abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_167937506
registreer om deze reclame te verbergen
Welkom in de Topicreeks: Vragen over vliegen

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in de Topicreeks: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in de Topicreeks: Hoe kom ik goedkoop van A naar B
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in de Topicreeks: Travel: aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
pi_167937544
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 21:55 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat ligt aan de maatschappij en het vliegtuig waar je in komt te zitten.
KLM, Boeing 787-9.
  Moderator vrijdag 6 januari 2017 @ 22:25:22 #3
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_167937840
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 22:15 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

KLM, Boeing 787-9.
Heb ik zelf nog niet mee gevlogen, maar gezien de plattegrond zou ik 30A en 30K vermijden. De 787 deuren komen diep naar binnen, uitgerekend op kniehoogte.
Een voordeel is dat de toiletten wel dichtbij zijn, maar een nadeel is dat bijna alle toiletten dichtbij zitten. Bijna alles wat economy reist komt dus bij jouw voor je neus naar het toilet.
So we just called him Fred
pi_168051152
Door een aanpassing in de vluchttijden kan ik een vlucht naar Santiago Chili aanpassen. Heb een aantal opties, mijn vraag welke voorkeur jullie zouden hebben.

Amsterdam - Parijs - Santiago met 2 uur overstap en vluchten met Air France
Amsterdam - Atlanta - Santiago met 2 uur overstap (KLM/Delta) of 5 uur overstap (2x Delta)
Amsterdam - Panama - Santiago met 2 uur overstap met KLM en Copa
Amsterdam - Sao Paulo - Santiago met 2,5 uur overstap met KLM en GOL

De oorspronkelijke connectie ging via Atlanta.
  woensdag 11 januari 2017 @ 13:18:16 #5
62913 Blik
The one and Only!
pi_168051298
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:11 schreef opperkleurder het volgende:
Door een aanpassing in de vluchttijden kan ik een vlucht naar Santiago Chili aanpassen. Heb een aantal opties, mijn vraag welke voorkeur jullie zouden hebben.

Amsterdam - Atlanta - Santiago met 2 uur overstap (KLM/Delta) of 5 uur overstap (2x Delta)

Er zijn meerdere factoren, waaronder ook totale reistijd. Gevoelsmatig zou ik Atlanta niet doen, al is het al omdat je dan met bagage loopt te kutten. Verder ligt het een beetje aan het tijdstip van de overstap, een overstap halverwege (Atlanta/Panama) kan best fijn zijn mits het niet midden in de nacht is voor je gevoel. Een korte leg, gevolgd door een lange leg is ook wel prettig op de heenreis, alleen de terugreis is dan vervelend omdat je dan zo dicht bij huis zit.

Dan is er nog de maatschappij-kwestie en wat ze bieden tijdens de vlucht, uit principe zou ik voorkeur hebben voor KLM (Fransen...:N). Aan de andere kant heeft AF evt. de A380 waar je mee kunt vliegen. De andere maatschappijen ken ik niet, dus kan ik geen oordeel over geven. Wel even goed om te kijken of er service is aan boord en/of er entertainment is.
pi_168051337
quote:

Als je over Atlanta vliegt heb je een ESTA of visum nodig en je moet door de immigratie, incl vingerafdrukken en soms screening. Zou ik zelf proberen te vermijden.
  woensdag 11 januari 2017 @ 13:31:39 #7
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168051511
quote:

Ik zou Panama doen, zo'n bucketlist land. Ook al is het doorreis! Moet je vanaf panama wel dik 6 uur in een 737-tje
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_168051543
quote:
99s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:31 schreef XL het volgende:

[..]

Ik zou Panama doen, zo'n bucketlist land. Ook al is het doorreis! Moet je vanaf panama wel dik 6 uur in een 737-tje
Het vliegveld van Panama staat op jouw bucketlist? :D
Mijn andere account is "Danny"
Op dinsdag 18 oktober 2016 11:31 schreef Antaris het volgende:
Hallojo heeft gelijk.
  woensdag 11 januari 2017 @ 13:44:39 #9
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168051705
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:33 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Het vliegveld van Panama staat op jouw bucketlist? :D
Het is meer een gevoel, Panama ga je nooit meer komen. Parijs, Atlanta... dat zijn de doorsnee overstappertjes. Delta Airfrance, dat kennen we wel... Copa Airlines ga ik nooit vliegen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 11 januari 2017 @ 14:01:49 #10
62913 Blik
The one and Only!
pi_168051964
quote:

[..]

Been there done that. Standaard Zuid-Amerikaans vliegveld met ondoorzichtige regels. Echt nul reden om voor het vliegveld via Panama te vliegen.

Overigens een erg mooi en afwisselend land, wel aanradertje om een keer 3 weken vakantie te plannen
pi_168052282
Ik kijk wel eens voor goedkope Ryanair vluchten om een citytrip te maken van vrijdag - zondag of vrijdag - maandag.

Ik ga dan met mijn vriendin, maar wij zijn eigenlijk altijd nog een stuk extra kwijt door de stoel voorkeur om naast elkaar te zitten, 1 koffer ruimbagage heen en terug.

Enkel de handbagage zou wel kunnen, al zit je dan met vloeistoffen zoals: lenzenvloeistof, haargel, tandpasta, deo, parfum en shampoo. Reizen jullie dan vaker zonder deze artikelen en kopen jullie deze lokaal?
pi_168052598
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:20 schreef Schnitzels het volgende:
Ik kijk wel eens voor goedkope Ryanair vluchten om een citytrip te maken van vrijdag - zondag of vrijdag - maandag.

Ik ga dan met mijn vriendin, maar wij zijn eigenlijk altijd nog een stuk extra kwijt door de stoel voorkeur om naast elkaar te zitten, 1 koffer ruimbagage heen en terug.

Enkel de handbagage zou wel kunnen, al zit je dan met vloeistoffen zoals: lenzenvloeistof, haargel, tandpasta, deo, parfum en shampoo. Reizen jullie dan vaker zonder deze artikelen en kopen jullie deze lokaal?
Kleine flesjes kopen die in je handbagage kunnen.

En kijk ook eens naar Wizzair, die zetten je wel naast elkaar.
Hallojo heeft gelijk.
  woensdag 11 januari 2017 @ 14:42:17 #13
62913 Blik
The one and Only!
pi_168052680
quote:

Lenzenvloeistof: kleine variant van de Etos
Gel: ik vul altijd een oud lenzendoosje met gel
tandpasta: normale tube mag gewoon mee, <100ml
deo: compacte variant van <100ml
shampoo: niet nodig voor 3 dagen, bij veel hotels hebben ze vaak shampoo

En die zitvoorkeur is vaak ook niet nodig, als je op tijd en samen incheckt zit je vaak toch wel naast elkaar. En dan zit je even 2 uur niet bij elkaar, is ook niet het grootste probleem in de wereld toch?
pi_168052854
quote:

[..]

Ben al eens in Panama geweest en toen op PTY aangekomen. :)
pi_168052862
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:37 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Kleine flesjes kopen die in je handbagage kunnen.

En kijk ook eens naar Wizzair, die zetten je wel naast elkaar.
Ja, dat zou idd nog wel een optie zijn. Even kijken welke opties we hebben met haargel _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:42 schreef Blik het volgende:

[..]

Lenzenvloeistof: kleine variant van de Etos
Gel: ik vul altijd een oud lenzendoosje met gel
tandpasta: normale tube mag gewoon mee, <100ml
deo: compacte variant van <100ml
shampoo: niet nodig voor 3 dagen, bij veel hotels hebben ze vaak shampoo

En die zitvoorkeur is vaak ook niet nodig, als je op tijd en samen incheckt zit je vaak toch wel naast elkaar. En dan zit je even 2 uur niet bij elkaar, is ook niet het grootste probleem in de wereld toch?
Ja in principe zou dat nog best kunnen ook. Alleen haargel is een probleem.

lenzendoosje.jpg
In zo'n doosje je haargel? Daar krijg ik nog niet eens genoeg voor één dag in. Nee ik moet eens gaan kijken of daar goede 100 ml varianten van bestaan. Want zoiets doe je niet zo makkelijk in een reisfles.
  woensdag 11 januari 2017 @ 14:53:22 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_168052896
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:51 schreef Schnitzels het volgende:

[..]

Ja, dat zou idd nog wel een optie zijn. Even kijken welke opties we hebben met haargel _O-

[..]

Ja in principe zou dat nog best kunnen ook. Alleen haargel is een probleem.

[ afbeelding ]
In zo'n doosje je haargel? Daar krijg ik nog niet eens genoeg voor één dag in. Nee ik moet eens gaan kijken of daar goede 100 ml varianten van bestaan. Want zoiets doe je niet zo makkelijk in een reisfles.
pro-tip: gebruik eens wat minder gel of een fatsoenlijke gel. Ik kan een hele week doen over een vol lenzendoosje. En dat is echt geen grapje. Ik gebruik "molding creme", heb ik maar een vingertopje van nodig
  woensdag 11 januari 2017 @ 19:18:35 #17
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168058391
quote:

Lekker via Parijs. Atlanta en Sao Paulo zijn een crime wat transfers betreft, en 2 uur overstaptijd in Panama geeft ook niet echt veel speling.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_168058706
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 19:18 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Lekker via Parijs. Atlanta en Sao Paulo zijn een crime wat transfers betreft, en 2 uur overstaptijd in Panama geeft ook niet echt veel speling.
Uiteindelijk kunnen we hem niet aanpassen omdat de aanpassing minder is dan een uur verschil. Zitten we vast aan 2 uur en 5 min transfer in Atlanta.
pi_168059543
quote:

ryanair zet je 9/10x naast elkaar en voor drie dagen is ruimbagage echt totale overkill. Wat sleep je allemaal mee dan? :D
pi_168061453
10 dagen kan echt gemakkelijk met een handbagage koffer.
Don't trust anyone else!
Trust me!
  woensdag 11 januari 2017 @ 21:05:24 #21
264234 nexusje
Ik shine als lipgloss
pi_168061501
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:53 schreef Blik het volgende:

[..]

pro-tip: gebruik eens wat minder gel of een fatsoenlijke gel. Ik kan een hele week doen over een vol lenzendoosje. En dat is echt geen grapje. Ik gebruik "molding creme", heb ik maar een vingertopje van nodig
Ligt aan je hairtype, sommige mensen hebben simpelweg meer nodig

OKE ON TOPIC
pi_168062498
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 21:03 schreef groggy het volgende:
10 dagen kan echt gemakkelijk met een handbagage koffer.
Dat hangt nogal af van de bestemming (en/of je persoonlijke hygiëne).
  woensdag 11 januari 2017 @ 21:53:28 #23
42322 MCH
Can you feel it cumming?
pi_168063054
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 21:37 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat hangt nogal af van de bestemming (en/of je persoonlijke hygiëne).
Dus mensen die 10 dagen met een handbagagekoffer doen zijn vies?
Die Schule des Lebens kennt keine Ferien
pi_168063178
dubbel
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_168063190
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 21:56 schreef groggy het volgende:

[..]

Ook in het buitenland kan je je kleren (laten) wassen.
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_168063222
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

ryanair zet je 9/10x naast elkaar en voor drie dagen is ruimbagage echt totale overkill. Wat sleep je allemaal mee dan? :D
Klopt. Helaas zelf zo dom geweest om twee losse tickets te boeken in hoop op scherpere prijs. Zit nu dus met twee boekingen bij Ryanair . Dan kan ik het denk ik wel vergeten dat vriendin en ik nog samen komen te zitten met inchecken?

Normaal geen ramp maar wil zo niet onze eerste vakantie aanvangen op vlucht van 4.5 uur
pi_168064294
Flauw offtopic gedoe verwijderd.
  woensdag 11 januari 2017 @ 22:36:12 #28
42322 MCH
Can you feel it cumming?
pi_168064473
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 21:58 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Klopt. Helaas zelf zo dom geweest om twee losse tickets te boeken in hoop op scherpere prijs. Zit nu dus met twee boekingen bij Ryanair . Dan kan ik het denk ik wel vergeten dat vriendin en ik nog samen komen te zitten met inchecken?

Normaal geen ramp maar wil zo niet onze eerste vakantie aanvangen op vlucht van 4.5 uur
Je kunt bij het inchecken alsnog een stoel kiezen (tegen betaling?!) Laatste keer inchecken bij Ryanair had ik ook twee verschillende losse boekingen. Gelijk n aelkaar ingechecked en toch naast elkaar gekomen. Dus kan ook zonder bijbetalen. Ga je trouwens langer dan vier dagen weg? Dan moet je inchecken op je vakantieadres.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 13:24:30 #29
230450 ShevaJB
What have we become... Animals
pi_168101975
Mensen, vraagje. Zondag vlieg ik vanaf Alicante naar Schiphol. Ticket heb ik via skyscanner geboekt met Tui. Ik vlieg met Transavia. Nu heb ik een mail ontvangen met het vliegticket in PDF formaat. Er staat in dat ik dit mee moet nemen naar het vliegveld. Morgen kan ik echter wel gewoon online inchecken via de site van Transavia. (Zoals ik normaal gesproken altijd doe met bijv. Vueling of ryanair zondat dat ik extra papier moet printen). De boarding pass zet ik dan in mn Wallet van de iphone. Het lijkt me dat ik dat vliegticket niet hoef te printen, weet het echter niet zeker. Iemand?
Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet

Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:
Eindbaas ^O^
  vrijdag 13 januari 2017 @ 13:27:00 #30
62913 Blik
The one and Only!
pi_168102031
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 13:24 schreef ShevaJB het volgende:
Mensen, vraagje. Zondag vlieg ik vanaf Alicante naar Schiphol. Ticket heb ik via skyscanner geboekt met Tui. Ik vlieg met Transavia. Nu heb ik een mail ontvangen met het vliegticket in PDF formaat. Er staat in dat ik dit mee moet nemen naar het vliegveld. Morgen kan ik echter wel gewoon online inchecken via de site van Transavia. (Zoals ik normaal gesproken altijd doe met bijv. Vueling of ryanair zondat dat ik extra papier moet printen). De boarding pass zet ik dan in mn Wallet van de iphone. Het lijkt me dat ik dat vliegticket niet hoef te printen, weet het echter niet zeker. Iemand?
Dat is je boardingpass, dus dat zou voldoende moeten zijn. Verder gewoon zorgen dat je digitaal bij je ticket kan eventueel en dan zou dat goed moeten komen
  vrijdag 13 januari 2017 @ 13:28:46 #31
230450 ShevaJB
What have we become... Animals
pi_168102066
Dan weet ik genoeg, bedankt.
Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet

Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:
Eindbaas ^O^
pi_168102859
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:31 schreef liesje1979 het volgende:
Flauw offtopic gedoe verwijderd.
Dat.
I'm surrounded by morons!
TRV [2016: Nederland, Portugal, België, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, België, Japan.
TRV plannen 2017: Frankrijk, Duitsland, Duitsland, Zweden, Nederland
pi_168104673
quote:

[..]

1 inchecken en dan met de andere de stoel ernaast boeken :P
pi_168105209
quote:

[..]

Had ik ook een keer toen naar Manchester, wat ik toen deed was 2 browser of tabblad openen en bij beide dan tegelijk inchecken. Zo kwam ik alsnog naast mijn reismaatje te zitten :)
We fear that which we cannot see
pi_168106063
Als je zo graag naast elkaar wil zitten, betaal dan gewoon om je stoel te reserveren, en anders moet je niet zeiken als je niet bij elkaar komt te zitten. Je krijgt immers waar je voor betaalt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168106521
Post kwijt? Probeer dan eens ontopic te posten, dan blijft het staan ^O^

Niet mee eens? Schrijf een bericht in TRV FB ^O^
TRV [2016: Nederland, Portugal, België, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, België, Japan.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 09:25:47 #37
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168123422
Parkeren op Schiphol en dan vóóraf reserveren. Krijg je na de bevestiging ook nog de mogelijkheid om een 5 euro See Buy Fly kortingsvoucher bij een minimale besteding van 25 euro in je mailbox te ontvangen. Zolang je maar verschillende vetrekdata opgeeft, krijg je iedere keer een nieuw voucher met een ander barcode nummer en geldig tot 31/12/2017. Gaat lekker zo en dat wordt dus ieder artikel apart afrekenen...... ;)

kwee alleen nie of Fogel dit wel ontopic fint
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 14 januari 2017 @ 09:29:23 #38
48439 DutchTrain
De wereld is (g)een pretpark!
pi_168123459
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 09:25 schreef buzz1291 het volgende:
Parkeren op Schiphol en dan vóóraf reserveren. Krijg je na de bevestiging ook nog de mogelijkheid om een 5 euro See Buy Fly kortingsvoucher bij een minimale besteding van 25 euro in je mailbox te ontvangen. Zolang je maar verschillende vetrekdata opgeeft, krijg je iedere keer een nieuw voucher met een ander barcode nummer en geldig tot 31/12/2017. Gaat lekker zo en dat wordt dus ieder artikel apart afrekenen...... ;)

kwee alleen nie of Fogel dit wel ontopic fint
Wat is je vraag en waarom post je dit niet in het aanbiedingen topic? :P

Die voucher kan je overigens ook gratis downloaden van de Schiphol site.
non sum uni angulo natus, patria mea totus hic mundus est
  zaterdag 14 januari 2017 @ 09:47:32 #39
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168123668
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 09:29 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Wat is je vraag en waarom post je dit niet in het aanbiedingen topic? :P

Die voucher kan je overigens ook gratis downloaden van de Schiphol site.
Goeie vraag, maar die had je dan ook beter in een PM kunnen stellen ;)
pi_168123973
_O-
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
pi_168124063
quote:

[..]

1. Op tijd inchecken en dan voor de ander de stoel ernaast nemen
2. Op het allerlaatste moment inchecken; dan heb je kans dat je ook nog eens de nooduitgangstoelen krijgt als er verder niemand voor heeft willen betalen.
pi_168125879
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja ik ga bijna nooit drie dagen weg met vliegtuig, vorige keer toevallig in de zomer en dan heb je al een badhandoek bij je. En ik ben ook lekker makkelijk. Als ik drie dagen ga wil ik voor 6 dagen kleding bij me hebben en ter plekke kunnen kiezen :'). Maar zo werkt het natuurlijk nooit, ik zat voornamelijk te kijken hoe ik dat doe met toilettas en alles daarin, maar moet wel lukken.
pi_168143298
Moet een motorhelm kwijt in de handbagage, en als het even lukt nog een schone onderbroek...

Iemand tips hoe dat aan te pakken? Vooral omdat de helm eigenlijk al te groot is...
  Moderator zaterdag 14 januari 2017 @ 23:25:06 #44
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168144222
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:53 schreef Yreal het volgende:
Moet een motorhelm kwijt in de handbagage, en als het even lukt nog een schone onderbroek...

Iemand tips hoe dat aan te pakken? Vooral omdat de helm eigenlijk al te groot is...
In de helm past prima een schone onderbroek :7
  zondag 15 januari 2017 @ 00:38:47 #45
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_168146467
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 10:14 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

1. Op tijd inchecken en dan voor de ander de stoel ernaast nemen
2. Op het allerlaatste moment inchecken; dan heb je kans dat je ook nog eens de nooduitgangstoelen krijgt als er verder niemand voor heeft willen betalen.
Meestal zijn die Ryanair vluchtjes max 2 uur. Dan kan je toch wel even zonder elkaar? Snap ook niet dat mensen er tegenwoordig nog vanuit gaan dat je altijd naar elkaar komt te zitten.
pi_168147555
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 00:38 schreef airportmadness het volgende:

[..]

Meestal zijn die Ryanair vluchtjes max 2 uur. Dan kan je toch wel even zonder elkaar? Snap ook niet dat mensen er tegenwoordig nog vanuit gaan dat je altijd naar elkaar komt te zitten.
mwua, ze vliegen genoeg stukken die heel wat langer zijn.
pi_168154526
quote:

[..]

Als ik met Ryanair een weekend naar London gaat maakt het mij persoonlijk niets uit. Kan voor andere mensen anders zijn. Een bekende van mij heeft vliegangst en die wil zoveel mogelijk "zekerheden" inbouwen. Weten dat hij naast een bekende zit is er daar 1 van.
  zondag 15 januari 2017 @ 11:32:12 #48
42322 MCH
Can you feel it cumming?
pi_168154623
quote:
2s.gif Op zondag 15 januari 2017 11:28 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Als ik met Ryanair een weekend naar London gaat maakt het mij persoonlijk niets uit. Kan voor andere mensen anders zijn. Een bekende van mij heeft vliegangst en die wil zoveel mogelijk "zekerheden" inbouwen. Weten dat hij naast een bekende zit is er daar 1 van.
Wat geeft dat voor zekerheid?
pi_168154682
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 11:32 schreef MCH het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb zelf geen vliegangst maar kan me indenken dat het de stress wellicht verlaagd als je naast een bekende zit inplaats van "extra onzekerheid".
pi_168155803
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 23:25 schreef FredvZ het volgende:

[..]

In de helm past prima een schone onderbroek :7
ik ga een week weg, iets meer dan dat zou lekker zijn..
pi_168155828
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 11:32 schreef MCH het volgende:

[..]

dat het niet ontzettend akward gaat zijn als je een handje vast wil houden?
  zondag 15 januari 2017 @ 20:05:32 #52
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_168172100
quote:

[..]

Bij lange vluchten heb ik liever een lege stoel naast me dan een bekende met wie ik vlieg.

Dat terzijde, ik snap best wel dat een gemiddelde passagier welke 1 x per jaar lang en misschien 2 citytrip per jaar maakt het wel zo leuk vindt om naast elkaar te zitten, je gaat immers samen op pad.

Luchtvaartmaatschappijen maken van dat gegeven natuurlijk dankbaar gebruik, in principe kom je wel naast elkaar te zitten wanneer je de boeking onder één reserveringsnummer maakt, echter het toewijzen van stoelen in een vliegtuig gebeurd bij elke luchtvaartmaatschappij welke kosten berekend voor een stoel volgens een vast patroon, dat patroon kan echter onderbroken worden door mensen welke vooraf al de moeite hebben genomen om een stoel te reserveren en daarvoor te betalen, dan gaat het patroon nog steeds verder maar kom je dus niet naast elkaar.

Wat ik erger vindt is dat zelfs een maatschappij zoals TAP is overgegaan tot het automatisch toewijzen van stoelen als je online incheckt, je kan niet kosteloos een andere stoel krijgen. Ik snap best dat je hier op korte termijn wat extra inkomsten op kan genereren, maar voor mij is het duidelijk dat ik de 2x per jaar dat ik naar Portugal moet geen enkele reden meer heb om TAP te verkiezen boven een Easyjet of Ryanair, daar zal men zich nog lelijk op verkijken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_168175248
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 20:05 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bij lange vluchten heb ik liever een lege stoel naast me dan een bekende met wie ik vlieg.

Dat terzijde, ik snap best wel dat een gemiddelde passagier welke 1 x per jaar lang en misschien 2 citytrip per jaar maakt het wel zo leuk vindt om naast elkaar te zitten, je gaat immers samen op pad.

Luchtvaartmaatschappijen maken van dat gegeven natuurlijk dankbaar gebruik, in principe kom je wel naast elkaar te zitten wanneer je de boeking onder één reserveringsnummer maakt, echter het toewijzen van stoelen in een vliegtuig gebeurd bij elke luchtvaartmaatschappij welke kosten berekend voor een stoel volgens een vast patroon, dat patroon kan echter onderbroken worden door mensen welke vooraf al de moeite hebben genomen om een stoel te reserveren en daarvoor te betalen, dan gaat het patroon nog steeds verder maar kom je dus niet naast elkaar.

Wat ik erger vindt is dat zelfs een maatschappij zoals TAP is overgegaan tot het automatisch toewijzen van stoelen als je online incheckt, je kan niet kosteloos een andere stoel krijgen. Ik snap best dat je hier op korte termijn wat extra inkomsten op kan genereren, maar voor mij is het duidelijk dat ik de 2x per jaar dat ik naar Portugal moet geen enkele reden meer heb om TAP te verkiezen boven een Easyjet of Ryanair, daar zal men zich nog lelijk op verkijken.
de koffie? :+
  zondag 15 januari 2017 @ 22:10:25 #54
42322 MCH
Can you feel it cumming?
pi_168177134
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 20:05 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Tenzij ze juist op de infrequente vlieger gokken die normaal met Ryanair gaat en die het sowieso al normaal vindt om voor een gekozen stoel te betalen.
  zondag 15 januari 2017 @ 22:23:24 #55
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_168177752
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 22:10 schreef MCH het volgende:

[..]

Tenzij ze juist op de infrequente vlieger gokken die normaal met Ryanair gaat en die het sowieso al normaal vindt om voor een gekozen stoel te betalen.
In het geval van TAP heeft deze nogal last van die Ryanair en Easyjets van deze wereld waardoor de tarieven erg naar beneden bijgesteld moeten worden voor vluchten binnen Europa.

Men probeert op deze manier extra inkomsten te genereren, en ik snap dat dat nodig is, maar het zal nu net de passagier die juist wat vaker vliegt over de streep trekken om dan maar helemaal budget te gaan.
Zeker omdat TAP ook de Star Alliance leden met een Gold of nog hogere status voor een stoel laten betalen, en een maatschappij moet het nu net hebben van de frequent flyers.
Die 3 uur ga ik overleven, TAP zelf gaat het niet redden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 15 januari 2017 @ 22:47:20 #56
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_168178783
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 22:23 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

In het geval van TAP heeft deze nogal last van die Ryanair en Easyjets van deze wereld waardoor de tarieven erg naar beneden bijgesteld moeten worden voor vluchten binnen Europa.

Men probeert op deze manier extra inkomsten te genereren, en ik snap dat dat nodig is, maar het zal nu net de passagier die juist wat vaker vliegt over de streep trekken om dan maar helemaal budget te gaan.
Zeker omdat TAP ook de Star Alliance leden met een Gold of nog hogere status voor een stoel laten betalen, en een maatschappij moet het nu net hebben van de frequent flyers.
Die 3 uur ga ik overleven, TAP zelf gaat het niet redden.
Zo zijn er inderdaad nog wel meer maatschappijen in Europa die het niet meer gaan redden als ze zelfstandig blijven.
  zondag 15 januari 2017 @ 22:58:06 #57
42322 MCH
Can you feel it cumming?
pi_168179193
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 22:47 schreef airportmadness het volgende:

[..]

Zo zijn er inderdaad nog wel meer maatschappijen in Europa die het niet meer gaan redden als ze zelfstandig blijven.
Je roept iets wat de baas van Ryanair tien jaar geleden ook al riep en wat is er ondertussen op de fles gegaan? Heel weinig!
  zondag 15 januari 2017 @ 23:04:34 #58
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_168179381
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 22:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Je roept iets wat de baas van Ryanair tien jaar geleden ook al riep en wat is er ondertussen op de fles gegaan? Heel weinig!
Er zijn toch wel een aantal maatschappijen op de fles gegaan, een aantal die overleven omdat ze zijn opgekocht en zo zijn er nog een aantal die door de staat gesponsord worden en daardoor toch nog in de lucht zijn.
pi_168179916
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 22:58 schreef MCH het volgende:

[..]

mwah, je hebt inmiddels toch wel een paar blokken. Half centraal europa zit sowieso al bij Lufthansa in de groep.

Als je ook fussies mee pikt is er heel veel veranderd.
pi_168180090
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

mwah, je hebt inmiddels toch wel een paar blokken. Half centraal europa zit sowieso al bij Lufthansa in de groep.

Als je ook fussies mee pikt is er heel veel veranderd.
Dat Lufthansa na al die stakingen nog niet op de fles is gegaan verbaast me dan wel weer.
  maandag 16 januari 2017 @ 20:34:45 #61
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_168203173
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:28 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat Lufthansa na al die stakingen nog niet op de fles is gegaan verbaast me dan wel weer.
De Lufthanse groep is heel groot en daardoor ook heel sterk. Swiss, Austrian, Brussels Airlines, Germanwings, Eurowings (en nog wat kleinere lokale maatschappijen) en de helft van Sunexpress behoren ook tot het vliegende deel van de Lufthansa groep.
Daarnaast werkt de politiek in Duitsland behoorlijk mee om andere maatschappijen, lees de Emirates van deze wereld niet zonder meer toegang te geven op de Duitse markt waardoor de marktpositie wel goed kan blijven bestaan.

Lufthansa snapt heel goed welke markten er zijn en is in alle markten ook aanwezig en kan daardoor marktaandeel behouden en zelfs terugwinnen. Naast het feit dat ze ook in de techniek, catering en vluchtopleiding actief zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 16 januari 2017 @ 20:41:25 #62
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168203476
Conservatieve thuismarkt ook. Amper Nederlanders die sowieso KLM vliegen, genoeg Duitsers die alleen Lufthansa vliegen. Met name zakelijk zijn er veel passagiers die Airberlin bijvoorbeeld niet eens als volwaardig alternatief zien.
pi_168228972
Ik ben aan het zoeken voor een ticket naar Australie in Juli.
Nu zie ik tijdens het zoeken ook tickets voorbijkomen van Thai Airways, met overstap in Bangkok.
Is dat wat ? Thai Airways ?
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:51:10 #64
62913 Blik
The one and Only!
pi_168230152
Vraagje voor ervarings deskundigen. Ben op zoek naar tickets naar Zanzibar, en heb een zeer voordelig ticket gevonden met Emirates (<500 euro p.p.). Nadeel is, overstap van 20 uur op Dubai Airport. Kan wel op de heenweg slapen in het vliegtuig, hele dag in Dubai zijn en dan 's avonds weer richting vliegveld gaan

Regelt Emirates nog bepaalde zaken voor mensen met een dergelijke overstap?
pi_168230188
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:18 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik ben aan het zoeken voor een ticket naar Australie in Juli.
Nu zie ik tijdens het zoeken ook tickets voorbijkomen van Thai Airways, met overstap in Bangkok.
Is dat wat ? Thai Airways ?
Meer dan prima.
Al heb ik geen ervaring met de econ.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_168230244
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:51 schreef Blik het volgende:
Vraagje voor ervarings deskundigen. Ben op zoek naar tickets naar Zanzibar, en heb een zeer voordelig ticket gevonden met Emirates (<500 euro p.p.). Nadeel is, overstap van 20 uur op Dubai Airport. Kan wel op de heenweg slapen in het vliegtuig, hele dag in Dubai zijn en dan 's avonds weer richting vliegveld gaan

Regelt Emirates nog bepaalde zaken voor mensen met een dergelijke overstap?
Als er geen kortere overstap mogelijk is, hotel en transfer.

https://www.emirates.com/(...)t/dubai-connect.aspx
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:37:25 #67
62913 Blik
The one and Only!
pi_168231847
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:53 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Als er geen kortere overstap mogelijk is, hotel en transfer.

https://www.emirates.com/(...)t/dubai-connect.aspx
Alternatief is via Dar es Salaam, dus met extra overstap. Maar, wel relaxte service hoor. Zelfs hotel met zwembad zie ik
pi_168237125
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Alternatief is via Dar es Salaam, dus met extra overstap. Maar, wel relaxte service hoor. Zelfs hotel met zwembad zie ik
Is er echt geen kortere overstap mogelijk? Want de service is dus alleen beschikbaar als de kortste connectie niet beschikbaar is, niet als je zelf bewust een langere overstap boekt omdat dit goedkoper is.

Het lijkt mij bijna ondenkbaar dat je niet naar ZNZ kan met een snellere connectie dus ik zou dit wel even goed checken... Daarnaast vliegt alleen flydubai vanaf DXB naar ZNZ, dus ik zou even kijken of het een codeshare is of wat je precieze vluchtnummers zijn. Want als je een flydubai vluchtnummer hebt op de tweede vlucht kan je hier misschien ook geen gebruik van maken.
Jack does it in real time...
  woensdag 18 januari 2017 @ 09:38:39 #69
62913 Blik
The one and Only!
pi_168238585
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 04:26 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Is er echt geen kortere overstap mogelijk? Want de service is dus alleen beschikbaar als de kortste connectie niet beschikbaar is, niet als je zelf bewust een langere overstap boekt omdat dit goedkoper is.

Het lijkt mij bijna ondenkbaar dat je niet naar ZNZ kan met een snellere connectie dus ik zou dit wel even goed checken... Daarnaast vliegt alleen flydubai vanaf DXB naar ZNZ, dus ik zou even kijken of het een codeshare is of wat je precieze vluchtnummers zijn. Want als je een flydubai vluchtnummer hebt op de tweede vlucht kan je hier misschien ook geen gebruik van maken.
Goede punten, ga ik even uitzoeken. Maar er gaat maar 1 vlucht per dag naar Zanzibar voor zover ik weet. Dus die 20 uur is wel de enige optie. Maar van die codeshare ga ik even uitzoeken,
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 09:54:13 #70
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168238831
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Goede punten, ga ik even uitzoeken. Maar er gaat maar 1 vlucht per dag naar Zanzibar voor zover ik weet. Dus die 20 uur is wel de enige optie. Maar van die codeshare ga ik even uitzoeken,
Emirates heeft 1 vlucht p.d. Dubai - Zanzibar, maar 2 vluchten Amsterdam - Dubai.

Je kan in 16u met Emirates van Amsterdam naar Zanzibar, dus die kortere overstap moet mogelijk zijn.
  woensdag 18 januari 2017 @ 09:58:53 #71
62913 Blik
The one and Only!
pi_168238881
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:54 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Emirates heeft 1 vlucht p.d. Dubai - Zanzibar, maar 2 vluchten Amsterdam - Dubai.

Je kan in 16u met Emirates van Amsterdam naar Zanzibar, dus die kortere overstap moet mogelijk zijn.
Die zijn volgens mij allemaal met een overstap in Dar es Salaam
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 10:06:57 #72
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_168238985
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Die zijn volgens mij allemaal met een overstap in Dar es Salaam
Inderdaad, dat had ik ff gemist.
  woensdag 18 januari 2017 @ 11:00:38 #73
62913 Blik
The one and Only!
pi_168239743
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Inderdaad, dat had ik ff gemist.
Waarbij dan wel weer gebruik gemaakt kan worden van Dubai Connect, omdat ik dan in/uit vlieg met Emirates. Want DeeBee had gelijk, met Flydubai kun je geen gebruik maken van Dubai Connect
  donderdag 19 januari 2017 @ 23:51:01 #74
62913 Blik
The one and Only!
pi_168283347
Uiteindelijk gekozen voor de combi van Kenya Airways/KLM, scheelt ongeveer 8 uur reistijd en relaxte aankomst en vertrektijden. Heen is met Kenya en terug met KLM.

Ik ben overigens normaal gewend dat ik al stoelen kan uitkiezen na het boeken, iemand een idee waarom dat nu niet zou kunnen?
pi_168284414
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 23:51 schreef Blik het volgende:
Uiteindelijk gekozen voor de combi van Kenya Airways/KLM, scheelt ongeveer 8 uur reistijd en relaxte aankomst en vertrektijden. Heen is met Kenya en terug met KLM.

Ik ben overigens normaal gewend dat ik al stoelen kan uitkiezen na het boeken, iemand een idee waarom dat nu niet zou kunnen?
Ga je economy class? Dan kun je al lang niet meer bij elke maatschappij zomaar stoelen uitkiezen na het boeken hoor. Soms kan het helemaal niet meer, of alleen tegen betaling. Gewoon uitkiezen bij het inchecken online , dus. Doe je even een trip report voor de vlucht met Kenya Airways? Ben benieuwd *O*
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168284440
Volgens mij kon ik ze wél gewoon uitkiezen gratis nadat ik had geboekt bij Ukraine international. Maar ik heb al een paar maanden geleden geboekt dus ik weet het niet zeker meer, maar volgens mij heb ik gewoon voor alle 4 mn vluchten stoelen uitgekozen.

Aangezien ik niet zo heel vaak vlieg (1x lange vlucht retourtje per jaar, en misschien 2 à 3 retourtjes binnen europa) kan het me eerlijk gezegd ook niks verrotten waar ik zit. Ik heb wel liever raam dan gangpad maar niet zo veel liever dat ik ervoor ga betalen.

Weet trouwens niet of ik uberhaupt nog een lange vlucht ga maken dit jaar :'(
pi_168284482
Bij klm mag je niet meer gratis kiezen bij boeken
pi_168285035
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 00:41 schreef Yreal het volgende:
Sinds wanneer niet dan? Laatste keer dat ik KLM had nog wel iig (met Flying blue).
Torque makes life easy.
Team Jean
  vrijdag 20 januari 2017 @ 08:46:21 #79
62913 Blik
The one and Only!
pi_168286279
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 00:41 schreef Yreal het volgende:
Ik kan normaal gesproken altijd mijn stoelen uitkiezen bij KLM, ook nog 2 maanden geleden toen ik mijn laatste vlucht maakte met KLM. Ging er eigenlijk vanuit dat het met status te maken (Gold status met Flying Blue). Met name op de terugweg zou het wel heel relaxed zijn om vooraf een stoel te kunnen claimen, aangezien er maar 10 economy comfort stoelen zijn met 2 naast elkaar ipv 3 naast elkaar.

Of zou het kunnen zijn omdat ik onder de noemer van Kenya Airways geboekt heb, en ik dus onder de codeshare zit?
pi_168286390
Volgens mij is het nog steeds wel mogelijk om 24 uur voor vertrek je stoel te reserveren.
pi_168286416
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 08:54 schreef wielrennerdt het volgende:
Volgens mij is het nog steeds wel mogelijk om 24 uur voor vertrek je stoel te reserveren.
Natuurlijk, je zult uiteindelijk toch moeten zitten, maar zonder status betaal je tegenwoordig ook bij KLM als je eerder je stoel wil kiezen.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 08:57:22 #82
62913 Blik
The one and Only!
pi_168286421
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 08:54 schreef wielrennerdt het volgende:
Ja, dat kan sowieso (30 uur vantevoren). Maar ik wil het nu al, en niet pas de dag voor vertrek
pi_168286637
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 08:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik kan normaal gesproken altijd mijn stoelen uitkiezen bij KLM, ook nog 2 maanden geleden toen ik mijn laatste vlucht maakte met KLM. Ging er eigenlijk vanuit dat het met status te maken (Gold status met Flying Blue). Met name op de terugweg zou het wel heel relaxed zijn om vooraf een stoel te kunnen claimen, aangezien er maar 10 economy comfort stoelen zijn met 2 naast elkaar ipv 3 naast elkaar.

Of zou het kunnen zijn omdat ik onder de noemer van Kenya Airways geboekt heb, en ik dus onder de codeshare zit?
Heeft inderdaad met stats te maken, ben plat en kan altijd tijdens het boeken kiezen.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 09:54:39 #84
62913 Blik
The one and Only!
pi_168287250
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 09:14 schreef static het volgende:

[..]

Heeft inderdaad met stats te maken, ben plat en kan altijd tijdens het boeken kiezen.
Ik heb antwoord van KLM, het heeft niks met status te maken maar met het feit dat ik op de codes van Kenya Airways reis.

Antwoord van KLM:

quote:
Als je reist met een Kenya Airways ticket op een door KLM uitgevoerde reis kun je maximaal 90 dagen voor vertrek een stoel reserveren. Dit geldt ook voor de stoelreservering op de andere Kenya Airways vluchten.
Dus pas eind maart kan ik de stoelen uitkiezen
pi_168287781
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 09:54 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik heb antwoord van KLM, het heeft niks met status te maken maar met het feit dat ik op de codes van Kenya Airways reis.

Antwoord van KLM:

[..]

Dus pas eind maart kan ik de stoelen uitkiezen
Onzin, heb even voor jouw post nog een KLM ticket geboekt, kon meteen mijn stoel kiezen.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 10:29:50 #86
62913 Blik
The one and Only!
pi_168287854
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 10:24 schreef static het volgende:

[..]

Onzin, heb even voor jouw post nog een KLM ticket geboekt, kon meteen mijn stoel kiezen.
Lees je wel goed? Heb je bij KLM geboekt of bij Kenya Airways?
  vrijdag 20 januari 2017 @ 10:31:10 #87
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168287870
quote:

[..]

Dat is dus het verschil tussen een KLM ticket, of een Kenia Airways code share ticket op dezelfde vlucht.
pi_168287880
quote:

[..]

Op code van Kenia Airways?
pi_168288194
Ik begrijp er geen flikker meer van. _O-
  vrijdag 20 januari 2017 @ 10:56:32 #90
62913 Blik
The one and Only!
pi_168288357
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 10:48 schreef static het volgende:
Ik begrijp er geen flikker meer van. _O-
Als ik had geboekt op code van KLM kon ik nu al een stoel regelen op de KL-vlucht van Nairobi naar Amsterdam. Maar omdat ik via codes van Kenya Airways vlieg (KQ ipv KL) kan ik geen stoel boeken.

Sowieso kun je bij Kenya pas stoelen boeken vanaf 90 dagen.
pi_168288373
Ach, 90 dagen van tevoren is toch zat?

Ik heb ze langer vantevoren geboekt voor mijn vlucht volgende week, en ik heb dus echt geen idee mee waar ik zit :')
  vrijdag 20 januari 2017 @ 11:04:57 #92
62913 Blik
The one and Only!
pi_168288521
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 10:57 schreef sirdanilot het volgende:
Ach, 90 dagen van tevoren is toch zat?

Ik heb ze langer vantevoren geboekt voor mijn vlucht volgende week, en ik heb dus echt geen idee mee waar ik zit :')
90 dagen is ook prima, maar als ik naar mijn boeking keek op KLM stond er dat het pas 30 uur vantevoren kon.

En op je boardingpas staat gewoon waar je zit, dus daar zou ik me geen zorgen over maken
  vrijdag 20 januari 2017 @ 15:43:03 #93
358119 Xetran
lachen gieren brullen
pi_168293911
Kan het kloppen dat je bij Chinese maatschappijen gedurende de gehele vlucht geen enkel elektronisch device aan mag hebben staan?
  vrijdag 20 januari 2017 @ 16:41:52 #94
48439 DutchTrain
De wereld is (g)een pretpark!
pi_168295268
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 15:43 schreef Xetran het volgende:
Kan het kloppen dat je bij Chinese maatschappijen gedurende de gehele vlucht geen enkel elektronisch device aan mag hebben staan?
Niet bij allemaal in ieder geval. Wel zijn ze nogal streng met powerbanks en ander batterijen meenemen in de cabine. Check de airlines zelf als je er problemen mee denkt te gaan hebben.
non sum uni angulo natus, patria mea totus hic mundus est
pi_168295348
quote:
Bij sommige is dat inderdaad zo.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 19:04:36 #96
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_168300527
quote:
Telefoons mogen inderdaad niet aan, een I-pad of iets vergelijkbaars mag meestal wel.

Het is een regel van de Chinese autoriteiten en wordt opgedragen aan de luchtvaartmaatschappijen om geen telefoons toe te staan welke aan staan. (En officieel tablets met een 3g kaartje dus ook niet).
Men gaat zelfs zo ver om te vragen of je even wilt laten zien als je muziek zit te luisteren uit welke device dat komt en blijft echt naast je staan om het uit te zetten.

E.e.a. heeft ook te maken met de Chinese markt waar nogal wat telefoons op de markt zijn die niet allemaal even 'veilig' zijn qua straling en dergelijke. Duurt niet lang meer overigens, als ik goed ben ingelicht zal begin dit jaar nog e.e.a. wat minder strikt worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 22 januari 2017 @ 04:53:46 #97
48840 Xtreem
Arrogante zak
pi_168335588
quote:
Ik meende eigenlijk alleen tijdens domestic flights - maar heb al een tijdje niet meer internationaal met ze gevlogen...
Live from Beijing!
  maandag 23 januari 2017 @ 00:53:53 #98
358119 Xetran
lachen gieren brullen
pi_168362045
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 19:04 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Telefoons mogen inderdaad niet aan, een I-pad of iets vergelijkbaars mag meestal wel.

Het is een regel van de Chinese autoriteiten en wordt opgedragen aan de luchtvaartmaatschappijen om geen telefoons toe te staan welke aan staan. (En officieel tablets met een 3g kaartje dus ook niet).
Men gaat zelfs zo ver om te vragen of je even wilt laten zien als je muziek zit te luisteren uit welke device dat komt en blijft echt naast je staan om het uit te zetten.

E.e.a. heeft ook te maken met de Chinese markt waar nogal wat telefoons op de markt zijn die niet allemaal even 'veilig' zijn qua straling en dergelijke. Duurt niet lang meer overigens, als ik goed ben ingelicht zal begin dit jaar nog e.e.a. wat minder strikt worden.
Ja dat had ik dus ook.. een vlucht van 13 uur en gewoon niks dat ik mag gebruiken om de tijd te doden.. dat in combinatie met van die strakke exit row seats (waar je ook nog eens niks van spullen kwijt kan omdat de vloer leeg moet zijn en er geen muurtje voor me was) maakte het totaal geen feestje.
pi_168367530
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 00:53 schreef Xetran het volgende:

[..]

Ja dat had ik dus ook.. een vlucht van 13 uur en gewoon niks dat ik mag gebruiken om de tijd te doden.. dat in combinatie met van die strakke exit row seats (waar je ook nog eens niks van spullen kwijt kan omdat de vloer leeg moet zijn en er geen muurtje voor me was) maakte het totaal geen feestje.
Je hebt toch een schermpje voor je met films die je al gezien hebt of nooit zou willen zien? En anders kun je nog Mahjong of Tetris doen.
pi_168368467
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 00:53 schreef Xetran het volgende:

[..]

Er bestaat ook zoiets als een 'boek'. ;)

Ik ben zelf ook niet zo van het lezen, dus meestal begin ik in een boek en na een paar bladzijdes val ik alsnog in slaap. Ik weet niet waarom maar sinds de komst van de smartphone kan ik me echt niet meer op boeken ocncentreren, ik val er alleen maar in slaap van.
  maandag 23 januari 2017 @ 12:12:37 #101
62913 Blik
The one and Only!
pi_168368790
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 11:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook niet zo van het lezen, dus meestal begin ik in een boek en na een paar bladzijdes val ik alsnog in slaap. Ik weet niet waarom maar sinds de komst van de smartphone kan ik me echt niet meer op boeken ocncentreren, ik val er alleen maar in slaap van.
ik sjouw geen boeken meer mee, die komen op de iPad te staan. Maar daar heb je dan niet zoveel aan als je hem niet aan mag zetten. Ik neem hooguit wat tijdschriften mee (werk voor een uitgeverij) en die laat ik vaak achter in het vliegtuig/hotel.
pi_168368966
Uitermate vriendelijke crew op mijn KLM vlucht van Muscat naar Abu Dhabi gisteren, gezellig zitten kletsen, toen ze erachter kwamen dat ik al een tijdje niet in Nederland ben ging het onmiddellijk over zuurkool met hema-worst, haring met ui, wat nou echte mayonaisse is (ja, ook Pulp Fiction kwam aan de orde), etc.

Zelfs de piloot kwam een persoonlijk praatje maken. :)

Meest attente vond ik nog dat ze net voor de landing me een hutkoffer aan stroopwafels in mijn handen duwden met wat Nederlandse tijdschriften.
pi_168369108
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 12:23 schreef static het volgende:
Uitermate vriendelijke crew op mijn KLM vlucht van Muscat naar Abu Dhabi gisteren, gezellig zitten kletsen, toen ze erachter kwamen dat ik al een tijdje niet in Nederland ben ging het onmiddellijk over zuurkool met hema-worst, haring met ui, wat nou echte mayonaisse is (ja, ook Pulp Fiction kwam aan de orde), etc.

Zelfs de piloot kwam een persoonlijk praatje maken. :)

Meest attente vond ik nog dat ze net voor de landing me een hutkoffer aan stroopwafels in mijn handen duwden met wat Nederlandse tijdschriften.
Huh? Vliegt KLM van Muscat naar Abu Dhabi?

Een maatschappij mag toch niet zomaar tussen 2 andere landen vliegen zonder speciale afspraken (behalve binnen de EU dan natuurlijk).
pi_168369348
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 12:29 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Een maatschappij mag toch niet zomaar tussen 2 andere landen vliegen zonder speciale afspraken (behalve binnen de EU dan natuurlijk).
fith freedom ofzo heet dat. Lange intercontinentale vlucht met een extra hopje. Zijn er binnen de eu best wat van. Singapore vliegt met een 777 manchester lunchen geloof ik. Goedkoopste optie om eens first class met hun te vliegen :P
  maandag 23 januari 2017 @ 12:43:25 #105
62913 Blik
The one and Only!
pi_168369467
quote:

[..]

KLM vliegt zo ook bijvoorbeeld Singapore - Denpasar (Bali). Gewoon een tussenstop en dan weer door
pi_168369767
quote:

[..]

Nee, ik verzin het ter plekke. :O

Anyway, vlucht ging verder naar Amsterdam.
pi_168369806
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 12:43 schreef Blik het volgende:

[..]

KLM vliegt zo ook bijvoorbeeld Singapore - Denpasar (Bali). Gewoon een tussenstop en dan weer door
Oh ok.

Binnen een land heb ik wel gedaan, heel vroeger. Met british airways van london naar sao paulo en dan mocht je in het vliegtuig blijven zitten, en na een uurtje of twee vloog deze door naar Rio.

Maar ik was toen nog een kind, kan ook zijn dat dit de braziliaanse maatschappij Varig was (die is nu failliet). Dat weet ik niet meer. Maar ik dacht british airways.
pi_168369826
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 12:56 schreef static het volgende:

[..]

Nee, ik verzin het ter plekke. :O

Anyway, vlucht ging verder naar Amsterdam.
Mocht je in het vliegtuig blijven zitten of moest je eruit in abu dhabi?
pi_168369937
Je moet blijven zitten. Ik heb de omgekeerde vlucht gehad en ik heb ook een heel prettige ervaring gehad met de klm crew.
pi_168370341
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 12:58 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Mocht je in het vliegtuig blijven zitten of moest je eruit in abu dhabi?
Eruit want Abu Dhabi was mijn eindbestemming.

De rest moest ca. 50 minuten blijven zitten voor vertrek.
  maandag 23 januari 2017 @ 15:20:12 #111
358119 Xetran
lachen gieren brullen
pi_168373746
Ik vind het gewoon raar.. Ik bedoel je hebt stopcontacten bij elke stoel, usb-aansluitingen en noem maar op, maar uiteindelijk bieden ze enkel een fictief doel. Als je al niet eens gewoon je eigen muziek mag luisteren dan wordt het leven je erg bemoeilijkt, ik reis de volgende keer niet meer met een CAAC-maatschappij in ieder geval.. Eten was ook nog eens van een dusdanig niveau dat ik in staat ben een half etmaal niet te eten.

quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 11:17 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Je hebt toch een schermpje voor je met films die je al gezien hebt of nooit zou willen zien? En anders kun je nog Mahjong of Tetris doen.
Vind 't scherm niet bepaald prettig.. en aangezien ik exit row seats had zaten ze ook op een plek dat ik mijn slapende buren wakker kon krijgen met de brightness.. En tetris had ik alle 20 highscores al mee behaald, dat was na een tijd niet leuk meer :P

quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 11:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja dat is dus 't grappige, dat leeslichtje in de dreamliner is zo fel.. Ik wilde andere er niet mee lastig vallen, want je hebt er echt last van als directe buur..
pi_168373859
Tsja ik snap dat je rekening wil houden met andere mensen maar je moet het nu ook weer niet overdrijven he. Dat leeslichtje zit er niet voor niks, en mensen hebben het er maar mee te doen. Net als de brightness van het scherm. dan doen ze maar zo'n oogmaskertje op, als het ze niet zint.

Sowieso staan chinezen toch al niet bekend om dat ze veel rekening houden met andere mensen. Ze boeren, spugen, slurpen en roken overal en worden stom dronken van veel te dure rode wijn die ze met cola mixen en in één teug opzuipen. Dus ik denk echt niet dat ze gaan klagen als hun buurman een leeslichtje aanzet.
  maandag 23 januari 2017 @ 15:25:40 #113
358119 Xetran
lachen gieren brullen
pi_168373904
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:24 schreef sirdanilot het volgende:

Sowieso staan chinezen toch al niet bekend om dat ze veel rekening houden met andere mensen. Ze boeren, spugen, slurpen en roken overal en worden stom dronken van veel te dure rode wijn die ze met cola mixen en in één teug opzuipen. Dus ik denk echt niet dat ze gaan klagen als hun buurman een leeslichtje aanzet.
Klopt, gelukkig had de maatschappij nog het fatsoen westerlingen bij elkaar te groeperen, zal in het verleden wel flink ruzie over zijn geweest :P
  maandag 23 januari 2017 @ 15:48:03 #114
42322 MCH
Can you feel it cumming?
pi_168374513
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:24 schreef sirdanilot het volgende:
Vooroordelen alert.
  maandag 23 januari 2017 @ 15:58:57 #115
358119 Xetran
lachen gieren brullen
pi_168374816
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:48 schreef MCH het volgende:

[..]

Vooroordelen alert.
Ooit gerezen met een Chinese maatschappij? Het is toch echt zo.. Zelfs iemand gehad die de gehele vlucht muziek afspeelde op de luidspreker (die vlucht werd elektronische devices gebruiken wél getolereerd) omdat hij geen oortjes bij zich had(??)
  maandag 23 januari 2017 @ 16:02:03 #116
42322 MCH
Can you feel it cumming?
pi_168374899
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:58 schreef Xetran het volgende:

[..]

Ooit gerezen met een Chinese maatschappij? Het is toch echt zo.. Zelfs iemand gehad die de gehele vlucht muziek afspeelde op de luidspreker (die vlucht werd elektronische devices gebruiken wél getolereerd) omdat hij geen oortjes bij zich had(??)
Ik heb nooit in een beslagkom gezeten met een stel Chinezen.
pi_168375051
quote:

[..]

Vooroordelen alert.
Als iets geen vooroordeel is is dat het wel. Alles
Mbt overlast en chinezen is gewoon feit.
Rip City
  maandag 23 januari 2017 @ 16:11:24 #118
42322 MCH
Can you feel it cumming?
pi_168375101
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 16:08 schreef RipCity het volgende:

[..]

Als iets geen vooroordeel is is dat het wel. Alles
Mbt overlast en chinezen is gewoon feit.
Het is maar waar je je aan stoort. Ik ben in zes weken geen enkele stomdronken Chinees tegengekomen die dure wijn gemixed met cola in 1 teug opdrinkt. Dat je überhaupt al kan zien dat het dure wijn is is 1 ding maar je daar aan storen stoot mij wel een beetje tegen het hoofd. En aan dat boeren, slurpen en spugen moet je gewoon een beetje wennen.
pi_168376120
Ze hebben wel van die mooie Rimowa koffers. :P
pi_168377807
quote:

[..]

Vooroordelen alert.
je bent de eerste die ooit zegt dat het niet zo is.
  Eindredactie Games maandag 23 januari 2017 @ 18:30:42 #121
19054 crew  Oscar.
Maakt van elk topic een pretje
pi_168377984
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 16:11 schreef MCH het volgende:

[..]

Het is maar waar je je aan stoort. Ik ben in zes weken geen enkele stomdronken Chinees tegengekomen die dure wijn gemixed met cola in 1 teug opdrinkt. Dat je überhaupt al kan zien dat het dure wijn is is 1 ding maar je daar aan storen stoot mij wel een beetje tegen het hoofd. En aan dat boeren, slurpen en spugen moet je gewoon een beetje wennen.
nee, maar ik zit eens in de zoveel tijd wel vast met een stel chinezen die denken dat je op een wester toilet kunt hurken, je mag kotsen achterin het vliegtuig, graag hun schoenen en sokken uit doen en dan hun vieze poten op mijn armsteun weten te proppen :P
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'_@/' _@/' _@/' ? '@_
Twitter: FOKdonald_dick Xbox Live: Buikschuiver Nintendo Network: Buikschuiver PSN:BuikschuiverNL
Groetjes aan jullie voetjes en toedeloetjes!
  maandag 23 januari 2017 @ 19:28:12 #122
42322 MCH
Can you feel it cumming?
pi_168379654
quote:
4s.gif Op maandag 23 januari 2017 18:30 schreef Oscar. het volgende:

[..]

nee, maar ik zit eens in de zoveel tijd wel vast met een stel chinezen die denken dat je op een wester toilet kunt hurken, je mag kotsen achterin het vliegtuig, graag hun schoenen en sokken uit doen en dan hun vieze poten op mijn armsteun weten te proppen :P
Gelukkig heeft God mij gezegend met een mond om er dan iets van te zeggen.
  maandag 23 januari 2017 @ 19:29:37 #123
42322 MCH
Can you feel it cumming?
pi_168379690
quote:
10s.gif Op maandag 23 januari 2017 18:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

je bent de eerste die ooit zegt dat het niet zo is.
Waar zeg ik dat? Ben vooral benieuwd hoe sirfapalot bij dat wijn-cola idee komt, heb dat zelf nl. ook ooit eens gelezen in de Volkskrant.
pi_168379933
Laten we het maar weer over zaken gaan hebben die relevant zijn voor dit topic ^O^

Hoe een Chinees zijn wijn drinkt is een voorbeeld van iets dat niet relevant is.
  maandag 23 januari 2017 @ 19:46:08 #125
42322 MCH
Can you feel it cumming?
pi_168380183
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 19:38 schreef Fogel het volgende:
Laten we het maar weer over zaken gaan hebben die relevant zijn voor dit topic ^O^

Hoe een Chinees zijn wijn drinkt is een voorbeeld van iets dat niet relevant is.
Je pakt dit prima aan op het niveau van een basisschoolleraar groep 5.
pi_168381115
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 19:46 schreef MCH het volgende:

[..]

Je pakt dit prima aan op het niveau van een basisschoolleraar groep 5.
Het gedrag is dan ook maximaal dat niveau, ik pas me aan, wees blij.
  Eindredactie Games maandag 23 januari 2017 @ 20:20:50 #127
19054 crew  Oscar.
Maakt van elk topic een pretje
pi_168381284
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 19:28 schreef MCH het volgende:

[..]

Gelukkig heeft God mij gezegend met een mond om er dan iets van te zeggen.
Je spreekt Chinees? Kewl, want zij spreken geen Engels :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'_@/' _@/' _@/' ? '@_
Twitter: FOKdonald_dick Xbox Live: Buikschuiver Nintendo Network: Buikschuiver PSN:BuikschuiverNL
Groetjes aan jullie voetjes en toedeloetjes!
  maandag 23 januari 2017 @ 20:52:57 #128
62913 Blik
The one and Only!
pi_168382396
quote:
4s.gif Op maandag 23 januari 2017 20:20 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Je spreekt Chinees? Kewl, want zij spreken geen Engels :D
Een vork in de voet steken is duidelijk genoeg ;)
pi_168383259
Ik vloog met China Eastern (met tussenstop in Shanghai) naar Korea. Het is geen Emirates ofzo, maar wel een prima maatschappij, eten was goed te doen, stewardessen liepen vaak heen en weer met water, entertainment was vergelijkbaar met andere maatschappijen en geen last gehad van de Chinese passagiers. Wel op de terugweg van een luidruchtige groep Nederlanders :r :r

Laat je dus niet weerhouden om met een Chinese maatschappij te vliegen.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 12:13:20 #130
358119 Xetran
lachen gieren brullen
pi_168392985
De reële kans dat ik te maken krijg met de Chinese cultuur waar eerdergenoemde dingen normaler lijken te zijn dan in onze, en de toch wat onhandige douane situatie (zoals op bijvoorbeeld Xiamen) weerhoudt mij er van het ooit nog te doen. Dan maar 50 of 100 bijbetalen en geen risico's.

En ja, Nederlanders zijn ook strontvervelend op reis. Maar daar ontkom je nou eenmaal moeilijker aan als je vanaf een plek vertrekt dat vlakbij of in Nederland ligt.
pi_168417827
Vraag, als ik een ticket bij de KLM heb en een deel daarvan is per bus vanaf Eindhoven naar Schiphol, ben ik verplicht deze bus te nemen of is dat een optie?
pi_168417992
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 14:33 schreef DeParo het volgende:
Vraag, als ik een ticket bij de KLM heb en een deel daarvan is per bus vanaf Eindhoven naar Schiphol, ben ik verplicht deze bus te nemen of is dat een optie?
Op https://www.klm.com/trave(...)ervice-mst/index.htm schrijven ze "When you miss your KLM bus, you can always check in at the airport if you make it in time". Dus het lijkt optioneel te zijn.
pi_168418002
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 14:40 schreef Fogel het volgende:

[..]

Op https://www.klm.com/trave(...)ervice-mst/index.htm schrijven ze "When you miss your KLM bus, you can always check in at the airport if you make it in time". Dus het lijkt optioneel te zijn.
Dank :).
  woensdag 25 januari 2017 @ 20:08:02 #134
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_168425289
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 14:40 schreef Fogel het volgende:

[..]

De Nederlandse bus is zeer zeker alleen optioneel, je spaart er dan ook geen flying blue legs mee.

Wanneer je een gedeelte per bus aflegt vanaf bijvoorbeeld Antwerpen dan is het wel noodzakelijk dat je de bus neemt, komt je dan niet opdagen of mis je e.e.a. dan kan KLM je weigeren of extra kosten laten betalen.
Bij die internationale busreizen geldt een busrit ook als flying blue legs. (En dat laatste kan handig zijn als je een bepaalde frequent flyer status wilt halen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_168429672
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 20:08 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De Nederlandse bus is zeer zeker alleen optioneel, je spaart er dan ook geen flying blue legs mee.

Wanneer je een gedeelte per bus aflegt vanaf bijvoorbeeld Antwerpen dan is het wel noodzakelijk dat je de bus neemt, komt je dan niet opdagen of mis je e.e.a. dan kan KLM je weigeren of extra kosten laten betalen.
Bij die internationale busreizen geldt een busrit ook als flying blue legs. (En dat laatste kan handig zijn als je een bepaalde frequent flyer status wilt halen).
Goede toevoeging ^O^
Gelukkig gaat DeParo van Eindhoven, dus dat scheelt een eventuele sanctie van KLM.
pi_168431146
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 20:08 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

serieus?

Dat is handig, want vanaf eindhoven met klm is soms veel goedkoper dan amsterdam :')
  donderdag 26 januari 2017 @ 20:41:32 #137
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_168451267
quote:
11s.gif Op woensdag 25 januari 2017 23:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

serieus?

Dat is handig, want vanaf eindhoven met klm is soms veel goedkoper dan amsterdam :')
Ik had niet het idee dat de vluchten goedkoper waren met de bus toevoeging meer dat ze dezelfde prijs hadden.

Op zich zou Eindhoven voor mij namelijk wel kunnen, maar gezien de tijden, geen flying blue legs heeft het eigenlijk geen zin.
Vanaf Antwerpen is het wel vaak goedkoper, met trein of bus, of vanaf Düsseldorf, maar dan zit je wel aan die verbinding vast.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_168451515
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 20:41 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik had niet het idee dat de vluchten goedkoper waren met de bus toevoeging meer dat ze dezelfde prijs hadden.

Op zich zou Eindhoven voor mij namelijk wel kunnen, maar gezien de tijden, geen flying blue legs heeft het eigenlijk geen zin.
Vanaf Antwerpen is het wel vaak goedkoper, met trein of bus, of vanaf Düsseldorf, maar dan zit je wel aan die verbinding vast.
Zat voor wat mensen de spelen met open jaws naar colombia en daar is het vanaf eindhoven 400 euro goedkoper :D
  vrijdag 27 januari 2017 @ 22:56:03 #139
264234 nexusje
Ik shine als lipgloss
pi_168480248
Iemand ervaring met lange vluchten i.c.m. slaappillen. In dit geval vlieg ik naar brazilie (met de tijd mee). In hoeverre mag je dit bij je hebben in je handbagage. Wat is aan te raden?
Mijn vriendin is namelijk een gigantisch moeilijke slaper en we hebben een druk programma al de dag dat we aankomen (0500 am in Sao Paulo)
pi_168480411
Ik neem altijd een slaappil op lange vluchten, is geen enkel probleem.
pi_168480621
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 23:03 schreef static het volgende:
Of gewoon een flinke joint van tevoren dan door de security en lekker chillen in het vliegtuig ^O^
  zaterdag 28 januari 2017 @ 08:56:46 #142
264234 nexusje
Ik shine als lipgloss
pi_168485815
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 23:03 schreef static het volgende:
Wat voor slaappillen als ik vragen mag
pi_168485910
Zopiclon.
pi_168486064
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 23:11 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Of gewoon een flinke joint van tevoren dan door de security en lekker chillen in het vliegtuig ^O^
handig hoor, high in een vliegtuig zitten....
pi_168511419
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

handig hoor, high in een vliegtuig zitten....
Op eindhoven geen enkel probleem.

Schiphol zou ik niet doen, da's toch nogal een groot vliegveld, bovendien kun je niet even op schiphol plaza een jointje opsteken.
  zondag 29 januari 2017 @ 12:34:19 #146
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168511852
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:14 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Schiphol zou ik niet doen, da's toch nogal een groot vliegveld, bovendien kun je niet even op schiphol plaza een jointje opsteken.
Ook niet voor je mede passagiers wanneer je onderweg begint te hallucineren?
pi_168511920
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:14 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

en dan een random drug swapje....
pi_168511956
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:34 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ook niet voor je mede passagiers wanneer je onderweg begint te hallucineren?
Ik denk dat je in de war bent met paddo's
pi_168511957
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

Of een overvriendelijke douanehond op de plek van bestemming. In sommige landen krijg je dan meteen gratis kost en logie.
Supergoede tip voor een "gratis vakantie".
pi_168511967
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik zou het niet doen als je naar singapore of Jeddah vliegt nee.
pi_168513793
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 20:41 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Oh ik moet jou net hebben.

Ik heb morgen een overstap in Kiev maar het is daar -10. Moet ik naar buiten of hebben ze gewoon slurven zoals op schiphol? Vlieg met uia.

Ik wil niet naar buiten met -10 :(
pi_168516866
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:39 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik zou het niet doen als je naar singapore of Jeddah vliegt nee.
ook op heatrow krijg je meteen een achter de schermen toer...
pi_168516919
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 13:33 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Oh ik moet jou net hebben.

Ik heb morgen een overstap in Kiev maar het is daar -10. Moet ik naar buiten of hebben ze gewoon slurven zoals op schiphol? Vlieg met uia.

Ik wil niet naar buiten met -10 :(
Als ze geen slurf hebben blijf je toch lekker zitten?
pi_168517643
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:04 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Als ze geen slurf hebben blijf je toch lekker zitten?
Het vliegtuig gaat niet door naar Tel Aviv denk ik. Anders had er wel gestaan dat het een tussenstop was ipv een overstap.
pi_168517692
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:22 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het vliegtuig gaat niet door naar Tel Aviv denk ik. Anders had er wel gestaan dat het een tussenstop was ipv een overstap.
:')

In Kiev hebben ze gewoon een slurf bij de gate, no worries. Fijne reis, veel plezier in TA.
pi_168518135
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:24 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

:')

In Kiev hebben ze gewoon een slurf bij de gate, no worries. Fijne reis, veel plezier in TA.
Okay.

Ik ga lekker vroeg naar schiphol, heb ik geen stress iig. Ik moet toch al midden in de nacht dus of ik nu vroeg midden in de nacht of laat midden in de nacht ga maakt weinig uit.
pi_168518324
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:37 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Okay.

Ik ga lekker vroeg naar schiphol, heb ik geen stress iig. Ik moet toch al midden in de nacht dus of ik nu vroeg midden in de nacht of laat midden in de nacht ga maakt weinig uit.
Midden in de nacht is Schiphol zo goed als uitgestorven he. Ter info. :) Maar als je van ver moet komen is op tijd van huis vertrekken wel handig, just in case.
pi_168518946
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:41 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Midden in de nacht is Schiphol zo goed als uitgestorven he. Ter info. :) Maar als je van ver moet komen is op tijd van huis vertrekken wel handig, just in case.
Ik woon er best wel dichtbij, maar ik ben bang voor extra controles omdat ik naar israel reis. Eigenlijk denk ik dat ik die pas bij aankomst krijg, maar dan nog ik weet het niet zeker, dus dan maar voor de zekerheid wat eerder gaan.

Is er wellicht een bar open op schiphol de hele nacht of gaat echt alles dicht?
pi_168519332
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:59 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik woon er best wel dichtbij, maar ik ben bang voor extra controles omdat ik naar israel reis. Eigenlijk denk ik dat ik die pas bij aankomst krijg, maar dan nog ik weet het niet zeker, dus dan maar voor de zekerheid wat eerder gaan.

De Burger King is open, van bars weet ik dat niet.
pi_168523402
quote:

[..]

dat komt daar allemaal. Zolang je maar niet in je arafatsjaal in het vliegtuig gaat zitten gaat dat wel goed.

Nee in tel Aviv, daar mag je uitleggen wat je komt doen.
  zondag 29 januari 2017 @ 19:19:35 #161
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168524888
quote:

[..]

Murphy's Pub op de D pier is vanaf 06:30 geopend.
  maandag 30 januari 2017 @ 21:12:23 #162
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_168553293
Mijn opmerking komt te laat, maar afhankelijk van de vlucht vanuit Amsterdam op Kiev wordt niet altijd de slurf gebruikt, wanneer je de ochtendvlucht rond 06:00 uur uit Amsterdam hebt dan heb je eigenlijk altijd de slurf, maar wanneer je de 13.00 uur vlucht hebt en om 17:00 uur aankomt dan heb je grote kans op de bus.

Maar zo erg is het ook allemaal niet, die paar minuten overleef je wel, een stukje rijden en je bent in de terminal.

Bij vertrek uit Kiev naar Tel Aviv zijn er wel enige verscherpte maatregelen, maar voor de reguliere passagier niet echt zichtbaar.
Bij aankomst in Tel Aviv kan je worden onderschept, nog voor je bij de immigratie bent door medewerkers van de locale veiligheidsdienst die specifiek op die betreffende vlucht controleren op voor hun bekende risicogroepen en je snelle aansluiting in de rij danig kunnen vertragen. (Maar goed, al doende leert men, kort, standvastig en geërgerd antwoorden is het devies bij zowel aankomst als vertrek).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_168619659
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 16:25 schreef sirdanilot het volgende:
Als je zo graag naast elkaar wil zitten, betaal dan gewoon om je stoel te reserveren, en anders moet je niet zeiken als je niet bij elkaar komt te zitten. Je krijgt immers waar je voor betaalt.
dit, wat kost dat nou 10¤? Als je zo een pauper bent blijf dan aub thuis, er zitten al genoeg paupers op het vliegtuig
pi_168621640
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 17:59 schreef 20100 het volgende:

[..]

dit, wat kost dat nou 10¤? Als je zo een pauper bent blijf dan aub thuis, er zitten al genoeg paupers op het vliegtuig
eens, ik reis bijna altijd alleen dus laat gewoon gratis toewijzen. Ik vind 't wel best. Had ik 'n keer 'n stoel bij het raam, kom ik het vliegtuig binnen zit er 'n pauper met zijn kind van 'n jaar of twee op mijn plek en dan vragen of ik misschien niet aan 't gangpad wil zitten,ben klein dus voor beenruimte oid boeit 't niet. Dan heb ik ook zoiets van als je wilt dat je kutkoter naar buiten kan kijken, koop dan 'n stoel anders jammer dan dus ik gaf aan dat ik graag op m'n eigen plek wilde zitten :+
pi_168690298
Ik probeer in te checken, maar er staat dat het niet meer mogelijk is om voor deze vlucht in te checken..

Moet ik me zorgen gaan maken, of is dit makkelijk op te lossen op het vliegveld?
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_168690316
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:10 schreef Aiciu het volgende:
Ik probeer in te checken, maar er staat dat het niet meer mogelijk is om voor deze vlucht in te checken..

Moet ik me zorgen gaan maken, of is dit makkelijk op te lossen op het vliegveld?
Wanneer is de vlucht?
pi_168690458
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:11 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Wanneer is de vlucht?
Morgenavond om 17:25.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_168690479
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:17 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Morgenavond om 17:25.
Ah, en welke maatschappij?
pi_168690547
quote:
14s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:18 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ah, en welke maatschappij?
alitalia, maar heb geboekt via schipholtickets.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_168690638
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:21 schreef Aiciu het volgende:

[..]

alitalia, maar heb geboekt via schipholtickets.
Hmm zou nog wel moeten kunnen. Probeer je het bij klm.com?
pi_168690824
quote:
Ik heb het bij klm en alitalia geprobeerd. Ik denk dat ik een verkeerde code heb ontvangen?
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_168690856
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:33 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Ik heb het bij klm en alitalia geprobeerd. Ik denk dat ik een verkeerde code heb ontvangen?
Een verkeerd boekingsnummer bedoel je?
pi_168690875
quote:

[..]

Kijk eens met je code en achternaam bij checkmytrip.com.

Ennuh, weet je zeker dat je vlucht morgen pas is?
pi_168691035
PortHarcourt check in in Nigeria overleefd.. My gawd wat een verrot systeem, echt iedereen wil geld van je :')

God zij dank hebben we 'mannetjes' die de boel onder controle houden, anders heb je echt wat aan je fiets hangen _O-
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_168691096
quote:

[..]

Misschien kan je pas om 21:25 inchecken?
f7cef0f073d544c4ea67b1a10e400b39.png
pi_168691364
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:39 schreef Sounddragon het volgende:
PortHarcourt check in in Nigeria overleefd.. My gawd wat een verrot systeem, echt iedereen wil geld van je :')

God zij dank hebben we 'mannetjes' die de boel onder controle houden, anders heb je echt wat aan je fiets hangen _O-
Tsja, had ik ook in Lagos.
pi_168691384
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:41 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Misschien kan je pas om 21:25 inchecken?
[ afbeelding ]
Daar hoop ik dan maar op.
Checkmytrip herkent de trip niet.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_168692134
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:50 schreef static het volgende:

[..]

Tsja, had ik ook in Lagos.
Daar schijnt het een nog grotere puinzooi te zijn als hier. Onze optie 2 was via Lagos, maar gelukkig konden ze het direct vanaf hier fiksen.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_168697419
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:50 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Daar hoop ik dan maar op.
Checkmytrip herkent de trip niet.
Is het gelukt? Want anders zou ik toch even gaan bellen ofzo.
pi_168698539
quote:
14s.gif Op zondag 5 februari 2017 21:34 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Is het gelukt? Want anders zou ik toch even gaan bellen ofzo.
Nee, niet gelukt maar ik kan pas morgen bellen.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_168699131
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 22:02 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Nee, niet gelukt maar ik kan pas morgen bellen.
Spannend, gelukkig vlieg je pas laat in de middag. Laat je weten waarom het niet lukte?
pi_168699343
quote:
11s.gif Op zondag 5 februari 2017 22:20 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Spannend, gelukkig vlieg je pas laat in de middag. Laat je weten waarom het niet lukte?
Net via de website van alitalia lukte het ineens wel.

Dat scheelt mij weer een stresvolle nacht ;)
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_168699678
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 22:26 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Top! Fijne reis, waar ga je heen?
  zondag 5 februari 2017 @ 22:46:50 #185
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168699915
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 22:26 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Nooit stressen over zulke dingen. Je hebt een ticket, betaald en je mond mee, dan gaan ze jou nooit een vergoeding voor overboekt aansmeren. Heeft vaak te maken met hoe je achternaam in het systeem is opgeslagen. Tussenvoegsel wordt er nogal eens aan vastgeplakt. En had het niet electronisch gelukt dan toch gewoon op Schiphol inchecken. Moesten we pre internet tijdperk allemaal, ook wel je terugvlucht confirmeren. Maar dat laatste zal voor de meesten hier wel een onbekend fenomeen zijn.
pi_168706488
quote:
14s.gif Op zondag 5 februari 2017 22:38 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Top! Fijne reis, waar ga je heen?
Naar huis
N A P O L I
C A M P A N I A
  donderdag 9 februari 2017 @ 20:04:12 #187
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_168785947
Vueling heeft in theorie een mooi verdienmodel bedacht door bij het online inchecken als je niet wil betalen een random stoel aan te wijzen.

Helaas voor Vueling heeft men exact hetzelfde toewijssysteem als Pegasus Airlines uit Turkije, je kunt namelijk eerst kiezen voor stoel selecteren, dan kan je in het volgende scherm alsnog kiezen voor willekeurig en zie je welke stoel Vueling voor je bedacht heeft.
Maar je kan dan weer terug naar stoel selecteren en het incheckproces niet afmaken, als je even later opnieuw inlogt, of op een andere dag, dan is die stoel al vergeven aan een andere passagier en krijg je een andere random stoel.
Als je maar op tijd begint dan krijg je uiteindelijk wel een stoel die wel bevalt, en men 'geeft' eerst de goedkope stoelen weg zodat hoe later je incheckt hoe 'beter' de plaatsen worden.

Hier gaat nog wel wat revenu verloren omdat men dit natuurlijk binnen de kortste keren door heeft.

Nu nog even bekijken hoe TAP dit systeem heeft geïmplementeerd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_168786644
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2017 20:04 schreef ozzietukker het volgende:
Vueling heeft in theorie een mooi verdienmodel bedacht door bij het online inchecken als je niet wil betalen een random stoel aan te wijzen.

Helaas voor Vueling heeft men exact hetzelfde toewijssysteem als Pegasus Airlines uit Turkije, je kunt namelijk eerst kiezen voor stoel selecteren, dan kan je in het volgende scherm alsnog kiezen voor willekeurig en zie je welke stoel Vueling voor je bedacht heeft.
Maar je kan dan weer terug naar stoel selecteren en het incheckproces niet afmaken, als je even later opnieuw inlogt, of op een andere dag, dan is die stoel al vergeven aan een andere passagier en krijg je een andere random stoel.
Als je maar op tijd begint dan krijg je uiteindelijk wel een stoel die wel bevalt, en men 'geeft' eerst de goedkope stoelen weg zodat hoe later je incheckt hoe 'beter' de plaatsen worden.

Hier gaat nog wel wat revenu verloren omdat men dit natuurlijk binnen de kortste keren door heeft.

Nu nog even bekijken hoe TAP dit systeem heeft geïmplementeerd.
Als je lang genoeg wacht krijg je gratis een exit row
pi_169001250
Waarschijnlijk kan iemand mij hier wel helpen.

Via Google Flights had ik een leuke vlucht gevonden terug vanuit Vancouver naar Amsterdam.
Eerste deel Vancouver - Toronto via Air Canada, daarna door met KLM naar Schiphol.
Nu wordt alleen die vlucht niet bij KLM aangeboden, wat zou betekenen dat ik de twee vluchten los moet boeken.
Dan wordt denk ik je koffer niet doorgelabeld toch? Moet ik hem ophalen in Toronto en daar weer opnieuw inchecken? Je zou 2 uur tijd hebben, dat wordt dan een beetje kort misschien? Voor het eerst dat ik zoiets zou gaan doen, dus weet eigenlijk niet zo goed hoe dat allemaal werkt :@
pi_169003242
Volgens mij zijn ze bij 2 losse vluchten niet op de hoogte van jouw overstap op de luchthaven.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_169007577
Had het in PTA luchtvaarttopic gepost maar hier past de vraag iets beter denk ik;

Aankomende zomer moet ik vanaf Cagliari (Sardinie) terug naar Nederland vliegen. Nu gaan er dagelijks tientallen vluchten en dan voornamelijk met tussenstop in Rome. Elke vlucht heeft net weer een iets andere overstaptijd. Wat denken jullie dat je minimaal nodig hebt voor de overstap? Ik heb alleen handbagage bij me.
pi_169007762
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 18:46 schreef aquafreak het volgende:
Had het in PTA luchtvaarttopic gepost maar hier past de vraag iets beter denk ik;

Aankomende zomer moet ik vanaf Cagliari (Sardinie) terug naar Nederland vliegen. Nu gaan er dagelijks tientallen vluchten en dan voornamelijk met tussenstop in Rome. Elke vlucht heeft net weer een iets andere overstaptijd. Wat denken jullie dat je minimaal nodig hebt voor de overstap? Ik heb alleen handbagage bij me.
Dat ligt er natuurlijk aan waar je eruit gewipt wordt en waar je weer moet boarden. Sommige luchthavens maken er een sport van om je helemaal links uit te laten stappen en helemaal rechts weer te laten instappen.
Meestal staat die info wel op je ticket(s), en kun je mbv Google wel uitvogelen of je moet slenteren, huppelen of rennen.
Torque makes life easy.
Team Jean
  Moderator zondag 19 februari 2017 @ 19:01:28 #193
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169007879
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 18:45 schreef aquafreak het volgende:

[..]

Ah, dat topic kende ik nog niet :) . Het is inderdaad 1 ticket maar ik heb liever dat ik de overstap gewoon haal dan dat ik een dag langer onderweg ben en een vergoeding krijg :P
Anderhalf uur is mooi. Je hebt geen bagage wat van het ene naar het andere vliegtuig moet, dat scheelt.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  zondag 19 februari 2017 @ 19:04:38 #194
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_169007944
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 14:47 schreef MissRelin het volgende:

Via Google Flights had ik een leuke vlucht gevonden terug vanuit Vancouver naar Amsterdam.
Eerste deel Vancouver - Toronto via Air Canada, daarna door met KLM naar Schiphol.
Nu wordt alleen die vlucht niet bij KLM aangeboden, wat zou betekenen dat ik de twee vluchten los moet boeken.
Dan wordt denk ik je koffer niet doorgelabeld toch? Moet ik hem ophalen in Toronto en daar weer opnieuw inchecken? Je zou 2 uur tijd hebben, dat wordt dan een beetje kort misschien? Voor het eerst dat ik zoiets zou gaan doen, dus weet eigenlijk niet zo goed hoe dat allemaal werkt :@
Heb je een datum en is het een enkeltje? Misschien zijn de vluchten tezamen wel te boeken via een externe ticketsite (vliegtickets.nl/expedia bijv)
pi_169009495
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 18:56 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat ligt er natuurlijk aan waar je eruit gewipt wordt en waar je weer moet boarden. Sommige luchthavens maken er een sport van om je helemaal links uit te laten stappen en helemaal rechts weer te laten instappen.
Meestal staat die info wel op je ticket(s), en kun je mbv Google wel uitvogelen of je moet slenteren, huppelen of rennen.
Probleem is dat ik de keus moet maken welke vlucht, en dus hoeveel overstaptijd, ik kies voordat ik mijn ticket zie ;) .

quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 19:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Anderhalf uur is mooi. Je hebt geen bagage wat van het ene naar het andere vliegtuig moet, dat scheelt.
Anderhalf uur leek mij ook een tijd die moest lukken :)
pi_169012530
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 19:04 schreef boriq het volgende:

[..]

Heb je een datum en is het een enkeltje? Misschien zijn de vluchten tezamen wel te boeken via een externe ticketsite (vliegtickets.nl/expedia bijv)
Nee helaas, dat had ik al gecheckt.
Maar het geeft opzich niet als we de koffers moeten ophalen en weer opnieuw moeten inchecken. Dan hebben we wat te doen tijdens het wachten, haha!
Ben alleen benieuwd hoe lang zoiets kan duren eigenlijk.
  Moderator zondag 19 februari 2017 @ 21:51:58 #197
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169013509
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 14:47 schreef MissRelin het volgende:

Heb je een linkje of een datum?

KLM vliegt rechtstreeks van Vancouver naar Amsterdam en heeft in die hoek een codeshare met Westjet. Air Canada biedt zelf tickets aan op de route Vancouver - Toronto - Amsterdam.
De combinatie Air Canada - KLM is dan zijn minst opvallend te noemen.

[ Bericht 10% gewijzigd door FredvZ op 19-02-2017 22:04:01 ]
pi_169056107
Dank voor het meedenken, maar we hebben al iets gefixt :)
  donderdag 2 maart 2017 @ 08:59:31 #199
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_169236347
Willen in augustus vanaf Brussel vliegen naar Toronto in Canada.
Nu zit ik op TIX.nl te kijken en zie ik een vlucht waarbij vertrek op maandagavond vanaf Amsterdam Centraal Station naar Brussel is en dan dinsdagochtend de vlucht naar Toronto.
Terugvlucht gaat via Toronto naar Brussel en dan door naar Amsterdam Centraal.

Is het mogelijk die eerste en laatste leg van en naar Amsterdam Centraal te skippen en gewoon in Brussel op te stappen of is het een verplichting dat we naar Amsterdam moeten?
pi_169236833
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 08:59 schreef Professional het volgende:
Willen in augustus vanaf Brussel vliegen naar Toronto in Canada.
Nu zit ik op TIX.nl te kijken en zie ik een vlucht waarbij vertrek op maandagavond vanaf Amsterdam Centraal Station naar Brussel is en dan dinsdagochtend de vlucht naar Toronto.
Terugvlucht gaat via Toronto naar Brussel en dan door naar Amsterdam Centraal.

Is het mogelijk die eerste en laatste leg van en naar Amsterdam Centraal te skippen en gewoon in Brussel op te stappen of is het een verplichting dat we naar Amsterdam moeten?
Deze vraag is al heel vaak teruggekomen. Je dient je tickets af te halen op Amsterdam Centraal en als je niet van Amsterdam naar Brussel gaat geldt dit als een niet gemaakte reis en heeft dit tot gevolg dat de rest van je ticket ongeldig is. Op de terugweg doet dit er echter niet meer toe en kun je gewoon na de landing in Brussel naar huis, je bagage moet je immers toch zelf meenemen naar Amsterdam Centraal (mocht je daar toch niet toe gaan).
  donderdag 2 maart 2017 @ 09:46:42 #201
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_169236890
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 09:42 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Deze vraag is al heel vaak teruggekomen. Je dient je tickets af te halen op Amsterdam Centraal en als je niet van Amsterdam naar Brussel gaat geldt dit als een niet gemaakte reis en heeft dit tot gevolg dat de rest van je ticket ongeldig is. Op de terugweg doet dit er echter niet meer toe en kun je gewoon na de landing in Brussel naar huis, je bagage moet je immers toch zelf meenemen naar Amsterdam Centraal (mocht je daar toch niet toe gaan).
Excuses dan voor het wederom vragen.
Dat laatste gedeelte van de reis geloof ik wel. Dat is wel duidelijk.
Maar je bent dus verplicht om naar de Internationale balie te gaan, tickets af te halen en dan de trein in te stappen inclusief stempel van conducteur? Kunt niet even naar die gele palen lopen en je ticket stempelen?
pi_169236918
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 09:46 schreef Professional het volgende:

[..]

Excuses dan voor het wederom vragen.
Dat laatste gedeelte van de reis geloof ik wel. Dat is wel duidelijk.
Maar je bent dus verplicht om naar de Internationale balie te gaan, tickets af te halen en dan de trein in te stappen inclusief stempel van conducteur? Kunt niet even naar die gele palen lopen en je ticket stempelen?
Die gele palen werken vrijwel nergens meer/ of zijn zelfs weggehaald. We hebben nu een OV chipkaart he ;) Maar ja de tickets moet je sowieso afhalen, weet niet hoe scherp ze zijn op een stempel. Officieel dien je namelijk een gestempeld ticket te laten zien bij het opnieuw inchecken op de luchthaven.
  donderdag 2 maart 2017 @ 09:59:45 #203
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_169237046
Dat is natuurlijk de grote vraag, aangezien de vlucht al vroeg gaat vanuit Brussel vroeg ik mij ook af of je die tickets al een dag eerder kon ophalen (bijvoorbeeld ook op een andere NS Internationale winkel zoals Breda). Dan heb je wel de tickets opgehaald, alleen de discussie van de stempel is dan nog aanwezig.

Update:
Contact gehad met NS International via Twitter en hun geven aan dat vanwege het tijdstip de tickets ook 24 uur vantevoren opgehaald kunnen worden, alleen bij de balie op het vertrekstation, wat dus Amsterdam is. Dus stel ik zou op een vrijdag willen vertrekken, zou ik op donderdag de tickets op Schiphol kunnen ophalen. Geldt dat alleen voor vertrek, aangezien de terugreis dan niets meer uitmaakt. Alleen nog wel de vraag hoe zeer de treintickets bij de vertrekbalie in Brussel gecontroleerd worden op die stempel. Alle papieren zijn in jouw bezit, inclusief treintickets, alleen ticket is niet afgestempeld. Kun je dan echt geweigerd worden?

Update2:
Antwoord van NS International: Het ticket hoeft niet afgestempeld te zijn. Wel moet je in het bezit zijn van een geldig ticket voor het treingedeelte. Mocht dat niet het geval zijn vervalt ook het vliegticket. ^SE
Begrijpend lezen maak ik hieruit op dat als je de tickets netjes opgehaald hebt en in jouw bezit zijn dit voldoende is.

[ Bericht 33% gewijzigd door Professional op 02-03-2017 14:24:46 ]
  donderdag 2 maart 2017 @ 14:34:17 #204
222754 Dagoduck
Muziekliefhebber
pi_169241869
Ik heb een vraagje, kan ik beter via vliegtickets.nl tickets bestellen (incl. airmiles) of rechtstreeks bij Wizzair:

Bij vliegtickets.nl betaal je ¤29,50 boekingskosten (dat is per boeking, of per ticket?) daar gaat weer ¤30 euro airmileskorting vanaf. Dan heb je gewoon die prijs die staat als je het aanklikt, komen er dan nog extra kosten bij als belasting of betalingskosten, dat ideal duurder is dan bankoverboeking etc?

En bij Wizzair staat bijvoorbeeld ¤13 voor een vliegticket, een scherm later is dit ¤16 incl adm. kost., zonder alle extra's te nemen (meer bagage etc). Komen daar na het registreren/inloggen nog kosten bij zoals belasting/betaling/boeking?
tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! - QotSA || Den Helder || AZ
pi_169243342
quote:
6s.gif Op donderdag 2 maart 2017 14:34 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb een vraagje, kan ik beter via vliegtickets.nl tickets bestellen (incl. airmiles) of rechtstreeks bij Wizzair:

Bij vliegtickets.nl betaal je ¤29,50 boekingskosten (dat is per boeking, of per ticket?) daar gaat weer ¤30 euro airmileskorting vanaf. Dan heb je gewoon die prijs die staat als je het aanklikt, komen er dan nog extra kosten bij als belasting of betalingskosten, dat ideal duurder is dan bankoverboeking etc?

En bij Wizzair staat bijvoorbeeld ¤13 voor een vliegticket, een scherm later is dit ¤16 incl adm. kost., zonder alle extra's te nemen (meer bagage etc). Komen daar na het registreren/inloggen nog kosten bij zoals belasting/betaling/boeking?
Bij lowcosters kun je ivm de kosten in 99% van de gevallen beter bij de airline zelf boeken. Bij duurdere tickets kun je nog wel eens iets beters vinden doordat je bij andere ticketaanbieders vaak meer ticketcombinaties kunt krijgen.
pi_169243864
Komende zomer willen mijn vriendin en ik naar Cuba.
Na wat uitzoekwerk voor de vliegtickets komen we erachter dat je als je vanaf Dusseldorf met AirBerlin (rechtstreeks) vliegt, 240 euro p.p. goedkoper uit bent dan vanaf Amsterdam met KLM (ook rechtstreeks).

Dit is een interessant prijsverschil.. het enige is dat Dusseldorf wel iets verder is voor ons en de trein 50 euro p.p. meer kost. Al zijn er misschien nog goedkopere tickets..
Maar dan nog bespaar je 190 euro per persoon.

Is dit het waard, of is AirBerlin maar een matige maatschappij en is het veel fijner om iets meer te betalen voor KLM?
  donderdag 2 maart 2017 @ 20:30:44 #207
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_169248959
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 09:59 schreef Professional het volgende:
Antwoord van NS International: Het ticket hoeft niet afgestempeld te zijn. Wel moet je in het bezit zijn van een geldig ticket voor het treingedeelte. Mocht dat niet het geval zijn vervalt ook het vliegticket. ^SE
Begrijpend lezen maak ik hieruit op dat als je de tickets netjes opgehaald hebt en in jouw bezit zijn dit voldoende is.
Het is niet verplicht dat het ticket afgestempeld is.

Die discussie heb ik ook gehad met KLM, maar het is vrij simpel, als je zoals mij een jaar lang bijna elke woensdag met de Thalys van Antwerpen naar Amsterdam gaat kan ik het aantal keer dat ik gecontroleerd ben op 1 hand tellen.
En ik ga niet actief op zoek naar de conducteur, ik ben niet verantwoordelijk voor het wel of niet uitvoeren van de taak van de conducteur.

Zodra je het treinticket bij de balie hebt afgehaald zal men e.e.a. actief zetten in het systeem, vaak kan je dan nog niet van een incheckzuil gebruik maken omdat ze dit treinticket ook nog op de luchthaven willen zien. Als je al een medewerker hebt die lastig doet, want zelf beslissen mogen ze niets, dan zal een belletje naar haar manager e.e.a. ophelderen en het check-in proces gewoon afgemaakt worden. De registratie bij het afhalen van het treinticket is het belangrijkst. (En de ene keer dat dat niet lukte heb ik op Antwerpen van de zeer vriendelijke meneer die daar werkt allemaal stempels gehad met bewijs dat het ticket was afgehaald inclusief een uitdraai van tijd van het systeem dat KLM niet werkte).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 2 maart 2017 @ 20:37:18 #208
78680 Nielsch
Al 40 jaar op FOK!
pi_169249201
Jezus wat is KLM een paupermaatschappij geworden zeg. Vlieg morgen met ze naar Rome en kon bij inchecken niet eens meer een stoel kiezen (ja, alleen tegen betaling man man)... nu dus een of andere kutstoel in het midden... Dit is gewoon slechter dan een low-cost maatschappij maar dan voor hogere prijzen.
Op zaterdag 8 oktober 2016 23:29 schreef Braindead2000 het volgende: Als je een vrouw vooraf gaat vragen of je haar bij haar kutje mag grijpen dan ben je wel een enorme sukkel.
  donderdag 2 maart 2017 @ 20:40:46 #209
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_169249308
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 16:10 schreef Cracker26 het volgende:
Na wat uitzoekwerk voor de vliegtickets komen we erachter dat je als je vanaf Dusseldorf met AirBerlin (rechtstreeks) vliegt, 240 euro p.p. goedkoper uit bent dan vanaf Amsterdam met KLM (ook rechtstreeks).

Dit is een interessant prijsverschil.. het enige is dat Dusseldorf wel iets verder is voor ons en de trein 50 euro p.p. meer kost. Al zijn er misschien nog goedkopere tickets..

Is dit het waard, of is AirBerlin maar een matige maatschappij en is het veel fijner om iets meer te betalen voor KLM?
Wanneer je economy vliegt is er niet heel veel verschil tussen KLM en Air Berlin.

De A330-200 heeft een seatpitch van 30 bij Air Berlin en bij KLM een seatpitch van 31, dus er is wat meer ruimte, maar dat is niet heel veel.
Verder is het aanbod van entertainment bij KLM wat meer dan bij Air Berlin, maar het scherm is bij Air Berlin weer beter. Daarnaast gebruik ik eigenlijk altijd mijn eigen tablet met muziek en films en ben ik tevreden met het waar ben je nu kaartje.

Qua eten is het vergelijkbaar, standaard vliegtuigvoer.

Bedenk alleen wel dat 10.15 vertrekken vanaf Dusseldorf met een geplande aankomst met de eerste trein om 08.49 op Dusseldorf wel heel krap is, als er iets mis gaat dan red je het mogelijk niet...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 2 maart 2017 @ 20:41:55 #210
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169249348
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 16:10 schreef Cracker26 het volgende:

Airberlin is prima. 50 euro naar Düsseldorf klinkt duur, is de ICE niet goedkoper te krijgen?

Ik zou nog een gedeelte van je prijsverschil investeren in comfort (dus XL seat bijv, airport hotel op de dag voor vertrek)

Mijn vermoeden, de standaard economy stoel bij AB is krapper dan bij KLM
  donderdag 2 maart 2017 @ 20:46:49 #211
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_169249485
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:37 schreef Nielsch het volgende:
Jezus wat is KLM een paupermaatschappij geworden zeg. Vlieg morgen met ze naar Rome en kon bij inchecken niet eens meer een stoel kiezen (ja, alleen tegen betaling man man)... nu dus een of andere kutstoel in het midden... Dit is gewoon slechter dan een low-cost maatschappij maar dan voor hogere prijzen.
In principe zijn de standaard stoelen nog wel gratis, althans volgens de KLM website.

https://www.klm.com/trave(...)t_on_board/index.htm

Wat natuurlijk kan is dat deze al vergeven zijn en bij de standaard stoelen enkel de midden stoelen beschikbaar zijn.
Geen nood, je kan tot het moment dat het boarding proces begint, bij Schengen vluchten ongeveer 30-40 minuten voor vertrek nog bij een incheckzuil bekijken of er nog een betere stoel beschikbaar komt.

Wat trouwens jouw frustratie is, is voor mij wel fijn, vroegâh kon iedereen vooraf gratis stoelen vastleggen, en zo konden de mensen die het vroegst boeken en dus normaliter het minst voor de tickets betalen de beste stoelen voorin vastleggen. Dat is tegenwoordig verleden tijd en kunnen enkel de passagiers vanaf de silver status dit doen, waardoor vooraf een stuk meer stoelen voorin beschikbaar zijn dan vroeger.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 2 maart 2017 @ 20:55:24 #212
78680 Nielsch
Al 40 jaar op FOK!
pi_169249718
Okee ik zal morgen even kijken... gaat wel van mn bierdrinktijd af...
Op zaterdag 8 oktober 2016 23:29 schreef Braindead2000 het volgende: Als je een vrouw vooraf gaat vragen of je haar bij haar kutje mag grijpen dan ben je wel een enorme sukkel.
pi_169249945
quote:
99s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:41 schreef XL het volgende:

[..]

Airberlin is prima. 50 euro naar Düsseldorf klinkt duur, is de ICE niet goedkoper te krijgen?

Ik neem aan dat het over retourtjes gaat, onder de 19 euro per enkele reis zakken ze volgens mij niet vaak.
pi_169250036
quote:
Is dat het effect van het light; standard; flex tariefstructuur? Voor mijn werk ga ik komende periode ook weer met KLM vliegen. Als dat echt tegenvalt dan is vanuit Dusseldorf vliegen wellicht net zo makkelijk.
pi_169250689
quote:
Het werkt helaas wel vrees ik. Omdat ik het vertik om te gaan bijbetalen voor een standaardstoel en niet het risico wilde lopen dat er alleen nog middenstoelen over zijn heb ik uiteindelijk toch maar gekozen voor economy comfort.
  donderdag 2 maart 2017 @ 21:28:10 #216
78680 Nielsch
Al 40 jaar op FOK!
pi_169250847
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 21:23 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het werkt helaas wel vrees ik. Omdat ik het vertik om te gaan bijbetalen voor een standaardstoel en niet het risico wilde lopen dat er alleen nog middenstoelen over zijn heb ik uiteindelijk toch maar gekozen voor economy comfort.
Als het op de heenreis kut is ga ik dat voor de terugreis ook maar doen... krijg er wel een enorm Wizzair / Ryanair gevoel bij. Beetje treurig.
pi_169251360
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:40 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wanneer je economy vliegt is er niet heel veel verschil tussen KLM en Air Berlin.

De A330-200 heeft een seatpitch van 30 bij Air Berlin en bij KLM een seatpitch van 31, dus er is wat meer ruimte, maar dat is niet heel veel.
Verder is het aanbod van entertainment bij KLM wat meer dan bij Air Berlin, maar het scherm is bij Air Berlin weer beter. Daarnaast gebruik ik eigenlijk altijd mijn eigen tablet met muziek en films en ben ik tevreden met het waar ben je nu kaartje.

Qua eten is het vergelijkbaar, standaard vliegtuigvoer.

Bedenk alleen wel dat 10.15 vertrekken vanaf Dusseldorf met een geplande aankomst met de eerste trein om 08.49 op Dusseldorf wel heel krap is, als er iets mis gaat dan red je het mogelijk niet...
Ok, bedankt voor de info. Maakt weinig uit dus.
En wat betreft de trein: we zorgen al dat we de avond ervoor er al zijn. Maar toch bedankt voor die mededeling!
pi_169251456
quote:

[..]

Ik zou nog een gedeelte van je prijsverschil investeren in comfort (dus XL seat bijv, airport hotel op de dag voor vertrek)

Ok mooi dat AB prima is.
Moet nog eens verder op onderzoek uit voor de treintickets.

En zijn sowieso al van plan om een Airport hotel te nemen.
  donderdag 2 maart 2017 @ 21:54:20 #219
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169251791
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 21:01 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het over retourtjes gaat, onder de 19 euro per enkele reis zakken ze volgens mij niet vaak.
Klopt, je hebt gelijk. 40 euro retour dus.
pi_169252966
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:55 schreef Nielsch het volgende:
Okee ik zal morgen even kijken... gaat wel van mn bierdrinktijd af...
ben je flying blue lid? Bij inchecken mag je dan voor zover ik weet (alsin, de laatste keer dat ik klm vloog) stoelen kiezen.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 08:13:24 #221
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_169258136
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:30 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het is niet verplicht dat het ticket afgestempeld is.

Die discussie heb ik ook gehad met KLM, maar het is vrij simpel, als je zoals mij een jaar lang bijna elke woensdag met de Thalys van Antwerpen naar Amsterdam gaat kan ik het aantal keer dat ik gecontroleerd ben op 1 hand tellen.
En ik ga niet actief op zoek naar de conducteur, ik ben niet verantwoordelijk voor het wel of niet uitvoeren van de taak van de conducteur.

Zodra je het treinticket bij de balie hebt afgehaald zal men e.e.a. actief zetten in het systeem, vaak kan je dan nog niet van een incheckzuil gebruik maken omdat ze dit treinticket ook nog op de luchthaven willen zien. Als je al een medewerker hebt die lastig doet, want zelf beslissen mogen ze niets, dan zal een belletje naar haar manager e.e.a. ophelderen en het check-in proces gewoon afgemaakt worden. De registratie bij het afhalen van het treinticket is het belangrijkst. (En de ene keer dat dat niet lukte heb ik op Antwerpen van de zeer vriendelijke meneer die daar werkt allemaal stempels gehad met bewijs dat het ticket was afgehaald inclusief een uitdraai van tijd van het systeem dat KLM niet werkte).
Duidelijk antwoord. Op de site van Brussels Airlines had ik ook al iets gevonden en ook hun benaderd voor de treindreis. Hun bieden deze vlucht ook aan voor een 350 euro per persoon goedkopere optie. Hun benaderd via Twitter en na enkele vragen kreeg ik dit als antwoord over het treinticket:

Je krijgt twee verschillende tickets en je moet hiervoor een aparte check-in doen. Voor de trein moet je je e-ticket omruilen naar een treinticket op de website van AccesRail via https://check-in.accesrail.com en dit moet je vervolgens printen. Dit uitgeprinte treinticket bevat een QR-code die je toegang geeft tot het treinplatform. Ik vermoed dat je deze QR-code bedoelt met stempel? :-) Maar je moet dus inderdaad inchecken voor je trein van Amsterdam naar Brussel, omdat dit anders invloed heeft op je andere segmenten. Indien je het eerste segment van je reis mist, wordt de rest van de reis immers automatisch geannuleerd.

Bij hun krijg je dus twee tickets waar je moet inchecken in hun systeem. Als ik dit goed begrijp is dat dus voldoende. Ik check netjes in hun systeem voor de treinreis, doe hetzelfde voor de vlucht en eigenlijk is dat dan voldoende. Lees ik dat dan goed of mis ik dan nog iets?
pi_169259269
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 08:13 schreef Professional het volgende:

[..]

Duidelijk antwoord. Op de site van Brussels Airlines had ik ook al iets gevonden en ook hun benaderd voor de treindreis. Hun bieden deze vlucht ook aan voor een 350 euro per persoon goedkopere optie. Hun benaderd via Twitter en na enkele vragen kreeg ik dit als antwoord over het treinticket:

Je krijgt twee verschillende tickets en je moet hiervoor een aparte check-in doen. Voor de trein moet je je e-ticket omruilen naar een treinticket op de website van AccesRail via https://check-in.accesrail.com en dit moet je vervolgens printen. Dit uitgeprinte treinticket bevat een QR-code die je toegang geeft tot het treinplatform. Ik vermoed dat je deze QR-code bedoelt met stempel? :-) Maar je moet dus inderdaad inchecken voor je trein van Amsterdam naar Brussel, omdat dit anders invloed heeft op je andere segmenten. Indien je het eerste segment van je reis mist, wordt de rest van de reis immers automatisch geannuleerd.

Bij hun krijg je dus twee tickets waar je moet inchecken in hun systeem. Als ik dit goed begrijp is dat dus voldoende. Ik check netjes in hun systeem voor de treinreis, doe hetzelfde voor de vlucht en eigenlijk is dat dan voldoende. Lees ik dat dan goed of mis ik dan nog iets?
Ja, je checkt in voor beide segmenten (trein en vliegtuig) en klaar ben je. Je hoeft niks af te halen omdat je al een eticket krijgt. Daarnaast is de trein in tegenstelling tot bij KLM de normale internationale trein Amsterdam - Brussel (via Den Haag) en is je treinticket flexibel.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 11:23:28 #223
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_169260518
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 09:54 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Ja, je checkt in voor beide segmenten (trein en vliegtuig) en klaar ben je. Je hoeft niks af te halen omdat je al een eticket krijgt. Daarnaast is de trein in tegenstelling tot bij KLM de normale internationale trein Amsterdam - Brussel (via Den Haag) en is je treinticket flexibel.
Daar zat ik dus ook aan te denken en na wederom een bericht van Brussels Airlines kreeg ik de volgende bevestiging:

Dag Professional, normaal is het voldoende als je je ticket voor trein en vlucht thuis afprint na het online inchecken. Je moet je enkel nog bij de checkin desk op de luchthaven melden indien je graag ingecheckte bagage meeneemt.

Dus ik durf nu wel het risico te nemen om die 700 euro minder te betalen, netjes alles te printen en in te checken en dan op eigen vervoer naar Brussel te gaan.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 14:54:06 #224
78680 Nielsch
Al 40 jaar op FOK!
pi_169264091
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 21:23 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Alle standaardstoelen zaten vol dus ook maar economy comfort gekocht. Het hele weekend wordt betaald door de werkgever van mn vrouw (hotel, eten, drank) dus ach het kon er wel van af.
pi_169303535
quote:

[..]

Vliegtickets Dusseldorf - Havana (en retour) zijn geboekt!

En goedkopere ICE treintickets zijn er ook idd.

Besparen we in totaal ongeveer 250 euro per ticket uit om via Dusseldorf ipv Schiphol te vliegen.
Ideaal dus!

Trouwens... die vliegticketgarantie. Doen jullie dat weleens?
Is toch ook wel te regelen via reisverzekering als je vlucht geannuleerd wordt?

Heb dat zelf nog nooit gedaan, nog extra betalen voor die vliegticketgarantie.

[ Bericht 11% gewijzigd door Cracker26 op 05-03-2017 14:16:01 ]
pi_169303917
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 14:06 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Vliegtickets Dusseldorf - Havana (en retour) zijn geboekt!

En goedkopere ICE treintickets zijn er ook idd.

Besparen we in totaal ongeveer 250 euro per ticket uit om via Dusseldorf ipv Schiphol te vliegen.
Ideaal dus!

Heb dat zelf nog nooit gedaan, nog extra betalen voor die vliegticketgarantie.
Ik heb het wel eens gedaan maar eigenlijk denk ik dat die garantie niet zo nodig is als je 1) met creditcard boekt (daar zitten a l verzekeringen aan vast) en 2) al een reisverzekering hebt afgesloten voor die reis of doorlopend reisverzekerd bent.

(dat 2e was in mijn egeval echter niet zo).
pi_169305665
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 14:17 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik heb het wel eens gedaan maar eigenlijk denk ik dat die garantie niet zo nodig is als je 1) met creditcard boekt (daar zitten a l verzekeringen aan vast) en 2) al een reisverzekering hebt afgesloten voor die reis of doorlopend reisverzekerd bent.

(dat 2e was in mijn egeval echter niet zo).
Ah juist.
Ik heb niet met CC geboekt, want dan kwam er ook iets van 25 euro aan kosten bij. Dus gewoon via Ideal betaald.

Maar heb wel een doorlopende reisverzekering ja.
pi_169306297
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:14 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Ah juist.
Ik heb niet met CC geboekt, want dan kwam er ook iets van 25 euro aan kosten bij. Dus gewoon via Ideal betaald.

Maar heb wel een doorlopende reisverzekering ja.
Ok nou als dat garantiegedoe ook rond die prijs zit (25 euro zijn wel echt ABSURDE creditcardkosten trouwens :') ) dan zou ik het met creditcard betalen ipv dat garantiegedoe. MAar ik denk dat je nu wel gewoon goed zit.
pi_169306839
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:35 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ok nou als dat garantiegedoe ook rond die prijs zit (25 euro zijn wel echt ABSURDE creditcardkosten trouwens :') ) dan zou ik het met creditcard betalen ipv dat garantiegedoe. MAar ik denk dat je nu wel gewoon goed zit.
Daar ga ik wel van uit ja :P
  maandag 6 maart 2017 @ 13:30:31 #230
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_169328574
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 14:06 schreef Cracker26 het volgende:

[..]
Een reisverzekering helpt je niet als de vlucht geannuleerd wordt. Een reisverzekering (kort of doorlopend) keert namelijk alleen uit als je al op reis bent. Een annuleringsverzekering kan eventueel wel van toepassing zijn, maar de premie is hoog in vergelijking met het risico.
It's not a lie, if you believe
pi_169329200
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 13:30 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Een reisverzekering helpt je niet als de vlucht geannuleerd wordt. Een reisverzekering (kort of doorlopend) keert namelijk alleen uit als je al op reis bent. Een annuleringsverzekering kan eventueel wel van toepassing zijn, maar de premie is hoog in vergelijking met het risico.
Ach ja, als de ene vlucht geannuleerd wordt, dan moet de luchtvaartmaatschappij zorgen voor een andere vlucht.

En daarnaast moet je wel heeeel veel pech hebben, als je vlucht geannuleerd wordt.
Is mij iig nog nooit overkomen, dus laat ik ervan uit gaan dat dat nu weer niet het geval is.

Ik vind zulke garanties en verzekeringen allemaal geldklopperij, dus neem ik nog liever dat minimale risico.
pi_169329753
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:12 schreef Cracker26 het volgende:
t. Een reisverzekering (kort of doorlopend) keert namelijk alleen uit als je al op reis bent. Een annuleringsverzekering kan eventueel wel van toepassing zijn, maar de premie is hoog in vergelijking met het risico.
Vluchtannulering kan toch echt zomaar gebeuren hoor. Vandaag bijvoorbeeld de ATC strike in frankfrijk, echt tientallen vluchten geannuleerd, zo niet honderden. Niet alleen van en naar frankrijk, maar ook vluchten die over frankrijk heen vliegen.

Ik heb het wel eens gehad, toen moesten we naar een balie en kregen we uiteindelijk een boarding pass voor de volgende vlucht. Alleen we moesten heel erg veel heen en weer lopen (kastje naar muur) en dat was erg vermoeiend voor mijn grootouders. Vond het zelf niet zo een probleem maar als je oud bent wel. Maar de totale vertraging was volgens mij niet groot.
pi_169330159
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:46 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Vluchtannulering kan toch echt zomaar gebeuren hoor. Vandaag bijvoorbeeld de ATC strike in frankfrijk, echt tientallen vluchten geannuleerd, zo niet honderden. Niet alleen van en naar frankrijk, maar ook vluchten die over frankrijk heen vliegen.

Ik heb het wel eens gehad, toen moesten we naar een balie en kregen we uiteindelijk een boarding pass voor de volgende vlucht. Alleen we moesten heel erg veel heen en weer lopen (kastje naar muur) en dat was erg vermoeiend voor mijn grootouders. Vond het zelf niet zo een probleem maar als je oud bent wel. Maar de totale vertraging was volgens mij niet groot.
Ja ok, de kans is altijd aanwezig.
Maar ik heb zoiets van je kan jezelf wel voor alles gaan verzekeren. En morgen val je van de trap, val je verkeerd en ben je dood (niet dat je dan nog wat aan je geld hebt, maar je snapt mijn punt vast wel..).
pi_169330609
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:03 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Ja ok, de kans is altijd aanwezig.
Maar ik heb zoiets van je kan jezelf wel voor alles gaan verzekeren. En morgen val je van de trap, val je verkeerd en ben je dood (niet dat je dan nog wat aan je geld hebt, maar je snapt mijn punt vast wel..).
Ja de enige keer dat ik zo een garantie had gekocht , was voor een reis die ik bij een nogal shady site heb gekocht voor een VEEL lagere prijs dan gebruikelijk op die route. Dezelfde vlucht kostte 700 bij de maatschappij zelf en maar rond de 400 bij deze site. Daardoor heb ik met creditcard betaald (17 euro kosten) en die ticket garantie (denk rond een tientje of zo of 20, geen idee). Om gewoon zeker te zijn.

Uiteindelijk verliep alles gewoon helemaal volgens het boekje.
pi_169330764
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:22 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja de enige keer dat ik zo een garantie had gekocht , was voor een reis die ik bij een nogal shady site heb gekocht voor een VEEL lagere prijs dan gebruikelijk op die route. Dezelfde vlucht kostte 700 bij de maatschappij zelf en maar rond de 400 bij deze site. Daardoor heb ik met creditcard betaald (17 euro kosten) en die ticket garantie (denk rond een tientje of zo of 20, geen idee). Om gewoon zeker te zijn.

Uiteindelijk verliep alles gewoon helemaal volgens het boekje.
Ja ok, dan is het inderdaad te begrijpen. Heb je toch al zoveel "winst" gemaakt en dan heeft het wel zin om de risico's te reduceren.
pi_169330927
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:29 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Ja ok, dan is het inderdaad te begrijpen. Heb je toch al zoveel "winst" gemaakt en dan heeft het wel zin om de risico's te reduceren.
Ja en bovendeel was het een deels gesubsideerde studiereis. Voor gewoon een vakantie had ik zeker al even goed erover nagedacht om het te doen hoor. Voor 30 euro kun je heel veel doen in Brazilië.
  maandag 6 maart 2017 @ 15:41:42 #237
62913 Blik
The one and Only!
pi_169331020
Vueling vraagje, ik vlieg komende woensdag met Vueling. Ik mag als handbagage een standaard handbagage koffer meenemen en een "tas" met de afmeting 35x20x20. Iemand ervaring mee of een laptop-tas ook gewoon mee mag?
pi_169332162
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:41 schreef Blik het volgende:
Vueling vraagje, ik vlieg komende woensdag met Vueling. Ik mag als handbagage een standaard handbagage koffer meenemen en een "tas" met de afmeting 35x20x20. Iemand ervaring mee of een laptop-tas ook gewoon mee mag?
Heb het net even opgezocht. En er staat hetvolgende bij: "beide (handbagage/koffer + tas met die bepaalde afmetingen) dienen onder de stoel voor je te passen.
Maar er staat ook dat de grotere koffers in de bagagevakken boven de zitplaatsen moeten.
Als je er nou voor zorgt dat je een grotere handbagagekoffer meeneemt kan die mooi in het bagagevak en je laptop onder die stoel.
pi_169332375
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:41 schreef Blik het volgende:
Vueling doet niet zo moeilijk. Ik reis wel eens met flinke laptoptas en een schoudertasje (naast de trolley) en daar maken ze eigenlijk nooit een problem van. De laptoptas moet wel onder de stoel voor je kunnen.
pi_169332520
Tadaaaa je antwoord en vaak maak het niet uit wat het is, als het maar aan de afmeting voldoet.

Ik vlieg zondag met ze en kreeg deze mail paar dagen terug als reminder

_20170306_164947_zpssniz7tjj.jpg
  maandag 6 maart 2017 @ 17:04:57 #241
62913 Blik
The one and Only!
pi_169332776
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 16:52 schreef Memento-Mori het volgende:
Tadaaaa je antwoord en vaak maak het niet uit wat het is, als het maar aan de afmeting voldoet.

Ik vlieg zondag met ze en kreeg deze mail paar dagen terug als reminder

[ afbeelding ]
Ow, heb ik helemaal niet gehad.

Maar het is met name vaak de vraag hoe moeilijk de maatschappij daarover doet. Goed om te horen dat het meevalt

[ Bericht 1% gewijzigd door Blik op 06-03-2017 17:16:46 ]
pi_169333337
Ik krijg momenteel elke dag wel 'n mail van ze ook vandaag dat ik m'n instapkaarten niet moest vergeten etc
pi_169340400
Ik vlieg binnenkort 12 uur lang met TUIfly. Moet ik me zorgen maken?
pi_169341105
Waarover denk je dat je jezelf zorgen zou moeten maken?
  maandag 6 maart 2017 @ 22:24:27 #245
62913 Blik
The one and Only!
pi_169341209
quote:
9s.gif Op maandag 6 maart 2017 21:59 schreef electronique het volgende:
Het ligt er maar aan waar je je zorgen over zou moeten maken.

Of je een lekker wijf hebt als stewardess, die kans is klein. Of je neer gaat storten, die kans is nihil. Weinig beenruimte, die kans is groot als je gemiddelde qua lengte bent. Lekker slapen, weinig kans. etc.
pi_169341441
quote:
Ik zou vooral zorgen dat je voldoende entertainment bij je hebt (boeken, ipad met film etc.) want ik weet niet of die maatschappij dat heeft. Nooit mee gevlogen.
pi_169341882
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:20 schreef heite het volgende:
Waarover denk je dat je jezelf zorgen zou moeten maken?
Slecht eten, slechte vliegtuigen, paupers, onvriendelijke stewardessen, etc.
  Moderator dinsdag 7 maart 2017 @ 00:03:19 #248
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169344356
quote:
Ligt eraan waar je heen vliegt.
Als je 12u naar Zanzibar moet vliegen dan wordt het een flinke zit van 2x 6uur in (kleine) 737.

Vlieg je naar de Caribbean of de VS, dan zit je meestal in een (grotere) Boeing 787 Dreamliner. Die zijn niet ouder dan 2,5 jaar. Soms zetten een iets kleindere 767 in, die is wat ouder en dat merk je vooral aan de stoelen.

Eten is op zich OK, doet niet onder voor andere maatschappijen. Let er wel op dat je in Economy en Comfort slechts 1 maaltijd met een kop koffie en wat glaasjes water krijgt. Als je meer wil zal je dat moeten kopen. Vlieg je Premium of Star Class zit al je drinken in de ticketprijs en krijg je ook een tweede maaltijd.

Stewardessen zijn tegen mij in elk geval altijd vriendelijk. Ik hoor ze wel eens mopperen tegen passagiers, maar dat zijn vaak ook de passagiers die als een hork met de stewardessen omgaan, dan vraag je er natuurlijk ook wel beetje om.

Reserveer trouwens zo snel mogelijk (gratis) je stoelen, als je zeker wil zijn dat je hele gezelschap bij elkaar zit. Vanaf 30 dagen kan dat op de site van TUI, kost niks en scheelt een hoop stress op het vliegveld. Het systeem selecteert automatisch stoelen, tegen meerprijs kan je ook andere stoelen kiezen.

Mocht je naar Paramaribo vliegen met TUI op dinsdag, woensdag, vrijdag, zaterdag of zondag dan wordt je door Surinam Airways vervoert met hun Airbus A340. Dan zit eten en drinken en entertainment wel bij je ticket inbegrepen als je economy vliegt.
  Moderator dinsdag 7 maart 2017 @ 00:10:43 #249
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169344505
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:32 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik zou vooral zorgen dat je voldoende entertainment bij je hebt (boeken, ipad met film etc.) want ik weet niet of die maatschappij dat heeft. Nooit mee gevlogen.
Dat hebben ze, aanbod is echter een stuk beperkter dan KLM bijvoorbeeld.
Meerprijs is 7,50 per vlucht als je het vooraf boekt, of 10 euro als je het in het vliegtuig pas laat activeren.
Moet je wel in een 767 of 787 vliegen. In hun 737's hebben ze dat niet (meer).
pi_169345934
Sow, ik zit weer.. hoppie naar Stokbrood (KL1229), en dan door naar Negeria (KL2358).

Net effe Petroleum aangevraagd, dat scheelt een beetje met inchecken in de toekomst ^O^
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_169393705
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 00:03 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je heen vliegt.
Als je 12u naar Zanzibar moet vliegen dan wordt het een flinke zit van 2x 6uur in (kleine) 737.

Vlieg je naar de Caribbean of de VS, dan zit je meestal in een (grotere) Boeing 787 Dreamliner. Die zijn niet ouder dan 2,5 jaar. Soms zetten een iets kleindere 767 in, die is wat ouder en dat merk je vooral aan de stoelen.

Eten is op zich OK, doet niet onder voor andere maatschappijen. Let er wel op dat je in Economy en Comfort slechts 1 maaltijd met een kop koffie en wat glaasjes water krijgt. Als je meer wil zal je dat moeten kopen. Vlieg je Premium of Star Class zit al je drinken in de ticketprijs en krijg je ook een tweede maaltijd.

Stewardessen zijn tegen mij in elk geval altijd vriendelijk. Ik hoor ze wel eens mopperen tegen passagiers, maar dat zijn vaak ook de passagiers die als een hork met de stewardessen omgaan, dan vraag je er natuurlijk ook wel beetje om.

Reserveer trouwens zo snel mogelijk (gratis) je stoelen, als je zeker wil zijn dat je hele gezelschap bij elkaar zit. Vanaf 30 dagen kan dat op de site van TUI, kost niks en scheelt een hoop stress op het vliegveld. Het systeem selecteert automatisch stoelen, tegen meerprijs kan je ook andere stoelen kiezen.

Mocht je naar Paramaribo vliegen met TUI op dinsdag, woensdag, vrijdag, zaterdag of zondag dan wordt je door Surinam Airways vervoert met hun Airbus A340. Dan zit eten en drinken en entertainment wel bij je ticket inbegrepen als je economy vliegt.
Zanzibar inderdaad :'( Ik was er eigenijk wel blind vanuit gegaan dat TUIfly prima te doen is maar nu lees ik de reviews ;(

Is het de moeite waard om die exit seats te kopen voor 30 euro?
pi_169393887
Vliegen 25 april van DUS naar Rome (FCO) met Alitalia. Nu kan Alitalia enkel voor de terugvlucht een koffer voor ons bijboeken (wat op zich al vreemd is). Weet iemand wat het ons zou kosten om een ruimbagage koffer (1x 23 kg) op het vliegveld van DUS bij te boeken en hoe gaat dat in zijn werk? Kan ik dat ook al van tevoren regelen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_169393996
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Vliegen 25 april van DUS naar Rome (FCO) met Alitalia. Nu kan Alitalia enkel voor de terugvlucht een koffer voor ons bijboeken (wat op zich al vreemd is). Weet iemand wat het ons zou kosten om een ruimbagage koffer (1x 23 kg) op het vliegveld van DUS bij te boeken en hoe gaat dat in zijn werk? Kan ik dat ook al van tevoren regelen?
Wordt je vlucht toevallig uitgevoerd door een andere maatschappij? Bijvoorbeeld Air Berlin? Anders zou ik het eens bij hen proberen :)
pi_169394627
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:59 schreef Mazou het volgende:

[..]

Wordt je vlucht toevallig uitgevoerd door een andere maatschappij? Bijvoorbeeld Air Berlin? Anders zou ik het eens bij hen proberen :)
Nee ook Alitalia. Dat vinden we er ook zo raar aan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_169395141
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:44 schreef electronique het volgende:

[..]

Zanzibar inderdaad :'( Ik was er eigenijk wel blind vanuit gegaan dat TUIfly prima te doen is maar nu lees ik de reviews ;(

Hangt er vanaf hoe lang je bent. Als je 2m bent zou ik het wel doen ja.

Maar ik zelf met mijn 1,83 zit zonder enige problemen gewoon in een ryanair of wizz air stoel. Het hangt er ook heel erg vanaf hoeveel je zelf gewend bent aan comfort of een gebrek daaraan. Ik ben zelf niet van suiker en kan wel tegen een stootje, dus iets moet wel heel erg krap zijn voor ik echt problemen krijg. Andere mensen zijn delicater en willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, zo veel mogelijk ruimte enzo. Dus hangt er helemaal vanaf hoe jij er tegenaan kijkt.
pi_169395145
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zou ze even bellen of contacteren op sociale media.
  Moderator donderdag 9 maart 2017 @ 19:06:32 #257
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169397222
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:44 schreef electronique het volgende:
Het gross van die klachten komt doordat passagiers niet lezen of het reisbureau waar ze geboekt hebben informatie niet voldoende heeft doorgebriefd. Doorgaans leveren ze exact wat ze op hun eigen site aangeven, wat inhoud dat je vluchttijden kunnen wijzigen, je stoelreservering last minute kan komen te vervallen en de verzorging van de inwendige mens minimaal is.

quote:
Die geven idd wel wat extra beenruimte. Let er wel dat de tafeltjes van deze stoelen in je armleuning zitten, dus de stoelen zijn iets smaller.
Rij 1 en 2 geven ook extra beenruimte bij TUI. Daar moet je wel opletten dat voor 1ABC en 2DEF het tafeltje óók in de stoelleuning zit en dat bij 1A de romp van het toestel taps toe loopt, waardoor je net iets minder beenruimte hebt.

De beenruimte is bij TUI in economy hetzelfde als bij Transavia, KLM en Ryanair
pi_169397454
Bij ryanair vinden ze het inmiddels hilarisch dat ze ruimer zijn dan de nieuwe ba stoelopstelling
pi_169398959
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 19:16 schreef Yreal het volgende:
Bij ryanair vinden ze het inmiddels hilarisch dat ze ruimer zijn dan de nieuwe ba stoelopstelling
Jup, ik zag de advertentie ook langskomen op FB.

Er moet wel bij worden gezegd dat pure seat pitch niet alles is. Je hebt natuurlijk ook te maken met de hardheid/zachtheid van de stoelen, of er recline is, de vorm etc. Maar een seat pitch van 29 vind ik wel echt schandalig slecht voor BA.

Eigenlijk zou ik het liefste zien dat er een minimum seat pitch komt voor op zn minst alle Europese landen. Een minimum van 30 lijkt me toch wel echt geen overbodige luxe. Anders wordt het almaar kleiner en kleiner, wat ook medische problemen kan gaan veroorzaken. In amerika is er al een airline (spirit) die 28 seat pitch heeft :')
  donderdag 9 maart 2017 @ 20:15:40 #260
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169399034
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:12 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Jup, ik zag de advertentie ook langskomen op FB.

Er moet wel bij worden gezegd dat pure seat pitch niet alles is. Je hebt natuurlijk ook te maken met de hardheid/zachtheid van de stoelen, of er recline is, de vorm etc. Maar een seat pitch van 29 vind ik wel echt schandalig slecht voor BA.

Eigenlijk zou ik het liefste zien dat er een minimum seat pitch komt voor op zn minst alle Europese landen. Een minimum van 30 lijkt me toch wel echt geen overbodige luxe. Anders wordt het almaar kleiner en kleiner, wat ook medische problemen kan gaan veroorzaken. In amerika is er al een airline (spirit) die 28 seat pitch heeft :')
28 heb je in europa ook, iberia express bijv.
pi_169399111
Maar goed, de luchtvaart gaat steeds meer toe naar het model van de budget airlines. Ook de gevestigde maatschappijen:

- bijbetalen voor bagage
- bijbetalen voor eten en drinken
- steeds kleinere seat pitch
- leuren met de verkoop van extra zaken, zoals het bijkopen van een huurauto of overnachting, of het kopen van allerlei zaken aan boord

Het voornaamste verschil zit hem eigenlijk alleen nog maar in het volgende:

- gevestigde maatschappijen hebben een beter imago, dus mensen betalen er meer voor.
- gevestigde maatschappijen bieden overstappen aan, veel budgetairlines niet (maar ook dit komt steeds meer bij de budgetmaatschappijen, b.v. Norwegian, WOW air etc.)
- gevestigde maatschappijen hebben Frequent Flyer programma's die interessant zijn voor b.v. zakenlieden en andere mensen die veel vliegen
- het premium product van de gevestigde maatschappijen (business en First class) blijft altijd belangrijk en een stuk beter dan een iets grotere stoel op je Norwegian of Wow Air vlucht
- de klantenservice is vaak beter (maar zeker niet altijd !)
pi_169399139
quote:
99s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:15 schreef XL het volgende:

[..]

28 heb je in europa ook, iberia express bijv.
Au... en die stoelen kunnen nog naar achter ook, dacht ik.

Heb er wel eens mee gevlogen, geen pretje nee. Doe dan maar ryanair. Letterlijk het enige voordeel: ze vliegen vanaf schiphol ipv eindhoven.
pi_169431154
Iberia expres blijft inderdaad om te janken.

Maar goed, het gaat natuurlijk allemaal steeds meer naar elkaar toe, en dat is ook logisch als de markt daarom vraagt. We moeten ook gewoon eerlijk zijn dat het allemaal niet zo heel veel uit elkaar loopt. Want ook ryanair is helemaal niet zo vreselijk goedkoop meer als je op goede tijden wil vliegen. Ja, op dinsdagavond kun je nog leuk snippen, maar verder vind ik het allemaal steeds minder worden.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 17:29:20 #264
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_169436391
Steeds minder? Vorige maand nog voor ¤ 60 naar Lanzarote gevlogen met Ryanair! Dat is bijna vier uur vliegen, voor zestig eurootjes! En pas een week tevoren geboekt.
It's not a lie, if you believe
  zaterdag 11 maart 2017 @ 20:08:23 #265
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169439670
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 17:29 schreef 18konijn het volgende:
Steeds minder? Vorige maand nog voor ¤ 60 naar Lanzarote gevlogen met Ryanair! Dat is bijna vier uur vliegen, voor zestig eurootjes! En pas een week tevoren geboekt.
Retour?
Wat waren je vliegtijden?

Ik vind de waarneming terecht. Ryanair had vroeger:

1) veel meer gunstige vluchten
2) veel gunstigere vertrektijden
3) heeft tegenwoordige ook echte dure vluchten

Ze zijn er nog hoor, de koopjes. Ook kort van tevoren. Veel minder vaak. Weeze - Stansted kun je vaak nog voor 30/40 euro retour boeken, als Düsseldorf-Heathrow/City al >500 euro is. Vlieg je wel 2x om 06:00
pi_169443710
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 20:08 schreef XL het volgende:

[..]

Retour?
Wat waren je vliegtijden?

Ik vind de waarneming terecht. Ryanair had vroeger:

1) veel meer gunstige vluchten
2) veel gunstigere vertrektijden
3) heeft tegenwoordige ook echte dure vluchten

Ze zijn er nog hoor, de koopjes. Ook kort van tevoren. Veel minder vaak. Weeze - Stansted kun je vaak nog voor 30/40 euro retour boeken, als Düsseldorf-Heathrow/City al >500 euro is. Vlieg je wel 2x om 06:00
Eindhoven - Londen is ook vaak maar 40 euro
  zaterdag 11 maart 2017 @ 22:15:41 #267
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169444447
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 21:51 schreef electronique het volgende:

[..]

Ook kort van tevoren? Vele retourtjes in Europa kun je voor die prijs krijgen bij Ryanair. Dat is het punt niet. Het verschil tussen een paar jaar geleden en nu is dat Ryanair ook kort voor vertrek veel gunstiger was dan de legacy carriers. Duurder dan lang van tevoren, maar niet zo duur als de grote luchthavens kort voor vertrek. Nu schieten die prijzen ook omhoog bij Ryanair. Het is niet meer moeilijk ook daar 200 euro voor een enkeltje te betalen.
  Moderator zaterdag 11 maart 2017 @ 22:22:17 #268
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169444671
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 22:15 schreef XL het volgende:

[..]

Ook kort van tevoren?
Woensdagmiddag 15u heen en donderdagmorgen 7u30 terug voor 40,98 is nog te boeken.
pi_169444875
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 21:51 schreef electronique het volgende:

[..]

ja, standsted op kut tijden. Vlieg dan gewoon voor 60¤ retour naar gatwick.
pi_169444962
Ik ben ook wel een klein beetje genezen van ryanair hoor. Treinen naar Charleroi, vliegen naar skavasta en dan de bus naar stockholm is praktisch net zo duur als vliegen van amsterdam naar arlanda. Die 5¤ besparing voor 5 uur reistijd doe ik tegenwoordig niet meer. Ik ben soft geworden :')
pi_169445043
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 22:30 schreef Yreal het volgende:
Ik ben ook wel een klein beetje genezen van ryanair hoor. Treinen naar Charleroi, vliegen naar skavasta en dan de bus naar stockholm is praktisch net zo duur als vliegen van amsterdam naar arlanda. Die 5¤ besparing voor 5 uur reistijd doe ik tegenwoordig niet meer. Ik ben soft geworden :')
+ vliegen met Norwegian
  zaterdag 11 maart 2017 @ 22:33:35 #272
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169445056
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 22:22 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Woensdagmiddag 15u heen en donderdagmorgen 7u30 terug voor 40,98 is nog te boeken.
Dat is mooi. Zou je die 16 uur via Düsseldorf in Londen wil doorbrengen betaal je 370 euro.

Maar goed, dat er nog goedkope vluchten bestaan moge duidelijk zijn.
pi_169446218
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 22:22 schreef FredvZ het volgende:

[..]

nee maar dat is dus een beetje het punt. Vluchten om 7.30 zijn prima goedkoop. Maar wat wil je als je om 7/00 vliegt uit weeze?
pi_169456052
Hoi,

ik vlieg morgen naar Berlijn. Nu zijn er weer stakingen aangekondigd. Word gesproken over vertragingen en het uitvallen van vluchten. Bel net Easyjet, enige wat zij kunnen zeggen is dat de vlucht tot nu toe is vertraagd met 5 min. Nu twijfel ik of ik de vlucht verplaats of afwacht. Wat zouden jullie doen?

quote:
Reizigers die maandag van of naar de luchthavens Tegel of Schönefeld in Berlijn vliegen, moeten opnieuw rekening houden met vertragingen of annuleringen.
Vakbond Verdi heeft het grondpersoneel opgeroepen om de stakingen van de afgelopen week voort te zetten. De staking begint maandag om 4.00 uur 's nachts en zal tot dinsdagnacht 5.00 uur duren.

De vakbonden roepen het grondpersoneel op het werk neer te leggen om de eis voor een loonsverhoging kracht bij te zetten. De vakbond wil dat het uurloon met 1 euro wordt verhoogd.

Gemiddeld ligt het loon nu op 11 euro per uur. De werkgevers willen niet verder gaan dan een verhoging van 8 procent, uitgesmeerd over de komende drie jaar.

Eerdere staking
Vrijdag leidde de staking van het grondpersoneel tot het schrappen van ongeveer zevenhonderd vluchten. Vijf vluchten van Schiphol naar luchthaven Tegel en vijf terugvluchten werden geannuleerd. Easyjet annuleerde drie vluchten van Amsterdam naar Berlijn-Schönefeld en vice versa.

Ook vanuit Rotterdam The Hague Airport werd niet naar Berlijn gevlogen. Eén heen- en terugvlucht van Transavia naar Schönefeld werd geschrapt. Reizigers werd geadviseerd de auto of de trein te nemen, of de reis uit te stellen.

http://www.nu.nl/economie(...)maandag-opnieuw.html
Hij is geannuleerd. Mocht gratis wijzigen naar andere vlucht of geld terug. Prima opgelost van EasyJet.

[ Bericht 36% gewijzigd door Yasmin23 op 12-03-2017 15:54:43 ]
pi_169527348
Ik vlieg volgende week naar Vancouver. Nu weet ik dat je bij de controle altijd je jas en vest uit moet doen en in het bakje moet neerleggen.
Hoe zit dat met een onepiece? Eigenlijk wil ik die aan doen tijdens deze lange reis en zit toch comfortabel en is lekker warm. Maar moet je deze dan ook uit doen, lijkt me een beetje gek. Wat is überhaupt de reden dat je je vest door de scanner moet doen?
  Moderator woensdag 15 maart 2017 @ 07:51:00 #276
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169528223
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 01:23 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Vancouver. Nu weet ik dat je bij de controle altijd je jas en vest uit moet doen en in het bakje moet neerleggen.
Hoe zit dat met een onepiece? Eigenlijk wil ik die aan doen tijdens deze lange reis en zit toch comfortabel en is lekker warm. Maar moet je deze dan ook uit doen, lijkt me een beetje gek. Wat is überhaupt de reden dat je je vest door de scanner moet doen?
Je kan in de zakken en voering van alles verstoppen natuurlijk.

Heb nog nooit gezien dat iemand zijn one piece uit moet doen bij de security check
pi_169528908
quote:
Nou weet ik niet echt wat een onepiece is, maar ik denk dat als je hem aanhoudt, dat ze je dan zullen fouilleren.
Hallojo heeft gelijk.
  woensdag 15 maart 2017 @ 09:23:24 #278
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169529275
Ik weet helaas wel wat een onepiece is, maar ik heb er gelukkig nog nooit een op het vliegveld gezien.

Om je gerust te stellen, je hoeft niet in je onderbroek door het detectiepoortje waar alle mensen naar je staan te kijken. Als ze je zouden willen uitkleden doen ze dat wel in een discreet hokje.
  woensdag 15 maart 2017 @ 17:06:06 #279
62913 Blik
The one and Only!
pi_169539103
quote:
Eigenlijk een gekke vraag, een onepiece is gewoon een broek en shirt/trui in 1. Je hoeft je shirt/trui en broek toch ook niet uit te doen? En daar zitten ook zakken in om spullen in te doen.
pi_169539133
Alles wat je makkelijk uit kan doen moet je uit doen, en gewoon een dikke wintertrui of iets dergelijks (dus alles wat je over je hoofd heen moet trekken om uit te doen) hoef je niet uit te doen.
pi_169549137
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:06 schreef Blik het volgende:

[..]

Eigenlijk een gekke vraag, een onepiece is gewoon een broek en shirt/trui in 1. Je hoeft je shirt/trui en broek toch ook niet uit te doen? En daar zitten ook zakken in om spullen in te doen.
Klopt, maar ik heb niet veel ervaring met vliegen, maar ik moet wel altijd mn vest uitdoen, dus vandaar mn vraag.

In ieder geval bedankt voor de antwoorden :)
pi_169550772
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:01 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Nou weet ik niet echt wat een onepiece is, maar ik denk dat als je hem aanhoudt, dat ze je dan zullen fouilleren.
Ze fouilleren je alleen als je in de scan nog steeds piept met je zakken leeg, je schoenen (soms) uit en je riem af..

Meer doe ik niet af/uit, ze zoeken het maar uit.. dan maar fouilleren.. ik vind het sowieso al debiel hoe je tegenwoordig door die scan moet :')
Torque makes life easy.
Team Jean
  zaterdag 18 maart 2017 @ 21:51:14 #283
42322 MCH
Can you feel it cumming?
pi_169616304
quote:
Hoe is dit afgelopen?
pi_169618792
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 21:51 schreef MCH het volgende:

[..]

Hoe is dit afgelopen?
Ik vlieg donderdag pas/al, dus ik weet het nog niet.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 09:26:47 #285
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_169671552
Zou eind augustus halverwege de ochtend 1:40uur genoeg zijn om binnen terminal 5 van LHR over te stappen? In dit geval kom ik van Amsterdam en vlieg door naar JFK.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 09:53:19 #286
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169671917
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:26 schreef boriq het volgende:
Zou eind augustus halverwege de ochtend 1:40uur genoeg zijn om binnen terminal 5 van LHR over te stappen? In dit geval kom ik van Amsterdam en vlieg door naar JFK.
Dit soort aansluiting heb ik er meer dan eens gemist. In de regel gaat het goed. Ik zou hem zo boeken, BA boekt je wel om als je de aansluiting mist. Er gaat genoeg tussen LHR en JFK.

Als je in AMS je start slot mist en je daardoor op LHR een 20 tot 30 minuten moet holden, dan heb je op de grond nog 40 minuten. Met de afstanden, treintje en security checks kun je dan het bokje zijn. Dan zat wel alles tegen, zoals gezegd: uitzondering, niet de regel. De uitzondering is ook weer niet 0.001%. Misschien 5% ofzo. Komend vanuit de VS is anderhalf uur op LHR T5 zelfs krap
  dinsdag 21 maart 2017 @ 10:04:55 #287
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_169672076
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:53 schreef XL het volgende:

[..]

Dit soort aansluiting heb ik er meer dan eens gemist. In de regel gaat het goed. Ik zou hem zo boeken, BA boekt je wel om als je de aansluiting mist. Er gaat genoeg tussen LHR en JFK.

Als je in AMS je start slot mist en je daardoor op LHR een 20 tot 30 minuten moet holden, dan heb je op de grond nog 40 minuten. Met de afstanden, treintje en security checks kun je dan het bokje zijn. Dan zat wel alles tegen, zoals gezegd: uitzondering, niet de regel. De uitzondering is ook weer niet 0.001%. Misschien 5% ofzo. Komend vanuit de VS is anderhalf uur op LHR T5 zelfs krap
Ja, dat bedacht ik mij ook al. En op een dinsdag aan het einde van augustus is er vast ergens wel ruimte in een vliegtuig. Dankjewel voor de info! Op de terugweg is het 1:50uur in Dublin, wat volgens mij voldoende moet zijn, gezien de kleinere terminal en het kleinere vliegveld.
Voor ¤425,- in de zomer naar NY en Boston kan ik het eigenlijk niet laten :@
  Moderator woensdag 22 maart 2017 @ 23:36:45 #288
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169713611
Ik heb twee tickets op de kop getikt bij Air Europa naar Madrid, maar uit twee dingen word ik niet helemaal wijs:

1. Ben ik bij deze maatschappij net zoals bij Easy Jet en Raynair verplicht om vooraf online in te checken?
2. Ik heb een stoel op rij twee gereserveerd, maar nu zie ik op Seat Guru dat dit een Business Class stoel is. Nu weet ik dat SG niet altijd accuraat is, maar op de website van Air Europa kan ik alleen vinden dat er 12 BC en 160 economy stoelen in het vliegtuig zitten. Iemand enig idee hoe dat zit op de 737-800's van Air Europa?
  donderdag 23 maart 2017 @ 15:36:32 #289
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_169723510
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 23:36 schreef FredvZ het volgende:
Ik heb twee tickets op de kop getikt bij Air Europa naar Madrid, maar uit twee dingen word ik niet helemaal wijs:

1. Ben ik bij deze maatschappij net zoals bij Easy Jet en Raynair verplicht om vooraf online in te checken?
2. Ik heb een stoel op rij twee gereserveerd, maar nu zie ik op Seat Guru dat dit een Business Class stoel is. Nu weet ik dat SG niet altijd accuraat is, maar op de website van Air Europa kan ik alleen vinden dat er 12 BC en 160 economy stoelen in het vliegtuig zitten. Iemand enig idee hoe dat zit op de 737-800's van Air Europa?
1. Niet verplicht, maar mag natuurlijk wel.
2. Wellicht dat in jouw geval alleen rij 1 BC is op die vlucht of je hebt gewoon mazzel :)
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CUR-DCA-DEN-DTW-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HYD-IAD-JFK-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
  Moderator zaterdag 25 maart 2017 @ 21:36:53 #290
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169776092
Ik zal het wel zien onderweg. Ze gebruiken de bekende truck met het gordijntje, zoals KLM dat ook doet met hun 737's. Ook daar heb ik wel eens met mijn economy ticket op 5D gezeten, terwijl dat op papier een BC stoel is. (het vliegtuig was dermate leeg dat ik direct na het opstijgen verkast ben naar 5ABC). Gordijntje lijkt bij Air Europa op vrijwel altijd achter rij 3 te hangen, dus wie weet...
  Moderator zaterdag 25 maart 2017 @ 21:41:49 #291
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169776338
Iets heel anders: KLM gaat strenger worden op handbagage.
Naast het gele "gaat gegarandeerd mee"-label komt er nu een een blauw "gaat gegarandeerd mee in de cabine als u de tas onder de stoel voor u zet"-label.

Krijgt je tas/trolley een geel label, dan weet je zeker dat het mee gaat, maar loop je kans dat je bij het boarden de bagage alsnog in het bagageruim ziet verdwijnen. Bij het blauwe label mag je het wel meenemen in de cabine, maar dan moet je je tas dus wel onder de stoel je bewaren en mag hij dus niet in het bagagevak boven je.

Ben benieuwd hoe ze dit gaan handhaven.
pi_169777002
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:41 schreef FredvZ het volgende:
Iets heel anders: KLM gaat strenger worden op handbagage.
Naast het gele "gaat gegarandeerd mee"-label komt er nu een een blauw "gaat gegarandeerd mee in de cabine als u de tas onder de stoel voor u zet"-label.

Krijgt je tas/trolley een geel label, dan weet je zeker dat het mee gaat, maar loop je kans dat je bij het boarden de bagage alsnog in het bagageruim ziet verdwijnen. Bij het blauwe label mag je het wel meenemen in de cabine, maar dan moet je je tas dus wel onder de stoel je bewaren en mag hij dus niet in het bagagevak boven je.

Ben benieuwd hoe ze dit gaan handhaven.
Dat doen ze ook bij Transavia. Maar die zijn een stuk goedkoper dan KLM. :')
pi_169777678
Ik mag toch hopen dat deze onzin alleen voor de korte vluchten van KLM geldt?
  Moderator zaterdag 25 maart 2017 @ 22:24:37 #294
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169778284
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 22:11 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik mag toch hopen dat deze onzin alleen voor de korte vluchten van KLM geldt?
Voor zover ik het begrijp gaat het idd om Europesche vluchten. Meer info kan je in dit artikel lezen, mits je een abonnement hebt op Luchtvaartnieuws.
  maandag 27 maart 2017 @ 09:11:51 #295
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_169807976
Ik heb tickets geboekt​ bij Ryanair voor mezelf en vier vrienden. Hoe werkt dit straks met online inchecken? Doe ik dat voor de hele groep? Welke info heb ik dan van ze nodig? Namen en id-kaartnummers voldoende?
Op vrijdag 27 mei 2011 11:37 schreef Bengeltje het volgende:
Kuukskes zijn sowieso lekkerder dan een stuk metaal/kunstof.
#teamfriet
pi_169808135
Even een vraagje, ik ben nieuw hier.

Ik wil graag in juni een stedentripje boeken met mijn vriendin. Waarheen weten we nog niet precies, dat is ook afhankelijk van de prijs. Wat zijn goede sites om vluchten te vergelijken?

Als dit niet goed staat, graag even zeggen waar ik het dan het beste kan vragen. Dank jullie wel.
  maandag 27 maart 2017 @ 09:35:12 #297
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_169808211
Ik gebruik persoonlijk google.com/flights, vanwege de overzichtelijkheid, al zie ik hier kayak, momondo en skyscanner ook vaak voorbijkomen.
pi_169808550
Dankjewel Boriq, ik ga eens op mijn gemak rondkijken, jullie horen het wel waar de keuze opgevallen is.
  maandag 27 maart 2017 @ 14:14:29 #299
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_169813085
quote:
7s.gif Op maandag 27 maart 2017 09:11 schreef JDude het volgende:
Ik heb tickets geboekt​ bij Ryanair voor mezelf en vier vrienden. Hoe werkt dit straks met online inchecken? Doe ik dat voor de hele groep? Welke info heb ik dan van ze nodig? Namen en id-kaartnummers voldoende?
Je kan iedereen apart laten inchecken of het in 1 keer regelen. Dat laatste is handig want dan kan je bijvoorbeeld nog met stoelreserveringen oid aan de slag. Voornamen voluit + achternaam, geboortedatum, paspoortnummer, en begin-/vervaldatum paspoort is alles wat je nodig hebt. Wees er wel scherp op: wijzigen van foute data kost meestal meer dan een nieuwe ticket :D
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CUR-DCA-DEN-DTW-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HYD-IAD-JFK-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
  maandag 27 maart 2017 @ 14:22:19 #300
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_169813278
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 09:29 schreef AMCA het volgende:
Even een vraagje, ik ben nieuw hier.

Ik wil graag in juni een stedentripje boeken met mijn vriendin. Waarheen weten we nog niet precies, dat is ook afhankelijk van de prijs. Wat zijn goede sites om vluchten te vergelijken?

Als dit niet goed staat, graag even zeggen waar ik het dan het beste kan vragen. Dank jullie wel.
Skyscanner geeft ook de optie 'Overal', waarmee je bijvoorbeeld op budget kan zoeken.
Verder zijn tickets qua prijzen toch wel heel voorspelbaar tegenwoordig, als je maar flexibel bent en niet altijd maar rechtstreeks hoeft te vliegen.

• tot 150,- Europa
• 150,- tot 350,- Midden-Oosten / Noord-afrika
• 350,- tot 500,- USA (oost-kust) / Afrika en Midden-Azië
• 500,- tot 750,- USA / Midden-Amerika / Zuid-Amerika / Caribisch gebied / ZO-Azië
• meer dan 750,- Oceanië
  Moderator maandag 27 maart 2017 @ 20:32:47 #301
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169821007
Door naar deel 50 ^O^
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')