abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_168007825
Hoj,

Kent iemand hier toevallig het nummer Facedancer van Golden Earrings ontzettend leuke album To the Hilt? Ik zit al een jaartje te worstelen met de akkoorden in het refrein, maar ik kom er maar niet uit welke het zouden kunnen zijn. Heb al van alles geprobeerd, van simpelweg zoeken op tablature sites tot Chordify of op gehoor proberen om noot voor noot het akkoord te ontleden. Ik kom enigszins in de buurt, maar het mist bij mij de volle klank die de akkoorden in het nummer hebben.

Het enige akkoord waar ik meteen uit was, is een C. En het instrumentale segment na de refreins (bijvoorbeeld direct na het eerste refrein) lijkt een C te zijn die twee frets omhoog schuift en weer terug. Toe-val-lig iemand hier die het nummer kent en een indruk heeft wat voor progressie de rest zou kunnen zijn? :@ Het gaat verder echt alleen om de refreins, het tokkel-stuk uit de coupletten en het gedeelte aan het einde waren zeer makkelijk om achter te komen.

Linkje voor nummer

Cheers

[ Bericht 2% gewijzigd door Mitch-Cookie op 09-01-2017 18:00:09 ]
pi_168008316
Volgens mijn akkoordenprogramma is het:

B - A - D

en dat dan voor iedere regel tekst herhaald, en afgemaakt met een C aan het einde van het refrein.

1
2
3
4
5
6
7
    B   A   D
e------------------
B-----------7------
G---8---6---7------
D---9---7---7------
A---9---7---5------
E---7---5----------

Ik heb het even op youtube geluisterd en voor mij klinkt het meer als:

C - Bb - F

1
2
3
4
5
6
7
    C   Bb  F
e------------------
B-----------10-----
G---9---7---10-----
D---10--8---10-----
A---10--8---8------
E---8---6----------

of

1
2
3
4
5
6
7
    C   Bb  F
e---3---1---1------
B---5---3---1------
G---5---3---2------
D---5---3---3------
A---3---1---3------
E---3---1---1------


[ Bericht 39% gewijzigd door Jordy-B op 09-01-2017 18:37:08 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_168012592
Thanks, die laatste komt al behoorlijk in de buurt volgens mij! Echter vind ik ze meer als open akkoorden klinken dan barré.

Chordify gaf mij ook iets raars wat leek op B-A-D, maar dat hoor ik er zelf dus echt niet in terug :P Welke software gebruik je?


EDIT: Het valt me net op dat het gitaarspoor beter te horen is als je in stereobeeld het rechterkanaal dempt (dus alleen links kan horen)

[ Bericht 17% gewijzigd door Mitch-Cookie op 09-01-2017 20:29:41 ]
pi_168014380
Ik gebruik guitartapp pro op android
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_168053884
Toevallig nog iemand een idee? Jordy heeft al geholpen om meer in de buurt te komen, maar de perfectionist in me neemt geen genoegen met 'meer in de buurt' :@

Ik heb de indruk dat het een meer open akkoord is, dus minder barrés
pi_168054338
Ik ben het niet met je eens dat het open akkoorden zijn.

Maar dan speel je toch gewoon alleen open C en F?

Je hebt gehoord dat het een akoestische èn een elektrische gitaar is, hè...

[ Bericht 50% gewijzigd door Jordy-B op 11-01-2017 16:16:10 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_168054692
Overigens heeft het wel wat weg van een C waarbij de 4 (B-snaar, 6e fret) gehamerd wordt.

1
2
3
4
5
6
7
    C Csus4
e---3---3---------
B---5---6---------
G---5---5---------
D---5---5---------
A---3---3---------
E---3---3---------
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_168059665
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 16:05 schreef Jordy-B het volgende:
Je hebt gehoord dat het een akoestische èn een elektrische gitaar is, hè...
Tuurlijk :) Maar op het linker spoor is voornamelijk de akoestische gitaar te horen, en dat is de partij waar het me vooral om gaat. Bovendien is er in het eerste refrein nog geen elektrische aanwezig, die komt pas daarna in het spel, op het rechter kanaal.

quote:
woensdag 11 januari 2017 16:25 schreef Jordy-B het volgende:[/b]
Overigens heeft het wel wat weg van een C waarbij de 4 (B-snaar, 6e fret) gehamerd wordt.
Ja, die Csus4 had ik ook al ontdekt. Die spelen ze niet de hele tijd, volgens mij slaan ze één C aan, dan twee keer Csus4 en dan weer één C. Ik heb nu deze akkoorden: C, Csus4, A#maj9

1
2
3
4
5
6
7
    C   Csus4   A#maj9
e---0-----0-------1--
B---1-----1-------1--
G---0-----0-------2--
D---2-----3-------0--
A---3-----3-------1--
E---x-----x-------x--

Er ontbreekt nog één akkoord volgens mij.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mitch-Cookie op 11-01-2017 20:16:56 ]
pi_168059818
Met de tekst erbij is het dan:

-C-Csus4-C---A#maj9-----
Face dancer, magic eyes

-C-Csus4---------C-------????????----------
That burn with passion and fake surprise

-C-Csus4-C------A#maj9-----
Every time you call the tune

-C-Csus4---------C-------????????-----
You get your way just a little too soon

Et cetera

Herken je dat een beetje erin of sla ik de spijker mis?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')