abonnement Unibet Coolblue
pi_167989301
Ik weet het van de volgende beroepen

- bankmedewerkers
- accountants
- administratief medewerkers
- kassieres
- orderpikkers in magazijnen

Kunnen jullie nog een aantal opnoemen?
In de nabije toekomst (binnen 10 tot 20 jaar)

- taxichauffeurs
- vrachtwagenchauffeurs
- postbezorgers
pi_167989386
over tijdje wellicht ook dokter!

kijk nu heb ik ( als voorbeeld ) kalknagel

en moet dan eerst langs de suffe huisarts

( verlies ik een hoop kostbare tijd mee )

terwijl ik ook prima op het web kan googlen welke mediijnen ik nodig heb
  zondag 8 januari 2017 @ 21:51:46 #3
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_167989538
treinmachinisten, vrachtwagenchauffeurs, kappers, piloten
pi_167989545
Alles aan de loopband, vuilnismannen, chirurgen etc. Eigenlijk alles waar een robot beter in is of kan worden.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_167989651
een beroep zal nooit verdwijnen en dat is mensen die andere mensen lastigvallen met de wet! haha
pi_167989764
Alles wat vervangen kan worden door een apparaat/machine
“I mean, you could claim that anything's real if the only basis for believing in it is that nobody's proved it doesn't exist!”
pi_167989772
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:52 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Alles aan de loopband, vuilnismannen, chirurgen etc. Eigenlijk alles waar een robot beter in is of kan worden.
“I mean, you could claim that anything's real if the only basis for believing in it is that nobody's proved it doesn't exist!”
pi_167989775
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:46 schreef polderturk het volgende:
Ik weet het van de volgende beroepen

- bankmedewerkers
- accountants
- administratief medewerkers
- kassieres
- orderpikkers in magazijnen

Kunnen jullie nog een aantal opnoemen?
In de nabije toekomst (binnen 10 tot 20 jaar)

- taxichauffeurs
- vrachtwagenchauffeurs
- postbezorgers
Door de computer zouden wij een papierloos tijdperk ingaan, ik heb de laatste 10 jaar nog nooit zoveel papier op mijn werkplek gehad als nu.
Tevens ben je de hele dag bezig fouten te herstellen van die kut apparaten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_167989882
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:57 schreef halfway het volgende:

[..]

Door de computer zouden wij een papierloos tijdperk ingaan, ik heb de laatste 10 jaar nog nooit zoveel papier op mijn werkplek gehad als nu.
Tevens ben je de hele dag bezig fouten te herstellen van die kut apparaten.
ik heb het afgelopen jaar 3 post-it's doorgekregen van een collega over iets dat hij nodig had. Verder geen papier gezien.
pi_167990117
ws krijg je ook sex robots ala androids!

die zijn zo levens echt dat je geen prostituee meer nodig hebt
pi_167991467
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 22:05 schreef possetje het volgende:
ws krijg je ook sex robots ala androids!

die zijn zo levens echt dat je geen prostituee meer nodig hebt
Als je 2 handen hebt het je ook geen prostituee NODIG....
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_167991545
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:57 schreef halfway het volgende:

[..]

Tevens ben je de hele dag bezig fouten te herstellen van die kut apparaten.
Daar is vast wel een geautomatiseerd proces van te maken.
pi_167991883
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 22:05 schreef possetje het volgende:
ws krijg je ook sex robots ala androids!

die zijn zo levens echt dat je geen prostituee meer nodig hebt
Of uberhoudt nog een vrouw nodig hebt
“I mean, you could claim that anything's real if the only basis for believing in it is that nobody's proved it doesn't exist!”
pi_167991971
bedelaars verdwijnen ook op ten duur

( bedelen is ook soort beroep )

mensen krijgen gewoon standaard een hok om in te wonen. en een credit kaart die alleen werkt om voedsel te kopen,

drank of drugs bedelen word dan strafbaar
  zondag 8 januari 2017 @ 22:51:44 #15
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_167992195
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 22:00 schreef Murdera het volgende:

[..]

ik heb het afgelopen jaar 3 post-it's doorgekregen van een collega over iets dat hij nodig had. Verder geen papier gezien.
Inderdaad, waarschijnlijk werk je gewoon bij een hopeloos verouderd bedrijf.
2000 light years from home
  zondag 8 januari 2017 @ 22:57:39 #16
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_167992515
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 22:05 schreef possetje het volgende:
ws krijg je ook sex robots ala androids!

die zijn zo levens echt dat je geen prostituee meer nodig hebt
En die ook je huis schoon kunnen houden :P
pi_167994429
- acteurs/actrices

Die kunnen gewoon in CGI gemaakt worden.
  maandag 9 januari 2017 @ 00:28:25 #18
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_167995002
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 22:05 schreef possetje het volgende:
ws krijg je ook sex robots ala androids!

die zijn zo levens echt dat je geen prostituee meer nodig hebt
Ja, gewoon via AliBaba. Gratis verzending ook nog, duurt alleen wel een tijdje want ze komt op de fiets. :+
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_167995171
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 22:00 schreef Murdera het volgende:

[..]

ik heb het afgelopen jaar 3 post-it's doorgekregen van een collega over iets dat hij nodig had. Verder geen papier gezien.
Alleen een aantal 50 plussers bij ons werken nog met papier. Ze vinden het handig om allerlei documenten nog uit te printen. Lastig om te veranderen als je je hele leven op een bepaalde manier gewerkt hebt.
pi_167995752
leraren, iedereen volgt youtube colleges
standaarddrinker
pi_167998481
Tankstationmedewerkers.
pi_168000218
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 02:51 schreef DrDentz het volgende:
leraren, iedereen volgt youtube colleges
Dit zou mogelijk kunnen worden in de toekomst als scholen hiervoor een goed programma ontwikkelen, waarbij leraren dan vooral ondersteunende taken krijgen.
pi_168000237
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 10:26 schreef polderturk het volgende:
Tankstationmedewerkers.
Dat noemt men in goed Nederlands 'pompbedienden'
standaarddrinker
pi_168001349
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 02:51 schreef DrDentz het volgende:
leraren, iedereen volgt youtube colleges
Een goed artikel trouwens dat op jouw bericht aansluit. Werkdruk bij professoren is te hoog doordat ze veel les moeten geven. Hiervoor hebben ze weinig tijd voor onderzoek. Als ze hun college's opnemen en tijdens lesuren in de collegezaal uitzenden, kunnen ze veel tijd besparen. De college hoeft dan niet eens op YouTube geplaatst te worden.

http://nos.nl/artikel/215(...)rsiteit-te-hoog.html
pi_168005182
toiletjuffrouws :{
pi_168006485
Welke beroepen zijn er eigenlijk in de laatste 10 tot 20 jaar verdwenen?Ik kan alleen maar denken aan postbodes, maar daarvoor zijn postbezorgers in de plaats gekomen...
Daarnaast zijn er app-ontwikkelaars bijgekomen.

Aangezien dit er volgens mij maar een enkeling zijn die verdwenen zijn, zullen er in de volgende 10 tot 20 jaar ook maar enkele functies verdwijnen, misschien 2x zoveel, maar meer zal het niet zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_168006935
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
Welke beroepen zijn er eigenlijk in de laatste 10 tot 20 jaar verdwenen?Ik kan alleen maar denken aan postbodes, maar daarvoor zijn postbezorgers in de plaats gekomen...
Daarnaast zijn er app-ontwikkelaars bijgekomen.

Aangezien dit er volgens mij maar een enkeling zijn die verdwenen zijn, zullen er in de volgende 10 tot 20 jaar ook maar enkele functies verdwijnen, misschien 2x zoveel, maar meer zal het niet zijn.
http://www.vpro.nl/rembo-(...)02-rembo-rembo~.html

O verrek, dat is alweer 20-30 jaar geleden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2017 17:16:53 ]
pi_168094748
Stemmen tellers willen ze geloof ik ook afschaffen.
pi_168094756
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
Welke beroepen zijn er eigenlijk in de laatste 10 tot 20 jaar verdwenen?Ik kan alleen maar denken aan postbodes, maar daarvoor zijn postbezorgers in de plaats gekomen...
Daarnaast zijn er app-ontwikkelaars bijgekomen.

Aangezien dit er volgens mij maar een enkeling zijn die verdwenen zijn, zullen er in de volgende 10 tot 20 jaar ook maar enkele functies verdwijnen, misschien 2x zoveel, maar meer zal het niet zijn.
Postbodes, hier komt nou 5 maal per dag post!

Maar we hebben ze gewaarschuwd, geen rekeningen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2017 00:49:42 ]
  vrijdag 13 januari 2017 @ 12:08:03 #30
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_168100476
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
Welke beroepen zijn er eigenlijk in de laatste 10 tot 20 jaar verdwenen?Ik kan alleen maar denken aan postbodes, maar daarvoor zijn postbezorgers in de plaats gekomen...
Daarnaast zijn er app-ontwikkelaars bijgekomen.

Aangezien dit er volgens mij maar een enkeling zijn die verdwenen zijn, zullen er in de volgende 10 tot 20 jaar ook maar enkele functies verdwijnen, misschien 2x zoveel, maar meer zal het niet zijn.
Dat is een goede vraag. Ik weet dat er bij KPN vanwege de opkomst van de mobiele telefonie een heleboel telefoonmedewerkers verdwenen zijn. Mensen hoeven niet meer doorverbonden te worden naar verschillende vaste lijnen.

Postjongens bij bedrijven zijn ook verdwenen. Het verdwijnen van de ponskaarten heeft op de personeelsadministratie ook een boel functies doen wegvallen.

De grootste kaalslag heeft denk ik plaatsgevonden binnen de grafische vormgeving en het drukwerk. Tot midden jaren nul was daar veel vraag naar mensen die handmatig drukwerk verzorgde. Door de digitalisering is dat hele beroep verdwenen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_168103636
Maar jongens,.....gaat er serieus iemand hier vrijwillig mee met een vliegtuig die volledig bestuurd wordt door een computer? En waarbij er geen enkele menselijke piloot in de cockpit zit?

Ik zou het niet doen. Ik weet dat tegenwoordig de meeste vliegtuigen volledig door de computer bestuurd worden, dat is ook prima. Maar de piloot moet er toch echt wel bij zitten hoor. Al doet hij verder geen klap, behalve observeren. Het geeft mij toch een fijner gevoel dan volledig afhankelijk te zijn van een computer. Ik denk dat dit nog voor veel meer mensen geldt.
pi_168104488
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 14:40 schreef Cherryberry het volgende:
Maar jongens,.....gaat er serieus iemand hier vrijwillig mee met een vliegtuig die volledig bestuurd wordt door een computer? En waarbij er geen enkele menselijke piloot in de cockpit zit?

Ik zou het niet doen. Ik weet dat tegenwoordig de meeste vliegtuigen volledig door de computer bestuurd worden, dat is ook prima. Maar de piloot moet er toch echt wel bij zitten hoor. Al doet hij verder geen klap, behalve observeren. Het geeft mij toch een fijner gevoel dan volledig afhankelijk te zijn van een computer. Ik denk dat dit nog voor veel meer mensen geldt.
Uiteindelijk krijg je een piloot die ook als hostess gaat werken. Wil een vliegtuigmaatschappij wel iemand die urenlang op zijn reet zit en geen zak uitvoert?
pi_168104598
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 15:18 schreef polderturk het volgende:

[..]

Uiteindelijk krijg je een piloot die ook als hostess gaat werken. Wil een vliegtuigmaatschappij wel iemand die urenlang op zijn reet zit en geen zak uitvoert?
Tuurlijk niet! Maar de vliegmaatschappij is natuurlijk wel afhankelijk van wat de passagiers willen. En die willen een piloot in de cockpit! Anders zoeken ze een andere vliegmaatschappij.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 15:32:58 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168104842
Polderturken, kan je gewoon een bot voor gebruiken die wat post.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 18:55:51 #35
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_168109083
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 15:23 schreef Cherryberry het volgende:

[..]

Tuurlijk niet! Maar de vliegmaatschappij is natuurlijk wel afhankelijk van wat de passagiers willen. En die willen een piloot in de cockpit! Anders zoeken ze een andere vliegmaatschappij.
Ik vrees dat het met wetgeving te maken heeft.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_168109344
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 15:18 schreef polderturk het volgende:

[..]

Uiteindelijk krijg je een piloot die ook als hostess gaat werken. Wil een vliegtuigmaatschappij wel iemand die urenlang op zijn reet zit en geen zak uitvoert?
Sommige vluchten krijgen 3 piloten mee vanwege dezelfde reden als waarom men er straks ook nog eentje in de buurt van het stuur wilt: back-up.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 19:10:56 #37
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168109381
In NWS loopt er al een tijd een reeks over:
NWS / De geautomatiseerde maatschappij #4 ... the birth of AI.

Gemiddeld schat men dat zo'n 40% van de banen gemakkelijk weg te automatiseren zijn de komende paar decennia.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_168109746
Allerlei baliemedewerkers in bijvoorbeeld hotels, bioscopen, bibliotheken, banken...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168109940
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 12:59 schreef polderturk het volgende:

[..]

Een goed artikel trouwens dat op jouw bericht aansluit. Werkdruk bij professoren is te hoog doordat ze veel les moeten geven. Hiervoor hebben ze weinig tijd voor onderzoek. Als ze hun college's opnemen en tijdens lesuren in de collegezaal uitzenden, kunnen ze veel tijd besparen. De college hoeft dan niet eens op YouTube geplaatst te worden.

http://nos.nl/artikel/215(...)rsiteit-te-hoog.html
Dat willen ze vaak zelf niet, hoor. Vooral meneer Janssen van de RU niet meer, haha (:
pi_168110338
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 12:08 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is een goede vraag. Ik weet dat er bij KPN vanwege de opkomst van de mobiele telefonie een heleboel telefoonmedewerkers verdwenen zijn. Mensen hoeven niet meer doorverbonden te worden naar verschillende vaste lijnen.

Postjongens bij bedrijven zijn ook verdwenen. Het verdwijnen van de ponskaarten heeft op de personeelsadministratie ook een boel functies doen wegvallen.

De grootste kaalslag heeft denk ik plaatsgevonden binnen de grafische vormgeving en het drukwerk. Tot midden jaren nul was daar veel vraag naar mensen die handmatig drukwerk verzorgde. Door de digitalisering is dat hele beroep verdwenen.
De doorverbind dames zijn al meer dan 10-20 jaar een verloren beroep, ik had het over de laatste 10 jaar.
Postbodes, dus ook postberzorgers bij bedrijven, zijn inderdaad wel verdwenen, hoewel mijn bedrijf er nog 1 heeft.
Wel beroep dat verdwenen is, bedoel je met het laatste?

Dus als je kijkt naar hoeveel beroepen er totaal verdwenen zijn in de afgelopen 10 jaar of van mij part 50 jaar en die extrapoleert naar de aankomende 10 jaar, dan kunnen dit er niet meer zijn dan 2 beroepen die totaal verdwijnen. Nu is het waarschijnlijk niet linear met tijd, dus laten we 4 beroepen die verdwijnen nemen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 20:02:44 #41
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_168110616
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 19:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De doorverbind dames zijn al meer dan 10-20 jaar een verloren beroep, ik had het over de laatste 10 jaar.
Postbodes, dus ook postberzorgers bij bedrijven, zijn inderdaad wel verdwenen, hoewel mijn bedrijf er nog 1 heeft.
Wel beroep dat verdwenen is, bedoel je met het laatste?
Je had het over de laatste 10 a 20 jaar. Dus vanaf 1997. Toen had KPN (PTT telecom) nog gewoon faxlezers, doorverbinders en zelfs telegramverzenders / oplezers in dienst ;) Dat was allemaal mensenwerk. Die werden pas overbodig toen internet en mobiele telefonie halverwege de jaren nul volledig was doorgedrongen in de maatschappij.

Binnen de grafische vormgeving gebeurde er tot aan 2008 nog heel veel met de hand. Denk aan het ontwikkelen van filmrolletjes (videotheek en foto-ontwikkelaar zijn trouwens ook twee verdwenen beroepen) tot aan het handmatig bijstellen van drukwerk. Rond 2008 werden de laptops en computers zo snel en betaalbaar dat een 18-jarige student met een macbook het voor goedkoop over kon nemen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 13 januari 2017 @ 20:08:48 #42
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168110768
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 19:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

Dus als je kijkt naar hoeveel beroepen er totaal verdwenen zijn in de afgelopen 10 jaar of van mij part 50 jaar en die extrapoleert naar de aankomende 10 jaar, dan kunnen dit er niet meer zijn dan 2 beroepen die totaal verdwijnen. Nu is het waarschijnlijk niet linear met tijd, dus laten we 4 beroepen die verdwijnen nemen.

Transportsector zal drastisch geautomatiseerd worden, dus alle bus-, taxi- en vrachtwagenchauffeurs.
Helpdesks
Low level marketing, je ziet nu al dat websites aangepast reclames laten zien op basis van jouw gedrag, zelflerende programmatuur wordt nu al ingezet om zelfs het bouwen van campagnes te automatiseren.
Fabriekswerk, er wordt nog gigantisch veel met de hand gedaan in fabrieken. Hoe 'handiger' machines worden, hoe verfijnder werk ze kunnen doen en kunnen mensen afgeschaft.
Telemarketing
Data entry
Data analisten
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_168131746
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:48 schreef possetje het volgende:
terwijl ik ook prima op het web kan googlen welke mediijnen ik nodig heb
Dat kan jij niet.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_168131899
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 16:45 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Dat kan jij niet
wel maar ok ga ik niet te lang over in discussie
pi_168132321
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 16:51 schreef possetje het volgende:

[..]

wel maar ok ga ik niet te lang over in discussie
Waarvoor denk je dat die 12 jaar aan studie is?
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_168132469
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 17:07 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Waarvoor denk je dat die 12 jaar aan studie is?
dude, ik heb het iq om ook zo een studie te doen, alleen heb ik andere richting gekozen,

ik gaf als voorbeeld teen kalk nagel, daarvoor heb je gewoon een standaard kuur in de aanbieding, en ik durf er 100 op te verwedden als ik morgen naar mn dokter stap ( na het te hebben gegoogled ) dat hij mij precies die kuur gaat geven
pi_168132934
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 17:12 schreef possetje het volgende:

[..]

dude, ik heb het iq om ook zo een studie te doen, alleen heb ik andere richting gekozen,
Het gaat er niet om dat je het kan maar dat je het gedaan hebt.

Kalknagel vaststellen is inderdaad kinderspel, zwak voorbeeld maar probeer maar eens die ene patient met Cushing die je in je leven als arts wellicht maar een maal tegen komt te identificeren.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_168133927
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 17:28 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Het gaat er niet om dat je het kan maar dat je het gedaan hebt.

Kalknagel vaststellen is inderdaad kinderspel, zwak voorbeeld maar probeer maar eens die ene patient met Cushing die je in je leven als arts wellicht maar een maal tegen komt te identificeren.
Hoi mocht het zo zijn dat ik morgen bijvoorbeeld een catscan nodig heb?

Ja, inderdaad, DAN ga ik WEL naar een spcialist haha
pi_168135550
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 17:12 schreef possetje het volgende:

[..]

dude, ik heb het iq om ook zo een studie te doen, alleen heb ik andere richting gekozen,

ik gaf als voorbeeld teen kalk nagel, daarvoor heb je gewoon een standaard kuur in de aanbieding, en ik durf er 100 op te verwedden als ik morgen naar mn dokter stap ( na het te hebben gegoogled ) dat hij mij precies die kuur gaat geven
http://www.npo.nl/dokters-vs-internet/22-12-2016/KN_1686927

En over dat IQ van je zullen we het maar niet hebben.
pi_168136399
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 18:06 schreef possetje het volgende:

[..]

Hoi mocht het zo zijn dat ik morgen bijvoorbeeld een catscan nodig heb?

Ja, inderdaad, DAN ga ik WEL naar een spcialist haha
:') Dat kun je dus niet weten; of je wel naar de specialist zou moeten met de symptomen van Cushing. Want je zou niet weten dat je Cushing hebt.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_168136431
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 19:04 schreef Sloggi het volgende:
http://www.npo.nl/dokters-vs-internet/22-12-2016/KN_1686927

En over dat IQ van je zullen we het maar niet hebben.
Ha de npo!

"uw up to date nieuws bron , al vanaf het jaar 1950!"
pi_168136602
Alle chauffeursfuncties, veel horeca functies, veel winkelpersoneel, accountants en dataentry, productie en assemblage, service en callcenters.
<hr>
  zaterdag 14 januari 2017 @ 20:09:36 #53
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_168137657
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 20:08 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Transportsector zal drastisch geautomatiseerd worden, dus alle bus-, taxi- en vrachtwagenchauffeurs.
Helpdesks
Low level marketing, je ziet nu al dat websites aangepast reclames laten zien op basis van jouw gedrag, zelflerende programmatuur wordt nu al ingezet om zelfs het bouwen van campagnes te automatiseren.
Fabriekswerk, er wordt nog gigantisch veel met de hand gedaan in fabrieken. Hoe 'handiger' machines worden, hoe verfijnder werk ze kunnen doen en kunnen mensen afgeschaft.
Telemarketing
Data entry
Data analisten
Data-analisten vind ik curieus in dit lijstje. Naarmate de digitalisering van alle sectoren toeneemt, zal ook de hoeveelheid data die vergaard wordt toenemen en dus ook de behoefte aan mensen die wat met data-kunnen. Ik zie niet in waarom dat gaat verdwijnen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_168139096
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 20:09 schreef TC03 het volgende:

[..]

Data-analisten vind ik curieus in dit lijstje. Naarmate de digitalisering van alle sectoren toeneemt, zal ook de hoeveelheid data die vergaard wordt toenemen en dus ook de behoefte aan mensen die wat met data-kunnen. Ik zie niet in waarom dat gaat verdwijnen.
Kan een programma dat niet beter en sneller?
pi_168139166
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 20:09 schreef TC03 het volgende:
Data-analisten vind ik curieus in dit lijstje. Naarmate de digitalisering van alle sectoren toeneemt, zal ook de hoeveelheid data die vergaard wordt toenemen en dus ook de behoefte aan mensen die wat met data-kunnen. Ik zie niet in waarom dat gaat verdwijnen.
ja tenzij de computers de mens gaan voorbijstreven met analiserend vermogen
pi_168139718
Accountants zullen niet weg worden geautomatiseerd, er zullen er minder nodig zijn door automatisering maar het belang van een onafhankelijke beoordeling van steeds meer data in it-systemen zal daar dan weer deels tegenop wegen.
pi_168139811
Specialisten die mensen helpen die aan de wandel 4 daagse meedoen en dan hun blaren lek prikken en er een pleister op doen!

Kan een robot ook! dus weg ermee!
  zaterdag 14 januari 2017 @ 22:10:17 #59
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_168141852
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 20:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kan een programma dat niet beter en sneller?
En wie maakt/configureert/implementeert dat programma?
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 20:52 schreef possetje het volgende:

[..]

ja tenzij de computers de mens gaan voorbijstreven met analiserend vermogen
Dat vind ik een te oppervlakkige opmerking. Computers worden krachtiger, maar naarmate computers krachtiger worden ontstaan er nieuwe mogelijkheden die weer nieuwe mensen vragen.

Specifieke activiteiten van data-analisten zullen veranderen of verdwijnen, het zullen meer data scientists worden, maar de vraag naar hen zal alleen maar groeien.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_168142017
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:57 schreef halfway het volgende:

[..]

Door de computer zouden wij een papierloos tijdperk ingaan, ik heb de laatste 10 jaar nog nooit zoveel papier op mijn werkplek gehad als nu.
Tevens ben je de hele dag bezig fouten te herstellen van die kut apparaten.
Eerlijk gezegd begnt het nu toch echt te verminderen. Vergaderingen worden gedaan met stukken op een scherm en rapporteren wordt steeds korter en strakker en al helemaal niet meer op papier.

Eigenlijk printen we alleen nog dingetjes uit waar je aantekeningen op wilt maken :)

Overigens zie ik eigenlijk al het routinewerk verdwijnen waar geen menselijk contact bij nodig is. Van fabriekswerk tot administratie, alleen customer facing en creatief werk blijft uiteindelijk over. Uiteraard komen er ook weer allerlei banen bij, mensen die de systemen draaiend houden zijn voorlopig essentieel. Net als de mensen die de systemen bedenken. Hoe AI hier een rol gaat spelen is de vraag.
Whatever...
pi_168149597
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:10 schreef TC03 het volgende:

[..]

En wie maakt/configureert/implementeert dat programma?

[..]

Dat zal dan de uitblinker op school zijn, degene met alles 10 en, de rest kan sleuven graven!
Daar als daar een machine op iets stoten doet gaat het fout!
pi_168149773
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:10 schreef TC03 het volgende:
Dat vind ik een te oppervlakkige opmerking. Computers worden krachtiger, maar naarmate computers krachtiger worden ontstaan er nieuwe mogelijkheden die weer nieuwe mensen vragen.

Specifieke activiteiten van data-analisten zullen veranderen of verdwijnen, het zullen meer data scientists worden, maar de vraag naar hen zal alleen maar groeien.
Ummm nou of :

je vraagt aan de super cpmputer ( met iq van 90 000 ) "wie is de beste data scientist?"
pi_168149792
Ooit was ik papiermaker. ----> verdwenen zowat.
pi_168149883
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 03:30 schreef possetje het volgende:

[..]

Ummm nou of :

je vraagt aan de super cpmputer ( met iq van 90 000 ) "wie is de beste data scientist?"
iq van 90.000 en als een probleem op deze zijn weg komt geeft die de pijp aan Maarten?

Kort door de beugel er zijn nog beroepen waar men nooit en te nimmer alleen een comp aan het werk kan zetten!
Wel eenvoudiger maken met zo een ding maar de supervisie zal toch altijd een mens hebben.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2017 03:40:24 ]
pi_168150371
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 03:38 schreef john2406 het volgende:
Kort door de beugel er zijn nog beroepen waar men nooit en te nimmer alleen een comp aan het werk kan zetten!
Wel eenvoudiger maken met zo een ding maar de supervisie zal toch altijd een mens hebben.
nou kijk als je een super pc hebt met iq van 90 000, dan is het helemaal ook maar de vraag of de persoon met de meest wijze of nobele vragen aan deze pc de ruimte krijgt, denk eerder dat de meest sneaky of dominante of de meest alpha mannetje ofzo de anderen zal wegduwen bij de pc!
pi_168150382
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:16 schreef possetje het volgende:

[..]

nou kijk als je een super pc hebt met iq van 90 000, dan is het helemaal ook maar de vraag of de persoon met de meest wijze of nobele vragen aan deze pc de ruimte krijgt, denk eerder dat de meest sneaky of dominante of de meest alpha mannetje ofzo de anderen zal wegduwen bij de pc!
De weg naar de top is eenzaam en alleen!
Al lijken het vrienden, vertrouw maar niemand nog niet jezelf.
pi_168150392
De timmerman zal wel blijven denk ik.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2017 04:19:06 ]
pi_168150401
quote:
2s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:18 schreef Stien_Struis het volgende:
De timmerman zal wel blijven denk ik.
nee, kan een robot ook! haha
pi_168150402
quote:
2s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:18 schreef Stien_Struis het volgende:
De timmerman zal wel blijven denk ik.
Om een wip te maken?
pi_168150430
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:19 schreef john2406 het volgende:
Om een wip te maken?
een sex robot kan je een soort van menselijk vlees geven, en daarbij heeft hij dan in zijn brein ruimte/ opslag capaciteit voor 10 000 subtiele sexuele dingetjes zoals strelingen en liefkozingen , standjes grapjes en knipoogjes ! kan doorsnee timmerman nooit meer aan tippen natuurlijk
pi_168150431
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:26 schreef possetje het volgende:

[..]

een sex robot kan je een soort van menselijk vlees geven, en daarbij heeft hij dan in zijn brein ruimte/ opslag capaciteit voor 10 000 subtiele sexuele dingetjes zoals strelingen en liefkozingen , standjes grapjes en knipoogjes ! kan doorsnee timmerman nooit meer aan tippen natuurlijk
Moest jij er zo lang over nadenken, of was jij druk met iets anders?
pi_168150434
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:27 schreef john2406 het volgende:
Moest jij er zo lang over nadenken, of was jij druk met iets anders?
ha ben wel tikje loom van de wijn en ben ook muziekje aan het luisteren en heb meestal standaard wel 10 tabjes open staan waar ik steeds nieuwsgierig naar ben dus ga ik beetje zappen
pi_168150435
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Om een wip te maken?
Een deur afhangen bijvoorbeeld
pi_168150438
Bij mij moet men meestal de denktank wel open hebben staan.
pi_168150439
quote:
3s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:28 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Een deur afhangen bijvoorbeeld
Zal niet snel vervangen worden, maar zal zeker een keer gebeuren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_168150442
quote:
3s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:28 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Een deur afhangen bijvoorbeeld
Als een comp het kozijn heeft geplaatst error vrij dan kan die deur er ook passend in, gaat pas fout als er iets niet klopt en niemand heeft het gemerkt, dan gaat alles fout!
pi_168150443
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zal niet snel vervangen worden, maar zal zeker een keer gebeuren.
En dan komt er robot dat doen?
pi_168150444
quote:
10s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:31 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

En dan komt er robot dat doen?
Ja, zie je dat niet gebeuren met wat fantasie dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_168150450
dorpsgekken verdwijnen ook!

worden in de jeugd al opgespoord en gelijk gedrogeert met medicatie zodat ze suffe planten worden
pi_168150451
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als een comp het kozijn heeft geplaatst error vrij dan kan die deur er ook passend in, gaat pas fout als er iets niet klopt en niemand heeft het gemerkt, dan gaat alles fout!
Op papier is alles geduldig, de praktijk is wat weerbastiger.
pi_168150452
Het is dat het op papier vaak zo mooi uitziet maar de praktijk is toch vaak totaal anders!
pi_168150454
quote:
2s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:33 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Op papier is alles geduldig, de praktijk is wat weerbastiger.
Papier maker is dus toch nog dat beroep?
pi_168150458
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:33 schreef john2406 het volgende:
Het is dat het op papier vaak zo mooi uitziet maar de praktijk is toch vaak totaal anders!
Daarom zullen vakmannen altijd nodig zijn.
pi_168150459
Maak je maar druk er zijn al bedrijven weg getrokken naar goedkope loon landen die toch heel snel weer terug kwamen.
Andere kunnen best daar blijven daar en tegen!
pi_168150461
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

Papier maker is dus toch nog dat beroep?
Wie leest er nog de krant?
pi_168150463
quote:
3s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:35 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Daarom zullen vakmannen altijd nodig zijn.
vakmannen of vakmensen, en wat is een vakman er zijn altijd bazen boven baas, leeftijd komt ook met gebreken, snelheid laat dan ook na.
pi_168150464
quote:
3s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:35 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Daarom zullen vakmannen altijd nodig zijn.
Ik denk dat met behulp van een zelflerend vermogen er robots komen die vrijwel alles beter kunnen dan mensen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_168150466
In doe toekomst zullen de fabrieken leeg zijn , behalve dat er een man en een hond binnen is!

Deze moet er voor zorgen dat geen mens binnen komt om de machines kapot te maken!
pi_168150467
quote:
5s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:36 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Wie leest er nog de krant?
Die leugens wat daar in staan?
Of kopieen van facebook?
Wat er klopt de overlijdens berichten die zijn vaak fout gespeld.
En dan zijn er dat die behoren de taal toch te beheersen, maar dan heet het een typo!
Tevens die smerige handen wat men ervan krijgt!
pi_168150469
De vrachtwagenchauffeur wordt binnenkort vervangen, dan gaan ze gezellig met zijn allen in treintje rijden.
pi_168150471
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:38 schreef possetje het volgende:
In doe toekomst zullen de fabrieken leeg zijn , behalve dat er een man en een hond binnen is!

Deze moet er voor zorgen dat geen mens binnen komt om de machines kapot te maken!
Yep en als er iets scheef ligt legt die man het even recht ervoor, het kan namelijk nooit hetzelfde scheef liggen toch?
pi_168150474
quote:
2s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:39 schreef Stien_Struis het volgende:
De vrachtwagenchauffeur wordt binnenkort vervangen, dan gaan ze gezellig met zijn allen in treintje rijden.
Dat is wel een uitvinding zal veel files schelen denk ik?
Nooit meer eentje wat met 2,5 km verschil wil inhalen!
pi_168150478
quote:
Die zullen wel productief zijn zo snel als die lopen?

Volgens mij komt een slak hun nog weg!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2017 04:45:51 ]
pi_168150482
discriminatie zal ook gewoon verdwijnen, iedereen krijgt gratis vliegticket om naar het land van zijn dromen te gaan en daar te blijven wonen, dus afrikanen bij afrikanen, en hollanders bij hollanders en die gene die gemengd willen ook ergens een plekje hebben!
pi_168150484
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Die zullen wel productief zijn zo snel als die lopen?

Volgens mij komt een slak hun nog weg!
Kun je nagaan hoe langzaam ik ben.
pi_168150486
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:46 schreef possetje het volgende:
discriminatie zal ook gewoon verdwijnen, iedereen krijgt gratis vliegticket om naar het land van zijn dromen te gaan en daar te blijven wonen, dus afrikanen bij afrikanen, en hollanders bij hollanders en die gene die gemengd willen ook ergens een plekje hebben!
Wat is een Hollander dan, met of zonder mij, ik ben namelijk een Nederlander!
pi_168150491
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:48 schreef john2406 het volgende:
Wat is een Hollander dan, met of zonder mij, ik ben namelijk een Nederlander!
ow jaja sorry haha
pi_168150493
quote:
10s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:48 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe langzaam ik ben.
En dan vindt jij het gek dat ze daar een robot voor nemen, jij hebt je niet onmisbaar gemaakt zo te lezen?
Als ik er niet ben dan loopt het in de soep, houdt wel iets achter de hand.
pi_168150500
zelf ben ik 50 bijna maar heb het denktempo van een 30 jarige, weet niet precies waarom
pi_168150504
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:50 schreef possetje het volgende:
zelf ben ik 50 bijna maar heb het denktempo van een 30 jarige, weet niet precies waarom
Laatbloeier waarschijnlijk.
pi_168150506
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:50 schreef possetje het volgende:
zelf ben ik 50 bijna maar heb het denktempo van een 30 jarige, weet niet precies waarom
doe er nog wat jaartjes bij en je hebt mijn leeftijd. al zeg ik niet hoeveel.

Heb jij nog zo een volle kop haar als op jouw avatar?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2017 04:53:10 ]
pi_168150511
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

doe er nog wat jaartjes bij en je hebt mijn leeftijd. al zeg ik niet hoeveel.
Ik gok ergens in de 50.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2017 04:53:08 ]
pi_168150520
quote:
2s.gif Op zondag 15 januari 2017 04:52 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Ik gok ergens in de 50.
Gok maar verder maar jij bent koud, heel koud!
pi_168150551
Dit beroep gaat ook verdwijnen.

  zondag 15 januari 2017 @ 12:20:47 #106
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_168156086
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 19:28 schreef Nielsch het volgende:
Allerlei baliemedewerkers in bijvoorbeeld hotels, bioscopen, bibliotheken, banken...
Nee joh! Het is juist heerlijk vind ik afgesnauwd te worden door een baliemedewerker. Ik vind niet dat dit soort werk mag verdwijnen , we hebben juist intermenselijk contact nodig. Ik word wel zenuwachtig als mensen zo overdreven vriendelijk doen. Wat dat betreft is het oostblok en Rusland nog een walhalla.
  maandag 16 januari 2017 @ 23:41:47 #107
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168210422
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:10 schreef TC03 het volgende:

[..]

En wie maakt/configureert/implementeert dat programma?

[..]

Dat vind ik een te oppervlakkige opmerking. Computers worden krachtiger, maar naarmate computers krachtiger worden ontstaan er nieuwe mogelijkheden die weer nieuwe mensen vragen.

Specifieke activiteiten van data-analisten zullen veranderen of verdwijnen, het zullen meer data scientists worden, maar de vraag naar hen zal alleen maar groeien.
Je ziet nu al predictive analysis programmatuur en die wordt alleen maar beter, zonder daar veel extra menselijke tussenkomst.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_168224891
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 20:08 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Transportsector zal drastisch geautomatiseerd worden, dus alle bus-, taxi- en vrachtwagenchauffeurs.
Helpdesks
Low level marketing, je ziet nu al dat websites aangepast reclames laten zien op basis van jouw gedrag, zelflerende programmatuur wordt nu al ingezet om zelfs het bouwen van campagnes te automatiseren.
Fabriekswerk, er wordt nog gigantisch veel met de hand gedaan in fabrieken. Hoe 'handiger' machines worden, hoe verfijnder werk ze kunnen doen en kunnen mensen afgeschaft.
Telemarketing
Data entry
Data analisten
ik zag zondagavond het tv-programma De Prijsvechter. En zag nog genoeg Chinezen werk doen wat ook door een machine of robot gedaan kan worden. En waarbij de Chinezen zelf ook zeggen dat dit de komende jaren nog wel zo blijft
pi_168224984
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:05 schreef Evertjan het volgende:

[..]

En waarbij de Chinezen zelf ook zeggen dat dit de komende jaren nog wel zo blijft
Zouden ze wachten tot dat ze het kopiëren kunnen?
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 17 januari 2017 @ 19:22:22 #110
414785 sirdanilot
pi_168227118
Ik denk dat het wel meevalt met het wegvallen van beroepen. Computers en robots doen namelijk nog lang niet altijd alles wat we willen.

Bijvoorbeeld op een kantoor, waar vergaderingen moeten worden genotuleerd. Je zou ook een spraakherkenningsprogramma vergaderingen kunnen laten notuleren, ipv een typiste. Maar dan moet er alsnog een mens door de notulen heengaan om de fouten eruit te halen.

Of computers, wellicht kan de gemiddelde werknemer wel veel meer werk verzetten dan vroeger vanwege de computer, maar je hebt ook weer een legertje IT ers nodig om de fouten in dat ding te verhelpen.

Of bv de automatische piloot in een vliegtuig. Je hebt alsnog piloten nodig om in te grijpen in geval van nood, of bij veranderende weersomstandigheden etc.

Of stel we krijgen in de toekomst robotserveersters in restaurants ipv echte serveersters. Dan moeten er alsnog IT'ers bij zijn die eventuele storingen repareren.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 17 januari 2017 @ 23:34:22 #111
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168235675
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:05 schreef Evertjan het volgende:

[..]

ik zag zondagavond het tv-programma De Prijsvechter. En zag nog genoeg Chinezen werk doen wat ook door een machine of robot gedaan kan worden. En waarbij de Chinezen zelf ook zeggen dat dit de komende jaren nog wel zo blijft
Het gaat ook niet over een periode van een jaartje of vijf, maar 25.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 23:35:22 #112
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168235690
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 19:22 schreef sirdanilot het volgende:

Of computers, wellicht kan de gemiddelde werknemer wel veel meer werk verzetten dan vroeger vanwege de computer, maar je hebt ook weer een legertje IT ers nodig om de fouten in dat ding te verhelpen.
100 programmeurs om de software bij te werken van machines die het werk van 3 miljoen chauffeurs doen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_168236394
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:34 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het gaat ook niet over een periode van een jaartje of vijf, maar 25.
Moet het nog maar zien op een gegeven moment zullen de kosten niet opwegen tegen de baten.
  woensdag 25 januari 2017 @ 16:21:22 #114
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_168420203
quote:
Massaontslag financiële sector ongemerkt voltrokken | Nieuwsuur

Het afgelopen jaar stonden de kranten vol met berichten over ontslagen V&D-medewerkers. Ook Nieuwsuur besteedde er regelmatig aandacht aan. Toch is het aantal mensen dat ontslagen is in de financiële sector vele malen groter.

Sinds de economische crisis in 2008 zijn ruim 50.000 banen, voornamelijk administratieve functies, in de financiële sector verloren gegaan. Tot 2020 gaan er nog eens 25.000 banen verloren, blijkt uit cijfers van vakbond De Unie.

Henry Kind (57) verwondert zich over alle aandacht die de V&D-medewerkers vorig jaar kregen toen bekend werd dat ze ontslagen zouden worden. “In de financiële sector zijn veel meer mensen ontslagen. Maar omdat onze sector in een vervelende hoek zit na al die verhalen over graaiers, is daar minder aandacht voor."

Kind werkte de laatste jaren als manager bij een ABN AMRO-vestiging in Groningen. Sinds anderhalf jaar zit zij werkloos thuis. “Het is confronterend dat de wereld helemaal niet meer op je zit te wachten. Het werkt mensonterend, al die sollicitaties die nergens toe leiden."

Uit cijfers blijkt dat middelbaar opgeleiden het hardst worden getroffen, omdat hun werk relatief vaak kan worden overgenomen door machines of software. Ook veel managementfuncties zijn verdwenen.

Onder laagopgeleiden is de werkloosheid al relatief groot en wordt hun afstand tot de arbeidsmarkt vergroot door technologische ontwikkelingen.

Ook voor Wim Slangen (62 ) kwam zijn ontslag als een verrassing. Hij werkte 35 jaar in de financiële sector.

"Bij mijn ontslag kreeg ik een zak geld mee. Ik heb mijn baas aangeboden dat ik voor dat geld heel graag nog vijf jaar bleef werken. Dat zou hem niets kosten, maar zelfs dat wilde hij niet."

Slangen heeft sindsdien 160 sollicitaties verstuurd, maar is nog geen enkele keer op gesprek gevraagd.

“Het is gewoon misselijkmakend. Ik voel me net een ijsbeer. Al het ijs om mij heen smelt weg. Regelingen zijn versoberd of afgebroken, de AOW-leeftijd gaat omhoog, er is onzekerheid over de pensioenen en nu ben ik ook nog eens mijn baan kwijt. Een volledige teloorgang.”

Terwijl gemiddeld 65 procent van alle werklozen met een WW-uitkering binnen een jaar een nieuwe baan heeft, vindt maar 38 procent van de werklozen uit de financiële dienstverlening binnen een jaar werk, blijkt uit cijfers van het UWV. Vooral voor receptionisten en boekhouders is het lastig om weer aan het werk te komen.

“De banen die zijn verdwenen, komen niet meer terug", zegt Reinier Castelein, voorzitter van vakbond De Unie. "Voor de nieuwe functies zijn andere vaardigheden nodig. En die zijn soms zo specifiek van aard dat er zelfs mensen uit het buitenland voor worden gehaald.”

Castelein steekt zijn hand ook in eigen boezem. "De vakbonden hebben de massaontslagen niet voldoende zien aankomen. We hebben jarenlang ingezet op dat extra gouden horloge in plaats van bijscholing. Dat hebben we achteraf gezien verkeerd aangepakt.”

Bekijk hieronder de reportage.

Bron: nos.nl
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 3 februari 2017 @ 15:59:47 #115
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_168641748
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_168659437
Bouw en constructie was nog niet genoemd, robots die een huis kunnen bouwen in een paar dagen, nog niet alles zoals leidingen en dergelijke. Agrarisch: robots die irrigeren, zaaien en plukken/maaien, robots die vee opdrijven, melkrobots. Kledingrobots zijn er ook al.

We zouden daarmee de basisbehoeftes kunnen vervullen, maar hoe gaat men het geld vraagstuk oplossen, anders dan gratis geld geven of gratis eten, kleding, huisvesting. Zelfs als er banen zullen zijn dan zullen het er heel weinig zijn. Zonder gratis zal het een ruilmaatschappij worden met slavendrijvers, altijd net te weinig, het schrille contrast tussen de robot heersers en die zonder. En toch raakt men maar niet massaal in paniek of maakt men grootschalige plannen voor de overgang.
pi_168660772
quote:
Kopjes onder een volautomaat plaatsen... :')

Dit is gewoon een geprogrammeerde standaard robotarm, niks bijzonders
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_168661528
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 13:15 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Kopjes onder een volautomaat plaatsen... :')

Dit is gewoon een geprogrammeerde standaard robotarm, niks bijzonders
Inderdaad. De robotarm is zelfs helemaal niet nodig. Zet een koffiezetapparaat neer waar je een munt in kan werpen. Die hebben we al decennia.
pi_168661884
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 13:49 schreef polderturk het volgende:

[..]

Inderdaad. De robotarm is zelfs helemaal niet nodig. Zet een koffiezetapparaat neer waar je een munt in kan werpen. Die hebben we al decennia.
Maar de media zal vrolijk rapporteren over deze technologische doorbraak.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_168663041
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 14:08 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Maar de media zal vrolijk rapporteren over deze technologische doorbraak.
Het is net alsof je een space shuttle gebruikt om van Amsterdam naar Utrecht te reizen. Of een bazooka gebruikt om een mug te doden. Het is overkill. Totaal onnodig.
pi_168663192
Software development en testers
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_168734366
quote:
Yep juist repetitief denkwerk gaat nu ook weg nadat eerst repetitief maakwerk aan de beurt is geweest.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')