dat bij puinhopen kan worden ingezet. Het programma kijkt naar het beschikbare personeel en spuugt er zo efficiënt mogelijk diensten uit, met inachtneming van de tijden die vermeld staan in de CAO en stuurt deze naar het personeel. Op de railpocket komt dan een 'S' te staan als bron van het dienstkaartje.
Dat lukt natuurlijk nooit helemaal, dus geeft het programma voorstellen voor de overgebleven treinen. Die moeten dan handmatig door de bijsturing bijgestuurd worden. Daar ging het mis: collega's kregen een nieuw dienstkaartje, hoorden dat Solver was ingezet, en namen aan dat het Solver was die de normtijden niet in acht nam. Nee beste collega's, dat was de bijsturing, vandaar dat er een 'B' als bron staat. En dat mag de bijsturing gewoon doen volgens diezelfde cao, in tegenstelling tot Solver die wél de normtijden aan moet houden.
Solver moet handmatig aangezet worden en dat mag enkel met toestemming van de OR. Dat is afgelopen jaar exact één keer gebeurd bij mijn weten. Ik heb persoonlijk nog nooit een dienstkaartje ontvangen dat door Solver gegenereerd was.
Constant is dus, eh, ietwat overdrevenDuvel
Gevallen engel.Onzin, oprotten met je getrol.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Loop niet zo gigantisch te zeiken met je gedoe. Je zet gewoon de stroom d'rop en als het donker wordt is er godverdomme stroomuitval, autist.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De PaepeDuvel
Gevallen engel.Als het al te moeilijk is om het plaatje in de OP te vervangen...quote:Op dinsdag 10 januari 2017 21:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Er staat niet hoeveel, als het er 20 zijn...Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepebork
Schaffner ohne ZwangzugWaar is prins Pils gebleven?I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...Duvel
Gevallen engel.Opgedronken, ik had dorst.quote:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepebork
Schaffner ohne ZwangzugProost!quote:I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...Salatrel
Salatrelehhh De actie die A.M.K. Op touw heeft gezet staan los van de inspanningen van de vakbonden. De vakbonden zijn niet betrokken bij de acties van A.M.K.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 21:31 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Er werd gesproken over jaarlijkse modules dus het lijkt nogal mee te vallen met het structureel moeten vervullen van werktaken in privétijd.
Daarbij lijkt het mij veel effectiever om mensen zelf te laten bepalen op welk moment zij deze bijscholing doen, in plaats van dat voor ze te gaan inroosteren. Maar je moet die uren vervolgens natuurlijk wel compenseren als werkgever.
Wat mij verder steekt is dat de boze machinisten en conducteurs zich richting het publiek dikwijls verschuilen achter het (in mijn ogen non-)argument van de veiligheid die in het geding zou zijn door te eentonige reisroutes. Als ik nu dan lees dat men het blijkbaar vertikt om de eigen kennis op peil te houden, wanneer dit buiten kantooruren dient te gebeuren, dan vraag ik me oprecht af hoe serieus die mensen die eerder genoemde veiligheid nemen.Duvel
Gevallen engel.Oh, krijgen we dat weer.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 21:55 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ehhh De actie die A.M.K. Op touw heeft gezet staan los van de inspanningen van de vakbonden. De vakbonden zijn niet betrokken bij de acties van A.M.K.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepedennistd
FOK!sport *O*Kan me voorstellen dat je de tijd wilt hebben om over te stappen. Aan de andere kant: al buschauffeurs hebben we midden in de spits overstappen van 2 minuten tussen de bussen...quote:[..]
Bedoelen ze nou de rijtijden?
nee, tijd tussen treinen. voorheen altijd minimaal 20 minuten ook in bijsturingsituaties daar is men vanaf gestapt en alleen gepland nog minimaal 20 minuten (tenzij passagieren dan mocht het altijd al minder zijn)Als chauffeurs zijn we niet anders gewend dat we eten van huis meenemen. De meesten gewoon brood, maar ook een bakje eten opwarmen in de magnetron gebeurt vrij veel. Ik begrijp dat dat onder machinisten dus totaal niet gebeurt?quote:Tja, ik werd laatst op weg naar en van de kantine ook wel aangeschoten door reizigers. Kost je misschien twee minuten, maar daar ga je echt niet dood aan... Op een ander moment pak je die twee minuten wel weer terug.
de minimaal lengte van de pauze verschilt per schaftlocatie. met de sluiting van de bedrijfsrestaurants en invoering van de pauzepas waarmee personeel met korting bij Julia's, smullers, broodzaak, kiosk terecht kan is ook de regel geüniformeerd personeel heeft voorrang komen te vervallen en is het dus gewoon achteraan aansluiten. kan je vertellen dat wanneer met je eten in het verblijf aankomt en je ook nog wat tijd kwijt bent aan toiletbezoek er weinig tijd overblijft.Dat kan ik me voorstellen ja. Maar hoeveel tijd van tevoren zijn die nieuwe roosters dan bekend? Als het meer dan twee-drie weken is dan lijkt me dat toch niet zo'n probleem.quote:[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er dan ineens vijf vroege diensten een late dienst worden...
klopt. er wordt echter wel met diensten geschoven. het patroon qua vroeg / laat / nacht en de rustdagen blijven weliswaar intact maar de begin en eindtijden kunnen (enorm) verschillen wat het plannen van privé activiteiten om je werktijden heen lastig maaktDat ze het je thuis laten doen kan ik in komen (beschikbaarheid van pc's e.d.), maar de tijd zou gewoon vergoed moeten worden.quote:[..]
Dat zegt me niks, kan ik dus niet over oordelen.
icoon modules zijn jaarlijks terugkerende E-learning modules om kennis van bepaalde onderwerpen op pijl te houden. I.p.v. mensen de gelegenheid te geven om dit tijdens de dienst te doen probeert men dit elke keer weer thuis te laten doenDan kan ik het me voorstellen ja. Als machinist moet je inderdaad je cabine uit om te sleutelen, nogal onhandig en vertragingsgevoelig. Wat lengte betreft: ik kan me niet voorstellen dat een regionale vervoerder met 3x GTW 2/8 wel het achterste stel goed in de gaten kan houden.quote:Dat gebeurt bij andere vervoerders al jaren zonder problemen. Waarom zou het bij NS bij een enkele trein niet kunnen?
NS treinen zijn over het algemeen wat langer en bovendien niet voorzien van eenmansbediening waarmee volgens de geldende procedures vertrokken kan worden.Zaken die niet toegestaan zijn (zeker als het gevaar kan opleveren) zou ik ook niet gaan uitvoeren nee. Lijkt me toch dat degene die je dat op wil leggen bij de bijsturing daarvoor ook op het matje geroepen zou moeten worden...quote:Tja, als ze 3x achter elkaar te horen hebben gekregen van verschillende machinisten dat ze iets niet willen dan kan ik me voorstellen dat ze de vierde keer wat kribbiger reageren als je ook nee zegt...
Iets niet willen is iets anders als gevraagd worden om iets te doen wat volgens regelgeving niet is toegestaan en dat vervolgens weigeren. Men probeert er af en toe zelfs druk op te leggen door vervolgens over werkweigering te beginnen.Dat is inderdaad nog wel een stukje... Waarom zijn er dat soort ritten, en is het niet goedkoper om als NS zelf auto's te hebben staan op wat strategische plekken (die eventueel de volgende dag door goedkope studenten weer op de juiste plek neergezet worden)?quote:Ik stel voor om dienstfietsen te gaan gebruiken ipv taxi's. Zijn altijd op tijd en rijden nooit verkeerd.
er zijn zelfs taxiritten van amsterdam naar rotterdam dat is een beetje ver met de dienstfietsDan moeten die tochtstrips gewoon vervangen worden. Dat soort dingen zou bij het regulier onderhoud meegenomen moeten worden (wel via een lijst met punten die gemeld zijn, zodat ze niet onnodig gecontroleerd worden).quote:Dat is echt niet alleen iets wat bij NS voorkomt. Overigens komt het smerige vaak door je eigen collega's, dus spreek die er eens op aan.
voorbeeld van lawaai: tocht/isolatiestrips van cabinedeuren die volledig weggerot zijn. smerigheid: de frontruit die van binnen 'gereinigd' is met dezelfde doek die men ook voor de vloer gebruiktMaar dan nog: ik mag niet hopen dat het spoor er bij ligt zoals sommige wegen waar ik met de bus overheen moet. Dan hobbel je namelijk past echt alle kanten op. Zijn de machinistenstoelen eigenlijk luchtgeveerd? Dat scheelt namelijk al heel veel ten opzichten van een gasveer kan ik je vertellen (zeker voor je heupen).quote:Wat heeft een machinist met zijn knieën en heupen te doen? Die zit gewoon op zijn stoel. En wat moet een buschauffeur dan wel niet die over een slechte klinkerweg rijdt...
meer dan je denkt... Ook de machinist schommelt in zijn stoel alle kanten op.Ik kan me voorstellen dat je niet zonder kunt. Maar waarom buiten de openingstijden geen kluisje waar een reserve-GSM of reserve-Railpocket ligt dat door de bijsturing (of wie dan ook) op afstand voor je te openen is zodat je in elk geval bij aanvang dienst werkend spul hebt. Telefoonnummers zouden dan gewoon doorgeschakeld moeten kunnen worden met een druk op de knop. Dan kun je na afloop van je dienst (als er wel iemand is, ik neem aan dat er geen diensten na 23u beginnen en voor 7u eindigen tenminste) je kapotte spul wel inleveren.quote:[..]
Tja, dat kost geld. Je kunt er ook voor zorgen dat als je ergens problemen mee hebt er wat reservemateriaal ligt, en dat als je dat gebruikt even belt zodat het aangevuld kan worden.
met hulpmiddelen doelt men op apparatuur als de GSM, railpocket en dergelijke. daar kun je niet zomaar even een andere van van de plank pakken en daar je dienst mee gaan doen. ondanks het feit dat het facilitair bureau ruimere openingstijden heeft dan het management beginnen ze 'pas' om 07:00 en gaat de laatste om 23:00 naar huis.Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk dus dan krijg je dat soort levertijden. Overigens snap ik niet dat een enorm bedrijf als NS geen voorraad heeft om missers bij de levering op te vangen, of bijvoorbeeld kapotte kleding direct te vervangenquote:Ik ken bedrijven waar je 2x per jaar wat kunt bestellen en dan maar moet hopen dat vanuit het verre oosten het juiste geleverd wordt (als het überhaupt al komt). En anders gewoon een half jaar kunt wachten.
vorige leverancier kon je heel het jaar door bestellen (van het puntenbudget wat je per jaar kreeg) tegenwoordig moet je in december bestellen wat je in mei nodig denkt te hebben en in de zomer wat je in de winter nodig denkt te hebbenEen nuttige app dus, maar batterijvretend is niet handig nee.... Wel een goede reden om in het tweede deel van je dienst niet meer bereikbaar te zijn trouwens.quote:Ken ik niet, dus geen oordeel
Airwatch is beveiligingssoftware voor smartphones kan men de boel wat controleren maar ook op afstand de boel wipen als je hem kwijtraakt of hij gejat is. ook worden bedrijfsapps automatisch geinstalleerd enzovoort. je hebt er vooral last van omdat het constant actief is en batterij vreetPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenDeaDLocK2K
Bier.Stuur hem vooral een berichtje. Ik heb hem denk ik weggejaagd met m'n kritiek op z'n afkortingengebruik.quote:Bier.Salatrel
Salatrelja zeker wat betreft de werklijnen. Heb van een lokale vertegenwoordiger die inzage heeft gehad in de concept werklijnen voor april van Rotterdam dat het bijna te mooi is om waar te zijn dat dit het ook echt zou gaan worden. Het pakket is in jaren niet zo mooi geweest.quote:
Eerst maar eens even afwachten totdat we wat ter inzage krijgen.Dr_Flash
CubeMeisterJe had heus wel mee gemogen hoorquote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenquote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:57 schreef Salatrel het volgende:
[..]
(Ik wens overigens niemand een patatje van de Smullers toe maar dat is weer een ander punt)DeaDLocK2K
Bier.Ik hou echt van alle snackbars het meest van de te zoute, te lang gebakken patat van de Smullers <3 En die vieze vette zoete majooooo <3 Ik wil er een zwembad van <3Bier.Duvel
Gevallen engel.Ik doelde eigenlijk op weer allerlei machinistencollectieven die naar believen de boel platgooien. Ik hoop voor jullie dat de werklijnen wel echt zo mooi worden overigens.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:02 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja zeker wat betreft de werklijnen. Heb van een lokale vertegenwoordiger die inzage heeft gehad in de concept werklijnen voor april van Rotterdam dat het bijna te mooi is om waar te zijn dat dit het ook echt zou gaan worden. Het pakket is in jaren niet zo mooi geweest.
Eerst maar eens even afwachten totdat we wat ter inzage krijgen.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De PaepeSorry, ben er afgelopen november nog geweest. In een specifiek hotel, iets met een graf en een Zeppelin of zo...quote:
Laat ik het zo zeggen: het lag er nog, en ik heb een andere locatie in gedachten voor mijn voorjaarsvakantie
Edit: Graf moest natuurlijk met een hoofdletter
Overigens blijft het prima toeven langs de Bodensee.bork
Schaffner ohne Zwangzugah, lichtgeraakt of jij was er met de botte bijl ingegaan?quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Stuur hem vooral een berichtje. Ik heb hem denk ik weggejaagd met m'n kritiek op z'n afkortingengebruik.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...b2py
Beton!Beidequote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:12 schreef bork het volgende:
[..]
ah, lichtgeraakt of jij was er met de botte bijl ingegaan?b2py
Beton!Aye chefquote:Op dinsdag 10 januari 2017 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als het al te moeilijk is om het plaatje in de OP te vervangen...DeaDLocK2K
Bier.Het is terug te lezen. Ik denk niet dat ik lichtgeraakt heb gereageerd. Begin december geloof ik.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:12 schreef bork het volgende:
[..]
ah, lichtgeraakt of jij was er met de botte bijl ingegaan?Bier.Werd die patat maar ' te lang' gebakken. Meestal is het slappe, melige zooi !quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik hou echt van alle snackbars het meest van de te zoute, te lang gebakken patat van de Smullers <3 En die vieze vette zoete majooooo <3 Ik wil er een zwembad van <3Take on the situation, but not the torment ...DeaDLocK2K
Bier.Heb ik nog nooit als ervaring gehad.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:18 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Werd die patat maar ' te lang' gebakken. Meestal is het slappe, melige zooi !Bier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DeaDLocK2K
Bier.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:21 schreef liesje1979 het volgende:Moet wel lukken. Ekte rokers vinden die plekken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bier.DeaDLocK2K
Bier.En de niet-rokers ruiken de rookplek meestal snel en wijzen dan waar hij is. Vet handig.Bier.Peterselieman
Maffe FriesMeyer Werft in Papenburg wil een bredere doorgang voor schepen bij de spoorbrug van Weener. Er zouden aan hun plan geen meerkosten verbonden zijn, maar het herstel zou wel 2 jaar langer duren en pas in 2023 gereed zijn. Overleg over de brug is op 23 januari.
https://www.oogtv.nl/2017(...)nd-twee-jaar-langer/Altijd onderweg naar het avontuurDeaDLocK2K
Bier.In Duitsland is een goede vuistregel 2 a 3 rookplekken per perron. Altijd afgebakend met oranje verf in een vierkant om een put die fungeert als asbak. Ze zitten meestal sowieso aan de uiteindes van de perrons, maar heeeel soms is er een in het midden. Er zijn een paar compleet rookvrije stations in het fernverkehr, maar heel veel in de S-Bahn.Bier.DeaDLocK2K
Bier.2019?quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:27 schreef Peterselieman het volgende:
Overleg over de brug is op 23 januari.Bier.Ik heb geen idee welke stations we allemaal tegenkomen.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
In Duitsland is een goede vuistregel 2 a 3 rookplekken per perron. Altijd afgebakend met oranje verf in een vierkant om een put die fungeert als asbak. Ze zitten meestal sowieso aan de uiteindes van de perrons, maar heeeel soms is er een in het midden. Er zijn een paar compleet rookvrije stations in het fernverkehr, maar heel veel in de S-Bahn.Dr_Flash
CubeMeisterquote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:21 schreef liesje1979 het volgende:Niet in Duisburg. Wel in Baden-Baden. Op de terugweg misschien in Friedrichshafen, verder eigenlijk nergens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenOh.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet in Duisburg. Wel in Baden-Baden. Op de terugweg misschien in Friedrichshafen, verder eigenlijk nergens.Dr_Flash
CubeMeisterJa, maar 200 meter lopen naar het strafschopgebied, peukie paffen en 200 meter terug lopen gaat niet lukken in 4 minutenquote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En de niet-rokers ruiken de rookplek meestal snel en wijzen dan waar hij is. Vet handig.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDeaDLocK2K
Bier.Erheen rennen, peuk op voor je er bent en de trein in als het moet en door de trein naar de rest lopenBier.Klinkt als een tactiek. Maar dan zal je zien dat je niet van het ene treinstel naar het volgende kan.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Erheen rennen, peuk op voor je er bent en de trein in als het moet en door de trein naar de rest lopenDeaDLocK2K
Bier.Aiquote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:39 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Klinkt als een tactiek. Maar dan zal je zien dat je niet van het ene treinstel naar het volgende kan.Bier.Ligt het nu aan mij of is het echt een gebrek aan ambitie ? de bouw van de compleet nieuwe hanzeboog bij zwolle die 3x zo lang is, duurde 3 jaar.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:27 schreef Peterselieman het volgende:
Meyer Werft in Papenburg wil een bredere doorgang voor schepen bij de spoorbrug van Weener. Er zouden aan hun plan geen meerkosten verbonden zijn, maar het herstel zou wel 2 jaar langer duren en pas in 2023 gereed zijn. Overleg over de brug is op 23 januari.
https://www.oogtv.nl/2017(...)nd-twee-jaar-langer/wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.Peterselieman
Maffe FriesZoietsquote:Het heeft met het Duitse systeem van planning en budgettering te maken. Daarom zie je ook dat overal op de snelwegen jarenlange werkzaamheden zijn zonder dat je ziet dat er veel gebeurt.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ligt het nu aan mij of is het echt een gebrek aan ambitie ? de bouw van de compleet nieuwe hanzeboog bij zwolle die 3x zo lang is, duurde 3 jaar.Altijd onderweg naar het avontuurDr_Flash
CubeMeisterWe gaan niet op je wachten iigquote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:39 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Klinkt als een tactiek. Maar dan zal je zien dat je niet van het ene treinstel naar het volgende kan.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenb2py
Beton!Het zijn rijtuigen vanaf Duisburg, gewoon de trein doorlopen.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:39 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Klinkt als een tactiek. Maar dan zal je zien dat je niet van het ene treinstel naar het volgende kan.bork
Schaffner ohne ZwangzugRoken kan in Keulen, tijd zat, indien geen vertraging, je kan zelfs brood gaan halen bij backwerk of een Korn met een Stange bij Kölner Treff nuttigen.quote:I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...dennistd
FOK!sport *O*quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:21 schreef liesje1979 het volgende:Ik heb alle stops even een een rijtje gezet, maar er is nauwelijks tijd voor rokenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85ICE 105
Utrecht Centraal 8:33 18
Arnhem Centraal 9:05 9:08 9 0:03
Oberhausen Hbf 9:58 10:00 13 0:02
Duisburg Hbf 10:06 3
Overstap 0:07
EC 9
Duisburg Hbf 10:13 4
Düsseldorf Hbf 10:25 10:27 15 0:02
Köln Hbf 10:50 10:53 7 0:03
Bonn Hbf 11:12 11:14 3 0:02
Koblenz Hbf 11:46 11:48 4 0:02
Mainz Hbf 12:38 12:40 5a/b 0:02
Mannheim Hbf 13:21 13:23 8 0:02
Karlsruhe Hbf 13:47 13:49 2 0:02
Baden-Baden 14:05 7
Overstap 0:25
RE 4729
Baden-Baden 14:30 3
Bühl(Baden) 14:36 14:37 2 0:01
Achern 14:41 14:42 3 0:01
Renchen 14:46 14:46 2 0:00
Appenweier 14:50 14:51 2 0:01
Offenburg 14:56 14:59 5 0:03
Gengenbach 15:05 15:06 2 B 0:01
Haslach 15:15 15:16 1 0:01
Hausach 15:20 15:21 3 0:01
Hornberg(Schwarzw) 15:28 15:29 1 0:01
Triberg 15:42 15:43 2 0:01
St Georgen(Schwarzw) 15:56 15:57 2 0:01
Villingen(Schwarzw) 16:05 16:06 1 0:01
Donaueschingen 16:14 16:17 2 0:03
Immendingen 16:27 16:28 4 0:01
Engen 16:40 16:40 3 0:00
Singen(Hohentwiel) 16:50 16:52 2 0:02
Radolfzell 16:58 17:00 6 0:02
Allensbach 17:05 17:06 2 0:01
Konstanz-Petershausen 17:12 17:13 2 0:01
Konstanz 17:16 3a
Overstap 16:46
Katamaran
Konstanz 10:02
Friedrichshafen 10:54
Overstap 0:10
BOB 87568
Friedrichshafen Hafen 11:04 2b
Friedrichshafen Stadt 11:05 2
Overstap 0:26
IRE 4218
Friedrichshafen Stadt 11:31 3
Meckenbeuren 11:38 11:38 1 0:00
Ravensburg 11:45 11:46 2 0:01
Aulendorf 12:00 12:01 2 0:01
Bad Schussenried 12:06 12:06 3 0:00
Biberach(Riß) 12:19 12:20 2 0:01
Laupheim West 12:28 12:29 1 0:01
Ulm Hbf 12:44 3 Nord
Overstap 0:06
ICE 518
Ulm Hbf 12:50 1
Stuttgart Hbf 13:45 13:51 10 0:06
Mannheim Hbf 14:28 3
Overstap 0:11
EC 8
Mannheim Hbf 14:39 2
Mainz Hbf 15:18 15:20 3a/b 0:02
Koblenz Hbf 16:11 16:13 3 0:02
Bonn Hbf 16:44 16:46 2 0:02
Köln Hbf 17:05 5
Overstap 2:09
ICE 104
Köln Hbf 19:14 4
Düsseldorf Hbf 19:36 19:38 18 0:02
Duisburg Hbf 19:49 19:51 12 0:02
Oberhausen Hbf 19:56 19:58 9 0:02
Arnhem Centraal 20:58 21:00 0:02
Utrecht Centraal 21:30 5PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenDr_Flash
CubeMeisterZouden ze het wel geloven als jij het zegt?quote:Op dinsdag 10 januari 2017 23:38 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik heb alle stops even een een rijtje gezet, maar er is nauwelijks tijd voor roken
[ code verwijderd ]Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleendennistd
FOK!sport *O*Geen idee, maar ik was zelf ook benieuwd of er nog ergens langere stops zouden zijn.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 23:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zouden ze het wel geloven als jij het zegt?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenbork
Schaffner ohne ZwangzugEC9 duh, ik neem altijd de ICE, 1x EC gedaan voor de mooi, doen we niet meer , sorry Liesje.
Of je blijft in de ICE zitten en doet net of je niks snapt en stapt in Keulen over op de EC9, heb je 5 extra minuten! Twee peuken makkelijk zat .
Of je blijft tot Offenburg in de ICE zitten ben je nog een uur eerder in Konstanz, dan lukt het zeker. .
[ Bericht 15% gewijzigd door bork op 11-01-2017 00:42:11 ]I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...dennistd
FOK!sport *O*We hebben juist de EC genomen vanwege het Panoramarijtuig langs de Rijn
Oh ja, en het was ook veel goedkoperPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenDarkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterMaar die branden zo kut en die smaken nergens naar...quote:derLudolf
allround beunhaasSmaakt vast beter dan een chemokuurquote:Op woensdag 11 januari 2017 01:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar die branden zo kut en die smaken nergens naar...Kranplätze müssen verdichtet seinJemig, wat een tijdstip om te posten. Nachtdienst anybody?
Edit: nee Salatrel, jij telt niet mee vannacht. Alleen ff naar Leiden en met de taxi vanaf Hollands Spoor terug telt niet mee
[ Bericht 43% gewijzigd door MTL op 11-01-2017 03:26:12 ]Dos37
Come on TwenteSchneePremier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]Dr_Flash
CubeMeisterDat is voor vandaag toch? Oh, morgen. Ook goed.quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterMooi dat ik vandaag in Enschede zit en niet morgen dusSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDarkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterNopequote:Op woensdag 11 januari 2017 03:12 schreef MTL het volgende:
Jemig, wat een tijdstip om te posten. Nachtdienst anybody?_JdM_
Hallo.Ze hadden zich verzameld in de OV Terminal, thv Catharijnetoren.quote:Bij twijfel: gebruik beton.b2py
Beton!30 man op station, 10 voor het hoofdkantoor en waarschijnlijk nog wat binnen ook. Poeh poehDr_Flash
CubeMeisterStorm in een glas water dus weer.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenNou ja, als zelfs de VVMC het ietwat voorbarig vindt om te staken...quote:A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.Een retourticket voor het gehele VRR gebied wat inbegrepen zit bij een voetbalkaartje, is die dan ook geldig vanaf Venlo?dennistd
FOK!sport *O*Het ene VRR-kaartje is wel geldig naar Venlo en het andere weer niet... Als je zeker wil zijn haal dan even een Zusatzticket, want de controleurs daar schijnen echte nazi's te zijn.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenDr_Flash
CubeMeisterDat komt natuurlijk omdat er altijd alleen maar drugsverslaafden en ander uitschot in die treinen zit daar.quote:Op woensdag 11 januari 2017 13:45 schreef dennistd het volgende:
de controleurs daar schijnen echte nazi's te zijn.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterNee, dat blijkt
Het is een huilbriefje, niks meer en niks minder. Is genoteerd. Aan het werkSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenSalatrel
Salatrelik was zo van streek door deze opmerking dat ik de trein van 5:42 gepakt heb ipv 6:12quote:Op woensdag 11 januari 2017 03:12 schreef MTL het volgende:
Jemig, wat een tijdstip om te posten. Nachtdienst anybody?
Edit: nee Salatrel, jij telt niet mee vannacht. Alleen ff naar Leiden en met de taxi vanaf Hollands Spoor terug telt niet meeJames1988
SchommelbotenloverDit is 'm dan, de nieuwe RER voor Parijs. De treinen worden gebouwd door Alstom en Bombardier, vanaf 2021 in dienst:
http://www.alstom.com/fr/(...)f-en-ile-de-france-/
[ Bericht 46% gewijzigd door James1988 op 11-01-2017 14:37:39 ]quote:Op woensdag 11 januari 2017 14:19 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik was zo van streek door deze opmerking dat ik de trein van 5:42 gepakt heb ipv 6:12b2py
Beton!Mooi ding!quote:Op woensdag 11 januari 2017 14:28 schreef James1988 het volgende:
Dit is 'm dan, de nieuwe RER voor Parijs. De treinen worden gebouwd door Alstom en Bombardier, vanaf 2021 in dienst:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.alstom.com/fr/(...)f-en-ile-de-france-/
Op de Engelse site staat trouwens het hele artikel in het Engels ipv FransVelen zijn gewoon aan het werk, als je niet in Utrecht was op het tijdstip van aanvang kon je dus ook niet mee doen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 14:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, dat blijkt
Het is een huilbriefje, niks meer en niks minder. Is genoteerd. Aan het werk
Overleg =/= stakingdennistd
FOK!sport *O*130 meter trein. Zeker 2,5 meter aan beide kanten onbruikbaar door cabines, dus nog 125m over. Die dubbeldeks-stukken zijn niet langer dan 10 meter. Totaal dus 165m trein, van (standaard omgrenzingsprofiel) 3,15m breed. Dat maakt zo'n 520 m². Over de hele trein (inclusief zitplaatsen, rolstoelplaatsen, trappen e.d.) moeten er dus 3,58 mensen per m² gestopt worden. Lijkt me nogal heel erg krap...quote:Op woensdag 11 januari 2017 14:57 schreef b2py het volgende:
1860 passagiers in 130 meter trein, goeiedagPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenDr_Flash
CubeMeisterDus als je alle stoelen eruit sloopt kan het nèt an 1860 keer 100 kg is 186 ton. Kunnen ze dat dragen? ook die tussenvloeren van die dubbeldeks? (vast wel, trouwens )quote:Op woensdag 11 januari 2017 15:42 schreef MTL het volgende:
Kan precies. Officiële norm voor het tellen van staanplaatsen is 4 personen per m2Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenPeterselieman
Maffe FriesDe Chinezen kunnen er ook wat van, waarbij opvalt dat het door de drukte het proces er bepaald niet efficiënter op wordt. Met iets meer discipline hadden ze in diezelfde periode twee metro's kunnen laten rijden en waren meer mensen vervoerd.
Altijd onderweg naar het avontuurDr_Flash
CubeMeisterachterlijk kutvolk. Geen ruimte geven aan uitstappers is het domste wat je kunt doen. Die maken juist plaats voor jeSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenPeterselieman
Maffe FriesWie dacht dat de NS niet meer op de Emmerlijn kwam heeft het volgens dit filmpje mis:
Altijd onderweg naar het avontuurSalatrel
Salatreldie aftitelingquote:Op woensdag 11 januari 2017 16:03 schreef Peterselieman het volgende:
Wie dacht dat de NS niet meer op de Emmerlijn kwam heeft het volgens dit filmpje mis:b2py
Beton!Ik denk dat je de vloerlengte onderschatquote:Op woensdag 11 januari 2017 15:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
130 meter trein. Zeker 2,5 meter aan beide kanten onbruikbaar door cabines, dus nog 125m over. Die dubbeldeks-stukken zijn niet langer dan 10 meter. Totaal dus 165m trein, van (standaard omgrenzingsprofiel) 3,15m breed. Dat maakt zo'n 520 m². Over de hele trein (inclusief zitplaatsen, rolstoelplaatsen, trappen e.d.) moeten er dus 3,58 mensen per m² gestopt worden. Lijkt me nogal heel erg krap...Nederlandse norm, dus voor die kleine Fransen zal het wel op 8 per m2 liggenquote:Op woensdag 11 januari 2017 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus als je alle stoelen eruit sloopt kan het nèt an 1860 keer 100 kg is 186 ton. Kunnen ze dat dragen? ook die tussenvloeren van die dubbeldeks? (vast wel, trouwens )Dr_Flash
CubeMeisterZeker weer zo'n ballenkrabbertje van 14quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenPeterselieman
Maffe Friesik denk een 50+'er die aandacht wilquote:Op woensdag 11 januari 2017 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeker weer zo'n ballenkrabbertje van 14Altijd onderweg naar het avontuurdennistd
FOK!sport *O*Er zijn per dubbeldeksdeel vijf vis-a-vis zitjes. Van rugleuning naar rugleuning is echt niet meer dan twee meter, eerder minder.quote:Op woensdag 11 januari 2017 16:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik denk dat je de vloerlengte onderschatPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenJames1988
Schommelbotenlover
Onderin zitten dus meer stoelen dan bovenin, en er is flink wat ruimte voor staanplaatsen.b2py
Beton!Dat strookt niet met de gegeven verblijfstijdenquote:Op woensdag 11 januari 2017 16:43 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Onderin zitten dus meer stoelen dan bovenin, en er is flink wat ruimte voor staanplaatsen.DeaDLocK2K
Bier.Trein opgeheven. Sta je daar in Raalte. Iets met een defect aan de deur. Trein vertrekt naar Zwolle. Onbegrijpelijk.Bier.ReisT
FahrtreppenbenutzungshinweiseAls ik dat plaatje zo bekijk en de stoelen aan de andere kant van het gangpad er bij denk: wordt dat niet gewoon boven 2+3, en beneden 3+2? Dan heb je boven en beneden evenveel stoelen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 16:43 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Onderin zitten dus meer stoelen dan bovenin, en er is flink wat ruimte voor staanplaatsen.bork
Schaffner ohne Zwangzug@PSM, jij weet dit misschien wel?
MEN / [Streetview] Raad de Straat, World Edition #47:Vliegensvlug verder.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...dennistd
FOK!sport *O*Ik zou zeggen boven een 2+2 opstelling, en beneden een 2(+1 klap) aan de ene kant en staanplaatsen (evt. met klapzitjes in de langsrichting) aan de andere kant.quote:Op woensdag 11 januari 2017 17:16 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als ik dat plaatje zo bekijk en de stoelen aan de andere kant van het gangpad er bij denk: wordt dat niet gewoon boven 2+3, en beneden 3+2? Dan heb je boven en beneden evenveel stoelen.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenPeter
byeRaaltequote:Op woensdag 11 januari 2017 17:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Trein opgeheven. Sta je daar in Raalte. Iets met een defect aan de deur. Trein vertrekt naar Zwolle. Onbegrijpelijk.dagdennistd
FOK!sport *O*Nee, Wijhe is fijn wou je zeggenquote:PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenPeterselieman
Maffe FriesIk hou het alleen bij Nederland wat betreft de street view quizquote:Op woensdag 11 januari 2017 17:20 schreef bork het volgende:
@PSM, jij weet dit misschien wel?
MEN / [Streetview] Raad de Straat, World Edition #47:Vliegensvlug verder.Altijd onderweg naar het avontuurwoensdag 11 januari 2017 @ 19:22:48 #102Peter
byeDen Haagquote:Op woensdag 11 januari 2017 18:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, Wijhe is fijn wou je zeggendagwoensdag 11 januari 2017 @ 19:27:17 #103DeaDLocK2K
Bier.Ik sta echt tienduizend keer liever in Raalte dan in Wijhe. In Raalte is nog een snackbar. Koffie voor ¤1,20 <3quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, Wijhe is fijn wou je zeggenBier.derLudolf
allround beunhaasWaarom rijden ze daar proefritten? Er zijn toch wel rustiger stukken spoor?quote:Op woensdag 11 januari 2017 16:03 schreef Peterselieman het volgende:
Wie dacht dat de NS niet meer op de Emmerlijn kwam heeft het volgens dit filmpje mis:
Blijkbaar is er dus nog wel NS personeel met baanbekendheid voor dat trajectKranplätze müssen verdichtet seindennistd
FOK!sport *O*Er zal wel een rit gereden moeten worden als opleiding. "Waar zullen we eens heen gaan... Emmen zijn we al een tijd niet meer geweest, zullen we die kant maar op gaan?"quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom rijden ze daar proefritten? Er zijn toch wel rustiger stukken spoor?
Blijkbaar is er dus nog wel NS personeel met baanbekendheid voor dat trajectPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevendennistd
FOK!sport *O*Volgens mij is het niet zo dat er op de Emmerlijn bepaalde zaken zitten die nergens anders zitten. Detectieproefritten worden immers tussen Driebergen en Ede gereden.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenwoensdag 11 januari 2017 @ 19:52:58 #109DeaDLocK2K
Bier.Volgens jou. Volgens mij is het vermogen op de Emmerlijn lager dan op andere lijnen en zijn er wel afwijkingen, waaronder detectieverbeteringen die er ooit zijn neergelegd aan de hand van SM'90/Railhopper.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:51 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is het niet zo dat er op de Emmerlijn bepaalde zaken zitten die nergens anders zitten. Detectieproefritten worden immers tussen Driebergen en Ede gereden.Bier.Peterselieman
Maffe FriesEn daarom zou je in theorie een D-GTW er ook wel solo moeten kunnen laten rijden tussen Mariënberg en Hardenberg.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Volgens jou. Volgens mij is het vermogen op de Emmerlijn lager dan op andere lijnen en zijn er wel afwijkingen, waaronder detectieverbeteringen die er ooit zijn neergelegd aan de hand van SM'90/Railhopper.Altijd onderweg naar het avontuurPeterselieman
Maffe FriesVolgens Rijdendetreinen waren er vorig jaar 3.024 storingen op het landelijke spoorwegnet.
18,8 procent hiervan werd veroorzaakt door een defecte trein en 12,1 procent door een seinstoring
https://www.rijdendetreinen.nl/statistieken/2016Altijd onderweg naar het avontuurDr_Flash
CubeMeisterEn ALLE andere door reizigers die te laat instappen, conducteurs die moeten wachten op reizigers die te laat instappen, en machinisten die moeten wachten op conducteurs die moeten wachten op reizigers die te laat instappenquote:Op woensdag 11 januari 2017 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens Rijdendetreinen waren er vorig jaar 3.024 storingen op het landelijke spoorwegnet.
18,8 procent hiervan werd veroorzaakt door een defecte trein en 12,1 procent door een seinstoring
https://www.rijdendetreinen.nl/statistieken/2016Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenwoensdag 11 januari 2017 @ 20:07:17 #113Duvel
Gevallen engel.Echt lelijk. Sorry.quote:Op woensdag 11 januari 2017 14:28 schreef James1988 het volgende:
Dit is 'm dan, de nieuwe RER voor Parijs. De treinen worden gebouwd door Alstom en Bombardier, vanaf 2021 in dienst:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.alstom.com/fr/(...)f-en-ile-de-france-/Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepewoensdag 11 januari 2017 @ 20:08:18 #114James1988
SchommelbotenloverMag je vindenquote:
Het is wel een kenmerkende kop.dennistd
FOK!sport *O*Ik vind 'm op zich best wel redelijk, maar die uitsparingen naast de deuren zijn echt te lelijk...quote:PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenwoensdag 11 januari 2017 @ 20:10:36 #116James1988
SchommelbotenloverHet zijn denk ik schuifdeuren die enkel zijwaarts openen. Dat heeft meer Transilien-materieel.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik vind 'm op zich best wel redelijk, maar die uitsparingen naast de deuren zijn echt te lelijk...woensdag 11 januari 2017 @ 20:12:57 #117Duvel
Gevallen engel.Ja, zo kun je het ook zeggen. Maar de overstek van de kop wordt niet gecompenseerd door een baanruimer of zo, waardoor het een onevenwichtig geheel wordt. En het lijkt nog meer plastic dan een Flirt...quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mag je vinden
Het is wel een kenmerkende kop.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepewoensdag 11 januari 2017 @ 20:14:30 #118Darkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterJezus Christus te paard.....quote:Op woensdag 11 januari 2017 14:28 schreef James1988 het volgende:
Dit is 'm dan, de nieuwe RER voor Parijs. De treinen worden gebouwd door Alstom en Bombardier, vanaf 2021 in dienst:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.alstom.com/fr/(...)f-en-ile-de-france-/
Zijn ze wel voorbereid op poortjes op de perron's qua deurafstand...Peterselieman
Maffe FriesDie halen het verstoringenblok meestal net nietquote:Op woensdag 11 januari 2017 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En ALLE andere door reizigers die te laat instappen, conducteurs die moeten wachten op reizigers die te laat instappen, en machinisten die moeten wachten op conducteurs die moeten wachten op reizigers die te laat instappenAltijd onderweg naar het avontuurwoensdag 11 januari 2017 @ 20:17:33 #120Salatrel
Salatrelzelfs als het verlopen zou zijn is het niet heel moeilijk om het opnieuw te krijgen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:36 schreef derLudolf het volgende:
Blijkbaar is er dus nog wel NS personeel met baanbekendheid voor dat trajectwoensdag 11 januari 2017 @ 20:18:59 #121James1988
SchommelbotenloverHet is maar een impressie hè, in het echt ziet hij er waarschijnlijk minder plasticachtig uit.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, zo kun je het ook zeggen. Maar de overstek van de kop wordt niet gecompenseerd door een baanruimer of zo, waardoor het een onevenwichtig geheel wordt. En het lijkt nog meer plastic dan een Flirt...
De Coradia Liner (nieuwe intercity's) zag er op de impressies ook uit als een stuk plastic op wielen, maar van het echte model vind ik dat best meevallen:
woensdag 11 januari 2017 @ 20:24:23 #122Darkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterDe inhoud van 2 pretparken (die zojuist gesloten zijn) staat op dit moment op de deur van een dicht station te bonken...
woensdag 11 januari 2017 @ 20:30:55 #124b2py
Beton!De gehele groei aan storingen is vrijwel gelijk aan de groei van het aantal defecte treinen..quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens Rijdendetreinen waren er vorig jaar 3.024 storingen op het landelijke spoorwegnet.
18,8 procent hiervan werd veroorzaakt door een defecte trein en 12,1 procent door een seinstoring
https://www.rijdendetreinen.nl/statistieken/2016woensdag 11 januari 2017 @ 20:32:55 #125DeaDLocK2K
Bier.Wat? Een percentage is relatief? Huh?quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:30 schreef b2py het volgende:
[..]
De gehele groei aan storingen is vrijwel gelijk aan de groei van het aantal defecte treinen..Bier.woensdag 11 januari 2017 @ 20:34:57 #126DeaDLocK2K
Bier.Oh je hebt het niet over de statistiek maar over dat de kleine groei in storingen komt door een toename van het aantal defecte treinen hoop ik?Bier.Peterselieman
Maffe FriesOok fors meer seinstoringen ...quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:30 schreef b2py het volgende:
[..]
De gehele groei aan storingen is vrijwel gelijk aan de groei van het aantal defecte treinen..Altijd onderweg naar het avontuurwoensdag 11 januari 2017 @ 20:42:29 #128James1988
SchommelbotenloverBreda staat op #3 bij stations met de meeste storingen. Komt vast door de ICdDr_Flash
CubeMeisterTegen die tijd (2021) is het belegen. Er rijden een land verderop sinds 2012 al Hamsterbacken. Daar lijkt dit wel verdomd veel op sowieso.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mag je vinden
Het is wel een kenmerkende kop.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenwoensdag 11 januari 2017 @ 20:44:22 #130b2py
Beton!Absolute aantallen inderdaadquote:Op woensdag 11 januari 2017 20:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh je hebt het niet over de statistiek maar over dat de kleine groei in storingen komt door een toename van het aantal defecte treinen hoop ik?woensdag 11 januari 2017 @ 21:41:52 #131James1988
SchommelbotenloverHoogeveen: "Regio-IC's verbeteren verbinding randstad - Noorden"
Het Mastwijkisme is dus nog niet uitgebannen?woensdag 11 januari 2017 @ 22:18:48 #132Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreterverdacht pakketjequote:woensdag 11 januari 2017 @ 22:19:04 #133Duvel
Gevallen engel.Dat is het stel met het rood erin toch? Die met dat blauwe kwam ik van de zomer tegen in midden Frankrijk. Ontzettend lelijk. Die rode gaat nog wel, maar of dat is door de kleur, dat weet ik niet precies.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is maar een impressie hè, in het echt ziet hij er waarschijnlijk minder plasticachtig uit.
De Coradia Liner (nieuwe intercity's) zag er op de impressies ook uit als een stuk plastic op wielen, maar van het echte model vind ik dat best meevallen:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepewoensdag 11 januari 2017 @ 22:26:14 #134Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Parijs Disneyland toevallig?quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De inhoud van 2 pretparken (die zojuist gesloten zijn) staat op dit moment op de deur van een dicht station te bonken...
[ afbeelding ]De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!Dr_Flash
CubeMeisterNee ik denk Pornopark Schaamharen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenwoensdag 11 januari 2017 @ 22:27:30 #136Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Niet de befteling noemenquote:De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!Dr_Flash
CubeMeisterJij moet nog een hoop lerenSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenwoensdag 11 januari 2017 @ 22:31:42 #138Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Wantquote:De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!woensdag 11 januari 2017 @ 22:33:11 #139James1988
SchommelbotenloverHet voorste stel, die blauwe met de Alsace-bestickering, draagt de naam Régiolis (Alstom noemt 'm de Coradia Polyvalent). 13 Franse regio's hebben zulke treinstellen besteld, net als de spoorwegen uit Roemenië en Algerije.quote:Op woensdag 11 januari 2017 22:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is het stel met het rood erin toch? Die met dat blauwe kwam ik van de zomer tegen in midden Frankrijk. Ontzettend lelijk. Die rode gaat nog wel, maar of dat is door de kleur, dat weet ik niet precies.
Het achterste treinstel is de Coradia Liner, waar onze toekomstige ICNG ook op is gebaseerd. Deze zijn door SNCF besteld in opdracht van de Franse overheid, om het intercitynetwerk (TET) een boost te geven. Daar rijden nu nog veel Corail-rijtuigen rond, de Liners zullen dit overnemen.
De bestickering van de Regiolis is in elke regio anders, want de regio's financieren de treinstellen en de regionale treindiensten (TER) zelf. De Intercitytreinen worden door SNCF gereden en dragen de "Grandes lignes"-huisstijl (Carmillon) die nu ook steeds vaker op TGVs wordt toegepast.derLudolf
allround beunhaasSlagharen, daar geniet je nog het meest. Goede herinneringen aan, vaak geweestquote:
Jantje Beton organiseerde altijd voor basisschoolkinderen uit arme gezinnen een dagje Slagharen. De stichting waar ik vrijwilliger was vroeg dat ook altijd aan. Ik mocht dan altijd mee als begeleiding.
Maar kinderen uit groep 7/8 vinden begeleiding niet cool, we waren er vooral ter geruststelling van de ouders. Prima, hadden wij als begeleiders ook een dagje uit.
Ooit ¤35 in een arcade ding gesmeten. Teenage mutant turtles helemaal uitgespeeldKranplätze müssen verdichtet seinwoensdag 11 januari 2017 @ 23:13:18 #141ReisT
FahrtreppenbenutzungshinweiseJe hebt vriendjes bij Alstom? Ze houden alles rond de ICNG nog angstvalling geheim, waar die precies op gebaseerd is willen ze niet zeggen...quote:Op woensdag 11 januari 2017 22:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het achterste treinstel is de Coradia Liner, waar onze toekomstige ICNG ook op is gebaseerd.dennistd
FOK!sport *O*Het lijkt er wel wat op, maar echt hetzelfde vind ik ze niet:quote:Op woensdag 11 januari 2017 23:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
Je hebt vriendjes bij Alstom? Ze houden alles rond de ICNG nog angstvalling geheim, waar die precies op gebaseerd is willen ze niet zeggen...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenwoensdag 11 januari 2017 @ 23:44:55 #143MTL
De ICNG is voor zover ik weet niet direct gebaseerd op de Coradia Liner V200, maar is een ontwerp specifiek voor NS. Ze delen wel een (groot?) aantal dingen qua ontwerp.
Sorry, ik heb geen linkje om het openbaar te onderbouwen
Edit: overigens zal jullie nieuwsgierigheid over niet al te lange tijd bevredigd worden, als ik mij niet vergis.
[ Bericht 9% gewijzigd door MTL op 12-01-2017 00:36:38 ]dennistd
FOK!sport *O*Oeh, spannendPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevendennistd
FOK!sport *O*twitter:BVG_Kampagne twitterde op maandag 09-01-2017 om 16:45:42 Noch acht Tage bis zur Fashion Week und schon liegt überall weißes Pulver.📷: https://t.co/LtAbgO9qjd reageer retweetPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenDr_Flash
CubeMeister
Dat is vlakbij het Deutsches TechnikMuseum toch?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleendennistd
FOK!sport *O*Het was even zoeken, maar het is vlak bij Schlesisches Tor. Wel dezelfde lijn (U1) maar zo'n 4,5km verderop.quote:Op donderdag 12 januari 2017 01:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is vlakbij het Deutsches TechnikMuseum toch?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenPff, heb ik weer
Rij ik weer eens het nachtnet, word ik even voor Amsterdam Lelylaan gebeld: of ik de trein op Lelylaan stop wilde zetten. Er was een ICT storing op de treindienstleiderspost, waardoor er tussen Lelylaan, Sloterdijk en Amsterdam Centraal niets meer te bedienen was.
Toen bleek dat het niet zo snel opgelost was, hebben we de reizigers die toch in de buurt moesten zijn er uit gelaten op Lelylaan en zijn toen omgekeerd richting Schiphol, om daar opnieuw om te keren en via de Zuidtak naar Weesp te rijden. Een extra pendeltrein tussen Amsterdam Centraal en Weesp was ingelegd om de reizigers vanaf Amsterdam toch naar Utrecht en Schiphol te krijgen, dus na reizigers uit te hebben gewisseld konden we met ongeveer +25 verder richting Utrecht. Uiteindelijk met ongeveer +20 aangekomen.
Zo de terugweg weer, we gaan het meemaken
Edit: terugweg tot nu toe vlekkeloos verlopen. De storing was gelukkig opgelost, dus we zijn weer via Amsterdam Centraal gereden
Edit 2: laat maar weer. Defect wissel bij Schiedam. Totale schade weer +10
[ Bericht 8% gewijzigd door MTL op 12-01-2017 06:21:22 ]Salatrel
Salatrelzit Lelylaan niet op slot snachts joh?quote:Op donderdag 12 januari 2017 03:51 schreef MTL het volgende:
Pff, heb ik weer
Rij ik weer eens het nachtnet, word ik even voor Amsterdam Lelylaan gebeld: of ik de trein op Lelylaan stop wilde zetten. Er was een ICT storing op de treindienstleiderspost, waardoor er tussen Lelylaan, Sloterdijk en Amsterdam Centraal niets meer te bedienen was.
Toen bleek dat het niet zo opgelost waren hebben we de reizigers die toch in de buurt moesten zijn er uit gelaten op Lelylaan en toen omgekeerd richting Schiphol om daar opnieuw om te keren en via de Zuidtak naar Weesp te rijden. Een extra pendeltrein tussen Amsterdam Centraal en Weesp was ingelegd om de reizigers vanaf Amsterdam toch naar Utrecht en Schiphol te krijgen, dus na reizigers uit te hebben gewisseld konden we met ongeveer +25 verder richting Utrecht. Uiteindelijk met ongeveer +20 aangekomen.
Zo de terugweg weer, we gaan het meemakenHC is speciaal even gaan kijken of de reizigers er uit konden. Dat was gelukkig voor hen het geval
Forum Opties Forumhop: Hop naar: