abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:25:55 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181082565
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 01:03 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Ik mis analoog soms nog een beetje in de bioscoop. Dat knetteren en die vlekjes op het beeld had altijd wel wat.

Niet te geloven dat dat pas een paar jaar is vervangen door digitaal.
Nooit meer slecht kopieën, uitgebleekte kleuren, onscherp beeld
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:28:04 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181082623
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 13:59 schreef derLudolf het volgende:
De enorme klap die een spiegel van een middenformaatcamera maakt. De retescherpe enorme negatieven/positieven die je kreeg. Prachtig. Heb nog flink wat rollen film liggen in de koelkast maar helaas geen camera meer.
Waar een hasselblad vroeger de prijs had van een leuke auto koop je ze nu op eBay voor de prijs van een fiets. Ik mag het niet van mezelf, maar anders ....
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:52:20 #28
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_181091800
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar een hasselblad vroeger de prijs had van een leuke auto koop je ze nu op eBay voor de prijs van een fiets. Ik mag het niet van mezelf, maar anders ....
En Hasselblad is nog maar één merk. Een setje Mamiya RB67 (camera met een nestje lenzen, wat magazijnen en vaak een prismazoeker) kost ook nog maar een fractie van de ooitmalige nieuwprijs.
Nog zieker wordt het als je de prijzen van Sinar bekijkt. Een P2 kostte ooit veel meer dan een leuke auto en je vindt ze inmiddels voor de prijs van een e-bike uit het onderste segment.

Ik doe het niet vanwege de gebruikskosten en mijn gebrek aan tijd om weer met chemische fotografie bezig te gaan, maar mooi spul is het zeker en de zelfbeheersing wordt soms aardig op de proef gesteld.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Moderator zondag 12 augustus 2018 @ 23:52:15 #29
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181143185
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar een hasselblad vroeger de prijs had van een leuke auto koop je ze nu op eBay voor de prijs van een fiets. Ik mag het niet van mezelf, maar anders ....
Ik zag er gisteren nog een liggen bij foto Konijnenberg als ocassion.

Zat persoonlijk meer aan iets als een Pentacon Six te denken. Daarvoor heb ik nog een erg gaaf objectief

Kranplätze müssen verdichtet sein
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 13 augustus 2018 @ 00:14:17 #30
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_181143625
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik zag er gisteren nog een liggen bij foto Konijnenberg als ocassion.

Zat persoonlijk meer aan iets als een Pentacon Six te denken. Daarvoor heb ik nog een erg gaaf objectief

[ afbeelding ]
Hou er met een Pentacon Six rekening mee dat het niet een van de meest robuuste camera's is, ze neigen ertoe om op leeftijd nogal af te takelen.

Gelukkig zijn er voor de Six-vatting ook nog alternatieven. Mooiste daarvan is de Exacta66, een gemoderniseerde Pentacon Six die stukken beter is, alleen wat lastig te vinden.
Beter te vinden zijn de Russische 6x6-beesten, de Kiev60 en de Kiev88-Six. Beide nogal Russisch maar best wel bruikbaar en spotgoedkoop.
Wil je een echte goeie camera met een Six-mount, probeer dan ergens een Hartblei te vinden. Dat zijn van oorsprong Kiev's maar dan door een westers bedrijf gedemonteerd en naar westerse maatstaven weer in elkaar gezet en dan heb je ineens een camera die net als de Kiev qua robuust doet denken aan een tank, maar dan wél goed geassembleerd zodat ie de nauwkeurigheid heeft die je van een middenformaatcamera mag verwachten.
Zoek er dan gelijk als je een Six-mount ding hebt een Zodiak-8 30mm fisheye bij en vier elke dag speelkwartier'

De mate waarin de Hartblei-varianten te vinden zijn weet ik overigens zo snel even niet, maar ook met een Kiev60 of 88-Six kun je heel veel pret hebben.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Moderator maandag 13 augustus 2018 @ 20:21:26 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181160521
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:14 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Hou er met een Pentacon Six rekening mee dat het niet een van de meest robuuste camera's is, ze neigen ertoe om op leeftijd nogal af te takelen.

Voor relatief weinig heb je een gereviseerde versie volgens mij.

Ook wel es naar een Arax zitten kijken, maar die vind ik dan eigenlijk weer te duur...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 13 augustus 2018 @ 20:29:43 #32
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_181160699
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 20:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Voor relatief weinig heb je een gereviseerde versie volgens mij.

Ook wel es naar een Arax zitten kijken, maar die vind ik dan eigenlijk weer te duur...
Als je niet specifiek dat vierkante formaat wilt hebben kun je ook nog een Mamiya of Pentax 645 overwegen. In elk geval voor Mamiya zijn er adapters om Six-mount te kunnen gebruiken. 645's zijn inmiddels ook best wel spotgoedkoop.

Arax is ongeveer van het prijsniveau van Hartblei. Enerzijds wel prijzig voor een Russische camera maar omdat ze stukken betrouwbaarder en kwalitatief beter zijn is het het geld in zekere zin wel waard.

Uiteindelijk is het het handigste om het aanbod van middenformaatcamera's een beetje in de gaten te houden. Je kunt je in deze tijd bijzonder positief laten verrassen. Er is ongelofelijk veel kostelijk midden- en ook grootformaatspul gewoon rücksichtlos afgedankt en in kasten en op zolders beland.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  maandag 13 augustus 2018 @ 20:32:32 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181160786
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 20:29 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Als je niet specifiek dat vierkante formaat wilt hebben kun je ook nog een Mamiya of Pentax 645 overwegen. In elk geval voor Mamiya zijn er adapters om Six-mount te kunnen gebruiken. 645's zijn inmiddels ook best wel spotgoedkoop.


Of een pentax 67, moet mij echt inhouden dat niet te kopen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator maandag 13 augustus 2018 @ 20:37:53 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181160938
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 20:29 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Als je niet specifiek dat vierkante formaat wilt hebben kun je ook nog een Mamiya of Pentax 645 overwegen. In elk geval voor Mamiya zijn er adapters om Six-mount te kunnen gebruiken. 645's zijn inmiddels ook best wel spotgoedkoop.
Heb ik gehad met adapter maar dat werkt niet goed.

Wel mooie camera en goedkoop inderdaad. Maar als ik een weer joop wordt het 6*6 of 6*7
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 13 augustus 2018 @ 23:37:04 #35
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_181166658
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 20:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Of een pentax 67, moet mij echt inhouden dat niet te kopen.
Zelfbeheersing komt bij mij in actie bij Mamiya RB67's die in hele leuke setjes voor hele leuke prijzen te koop staan maar nog meer bij grootformaatcamera's.
In iets mildere mate bij een Koni- of Rapid Omega 6*7 meetzoeker of een Mamiya Press/Super23
Ik heb al een aantal keren overwogen om óf mijn Cambo SC-2 wat op te kalefuckteren met een binoloupe en wat lenzen óf een keer toe te slaan als er zich een leuke topklasse viewcamera aandient. Geen groter genot dan zo'n bakbeest bespelen ware het niet dat het enige dat in de tijd niet goedkoper geworden is het gebruik van 4*5" is. Zelfs bij zelf afwerken kost elk schot nog een kapitaal.
Of een Cambo Wide met een Angulon 47mm voor de meest krankzinnige groothoekplaatjes. Watertanden al zijn die nog steeds behoorlijk aan de prijs
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:54:39 #36
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_181176298
Jaaaaaa!!!! we hebben ontwikkelde foto's van de nieuwe Ektachrome E100! *O* *O* *O* *O*



Facebook post
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:23:30 #37
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_181259207
Meer foto's *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*



Bron




Bron

Lijst met 7 double-exposure foto's van Michael turek bij Lake Powell en de Grand Canyon

[ Bericht 2% gewijzigd door t4600c op 17-08-2018 18:29:08 ]
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 25 augustus 2018 @ 11:11:31 #38
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_181442302
Fraaie voorbeeldjes al ben ik eerder geneigd om de fotograaf daarvan de schuld te geven dan het filmpje. Je moet echter als fotograaf ook het filmpje goed kennen om er het uiterste uit te kunnen trekken.
Zo was VericolorIII(VPS) indertijd een van de mooiste kleurnegatieffilms vooropgesteld dat je als fotograaf wist hoe en wanneer je hem wél en vooral niet moest inzetten.

Nu kijken of het gaat aanslaan, het zou natuurlijk prachtig zijn als er een nieuwe golf van fotografen komt die het weer op diafilm kunnen, liefst met midden- en grootformaat.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  dinsdag 25 september 2018 @ 23:17:36 #39
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_182134472
Jaaaaa! de film is er eindelijk met een officiele press-release van Kodak!



De film heeft het KODAK nummer KODAK EKTACHROME 7294 gekregen.

Kodak Ektachrome E100 35mm is nu in verzending naar distributie centra.
Kodak Ektachrome E100 in Super 8 is op 1 Oktober verkrijgbaar.
Kodak Ektachrome E100 in 16mm komt later dit jaar, in spoelen van 100 en 400 voet.

Volgens KODAK heeft de film medium-contrast met neutrale kleuren.

Hier het PDF document met technische gegevens


Wat nuttige informatie van de FAQ pagina:

Vraag: Gaat Kodak uitbreiden naar rolfilm (120) en grootbeeld films?

Antwoord: Het is zeer waarschijnlijk dat mediumformaat (120) en groter ook beschikbaar worden gesteld, afhankelijk van hoe de situatie zich vordert.

Vraag: Gaat Kodak opnieuw E-6 ontwikkelaars maken?

Antwoord: Het potentieel voor toekomstige productie van E-6 chemie door Kodak Alaris wordt onderzocht.

Jammer dat Kodak Ektachrome E100 een grotere reciprociteitsfout heeft dan Fuji Provia. Provia kan je normaal belichten tot 128 seconden, bij Ektachrome is dat tot 10 seconden. Hoe veel je moet compenseren staat er niet bij.
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 26 september 2018 @ 00:31:57 #40
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_182135614
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 23:17 schreef t4600c het volgende:
Jaaaaa! de film is er eindelijk met een officiele press-release van Kodak!

[ afbeelding ]

De film heeft het KODAK nummer KODAK EKTACHROME 7294 gekregen.

Kodak Ektachrome E100 35mm is nu in verzending naar distributie centra.
Kodak Ektachrome E100 in Super 8 is op 1 Oktober verkrijgbaar.
Kodak Ektachrome E100 in 16mm komt later dit jaar, in spoelen van 100 en 400 voet.

Volgens KODAK heeft de film medium-contrast met neutrale kleuren.

Hier het PDF document met technische gegevens


Wat nuttige informatie van de FAQ pagina:

Vraag: Gaat Kodak uitbreiden naar rolfilm (120) en grootbeeld films?

Antwoord: Het is zeer waarschijnlijk dat mediumformaat (120) en groter ook beschikbaar worden gesteld, afhankelijk van hoe de situatie zich vordert.
Qua beschrijving komt dat neer op de film die we vroeger kenden als de EPN
Kodak had van die handige drielettercodes. EPN was dus een alles-gemiddeld film, wilde je knalkleuren en knettercontrast, dan pakte je een EPP, ook Ektachrome100 maar net even weer anders.
Bij negatieffilm had je ook die keuze. Vericolor met VPS met lage kleurverzadiging en VHC met hoge kleurverzadiging, VPH met hogere gevoeligheid en weer lage kleurverzadiging en Ektacolor in GPF voor ISO160 en GPH voor ISO400

quote:
Vraag: Gaat Kodak opnieuw E-6 ontwikkelaars maken?

Antwoord: Het potentieel voor toekomstige productie van E-6 chemie door Kodak Alaris wordt onderzocht.
Als men diafilms wil verkopen zal men E-6 moeten maken

quote:
Jammer dat Kodak Ektachrome E100 een grotere reciprociteitsfout heeft dan Fuji Provia. Provia kan je normaal belichten tot 128 seconden, bij Ektachrome is dat tot 10 seconden. Hoe veel je moet compenseren staat er niet bij.
Zelfs die tien seconden is nog niet slecht, de oude vuistregel was dat je al bij een seconde reciprociteits-leed krijgt.
Voor het corrigeren zou je in oudere handleidingen van Ektachrome kunnen kijken.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  woensdag 26 september 2018 @ 10:11:49 #41
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_182139584
E100-film moet worden ontwikkeld in E-6-verwerkingschemie, die momenteel al op de markt verkrijgbaar is. Het heeft geen zin om opnieuw het wiel uit te vinden. Natuurlijk, als Kodak een eigen E-6 ontwikkelaar maakt kunnen ze die afstemmen op hun Ektachrome film.

Sinds Kodak uitbracht dat ze opnieuw Ektachrome zouden uitbrengen, willen mensen de prijs weten. Fuji E-6 prijzen reist de pan uit, wat een reden was om slide-film niet te kopen.

Met de volgende drie bronnen weten we de kleinbeeld prijs in de USA:
$11.00 = 9.35 Euro.
$11.99 = 10.19 Euro
$12.99 = 11.04 Euro

Als we naar het oude gegevensblad voor E100 en dit huidige blad kijken, zien ze er hetzelfde uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door t4600c op 26-09-2018 10:45:53 ]
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  Moderator woensdag 26 september 2018 @ 10:25:43 #42
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_182139772
Is dat voor kleinbeeld of midden formaat?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 26 september 2018 @ 10:32:45 #43
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_182139880
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:25 schreef derLudolf het volgende:
Is dat voor kleinbeeld of midden formaat?
Kleinbeeld
"Kodak Ektachrome E100 35mm is nu in verzending naar distributie centra."
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  woensdag 24 oktober 2018 @ 13:44:31 #44
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
  zaterdag 26 januari 2019 @ 14:26:43 #45
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_184632296
Kodak heeft in een online podcast bevestigt dat Ektachrome uitkomt in 120 rolfilm en vlakfilm, en TMZ-3200 in 120

Luister hier naar de betreffende podcast

Het nieuws kwam tijdens de filmpublicatie van deze week van Sunny 16. Kodak Alaris UK kwaliteitsmanager Andy Church vertelde de podcast dat het bedrijf definitieve plannen had om de film in 120 en vlakfilm uit te brengen na de 35mm-release eind vorig jaar.

De mediumformaat film heeft echter herformulering nodig.

"Wanneer we 120 film- en vlakfilm make, worden ze gesynthetiseerd op een andere filmbasis, en dat betekent dat je de formule iets moet aanpassen. We zijn dus begonnen met enkele pilotcoatings en naarmate het proces vordert, gaan we op zoek naar een coating op productieschaal, "vertelde hij aan Sunny 16.

"Als alles goed gaat, vingers gekruist, zou ik zeggen dat waarschijnlijk drie maanden, zoiets, een redelijke schatting van tijd is. Het kan iets langer zijn. Het is misschien niet al te ver weg. '

Kosmo Foto ontving verdere details van Kodak Alaris's filmregistratie bedrijfsleider Thomas J Mooney op vrijdagavond.

"We stelden oorspronkelijk op onze website dat 'het zeer waarschijnlijk is dat 120 formaten en vlakfilm van E100 beschikbaar zullen worden gesteld, maar er is extra ontwikkelingswerk nodig'. Dat komt door het feit dat elk van deze formaten op een ander type drager is dan 35 mm.

"Op basis van het zeer gunstige antwoord op onze lancering van de Ektachrome E100 met 135 formules, erkennen we dat er zeker een marktvraag / -behoefte bestaat voor deze extra formaten en dat de activiteiten nu aan de gang zijn.

"We willen ze zo snel mogelijk op de markt brengen, maar er zijn enkele technische hindernissen die we moeten overwinnen. Ik kan me op dit moment niet binden aan een tijdlijn, maar als alles goed gaat, denken we halverwege de zomer. "

Kerk zei dat de vrijlating van 35 mm Ektachrome beter was verlopen dan verwacht, waarbij de voorraden van de film bijna onmiddellijk uitverkocht waren. Hij was onlangs naar het hoofdkwartier van Kodak Alaris in Rochester (New York) gereisd en zei dat het vertrouwen hoog was na de succesvolle lancering van de 35 mm-versie van de film.

"We hebben een zeer positieve reactie van de markt gekregen en dat heeft het vuur een beetje gevoed in termen van nadenken over wat we vervolgens kunnen doen. We zijn zeker op zoek naar gesprekken over andere films die we mogelijk terug kunnen brengen en andere dingen die we op de markt kunnen brengen.

"Er is veel positiviteit, veel energie. Het was echt goed om aan te tonen dat we iets terug kunnen brengen als er behoefte aan is in de markt .... Het laat alleen maar zien dat we vooruitkijken en niet achterlijk zijn. "

De kerk zei ook dat Kodak Alaris ook een 120-versie van de Tmax P3200 plant - hoewel er vertragingen zijn door niet gespecificeerde productieproblemen.

"TMax P3200 we hadden een beetje een hik, we vonden een probleem dat we niet zeker genoeg waren om los te laten op de markt, we moeten dit probleem aanpakken. Dat kan een beetje tijd kosten, "

Dus nu hebben we Ektachrome in super 8, 16mm, 35mm. Dit jaar krijgen we er 120 en vlakfilm bij.
En Tmz-3200 komt ook uit in 120.

Allemaal goed nieuws!
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 26 januari 2019 @ 17:12:04 #46
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_184635222
Je zou bijna een soort verlanglijst maken van wat Kodak zou kunnen gaan rereleasen :Y

VericolorIII, de romigste kleurnegatieffilm uit de geschiedenis.

Tri-X, de ISO400 (27DIN) zwartwit alleskunner

en uiteraard Kodachrome, de moeder aller kleurenfilms *O*
Kodachrome zie ik vanwege het complexe K14-proces niet gebeuren trouwens al moet ik zeggen dat er een periode is geweest dat ik Kodak niet eens meer zag gebeuren
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:19:13 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184635382
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:12 schreef Ouwesok het volgende:
Je zou bijna een soort verlanglijst maken van wat Kodak zou kunnen gaan rereleasen :Y

VericolorIII, de romigste kleurnegatieffilm uit de geschiedenis.

Tri-X, de ISO400 (27DIN) zwartwit alleskunner

en uiteraard Kodachrome, de moeder aller kleurenfilms *O*
Kodachrome zie ik vanwege het complexe K14-proces niet gebeuren trouwens al moet ik zeggen dat er een periode is geweest dat ik Kodak niet eens meer zag gebeuren
Moet toch met een pre-set of macro in RAW bewerkingsprogramma’s digitaal te doen zijn deze kleurbalans en verzadiging te maken.
Afdrukken op ilfochrome
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:39:52 #48
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_184635799
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:12 schreef Ouwesok het volgende:
Je zou bijna een soort verlanglijst maken van wat Kodak zou kunnen gaan rereleasen :Y

VericolorIII, de romigste kleurnegatieffilm uit de geschiedenis.

Tri-X, de ISO400 (27DIN) zwartwit alleskunner

en uiteraard Kodachrome, de moeder aller kleurenfilms *O*
Kodachrome zie ik vanwege het complexe K14-proces niet gebeuren trouwens al moet ik zeggen dat er een periode is geweest dat ik Kodak niet eens meer zag gebeuren
Tri-X 400 is in productie en kan je kopen in 35mm en 120
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 26 januari 2019 @ 18:05:19 #49
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_184636329
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Moet toch met een pre-set of macro in RAW bewerkingsprogramma’s digitaal te doen zijn deze kleurbalans en verzadiging te maken.
Afdrukken op ilfochrome
In mijn Kodak DCS-Pro zitten voorinstellingen waarmee je alle klassieke Kodakfilms kunt emuleren. Helaas werkt dat alleen als je in JPEG werkt en niet in RAW.
Sommige Fuji's kun je ook instellen zodat de plaatjes op Velvia of Provia lijken te zijn gemaakt.

Overigens schiet me net te binnen dat er één film is geweest die nog romiger was dan de Vericolor en wel de Konica Baby, een kleinbeeldfilm speciaal om babyplaatjes mee te maken. Film was een stuk liever dan Vericolor en gaf pasteltinten die uit een tubetje met onbestemde druip leken te komen. Het filmpje heeft het nooit tot een succes weten te maken, de consument leek het niet te lusten en de professional had toch die VPS al.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Moderator zaterdag 26 januari 2019 @ 19:05:30 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184637431
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]


Afdrukken op ilfochrome
Dat bestaat niet meer.

DxO Filmpack heeft veel film presets.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')