Ja, dat weet ik wel maar ik gebruikte de gebruikelijke term onder mensen die er minder verstand van hebben...quote:
Niet zo bijdehand johquote:
"prik"quote:Op dinsdag 10 januari 2017 18:35 schreef dennistd het volgende:
Ja, dat weet ik wel maar ik gebruikte de gebruikelijke term onder mensen die er minder verstand van hebben...
"Ik vind jullie eigenlijk allemaal mongolen daarom ga ik maar raaskallen". Okeequote:Op dinsdag 10 januari 2017 18:35 schreef dennistd het volgende:
Ja, dat weet ik wel maar ik gebruikte de gebruikelijke term onder mensen die er minder verstand van hebben...
Ja, je moet je taalniveau aanpassen aan je publiekquote:Op dinsdag 10 januari 2017 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Ik vind jullie eigenlijk allemaal mongolen daarom ga ik maar raaskallen". Okee
quote:Amsterdam 10 januari 2017,
Verzetslijst AMK (Landelijk).
Hieronder is te lezen de voorlopige Verzetslijst die tot stand is gekomen via het uitvragen bij onze collega’s landelijk.
Let op!
Het is dus een voorlopige Verzetslijst, die morgenmiddag 11 januari 2017 aangevuld kan worden door persoonlijk hierbij aanwezig te zijn.
Dus jullie aanwezigheid is cruciaal. Kom dus allen!
Hier dus de voorlopige Verzetslijst.Ik kan ondertussen beamen dat de nieuwe Pauzepas uitnodigt tot het eten van frietenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan ondertussen beamen dat de nieuwe Pauzepas uitnodigt tot het eten van frietenquote:
Ik kan ondertussen beamen dat de nieuwe Pauzepas uitnodigt tot het eten van frietenquote:
Moet je ook patat etenquote:Op dinsdag 10 januari 2017 18:49 schreef Maegrim het volgende:
Geript van Facebook:
[..]
Ik kan ondertussen beamen dat de nieuwe Pauzepas uitnodigt tot het eten van frieten
Bedoelen ze nou de rijtijden? Die zijn echt niet krapper geworden, eerder ruimer....quote:Diensten en roosters
Onvoldoende rust in de diensten, het is gejakker geworden.
Ja, ik rij ook liever elke dag een andere buslijn. Maar je hebt het gewoon te doen met het dienstenpakket dat er is. Een Almelose buschauffeur op de Enschedese stadsdienst is gewoon hopeloos onhandig omdat je dan een paar uur in de dienst (begin en eind) al vast hebt liggen en er niks anders mee kunt.quote:Onvoldoende variatie in de diensten.
Tja, ik werd laatst op weg naar en van de kantine ook wel aangeschoten door reizigers. Kost je misschien twee minuten, maar daar ga je echt niet dood aan... Op een ander moment pak je die twee minuten wel weer terug.quote:Te korte schaftpauze (schaftruimte te ver weg en/of informatievraag van klanten).
Ik kan me niet voorstellen dat er dan ineens vijf vroege diensten een late dienst worden...quote:Grote aantallen wijzigingen per wijzigingsblad zorgt voor onrustige roosters.
Dat zegt me niks, kan ik dus niet over oordelen.quote:Icoon (verplicht) is niet ingeroosterd, dus zoek het zelf (thuis) even uit.
Bedrijven waar ze daar nog wel oog voor hebben zijn erg schaars...quote:Directie en (plaatselijk) management
Directie heeft geen oog voor de noden van het personeel.
Tja, dat komt omdat hun management ze daar weer op afrekent...quote:Teammanagement is soms intolerant, weinig empathisch, dreigend, weinig deskundig, intimiderend i.p.v. zoekend naar oplossingen en/of het tonen van respect.
De politiek doet niet anders dan je aan het lijntje houdenquote:Aan het lijntje gehouden worden door de directie, nu weer met de werklijnen.
Dat is het huidige veiligheidsdenken. Elk klein ongelukje wordt tot grote proporties opgeblazen, en de burger vindt het maar schande dat daar nog geen regeltje voor bedacht is. Binnenkort mag je alleen nog goedgekeurde lucht inademen, want stel je voor dat het het zuurstofgehalte een procentje te laag is (daar zou je immers wel eens dood aan kunnen gaan, dat wil je toch niet op je geweten hebben (al is de kans < 0,00000000000000000000000001 %))quote:Stapels aan (vaak) nutteloze regelgeving die ten koste van alles wordt doorgevoerd.
Dat moet gewoon zo snel mogelijk doorgevoerd worden, desnoods door de huidige S&V-teams op te knippen en die als tweede hc meesturen.quote:Nog geen 2e hc in de late avonduren, zoals door de directie is toegezegd.
Zie mijn punt over veiligheidsdenkenquote:Protocollen (alle niveaus) zijn bepalend i.p.v. zelfdenkende en zelfbeslissende mensen.
Ken ik niet dus kan ik niet over oordelenquote:Coronel rapport (arbeidsomstandigheden) ligt in la, terwijl de werkdruk stijgt.
Dan moet er dus gewoon personeel bij.quote:Personeelstekort: zeer slechte verlofverlening op sommige standplaatsen.
Dat gebeurt bij andere vervoerders al jaren zonder problemen. Waarom zou het bij NS bij een enkele trein niet kunnen?quote:Dagelijkse dienstuitvoering
Het rijden van treinen zonder hoofdconducteur.
Blijkbaar een tekort dan, mensen aannemen dan!quote:Het regelmatig niet stellen van hoofdconducteur diensten.
Tja, als ze 3x achter elkaar te horen hebben gekregen van verschillende machinisten dat ze iets niet willen dan kan ik me voorstellen dat ze de vierde keer wat kribbiger reageren als je ook nee zegt...quote:De soms slechte behandeling door de Bijsturing (met hun eigen normen).
Zegt me niksquote:Solver draait constant. Het regelmatig veranderen in één dienst is geen uitzondering.
Voor een bus krijg je ook geen instructie. Nou snap ik dat je voor een trein iets meer moet weten bij een storing, maar ook daar zou je de niet-standaard zaken af kunnen handelen met een telefonische hulplijn. Waarom iedereen opleiden voor een defect dat eens per drie maanden voor kan komen?quote:Geen goede (her) instructie meer. Bijscholing vindt plaats op de trein door hc of mcn.
Ken ik niet, geen oordeel dusquote:De ‘Pauze Pas’ draagt bij tot slecht eten en drinken van het rijdend personeel.
Ik stel voor om dienstfietsen te gaan gebruiken ipv taxi's. Zijn altijd op tijd en rijden nooit verkeerd.quote:Slechte organisatie taxivervoer in Amsterdam.
Onbekend, dus geen oordeelquote:Veiligheid
De (schijn) veiligheid wordt gevangen in het Veiligheid Management Systeem.
Urgentie van veiligheid wordt d.m.v. een formule bepaald. Maar NS bepaalt!
Dat is echt niet alleen iets wat bij NS voorkomt. Overigens komt het smerige vaak door je eigen collega's, dus spreek die er eens op aan.quote:Rijdend materieel
Smerige en lawaaiige cabines en slecht onderhoud aan het rijdend materieel.
Kwestie van wat vaker gebruiken dan (ook 's winters) dan hebben schimmels weinig kansquote:Schimmelculturen in de airco’s.
Wat heeft een machinist met zijn knieën en heupen te doen? Die zit gewoon op zijn stoel. En wat moet een buschauffeur dan wel niet die over een slechte klinkerweg rijdt...quote:Slecht materieel in combinatie met hobbelbaanvakken, is funest voor knieën/heupen.
Tja, dat kost geld. Je kunt er ook voor zorgen dat als je ergens problemen mee hebt er wat reservemateriaal ligt, en dat als je dat gebruikt even belt zodat het aangevuld kan worden.quote:Facilitair
Geen ondersteuning voor hulpmiddelen op standplaats (zoek het maar uit).
Dat gebeurt op heel veel plekken...quote:Smerige wc’s, schoonmakers die met één emmer water de hele boel ‘schoonmaken’.
Ik ken bedrijven waar je 2x per jaar wat kunt bestellen en dan maar moet hopen dat vanuit het verre oosten het juiste geleverd wordt (als het überhaupt al komt). En anders gewoon een half jaar kunt wachten.quote:Te weinig kledingpunten die wij bovendien niet vrijelijk kunnen besteden.
Ken ik niet, dus geen oordeelquote:Airwatch; dit “beveiligingsprogramma” heeft meer nadelen dan voordelen
Ja, dat weet ik wel maar ik gebruikte de gebruikelijke term onder mensen die er minder verstand van hebben...quote:
Het stuk wat jij quote gaat over de conducteurs, niet zozeer over de machinisten.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 19:17 schreef dennistd het volgende:
Wat heeft een machinist met zijn knieën en heupen te doen? Die zit gewoon op zijn stoel. En wat moet een buschauffeur dan wel niet die over een slechte klinkerweg rijdt...
Omdat een dergelijk defect met een dergelijke instructie misschien wel veel sneller opgelost kan worden dan wanneer er eerst allerlei hulplijnen ingeschakeld moeten worden. De herinstructie is juist om dat soort weinig gebruikte kennis op peil te houden. Dit is juist in het belang van de reiziger die dan ook weer sneller door kanquote:Voor een bus krijg je ook geen instructie. Nou snap ik dat je voor een trein iets meer moet weten bij een storing, maar ook daar zou je de niet-standaard zaken af kunnen handelen met een telefonische hulplijn. Waarom iedereen opleiden voor een defect dat eens per drie maanden voor kan komen?
Dat Solver HOORT te draaien. Daar is het voor.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
Dat Solver constant draait is ook geen wonder. Alleen als er geen verstoringen zijn én al het ingeroosterde personeel op tijd bij iedere trein heeft het systeem niets te doen. In elk ander geval wel en er zijn nogal wat gevallen te bedenken dat het systeem nodig is.
Sorry? :")quote:Op dinsdag 10 januari 2017 19:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik wel maar ik gebruikte de gebruikelijke term onder mensen die er minder verstand van hebben...
Die heeft vast niet iedereen afgemaakt. En dan nog: in normaal taalgebruik heb je het over stroom, niet spanning. Als ik een lamp ophang controleer ik ook op 'de stroom' eraf is. Niemand heeft het dan over spanning... (behalve elektriciens dan). En misschien is het ook wel gewoon een beetje Twents ipv Nederlands, soms hou ik dat lastig uit elkaar.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:02 schreef dennistd het volgende:
[..]
Sorry? :")
Derde klas middelbare school dit hoor..
Maar wat heeft het 'Amsterdams Machinisten Collectief' daarmee te maken?quote:Op dinsdag 10 januari 2017 19:55 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Het stuk wat jij quote gaat over de conducteurs, niet zozeer over de machinisten.
Misschien is het wel sneller opgelost, maar waarom elke drie jaar instructie krijgen over iets dat je misschien eens in de vijf jaar daadwerkelijk meemaakt? Dan lijkt het mij efficiënter om daar een hulplijn voor op te zetten die elke week dat specifieke probleem oplost. Die weet precies wat er allemaal bij komt kijken en kan je er zo doorheen loodsen, terwijl je zelf eerst diep moet graven hoe je dat 2,5 jaar geleden ook al weer verteld was (met grote kans dat je daardoor fouten gaat maken).quote:[..]
Omdat een dergelijk defect met een dergelijke instructie misschien wel veel sneller opgelost kan worden dan wanneer er eerst allerlei hulplijnen ingeschakeld moeten worden. De herinstructie is juist om dat soort weinig gebruikte kennis op peil te houden. Dit is juist in het belang van de reiziger die dan ook weer sneller door kan
Dat zegt meer iets over de mensenquote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Die heeft vast niet iedereen afgemaakt. En dan nog: in normaal taalgebruik heb je het over stroom, niet spanning. Als ik een lamp ophang controleer ik ook op 'de stroom' eraf is. Niemand heeft het dan over spanning... (behalve elektriciens dan). En misschien is het ook wel gewoon een beetje Twents ipv Nederlands, soms hou ik dat lastig uit elkaar.
Neem je ook contact op met elke krant/website die Betuwelijn gebruiken ipv Betuweroutequote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat zegt meer iets over de mensen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |