abonnement Unibet Coolblue
pi_167961719
Begin januari en het is weer opvallend druk in de sportschool. In mijn omgeving merk ik dat steeds meer mensen bezig zijn met afvallen, detoxen, gewichtheffen en eiwit-shakes. Alles voor die sixpack of bredere armen. Moet natuurlijk iedereen zelf weten, ik kan namelijk niet ontkennen dat ik zelf ook zo mijn streefdoelen heb, anders ging ik ook niet naar de fitness.

Ik was benieuwd hoe jullie hier naar kijken. Zo'n getraind lichaam lijkt steeds meer de nieuwe standaard te worden. Het is heel dubbel want enerzijds vind ik het oppervlakkig dat iemand zo erg bezig is met zijn lichaam en anderzijds doe ik er zelf ook op een bepaalde manier aan mee. Je kunt je Instagram niet openen en de fitboys/girls/couples vliegen je om de oren. Dat is ook zo'n aspect wat ik nooit heb begrepen. De drang om je ontblootte lichaam te fotograferen en dat aan al je volgers te laten zien. Ik vind het ergens heel erg narcistisch. Begrijp mij niet verkeerd, ik heb geen verkeerd lichaam en schaam mij totaal niet, maar ik vind het moeilijk te volgen dat je je op zo'n manier op het internet zet.

Wat vinden jullie hier allemaal van?
pi_167961976
Ik zelf vind fitnes sporten nogal snel saai, ik ga liever zwemmen in de zee, dansen in het cafe, en lekker eten en mijn hobbies doen!
pi_167962264
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 19:02 schreef Hoxyz het volgende:

[..]

Niet exact maar vrijwel zijn de meeste meals hetzelfde. Heb al een inlog streak van 370 dagen. Hele week track ik behalve zaterdag en zondag. Jij bent dan ook een dame neem ik aan? Want zo heel veel eet ik niet :P
Ik vind 3000 cal toch behoorlijk op een dag hoor. :P
pi_167968518
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:37 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hangt af van de glycemische index/lading inderdaad. Hoe snel het wordt opgenomen.
:')
pi_167970180
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 21:45 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik vind 3000 cal toch behoorlijk op een dag hoor. :P
Eet op het moment 3800 :D Maar zoals ik zei track ik de laatste kcal niet omdat ik weet dat ik m'n target red.
pi_167970674
Misschien kan dit topic gekoppeld worden aan het vorige deel?

Ik ben 1,88m en zit al enkele weken rond de 90 kilo. Volgens de diëtiste is 85/86 de bovengrens voor een gezocht gewicht voor een man van mijn lengte. Zeker nu ik van de alcohol af ben kan ik me weer volledig richten op afvallen.

In het vorige deel ging het over wandelen en dat het saai zou zijn. Dat vind ik echt een enorm slap excuus. En ook al is het saai, wat maakt het uit. Ik zou bv. nooit naar een sportschool gaan. Dan liever elke dag wandelen en fietsen.
pi_167970693
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 08:29 schreef -Hildr- het volgende:
Misschien kan dit topic gekoppeld worden aan het vorige deel?

Ik ben 1,88m en zit al enkele weken rond de 90 kilo. Volgens de diëtiste is 85/86 de bovengrens voor een gezocht gewicht voor een man van mijn lengte.
Dan neemt ze vetpercentage niet in acht? Rico Verhoeven weegt 115 kg, maar heeft niet teveel vet.
pi_167970700
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 08:33 schreef Chai het volgende:

[..]

Dan neemt ze vetpercentage niet in acht? Rico Verhoeven weegt 115 kg, maar heeft niet teveel vet.
Klopt, vetpercentage heeft ze niet gemeten. Ik heb sowieso te veel vet, ben absoluut niet gespierd. Daarom wil ik zelf uiteindelijk rond de 75/80 zitten.
pi_167971332
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 08:29 schreef -Hildr- het volgende:


In het vorige deel ging het over wandelen en dat het saai zou zijn. Dat vind ik echt een enorm slap excuus. En ook al is het saai, wat maakt het uit. Ik zou bv. nooit naar een sportschool gaan. Dan liever elke dag wandelen en fietsen.
Waarom geen sportschool? Er zijn leukere dingen, maar ik vind het wel de meest effectieve manier om snel cal te verbranden.
  Moderator zondag 8 januari 2017 @ 10:22:05 #10
5428 crew  miss_sly
pi_167971479
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 10:06 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Waarom geen sportschool? Er zijn leukere dingen, maar ik vind het wel de meest effectieve manier om snel cal te verbranden.
Iedereen heeft natuurlijk zijn voorkeuren voor dingen.

Ik vond zelf de sportschool ook nooit zo leuk, hoewel ik wel regelmatig ging. Maar toen ik wat meer echt goede begeleiding heb gehad en een heleboel nieuwe dingen had geleerd, vond ik de sportschool wél leuk. Ik denk dat dat ook een dingetje is: technieken leren en weten wat je doet. Niet zomaar een beetje op de cardio-apparaten staan en aan wat gewichtjes trekken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_167971789
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 10:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Iedereen heeft natuurlijk zijn voorkeuren voor dingen.

Ik vond zelf de sportschool ook nooit zo leuk, hoewel ik wel regelmatig ging. Maar toen ik wat meer echt goede begeleiding heb gehad en een heleboel nieuwe dingen had geleerd, vond ik de sportschool wél leuk. Ik denk dat dat ook een dingetje is: technieken leren en weten wat je doet. Niet zomaar een beetje op de cardio-apparaten staan en aan wat gewichtjes trekken.
Dat is ook de reden dat mensen afhaken, ze weten niet wat ze aan het doen zijn en boeken daardoor geen resultaat. Komen vervolgens aan met 'sportschool is niks voor mij'. Ik vind het een makkelijk excuus om maar gewoon weer op de bank te gaan zitten. Ik vraag mij altijd af of de sportschool niks is of lichamelijke inspanning.

De sportschool zelf is gewoon niet zo leuk, maar wel effectief als je het ook op een effectieve manier aanpakt. Gewoon een muziekje in je oren, verstand op nul en gaan. Maar ik snap best dat mensen liever in een bos gaan joggen dan op zo'n loopband. (hoewel, 's winters.. )
  Moderator zondag 8 januari 2017 @ 10:47:33 #12
5428 crew  miss_sly
pi_167971851
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 10:44 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Dat is ook de reden dat mensen afhaken, ze weten niet wat ze aan het doen zijn en boeken daardoor geen resultaat. Komen vervolgens aan met 'sportschool is niks voor mij'. Ik vind het een makkelijk excuus om maar gewoon weer op de bank te gaan zitten. De sportschool zelf is gewoon niet zo leuk, maar wel effectief als je het ook op een effectieve manier aanpakt. Gewoon een muziekje in je oren, verstand op nul en gaan. Maar ik snap best dat mensen liever in een bos gaan joggen dan op zo'n loopband. (hoewel, 's winters.. )
Ik ga straks ook wel weer buiten hardlopen, maar ik vind het nu echt te koud :o

Het ligt ook heel erg aan de sportschool. Ik heb nu echt een hele goede sportschool, met echt goede begeleiding. Er worden schema's op maat gemaakt, bijgesteld iedere zoveel weken als je dat wil. Er wordt aan je gevraagd welke onderdelen je wel of niet wil blijven doen en of ze zwaarder kunnen. Ik ben erg blij met mijn sportschool, ik ben wel eens lid geweest van mindere sportscholen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 8 januari 2017 @ 10:54:52 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_167971982
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 10:44 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Dat is ook de reden dat mensen afhaken, ze weten niet wat ze aan het doen zijn en boeken daardoor geen resultaat. Komen vervolgens aan met 'sportschool is niks voor mij'. Ik vind het een makkelijk excuus om maar gewoon weer op de bank te gaan zitten. Ik vraag mij altijd af of de sportschool niks is of lichamelijke inspanning.

De sportschool zelf is gewoon niet zo leuk, maar wel effectief als je het ook op een effectieve manier aanpakt. Gewoon een muziekje in je oren, verstand op nul en gaan. Maar ik snap best dat mensen liever in een bos gaan joggen dan op zo'n loopband. (hoewel, 's winters.. )
Eerlijk gezegd denk ik wel eens dat mensen op de bank blijven zitten omdat ze de sportschool niks vinden en ze denken dat de sportschool een must is om genoeg beweging te krijgen. Er zijn zat alternatieven waar je gezondheid baat bij heeft.
The love you take is equal to the love you make.
pi_167973833
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 10:44 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Dat is ook de reden dat mensen afhaken, ze weten niet wat ze aan het doen zijn en boeken daardoor geen resultaat. Komen vervolgens aan met 'sportschool is niks voor mij'. Ik vind het een makkelijk excuus om maar gewoon weer op de bank te gaan zitten. Ik vraag mij altijd af of de sportschool niks is of lichamelijke inspanning.

De sportschool zelf is gewoon niet zo leuk, maar wel effectief als je het ook op een effectieve manier aanpakt. Gewoon een muziekje in je oren, verstand op nul en gaan. Maar ik snap best dat mensen liever in een bos gaan joggen dan op zo'n loopband. (hoewel, 's winters.. )
Ik hoor die uitspraak juist vaak van mensen die hun heil al hebben gevonden in andere sporten en activiteiten. En gelijk hebben ze.
pi_167975025
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 10:06 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Waarom geen sportschool? Er zijn leukere dingen, maar ik vind het wel de meest effectieve manier om snel cal te verbranden.
Ik ga liever wandelen, zie ik nog wat van de omgeving/natuur en heb ik niet zo veel mensen om me heen (jaja ben een halve autist). Kom net terug van een wandeling van 75 minuten.
pi_167976237
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 01:35 schreef Rami. het volgende:

[..]

:')
Ontken je het?
pi_167984573
quote:
7s.gif Op zondag 8 januari 2017 14:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ontken je het?
Ja :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:33 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Je denkt wel heel zwartwit, voor zover ik weet is er ook nog zo iets als goede en slechte koolhydraten. Koolhydraten uit granen hebben weer een ander effect dan koolhydraten uit suiker.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:37 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hangt af van de glycemische index/lading inderdaad. Hoe snel het wordt opgenomen.
De informatie in het bericht die jij quote heeft geen relatie met de glycemische index. Geen enkel product heeft altijd een hoog of altijd een laag GI. De glycemische index heeft geen praktische waarde.
pi_167986854
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 19:50 schreef Rami. het volgende:

[..]

Ja :)

[..]

[..]

De informatie in het bericht die jij quote heeft geen relatie met de glycemische index. Geen enkel product heeft altijd een hoog of altijd een laag GI. De glycemische index heeft geen praktische waarde.
Eh wat? Met die theorie maakt het niet uit of je een Mars of een Banaan eet.
pi_167986930
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 19:50 schreef Rami. het volgende:

[..]

Ja :)

[..]


[..]

De informatie in het bericht die jij quote heeft geen relatie met de glycemische index. Geen enkel product heeft altijd een hoog of altijd een laag GI. De glycemische index heeft geen praktische waarde.
Dus soms heeft wit brood een lage glycemische index? Of suiker? :D Oké.
pi_167986965
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 20:45 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Eh wat? Met die theorie maakt het niet uit of je een Mars of een Banaan eet.
Het is ook volledig onwaar wat hij zegt.
pi_167987209
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 20:45 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Eh wat? Met die theorie maakt het niet uit of je een Mars of een Banaan eet.
Je kan vooraf niet voorspellen of de mars of banaan die je eet een hoge of lage GI-effect op je lichaam gaat hebben, dat is alles. Vandaar dat het geen praktische waarde heeft. Gelukkig zijn er nog wel wat meer factoren waarop je je voedingskeuze baseert (hoop ik).

quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 20:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dus soms heeft wit brood een lage glycemische index? Of suiker? :D Oké.
Klopt, soms heeft wit brood inderdaad een laag GI-effect op het lichaam.
pi_167987498
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 20:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het is ook volledig onwaar wat hij zegt.
:')

Je geloofd zeker ook nog in suikerdipjes? Geloof je ook nog in sinterklaas?
pi_167987670
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 20:54 schreef Rami. het volgende:

[..]

Je kan vooraf niet voorspellen of de mars of banaan die je eet een hoge of lage GI-effect op je lichaam gaat hebben, dat is alles. Vandaar dat het geen praktische waarde heeft. Gelukkig zijn er nog wel wat meer factoren waarop je je voedingskeuze baseert (hoop ik).

[..]

Klopt, soms heeft wit brood inderdaad een laag GI-effect op het lichaam.
Dat het op elk moment verschilt kan best, maar de banaan zal altijd lager zijn. Daar gaat het om.
pi_167987939
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:06 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Dat het op elk moment verschilt kan best, maar de banaan zal altijd lager zijn. Daar gaat het om.
Wat ik wilde aangeven is dat de glycemische index geen relatie heeft met of een koolhydraatbron goed of slecht is. Dat een banaan lager dan de mars scoort heeft verder nog niks te maken met gezondheid. Producten zijn sowieso niet goed of slecht te noemen, het is dosisafhankelijk. Een banaan of mars zijn beide niet per definitie gezond of slecht te noemen.
pi_167988173
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:14 schreef Rami. het volgende:

[..]

Wat ik wilde aangeven is dat de glycemische index geen relatie heeft met of een koolhydraatbron goed of slecht is. Dat een banaan lager dan de mars scoort heeft verder nog niks te maken met gezondheid. Producten zijn sowieso niet goed of slecht te noemen, het is dosisafhankelijk. Een banaan of mars zijn beide niet per definitie gezond of slecht te noemen.
Je bent gewoon interessant aan het doen. Ja, een dozijn bananen is slechter dan een snoepje, maar wat heb je daar verder aan?
pi_167988542
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:20 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Je bent gewoon interessant aan het doen. Ja, een dozijn bananen is slechter dan een snoepje, maar wat heb je daar verder aan?
Altijd leuk, de "je bent gewoon interessant aan het doen" kaart trekken als je geen argumenten hebt voor je uitspraak. Je mist het punt overigens. Het gaat om het gehele voedingspatroon. Geen enkel product is gezond of ongezond te noemen. Overigens graag dit onderbouwen:

quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:06 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Dat het op elk moment verschilt kan best, maar de banaan zal altijd lager zijn. Daar gaat het om.
Waarom gaat het daar om? Wat is de relatie tussen de GI en "goeie" en "slechte" koolhydraten?
pi_167988907
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:29 schreef Rami. het volgende:

[..]

Altijd leuk, de "je bent gewoon interessant aan het doen" kaart trekken als je geen argumenten hebt voor je uitspraak. Je mist het punt overigens. Het gaat om het gehele voedingspatroon. Geen enkel product is gezond of ongezond te noemen. Overigens graag dit onderbouwen:
Omdat ik ook vind dat je met punten komt die helemaal niet relevant zijn in deze kwestie. Een mens hanteert 'porties' dus maakt het geen drol uit of een hapje van een kapsalon gezonder is dan een kipfilet in zijn geheel. Om maar iets te noemen.

quote:
[..]

Waarom gaat het daar om? Wat is de relatie tussen de GI en "goeie" en "slechte" koolhydraten?
Als je wil afvallen of buikvet wil verminderen is het wel handig om naar zaken als GI te kijken. Het is nog altijd gezonder om een banaan te eten dan een Mars. Over een relatie tussen koolhydraten en GI zie je mij nergens een statement maken volgens mij.
pi_167989374
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:38 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Omdat ik ook vind dat je met punten komt die helemaal niet relevant zijn in deze kwestie. Een mens hanteert 'porties' dus maakt het geen drol uit of een hapje van een kapsalon gezonder is dan een kipfilet in zijn geheel. Om maar iets te noemen.

[..]

Als je wil afvallen of buikvet wil verminderen is het wel handig om naar zaken als GI te kijken. Het is nog altijd gezonder om een banaan te eten dan een Mars. Over een relatie tussen koolhydraten en GI zie je mij nergens een statement maken volgens mij.
Je maakt geen statement over GI en koolhydraten? In ditzelfde bericht geef je aan dat het voor afvallen en buikvet verminderen handig is om naar de GI te kijken en dat het nog altijd gezonder is om een banaan dan een mars te eten. Dat lijken mij toch aardige statements.

De GI is overigens totaal niet relevant voor afvallen of het verminderen van buikvet. Waar de kcal vandaan komen maakt niet uit. Of dat nou uit producten met een hoge of lage GI is. Er is geen relatie.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11093293%20
pi_167989982
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:48 schreef Rami. het volgende:

[..]

Je maakt geen statement over GI en koolhydraten? In ditzelfde bericht geef je aan dat het voor afvallen en buikvet verminderen handig is om naar de GI te kijken en dat het nog altijd gezonder is om een banaan dan een mars te eten. Dat lijken mij toch aardige statements.

De GI is overigens totaal niet relevant voor afvallen of het verminderen van buikvet. Waar de kcal vandaan komen maakt niet uit. Of dat nou uit producten met een hoge of lage GI is. Er is geen relatie.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11093293%20
Ik zeg nergens dat er een relatie is tussen GI en koolhydraten. Ik zeg enkel dat een banaan gezonder is dan een Mars op meerder punten. Ik snap niet zo goed waarom ik dat moet beargumenteren als dat gewoon een feit is wat zelfs een kleuter nog snapt. Ik heb het niet over de doseringsmate oid. Ik zeg dat een banaan gezonder is dan een Mars.

De GI is wel relevant voor afvallen. Als je wil afvallen moet je minderen met suikers en vetten. Ja het is een complexer gebeuren, maar dit is wel de basis. Qua suikers is het daarbij handig om te kijken in wat voor mate die suikers in je lichaam worden opgenomen.

Maar goed, nu mijn vraag aan jou en al je interessante theorieën. Als iemand wil afvallen, wat zou jij hem/haar dan adviseren?
pi_167990392
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 22:02 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat er een relatie is tussen GI en koolhydraten. Ik zeg enkel dat een banaan gezonder is dan een Mars op meerder punten. Ik snap niet zo goed waarom ik dat moet beargumenteren als dat gewoon een feit is wat zelfs een kleuter nog snapt. Ik heb het niet over de doseringsmate oid. Ik zeg dat een banaan gezonder is dan een Mars.

Nee, dat is geen feit. In sommige situaties zijn mensen beter gebaat bij een mars dan bij een banaan.

De GI is wel relevant voor afvallen. Als je wil afvallen moet je minderen met suikers en vetten.
als je wil afvallen moet je minder kcal consumeren. Of dat nou een vermindering in suikers, vetten of eiwitten is, dat maakt niet uit. De GI is niet relevant, zie de pubmed link die ik je gaf. 1 van de vele wetenschappelijke onderzoeken die laat zien dat de GI niet relevant is voor afvallen.

Ja het is een complexer gebeuren, maar dit is wel de basis. Qua suikers is het daarbij handig om te kijken in wat voor mate die suikers in je lichaam worden opgenomen.
opnamesnelheid of zoals jij zegt "opname-mate" is niet relevant voor afvallen, zie pubmed link.

Maar goed, nu mijn vraag aan jou en al je interessante theorieën. Als iemand wil afvallen, wat zou jij hem/haar dan adviseren?
Zie quote
pi_167990575
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 22:11 schreef Rami. het volgende:

[..]

Zie quote
In welke situatie? Iemand met suikerziekte die een beroerte krijgt? Nee, laten we dat als standaard nemen.

Ik stop met deze discussie, gaat nergens over/heen. :')
pi_167990864
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 22:15 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

In welke situatie? Iemand met suikerziekte die een beroerte krijgt? Nee, laten we dat als standaard nemen.

Ik stop met deze discussie, gaat nergens over/heen. :')
:')

Als zelfs wetenschappelijk onderzoek je niet aan het denken zet over je eigen standpunt, dan weet ik het ook niet meer. Maar goed, agree to disagree.
pi_167991524
http://www.simplyshredded(...)s-a-carb-a-carb.html

Oftewel: als je ongezond bent heeft het eten van laag-GI eten een gunstig effect. Als je gezond bent maakt de GI-waarde eigenlijk niet meer uit. In het algemeen is GI een stuk minder relevant dan vaak gedacht wordt.
pi_167991701
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 22:36 schreef The_Temp het volgende:
http://www.simplyshredded(...)s-a-carb-a-carb.html

Oftewel: als je ongezond bent heeft het eten van laag-GI eten een gunstig effect. Als je gezond bent maakt de GI-waarde eigenlijk niet meer uit. In het algemeen is GI een stuk minder relevant dan vaak gedacht wordt.
Inderdaad.

Menno Henselmans levert overigens altijd solide artikelen af :)
pi_167994728
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 22:15 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik stop met deze discussie, gaat nergens over/heen. :')
Uiterlijk speelt nauwelijks een rol. Anders kun je nog compenseren met goede kleding.
pi_167995139
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 10:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ga straks ook wel weer buiten hardlopen, maar ik vind het nu echt te koud :o

Het ligt ook heel erg aan de sportschool. Ik heb nu echt een hele goede sportschool, met echt goede begeleiding. Er worden schema's op maat gemaakt, bijgesteld iedere zoveel weken als je dat wil. Er wordt aan je gevraagd welke onderdelen je wel of niet wil blijven doen en of ze zwaarder kunnen. Ik ben erg blij met mijn sportschool, ik ben wel eens lid geweest van mindere sportscholen.
Dat is natuurlijk ook afhankelijk per persoon. Om eerlijk te zijn vind ik het prettiger als ik zelf kan bepalen hoe ik mijn schema invul. Alleen op het begin bij bepaalde oefeningen heb ik gevraagd of ze me de techniek wilde leren.

quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 13:31 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Ik ga liever wandelen, zie ik nog wat van de omgeving/natuur en heb ik niet zo veel mensen om me heen (jaja ben een halve autist). Kom net terug van een wandeling van 75 minuten.
Wandelen is ook heel fijn. O+ Vooral in de vroege ochtend of laat in de avond als het vrij rustig is op straat. Het geeft mij rust. Vroeger, toen ik nog studeerde en niet vroeg op hoefde te staan, ging ik ook wel eens 's nachts autorijden. :P
ROBODEMONS..................|:(
pi_167999025
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 22:36 schreef The_Temp het volgende:
http://www.simplyshredded(...)s-a-carb-a-carb.html

Oftewel: als je ongezond bent heeft het eten van laag-GI eten een gunstig effect. Als je gezond bent maakt de GI-waarde eigenlijk niet meer uit. In het algemeen is GI een stuk minder relevant dan vaak gedacht wordt.
En gezond ben je als? Je regelmatig sport?
  maandag 9 januari 2017 @ 13:20:35 #38
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_168001940
Gezond ben je als de GI-waarde niets met je doet :+
WFPB!
  User die het meest klaagt 2022 maandag 9 januari 2017 @ 14:20:20 #39
414785 sirdanilot
pi_168003224
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rde-6093650-a1540077

Voor iedereen die niet gelooft dat genetische aanleg zeker een factor kan zijn voor overgewicht.

Ik heb dit zelf ook gezien in Zuid-Amerika. De mensen met een inheemse afkomst worden een stuk sneller dik dan de mensen met een meer Europese afkomst. Tenminste, zodra ze overgaan op westerse dieten natuurlijk (de flessen cola waren erg populair daarzo :') ). Inheemse mensen die nog echt volgens de traditionele leefwijzen leven, zijn nooit dik, maar gespierd en fit (ze zijn ook niet mager). Maar zo heel erg veel heb je er daar niet meer van.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator maandag 9 januari 2017 @ 15:37:10 #40
5428 crew  miss_sly
pi_168004774
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 14:20 schreef sirdanilot het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rde-6093650-a1540077

Voor iedereen die niet gelooft dat genetische aanleg zeker een factor kan zijn voor overgewicht.

Ik heb dit zelf ook gezien in Zuid-Amerika. De mensen met een inheemse afkomst worden een stuk sneller dik dan de mensen met een meer Europese afkomst. Tenminste, zodra ze overgaan op westerse dieten natuurlijk (de flessen cola waren erg populair daarzo :') ). Inheemse mensen die nog echt volgens de traditionele leefwijzen leven, zijn nooit dik, maar gespierd en fit (ze zijn ook niet mager). Maar zo heel erg veel heb je er daar niet meer van.
Een genetische aanleg kan het zeker wel moeilijker maken, net als ouder worden of hormonale zaken. Maar het is zeker niet onmogelijk, je moet er alleen iets harder voor werken.

In mijn vaders familie hebben al zijn broers en zussen diabetes 2, door overgewicht, niet door ouderdom. Ze spuiten en slikken allemaal al jaaaaaren. Ik heb daar ook aanleg voor; ik had ook zangerschapsdiabetes. Volgens mijn huisarts is het niet de vraag of, maar wanneer ik ook diabetes 2 krijg. Kan ik in berusten, of ik kan door middel van eten en bewegen en een gezonde levensstijl proberen dat in ieder geval zo ver mogelijk naar achteren te schuiven.

Ik heb besloten het tweede te kiezen. Beter voor mij en beter voor mijn gezin :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 18:57:32 #41
414785 sirdanilot
pi_168034528
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 15:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Een genetische aanleg kan het zeker wel moeilijker maken, net als ouder worden of hormonale zaken. Maar het is zeker niet onmogelijk, je moet er alleen iets harder voor werken.

In mijn vaders familie hebben al zijn broers en zussen diabetes 2, door overgewicht, niet door ouderdom. Ze spuiten en slikken allemaal al jaaaaaren. Ik heb daar ook aanleg voor; ik had ook zangerschapsdiabetes. Volgens mijn huisarts is het niet de vraag of, maar wanneer ik ook diabetes 2 krijg. Kan ik in berusten, of ik kan door middel van eten en bewegen en een gezonde levensstijl proberen dat in ieder geval zo ver mogelijk naar achteren te schuiven.

Ik heb besloten het tweede te kiezen. Beter voor mij en beter voor mijn gezin :)
Diabetes is iedereen het wel over eens dat het erfelijk is. Maar overgewicht? Als je dan zegt dat het erfelijk is, krijg je allemaal haat over je heen, van dat je dan maar harder moet trainen en minder moet eten. Zo gemakkelijk is het dus niet. De ene persoon kan al fit zijn na een paar maanden fitness, bij de andere kan het jááaren duren of misschien wel helemaal nooit meer goed komen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 19:00:52 #42
414785 sirdanilot
pi_168034612
Ik ben nu begonnen met het tellen van mijn kcal.

Ik merk dat ik helemaal niet zo veel eet op een dag. Ik zit onder de 2000 kcal per dag. En ik eet deze twee dagen niet echt minder dan ik normaal zou doen.

Uiteraard zegt 2 dagen nog niet zo veel. Ik zal hier af en toe reporten hoe het gaat en of ik gewicht verlies. Maar ik heb zo het voorgevoel dat ondanks dat ik constant onder de 2000 kcal blijf, ik niet zal afvallen. Maar goed we zullen zien.

Ik weet nog niet wat ik ga doen als ik een feestje heb, dan kom ik natuurlijk ver over mijn Kcal heen (alcohol). En de volgende dag helemaal niks eten is ook weer zo wat. Iemand ideeën?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 19:02:29 #43
414785 sirdanilot
pi_168034664
Ik ga gewoon alles tellen, trouwens. Ook als ik een keer een broodje kroket haal. Ik ga het zo eerlijk mogelijk doen :)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 10 januari 2017 @ 19:27:32 #44
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_168035266
Je bent gewoon een kneus als je al je problemen gaat schuiven op je genetics. Tuurlijk heb je meer of minder geluk ermee, maar het is gewoon onmogelijk dat je voor altijd overgewicht hebt dankzij je genen. Dat je er misschien wat minder mooi uitziet, sure dat kan natuurlijk, maar je gewicht wordt gewoon bepaald door hoeveel je verbruikt en hoeveel je binnenkrijgt/opneemt.
WFPB!
  Moderator dinsdag 10 januari 2017 @ 19:47:11 #45
5428 crew  miss_sly
pi_168035790
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Diabetes is iedereen het wel over eens dat het erfelijk is. Maar overgewicht? Als je dan zegt dat het erfelijk is, krijg je allemaal haat over je heen, van dat je dan maar harder moet trainen en minder moet eten. Zo gemakkelijk is het dus niet. De ene persoon kan al fit zijn na een paar maanden fitness, bij de andere kan het jááaren duren of misschien wel helemaal nooit meer goed komen.
Het maakt niet uit of het jaaaaren duurt of je nooit slanker wordt. Gezond leven gaat niet in eerste instantie om een mooi lichaam, maar om een gezond lichaam. En smoezen blijven zoeken voor het feit dat je geen mooi lichaam hebt en dús ook niet proberen gezond te leven, want het is zo moeilijk, is echt geen beste instelling.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 20:19:18 #46
414785 sirdanilot
pi_168036797
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:27 schreef Dizorn het volgende:
Je bent gewoon een kneus als je al je problemen gaat schuiven op je genetics. Tuurlijk heb je meer of minder geluk ermee, maar het is gewoon onmogelijk dat je voor altijd overgewicht hebt dankzij je genen. Dat je er misschien wat minder mooi uitziet, sure dat kan natuurlijk, maar je gewicht wordt gewoon bepaald door hoeveel je verbruikt en hoeveel je binnenkrijgt/opneemt.
Het pure gewicht an sich is helemaal niet zo relevant. Een bodybuilder is ook super zwaar maar heeft wel een 'mooi lichaam'. Het gaat om het omlaag brengen van het vetpercentage, en om het verliezen van ongewenst vet op b.v. de buik.

Mensen zoals ik, die uit een familie vol overgewicht komen en nauwelijks iets kwijt raken (ja leuk dat ik een hongersnood makkelijk zou overleven :') ) hebben veel meer moeite met het krijgen van een 'mooi lichaam'. Of het is zelfs onmogelijk.

Maar alsnog worrden mensen zoals ons geshamed dat we 'te dik' zijn en 'minder moeten eten' en 'meer moeten sporten'. Dat vind ik erg kwalijk. Iemand met exact de zelfde levenstijl als mij die t oevallig wel genetisch aanleg heeft om mager te zijn, krijgt die shaming namelijk niet over zich heen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168043673
Gaat moeilijk samen met een full-time baan (6am wekker, 8pm thuis), wel regelmatig 30 min. i.p.v. een uur op relatief rustige dagen. Iets is beter dan niks.

Geen gewenning fysiek intensief arbeid = nooit een geschikt moment voor bewegen = geen ritme. Oplossing = gewoon doen.

Bij een afgetraind lichaam komt veel meer bij kijken dan alleen sporten; nooit gedacht aan oppervlakkigheid, juist harde werkers. Ook daarbuiten. Ze verdienen juist een duim; preventie gezondheidsklachten.

Fitgirls foto's vind ik leuk om te zien, soms ook uitgedaagd om zwaarder/vaker te trainen. Naar zulke foto's kijken werkt stimulerend wanneer er even een dip is :) Ik wou dat er ook before en after foto's van mezelf zijn gemaakt, jammer.

pi_168047057
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het pure gewicht an sich is helemaal niet zo relevant. Een bodybuilder is ook super zwaar maar heeft wel een 'mooi lichaam'. Het gaat om het omlaag brengen van het vetpercentage, en om het verliezen van ongewenst vet op b.v. de buik.

Mensen zoals ik, die uit een familie vol overgewicht komen en nauwelijks iets kwijt raken (ja leuk dat ik een hongersnood makkelijk zou overleven :') ) hebben veel meer moeite met het krijgen van een 'mooi lichaam'. Of het is zelfs onmogelijk.

Maar alsnog worrden mensen zoals ons geshamed dat we 'te dik' zijn en 'minder moeten eten' en 'meer moeten sporten'. Dat vind ik erg kwalijk. Iemand met exact de zelfde levenstijl als mij die t oevallig wel genetisch aanleg heeft om mager te zijn, krijgt die shaming namelijk niet over zich heen.
Je bent wat je eet.
1 + 1 = blauw
pi_168047931
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het pure gewicht an sich is helemaal niet zo relevant. Een bodybuilder is ook super zwaar maar heeft wel een 'mooi lichaam'. Het gaat om het omlaag brengen van het vetpercentage, en om het verliezen van ongewenst vet op b.v. de buik.

Mensen zoals ik, die uit een familie vol overgewicht komen en nauwelijks iets kwijt raken (ja leuk dat ik een hongersnood makkelijk zou overleven :') ) hebben veel meer moeite met het krijgen van een 'mooi lichaam'. Of het is zelfs onmogelijk.

Maar alsnog worrden mensen zoals ons geshamed dat we 'te dik' zijn en 'minder moeten eten' en 'meer moeten sporten'. Dat vind ik erg kwalijk. Iemand met exact de zelfde levenstijl als mij die t oevallig wel genetisch aanleg heeft om mager te zijn, krijgt die shaming namelijk niet over zich heen.
Hoe weet je nou of het onmogelijk is voor jou om het kwijt te raken als je nog nooit een serieuze langdurige poging hebt gedaan? Je gaf in het vorige deel zelf toe dat je weinig discipline hebt en niet bijhoudt wat je allemaal eet.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 11:54:38 #50
414785 sirdanilot
pi_168049688
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 10:12 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hoe weet je nou of het onmogelijk is voor jou om het kwijt te raken als je nog nooit een serieuze langdurige poging hebt gedaan? Je gaf in het vorige deel zelf toe dat je weinig discipline hebt en niet bijhoudt wat je allemaal eet.
Het bijhouden wt ik eet ben ik nu dus wel mee begonnen. Heb die app en een weegschaaltje om het te wegen enzo.

En daaruit komt dus dat ik eigenlijk helemaal niet zo veel eet. Want ik eet nu niet echt anders dan anders maar het blijkt minder dan 2000 kcal per dag te zijn. Een normale man mag wel 2500, hele volksstammen eten dat dagelijks en zijn wél slank.

Maar goed ik zal het een paar maanden gaan bijhouden.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168049739
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:54 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het bijhouden wt ik eet ben ik nu dus wel mee begonnen. Heb die app en een weegschaaltje om het te wegen enzo.

En daaruit komt dus dat ik eigenlijk helemaal niet zo veel eet. Want ik eet nu niet echt anders dan anders maar het blijkt minder dan 2000 kcal per dag te zijn. Een normale man mag wel 2500, hele volksstammen eten dat dagelijks en zijn wél slank.

Maar goed ik zal het een paar maanden gaan bijhouden.
Hoe kom je erbij dat een normale man 2500 kcal mag hebben? Dat hangt af van o.a. leeftijd, gewicht, lengte, hoe actief je bent en hoe hoog je non-Exercise Activity Thermogenesis is.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 12:14:41 #52
414785 sirdanilot
pi_168050074
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:57 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat een normale man 2500 kcal mag hebben? Dat hangt af van o.a. leeftijd, gewicht, lengte, hoe actief je bent en hoe hoog je non-Exercise Activity Thermogenesis is.
Iedereen weet toch dat mannen 2500 mogen hebben en vrouwen 2000. En ja, uiteraard wel iets meer als je meer sport.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168050302
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:14 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Iedereen weet toch dat mannen 2500 mogen hebben en vrouwen 2000. En ja, uiteraard wel iets meer als je meer sport.
Heb je hiervan een wetenschappelijke bron? Van wat ik heb ik gelezen ligt het eerder op 2200 voor mannen en 1800 voor vrouwen. Daarnaast gaat het om gemiddelden.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 12:36:43 #54
414785 sirdanilot
pi_168050464
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:27 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Heb je hiervan een wetenschappelijke bron? Van wat ik heb ik gelezen ligt het eerder op 2200 voor mannen en 1800 voor vrouwen. Daarnaast gaat het om gemiddelden.
Nee dit is wat ik altijd heb gehoord.

Maar goed zelfs als het 2200 is, zit ik daar dus onder maar toch blijf ik dik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168050554
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:27 schreef Dizorn het volgende:
Je bent gewoon een kneus als je al je problemen gaat schuiven op je genetics. Tuurlijk heb je meer of minder geluk ermee, maar het is gewoon onmogelijk dat je voor altijd overgewicht hebt dankzij je genen. Dat je er misschien wat minder mooi uitziet, sure dat kan natuurlijk, maar je gewicht wordt gewoon bepaald door hoeveel je verbruikt en hoeveel je binnenkrijgt/opneemt.
Mijn vrouw sport 4x per week en wij eten eigenlijk altijd mega gezond, natuurlijk wel eens een cheatmaaltijd of dag, maar in de regel wordt er 90% van de tijd gezond gegeten. Toch moet mijn vrouw er echt op letten en komt ze snel aan. Nu is ze totaal niet dik, (56kg bij 1m70) maar je hebt ook vrouwen die eten wat ze willen maar toch super slank blijven en niet tot nauwelijks sporten. Dat vind ze soms best frusterend, als mijn vrouw 3 maanden wat minder sport zie je dat gelijk. Dus volgens mij zit er wel verschil tussen genetics wat eten met je lichaam doet.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_168050591
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:36 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nee dit is wat ik altijd heb gehoord.

Maar goed zelfs als het 2200 is, zit ik daar dus onder maar toch blijf ik dik.
Nogmaals het zijn gemiddelden. Gezien je inactieve leven kun jij best op 1700/1800 zitten.
  woensdag 11 januari 2017 @ 12:48:51 #57
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_168050698
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:36 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nee dit is wat ik altijd heb gehoord.

Maar goed zelfs als het 2200 is, zit ik daar dus onder maar toch blijf ik dik.
Voor een luie dikzak is zelfs 2200 te veel. Tien minuten per dag fietsen is namelijk niet "matig actief". In jouw geval is het waarschijnlijk eerder 1800.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 12:52:14 #58
414785 sirdanilot
pi_168050753
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:48 schreef Nobu het volgende:

[..]

Voor een luie dikzak is zelfs 2200 te veel. Tien minuten per dag fietsen is namelijk niet "matig actief". In jouw geval is het waarschijnlijk eerder 1800.
De mgemiddelde Amerikaan fietst helemaal niet. Die mogen dus helemaal niks eten of zo? :')

Ik fiets in ieder geval nog een beetje, loop rond etc.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168050798
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:52 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

De mgemiddelde Amerikaan fietst helemaal niet. Die mogen dus helemaal niks eten of zo? :')

Ik fiets in ieder geval nog een beetje, loop rond etc.
In de VS is obesitas ook het grootste gezondheidsprobleem.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 11 januari 2017 @ 12:55:16 #60
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_168050808
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:52 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

De mgemiddelde Amerikaan fietst helemaal niet. Die mogen dus helemaal niks eten of zo? :')

Ik fiets in ieder geval nog een beetje, loop rond etc.
Vreet vooral wat je wil, maar dat gejammer op je genen is echt blaartrekkend. Als je wil afvallen moet je meer bewegen of minder eten. Sim-pel.

Maar dat kost moeite natuurlijk. :')
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 12:55:52 #61
414785 sirdanilot
pi_168050818
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In de VS is obesitas ook het grootste gezondheidsprobleem.
Ja ok, maar in heel veel andere landen wordt er ook nul komma nul gefietst. Ook landen waar het niet zo erg is als in amerika qua obesitas.

Kijk b.v. al naar Duitsland, daar is buiten de steden fietsen ook al gauw geen optie meer (ontbreken fietspaden etc.)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 12:56:46 #62
414785 sirdanilot
pi_168050834
quote:
13s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:55 schreef Nobu het volgende:

[..]

Vreet vooral wat je wil, maar dat gejammer op je genen is echt blaartrekkend. Als je wil afvallen moet je meer bewegen of minder eten. Sim-pel.

Maar dat kost moeite natuurlijk. :')
Ik wil best minder eten maar 1500 kcal per dag vind ik gewoon uithongering. Dan kan ik ook niet meer fatsoenlijk functioneren.

Meer bewegen werk ik aan maar de sportschool is gewoon een verschrikking.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 12:59:29 #63
414785 sirdanilot
pi_168050901
Ik heb eergisteren b.v. 30 minuten verspild door op de crosstrainer te trainen. Ik heb daarmee 230 kcal verbrand. Dat is de helft van mijn ontbijt.

Dus ik moet eigenlijk 3 à 4 uur per dag op de crosstrainer staan zeker, om af te vallen?

Terwijl iemand met de 'magere' genen niet eens cardio hóeft te doen, die kunnen meteen beginnen met krachttraining en cardio hoeft alleen om even op te warmen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 11 januari 2017 @ 12:59:31 #64
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_168050905
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:56 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik wil best minder eten maar 1500 kcal per dag vind ik gewoon uithongering. Dan kan ik ook niet meer fatsoenlijk functioneren.

Meer bewegen werk ik aan maar de sportschool is gewoon een verschrikking.
Dan kies je voor een middenweg. Het hoeft toch niet allemaal binnen een maand?
  woensdag 11 januari 2017 @ 13:00:38 #65
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_168050932
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:59 schreef sirdanilot het volgende:

Terwijl iemand met de 'magere' genen niet eens cardio hóeft te doen, die kunnen meteen beginnen met krachttraining en cardio hoeft alleen om even op te warmen.
Gelul, echt pure onzin. Meer dan een boterham met pindakaas per dag zit er niet tussen verschillende mensen in rust.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 13:01:48 #66
414785 sirdanilot
pi_168050955
quote:
9s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:59 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dan kies je voor een middenweg. Het hoeft toch niet allemaal binnen een maand?
Dat doe ik dus ook in de praktijk. Want all the way gaan zit hem er gewoon echt niet in. Ik ga niet 4 uur per dag elke dag in de gym staan, maar 1500 kcal eten, nóóit meer alcohol, noooit meer een feestje, nooit meer een snackje etc. Dan ga ik liever dood.

Maar als bij mijn 'middenweg' daar dan nog het incidentele feestje enzo bij komen, ga ik onder de streep echt niet afvallen.

Terwijl ieemand met de 'magere' genen veel comfortabeler kan leven en toch een gezond mooi lichaam kan hebben.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168050964
quote:
9s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:00 schreef Nobu het volgende:

[..]

Gelul, echt pure onzin. Meer dan een boterham met pindakaas per dag zit er niet tussen verschillende mensen in rust.
Verklaar mijn verhaal dan eens. Er zit echt wel verschil tussen van die dunne sprietjes en dames die gemakkelijker aankomen (maar ook sneller spiermassa pakken)
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:41 schreef Patroon het volgende:

[..]

Mijn vrouw sport 4x per week en wij eten eigenlijk altijd mega gezond, natuurlijk wel eens een cheatmaaltijd of dag, maar in de regel wordt er 90% van de tijd gezond gegeten. Toch moet mijn vrouw er echt op letten en komt ze snel aan. Nu is ze totaal niet dik, (56kg bij 1m70) maar je hebt ook vrouwen die eten wat ze willen maar toch super slank blijven en niet tot nauwelijks sporten. Dat vind ze soms best frusterend, als mijn vrouw 3 maanden wat minder sport zie je dat gelijk. Dus volgens mij zit er wel verschil tussen genetics wat eten met je lichaam doet.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_168050967
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:59 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb eergisteren b.v. 30 minuten verspild door op de crosstrainer te trainen. Ik heb daarmee 230 kcal verbrand. Dat is de helft van mijn ontbijt.

Dus ik moet eigenlijk 3 à 4 uur per dag op de crosstrainer staan zeker, om af te vallen?

Terwijl iemand met de 'magere' genen niet eens cardio hóeft te doen, die kunnen meteen beginnen met krachttraining en cardio hoeft alleen om even op te warmen.
Nee, dat hoeft niet. Als je 230 kcal hebt verbrand met de crosstrainer en je eet die dat niet meer dan je anders zou doen (max 1800-1900 kcal) verbruik je dus 230 kcal meer en val je dus af.

Jouw instelling en je jaloezie op mensen die het gemakkelijker hebben op dit gebied zijn de dingen die ervoor zorgen dat je niet afvalt en fit wordt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 13:03:18 #69
414785 sirdanilot
pi_168050978
quote:
9s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:00 schreef Nobu het volgende:

[..]

Gelul, echt pure onzin. Meer dan een boterham met pindakaas per dag zit er niet tussen verschillende mensen in rust.
Ik ken iemand die altijd al broodmager is geweest. Spierwit, flinterdunne armpjes en beentjes, etc.

Die is nu gaan trainen (en heeft zelfs moeite om VOLDOENDE te eten :') ) en is gewoon gespierd geworden. Cardio hoeft hij niet te doen, doet hij alleen om op te warmen.

Dus ja stel hij gaat 2 uur naar de sportschool heeft hij veel effectiever getraind dan als ik 2 uur ga. Want van die 2 uur is bij hem alles kracht training en bij mij is de helft saaie cardio op de loopband.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168051016
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:03 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik ken iemand die altijd al broodmager is geweest. Spierwit, flinterdunne armpjes en beentjes, etc.

Die is nu gaan trainen (en heeft zelfs moeite om VOLDOENDE te eten :') ) en is gewoon gespierd geworden. Cardio hoeft hij niet te doen, doet hij alleen om op te warmen.

Dus ja stel hij gaat 2 uur naar de sportschool heeft hij veel effectiever getraind dan als ik 2 uur ga. Want van die 2 uur is bij hem alles kracht training en bij mij is de helft saaie cardio op de loopband.
Nou weet je, dan ga je toch gewoon de rest van je leven jaloers zitten zijn op andere mensen en je daarmee vergelijken en verder niet trainen, niet gezond eten en niet gezond en fit worden?

Stop sowieso met vergelijken met anderen, dat is zo contra-productief.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 13:10:10 #71
414785 sirdanilot
pi_168051117
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Stop sowieso met vergelijken met anderen, dat is zo contra-productief.
Alleen mensen die het zelf gemakkelijker hebben zeggen dit soort dingen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168051744
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:03 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik ken iemand die altijd al broodmager is geweest. Spierwit, flinterdunne armpjes en beentjes, etc.

Die is nu gaan trainen (en heeft zelfs moeite om VOLDOENDE te eten :') ) en is gewoon gespierd geworden. Cardio hoeft hij niet te doen, doet hij alleen om op te warmen.

Dus ja stel hij gaat 2 uur naar de sportschool heeft hij veel effectiever getraind dan als ik 2 uur ga. Want van die 2 uur is bij hem alles kracht training en bij mij is de helft saaie cardio op de loopband.
Dan doe je toch ook krachttraining?

Of je doet niets en stopt met zeuren. Je heb geen lichamelijke aandoening of medicatie voor zover ik weet, dus het komt allemaal neer op discipline.
1 + 1 = blauw
  woensdag 11 januari 2017 @ 13:48:45 #73
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_168051755
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:02 schreef Patroon het volgende:

[..]

Verklaar mijn verhaal dan eens. Er zit echt wel verschil tussen van die dunne sprietjes en dames die gemakkelijker aankomen (maar ook sneller spiermassa pakken)

[..]

Je vrouw eet simpelweg grotere porties dan de vrouwen die "eten wat ze willen" vermoed ik. Mensen die minder snacken eten vervolgens vaak wel grotere porties bij hun maaltijden. En gezonde voeding is dan wel beter voor je, je kunt er natuurlijk net zo goed dik van worden. Drie maanden niet sporten en hetzelfde blijven eten zie je trouwens gegarandeerd bij iedereen.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:10 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Alleen mensen die het zelf gemakkelijker hebben zeggen dit soort dingen.
Ach gut, wat een struggles toch :')
pi_168051916
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:48 schreef Nobu het volgende:

[..]

Je vrouw eet simpelweg grotere porties dan de vrouwen die "eten wat ze willen" vermoed ik. Mensen die minder snacken eten vervolgens vaak wel grotere porties bij hun maaltijden. En gezonde voeding is dan wel beter voor je, je kunt er natuurlijk net zo goed dik van worden. Drie maanden niet sporten en hetzelfde blijven eten zie je trouwens gegarandeerd bij iedereen.
Dat denk ik niet. Meestal eten we met avondeten niet eens of minimaal koolhydraten. Je zou voor de grap eens moeten kijken hoe weinig ze eet, maar wel gevarieerd en verdeeld over de dag. Er zit echt wel verschil in verbranding tussen mensen. Je maakt mij niet wijs dat iedereen een even snelle stofwisseling heeft.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 11 januari 2017 @ 14:08:48 #75
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_168052097
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:58 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Meestal eten we met avondeten niet eens of minimaal koolhydraten. Je zou voor de grap eens moeten kijken hoe weinig ze eet, maar wel gevarieerd en verdeeld over de dag.
Tja, ik ken jouw vrouw natuurlijk niet, maar ik garandeer je dat als ze alles wat ze eet optelt en dat vergelijkt met wat ze ongeveer nodig zou hebben dat daar echt geen hele gekke dingen uit gaan komen.
quote:
Er zit echt wel verschil in verbranding tussen mensen. Je maakt mij niet wijs dat iedereen een even snelle stofwisseling heeft.
Die zijn er inderdaad, maar die zijn echt niet zo groot als sommige dikkerds graag doen voorkomen. Mensen die beweren dat ze dik worden van komkommer moeten ophouden die komkommer in de pot mayonaise te dopen.
  woensdag 11 januari 2017 @ 14:32:29 #76
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_168052498
Sowieso, "jullie" zijn echt alleen maar bezig met externaliseren en jezelf zielig vinden. Hou daar toch mee op.

Ik was zelf altijd (zeker achteraf) gewoon dik, maar ik dacht zelf ook 'stevig gebouwd' bladiebla. Niemand zou zeggen dat ik een snelle stofwisseling heb of whatever. Maar uiteindelijk prima 20kg weten af te vallen door op m'n eten en m'n bewegen te letten en de balans te vinden daarin. Waarbij ik genetisch gezien danwel door gewoonte echt veel kan eten en heel graag veel eet.

Al je claims over andere mensen zijn per definitie bullshit. Waarom? Je weet echt niet precies wat zij eten op een dag of wat ze bewegen. Zie je van die meisjes die een kapsalon naar binnen schuiven maar ze zijn niet dik? Grote kans dat ze de rest van de dag amper iets hebben gegeten of iets dergelijks.

Ja er zit verschil in stofwisselen/genetics maar qua gewicht/energieopslag zijn er echt geen denderende verschillen. De mens heeft zich ontwikkeld om effectief energie op te slaan voor momenten als er geen voedsel zou zijn. Helaas is er op elke hoek van de straat voedsel te vinden, meestal ook nog bijzonder calorie-rijk. Die opslag is behoorlijk goed ontwikkeld en werkt echt niet gigantisch verschillend. Verbruik tussen mensen kan wel behoorlijk schelen, maar dat heeft vrij weinig te maken met 'stofwisseling', dat is activiteit. Er zijn studies gedaan naar ' fidgetting', dus mensen die basically nerveuze bewegingen maken; er zijn dus gewoon mensen die ~1000 kCal per dag verbranden door allerlei 'nutteloze' bewegingen te maken de hele dag door.

Wat leer je daar dus van? Zorg dat je meer verbruikt of dat je minder eet. Stop met jezelf zielig vinden maar pak je probleem eens aan. En stop de schuld buiten jezelf te liggen. Jij bent de enige schuldige hier.
WFPB!
pi_168053975
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 10:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ga straks ook wel weer buiten hardlopen, maar ik vind het nu echt te koud :o

Het ligt ook heel erg aan de sportschool. Ik heb nu echt een hele goede sportschool, met echt goede begeleiding. Er worden schema's op maat gemaakt, bijgesteld iedere zoveel weken als je dat wil. Er wordt aan je gevraagd welke onderdelen je wel of niet wil blijven doen en of ze zwaarder kunnen. Ik ben erg blij met mijn sportschool, ik ben wel eens lid geweest van mindere sportscholen.
Same here. Ook begeleiding, schema's op maat, feedback als je het wel of niet goed doet qua oefeningen en metingen (vetpercentage, gewicht, spiermassa). Fitness 2x per week en thuis elke dag een rondje plank-oefeningen. Mits mooi droog weer doe ik een rondje met de mountainbike.

Alleen echt letten op voeding vind ik lastig. Brood en aardappelen schijnt dan weer niet 'goed' te zijn. Suiker is inderdaad niet goed. Maar waar vind je tegenwoordig nog iets zonder suiker? Ik hoef ook niet af te vallen in gewicht en heb ook niet veel buikvet. Wel wil ik die buik gespierder hebben :P :@
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_168054026
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:14 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Iedereen weet toch dat mannen 2500 mogen hebben en vrouwen 2000. En ja, uiteraard wel iets meer als je meer sport.
Ik ben 1m80 en moet 2300 eten om bij te houden. Ga je bmr berekenen
pi_168054408
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:10 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Alleen mensen die het zelf gemakkelijker hebben zeggen dit soort dingen.
Ja, dat is ook echt wat je uit mijn posts over 2016 hebt kunnen opmaken.
Je vindt jezelf zielig en dar wil je graag zo houden, want dan heb je een excuus. Be my guest.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 17:02:37 #80
414785 sirdanilot
pi_168055417
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 15:48 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik ben 1m80 en moet 2300 eten om bij te houden. Ga je bmr berekenen
2050.74 is mijn BMR

Maar ik heb geen idee wat dit zegt verder.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 17:05:07 #81
414785 sirdanilot
pi_168055476
Oh ik mag hem keer 1,2 doen.

Dan heb ik dus 2050.74*1,2 = 2460.888 calorieen die ik per dag mag eten (zie je wel dat mijn 2500 ongeveer klopt btw??)

Ik eet minder dan dit, maar toch val ik níet af.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168055485
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 17:05 schreef sirdanilot het volgende:
Oh ik mag hem keer 1,2 doen.

Dan heb ik dus 2050.74*1,2 = 2460.888 calorieen die ik per dag mag eten (zie je wel dat mijn 2500 ongeveer klopt btw??)

Ik eet minder dan dit, maar toch val ik níet af.
Weet je zéker dat je minder eet dan dat?
pi_168055519
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dat doe ik dus ook in de praktijk. Want all the way gaan zit hem er gewoon echt niet in. Ik ga niet 4 uur per dag elke dag in de gym staan, maar 1500 kcal eten, nóóit meer alcohol, noooit meer een feestje, nooit meer een snackje etc. Dan ga ik liever dood.

Maar als bij mijn 'middenweg' daar dan nog het incidentele feestje enzo bij komen, ga ik onder de streep echt niet afvallen.

Terwijl ieemand met de 'magere' genen veel comfortabeler kan leven en toch een gezond mooi lichaam kan hebben.
Je kunt prima elke dag alcohol drinken en afvallen, als het in je plan past. Zou het niet aanraden, maar als je gewoon netjes je kcal telt kan je alles eten wat je wilt. Het zal alleen makkelijker zijn om ook dingen te eten die vullen, want dan hoef je met 1500 kcal echt niet te hongeren. Alleen de eerste dagen zal je lichaam altijd moeten wennen aan de nieuwe inname, ja.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 17:17:47 #84
414785 sirdanilot
pi_168055775
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 17:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je kunt prima elke dag alcohol drinken en afvallen, als het in je plan past. Zou het niet aanraden, maar als je gewoon netjes je kcal telt kan je alles eten wat je wilt. Het zal alleen makkelijker zijn om ook dingen te eten die vullen, want dan hoef je met 1500 kcal echt niet te hongeren. Alleen de eerste dagen zal je lichaam altijd moeten wennen aan de nieuwe inname, ja.
Ja ik probeer wel te minderen met alcohol maar helemaal stoppen past gewoon niet in mijn leefpatroon. Heb bijvoorbeeld morgen een feestje en dan gaat er sowieso wat alcohol in.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 17:18:57 #85
414785 sirdanilot
pi_168055810
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 17:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Weet je zéker dat je minder eet dan dat?
Nou nu weet ik het nog niet zeker omdat ik pas ben begonnen met tellen.

Vandaar mijn voornemen om dit vanaf nu bij te houden. Over een paar maanden weet ik dus pas echt daadwerkelijk met zekerheid hoe het zit.

Ik ga echt eerlijk álles bijhouden, ook b.v. mijn twee glazen wijn van gisteren staan netjes in mijn app.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 11 januari 2017 @ 17:26:12 #86
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_168055976
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 17:05 schreef sirdanilot het volgende:
Oh ik mag hem keer 1,2 doen.

Dan heb ik dus 2050.74*1,2 = 2460.888 calorieen die ik per dag mag eten (zie je wel dat mijn 2500 ongeveer klopt btw??)

Ik eet minder dan dit, maar toch val ik níet af.
Ga dat ding eens eerlijk invullen. :')
pi_168055978
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 17:05 schreef sirdanilot het volgende:
Oh ik mag hem keer 1,2 doen.

Dan heb ik dus 2050.74*1,2 = 2460.888 calorieen die ik per dag mag eten (zie je wel dat mijn 2500 ongeveer klopt btw??)

Ik eet minder dan dit, maar toch val ik níet af.
Om af te vallen moet je er 500 onder zitten
  woensdag 11 januari 2017 @ 17:30:48 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168056095
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 17:26 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Om af te vallen moet je er 500 onder zitten
Moet niet, minder kan ook, maar dan gaat het langzamer. Meer wordt meestal niet aangeraden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168057017
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:10 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Alleen mensen die het zelf gemakkelijker hebben zeggen dit soort dingen.
God, wat ben jij een dramaqueen zeg. :{
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_168057115
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 17:05 schreef sirdanilot het volgende:
Oh ik mag hem keer 1,2 doen.

Dan heb ik dus 2050.74*1,2 = 2460.888 calorieen die ik per dag mag eten (zie je wel dat mijn 2500 ongeveer klopt btw??)

Ik eet minder dan dit, maar toch val ik níet af.
Waarom mag je het keer 1,2 doen?
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 11 januari 2017 @ 18:44:41 #91
451005 Grems
Clown World
pi_168057559
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:23 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Waarom mag je het keer 1,2 doen?
2000 is waarschijnlijk zijn BMR, met andere woorden zelfs als hij in coma ligt..

Die .2 multiplier is waarschijnlijk op basis van activiteitenniveau. .2 voor kantoorslak maar niet in coma, .5 voor iemand die regelmatig sport etc etc

Bijvoorbeeld: https://tdeecalculator.ne(...)00&act=1.2&bf=20&f=1
pi_168057668
Onderhoud van 3400 kcal hier :D
pi_168058778
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:32 schreef Dizorn het volgende:
Sowieso, "jullie" zijn echt alleen maar bezig met externaliseren en jezelf zielig vinden. Hou daar toch mee op.

Ik was zelf altijd (zeker achteraf) gewoon dik, maar ik dacht zelf ook 'stevig gebouwd' bladiebla. Niemand zou zeggen dat ik een snelle stofwisseling heb of whatever. Maar uiteindelijk prima 20kg weten af te vallen door op m'n eten en m'n bewegen te letten en de balans te vinden daarin. Waarbij ik genetisch gezien danwel door gewoonte echt veel kan eten en heel graag veel eet.

Al je claims over andere mensen zijn per definitie bullshit. Waarom? Je weet echt niet precies wat zij eten op een dag of wat ze bewegen. Zie je van die meisjes die een kapsalon naar binnen schuiven maar ze zijn niet dik? Grote kans dat ze de rest van de dag amper iets hebben gegeten of iets dergelijks.

Ja er zit verschil in stofwisselen/genetics maar qua gewicht/energieopslag zijn er echt geen denderende verschillen. De mens heeft zich ontwikkeld om effectief energie op te slaan voor momenten als er geen voedsel zou zijn. Helaas is er op elke hoek van de straat voedsel te vinden, meestal ook nog bijzonder calorie-rijk. Die opslag is behoorlijk goed ontwikkeld en werkt echt niet gigantisch verschillend. Verbruik tussen mensen kan wel behoorlijk schelen, maar dat heeft vrij weinig te maken met 'stofwisseling', dat is activiteit. Er zijn studies gedaan naar ' fidgetting', dus mensen die basically nerveuze bewegingen maken; er zijn dus gewoon mensen die ~1000 kCal per dag verbranden door allerlei 'nutteloze' bewegingen te maken de hele dag door.

Wat leer je daar dus van? Zorg dat je meer verbruikt of dat je minder eet. Stop met jezelf zielig vinden maar pak je probleem eens aan. En stop de schuld buiten jezelf te liggen. Jij bent de enige schuldige hier.
Amen
pi_168062539
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:03 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik ken iemand die altijd al broodmager is geweest. Spierwit, flinterdunne armpjes en beentjes, etc.

Die is nu gaan trainen (en heeft zelfs moeite om VOLDOENDE te eten :') ) en is gewoon gespierd geworden. Cardio hoeft hij niet te doen, doet hij alleen om op te warmen.

Dus ja stel hij gaat 2 uur naar de sportschool heeft hij veel effectiever getraind dan als ik 2 uur ga. Want van die 2 uur is bij hem alles kracht training en bij mij is de helft saaie cardio op de loopband.
Ugh, calimero.
"Pools are perfect for holding water"
pi_168064880
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 17:05 schreef sirdanilot het volgende:
Oh ik mag hem keer 1,2 doen.

Dan heb ik dus 2050.74*1,2 = 2460.888 calorieen die ik per dag mag eten (zie je wel dat mijn 2500 ongeveer klopt btw??)

Ik eet minder dan dit, maar toch val ik níet af.
Voorwaarde om af te vallen is dat je goed functioneert middels je voeding; dus geen gebrek aan voedingsstoffen en overschot aan wat je niet nodig hebt.

Dus wat je BMR is, dat moet je binnen krijgen in de ratio waarbij de energie zodanig is verdeeld dat je lichaam voldoende eiwitten, koolhydraten en vetten binnen krijgt. Dan pas wil/kan je lichaam switchen naar afvallen. Dus weinig eten heeft geen zin bij afvallen, goed eten wel.

Als je langdurig zodanig eet waarbij de energie tussen je BMR ligt en TDEE, val je vanzelf af. Maar wat je kwijtraakt, hoeft niet perse vet te zijn, dus de verhoudingen van voedingsstoffen goed consumeren en goed over de dag verdelen i.c.m. sport is belangrijk.

Veel succes!
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 23:06:37 #96
414785 sirdanilot
pi_168065594
Ik mocht vanavond van mijn kcal nog maar 600 kcal of zo, dus ik heb zo'n maaltijdsalade van de AH gegeten. Normaliter eet ik nooit kant en klaar eten maar ik was nu laat thuis en had écht geen zin meer om te koken. En zo'n maaltijdsalade is dan nog wel te doen.

Maar ik heb dus nog steeds super veel honger maar zit al aan mijn kcal voor vandaag :(
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 23:28:22 #97
414785 sirdanilot
pi_168066342
Oh wacht ik had mijn uurtje fitness voor vandaag er nog niet in gezet. Mag nu een paar appels eten, joepie *O*
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 11 januari 2017 @ 23:30:51 #98
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_168066451
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:23 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Waarom mag je het keer 1,2 doen?
Corrctiefactor ivm eventueel intensieve/zware sporten.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_168066568
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 23:28 schreef sirdanilot het volgende:
Oh wacht ik had mijn uurtje fitness voor vandaag er nog niet in gezet. Mag nu een paar appels eten, joepie *O*
Paar appels? Doe anders een appel. Die 15 gram aan suiker is voldoende lijkt mij. Als je een grote neemt zit je al op meer dan 20 gram.
pi_168066595
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 23:06 schreef sirdanilot het volgende:
Ik mocht vanavond van mijn kcal nog maar 600 kcal of zo, dus ik heb zo'n maaltijdsalade van de AH gegeten. Normaliter eet ik nooit kant en klaar eten maar ik was nu laat thuis en had écht geen zin meer om te koken. En zo'n maaltijdsalade is dan nog wel te doen.

Maar ik heb dus nog steeds super veel honger maar zit al aan mijn kcal voor vandaag :(
Wat heb je allemaal gegeten dn
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 23:48:15 #101
414785 sirdanilot
pi_168067018
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 23:34 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wat heb je allemaal gegeten dn
S ochtends bakje muesli met yoghurt.

S middags 2 gebakken eieren. + 2 lepels van iets waarvan ik NL naam niet weet (noemen wij farinha de mandioca) voor de smaak, dat gooien wij overal bij (ben half braziliaans).

S avonds dus zo'n bak maaltijdsalade want geen zin om te koken.

1 kop koffie

That's it. Geen snacks, geen glazen frisdrank, geen alcohol.

Dit is allemaal gewoon mijn normale eetpatroon, behalve dan die maaltijdsalade. Normaal kook ik gewoon voor mezelf een voedzame maaltijd. En als ik echt geen zin had haalde ik wel eens een kapsalon vroeger of zo. Da's natuurlijk heel slecht maar goed dat ga ik nu dus ook niet meer doen. Als ik 1 kapsalon eet mag ik 3 dagen niet meer eten of zo :')

Dagen dat ik geen zin heb om te koken zijn overigens erg zeldzaam, ik houd namelijk erg van koken en vind het ook niet erg. Maar vandaag ff niet. Dus dan is zo'n maaltijdsalade prima te doen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 23:50:37 #102
414785 sirdanilot
pi_168067078
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 23:34 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Paar appels? Doe anders een appel. Die 15 gram aan suiker is voldoende lijkt mij. Als je een grote neemt zit je al op meer dan 20 gram.
Ga je me nu vertellen dat je van appels ook dik wordt ? :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 12 januari 2017 @ 00:04:42 #103
451005 Grems
Clown World
pi_168067461
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 23:50 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ga je me nu vertellen dat je van appels ook dik wordt ? :')
Je wordt van broccoli dik, als je er maar genoeg van eet ( nu gaat je dat bij broccoli niet lukken, het gaat om het idee ).
pi_168068948
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 23:06 schreef sirdanilot het volgende:
Ik mocht vanavond van mijn kcal nog maar 600 kcal of zo, dus ik heb zo'n maaltijdsalade van de AH gegeten. Normaliter eet ik nooit kant en klaar eten maar ik was nu laat thuis en had écht geen zin meer om te koken. En zo'n maaltijdsalade is dan nog wel te doen.

Maar ik heb dus nog steeds super veel honger maar zit al aan mijn kcal voor vandaag :(
Je zit er waarschijnlijk al overheen, want die maaltijdsalades bevatten meer kcal dan een pizza.
1 + 1 = blauw
pi_168069156
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 07:04 schreef Kamina het volgende:

[..]

Je zit er waarschijnlijk al overheen, want die maaltijdsalades bevatten meer kcal dan een pizza.
Het staat er gewoon op dus ik neem aan dat hij wel weet wat erin zat. Sommige salades zijn wel gewoon 500/600.
pi_168069160
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 23:06 schreef sirdanilot het volgende:
Ik mocht vanavond van mijn kcal nog maar 600 kcal of zo, dus ik heb zo'n maaltijdsalade van de AH gegeten. Normaliter eet ik nooit kant en klaar eten maar ik was nu laat thuis en had écht geen zin meer om te koken. En zo'n maaltijdsalade is dan nog wel te doen.

Maar ik heb dus nog steeds super veel honger maar zit al aan mijn kcal voor vandaag :(
De eerste dagen heb je honger, daarna went je lichaam aan de nieuwe inname. Leer met de honger omgaan, drink wat thee, zoek afleiding.
pi_168069164
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 23:48 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

S ochtends bakje muesli met yoghurt.

S middags 2 gebakken eieren. + 2 lepels van iets waarvan ik NL naam niet weet (noemen wij farinha de mandioca) voor de smaak, dat gooien wij overal bij (ben half braziliaans).

S avonds dus zo'n bak maaltijdsalade want geen zin om te koken.

1 kop koffie

That's it. Geen snacks, geen glazen frisdrank, geen alcohol.

Dit is allemaal gewoon mijn normale eetpatroon, behalve dan die maaltijdsalade. Normaal kook ik gewoon voor mezelf een voedzame maaltijd. En als ik echt geen zin had haalde ik wel eens een kapsalon vroeger of zo. Da's natuurlijk heel slecht maar goed dat ga ik nu dus ook niet meer doen. Als ik 1 kapsalon eet mag ik 3 dagen niet meer eten of zo :')

Dagen dat ik geen zin heb om te koken zijn overigens erg zeldzaam, ik houd namelijk erg van koken en vind het ook niet erg. Maar vandaag ff niet. Dus dan is zo'n maaltijdsalade prima te doen.
Wtf man ga eten. Bakje muesli en yoghurt is 350 kcl, 2 eieren is 180 kcl en een maaltijdsalade 600. Appeltje erbij is 100. Je eet te weinig.
pi_168069178
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 08:01 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wtf man ga eten. Bakje muesli en yoghurt is 350 kcl, 2 eieren is 180 kcl en een maaltijdsalade 600. Appeltje erbij is 100. Je eet te weinig.
Twee gebakken eieren is wel meer dan 180.
Bij muesli en yoghurt hangt het ook af van de porties.

Maar het lijkt redelijk karig ja. Hij houdt alles bij dus het zal toch wel aan de kcal zijn. Misschien een idee om eerst rond de 2000 te gaan zitten en daarna stukje minder.
pi_168069185
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 08:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Twee gebakken eieren is wel meer dan 180.
Bij muesli en yoghurt hangt het ook af van de porties.

Maar het lijkt redelijk karig ja.
Doe je er 150 kcl bij. Zit hij nog te weinig.
pi_168069187
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 08:03 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Doe je er 150 kcl bij. Zit hij nog te weinig.
Lijkt mij ook. Zou ook wel honger krijgen met dat dieet denk ik.
pi_168069194
Ik eet vaak 250 g soya yoghurt, 40 gram volkoren flakes en 20 gram walnoten. ZIt ik propjevol tot een late lunch :9
pi_168069207
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 08:04 schreef Stimorol- het volgende:
Ik eet vaak 250 g soya yoghurt, 40 gram volkoren flakes en 20 gram walnoten. ZIt ik propjevol tot een late lunch :9
Maar hij zegt dat dit zijn normale eetpatroon is, op het avondeten na. Dus dan zal hij er overdag geen moeite mee hebben.
pi_168069214
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 08:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het staat er gewoon op dus ik neem aan dat hij wel weet wat erin zat. Sommige salades zijn wel gewoon 500/600.
Volgens mij heeft hij geen flauw benul van wat hij doet met zijn eetpatroon.
1 + 1 = blauw
pi_168069234
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 08:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar hij zegt dat dit zijn normale eetpatroon is, op het avondeten na. Dus dan zal hij er overdag geen moeite mee hebben.
Vast. Maar als je lunch dan zo fucked up is ga je honger lijden ja.
pi_168069623
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 17:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je kunt prima elke dag alcohol drinken en afvallen, als het in je plan past. Zou het niet aanraden, maar als je gewoon netjes je kcal telt kan je alles eten wat je wilt. Het zal alleen makkelijker zijn om ook dingen te eten die vullen, want dan hoef je met 1500 kcal echt niet te hongeren. Alleen de eerste dagen zal je lichaam altijd moeten wennen aan de nieuwe inname, ja.
Het kan, maar je maakt jezelf het daarmee wel onnodig moeilijk. Zo wordt alcohol door je lichaam als eerste verbrand, omdat het in feite gif is en je lichaam er niets mee kan. In de tussentijd word je vetverbranding vrijwel stilgelegd. Ook vergroot alcohol je eetlust en neemt het remmingen weg, waardoor de kans groter is dat je teveel gaat eten.
pi_168069720
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 08:54 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het kan, maar je maakt jezelf het daarmee wel onnodig moeilijk. Zo wordt alcohol door je lichaam als eerste verbrand, omdat het in feite gif is en je lichaam er niets mee kan. In de tussentijd word je vetverbranding vrijwel stilgelegd.
Dat hoeft in principe niks uit te maken als je netto maar minder inneemt dan je verbrandt. Dan wordt dat vet wel aangebroken.

quote:
Ook vergroot alcohol je eetlust en neemt het remmingen weg, waardoor de kans groter is dat je teveel gaat eten.
Dit is wel waar. Daarom ook 'zou het niet aanraden' ;)
pi_168069733
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 08:07 schreef Kamina het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij geen flauw benul van wat hij doet met zijn eetpatroon.
Over een paar dagen geeft hij op want 'zijn lichaam is niet gemaakt om zo weinig te eten'
pi_168070195
Maar als je als man, weliswaar ben een mooi lichaam maar geen sterkt indruk maakt schijnen vrouwen daar ook van af te knappen.

Fysiek sterke mannen maar mentaal emotioneel. Hoe kijken vrouwen daarnaar?
pi_168070356
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 09:33 schreef 0906 het volgende:
Maar als je als man, weliswaar ben een mooi lichaam maar geen sterkt indruk maakt schijnen vrouwen daar ook van af te knappen.

Fysiek sterke mannen maar mentaal emotioneel. Hoe kijken vrouwen daarnaar?
Dat is voer voor een ander topic.
1 + 1 = blauw
pi_168071059
Wat vinden jullie hier van? Hier wordt wel degelijk gesproken over verschillende types en wat voor invloed dat heeft op de verhouding macronutrienten.

https://drogespieren.nl/krachttraining/macronutrienten
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_168071582
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:22 schreef Patroon het volgende:
Wat vinden jullie hier van? Hier wordt wel degelijk gesproken over verschillende types en wat voor invloed dat heeft op de verhouding macronutrienten.

https://drogespieren.nl/krachttraining/macronutrienten
Ik moet dus nog lager in de koolhydraten zitten ;(
  donderdag 12 januari 2017 @ 11:05:21 #122
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_168071789
Nee, je moet niet bang zijn voor koolhydraten. De gehele fitnessindustrie is compleet verslaafd aan de eiwitten, ik ben niet (meer) overtuigd daarvan.

De verhouding macronutrienten maakt echt niet zoveel uit en is gewoon afleiding. Zorg gewoon dat je zoveel mogelijk gezonde dingen eet, dan komt je verhouding wel goed. 'Whole foods', plantaardige voeding, heeft ALTIJD vet, eiwit, en koolhydraten. In wisselende verhouding uiteraard, maar het zit er altijd in. Het probleem komt als je fast-food of andere bewerkte meuk gaat eten, dat heeft verstoorde macronutriënt-balans (want lekker veel vet danwel suiker voor de smaak en lekker makkelijk en goedkoop enzo). Plus dat er meestal bijzonder weinig micronutriënten inzitten als vitaminen, mineralen, anti-oxidanten, etc.

Dus nogmaals, zorg dat je gezond eet en als je op je gewicht wil letten hou bij hoeveel kCal je eet, maar staar je niet blind op onnodige 'details'. Dat is puur afleiding. Of nóg een smoesje als je jezelf al zielig vindt.
WFPB!
pi_168072135
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:05 schreef Dizorn het volgende:
Nee, je moet niet bang zijn voor koolhydraten. De gehele fitnessindustrie is compleet verslaafd aan de eiwitten, ik ben niet (meer) overtuigd daarvan.

De verhouding macronutrienten maakt echt niet zoveel uit en is gewoon afleiding. Zorg gewoon dat je zoveel mogelijk gezonde dingen eet, dan komt je verhouding wel goed. 'Whole foods', plantaardige voeding, heeft ALTIJD vet, eiwit, en koolhydraten. In wisselende verhouding uiteraard, maar het zit er altijd in. Het probleem komt als je fast-food of andere bewerkte meuk gaat eten, dat heeft verstoorde macronutriënt-balans (want lekker veel vet danwel suiker voor de smaak en lekker makkelijk en goedkoop enzo). Plus dat er meestal bijzonder weinig micronutriënten inzitten als vitaminen, mineralen, anti-oxidanten, etc.

Dus nogmaals, zorg dat je gezond eet en als je op je gewicht wil letten hou bij hoeveel kCal je eet, maar staar je niet blind op onnodige 'details'. Dat is puur afleiding. Of nóg een smoesje als je jezelf al zielig vindt.
Ik ben het er niet helemaal mee eens. Ik denk niet dat de verschillen tussen mensen dusdanig groot zijn zonder medische oorzaak dat iemand dik wordt van water en de ander patat kan blijven eten zonder aan te komen.

Ik heb zelf gemerkt dat ik voor mij een verhouding met iets minder koolhydraten en iets meer eiwitten en vetten gewoon beter werkt. Als ik een aantal boterhammen per dag eet, iedere dag, kom ik zeker aan. Ik probeer dus het aantal (overigens altijd volkoren) boterhammen te beperken en daarvoor in de plaats wat meer eiwitten te eten.
Het is echter eenvoudigweg een kwestie van uitproberen hoe je lichaam reageert en hoe je je voelt bij een iets andere verdeling.

Overigens is blindstaren op de buitenkant ook niet al te slim; ik heb een collega die wel slank is, maar leeft op sigaretten, red bull, cola en snoep. Kan de buitenkant wel slank zijn, maar zijn binnenkant is net zo ziek als die van iemand die er wel dik van wordt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 12 januari 2017 @ 11:49:02 #124
414785 sirdanilot
pi_168072725
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 07:04 schreef Kamina het volgende:
r zit al aan mijn kcal voor vandaag
Je zit er waarschijnlijk al overheen, want die maaltijdsala
Nee hoor, het aantal kcal staat er gewoon op. Zo'n salade is rond de 600 kcal.

Ik mag er toch wel vanuit gaan dat wat op de verpakking staat gewoon klopt.

Hoeveel een pizza is weet ik niet. Die supermarktdingen zijn best klein en er zit niet veel op, dus ik denk eerlijk gezegd dat het helemaal niet zo veel kcal is. Daar at ik vroeger makkelijk 2 van voor avondeten.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168072807
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nee hoor, het aantal kcal staat er gewoon op. Zo'n salade is rond de 600 kcal.

Ik mag er toch wel vanuit gaan dat wat op de verpakking staat gewoon klopt.

Hoeveel een pizza is weet ik niet. Die supermarktdingen zijn best klein en er zit niet veel op, dus ik denk eerlijk gezegd dat het helemaal niet zo veel kcal is. Daar at ik vroeger makkelijk 2 van voor avondeten.
Je moet niet denken. Zoals heel veel mensen heb je geen flauw idee over wat er in eten zit. Verdiep je daar nou eens een tijdje in.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 12 januari 2017 @ 11:55:54 #126
414785 sirdanilot
pi_168072834
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 08:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar hij zegt dat dit zijn normale eetpatroon is, op het avondeten na. Dus dan zal hij er overdag geen moeite mee hebben.
Overdag eet ik inderdaad heel weinig. Het ontbijt wat ik nu neem is écht wat ik normaliter ook altijd at, de lunch skipte ik vaak (omdat ik vaak pas heel laat 'ontbijt'), alleen het avondeten at ik heel erg veel altijd. soms maakte ik teveel avondeten en dan at ik dat de volgende dag als lunch op. En soms nam ik dan wel een heel kleine lunch tegen de honger (bv dus appels of heel soms brood of iets van kaas of wat dan ook).

Datgene wat nu dus gaat veranderen is het avondeten. Ook ga ik proberen te minderen met alcohol, maar er zal altijd wel alcohol in blijven gaan op feestjes (heb vanavond een feestje). Dat ga ik simpelweg niet opgeven, ik ben geen fundamentalistische moslim. Ik ben een mens die leeft en geniet van het leven en daar hoort alcohol onlosmakelijk bij, al kan het dus wel iets minder dan voorheen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 12 januari 2017 @ 11:57:38 #127
414785 sirdanilot
pi_168072858
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je moet niet denken. Zoals heel veel mensen heb je geen flauw idee over wat er in eten zit. Verdiep je daar nou eens een tijdje in.
Het staat toch op de verpakking?
Die supermarkt pizzas at ik sowieso al zeer zelden, want ik houd sowieso niet van eten dat ik niet zelf gemaakt heb met verse ingredienten. Zoiets at ik vroeger alleen als ik bv laat uit werk kwam of zo of als ik echt een heel drukke dag gehad had of zo.

Vroeger keek ik inderdaad nooit hoeveel kcal iets was, dat doe ik nu dus sinds kort wel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168073009
Ik ben nu al een tijdje echt fanatiek aan het sporten; vijf dagen fitness waarbij ik 300 kcal verbrand aan crosstrainen, 100 kcal aan roeien en dan nog verschillende oefeningen doe voor mijn spieren. Dan nog een avondje zwemmen in de week en zo'n 8 km per dag wandelen. (Ik heb een hond en Pokémon Go is nog steeds leuk :') )

Qua voeding doe ik niet veel speciaals. Gewoon gezond en geen snacks, snoep en koekjes meer, ook maar gestopt met m'n kaasverslaving. Vind het eigenlijk niet heel moeilijk, maar het scheelt misschien dat ik sowieso nooit echt een grote snoeper was. Enige lastige moment is 's avonds laat waar ik normaal nog even de koelkast plunder voordat ik naar bed ga. Wil nu nog wel eens hunkeren naar iets lekkers.

Ik merk al verschil. Ik ben fitter en heb meer energie. Ik krijg grotere spieren en zie een kaaklijn komen. Ik ben wel blij.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 12 januari 2017 @ 12:19:06 #129
414785 sirdanilot
pi_168073190
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 08:02 schreef -Strawberry- het volgende:
el meer dan 180.
Bij muesli en yoghurt hangt het ook af van de porties.

Maar het lijkt redelijk karig ja. Hij houdt alles bij dus het zal toch wel aan de kcal zijn. Misschien een idee om eerst rond de 2000 te gaan zitten en daarna
Ik wil liever juist eerst véél minder eten, zodat ik afval. Als ik dan op een acceptabel gewicht zit kan ik weer iets meer gaan eten om op gewicht te blijven.

De honger valt op zich mee. Ik had na het sporten gisteren wel echt superveel honger. Ik moest namelijk nog naar de supermarkt etc. En na de maaltijdsalade had ik nog steeds een beetje trek. Ik had nog wel wat appels of zo kunnen eten, maar ik vind appels eerlijk gezegd niet super lekker en ik wilde mn tanden gaan poetsen dus ben met lichte honger naar bed gegaan. Dat was wel te doen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 12 januari 2017 @ 12:20:06 #130
414785 sirdanilot
pi_168073206
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:07 schreef Bananenpap het volgende:
Ik ben nu al een tijdje echt fanatiek aan het sporten; vijf dagen fitness waarbij ik 300 kcal verbrand aan crosstrainen, 100 kcal aan roeien en dan nog verschillende oefeningen doe voor mijn spieren. Dan nog een avondje zwemmen in de week en zo'n 8 km per dag wandelen. (Ik heb een hond en Pokémon Go is nog steeds leuk :') )

Qua voeding doe ik niet veel speciaals. Gewoon gezond en geen snacks, snoep en koekjes meer, ook maar gestopt met m'n kaasverslaving. Vind het eigenlijk niet heel moeilijk, maar het scheelt misschien dat ik sowieso nooit echt een grote snoeper was. Enige lastige moment is 's avonds laat waar ik normaal nog even de koelkast plunder voordat ik naar bed ga. Wil nu nog wel eens hunkeren naar iets lekkers.

Ik merk al verschil. Ik ben fitter en heb meer energie. Ik krijg grotere spieren en zie een kaaklijn komen. Ik ben wel blij.
5 dagen fitness per week? Serieus ??!?!!

Ben je werkloos of zo?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168073343
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

5 dagen fitness per week? Serieus ??!?!!

Ben je werkloos of zo?
:')
pi_168073493
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:07 schreef Bananenpap het volgende:
Ik ben nu al een tijdje echt fanatiek aan het sporten; vijf dagen fitness waarbij ik 300 kcal verbrand aan crosstrainen, 100 kcal aan roeien en dan nog verschillende oefeningen doe voor mijn spieren. Dan nog een avondje zwemmen in de week en zo'n 8 km per dag wandelen. (Ik heb een hond en Pokémon Go is nog steeds leuk :') )

Qua voeding doe ik niet veel speciaals. Gewoon gezond en geen snacks, snoep en koekjes meer, ook maar gestopt met m'n kaasverslaving. Vind het eigenlijk niet heel moeilijk, maar het scheelt misschien dat ik sowieso nooit echt een grote snoeper was. Enige lastige moment is 's avonds laat waar ik normaal nog even de koelkast plunder voordat ik naar bed ga. Wil nu nog wel eens hunkeren naar iets lekkers.

Ik merk al verschil. Ik ben fitter en heb meer energie. Ik krijg grotere spieren en zie een kaaklijn komen. Ik ben wel blij.
Waarom? Wat is je doelstelling? Om aantrekkelijker te worden voor dames?
pi_168073496
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

5 dagen fitness per week? Serieus ??!?!!

Ben je werkloos of zo?
:') Ik ga ook 4 keer. Doe normaal.
pi_168073532
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

5 dagen fitness per week? Serieus ??!?!!

Ben je werkloos of zo?
Nee? :') Ik ga gewoon een anderhalf uurtje in mijn vrije tijd.
pi_168073540
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik wil liever juist eerst véél minder eten, zodat ik afval. Als ik dan op een acceptabel gewicht zit kan ik weer iets meer gaan eten om op gewicht te blijven.

De honger valt op zich mee. Ik had na het sporten gisteren wel echt superveel honger. Ik moest namelijk nog naar de supermarkt etc. En na de maaltijdsalade had ik nog steeds een beetje trek. Ik had nog wel wat appels of zo kunnen eten, maar ik vind appels eerlijk gezegd niet super lekker en ik wilde mn tanden gaan poetsen dus ben met lichte honger naar bed gegaan. Dat was wel te doen.
Je valt NIET af van weinig eten :?
  donderdag 12 januari 2017 @ 12:38:23 #136
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168073574
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:37 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Je valt NIET af van weinig eten :?
Niet?
The love you take is equal to the love you make.
pi_168073594
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:35 schreef 0906 het volgende:

[..]

Waarom? Wat is je doelstelling? Om aantrekkelijker te worden voor dames?
Ik wil gewoon een iets mooier lichaam waar ik wat trotser op kan zijn. De dames pak ik wel in met mijn humor.
pi_168073625
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:35 schreef 0906 het volgende:

[..]

Waarom? Wat is je doelstelling? Om aantrekkelijker te worden voor dames?
Niet alles draait om vrouwen.
Je kunt ook gewoon voor jezelf fitter, gezonder, mooier, slanker willen zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_168073835
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Niet?
Je valt af door je onderhoud te verlagen, hij valt niet af door nog minder te eten. Succes met je 1000 kcl.
  donderdag 12 januari 2017 @ 12:52:20 #140
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168073868
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:50 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Je valt af door je onderhoud te verlagen, hij valt niet af door nog minder te eten. Succes met je 1000 kcl.
Het is maar de vraag of hij dat bedoelt met veel minder.
The love you take is equal to the love you make.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 12 januari 2017 @ 12:56:35 #141
414785 sirdanilot
pi_168073982
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:36 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Nee? :') Ik ga gewoon een anderhalf uurtje in mijn vrije tijd.
Wacht even hoor, dus je gaat 7,5 uur per week naar de sportschool ? Oftewel één volledige werkdag per week?

Sorry hoor maar als je dat moet doen om af te vallen haak ik al heel gauw af. Volgens mij kun je gelukkig ook wel met wat minder toe.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 12 januari 2017 @ 12:58:01 #142
414785 sirdanilot
pi_168074010
Kijk als bodybuilding je hobby is dan kun je daar wel zoveel tijd aan besteden. Zijn ook wel hobbies waar ik zo veel tijd aan besteed. Maar de gym is niet één van mijn hobbies. Ik vind het namelijk simpelweg niet leuk om te doen, en een hobby moet LEUK zijn. Dus dan ga ik niet al mijn levensenergie in zo'n zwart gat stoppen nee.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 12 januari 2017 @ 13:02:33 #143
414785 sirdanilot
pi_168074135
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:50 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Je valt af door je onderhoud te verlagen, hij valt niet af door nog minder te eten. Succes met je 1000 kcl.
En hoe doe ik dat?

Dat linkje wat iemand anders had gepost , van de drie lichaamstypes, ik ben van die drie dus de gedrongen, harige, korte variant (al ben ik niet zo super kort hoor, 183 cm), die dus extreem traag afvalt. Ik mag dus echt bijna niks meer eten nu.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 12 januari 2017 @ 13:04:43 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168074197
Hou er maar mee op, sirdanilot, dit wordt niks.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168074437
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:56 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Wacht even hoor, dus je gaat 7,5 uur per week naar de sportschool ? Oftewel één volledige werkdag per week?

Sorry hoor maar als je dat moet doen om af te vallen haak ik al heel gauw af. Volgens mij kun je gelukkig ook wel met wat minder toe.
Wat is nu je commentaar, dat ik veel beweeg? :') Ik doe momenteel een kantoorbaan, dus wil ik na een dag zitten even sporten, gewoon 1-1,5 uur per vanaf een uur of 19.00.

Voor de rest vind ik je maar een mietje die overal een excuus in zoekt. Er is ook niemand die zegt dat jij 7,5 per week moet sporten.
pi_168074454
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:58 schreef sirdanilot het volgende:
Kijk als bodybuilding je hobby is dan kun je daar wel zoveel tijd aan besteden. Zijn ook wel hobbies waar ik zo veel tijd aan besteed. Maar de gym is niet één van mijn hobbies. Ik vind het namelijk simpelweg niet leuk om te doen, en een hobby moet LEUK zijn. Dus dan ga ik niet al mijn levensenergie in zo'n zwart gat stoppen nee.
Dan zoek je toch iets anders? Meer manieren om te bewegen hoor.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 12 januari 2017 @ 13:16:04 #147
414785 sirdanilot
pi_168074471
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:14 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Wat is nu je commentaar, dat ik veel beweeg? :') Ik doe momenteel een kantoorbaan, dus wil ik na een dag zitten even sporten, gewoon 1-1,5 uur per vanaf een uur of 19.00.

Voor de rest vind ik je maar een mietje die overal een excuus in zoekt. Er is ook niemand die zegt dat jij 7,5 per week moet sporten.
Vind je het echt leuk om te doen? Écht leuk?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 12 januari 2017 @ 13:17:46 #148
414785 sirdanilot
pi_168074511
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:15 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Dan zoek je toch iets anders? Meer manieren om te bewegen hoor.
Ik heb echt al ontelbaar veel verschillende dingen geprobeerd.

Het enige wat ik tot nu toe leuk vind, is yoga. De rest vind ik allemaal gewoon simpelweg niet leuk. Ik doe het nu dus wel, maar vaker dan 3x per week gaat hem niet worden. Ik wil een goede kwaliteit van leven hebben en 8 uur per week iets doen waar ik me simpelweg rot bij voel hoort daar niet bij. Ik begrijp dat ik wel iets moet bewegen maar ik ga daar niet een fulltime dag per week aan besteden.

Tenzij ik iets zou vinden wat ik écht leuk vind. Yoga vind ik dus nog wel OK, al zie ik mezelf dat nou ook weer geen 8u per week doen. Maar dat zou dan nog kunnen. Yoga is echter ook weer niet echt sport sport.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168074574
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:55 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Overdag eet ik inderdaad heel weinig. Het ontbijt wat ik nu neem is écht wat ik normaliter ook altijd at, de lunch skipte ik vaak (omdat ik vaak pas heel laat 'ontbijt'), alleen het avondeten at ik heel erg veel altijd. soms maakte ik teveel avondeten en dan at ik dat de volgende dag als lunch op. En soms nam ik dan wel een heel kleine lunch tegen de honger (bv dus appels of heel soms brood of iets van kaas of wat dan ook).

Datgene wat nu dus gaat veranderen is het avondeten. Ook ga ik proberen te minderen met alcohol, maar er zal altijd wel alcohol in blijven gaan op feestjes (heb vanavond een feestje). Dat ga ik simpelweg niet opgeven, ik ben geen fundamentalistische moslim. Ik ben een mens die leeft en geniet van het leven en daar hoort alcohol onlosmakelijk bij, al kan het dus wel iets minder dan voorheen.
Dan is het voor jou dus vooral zaak om niet te overeten s avonds. Let op je porties. En niet te veel snacken of vloeibare kcal tot je nemen in de vorm van frisdrank en dergelijke.

Het is niet dat je nooit meer kan genieten, maar je wil afvallen toch? Dan zal je even dingen moeten laten, of een avond drinken op een andere manier moeten compenseren. Als je dus een gezond gewicht wil, dan.
pi_168074627
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:16 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Vind je het echt leuk om te doen? Écht leuk?
De 'leukheid' zit 'm in de prestaties. Wanneer je merkt dat je lichaam verandert of wanneer je weer iets zwaarder kunt tillen. Of ik het leuk vind om een halfuur op zo'n crosstrainer te staan: nee, er zijn leukere dingen, maar lekker boeiend om jezelf even te pijnigen. Als je met een muziekje op in de flow zit is het wel leuk ja.
pi_168074653
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:50 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Je valt af door je onderhoud te verlagen, hij valt niet af door nog minder te eten. Succes met je 1000 kcl.
Wat. Je onderhoud verlagen? En daarvan afvallen?

Je valt wel af door nog minder te eten, maar dat hou je niet vol. Dat is meer anorexia/crashdieet mode.
pi_168074669
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:17 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik heb echt al ontelbaar veel verschillende dingen geprobeerd.

Het enige wat ik tot nu toe leuk vind, is yoga. De rest vind ik allemaal gewoon simpelweg niet leuk. Ik doe het nu dus wel, maar vaker dan 3x per week gaat hem niet worden. Ik wil een goede kwaliteit van leven hebben en 8 uur per week iets doen waar ik me simpelweg rot bij voel hoort daar niet bij. Ik begrijp dat ik wel iets moet bewegen maar ik ga daar niet een fulltime dag per week aan besteden.

Tenzij ik iets zou vinden wat ik écht leuk vind. Yoga vind ik dus nog wel OK, al zie ik mezelf dat nou ook weer geen 8u per week doen. Maar dat zou dan nog kunnen. Yoga is echter ook weer niet echt sport sport.
Vertel eens hoe je die 8 uur dan momenteel op zo'n nuttige manier invult?
pi_168074746
quote:
10s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:23 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat. Je onderhoud verlagen? En daarvan afvallen?

Je valt wel af door nog minder te eten, maar dat hou je niet vol. Dat is meer anorexia/crashdieet mode.
Hij eet al weinig. Met nog minder gaat hij op mode dat er niets verbrandt wordt. Dat weet je toch.
pi_168074768
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:58 schreef sirdanilot het volgende:
Kijk als bodybuilding je hobby is dan kun je daar wel zoveel tijd aan besteden. Zijn ook wel hobbies waar ik zo veel tijd aan besteed. Maar de gym is niet één van mijn hobbies. Ik vind het namelijk simpelweg niet leuk om te doen, en een hobby moet LEUK zijn. Dus dan ga ik niet al mijn levensenergie in zo'n zwart gat stoppen nee.
Blijf dan maar dik zeikwijf.
  donderdag 12 januari 2017 @ 13:28:22 #155
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168074782
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:27 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Hij eet al weinig. Met nog minder gaat hij op mode dat er niets verbrandt wordt. Dat weet je toch.
Hij eet één dag weinig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168074808
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hij eet één dag weinig.
Ga je mierenneuken als altijd?
  donderdag 12 januari 2017 @ 13:30:20 #157
451005 Grems
Clown World
pi_168074829
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:16 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Vind je het echt leuk om te doen? Écht leuk?
Het maakt de overige 160 uur in de week 10x aangenamer. Ik vind tandenpoetsen ook niet bijzonder leuk maar ik doe het toch.
  donderdag 12 januari 2017 @ 13:35:06 #158
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168074958
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:29 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ga je mierenneuken als altijd?
Nee, serieus. Hij is nog maar net bezig om bij te houden wat hij eet. Dat zegt nog maar bijzonder weinig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168075298
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:30 schreef Grems het volgende:

[..]

Het maakt de overige 160 uur in de week 10x aangenamer. Ik vind tandenpoetsen ook niet bijzonder leuk maar ik doe het toch.
pi_168075405
Mensen die 5-7 dagen per week naar de sportschool gaan, zulke mensen moet je niet serieus nemen. Zulke mensen hebben last van chronische onzekerheid. Je onzekerheid verbergen door naar de sportschool te gaan :')
pi_168075594
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:54 schreef tjaptjoep het volgende:
Mensen die 5-7 dagen per week naar de sportschool gaan, zulke mensen moet je niet serieus nemen. Zulke mensen hebben last van chronische onzekerheid. Je onzekerheid verbergen door naar de sportschool te gaan :')
Boehoehoe, mensen die sporten terwijl ik op de bank lig te netflixen. :')
pi_168075621
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 14:01 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Boehoehoe, mensen die sporten terwijl ik op de bank lig te netflixen. :')
Lekker happen ouwe stalker.
  donderdag 12 januari 2017 @ 14:26:56 #163
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_168076346
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:55 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Overdag eet ik inderdaad heel weinig. Het ontbijt wat ik nu neem is écht wat ik normaliter ook altijd at, de lunch skipte ik vaak (omdat ik vaak pas heel laat 'ontbijt'), alleen het avondeten at ik heel erg veel altijd. soms maakte ik teveel avondeten en dan at ik dat de volgende dag als lunch op. En soms nam ik dan wel een heel kleine lunch tegen de honger (bv dus appels of heel soms brood of iets van kaas of wat dan ook).

Datgene wat nu dus gaat veranderen is het avondeten. Ook ga ik proberen te minderen met alcohol, maar er zal altijd wel alcohol in blijven gaan op feestjes (heb vanavond een feestje). Dat ga ik simpelweg niet opgeven, ik ben geen fundamentalistische moslim. Ik ben een mens die leeft en geniet van het leven en daar hoort alcohol onlosmakelijk bij, al kan het dus wel iets minder dan voorheen.
Gefeliciteerd, nu heb je echt m'n :') - smiley verdiend. Niet van het leven kunnen genieten zonder alcohol...

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben het er niet helemaal mee eens. Ik denk niet dat de verschillen tussen mensen dusdanig groot zijn zonder medische oorzaak dat iemand dik wordt van water en de ander patat kan blijven eten zonder aan te komen.

Ik heb zelf gemerkt dat ik voor mij een verhouding met iets minder koolhydraten en iets meer eiwitten en vetten gewoon beter werkt. Als ik een aantal boterhammen per dag eet, iedere dag, kom ik zeker aan. Ik probeer dus het aantal (overigens altijd volkoren) boterhammen te beperken en daarvoor in de plaats wat meer eiwitten te eten.
Het is echter eenvoudigweg een kwestie van uitproberen hoe je lichaam reageert en hoe je je voelt bij een iets andere verdeling.

Overigens is blindstaren op de buitenkant ook niet al te slim; ik heb een collega die wel slank is, maar leeft op sigaretten, red bull, cola en snoep. Kan de buitenkant wel slank zijn, maar zijn binnenkant is net zo ziek als die van iemand die er wel dik van wordt.
Ik snap dat je probeert te chargeren maar het is uiteraard niet waar dat mensen van water dik worden terwijl anderen slank blijven met friet. Je weet gewoon niet wat die friet-etende slanke mensen de rest van de tijd doen. Of ze bewegen veel, of ze eten de rest van de dag/week niets.. etc. Terwijl de dikke waterdrinkers óf alleen maar op hun luie reet zitten óf stiekem veel meer energie binnenkrijgen dan ze denken.

Dat laatste is overigens totaal geen aanval op dikke mensen; het is echt een groot deel onwetendheid. De hele voedselindustrie wil ook helemaal niet dat je weet wat je in je lichaam propt, die wil dat je zoveel mogelijk van hun producten koopt. Denk aan de "calorie-loze cooking spray" die alleen maar 0kcal bevat als je 0,01 seconde de spray ingedrukt houdt. En mensen die dan dat ding losschroeven en gieten maar want ja, 0 kcal en het is wel lekker. Als je je er niet in verdiept is er een hele hoop onduidelijk en daar kan je pas wat aan doen als je doorhebt dat er dingen niet kloppen.

Daarbij is inderdaad je gewicht echt niet de enige factor in of je gezond bent, laat staan of je gezond eet, dat klopt. Toch is gewicht een onafhankelijke risicofactor voor een groot aantal aandoeningen, ook als gecorrigeerd wordt voor zaken als dieet, beweging, etc.

Het klopt dat je moet kijken wat voor jou persoonlijk werkt, maar ik wil toch ingaan op je voorbeeld over brood. Ik heb hetzelfde probleem dat als ik brood eet dat ik de neiging heb aan te komen. Maar ik heb ook ontdekt dat dit puur komt omdat ik gewoon teveel brood eet voordat mijn honger gestild is. Als ik dezelfde aantal koolhydraten etc eet in de vorm van bijvoorbeeld rijst, pasta, granen, bonen, heb ik dat probleem helemaal niet. Waarbij de macronutriënten dus niet verschillen. De micronutriënten uiteraard wel, want brood wordt gemaakt van bewerkte granen waarbij een nuttig deel niet gebruikt wordt. En er wordt minstens zout aan toegevoegd en misschien nog wel andere dingen waardoor je makkelijker meer eet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WFPB!
  donderdag 12 januari 2017 @ 14:30:54 #164
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_168076473
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:27 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Hij eet al weinig. Met nog minder gaat hij op mode dat er niets verbrandt wordt. Dat weet je toch.
Starvation mode wordt echt teveel aangehaald. Het klinkt tegenwoordig meer als excuus "oh nee ik kan echt niet minder eten want starvation mode jwz". Allang ontkracht ook met onderzoek en dergelijke, zo uit m'n hoofd gaat je BMR pas na ~3 dagen NIETS eten (vasten) echt naar beneden en gaat je BMR de 1e en 2e dag zelfs omhoog.
WFPB!
pi_168076553
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 14:30 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Starvation mode wordt echt teveel aangehaald. Het klinkt tegenwoordig meer als excuus "oh nee ik kan echt niet minder eten want starvation mode jwz". Allang ontkracht ook met onderzoek en dergelijke, zo uit m'n hoofd gaat je BMR pas na ~3 dagen NIETS eten (vasten) echt naar beneden en gaat je BMR de 1e en 2e dag zelfs omhoog.
Sowieso laten anorexia patiënten zien dat starvation mode onzin is.
pi_168076570
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2017 14:32 schreef 0906 het volgende:
Mooi lichaam met slechte kleding, of gemiddeld lichaam met mooie kleding?
Niet relevant, open je eigen topic.
pi_168076620
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:27 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Hij eet al weinig. Met nog minder gaat hij op mode dat er niets verbrandt wordt. Dat weet je toch.
De grootste mythe die er rondgaat.

"Ik val niet af"
"Dan eet je waarschijnlijk te weinig! Starvation mode! Eet meer en je valt af!"

:')
pi_168076785
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 14:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De grootste mythe die er rondgaat.

"Ik val niet af"
"Dan eet je waarschijnlijk te weinig! Starvation mode! Eet meer en je valt af!"

:')
Verklaart al die dikkerds bij de bevrijding van Auschwitz inderdaad.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 12 januari 2017 @ 14:53:56 #169
414785 sirdanilot
pi_168077201
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:30 schreef Grems het volgende:

[..]

Het maakt de overige 160 uur in de week 10x aangenamer. Ik vind tandenpoetsen ook niet bijzonder leuk maar ik doe het toch.
Ja, maar tandenpoetsen doe je ook niet 8 uur per week.

Ik vind dus enkele keren per week sporten dan nog acceptabel, ondanks dat ik het niet leuk vind. Maar 8uur per week gaat voor mij echt een paar stappen te ver.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168077309
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 14:53 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja, maar tandenpoetsen doe je ook niet 8 uur per week.

Ik vind dus enkele keren per week sporten dan nog acceptabel, ondanks dat ik het niet leuk vind. Maar 8uur per week gaat voor mij echt een paar stappen te ver.
Dan sport je minder dan 8 uur. Wat wil je nu eigenlijk? :')
  donderdag 12 januari 2017 @ 15:18:14 #171
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_168077664
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 14:59 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Dan sport je minder dan 8 uur. Wat wil je nu eigenlijk? :')
Nou gewoon. Alles wat hij aan voedsel tegenkomt inhaleren, de rest van de dag op zijn luie pens liggen en het lichaam van een halfgod. Is dat nu al teveel gevraagd?
pi_168077772
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 14:59 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Dan sport je minder dan 8 uur. Wat wil je nu eigenlijk? :')
Gemiddeld 6 u per dag lekker niks doen blijkbaar en couch potato zijn of zo.
  donderdag 12 januari 2017 @ 15:25:03 #173
451005 Grems
Clown World
pi_168077822
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 14:53 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja, maar tandenpoetsen doe je ook niet 8 uur per week.

Ik vind dus enkele keren per week sporten dan nog acceptabel, ondanks dat ik het niet leuk vind. Maar 8uur per week gaat voor mij echt een paar stappen te ver.
Dan doe je het toch niet? :')
  donderdag 12 januari 2017 @ 15:30:10 #174
462299 LeoLucy
Veel te fanatiek met taal
pi_168077948
Man, wat een heerlijke discussie toch altijd. 8 uur in de week in de gym staan staat gelijk aan gróte onzekerheid? Toe even zeg. Ik wou dat ik meer tijd dan 8 uur in de week had om te sporten. Heerlijk vind ik het om te merken dat ik sterker word en de veranderingen die daarbij horen.

En ja, ik geniet ontzettend van het gevoel dat ik krijg wanneer ik in de spiegel kijk: dat ik trots ben op wat ik zelf hebt bereikt met al die uren sport en aandacht voor voeding. Wat mij betreft 100 keer beter dan eruitzien zoals de gemiddelde persoon van mijn leeftijd (25). Zie je ze lopen in de kleedkamer of sauna, putjes en uitgezakt alles, en dan ben je nog zo jong. Waarom zou je dat willen en accepteren?

Ja, voeding en sport vergt discipline en wilskracht. Maar dat gejank van mensen die dat niet hebben? Grow up. Wilskracht is als een spier, als je 'm traint krijg je 'm vanzelf. Dus hup, chips weg en actie.
It was a sad and disappointing day when i discovered that my universal remote control did not, in fact, control the universe. Not even remotly...
pi_168078205
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 14:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De grootste mythe die er rondgaat.

"Ik val niet af"
"Dan eet je waarschijnlijk te weinig! Starvation mode! Eet meer en je valt af!"

:')
Zie je weer spoken meissie?
pi_168078414
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 15:30 schreef LeoLucy het volgende:
Man, wat een heerlijke discussie toch altijd. 8 uur in de week in de gym staan staat gelijk aan gróte onzekerheid? Toe even zeg. Ik wou dat ik meer tijd dan 8 uur in de week had om te sporten. Heerlijk vind ik het om te merken dat ik sterker word en de veranderingen die daarbij horen.

En ja, ik geniet ontzettend van het gevoel dat ik krijg wanneer ik in de spiegel kijk: dat ik trots ben op wat ik zelf hebt bereikt met al die uren sport en aandacht voor voeding. Wat mij betreft 100 keer beter dan eruitzien zoals de gemiddelde persoon van mijn leeftijd (25). Zie je ze lopen in de kleedkamer of sauna, putjes en uitgezakt alles, en dan ben je nog zo jong. Waarom zou je dat willen en accepteren?

Ja, voeding en sport vergt discipline en wilskracht. Maar dat gejank van mensen die dat niet hebben? Grow up. Wilskracht is als een spier, als je 'm traint krijg je 'm vanzelf. Dus hup, chips weg en actie.
AMEN _O_
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_168079986
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:50 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Je valt af door je onderhoud te verlagen, hij valt niet af door nog minder te eten. Succes met je 1000 kcl.
Je bedoelt je onderhoud (= dagelijkse caloriebehoefte) verhogen? Maw, meer bewegen.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 12-01-2017 17:15:47 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_168080038
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:17 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik heb echt al ontelbaar veel verschillende dingen geprobeerd.

Het enige wat ik tot nu toe leuk vind, is yoga. De rest vind ik allemaal gewoon simpelweg niet leuk. Ik doe het nu dus wel, maar vaker dan 3x per week gaat hem niet worden. Ik wil een goede kwaliteit van leven hebben en 8 uur per week iets doen waar ik me simpelweg rot bij voel hoort daar niet bij. Ik begrijp dat ik wel iets moet bewegen maar ik ga daar niet een fulltime dag per week aan besteden.

Tenzij ik iets zou vinden wat ik écht leuk vind. Yoga vind ik dus nog wel OK, al zie ik mezelf dat nou ook weer geen 8u per week doen. Maar dat zou dan nog kunnen. Yoga is echter ook weer niet echt sport sport.
2 x per week anderhalf uur is meer dan zat.

Maargoed, je zit weer te slachtofferen en overal excuses in te zoeken. Gaat niet werken.

Dus wss heb je er meer baat bij om gewoon te leren accepteren dat je er uit ziet zoals je doet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_168082542
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 15:30 schreef LeoLucy het volgende:
Man, wat een heerlijke discussie toch altijd. 8 uur in de week in de gym staan staat gelijk aan gróte onzekerheid? Toe even zeg. Ik wou dat ik meer tijd dan 8 uur in de week had om te sporten. Heerlijk vind ik het om te merken dat ik sterker word en de veranderingen die daarbij horen.

En ja, ik geniet ontzettend van het gevoel dat ik krijg wanneer ik in de spiegel kijk: dat ik trots ben op wat ik zelf hebt bereikt met al die uren sport en aandacht voor voeding. Wat mij betreft 100 keer beter dan eruitzien zoals de gemiddelde persoon van mijn leeftijd (25). Zie je ze lopen in de kleedkamer of sauna, putjes en uitgezakt alles, en dan ben je nog zo jong. Waarom zou je dat willen en accepteren?

Ja, voeding en sport vergt discipline en wilskracht. Maar dat gejank van mensen die dat niet hebben? Grow up. Wilskracht is als een spier, als je 'm traint krijg je 'm vanzelf. Dus hup, chips weg en actie.
Waarom doe je dan geen echte sport? Dit klinkt vooral alsof je met perfectionisme tav je lichaam probeert te compenseren voor een kop als een trekhaak.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_168082899
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom doe je dan geen echte sport?
Waarom wel? En wat is een echte sport?
Conscience do cost.
pi_168082963
Bitches denken dat ze hard trainen, en dan kom ik binnen, kleed me uit en dan zie je hun ego weer dalen. Want dan beseffen ze weer dat ze bitches zijn en nooit zullen bereiken wat mij wel gelukt is.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_168083136
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:43 schreef ems. het volgende:

[..]

Waarom wel? En wat is een echte sport?
Zo eentje waarbij je kunt winnen en verliezen. Daar kun je plezier uit halen wat wat groter en fundamenteler is dan slechts een beter lichaam te hebben dan sommige anderen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_168083255
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zo eentje waarbij je kunt winnen en verliezen. Daar kun je plezier uit halen wat wat groter en fundamenteler is dan slechts een beter lichaam te hebben dan sommige anderen.
Dat lijkt me nogal subjectief allemaal. En gezien het resultaat hetzelfde is zie ik sowieso weinig verschil tussen de twee. Sterker nog, een beter lichaam/conditie regelen is juist veel eenvoudiger te doen in een fitnesshall zonder je te bezigen met ijdele zaken zoals winnen.
Conscience do cost.
pi_168083311
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zo eentje waarbij je kunt winnen en verliezen. Daar kun je plezier uit halen wat wat groter en fundamenteler is dan slechts een beter lichaam te hebben dan sommige anderen.
dat vind jij. Ik hoef niet zozeer een sport te beoefenen waarbij ik kan winnen of verliezen. Ik vind het zelf fijner om puur voor mezelf bezig te zijn. Hetzij met fitness of fietsen of hardlopen. Een ander vindt het competitie element misschien fijner, ik niet. Meningen en voorkeuren enzo
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_168083685
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:45 schreef Aiciu het volgende:
Bitches denken dat ze hard trainen, en dan kom ik binnen, kleed me uit en dan zie je hun ego weer dalen. Want dan beseffen ze weer dat ze bitches zijn en nooit zullen bereiken wat mij wel gelukt is.
Whooptiefuckingdoo wat een prestatie zeg. Als een iel mannetje 2 maanden 2x per week de sportschool induikt gaat hij 90% van de vrouwen al voorbij qua gebruikte gewichten.

Ok, je prestaties zullen vast wel knap zijn ofzo, maar om dan af te geven op vrouwen is stompzinnig. Totaal niet te vergelijken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_168083764
Ik vind bepaalde groepslessen in de sportschool leuk, (bodypump bijvoorbeeld, duurt 1-1,5 uur) en dat ik daardoor en met 1x per week nog zelf wat buikspieroefeningen en wat cardio (1-2 uur) beter in vorm blijf, is een groot pluspunt. (Ik ben namelijk met vlagen best een bourgondiër ;) )

Moet wel zeggen dat ik vroeger shorttrack net nog even leuker vond om te doen (meer afwisseling, meer nieuwe technieken om te leren, etc. en minder de focus op een strak lichaam) dan het sporten in een sportschool maar het niveau dat bij mijn leeftijdcategorie hoort haal ik gewoon niet, dus ik hou het maar bij ouderwetse poldertochten als er wat natuurijs ligt :) .

En wat Sirdanilot betreft: als Yoga wel iets is voor je, kijk dan eens naar een online programma. Ik weet dat Yoga With Adriene erg populair is, en die heeft ook 30-dagen challenges. Dan ben je elke dag 20-40 minuten bezig. En de ene keer wat actiever dan de ander. (Er zijn ook andere aanbieders natuurlijk, want dit is een vrij eh, 'zen' versie. Moet je van houden.). Of als je dat toch niks vind; veel sportscholen bieden yoga en/of bodybalance- lessen aan. Ben je een uurtje per avond bezig. Doe dat 2x in de week, en je merkt vaak al verschil.
pi_168083817
Och, volgens mij zou hij al flinke progressie boeken qua gezondheid en conditie als hij elke dag naar de sportschool zou lopen. Hoeft hij er nog niet eens naar binnen te gaan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_168084384
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:52 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat lijkt me nogal subjectief allemaal. En gezien het resultaat hetzelfde is zie ik sowieso weinig verschil tussen de twee. Sterker nog, een beter lichaam/conditie regelen is juist veel eenvoudiger te doen in een fitnesshall zonder je te bezigen met ijdele zaken zoals winnen.
Dat is gewoon een manier om heel veel tijd aan je uiterlijk te besteden. Ik zou zeggen ga iets doen wat je leuk vindt in je vrije tijd, en neem het gunstige effect op je lichaam er als bonus bij.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:53 schreef Apotheose het volgende:

[..]

dat vind jij. Ik hoef niet zozeer een sport te beoefenen waarbij ik kan winnen of verliezen. Ik vind het zelf fijner om puur voor mezelf bezig te zijn. Hetzij met fitness of fietsen of hardlopen. Een ander vindt het competitie element misschien fijner, ik niet. Meningen en voorkeuren enzo
Prima, wat jij leuk vindt en buitenlucht en snelheid zijn ook fraaie elementen. Ik vind het alleen zo beperkt om zoveel tijd te besteden in zo'n droevige sportschool alleen om een strak lichaam te hebben terwijl er zo veel meer uit sport en dus die tijd te halen is. Heel veel jongens zijn alleen maar aan het ploeteren om eruit te zien als iets wat ze niet zijn, nl. een sportman.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_168084555
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is gewoon een manier om heel veel tijd aan je uiterlijk te besteden. Ik zou zeggen ga iets doen wat je leuk vindt in je vrije tijd, en neem het gunstige effect op je lichaam er als bonus bij.

[..]

Prima, wat jij leuk vindt en buitenlucht en snelheid zijn ook fraaie elementen. Ik vind het alleen zo beperkt om zoveel tijd te besteden in zo'n droevige sportschool alleen om een strak lichaam te hebben terwijl er zo veel meer uit sport en dus die tijd te halen is. Heel veel jongens zijn alleen maar aan het ploeteren om eruit te zien als iets wat ze niet zijn, nl. een sportman.
Dat is toch allemaal heel persoonlijk?
Ik hou niet van sporten waarbij ik moet winnen of verliezen. Ik hoef niet te weten of ik iets beter of minder goed kan dan een ander. Ik vind iets leuk om te doen, ik vind het leuk om te merken wat ik met mijn lichaam kan, en een ander boeit me niet.

Wat mij betreft is het overigens ook zeker niet (alleen) een kwestie van een strak lichaam willen of zo. Het gaat me er juist om fysiek sterker te zijn en te blijven, ook als ik ouder word, fitter en gezonder. Dat kan ook met sporten waarmee je wel kunt winnen of verliezen, maar dat vind ik dus helemaal niet fijn juist.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_168084707
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:22 schreef miss_sly het volgende:
Overigens is blindstaren op de buitenkant ook niet al te slim; ik heb een collega die wel slank is, maar leeft op sigaretten, red bull, cola en snoep. Kan de buitenkant wel slank zijn, maar zijn binnenkant is net zo ziek als die van iemand die er wel dik van wordt.
Klopt. :Y Het tegenovergestelde kan ook, dat je dik bent en toch ondervoed.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nee hoor, het aantal kcal staat er gewoon op. Zo'n salade is rond de 600 kcal.

Ik mag er toch wel vanuit gaan dat wat op de verpakking staat gewoon klopt.

Hoeveel een pizza is weet ik niet. Die supermarktdingen zijn best klein en er zit niet veel op, dus ik denk eerlijk gezegd dat het helemaal niet zo veel kcal is. Daar at ik vroeger makkelijk 2 van voor avondeten.
Het ligt eraan welke salade je eet; sommige zijn (met name door de dressing) 800 kcal.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

5 dagen fitness per week? Serieus ??!?!!

Ben je werkloos gedisciplineerd of zo?
Zo.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

En hoe doe ik dat?

Dat linkje wat iemand anders had gepost , van de drie lichaamstypes, ik ben van die drie dus de gedrongen, harige, korte variant (al ben ik niet zo super kort hoor, 183 cm), die dus extreem traag afvalt. Ik mag dus echt bijna niks meer eten nu.
Iedereen kan alledrie de lichaamstypes krijgen, het ligt er maar aan hoe ze leven.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 14:02 schreef tjaptjoep het volgende:

[..]

Lekker happen ouwe stalker.
Je post in zijn topic...
1 + 1 = blauw
pi_168084737
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is gewoon een manier om heel veel tijd aan je uiterlijk te besteden. Ik zou zeggen ga iets doen wat je leuk vindt in je vrije tijd, en neem het gunstige effect op je lichaam er als bonus bij.
Dat is dan ook de motivatie van de meeste mensen om te fitnessen. Of denk je dat iedereen daar met tegenzin gewichten aan het drukken is in de hoop dat ze zich van de zomer kunnen vertonen op het strand :?
Conscience do cost.
pi_168085293
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 19:39 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat is dan ook de motivatie van de meeste mensen om te fitnessen. Of denk je dat iedereen daar met tegenzin gewichten aan het drukken is in de hoop dat ze zich van de zomer kunnen vertonen op het strand :?
Het zou mij geen reet uitmaken
pi_168085496
Het is natuurlijk wel heel makkelijk om te zeggen dat iemand sport omdat hij onzeker is. :') Zegt meer iets over je eigen onzekerheid en minderwaardigheidscomplex vind ik. Ik heb inmiddels wel bewondering gekregen voor de mensen die voor zo'n killerbody gaan, heb je echt veel discipline voor nodig.
pi_168085566
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zo eentje waarbij je kunt winnen en verliezen. Daar kun je plezier uit halen wat wat groter en fundamenteler is dan slechts een beter lichaam te hebben dan sommige anderen.
En wat nou als ik het als 'winnen' zie als ik in 3 maanden tijd 10 kilo meer kan squatten dan voorheen? Of als ik het gewicht wat ik vorig jaar nog maar 1 keer boven mijn hoofd kon tillen, vandaag 10 keer til? Als ik me zowel geestelijk als lichamelijk sterker en gelukkiger voel dan 5 terug omdát ik 4 keer per week in een gym te vinden ben? Ben je dan ook een shallow sportschoolfiguur?
pi_168085614
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Prima, wat jij leuk vindt en buitenlucht en snelheid zijn ook fraaie elementen. Ik vind het alleen zo beperkt om zoveel tijd te besteden in zo'n droevige sportschool alleen om een strak lichaam te hebben terwijl er zo veel meer uit sport en dus die tijd te halen is. Heel veel jongens zijn alleen maar aan het ploeteren om eruit te zien als iets wat ze niet zijn, nl. een sportman.
Wat een bullshit. Jongens die er zo uit zien zijn net zo goed ontzettende sportmannen. Volgens mij heb jij een totaal verkeerde perceptie van wat sport inhoud. Fitnessen is keiharde topsport. Een van de sporten waar ik serieus respect voor heb. Voeding moet in orde zijn, veel rust, keihard trainen. Elke keer in die sportschool weer tot het uiterste gaan om een maand daarop 2 kilo meer te kunnen squatten. Nee, petje af. Serieus.
Daarbij is het doen van fitness op amateur niveau ook gewoon beter voor het lichaam dan het spelen van voetbal.. Qua blessure gevoeligheid dan uiteraard. En daar gaan de meeste nat ja. Of direct, of later met artrose in knie, heup, etc.

Maar ga jij vooral door hoor. Alleen een sport doen om het winnen of verliezen, dat is wat mij betreft de verkeerde insteek. Beetje triest zelfs.
pi_168085619
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 19:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is toch allemaal heel persoonlijk?
Ik hou niet van sporten waarbij ik moet winnen of verliezen. Ik hoef niet te weten of ik iets beter of minder goed kan dan een ander. Ik vind iets leuk om te doen, ik vind het leuk om te merken wat ik met mijn lichaam kan, en een ander boeit me niet.

Wat mij betreft is het overigens ook zeker niet (alleen) een kwestie van een strak lichaam willen of zo. Het gaat me er juist om fysiek sterker te zijn en te blijven, ook als ik ouder word, fitter en gezonder. Dat kan ook met sporten waarmee je wel kunt winnen of verliezen, maar dat vind ik dus helemaal niet fijn juist.
Ja, dat zeg ik toch ook? Alleen als je de motivatie moet halen uit het feit dat je strakker bent dan anderen van je leeftijd dan lijkt het mij tijd om je af te vragen waar je mee bezig bent.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 19:39 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat is dan ook de motivatie van de meeste mensen om te fitnessen. Of denk je dat iedereen daar met tegenzin gewichten aan het drukken is in de hoop dat ze zich van de zomer kunnen vertonen op het strand :?
De meesten ja, al is met de selfiecultuur het minder een seizoensaangelegenheid geworden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_168085737
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 20:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik toch ook? Alleen als je de motivatie moet halen uit het feit dat je strakker bent dan anderen van je leeftijd dan lijkt het mij tijd om je af te vragen waar je mee bezig bent.

En wat is daar anders aan dan motivatie halen uit winnen/verliezen? :+
pi_168085957
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zo eentje waarbij je kunt winnen en verliezen. Daar kun je plezier uit halen wat wat groter en fundamenteler is dan slechts een beter lichaam te hebben dan sommige anderen.
TS gaat op darten en hoeft niks meer aan zijn lichaam te doen. Opgelost.
pi_168087251
Mijn BMR is 1465.
Lastig om dan een kcal tekort te creëeren van 400 (halve kilo per week afvallen).
Ik skip nu de lunch maar. :{
Definitely not CIA
  donderdag 12 januari 2017 @ 21:07:21 #200
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168087361
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 21:04 schreef capricia het volgende:
Mijn BMR is 1465.
Lastig om dan een kcal tekort te creëeren van 400 (halve kilo per week afvallen).
Ik skip nu de lunch maar. :{
Meer bewegen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168087406
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 21:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Meer bewegen.
Lastig met dit weer en kantoorbaan.
Maar ik sport wel een paar keer per week.
Definitely not CIA
  donderdag 12 januari 2017 @ 21:10:05 #202
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168087461
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 21:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Lastig met dit weer en kantoorbaan.
Maar ik sport wel een paar keer per week.
Trappen lopen, lunchpauzewandeling. En het regent echt geen 24/7. Ja, misschien vandaag.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168087550
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 21:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Trappen lopen, lunchpauzewandeling. En het regent echt geen 24/7. Ja, misschien vandaag.
Met normaal weer en als ik niet op kantoor zit probeer ik 10.000 stappen per dag te maken.
Dat lukt ook wel aardig.

Maar met een BMR van 1400 is het gewoon lastig om even een boterham minder te eten. :D
Overigens let ik er wel op om niet onder de 1.000 kcal per dag te komen. Want dan kom je gewoon stoffen te kort.
Definitely not CIA
pi_168088236
1400kcal op onderhoud? Echt?
pi_168088663
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 21:29 schreef WHATSHESAID het volgende:
1400kcal op onderhoud? Echt?
Yep.
En halve kilo per week afvallen is 400/500 kcals daaronder eten.
Dus hou je 1000 over.
2 stuks fruit is 200.
Hou je 800 over. Voor de hele dag. Glaasje halfvolle melk is al 100.

Forget it.

Ik ga voor een andere strategie: net boven onderhoud eten. Veel eiwit. En krachttraining.
Dan val ik wel niet af, maar ik krijg wel een lager percentage bodyfat = strakker lijf. Ik bouw dus spier op. En die verbruiken ook meer energie.

Dat ga ik nu proberen. :D
Definitely not CIA
  donderdag 12 januari 2017 @ 21:41:49 #206
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168088734
Je zult ook niet echt te zwaar zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168088838
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 21:41 schreef Lienekien het volgende:
Je zult ook niet echt te zwaar zijn.
BMI = iets over de 25 (25,6 of zo). Dus iets overgewicht.
Definitely not CIA
  donderdag 12 januari 2017 @ 21:49:29 #208
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168088997
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 21:44 schreef capricia het volgende:

[..]

BMI = iets over de 25 (25,6 of zo). Dus iets overgewicht.
Hoeveel is dat, anderhalve kilo?
The love you take is equal to the love you make.
pi_168089102
Ik zal eens posten wat ik vandaag gegeten heb. Via MyFitnessPal:

Ontbijt
2 volkoren boterhammen met jam: 239 kcal

Over de dag en avondeten:
1 appel 60 kcal
1 banaan 124 kcal
Zelfgemaakt salade nicoise met tonijn 687 kcal
Glas halfvolle melk 108 kcal
Bakje magere kwark toe 96 kcal

Totaal 1312 kcal.

Zeg maar: wat moet ik skippen?

[ Bericht 5% gewijzigd door capricia op 12-01-2017 21:59:55 ]
Definitely not CIA
pi_168089116
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 21:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoeveel is dat, anderhalve kilo?
3 a 4 en dan zit ik net aan de goede kant van het lijntje. :D
Definitely not CIA
pi_168089172
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 20:08 schreef Bananenpap het volgende:
Het is natuurlijk wel heel makkelijk om te zeggen dat iemand sport omdat hij onzeker is. :') Zegt meer iets over je eigen onzekerheid en minderwaardigheidscomplex vind ik. Ik heb inmiddels wel bewondering gekregen voor de mensen die voor zo'n killerbody gaan, heb je echt veel discipline voor nodig.
Nou ja, die mensen zijn er ook.

quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2017 20:11 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

En wat nou als ik het als 'winnen' zie als ik in 3 maanden tijd 10 kilo meer kan squatten dan voorheen? Of als ik het gewicht wat ik vorig jaar nog maar 1 keer boven mijn hoofd kon tillen, vandaag 10 keer til? Als ik me zowel geestelijk als lichamelijk sterker en gelukkiger voel dan 5 terug omdát ik 4 keer per week in een gym te vinden ben? Ben je dan ook een shallow sportschoolfiguur?
Ja.

En dat is helemaal okay.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 20:14 schreef Dezain het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Jongens die er zo uit zien zijn net zo goed ontzettende sportmannen. Volgens mij heb jij een totaal verkeerde perceptie van wat sport inhoud. Fitnessen is keiharde topsport. Een van de sporten waar ik serieus respect voor heb. Voeding moet in orde zijn, veel rust, keihard trainen. Elke keer in die sportschool weer tot het uiterste gaan om een maand daarop 2 kilo meer te kunnen squatten. Nee, petje af. Serieus.
Daarbij is het doen van fitness op amateur niveau ook gewoon beter voor het lichaam dan het spelen van voetbal.. Qua blessure gevoeligheid dan uiteraard. En daar gaan de meeste nat ja. Of direct, of later met artrose in knie, heup, etc.

Maar ga jij vooral door hoor. Alleen een sport doen om het winnen of verliezen, dat is wat mij betreft de verkeerde insteek. Beetje triest zelfs.
:{w Squats doe je toch zeker wel met ophogingen van 10 kilo. :{w

Misschien 5.
1 + 1 = blauw
pi_168089253
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:22 schreef Patroon het volgende:
Wat vinden jullie hier van? Hier wordt wel degelijk gesproken over verschillende types en wat voor invloed dat heeft op de verhouding macronutrienten.

https://drogespieren.nl/krachttraining/macronutrienten
TLDR maar macro's maken niks uit bij het afvallen. Wel bij spierbehoud, maar dat is wat anders.

Low carb doet je niet sneller vet afvallen. Wel vocht en glycogeen, maar daar heb je uiteraard niks aan. En als mensen beweren van wel, show me the studys.
pi_168089439
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben het er niet helemaal mee eens. Ik denk niet dat de verschillen tussen mensen dusdanig groot zijn zonder medische oorzaak dat iemand dik wordt van water en de ander patat kan blijven eten zonder aan te komen.

Ik heb zelf gemerkt dat ik voor mij een verhouding met iets minder koolhydraten en iets meer eiwitten en vetten gewoon beter werkt. Als ik een aantal boterhammen per dag eet, iedere dag, kom ik zeker aan. Ik probeer dus het aantal (overigens altijd volkoren) boterhammen te beperken en daarvoor in de plaats wat meer eiwitten te eten.
Het is echter eenvoudigweg een kwestie van uitproberen hoe je lichaam reageert en hoe je je voelt bij een iets andere verdeling.

Overigens is blindstaren op de buitenkant ook niet al te slim; ik heb een collega die wel slank is, maar leeft op sigaretten, red bull, cola en snoep. Kan de buitenkant wel slank zijn, maar zijn binnenkant is net zo ziek als die van iemand die er wel dik van wordt.
Die verschillen bestaan dus niet. Mensen worden niet dik van bepaald voedsel en of lucht. Je wordt dik van teveel calorieën. Tuurlijk zijn er aandoeningen zoals een falende schildklier. (Dit valt simpel op te lossen door t3/t4 te supplementeren) Besides that, kan je nog steeds afvallen met een falende schildklier, je moet gewoon minder eten dan je lichaam verbrand.

Jij valt sneller af als je geen brood eet omdat je minder calorieën binnen krijgt. Stel 3000 is je onderhoud. En je eet 1500kcal kh, 500 vet en 500 eiwit, ga je evenveel afvallen als dat je 1500kcal vet, 500kh en 500 eiwit eet. Het gaat om je totale energie inname.

Wel kan je door minder kh te eten vocht en glycogeen verliezen, maar dit is niet permanent.
pi_168089706
quote:
16s.gif Op donderdag 12 januari 2017 19:02 schreef probeer het volgende:

[..]

Whooptiefuckingdoo wat een prestatie zeg. Als een iel mannetje 2 maanden 2x per week de sportschool induikt gaat hij 90% van de vrouwen al voorbij qua gebruikte gewichten.

Ok, je prestaties zullen vast wel knap zijn ofzo, maar om dan af te geven op vrouwen is stompzinnig. Totaal niet te vergelijken.
Ik bedoelde met uitkleden dus in de kleedkamer. Lekker nonchalant in m'n bokser gaan staan en dan niet eens in de spiegel kijken :P
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_168089734
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 21:04 schreef capricia het volgende:
Mijn BMR is 1465.
Lastig om dan een kcal tekort te creëeren van 400 (halve kilo per week afvallen).
Ik skip nu de lunch maar. :{
BMR is wat anders dan je onderhoud. BMR = Base metabolic rate. Aka wat je metabolisme in rust doet. Dit moet je nog multiplien x ***(Even googlen naar onderhoud berekenen). Oftewel je beweging moet hier nog bij op. Vaak moet je bmr x 1.2-1.7 doen.
pi_168089863
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2017 22:07 schreef Hoxyz het volgende:

[..]

BMR is wat anders dan je onderhoud. BMR = Base metabolic rate. Aka wat je metabolisme in rust doet. Dit moet je nog multiplien x ***(Even googlen naar onderhoud berekenen). Oftewel je beweging moet hier nog bij op. Vaak moet je bmr x 1.2-1.7 doen.
kantoordagen als vandaag met lopen van en naar de auto is gewoon x 1. :D

Morgen weer sporten. Maar dan drink ik in de avond wel een wijntje.
Definitely not CIA
pi_168089897
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 22:07 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Ik bedoelde met uitkleden dus in de kleedkamer. Lekker nonchalant in m'n bokser gaan staan en dan niet eens in de spiegel kijken :P
Dat zal nooit gebeuren. Of altijd.
1 + 1 = blauw
pi_168089936
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 22:11 schreef Kamina het volgende:

[..]

Dat zal nooit gebeuren. Of altijd.
In de mannenkleedkamer.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_168089953
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 22:12 schreef Aiciu het volgende:

[..]

In de mannenkleedkamer.
Precies.
1 + 1 = blauw
pi_168089962
De tijden dat ik een bezoek bracht aan de vrouwenkleedkamer ligt achter mij ;(
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_168090824
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2017 21:56 schreef Hoxyz het volgende:

[..]

TLDR maar macro's maken niks uit bij het afvallen. Wel bij spierbehoud, maar dat is wat anders.

Low carb doet je niet sneller vet afvallen. Wel vocht en glycogeen, maar daar heb je uiteraard niks aan. En als mensen beweren van wel, show me the studys.
Maar je wil bij afvallen ook spier behouden omdat die ook energie verbranden.

Ik wilde vandaag 40 40 20 eten maar kwam op 30% koolhydraten. 40% vet en 30% eiwitten. Door hardlopen 100kcal onder onderhoud. Vet vooral hoog door pindakaas en 50gr pecanoten. Ik hoef met 13% niet echt af te vallen maaen wil wel onder de 10%. Beter pak ik nog wat meer massa anders blijft er weinig over met 68kg en 1m79 ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_168091425
Interessant dat het in de OP gaat over of we met z'n allen niet te veel nadruk leggen op lichamelijke schoonheid, maar het in de reacties juist gaat over hoe je effectief kan afvallen of spieren kweken.

Zelf denk ik dat je lichaam extreem belangrijk ten koste gaat van je intellectuele ontwikkeling. Er is een zeer select groepje dat zich zowel fysiek als geestelijk bewonderenswaardig ontwikkelt. Er is overigens een hele grote groep mensen die beide niet doet.
  donderdag 12 januari 2017 @ 23:12:11 #223
462299 LeoLucy
Veel te fanatiek met taal
pi_168092404
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 22:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Er is een zeer select groepje dat zich zowel fysiek als geestelijk bewonderenswaardig ontwikkelt. Er is overigens een hele grote groep mensen die beide niet doet.
QFTW!
It was a sad and disappointing day when i discovered that my universal remote control did not, in fact, control the universe. Not even remotly...
pi_168094134
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 22:10 schreef capricia het volgende:

[..]

kantoordagen als vandaag met lopen van en naar de auto is gewoon x 1. :D

Morgen weer sporten. Maar dan drink ik in de avond wel een wijntje.
Als je ook nog eens sport, dan zou ik je BMR niet met 1 vermenigvuldigen. Bovendien gebruik je zelfs met een kantoorbaan meer energie dan wanneer je in coma zou liggen. Dan zou ik gewoon 1450 per dag eten. Waarschijnlijk val je dan nog een beetje af.
ROBODEMONS..................|:(
pi_168094207
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zo eentje waarbij je kunt winnen en verliezen. Daar kun je plezier uit halen wat wat groter en fundamenteler is dan slechts een beter lichaam te hebben dan sommige anderen.
Winnen of verliezen vind ik voor een sport totaal niet interessant. Bovendien vind ik die sporten ook nog eens saai.
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator vrijdag 13 januari 2017 @ 00:21:27 #226
236264 crew  capricia
pi_168094369
quote:
12s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 00:09 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Als je ook nog eens sport, dan zou ik je BMR niet met 1 vermenigvuldigen. Bovendien gebruik je zelfs met een kantoorbaan meer energie dan wanneer je in coma zou liggen. Dan zou ik gewoon 1450 per dag eten. Waarschijnlijk val je dan nog een beetje af.
Probeer rond de 1500 te eten. Maar wel met 30% eiwit. En dan 2 x in de week krachttraining.

Ik ga dat gewoon 8 weken doen en kijken wat het resultaat is.
Definitely not CIA
  vrijdag 13 januari 2017 @ 01:01:58 #227
365231 Fera
Fire & Blood
pi_168094940
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 21:52 schreef capricia het volgende:
Ik zal eens posten wat ik vandaag gegeten heb. Via MyFitnessPal:

Ontbijt
2 volkoren boterhammen met jam: 239 kcal

Over de dag en avondeten:
1 appel 60 kcal
1 banaan 124 kcal
Zelfgemaakt salade nicoise met tonijn 687 kcal
Glas halfvolle melk 108 kcal
Bakje magere kwark toe 96 kcal

Totaal 1312 kcal.

Zeg maar: wat moet ik skippen?
Je zou in plaats van melk water kunnen drinken. Melk vind ik nou niet echt essentieel voor een gezond voedingspatroon.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  Moderator vrijdag 13 januari 2017 @ 01:03:35 #228
236264 crew  capricia
pi_168094959
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 01:01 schreef Fera het volgende:

[..]

Je zou in plaats van melk water kunnen drinken. Melk vind ik nou niet echt essentieel voor een gezond voedingspatroon.
Het is 7 gram eiwit.
Maar ben het eens. Ik kan het skippen. Net als de kwark.
En een shake nemen 's avonds.
Definitely not CIA
  vrijdag 13 januari 2017 @ 01:06:17 #229
365231 Fera
Fire & Blood
pi_168094980
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 01:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is 7 gram eiwit.
Maar ben het eens. Ik kan het skippen. Net als de kwark.
En een shake nemen 's avonds.
Ik wil je verder niet aanmoedigen om van alles te skippen. Je lijkt namelijk überhaupt niet erg veel te eten. :@ Of ben je misschien gewoon klein van stuk?
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  Moderator vrijdag 13 januari 2017 @ 01:06:57 #230
236264 crew  capricia
pi_168094986
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 01:06 schreef Fera het volgende:

[..]

Ik wil je verder niet aanmoedigen om van alles te skippen. Je lijkt namelijk überhaupt niet erg veel te eten. :@ Of ben je misschien gewoon klein van stuk?
1,69m
74 kg
36% bodyfat.
(En vrouw van 43)

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 13-01-2017 01:12:52 ]
Definitely not CIA
  vrijdag 13 januari 2017 @ 01:46:15 #231
365231 Fera
Fire & Blood
pi_168095332
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 01:06 schreef capricia het volgende:

[..]

1,69m
74 kg
36% bodyfat.
(En vrouw van 43)

O, we zijn ongeveer even lang. Ik vind het wel vreemd dat je onderhoud zo laag ligt. Is dat niet je ruststofwisseling? Dus echt het minimale wat je lichaam nodig heeft om je in leven te houden.

Als je daarbij nog (zeer lichte) beweging optelt, kom je denk ik rond de 1900 uit, gok ik. Dus om een halve kilo per week af te vallen is dan rond de 1400 blijven. Wat betekent dat je dus niet nóg meer moet gaan skippen. Meer bewegen lijkt me dan makkelijker vol te houden.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  Moderator vrijdag 13 januari 2017 @ 02:19:26 #232
236264 crew  capricia
pi_168095454
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 01:46 schreef Fera het volgende:

[..]

O, we zijn ongeveer even lang. Ik vind het wel vreemd dat je onderhoud zo laag ligt. Is dat niet je ruststofwisseling? Dus echt het minimale wat je lichaam nodig heeft om je in leven te houden.

Als je daarbij nog (zeer lichte) beweging optelt, kom je denk ik rond de 1900 uit, gok ik. Dus om een halve kilo per week af te vallen is dan rond de 1400 blijven. Wat betekent dat je dus niet nóg meer moet gaan skippen. Meer bewegen lijkt me dan makkelijker vol te houden.
Mijn eigen ervaring is dat ik met 1800 kcal aan kom (2 kilo per jaar).
Dus ik geloof mijn eigen stats wel.
Wil ik afvallen moet ik onder de 1400 zitten.
En 'nog' minder eten zie ik niet zitten. Dan krijg ik tekorten.
Dus nu krachttraining eens proberen. En veel eiwitrijk eten. 30%.

We zullen het zien. :D
Definitely not CIA
pi_168096697
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 02:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Mijn eigen ervaring is dat ik met 1800 kcal aan kom (2 kilo per jaar).
Dus ik geloof mijn eigen stats wel.
Wil ik afvallen moet ik onder de 1400 zitten.
En 'nog' minder eten zie ik niet zitten. Dan krijg ik tekorten.
Dus nu krachttraining eens proberen. En veel eiwitrijk eten. 30%.

We zullen het zien. :D
En niet blindstaren op gewicht. De omtrek van je taille is net zo belangrijk.
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 13 januari 2017 @ 08:44:10 #234
462299 LeoLucy
Veel te fanatiek met taal
pi_168096964
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 01:06 schreef capricia het volgende:

[..]

1,69m
74 kg
36% bodyfat.
(En vrouw van 43)

Als ik je stats bereken kom ik uit op

BMR - 1479
Onderhoud - 1765

Dat is toch een verschilletje. Je BMR is wat je minimaal nodig hebt om alle processen in je lichaam te laten draaien. Dus wat je nodig hebt als je bij wijze van de hele dag in bed zou liggen en niets doen (coma?). Ik zou je niet aanraden om daaronder te gaan zitten, om inderdaad de reden die je zelf ook al geeft: dan ga je voedingsstoffen missen. Ga eens een tijdje op 1500 zitten met je macro's op:

K - 40%
E - 30%
V - 30%

Ietsje meer erbij proberen te bewegen, dan zou je af moeten vallen. :)
It was a sad and disappointing day when i discovered that my universal remote control did not, in fact, control the universe. Not even remotly...
  Moderator vrijdag 13 januari 2017 @ 11:34:22 #235
236264 crew  capricia
pi_168099770
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 08:44 schreef LeoLucy het volgende:

[..]

Als ik je stats bereken kom ik uit op

BMR - 1479
Onderhoud - 1765

Dat is toch een verschilletje. Je BMR is wat je minimaal nodig hebt om alle processen in je lichaam te laten draaien. Dus wat je nodig hebt als je bij wijze van de hele dag in bed zou liggen en niets doen (coma?). Ik zou je niet aanraden om daaronder te gaan zitten, om inderdaad de reden die je zelf ook al geeft: dan ga je voedingsstoffen missen. Ga eens een tijdje op 1500 zitten met je macro's op:

K - 40%
E - 30%
V - 30%

Ietsje meer erbij proberen te bewegen, dan zou je af moeten vallen. :)
Thanks!
We gaan het zien. Het is allemaal geen rocketsience.. :7
Definitely not CIA
  vrijdag 13 januari 2017 @ 12:06:42 #236
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_168100456
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 22:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Interessant dat het in de OP gaat over of we met z'n allen niet te veel nadruk leggen op lichamelijke schoonheid, maar het in de reacties juist gaat over hoe je effectief kan afvallen of spieren kweken.

Zelf denk ik dat je lichaam extreem belangrijk ten koste gaat van je intellectuele ontwikkeling. Er is een zeer select groepje dat zich zowel fysiek als geestelijk bewonderenswaardig ontwikkelt. Er is overigens een hele grote groep mensen die beide niet doet.
Is dit een verkapte "ik doe niets aan lichamelijke ontwikkeling dus ik ben slimmer dan jullie"? Beetje volgens hetzelfde stramien als "Niet iedereen die hoge cijfers haalt is slim". Kan wel waar zijn maar het bewijst op geen enkele manier het tegenovergestelde :+

Als reactie op 'schoonheid': het is wat mij betreft een afgeleide/resultaat van een gezonde levensstijl. Maar dat er gigantische focus ligt op uiterlijk is niet gek, iedereen kijkt ernaar en het is letterlijk het eerste wat je ziet. En iedereen is geneigd tot snelle (voor)oordelen waarbij het uiterlijk dus een grote rol speelt.
WFPB!
pi_168100599
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 21:52 schreef capricia het volgende:
Ik zal eens posten wat ik vandaag gegeten heb. Via MyFitnessPal:

Ontbijt
2 volkoren boterhammen met jam: 239 kcal

Over de dag en avondeten:
1 appel 60 kcal
1 banaan 124 kcal
Zelfgemaakt salade nicoise met tonijn 687 kcal
Glas halfvolle melk 108 kcal
Bakje magere kwark toe 96 kcal

Totaal 1312 kcal.

Zeg maar: wat moet ik skippen?
Wat lunch jij?

En misschien werkt brood gewoon niet voor je? Ik groei echt dicht als ik 2x per dag brood eet. Ik zou dan eerder kiezen voor iets van kwark of skyr, misschien met wat havermout en wat fruit ofzo?
Hoeveel drink je op een dag?

Ik denk dat het niet eens de hoeveelheid is maar meer wat je eet. Ik ben net zo lang, begon in september met afvallen BMI 24,8 (YEAH net in het groen), ik eet dagelijks ook tussen de 1000 en 1300 calorieen en er zijn ook dagen dat ik gewoon de 2000 aantik, zeker in december. Ondertussen is mijn bmi nu 20 en mijn buikomtrek 69 cm.

Ik zie trouwens dat je in veel topics wel redelijk opzoek bent naar een manier om af te vallen. Ik was het zat om van alles uit te proberen, ik heb gewoon gekozen voor de ongezonde methode. Ik gebruik deze shakes 2x per dag https://www.bodyenfitshop(...)on/low-calorie-meal/
Streng zijn, veel water drinken, in de avond niet inhalen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ticootje op 13-01-2017 12:24:22 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_168101322
1000 kcal op een dag is wel weinig.
ROBODEMONS..................|:(
pi_168101572
Mijn onderhoud is 2500 als ik 3 keer per week sport. Kan makkelijk 2000 eten om af te vallen dus.

Zit je sneller vol ofzo als je 1.65 bent? HOE kun je je vol voelen met 1300 kcl per dag?
pi_168101880
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 12:06 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Is dit een verkapte "ik doe niets aan lichamelijke ontwikkeling dus ik ben slimmer dan jullie"? Beetje volgens hetzelfde stramien als "Niet iedereen die hoge cijfers haalt is slim". Kan wel waar zijn maar het bewijst op geen enkele manier het tegenovergestelde :+

Als reactie op 'schoonheid': het is wat mij betreft een afgeleide/resultaat van een gezonde levensstijl. Maar dat er gigantische focus ligt op uiterlijk is niet gek, iedereen kijkt ernaar en het is letterlijk het eerste wat je ziet. En iedereen is geneigd tot snelle (voor)oordelen waarbij het uiterlijk dus een grote rol speelt.
Ik val in de zeldzame categorie die beide doet :7.

Ik focus wel meer op geestelijke ontwikkeling ja. Niet slimheid, maar diepgang vind ik belangrijk overigens. Ik voetbal wel, maar de motivatie daar is inderdaad gezondheid en het simpelweg leuk vinden, en niet schoonheid (daar helpt het ook niet voor). Ik ben er ook van overtuigd dat als je regelmatig sport dat goed is voor je geestelijke gezondheid. Maar de meesten lijken 'moeten' sporten te koppelen aan uiterlijk. Gevaarlijk, want als je je eigenwaarde laat afhangen van je uiterlijk kan je wel eens in problemen komen wanneer dat wegvalt (i.e. ouder worden).

Terwijl ik dit typ bedenk ik me ook dat zo'n redenatie door te dikke mensen gebruikt kan worden om hun levensstijl niet te hoeven veranderen :P
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 13 januari 2017 @ 13:46:07 #241
414785 sirdanilot
pi_168102369
Ok gisteren nogal veel 'gezondigd' :')

Vanaf nu weer gezond eten dus. *O*
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168102381
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 13:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik val in de zeldzame categorie die beide doet :7.

Ik focus wel meer op geestelijke ontwikkeling ja. Niet slimheid, maar diepgang vind ik belangrijk overigens. Ik voetbal wel, maar de motivatie daar is inderdaad gezondheid en het simpelweg leuk vinden, en niet schoonheid (daar helpt het ook niet voor). Ik ben er ook van overtuigd dat als je regelmatig sport dat goed is voor je geestelijke gezondheid. Maar de meesten lijken 'moeten' sporten te koppelen aan uiterlijk. Gevaarlijk, want als je je eigenwaarde laat afhangen van je uiterlijk kan je wel eens in problemen komen wanneer dat wegvalt (i.e. ouder worden).

Terwijl ik dit typ bedenk ik me ook dat zo'n redenatie door te dikke mensen gebruikt kan worden om hun levensstijl niet te hoeven veranderen :P
Dat hoeft toch ook niet? Het is een beetje ouderwets he, mijn ouders hadden ook nog het idee dat teveel lichamelijk ontwikkeling ten koste gaat van de intellectuele ontwikkeling. Sport was wel ok maar het moest vooral niet te belangrijk worden want dat was meer iets voor kinderen die later ook lichamelijk arbeid zouden gaan doen.

Ik heb zelf gemerkt dat het zo niet werkt, aan sport gaan doen was een van de dingen waardoor ik beter in mijn vel ging zitten en mijn cijfers op school gingen al vrij snel met gemiddeld twee punten omhoog. Ik denk dat veel prikkels krijgen gewoon goed is voor het functioneren van je hersenen en sport kan dat zijn. Maar ik denk niet dat dat net zo werkt voor jongens met een laag zelfbeeld die zich naar de sportschool slepen omdat ze denken dat ze een sixpack moeten hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator vrijdag 13 januari 2017 @ 13:50:18 #243
5428 crew  miss_sly
pi_168102470
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 13:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat hoeft toch ook niet? Het is een beetje ouderwets he, mijn ouders hadden ook nog het idee dat teveel lichamelijk ontwikkeling ten koste gaat van de intellectuele ontwikkeling. Sport was wel ok maar het moest vooral niet te belangrijk worden want dat was meer iets voor kinderen die later ook lichamelijk arbeid zouden gaan doen.

Ik heb zelf gemerkt dat het zo niet werkt, aan sport gaan doen was een van de dingen waardoor ik beter in mijn vel ging zitten en mijn cijfers op school gingen al vrij snel met gemiddeld twee punten omhoog. Ik denk dat veel prikkels krijgen gewoon goed is voor het functioneren van je hersenen en sport kan dat zijn. Maar ik denk niet dat dat net zo werkt voor jongens met een laag zelfbeeld die zich naar de sportschool slepen omdat ze denken dat ze een sixpack moeten hebben.
Lichamelijke prikkels kunnen bij schoolkinderen zeker zorgen voor betere opname van hetgeen ze moeten leren. Vandaar ook day bijvoorbeeld tafeltjes stampen in de klas heel goed gaat als je mt z'n allen gaat staan en springt of een rondje rondje tafeltje loopt.

Ik denk dat een gezond lichaam en een gezonde geest echt heel erg hand in hand gaan, op heel veel gebieden.

Ik herken wel wat je zegt over je ouders,dat was bij mij thuis ook wel een beetje. Of je was fysiek ingesteld, dan ging je sporten en vooral niet studeren of zo, of je was meer intellectueel en dan was sporten juist niet je ding. Gelukkig wordt dat tegenwoordig wat genuanceerder bekeken :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_168103069
Mijn ouders hebben me, toen ik nog jong was, altijd gestimuleerd om te sporten. Niet alleen om te zorgen voor voldoende beweging, maar ook voor de sociale contacten die erbij komen.
Overigens deden zij zelf ook aan een sport toen ze nog jong waren. Het was dus ook een beetje een vanzelfsprekenheid dat je als kind aan een sport deed.
ROBODEMONS..................|:(
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 13 januari 2017 @ 15:10:08 #245
414785 sirdanilot
pi_168104315
Ik ben als kind juist altijd gedwongen om op sport te gaan terwijl ik dit als kind altijd vreselijk vond. Ik heb diverse sporten moeten doen als kind, waaronder bijvoorbeeld judo war echt niks voor mij was. Ook gym was echt geen pretje.

Waarom ik het zo vervelend vond weet ik niet precies , maar een deel van de reden is dat we bij gym bv vaak balsporten deden en die zijn voor mij erg moeilijk vanwege mijn visuele handicap. Daar werd echter geen speciale behandeling aan gegeven verder, ik moest gewoon met de rest meedoen. Op zich wel goed om kinderen niet anders te behandelen maar dat heeft wel gezorgd voor continue negatieve ervaringen die ik heb leren associëren met soort. Ook het dwingen foor mijn ouders begrijp ik wel (anders deed ik helemaal niks ) maar heeft dus ook verdere negatieve associaties teweeg gebracht. Vrij logisch, de beste manier om een kind iets te laten haten is door het te dwingen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168105592
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 13:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Lichamelijke prikkels kunnen bij schoolkinderen zeker zorgen voor betere opname van hetgeen ze moeten leren. Vandaar ook day bijvoorbeeld tafeltjes stampen in de klas heel goed gaat als je mt z'n allen gaat staan en springt of een rondje rondje tafeltje loopt.

Ik denk dat een gezond lichaam en een gezonde geest echt heel erg hand in hand gaan, op heel veel gebieden.

Ik herken wel wat je zegt over je ouders,dat was bij mij thuis ook wel een beetje. Of je was fysiek ingesteld, dan ging je sporten en vooral niet studeren of zo, of je was meer intellectueel en dan was sporten juist niet je ding. Gelukkig wordt dat tegenwoordig wat genuanceerder bekeken :)
Ik denk dat dat in de kakmilieus al wat langer bekend was, en daar kom ik niet uit, en dat juist de middenklasse die wilde dat kinderen zich met studie omhoog werkten zo dachten. De mijne deden ook wel alsof ze het belangrijk vonden, maar trokken wel heel snel en gemakkelijk de conclusie dat hun kinderen zich niet interesseerden voor sport. Het werd meestal ook al gesmoord in de verkennende fase, want dan moest je heel zeker zijn voordat er fatsoenlijk geld aan uitgegeven zou worden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 15:10 schreef sirdanilot het volgende:
Ik ben als kind juist altijd gedwongen om op sport te gaan terwijl ik dit als kind altijd vreselijk vond. Ik heb diverse sporten moeten doen als kind, waaronder bijvoorbeeld judo war echt niks voor mij was. Ook gym was echt geen pretje.

[quote] Op zich wel goed om kinderen niet anders te behandelen maar dat heeft wel gezorgd voor continue negatieve ervaringen die ik heb leren associëren met soort. Ook het dwingen foor mijn ouders begrijp ik wel (anders deed ik helemaal niks ) maar heeft dus ook verdere negatieve associaties teweeg gebracht. Vrij logisch, de beste manier om een kind iets te laten haten is door het te dwingen.
Dwingen zou ik afraden, maar gewoon als norm stellen dat je op judo gaat en daarna op voetbal en als je dat niet wil of het niet bevalt dan zoek je maar een andere sport is wel goed denk ik. Als kind weet je immers nog niet of het leuk is, en dan moet je zelf het initiatief nemen en gaan zeuren om de uitrusting? Zo werkt dat niet.

En dan heb je dus een achterstand in je motorische en atlethische ontwikkeling, en is gymles een bron van negatieve ervaringen en associaties. Ik heb dat helemaal zelf om moeten draaien, ook leerzaam, maar dat allemaal niet gehoeven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 16:12:50 #247
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_168105762
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 13:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik val in de zeldzame categorie die beide doet :7.

Ik focus wel meer op geestelijke ontwikkeling ja. Niet slimheid, maar diepgang vind ik belangrijk overigens. Ik voetbal wel, maar de motivatie daar is inderdaad gezondheid en het simpelweg leuk vinden, en niet schoonheid (daar helpt het ook niet voor). Ik ben er ook van overtuigd dat als je regelmatig sport dat goed is voor je geestelijke gezondheid. Maar de meesten lijken 'moeten' sporten te koppelen aan uiterlijk. Gevaarlijk, want als je je eigenwaarde laat afhangen van je uiterlijk kan je wel eens in problemen komen wanneer dat wegvalt (i.e. ouder worden).

Terwijl ik dit typ bedenk ik me ook dat zo'n redenatie door te dikke mensen gebruikt kan worden om hun levensstijl niet te hoeven veranderen :P
Ik ben het volledig met je eens dat je je eigenwaarde niet moet laten afhangen van je uiterlijk. Zoals ik ook eerder zei, je uiterlijk heb je niet volledig in de hand. Je gewicht en je algemene gezondheid wel.

Daaruit volgt dus ook dat je eigenwaarde prima kan groeien door fysieke ontwikkeling. Gezonder, sterker, fitter. Het laten afhangen van een sixpack is betwijfelenswaardig (is dat een woord?), omdat dit een veel te specifieke uitkomstmaat is. Ik ga nooit een sixpack krijgen verwacht ik, wel een four-pack. Is mijn leven nu gedoemd? Valt mee.

Maar uiteraard mag en kan je eigenwaarde ook groeien door mentale ontwikkeling. Minstens net zo belangrijk. Het een sluit het ander niet uit, het vult elkaar aan. Dat klopt helemaal.

Maar zeggen "ik hoef geen six-pack" is niet een excuus om maar op je luie reet te hangen en chips te vreten, want dat is puur ongezond alsnog :+ en het maakt dan niet uit dat je dik bent, maar het maakt uit dat je ongezond bent. En overgewicht is nou eenmaal ongezond hoe dan ook, dus wat betreft komt 'uiterlijk' dan weer terug. Want overgewicht zie je :D
WFPB!
pi_168106052
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 11:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Thanks!
We gaan het zien. Het is allemaal geen rocketsience.. :7
Het is zeker geen rocketscience maar je wat verdiepen in BMR en stofwisseling kan nooit kwaad. Wat hierboven staat klopt gewoon. Lees ook een eerdere post van je dat je 400/500 onder onderhoud moet zitten dus op 1000 maar je snapt hopelijk wel dat je BMR niks met je onderhoud heeft te maken?

Je BMR zul je nog altijd moeten vermenigvuldigen met 1.XX afhankelijk van je activiteitsniveau, wordt nog heel vaak vergeten.
pi_168106145
Wat gebeurd er eigenlijk als je lange tijd minder eet dan je BMR?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator vrijdag 13 januari 2017 @ 16:39:39 #250
5428 crew  miss_sly
pi_168106344
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 16:29 schreef Ticootje het volgende:
Wat gebeurd er eigenlijk als je lange tijd minder eet dan je BMR?
Wat gebeurt er met een anorexiapatiënt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_168106357
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 16:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat gebeurt er met een anorexiapatiënt?
Ja maar dat is heel lang.
Ik bedoel voor een paar maandjes?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 17:48:20 #252
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_168107645
Afhankelijk van je reserves kan je dat aardig lang volhouden. Maanden klinkt wel erg lang.. maar er zijn mensen die lange periodes vasten (helemaal niets eten). Je lichaam gaat de energie die het nodig heeft ergens anders vandaan halen (vetopslag). Als je vrijwel niets binnenkrijgt kan je wel tekorten oplopen van bepaalde micronutrienten uiteraard.
WFPB!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')