Bij lange vluchten heb ik liever een lege stoel naast me dan een bekende met wie ik vlieg.quote:Op zondag 15 januari 2017 00:38 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Meestal zijn die Ryanair vluchtjes max 2 uur. Dan kan je toch wel even zonder elkaar? Snap ook niet dat mensen er tegenwoordig nog vanuit gaan dat je altijd naar elkaar komt te zitten.
de koffie?quote:Op zondag 15 januari 2017 20:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Bij lange vluchten heb ik liever een lege stoel naast me dan een bekende met wie ik vlieg.
Dat terzijde, ik snap best wel dat een gemiddelde passagier welke 1 x per jaar lang en misschien 2 citytrip per jaar maakt het wel zo leuk vindt om naast elkaar te zitten, je gaat immers samen op pad.
Luchtvaartmaatschappijen maken van dat gegeven natuurlijk dankbaar gebruik, in principe kom je wel naast elkaar te zitten wanneer je de boeking onder één reserveringsnummer maakt, echter het toewijzen van stoelen in een vliegtuig gebeurd bij elke luchtvaartmaatschappij welke kosten berekend voor een stoel volgens een vast patroon, dat patroon kan echter onderbroken worden door mensen welke vooraf al de moeite hebben genomen om een stoel te reserveren en daarvoor te betalen, dan gaat het patroon nog steeds verder maar kom je dus niet naast elkaar.
Wat ik erger vindt is dat zelfs een maatschappij zoals TAP is overgegaan tot het automatisch toewijzen van stoelen als je online incheckt, je kan niet kosteloos een andere stoel krijgen. Ik snap best dat je hier op korte termijn wat extra inkomsten op kan genereren, maar voor mij is het duidelijk dat ik de 2x per jaar dat ik naar Portugal moet geen enkele reden meer heb om TAP te verkiezen boven een Easyjet of Ryanair, daar zal men zich nog lelijk op verkijken.
Tenzij ze juist op de infrequente vlieger gokken die normaal met Ryanair gaat en die het sowieso al normaal vindt om voor een gekozen stoel te betalen.quote:Op zondag 15 januari 2017 20:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Bij lange vluchten heb ik liever een lege stoel naast me dan een bekende met wie ik vlieg.
Dat terzijde, ik snap best wel dat een gemiddelde passagier welke 1 x per jaar lang en misschien 2 citytrip per jaar maakt het wel zo leuk vindt om naast elkaar te zitten, je gaat immers samen op pad.
Luchtvaartmaatschappijen maken van dat gegeven natuurlijk dankbaar gebruik, in principe kom je wel naast elkaar te zitten wanneer je de boeking onder één reserveringsnummer maakt, echter het toewijzen van stoelen in een vliegtuig gebeurd bij elke luchtvaartmaatschappij welke kosten berekend voor een stoel volgens een vast patroon, dat patroon kan echter onderbroken worden door mensen welke vooraf al de moeite hebben genomen om een stoel te reserveren en daarvoor te betalen, dan gaat het patroon nog steeds verder maar kom je dus niet naast elkaar.
Wat ik erger vindt is dat zelfs een maatschappij zoals TAP is overgegaan tot het automatisch toewijzen van stoelen als je online incheckt, je kan niet kosteloos een andere stoel krijgen. Ik snap best dat je hier op korte termijn wat extra inkomsten op kan genereren, maar voor mij is het duidelijk dat ik de 2x per jaar dat ik naar Portugal moet geen enkele reden meer heb om TAP te verkiezen boven een Easyjet of Ryanair, daar zal men zich nog lelijk op verkijken.
In het geval van TAP heeft deze nogal last van die Ryanair en Easyjets van deze wereld waardoor de tarieven erg naar beneden bijgesteld moeten worden voor vluchten binnen Europa.quote:Op zondag 15 januari 2017 22:10 schreef MCH het volgende:
[..]
Tenzij ze juist op de infrequente vlieger gokken die normaal met Ryanair gaat en die het sowieso al normaal vindt om voor een gekozen stoel te betalen.
Zo zijn er inderdaad nog wel meer maatschappijen in Europa die het niet meer gaan redden als ze zelfstandig blijven.quote:Op zondag 15 januari 2017 22:23 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In het geval van TAP heeft deze nogal last van die Ryanair en Easyjets van deze wereld waardoor de tarieven erg naar beneden bijgesteld moeten worden voor vluchten binnen Europa.
Men probeert op deze manier extra inkomsten te genereren, en ik snap dat dat nodig is, maar het zal nu net de passagier die juist wat vaker vliegt over de streep trekken om dan maar helemaal budget te gaan.
Zeker omdat TAP ook de Star Alliance leden met een Gold of nog hogere status voor een stoel laten betalen, en een maatschappij moet het nu net hebben van de frequent flyers.
Die 3 uur ga ik overleven, TAP zelf gaat het niet redden.
Je roept iets wat de baas van Ryanair tien jaar geleden ook al riep en wat is er ondertussen op de fles gegaan? Heel weinig!quote:Op zondag 15 januari 2017 22:47 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Zo zijn er inderdaad nog wel meer maatschappijen in Europa die het niet meer gaan redden als ze zelfstandig blijven.
Er zijn toch wel een aantal maatschappijen op de fles gegaan, een aantal die overleven omdat ze zijn opgekocht en zo zijn er nog een aantal die door de staat gesponsord worden en daardoor toch nog in de lucht zijn.quote:Op zondag 15 januari 2017 22:58 schreef MCH het volgende:
[..]
Je roept iets wat de baas van Ryanair tien jaar geleden ook al riep en wat is er ondertussen op de fles gegaan? Heel weinig!
mwah, je hebt inmiddels toch wel een paar blokken. Half centraal europa zit sowieso al bij Lufthansa in de groep.quote:Op zondag 15 januari 2017 22:58 schreef MCH het volgende:
[..]
Je roept iets wat de baas van Ryanair tien jaar geleden ook al riep en wat is er ondertussen op de fles gegaan? Heel weinig!
Dat Lufthansa na al die stakingen nog niet op de fles is gegaan verbaast me dan wel weer.quote:Op zondag 15 januari 2017 23:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
mwah, je hebt inmiddels toch wel een paar blokken. Half centraal europa zit sowieso al bij Lufthansa in de groep.
Als je ook fussies mee pikt is er heel veel veranderd.
De Lufthanse groep is heel groot en daardoor ook heel sterk. Swiss, Austrian, Brussels Airlines, Germanwings, Eurowings (en nog wat kleinere lokale maatschappijen) en de helft van Sunexpress behoren ook tot het vliegende deel van de Lufthansa groep.quote:Op zondag 15 januari 2017 23:28 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat Lufthansa na al die stakingen nog niet op de fles is gegaan verbaast me dan wel weer.
Meer dan prima.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 20:18 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik ben aan het zoeken voor een ticket naar Australie in Juli.
Nu zie ik tijdens het zoeken ook tickets voorbijkomen van Thai Airways, met overstap in Bangkok.
Is dat wat ? Thai Airways ?
Als er geen kortere overstap mogelijk is, hotel en transfer.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 20:51 schreef Blik het volgende:
Vraagje voor ervarings deskundigen. Ben op zoek naar tickets naar Zanzibar, en heb een zeer voordelig ticket gevonden met Emirates (<500 euro p.p.). Nadeel is, overstap van 20 uur op Dubai Airport. Kan wel op de heenweg slapen in het vliegtuig, hele dag in Dubai zijn en dan 's avonds weer richting vliegveld gaan
Regelt Emirates nog bepaalde zaken voor mensen met een dergelijke overstap?
Alternatief is via Dar es Salaam, dus met extra overstap. Maar, wel relaxte service hoor. Zelfs hotel met zwembad zie ikquote:Op dinsdag 17 januari 2017 20:53 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Als er geen kortere overstap mogelijk is, hotel en transfer.
https://www.emirates.com/(...)t/dubai-connect.aspx
Is er echt geen kortere overstap mogelijk? Want de service is dus alleen beschikbaar als de kortste connectie niet beschikbaar is, niet als je zelf bewust een langere overstap boekt omdat dit goedkoper is.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 21:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Alternatief is via Dar es Salaam, dus met extra overstap. Maar, wel relaxte service hoor. Zelfs hotel met zwembad zie ik
Goede punten, ga ik even uitzoeken. Maar er gaat maar 1 vlucht per dag naar Zanzibar voor zover ik weet. Dus die 20 uur is wel de enige optie. Maar van die codeshare ga ik even uitzoeken,quote:Op woensdag 18 januari 2017 04:26 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Is er echt geen kortere overstap mogelijk? Want de service is dus alleen beschikbaar als de kortste connectie niet beschikbaar is, niet als je zelf bewust een langere overstap boekt omdat dit goedkoper is.
Het lijkt mij bijna ondenkbaar dat je niet naar ZNZ kan met een snellere connectie dus ik zou dit wel even goed checken... Daarnaast vliegt alleen flydubai vanaf DXB naar ZNZ, dus ik zou even kijken of het een codeshare is of wat je precieze vluchtnummers zijn. Want als je een flydubai vluchtnummer hebt op de tweede vlucht kan je hier misschien ook geen gebruik van maken.
Emirates heeft 1 vlucht p.d. Dubai - Zanzibar, maar 2 vluchten Amsterdam - Dubai.quote:Op woensdag 18 januari 2017 09:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Goede punten, ga ik even uitzoeken. Maar er gaat maar 1 vlucht per dag naar Zanzibar voor zover ik weet. Dus die 20 uur is wel de enige optie. Maar van die codeshare ga ik even uitzoeken,
Die zijn volgens mij allemaal met een overstap in Dar es Salaamquote:Op woensdag 18 januari 2017 09:54 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Emirates heeft 1 vlucht p.d. Dubai - Zanzibar, maar 2 vluchten Amsterdam - Dubai.
Je kan in 16u met Emirates van Amsterdam naar Zanzibar, dus die kortere overstap moet mogelijk zijn.
Inderdaad, dat had ik ff gemist.quote:Op woensdag 18 januari 2017 09:58 schreef Blik het volgende:
[..]
Die zijn volgens mij allemaal met een overstap in Dar es Salaam
Waarbij dan wel weer gebruik gemaakt kan worden van Dubai Connect, omdat ik dan in/uit vlieg met Emirates. Want DeeBee had gelijk, met Flydubai kun je geen gebruik maken van Dubai Connectquote:
Ga je economy class? Dan kun je al lang niet meer bij elke maatschappij zomaar stoelen uitkiezen na het boeken hoor. Soms kan het helemaal niet meer, of alleen tegen betaling. Gewoon uitkiezen bij het inchecken online , dus. Doe je even een trip report voor de vlucht met Kenya Airways? Ben benieuwdquote:Op donderdag 19 januari 2017 23:51 schreef Blik het volgende:
Uiteindelijk gekozen voor de combi van Kenya Airways/KLM, scheelt ongeveer 8 uur reistijd en relaxte aankomst en vertrektijden. Heen is met Kenya en terug met KLM.
Ik ben overigens normaal gewend dat ik al stoelen kan uitkiezen na het boeken, iemand een idee waarom dat nu niet zou kunnen?
Sinds wanneer niet dan? Laatste keer dat ik KLM had nog wel iig (met Flying blue).quote:Op vrijdag 20 januari 2017 00:41 schreef Yreal het volgende:
Bij klm mag je niet meer gratis kiezen bij boeken
Ik kan normaal gesproken altijd mijn stoelen uitkiezen bij KLM, ook nog 2 maanden geleden toen ik mijn laatste vlucht maakte met KLM. Ging er eigenlijk vanuit dat het met status te maken (Gold status met Flying Blue). Met name op de terugweg zou het wel heel relaxed zijn om vooraf een stoel te kunnen claimen, aangezien er maar 10 economy comfort stoelen zijn met 2 naast elkaar ipv 3 naast elkaar.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 00:41 schreef Yreal het volgende:
Bij klm mag je niet meer gratis kiezen bij boeken
Natuurlijk, je zult uiteindelijk toch moeten zitten, maar zonder status betaal je tegenwoordig ook bij KLM als je eerder je stoel wil kiezen.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 08:54 schreef wielrennerdt het volgende:
Volgens mij is het nog steeds wel mogelijk om 24 uur voor vertrek je stoel te reserveren.
Ja, dat kan sowieso (30 uur vantevoren). Maar ik wil het nu al, en niet pas de dag voor vertrekquote:Op vrijdag 20 januari 2017 08:54 schreef wielrennerdt het volgende:
Volgens mij is het nog steeds wel mogelijk om 24 uur voor vertrek je stoel te reserveren.
Heeft inderdaad met stats te maken, ben plat en kan altijd tijdens het boeken kiezen.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 08:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik kan normaal gesproken altijd mijn stoelen uitkiezen bij KLM, ook nog 2 maanden geleden toen ik mijn laatste vlucht maakte met KLM. Ging er eigenlijk vanuit dat het met status te maken (Gold status met Flying Blue). Met name op de terugweg zou het wel heel relaxed zijn om vooraf een stoel te kunnen claimen, aangezien er maar 10 economy comfort stoelen zijn met 2 naast elkaar ipv 3 naast elkaar.
Of zou het kunnen zijn omdat ik onder de noemer van Kenya Airways geboekt heb, en ik dus onder de codeshare zit?
Ik heb antwoord van KLM, het heeft niks met status te maken maar met het feit dat ik op de codes van Kenya Airways reis.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 09:14 schreef static het volgende:
[..]
Heeft inderdaad met stats te maken, ben plat en kan altijd tijdens het boeken kiezen.
Dus pas eind maart kan ik de stoelen uitkiezenquote:Als je reist met een Kenya Airways ticket op een door KLM uitgevoerde reis kun je maximaal 90 dagen voor vertrek een stoel reserveren. Dit geldt ook voor de stoelreservering op de andere Kenya Airways vluchten.
Onzin, heb even voor jouw post nog een KLM ticket geboekt, kon meteen mijn stoel kiezen.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 09:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb antwoord van KLM, het heeft niks met status te maken maar met het feit dat ik op de codes van Kenya Airways reis.
Antwoord van KLM:
[..]
Dus pas eind maart kan ik de stoelen uitkiezen
Lees je wel goed? Heb je bij KLM geboekt of bij Kenya Airways?quote:Op vrijdag 20 januari 2017 10:24 schreef static het volgende:
[..]
Onzin, heb even voor jouw post nog een KLM ticket geboekt, kon meteen mijn stoel kiezen.
Dat is dus het verschil tussen een KLM ticket, of een Kenia Airways code share ticket op dezelfde vlucht.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 10:24 schreef static het volgende:
[..]
Onzin, heb even voor jouw post nog een KLM ticket geboekt, kon meteen mijn stoel kiezen.
Op code van Kenia Airways?quote:Op vrijdag 20 januari 2017 10:24 schreef static het volgende:
[..]
Onzin, heb even voor jouw post nog een KLM ticket geboekt, kon meteen mijn stoel kiezen.
Als ik had geboekt op code van KLM kon ik nu al een stoel regelen op de KL-vlucht van Nairobi naar Amsterdam. Maar omdat ik via codes van Kenya Airways vlieg (KQ ipv KL) kan ik geen stoel boeken.quote:
90 dagen is ook prima, maar als ik naar mijn boeking keek op KLM stond er dat het pas 30 uur vantevoren kon.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 10:57 schreef sirdanilot het volgende:
Ach, 90 dagen van tevoren is toch zat?
Ik heb ze langer vantevoren geboekt voor mijn vlucht volgende week, en ik heb dus echt geen idee mee waar ik zit
Niet bij allemaal in ieder geval. Wel zijn ze nogal streng met powerbanks en ander batterijen meenemen in de cabine. Check de airlines zelf als je er problemen mee denkt te gaan hebben.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 15:43 schreef Xetran het volgende:
Kan het kloppen dat je bij Chinese maatschappijen gedurende de gehele vlucht geen enkel elektronisch device aan mag hebben staan?
Bij sommige is dat inderdaad zo.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 15:43 schreef Xetran het volgende:
Kan het kloppen dat je bij Chinese maatschappijen gedurende de gehele vlucht geen enkel elektronisch device aan mag hebben staan?
Telefoons mogen inderdaad niet aan, een I-pad of iets vergelijkbaars mag meestal wel.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 15:43 schreef Xetran het volgende:
Kan het kloppen dat je bij Chinese maatschappijen gedurende de gehele vlucht geen enkel elektronisch device aan mag hebben staan?
Ik meende eigenlijk alleen tijdens domestic flights - maar heb al een tijdje niet meer internationaal met ze gevlogen...quote:Op vrijdag 20 januari 2017 15:43 schreef Xetran het volgende:
Kan het kloppen dat je bij Chinese maatschappijen gedurende de gehele vlucht geen enkel elektronisch device aan mag hebben staan?
Ja dat had ik dus ook.. een vlucht van 13 uur en gewoon niks dat ik mag gebruiken om de tijd te doden.. dat in combinatie met van die strakke exit row seats (waar je ook nog eens niks van spullen kwijt kan omdat de vloer leeg moet zijn en er geen muurtje voor me was) maakte het totaal geen feestje.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 19:04 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Telefoons mogen inderdaad niet aan, een I-pad of iets vergelijkbaars mag meestal wel.
Het is een regel van de Chinese autoriteiten en wordt opgedragen aan de luchtvaartmaatschappijen om geen telefoons toe te staan welke aan staan. (En officieel tablets met een 3g kaartje dus ook niet).
Men gaat zelfs zo ver om te vragen of je even wilt laten zien als je muziek zit te luisteren uit welke device dat komt en blijft echt naast je staan om het uit te zetten.
E.e.a. heeft ook te maken met de Chinese markt waar nogal wat telefoons op de markt zijn die niet allemaal even 'veilig' zijn qua straling en dergelijke. Duurt niet lang meer overigens, als ik goed ben ingelicht zal begin dit jaar nog e.e.a. wat minder strikt worden.
Je hebt toch een schermpje voor je met films die je al gezien hebt of nooit zou willen zien? En anders kun je nog Mahjong of Tetris doen.quote:Op maandag 23 januari 2017 00:53 schreef Xetran het volgende:
[..]
Ja dat had ik dus ook.. een vlucht van 13 uur en gewoon niks dat ik mag gebruiken om de tijd te doden.. dat in combinatie met van die strakke exit row seats (waar je ook nog eens niks van spullen kwijt kan omdat de vloer leeg moet zijn en er geen muurtje voor me was) maakte het totaal geen feestje.
Er bestaat ook zoiets als een 'boek'.quote:Op maandag 23 januari 2017 00:53 schreef Xetran het volgende:
[..]
Ja dat had ik dus ook.. een vlucht van 13 uur en gewoon niks dat ik mag gebruiken om de tijd te doden.. dat in combinatie met van die strakke exit row seats (waar je ook nog eens niks van spullen kwijt kan omdat de vloer leeg moet zijn en er geen muurtje voor me was) maakte het totaal geen feestje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |