abonnement Unibet Coolblue
pi_168155828
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 11:32 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat geeft dat voor zekerheid?
dat het niet ontzettend akward gaat zijn als je een handje vast wil houden?
  zondag 15 januari 2017 @ 20:05:32 #52
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_168172100
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 00:38 schreef airportmadness het volgende:

[..]

Meestal zijn die Ryanair vluchtjes max 2 uur. Dan kan je toch wel even zonder elkaar? Snap ook niet dat mensen er tegenwoordig nog vanuit gaan dat je altijd naar elkaar komt te zitten.
Bij lange vluchten heb ik liever een lege stoel naast me dan een bekende met wie ik vlieg.

Dat terzijde, ik snap best wel dat een gemiddelde passagier welke 1 x per jaar lang en misschien 2 citytrip per jaar maakt het wel zo leuk vindt om naast elkaar te zitten, je gaat immers samen op pad.

Luchtvaartmaatschappijen maken van dat gegeven natuurlijk dankbaar gebruik, in principe kom je wel naast elkaar te zitten wanneer je de boeking onder één reserveringsnummer maakt, echter het toewijzen van stoelen in een vliegtuig gebeurd bij elke luchtvaartmaatschappij welke kosten berekend voor een stoel volgens een vast patroon, dat patroon kan echter onderbroken worden door mensen welke vooraf al de moeite hebben genomen om een stoel te reserveren en daarvoor te betalen, dan gaat het patroon nog steeds verder maar kom je dus niet naast elkaar.

Wat ik erger vindt is dat zelfs een maatschappij zoals TAP is overgegaan tot het automatisch toewijzen van stoelen als je online incheckt, je kan niet kosteloos een andere stoel krijgen. Ik snap best dat je hier op korte termijn wat extra inkomsten op kan genereren, maar voor mij is het duidelijk dat ik de 2x per jaar dat ik naar Portugal moet geen enkele reden meer heb om TAP te verkiezen boven een Easyjet of Ryanair, daar zal men zich nog lelijk op verkijken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_168175248
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 20:05 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bij lange vluchten heb ik liever een lege stoel naast me dan een bekende met wie ik vlieg.

Dat terzijde, ik snap best wel dat een gemiddelde passagier welke 1 x per jaar lang en misschien 2 citytrip per jaar maakt het wel zo leuk vindt om naast elkaar te zitten, je gaat immers samen op pad.

Luchtvaartmaatschappijen maken van dat gegeven natuurlijk dankbaar gebruik, in principe kom je wel naast elkaar te zitten wanneer je de boeking onder één reserveringsnummer maakt, echter het toewijzen van stoelen in een vliegtuig gebeurd bij elke luchtvaartmaatschappij welke kosten berekend voor een stoel volgens een vast patroon, dat patroon kan echter onderbroken worden door mensen welke vooraf al de moeite hebben genomen om een stoel te reserveren en daarvoor te betalen, dan gaat het patroon nog steeds verder maar kom je dus niet naast elkaar.

Wat ik erger vindt is dat zelfs een maatschappij zoals TAP is overgegaan tot het automatisch toewijzen van stoelen als je online incheckt, je kan niet kosteloos een andere stoel krijgen. Ik snap best dat je hier op korte termijn wat extra inkomsten op kan genereren, maar voor mij is het duidelijk dat ik de 2x per jaar dat ik naar Portugal moet geen enkele reden meer heb om TAP te verkiezen boven een Easyjet of Ryanair, daar zal men zich nog lelijk op verkijken.
de koffie? :+
pi_168177134
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 20:05 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bij lange vluchten heb ik liever een lege stoel naast me dan een bekende met wie ik vlieg.

Dat terzijde, ik snap best wel dat een gemiddelde passagier welke 1 x per jaar lang en misschien 2 citytrip per jaar maakt het wel zo leuk vindt om naast elkaar te zitten, je gaat immers samen op pad.

Luchtvaartmaatschappijen maken van dat gegeven natuurlijk dankbaar gebruik, in principe kom je wel naast elkaar te zitten wanneer je de boeking onder één reserveringsnummer maakt, echter het toewijzen van stoelen in een vliegtuig gebeurd bij elke luchtvaartmaatschappij welke kosten berekend voor een stoel volgens een vast patroon, dat patroon kan echter onderbroken worden door mensen welke vooraf al de moeite hebben genomen om een stoel te reserveren en daarvoor te betalen, dan gaat het patroon nog steeds verder maar kom je dus niet naast elkaar.

Wat ik erger vindt is dat zelfs een maatschappij zoals TAP is overgegaan tot het automatisch toewijzen van stoelen als je online incheckt, je kan niet kosteloos een andere stoel krijgen. Ik snap best dat je hier op korte termijn wat extra inkomsten op kan genereren, maar voor mij is het duidelijk dat ik de 2x per jaar dat ik naar Portugal moet geen enkele reden meer heb om TAP te verkiezen boven een Easyjet of Ryanair, daar zal men zich nog lelijk op verkijken.
Tenzij ze juist op de infrequente vlieger gokken die normaal met Ryanair gaat en die het sowieso al normaal vindt om voor een gekozen stoel te betalen.
  zondag 15 januari 2017 @ 22:23:24 #55
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_168177752
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 22:10 schreef MCH het volgende:

[..]

Tenzij ze juist op de infrequente vlieger gokken die normaal met Ryanair gaat en die het sowieso al normaal vindt om voor een gekozen stoel te betalen.
In het geval van TAP heeft deze nogal last van die Ryanair en Easyjets van deze wereld waardoor de tarieven erg naar beneden bijgesteld moeten worden voor vluchten binnen Europa.

Men probeert op deze manier extra inkomsten te genereren, en ik snap dat dat nodig is, maar het zal nu net de passagier die juist wat vaker vliegt over de streep trekken om dan maar helemaal budget te gaan.
Zeker omdat TAP ook de Star Alliance leden met een Gold of nog hogere status voor een stoel laten betalen, en een maatschappij moet het nu net hebben van de frequent flyers.
Die 3 uur ga ik overleven, TAP zelf gaat het niet redden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 15 januari 2017 @ 22:47:20 #56
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_168178783
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 22:23 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

In het geval van TAP heeft deze nogal last van die Ryanair en Easyjets van deze wereld waardoor de tarieven erg naar beneden bijgesteld moeten worden voor vluchten binnen Europa.

Men probeert op deze manier extra inkomsten te genereren, en ik snap dat dat nodig is, maar het zal nu net de passagier die juist wat vaker vliegt over de streep trekken om dan maar helemaal budget te gaan.
Zeker omdat TAP ook de Star Alliance leden met een Gold of nog hogere status voor een stoel laten betalen, en een maatschappij moet het nu net hebben van de frequent flyers.
Die 3 uur ga ik overleven, TAP zelf gaat het niet redden.
Zo zijn er inderdaad nog wel meer maatschappijen in Europa die het niet meer gaan redden als ze zelfstandig blijven.
pi_168179193
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 22:47 schreef airportmadness het volgende:

[..]

Zo zijn er inderdaad nog wel meer maatschappijen in Europa die het niet meer gaan redden als ze zelfstandig blijven.
Je roept iets wat de baas van Ryanair tien jaar geleden ook al riep en wat is er ondertussen op de fles gegaan? Heel weinig!
  zondag 15 januari 2017 @ 23:04:34 #58
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_168179381
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 22:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Je roept iets wat de baas van Ryanair tien jaar geleden ook al riep en wat is er ondertussen op de fles gegaan? Heel weinig!
Er zijn toch wel een aantal maatschappijen op de fles gegaan, een aantal die overleven omdat ze zijn opgekocht en zo zijn er nog een aantal die door de staat gesponsord worden en daardoor toch nog in de lucht zijn.
pi_168179916
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 22:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Je roept iets wat de baas van Ryanair tien jaar geleden ook al riep en wat is er ondertussen op de fles gegaan? Heel weinig!
mwah, je hebt inmiddels toch wel een paar blokken. Half centraal europa zit sowieso al bij Lufthansa in de groep.

Als je ook fussies mee pikt is er heel veel veranderd.
pi_168180090
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

mwah, je hebt inmiddels toch wel een paar blokken. Half centraal europa zit sowieso al bij Lufthansa in de groep.

Als je ook fussies mee pikt is er heel veel veranderd.
Dat Lufthansa na al die stakingen nog niet op de fles is gegaan verbaast me dan wel weer.
  maandag 16 januari 2017 @ 20:34:45 #61
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_168203173
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:28 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat Lufthansa na al die stakingen nog niet op de fles is gegaan verbaast me dan wel weer.
De Lufthanse groep is heel groot en daardoor ook heel sterk. Swiss, Austrian, Brussels Airlines, Germanwings, Eurowings (en nog wat kleinere lokale maatschappijen) en de helft van Sunexpress behoren ook tot het vliegende deel van de Lufthansa groep.
Daarnaast werkt de politiek in Duitsland behoorlijk mee om andere maatschappijen, lees de Emirates van deze wereld niet zonder meer toegang te geven op de Duitse markt waardoor de marktpositie wel goed kan blijven bestaan.

Lufthansa snapt heel goed welke markten er zijn en is in alle markten ook aanwezig en kan daardoor marktaandeel behouden en zelfs terugwinnen. Naast het feit dat ze ook in de techniek, catering en vluchtopleiding actief zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 16 januari 2017 @ 20:41:25 #62
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168203476
Conservatieve thuismarkt ook. Amper Nederlanders die sowieso KLM vliegen, genoeg Duitsers die alleen Lufthansa vliegen. Met name zakelijk zijn er veel passagiers die Airberlin bijvoorbeeld niet eens als volwaardig alternatief zien.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_168228972
Ik ben aan het zoeken voor een ticket naar Australie in Juli.
Nu zie ik tijdens het zoeken ook tickets voorbijkomen van Thai Airways, met overstap in Bangkok.
Is dat wat ? Thai Airways ?
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:51:10 #64
62913 Blik
The one and Only!
pi_168230152
Vraagje voor ervarings deskundigen. Ben op zoek naar tickets naar Zanzibar, en heb een zeer voordelig ticket gevonden met Emirates (<500 euro p.p.). Nadeel is, overstap van 20 uur op Dubai Airport. Kan wel op de heenweg slapen in het vliegtuig, hele dag in Dubai zijn en dan 's avonds weer richting vliegveld gaan

Regelt Emirates nog bepaalde zaken voor mensen met een dergelijke overstap?
pi_168230188
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:18 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik ben aan het zoeken voor een ticket naar Australie in Juli.
Nu zie ik tijdens het zoeken ook tickets voorbijkomen van Thai Airways, met overstap in Bangkok.
Is dat wat ? Thai Airways ?
Meer dan prima.
Al heb ik geen ervaring met de econ.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_168230244
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:51 schreef Blik het volgende:
Vraagje voor ervarings deskundigen. Ben op zoek naar tickets naar Zanzibar, en heb een zeer voordelig ticket gevonden met Emirates (<500 euro p.p.). Nadeel is, overstap van 20 uur op Dubai Airport. Kan wel op de heenweg slapen in het vliegtuig, hele dag in Dubai zijn en dan 's avonds weer richting vliegveld gaan

Regelt Emirates nog bepaalde zaken voor mensen met een dergelijke overstap?
Als er geen kortere overstap mogelijk is, hotel en transfer.

https://www.emirates.com/(...)t/dubai-connect.aspx
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:37:25 #67
62913 Blik
The one and Only!
pi_168231847
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:53 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Als er geen kortere overstap mogelijk is, hotel en transfer.

https://www.emirates.com/(...)t/dubai-connect.aspx
Alternatief is via Dar es Salaam, dus met extra overstap. Maar, wel relaxte service hoor. Zelfs hotel met zwembad zie ik
pi_168237125
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Alternatief is via Dar es Salaam, dus met extra overstap. Maar, wel relaxte service hoor. Zelfs hotel met zwembad zie ik
Is er echt geen kortere overstap mogelijk? Want de service is dus alleen beschikbaar als de kortste connectie niet beschikbaar is, niet als je zelf bewust een langere overstap boekt omdat dit goedkoper is.

Het lijkt mij bijna ondenkbaar dat je niet naar ZNZ kan met een snellere connectie dus ik zou dit wel even goed checken... Daarnaast vliegt alleen flydubai vanaf DXB naar ZNZ, dus ik zou even kijken of het een codeshare is of wat je precieze vluchtnummers zijn. Want als je een flydubai vluchtnummer hebt op de tweede vlucht kan je hier misschien ook geen gebruik van maken.
Jack does it in real time...
  woensdag 18 januari 2017 @ 09:38:39 #69
62913 Blik
The one and Only!
pi_168238585
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 04:26 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Is er echt geen kortere overstap mogelijk? Want de service is dus alleen beschikbaar als de kortste connectie niet beschikbaar is, niet als je zelf bewust een langere overstap boekt omdat dit goedkoper is.

Het lijkt mij bijna ondenkbaar dat je niet naar ZNZ kan met een snellere connectie dus ik zou dit wel even goed checken... Daarnaast vliegt alleen flydubai vanaf DXB naar ZNZ, dus ik zou even kijken of het een codeshare is of wat je precieze vluchtnummers zijn. Want als je een flydubai vluchtnummer hebt op de tweede vlucht kan je hier misschien ook geen gebruik van maken.
Goede punten, ga ik even uitzoeken. Maar er gaat maar 1 vlucht per dag naar Zanzibar voor zover ik weet. Dus die 20 uur is wel de enige optie. Maar van die codeshare ga ik even uitzoeken,
  woensdag 18 januari 2017 @ 09:54:13 #70
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168238831
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Goede punten, ga ik even uitzoeken. Maar er gaat maar 1 vlucht per dag naar Zanzibar voor zover ik weet. Dus die 20 uur is wel de enige optie. Maar van die codeshare ga ik even uitzoeken,
Emirates heeft 1 vlucht p.d. Dubai - Zanzibar, maar 2 vluchten Amsterdam - Dubai.

Je kan in 16u met Emirates van Amsterdam naar Zanzibar, dus die kortere overstap moet mogelijk zijn.
So we just called him Fred
  woensdag 18 januari 2017 @ 09:58:53 #71
62913 Blik
The one and Only!
pi_168238881
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:54 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Emirates heeft 1 vlucht p.d. Dubai - Zanzibar, maar 2 vluchten Amsterdam - Dubai.

Je kan in 16u met Emirates van Amsterdam naar Zanzibar, dus die kortere overstap moet mogelijk zijn.
Die zijn volgens mij allemaal met een overstap in Dar es Salaam
  woensdag 18 januari 2017 @ 10:06:57 #72
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168238985
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Die zijn volgens mij allemaal met een overstap in Dar es Salaam
Inderdaad, dat had ik ff gemist.
So we just called him Fred
  woensdag 18 januari 2017 @ 11:00:38 #73
62913 Blik
The one and Only!
pi_168239743
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Inderdaad, dat had ik ff gemist.
Waarbij dan wel weer gebruik gemaakt kan worden van Dubai Connect, omdat ik dan in/uit vlieg met Emirates. Want DeeBee had gelijk, met Flydubai kun je geen gebruik maken van Dubai Connect
  donderdag 19 januari 2017 @ 23:51:01 #74
62913 Blik
The one and Only!
pi_168283347
Uiteindelijk gekozen voor de combi van Kenya Airways/KLM, scheelt ongeveer 8 uur reistijd en relaxte aankomst en vertrektijden. Heen is met Kenya en terug met KLM.

Ik ben overigens normaal gewend dat ik al stoelen kan uitkiezen na het boeken, iemand een idee waarom dat nu niet zou kunnen?
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 20 januari 2017 @ 00:36:01 #75
414785 sirdanilot
pi_168284414
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 23:51 schreef Blik het volgende:
Uiteindelijk gekozen voor de combi van Kenya Airways/KLM, scheelt ongeveer 8 uur reistijd en relaxte aankomst en vertrektijden. Heen is met Kenya en terug met KLM.

Ik ben overigens normaal gewend dat ik al stoelen kan uitkiezen na het boeken, iemand een idee waarom dat nu niet zou kunnen?
Ga je economy class? Dan kun je al lang niet meer bij elke maatschappij zomaar stoelen uitkiezen na het boeken hoor. Soms kan het helemaal niet meer, of alleen tegen betaling. Gewoon uitkiezen bij het inchecken online , dus. Doe je even een trip report voor de vlucht met Kenya Airways? Ben benieuwd *O*
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 20 januari 2017 @ 00:38:47 #76
414785 sirdanilot
pi_168284440
Volgens mij kon ik ze wél gewoon uitkiezen gratis nadat ik had geboekt bij Ukraine international. Maar ik heb al een paar maanden geleden geboekt dus ik weet het niet zeker meer, maar volgens mij heb ik gewoon voor alle 4 mn vluchten stoelen uitgekozen.

Aangezien ik niet zo heel vaak vlieg (1x lange vlucht retourtje per jaar, en misschien 2 à 3 retourtjes binnen europa) kan het me eerlijk gezegd ook niks verrotten waar ik zit. Ik heb wel liever raam dan gangpad maar niet zo veel liever dat ik ervoor ga betalen.

Weet trouwens niet of ik uberhaupt nog een lange vlucht ga maken dit jaar :'(
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168284482
Bij klm mag je niet meer gratis kiezen bij boeken
  vrijdag 20 januari 2017 @ 02:25:03 #78
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168285035
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 00:41 schreef Yreal het volgende:
Bij klm mag je niet meer gratis kiezen bij boeken
Sinds wanneer niet dan? Laatste keer dat ik KLM had nog wel iig (met Flying blue).
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 20 januari 2017 @ 08:46:21 #79
62913 Blik
The one and Only!
pi_168286279
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 00:41 schreef Yreal het volgende:
Bij klm mag je niet meer gratis kiezen bij boeken
Ik kan normaal gesproken altijd mijn stoelen uitkiezen bij KLM, ook nog 2 maanden geleden toen ik mijn laatste vlucht maakte met KLM. Ging er eigenlijk vanuit dat het met status te maken (Gold status met Flying Blue). Met name op de terugweg zou het wel heel relaxed zijn om vooraf een stoel te kunnen claimen, aangezien er maar 10 economy comfort stoelen zijn met 2 naast elkaar ipv 3 naast elkaar.

Of zou het kunnen zijn omdat ik onder de noemer van Kenya Airways geboekt heb, en ik dus onder de codeshare zit?
pi_168286390
Volgens mij is het nog steeds wel mogelijk om 24 uur voor vertrek je stoel te reserveren.
pi_168286416
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 08:54 schreef wielrennerdt het volgende:
Volgens mij is het nog steeds wel mogelijk om 24 uur voor vertrek je stoel te reserveren.
Natuurlijk, je zult uiteindelijk toch moeten zitten, maar zonder status betaal je tegenwoordig ook bij KLM als je eerder je stoel wil kiezen.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 08:57:22 #82
62913 Blik
The one and Only!
pi_168286421
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 08:54 schreef wielrennerdt het volgende:
Volgens mij is het nog steeds wel mogelijk om 24 uur voor vertrek je stoel te reserveren.
Ja, dat kan sowieso (30 uur vantevoren). Maar ik wil het nu al, en niet pas de dag voor vertrek
  vrijdag 20 januari 2017 @ 09:14:49 #83
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_168286637
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 08:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik kan normaal gesproken altijd mijn stoelen uitkiezen bij KLM, ook nog 2 maanden geleden toen ik mijn laatste vlucht maakte met KLM. Ging er eigenlijk vanuit dat het met status te maken (Gold status met Flying Blue). Met name op de terugweg zou het wel heel relaxed zijn om vooraf een stoel te kunnen claimen, aangezien er maar 10 economy comfort stoelen zijn met 2 naast elkaar ipv 3 naast elkaar.

Of zou het kunnen zijn omdat ik onder de noemer van Kenya Airways geboekt heb, en ik dus onder de codeshare zit?
Heeft inderdaad met stats te maken, ben plat en kan altijd tijdens het boeken kiezen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 20 januari 2017 @ 09:54:39 #84
62913 Blik
The one and Only!
pi_168287250
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 09:14 schreef static het volgende:

[..]

Heeft inderdaad met stats te maken, ben plat en kan altijd tijdens het boeken kiezen.
Ik heb antwoord van KLM, het heeft niks met status te maken maar met het feit dat ik op de codes van Kenya Airways reis.

Antwoord van KLM:

quote:
Als je reist met een Kenya Airways ticket op een door KLM uitgevoerde reis kun je maximaal 90 dagen voor vertrek een stoel reserveren. Dit geldt ook voor de stoelreservering op de andere Kenya Airways vluchten.
Dus pas eind maart kan ik de stoelen uitkiezen
  vrijdag 20 januari 2017 @ 10:24:07 #85
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_168287781
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 09:54 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik heb antwoord van KLM, het heeft niks met status te maken maar met het feit dat ik op de codes van Kenya Airways reis.

Antwoord van KLM:

[..]

Dus pas eind maart kan ik de stoelen uitkiezen
Onzin, heb even voor jouw post nog een KLM ticket geboekt, kon meteen mijn stoel kiezen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 20 januari 2017 @ 10:29:50 #86
62913 Blik
The one and Only!
pi_168287854
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 10:24 schreef static het volgende:

[..]

Onzin, heb even voor jouw post nog een KLM ticket geboekt, kon meteen mijn stoel kiezen.
Lees je wel goed? Heb je bij KLM geboekt of bij Kenya Airways?
  vrijdag 20 januari 2017 @ 10:31:10 #87
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168287870
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 10:24 schreef static het volgende:

[..]

Onzin, heb even voor jouw post nog een KLM ticket geboekt, kon meteen mijn stoel kiezen.
Dat is dus het verschil tussen een KLM ticket, of een Kenia Airways code share ticket op dezelfde vlucht.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 20 januari 2017 @ 10:31:42 #88
414785 sirdanilot
pi_168287880
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 10:24 schreef static het volgende:

[..]

Onzin, heb even voor jouw post nog een KLM ticket geboekt, kon meteen mijn stoel kiezen.
Op code van Kenia Airways?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 20 januari 2017 @ 10:48:48 #89
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_168288194
Ik begrijp er geen flikker meer van. _O-
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 20 januari 2017 @ 10:56:32 #90
62913 Blik
The one and Only!
pi_168288357
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 10:48 schreef static het volgende:
Ik begrijp er geen flikker meer van. _O-
Als ik had geboekt op code van KLM kon ik nu al een stoel regelen op de KL-vlucht van Nairobi naar Amsterdam. Maar omdat ik via codes van Kenya Airways vlieg (KQ ipv KL) kan ik geen stoel boeken.

Sowieso kun je bij Kenya pas stoelen boeken vanaf 90 dagen.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 20 januari 2017 @ 10:57:31 #91
414785 sirdanilot
pi_168288373
Ach, 90 dagen van tevoren is toch zat?

Ik heb ze langer vantevoren geboekt voor mijn vlucht volgende week, en ik heb dus echt geen idee mee waar ik zit :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 20 januari 2017 @ 11:04:57 #92
62913 Blik
The one and Only!
pi_168288521
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 10:57 schreef sirdanilot het volgende:
Ach, 90 dagen van tevoren is toch zat?

Ik heb ze langer vantevoren geboekt voor mijn vlucht volgende week, en ik heb dus echt geen idee mee waar ik zit :')
90 dagen is ook prima, maar als ik naar mijn boeking keek op KLM stond er dat het pas 30 uur vantevoren kon.

En op je boardingpas staat gewoon waar je zit, dus daar zou ik me geen zorgen over maken
pi_168293911
Kan het kloppen dat je bij Chinese maatschappijen gedurende de gehele vlucht geen enkel elektronisch device aan mag hebben staan?
pi_168295268
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 15:43 schreef Xetran het volgende:
Kan het kloppen dat je bij Chinese maatschappijen gedurende de gehele vlucht geen enkel elektronisch device aan mag hebben staan?
Niet bij allemaal in ieder geval. Wel zijn ze nogal streng met powerbanks en ander batterijen meenemen in de cabine. Check de airlines zelf als je er problemen mee denkt te gaan hebben.
pi_168295348
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 15:43 schreef Xetran het volgende:
Kan het kloppen dat je bij Chinese maatschappijen gedurende de gehele vlucht geen enkel elektronisch device aan mag hebben staan?
Bij sommige is dat inderdaad zo.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 19:04:36 #96
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_168300527
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 15:43 schreef Xetran het volgende:
Kan het kloppen dat je bij Chinese maatschappijen gedurende de gehele vlucht geen enkel elektronisch device aan mag hebben staan?
Telefoons mogen inderdaad niet aan, een I-pad of iets vergelijkbaars mag meestal wel.

Het is een regel van de Chinese autoriteiten en wordt opgedragen aan de luchtvaartmaatschappijen om geen telefoons toe te staan welke aan staan. (En officieel tablets met een 3g kaartje dus ook niet).
Men gaat zelfs zo ver om te vragen of je even wilt laten zien als je muziek zit te luisteren uit welke device dat komt en blijft echt naast je staan om het uit te zetten.

E.e.a. heeft ook te maken met de Chinese markt waar nogal wat telefoons op de markt zijn die niet allemaal even 'veilig' zijn qua straling en dergelijke. Duurt niet lang meer overigens, als ik goed ben ingelicht zal begin dit jaar nog e.e.a. wat minder strikt worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 22 januari 2017 @ 04:53:46 #97
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_168335588
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 15:43 schreef Xetran het volgende:
Kan het kloppen dat je bij Chinese maatschappijen gedurende de gehele vlucht geen enkel elektronisch device aan mag hebben staan?
Ik meende eigenlijk alleen tijdens domestic flights - maar heb al een tijdje niet meer internationaal met ze gevlogen...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_168362045
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 19:04 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Telefoons mogen inderdaad niet aan, een I-pad of iets vergelijkbaars mag meestal wel.

Het is een regel van de Chinese autoriteiten en wordt opgedragen aan de luchtvaartmaatschappijen om geen telefoons toe te staan welke aan staan. (En officieel tablets met een 3g kaartje dus ook niet).
Men gaat zelfs zo ver om te vragen of je even wilt laten zien als je muziek zit te luisteren uit welke device dat komt en blijft echt naast je staan om het uit te zetten.

E.e.a. heeft ook te maken met de Chinese markt waar nogal wat telefoons op de markt zijn die niet allemaal even 'veilig' zijn qua straling en dergelijke. Duurt niet lang meer overigens, als ik goed ben ingelicht zal begin dit jaar nog e.e.a. wat minder strikt worden.
Ja dat had ik dus ook.. een vlucht van 13 uur en gewoon niks dat ik mag gebruiken om de tijd te doden.. dat in combinatie met van die strakke exit row seats (waar je ook nog eens niks van spullen kwijt kan omdat de vloer leeg moet zijn en er geen muurtje voor me was) maakte het totaal geen feestje.
pi_168367530
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 00:53 schreef Xetran het volgende:

[..]

Ja dat had ik dus ook.. een vlucht van 13 uur en gewoon niks dat ik mag gebruiken om de tijd te doden.. dat in combinatie met van die strakke exit row seats (waar je ook nog eens niks van spullen kwijt kan omdat de vloer leeg moet zijn en er geen muurtje voor me was) maakte het totaal geen feestje.
Je hebt toch een schermpje voor je met films die je al gezien hebt of nooit zou willen zien? En anders kun je nog Mahjong of Tetris doen.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 23 januari 2017 @ 11:57:13 #100
414785 sirdanilot
pi_168368467
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 00:53 schreef Xetran het volgende:

[..]

Ja dat had ik dus ook.. een vlucht van 13 uur en gewoon niks dat ik mag gebruiken om de tijd te doden.. dat in combinatie met van die strakke exit row seats (waar je ook nog eens niks van spullen kwijt kan omdat de vloer leeg moet zijn en er geen muurtje voor me was) maakte het totaal geen feestje.
Er bestaat ook zoiets als een 'boek'. ;)

Ik ben zelf ook niet zo van het lezen, dus meestal begin ik in een boek en na een paar bladzijdes val ik alsnog in slaap. Ik weet niet waarom maar sinds de komst van de smartphone kan ik me echt niet meer op boeken ocncentreren, ik val er alleen maar in slaap van.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')