abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_168155828
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 11:32 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat geeft dat voor zekerheid?
dat het niet ontzettend akward gaat zijn als je een handje vast wil houden?
  zondag 15 januari 2017 @ 20:05:32 #52
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_168172100
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 00:38 schreef airportmadness het volgende:

[..]

Meestal zijn die Ryanair vluchtjes max 2 uur. Dan kan je toch wel even zonder elkaar? Snap ook niet dat mensen er tegenwoordig nog vanuit gaan dat je altijd naar elkaar komt te zitten.
Bij lange vluchten heb ik liever een lege stoel naast me dan een bekende met wie ik vlieg.

Dat terzijde, ik snap best wel dat een gemiddelde passagier welke 1 x per jaar lang en misschien 2 citytrip per jaar maakt het wel zo leuk vindt om naast elkaar te zitten, je gaat immers samen op pad.

Luchtvaartmaatschappijen maken van dat gegeven natuurlijk dankbaar gebruik, in principe kom je wel naast elkaar te zitten wanneer je de boeking onder n reserveringsnummer maakt, echter het toewijzen van stoelen in een vliegtuig gebeurd bij elke luchtvaartmaatschappij welke kosten berekend voor een stoel volgens een vast patroon, dat patroon kan echter onderbroken worden door mensen welke vooraf al de moeite hebben genomen om een stoel te reserveren en daarvoor te betalen, dan gaat het patroon nog steeds verder maar kom je dus niet naast elkaar.

Wat ik erger vindt is dat zelfs een maatschappij zoals TAP is overgegaan tot het automatisch toewijzen van stoelen als je online incheckt, je kan niet kosteloos een andere stoel krijgen. Ik snap best dat je hier op korte termijn wat extra inkomsten op kan genereren, maar voor mij is het duidelijk dat ik de 2x per jaar dat ik naar Portugal moet geen enkele reden meer heb om TAP te verkiezen boven een Easyjet of Ryanair, daar zal men zich nog lelijk op verkijken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_168175248
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 20:05 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bij lange vluchten heb ik liever een lege stoel naast me dan een bekende met wie ik vlieg.

Dat terzijde, ik snap best wel dat een gemiddelde passagier welke 1 x per jaar lang en misschien 2 citytrip per jaar maakt het wel zo leuk vindt om naast elkaar te zitten, je gaat immers samen op pad.

Luchtvaartmaatschappijen maken van dat gegeven natuurlijk dankbaar gebruik, in principe kom je wel naast elkaar te zitten wanneer je de boeking onder n reserveringsnummer maakt, echter het toewijzen van stoelen in een vliegtuig gebeurd bij elke luchtvaartmaatschappij welke kosten berekend voor een stoel volgens een vast patroon, dat patroon kan echter onderbroken worden door mensen welke vooraf al de moeite hebben genomen om een stoel te reserveren en daarvoor te betalen, dan gaat het patroon nog steeds verder maar kom je dus niet naast elkaar.

Wat ik erger vindt is dat zelfs een maatschappij zoals TAP is overgegaan tot het automatisch toewijzen van stoelen als je online incheckt, je kan niet kosteloos een andere stoel krijgen. Ik snap best dat je hier op korte termijn wat extra inkomsten op kan genereren, maar voor mij is het duidelijk dat ik de 2x per jaar dat ik naar Portugal moet geen enkele reden meer heb om TAP te verkiezen boven een Easyjet of Ryanair, daar zal men zich nog lelijk op verkijken.
de koffie? :+
  zondag 15 januari 2017 @ 22:10:25 #54
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_168177134
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 20:05 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bij lange vluchten heb ik liever een lege stoel naast me dan een bekende met wie ik vlieg.

Dat terzijde, ik snap best wel dat een gemiddelde passagier welke 1 x per jaar lang en misschien 2 citytrip per jaar maakt het wel zo leuk vindt om naast elkaar te zitten, je gaat immers samen op pad.

Luchtvaartmaatschappijen maken van dat gegeven natuurlijk dankbaar gebruik, in principe kom je wel naast elkaar te zitten wanneer je de boeking onder n reserveringsnummer maakt, echter het toewijzen van stoelen in een vliegtuig gebeurd bij elke luchtvaartmaatschappij welke kosten berekend voor een stoel volgens een vast patroon, dat patroon kan echter onderbroken worden door mensen welke vooraf al de moeite hebben genomen om een stoel te reserveren en daarvoor te betalen, dan gaat het patroon nog steeds verder maar kom je dus niet naast elkaar.

Wat ik erger vindt is dat zelfs een maatschappij zoals TAP is overgegaan tot het automatisch toewijzen van stoelen als je online incheckt, je kan niet kosteloos een andere stoel krijgen. Ik snap best dat je hier op korte termijn wat extra inkomsten op kan genereren, maar voor mij is het duidelijk dat ik de 2x per jaar dat ik naar Portugal moet geen enkele reden meer heb om TAP te verkiezen boven een Easyjet of Ryanair, daar zal men zich nog lelijk op verkijken.
Tenzij ze juist op de infrequente vlieger gokken die normaal met Ryanair gaat en die het sowieso al normaal vindt om voor een gekozen stoel te betalen.
Weihnachtsbaumschmuckausstattungsspezialgeschaeft
  zondag 15 januari 2017 @ 22:23:24 #55
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_168177752
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 22:10 schreef MCH het volgende:

[..]

Tenzij ze juist op de infrequente vlieger gokken die normaal met Ryanair gaat en die het sowieso al normaal vindt om voor een gekozen stoel te betalen.
In het geval van TAP heeft deze nogal last van die Ryanair en Easyjets van deze wereld waardoor de tarieven erg naar beneden bijgesteld moeten worden voor vluchten binnen Europa.

Men probeert op deze manier extra inkomsten te genereren, en ik snap dat dat nodig is, maar het zal nu net de passagier die juist wat vaker vliegt over de streep trekken om dan maar helemaal budget te gaan.
Zeker omdat TAP ook de Star Alliance leden met een Gold of nog hogere status voor een stoel laten betalen, en een maatschappij moet het nu net hebben van de frequent flyers.
Die 3 uur ga ik overleven, TAP zelf gaat het niet redden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 15 januari 2017 @ 22:47:20 #56
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_168178783
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 22:23 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

In het geval van TAP heeft deze nogal last van die Ryanair en Easyjets van deze wereld waardoor de tarieven erg naar beneden bijgesteld moeten worden voor vluchten binnen Europa.

Men probeert op deze manier extra inkomsten te genereren, en ik snap dat dat nodig is, maar het zal nu net de passagier die juist wat vaker vliegt over de streep trekken om dan maar helemaal budget te gaan.
Zeker omdat TAP ook de Star Alliance leden met een Gold of nog hogere status voor een stoel laten betalen, en een maatschappij moet het nu net hebben van de frequent flyers.
Die 3 uur ga ik overleven, TAP zelf gaat het niet redden.
Zo zijn er inderdaad nog wel meer maatschappijen in Europa die het niet meer gaan redden als ze zelfstandig blijven.
  zondag 15 januari 2017 @ 22:58:06 #57
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_168179193
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 22:47 schreef airportmadness het volgende:

[..]

Zo zijn er inderdaad nog wel meer maatschappijen in Europa die het niet meer gaan redden als ze zelfstandig blijven.
Je roept iets wat de baas van Ryanair tien jaar geleden ook al riep en wat is er ondertussen op de fles gegaan? Heel weinig!
Weihnachtsbaumschmuckausstattungsspezialgeschaeft
  zondag 15 januari 2017 @ 23:04:34 #58
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_168179381
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 22:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Je roept iets wat de baas van Ryanair tien jaar geleden ook al riep en wat is er ondertussen op de fles gegaan? Heel weinig!
Er zijn toch wel een aantal maatschappijen op de fles gegaan, een aantal die overleven omdat ze zijn opgekocht en zo zijn er nog een aantal die door de staat gesponsord worden en daardoor toch nog in de lucht zijn.
pi_168179916
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 22:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Je roept iets wat de baas van Ryanair tien jaar geleden ook al riep en wat is er ondertussen op de fles gegaan? Heel weinig!
mwah, je hebt inmiddels toch wel een paar blokken. Half centraal europa zit sowieso al bij Lufthansa in de groep.

Als je ook fussies mee pikt is er heel veel veranderd.
pi_168180090
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

mwah, je hebt inmiddels toch wel een paar blokken. Half centraal europa zit sowieso al bij Lufthansa in de groep.

Als je ook fussies mee pikt is er heel veel veranderd.
Dat Lufthansa na al die stakingen nog niet op de fles is gegaan verbaast me dan wel weer.
  maandag 16 januari 2017 @ 20:34:45 #61
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_168203173
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:28 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat Lufthansa na al die stakingen nog niet op de fles is gegaan verbaast me dan wel weer.
De Lufthanse groep is heel groot en daardoor ook heel sterk. Swiss, Austrian, Brussels Airlines, Germanwings, Eurowings (en nog wat kleinere lokale maatschappijen) en de helft van Sunexpress behoren ook tot het vliegende deel van de Lufthansa groep.
Daarnaast werkt de politiek in Duitsland behoorlijk mee om andere maatschappijen, lees de Emirates van deze wereld niet zonder meer toegang te geven op de Duitse markt waardoor de marktpositie wel goed kan blijven bestaan.

Lufthansa snapt heel goed welke markten er zijn en is in alle markten ook aanwezig en kan daardoor marktaandeel behouden en zelfs terugwinnen. Naast het feit dat ze ook in de techniek, catering en vluchtopleiding actief zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 16 januari 2017 @ 20:41:25 #62
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168203476
Conservatieve thuismarkt ook. Amper Nederlanders die sowieso KLM vliegen, genoeg Duitsers die alleen Lufthansa vliegen. Met name zakelijk zijn er veel passagiers die Airberlin bijvoorbeeld niet eens als volwaardig alternatief zien.
Die Scheie bleibt gleich, nur die Fliegen ndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_168228972
Ik ben aan het zoeken voor een ticket naar Australie in Juli.
Nu zie ik tijdens het zoeken ook tickets voorbijkomen van Thai Airways, met overstap in Bangkok.
Is dat wat ? Thai Airways ?
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:51:10 #64
62913 Blik
The one and Only!
pi_168230152
Vraagje voor ervarings deskundigen. Ben op zoek naar tickets naar Zanzibar, en heb een zeer voordelig ticket gevonden met Emirates (<500 euro p.p.). Nadeel is, overstap van 20 uur op Dubai Airport. Kan wel op de heenweg slapen in het vliegtuig, hele dag in Dubai zijn en dan 's avonds weer richting vliegveld gaan

Regelt Emirates nog bepaalde zaken voor mensen met een dergelijke overstap?
pi_168230188
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:18 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik ben aan het zoeken voor een ticket naar Australie in Juli.
Nu zie ik tijdens het zoeken ook tickets voorbijkomen van Thai Airways, met overstap in Bangkok.
Is dat wat ? Thai Airways ?
Meer dan prima.
Al heb ik geen ervaring met de econ.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_168230244
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:51 schreef Blik het volgende:
Vraagje voor ervarings deskundigen. Ben op zoek naar tickets naar Zanzibar, en heb een zeer voordelig ticket gevonden met Emirates (<500 euro p.p.). Nadeel is, overstap van 20 uur op Dubai Airport. Kan wel op de heenweg slapen in het vliegtuig, hele dag in Dubai zijn en dan 's avonds weer richting vliegveld gaan

Regelt Emirates nog bepaalde zaken voor mensen met een dergelijke overstap?
Als er geen kortere overstap mogelijk is, hotel en transfer.

https://www.emirates.com/(...)t/dubai-connect.aspx
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:37:25 #67
62913 Blik
The one and Only!
pi_168231847
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:53 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Als er geen kortere overstap mogelijk is, hotel en transfer.

https://www.emirates.com/(...)t/dubai-connect.aspx
Alternatief is via Dar es Salaam, dus met extra overstap. Maar, wel relaxte service hoor. Zelfs hotel met zwembad zie ik
pi_168237125
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Alternatief is via Dar es Salaam, dus met extra overstap. Maar, wel relaxte service hoor. Zelfs hotel met zwembad zie ik
Is er echt geen kortere overstap mogelijk? Want de service is dus alleen beschikbaar als de kortste connectie niet beschikbaar is, niet als je zelf bewust een langere overstap boekt omdat dit goedkoper is.

Het lijkt mij bijna ondenkbaar dat je niet naar ZNZ kan met een snellere connectie dus ik zou dit wel even goed checken... Daarnaast vliegt alleen flydubai vanaf DXB naar ZNZ, dus ik zou even kijken of het een codeshare is of wat je precieze vluchtnummers zijn. Want als je een flydubai vluchtnummer hebt op de tweede vlucht kan je hier misschien ook geen gebruik van maken.
Jack does it in real time...
  woensdag 18 januari 2017 @ 09:38:39 #69
62913 Blik
The one and Only!
pi_168238585
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 04:26 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Is er echt geen kortere overstap mogelijk? Want de service is dus alleen beschikbaar als de kortste connectie niet beschikbaar is, niet als je zelf bewust een langere overstap boekt omdat dit goedkoper is.

Het lijkt mij bijna ondenkbaar dat je niet naar ZNZ kan met een snellere connectie dus ik zou dit wel even goed checken... Daarnaast vliegt alleen flydubai vanaf DXB naar ZNZ, dus ik zou even kijken of het een codeshare is of wat je precieze vluchtnummers zijn. Want als je een flydubai vluchtnummer hebt op de tweede vlucht kan je hier misschien ook geen gebruik van maken.
Goede punten, ga ik even uitzoeken. Maar er gaat maar 1 vlucht per dag naar Zanzibar voor zover ik weet. Dus die 20 uur is wel de enige optie. Maar van die codeshare ga ik even uitzoeken,
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 09:54:13 #70
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168238831
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Goede punten, ga ik even uitzoeken. Maar er gaat maar 1 vlucht per dag naar Zanzibar voor zover ik weet. Dus die 20 uur is wel de enige optie. Maar van die codeshare ga ik even uitzoeken,
Emirates heeft 1 vlucht p.d. Dubai - Zanzibar, maar 2 vluchten Amsterdam - Dubai.

Je kan in 16u met Emirates van Amsterdam naar Zanzibar, dus die kortere overstap moet mogelijk zijn.
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
  woensdag 18 januari 2017 @ 09:58:53 #71
62913 Blik
The one and Only!
pi_168238881
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:54 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Emirates heeft 1 vlucht p.d. Dubai - Zanzibar, maar 2 vluchten Amsterdam - Dubai.

Je kan in 16u met Emirates van Amsterdam naar Zanzibar, dus die kortere overstap moet mogelijk zijn.
Die zijn volgens mij allemaal met een overstap in Dar es Salaam
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 10:06:57 #72
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168238985
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Die zijn volgens mij allemaal met een overstap in Dar es Salaam
Inderdaad, dat had ik ff gemist.
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
  woensdag 18 januari 2017 @ 11:00:38 #73
62913 Blik
The one and Only!
pi_168239743
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Inderdaad, dat had ik ff gemist.
Waarbij dan wel weer gebruik gemaakt kan worden van Dubai Connect, omdat ik dan in/uit vlieg met Emirates. Want DeeBee had gelijk, met Flydubai kun je geen gebruik maken van Dubai Connect
  donderdag 19 januari 2017 @ 23:51:01 #74
62913 Blik
The one and Only!
pi_168283347
Uiteindelijk gekozen voor de combi van Kenya Airways/KLM, scheelt ongeveer 8 uur reistijd en relaxte aankomst en vertrektijden. Heen is met Kenya en terug met KLM.

Ik ben overigens normaal gewend dat ik al stoelen kan uitkiezen na het boeken, iemand een idee waarom dat nu niet zou kunnen?
pi_168284414
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 23:51 schreef Blik het volgende:
Uiteindelijk gekozen voor de combi van Kenya Airways/KLM, scheelt ongeveer 8 uur reistijd en relaxte aankomst en vertrektijden. Heen is met Kenya en terug met KLM.

Ik ben overigens normaal gewend dat ik al stoelen kan uitkiezen na het boeken, iemand een idee waarom dat nu niet zou kunnen?
Ga je economy class? Dan kun je al lang niet meer bij elke maatschappij zomaar stoelen uitkiezen na het boeken hoor. Soms kan het helemaal niet meer, of alleen tegen betaling. Gewoon uitkiezen bij het inchecken online , dus. Doe je even een trip report voor de vlucht met Kenya Airways? Ben benieuwd *O*
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')