Tel er op de foto al snel een stuk of 20quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:27 schreef boriq het volgende:
[..]
Als er nog iemand geinteresseerd is om een valk mee te nemen bij QR, ze hebben een speciale pagina voor de kosten van het meenemen van een valk, al vanaf 135 USD; Excess baggage falcons
Schijnbaar mogen er ook maximaal zes valken mee in de economy class.
Maar dat is dan ook geen QR kist.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:31 schreef Karstman het volgende:
[..]
Tel er op de foto al snel een stuk of 20
In totaal 80 stuks.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:31 schreef Karstman het volgende:
Tel er op de foto al snel een stuk of 20
Schijnt een Qatar Airways Airbus A330-200 te zijn.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:56 schreef DeeBee het volgende:
Maar dat is dan ook geen QR kist.
Saudia A330 denk ik.
Ja, ik had ook mijn twijfels bij Qatar. Maar goed; boeit ook niet.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 16:29 schreef DeeBee het volgende:
Wij hebben andere IFE in de A330's o.a. en ook rode stoelen:
[ afbeelding ]
Daarnaast heeft onze crew andere kleding en er zit een max. aan het aantal valken zoals hierboven al gemeld.
Het is denk ook geen Saudia overigens, want die hebben ook net andere cabin zo te zien en ik herken de uniformen ook niet direct.
quote:DEN HAAG - De gesprekken over Amerikaanse douanecontroles op Schiphol zijn voorlopig opgeschort. Dat heeft minister Bert Koenders (Buitenlandse Zaken) dinsdag gezegd na vragen van GroenLinks-leider Jesse Klaver. Daarmee lijkt een Amerikaanse grenscontrole op Nederlandse bodem er vooralsnog niet te komen.
Klaver wilde weten of het inreisverbod dat de Amerikaanse president Donald Trump heeft ingesteld voor mensen uit zeven islamitische landen aanleiding is voor Koenders de gesprekken over zogenoemde 'preclearance' stop te zetten.
"Ik wil de garantie dat op Nederlands grondgebied nooit discriminatie plaatsvindt. En dat we nooit aan dit besluit zullen hoeven meewerken'', zei Klaver in verwijzing naar het decreet van Trump dat ten grondslag ligt aan het inreisverbod.
De GroenLinks-voorman complimenteerde Koenders voor zijn "stevige'' reactie, maar klaagde wel dat hij eigenlijk premier Mark Rutte naar de Kamer had geroepen om de vragen te beantwoorden. Koenders benadrukte dat hij namens de hele regering spreekt, de minister-president incluis.
Minder lang in de rij
De gesprekken over preclearance gingen vorig jaar van start. Door Amerikaanse douaniers in Nederland al te laten controleren zouden Nederlandse reizigers veel minder lang in de Verenigde Staten in de rij hoeven te staan, zo luidde een van de argumenten ervoor. Ook voor het goederenvervoer zou het volgens Rutte voordelen opleveren.
Rutte zei eind 2016 nog dat de gesprekken nog wel een of twee jaar zouden gaan duren.
Dat is wel heel vreemd...quote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:31 schreef FredvZ het volgende:
Nieuw is niet altijd beter:
Incident: Lufthansa B748 near Moscow on Jan 20th 2017, electrical odour prompts inflight return following ground return
Korte samenvatting:
Boeing 747-8i van Lufthansa vertrekt naar Bejing vanaf Frankfurt. Nog voor het vliegtuig op de startbaan staat wordt al teruggereden naar een gate vanwege een "electrische"* lucht, met als gevolg dat passagiers geïrriteerde ogen krijgen en een aantal zelfs moest kotsen.
Lufthansa zet vervangende 747-8i in en die kreeg hetzelfde probleem.
Gelukkig is voor Lufthansa drie keer nog wel scheepsrecht en kon een derde 747-8i de reis wél afmaken.
De wachttijd is matig, maar nog niet zo erg als hier in Beijing (vorige week voor Chinees Nieuwjaar ruim een uur (!) in de rij voor security...)quote:Op dinsdag 31 januari 2017 23:49 schreef Xetran het volgende:
Toen ik in Azië rees moest ik zelfs mijn schoenen uit.. Zal wel zijn vanwege drugstoerisme maar toch.
Ik heb een tijd niet gereisd - dus geen idee. Ben afgelopen kerst door de nieuwe security van schiphol geloodst en vond dat in ieder geval uiterste bagger.
Ben niet anders gewend wanneer ik van een warm oord naar Schiphol vlieg.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 23:49 schreef Xetran het volgende:
Toen ik in Azië rees moest ik zelfs mijn schoenen uit.. Zal wel zijn vanwege drugstoerisme maar toch.
Vliegveld had dan ook allang dicht moeten zijn. Berlin Brandenburg had al in gebruik moeten zijn, maar ondanks de Duitse Gründlichkeit lukt het ze in Berlijn niet om een nieuwe terminal te bouwen. Die stampen ze in Amsterdam in no-time uit de grond, maar daar kunnen ze weer geen metro bouwen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 23:32 schreef Carlos93 het volgende:
Was afgelopen week even naar Berlijn gevlogen, maar wat een ontzettend vervelend vliegveld in Schonefeld zeg .
Vanaf het treinstation richting het vliegveld staat er op de borden dat je naar terminal D moet, vervolgens in die hal verwijzen ze je door naar terminal A en dan een tijdje later weer naar terminal C, waar je vervolgens door de beveiliging heen gaat.
Beveiliging is ook diep triest, slechts 1 full body scan in gebruik met gigantische rijen terwijl ze er 2 hebben. En uiteindelijk kom je aan in dezelfde hal als Terminal A t/m D nadat je door de beveiliging heen bent .
Een paar weken geleden werd aangekondigd dat het in ieder geval ook niet in 2017 zal opengaanquote:Op woensdag 1 februari 2017 09:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Vliegveld had dan ook allang dicht moeten zijn. Berlin Brandenburg had al in gebruik moeten zijn, maar ondanks de Duitse Gründlichkeit lukt het ze in Berlijn niet om een nieuwe terminal te bouwen. Die stampen ze in Amsterdam in no-time uit de grond, maar daar kunnen ze weer geen metro bouwen.
Dus zo heeft elke stad wel iets denk ik
Daar heb je ook zeker weer gelijk in, infrastructuur wat betreft de metrotunnels is toch wel verbazingwekkend in Berlijn, allemaal zeer goede verbindingen door de stad heen.quote:Op woensdag 1 februari 2017 09:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Vliegveld had dan ook allang dicht moeten zijn. Berlin Brandenburg had al in gebruik moeten zijn, maar ondanks de Duitse Gründlichkeit lukt het ze in Berlijn niet om een nieuwe terminal te bouwen. Die stampen ze in Amsterdam in no-time uit de grond, maar daar kunnen ze weer geen metro bouwen.
Dus zo heeft elke stad wel iets denk ik
quote:Finnair heeft gisteren de laatste commerciële vlucht uitgevoerd met de A340. Na elf jaar trouwe dienst valt daarmee het doek voor de viermotorige Airbus in Finse dienst.
De laatste vlucht vond plaats van Tokio naar Helsinki. De A340 (met registratie OH-LQE) vertrok om 12 uur ‘s middags uit Japan, en kwam om half vier (lokale tijd) aan op de eindbestemming.
Finnair heeft in de afgelopen elf jaar zeven A340’s in dienst gehad. De toestellen worden vervangen door Airbus A350’s, die veel moderner en zuiniger zijn.
twitter:Finnair twitterde op woensdag 01-02-2017 om 10:25:23 End of an era: Last commercial #A340 flight on Finnair livery was flown yesterday 31JAN TYO-HEL by OH-LQE. Thank you for 11 amazing years! reageer retweet
*Snif*quote:Op woensdag 1 februari 2017 14:12 schreef Iemand91 het volgende:
Finnair voert laatste vlucht uit met Airbus A340
[..][ afbeelding ]twitter:Finnair twitterde op woensdag 01-02-2017 om 10:25:23 End of an era: Last commercial #A340 flight on Finnair livery was flown yesterday 31JAN TYO-HEL by OH-LQE. Thank you for 11 amazing years! reageer retweet
En dat is dan ook de totale duur dat Finnair A340's heeft gevlogen (eigenlijk maar 10 jaar, 7 maanden).quote:Op woensdag 1 februari 2017 14:38 schreef derLudolf het volgende:
*Snif*
Elf jaar, dat is toch ook veel te kort
KLM heeft 15 777-200ER's en (nu nog) 12 777-300ER's.quote:Op woensdag 1 februari 2017 20:11 schreef DeeBee het volgende:
Heeft KLM al afgeschreven 777's of hebben ze meer -200's?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |