abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport dinsdag 10 januari 2017 @ 18:35:53 #251
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168034075
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

SPANNING
Ja, dat weet ik wel maar ik gebruikte de gebruikelijke term onder mensen die er minder verstand van hebben...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator dinsdag 10 januari 2017 @ 18:36:14 #252
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168034081
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Stroom staat niet.
Niet zo bijdehand joh :')
Degene die het iets kan jeuken weet wel hoe het zit :)

Maar in de spreektaal worden ze willekeurig gebruikt, je snapt wat er bedoeld wordt toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 10 januari 2017 @ 18:36:55 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168034092
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:35 schreef dennistd het volgende:
Ja, dat weet ik wel maar ik gebruikte de gebruikelijke term onder mensen die er minder verstand van hebben...
"prik" :P
pi_168034095
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

SPANNING
prik :P

:')
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 18:38:45 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168034130
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:35 schreef dennistd het volgende:
Ja, dat weet ik wel maar ik gebruikte de gebruikelijke term onder mensen die er minder verstand van hebben...
"Ik vind jullie eigenlijk allemaal mongolen daarom ga ik maar raaskallen". Okee :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 10 januari 2017 @ 18:42:03 #256
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168034185
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Ik vind jullie eigenlijk allemaal mongolen daarom ga ik maar raaskallen". Okee :P
Ja, je moet je taalniveau aanpassen aan je publiek O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator dinsdag 10 januari 2017 @ 18:43:35 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168034208
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

"prik" :P
_O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168034339
Geript van Facebook:
quote:
Amsterdam 10 januari 2017,

Verzetslijst AMK (Landelijk).

Hieronder is te lezen de voorlopige Verzetslijst die tot stand is gekomen via het uitvragen bij onze collega’s landelijk.
Let op!
Het is dus een voorlopige Verzetslijst, die morgenmiddag 11 januari 2017 aangevuld kan worden door persoonlijk hierbij aanwezig te zijn.

Dus jullie aanwezigheid is cruciaal. Kom dus allen!

Hier dus de voorlopige Verzetslijst.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan ondertussen beamen dat de nieuwe Pauzepas uitnodigt tot het eten van frieten :P
pi_168034496
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Stroom staat niet.
Natuurlijk wel.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 18:59:46 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168034583
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:49 schreef Maegrim het volgende:
Geript van Facebook:

[..]

Ik kan ondertussen beamen dat de nieuwe Pauzepas uitnodigt tot het eten van frieten :P
[/quote]

De tering wat een gejank allemaal. Het staat al die mensen VRIJ in dit land om een andere baan te zoeken hoor :Y ^O^ Het is Noord-Korea niet :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 18:59:59 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168034596
en Danny ga dat quoten eens fiksen :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168034643
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:49 schreef Maegrim het volgende:
Geript van Facebook:

[..]

Ik kan ondertussen beamen dat de nieuwe Pauzepas uitnodigt tot het eten van frieten :P
[/quote]men noemt dat ding niet voor niets de obesipas
  dinsdag 10 januari 2017 @ 19:04:26 #263
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_168034711
Bombardier railtechniek in Görlitz en Bautzen blijft open:

http://www.mdr.de/sachsen(...)autzen-nach-100.html

Eerst was er nog sprake van sluiting:

http://www.dw.com/en/bomb(...)n-germany/a-37059306
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 januari 2017 @ 19:14:36 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168034985
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:49 schreef Maegrim het volgende:
Geript van Facebook:

[..]

Ik kan ondertussen beamen dat de nieuwe Pauzepas uitnodigt tot het eten van frieten :P
Moet je ook patat eten ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 10 januari 2017 @ 19:17:30 #265
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168035050
Alles even punt voor punt:

quote:
Diensten en roosters
Onvoldoende rust in de diensten, het is gejakker geworden.
Bedoelen ze nou de rijtijden? Die zijn echt niet krapper geworden, eerder ruimer....
quote:
Onvoldoende variatie in de diensten.
Ja, ik rij ook liever elke dag een andere buslijn. Maar je hebt het gewoon te doen met het dienstenpakket dat er is. Een Almelose buschauffeur op de Enschedese stadsdienst is gewoon hopeloos onhandig omdat je dan een paar uur in de dienst (begin en eind) al vast hebt liggen en er niks anders mee kunt.
quote:
Te korte schaftpauze (schaftruimte te ver weg en/of informatievraag van klanten).
Tja, ik werd laatst op weg naar en van de kantine ook wel aangeschoten door reizigers. Kost je misschien twee minuten, maar daar ga je echt niet dood aan... Op een ander moment pak je die twee minuten wel weer terug.
quote:
Grote aantallen wijzigingen per wijzigingsblad zorgt voor onrustige roosters.
Ik kan me niet voorstellen dat er dan ineens vijf vroege diensten een late dienst worden...
quote:
Icoon (verplicht) is niet ingeroosterd, dus zoek het zelf (thuis) even uit.
Dat zegt me niks, kan ik dus niet over oordelen.
quote:
Directie en (plaatselijk) management
Directie heeft geen oog voor de noden van het personeel.
Bedrijven waar ze daar nog wel oog voor hebben zijn erg schaars...
quote:
Teammanagement is soms intolerant, weinig empathisch, dreigend, weinig deskundig, intimiderend i.p.v. zoekend naar oplossingen en/of het tonen van respect.
Tja, dat komt omdat hun management ze daar weer op afrekent...
quote:
Aan het lijntje gehouden worden door de directie, nu weer met de werklijnen.
De politiek doet niet anders dan je aan het lijntje houden
quote:
Stapels aan (vaak) nutteloze regelgeving die ten koste van alles wordt doorgevoerd.
Dat is het huidige veiligheidsdenken. Elk klein ongelukje wordt tot grote proporties opgeblazen, en de burger vindt het maar schande dat daar nog geen regeltje voor bedacht is. Binnenkort mag je alleen nog goedgekeurde lucht inademen, want stel je voor dat het het zuurstofgehalte een procentje te laag is (daar zou je immers wel eens dood aan kunnen gaan, dat wil je toch niet op je geweten hebben (al is de kans < 0,00000000000000000000000001 %))
quote:
Nog geen 2e hc in de late avonduren, zoals door de directie is toegezegd.
Dat moet gewoon zo snel mogelijk doorgevoerd worden, desnoods door de huidige S&V-teams op te knippen en die als tweede hc meesturen.
quote:
Protocollen (alle niveaus) zijn bepalend i.p.v. zelfdenkende en zelfbeslissende mensen.
Zie mijn punt over veiligheidsdenken
quote:
Coronel rapport (arbeidsomstandigheden) ligt in la, terwijl de werkdruk stijgt.
Ken ik niet dus kan ik niet over oordelen
quote:
Personeelstekort: zeer slechte verlofverlening op sommige standplaatsen.
Dan moet er dus gewoon personeel bij.
quote:
Dagelijkse dienstuitvoering
Het rijden van treinen zonder hoofdconducteur.
Dat gebeurt bij andere vervoerders al jaren zonder problemen. Waarom zou het bij NS bij een enkele trein niet kunnen?
quote:
Het regelmatig niet stellen van hoofdconducteur diensten.
Blijkbaar een tekort dan, mensen aannemen dan!
quote:
De soms slechte behandeling door de Bijsturing (met hun eigen normen).
Tja, als ze 3x achter elkaar te horen hebben gekregen van verschillende machinisten dat ze iets niet willen dan kan ik me voorstellen dat ze de vierde keer wat kribbiger reageren als je ook nee zegt...
quote:
Solver draait constant. Het regelmatig veranderen in één dienst is geen uitzondering.
Zegt me niks
quote:
Geen goede (her) instructie meer. Bijscholing vindt plaats op de trein door hc of mcn.
Voor een bus krijg je ook geen instructie. Nou snap ik dat je voor een trein iets meer moet weten bij een storing, maar ook daar zou je de niet-standaard zaken af kunnen handelen met een telefonische hulplijn. Waarom iedereen opleiden voor een defect dat eens per drie maanden voor kan komen?
quote:
De ‘Pauze Pas’ draagt bij tot slecht eten en drinken van het rijdend personeel.
Ken ik niet, geen oordeel dus
quote:
Slechte organisatie taxivervoer in Amsterdam.
Ik stel voor om dienstfietsen te gaan gebruiken ipv taxi's. Zijn altijd op tijd en rijden nooit verkeerd.
quote:
Veiligheid
De (schijn) veiligheid wordt gevangen in het Veiligheid Management Systeem.
Urgentie van veiligheid wordt d.m.v. een formule bepaald. Maar NS bepaalt!
Onbekend, dus geen oordeel
quote:
Rijdend materieel
Smerige en lawaaiige cabines en slecht onderhoud aan het rijdend materieel.
Dat is echt niet alleen iets wat bij NS voorkomt. Overigens komt het smerige vaak door je eigen collega's, dus spreek die er eens op aan.
quote:
Schimmelculturen in de airco’s.
Kwestie van wat vaker gebruiken dan (ook 's winters) dan hebben schimmels weinig kans
quote:
Slecht materieel in combinatie met hobbelbaanvakken, is funest voor knieën/heupen.
Wat heeft een machinist met zijn knieën en heupen te doen? Die zit gewoon op zijn stoel. En wat moet een buschauffeur dan wel niet die over een slechte klinkerweg rijdt...
quote:
Facilitair
Geen ondersteuning voor hulpmiddelen op standplaats (zoek het maar uit).
Tja, dat kost geld. Je kunt er ook voor zorgen dat als je ergens problemen mee hebt er wat reservemateriaal ligt, en dat als je dat gebruikt even belt zodat het aangevuld kan worden.
quote:
Smerige wc’s, schoonmakers die met één emmer water de hele boel ‘schoonmaken’.
Dat gebeurt op heel veel plekken...
quote:
Te weinig kledingpunten die wij bovendien niet vrijelijk kunnen besteden.
Ik ken bedrijven waar je 2x per jaar wat kunt bestellen en dan maar moet hopen dat vanuit het verre oosten het juiste geleverd wordt (als het überhaupt al komt). En anders gewoon een half jaar kunt wachten.
quote:
Airwatch; dit “beveiligingsprogramma” heeft meer nadelen dan voordelen
Ken ik niet, dus geen oordeel
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 januari 2017 @ 19:23:16 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168035160
Dat Solver constant draait is ook geen wonder. Alleen als er geen verstoringen zijn én al het ingeroosterde personeel op tijd bij iedere trein heeft het systeem niets te doen. In elk ander geval wel en er zijn nogal wat gevallen te bedenken dat het systeem nodig is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 januari 2017 @ 19:28:22 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168035288
De universiteit van Twente krijgt 448.000 euro om te onderzoeken waarom sommige onderdelen van het spoor, zoals wissels, slecht of helemaal niet meer functioneren. Ze moeten oorzaken achterhalen en met oplossingen komen.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=260669
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168035704
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:35 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik wel maar ik gebruikte de gebruikelijke term onder mensen die er minder verstand van hebben...
[/quote]
Sorry? :")

Derde klas middelbare school dit hoor..
pi_168036038
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:17 schreef dennistd het volgende:

Wat heeft een machinist met zijn knieën en heupen te doen? Die zit gewoon op zijn stoel. En wat moet een buschauffeur dan wel niet die over een slechte klinkerweg rijdt...
Het stuk wat jij quote gaat over de conducteurs, niet zozeer over de machinisten.

quote:
Voor een bus krijg je ook geen instructie. Nou snap ik dat je voor een trein iets meer moet weten bij een storing, maar ook daar zou je de niet-standaard zaken af kunnen handelen met een telefonische hulplijn. Waarom iedereen opleiden voor een defect dat eens per drie maanden voor kan komen?
Omdat een dergelijk defect met een dergelijke instructie misschien wel veel sneller opgelost kan worden dan wanneer er eerst allerlei hulplijnen ingeschakeld moeten worden. De herinstructie is juist om dat soort weinig gebruikte kennis op peil te houden. Dit is juist in het belang van de reiziger die dan ook weer sneller door kan ;)
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 19:59:14 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168036183
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
Dat Solver constant draait is ook geen wonder. Alleen als er geen verstoringen zijn én al het ingeroosterde personeel op tijd bij iedere trein heeft het systeem niets te doen. In elk ander geval wel en er zijn nogal wat gevallen te bedenken dat het systeem nodig is.
Dat Solver HOORT te draaien. Daar is het voor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 10 januari 2017 @ 20:02:15 #271
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168036266
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:43 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik wel maar ik gebruikte de gebruikelijke term onder mensen die er minder verstand van hebben...
Sorry? :")

Derde klas middelbare school dit hoor..
[/quote]
Die heeft vast niet iedereen afgemaakt. En dan nog: in normaal taalgebruik heb je het over stroom, niet spanning. Als ik een lamp ophang controleer ik ook op 'de stroom' eraf is. Niemand heeft het dan over spanning... (behalve elektriciens dan). En misschien is het ook wel gewoon een beetje Twents ipv Nederlands, soms hou ik dat lastig uit elkaar.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168036355
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:02 schreef dennistd het volgende:

[..]

Sorry? :")

Derde klas middelbare school dit hoor..
Die heeft vast niet iedereen afgemaakt. En dan nog: in normaal taalgebruik heb je het over stroom, niet spanning. Als ik een lamp ophang controleer ik ook op 'de stroom' eraf is. Niemand heeft het dan over spanning... (behalve elektriciens dan). En misschien is het ook wel gewoon een beetje Twents ipv Nederlands, soms hou ik dat lastig uit elkaar.
[/quote]
Dat zegt meer iets over de mensen
  Redactie Sport dinsdag 10 januari 2017 @ 20:06:09 #273
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168036397
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:55 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Het stuk wat jij quote gaat over de conducteurs, niet zozeer over de machinisten.
Maar wat heeft het 'Amsterdams Machinisten Collectief' daarmee te maken?
quote:
[..]

Omdat een dergelijk defect met een dergelijke instructie misschien wel veel sneller opgelost kan worden dan wanneer er eerst allerlei hulplijnen ingeschakeld moeten worden. De herinstructie is juist om dat soort weinig gebruikte kennis op peil te houden. Dit is juist in het belang van de reiziger die dan ook weer sneller door kan ;)
Misschien is het wel sneller opgelost, maar waarom elke drie jaar instructie krijgen over iets dat je misschien eens in de vijf jaar daadwerkelijk meemaakt? Dan lijkt het mij efficiënter om daar een hulplijn voor op te zetten die elke week dat specifieke probleem oplost. Die weet precies wat er allemaal bij komt kijken en kan je er zo doorheen loodsen, terwijl je zelf eerst diep moet graven hoe je dat 2,5 jaar geleden ook al weer verteld was (met grote kans dat je daardoor fouten gaat maken).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 10 januari 2017 @ 20:07:17 #274
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168036427
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Die heeft vast niet iedereen afgemaakt. En dan nog: in normaal taalgebruik heb je het over stroom, niet spanning. Als ik een lamp ophang controleer ik ook op 'de stroom' eraf is. Niemand heeft het dan over spanning... (behalve elektriciens dan). En misschien is het ook wel gewoon een beetje Twents ipv Nederlands, soms hou ik dat lastig uit elkaar.
Dat zegt meer iets over de mensen
[/quote]
Neem je ook contact op met elke krant/website die Betuwelijn gebruiken ipv Betuweroute :?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168036549
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:07 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat zegt meer iets over de mensen
Neem je ook contact op met elke krant/website die Betuwelijn gebruiken ipv Betuweroute :?
[/quote]
Ook dat zegt meer iets over de krant/website dan over de naam
pi_168036598
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:11 schreef b2py het volgende:

Ook dat zegt meer iets over de krant/website dan over de naam
Loop niet zo gigantisch te zeiken met je gedoe. Je zet gewoon de stroom d'rop en als het donker wordt is er godverdomme stroomuitval, autist.
Bier.
pi_168036716
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:06 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar wat heeft het 'Amsterdams Machinisten Collectief' daarmee te maken?

[..]

Misschien is het wel sneller opgelost, maar waarom elke drie jaar instructie krijgen over iets dat je misschien eens in de vijf jaar daadwerkelijk meemaakt? Dan lijkt het mij efficiënter om daar een hulplijn voor op te zetten die elke week dat specifieke probleem oplost. Die weet precies wat er allemaal bij komt kijken en kan je er zo doorheen loodsen, terwijl je zelf eerst diep moet graven hoe je dat 2,5 jaar geleden ook al weer verteld was (met grote kans dat je daardoor fouten gaat maken).
Het pakket is eigenlijk een som van alle zaken waar het rijdend personeel tegenaan loopt, dus ook de conducteurs. De naam van de groep heb ik niet uitgekozen :P

Voor wat betreft de herinstructie, dat is zelfs bij wet verplicht. Zonder her mag je geen treintje rijden.
pi_168036769
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:17 schreef dennistd het volgende:
Alles even punt voor punt:

[..]

Bedoelen ze nou de rijtijden?
nee, tijd tussen treinen. voorheen altijd minimaal 20 minuten ook in bijsturingsituaties daar is men vanaf gestapt en alleen gepland nog minimaal 20 minuten (tenzij passagieren dan mocht het altijd al minder zijn)

[..]

Ja, ik rij ook liever elke dag een andere buslijn. Maar je hebt het gewoon te doen met het dienstenpakket dat er is. Een Almelose buschauffeur op de Enschedese stadsdienst is gewoon hopeloos onhandig omdat je dan een paar uur in de dienst (begin en eind) al vast hebt liggen en er niks anders mee kunt.

[..]

Tja, ik werd laatst op weg naar en van de kantine ook wel aangeschoten door reizigers. Kost je misschien twee minuten, maar daar ga je echt niet dood aan... Op een ander moment pak je die twee minuten wel weer terug.de minimaal lengte van de pauze verschilt per schaftlocatie. met de sluiting van de bedrijfsrestaurants en invoering van de pauzepas waarmee personeel met korting bij Julia's, smullers, broodzaak, kiosk terecht kan is ook de regel geüniformeerd personeel heeft voorrang komen te vervallen en is het dus gewoon achteraan aansluiten. kan je vertellen dat wanneer met je eten in het verblijf aankomt en je ook nog wat tijd kwijt bent aan toiletbezoek er weinig tijd overblijft.

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat er dan ineens vijf vroege diensten een late dienst worden...
klopt. er wordt echter wel met diensten geschoven. het patroon qua vroeg / laat / nacht en de rustdagen blijven weliswaar intact maar de begin en eindtijden kunnen (enorm) verschillen wat het plannen van privé activiteiten om je werktijden heen lastig maakt

[..]

Dat zegt me niks, kan ik dus niet over oordelen.
icoon modules zijn jaarlijks terugkerende E-learning modules om kennis van bepaalde onderwerpen op pijl te houden. I.p.v. mensen de gelegenheid te geven om dit tijdens de dienst te doen probeert men dit elke keer weer thuis te laten doen
[..]

Bedrijven waar ze daar nog wel oog voor hebben zijn erg schaars...

[..]

Tja, dat komt omdat hun management ze daar weer op afrekent...

[..]

De politiek doet niet anders dan je aan het lijntje houden

[..]

Dat is het huidige veiligheidsdenken. Elk klein ongelukje wordt tot grote proporties opgeblazen, en de burger vindt het maar schande dat daar nog geen regeltje voor bedacht is. Binnenkort mag je alleen nog goedgekeurde lucht inademen, want stel je voor dat het het zuurstofgehalte een procentje te laag is (daar zou je immers wel eens dood aan kunnen gaan, dat wil je toch niet op je geweten hebben (al is de kans < 0,00000000000000000000000001 %))

[..]

Dat moet gewoon zo snel mogelijk doorgevoerd worden, desnoods door de huidige S&V-teams op te knippen en die als tweede hc meesturen.

[..]

Zie mijn punt over veiligheidsdenken

[..]

Ken ik niet dus kan ik niet over oordelen
zie antwoord pauze tijden
[..]

Dan moet er dus gewoon personeel bij.

[..]

Dat gebeurt bij andere vervoerders al jaren zonder problemen. Waarom zou het bij NS bij een enkele trein niet kunnen?NS treinen zijn over het algemeen wat langer en bovendien niet voorzien van eenmansbediening waarmee volgens de geldende procedures vertrokken kan worden.

[..]

Blijkbaar een tekort dan, mensen aannemen dan!

[..]

Tja, als ze 3x achter elkaar te horen hebben gekregen van verschillende machinisten dat ze iets niet willen dan kan ik me voorstellen dat ze de vierde keer wat kribbiger reageren als je ook nee zegt...Iets niet willen is iets anders als gevraagd worden om iets te doen wat volgens regelgeving niet is toegestaan en dat vervolgens weigeren. Men probeert er af en toe zelfs druk op te leggen door vervolgens over werkweigering te beginnen.
[..]

Zegt me niks

[..]

Voor een bus krijg je ook geen instructie. Nou snap ik dat je voor een trein iets meer moet weten bij een storing, maar ook daar zou je de niet-standaard zaken af kunnen handelen met een telefonische hulplijn. Waarom iedereen opleiden voor een defect dat eens per drie maanden voor kan komen?

[..]

Ken ik niet, geen oordeel dus

[..]

Ik stel voor om dienstfietsen te gaan gebruiken ipv taxi's. Zijn altijd op tijd en rijden nooit verkeerd.
er zijn zelfs taxiritten van amsterdam naar rotterdam dat is een beetje ver met de dienstfiets
[..]

Onbekend, dus geen oordeel

[..]

Dat is echt niet alleen iets wat bij NS voorkomt. Overigens komt het smerige vaak door je eigen collega's, dus spreek die er eens op aan.voorbeeld van lawaai: tocht/isolatiestrips van cabinedeuren die volledig weggerot zijn. smerigheid: de frontruit die van binnen 'gereinigd' is met dezelfde doek die men ook voor de vloer gebruikt

[..]

Kwestie van wat vaker gebruiken dan (ook 's winters) dan hebben schimmels weinig kans

[..]

Wat heeft een machinist met zijn knieën en heupen te doen? Die zit gewoon op zijn stoel. En wat moet een buschauffeur dan wel niet die over een slechte klinkerweg rijdt...meer dan je denkt... Ook de machinist schommelt in zijn stoel alle kanten op.

[..]

Tja, dat kost geld. Je kunt er ook voor zorgen dat als je ergens problemen mee hebt er wat reservemateriaal ligt, en dat als je dat gebruikt even belt zodat het aangevuld kan worden.
met hulpmiddelen doelt men op apparatuur als de GSM, railpocket en dergelijke. daar kun je niet zomaar even een andere van van de plank pakken en daar je dienst mee gaan doen. ondanks het feit dat het facilitair bureau ruimere openingstijden heeft dan het management beginnen ze 'pas' om 07:00 en gaat de laatste om 23:00 naar huis.
[..]

Dat gebeurt op heel veel plekken...

[..]

Ik ken bedrijven waar je 2x per jaar wat kunt bestellen en dan maar moet hopen dat vanuit het verre oosten het juiste geleverd wordt (als het überhaupt al komt). En anders gewoon een half jaar kunt wachten.
[b]vorige leverancier kon je heel het jaar door bestellen (van het puntenbudget wat je per jaar kreeg) tegenwoordig moet je in december bestellen wat je in mei nodig denkt te hebben en in de zomer wat je in de winter nodig denkt te hebben

[..]

Ken ik niet, dus geen oordeel
Airwatch is beveiligingssoftware voor smartphones kan men de boel wat controleren maar ook op afstand de boel wipen als je hem kwijtraakt of hij gejat is. ook worden bedrijfsapps automatisch geinstalleerd enzovoort. je hebt er vooral last van omdat het constant actief is en batterij vreet
gepoogd een aantal dingen wat te beantwoorden. zal vast wel weer kritiek op zijn :')
  dinsdag 10 januari 2017 @ 20:22:38 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168036907
Waarom zou je je bedrijfsrestaurants sluiten? :?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 januari 2017 @ 20:30:53 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168037164
Kleding in december bestellen terwijl je het in de zomer pas nodig hebt :?

Wat is dat voor idioot idee?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 10 januari 2017 @ 20:31:51 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168037195
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:30 schreef Peterselieman het volgende:

Wat is dat voor idioot idee?
De kledingwinkels hangen nu toch ook al vol met bikini's enzo?
pi_168037226
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:22 schreef James1988 het volgende:
Waarom zou je je bedrijfsrestaurants sluiten? :?
Om dezelfde reden als het outsourcen van schoonmaak; de medewerkers daar hebben "eigenlijk" een andere CAO en hebben daardoor allemaal dingen als Veel Vrije Dagen en Een Redelijk Salaris en meer van dat soort links gezever zoals Inspraak. Daar moet dus subiet wat aan gedaan worden. In het geval van de schoonmaak kan je het niet afschaffen. In het geval van een bedrijfsrestaurant (waar meestal geld bij moet trouwens) kan je het outsourcen of je kan zeggen; krijg de tering, hier is gratis korting voor een van onze ruim 100 winkelcentra waar treinen stoppen.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 20:42:15 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168037569
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:18 schreef Salatrel het volgende:
de regel geüniformeerd personeel heeft voorrang
Want dat heb je zo met de reizigers afgesproken, of zo? :') _O- Klare kwats dat zo'n regel ooit heeft kunnen bestaan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 januari 2017 @ 20:44:23 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168037659
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

De kledingwinkels hangen nu toch ook al vol met bikini's enzo?
Dat wordt de nieuwe bedrijfskleding voor de vrouwelijke medewerkers van de NS?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168037669
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Want dat heb je zo met de reizigers afgesproken, of zo? :') _O- Klare kwats dat zo'n regel ooit heeft kunnen bestaan.
lees het nog eens opnieuw... in de bedrijfsrestaurants duhhh geuniformeerd personeel had voorrang op kantoorpersoneel. De reiziger had daar helemaal niks mee te maken.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 20:47:28 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168037757
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:44 schreef Salatrel het volgende:

[..]

lees het nog eens opnieuw... in de bedrijfsrestaurants duhhh geuniformeerd personeel had voorrang op kantoorpersoneel. De reiziger had daar helemaal niks mee te maken.
Dan is het goed :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168037764
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:22 schreef James1988 het volgende:
Waarom zou je je bedrijfsrestaurants sluiten? :?
er werd weinig gebruik van gemaakt, het aanbod was niet denderend en de openingstijden verschilden per locatie. Daar naast is het niet 100% zeker dat je daadwerkelijk schaft hebt op locatie die je verwacht dus nam je eten van huis mee of haalde je iets op station
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 10 januari 2017 @ 20:47:58 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168037778
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat wordt de nieuwe bedrijfskleding voor de vrouwelijke medewerkers van de NS?
Nou liever niet :X op een paar uitzonderingen na dan :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 januari 2017 @ 20:48:09 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168037789
Lijkt me ook wel logisch. Het is moeilijk te verkopen aan reizigers dat hun trein +15 heeft omdat de machinist achter een rij kantoorpikkies stond. :D

Het bedrijfsrestaurant bij een bepaalde Scandinavische winkelketen was overigens briljant. Dezelfde keuken als voor de klanten, maar dan nóg goedkoper. :)
  dinsdag 10 januari 2017 @ 20:49:20 #290
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168037846
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:18 schreef Salatrel het volgende:

[..]

gepoogd een aantal dingen wat te beantwoorden. zal vast wel weer kritiek op zijn :')
Als ik dat zo lees dan vraag ik me als typische kantoormedewerker toch wel een paar dingen af:
- Als het allemaal zo slecht gesteld is, waarom willen mensen dan überhaupt nog machinist blijven?
- Als de cabines van het rijdend personeel zo smerig zijn, zou het rijdend personeel dan niet gewoon wat schoner moeten zijn op werkplek?
- Cursussen buiten werktijd komt bij meer bedrijven voor.
- Waarom zou het jouw probleem zijn als je zakelijke hulpmiddel een defect heeft? Je hoeft toch niet die trein zelf te repareren als-ie stuk is?

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:47 schreef Salatrel het volgende:
er werd weinig gebruik van gemaakt, het aanbod was niet denderend en de openingstijden verschilden per locatie. Daar naast is het niet 100% zeker dat je daadwerkelijk schaft hebt op locatie die je verwacht dus nam je eten van huis mee of haalde je iets op station
Je kan toch ook gewoon je bammetjes van huis meenemen? Als ik vers wil in mijn pauze moet ik ook maar ergens in de rij gaan staan (en zorgen dat ik binnen het half uur weer terug ben). Maar blijkbaar maakte er al niemand gebruik van en stonden ze dus al in de rij, dus is dit eigenlijk een non-issue?
So we just called him Fred
pi_168037925
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:44 schreef Salatrel het volgende:

[..]

lees het nog eens opnieuw... in de bedrijfsrestaurants duhhh geuniformeerd personeel had voorrang op kantoorpersoneel. De reiziger had daar helemaal niks mee te maken.
Lijkt mij een uitstekende regel want die moeten een trein halen.
Bier.
pi_168038223
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:49 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je kan toch ook gewoon je bammetjes van huis meenemen? Als ik vers wil in mijn pauze moet ik ook maar ergens in de rij gaan staan (en zorgen dat ik binnen het half uur weer terug ben). Maar blijkbaar maakte er al niemand gebruik van en stonden ze dus al in de rij, dus is dit eigenlijk een non-issue?
ik neem ook mijn eten van huis mee. Vers was het allang niet meer. Catering werd gedaan door eurest/sodexo achtige bedrijven dus het voer kwam gewoon uit zakken en emmers.

Ik vind het gewoon een beetje raar dat we aan de ene kant constant te horen krijgen van gezond eten en bewegen en we vervolgens een pas krijgen waarmee we een patatje met bij de Smullers kunnen halen voor 1,14 onder het mom van wat goed is voor de klant is ook goed voor jullie.

(Ik wens overigens niemand een patatje van de Smullers toe maar dat is weer een ander punt)
  dinsdag 10 januari 2017 @ 21:00:40 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168038365
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:57 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik neem ook mijn eten van huis mee. Vers was het allang niet meer. Catering werd gedaan door eurest/sodexo achtige bedrijven dus het voer kwam gewoon uit zakken en emmers.
Dan had NS echt wel een budgetcontract met die partij. _O-

Bij m'n vorige klus werd de catering gedaan door Eurest, en die was echt goed. Waar ik nu zit doet Sodexo de restauratie en ook daarover heb ik zeker geen klagen. Het eten wordt vers bereid in de keuken (nouja, misschien wel eerder voorbereid... maar geen magnetronmaaltijd) en voor nog geen 4 euro heb je een warme maaltijd.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 21:01:00 #294
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168038383
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:57 schreef Salatrel het volgende:

Ik vind het gewoon een beetje raar dat we aan de ene kant constant te horen krijgen van gezond eten en bewegen en we vervolgens een pas krijgen waarmee we een patatje met bij de Smullers kunnen halen voor 1,14 onder het mom van wat goed is voor de klant is ook goed voor jullie.
Das wel raar idd.
So we just called him Fred
  dinsdag 10 januari 2017 @ 21:02:13 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168038438
Hoeveel kost een portie pasta? Krijg je ook korting op bijvoorbeeld een maaltijdsalade bij de Appie?
pi_168038614
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 21:02 schreef James1988 het volgende:
Hoeveel kost een portie pasta? Krijg je ook korting op bijvoorbeeld een maaltijdsalade bij de Appie?
alleen eigen formules dus julia's broodsjaak, smullers kiosk. Mogelijk dat enoki er nog bijkomt als dit uit de startup fase is.

Bij Hema, Ah2go e.d. Dus geen korting.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 21:07:51 #297
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168038706
Ohja, Enoki. In Rotterdam zou er ook eentje komen, maar die stickers zijn inmiddels van het raam af.
pi_168038730
quote:
icoon modules zijn jaarlijks terugkerende E-learning modules om kennis van bepaalde onderwerpen op pijl te houden. I.p.v. mensen de gelegenheid te geven om dit tijdens de dienst te doen probeert men dit elke keer weer thuis te laten doen
Dat lijkt me niet meer dan logisch, tijdens de dienst heb je immers andere werkzaamheden.
pi_168038914
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:18 schreef Salatrel het volgende:

[..]

gepoogd een aantal dingen wat te beantwoorden. zal vast wel weer kritiek op zijn :')
Krijg je voor de Icoon cursussen wel een tijdsvergoeding?
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_168038984
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 21:11 schreef Litpho het volgende:

[..]

Krijg je voor de Icoon cursussen wel een tijdsvergoeding?
geen idee. als ik er tijd en zin in heb doe ik het een keer tijdens een rangeerdienst/reservedienst. ik ga het in ieder geval niet op mijn vrije dag thuis zitten doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')