ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Maegrim kan dat vast beter vertellen, maar voor zover ik weet inderdaad deels. Het gaat om stalling voor langere tijd van de tussen-rijtuigen die voor de 9 wagenstam bedoeld zijn en tijdelijk ingekort waren tot 6 wagenstam voor de IC direct. Inmiddels zijn er een aantal stammen weer teruggebracht naar 9 en worden de rijtuigen die op de Dijksgracht stonden nog voorzien van volwielen en andere constructiewijzigingen. Daarna worden ze weer teruggeplaatst in de oorspronkelijke stam.
Ah oke, had ze in het voorbijrijden diverse malen met brandende front dan wel sluitseinen zien staan dus had de indruk dat het juist om kortere tijd ging...
Ah oke, had ze in het voorbijrijden diverse malen met brandende front dan wel sluitseinen zien staan dus had de indruk dat het juist om kortere tijd ging...
Ik kom er zelf niet, maar collega's stellen daar nieuwe stammen samen. Ook wordt opgesteld materieel regelmatig tegen de draad gezet om de accu's in leven te houden (permanent tegen de draad is niet toegestaan omdat de bovenleiding gaar is ofzo ) Ik denk dat de stammen niet op de Watergraafsmeer worden samengesteld omdat dat teveel extra verkeer veroorzaakt, er mag maar 1 beweging tegelijk gegeven worden waardoor je soms al een half uur moet wachten op een rijweg
Ik was dus 1 van de gelukkigen die deze nacht leeg mat ritjes mocht maken.
Er werd 2x icm voorgebracht in rotterdam die onder de kap gesplitst werden. Het ene stel ging een slag Dordrecht maken en ik ging met het andere stel een slag Gouda doen.
Bij terugkomst moest ik het andere stel opwachten combineren en beide stellen weer afrangereN maar toen ging de telefoon: het stel voor dordt had op de terugweg een kabel geraakt van de werkzaamheden bij Rotterdam Zuid en stond daar nu dus stil of ik het andere stel z.s.m. af solo af wilde rangeren want die stond al veilig
Ben ik toch blij dat ik met de auto naar werk ben gegaan en niet met de trein
Afijn collega gesproken. Bleek iets anders te zitten. De werklui hadden een kabel geraakt waardoor er een brandmelding getriggerd werd en hij dus bij Rotterdam zuid voor een roos sein kwam te staan. Heeft er uiteindelijk een uur gestaan.
En was maar wat blij dat ik niet met de motor was want onderweg naar huis 3 aanrijdingen en een alcoholcontrole tegengekomen
Op zaterdag 7 januari 2017 06:20 schreef Salatrel het volgende: Afijn collega gesproken. Bleek iets anders te zitten. De werklui hadden een kabel geraakt waardoor er een brandmelding getriggerd werd en hij dus bij Rotterdam zuid voor een roos sein kwam te staan. Heeft er uiteindelijk een uur gestaan.
En was maar wat blij dat ik niet met de motor was want onderweg naar huis 3 aanrijdingen en een alcoholcontrole tegengekomen
Maar tijdens het rijden wel mooi de sneeuwval kunnen volgen of niet?
Volgende week nieuwjaarsrondje Heb de hele dag aan het boekje gewerkt, en het begint nu ergens op te lijken Het gaat echt super tof worden, hebben we er allemaal zin in? Ik wel
Op zaterdag 7 januari 2017 21:17 schreef Dr_Flash het volgende: Volgende week nieuwjaarsrondje Heb de hele dag aan het boekje gewerkt, en het begint nu ergens op te lijken Het gaat echt super tof worden, hebben we er allemaal zin in? Ik wel
Dus. Vandaag was het weer een pestbende op het spoor door ijzel op de bovenleiding. De wegen was het misschien nog een groter drama, met meer dan 350 ongevallen op A-wegen en nog steeds tellende. Kennis van mij stond op Vlaardingen Oost, eerste trein van de dag naar Rotterdam was de planning. Trein gestrand tussen Vlaardingen Centrum en Oost door ijzel, dus +30. Waardoor we de Benelux gingen missen, maar door een stukje HSL tussen Leuven en Luik te pakken, in Luik weer op schema waren. Verder hebben wij bijna heel de dag voor de problemen uit gereden: Achter ons 3x een defecte trein en 2x een beschadigde bovenleiding. Maar wij hadden geen problemen.
Na het eten nabij Brussel Zuid, kwamen we weer op het station. Benelux van 18:45 stond als afgeschaft. NMBS-app wist van niks, maar voor de zekerheid maar de IC naar Antwerpen genomen van 18:28, 2 CityRail-stellen, om daar - indien nodig - de stoptrein naar Roosendaal te nemen. Normaal zijn dat 2 Desiro's, maar wij konden gelukkig nog zitten. Even de klantendienst van de NMBS via Twitter aangesproken, maar die waren overtuigd dat de Benelux tot Roosendaal gewoon reed (wegens werkzaamheden bij Rotterdam Blaak werd hij opgeheven), maar ging het naar de backoffice doorgeven, dat de borden op Zuid aangaven dat de trein afgeschaft was. Onderweg de NMBS-app even in de gaten gehouden: Trein zou gewoon onderweg zijn, maar dan vertraagd met een minuut of 8. In Antwerpen was de vertraging al ingelopen, en kwam er vrij snel controle. Personeel maar eens vragen waarom de trein afgeschaft was, maar toch ging rijden. Personeel was nog verbaasder als ons, want de trein was gewoon klaar om te rijden, dus van afschaffen was geen reden. Personeel vond dat de trein vanuit het Brussels Gewest al zo rustig was, en snapte nu dus dat dit de oorzaak was... Hoe bedoel je, duidelijke communicatie.
Op zaterdag 7 januari 2017 21:53 schreef Dr_Flash het volgende: Gast hou eens op met die zelfkastijding Blijf gewoon thuis als dat geadviseerd wordt
Eerst al glibberend met de fiets door Zwijndrecht, ja. Maar uiteindelijk met een vertraging van 0 minuten weer thuis gekomen, en enkel het reisplan tot Luik veranderd. Roosendaal-Antwerpen met een Benelux later, en dan via Leuven en de HSL naar Luik ipv via Hasselt. En daarna via Marloie-Namen-Mons-Brussel. Maar dat Mons, wat al jáááren in verbouwing is, schiet ook geen tering op.
zaterdag 14 jan 9:000 (dat betekent UITERLIJK 9:00 aanwezig of we vertrekken zonder je ) in Arnhem Centraal.
Opstappen in Amsterdam of Utrecht wordt ook getolereerd. Ik denk dat het Utrecht wordt voor mij. Met de NS-snelbus Zwijndrecht > Rotterdam Alexander (want geen treinen door Blaak ivm de werkzaamheden) en door naar Utrecht met de trein.
Opstappen in Amsterdam of Utrecht wordt ook getolereerd. Ik denk dat het Utrecht wordt voor mij. Met de NS-snelbus Zwijndrecht > Rotterdam Alexander (want geen treinen door Blaak ivm de werkzaamheden) en door naar Utrecht met de trein.
Opstappen in Amersfoort of Lelystad wordt echter subiet bestraft
Opstappen in Amsterdam of Utrecht wordt ook getolereerd. Ik denk dat het Utrecht wordt voor mij. Met de NS-snelbus Zwijndrecht > Rotterdam Alexander (want geen treinen door Blaak ivm de werkzaamheden) en door naar Utrecht met de trein.
Binnenlands in ICE hebben we toeslag nodig? Of niet ivm internationaal kaartje?
Op zaterdag 7 januari 2017 21:17 schreef Dr_Flash het volgende: Volgende week nieuwjaarsrondje Heb de hele dag aan het boekje gewerkt, en het begint nu ergens op te lijken Het gaat echt super tof worden, hebben we er allemaal zin in? Ik wel
Maar ik heb het ticket voor de buitenlandse reis niet bij me, tenzij Greavy ook in Utrecht opstapt .
"Ik reis met een groep, degene met de tickets voor het internationale deel van de reis stapt pas in Arnhem op."
Ik twijfel nog of ik in Utrecht of in Arnhem opstap. Ik moet op hetzelfde moment van huis, maar als ik via Utrecht reis heb ik een kortere overstap (10 min ipv 30 min).
HSL 203 102 + Ethanoltrein 7 Augustus 2016 - HSLL 203 102 met een lange Ethanoltrein vertrekt hier bij de Vopak Welplaatweg in de Botlek naar emplacement Botlek.
LC 1506 + ketelwagen 22 Oktober 2016 - Locon plaatste op 22 oktober 2016 één ketelwagen bij de Shell spoorpoort 7 in Pernis met de fraai oranje bestickerde G1206 1506.
België heeft treinen die van Charleroi-Sud naar Charleroi-Sud rijden. "Welkom in de L-trein met eindhalte Charleroi-Sud. Deze trein zal halteren te ..." hoor je dan in Charleroi-Sud
Het gezeur rond het keerspoor Kersenboogerd is weer bezig, met name één persoon die "langs" het spoor woont (en bij de D66 zit). Wat voor hem problemen zijn: - Verlichting in de trein wordt niet altijd uitgezet; Dit schaadt zijn privacy (ondanks dat is de trein leeg op een machinist en conducteur na) - De trein stopt soms wel 50 meter voor het stootjuk, waardoor de trein bij hem "voor huis" staat. Dit is alleen bij een los stel, als het een dubbel stel is, heeft hij daar vrijwel altijd last van. Dat bederft zijn uitzicht (die er anders toch niet veel is). - Elke keer een trillend huis door passerende treinen
En altijd dezelfde die klaagt, elke dag weer. Meerdere keren. Dankzij deze vent heeft de Sprinter Hoofddorp - Hoorn Kersenboogerd ook al wat afwijkingen in de dienstregeling gehad: - Na aankomst Kersenboogerd leeg terug naar Hoorn, en na een kwartier weer terug naar Kersenboogerd - Helemaal niet meer stoppen in Kersenboogerd - Spits-IC van/naar Enkhuizen niet in Kersenboogerd laten stoppen om meer ruimte te maken voor de sprinter aan het perron Maar nu keren ze weer op het keerspoor, en het gezeur is nog steeds niet gestopt. Want ja, als je geen fatsoenlijk leven hebt, dan ga je toch heel de dag de treinen in de gaten houden, of ze wel juist stoppen?
Op zondag 8 januari 2017 21:28 schreef greavy het volgende: Het gezeur rond het keerspoor Kersenboogerd is weer bezig, met name één persoon die "langs" het spoor woont (en bij de D66 zit). Wat voor hem problemen zijn: - Verlichting in de trein wordt niet altijd uitgezet; Dit schaadt zijn privacy (ondanks dat is de trein leeg op een machinist en conducteur na) - De trein stopt soms wel 50 meter voor het stootjuk, waardoor de trein bij hem "voor huis" staat. Dit is alleen bij een los stel, als het een dubbel stel is, heeft hij daar vrijwel altijd last van. Dat bederft zijn uitzicht (die er anders toch niet veel is). - Elke keer een trillend huis door passerende treinen
En altijd dezelfde die klaagt, elke dag weer. Meerdere keren. Dankzij deze vent heeft de Sprinter Hoofddorp - Hoorn Kersenboogerd ook al wat afwijkingen in de dienstregeling gehad: - Na aankomst Kersenboogerd leeg terug naar Hoorn, en na een kwartier weer terug naar Kersenboogerd - Helemaal niet meer stoppen in Kersenboogerd - Spits-IC van/naar Enkhuizen niet in Kersenboogerd laten stoppen om meer ruimte te maken voor de sprinter aan het perron Maar nu keren ze weer op het keerspoor, en het gezeur is nog steeds niet gestopt. Want ja, als je geen fatsoenlijk leven hebt, dan ga je toch heel de dag de treinen in de gaten houden, of ze wel juist stoppen?
Gvd, kan zulks kutvolk niet gewoon aan het werk van ofzo?
Op zondag 8 januari 2017 17:35 schreef Peterselieman het volgende: Er komt extra geld om van de onbewaakte spoorwegovergangen af te komen. De stas wil dat ook provincies en gemeenten mee gaan betalen.
Op zondag 8 januari 2017 21:28 schreef greavy het volgende: Het gezeur rond het keerspoor Kersenboogerd is weer bezig, met name één persoon die "langs" het spoor woont (en bij de D66 zit). Wat voor hem problemen zijn: - Verlichting in de trein wordt niet altijd uitgezet; Dit schaadt zijn privacy (ondanks dat is de trein leeg op een machinist en conducteur na) - De trein stopt soms wel 50 meter voor het stootjuk, waardoor de trein bij hem "voor huis" staat. Dit is alleen bij een los stel, als het een dubbel stel is, heeft hij daar vrijwel altijd last van. Dat bederft zijn uitzicht (die er anders toch niet veel is). - Elke keer een trillend huis door passerende treinen
En altijd dezelfde die klaagt, elke dag weer. Meerdere keren. Dankzij deze vent heeft de Sprinter Hoofddorp - Hoorn Kersenboogerd ook al wat afwijkingen in de dienstregeling gehad: - Na aankomst Kersenboogerd leeg terug naar Hoorn, en na een kwartier weer terug naar Kersenboogerd - Helemaal niet meer stoppen in Kersenboogerd - Spits-IC van/naar Enkhuizen niet in Kersenboogerd laten stoppen om meer ruimte te maken voor de sprinter aan het perron Maar nu keren ze weer op het keerspoor, en het gezeur is nog steeds niet gestopt. Want ja, als je geen fatsoenlijk leven hebt, dan ga je toch heel de dag de treinen in de gaten houden, of ze wel juist stoppen?
Vandaag bracht ik een bezoekje aan het zuiden des lands om hier de nieuwe Arriva FLIRT's te aanschouwen. Tot mijn grote verbazing kwam er in Maastricht Randwyck plotseling een combinatie van twee klassieke motorstellen voorrijden als stoptrein van Luik naar Maastricht.
Terwijl de NMBS MS66-stellen 631 en 638 net aangekomen zijn vertrekt Arriva FLIRT3 463 'Bonnefantenmuseum' als stoptrein 32449 naar Maastricht Randwyck. Het stel rijdt als 'S2', de naam die de van oorsprong Britse vervoerder naar voorbeeld van Duits moederbedrijf DB aan de stoptrein Roermond - Maastricht Randwyck gegeven heeft.
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 09-01-2017 05:33:56 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 8 januari 2017 21:28 schreef greavy het volgende: Het gezeur rond het keerspoor Kersenboogerd is weer bezig, met name één persoon die "langs" het spoor woont (en bij de D66 zit). Wat voor hem problemen zijn: - Verlichting in de trein wordt niet altijd uitgezet; Dit schaadt zijn privacy (ondanks dat is de trein leeg op een machinist en conducteur na) - De trein stopt soms wel 50 meter voor het stootjuk, waardoor de trein bij hem "voor huis" staat. Dit is alleen bij een los stel, als het een dubbel stel is, heeft hij daar vrijwel altijd last van. Dat bederft zijn uitzicht (die er anders toch niet veel is). - Elke keer een trillend huis door passerende treinen
En altijd dezelfde die klaagt, elke dag weer. Meerdere keren. Dankzij deze vent heeft de Sprinter Hoofddorp - Hoorn Kersenboogerd ook al wat afwijkingen in de dienstregeling gehad: - Na aankomst Kersenboogerd leeg terug naar Hoorn, en na een kwartier weer terug naar Kersenboogerd - Helemaal niet meer stoppen in Kersenboogerd - Spits-IC van/naar Enkhuizen niet in Kersenboogerd laten stoppen om meer ruimte te maken voor de sprinter aan het perron Maar nu keren ze weer op het keerspoor, en het gezeur is nog steeds niet gestopt. Want ja, als je geen fatsoenlijk leven hebt, dan ga je toch heel de dag de treinen in de gaten houden, of ze wel juist stoppen?
Dat er uiteindelijk ook nog zoveel toe wordt gegeven aan zo'n pipo.
Nou ben ik wel benieuwd waar die woont dan.. Want nergens zit er minder dan 20 meter tussen de trein en een huis bij dat keerspoortje.. En dan hebben we het nog niet gehad over de bomen die er staan.
Rangeerterrein? Het is niet meer dan een kopspoortje waar een trein op keert....
Waarop de hele dag continue kopgemaakt wordt (door NS-personeel dat zich ook nog eens niet aan de instructies houdt). Dat is effectief gewoon een rangeerterrein die achteraf in een woonwijk is aangelegd.
Kun je als treinenfapper wel klagen dat die man loopt te klagen (namens de wijk), maar dat is nogal Je weet van tevoren dat dat gaat gebeuren.
Waarop de hele dag continue kopgemaakt wordt (door NS-personeel dat zich ook nog eens niet aan de instructies houdt). Dat is effectief gewoon een rangeerterrein die achteraf in een woonwijk is aangelegd.
Kun je als treinenfapper wel klagen dat die man loopt te klagen (namens de wijk), maar dat is nogal Je weet van tevoren dat dat gaat gebeuren.
Waarop de hele dag continue kopgemaakt wordt (door NS-personeel dat zich ook nog eens niet aan de instructies houdt). Dat is effectief gewoon een rangeerterrein die achteraf in een woonwijk is aangelegd.
Kun je als treinenfapper wel klagen dat die man loopt te klagen (namens de wijk), maar dat is nogal Je weet van tevoren dat dat gaat gebeuren.
Ik heb een slordige 20 jaar langs een spoorlijn gewoond waar zware goederentreinen en in het begin nog de oude diesel drietjes overheen reden. Dat wisten we toen we er kwamen wonen en de spoorlijn was dan uiteraard ook een reden voor waardevermindering van de betreffende woning. De eerste paar dagen was het even wennen en daarna hoorden we ze niet meer. Toen was het vooral het bezoek dat dan de treinen opmerkte.
Het verhaal van deze man en deze wijk is een typisch Not In My Backyard-verhaal. Die spoorlijn ligt er inmiddels al ruim 100 jaar, als het niet meer is, dus tenzij je over de 100 bent, wist je prima dat er treinen op dat spoor zouden rijden of rangeren. Daar kies je voor om dan in de buurt van die spoorlijn te gaan wonen. Inmiddels is het tijdperk van de echte zware treinstellen over en rijden er lichte sprintertjes. Als je dus in een verbeterde situatie al overlast ziet, dan lijkt het mij verstandig om te gaan verhuizen naar een plek ver weg van treinen of andere hinder.
Ik had er graag bij willen zijn volgende week, maar was allemaal lastig met vrij en werkweekend enzo. Gelukkig dit weekeinde wel vrij en mooi een stuk Kusttram kunnen doen.
Wat is de route die jullie nu gaan doen komend weekeinde? Ik heb het topic niet echt goed bijgehouden de laatste tijd..
Op zondag 8 januari 2017 23:58 schreef MTL het volgende: Het verhaal van deze man en deze wijk is een typisch Not In My Backyard-verhaal. Die spoorlijn ligt er inmiddels al ruim 100 jaar, als het niet meer is, dus tenzij je over de 100 bent, wist je prima dat er treinen op dat spoor zouden rijden of rangeren.
Die vent klaagt niet dat er daar treinen voorbij rijden.
Kersenboogerd is geopend in 1983 (dan ga ik er even vanuit dat daar dus al een woonwijk lag, danwel gepland is). Keerspoor is pas in 1993 aangelegd. Dus die 100 jaar is een beetje een dooddoener. Je weet van tevoren als gemeente/NS/whatever dat er gezeik komt als je dan dat keerspoor intensief gaat gebruiken.
Dat keerspoor zal in die tijd dan ongetwijfeld aangelegd zijn met toestemming van de gemeente Hoorn. Daar is gewoon een inspraakprocedure voor. Als er gegronde bezwaren zouden zijn geweest, was dat keerspoortje er nu niet.
Edit: en nogmaals, heb je overlast van de trein, dan moet je simpelweg niet naast het spoor gaan wonen. Het gaat er bij mij niet in dat een langzaam rijdende trein die tot het stilste materieel behoort zoveel meer overlast veroorzaakt dan zeg maar acht bakken VIRM naar Enkhuizen v.v.. Dan ben je je niet aan de daadwerkelijke overlast aan het ergeren, maar aan het feit dát het gebeurd. Zodra dat het geval is, dan moet je gewoon verhuizen. Wat er dan ook voor oplossing komt, het zal nooit genoeg zijn.
[ Bericht 54% gewijzigd door MTL op 09-01-2017 00:15:56 ]
Op zondag 8 januari 2017 22:43 schreef Mr_Klaasje het volgende: Nou ben ik wel benieuwd waar die woont dan.. Want nergens zit er minder dan 20 meter tussen de trein en een huis bij dat keerspoortje.. En dan hebben we het nog niet gehad over de bomen die er staan.
Dit is vanuit zijn tuin, als de trein te vroeg stopt.
Rijdt de trein zijn tuin net voorbij, gaat hij ook klagen, want dan zijn er wel andere oorzaken die niet juist zijn. Ben inmiddels geblokkeerd op FB door die gast. Wim Mul uit Hoorn kan je wel eens zoeken, heel zijn FB staat vol met alleen dit geklaag.
Op maandag 9 januari 2017 00:00 schreef Bitlord het volgende: Ik had er graag bij willen zijn volgende week, maar was allemaal lastig met vrij en werkweekend enzo. Gelukkig dit weekeinde wel vrij en mooi een stuk Kusttram kunnen doen.
Wat is de route die jullie nu gaan doen komend weekeinde? Ik heb het topic niet echt goed bijgehouden de laatste tijd..
Op maandag 9 januari 2017 09:09 schreef Dr_Flash het volgende: Vandaag zelfs excuses voor de drukte in de te korte trein. De machinist heeft er een Melding van gemaakt. Tsja, meer kan hij ook niet doen natuurlijk
hij had hem kunnen laten staan i.v.m. gevaar voor reizigers
Dit is vanuit zijn tuin, als de trein te vroeg stopt. [ afbeelding ]
Rijdt de trein zijn tuin net voorbij, gaat hij ook klagen, want dan zijn er wel andere oorzaken die niet juist zijn. Ben inmiddels geblokkeerd op FB door die gast. Wim Mul uit Hoorn kan je wel eens zoeken, heel zijn FB staat vol met alleen dit geklaag.
Er is opzich niks mis mee om die trein gewoon tot het juk door te rijden. Maar redenen als privacy zijn echt grote flauwekul. En dan dat over interieurverlichting die aanblijft hij zou juist blij moeten zijn want met name als het donker is wordt het veel lastiger om vanuit een verlichte trein zijn tuin/huis/etc. in te kijken.
Dit is vanuit zijn tuin, als de trein te vroeg stopt. [ afbeelding ]
Rijdt de trein zijn tuin net voorbij, gaat hij ook klagen, want dan zijn er wel andere oorzaken die niet juist zijn. Ben inmiddels geblokkeerd op FB door die gast. Wim Mul uit Hoorn kan je wel eens zoeken, heel zijn FB staat vol met alleen dit geklaag.
Ik word een beetje zenuwachtig, het is al bijna. Wat nemen jullie eigenlijk mee, een koffer, een rugzak?
Ik neem gewoon een normaal formaat rugtas mee, afgelopen jaren altijd gedaan. Ook de vorige tweedaagse reis paste dat gewoon. En in geval van nood heb ik altijd nog een grotere van 30L.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik neem gewoon een normaal formaat rugtas mee, afgelopen jaren altijd gedaan. Ook de vorige tweedaagse reis paste dat gewoon. En in geval van nood heb ik altijd nog een grotere van 30L.
Ja, wat moet je allemaal mee dan? 1 setje schone kleren, een toilettas, een lader voor je telefoon, extra accu voor je camera. Dat zou je bij wijze van spreken ook in de zakken van een fatsoenlijke winterjas kwijt kunnen.