abonnement Unibet Coolblue
pi_167992306
Ik ben erg benieuwd naar jouw tofste Airbnb accomodatie.

Graag met de volgende details:
- Prijs
- Plaats
- Korte omschrijving
- Liefst linkje

TS begint:

Appartement in Boedapest mét dakterras.
Het dakterras bestond uit 2 verdiepingen. Vanaf de bovenste verdieping had je een prachtig uitzicht over Boedapest. Elke avond met een paar ijskoude biertjes de zon onder zien gaan!

Verder 2 'leef' verdiepingen. Op de bovenste verdieping was de airco helaas stuk, waardoor we met z'n drieën op de eerste verdieping sliepen.

Locatie was zo goed als in het centrum van Boedapest, waardoor veel dingen op loopafstand waren.

Prijs: 30 euro p.p.p.n. (o.b.v. drie personen)

https://www.airbnb.com/rooms/6015636

Verder genoeg prima Airbnb's gehad, maar afgelopen jaar waren we op zoek naar iets bijzonders :)
pi_167994043
Leuk idee!!

Maar ik boek niet via airbnb omdat ik geen Facebook heb en ik dus een volledig kopie van mijn paspoort moet opsturen, inclusief BSN.

Een toevoeging op de scan met "bestemd voor airbnb" oid wordt geweigerd. Dus ik kan helaas niet meedoen maar ik lees graag wat ik allemaal misloop
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:39:16 #3
62913 Blik
The one and Only!
pi_168027583
Ik heb niet op heel veel plekken geslapen met Airbnb, maar desondanks is dit wel een aanradertje.

Locatie: Kaapstad, Centrum
Wat maakt het bijzonder: Bovenste verdieping van appartement met vrij uitzicht op de Tafelberg vanaf je bed en vanaf je bank en eettafel. Op diezelfde verdieping is er ook een buitenzwembad en fitnesszaal met hetzelfde uitzicht. Verder is het een mooie schone studio met fijn 2-persoonsbed, mooie keuken incl. espresso-apparaat en mooie badkamer.
Kosten: Toendertijd rond de 70 euro per nacht, prijs is nu gestegen naar 100+ euro per nacht

Linkje: https://www.airbnb.nl/rooms/254401
pi_168043091
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:39 schreef Blik het volgende:
Wat maakt het bijzonder: Bovenste verdieping van appartement met vrij uitzicht op de Tafelberg vanaf je bed en vanaf je bank en eettafel. Op diezelfde verdieping is er ook een buitenzwembad en fitnesszaal met hetzelfde uitzicht. Verder is het een mooie schone studio met fijn 2-persoonsbed, mooie keuken incl. espresso-apparaat en mooie badkamer.

Prachtige locatie, voor een prima prijs :)
Hoe beviel Kaapstad je?
  dinsdag 10 januari 2017 @ 23:08:27 #5
62913 Blik
The one and Only!
pi_168043507
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:55 schreef Starman89 het volgende:

[..]

Prachtige locatie, voor een prima prijs :)
Hoe beviel Kaapstad je?
Was met onze zoon, dus we hebben het redelijk beschaafd moeten houden. Maar ik vond het een erg prettige stad om te verblijven, en qua kosten ook prima te doen
  Moderator zaterdag 14 januari 2017 @ 08:33:34 #6
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_168123052
Eens zien. Waar heb ik overnacht via airbnb?

Alicante: Schitterend modern penthouse met 4 slaapkamers en 2 badkamers, enorm dakterras, groot balkon en een paar kleinere en toegang tot een gemeenschappelijk zwembad. Wel ver uit het centrum.
Malaga: Oud en afgeleefd appartement met 4 slaapkamers en 2 badkamers, patio, hartje uitgaanscentrum en erg gehorig.
Tours: Mooi gerenoveerd oud appartement in het centrum met 2 slaapkamers (1 gehorig) en 2 badkamers, grote patio en kelder.
Stockholm: Keurig appartement, 2 slaapkamers, 1 badkamer en 2 wc's, klein balkon, nabij congrescentrum en centrum.
Parijs: Keurig appartement, 2 slaapkamers, 1 badkamer, groot balkon, aan het water, nabij congrescentrum, enige afstand van het centrum.
Dubrovnik: Slaapkamer, badkamer en keukentje in een omgebouwde garage die gebombardeerd was tijdens de Balkanoorlog, aan het woonhuis van de eigenaar, maar met groot privéterras, nabij het oude centrum.
Split: Privé-woning (?) in de woning van de eigenaresse, 1 slaapkamer en badkamer, keuken met 100 verschillende theesoorten en een heerlijke taart van de eigenaresse.

De eerste was het tofst, de laatste het meest apart omdat het totaal niet volgens verwachtingen was. :').
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zaterdag 14 januari 2017 @ 08:43:59 #7
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_168123102
Ik zie nu dat de Dog Bark Park Inn in Cottonwood, Idaho ook via airbnb gereserveerd kan worden. Heb daar overnacht voor het airbnb-tijdperk. Telt dat dan ook? Zo ja, hebben we een winnaar. Dat is toffer dan wat dan ook.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_168127102
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 23:40 schreef opgebaarde het volgende:

Maar ik boek niet via airbnb omdat ik geen Facebook heb en ik dus een volledig kopie van mijn paspoort moet opsturen, inclusief BSN.

Een toevoeging op de scan met "bestemd voor airbnb" oid wordt geweigerd. Dus ik kan helaas niet meedoen maar ik lees graag wat ik allemaal misloop
Dat stond mij ook niet aan... En idd, een bewerkte weigeren ze. Ik heb dus maar een beetje gefraudeerd: Heb gewoon met photoshop mn BSN bewerkt (cijfertjes verplaatsen/omdraaien). Heb nu een 'AirBNB BSN' en toen werd ie wel geaccepteerd :)
  zaterdag 14 januari 2017 @ 14:48:39 #9
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_168128968
- Prijs: ¤82 / nacht
- Plaats: Tecopa, Californië (nabij Death valley)
- Korte omschrijving: een unieke RV met bijbehorende hot water baden, in een badhuisje en buiten met uitzicht op prachtige bergen en een drooggelegen meer. Volledig tot rust komen hier en een prachtige plek om even bij te komen voordat je Death valley inrijdt.
- Liefst linkje: https://www.airbnb.nl/rooms/2976978


In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zaterdag 14 januari 2017 @ 14:51:20 #10
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_168129028
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 22:54 schreef Starman89 het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar jouw tofste Airbnb accomodatie.

Graag met de volgende details:
- Prijs
- Plaats
- Korte omschrijving
- Liefst linkje

TS begint:

Appartement in Boedapest mét dakterras.
Het dakterras bestond uit 2 verdiepingen. Vanaf de bovenste verdieping had je een prachtig uitzicht over Boedapest. Elke avond met een paar ijskoude biertjes de zon onder zien gaan!

Verder 2 'leef' verdiepingen. Op de bovenste verdieping was de airco helaas stuk, waardoor we met z'n drieën op de eerste verdieping sliepen.

Locatie was zo goed als in het centrum van Boedapest, waardoor veel dingen op loopafstand waren.

Prijs: 30 euro p.p.p.n. (o.b.v. drie personen)

https://www.airbnb.com/rooms/6015636

Verder genoeg prima Airbnb's gehad, maar afgelopen jaar waren we op zoek naar iets bijzonders :)
Je AIRBNB linkje werkt niet (meer?). Boedapest is altijd interessant nl.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator zaterdag 14 januari 2017 @ 15:23:18 #11
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_168129807
Ow, extra info vergeten.

Prijs: ¤120 per nacht.
Plaats: Cottonwood, Idaho.
Korte omschrijving: Het is een grote hond.
Linkje: http://www.dogbarkpark.com
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_168162462
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 14:51 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Je AIRBNB linkje werkt niet (meer?). Boedapest is altijd interessant nl.
Bij mij nu ook inactief :-(

Hier staat ie ook nog vermeld (inactief weliswaar)
http://alltherooms.com/be(...)x-penthouse-330cf4a1
  zondag 20 augustus 2017 @ 14:59:13 #13
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_173279180
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 13:13 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Dat stond mij ook niet aan... En idd, een bewerkte weigeren ze. Ik heb dus maar een beetje gefraudeerd: Heb gewoon met photoshop mn BSN bewerkt (cijfertjes verplaatsen/omdraaien). Heb nu een 'AirBNB BSN' en toen werd ie wel geaccepteerd :)
Ff een schopje, want ik zit er ook aan te denken dit te doen. Sterker nog, ben al in de weer geweest met Photoshop. Is erg goed gelukt, moet ik zeggen :)

Werk het bij jou nog steeds met je nep-scan?

O, en ik vroeg me af, stel nou dat je per ongeluk een BSN van een internationaal gezochte misdadiger gebruikt hebt, dat geeft toch een naar gevoel als dat bij Airbnb geregistreerd wordt onder jouw naam en foto. Hoewel ik niet geloof dat de Nederlandse overheid BSN's deelt met commerciële organisaties als Airbnb. Zelfs niet van misdadigers.

Verder zit ik eraan te denken om ook documentnummer en geboortedatum aan te passen. Enig idee of externe partijen zoals Airbnb dat wél kunnen of gaan checken bij de overheid?
Stop the world, I want to get out.
  Moderator zondag 20 augustus 2017 @ 15:33:36 #14
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173280108
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:59 schreef Lkw het volgende:
Verder zit ik eraan te denken om ook documentnummer en geboortedatum aan te passen. Enig idee of externe partijen zoals Airbnb dat wél kunnen of gaan checken bij de overheid?
Nee, die info krijgen ze niet van de overheid.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 20 augustus 2017 @ 15:53:44 #15
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173280572
Sinds de laatste update geslapen in een groot appartement in Florence:

Prijs: ¤ 224 per nacht.
Plaats: Florence dus. Net achter de Duomo.
Korte omschrijving: Huis van een architect met in de kelder het architectenbureau. Huis is enorm groot met 4 slaapkamers en 2 badkamers, groot dakterras/ patio. Glazen dak en vloer zodat je in het architectenbureau kijkt.
Link: inactief nu.

Komende week komen er weer twee airbnb-overnachtingen bij. :).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 20 augustus 2017 @ 16:23:37 #16
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_173281372
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:33 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Nee, die info krijgen ze niet van de overheid.
Dus in principe kun je daar ook van photoshoppen wat je wilt?

Op de website van de overheid wordt geadviseerd om bij hotels alleen je ID-soort en je documentnummer te geven, zie: https://www.rijksoverheid(...)uw-identiteitsbewijs

Daarom dacht ik dat de overheid dát nummer wel gewoon vrijgeeft wanneer men er om komt vragen..
Stop the world, I want to get out.
  zondag 20 augustus 2017 @ 16:26:13 #17
62913 Blik
The one and Only!
pi_173281454
Heeft iemand tips voor leuke plekken in Edinburgh voor 6 personen?
pi_173289565
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 23:40 schreef opgebaarde het volgende:
Leuk idee!!

Maar ik boek niet via airbnb omdat ik geen Facebook heb en ik dus een volledig kopie van mijn paspoort moet opsturen, inclusief BSN.

Een toevoeging op de scan met "bestemd voor airbnb" oid wordt geweigerd. Dus ik kan helaas niet meedoen maar ik lees graag wat ik allemaal misloop
Ik doe ook niet mee. Ik boek wel gewoon een goed hotel i.p.v. die air BNB onzin.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 09:17:37 #19
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_173337276
Over de maffe eis van Airbnb om een volledige kopie van je paspoort (inclusief BSN) te uploaden + hoe daarmee om te gaan, had ik ook een topic in WGR geopend. Daar is dat onderwerp misschien meer op z'n plek.

Zie: WGR / Welke persoonsgegevens verstrekt de overheid aan commerciële partijen?
Stop the world, I want to get out.
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 16:21:09 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173344867
Eigenlijk alle Airbnb's die ik tot nu toe heb gehad waren tof. Hier de leukste:

- Appartement in Düsseldorf. Op loopafstand van de stad en goed betaalbaar + gratis parkeren. Trendy huisje met weinig opschmuck.
- Appartement in Ottawa. Klein appartement maar gesitueerd in de leukste straat van Ottawa en op loopafstand van Houses of Parliament/Rideau Canals. Een van de beste bedden waar ik ooit in geslapen heb O+
- Huis in Gananoque (Canada). Kamer in een mooi Victoriaans pand gelegen aan de rand van Gananoque. Kamer is netjes en wel tof om eens in zo'n gaaf huis te slapen O+
- Loft in Brooklyn (NY). Deze loft is ietwat rommelig maar het is voor New Yorkse begrippen erg goedkoop (100 euro per nacht) en je zit dicht bij een metrohalte in een leuke buurt van Brooklyn.

Daarnaast is ons eigen appartement in Utrecht natuurlijk ook een goede keuze O-)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_173356995
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:21 schreef MaJo het volgende:
Eigenlijk alle Airbnb's die ik tot nu toe heb gehad waren tof. Hier de leukste:

- Appartement in Düsseldorf. Op loopafstand van de stad en goed betaalbaar + gratis parkeren. Trendy huisje met weinig opschmuck.
- Appartement in Ottawa. Klein appartement maar gesitueerd in de leukste straat van Ottawa en op loopafstand van Houses of Parliament/Rideau Canals. Een van de beste bedden waar ik ooit in geslapen heb O+
- Huis in Gananoque (Canada). Kamer in een mooi Victoriaans pand gelegen aan de rand van Gananoque. Kamer is netjes en wel tof om eens in zo'n gaaf huis te slapen O+
- Loft in Brooklyn (NY). Deze loft is ietwat rommelig maar het is voor New Yorkse begrippen erg goedkoop (100 euro per nacht) en je zit dicht bij een metrohalte in een leuke buurt van Brooklyn.

Daarnaast is ons eigen appartement in Utrecht natuurlijk ook een goede keuze O-)
Ook naar dat appartemet in Ottawa gekeken, gaan nu alleen naar een ander appartementje.

Voor komende reis 6 locaties via Airbnb geregeld, dus dan wel wat ervaringen om te delen.
pi_173357680
Wij zaten in Antwerpen bij Elfje in haar atelier.
https://www.airbnb.nl/rooms/1534890

Ze heeft een flinke ruimte waar 4 caravans binnen staan. Je huurt in principe de volledige ruimte, 3 slaapcaravans en 1 voor ontbijt. Supertoffe locatie. De caravans zijn ooit als decorstuk in theater gebruikt, de gehele ruimte is tof aangekleed. Het was onze eerste airbnb - ervaring en tot nu toe ook wel de tofste.
pi_173357893
Je kunt airbnb gewoon mailen en vragen of ze een manual verification willen doen van je paspoortscan (waarop je BSN enzo weghaalt). Dat ging vorig jaar prima.
pi_173357960
Ik wilde mijn airbnb van Brussel toevoegen (geboekt op account van een vriend). Wij waren met vier stellen en sliepen in een retro maisonnette van (veel) meer dan 200m2 (ik dacht foutje airbnb maar eerder groter) met gigantisch dakterras. Enig minpuntje was het openlucht zwembad in het midden van het appartement wat al lange tijd buiten gebruik was en dus smerig water bevatte. Het was bizar (!) en kostte +/- 300 per nacht.

Maar ik kan het niet vinden ;(

https://www.airbnb.nl/roo(...)lgi%C3%AB&s=e5ujJJ8X _O_ :7 *; :9

Edit: thanks chicolade

[ Bericht 8% gewijzigd door opgebaarde op 24-08-2017 11:09:53 ]
pi_178715213
Hoi hoi iedereen die ervaring heeft met Airbnb!

Ik ben op het moment onderzoek aan het doen naar de vertrouwen die mensen hebben in Airbnb en hosts, daarom wil ik jullie graag vragen om onderstaande enquete in te vullen

Edit: lees eerst dit MED / Enquetes op FOK!

[ Bericht 27% gewijzigd door Fogel op 24-04-2018 16:51:06 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')