Wat is daar zo erg aan? Het zou mij niet zoveel uitmaken of ik nou met een 747 of een 757 de plas over moet. Als de beenruimte maar hetzelfde is.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:03 schreef DeeBee het volgende:
Haha, tering, in een narrowbody longhaul vliegen, wat een nachtmerrie.
Ik voorzag vooral zo'n vlucht met een Ryanair seatpitch en cabine indeling. Langste wat ik gevlogen heb op een narrowbody is 5.5u denk, op zich merk je niet heel veel verschil. Al is een cabine op een widebody gewoon beter, ruimer, meer loopmogelijkheden, galleys en toiletten...dat heb ik toch liever bij vluchten > 8 uur.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:30 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Wat is daar zo erg aan? Het zou mij niet zoveel uitmaken of ik nou met een 747 of een 757 de plas over moet. Als de beenruimte maar hetzelfde is.
*kuch* A380 *kuch* 777X *kuch*quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:03 schreef DeeBee het volgende:
Haha, tering, in een narrowbody longhaul vliegen, wat een nachtmerrie.
En een vliegtuig ontwerpen voor 1 klant lijkt mij vrij riskant,
Dat zat Airbus met de A300 natuurlijk al in het bloed.quote:
Dit. Maar al zouden er motoren onder passen die klein en krachtig genoeg zijn... je kan de 737 niet heel veel langer meer maken voordat die lage pootjes ervoor zorgen dat je nooit meer kan opstijgen/landen zonder de hele achterkant in de grond te boren.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:23 schreef FredvZ het volgende:
Het "probleem" van de 737 zijn de kleine pootjes waar-ie op staat, daardoor passen de grotere motoren die een 757 heeft er niet onder.
Ooit een keer Detroit-Las Vegas mogen meemaken in een 757... afgeladen met vadsige Amerikanen... verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:31 schreef DeeBee het volgende:
757 nog nooit mee gevlogen, nou lijkt mij dat longhaul niks maar ergens een keer domestic USA zou mij wel leuk lijken! United heeft er nog best een paar in dienst geloof ik ja...
Die vetnavvels moet je gewoon in een Beluga vervoeren.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 23:21 schreef OEM het volgende:
[..]
Ooit een keer Detroit-Las Vegas mogen meemaken in een 757... afgeladen met vadsige Amerikanen... verschrikkelijk.
A380 ok, maar 777X daar wil in ieder geval de hele ME3 mee gaan vliegen en niet alleen EK!quote:
Misschien is het juist zo druk omdat mensen kiezen voor de flexibiliteit van veel vluchten met kleine vliegtuigen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 09:21 schreef FredvZ het volgende:
Toch vreemd eigenlijk dat de Europessche vliegvelden vollopen, maar dat al die extra reizende mensen het nog niet rendabel maken om de A380 en 747-8i meer in te zetten.
Op Heathrow en Schiphol zijn meer vluchten niet meer haalbaar, dan zou je toch verwachten dat Airlines met grotere toestellen gaan vliegen om de groei op te vangen?
Flexibiliteit is alles. 3 kleineren vliegtuigen zijn qua keuzemogelijkheden in het tijdstip voor zakenreizigers natuurlijk top.quote:Op woensdag 11 januari 2017 09:21 schreef FredvZ het volgende:
Toch vreemd eigenlijk dat de Europessche vliegvelden vollopen, maar dat al die extra reizende mensen het nog niet rendabel maken om de A380 en 747-8i meer in te zetten.
Op Heathrow en Schiphol zijn meer vluchten niet meer haalbaar, dan zou je toch verwachten dat Airlines met grotere toestellen gaan vliegen om de groei op te vangen?
Vanuit die kant richting Nederland heb je vaak de wind mee.quote:Op woensdag 11 januari 2017 10:59 schreef derLudolf het volgende:
De PH-TFM waar mijn ouders op het moment zitten gaat 1070km/u aldus flightradar. Dat vliegen ze al een tijd, maar dat is toch zo'n 200km/u boven de kruissnelheid?
Ja Westenwind. Verklaard dit herfstweer ook Rest van Europa heeft lekker winter wij deze prut.quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:15 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Vanuit die kant richting Nederland heb je vaak de wind mee.
Prut? Het is hier nu strak blauw en zonnig!quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja Westenwind. Verklaard dit herfstweer ook Rest van Europa heeft lekker winter wij deze prut.
Grijs,grauw,regen,windquote:Op woensdag 11 januari 2017 11:25 schreef Karstman het volgende:
[..]
Prut? Het is hier nu strak blauw en zonnig!
Het is ook niet erg. Ik heb er regelmatig mee van AMS naar Hartford CT me gevlogen, directe vlucht en vaak 3 stoelen voor jezelf. Enige nadeel is het enkele gangpad bij volle bezetting.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:30 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Wat is daar zo erg aan? Het zou mij niet zoveel uitmaken of ik nou met een 747 of een 757 de plas over moet. Als de beenruimte maar hetzelfde is.
quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:08 schreef derLudolf het volgende:
Misschien is het juist zo druk omdat mensen kiezen voor de flexibiliteit van veel vluchten met kleine vliegtuigen.
Die flexibiliteit snap ik wel, maar op een gegeven moment zijn de huidige vluchten toch een keer 100% gevuld. En als dan een extra vlucht niet meer mogelijk is, zou je toch verwachten dat de toestellen groter worden?quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:13 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Flexibiliteit is alles. 3 kleineren vliegtuigen zijn qua keuzemogelijkheden in het tijdstip voor zakenreizigers natuurlijk top.
Toevallig ook gisteren nieuws van Boeing hierover. Staat ook in hoe ze gaan rommelen met de landing gear vanwege de grotere lengte.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:03 schreef DeeBee het volgende:
En ze zullen er misschien gewoon een verlengde 737 van maken
quote:Boeing has defined the size of the proposed additional -10X stretch variant of the 737 MAX narrowbody to compete more aggressively against the Airbus A321neo.
Boeing, which first revealed design studies of an extra stretched variant of the MAX in mid-2016, has finalized a design based on a 66-inch fuselage stretch. While significantly less than the 132-inch extension it outlined at the 2016 Farnborough Air Show, the additional cabin length enables two-class capacity to be increased to 189 passengers, compared to 193 for a similarly configured A321neo. In a single class, the -10X could seat up to 230.
The minimal change in design is expected to be both cheaper and faster to develop than more extensive stretch options evaluated earlier in 2016. The modest stretch enables Boeing to retain the existing wing and CFM Leap 1B engine, rather than having to adopt a more extensively reinforced wing structure and larger Leap 1A/C variant considered under earlier studies. The reduced scope of the design changes also means the company will be able to offer the -10X for entry into service as soon as 2020, giving the aircraft longer to compete against the A321neo and dovetailing into the current new product introduction sequence that starts with the debut of the 737-8 later this year.
"We are looking at an airplane which doesn't need extra thrust and requires less of a stretch, which is advantageous from a weight and drag perspective," Boeing Commercial Airplanes VP & general manager, airplane development, Mike Delaney said in late 2016. "This preserves the economics of the 737 and is better for customers that want to have a mixed fleet because they have the same engine."
However, even though the engine remains the same, Boeing will have to incorporate a modified main landing gear design to enable adequate clearance of the longer body for rotation on takeoff and landing and to ensure the aircraft remains stall- rather than pitch-limited. The additional fuselage stretch will extend the overall length of the -10X to just over 143 feet compared to 138 feet 2 inches for the 737-9. Having previously sought options for installation of a taller main landing gear without the need and expense of moving the pivot point of the leg, Boeing is adopting a form of trailing-link gear design that shifts the rotation point slightly aft.
Although the manufacturer studied various multi-hinged and compressible oleo designs for the earlier configurations, the trailing-link feature is believed to be considered simpler and less maintenance-heavy. The new configuration will be conceptually derived from the semi-levered main landing gear design developed for the 777-300ER. The gear system enables the longer-range 777 version to rotate about an axis of the set of aft wheels rather than a central point of the three-axle bogie beam where the main strut is located. Boeing plans to adapt a version of the leveraging mechanism to the existing single-axle strut of the 737.
Dat was geen pimpelmeesquote:Op donderdag 12 januari 2017 13:01 schreef FredvZ het volgende:
Je schrikt je toch een hoedje als je een vogel besluit een poging te doen dóór het vliegtuig te vliegen bij het raam waar jij zit:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |