abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  woensdag 22 maart 2017 @ 13:56:37 #251
319308 Tink89
To live is to dance
pi_169698583
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:03 schreef Camac het volgende:
O10p welkom hier :W

Stippel *O* Wat leuk!

Ik rammel echt ontzettend en mn vriend doet ook lekker mee. Heel handig dat je dan nog een maand of 4 moet wachten -O- :'). Het helpt ook niet dat er in mn omgeving echt een ware babyboom is. Overal zwangeren en baby's.
Dat hebben wij ook ja, iedereen krijgt ineens baby's. Superleuk hoor, en hartstikke lief, maar soms doet dat gewoon echt pijn.
Gelukkig getrouwd sinds 29 april 2017
K&W / Tink en de lelijke Tegels - Deel 3
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_169701076
Poeh ik ga nu wel een beetje zweten als 30 als bejaard wordt bestempeld haha. Nee iedereen moet het lekker zelf weten en ik snap de gedacht heel goed 'voor je 30ste moeder'... Ikzelf ben 31 en ik zie mijzelf dus geen moeder worden voor mijn 32ste helaas.. Niet ideaal wellicht; maar door omstandigheden niet anders dan wat het is. Ik hoop dat het allemaal goed zal gaan; maar ook dat is niet altijd vanzelfsprekend. Daarentegen is dat ook niet op je 20ste dus tjah...
Ik kan er wel heel erg bij stil staan/druk over maken; maar voorlopig rammel ik gewoon verder en hoop ik snel na de zomer te mogen schuiven :+

Alhoewel echt álle baby foto's mij een emotioneel gevoel geven en ik zo een traantje kan wegpinken om een enorm leuk geboortekaartje haha. En dan wil ik liefst nu gelijk meteen bezwangerd worden :') 8)7 *wacht (on)geduldig tot na de zomer* 8-)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_169701223
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:56 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dat hebben wij ook ja, iedereen krijgt ineens baby's. Superleuk hoor, en hartstikke lief, maar soms doet dat gewoon echt pijn.
Bij jou is de reden waarom je moet wachten ook gewoon niet leuk; bij ons is het onze keus. :* hoop voor jullie dat jullie ook snel mogen!

PriemGirl, ik ben ook bijna bejaard, uhm, 30 :+. Voor je het weet is de zomer voorbij, nog even! ;)
  donderdag 23 maart 2017 @ 22:05:52 #254
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_169732379
Ik heb vandaag groen licht gehad van m'n internist :D O+. En ik ben dus ook gestopt met de pil :D. Maar eerst even afwachten nog. Dinsdag horen we of we zijn ingeloot voor een nieuwbouwwoning, en als dat doorgaat dan gaan we dus eerst dat in gang zetten. Nadeel is wel dat het huis dan pas volgend jaar juni wordt opgeleverd, dus dat is wel erg lang wachten -O-. Maar mocht ik dit jaar nog zwanger raken dan is het opzich geen heel groot probleem. Het is niet ideaal qua ruimte in huis, maar het zou moeten kunnen :). Dus spannende tijden!
it's the map in my mind that sends me on my way.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 20:13:42 #255
138876 Andromache
don't give up Andro
pi_169772746
Diconnected, dat is toch geen onoverkomelijk probleem?

Pfft, ik voel me even heel rot hier nu. Ik ben single, 34,5 en mijn moeder zit er zo op aan te dringen dat ik echt snel een zaaddonor moet vinden want dat ik anders spijt ga krijgen. Maar ja, een onbekende donor lijkt me niks, een geschikte bekende donor met wie ik nog nauw genoeg contact heb om het hem te vragen plus single plus wil een vaderrol waarin ik me kan vinden, ken ik niet. En ik heb nog steeds geen afscheid kunnen nemen van het feit dat het niks wordt in een relatie omdat ik het onbestaanbaar vind dat een leuke, knappe vrouw als ik nog steeds geen levenspartner heeft, al was het in deze levensfase maar iets dat langer duurt dan 3 jaar, Waarom is het leven zo oneerlijk? kinderschoentjes in de winkels doen echt een beetje pijn, een dikke dreun voor mijn kop dat ik ergens gefaald heb.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
>>>> Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken <<<<
Don't give up: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
  zondag 26 maart 2017 @ 08:48:37 #256
319308 Tink89
To live is to dance
pi_169785362
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 20:13 schreef Andromache het volgende:

Pfft, ik voel me even heel rot hier nu. Ik ben single, 34,5 en mijn moeder zit er zo op aan te dringen dat ik echt snel een zaaddonor moet vinden want dat ik anders spijt ga krijgen. Maar ja, een onbekende donor lijkt me niks, een geschikte bekende donor met wie ik nog nauw genoeg contact heb om het hem te vragen plus single plus wil een vaderrol waarin ik me kan vinden, ken ik niet. En ik heb nog steeds geen afscheid kunnen nemen van het feit dat het niks wordt in een relatie omdat ik het onbestaanbaar vind dat een leuke, knappe vrouw als ik nog steeds geen levenspartner heeft, al was het in deze levensfase maar iets dat langer duurt dan 3 jaar, Waarom is het leven zo oneerlijk? kinderschoentjes in de winkels doen echt een beetje pijn, een dikke dreun voor mijn kop dat ik ergens gefaald heb.
Het klinkt heel rot. Sterkte! En laat je moeder je niet op je kop zitten hé!
Gelukkig getrouwd sinds 29 april 2017
K&W / Tink en de lelijke Tegels - Deel 3
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_169806236
Fijn zo'n moeder....

Sterkte.
Schudden voor gebruik
  maandag 27 maart 2017 @ 01:25:58 #258
138876 Andromache
don't give up Andro
pi_169806438
ze is echt heel lief en betrokken, net als iedereen die het net zo onbegrijpelijk vindt dat uitgerekend ik nog single ben en me bij weerzien snel vraagt hoe het toch staat met de liefde omdat ze me allemaal zo enorm een gezin gunnen. Maar vervolgens lig ik na een leuk feest weer 1 uur jankend in het logeerbed
  maandag 27 maart 2017 @ 22:39:42 #259
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_169825465
quote:

Nee dat niet zozeer, maar ik ben net begonnen met een nieuwe baan met een contract tot oktober, dus het zou niet heel handig zijn :P

En wat ontzettend vervelend van je moeder zeg -O-. Maar laat je er niet door op de kast jagen he.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_169832030
quote:

Oh huuu dan hakt het inderdaad even extra in als je eigen familie er zo op aan het hameren is.. Mijn moeder is - wat dat betreft - wel meer een afwachtend type. Ze vond het ook prima als ik geen kinderen wou; maar vindt het stiekem toch leuk dat ik op mn 30ste levensjaar 180 graden ben gedraaid :+ Ging helaas toen wel gepaard met een scheiding; maar aantal jaar later heb ik nu toch echt een hele fijne goeie vent. Ik hoop voor jou dat dat er ook in zit; maar laat je niet strikken door iedereen die gaat bepalen hoe het zou moeten.. Het klinkt allemaal wel leuk; huisje boompje beestje; maar je moet doen waar je vooral zelf heel gelukkig van wordt en niemand die dit kan doen behalve jezelf :* En dan is leeftijd nog steeds 'maar' gewoon een nummer :Y
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  dinsdag 28 maart 2017 @ 15:36:13 #261
138876 Andromache
don't give up Andro
pi_169836919
ik weet heel goed waar ik gelukkig van ben in de toekomst, dat huisje boompje beestje, en dat moet nu om mijn leeftijd binnen 2 jaar beginnen. Mijn moeder en vrienden zijn dus helemaal niet akelig, ik vind het eigenlijk heel lief en ook een bewijs voor dat iedereen het even bizar als ik vindt dat uitgerekend ik geen partner heb. Ik wil alleen beter met de externe druk omgaan omdat het op dit moment nog niet gaat. Hoe doe ik dat?

En ten tweede, hoe beslis je hoe en wanneer je er echt voor gaat? In mijn geval heb ik nu besloten nog een half jaar te gaan daten en hard te hopen op de bruiloften, Lowlands en Werchter dat ik daar iemand tegen ga komen met wie ik een toekomst zie. Anders moet ik toch rond mijn verjaardag ongeveer besluiten er in mijn eentje voor te gaan. Dat zou dan inhouden eerst een goede bekende te vragen of hij vader zou willen zijn (wat een vraag, ongelooflijk, zo'n grote levenskwestie), en anders toch het met een onbekende donor doen, wat ik helemaal geen fijne gedachte vind, want wat als je kindje niet op jou lijkt? Maar de gedachte dat ik geen moeder kan zijn vind ik nog onverteerbaarder. Dus dat zijn de opties waar ik de komende jaren uit moet beslissen. Welke keuze ik ook maak, ik wil hoe dan ook het onmetelijke verdriet een plek geven.
pi_169837221
Andromache, dit is echt een grote worsteling en een zeer moeilijke beslissing om te nemen. Been there, almost done that, toen ik 36 was. Ik stond op het punt dat ik serieus aan het denken en oriënteren was over een kind van een donor, had dit ook besproken met een goede vriend (die het niet wilde). Toen leerde ik mijn huidige vriend kennen.

Een goede vriendin van mij is nu op haar 35e net met het traject begonnen. Zij hoort veel uit haar omgeving: wat goed en wat stoer van je! Maar wat zij ook steeds zegt: het is niet stoer, ik doe dit uit noodzaak, want een leven zonder kind(eren) vind ik onverteerbaar en het is heel verdrietig dat ik niet de juiste man ben tegengekomen om een gezin mee te stichten.

Wat mij, toen ik worstelde met deze vragen, enorm heeft geholpen is praten met een therapeute, om op een rijtje te krijgen wat ik nu echt wilde en daarbij ook nog wat puin uit mijn verleden te ruimen. Daarnaast zijn er veel vrouwen die in precies hetzelfde schuitje zitten, waarmee je ervaringen kunt uitwisselen. Hier op het forum ook bijvoorbeeld. Het kan fijn zijn om te praten met vrouwen die in dezelfde situatie zitten.

Wat in ieder geval heel goed is, is dat je er mee bezig bent en het niet wegstopt. Wat de externe druk betreft kun je eerlijk zeggen - als je dat kan - dat het voor jou nu een heel lastige periode is, waarin je moeilijke keuzes moet gaan maken en dat je daarvoor rust nodig hebt. Want zo is het ook.
:* .

Oh, nog even een aanvulling: je schrijft een paar keer dat het zo bizar is dat juist/uitgerekend jij in deze situatie zit. Maar echt, deze dingen hebben helemaal niets te maken met hoe leuk en geweldig je bent. Het leven loopt soms zo. Dat heeft allerlei redenen die soms wel en soms niet met jou te maken hebben. Daar inzicht in krijgen, kan wel fijn zijn, maar het kan echt iedereen 'overkomen'.

[ Bericht 11% gewijzigd door Franny_G op 28-03-2017 16:00:54 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169842486
Andromache, moeilijke keuzes zeg :*

Je zegt dat een van de redenen waarom je zo bang bent voor een 'onbekende' donor de angst is dat het kindje niet op jou lijkt.
Bij mij zochten ze een donor die al wat overeenkomsten met mij had (haarkleur en dergelijke) zodat het kindje al snel op jou gaat lijken.
Maar wat ik ook merk is dat op wie een kind lijkt ook afhankelijk is wie naar het kindje kijkt. Ik heb een achternichtje en ik vind haar sprekend haar moeder (mijn nicht). De schoonmoeder van mijn nicht ziet echter heel veel overeenkomsten met zichzelf toen zij klein was en is daar ook helemaal trots op.
pi_169843147
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:51 schreef Franny_G het volgende:

Een goede vriendin van mij is nu op haar 35e net met het traject begonnen. Zij hoort veel uit haar omgeving: wat goed en wat stoer van je! Maar wat zij ook steeds zegt: het is niet stoer, ik doe dit uit noodzaak, want een leven zonder kind(eren) vind ik onverteerbaar en het is heel verdrietig dat ik niet de juiste man ben tegengekomen om een gezin mee te stichten.

Dit vind ik heel herkenbaar. Precies zo heb ik het ook ervaren en precies zo voelde het als mensen zeiden 'wat stoer' (en nog steeds). Ik voelde me niet stoer, ik voelde me verdrietig en was natuurlijk tegelijkertijd ook blij er eindelijk ook voor te kunnen gaan. En ook bij de derde heb ik naast mijn grote geluksgevoelens weer moeten rouwen om wat er dus niet is en hoe het dus niet is gegaan. Hoe dankbaar voor en dolgelukkig ik ook ben met mijn drietal.

En nog steeds kan ik diep verdrietig zijn (om het gemis van een partner, omdat dingen zijn zoals ze zijn, of gegaan zijn zoals ze zijn gegaan), maar het zijn nu nog maar momenten.

Meestal ben ik blij en tevreden/ voldaan, blij met de kinderen (die alledrie op me lijken en alledrie ook niet), blij met het geborgen gevoel dat het gezinsleven me geeft, blij met de dagelijkse dingen die erbij horen, ... Ik voel me een gelukkig mens.

Als ik geen kinderen had kunnen krijgen, weet ik niet of het me gelukt was naar voldoening te leven.

Franny, je post raakt me zeer. Je verwoordt het fijn en mooi. Dankjewel daarvoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door groofskendezoveelste op 28-03-2017 20:51:10 ]
pi_170094158
Opmijn nieuwe werk lopen allemaal zwangere vrouwen rond en dat helpt niet mee voor de rammels... Ik heb een jaarcontract, dus moet even bedenken wat ik zou gaan doen qua stoppen met pil. Aan de ene kant wil ik niet dat mijn contract afloopt tijdens eventueel verlof, maar ik wil ook niet nog een heel jaar wachten ofzo... Dit is nog best lastig, vooral omdat ik de hoofdkostwinner ben en we op het inkomen van mijn partner niet rond zouden komen...

En eigenlijk wil ik nog afvallen voordat ik met de pil stop, maar dat lukt echt voor geen meter. Totaal geen discipline.

Andromache, Ik vind het knap hoe je er in staat! Het lijkt me geen makkelijk besluit, zeker omdat je inderdaad niet kunt voorspellen of je de juiste man gaat tegenkomen.
pi_170120667
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:57 schreef Omentielvo het volgende:
Je zegt dat een van de redenen waarom je zo bang bent voor een 'onbekende' donor de angst is dat het kindje niet op jou lijkt.
Bij mij zochten ze een donor die al wat overeenkomsten met mij had (haarkleur en dergelijke) zodat het kindje al snel op jou gaat lijken.
Maar wat ik ook merk is dat op wie een kind lijkt ook afhankelijk is wie naar het kindje kijkt. Ik heb een achternichtje en ik vind haar sprekend haar moeder (mijn nicht). De schoonmoeder van mijn nicht ziet echter heel veel overeenkomsten met zichzelf toen zij klein was en is daar ook helemaal trots op.
Een nichtje van mij heeft ook kindjes van een 'onbekende' donor en zij was er van tevoren ook bang voor dat ze niet op haar zouden lijken. Ze passen juist zo goed bij haar en de familie dat mijn nichtje het lab heeft gebeld om die mensen te bedanken voor de goede match. :D
pi_170121979
Ik denk dat het "lijken op" heel erg beīnvloed wordt door wie er naar het kind kijkt. Ik zie bijvoorbeeld meer van mijn familie in mijn kinderen. Mijn man andersom. En ik kan binnen 1 dag mensen tegenkomen die zeggen dat ze oh zo veel op mij lijken, en een uur later oh zo veel op mijn man.

Twee vriendinnen van me hebben samen een kindje, en het kindje heeft dus maar de genen van een van de twee. En toch presteert een oom van ze om te zeggen dat het jochie vast de donkere features van de niet-biologische moeder heeft. _O- En als ze met hem op straat loopt, zeggen mensen ook vaak dat hij op haar lijkt. Ik denk dat mensen erg naar een gelijkenis zoeken, en dan vind je die meestal ook wel, genen of niet :)
pi_170122100
Klopt Room, die ervaring heb ik ook. Mijn man is niet de biologische vader van onze Oudste, toch presteren mensen (die het niet weten) het gelijkenissen te zien :)
pi_170123581
Hier vinden mensen ook dat Sjaak de kuiltjes en/of ogen van vrouw heeft gekregen ^O^ Nu heeft de kliniek wel gezocht naar een donor die op haar leek, maar toch vind ik het grappig als mensen dat zeggen. Soms hebben ze het even later door en dan lachen ze wat ongemakkelijk, maar soms hebben ze niets door en dan laten we hen maar.
Vrouws moeder (was dementerend) vond dat Sjaak echt bij hen in de familie paste, hij leek echt op vrouw. Dat hebben we uiteraard zo gelaten, ze was er zo blij mee O+
Draagzak kopen of huren?
<a href="http://www.babydragen.eu" target="_blank" rel="nofollow">http://www.babydragen.eu</a>
  maandag 8 mei 2017 @ 14:08:14 #270
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_170772909
Wordt er niet meer gerammeld?

Hier volop. En de duutser ook. Het lijkt er echt op dat we, ondanks niet perfecte timing (proefschrift dat af moet, internationale verhuizing, nieuwe baan etc.) we er in de zomer weer voor gaan. Wellicht is zwanger worden een paar maanden voor de verdediging van mijn proefschrift niet het meest ideale scenario, maar wie weet duurt het deze keer veel langer voordat ik zwanger ben...
pi_170774390
Leuk Jagär! Sja uiteindelijk groei (letterlijk :') ) je er ongeacht de situatie wel in mee en komt het vast goed.

Hier gaan ook stappen gezet worden. Want het rammelt zeker nog, keihard :) Over niet al te lange tijd verhuis ik naar wohts. O+
  maandag 8 mei 2017 @ 15:09:01 #272
138876 Andromache
don't give up Andro
pi_170774541
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:08 schreef Jagärtrut het volgende:
Wordt er niet meer gerammeld?

Hier volop. En de duutser ook. Het lijkt er echt op dat we, ondanks niet perfecte timing (proefschrift dat af moet, internationale verhuizing, nieuwe baan etc.) we er in de zomer weer voor gaan. Wellicht is zwanger worden een paar maanden voor de verdediging van mijn proefschrift niet het meest ideale scenario, maar wie weet duurt het deze keer veel langer voordat ik
Jawel, ik ben me aan het oriënteren op KID. Deze week een belrondje.

Ja, lastig is dat hč? Dat het zwanger worden niet in te plannen is.
pi_170775406
hier wordt er ook nog gerammeld. foliumzuur staat in de kast :)
nu alleen nog de vraag wanneer het spiraaltje eruit gaat. deze maand was de bedoeling maar ik zit nog te wachten op een afspraak van de kaakchirurg.

[ Bericht 5% gewijzigd door Elleska op 08-05-2017 20:08:39 ]
pi_170778016
Ik rammel ook nog heel erg!
Maar nu mag ik dus volgend schooljaar een onwijs gave studie doen van een jaar op kosten van het werk...

Dus ik mag pas in november opschuiven :')
pi_170779668
Hier ook een gerammel van jewelste, zeker nu er op mijn werk net een nieuw hummeltje is van nog geen 3 weken oud ohhh my O+

Alleen zijn er volgens mijn vriend nog te veel financieele onzekerheden waardoor hij het nog niet aandurft de condooms te laten voor wat ze zijn, ik sluit me hier gedeeltelijk zeker bij aan maar kan naar mijn mening ook opgelost worden terwijl we ervoor proberen te gaan.
"That's a catchy diagnosis, you could dance to that." [#115]
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')