abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 6 januari 2017 @ 15:40:57 #1
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_167926328




Bron: Parool

En we gaan weer verder!

Leuke analyse van Routes Online van KLM op SXM.

http://www.routesonline.c(...)t-747-to-st-maarten/
  vrijdag 6 januari 2017 @ 15:59:20 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167926834
Zou de SLM dan minder gaan vliegen van de zomer?
Als je al 5 retourtjes per week doet met 1 toestel, blijft er niet veel tijd over nog een Europese rotatie te doen lijkt me.
So we just called him Fred
pi_167928877
Zojuist is de laatste A340-300 van China Airlines vanuit Taipei vertrokken naar Amsterdam.
Verwachte aankomst is morgenvroeg om 07:15 uur.
https://www.flightradar24.com/CAL73/c18b221

Dit is de allerlaatste keer dat China Airlines met de A340-300 naar Amsterdam komt.
Vanaf komende maandag (00:30 uur lokale tijd; 17:30 uur in Nederland op zondagavond) komt de maatschappij met de nieuwe Airbus A350-900 naar Amsterdam.



Het aantal business class-stoelen gaat van 30 angle-flat naar 32 full-flat, 246 economy naar 243 en daar komen nog 31 premium economy stoelen bij. Totaal aantal gaat van 276 naar 306.
Tevens is er in economy nu de optie van Family Couch; 3 stoelen die samen 1 bed kunnen vormen.
Van deze setup zijn er 12 in de A350.

Tevens gaat er met de introductie van de A350 25 minuten af van de reistijd naar Amsterdam (aankomsttijd blijft gelijk). Op de weg terug gaat er 45 minuten vanaf; aankomsttijd is 45 minuten eerder.
Sinds begin december 2016 vliegt China Airlines deze vlucht niet meer via Bangkok.

De maatschappij vliegt sinds 11 april 1983 naar Amsterdam.
Eerst met de 747SP (via Dubai); hier de aankomst van de allereerste vlucht op Schiphol in april 1983; Amsterdam was de eerste/enige Europese bestemming van China Airlines):






Later kwam de 747-200 (weer de primeur voor Amsterdam van deze maatschappij) en er kwam de round-the-world Taipei-Anchorage-New York-Amsterdam-Dubai-Taipei), daarna de MD-11 en 747-400.
Sinds 14 januari 2013 komt de maatschappij met de A340-300.







Amsterdam heeft hiermee weer de primeur; het is de eerste Europese bestemming van de China Airlines A350. Het is de tweede maatschappij die de A350 naar Amsterdam brengt; Singapore Airlines vliegt sinds 9 mei 2016 met dit type naar Amsterdam.
Met deze wijziging van China Airlines blijft Surinam Airways als enige maatschappij over die nog lijnvluchten uitvoert met de A340 naar Amsterdam.
Af en toe komt Turkish Airlines wel eens met de A340 en zo af en toe een ingehuurd toestel.

China Airlines heeft op dit moment nog 4 van de oorspronkelijke 7 A340-300's in gebruik; deze vier worden allemaal dit jaar uitgefaseerd.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tevens vertrekt vanavond de voorlopig laatste KLM vlucht naar Caïro.
KL553 zal vanavond om 20:55 uur vertrekken en zal worden ook uitgevoerd door de 787-9 (PH-BHF).
Terugkomst op Schiphol is morgenvroeg om 07:55 uur.
KLM trekt zich terug vanwege de devaluatie van de Egyptische Pond en door de Centrale Bank van Egypte opgelegde restricties bij het overmaken van buitenlandse valuta vanuit Egypte.
pi_167928975
Toffe post. ^O^

Die 747SP. _O_
Jack does it in real time...
  vrijdag 6 januari 2017 @ 17:53:08 #5
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_167929253
Ben benieuwd waar tui de 340 op in gaat zetten. Canarische eilanden?
  vrijdag 6 januari 2017 @ 18:04:05 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167929404
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 17:53 schreef Sunri5e het volgende:
Ben benieuwd waar tui de 340 op in gaat zetten. Canarische eilanden?
Lijkt me wel het meest voor de hand liggend, dat zijn ook de bestemmingen waar ze ook regelmatig met een 787 of 767 heen vliegen.

Voor de zomer staat voor Las Palmas op woensdag en zondag een 767, voor Tenerife op dinsdag en zaterdag.
So we just called him Fred
pi_167931679


Vandaag maakte de eerste Boeing 787-9 van Air France (F-HRBA) een welkomstvlucht boven Frankrijk.
Deze vlucht AF787 was voor pers en personeel; morgen en zondag volgen nog telkens 2 vluchten per dag voor iedereen.

Boven Toulouse werd de Dreamliner opgewacht door het demonstratieteam van de Franse Luchtmacht;
de Patrouille de France (PAF).



De witte boorden en crew:


Ramp staff:





De 1.068 passagiers van de komende 4 welkomstvluchten maken kans op een retourticket in Business met de 787 naar Montreal; de eerste trans-Atlantische bestemming van het toestel beginnend in mei.

De vluchten van zaterdag:


De vluchten van zondag:


Deze Dreamliner werd eind november aan Air France geleverd.
Komende maandag volgt de eerste commerciële vlucht naar Caïro.
Ook zal vanaf begin februari tot eind oktober het toestel zesmaal per week op London Heathrow worden ingezet en tweemaal naar Barcelona. Later volgen lijndiensten naar Atlanta.
pi_167934040
Grappig. Me nooit gerealiseerd dat de KLM ze ruim een jaar eerder kreeg. Opereren nu al met 8 Dreamliner's.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  vrijdag 6 januari 2017 @ 20:48:41 #9
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_167934241
Mooie posts Iemand91. Vooral die over China Airlines.
pi_167938461
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:39 schreef Iemand91
Boven Toulouse werd de Dreamliner opgewacht door het demonstratieteam van de Franse Luchtmacht;
de Patrouille de France (PAF).

[ afbeelding ]

De ironie :P
Trotse Twentenaar
  zaterdag 7 januari 2017 @ 17:24:48 #11
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_167954599
Tui gaat de aankomende zomer naast de A340 van SLM het volgende inhuren:

- 3x 737 Sungwing
- 2x 737 Miami Air

Geen Blue Air meer dit jaar.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 17:27:35 #12
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_167954667
Ik ben trouwens wel benieuwd of de A340 het deze zomer lang vol gaat houden. TUI blonk afgelopen zomer al uit van de flinke vertragingen. De A340 van SLM staat naar mijn idee meer aan de grond dan dat deze vliegt.
pi_167957540
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 17:27 schreef Sunri5e het volgende:
De A340 van SLM staat naar mijn idee meer aan de grond dan dat deze vliegt.
  zondag 8 januari 2017 @ 08:35:54 #14
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_167970709
Weet iemand waar je vluchtschema's kunt vinden voor aankomend zomerseizoen?
  zondag 8 januari 2017 @ 13:43:37 #15
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167975236
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 17:24 schreef Sunri5e het volgende:
Tui gaat de aankomende zomer naast de A340 van SLM het volgende inhuren:

Geen Blue Air meer dit jaar.
Blue Air was ook niet bepaald een succes in de afgelopen zomer, gezien de vele klachten. Hoewel de meeste mensen klaagden over het feit dat er geen "TUI" op de kist stond, halverwege de zomer hebben ze er toch TUI logo's op geplakt en de helft van de klachten verdween :')

Sunwing zit ook in de TUI-groep, dus daar valt niet meer over te klagen.

quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 08:35 schreef Sunri5e het volgende:
Weet iemand waar je vluchtschema's kunt vinden voor aankomend zomerseizoen?
www.vluchtschemas.nl is de enige die ik ken en die is erg beperkt (vakantiebestemmingen in de Caribbean). Het lijkt wel alsof airlines minder open geworden zijn met publiceren van dienstregelingen. Ook de flightexplorer van Schiphol lijkt definitef verdwenen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Fred op 08-01-2017 20:56:02 ]
So we just called him Fred
pi_167984419
Amsterdam Schiphol Airport - 05-07-2016 by Iemand91, on Flickr

De dame met het - zeer waarschijnlijk - grootste uithoudingsvermogen ter wereld* begint aan haar laatste werkweek. KLM's Boeing 747-400M PH-BFD "City of Dubai" - die momenteel onderweg is als KL685 naar Mexico-City - zal volgende week zondag uit de vloot gehaald worden.

Ze is alweer de 6e 747-400 die de vloot moet verlaten. Op 6 februari zal ze haar laatste reis ooit maken wanneer ze via Chicago naar haar laatste rustplaats Mojave Air and Space Port in Californië vertrekt.
Daar zal ze de KLM 747 -BFK en MD-11's -KCD en -KCE tijdelijk vergezellen.

*; PH-BFD zal waarschijnlijk de 747 worden met meest aantal vlieguren ooit; begin september 2016 had ze 135.879 vlieguren staan. Daarmee wordt ze niet alleen een 747-recordhouder; maar tevens van alle types (straal)vliegtuigen.
  zondag 8 januari 2017 @ 21:45:06 #17
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_167989225
Kan iemand mij de verhouding Eurowings-Germanwings-Sunexpress uitleggen? Eurowings is dus een luchtvaartmaatschappij, echter zouden zij Germanwings inlijven terwijl de kisten nog steeds in Germanwings-livery vliegen: wanneer worden die kisten dan omgekleurd?

Ook snap ik niet waarom de A330's worden ondergebracht bij Sunexpress terwijl ze altijd in dienst zullen zijn voor Eurowings wat mij niet logisch lijkt. Als iemand mij dit kan uitleggen waardeer ik dat heel erg.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  zondag 8 januari 2017 @ 22:00:49 #18
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_167989897
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:45 schreef G-Pier het volgende:
Kan iemand mij de verhouding Eurowings-Germanwings-Sunexpress uitleggen? Eurowings is dus een luchtvaartmaatschappij, echter zouden zij Germanwings inlijven terwijl de kisten nog steeds in Germanwings-livery vliegen: wanneer worden die kisten dan omgekleurd?

Ook snap ik niet waarom de A330's worden ondergebracht bij Sunexpress terwijl ze altijd in dienst zullen zijn voor Eurowings wat mij niet logisch lijkt. Als iemand mij dit kan uitleggen waardeer ik dat heel erg.
Dat is niet eenvoudig, dat het allemaal meer of minder Lufthansa is neem ik maar even voor basiskennis aan.

Eurowings en Germanwings zijn dochters
SunExpress is een joint venture van Turkish en lufthansa

Dan heb je piloten, die werken niet voor het moederbedrijf maar voor de merken. Dus Lufthansa wil zo veel mogelijk piloten stallen waar de kosten het laagste zijn. Daar zie je dus de groeistrategie. Voormalig groeibriljant Germanwings moet plaats maken voor Eurowings, want daar kun je het karigste salaris betalen en SunExpress is de oplossing voor lange vluchten, want dan kun je turken met gunstigere arbeidstijdenwetten de inefficientie die daaruit ontstaat laten oplossen. Maar dat moet je eigenlijk wel politiek correcter uitdrukken dan ik hier doe.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator maandag 9 januari 2017 @ 14:49:52 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168003716
quote:
99s.gif Op zondag 8 januari 2017 22:00 schreef XL het volgende:

Maar dat moet je eigenlijk wel politiek correcter uitdrukken dan ik hier doe.
Van wollige taal wordt het alleen maar onduidelijk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 9 januari 2017 @ 17:57:32 #20
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168007904
Het lijkt er trouwens op dat TUI dit jaar niet meer zelf naar Toronto gaat vliegen en Sunwing biedt geen reizen meer aan van Toronto naar Amsterdam. Wél biedt TUI airTransat als goedkoper alternatief voor de KLM tickets in de zomermaanden.

Het was opgelopen zomer dat TUI met de 767 naar Toronto vloog, terwijl in 2015 nog met de 787 werd gevlogen en KLM juist dit jaar de 787 op deze route inzette, maar het lijkt erop dat de inkomstenstroom voor deze vreemde eend in de bijt bij TUI nu echt op gedroogd is.

TUI (incl. Sunwing) richt zich voornamelijk op zonvakanties. Door de (relatief) grote migratiestroom na de tweede wereldoorlog van Nederlanders naar Ontario bestond jaren geleden de behoefte van Nederlanders (Arke) en Canadezen (Sunwing) om op familiebezoek te gaan in de zomer. Langzaam aan ontstond er ook een markt om met eigen vliegtuigen heen en weer te vliegen. Het zal mij niks verbazen als met de vergrijzing ook deze markt langzaam verdwijnt.
(of, TUI en KLM hebben het op en akkoordje gegooid: TUI niet meer naar Toronto in ruil voor Paramaribo)
So we just called him Fred
  dinsdag 10 januari 2017 @ 18:50:31 #21
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168034377
Als we Ryanair mogen geloven dan komt de 757 weer terug. Dit keer als, schrik niet, long haul toestel. De airline koestert al heel lang de droom om non-stop van Europa naar de Westkust van de USA te vliegen. Het schijnt voor Ryanair bezwaarlijk te zijn om hiervoor te investeren in widebodies, dus als O’Leary het straks voor elkaar krijgt kan je straks voor een habbekrats en een seat pitch van een inch of 30 non-stop van ergens in Europa naar een regionaal vliegveld in de buurt van SFO en LAX. Moet je het er wel voor over hebben om een uur of 8/9 in een buis van 3,5m breed te zitten met 200+ man...
So we just called him Fred
  dinsdag 10 januari 2017 @ 19:15:54 #22
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168035015
757 _O_
  dinsdag 10 januari 2017 @ 19:24:47 #23
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168035189
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:50 schreef FredvZ het volgende:
Als we Ryanair mogen geloven dan komt de 757 weer terug. Dit keer als, schrik niet, long haul toestel. De airline koestert al heel lang de droom om non-stop van Europa naar de Westkust van de USA te vliegen. Het schijnt voor Ryanair bezwaarlijk te zijn om hiervoor te investeren in widebodies, dus als O’Leary het straks voor elkaar krijgt kan je straks voor een habbekrats en een seat pitch van een inch of 30 non-stop van ergens in Europa naar een regionaal vliegveld in de buurt van SFO en LAX. Moet je het er wel voor over hebben om een uur of 8/9 in een buis van 3,5m breed te zitten met 200+ man...
En dan van New York Poughkeepsie 2 uur in de bus naar Penn Station :D
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_168036302
Haha, tering, in een narrowbody longhaul vliegen, wat een nachtmerrie. :')

En een vliegtuig ontwerpen voor 1 klant lijkt mij vrij riskant, al willen de Amerikanen er misschien ook wel (weer) mee gaan vliegen. En ze zullen er misschien gewoon een verlengde 737 van maken om het risico nog verder te beperken...
Jack does it in real time...
  dinsdag 10 januari 2017 @ 20:23:10 #25
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168036926
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:03 schreef DeeBee het volgende:
Haha, tering, in een narrowbody longhaul vliegen, wat een nachtmerrie. :')

En een vliegtuig ontwerpen voor 1 klant lijkt mij vrij riskant, al willen de Amerikanen er misschien ook wel (weer) mee gaan vliegen. En ze zullen er misschien gewoon een verlengde 737 van maken om het risico nog verder te beperken...
Dat is een 757 in beginsel ook natuurlijk, met wat 767 features erin verwerkt.

Het "probleem" van de 737 zijn de kleine pootjes waar-ie op staat, daardoor passen de grotere motoren die een 757 heeft er niet onder. (de motoren van de 707, waar de 737 via de 727 van afstamt waren een stuk kleiner dan de huidige motoren).

Wie niet kan wachten: vanaf Schiphol kan je al met een 757-200 naar Philadelphia (American Airlines) of Newark (United)
So we just called him Fred
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')