Duvel | vrijdag 6 januari 2017 @ 23:20 | |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | ||
MTL | vrijdag 6 januari 2017 @ 23:22 | |
@Blauwe Panterninja: Echt wel Check filmpje maar, de trein stopt keurig op Hollands Spoor | ||
GlenSpey | vrijdag 6 januari 2017 @ 23:24 | |
Ah oke, had ze in het voorbijrijden diverse malen met brandende front dan wel sluitseinen zien staan dus had de indruk dat het juist om kortere tijd ging... | ||
MTL | vrijdag 6 januari 2017 @ 23:29 | |
Tja, dan weet ik het ook niet Wellicht voor testritten? | ||
Peterselieman | vrijdag 6 januari 2017 @ 23:31 | |
Vanaf Kleiweg naar CS als ik het goed begrepen heb | ||
Maegrim | vrijdag 6 januari 2017 @ 23:42 | |
Ik kom er zelf niet, maar collega's stellen daar nieuwe stammen samen. Ook wordt opgesteld materieel regelmatig tegen de draad gezet om de accu's in leven te houden (permanent tegen de draad is niet toegestaan omdat de bovenleiding gaar is ofzo ) Ik denk dat de stammen niet op de Watergraafsmeer worden samengesteld omdat dat teveel extra verkeer veroorzaakt, er mag maar 1 beweging tegelijk gegeven worden waardoor je soms al een half uur moet wachten op een rijweg | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 6 januari 2017 @ 23:48 | |
Wat is dat daar rechtsboven? | ||
Fred | vrijdag 6 januari 2017 @ 23:49 | |
Na station Kleiweg rechtsaf naar Rotterdam Centraal. Das waar ook. In 2003 begonnen ze al met boren voor de tunnel. | ||
Maegrim | vrijdag 6 januari 2017 @ 23:50 | |
Railexperts logo? | ||
MTL | vrijdag 6 januari 2017 @ 23:51 | |
Je bedoelt het logo van RailExperts? http://www.railexperts.nl/ Edit: pff, is ie weer sneller hoor | ||
Maegrim | zaterdag 7 januari 2017 @ 03:01 | |
Kort en bondig is efficiënter | ||
Salatrel | zaterdag 7 januari 2017 @ 04:43 | |
Mijn glazen bol heeft gewerkt Ik was dus 1 van de gelukkigen die deze nacht leeg mat ritjes mocht maken. Er werd 2x icm voorgebracht in rotterdam die onder de kap gesplitst werden. Het ene stel ging een slag Dordrecht maken en ik ging met het andere stel een slag Gouda doen. Bij terugkomst moest ik het andere stel opwachten combineren en beide stellen weer afrangereN maar toen ging de telefoon: het stel voor dordt had op de terugweg een kabel geraakt van de werkzaamheden bij Rotterdam Zuid en stond daar nu dus stil of ik het andere stel z.s.m. af solo af wilde rangeren want die stond al veilig Ben ik toch blij dat ik met de auto naar werk ben gegaan en niet met de trein | ||
Maegrim | zaterdag 7 januari 2017 @ 05:45 | |
Nepmotorrijder | ||
Salatrel | zaterdag 7 januari 2017 @ 06:20 | |
Afijn collega gesproken. Bleek iets anders te zitten. De werklui hadden een kabel geraakt waardoor er een brandmelding getriggerd werd en hij dus bij Rotterdam zuid voor een roos sein kwam te staan. Heeft er uiteindelijk een uur gestaan. En was maar wat blij dat ik niet met de motor was want onderweg naar huis 3 aanrijdingen en een alcoholcontrole tegengekomen | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 7 januari 2017 @ 10:16 | |
Thx | ||
Duvel | zaterdag 7 januari 2017 @ 10:27 | |
Ironisch genoeg moest je ook rechtsaf om richting Gouda te gaan. Klopt, ergens eind 2002, begin 2003 is de SFD buiten dienst gesteld en gesloopt. Jammer. | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 7 januari 2017 @ 10:34 | |
Die leeg mat ijzelritten hebben iig niet geholpen in Zeeland | ||
Adrie072 | zaterdag 7 januari 2017 @ 10:55 | |
Maar tijdens het rijden wel mooi de sneeuwval kunnen volgen of niet? | ||
Dr_Flash | zaterdag 7 januari 2017 @ 21:17 | |
Volgende week nieuwjaarsrondje Heb de hele dag aan het boekje gewerkt, en het begint nu ergens op te lijken Het gaat echt super tof worden, hebben we er allemaal zin in? Ik wel | ||
ReisT | zaterdag 7 januari 2017 @ 21:27 | |
Jazeker! Alweer maanden geleden dat ik voor het laatst op een boot gezeten heb (schommelboten niet meegerekend), hoogste tijd! | ||
Peter | zaterdag 7 januari 2017 @ 21:49 | |
Hoelaat beginnen we ook alweer waar? | ||
greavy | zaterdag 7 januari 2017 @ 21:50 | |
Dus. Vandaag was het weer een pestbende op het spoor door ijzel op de bovenleiding. De wegen was het misschien nog een groter drama, met meer dan 350 ongevallen op A-wegen en nog steeds tellende. Kennis van mij stond op Vlaardingen Oost, eerste trein van de dag naar Rotterdam was de planning. Trein gestrand tussen Vlaardingen Centrum en Oost door ijzel, dus +30. Waardoor we de Benelux gingen missen, maar door een stukje HSL tussen Leuven en Luik te pakken, in Luik weer op schema waren. Verder hebben wij bijna heel de dag voor de problemen uit gereden: Achter ons 3x een defecte trein en 2x een beschadigde bovenleiding. Maar wij hadden geen problemen. Na het eten nabij Brussel Zuid, kwamen we weer op het station. Benelux van 18:45 stond als afgeschaft. NMBS-app wist van niks, maar voor de zekerheid maar de IC naar Antwerpen genomen van 18:28, 2 CityRail-stellen, om daar - indien nodig - de stoptrein naar Roosendaal te nemen. Normaal zijn dat 2 Desiro's, maar wij konden gelukkig nog zitten. Even de klantendienst van de NMBS via Twitter aangesproken, maar die waren overtuigd dat de Benelux tot Roosendaal gewoon reed (wegens werkzaamheden bij Rotterdam Blaak werd hij opgeheven), maar ging het naar de backoffice doorgeven, dat de borden op Zuid aangaven dat de trein afgeschaft was. Onderweg de NMBS-app even in de gaten gehouden: Trein zou gewoon onderweg zijn, maar dan vertraagd met een minuut of 8. In Antwerpen was de vertraging al ingelopen, en kwam er vrij snel controle. Personeel maar eens vragen waarom de trein afgeschaft was, maar toch ging rijden. Personeel was nog verbaasder als ons, want de trein was gewoon klaar om te rijden, dus van afschaffen was geen reden. Personeel vond dat de trein vanuit het Brussels Gewest al zo rustig was, en snapte nu dus dat dit de oorzaak was... Hoe bedoel je, duidelijke communicatie. | ||
Dr_Flash | zaterdag 7 januari 2017 @ 21:53 | |
Gast hou eens op met die zelfkastijding Blijf gewoon thuis als dat geadviseerd wordt | ||
Dr_Flash | zaterdag 7 januari 2017 @ 21:54 | |
zaterdag 14 jan 9:000 (dat betekent UITERLIJK 9:00 aanwezig of we vertrekken zonder je ) in Arnhem Centraal. | ||
greavy | zaterdag 7 januari 2017 @ 22:10 | |
Eerst al glibberend met de fiets door Zwijndrecht, ja. Maar uiteindelijk met een vertraging van 0 minuten weer thuis gekomen, en enkel het reisplan tot Luik veranderd. Roosendaal-Antwerpen met een Benelux later, en dan via Leuven en de HSL naar Luik ipv via Hasselt. En daarna via Marloie-Namen-Mons-Brussel. Maar dat Mons, wat al jáááren in verbouwing is, schiet ook geen tering op. | ||
greavy | zaterdag 7 januari 2017 @ 22:10 | |
Opstappen in Amsterdam of Utrecht wordt ook getolereerd. Ik denk dat het Utrecht wordt voor mij. Met de NS-snelbus Zwijndrecht > Rotterdam Alexander (want geen treinen door Blaak ivm de werkzaamheden) en door naar Utrecht met de trein. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 7 januari 2017 @ 22:16 | |
Opstappen in Amersfoort of Lelystad wordt echter subiet bestraft | ||
Peter | zaterdag 7 januari 2017 @ 22:21 | |
Binnenlands in ICE hebben we toeslag nodig? Of niet ivm internationaal kaartje? | ||
James1988 | zaterdag 7 januari 2017 @ 22:31 | |
Jazeker Toeslag heb je enkel nodig als je enkel binnenlands reist en geen NS-abonnement hebt. | ||
greavy | zaterdag 7 januari 2017 @ 22:34 | |
Probeer jij daar maar in de ICE te stappen de 14e. | ||
Peter | zaterdag 7 januari 2017 @ 22:43 | |
Maar ik heb het ticket voor de buitenlandse reis niet bij me, tenzij Greavy ook in Utrecht opstapt . | ||
greavy | zaterdag 7 januari 2017 @ 22:43 | |
Zoals hierboven staat, stap ik in Utrecht op. | ||
James1988 | zaterdag 7 januari 2017 @ 22:45 | |
"Ik reis met een groep, degene met de tickets voor het internationale deel van de reis stapt pas in Arnhem op." Ik twijfel nog of ik in Utrecht of in Arnhem opstap. Ik moet op hetzelfde moment van huis, maar als ik via Utrecht reis heb ik een kortere overstap (10 min ipv 30 min). | ||
greavy | zaterdag 7 januari 2017 @ 22:48 | |
Ik ben óf 7:42 óf 7:57 op Utrecht, afhankelijk van de aansluiting tussen de bus en trein. | ||
Peter | zaterdag 7 januari 2017 @ 22:52 | |
Doe ik dat ook Als het goed is kom ik om 08:00u Utrecht binnen rollen. | ||
ReisT | zaterdag 7 januari 2017 @ 23:59 | |
Ik hoef niet te twijfelen voor mij begint de reis sowieso in Utrecht. | ||
greavy | zondag 8 januari 2017 @ 11:28 | |
HSL 203 102 + Ethanoltrein 7 Augustus 2016 - HSLL 203 102 met een lange Ethanoltrein vertrekt hier bij de Vopak Welplaatweg in de Botlek naar emplacement Botlek. LC 1506 + ketelwagen 22 Oktober 2016 - Locon plaatste op 22 oktober 2016 één ketelwagen bij de Shell spoorpoort 7 in Pernis met de fraai oranje bestickerde G1206 1506. | ||
dennistd | zondag 8 januari 2017 @ 13:01 | |
Station Nuth! Vijf seconden later als de machinist het stationsnaambordje kan lezen: mijn excuses, dit is natuurlijk station Spaubeek. | ||
b2py | zondag 8 januari 2017 @ 13:09 | |
Dan* Neeeeee, beter eah! | ||
greavy | zondag 8 januari 2017 @ 13:44 | |
België heeft treinen die van Charleroi-Sud naar Charleroi-Sud rijden. "Welkom in de L-trein met eindhalte Charleroi-Sud. Deze trein zal halteren te ..." hoor je dan in Charleroi-Sud | ||
Dr_Flash | zondag 8 januari 2017 @ 14:06 | |
Nee niet dan. | ||
Duvel | zondag 8 januari 2017 @ 17:22 | |
Komma - als. | ||
Peterselieman | zondag 8 januari 2017 @ 17:35 | |
Er komt extra geld om van de onbewaakte spoorwegovergangen af te komen. De stas wil dat ook provincies en gemeenten mee gaan betalen. http://nos.nl/artikel/215(...)poorwegovergang.html | ||
greavy | zondag 8 januari 2017 @ 21:28 | |
Het gezeur rond het keerspoor Kersenboogerd is weer bezig, met name één persoon die "langs" het spoor woont (en bij de D66 zit). Wat voor hem problemen zijn: - Verlichting in de trein wordt niet altijd uitgezet; Dit schaadt zijn privacy (ondanks dat is de trein leeg op een machinist en conducteur na) - De trein stopt soms wel 50 meter voor het stootjuk, waardoor de trein bij hem "voor huis" staat. Dit is alleen bij een los stel, als het een dubbel stel is, heeft hij daar vrijwel altijd last van. Dat bederft zijn uitzicht (die er anders toch niet veel is). - Elke keer een trillend huis door passerende treinen En altijd dezelfde die klaagt, elke dag weer. Meerdere keren. Dankzij deze vent heeft de Sprinter Hoofddorp - Hoorn Kersenboogerd ook al wat afwijkingen in de dienstregeling gehad: - Na aankomst Kersenboogerd leeg terug naar Hoorn, en na een kwartier weer terug naar Kersenboogerd - Helemaal niet meer stoppen in Kersenboogerd - Spits-IC van/naar Enkhuizen niet in Kersenboogerd laten stoppen om meer ruimte te maken voor de sprinter aan het perron Maar nu keren ze weer op het keerspoor, en het gezeur is nog steeds niet gestopt. Want ja, als je geen fatsoenlijk leven hebt, dan ga je toch heel de dag de treinen in de gaten houden, of ze wel juist stoppen? | ||
b2py | zondag 8 januari 2017 @ 21:42 | |
Niet aan het spoor gaan wonen als het spoor er al ligt! | ||
derLudolf | zondag 8 januari 2017 @ 21:46 | |
Gvd, kan zulks kutvolk niet gewoon aan het werk van ofzo? | ||
Dos37 | zondag 8 januari 2017 @ 21:52 | |
Dat zo'n complete installatie 1 miljoen kost | ||
boriq | zondag 8 januari 2017 @ 22:07 | |
Deze man... | ||
James1988 | zondag 8 januari 2017 @ 22:13 | |
Dit inderdaad. | ||
dennistd | zondag 8 januari 2017 @ 22:29 | |
Vandaag bracht ik een bezoekje aan het zuiden des lands om hier de nieuwe Arriva FLIRT's te aanschouwen. Tot mijn grote verbazing kwam er in Maastricht Randwyck plotseling een combinatie van twee klassieke motorstellen voorrijden als stoptrein van Luik naar Maastricht. Terwijl de NMBS MS66-stellen 631 en 638 net aangekomen zijn vertrekt Arriva FLIRT3 463 'Bonnefantenmuseum' als stoptrein 32449 naar Maastricht Randwyck. Het stel rijdt als 'S2', de naam die de van oorsprong Britse vervoerder naar voorbeeld van Duits moederbedrijf DB aan de stoptrein Roermond - Maastricht Randwyck gegeven heeft. [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 09-01-2017 05:33:56 ] | ||
Wertha | zondag 8 januari 2017 @ 22:30 | |
Dat er uiteindelijk ook nog zoveel toe wordt gegeven aan zo'n pipo. | ||
OEM | zondag 8 januari 2017 @ 22:38 | |
Geen rangeerterrein aanleggen in een woonwijk! | ||
Mr_Klaasje | zondag 8 januari 2017 @ 22:43 | |
Nou ben ik wel benieuwd waar die woont dan.. Want nergens zit er minder dan 20 meter tussen de trein en een huis bij dat keerspoortje.. En dan hebben we het nog niet gehad over de bomen die er staan. | ||
dennistd | zondag 8 januari 2017 @ 22:43 | |
Rangeerterrein? Het is niet meer dan een kopspoortje waar een trein op keert.... | ||
OEM | zondag 8 januari 2017 @ 22:48 | |
Waarop de hele dag continue kopgemaakt wordt (door NS-personeel dat zich ook nog eens niet aan de instructies houdt). Dat is effectief gewoon een rangeerterrein die achteraf in een woonwijk is aangelegd. Kun je als treinenfapper wel klagen dat die man loopt te klagen (namens de wijk), maar dat is nogal Je weet van tevoren dat dat gaat gebeuren. | ||
GlenSpey | zondag 8 januari 2017 @ 23:05 | |
Nah, daar is tie, helemaal uit het verre Hoorn | ||
#ANONIEM | zondag 8 januari 2017 @ 23:08 | |
Die man kan dan toch een planschade-vergoeding krijgen? | ||
OEM | zondag 8 januari 2017 @ 23:56 | |
Nou nee. Ik heb wel uitzicht op het spoor, maar daar wordt binnenkort de NS van afgetrapt | ||
MTL | zondag 8 januari 2017 @ 23:58 | |
Ik heb een slordige 20 jaar langs een spoorlijn gewoond waar zware goederentreinen en in het begin nog de oude diesel drietjes overheen reden. Dat wisten we toen we er kwamen wonen en de spoorlijn was dan uiteraard ook een reden voor waardevermindering van de betreffende woning. De eerste paar dagen was het even wennen en daarna hoorden we ze niet meer. Toen was het vooral het bezoek dat dan de treinen opmerkte. Het verhaal van deze man en deze wijk is een typisch Not In My Backyard-verhaal. Die spoorlijn ligt er inmiddels al ruim 100 jaar, als het niet meer is, dus tenzij je over de 100 bent, wist je prima dat er treinen op dat spoor zouden rijden of rangeren. Daar kies je voor om dan in de buurt van die spoorlijn te gaan wonen. Inmiddels is het tijdperk van de echte zware treinstellen over en rijden er lichte sprintertjes. Als je dus in een verbeterde situatie al overlast ziet, dan lijkt het mij verstandig om te gaan verhuizen naar een plek ver weg van treinen of andere hinder. | ||
Bitlord | maandag 9 januari 2017 @ 00:00 | |
Ik had er graag bij willen zijn volgende week, maar was allemaal lastig met vrij en werkweekend enzo. Gelukkig dit weekeinde wel vrij en mooi een stuk Kusttram kunnen doen. Wat is de route die jullie nu gaan doen komend weekeinde? Ik heb het topic niet echt goed bijgehouden de laatste tijd.. | ||
OEM | maandag 9 januari 2017 @ 00:02 | |
Die vent klaagt niet dat er daar treinen voorbij rijden. Kersenboogerd is geopend in 1983 (dan ga ik er even vanuit dat daar dus al een woonwijk lag, danwel gepland is). Keerspoor is pas in 1993 aangelegd. Dus die 100 jaar is een beetje een dooddoener. Je weet van tevoren als gemeente/NS/whatever dat er gezeik komt als je dan dat keerspoor intensief gaat gebruiken. | ||
MTL | maandag 9 januari 2017 @ 00:05 | |
Dat keerspoor zal in die tijd dan ongetwijfeld aangelegd zijn met toestemming van de gemeente Hoorn. Daar is gewoon een inspraakprocedure voor. Als er gegronde bezwaren zouden zijn geweest, was dat keerspoortje er nu niet. Edit: en nogmaals, heb je overlast van de trein, dan moet je simpelweg niet naast het spoor gaan wonen. Het gaat er bij mij niet in dat een langzaam rijdende trein die tot het stilste materieel behoort zoveel meer overlast veroorzaakt dan zeg maar acht bakken VIRM naar Enkhuizen v.v.. Dan ben je je niet aan de daadwerkelijke overlast aan het ergeren, maar aan het feit dát het gebeurd. Zodra dat het geval is, dan moet je gewoon verhuizen. Wat er dan ook voor oplossing komt, het zal nooit genoeg zijn. [ Bericht 54% gewijzigd door MTL op 09-01-2017 00:15:56 ] | ||
greavy | maandag 9 januari 2017 @ 06:44 | |
Dit is vanuit zijn tuin, als de trein te vroeg stopt. Rijdt de trein zijn tuin net voorbij, gaat hij ook klagen, want dan zijn er wel andere oorzaken die niet juist zijn. Ben inmiddels geblokkeerd op FB door die gast. Wim Mul uit Hoorn kan je wel eens zoeken, heel zijn FB staat vol met alleen dit geklaag. | ||
James1988 | maandag 9 januari 2017 @ 07:24 | |
| ||
b2py | maandag 9 januari 2017 @ 07:36 | |
Komisch, heel het Somda gespuis gaat los op zijn berichten | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 08:03 | |
Ah, we hebben weer een nimby. What else is new. | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 09:09 | |
Vandaag zelfs excuses voor de drukte in de te korte trein. De machinist heeft er een Melding van gemaakt. Tsja, meer kan hij ook niet doen natuurlijk | ||
DeaDLocK2K | maandag 9 januari 2017 @ 09:28 | |
Het begon zo mooi. Ondertussen plus twee in Almelo. | ||
James1988 | maandag 9 januari 2017 @ 09:34 | |
Ik kreeg vanochtend +13 aan m'n broek dankzij vertraagde badslippers [ Bericht 2% gewijzigd door James1988 op 09-01-2017 09:40:17 ] | ||
Salatrel | maandag 9 januari 2017 @ 10:13 | |
hij had hem kunnen laten staan i.v.m. gevaar voor reizigers | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 10:28 | |
er is echt iets mis met die mind set van jullie. | ||
GlenSpey | maandag 9 januari 2017 @ 10:29 | |
Er is opzich niks mis mee om die trein gewoon tot het juk door te rijden. Maar redenen als privacy zijn echt grote flauwekul. En dan dat over interieurverlichting die aanblijft hij zou juist blij moeten zijn want met name als het donker is wordt het veel lastiger om vanuit een verlichte trein zijn tuin/huis/etc. in te kijken. | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 10:33 | |
Zo iemand zal toch wel gordijnen in zijn huis kunnen betalen? | ||
derLudolf | maandag 9 januari 2017 @ 10:51 | |
Rolluiken, isoleert ook geluid | ||
Salatrel | maandag 9 januari 2017 @ 10:56 | |
en je hapt altijd zo lekker | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 11:05 | |
Ga nou maar gewoon genoeg ijzer inzetten jah Klotejoch | ||
derLudolf | maandag 9 januari 2017 @ 11:06 | |
Niet ontbeten waarschijnlijk | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 11:06 | |
ik zit as we speak aan een halve zak borrelnootjes van vrijdagmiddag hier @kantoor idd | ||
Salatrel | maandag 9 januari 2017 @ 11:12 | |
i begin pas om 20:00 ik verwacht enkel enkele stellen | ||
GlenSpey | maandag 9 januari 2017 @ 11:12 | |
Moet je niet es aan t werk? | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 11:12 | |
Ik heb mooi tijd om aan het boekje voor komend weekend verder te werken Het is eigenlijk bijna af | ||
derLudolf | maandag 9 januari 2017 @ 11:38 | |
Nu nog printen... | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 12:12 | |
Heb ik nog 4 dagen de tijd voor | ||
liesje1979 | maandag 9 januari 2017 @ 13:25 | |
Ik word een beetje zenuwachtig, het is al bijna. Wat nemen jullie eigenlijk mee, een koffer, een rugzak? | ||
Peterselieman | maandag 9 januari 2017 @ 13:26 | |
Die tijd heb je nodig voor de nietjes | ||
Salatrel | maandag 9 januari 2017 @ 13:32 | |
ziet eruit als een mooie plek voor een tyfoontest | ||
MTL | maandag 9 januari 2017 @ 13:35 | |
Nah, er rende alleen een muis over het spoor en ik wilde 'm niet doodrijden | ||
Peterselieman | maandag 9 januari 2017 @ 13:37 | |
Dat zou te veel eer zijn | ||
b2py | maandag 9 januari 2017 @ 13:42 | |
Ik neem aan dat je vier paar schoenen meeneemt zodat je wat te kiezen hebt? | ||
Randy_S | maandag 9 januari 2017 @ 13:46 | |
Bel hem even op of hij kan ophouden, zijn telefoonnummer staat gewoon online | ||
derLudolf | maandag 9 januari 2017 @ 13:47 | |
Of bel zijnde regiodirecteur van de NS | ||
dennistd | maandag 9 januari 2017 @ 15:28 | |
Ik neem gewoon een normaal formaat rugtas mee, afgelopen jaren altijd gedaan. Ook de vorige tweedaagse reis paste dat gewoon. En in geval van nood heb ik altijd nog een grotere van 30L. | ||
Darkwing_Duck | maandag 9 januari 2017 @ 15:29 | |
| ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 16:13 | |
Ik stuur een hutkoffer vooruit. En een caravan. | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 16:13 | |
Ging goed hea | ||
derLudolf | maandag 9 januari 2017 @ 16:16 | |
Jullie gingen toch met een ROLA? Allemaal vrachtwagen+container mee. | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 16:18 | |
Ja, wat moet je allemaal mee dan? 1 setje schone kleren, een toilettas, een lader voor je telefoon, extra accu voor je camera. Dat zou je bij wijze van spreken ook in de zakken van een fatsoenlijke winterjas kwijt kunnen. | ||
#ANONIEM | maandag 9 januari 2017 @ 16:31 | |
Gaat liesje dat redden? | ||
Peterselieman | maandag 9 januari 2017 @ 16:51 | |
Ze laten zaterdag wel een sleepkofferalert uitgaan denk ik | ||
Darkwing_Duck | maandag 9 januari 2017 @ 17:45 | |
Ik zou Theoretisch op Duisburg kunnen staan want ik ben daar dan in de buurt, nu is de vraag, is daar behoefte aan.... | ||
James1988 | maandag 9 januari 2017 @ 18:08 | |
Ja, natuurlijk. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. | ||
Darkwing_Duck | maandag 9 januari 2017 @ 18:17 | |
Niet om mee te gaan, maar meer om, ja om wat eigenlijk, helpen over te stappen | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 18:21 | |
Goed idee wel he NS, dat halveren van die treinlengtes overal | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 18:22 | |
Niet jouw probleem. | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 18:22 | |
3 naar 4 = cross platform. Is allemaal voorbereid. | ||
Darkwing_Duck | maandag 9 januari 2017 @ 18:33 | |
Ik zit in Essen (Ruhr) dus zeg t maar, ik kan eventueel langskomen... | ||
liesje1979 | maandag 9 januari 2017 @ 18:43 | |
Lol nee, ik ben niet zo'n type. Ok thanks, zal wel kijken of het lukt met een beetje proppen. Met een mover? | ||
derLudolf | maandag 9 januari 2017 @ 18:46 | |
Gewoon achteruit rijden met dat ding | ||
greavy | maandag 9 januari 2017 @ 18:52 | |
Zijn er eigenlijk nog reizig(st)ers die in Amsterdam in de ICE stappen? Anders hebben de Utrechtse starters de primeur een zitplaats te bemachtigen voor De Groep. Voorste treinstel pakken??? | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 18:59 | |
Er is niet gereserveerd in ICE105 he. Dus we moeten idd even kijken wie waar instapt en alvast een peloton bezettingsmacht naar binnen sturen. In Utrecht zal dat worden denk ik. Instappunten, althans zoals ik het inschat: Dennis: Arnhem Fles: Arnhem Greavy: Utrecht James: Utrecht Liesje: Utrecht Peter: Utrecht ReisT: Utrecht Toch? | ||
Maegrim | maandag 9 januari 2017 @ 18:59 | |
Vanochtend nog | ||
Darkwing_Duck | maandag 9 januari 2017 @ 19:03 | |
| ||
b2py | maandag 9 januari 2017 @ 19:23 | |
Let wel he, weer sneeuwverwachting vanaf donderdag | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 19:27 | |
Kan anders even IEDEREEN zich ermee gaan bemoeien graag? | ||
derLudolf | maandag 9 januari 2017 @ 19:31 | |
Prima | ||
Adrie072 | maandag 9 januari 2017 @ 19:32 | |
U riep? | ||
dennistd | maandag 9 januari 2017 @ 19:36 | |
Achterste stel: in Duisburg is ons rijtuig van de EC9 de voorlaatste. Zie ook http://dennistd.nl/fok/treinentopic/nj2017/nj2017.pdf Volgens Bahn.de is wagen 33 nog compleet ongereserveerd. | ||
Mr_Klaasje | maandag 9 januari 2017 @ 19:40 | |
Anders nemen jullie een bezem mee voor als er sneeuw tussen de wissels zit. | ||
dennistd | maandag 9 januari 2017 @ 19:41 | |
Ik verwacht dat greavy naast zijn snoeischaar ook een gasbrander meeneemt | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 19:44 | |
Excellent Eventueel gezeik met perronfases nemen we dan maar voor lief. | ||
derLudolf | maandag 9 januari 2017 @ 19:57 | |
Snijbrander setje mee | ||
Mr_Klaasje | maandag 9 januari 2017 @ 19:57 | |
Driehoeks- en vierkantsleutel? | ||
derLudolf | maandag 9 januari 2017 @ 19:59 | |
Die niet standaard aan je sleutelbos hebben hangen En een zakmes natuurlijk. | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 19:59 | |
Oh ja goed idee Nee dat mag natuurlijk niet | ||
DeaDLocK2K | maandag 9 januari 2017 @ 20:01 | |
Liftkabels doorknippen mag ook niet. | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 20:02 | |
Darkwing_Duck | maandag 9 januari 2017 @ 20:03 | |
Ben ik er nou op Duisburg? | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 20:03 | |
Ik zou de moeite niet doen, wij zijn met 4 minuten weer weg | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 20:04 | |
Je kunt natuurlijk als je tijd en zin en geld tegelijk hebt, best een stukje meerijden tot Köln of Bonn of zo Maar niet gezegd dat er plek over is in de panorama. | ||
#ANONIEM | maandag 9 januari 2017 @ 20:06 | |
Wel als we straks weer kunnen meesmullen als ze zit te janken als een dramaqueen omdat ze zich verslapen heeft. | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 20:09 | |
En wat zou daar het "probleem" aan zijn? | ||
greavy | maandag 9 januari 2017 @ 20:25 | |
rijtuig 33 zet men bijna nooit reserveringen. Vorige keren dat ik de 105 had, niet. Is altijd plek vrij voor degenen zonder reservering. Lijkt me een goeie. | ||
greavy | maandag 9 januari 2017 @ 20:26 | |
james kon ook Arnhem doen, daar was de overstap ruimer zei hij. Verder klopt t wel denk ik. In Utrecht ff verzamelplek afspreken, ik heb de tickets DIE VANAF ARNHEM GELDIG ZIJN | ||
Darkwing_Duck | maandag 9 januari 2017 @ 20:27 | |
Ja daarom, kan ik 4 minuten handjes schudden en kennis maken met het zooitje ongeregeld wat al jaren dit topic staande houdt | ||
liesje1979 | maandag 9 januari 2017 @ 21:17 | |
Denk het wel. En dan koop ik een kaartje van Utrecht naar Arnhem toch? | ||
Duvel | maandag 9 januari 2017 @ 21:21 | |
1e of 2e klas? | ||
Duvel | maandag 9 januari 2017 @ 21:22 | |
Private cabin? | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 21:23 | |
Oh sod off you | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 21:23 | |
Ja | ||
dennistd | maandag 9 januari 2017 @ 22:13 | |
Ik denk dat je beter met de ov-chipkaart met daarop samenreiskorting kunt reizen, dat scheelt weer 40%. Volgens mij hebben er wel wat een abonnement vanuit Utrecht toch? | ||
#ANONIEM | maandag 9 januari 2017 @ 22:15 | |
De ICE van Amsterdam naar Utrecht is gewoon een normale trein toch? Daar hoef je geen apart ticket voor te kopen of toeslag voor te betalen? | ||
dennistd | maandag 9 januari 2017 @ 22:16 | |
Als je geen abonnement hebt moet je een toeslagkaartje kopen, net als voor de IC Direct. Tenzij je dus grensoverschrijdend reist. | ||
Duvel | maandag 9 januari 2017 @ 22:16 | |
Geen apart kaartje, wel toeslag voor binnenlandse reizen. Tenzij businesscard. | ||
Kansenjongere | maandag 9 januari 2017 @ 22:18 | |
Of tenzij een willekeurig abonnement. | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 22:19 | |
Of tenzij een aansluitend internationaal kaartje? | ||
DeaDLocK2K | maandag 9 januari 2017 @ 22:21 | |
Yep. | ||
Zelfscanner | maandag 9 januari 2017 @ 22:33 | |
Hoe zit dat eigenlijk met een studentenOV? Mag je dan met de ICE mee binnenlands zonder toeslag? Net als dat je toeslag schijnt te moeten betalen voor de IC Direct. Maar die studenten kaart is toch juist alles gratis? | ||
dennistd | maandag 9 januari 2017 @ 22:42 | |
Studenten OV mag je wel toeslagvrij met de ICE maar niet met de ICd. | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 22:54 | |
Nee, want met een trein die niet rijdt, mag je niet toeslagvrij mee | ||
derLudolf | maandag 9 januari 2017 @ 22:55 | |
Haha het zou ik belachelijk zijn als je met de reguliere IC Amsterdam Arnhem zou moeten doen en daar moeten overstappen. trekt vast veel extra reizigers | ||
liesje1979 | maandag 9 januari 2017 @ 23:01 | |
Geen idee. zou ook niet weten hoe ik dat moet doen. Kan ik die toeslag gewoon uit een automaat halen? | ||
b2py | maandag 9 januari 2017 @ 23:06 | |
Ja | ||
dennistd | maandag 9 januari 2017 @ 23:16 | |
Heb je een ov-chipkaart met daarop voldoende (minimaal 6 euro) saldo? Dan bij de kaartautomaat samenreiskorting op je chipkaart laden en vervolgens gewoon inchecken. Dan heb je automatisch 40% korting. Wel zorgen dat je met de rest meereist dan, anders reis je zwart. | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 23:28 | |
Sowieso is de trefkans ongeveer 1 per 1200 km dus wat rukt het allemaal | ||
derLudolf | maandag 9 januari 2017 @ 23:29 | |
Ook op de ICE? | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 23:34 | |
DAAR hebben we kaartjes voor | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 23:34 | |
Sowieso kennen we Marcel en Edwin, en de charmes van Liesj0n doen de rest | ||
derLudolf | maandag 9 januari 2017 @ 23:35 | |
Oh die hebben jullie allemaal vanaf Arnhem? | ||
Dr_Flash | maandag 9 januari 2017 @ 23:36 | |
Ja. Maar goed het laatste woord daarin laat ik aan Greavy, die is Chef Tickets. | ||
derLudolf | dinsdag 10 januari 2017 @ 00:17 | |
Oja, jullie hadden de taken goed verdeeld. Ben je al mentaal voorbereid om te gaan printen? | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 00:20 | |
Nee. Gelukkig heb ik nog een pot Wageningse Tripel staan. Daarmee lukt het wel | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 00:22 | |
Toch zou het wel geinig zijn als al die internet-blaaskaken zelf ook eens wat organiseerden, en dat we ze dan zaterdagavond in Zwitserland tegenkomen Dat zou wel tof zijn | ||
derLudolf | dinsdag 10 januari 2017 @ 00:25 | |
Je hebt me door | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 00:27 | |
Je verwacht het niet En het zal ook wel niet Maar toch, het zou tof zijn | ||
Maegrim | dinsdag 10 januari 2017 @ 00:33 | |
tussen het gepeupelte | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 00:37 | |
@Liesj0n, Peter, James, ReisT, Greavy voor sommigen van jullie ten overvloede, maar 8:33 gaat de ICE 105 weg vanaf Utrecht Centraal. Beter verzamelen jullie rond 8:15 in de hal. | ||
liesje1979 | dinsdag 10 januari 2017 @ 00:49 | |
Okay, top! Voor mij is geen enkele info ten overvloede natuurlijk. | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 00:51 | |
Nein Schatz voor Greavy en ReisT wel bijvoorbeeld | ||
bork | dinsdag 10 januari 2017 @ 00:51 | |
Zijn twee treinstellen, de achterste is meestal iets rustiger. | ||
Peter | dinsdag 10 januari 2017 @ 00:53 | |
met mijn AH weekendkaart heb ik geen toeslag nodig dan toch? | ||
liesje1979 | dinsdag 10 januari 2017 @ 00:55 | |
Oh. Ik ga eerst mensen zoeken en daarna pas de trein in stappen. Want ik zie dit anders alweer helemaal misgaan, zit ik straks in de trein naar Groningen Fles te appen waar hun zijn. Zoiets. Peter heb ik al vaak gezien dus die herken ik wel gelukkig. | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 00:55 | |
Achterste stel, bak 33 hebben we net besloten. | ||
liesje1979 | dinsdag 10 januari 2017 @ 00:56 | |
Ohja, ik had ook speciaal hiervoor zo'n kaart gekocht, helemaal vergeten. Ik heb ook een AH weekendkaart. | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 00:57 | |
Het boekje zal op de ochtend zelf via dit topic ook publiekelijk bekend gemaakt worden. Anne gaat dan wel een post op de FP regelen | ||
derLudolf | dinsdag 10 januari 2017 @ 01:06 | |
Joh die heeft het nieuwsbericht al klaar staan. Wordt zaterdag om 10:00 automagisch gepubliceerd | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 01:08 | |
Da's vroeg zat | ||
derLudolf | dinsdag 10 januari 2017 @ 01:13 | |
Weet ik veel, zeg ook maar wat | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 10 januari 2017 @ 07:21 | |
Dus in Die bak komen jullie aan in Duisburg? | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 10 januari 2017 @ 09:26 | |
Spoorlopers moeten niet voor maar onder de trein | ||
b2py | dinsdag 10 januari 2017 @ 09:32 | |
Dan heb je nog meer hinder oké | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 09:33 | |
Niet dat dat heel veel helpt. Op een handvol blaadjes glijdt een trein al uit. 50 kilo Feboblubber zal wel een vergelijkbaar effect sorteren, denk je niet? | ||
Peterselieman | dinsdag 10 januari 2017 @ 09:37 | |
Voorlopig geen treinen van/naar Roosendaal door een brandje in een onderstation. Ze hebben zo te zien nog wel even werk om al die verschroeide kabels te vervangen. http://www.prorail.nl/nie(...)rand-in-onderstation | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 09:44 | |
Wacht, wat? How about: de kortsluiting heeft de brand veroorzaakt? | ||
Peterselieman | dinsdag 10 januari 2017 @ 09:46 | |
Dat moeten ze eerst vaststellen, want het kan best zijn dat er een andere oorzaak voor de brand was | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 10:27 | |
Hee wisten we al dat sinds 1 januari ALLE elektrische treinen in Nederland volledig op windstroom rijden? Dat vind ik best tof http://groenetrein.ns.nl/ | ||
derLudolf | dinsdag 10 januari 2017 @ 10:34 | |
jeej horizonvervuiling | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 10:41 | |
jeej janknimby's | ||
Peterselieman | dinsdag 10 januari 2017 @ 10:41 | |
Kennen we het debacle nog van de ombouw van al het SLT naar een nieuwe softwareversie met de nieuwe bekabeling? Poging 2 zou oorspronkelijk afgelopen weekend plaatsvinden, maar is al in een redelijk vroeg stadium afgelast. Wel was de materieelinzet aangepast. Poging 3 zal nu ergens in maart plaats gaan vinden. | ||
ReisT | dinsdag 10 januari 2017 @ 10:45 | |
Nee we stappen in Oberhausen stiekem over naar het voorste stel | ||
_serial_ | dinsdag 10 januari 2017 @ 10:45 | |
Hebben ze in elk geval vast kunnen oefenen met rangeren en aanpassen van de materieelinzet. | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 11:55 | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 januari 2017 @ 12:09 | |
Was dat niet per ongeluk in november of december al gerealiseerd? Dat ze voorliepen op schema? | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 12:24 | |
Dat zou pas ECHT bijzonder zijn | ||
ReisT | dinsdag 10 januari 2017 @ 13:02 | |
Nice Heb je ook alvast sneeuw besteld, zodat we net zo'n foto kunnen maken? | ||
James1988 | dinsdag 10 januari 2017 @ 13:36 | |
Komt goed: | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 10 januari 2017 @ 13:38 | |
Maar stappen jullie nou over op Dusseldorf? | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 10 januari 2017 @ 13:40 | |
Ik bedoel Dortmund natuurlijk | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 13:50 | |
De tering Nee. | ||
dennistd | dinsdag 10 januari 2017 @ 14:42 | |
Je krijg nog één poging, het begint wel met een D (en het is niet Detmold, Düren of Dalheim) | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 14:43 | |
Ook niet Delmenhorst trouwens. | ||
MTL | dinsdag 10 januari 2017 @ 14:44 | |
Deventer! | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 14:46 | |
JE ZOU HET NIET VERKLAPPEN | ||
dennistd | dinsdag 10 januari 2017 @ 14:49 | |
Nope, het is Dorsten | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 14:52 | |
Oh, ben ik dan voor niks in Dresden gaan kijken ter voorbereiding? | ||
dennistd | dinsdag 10 januari 2017 @ 14:56 | |
Ja, we konden via Dorsten of Dijon gaan. Waar jij Dresden nou weer weg hebt? Wel leuk trouwens Dresden. Vooral het restaurant naast het station is de moeite waard | ||
derLudolf | dinsdag 10 januari 2017 @ 15:05 | |
In Dörpen, overstap van de Westfahlenbahn op de Transrapid | ||
dennistd | dinsdag 10 januari 2017 @ 15:12 | |
Wat daar nog van over is ja, de hele boel is daar toch stilgelegd na dat ongeluk jaren terug? | ||
#ANONIEM | dinsdag 10 januari 2017 @ 15:15 | |
Rijdt gewoon een 15 minuten takt hoor. | ||
dennistd | dinsdag 10 januari 2017 @ 15:16 | |
Die in Sjanghai zeker... | ||
derLudolf | dinsdag 10 januari 2017 @ 15:32 | |
Qua infrastructuur is alles er nog van over | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 10 januari 2017 @ 15:36 | |
Dülmen | ||
derLudolf | dinsdag 10 januari 2017 @ 15:45 | |
Durrës natuurlijk! | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 15:53 | |
Duck: Geen idee of je nou zit te trollen of te blunderen, maar we stappen in Duisburg over. Maar hoezo? Wat kom je daar doen dan? Wij hebben ongeveer nul tijd ergens voor in ieder geval | ||
Maegrim | dinsdag 10 januari 2017 @ 15:55 | |
zo jong en nu al dementie | ||
MTL | dinsdag 10 januari 2017 @ 15:57 | |
Nou, Prorail heeft in Roosendaal een bypass aangelegd vanaf een ander onderstation, hoorde ik van een collega. Er staat wel weer spanning op de bovenleiding, maar om echt treinen te laten rijden is er veel te weinig stroom. Gevolg is dus dat doorgaande treinen het station wel uitrollend mogen passeren, maar voor de rest mag er schijnbaar nog niets en kan er dus ook nog altijd geen aanstalten worden gemaakt om de tientallen treinen (die inmiddels ongetwijfeld zonder lucht en batterijspanning staan) weer gereed te gaan maken voor de dienst. De prognose is inmiddels weer een uur opgeschoven, maar feitelijk weet men nog steeds niet hoe lang het echt gaat duren. | ||
dennistd | dinsdag 10 januari 2017 @ 16:15 | |
Tja, 30-40 jaar geleden zou er een gelijkrichterwagen met dieselloc naar toegebracht zijn en zou er na een paar uur weer stroom op de bovenleiding hebben gestaan. Maar ja, die zijn er niet meer... | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 16:18 | |
Waar slaat het dan op om de prognose een uur op te schuiven? Begin dan met "Problemen duren nog voort tot na de spits". ALS het informeren van reizigers wat boeit dan he Dat hoeft natuurlijk helemaal niet, aanname van mij | ||
Fred | dinsdag 10 januari 2017 @ 16:29 | |
De spoortjes om die wagens op te plaatsen ook niet meer in veel gevallen. | ||
MTL | dinsdag 10 januari 2017 @ 16:33 | |
Ze hebben je gehoord. Inmiddels verschoven naar Einde Dienst | ||
dennistd | dinsdag 10 januari 2017 @ 16:35 | |
Klopt, maar die hadden ze dan ook niet moeten opbreken. Had desnoods voor vervanging gezorgd in de vorm van een (paar) vrachtwagen(s), maar nu is er helemaal niets meer. | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 10 januari 2017 @ 16:36 | |
Beide eigenlijk...maar ik haal Duisburg en Dortmund eigenlijk altijd door elkaar Net zoals Apeldoorn en Amersfoort en Venlo en Venray | ||
dennistd | dinsdag 10 januari 2017 @ 16:38 | |
Heb je dat ook met Disneyland, Duinrell, Duinen Zathe en Drievliet? | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 16:39 | |
Wat een inzicht | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 10 januari 2017 @ 16:40 | |
Nee, want 1 daarvan WAS mijn werkgever, en bij de ander werk ik nu.... | ||
GlenSpey | dinsdag 10 januari 2017 @ 16:40 | |
Keer wat anders tijdens de RET | ||
b2py | dinsdag 10 januari 2017 @ 16:54 | |
Dat vroeg ik mijzelf ook al af.. | ||
Peterselieman | dinsdag 10 januari 2017 @ 17:01 | |
Er heeft vandaag vanuit Roosendaal in ieder geval één reizigerstrein gereden | ||
Kansenjongere | dinsdag 10 januari 2017 @ 17:04 | |
Ik vrees dat de juristen van de NS dit soort trucs hebben bedacht om onder de verplichting uit te komen om binnen een uur na het optreden van de storing het vervangend vervoer op volle oorlogssterkte te hebben. | ||
dennistd | dinsdag 10 januari 2017 @ 17:06 | |
Er zouden inderdaad drie treinen naar Vlissingen hebben gereden en één stopper naar Dordrecht. Bij die laatste heb ik alleen ernstige twijfel want in Oudenbosch zou ineens het materieel gewisseld zijn: https://www.ovtijden.com/arnu/rl/5942/2017-01-10T12:41:00+0100 | ||
Peterselieman | dinsdag 10 januari 2017 @ 17:12 | |
Die Vlisseningers hebben sowieso niet vanaf Roosendaal gereden, maar vanaf Bergen op Zoom naar Vlissingen | ||
James1988 | dinsdag 10 januari 2017 @ 17:12 | |
Zelf gespot, of afgaande op digitale reisinformatie? In geval van het laatste: vertrouw daar niet te hard op. | ||
Peterselieman | dinsdag 10 januari 2017 @ 17:15 | |
Dat laatste. Ga niet vanuit het hoge noorden naar Roosendaal om een stroomstoring te spotten | ||
dennistd | dinsdag 10 januari 2017 @ 17:16 | |
Ramptoerisme | ||
James1988 | dinsdag 10 januari 2017 @ 17:17 | |
Weet ik veel, misschien was je in de buurt? | ||
Salatrel | dinsdag 10 januari 2017 @ 17:38 | |
als ze maar niet verwachten dat ik vannacht met een gezond stel naar Roosendaal ga rijden dat is een brug te ver | ||
Peterselieman | dinsdag 10 januari 2017 @ 17:41 | |
Dieselen naar Roosendaal om daar wat gestrand mat op te halen en naar Vage Zwaluwe te brengen, zodat het daar tegen de draad kan worden gezet | ||
dennistd | dinsdag 10 januari 2017 @ 17:48 | |
Inderdaad, gewoon drie Buffeltjes die kant op en slepen maar | ||
Fred | dinsdag 10 januari 2017 @ 17:55 | |
Als die Buffeltjes toch die kant op gaan, dan kunnen ze toch wel wat pendeltjes rijden? | ||
GlenSpey | dinsdag 10 januari 2017 @ 18:15 | |
Vraag me af of er nog genoeg buffels in actieve dienst zijn om die kant op te gaan (en niet gelijk de lijnen waar deze nog vast op rijden in de problemen te brengen) | ||
Duvel | dinsdag 10 januari 2017 @ 18:16 | |
Mooi klote. | ||
derLudolf | dinsdag 10 januari 2017 @ 18:17 | |
In principe kan er toch gewoon elektrisch materieel rijden op Zwolle-Enschede? | ||
Duvel | dinsdag 10 januari 2017 @ 18:19 | |
Niet nodig, inmiddels hebben ze daar opleggers voor. Maar die hebben nog steeds voor een deel de installatie in het onderstation nodig. Een echt apart provisorisch onderstation bouwen daar ben je wel twee dagen mee bezig. | ||
Duvel | dinsdag 10 januari 2017 @ 18:20 | |
SPANNING | ||
_JdM_ | dinsdag 10 januari 2017 @ 18:20 | |
Er is geen elektrisch materieel met ATB-NG. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 10 januari 2017 @ 18:23 | |
Want er stond geen stroom op? | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 10 januari 2017 @ 18:23 | |
PBKA. En diverse dingen met STM-ATB. | ||
Peterselieman | dinsdag 10 januari 2017 @ 18:24 | |
Niet meer sinds die A32-trammetjes weer naar Zweden zijn gegaan | ||
Duvel | dinsdag 10 januari 2017 @ 18:30 | |
Misschien de functionaliteit, niet de toelating. | ||
Duvel | dinsdag 10 januari 2017 @ 18:31 | |
Stroom staat niet. | ||
Maegrim | dinsdag 10 januari 2017 @ 18:35 | |
gewoon doen wat de bijsturing van je verlangt jongen | ||
dennistd | dinsdag 10 januari 2017 @ 18:35 | |
Ja, dat weet ik wel maar ik gebruikte de gebruikelijke term onder mensen die er minder verstand van hebben... | ||
derLudolf | dinsdag 10 januari 2017 @ 18:36 | |
Niet zo bijdehand joh Degene die het iets kan jeuken weet wel hoe het zit Maar in de spreektaal worden ze willekeurig gebruikt, je snapt wat er bedoeld wordt toch? | ||
James1988 | dinsdag 10 januari 2017 @ 18:36 | |
"prik" | ||
Maegrim | dinsdag 10 januari 2017 @ 18:37 | |
prik | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 18:38 | |
"Ik vind jullie eigenlijk allemaal mongolen daarom ga ik maar raaskallen". Okee | ||
dennistd | dinsdag 10 januari 2017 @ 18:42 | |
Ja, je moet je taalniveau aanpassen aan je publiek | ||
derLudolf | dinsdag 10 januari 2017 @ 18:43 | |
| ||
Maegrim | dinsdag 10 januari 2017 @ 18:49 | |
Geript van Facebook:Ik kan ondertussen beamen dat de nieuwe Pauzepas uitnodigt tot het eten van frieten | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 10 januari 2017 @ 18:56 | |
Natuurlijk wel. | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 18:59 | |
Ik kan ondertussen beamen dat de nieuwe Pauzepas uitnodigt tot het eten van frieten [/quote] De tering wat een gejank allemaal. Het staat al die mensen VRIJ in dit land om een andere baan te zoeken hoor Het is Noord-Korea niet | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 18:59 | |
en Danny ga dat quoten eens fiksen | ||
Salatrel | dinsdag 10 januari 2017 @ 19:01 | |
Ik kan ondertussen beamen dat de nieuwe Pauzepas uitnodigt tot het eten van frieten [/quote]men noemt dat ding niet voor niets de obesipas | ||
bork | dinsdag 10 januari 2017 @ 19:04 | |
Bombardier railtechniek in Görlitz en Bautzen blijft open: http://www.mdr.de/sachsen(...)autzen-nach-100.html Eerst was er nog sprake van sluiting: http://www.dw.com/en/bomb(...)n-germany/a-37059306 | ||
Peterselieman | dinsdag 10 januari 2017 @ 19:14 | |
Moet je ook patat eten | ||
dennistd | dinsdag 10 januari 2017 @ 19:17 | |
Alles even punt voor punt:Bedoelen ze nou de rijtijden? Die zijn echt niet krapper geworden, eerder ruimer.... Ja, ik rij ook liever elke dag een andere buslijn. Maar je hebt het gewoon te doen met het dienstenpakket dat er is. Een Almelose buschauffeur op de Enschedese stadsdienst is gewoon hopeloos onhandig omdat je dan een paar uur in de dienst (begin en eind) al vast hebt liggen en er niks anders mee kunt. Tja, ik werd laatst op weg naar en van de kantine ook wel aangeschoten door reizigers. Kost je misschien twee minuten, maar daar ga je echt niet dood aan... Op een ander moment pak je die twee minuten wel weer terug. Ik kan me niet voorstellen dat er dan ineens vijf vroege diensten een late dienst worden... Dat zegt me niks, kan ik dus niet over oordelen. Bedrijven waar ze daar nog wel oog voor hebben zijn erg schaars... Tja, dat komt omdat hun management ze daar weer op afrekent... De politiek doet niet anders dan je aan het lijntje houden Dat is het huidige veiligheidsdenken. Elk klein ongelukje wordt tot grote proporties opgeblazen, en de burger vindt het maar schande dat daar nog geen regeltje voor bedacht is. Binnenkort mag je alleen nog goedgekeurde lucht inademen, want stel je voor dat het het zuurstofgehalte een procentje te laag is (daar zou je immers wel eens dood aan kunnen gaan, dat wil je toch niet op je geweten hebben (al is de kans < 0,00000000000000000000000001 %)) Dat moet gewoon zo snel mogelijk doorgevoerd worden, desnoods door de huidige S&V-teams op te knippen en die als tweede hc meesturen. Zie mijn punt over veiligheidsdenken Ken ik niet dus kan ik niet over oordelen Dan moet er dus gewoon personeel bij. Dat gebeurt bij andere vervoerders al jaren zonder problemen. Waarom zou het bij NS bij een enkele trein niet kunnen? Blijkbaar een tekort dan, mensen aannemen dan! Tja, als ze 3x achter elkaar te horen hebben gekregen van verschillende machinisten dat ze iets niet willen dan kan ik me voorstellen dat ze de vierde keer wat kribbiger reageren als je ook nee zegt... Zegt me niks Voor een bus krijg je ook geen instructie. Nou snap ik dat je voor een trein iets meer moet weten bij een storing, maar ook daar zou je de niet-standaard zaken af kunnen handelen met een telefonische hulplijn. Waarom iedereen opleiden voor een defect dat eens per drie maanden voor kan komen? Ken ik niet, geen oordeel dus Ik stel voor om dienstfietsen te gaan gebruiken ipv taxi's. Zijn altijd op tijd en rijden nooit verkeerd. Onbekend, dus geen oordeel Dat is echt niet alleen iets wat bij NS voorkomt. Overigens komt het smerige vaak door je eigen collega's, dus spreek die er eens op aan. Kwestie van wat vaker gebruiken dan (ook 's winters) dan hebben schimmels weinig kans Wat heeft een machinist met zijn knieën en heupen te doen? Die zit gewoon op zijn stoel. En wat moet een buschauffeur dan wel niet die over een slechte klinkerweg rijdt... Tja, dat kost geld. Je kunt er ook voor zorgen dat als je ergens problemen mee hebt er wat reservemateriaal ligt, en dat als je dat gebruikt even belt zodat het aangevuld kan worden. Dat gebeurt op heel veel plekken... Ik ken bedrijven waar je 2x per jaar wat kunt bestellen en dan maar moet hopen dat vanuit het verre oosten het juiste geleverd wordt (als het überhaupt al komt). En anders gewoon een half jaar kunt wachten. Ken ik niet, dus geen oordeel | ||
Peterselieman | dinsdag 10 januari 2017 @ 19:23 | |
Dat Solver constant draait is ook geen wonder. Alleen als er geen verstoringen zijn én al het ingeroosterde personeel op tijd bij iedere trein heeft het systeem niets te doen. In elk ander geval wel en er zijn nogal wat gevallen te bedenken dat het systeem nodig is. | ||
Peterselieman | dinsdag 10 januari 2017 @ 19:28 | |
De universiteit van Twente krijgt 448.000 euro om te onderzoeken waarom sommige onderdelen van het spoor, zoals wissels, slecht of helemaal niet meer functioneren. Ze moeten oorzaken achterhalen en met oplossingen komen. http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=260669 | ||
b2py | dinsdag 10 januari 2017 @ 19:43 | |
Ja, dat weet ik wel maar ik gebruikte de gebruikelijke term onder mensen die er minder verstand van hebben... [/quote] Sorry? :") Derde klas middelbare school dit hoor.. | ||
GlenSpey | dinsdag 10 januari 2017 @ 19:55 | |
Het stuk wat jij quote gaat over de conducteurs, niet zozeer over de machinisten. Omdat een dergelijk defect met een dergelijke instructie misschien wel veel sneller opgelost kan worden dan wanneer er eerst allerlei hulplijnen ingeschakeld moeten worden. De herinstructie is juist om dat soort weinig gebruikte kennis op peil te houden. Dit is juist in het belang van de reiziger die dan ook weer sneller door kan | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 19:59 | |
Dat Solver HOORT te draaien. Daar is het voor. | ||
dennistd | dinsdag 10 januari 2017 @ 20:02 | |
Sorry? :") Derde klas middelbare school dit hoor.. [/quote] Die heeft vast niet iedereen afgemaakt. En dan nog: in normaal taalgebruik heb je het over stroom, niet spanning. Als ik een lamp ophang controleer ik ook op 'de stroom' eraf is. Niemand heeft het dan over spanning... (behalve elektriciens dan). En misschien is het ook wel gewoon een beetje Twents ipv Nederlands, soms hou ik dat lastig uit elkaar. | ||
b2py | dinsdag 10 januari 2017 @ 20:04 | |
Die heeft vast niet iedereen afgemaakt. En dan nog: in normaal taalgebruik heb je het over stroom, niet spanning. Als ik een lamp ophang controleer ik ook op 'de stroom' eraf is. Niemand heeft het dan over spanning... (behalve elektriciens dan). En misschien is het ook wel gewoon een beetje Twents ipv Nederlands, soms hou ik dat lastig uit elkaar. [/quote] Dat zegt meer iets over de mensen | ||
dennistd | dinsdag 10 januari 2017 @ 20:06 | |
Maar wat heeft het 'Amsterdams Machinisten Collectief' daarmee te maken? Misschien is het wel sneller opgelost, maar waarom elke drie jaar instructie krijgen over iets dat je misschien eens in de vijf jaar daadwerkelijk meemaakt? Dan lijkt het mij efficiënter om daar een hulplijn voor op te zetten die elke week dat specifieke probleem oplost. Die weet precies wat er allemaal bij komt kijken en kan je er zo doorheen loodsen, terwijl je zelf eerst diep moet graven hoe je dat 2,5 jaar geleden ook al weer verteld was (met grote kans dat je daardoor fouten gaat maken). | ||
dennistd | dinsdag 10 januari 2017 @ 20:07 | |
Dat zegt meer iets over de mensen [/quote] Neem je ook contact op met elke krant/website die Betuwelijn gebruiken ipv Betuweroute | ||
b2py | dinsdag 10 januari 2017 @ 20:11 | |
Neem je ook contact op met elke krant/website die Betuwelijn gebruiken ipv Betuweroute [/quote] Ook dat zegt meer iets over de krant/website dan over de naam | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 10 januari 2017 @ 20:13 | |
Loop niet zo gigantisch te zeiken met je gedoe. Je zet gewoon de stroom d'rop en als het donker wordt is er godverdomme stroomuitval, autist. | ||
GlenSpey | dinsdag 10 januari 2017 @ 20:16 | |
Het pakket is eigenlijk een som van alle zaken waar het rijdend personeel tegenaan loopt, dus ook de conducteurs. De naam van de groep heb ik niet uitgekozen Voor wat betreft de herinstructie, dat is zelfs bij wet verplicht. Zonder her mag je geen treintje rijden. | ||
Salatrel | dinsdag 10 januari 2017 @ 20:18 | |
gepoogd een aantal dingen wat te beantwoorden. zal vast wel weer kritiek op zijn | ||
James1988 | dinsdag 10 januari 2017 @ 20:22 | |
Waarom zou je je bedrijfsrestaurants sluiten? | ||
Peterselieman | dinsdag 10 januari 2017 @ 20:30 | |
Kleding in december bestellen terwijl je het in de zomer pas nodig hebt Wat is dat voor idioot idee? | ||
James1988 | dinsdag 10 januari 2017 @ 20:31 | |
De kledingwinkels hangen nu toch ook al vol met bikini's enzo? | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 10 januari 2017 @ 20:32 | |
Om dezelfde reden als het outsourcen van schoonmaak; de medewerkers daar hebben "eigenlijk" een andere CAO en hebben daardoor allemaal dingen als Veel Vrije Dagen en Een Redelijk Salaris en meer van dat soort links gezever zoals Inspraak. Daar moet dus subiet wat aan gedaan worden. In het geval van de schoonmaak kan je het niet afschaffen. In het geval van een bedrijfsrestaurant (waar meestal geld bij moet trouwens) kan je het outsourcen of je kan zeggen; krijg de tering, hier is gratis korting voor een van onze ruim 100 winkelcentra waar treinen stoppen. | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 20:42 | |
Want dat heb je zo met de reizigers afgesproken, of zo? Klare kwats dat zo'n regel ooit heeft kunnen bestaan. | ||
Peterselieman | dinsdag 10 januari 2017 @ 20:44 | |
Dat wordt de nieuwe bedrijfskleding voor de vrouwelijke medewerkers van de NS? | ||
Salatrel | dinsdag 10 januari 2017 @ 20:44 | |
lees het nog eens opnieuw... in de bedrijfsrestaurants duhhh geuniformeerd personeel had voorrang op kantoorpersoneel. De reiziger had daar helemaal niks mee te maken. | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 20:47 | |
Dan is het goed | ||
Salatrel | dinsdag 10 januari 2017 @ 20:47 | |
er werd weinig gebruik van gemaakt, het aanbod was niet denderend en de openingstijden verschilden per locatie. Daar naast is het niet 100% zeker dat je daadwerkelijk schaft hebt op locatie die je verwacht dus nam je eten van huis mee of haalde je iets op station | ||
Dr_Flash | dinsdag 10 januari 2017 @ 20:47 | |
Nou liever niet op een paar uitzonderingen na dan | ||
James1988 | dinsdag 10 januari 2017 @ 20:48 | |
Lijkt me ook wel logisch. Het is moeilijk te verkopen aan reizigers dat hun trein +15 heeft omdat de machinist achter een rij kantoorpikkies stond. Het bedrijfsrestaurant bij een bepaalde Scandinavische winkelketen was overigens briljant. Dezelfde keuken als voor de klanten, maar dan nóg goedkoper. | ||
Fred | dinsdag 10 januari 2017 @ 20:49 | |
Als ik dat zo lees dan vraag ik me als typische kantoormedewerker toch wel een paar dingen af: - Als het allemaal zo slecht gesteld is, waarom willen mensen dan überhaupt nog machinist blijven? - Als de cabines van het rijdend personeel zo smerig zijn, zou het rijdend personeel dan niet gewoon wat schoner moeten zijn op werkplek? - Cursussen buiten werktijd komt bij meer bedrijven voor. - Waarom zou het jouw probleem zijn als je zakelijke hulpmiddel een defect heeft? Je hoeft toch niet die trein zelf te repareren als-ie stuk is? Je kan toch ook gewoon je bammetjes van huis meenemen? Als ik vers wil in mijn pauze moet ik ook maar ergens in de rij gaan staan (en zorgen dat ik binnen het half uur weer terug ben). Maar blijkbaar maakte er al niemand gebruik van en stonden ze dus al in de rij, dus is dit eigenlijk een non-issue? | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 10 januari 2017 @ 20:51 | |
Lijkt mij een uitstekende regel want die moeten een trein halen. | ||
Salatrel | dinsdag 10 januari 2017 @ 20:57 | |
ik neem ook mijn eten van huis mee. Vers was het allang niet meer. Catering werd gedaan door eurest/sodexo achtige bedrijven dus het voer kwam gewoon uit zakken en emmers. Ik vind het gewoon een beetje raar dat we aan de ene kant constant te horen krijgen van gezond eten en bewegen en we vervolgens een pas krijgen waarmee we een patatje met bij de Smullers kunnen halen voor 1,14 onder het mom van wat goed is voor de klant is ook goed voor jullie. (Ik wens overigens niemand een patatje van de Smullers toe maar dat is weer een ander punt) | ||
James1988 | dinsdag 10 januari 2017 @ 21:00 | |
Dan had NS echt wel een budgetcontract met die partij. Bij m'n vorige klus werd de catering gedaan door Eurest, en die was echt goed. Waar ik nu zit doet Sodexo de restauratie en ook daarover heb ik zeker geen klagen. Het eten wordt vers bereid in de keuken (nouja, misschien wel eerder voorbereid... maar geen magnetronmaaltijd) en voor nog geen 4 euro heb je een warme maaltijd. | ||
Fred | dinsdag 10 januari 2017 @ 21:01 | |
Das wel raar idd. | ||
James1988 | dinsdag 10 januari 2017 @ 21:02 | |
Hoeveel kost een portie pasta? Krijg je ook korting op bijvoorbeeld een maaltijdsalade bij de Appie? | ||
Salatrel | dinsdag 10 januari 2017 @ 21:06 | |
alleen eigen formules dus julia's broodsjaak, smullers kiosk. Mogelijk dat enoki er nog bijkomt als dit uit de startup fase is. Bij Hema, Ah2go e.d. Dus geen korting. | ||
James1988 | dinsdag 10 januari 2017 @ 21:07 | |
Ohja, Enoki. In Rotterdam zou er ook eentje komen, maar die stickers zijn inmiddels van het raam af. | ||
Kansenjongere | dinsdag 10 januari 2017 @ 21:08 | |
Dat lijkt me niet meer dan logisch, tijdens de dienst heb je immers andere werkzaamheden. | ||
Litpho | dinsdag 10 januari 2017 @ 21:11 | |
Krijg je voor de Icoon cursussen wel een tijdsvergoeding? | ||
Salatrel | dinsdag 10 januari 2017 @ 21:13 | |
geen idee. als ik er tijd en zin in heb doe ik het een keer tijdens een rangeerdienst/reservedienst. ik ga het in ieder geval niet op mijn vrije dag thuis zitten doen. | ||
b2py | dinsdag 10 januari 2017 @ 21:14 | |
Dan zou de baas tijd moeten roosteren om de e-learning te moeten doen. Natuurlijk mag een baas wat van je vragen af en toe om over te werken, maar structureel werktaken in privétijd plannen lijkt mij geen goed idee. |