abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 maandag 9 januari 2017 @ 08:38:24 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_167996702
LOS ANGELES - Paul Verhoeven kan zich alsnog vergenoegd in zijn handen wrijven nu zijn Franse drama Elle vannacht tijdens de uitreiking van de Golden Globe twee prijzen in de wacht sleepte.



Elle werd in Los Angeles uitgeroepen tot Beste Buitenlandse Film en versloeg daarmee onder meer de gedoodverfde Duitse favoriet Toni Erdmann. Ook hoofdrolspeelster Isabelle Huppert mocht vannacht een Golden Globe in ontvangst nemen als Beste Actrice in een drama.

In december werd Verhoevens Franse debuut genegeerd bij de toekenning van de European Film Awards. Ook ontbreekt Elle op de shortlist voor de Oscarnominaties in de categorie Beste Buitenlandse Film. Bij de Golden Globes, toegekend door de Hollywood Foreign Press Association (HFPA), deed zijn verkrachtingsdrama het nu dus aanmerkelijk beter.

Isabelle Huppert speelt in Elle een zakenvrouw die in haar eigen huis door een insluiper wordt overweldigd en verkracht. Ze weigert echter in een slachtofferrol te kruipen, helemaal wanneer haar belager haar begint te stalken.

De 78-jarige Verhoeven was eenmaal eerder genomineerd voor een Golden Globe: in 1980 maakte Soldaat van Oranje kans op het beeldje. Toen viste Verhoeven achter het net. Het is de eerste speelfilm van de Nederlander in tien jaar tijd. De film ging eerder dit jaar in première op het fillmfestival van Cannes en werd ook daar zeer enthousiast ontvangen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)bes_Verhoeven__.html

8-) *O* 8-)

LOS ANGELES - Regisseur Paul Verhoeven had er niet op gerekend dat hij een Golden Globe zou winnen voor zijn Franse thriller Elle. ,,Het was echt een verrassing'', vertelde hij vlak na de uitreiking voor de camera van René Mioch. ,,Er was zoveel interesse voor de Duitse komedie Toni Erdmann, en de regisseuse is zo’n aardige vrouw. Natuurlijk dacht ik dat de prijs naar haar toe zou gaan, ik had het haar ook van harte gegund.''



De 78-jarige regisseur moest zichzelf ,,bij elkaar rapen voor de microfoon, om me te herinneren wat ik moest zeggen. Hoeveel keren ik in mijn leven niet ben afgeserveerd, zowel hier als in Holland. Het is dan heel leuk om eindelijk een keer iets te krijgen.''

Zowel op het podium als tijdens het interview prijst Verhoeven uitbundig zijn hoofdrolspeelster, Isabelle Huppert. De Franse actrice kreeg ook een Golden Globe, de eerste in haar lange carrière. ,,Het succes van de movie komt voor 80 procent van Huppert. Ik heb nog nooit iemand meegemaakt die zó getalenteerd is. Zij is veel getalenteerder dan ik.''

Editor Job ter Burg, naast Verhoeven de enige andere Nederlander die aan Elle meewerkte, was niet van plan de uitreiking van de Golden Globes te gaan kijken. Maar een voorgevoel adviseerde hem toch wakker te blijven. ,,Het is heel raar om opeens stijf van de adrenaline te staan'', vertelt hij lachend tegen entertainmentfeed BuzzE.

,,Dit is vermoedelijk de grootste prijs die een film waar ik aan heb meegewerkt ooit heeft gewonnen.'' Ter Burg heeft kort sms-contact met Verhoeven gehad. ,,Ik heb hem gefeliciteerd, en ik kreeg een uitroepteken van hem terug. Als je gewonnen hebt, wordt er vermoedelijk van alle kanten aan je getrokken.''

http://www.telegraaf.nl/b(...)n_verrassing___.html

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_167996748
Ik vond Toni Erdmann veel sterker, maar Verhoeven kan best een voordeel van zn naam gehad hebben, terwijl Maren Ade nu juist net haar tweede film gemaakt had en vrijwel onbekend was voor Toni Erdmann (en een erg grote kans heeft de Oscar sowieso te winnen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Trouwste user 2022 maandag 9 januari 2017 @ 08:44:05 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_167996763
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 08:42 schreef RM-rf het volgende:
Ik vond Toni Erdmann veel sterker, maar Verhoeven kan best een voordeel van zn naam gehad hebben, terwijl Maren Ade nu juist net haar tweede film gemaakt had en vrijwel onbekend was voor Toni Erdmann (en een erg grote kans heeft de Oscar sowieso te winnen)
Waar gaat die Duitse film over ? Verder hun ik het Verhoeven van harte.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_167996854
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 08:44 schreef tong80 het volgende:

[..]

Waar gaat die Duitse film over ? Verder hun ik het Verhoeven van harte.

:P
Verhoeven had met Elle ook gewoon voor de Oscar vor butienlandse films genomineerd moeten zijn, het verraste me wel dat die niet bij de genomineerde films stond, daarom wel gewoon goed dat hij de Globe gewonnen heeft.

Die Duitse film is een soort van situation-comedie waarbij de vorm van humor vaak vergeleken is met die van de komiek Andy Kaufman (die vaak grappen en realiteit vermengde, en vaak iets crue's heeft).
Het gaat over een vader-dochter relatie, de vader is gepensioneerde en de dochter denkt enkel aan haar carriere in een inernationale onderneming in Roemenie.. haar vader begint haar leven te ontregelen door zich in al haar zakencontacten te mengen als 'personality-coach' in de hoop zn dochter uiteindelijk ook een andere blik op het leven te geven..
Het is een eigenlijk bijna on-duitse film; komedie en geen historisch drama of te maken met de oorlog of duitse schuldgevoelens; en juist heel erg on-conventioneel
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Trouwste user 2022 maandag 9 januari 2017 @ 08:53:52 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_167996867
Als kijker word je dus op het verkeerde been gezet, gezien Kaufman.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Beste/leukste mod 2022 maandag 9 januari 2017 @ 10:33:33 #6
319979 Fok-it
All is well
pi_167998590
Wel verrassend dat Amy Adams hem niet won
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Trouwste user 2022 maandag 9 januari 2017 @ 11:09:01 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_167999189
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 10:33 schreef Fok-it het volgende:
Wel verrassend dat Amy Adams hem niet won
De internationale pers is minder chauvinistisch

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator maandag 9 januari 2017 @ 12:46:38 #8
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_168000885
Geweldig natuurlijk! Des te tragischer dat de film niet voor een Oscar genomineerd is. Volgens mij is het ook nog mogelijk om 'm gewoon bij Beste Film te nomineren, maar dat zal niet snel gebeuren.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')