abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_168034075
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

SPANNING
Ja, dat weet ik wel maar ik gebruikte de gebruikelijke term onder mensen die er minder verstand van hebben...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator dinsdag 10 januari 2017 @ 18:36:14 #252
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168034081
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Stroom staat niet.
Niet zo bijdehand joh :')
Degene die het iets kan jeuken weet wel hoe het zit :)

Maar in de spreektaal worden ze willekeurig gebruikt, je snapt wat er bedoeld wordt toch?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  dinsdag 10 januari 2017 @ 18:36:55 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168034092
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:35 schreef dennistd het volgende:
Ja, dat weet ik wel maar ik gebruikte de gebruikelijke term onder mensen die er minder verstand van hebben...
"prik" :P
We are shaping the future.
pi_168034095
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

SPANNING
prik :P

:')
ಠ_ಠ
  dinsdag 10 januari 2017 @ 18:38:45 #255
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_168034130
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:35 schreef dennistd het volgende:
Ja, dat weet ik wel maar ik gebruikte de gebruikelijke term onder mensen die er minder verstand van hebben...
"Ik vind jullie eigenlijk allemaal mongolen daarom ga ik maar raaskallen". Okee :P
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
pi_168034185
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Ik vind jullie eigenlijk allemaal mongolen daarom ga ik maar raaskallen". Okee :P
Ja, je moet je taalniveau aanpassen aan je publiek O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator dinsdag 10 januari 2017 @ 18:43:35 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168034208
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

"prik" :P
_O-
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_168034339
Geript van Facebook:
quote:
Amsterdam 10 januari 2017,

Verzetslijst AMK (Landelijk).

Hieronder is te lezen de voorlopige Verzetslijst die tot stand is gekomen via het uitvragen bij onze collega’s landelijk.
Let op!
Het is dus een voorlopige Verzetslijst, die morgenmiddag 11 januari 2017 aangevuld kan worden door persoonlijk hierbij aanwezig te zijn.

Dus jullie aanwezigheid is cruciaal. Kom dus allen!

Hier dus de voorlopige Verzetslijst.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan ondertussen beamen dat de nieuwe Pauzepas uitnodigt tot het eten van frieten :P
ಠ_ಠ
pi_168034496
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Stroom staat niet.
Natuurlijk wel.
Bier.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 18:59:46 #260
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_168034583
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:49 schreef Maegrim het volgende:
Geript van Facebook:

[..]

Ik kan ondertussen beamen dat de nieuwe Pauzepas uitnodigt tot het eten van frieten :P
[/quote]

De tering wat een gejank allemaal. Het staat al die mensen VRIJ in dit land om een andere baan te zoeken hoor :Y ^O^ Het is Noord-Korea niet :P
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
  dinsdag 10 januari 2017 @ 18:59:59 #261
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_168034596
en Danny ga dat quoten eens fiksen :(
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
pi_168034643
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:49 schreef Maegrim het volgende:
Geript van Facebook:

[..]

Ik kan ondertussen beamen dat de nieuwe Pauzepas uitnodigt tot het eten van frieten :P
[/quote]men noemt dat ding niet voor niets de obesipas
  dinsdag 10 januari 2017 @ 19:04:26 #263
67518 bork
Rundumhausen, Trittbrettfahrer
pi_168034711
Bombardier railtechniek in Görlitz en Bautzen blijft open:

http://www.mdr.de/sachsen(...)autzen-nach-100.html

Eerst was er nog sprake van sluiting:

http://www.dw.com/en/bomb(...)n-germany/a-37059306
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_168034985
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:49 schreef Maegrim het volgende:
Geript van Facebook:

[..]

Ik kan ondertussen beamen dat de nieuwe Pauzepas uitnodigt tot het eten van frieten :P
Moet je ook patat eten ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168035050
Alles even punt voor punt:

quote:
Diensten en roosters
Onvoldoende rust in de diensten, het is gejakker geworden.
Bedoelen ze nou de rijtijden? Die zijn echt niet krapper geworden, eerder ruimer....
quote:
Onvoldoende variatie in de diensten.
Ja, ik rij ook liever elke dag een andere buslijn. Maar je hebt het gewoon te doen met het dienstenpakket dat er is. Een Almelose buschauffeur op de Enschedese stadsdienst is gewoon hopeloos onhandig omdat je dan een paar uur in de dienst (begin en eind) al vast hebt liggen en er niks anders mee kunt.
quote:
Te korte schaftpauze (schaftruimte te ver weg en/of informatievraag van klanten).
Tja, ik werd laatst op weg naar en van de kantine ook wel aangeschoten door reizigers. Kost je misschien twee minuten, maar daar ga je echt niet dood aan... Op een ander moment pak je die twee minuten wel weer terug.
quote:
Grote aantallen wijzigingen per wijzigingsblad zorgt voor onrustige roosters.
Ik kan me niet voorstellen dat er dan ineens vijf vroege diensten een late dienst worden...
quote:
Icoon (verplicht) is niet ingeroosterd, dus zoek het zelf (thuis) even uit.
Dat zegt me niks, kan ik dus niet over oordelen.
quote:
Directie en (plaatselijk) management
Directie heeft geen oog voor de noden van het personeel.
Bedrijven waar ze daar nog wel oog voor hebben zijn erg schaars...
quote:
Teammanagement is soms intolerant, weinig empathisch, dreigend, weinig deskundig, intimiderend i.p.v. zoekend naar oplossingen en/of het tonen van respect.
Tja, dat komt omdat hun management ze daar weer op afrekent...
quote:
Aan het lijntje gehouden worden door de directie, nu weer met de werklijnen.
De politiek doet niet anders dan je aan het lijntje houden
quote:
Stapels aan (vaak) nutteloze regelgeving die ten koste van alles wordt doorgevoerd.
Dat is het huidige veiligheidsdenken. Elk klein ongelukje wordt tot grote proporties opgeblazen, en de burger vindt het maar schande dat daar nog geen regeltje voor bedacht is. Binnenkort mag je alleen nog goedgekeurde lucht inademen, want stel je voor dat het het zuurstofgehalte een procentje te laag is (daar zou je immers wel eens dood aan kunnen gaan, dat wil je toch niet op je geweten hebben (al is de kans < 0,00000000000000000000000001 %))
quote:
Nog geen 2e hc in de late avonduren, zoals door de directie is toegezegd.
Dat moet gewoon zo snel mogelijk doorgevoerd worden, desnoods door de huidige S&V-teams op te knippen en die als tweede hc meesturen.
quote:
Protocollen (alle niveaus) zijn bepalend i.p.v. zelfdenkende en zelfbeslissende mensen.
Zie mijn punt over veiligheidsdenken
quote:
Coronel rapport (arbeidsomstandigheden) ligt in la, terwijl de werkdruk stijgt.
Ken ik niet dus kan ik niet over oordelen
quote:
Personeelstekort: zeer slechte verlofverlening op sommige standplaatsen.
Dan moet er dus gewoon personeel bij.
quote:
Dagelijkse dienstuitvoering
Het rijden van treinen zonder hoofdconducteur.
Dat gebeurt bij andere vervoerders al jaren zonder problemen. Waarom zou het bij NS bij een enkele trein niet kunnen?
quote:
Het regelmatig niet stellen van hoofdconducteur diensten.
Blijkbaar een tekort dan, mensen aannemen dan!
quote:
De soms slechte behandeling door de Bijsturing (met hun eigen normen).
Tja, als ze 3x achter elkaar te horen hebben gekregen van verschillende machinisten dat ze iets niet willen dan kan ik me voorstellen dat ze de vierde keer wat kribbiger reageren als je ook nee zegt...
quote:
Solver draait constant. Het regelmatig veranderen in één dienst is geen uitzondering.
Zegt me niks
quote:
Geen goede (her) instructie meer. Bijscholing vindt plaats op de trein door hc of mcn.
Voor een bus krijg je ook geen instructie. Nou snap ik dat je voor een trein iets meer moet weten bij een storing, maar ook daar zou je de niet-standaard zaken af kunnen handelen met een telefonische hulplijn. Waarom iedereen opleiden voor een defect dat eens per drie maanden voor kan komen?
quote:
De ‘Pauze Pas’ draagt bij tot slecht eten en drinken van het rijdend personeel.
Ken ik niet, geen oordeel dus
quote:
Slechte organisatie taxivervoer in Amsterdam.
Ik stel voor om dienstfietsen te gaan gebruiken ipv taxi's. Zijn altijd op tijd en rijden nooit verkeerd.
quote:
Veiligheid
De (schijn) veiligheid wordt gevangen in het Veiligheid Management Systeem.
Urgentie van veiligheid wordt d.m.v. een formule bepaald. Maar NS bepaalt!
Onbekend, dus geen oordeel
quote:
Rijdend materieel
Smerige en lawaaiige cabines en slecht onderhoud aan het rijdend materieel.
Dat is echt niet alleen iets wat bij NS voorkomt. Overigens komt het smerige vaak door je eigen collega's, dus spreek die er eens op aan.
quote:
Schimmelculturen in de airco’s.
Kwestie van wat vaker gebruiken dan (ook 's winters) dan hebben schimmels weinig kans
quote:
Slecht materieel in combinatie met hobbelbaanvakken, is funest voor knieën/heupen.
Wat heeft een machinist met zijn knieën en heupen te doen? Die zit gewoon op zijn stoel. En wat moet een buschauffeur dan wel niet die over een slechte klinkerweg rijdt...
quote:
Facilitair
Geen ondersteuning voor hulpmiddelen op standplaats (zoek het maar uit).
Tja, dat kost geld. Je kunt er ook voor zorgen dat als je ergens problemen mee hebt er wat reservemateriaal ligt, en dat als je dat gebruikt even belt zodat het aangevuld kan worden.
quote:
Smerige wc’s, schoonmakers die met één emmer water de hele boel ‘schoonmaken’.
Dat gebeurt op heel veel plekken...
quote:
Te weinig kledingpunten die wij bovendien niet vrijelijk kunnen besteden.
Ik ken bedrijven waar je 2x per jaar wat kunt bestellen en dan maar moet hopen dat vanuit het verre oosten het juiste geleverd wordt (als het überhaupt al komt). En anders gewoon een half jaar kunt wachten.
quote:
Airwatch; dit “beveiligingsprogramma” heeft meer nadelen dan voordelen
Ken ik niet, dus geen oordeel
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168035160
Dat Solver constant draait is ook geen wonder. Alleen als er geen verstoringen zijn én al het ingeroosterde personeel op tijd bij iedere trein heeft het systeem niets te doen. In elk ander geval wel en er zijn nogal wat gevallen te bedenken dat het systeem nodig is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168035288
De universiteit van Twente krijgt 448.000 euro om te onderzoeken waarom sommige onderdelen van het spoor, zoals wissels, slecht of helemaal niet meer functioneren. Ze moeten oorzaken achterhalen en met oplossingen komen.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=260669
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168035704
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:35 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik wel maar ik gebruikte de gebruikelijke term onder mensen die er minder verstand van hebben...
[/quote]
Sorry? :")

Derde klas middelbare school dit hoor..
pi_168036038
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:17 schreef dennistd het volgende:

Wat heeft een machinist met zijn knieën en heupen te doen? Die zit gewoon op zijn stoel. En wat moet een buschauffeur dan wel niet die over een slechte klinkerweg rijdt...
Het stuk wat jij quote gaat over de conducteurs, niet zozeer over de machinisten.

quote:
Voor een bus krijg je ook geen instructie. Nou snap ik dat je voor een trein iets meer moet weten bij een storing, maar ook daar zou je de niet-standaard zaken af kunnen handelen met een telefonische hulplijn. Waarom iedereen opleiden voor een defect dat eens per drie maanden voor kan komen?
Omdat een dergelijk defect met een dergelijke instructie misschien wel veel sneller opgelost kan worden dan wanneer er eerst allerlei hulplijnen ingeschakeld moeten worden. De herinstructie is juist om dat soort weinig gebruikte kennis op peil te houden. Dit is juist in het belang van de reiziger die dan ook weer sneller door kan ;)
  dinsdag 10 januari 2017 @ 19:59:14 #270
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_168036183
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
Dat Solver constant draait is ook geen wonder. Alleen als er geen verstoringen zijn én al het ingeroosterde personeel op tijd bij iedere trein heeft het systeem niets te doen. In elk ander geval wel en er zijn nogal wat gevallen te bedenken dat het systeem nodig is.
Dat Solver HOORT te draaien. Daar is het voor.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
pi_168036266
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:43 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik wel maar ik gebruikte de gebruikelijke term onder mensen die er minder verstand van hebben...
Sorry? :")

Derde klas middelbare school dit hoor..
[/quote]
Die heeft vast niet iedereen afgemaakt. En dan nog: in normaal taalgebruik heb je het over stroom, niet spanning. Als ik een lamp ophang controleer ik ook op 'de stroom' eraf is. Niemand heeft het dan over spanning... (behalve elektriciens dan). En misschien is het ook wel gewoon een beetje Twents ipv Nederlands, soms hou ik dat lastig uit elkaar.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168036355
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:02 schreef dennistd het volgende:

[..]

Sorry? :")

Derde klas middelbare school dit hoor..
Die heeft vast niet iedereen afgemaakt. En dan nog: in normaal taalgebruik heb je het over stroom, niet spanning. Als ik een lamp ophang controleer ik ook op 'de stroom' eraf is. Niemand heeft het dan over spanning... (behalve elektriciens dan). En misschien is het ook wel gewoon een beetje Twents ipv Nederlands, soms hou ik dat lastig uit elkaar.
[/quote]
Dat zegt meer iets over de mensen
pi_168036397
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:55 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Het stuk wat jij quote gaat over de conducteurs, niet zozeer over de machinisten.
Maar wat heeft het 'Amsterdams Machinisten Collectief' daarmee te maken?
quote:
[..]

Omdat een dergelijk defect met een dergelijke instructie misschien wel veel sneller opgelost kan worden dan wanneer er eerst allerlei hulplijnen ingeschakeld moeten worden. De herinstructie is juist om dat soort weinig gebruikte kennis op peil te houden. Dit is juist in het belang van de reiziger die dan ook weer sneller door kan ;)
Misschien is het wel sneller opgelost, maar waarom elke drie jaar instructie krijgen over iets dat je misschien eens in de vijf jaar daadwerkelijk meemaakt? Dan lijkt het mij efficiënter om daar een hulplijn voor op te zetten die elke week dat specifieke probleem oplost. Die weet precies wat er allemaal bij komt kijken en kan je er zo doorheen loodsen, terwijl je zelf eerst diep moet graven hoe je dat 2,5 jaar geleden ook al weer verteld was (met grote kans dat je daardoor fouten gaat maken).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168036427
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Die heeft vast niet iedereen afgemaakt. En dan nog: in normaal taalgebruik heb je het over stroom, niet spanning. Als ik een lamp ophang controleer ik ook op 'de stroom' eraf is. Niemand heeft het dan over spanning... (behalve elektriciens dan). En misschien is het ook wel gewoon een beetje Twents ipv Nederlands, soms hou ik dat lastig uit elkaar.
Dat zegt meer iets over de mensen
[/quote]
Neem je ook contact op met elke krant/website die Betuwelijn gebruiken ipv Betuweroute :?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168036549
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:07 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat zegt meer iets over de mensen
Neem je ook contact op met elke krant/website die Betuwelijn gebruiken ipv Betuweroute :?
[/quote]
Ook dat zegt meer iets over de krant/website dan over de naam
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')