abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 januari 2017 @ 11:47:16 #126
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_168186279
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 07:19 schreef Adnap het volgende:
Vraagje. Gisteravond uit eten geweest met een vriendin. Die bleef maar ratelen over internit fasting? Ze eet 1x per dag en mag dan alles eten. Toen ik zei dat dat mij dat behoorlijk ongezond leek kreeg ik toch een waterval over mij heen wow.
Ga na t werk eens googlen maar kennen jullie dit ?
Nee hoor, dat is niet ongezond :)
Deze geeft al een aardige overview: http://guydroog.com/inter(...)et-en-hoe-werkt-het/
Fear is the path to the Dark Side.
  maandag 16 januari 2017 @ 12:38:49 #127
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_168187243
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 07:19 schreef Adnap het volgende:
Vraagje. Gisteravond uit eten geweest met een vriendin. Die bleef maar ratelen over internit fasting? Ze eet 1x per dag en mag dan alles eten. Toen ik zei dat dat mij dat behoorlijk ongezond leek kreeg ik toch een waterval over mij heen wow.
Ga na t werk eens googlen maar kennen jullie dit ?
Ik doe aan IF (Intermitted Fasting) en het bevalt prima. Zeker als je minder calorien binnen mag krijgen is het ideaal omdat je je niet in hoeft te houden qua grote maaltijden.

Je hebt verschillende vormen van IF's. Eigenlijk doet iedereen aan IF. Sommige mensen noemen het slaap. ;) Dus dan heb je 8 uur niets gegeten. Ik doe zelf aan Leangains, ik eet 16 uur niets en heb dan een eet window van 8 uur (tussen 1 en 9). Belangrijk bij het Leangains is ook het carb cyclen. Het is geen dieet, maar meer een manier om meer te kunnen eten op deze momenten van de dag.

Voor mij ook wel lekker omdat ik 's ochtends toch geen honger heb.

Er zijn geen nadelen (je hoeft niet constant te eten omdat je anders spiermassa verliest, dat is achterhaald).

De verschillende methodieken: http://dailyburn.com/life/health/intermittent-fasting-methods/
Meer info: https://www.nerdfitness.c(...)ntermittent-fasting/

Ik zou zelf niet aan de 1 maaltijd strategie moeten denken, dan moet ik zoveel calorien eten dat ik over mijn nek zou gaan halverwege. ;)

Ik vind het makkelijker om LG te gebruiken als ik af wil vallen dan in de periode's dat ik gewicht aan wil komen (omdat ik dan nog meer eet). Dus in die periodes ben ik iets ruimers qua eetranges.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  maandag 16 januari 2017 @ 12:41:12 #128
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_168187281
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 11:44 schreef Artoo het volgende:
Ik moet wat eten betreft echt weer terug in het gareel, hoi :')

Poging zoveel:
O: Bakje yoghurt met nootjes, brinta met magere melk, kaneel en sinaasappel
L: Gehakt en rijst gestoofd in een scheut wijn en bouillon, met 400g groente
T: Magere yoghurt met muesli en nootjes
D: 2 volkoren brood met een plakje ham en 2 ei
T: Kwark met een portie hagelslag en meloen

Sportshizzle: op de fiets naar werk (10,5 km enkele reis) en een gym sessie. De eerste 12 weken van dit jaar hebben focus op het versterken van de benen, dat betekent every day = leg day :')
Je lunch. :9 Ik ga die morgen maar maken denk ik, het klinkt wel erg lekker.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  maandag 16 januari 2017 @ 13:03:31 #129
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_168187817
quote:
17s.gif Op maandag 16 januari 2017 12:41 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Je lunch. :9 Ik ga die morgen maar maken denk ik, het klinkt wel erg lekker.
Yes, is super easy! Ik bak het gehakt met wat knoflook (en ui, soms), kruid flink (gerookte paprikapoeder en djinten zijn favoriet hier), blus af met wijn, voeg rijst toe en laat dit het vocht opnemen, voeg bouillon toe en laat het garen en als het klaar-ish is, gaan de groenten er bij.
Fear is the path to the Dark Side.
  maandag 16 januari 2017 @ 13:10:58 #130
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168188035
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 12:38 schreef -Splash- het volgende:

Je hebt verschillende vormen van IF's. Eigenlijk doet iedereen aan IF. Sommige mensen noemen het slaap. ;) Dus dan heb je 8 uur niets gegeten. Ik doe zelf aan Leangains, ik eet 16 uur niets en heb dan een eet window van 8 uur (tussen 1 en 9). Belangrijk bij het Leangains is ook het carb cyclen. Het is geen dieet, maar meer een manier om meer te kunnen eten op deze momenten van de dag.
Enige verschil is dus dat je niet ontbijt en evt wat later luncht?
Tis niet echt dat je alles mag eten wat je wilt, je zit nog steeds met een max calorieen, enkel zullen je maaltijden wat groter worden, omdat je je ontbijt erbij in stopt.

carb cyclen? wat houdt dat in?

Het 1x per dag eten lijkt me ook niets. Veel te veel voor 1x . Laat staan als je er nog flink bij sport. Meestal heb ik daarvoor toch echt wel iets te eten nodig of erna of beiden :+
  maandag 16 januari 2017 @ 13:43:18 #131
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168188917
Ander nieuws:

Poes zat net voor de garage van t regenwater te drinken, net toen mijn vrouw terug kwam van t wandelen met de honden. Poes vluchtte de openstaande serre in. Poes ligt nu weer veilig in haar mandje.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 16 januari 2017 @ 13:46:42 #132
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_168189018
quote:
6s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:10 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Enige verschil is dus dat je niet ontbijt en evt wat later luncht?
Tis niet echt dat je alles mag eten wat je wilt, je zit nog steeds met een max calorieen, enkel zullen je maaltijden wat groter worden, omdat je je ontbijt erbij in stopt.

carb cyclen? wat houdt dat in?

Het 1x per dag eten lijkt me ook niets. Veel te veel voor 1x . Laat staan als je er nog flink bij sport. Meestal heb ik daarvoor toch echt wel iets te eten nodig of erna of beiden :+
Klopt. Maar als je alles in 1 maaltijd propt dan is het knap als je aan je calorien komt in die ene maaltijd. Hoewel... de gemiddelde McDonalds feed fest gaat er toch wel overheen. Het is heel simpel, wil je afvallen? Eet minder dan je binnen krijgt (en dan wel genoeg eten, niet debiel laag zoals Fajah Lourens denkt dat je moet eten tenzij je 1m50 bent en 50kg). Hoe je dat doet is aan jou, dus wil je de hele dag eten? Dan kan dat in kleinere maaltijden. Wil je grote maaltijden, dan moet je of maar 3 maaltijden per dag eten of even wachten tot de lunch bijvoorbeeld.

Carb cyclen is dat je op een sportdag (zware krachttraining, etc..) mega veel koolhydraten eet en weinig vet. De rust dag erna eet je voornamelijk vet (en bijna geen koolhydraten) om dit weer te compenseren. De gedachte is dat je veel baat hebt bij het herstel en het voeden van het lichaam met koolhydraten direct na de workout. Op een rustdag heb je die behoefte minder en compenseer je het tekort aan vet. Ik heb vandaag een rustdag (doe 2u krav maga) en morgen een trainingsdag (2,5 uur survival training). Dus vandaag veel vet.

Vandaag is mijn menu dus:

O: Omlet met 3x ei, 30gr schouderham, 1 bockworst, 30gr kaas.
T: 2x rijstwafel met pindakaas
L: 400gr gewokte groenten met 90gr gehakt 150 gr kip en 20 gr noten in een soja woksaus
T/D: Salade met een appel, kip en avocado en een avocado dressing
S: Krav Maga
T: 500 gr kwark met 15 gr honing en 30 gr walnoten

80gr koolhydraten, 136 gr vet en 190 gr eiwitten
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  maandag 16 januari 2017 @ 13:47:18 #133
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_168189039
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:03 schreef Artoo het volgende:

[..]

Yes, is super easy! Ik bak het gehakt met wat knoflook (en ui, soms), kruid flink (gerookte paprikapoeder en djinten zijn favoriet hier), blus af met wijn, voeg rijst toe en laat dit het vocht opnemen, voeg bouillon toe en laat het garen en als het klaar-ish is, gaan de groenten er bij.
O+
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  maandag 16 januari 2017 @ 13:53:01 #134
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168189222
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:43 schreef MutedFaith het volgende:
Ander nieuws:

Poes zat net voor de garage van t regenwater te drinken, net toen mijn vrouw terug kwam van t wandelen met de honden. Poes vluchtte de openstaande serre in. Poes ligt nu weer veilig in haar mandje.
Yeah!! :)
  maandag 16 januari 2017 @ 14:09:03 #135
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_168189784
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:43 schreef MutedFaith het volgende:
Ander nieuws:

Poes zat net voor de garage van t regenwater te drinken, net toen mijn vrouw terug kwam van t wandelen met de honden. Poes vluchtte de openstaande serre in. Poes ligt nu weer veilig in haar mandje.
*O* *O* *O*

lekker kroelen met poes! O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_168189833
Mooi zo, MF. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 16 januari 2017 @ 14:11:05 #137
382129 crew  Donna
pi_168189852
*O* Poes
pi_168190588
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:43 schreef MutedFaith het volgende:
Ander nieuws:

Poes zat net voor de garage van t regenwater te drinken, net toen mijn vrouw terug kwam van t wandelen met de honden. Poes vluchtte de openstaande serre in. Poes ligt nu weer veilig in haar mandje.
O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 16 januari 2017 @ 14:57:42 #139
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168191587
Dus nu weer op naar regelmatig slapen en betere lijstjes :')

Vandaag:

O: Kwark, pindakaas, havermout
L: Kaas-ui broodjes (3 stuks)
D: Soep. Welke soep weetiknogniet. Denk kip ofzo. Vrouw is ziek, dus moet iets zijn wat een beetje makkelijk binnen te houden is.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_168192003
Klootzakken zijn het ook he :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 16 januari 2017 @ 15:23:06 #141
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_168192346
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:46 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Klopt. Maar als je alles in 1 maaltijd propt dan is het knap als je aan je calorien komt in die ene maaltijd. Hoewel... de gemiddelde McDonalds feed fest gaat er toch wel overheen. Het is heel simpel, wil je afvallen? Eet minder dan je binnen krijgt (en dan wel genoeg eten, niet debiel laag zoals Fajah Lourens denkt dat je moet eten tenzij je 1m50 bent en 50kg). Hoe je dat doet is aan jou, dus wil je de hele dag eten? Dan kan dat in kleinere maaltijden. Wil je grote maaltijden, dan moet je of maar 3 maaltijden per dag eten of even wachten tot de lunch bijvoorbeeld.

Carb cyclen is dat je op een sportdag (zware krachttraining, etc..) mega veel koolhydraten eet en weinig vet. De rust dag erna eet je voornamelijk vet (en bijna geen koolhydraten) om dit weer te compenseren. De gedachte is dat je veel baat hebt bij het herstel en het voeden van het lichaam met koolhydraten direct na de workout. Op een rustdag heb je die behoefte minder en compenseer je het tekort aan vet. Ik heb vandaag een rustdag (doe 2u krav maga) en morgen een trainingsdag (2,5 uur survival training). Dus vandaag veel vet.

Vandaag is mijn menu dus:

O: Omlet met 3x ei, 30gr schouderham, 1 bockworst, 30gr kaas.
T: 2x rijstwafel met pindakaas
L: 400gr gewokte groenten met 90gr gehakt 150 gr kip en 20 gr noten in een soja woksaus
T/D: Salade met een appel, kip en avocado en een avocado dressing
S: Krav Maga
T: 500 gr kwark met 15 gr honing en 30 gr walnoten

80gr koolhydraten, 136 gr vet en 190 gr eiwitten
ik las http://www.trouw.nl/tr/nl(...)je-goed-genoeg.dhtml artikel... en toen dacht ik?? For real??
Maar dat is dus echt gezegd?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_168192744
*O* Voor de poes van MF! Heerlijk dat-ie weer terug is.
  maandag 16 januari 2017 @ 17:51:30 #143
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_168196980
Yay poesie!
Fear is the path to the Dark Side.
  maandag 16 januari 2017 @ 18:01:53 #144
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168197192
quote:
11s.gif Op maandag 16 januari 2017 15:23 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

ik las http://www.trouw.nl/tr/nl(...)je-goed-genoeg.dhtml artikel... en toen dacht ik?? For real??
Maar dat is dus echt gezegd?
Ik zie hier in het topic mensen net zoveel/zo niet minder eten volgens mij. Ook wat aanhangers van Fajah's boek hier dacht ik.

Resultaten lijken mij positief en mensen lijken het allemaal niet zo'n honger-crashdieet te vinden, prima toch? Ze heeft flink wat vreemde/extreme opvattingen maar als dat werkt voor haar volgers lijkt mij dat geen probleem.

Dat gezegd hebbende, Ik vind persoonlijk vasten geen fatsoenlijk eetpatroon, maar als de resultaten er naar zijn en de mensen vinden het goed uit te houden. Ga zo door.

De Carb-cycling van -Splash- vind ik interessant, wel eens over gelezen, vind het een mooie invalshoek, op het feit na dat ik op Carbs lang niet zo goed functioneer dan op een mix tussen carbs en vetten.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 16 januari 2017 @ 18:02:45 #145
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168197210
Mooi dat 't beest weer terug is MF, zou zelf ook behoorlijk ongerust zijn als m'n vrind op avontuur gaat buiten.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 16 januari 2017 @ 18:06:40 #146
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168197284
Sowieso, die 2800kcal in 1 IF maaltijd, gewoon pannenkoeken met nutella en chocomel on the side ook _O_

Elke dag.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 16 januari 2017 @ 18:32:55 #147
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_168197984
2800 kcal aan bacon met nutella zou ik best weg krijgen denkik.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 16 januari 2017 @ 18:35:10 #148
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168198068
Houdt eens op over Nutella, afgelopen weekend bijna een pot gekocht :(á
  maandag 16 januari 2017 @ 20:43:38 #149
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_168203574
Nutella O+ Bacon O+

Kennen jullie dit al? :P http://sugarspunrun.com/bacon-praline-shortbread-bites/
Fear is the path to the Dark Side.
pi_168207457
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:01 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik zie hier in het topic mensen net zoveel/zo niet minder eten volgens mij. Ook wat aanhangers van Fajah's boek hier dacht ik.

Resultaten lijken mij positief en mensen lijken het allemaal niet zo'n honger-crashdieet te vinden, prima toch? Ze heeft flink wat vreemde/extreme opvattingen maar als dat werkt voor haar volgers lijkt mij dat geen probleem.

Dat gezegd hebbende, Ik vind persoonlijk vasten geen fatsoenlijk eetpatroon, maar als de resultaten er naar zijn en de mensen vinden het goed uit te houden. Ga zo door.

De Carb-cycling van -Splash- vind ik interessant, wel eens over gelezen, vind het een mooie invalshoek, op het feit na dat ik op Carbs lang niet zo goed functioneer dan op een mix tussen carbs en vetten.
Het probleem zit hem misschien in de meisjes die al gevoelig zijn voor eetstoornissen en denken dat ze 1200 kcal per dag verbranden dus 3x niks moeten gaan eten.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')