JE ZOU HET NIET VERKLAPPENquote:
Nope, het is Dorstenquote:
Oh, ben ik dan voor niks in Dresden gaan kijken ter voorbereiding?quote:
Ja, we konden via Dorsten of Dijon gaan. Waar jij Dresden nou weer weg hebt?quote:Op dinsdag 10 januari 2017 14:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, ben ik dan voor niks in Dresden gaan kijken ter voorbereiding?
In Dörpen, overstap van de Westfahlenbahn op de Transrapidquote:Op dinsdag 10 januari 2017 14:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
[..]
Je krijg nog één poging, het begint wel met een D (en het is niet Detmold, Düren of Dalheim)
Wat daar nog van over is ja, de hele boel is daar toch stilgelegd na dat ongeluk jaren terug?quote:
Rijdt gewoon een 15 minuten takt hoor.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat daar nog van over is ja, de hele boel is daar toch stilgelegd na dat ongeluk jaren terug?
Die in Sjanghai zeker...quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:15 schreef MCH het volgende:
[..]
Rijdt gewoon een 15 minuten takt hoor.
Qua infrastructuur is alles er nog van overquote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat daar nog van over is ja, de hele boel is daar toch stilgelegd na dat ongeluk jaren terug?
Dülmenquote:Op dinsdag 10 januari 2017 14:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
[..]
Je krijg nog één poging, het begint wel met een D (en het is niet Detmold, Düren of Dalheim)
zo jong en nu al dementiequote:Op maandag 9 januari 2017 17:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik zou Theoretisch op Duisburg kunnen staan want ik ben daar dan in de buurt, nu is de vraag, is daar behoefte aan....
Waar slaat het dan op om de prognose een uur op te schuiven? Begin dan met "Problemen duren nog voort tot na de spits". ALS het informeren van reizigers wat boeit dan he Dat hoeft natuurlijk helemaal niet, aanname van mijquote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:57 schreef MTL het volgende:
De prognose is inmiddels weer een uur opgeschoven, maar feitelijk weet men nog steeds niet hoe lang het echt gaat duren.
De spoortjes om die wagens op te plaatsen ook niet meer in veel gevallen.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 16:15 schreef dennistd het volgende:
Tja, 30-40 jaar geleden zou er een gelijkrichterwagen met dieselloc naar toegebracht zijn en zou er na een paar uur weer stroom op de bovenleiding hebben gestaan. Maar ja, die zijn er niet meer...
Ze hebben je gehoord. Inmiddels verschoven naar Einde Dienstquote:Op dinsdag 10 januari 2017 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar slaat het dan op om de prognose een uur op te schuiven? Begin dan met "Problemen duren nog voort tot na de spits". ALS het informeren van reizigers wat boeit dan he Dat hoeft natuurlijk helemaal niet, aanname van mij
Klopt, maar die hadden ze dan ook niet moeten opbreken. Had desnoods voor vervanging gezorgd in de vorm van een (paar) vrachtwagen(s), maar nu is er helemaal niets meer.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 16:29 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De spoortjes om die wagens op te plaatsen ook niet meer in veel gevallen.
Beide eigenlijk...maar ik haal Duisburg en Dortmund eigenlijk altijd door elkaarquote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Duck: Geen idee of je nou zit te trollen of te blunderen, maar we stappen in Duisburg over. Maar hoezo? Wat kom je daar doen dan? Wij hebben ongeveer nul tijd ergens voor in ieder geval
Wat een inzichtquote:Op dinsdag 10 januari 2017 16:33 schreef MTL het volgende:
[..]
Ze hebben je gehoord. Inmiddels verschoven naar Einde Dienst
Nee, want 1 daarvan WAS mijn werkgever, en bij de ander werk ik nu....quote:Op dinsdag 10 januari 2017 16:38 schreef dennistd het volgende:
Heb je dat ook met Disneyland, Duinrell, Duinen Zathe en Drievliet?
Keer wat anders tijdens de RETquote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:57 schreef MTL het volgende:
en kan er dus ook nog altijd geen aanstalten worden gemaakt om de tientallen treinen (die inmiddels ongetwijfeld zonder lucht en batterijspanning staan) weer gereed te gaan maken voor de dienst.
Dat vroeg ik mijzelf ook al af..quote:Op dinsdag 10 januari 2017 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar slaat het dan op om de prognose een uur op te schuiven? Begin dan met "Problemen duren nog voort tot na de spits". ALS het informeren van reizigers wat boeit dan he Dat hoeft natuurlijk helemaal niet, aanname van mij
Ik vrees dat de juristen van de NS dit soort trucs hebben bedacht om onder de verplichting uit te komen om binnen een uur na het optreden van de storing het vervangend vervoer op volle oorlogssterkte te hebben.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar slaat het dan op om de prognose een uur op te schuiven? Begin dan met "Problemen duren nog voort tot na de spits". ALS het informeren van reizigers wat boeit dan he Dat hoeft natuurlijk helemaal niet, aanname van mij
Er zouden inderdaad drie treinen naar Vlissingen hebben gereden en één stopper naar Dordrecht. Bij die laatste heb ik alleen ernstige twijfel want in Oudenbosch zou ineens het materieel gewisseld zijn: https://www.ovtijden.com/arnu/rl/5942/2017-01-10T12:41:00+0100quote:Op dinsdag 10 januari 2017 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
Er heeft vandaag vanuit Roosendaal in ieder geval één reizigerstrein gereden
Die Vlisseningers hebben sowieso niet vanaf Roosendaal gereden, maar vanaf Bergen op Zoom naar Vlissingenquote:Op dinsdag 10 januari 2017 17:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er zouden inderdaad drie treinen naar Vlissingen hebben gereden en één stopper naar Dordrecht. Bij die laatste heb ik alleen ernstige twijfel want in Oudenbosch zou ineens het materieel gewisseld zijn: https://www.ovtijden.com/arnu/rl/5942/2017-01-10T12:41:00+0100
Zelf gespot, of afgaande op digitale reisinformatie? In geval van het laatste: vertrouw daar niet te hard op.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
Er heeft vandaag vanuit Roosendaal in ieder geval één reizigerstrein gereden
Dat laatste. Ga niet vanuit het hoge noorden naar Roosendaal om een stroomstoring te spottenquote:Op dinsdag 10 januari 2017 17:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zelf gespot, of afgaande op digitale reisinformatie? In geval van het laatste: vertrouw daar niet te hard op.
Ramptoerismequote:Op dinsdag 10 januari 2017 17:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat laatste. Ga niet vanuit het hoge noorden naar Roosendaal om een stroomstoring te spotten
Weet ik veel, misschien was je in de buurt?quote:Op dinsdag 10 januari 2017 17:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat laatste. Ga niet vanuit het hoge noorden naar Roosendaal om een stroomstoring te spotten
Dieselen naar Roosendaal om daar wat gestrand mat op te halen en naar Vage Zwaluwe te brengen, zodat het daar tegen de draad kan worden gezetquote:Op dinsdag 10 januari 2017 17:38 schreef Salatrel het volgende:
als ze maar niet verwachten dat ik vannacht met een gezond stel naar Roosendaal ga rijden dat is een brug te ver
Mooi klote.quote:
In principe kan er toch gewoon elektrisch materieel rijden op Zwolle-Enschede?quote:Op dinsdag 10 januari 2017 18:15 schreef GlenSpey het volgende:
Vraag me af of er nog genoeg buffels in actieve dienst zijn om die kant op te gaan (en niet gelijk de lijnen waar deze nog vast op rijden in de problemen te brengen)
Niet nodig, inmiddels hebben ze daar opleggers voor. Maar die hebben nog steeds voor een deel de installatie in het onderstation nodig. Een echt apart provisorisch onderstation bouwen daar ben je wel twee dagen mee bezig.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 16:29 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De spoortjes om die wagens op te plaatsen ook niet meer in veel gevallen.
SPANNINGquote:Op dinsdag 10 januari 2017 16:15 schreef dennistd het volgende:
Tja, 30-40 jaar geleden zou er een gelijkrichterwagen met dieselloc naar toegebracht zijn en zou er na een paar uur weer stroom op de bovenleiding hebben gestaan. Maar ja, die zijn er niet meer...
Er is geen elektrisch materieel met ATB-NG.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 18:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In principe kan er toch gewoon elektrisch materieel rijden op Zwolle-Enschede?
PBKA. En diverse dingen met STM-ATB.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 18:20 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Er is geen elektrisch materieel met ATB-NG.
Niet meer sinds die A32-trammetjes weer naar Zweden zijn gegaanquote:Op dinsdag 10 januari 2017 18:20 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Er is geen elektrisch materieel met ATB-NG.
Misschien de functionaliteit, niet de toelating.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 18:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
PBKA. En diverse dingen met STM-ATB.
Stroom staat niet.quote:
gewoon doen wat de bijsturing van je verlangt jongenquote:Op dinsdag 10 januari 2017 17:38 schreef Salatrel het volgende:
als ze maar niet verwachten dat ik vannacht met een gezond stel naar Roosendaal ga rijden dat is een brug te ver
Ja, dat weet ik wel maar ik gebruikte de gebruikelijke term onder mensen die er minder verstand van hebben...quote:
Niet zo bijdehand johquote:
"prik"quote:Op dinsdag 10 januari 2017 18:35 schreef dennistd het volgende:
Ja, dat weet ik wel maar ik gebruikte de gebruikelijke term onder mensen die er minder verstand van hebben...
"Ik vind jullie eigenlijk allemaal mongolen daarom ga ik maar raaskallen". Okeequote:Op dinsdag 10 januari 2017 18:35 schreef dennistd het volgende:
Ja, dat weet ik wel maar ik gebruikte de gebruikelijke term onder mensen die er minder verstand van hebben...
Ja, je moet je taalniveau aanpassen aan je publiekquote:Op dinsdag 10 januari 2017 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Ik vind jullie eigenlijk allemaal mongolen daarom ga ik maar raaskallen". Okee
quote:Amsterdam 10 januari 2017,
Verzetslijst AMK (Landelijk).
Hieronder is te lezen de voorlopige Verzetslijst die tot stand is gekomen via het uitvragen bij onze collega’s landelijk.
Let op!
Het is dus een voorlopige Verzetslijst, die morgenmiddag 11 januari 2017 aangevuld kan worden door persoonlijk hierbij aanwezig te zijn.
Dus jullie aanwezigheid is cruciaal. Kom dus allen!
Hier dus de voorlopige Verzetslijst.Ik kan ondertussen beamen dat de nieuwe Pauzepas uitnodigt tot het eten van frietenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan ondertussen beamen dat de nieuwe Pauzepas uitnodigt tot het eten van frietenquote:
Ik kan ondertussen beamen dat de nieuwe Pauzepas uitnodigt tot het eten van frietenquote:
Moet je ook patat etenquote:Op dinsdag 10 januari 2017 18:49 schreef Maegrim het volgende:
Geript van Facebook:
[..]
Ik kan ondertussen beamen dat de nieuwe Pauzepas uitnodigt tot het eten van frieten
Bedoelen ze nou de rijtijden? Die zijn echt niet krapper geworden, eerder ruimer....quote:Diensten en roosters
Onvoldoende rust in de diensten, het is gejakker geworden.
Ja, ik rij ook liever elke dag een andere buslijn. Maar je hebt het gewoon te doen met het dienstenpakket dat er is. Een Almelose buschauffeur op de Enschedese stadsdienst is gewoon hopeloos onhandig omdat je dan een paar uur in de dienst (begin en eind) al vast hebt liggen en er niks anders mee kunt.quote:Onvoldoende variatie in de diensten.
Tja, ik werd laatst op weg naar en van de kantine ook wel aangeschoten door reizigers. Kost je misschien twee minuten, maar daar ga je echt niet dood aan... Op een ander moment pak je die twee minuten wel weer terug.quote:Te korte schaftpauze (schaftruimte te ver weg en/of informatievraag van klanten).
Ik kan me niet voorstellen dat er dan ineens vijf vroege diensten een late dienst worden...quote:Grote aantallen wijzigingen per wijzigingsblad zorgt voor onrustige roosters.
Dat zegt me niks, kan ik dus niet over oordelen.quote:Icoon (verplicht) is niet ingeroosterd, dus zoek het zelf (thuis) even uit.
Bedrijven waar ze daar nog wel oog voor hebben zijn erg schaars...quote:Directie en (plaatselijk) management
Directie heeft geen oog voor de noden van het personeel.
Tja, dat komt omdat hun management ze daar weer op afrekent...quote:Teammanagement is soms intolerant, weinig empathisch, dreigend, weinig deskundig, intimiderend i.p.v. zoekend naar oplossingen en/of het tonen van respect.
De politiek doet niet anders dan je aan het lijntje houdenquote:Aan het lijntje gehouden worden door de directie, nu weer met de werklijnen.
Dat is het huidige veiligheidsdenken. Elk klein ongelukje wordt tot grote proporties opgeblazen, en de burger vindt het maar schande dat daar nog geen regeltje voor bedacht is. Binnenkort mag je alleen nog goedgekeurde lucht inademen, want stel je voor dat het het zuurstofgehalte een procentje te laag is (daar zou je immers wel eens dood aan kunnen gaan, dat wil je toch niet op je geweten hebben (al is de kans < 0,00000000000000000000000001 %))quote:Stapels aan (vaak) nutteloze regelgeving die ten koste van alles wordt doorgevoerd.
Dat moet gewoon zo snel mogelijk doorgevoerd worden, desnoods door de huidige S&V-teams op te knippen en die als tweede hc meesturen.quote:Nog geen 2e hc in de late avonduren, zoals door de directie is toegezegd.
Zie mijn punt over veiligheidsdenkenquote:Protocollen (alle niveaus) zijn bepalend i.p.v. zelfdenkende en zelfbeslissende mensen.
Ken ik niet dus kan ik niet over oordelenquote:Coronel rapport (arbeidsomstandigheden) ligt in la, terwijl de werkdruk stijgt.
Dan moet er dus gewoon personeel bij.quote:Personeelstekort: zeer slechte verlofverlening op sommige standplaatsen.
Dat gebeurt bij andere vervoerders al jaren zonder problemen. Waarom zou het bij NS bij een enkele trein niet kunnen?quote:Dagelijkse dienstuitvoering
Het rijden van treinen zonder hoofdconducteur.
Blijkbaar een tekort dan, mensen aannemen dan!quote:Het regelmatig niet stellen van hoofdconducteur diensten.
Tja, als ze 3x achter elkaar te horen hebben gekregen van verschillende machinisten dat ze iets niet willen dan kan ik me voorstellen dat ze de vierde keer wat kribbiger reageren als je ook nee zegt...quote:De soms slechte behandeling door de Bijsturing (met hun eigen normen).
Zegt me niksquote:Solver draait constant. Het regelmatig veranderen in één dienst is geen uitzondering.
Voor een bus krijg je ook geen instructie. Nou snap ik dat je voor een trein iets meer moet weten bij een storing, maar ook daar zou je de niet-standaard zaken af kunnen handelen met een telefonische hulplijn. Waarom iedereen opleiden voor een defect dat eens per drie maanden voor kan komen?quote:Geen goede (her) instructie meer. Bijscholing vindt plaats op de trein door hc of mcn.
Ken ik niet, geen oordeel dusquote:De ‘Pauze Pas’ draagt bij tot slecht eten en drinken van het rijdend personeel.
Ik stel voor om dienstfietsen te gaan gebruiken ipv taxi's. Zijn altijd op tijd en rijden nooit verkeerd.quote:Slechte organisatie taxivervoer in Amsterdam.
Onbekend, dus geen oordeelquote:Veiligheid
De (schijn) veiligheid wordt gevangen in het Veiligheid Management Systeem.
Urgentie van veiligheid wordt d.m.v. een formule bepaald. Maar NS bepaalt!
Dat is echt niet alleen iets wat bij NS voorkomt. Overigens komt het smerige vaak door je eigen collega's, dus spreek die er eens op aan.quote:Rijdend materieel
Smerige en lawaaiige cabines en slecht onderhoud aan het rijdend materieel.
Kwestie van wat vaker gebruiken dan (ook 's winters) dan hebben schimmels weinig kansquote:Schimmelculturen in de airco’s.
Wat heeft een machinist met zijn knieën en heupen te doen? Die zit gewoon op zijn stoel. En wat moet een buschauffeur dan wel niet die over een slechte klinkerweg rijdt...quote:Slecht materieel in combinatie met hobbelbaanvakken, is funest voor knieën/heupen.
Tja, dat kost geld. Je kunt er ook voor zorgen dat als je ergens problemen mee hebt er wat reservemateriaal ligt, en dat als je dat gebruikt even belt zodat het aangevuld kan worden.quote:Facilitair
Geen ondersteuning voor hulpmiddelen op standplaats (zoek het maar uit).
Dat gebeurt op heel veel plekken...quote:Smerige wc’s, schoonmakers die met één emmer water de hele boel ‘schoonmaken’.
Ik ken bedrijven waar je 2x per jaar wat kunt bestellen en dan maar moet hopen dat vanuit het verre oosten het juiste geleverd wordt (als het überhaupt al komt). En anders gewoon een half jaar kunt wachten.quote:Te weinig kledingpunten die wij bovendien niet vrijelijk kunnen besteden.
Ken ik niet, dus geen oordeelquote:Airwatch; dit “beveiligingsprogramma” heeft meer nadelen dan voordelen
Ja, dat weet ik wel maar ik gebruikte de gebruikelijke term onder mensen die er minder verstand van hebben...quote:
Het stuk wat jij quote gaat over de conducteurs, niet zozeer over de machinisten.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 19:17 schreef dennistd het volgende:
Wat heeft een machinist met zijn knieën en heupen te doen? Die zit gewoon op zijn stoel. En wat moet een buschauffeur dan wel niet die over een slechte klinkerweg rijdt...
Omdat een dergelijk defect met een dergelijke instructie misschien wel veel sneller opgelost kan worden dan wanneer er eerst allerlei hulplijnen ingeschakeld moeten worden. De herinstructie is juist om dat soort weinig gebruikte kennis op peil te houden. Dit is juist in het belang van de reiziger die dan ook weer sneller door kanquote:Voor een bus krijg je ook geen instructie. Nou snap ik dat je voor een trein iets meer moet weten bij een storing, maar ook daar zou je de niet-standaard zaken af kunnen handelen met een telefonische hulplijn. Waarom iedereen opleiden voor een defect dat eens per drie maanden voor kan komen?
Dat Solver HOORT te draaien. Daar is het voor.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
Dat Solver constant draait is ook geen wonder. Alleen als er geen verstoringen zijn én al het ingeroosterde personeel op tijd bij iedere trein heeft het systeem niets te doen. In elk ander geval wel en er zijn nogal wat gevallen te bedenken dat het systeem nodig is.
Sorry? :")quote:Op dinsdag 10 januari 2017 19:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik wel maar ik gebruikte de gebruikelijke term onder mensen die er minder verstand van hebben...
Die heeft vast niet iedereen afgemaakt. En dan nog: in normaal taalgebruik heb je het over stroom, niet spanning. Als ik een lamp ophang controleer ik ook op 'de stroom' eraf is. Niemand heeft het dan over spanning... (behalve elektriciens dan). En misschien is het ook wel gewoon een beetje Twents ipv Nederlands, soms hou ik dat lastig uit elkaar.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:02 schreef dennistd het volgende:
[..]
Sorry? :")
Derde klas middelbare school dit hoor..
Maar wat heeft het 'Amsterdams Machinisten Collectief' daarmee te maken?quote:Op dinsdag 10 januari 2017 19:55 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Het stuk wat jij quote gaat over de conducteurs, niet zozeer over de machinisten.
Misschien is het wel sneller opgelost, maar waarom elke drie jaar instructie krijgen over iets dat je misschien eens in de vijf jaar daadwerkelijk meemaakt? Dan lijkt het mij efficiënter om daar een hulplijn voor op te zetten die elke week dat specifieke probleem oplost. Die weet precies wat er allemaal bij komt kijken en kan je er zo doorheen loodsen, terwijl je zelf eerst diep moet graven hoe je dat 2,5 jaar geleden ook al weer verteld was (met grote kans dat je daardoor fouten gaat maken).quote:[..]
Omdat een dergelijk defect met een dergelijke instructie misschien wel veel sneller opgelost kan worden dan wanneer er eerst allerlei hulplijnen ingeschakeld moeten worden. De herinstructie is juist om dat soort weinig gebruikte kennis op peil te houden. Dit is juist in het belang van de reiziger die dan ook weer sneller door kan
Dat zegt meer iets over de mensenquote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Die heeft vast niet iedereen afgemaakt. En dan nog: in normaal taalgebruik heb je het over stroom, niet spanning. Als ik een lamp ophang controleer ik ook op 'de stroom' eraf is. Niemand heeft het dan over spanning... (behalve elektriciens dan). En misschien is het ook wel gewoon een beetje Twents ipv Nederlands, soms hou ik dat lastig uit elkaar.
Neem je ook contact op met elke krant/website die Betuwelijn gebruiken ipv Betuweroutequote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat zegt meer iets over de mensen
Loop niet zo gigantisch te zeiken met je gedoe. Je zet gewoon de stroom d'rop en als het donker wordt is er godverdomme stroomuitval, autist.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:11 schreef b2py het volgende:
Ook dat zegt meer iets over de krant/website dan over de naam
Het pakket is eigenlijk een som van alle zaken waar het rijdend personeel tegenaan loopt, dus ook de conducteurs. De naam van de groep heb ik niet uitgekozenquote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar wat heeft het 'Amsterdams Machinisten Collectief' daarmee te maken?
[..]
Misschien is het wel sneller opgelost, maar waarom elke drie jaar instructie krijgen over iets dat je misschien eens in de vijf jaar daadwerkelijk meemaakt? Dan lijkt het mij efficiënter om daar een hulplijn voor op te zetten die elke week dat specifieke probleem oplost. Die weet precies wat er allemaal bij komt kijken en kan je er zo doorheen loodsen, terwijl je zelf eerst diep moet graven hoe je dat 2,5 jaar geleden ook al weer verteld was (met grote kans dat je daardoor fouten gaat maken).
gepoogd een aantal dingen wat te beantwoorden. zal vast wel weer kritiek op zijnquote:Op dinsdag 10 januari 2017 19:17 schreef dennistd het volgende:
Alles even punt voor punt:
[..]
Bedoelen ze nou de rijtijden?
nee, tijd tussen treinen. voorheen altijd minimaal 20 minuten ook in bijsturingsituaties daar is men vanaf gestapt en alleen gepland nog minimaal 20 minuten (tenzij passagieren dan mocht het altijd al minder zijn)
[..]
Ja, ik rij ook liever elke dag een andere buslijn. Maar je hebt het gewoon te doen met het dienstenpakket dat er is. Een Almelose buschauffeur op de Enschedese stadsdienst is gewoon hopeloos onhandig omdat je dan een paar uur in de dienst (begin en eind) al vast hebt liggen en er niks anders mee kunt.
[..]
Tja, ik werd laatst op weg naar en van de kantine ook wel aangeschoten door reizigers. Kost je misschien twee minuten, maar daar ga je echt niet dood aan... Op een ander moment pak je die twee minuten wel weer terug.de minimaal lengte van de pauze verschilt per schaftlocatie. met de sluiting van de bedrijfsrestaurants en invoering van de pauzepas waarmee personeel met korting bij Julia's, smullers, broodzaak, kiosk terecht kan is ook de regel geüniformeerd personeel heeft voorrang komen te vervallen en is het dus gewoon achteraan aansluiten. kan je vertellen dat wanneer met je eten in het verblijf aankomt en je ook nog wat tijd kwijt bent aan toiletbezoek er weinig tijd overblijft.
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er dan ineens vijf vroege diensten een late dienst worden...
klopt. er wordt echter wel met diensten geschoven. het patroon qua vroeg / laat / nacht en de rustdagen blijven weliswaar intact maar de begin en eindtijden kunnen (enorm) verschillen wat het plannen van privé activiteiten om je werktijden heen lastig maakt
[..]
Dat zegt me niks, kan ik dus niet over oordelen.
icoon modules zijn jaarlijks terugkerende E-learning modules om kennis van bepaalde onderwerpen op pijl te houden. I.p.v. mensen de gelegenheid te geven om dit tijdens de dienst te doen probeert men dit elke keer weer thuis te laten doen
[..]
Bedrijven waar ze daar nog wel oog voor hebben zijn erg schaars...
[..]
Tja, dat komt omdat hun management ze daar weer op afrekent...
[..]
De politiek doet niet anders dan je aan het lijntje houden
[..]
Dat is het huidige veiligheidsdenken. Elk klein ongelukje wordt tot grote proporties opgeblazen, en de burger vindt het maar schande dat daar nog geen regeltje voor bedacht is. Binnenkort mag je alleen nog goedgekeurde lucht inademen, want stel je voor dat het het zuurstofgehalte een procentje te laag is (daar zou je immers wel eens dood aan kunnen gaan, dat wil je toch niet op je geweten hebben (al is de kans < 0,00000000000000000000000001 %))
[..]
Dat moet gewoon zo snel mogelijk doorgevoerd worden, desnoods door de huidige S&V-teams op te knippen en die als tweede hc meesturen.
[..]
Zie mijn punt over veiligheidsdenken
[..]
Ken ik niet dus kan ik niet over oordelen
zie antwoord pauze tijden
[..]
Dan moet er dus gewoon personeel bij.
[..]
Dat gebeurt bij andere vervoerders al jaren zonder problemen. Waarom zou het bij NS bij een enkele trein niet kunnen?NS treinen zijn over het algemeen wat langer en bovendien niet voorzien van eenmansbediening waarmee volgens de geldende procedures vertrokken kan worden.
[..]
Blijkbaar een tekort dan, mensen aannemen dan!
[..]
Tja, als ze 3x achter elkaar te horen hebben gekregen van verschillende machinisten dat ze iets niet willen dan kan ik me voorstellen dat ze de vierde keer wat kribbiger reageren als je ook nee zegt...Iets niet willen is iets anders als gevraagd worden om iets te doen wat volgens regelgeving niet is toegestaan en dat vervolgens weigeren. Men probeert er af en toe zelfs druk op te leggen door vervolgens over werkweigering te beginnen.
[..]
Zegt me niks
[..]
Voor een bus krijg je ook geen instructie. Nou snap ik dat je voor een trein iets meer moet weten bij een storing, maar ook daar zou je de niet-standaard zaken af kunnen handelen met een telefonische hulplijn. Waarom iedereen opleiden voor een defect dat eens per drie maanden voor kan komen?
[..]
Ken ik niet, geen oordeel dus
[..]
Ik stel voor om dienstfietsen te gaan gebruiken ipv taxi's. Zijn altijd op tijd en rijden nooit verkeerd.
er zijn zelfs taxiritten van amsterdam naar rotterdam dat is een beetje ver met de dienstfiets
[..]
Onbekend, dus geen oordeel
[..]
Dat is echt niet alleen iets wat bij NS voorkomt. Overigens komt het smerige vaak door je eigen collega's, dus spreek die er eens op aan.voorbeeld van lawaai: tocht/isolatiestrips van cabinedeuren die volledig weggerot zijn. smerigheid: de frontruit die van binnen 'gereinigd' is met dezelfde doek die men ook voor de vloer gebruikt
[..]
Kwestie van wat vaker gebruiken dan (ook 's winters) dan hebben schimmels weinig kans
[..]
Wat heeft een machinist met zijn knieën en heupen te doen? Die zit gewoon op zijn stoel. En wat moet een buschauffeur dan wel niet die over een slechte klinkerweg rijdt...meer dan je denkt... Ook de machinist schommelt in zijn stoel alle kanten op.
[..]
Tja, dat kost geld. Je kunt er ook voor zorgen dat als je ergens problemen mee hebt er wat reservemateriaal ligt, en dat als je dat gebruikt even belt zodat het aangevuld kan worden.
met hulpmiddelen doelt men op apparatuur als de GSM, railpocket en dergelijke. daar kun je niet zomaar even een andere van van de plank pakken en daar je dienst mee gaan doen. ondanks het feit dat het facilitair bureau ruimere openingstijden heeft dan het management beginnen ze 'pas' om 07:00 en gaat de laatste om 23:00 naar huis.
[..]
Dat gebeurt op heel veel plekken...
[..]
Ik ken bedrijven waar je 2x per jaar wat kunt bestellen en dan maar moet hopen dat vanuit het verre oosten het juiste geleverd wordt (als het überhaupt al komt). En anders gewoon een half jaar kunt wachten.
[b]vorige leverancier kon je heel het jaar door bestellen (van het puntenbudget wat je per jaar kreeg) tegenwoordig moet je in december bestellen wat je in mei nodig denkt te hebben en in de zomer wat je in de winter nodig denkt te hebben
[..]
Ken ik niet, dus geen oordeel
Airwatch is beveiligingssoftware voor smartphones kan men de boel wat controleren maar ook op afstand de boel wipen als je hem kwijtraakt of hij gejat is. ook worden bedrijfsapps automatisch geinstalleerd enzovoort. je hebt er vooral last van omdat het constant actief is en batterij vreet
De kledingwinkels hangen nu toch ook al vol met bikini's enzo?quote:
Om dezelfde reden als het outsourcen van schoonmaak; de medewerkers daar hebben "eigenlijk" een andere CAO en hebben daardoor allemaal dingen als Veel Vrije Dagen en Een Redelijk Salaris en meer van dat soort links gezever zoals Inspraak. Daar moet dus subiet wat aan gedaan worden. In het geval van de schoonmaak kan je het niet afschaffen. In het geval van een bedrijfsrestaurant (waar meestal geld bij moet trouwens) kan je het outsourcen of je kan zeggen; krijg de tering, hier is gratis korting voor een van onze ruim 100 winkelcentra waar treinen stoppen.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:22 schreef James1988 het volgende:
Waarom zou je je bedrijfsrestaurants sluiten?
Want dat heb je zo met de reizigers afgesproken, of zo? Klare kwats dat zo'n regel ooit heeft kunnen bestaan.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:18 schreef Salatrel het volgende:
de regel geüniformeerd personeel heeft voorrang
Dat wordt de nieuwe bedrijfskleding voor de vrouwelijke medewerkers van de NS?quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
De kledingwinkels hangen nu toch ook al vol met bikini's enzo?
lees het nog eens opnieuw... in de bedrijfsrestaurants duhhh geuniformeerd personeel had voorrang op kantoorpersoneel. De reiziger had daar helemaal niks mee te maken.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Want dat heb je zo met de reizigers afgesproken, of zo? Klare kwats dat zo'n regel ooit heeft kunnen bestaan.
Dan is het goedquote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:44 schreef Salatrel het volgende:
[..]
lees het nog eens opnieuw... in de bedrijfsrestaurants duhhh geuniformeerd personeel had voorrang op kantoorpersoneel. De reiziger had daar helemaal niks mee te maken.
er werd weinig gebruik van gemaakt, het aanbod was niet denderend en de openingstijden verschilden per locatie. Daar naast is het niet 100% zeker dat je daadwerkelijk schaft hebt op locatie die je verwacht dus nam je eten van huis mee of haalde je iets op stationquote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:22 schreef James1988 het volgende:
Waarom zou je je bedrijfsrestaurants sluiten?
Nou liever niet op een paar uitzonderingen na danquote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat wordt de nieuwe bedrijfskleding voor de vrouwelijke medewerkers van de NS?
Als ik dat zo lees dan vraag ik me als typische kantoormedewerker toch wel een paar dingen af:quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:18 schreef Salatrel het volgende:
[..]
gepoogd een aantal dingen wat te beantwoorden. zal vast wel weer kritiek op zijn
Je kan toch ook gewoon je bammetjes van huis meenemen? Als ik vers wil in mijn pauze moet ik ook maar ergens in de rij gaan staan (en zorgen dat ik binnen het half uur weer terug ben). Maar blijkbaar maakte er al niemand gebruik van en stonden ze dus al in de rij, dus is dit eigenlijk een non-issue?quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:47 schreef Salatrel het volgende:
er werd weinig gebruik van gemaakt, het aanbod was niet denderend en de openingstijden verschilden per locatie. Daar naast is het niet 100% zeker dat je daadwerkelijk schaft hebt op locatie die je verwacht dus nam je eten van huis mee of haalde je iets op station
Lijkt mij een uitstekende regel want die moeten een trein halen.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:44 schreef Salatrel het volgende:
[..]
lees het nog eens opnieuw... in de bedrijfsrestaurants duhhh geuniformeerd personeel had voorrang op kantoorpersoneel. De reiziger had daar helemaal niks mee te maken.
ik neem ook mijn eten van huis mee. Vers was het allang niet meer. Catering werd gedaan door eurest/sodexo achtige bedrijven dus het voer kwam gewoon uit zakken en emmers.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:49 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je kan toch ook gewoon je bammetjes van huis meenemen? Als ik vers wil in mijn pauze moet ik ook maar ergens in de rij gaan staan (en zorgen dat ik binnen het half uur weer terug ben). Maar blijkbaar maakte er al niemand gebruik van en stonden ze dus al in de rij, dus is dit eigenlijk een non-issue?
Dan had NS echt wel een budgetcontract met die partij.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:57 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik neem ook mijn eten van huis mee. Vers was het allang niet meer. Catering werd gedaan door eurest/sodexo achtige bedrijven dus het voer kwam gewoon uit zakken en emmers.
Das wel raar idd.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:57 schreef Salatrel het volgende:
Ik vind het gewoon een beetje raar dat we aan de ene kant constant te horen krijgen van gezond eten en bewegen en we vervolgens een pas krijgen waarmee we een patatje met bij de Smullers kunnen halen voor 1,14 onder het mom van wat goed is voor de klant is ook goed voor jullie.
alleen eigen formules dus julia's broodsjaak, smullers kiosk. Mogelijk dat enoki er nog bijkomt als dit uit de startup fase is.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 21:02 schreef James1988 het volgende:
Hoeveel kost een portie pasta? Krijg je ook korting op bijvoorbeeld een maaltijdsalade bij de Appie?
Dat lijkt me niet meer dan logisch, tijdens de dienst heb je immers andere werkzaamheden.quote:icoon modules zijn jaarlijks terugkerende E-learning modules om kennis van bepaalde onderwerpen op pijl te houden. I.p.v. mensen de gelegenheid te geven om dit tijdens de dienst te doen probeert men dit elke keer weer thuis te laten doen
Krijg je voor de Icoon cursussen wel een tijdsvergoeding?quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:18 schreef Salatrel het volgende:
[..]
gepoogd een aantal dingen wat te beantwoorden. zal vast wel weer kritiek op zijn
geen idee. als ik er tijd en zin in heb doe ik het een keer tijdens een rangeerdienst/reservedienst. ik ga het in ieder geval niet op mijn vrije dag thuis zitten doen.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 21:11 schreef Litpho het volgende:
[..]
Krijg je voor de Icoon cursussen wel een tijdsvergoeding?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |