SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere autosport gerelateerde topics:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wijzigingen 2017 uitgelegd
[ Bericht 36% gewijzigd door Nattekat op 29-03-2017 13:34:41 ]And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
klopt. Het komt ook mede door het huidige verdienmodel dat een team als Manor het niet gaat reddenquote:Op vrijdag 6 januari 2017 12:11 schreef Dos37 het volgende:
Ik vind het ook jammer, hopelijk neemt iemand de boel over. 20 rijders vind ik eigenlijk te weinig. Ook al doen er altijd een aantal voor spek en bonen mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please sir. When moon? When Mustang?
Hoe kom je aan 24? Het afgelopen jaar hadden we toch maar 22 auto's op de grid of tel ik nu mis?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 12:13 schreef Meike26 het volgende:
Indd, ze waren afgelopen jaar als achterhoede team juist zo goed bezig. Hopelijk weet iemand of iets het team nog te redden. Eindelijk weer 24 autos op de grid en dan dit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
Voor 2017 slechts 11 miljoen o.i.d. Dat is namelijk het prijzengeld voor de 10de plek in het kampioenschap. Voor de jaren er na nog eens ruim 40 miljoen meer als ze geen 10de worden in 2017. Dat is het geld dat je krijgt voor de beste 10 teams over 2 jaar binnen 3 jaar.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
Maar het zat er een beetje aan te komen doordat Sauber in Brazilië Manor in het constructeurskampioenschap voorbij stak en Manor hierdoor veel prijzengeld misloopt
quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:03 schreef Beach het volgende:
Hopelijk koopt bijv. Carlos Slim de boel opEr is een andere (halve) Mexicaan in gesprek. Tavo Hellmund, de man achter de GP's in Austin en Mexico.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook worden Greame Lowdon met wat Indonesische backers (KFC Indonesia?) genoemd en zou Ron Dennis met Chinese investeerders in gesprek zijn voor een overname.
Hopen dat een van deze initiatieven door gaat.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
klopt, maar dat zal bij de potentiële investeerders al wel meewegen bij het nemen van beslissingen.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voor 2017 slechts 11 miljoen o.i.d. Dat is namelijk het prijzengeld voor de 10de plek in het kampioenschap. Voor de jaren er na nog eens ruim 40 miljoen meer als ze geen 10de worden in 2017. Dat is het geld dat je krijgt voor de beste 10 teams over 2 jaar binnen 3 jaar.
Die 40 miljoen krijgen ze nog wel in 2017 (als ze blijven bestaan), aangezien Haas daar nog niet in aanmerking voor komt. Pas in 2018 maakt Haas hier aanspraak op omdat ze dan 2 jaar meedoen.
Het enige wat Sauber nog heeft van die mooie historie is de naam. Dan liever een team als Manor.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 16:48 schreef Tarado het volgende:
Manor verkiezen boven Sauber begrijp ik niet zo goed al gun ik dit Manor ook niet, wie weet komt er nog een redder
we hoeven het ook niet eens te zijnquote:Op vrijdag 6 januari 2017 16:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het enige wat Sauber nog heeft van die mooie historie is de naam. Dan liever een team als Manor.
dat zeg je alleen maar omdat je een hekel hebt gekregen aan Kalterborn en haar wanbeleid, met als toppunt de manier hoe ze met Giedo en zijn contract is omgegaan. Was dat laatste niet gebeurt, dan was je mening over het team al een stuk milder...quote:Op vrijdag 6 januari 2017 16:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het enige wat Sauber nog heeft van die mooie historie is de naam. Dan liever een team als Manor.
dus nu gaan ze onder terwijl ze nog recht hebben op 40 mil, die ze nu zouden kunnen redden?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voor 2017 slechts 11 miljoen o.i.d. Dat is namelijk het prijzengeld voor de 10de plek in het kampioenschap. Voor de jaren er na nog eens ruim 40 miljoen meer als ze geen 10de worden in 2017. Dat is het geld dat je krijgt voor de beste 10 teams over 2 jaar binnen 3 jaar.
Die 40 miljoen krijgen ze nog wel in 2017 (als ze blijven bestaan), aangezien Haas daar nog niet in aanmerking voor komt. Pas in 2018 maakt Haas hier aanspraak op omdat ze dan 2 jaar meedoen.
Ja. Alleen wordt het geld in termijnen het komende jaar uitgekeerd.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 01:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus nu gaan ze onder terwijl ze nog recht hebben op 40 mil, die ze nu zouden kunnen redden?
quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
*knip*
en zou Ron Dennis met Chinese investeerders in gesprek zijn voor een overname.
Hopen dat een van deze initiatieven door gaat.
twitter:SkySportsF1 twitterde op vrijdag 06-01-2017 om 16:38:45 "No serious discussions" took place between Ron Dennis and Manor, report @SkySportsNewsHQ https://t.co/n2WPf8eojh https://t.co/yX8Ue4yumA reageer retweet
Weet ik niet. Zoiets zit al lange tijd in de pijplijn en dan kun je er veel tijd aan besteden om het pakket optimaal te krijgen. Dus het hoeft niet per se nadelig te zijn.quote:Op maandag 9 januari 2017 13:31 schreef Rossdale het volgende:
Ik kan even niet linken maar op autosport staat een artikel waarbij wordt vermeld dat Honda het size zero concept van de motor laat vallen en het Mercedes concept gaat kopiëren.
McLaren gaat volgend jaar dus ook geen spectaculaire sprong maken als ze weer vanaf 0 moeten beginnen...
Dat denk ik ook. Door het size zero concept heb je een groot voordeel en een groot nadeel. Motor is licht en ultra compact, dus meer ruimte voor koeling, airbox, tank en andere zaken.quote:Op maandag 9 januari 2017 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Weet ik niet. Zoiets zit al lange tijd in de pijplijn en dan kun je er veel tijd aan besteden om het pakket optimaal te krijgen. Dus het hoeft niet per se nadelig te zijn.
Gewoon steekvlammen gebruiken ipv bougiesquote:Op maandag 9 januari 2017 19:54 schreef Fer het volgende:
waaruit steekvlammen het mengsel ontsteken.
Tsja waarom niet, zo werkt het in de ruimtevaart ookquote:Op dinsdag 10 januari 2017 05:44 schreef Geralt het volgende:
[..]
Gewoon steekvlammen gebruiken ipv bougies
Ja Jet Ignition is best lastig vertalen, naar NL.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 05:44 schreef Geralt het volgende:
[..]
Gewoon steekvlammen gebruiken ipv bougies
Wat is daar dan exact het voordeel van? Een leek als ik denk dan, zo'n voorkamer is weer een extra onderdeel dat ruimte in neemt, waarom niet direct door bougie, als die toch nodig is.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 12:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja Jet Ignition is best lastig vertalen, naar NL.
De bougie ontsteekt een mengsel in de voorkamer, wat weer een vlam veroorzaakt die de rest van het mengsel doet ontsteken.
Als het ook maar een beetje voordeel kan geven denken ze er sterk over na om het toe te passenquote:Op dinsdag 10 januari 2017 13:53 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Wat is daar dan exact het voordeel van? Een leek als ik denk dan, zo'n voorkamer is weer een extra onderdeel dat ruimte in neemt, waarom niet direct door bougie, als die toch nodig is.
Ik heb er het een en ander over gelezen, en het is vooral bedoeld om de verbrandingsgraad van de brandstof te verhogen. Door de brandstof 'voor te verwarmen' komt er bij de daadwerkelijke ontbranding meer energie en dus meer power vrij. Een trucje dat zowel de F1 fabrikanten als de LMP1-fabrikanten hebben ontdekt.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 13:53 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Wat is daar dan exact het voordeel van? Een leek als ik denk dan, zo'n voorkamer is weer een extra onderdeel dat ruimte in neemt, waarom niet direct door bougie, als die toch nodig is.
De vlam ontsteekt feller dan een vonk. Waardoor met een armer (zuiniger) mengsel gedraait kan worden.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 13:53 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Wat is daar dan exact het voordeel van? Een leek als ik denk dan, zo'n voorkamer is weer een extra onderdeel dat ruimte in neemt, waarom niet direct door bougie, als die toch nodig is.
Een F1 die beter loopt dan 1:15, wie had dat ooit gedachtquote:Op dinsdag 10 januari 2017 14:39 schreef Fer het volgende:
[..]
De vlam ontsteekt feller dan een vonk. Waardoor met een armer (zuiniger) mengsel gedraait kan worden.
Normaal is 1:14,7 benzine/lucht. Volgas is vaak al rijker, 1:12, minder lucht. Deze motoren draaien juist hoger dan 1:15 Volgas.
Volgens mij is het onmogelijk om net zo efficiënt te worden als een elektromotor.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 14:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb er het een en ander over gelezen, en het is vooral bedoeld om de verbrandingsgraad van de brandstof te verhogen. Door de brandstof 'voor te verwarmen' komt er bij de daadwerkelijke ontbranding meer energie en dus meer power vrij. Een trucje dat zowel de F1 fabrikanten als de LMP1-fabrikanten hebben ontdekt.
Het heeft de thermal efficiency van de motoren enorm verbeterd en men verwacht dat dat alleen nog maar beter wordt. Tot het punt waarop de efficiëntie van een elektromotor gehaald kan worden.
Volgens mij niet. En volgens de engineers ook niet. Bovendien wordt de zogenaamde efficiëntie van elektromotoren ook schromelijk overdreven.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:08 schreef Waffle het volgende:
[..]
Volgens mij is het onmogelijk om net zo efficiënt te worden als een elektromotor.
Duidelijk, thanksquote:Op dinsdag 10 januari 2017 14:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb er het een en ander over gelezen, en het is vooral bedoeld om de verbrandingsgraad van de brandstof te verhogen. Door de brandstof 'voor te verwarmen' komt er bij de daadwerkelijke ontbranding meer energie en dus meer power vrij. Een trucje dat zowel de F1 fabrikanten als de LMP1-fabrikanten hebben ontdekt.
Het heeft de thermal efficiency van de motoren enorm verbeterd en men verwacht dat dat alleen nog maar beter wordt. Tot het punt waarop de efficiëntie van een elektromotor gehaald kan worden.
Ze zijn niet goed wijs daar.. De meest succesvolle man onderhand op de grid.. Meer dan 20 kampioenschappen behaald met teams en rijders. En dan klopt zijn visie niet en trekt hij zelf de stekker eruit.. Hulkenberg, ik heb het met hem te doen !quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:19 schreef sasquatsch het volgende:
Het rommelt bij Renault. Vasseur na een seizoen al weer weg als teambaas.
http://www.skysports.com/(...)ahead-of-2017-season
Een hoop luchtfietserij van die vent. En dan heeft ie het over de F1 van Maart tot November.. Kerel, als de F1 van Zandvoort al op de kalender komt, dan is dat ergens tussen de GP van Monaco en Monza in.. juist, voorjaar/zomer. Moet je qua infra structuur geluk hebben dat het elk jaar snert weer word tijdens het GP weekend.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 18:03 schreef Spockjuh_ het volgende:
http://www.gpblog.nl/1409(...)rand-prix-zandvoort/
Het circuit in Assen is niet breder dan een Hummer, dus dat gaat nog wat worden als je een inhaalactie probeertquote:Op zondag 15 januari 2017 22:10 schreef Fir3fly het volgende:
Gewoon Assen upgraden. Infrastructuur en geluidsdagen is geen probleem, en het circuit heeft maar een paar aanpassingen nodig.
Bron?quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij niet. En volgens de engineers ook niet. Bovendien wordt de zogenaamde efficiëntie van elektromotoren ook schromelijk overdreven.
quote:
quote:14:31
CONFIRMED!
Valtteri Bottas joins Mercedes for 2017 as Lewis Hamilton’s team-mate
Felipe Massa comes out of retirement to rejoin Williams
twitter:WilliamsRacing twitterde op maandag 16-01-2017 om 15:33:01 More on the news that @MassaFelipe19 is coming out of retirement to replace @ValtteriBottas in 2017 #WeAreRacing… https://t.co/BH32hGQayc reageer retweet
twitter:MercedesAMGF1 twitterde op maandag 16-01-2017 om 15:33:16 Almost there... #GuessWho https://t.co/D0ulFHYvvU reageer retweet
twitter:MercedesAMGF1 twitterde op maandag 16-01-2017 om 15:39:54 What do you reckon?One more piece to Finnish the 2017 #F1 puzzle? reageer retweet
twitter:MercedesAMGF1 twitterde op maandag 16-01-2017 om 15:41:31 Hmmm... actually, we're not sure...Might take us a while to get to the bo77om of this #F1 mystery... reageer retweet
"back" Hij is niet weggeweest.quote:Op maandag 16 januari 2017 15:43 schreef Beach het volgende:
https://www.instagram.com/p/BPVDRBMgCxk/
Joh?quote:Op maandag 16 januari 2017 16:12 schreef sasquatsch het volgende:
Bottas zojuist bevestigd door Mercedes.
quote:
Massa moet ook het toekomstige F1-stoeltje van z'n zoon financieren he, bij Stroll is te zien hoe duur dat kan zijnquote:
met Toto Wolff als Bottas' zijn manager zal er vast en zeker ergens een achterdeur of clausule in dat contract gevonden zijn....quote:Op maandag 16 januari 2017 18:14 schreef beantherio het volgende:
Voor Williams hoop ik dat ze een schep geld dan wel gratis motoren hebben gekregen. Anders zijn ze daar officieel gek geworden.
Een eerste bod van 10 miljoen had Williams afgewezen, dus zal wel in de buurt komen van gratis motoren.quote:Op maandag 16 januari 2017 18:14 schreef beantherio het volgende:
Voor Williams hoop ik dat ze een schep geld dan wel gratis motoren hebben gekregen. Anders zijn ze daar officieel gek geworden.
"ervaring" blijkbaarquote:Op maandag 16 januari 2017 19:40 schreef franklop het volgende:
Allemachtig, het zat er natuurlijk wel in, maar waarom Massa
Het moest een ervaren coureur ouder dan 25 jaar zijn, vanwege contractuele verplichtingen met Martini en naar verluidt ook met Stroll.quote:Op maandag 16 januari 2017 19:40 schreef franklop het volgende:
Allemachtig, het zat er natuurlijk wel in, maar waarom Massa
Of Felipe Nasr.quote:Op maandag 16 januari 2017 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zie Bottas na dit jaar wel weer terug gaan naar Williams
Snap eigenlijk ook niet waarom hij het zelf nog wil, neem toch aan dat hij geld zat heeft.. (al weet je het nooit in Brazilië, na een ontvoering van je schoonmoeder ben je zo de helft kwijt.. )quote:Op maandag 16 januari 2017 19:40 schreef franklop het volgende:
Allemachtig, het zat er natuurlijk wel in, maar waarom Massa
1 jaar met een optie voor meer volgens de BBC.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 02:35 schreef opreis het volgende:
Ben wel benieuwd naar hoeveel jarig contract Bottas heeft. Zal wel 1 jaar zijn. Normaal gesproken een behoorlijk risico als hij straks door Hamilton zoek gereden wordt. Maar aan de andere kant lijkt me volgend jaar weer de nodige stoeltjes beschikbaar zijn, en hij zal waarschijnlijk altijd terug kunnen bij Williams mocht hij niets vinden.
Raikonen, Massa en Alonso zijn oud en hebben allemaal nog 1 jaar te gaan in hun contract
Vettel heeft ook nog maar 1 jaar. Veel kansen na dit jaar voor coureurs als Perez, Grojean, Sainz, Wehrlein, Stoffel en Ocon.
Wut? Circuits ontwerpen....quote:Op dinsdag 17 januari 2017 13:38 schreef Meike26 het volgende:
Ik denk/gok dat aankomend seizoen ook wel eens het laatste F1 jaar voor Lewis kan worden. Hij wil circuits ontwerpen zegt ie en heeft denk iknog het1 en ander aan aspiraties voor een muziek carriere (als producer?). Of hij nog een kampioenschap in zijn zak steekt ofniet, naar een ander team zal hij ook niet snel meer gaan. Heeft z'n dromen redelijk gehaald. Dus een meerjarig contractvoor Bottaslijkt me niet ondenkbaar en een goede stabiele factor straks naar weer een nieuw talent, wat Ocon zal zijn.
Allemaal bochten ontwerpen met handige shortcuts enzoquote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wut? Circuits ontwerpen....
Naja als iemand weet hoe t wel en niet moet...
Geloof er geen zak van, hij geniet veel te veel van het popi jopi leventje als F1 coureur. Zolang hij kan winnen gaat hij echt niet wegquote:Op dinsdag 17 januari 2017 13:38 schreef Meike26 het volgende:
Ik denk/gok dat aankomend seizoen ook wel eens het laatste F1 jaar voor Lewis kan worden. Hij wil circuits ontwerpen zegt ie en heeft denk iknog het1 en ander aan aspiraties voor een muziek carriere (als producer?). Of hij nog een kampioenschap in zijn zak steekt ofniet, naar een ander team zal hij ook niet snel meer gaan. Heeft z'n dromen redelijk gehaald. Dus een meerjarig contractvoor Bottaslijkt me niet ondenkbaar en een goede stabiele factor straks naar weer een nieuw talent, wat Ocon zal zijn.
Misschien is dan een baan bij EA een goede optie, Need For Speed zit er ook altijd vol meequote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:38 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Allemaal bochten ontwerpen met handige shortcuts enzo
Kun je ook ongestraft anderen van de baan afrijdenquote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Misschien is dan een baan bij EA een goede optie, Need For Speed zit er ook altijd vol mee
mooi gebaar ,quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:10 schreef sasquatsch het volgende:
Ferrari vernoemt de nieuwe F1 wagen naar Jules Bianchi. De naam wordt Ferrari SF17-JB. Dit heeft sponsor Santander per ongeluk in een tweet onthuld, die al weer verwijderd is.
[ afbeelding ]
Zal het vanavond eens met mijn vrouw bespreken tijdens het avondetenquote:Op vrijdag 27 januari 2017 15:30 schreef sasquatsch het volgende:
Maar het hoeft nog niet het einde te zijn. De entry blijft voorlopig nog actief zolang het team zelf niet in faillissement is en er nog geen drie races zijn verstreken. Een ander kan de entry opkopen en een team beginnen, al is die kans klein.
Wel bizar om die ruimte te zien. Een luxe garage box is het, waarschijnlijk ergens achterop een industrie terrein. De kale stenen... Alsof je naar een team foto kijkt uit de 90's Toch niet te vergelijken met die steriele werkruimten bij de topteams..quote:Op vrijdag 27 januari 2017 19:00 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
hoe de 2017 Manor eruit zou zien
Je bent optimistisch, maar dit zal in de praktijk niet gaan gebeuren.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 15:30 schreef sasquatsch het volgende:
Juist niet. Ze waren dit seizoen goed bezig en op gelijkwaardig niveau als Sauber.
Maar het hoeft nog niet het einde te zijn. De entry blijft voorlopig nog actief zolang het team zelf niet in faillissement is en er nog geen drie races zijn verstreken. Een ander kan de entry opkopen en een team beginnen, al is die kans klein.
Het schijnt dat het einde nog niet helemaal definitief is. Een groep investeerders onder de naam CGF is blijkbaar al een tijdje aan het onderhandelen met de curatoren en zijn bezig met een onderzoek of ze aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de dood van Bianchi en De Villota als ze het team overnemen. Dat zou de reden zijn dat het zo lang duurt. Aldus sources binnen het team volgens de Manor Fansite.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 12:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je bent optimistisch, maar dit zal in de praktijk niet gaan gebeuren.
Claimde Sauber niet dat ze met een 2016 motor gingen rijden omdat deze toch niet veel meer geoptimaliseerd zou kunnen worden dit jaar?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
De motor van Ferrari zou moeten gaan werken met een druk van maar liefst 400 bar. Om dit te bereiken gaan de geruchten dat ze 3D printen in gaan zetten om een zuiger met een speciale metaallegering te maken. Dit is nodig omdat het principe van Turbulent Jet Ignition System verder geperfectioneerd wordt met onder meer een nieuw injectiesysteem van Magneti Marelli.
http://www.motorsport.com(...)o-3d-printing-870008
Zoiets en ze wilden de focus op het chassis gaan leggen. Vroeg beginnen, zodat ze eindelijk wel een auto hebben die qua chassis mee kan met de rest van het veld.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 22:35 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Claimde Sauber niet dat ze met een 2016 motor gingen rijden omdat deze toch niet veel meer geoptimaliseerd zou kunnen worden dit jaar?
Dat is een 2016 Manor die aangepast is naar 2017 specs. De echte 2017 autos zullen nog iets wijder worden en er iets anders uitzien.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 21:53 schreef Ferry_76 het volgende:
Nog een foto van wat de 2017 Manor had moeten worden, en hoe de auto's er dit jaar uit gaan zien:
[ link | afbeelding ]
De voorvleugels krijgen waarschijnlijk meer een V-vorm dit jaar, dus de auto's zullen er toch wat anders uitzien dan dit schaalmodelquote:Op dinsdag 31 januari 2017 21:53 schreef Ferry_76 het volgende:
Nog een foto van wat de 2017 Manor had moeten worden, en hoe de auto's er dit jaar uit gaan zien:
[ link | afbeelding ]
Volgens motorsport.com waren de chassis' voor dit jaar al klaar, ze hebben er schijnbaar ook een foto van (Al zie ik het verschil niet met 2016):quote:Op dinsdag 31 januari 2017 23:18 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat is een 2016 Manor die aangepast is naar 2017 specs. De echte 2017 autos zullen nog iets wijder worden en er iets anders uitzien.
2015 hadden we er ook 10. En 2009.quote:Op woensdag 1 februari 2017 09:23 schreef de_boswachter het volgende:
10 teams op de grid, faal. Moeten er 13 zijn.
Bronquote:Max Verstappen krijgt bij de Grand Prix van Spanje de beschikking over de eerste vernieuwde motor in zijn bolide. Renault heeft voor de renstallen Red Bull Racing, Toro Rosso en Renault een motorupgrade gepland voor de vijfde race van het seizoen.
"Wij verwachten met de verbeterde versie dat we op het niveau van Ferrari zullen zitten, tenzij dat team een hele grote sprong maakt", vertelt Red Bull Racing-adviseur Helmut Marko tegen het Duitse Motorsport-Magazine.
Dit jaar introduceert Renault een compleet nieuwe verbrandingsmotor, waardoor het gat met Mercedes nog verder verkleind zou moeten worden. Met een vernieuwde motor wordt de efficiëntie en de prestatie van de motor verbeterd. In Spanje komt er een twee versie van de motor, waarmee Renault hoopt dat de drie teams met een motor van de Franse fabrikant nog een paar tienden per ronde sneller zullen zijn.
"De motor kan zich na de upgrade nog niet meten met Mercedes", vervolgt Marko. "Dat is nog iets te hoog gegrepen, maar het gat zal niet meer zo groot zijn dat we kansloos zijn voor de wereldtitel. De voortekenen zijn veelbelovend."
Dit doet Max Verstappen in de winter Dit doet Max Verstappen in de winter
Monaco
Vorig jaar kwam Renault bij de Grand Prix van Monaco met een verbeterde motor. Het bleek voor Red Bull een goede upgrade, want Daniël Ricciardo veroverde direct pole-position bij de kwalificatie. In de race eindigde de Australiër als tweede.
Een snellere motor betekent ook dat Red Bull de auto sneller kan maken. "We kunnen dezelfde vleugelinstellingen hanteren als Mercedes, waardoor wij niet meer drie of vier extra vleugels om op de rechte stukken niet te veel snelheid te verliezen", vertelt Marko.
Mercedes maakt bij de kwalificaties gebruik van een kwalificiatiemodus, waardoor de renstal kan beschikken over extra pk's op de zaterdag. "Het is nog niet duidelijk of wij dat ook zullen krijgen", zegt Marko. "Maar ik geloof ook niet dat we op dat vlak in de buurt van Mercedes zullen komen."
Verstappen hoopt met een vernieuwde motor zijn overwinning op het Circuit de Catalunya te kunnen prolongeren. Vorig jaar werd de destijds 18-jarige coureur de jongste Formule 1-winnaar ooit in Spanje.
Het nieuwe Formule 1-seizoen begint op 26 maart met de Grand Prix van Australië. Ook de races in China, Bahrein en Rusland zijn nog voor de motorupdate van Renault.
quote:McLAREN & BP CASTROL CONFIRM TECHNICAL COLLABORATION
BP and Castrol to provide F1 fuels and lubricants technology
11:30
10.02.17
McLaren is pleased to confirm it has joined forces with BP and Castrol for the provision of Formula 1 fuels and lubricant technology as well as the supply of products for McLaren Automotive, the renowned British manufacturer of luxury sports and supercars.
BP is already working with McLaren Applied Technologies, the fast-growing technology arm of the McLaren Technology Group that works to improve lives and solve crucial business performance challenges.
In the fierce proving ground of Formula 1, BP is supplying a range of performance lubricants for Honda’s Internal Combustion Engine (ICE). The team will also benefit from Castrol’s high-performance lubricants and greases that will be used in the team’s Mazak-powered machine shop and dynamic chassis rig.
Jonathan Neale, chief operating officer, McLaren Technology Group said: “This agreement between McLaren, BP and Castrol is between brands who both share a long-standing and well-recognised passion for innovation in all we do. Our McLaren-Honda team provides a global platform for Castrol to supply bespoke advanced lubricant technology."
Mike Flewitt, chief executive officer, McLaren Automotive, said: “The partnership between McLaren Automotive and Castrol is an important step in our journey to deliver the highest levels of performance and efficiency from the engines in our Sports and Super car ranges. Not only will the lubricants provided by Castrol play a wide-ranging role in delivering the efficiencies across our existing cars, but our future engine generations as well.”
Total is toch eigenlijk sponsor van Grosjean? Wellicht gaan die iets met Haas doen ofzo?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 14:38 schreef Sinister-D- het volgende:
Ow, Renault rijdt dus ook met BP dat heb ik volledig gemist
Herrie in de keet met Total of wat is daar gebeurt?
Totall olie in een Ferrari blok gooien.. klinkt als een VDO dayton systeem in je 7 serie inbouwen..quote:Op vrijdag 10 februari 2017 15:05 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Total is toch eigenlijk sponsor van Grosjean? Wellicht gaan die iets met Haas doen ofzo?
Total is onderdeel van ELF. ELF is alweer sinds het gesneden brood is uitgevonden partner geweest van Renault, niet alleen in F1 of andere motorsporttakken, maar ook ver daarbuiten. Dat Renault nu ineens met BP gaat rijden is daarom vreemd.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 15:05 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Total is toch eigenlijk sponsor van Grosjean?
Zal wel flink duur worden denk ik...quote:Op vrijdag 10 februari 2017 21:37 schreef longasleep het volgende:
Ik hoop nog steeds dat de nieuwe eigenaren alle races ooit streamable maken zou hier best wat geld voor over hebben.
Aan de ene kant verwacht ik dat ook. Maar kijk je naar Nascar en Indycar, dan hebben de Yankees wel beter door dat je met torenhoge prijzen ook geen publiek trekt, de prijzen van tickets zijn 'normaler'', natuurlijk betaal je nog steeds wel wat geld, maar het is wel meer value for money.. Die Chase Carry ofzo heeft ook al gezegd dat hij naar de ticketprijzen wil gaan kijken. Die heeft ook wel door dat als je met te hoge kosten nooit die 'Superbowl' ervaring krijgt.. half lege tribunes doen daar afbreuk aan. Die filosofie zal hoop ik ook doorgevoerd worden in het streamable maken van de F1. Niet 10 keer zo duur, maar ik reken ergens op een Eurootje of 90. Net onder de grens van de honderd.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 21:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zal wel flink duur worden denk ik...
Maar heel veel series hebben het al heel lang. 36 eurootjes voor alle WEC races in 2017 is de beste deal wat mij betreft. Maar F1 zal wel minstens tien keer zo duur zijn.
Klinkt toch weer of dat Mercedes makkelijk kampioen gaat worden.quote:Op woensdag 8 februari 2017 14:57 schreef Pagan het volgende:
Verstappen krijgt bij Grand Prix van Spanje verbeterde motor
[..]
Bron
als je andere verwachtingen hebt de komende 3 jaar, stel ze dan maar bij.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 07:11 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Klinkt toch weer of dat Mercedes makkelijk kampioen gaat worden.
Waarom? Ik had echt het idee dat RBR in de buurt van Mercedes zou kunnen komen dit seizoen. Maar als ik dit zo lees is die gedachte in een keer weg.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 11:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
als je andere verwachtingen hebt de komende 3 jaar, stel ze dan maar bij.
later dit jaar moet dat echt wel lukken.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 11:30 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Waarom? Ik had echt het idee dat RBR in de buurt van Mercedes zou kunnen komen dit seizoen. Maar als ik dit zo lees is die gedachte in een keer weg.
dan is het alweer te laat en staat Mercedes mijlen ver voor. En dan gaat het enkel nog om dagzeges. Ook leuk om te kijken, maar met een spannend WK nog beter.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 11:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
later dit jaar moet dat echt wel lukken.
quote:17:30 – Ruim anderhalf jaar nadat Sauber en Force India op het Europees Parlement afstapten om hun vraagtekens bij de verdeling van het prijzengeld binnen de Formule 1 te zetten, is er een respons vanuit de kamer van beleidsbepalers gekomen. Nadat een Britse minister het punt op de agenda had gezet, is er een stemming gehouden om te peilen of men het nodig vindt om een onderzoek te houden.
Het Europees Parlement is verdeeld in 751 zetels, waar er dinsdagmiddag, tijdens de vergadering over het mogelijke onderzoek naar de Formule 1, 709 gevuld waren. Waar 86 parlementsleden zich van stemming onthielden en 156 het niet nodig achten om een onderzoek in te stellen, koos de overgrote meerderheid (467 leden) voor doorlichting van de gang van zaken binnen de koningsklasse van de autosport.
De Britse minister die het onderwerp had aangekaart, Anneliese Dodds, nam de teloorgang van Manor als voorbeeld. "Recentelijk hebben we meegemaakt hoe een Engels team is opgedoekt omdat er sprake is van een oneerlijke verdeling van het prijzengeld: de grootste teams zullen te allen tijde meer geld verdienen, zelfs als ze elke race als laatste eindigen", verwees Dodds bij de BBC naar het systeem van bonussen, waar bijvoorbeeld Ferrari, Mercedes en Red Bull van profiteren.
Met deze uitkomst mag het Europees Parlement overgaan tot een onderzoek: het hoeft niet perse te betekenen dat het ook direct in gang wordt gezet. Tijdens de zitting werd ook gesproken over de overname van de F1: men vreest dat Liberty Media de Britse belastingregels weet te omzeilen.
Doorbraak van het Jaar dus, over alle sporten gezien, wat een onzin. Alsof Rosberg dit jaar ineens is doorgebroken.twitter:LaureusSport twitterde op dinsdag 14-02-2017 om 19:50:05 The Laureus World Breakthrough of the Year is Nico Rosberg! #Laureus17 https://t.co/m3nXQdZRZ8 reageer retweet
Het was in die zin een doorbraak dat hij sterk genoeg was om Hamilton te verslaan, iets dat hem in een gelijke wagen nog niet gelukt was in al die jaren.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:17 schreef heywoodu het volgende:Doorbraak van het Jaar dus, over alle sporten gezien, wat een onzin. Alsof Rosberg dit jaar ineens is doorgebroken.twitter:LaureusSport twitterde op dinsdag 14-02-2017 om 19:50:05 The Laureus World Breakthrough of the Year is Nico Rosberg! #Laureus17 https://t.co/m3nXQdZRZ8 reageer retweet
Ja, maar bij een doorbraak denk je toch niet aan iemand die al een hele rij races heeft gewonnen en twee seizoenen op rij tweede werd in het WK?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het was in die zin een doorbraak dat hij sterk genoeg was om Hamilton te verslaan, iets dat hem in een gelijke wagen nog niet gelukt was in al die jaren.
Ja eens !! Rosberg die deze prijs wint.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, maar bij een doorbraak denk je toch niet aan iemand die al een hele rij races heeft gewonnen en twee seizoenen op rij tweede werd in het WK?
Bij een doorbraak denk je aan iemand die voor 2016 nog in de middenmoot zat en dan ineens olympisch goud won, of races in de F1 won of iets als dat.
uiteraardquote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, maar bij een doorbraak denk je toch niet aan iemand die al een hele rij races heeft gewonnen en twee seizoenen op rij tweede werd in het WK?
Bij een doorbraak denk je aan iemand die voor 2016 nog in de middenmoot zat en dan ineens olympisch goud won, of races in de F1 won of iets als dat.
Ach, twee jaar geleden hadden ze nog vier racecoureurs onder contract voor slechts twee stoeltjes. Het kan verkeren.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 15:33 schreef sasquatsch het volgende:
Sauber is geïnteresseerd in Antonio Giovinazzi als backup voor Wehrlein, mocht die niet fit genoeg zijn voor de wintertesten en eerste races.
1 jaar je geld wegzetten zonder rente en kans op -100%. Iedereen weet toch dat Max Verstappen kampioen gaat worden 4.5 voor onzer Max is veel beterquote:Op dinsdag 14 februari 2017 22:08 schreef de_boswachter het volgende:
http://m.nicerodds.co.uk/formula-one-drivers-championship
Place your bets
Waar zetten jullie een centje op?
2.25 voor Hamilton vind ik serieus leuk geld.
Dat is geen goed nieuws.quote:
Die hebben ze gepakt toch?quote:
quote:
Begin van het einde voor Wehrlein's carriere?quote:Op donderdag 16 februari 2017 15:39 schreef HerrFritz het volgende:
En Wehrlein staat de eerste week zijn auto af aan Giovanazzi, nek issues.
quote:Op donderdag 16 februari 2017 13:36 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je bedoelt dat Daryl Smith uit Newcastle geen wiet meer kan kopen van het donatie geld.
2017 nattekat is er mee gekaptquote:Op donderdag 16 februari 2017 13:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2016 belde, ze willen hun nieuws terug.
Zou wel sneu zijn voor de beste jongen, want rijden kan hij op zich best wel.quote:Op donderdag 16 februari 2017 15:41 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Begin van het einde voor Wehrlein's carriere?
ooit zelf als eens een ongeluk gehad? In eerste instantie heb je niet zo heel veel pijn, die komt als de adrenaline weg is, is in het geval van spieren enkele uren of zelfs een dag later.quote:Op donderdag 16 februari 2017 16:02 schreef HerrFritz het volgende:
[..]
Zou wel sneu zijn voor de beste jongen, want rijden kan hij op zich best wel.
Vind het wel frappant, als je het filmpje ziet van de crash, valt de crash op zich mee, hij stapt normaal uit, geen rare handelingen met zijn nek of als hij zijn helm af doet.....
Hij komt met zijn helm vol op de "kussens" en de impact zelf zie je niet.
Maar als ik zo zou crashen, en echt mijn nek pijn voelen doen, zou ik blijven zitten.
Dus vind het wel frappant dat het dus blijkbaar zo ernstig is dat hij niet eens kan rijden....
Nou gelukkig niet. Ok wist niet dat het dan zo veel erger kan zijn. Paar jaar geleden had je ook alonso op Barcelona in de winter met die rare crashquote:Op donderdag 16 februari 2017 16:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ooit zelf als eens een ongeluk gehad? In eerste instantie heb je niet zo heel veel pijn, die komt als de adrenaline weg is, is in het geval van spieren enkele uren of zelfs een dag later.
Ze nemen gewoon geen risico zo buiten het seizoen, niet meer dan logisch. Vergeet niet dat dit ook nog een fase is dat coureurs hard aan het trainen zijn, Wehrlein loopt wat achter.quote:Op donderdag 16 februari 2017 16:02 schreef HerrFritz het volgende:
[..]
Zou wel sneu zijn voor de beste jongen, want rijden kan hij op zich best wel.
Vind het wel frappant, als je het filmpje ziet van de crash, valt de crash op zich mee, hij stapt normaal uit, geen rare handelingen met zijn nek of als hij zijn helm af doet.....
Hij komt met zijn helm vol op de "kussens" en de impact zelf zie je niet.
Maar als ik zo zou crashen, en echt mijn nek pijn voelen doen, zou ik blijven zitten.
Dus vind het wel frappant dat het dus blijkbaar zo ernstig is dat hij niet eens kan rijden....
Ja en die was ook niet erg hard...quote:Op donderdag 16 februari 2017 18:30 schreef HerrFritz het volgende:
[..]
Nou gelukkig niet. Ok wist niet dat het dan zo veel erger kan zijn. Paar jaar geleden had je ook alonso op Barcelona in de winter met die rare crash
Alleen door die domme crash ?!quote:Op donderdag 16 februari 2017 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
Wehrlein heeft een rugblessure
jupquote:Op donderdag 16 februari 2017 21:05 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Alleen door die domme crash ?!
Volledig mee eensquote:Op donderdag 16 februari 2017 20:15 schreef Funzel het volgende:
Sneu voor Wehrlein zeg, zit 'm niet mee. Maar wel Giovinazzi Als ik iemand graag in de F1 zou zien is hij het wel.
Die schijnt een carriere in rugby te overwegen.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 09:14 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Volledig mee eens
En Frijns natuurlijk, maar die zien we nooit meer terug
https://mobile.twitter.co(...)578443603968/video/1twitter:RFrijns twitterde op donderdag 16-02-2017 om 22:15:17 Fun media day here in Beunos Aires. Playing some Rugby with Los Pumas! https://t.co/L3mF3SclU4 reageer retweet
Het zou zeker zonde zijn. Wehrlein heeft dit silly season denk ik wel een hele belangrijke les geleerd. Namelijk dat een arrogante houding niet werkt en dat hij met alles en iedereen moet samenwerken om uiteindelijk zo ver mogelijk te kunnen komen.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 12:08 schreef Meike26 het volgende:
Dit kan inderdaad het einde van zijn carriere betekenen. Je nek is een onderdeel van je rug en hijhoeft maar 1 zijdelingse schuiver tegen de barriere te maken en het kan zo over zijn. Ook al gaat hij racen, ik zie hem dit jaar niet meer afmaken.. heel sneu. Dan mag je het nog een hork vinden, maar qua talent zou het echt zonde zijn.
Neem aan dat Frijns dus FormulaE rijdt? Had misschien nog wel willen gaan, maar om daar nou 2 uur voor in het vliegtuig te zitten was me net even te gekquote:Op vrijdag 17 februari 2017 11:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die schijnt een carriere in rugby te overwegen.https://mobile.twitter.co(...)578443603968/video/1twitter:RFrijns twitterde op donderdag 16-02-2017 om 22:15:17 Fun media day here in Beunos Aires. Playing some Rugby with Los Pumas! https://t.co/L3mF3SclU4 reageer retweet
Inderdaad. Pas geleden twee ribben gebroken na val van paard. Nee, valt wel mee, het gaat goed, zelf nog naar huis gereden met de auto en de hele dag van alles gedaan. Goh, valt echt mee gebroken ribben! De volgende dag kon ik letterlijk niet meer uit bed komen, kon me niet meer bewegen...quote:Op donderdag 16 februari 2017 16:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ooit zelf als eens een ongeluk gehad? In eerste instantie heb je niet zo heel veel pijn, die komt als de adrenaline weg is, is in het geval van spieren enkele uren of zelfs een dag later.
Ja, net zoals vorig seizoen rijdt hij ook dit seizoen voor Amlin Andretti. Daarnaast rijdt hij ook in de Blancpain GT Series voor Audi.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 12:43 schreef flipsen het volgende:
[..]
Neem aan dat Frijns dus FormulaE rijdt? Had misschien nog wel willen gaan, maar om daar nou 2 uur voor in het vliegtuig te zitten was me net even te gek
Hij is veel beter dan 'Look how bad you are'.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 12:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, Giovanizzi, de nieuwe Luca Badoer.
absoluut. Hij heeft wel het niveau om met bijvoorbeeld een Ferrari in de top tien te rijden, maar wat hij werkelijk kan op het hoogste niveau? Geen idee.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 12:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij is veel beter dan 'Look how bad you are'.
Zal ook best hoor. Het was de eerste gedachte die bij me op kwam bij een Ferraritestrijder die invalt bij een blessure.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 12:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij is veel beter dan 'Look how bad you are'.
Voordeel dat Manor verdwenen is, is wel dat de 10e plek gegarandeerd is. Dat levert sowieso centjes op.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 13:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Manor dat al verdwenen is waardoor ze op papier nu de nummer laatst zijn.
ik vermoed dat ze zich al heel vroeg op 2018 gaan richten, want met een jaar oude motor fiets je al direct achter de feiten aan.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 13:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voordeel dat Manor verdwenen is, is wel dat de 10e plek gegarandeerd is. Dat levert sowieso centjes op.
Verder lijkt me Sauber wel een kansloze zaak te worden idd.
Motoren en fietsen is tegenwoordig een gevoelig onderwerp hequote:Op vrijdag 17 februari 2017 13:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik vermoed dat ze zich al heel vroeg op 2018 gaan richten, want met een jaar oude motor fiets je al direct achter de feiten aan.
quote:Op vrijdag 17 februari 2017 13:19 schreef franklop het volgende:
[..]
Motoren en fietsen is tegenwoordig een gevoelig onderwerp he
mja, misschien gaan ze dan sneller dan in die trapskelter van hunquote:Op vrijdag 17 februari 2017 13:19 schreef franklop het volgende:
[..]
Motoren en fietsen is tegenwoordig een gevoelig onderwerp he
Denk Rood/ wit gok ik (Silanna (sponsor van Ericsson is qua logo rood / wit, het "bedrijf" achter Sauber heeft ook een rood wit logo (volgens mij ) en ze willen zichzelf ook als een echt zwitsers team promoten, )quote:Op vrijdag 17 februari 2017 13:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel benieuwd naar de kleurstelling van de Sauber. Banco do Brasil is daar weg toch? Zou wel jammer zijn als ze weer naar zo'n saaie grijs-wit-zwarte livery gaan.
twitter:WilliamsRacing twitterde op vrijdag 17-02-2017 om 10:05:03 Our 2017 challenger - the Williams Mercedes #FW40 - will be officially launched on February 25th #WeAreRacing… https://t.co/jtfbT3XMxd reageer retweet
SPT / [F1 Algemeen] 2017 Formula 1 GP's #415 duurt wel erg langquote:Op zaterdag 18 februari 2017 09:40 schreef zoem het volgende:
Ik zag em hier nog niet staan. De renders van Williams:twitter:WilliamsRacing twitterde op vrijdag 17-02-2017 om 10:05:03 Our 2017 challenger - the Williams Mercedes #FW40 - will be officially launched on February 25th #WeAreRacing… https://t.co/jtfbT3XMxd reageer retweet
Dit is het nieuwtjes topicquote:Op zaterdag 18 februari 2017 13:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
SPT / [F1 Algemeen] 2017 Formula 1 GP's #415 duurt wel erg lang
quote:It is with deep sadness that I have to report that we were informed earlier this evening that talks to save Manor Racing have ended with no resolution.
From the outset of the talks, it was made clear to us that unless CGF believed the team could make it to the grid in Melbourne, then no deal could take place.
We understand that CGF no longer believe this is possible and that without permission to miss races, the deal is now dead.
An official announcement will be issued to the press in Indonesia tomorrow.
The administrators have appointed a liquidation company to begin the selling off of assets and we understand they have already began the preparing dates/schedules for the sale.
We will offer as much details as we can soon but first and foremost, our thoughts are with all the staff at Banbury.
quote:10:47 – Formula 2 racer Sean Gelael is to make his Formula 1 test debut with Toro Rosso in Bahrain next month, and is also set for further outings in Hungary and Abu Dhabi.
Gelael, 20, finished 15th in last year's GP2 championship, via a podium finish in Austria, and will continue in the rebranded F2 series in 2017, having switched from Campos to Arden.
Gelael is set to pilot Toro Rosso's STR12 during Formula 1's in-season test days in Bahrain and Hungary, which will take place on Tuesday and Wednesday after the respective races.
The Indonesian will also receive a run out during the post-season test in Abu Dhabi.
Bijzonder, hij is toch helemaal geen RBR junior?quote:
Nee, maar afgezien van Pierre Gasly hebben ze verder niemand om in de F1 te testen. Alle andere junioren komen uit in de FR 2.0 of GP3.quote:Op woensdag 22 maart 2017 13:23 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Bijzonder, hij is toch helemaal geen RBR junior?
Het is toch geen vereiste dat ze minimaal GP2/F2 rijden om te kunnen testen?quote:Op woensdag 22 maart 2017 13:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, maar afgezien van Pierre Gasly hebben ze verder niemand om in de F1 te testen. Alle andere junioren komen uit in de FR 2.0 of GP3.
Gasly verwacht ik wel in de RB te zien.
Niet per se. Vorig jaar testte Sette Camara een dag voor Toro Rosso.quote:Op woensdag 22 maart 2017 14:06 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Het is toch geen vereiste dat ze minimaal GP2/F2 rijden om te kunnen testen?
Ohja is dat die kerel, ja dan zal het wel knaken opleveren inderdaadquote:Op woensdag 22 maart 2017 14:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet per se. Vorig jaar testte Sette Camara een dag voor Toro Rosso.
Maar ik denk dat ze met de nieuwe auto's die nog volop in ontwikkeling zijn en zwaarder te rijden een meer ervaren coureur wilden hebben. En eentje die waarschijnlijk ook nog met geld over de brug komt, zoals flipsen al aangeeft.
Sowieso had zijn vader bijna Manor gekocht. Misschien heeft hij nu interesse in STR?
De motorbranding van TR staat ook nog te koop, misschien een dealtje gesloten en komen de verdere details later dit weekend.quote:Op woensdag 22 maart 2017 14:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet per se. Vorig jaar testte Sette Camara een dag voor Toro Rosso.
Maar ik denk dat ze met de nieuwe auto's die nog volop in ontwikkeling zijn en zwaarder te rijden een meer ervaren coureur wilden hebben. En eentje die waarschijnlijk ook nog met geld over de brug komt, zoals flipsen al aangeeft.
Sowieso had zijn vader bijna Manor gekocht. Misschien heeft hij nu interesse in STR?
Een Jagonya Ajam (KFC Indonesia) motor. Ja, dat zal het goed doen.quote:Op woensdag 22 maart 2017 14:55 schreef Hanschje het volgende:
[..]
De motorbranding van TR staat ook nog te koop, misschien een dealtje gesloten en komen de verdere details later dit weekend.
Tsja als Red Bull met een horlogemotor rond rijdt.. Waarom niet?quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een Jagonya Ajam (KFC Indonesia) motor. Ja, dat zal het goed doen.
Tja, geen idee eigenlijk. Ik vind het alleen een raar idee.quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:08 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Tsja als Red Bull met een horlogemotor rond rijdt.. Waarom niet?
Als er niks aan het geluid gedaan kan worden, dan maar aan de geur toch?quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een Jagonya Ajam (KFC Indonesia) motor. Ja, dat zal het goed doen.
Dan wordt F1 wel populair bij de negers.quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:19 schreef franklop het volgende:
[..]
Als er niks aan het geluid gedaan kan worden, dan maar aan de geur toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere autosport gerelateerde topics:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wijzigingen 2017 uitgelegdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward1. Kan een mod de OP aanpassen? (zie post hierboven)
2. Aanstaande vrijdag is er een bijeenkomst van teams en motorenleveranciers om het motorreglement vanaf 2021 te gaan bespreken. Volgens geruchten is Audi hierbij aanwezig.quote:Volkswagen will be sending an Audi representative to an upcoming meeting hosted by the FIA to debate the future of the sport's engine regulations.
That is the claim of the German-language Spox.com, which says the meeting will take place in Paris on Friday to discuss what the next engine formula might look like beyond 2021.
Tasked with shaping the future of Formula 1, sporting director Ross Brawn is still in the process of defining overall concepts, among which figure the future architecture of Ftomorrow's F1 power unit.
FIA president Jean Todt has already ruled out a return to the more popular and louder V10s of the past. But the Frenchman is open to change.
"I realise this is a sensitive subject," he told the Italian newspaper La Repubblica.
"F1 is the flagship of the motor sport industry, and it must be in line with the technological developments of the industry.
"On the other hand it must be a balance to keep it sustainable. The machines today are too sophisticated," said Todt.
He also thinks the current cars are too expensive, although Red Bull chief Christian Horner thinks the emphasis of the next F1 engines should actually be the sound.
"The best sounding car in Melbourne was a 12-year-old Minardi that had the worst sounding engine then and was hopelessly uncompetitive," mocked Horner, referring to the old Minardi's demo laps last weekend in Australia.
Even Toto Wolff, boss of Mercedes who have dominated throughout the current 'power unit' era, does not disagree.
"If we look into a future generation of engines, I think in the past there wasn't enough emphasis on the sound.
"So if we can combine great, affordable technology with a lot of horse power and a good sound, that would be really ticking a box," he said.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Sawardwoensdag 29 maart 2017 @ 13:27:25 #229Fir3fly
Goodnight everybody!Die eeuwige idiote Audi-geruchten worden nu wel heeeel erg oud .quote:Op woensdag 29 maart 2017 11:34 schreef sasquatsch het volgende:
1. Kan een mod de OP aanpassen? (zie post hierboven)
2. Aanstaande vrijdag is er een bijeenkomst van teams en motorenleveranciers om het motorreglement vanaf 2021 te gaan bespreken. Volgens geruchten is Audi hierbij aanwezig.
[..]And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to rollNaar mijn mening een welkome aanvulling op deze topic is de seizoensgids van Racingnews365
https://racingnews365.nl/(...)ews365-seizoensgids/woensdag 29 maart 2017 @ 17:23:50 #231RingBewoner
In het echt ben ik grappigerEr schijnen meer fabrikanten aan te schuiven. Toyota misschien?quote:Op woensdag 29 maart 2017 13:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die eeuwige idiote Audi-geruchten worden nu wel heeeel erg oud .UI Made bij VanilleKwark.woensdag 29 maart 2017 @ 17:28:15 #232Fir3fly
Goodnight everybody!Neen.quote:Op woensdag 29 maart 2017 17:23 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Er schijnen meer fabrikanten aan te schuiven. Toyota misschien?
Maar wat is de bron van dat hele verhaal eigenlijk? Lijkt geen enkele fatsoenlijke te zijn. Wederom gebakken lucht dus.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to rollDe oorspronkelijke bron:quote:Ein Einstieg der Marke mit den Vier Ringen ist jedoch nicht zu erwarten. Zu schwer lasten die im Volkswagen-Konzern-Jargon genannten "Sonderbelastungen aufgrund der Dieselthematik". Aber Gass und Co. wollen sich auf dem Laufenden halten, um die Optionen im Motorsport immer wieder realistisch beleuchten zu können. Neben den aktuell engagierten Werken Mercedes, Ferrari, Renault und Honda sollen neben Audi auch ein weiterer japanischer Hersteller und private Anbieter (Ilmor?) am Tisch sitzen.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe SawardPeterselieman
Maffe FriesDat Japanse bedrijf lijkt me Toyota te zijn, omdat andere opties zoals Nissan (al vertegenwoordigd met Renault), Yamaha (weinig autohistorie) en Mitsubishi (focus op andere producten) afgestreept kunnen worden.Altijd onderweg naar het avontuurwoensdag 29 maart 2017 @ 18:20:16 #235franklop
Fran knockZou niet vreemd zijn toch als er andere partijen aanschuiven, al is het alleen maar om geïnformeerd te worden.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+woensdag 29 maart 2017 @ 18:26:55 #236nils7
De forumkrokodilZou Dietrich Audi zover hebben gekregenN/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenenwoensdag 29 maart 2017 @ 18:36:09 #237franklop
Fran knocknu al een topshowquote:McLaren has been working with global internet retailer Amazon on a multi-part documentary series about the team's 2017 season in Formula 1, it has been revealed.
Amazon Prime was given unparalleled behind-the-scenes access to follow McLaren-Honda and new driver Stoffel Vandoorne in the build up to the 2017 season.
Their cameras followed the Woking-based team throughout its entire winter preparations as it conceived, built, launched and tested its new car, the Honda-powered MCL32.
They also travelled with Vandoorne as he trained throughout Europe and worked with engineers and mechanics to prepare for his full debut at the Australian Grand Prix.
The yet-to-be-named series will be a global release as part of Amazon's original unscripted series of documentary films and stream exclusively on Amazon Prime Video.
"At McLaren, we want to showcase and celebrate every element of Formula 1," commented McLaren Executive Director Zak Brown.
"We understand and appreciate that Formula 1 fans are always keen for greater levels of access, insight and information, and this series will give them the most intimate and honest access to a modern Formula 1 team that's ever been seen.
"While we wanted to show the technology and expertise that go into building these machines, we also wanted to show the passion, commitment and effort of the hundreds of people at the McLaren Technology Centre whose efforts take us racing every season.
"Ultimately, Formula 1 is a very human story; and my true hope is that the series successfully captures the honesty and humanity of living, working and racing in Formula 1."
Amazon Prime Video is available in more than 200 countries and territories.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+woensdag 29 maart 2017 @ 19:08:08 #238Fir3fly
Goodnight everybody!Neuh. Het Audi LMP1 team bestaat niet meer. Al die lui zijn verhuisd naar Porsche, Bentley en DTM-teams.quote:
Maar mocht het gerucht waar zijn is dat ook niet zo gek natuurlijk, bij zo'n meeting wil je altijd zijn. De mogelijkheid om goedkope simpele motortjes te leveren voor marketing sla je niet af.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to rollwoensdag 29 maart 2017 @ 19:08:25 #239Fir3fly
Goodnight everybody!Nope.quote:Op woensdag 29 maart 2017 18:19 schreef Peterselieman het volgende:
Dat Japanse bedrijf lijkt me Toyota te zijnAnd if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to rollHet is niet Audi, maar Lamborghini in de persoon van Stefano Domenicali die naar die meeting gaat. Er zouden naast de huidige vier leveranciers nog vier zijn. Genoemd naast Lamborghini worden een onafhankelijke fabrikant (Cosworth?), een Japanse fabrikant en Mario Illien die nu voor McLaren bezig schijnt te zijn.
http://en.f1i.com/news/26(...)-engine-meeting.html
en de oorspronkelijke bron: http://www.autobild.de/ar(...)t-2021-10924171.htmlThe only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Sawarddonderdag 30 maart 2017 @ 14:09:58 #241Beach
Hopelijk Subaru weer.quote:Op donderdag 30 maart 2017 13:52 schreef sasquatsch het volgende:
Het is niet Audi, maar Lamborghini in de persoon van Stefano Domenicali die naar die meeting gaat. Er zouden naast de huidige vier leveranciers nog vier zijn. Genoemd naast Lamborghini worden een onafhankelijke fabrikant (Cosworth?), een Japanse fabrikant en Mario Illien die nu voor McLaren bezig schijnt te zijn.
http://en.f1i.com/news/26(...)-engine-meeting.html
en de oorspronkelijke bron: http://www.autobild.de/ar(...)t-2021-10924171.htmlfan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en AssadSubaru zou echt rare marketing zijn. Subaru = 4x4 = rally. Dan zou ik Daihatsu nog logischer vinden als ze het merk in Europa weer willen her-introduceren.quote:donderdag 30 maart 2017 @ 14:25:53 #243franklop
Fran knockToyota lijkt me dan nog waarschijnlijkerCancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+Peterselieman
Maffe FriesDie staan hier bekend om hun boodschappenwagens.quote:Op donderdag 30 maart 2017 14:21 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dan zou ik Daihatsu nog logischer vinden als ze het merk in Europa weer willen her-introduceren.
Geen gek idee eigenlijk, want Max maakte van de Red Bull al een boodschappenbezorgautoAltijd onderweg naar het avontuurJammer dat er niks op lijkt dat Ford aanschuift.“Being second is to be the first of the ones who lose.”donderdag 30 maart 2017 @ 15:10:04 #246Rossdale
#MaximumAttackGeen Amerikaanse motorenbouwer van General Motors? Dat zou ik met Liberty wel verwachten.
Alhoewel... Amerikanen die slechts een V6 mogen bouwen...Please sir. When moon? When Mustang?Dat gezegd hebbende, zou PSA wat van plan zijn met Opel misschien. Het merk heeft een imago boost nodig, nu ze dit jaar Opel van GM heb en over genomen, zou het mij niet verbazen dat ze Opel een wat sportievere/luxere kant op te duwen ?!quote:Op donderdag 30 maart 2017 15:10 schreef Rossdale het volgende:
Geen Amerikaanse motorenbouwer van General Motors? Dat zou ik met Liberty wel verwachten.
Alhoewel... Amerikanen die slechts een V6 mogen bouwen...donderdag 30 maart 2017 @ 15:57:04 #248Re
Kiss & Swallowvoornamelijk electrisch toch?quote:Op donderdag 30 maart 2017 15:42 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat gezegd hebbende, zou PSA wat van plan zijn met Opel misschien. Het merk heeft een imago boost nodig, nu ze dit jaar Opel van GM heb en over genomen, zou het mij niet verbazen dat ze Opel een wat sportievere/luxere kant op te duwen ?!04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15vrijdag 31 maart 2017 @ 09:36:13 #251nils7
De forumkrokodilDaar lijken ze me DS voor te gaan gebruiken...quote:N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenenheywoodu
Van bijna dood tot olympiër:Maleisië verdwijnt van de kalender. Dat is niet nieuw, maar in plaats van na 2018 is het nu na dit jaar.
Grand Prix Maleisië na 2017 definitief niet op kalenderVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongevalvrijdag 7 april 2017 @ 07:59:18 #253franklop
Fran knockZondeCancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+Peterselieman
Maffe FriesZonde. Mooi circuit, altijd prima actie en lekker zwaar voor de coureurs.Altijd onderweg naar het avontuurvrijdag 7 april 2017 @ 09:23:51 #255DeeBee
Zonde ja, een van de eerste nieuwe 'supercircuits' en vanaf het begin af aan een hele karakteristieke baan en een pak legendarische races.
Een positieve noot: ik heb m'n kaartjes al binnen voor Sepang dit jaar, dus ben er in ieder geval live bij de laatste keer.Jack does it in real time...vrijdag 7 april 2017 @ 10:55:47 #256Beach
Niet zo gek, bij de MotoGP zit het daar stampvol en is het bovendien goedkoper voor het circuit zelf om een race te organiseren.quote:Op vrijdag 7 april 2017 07:50 schreef heywoodu het volgende:
Maleisië verdwijnt van de kalender. Dat is niet nieuw, maar in plaats van na 2018 is het nu na dit jaar.
Grand Prix Maleisië na 2017 definitief niet op kalenderfan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assadvrijdag 7 april 2017 @ 10:57:12 #257Rossdale
#MaximumAttackWel weer Frankrijk en Duitslandquote:Op vrijdag 7 april 2017 07:50 schreef heywoodu het volgende:
Maleisië verdwijnt van de kalender. Dat is niet nieuw, maar in plaats van na 2018 is het nu na dit jaar.
Grand Prix Maleisië na 2017 definitief niet op kalenderPlease sir. When moon? When Mustang?vrijdag 7 april 2017 @ 22:18:06 #258Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus EstJammer van SepInderdaad.. jammer van Sepang, maar het hing al een beetje in de lucht.quote:Op vrijdag 7 april 2017 09:23 schreef DeeBee het volgende:
Zonde ja, een van de eerste nieuwe 'supercircuits' en vanaf het begin af aan een hele karakteristieke baan en een pak legendarische races.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Sawardtwitter:SauberF1Team twitterde op dinsdag 11-04-2017 om 17:02:44 Good news: We are pleased to inform that Pascal Wehrlein will be back in the car as of the #BahrainGP! #F1… https://t.co/dlxq8h8ZDg reageer retweetdinsdag 11 april 2017 @ 19:46:34 #263twiFight
Pain cleanses the bodyJammer, ik had graag Giovinazzi nog een weekend zien rijden. Ik geloof dat Australie meer kenmerkend voor hem was dan China.He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradisedinsdag 11 april 2017 @ 19:50:25 #264Meike26
Zitten een hoop ronde vormen en vervormingen in, dat lijkt me echt bijna onmogelijk om het zicht van de coureur gezond te houden, zonder vissekom effecten.quote:Op dinsdag 11 april 2017 16:18 schreef sasquatsch het volgende:
Zo ziet het nieuwe aeroscreen eruit dat de FIA aan de teams heeft getoond:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]En niet te vergeten dat het niet schoon te houden is bijna met stof, zand, modder.quote:Op dinsdag 11 april 2017 19:50 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zitten een hoop ronde vormen en vervormingen in, dat lijkt me echt bijna onmogelijk om het zicht van de coureur gezond te houden, zonder vissekom effecten.
On a side note: Turkije komt waarschijnlijk terug in 2018woensdag 12 april 2017 @ 09:41:18 #266Rossdale
#MaximumAttackZou ik zeker toejuichen. Vette baan is dat! Daar heeft Tilke een misser gehad en per ongeluk een topbaan ontworpen.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:18 schreef Hanschje het volgende:
[..]
En niet te vergeten dat het niet schoon te houden is bijna met stof, zand, modder.
On a side note: Turkije komt waarschijnlijk terug in 2018Please sir. When moon? When Mustang?Vraag ik me af omdat Duitsland en Frankrijk ook al terugkomen. Dat zijn dan al 21 races. Met Turkije zouden het er 22 worden. Weet niet of de teams dat willen.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:18 schreef Hanschje het volgende:
[..]
En niet te vergeten dat het niet schoon te houden is bijna met stof, zand, modder.
On a side note: Turkije komt waarschijnlijk terug in 2018The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward22 races is 5de motor en bak toch?quote:Op woensdag 12 april 2017 10:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vraag ik me af omdat Duitsland en Frankrijk ook al terugkomen. Dat zijn dan al 21 races. Met Turkije zouden het er 22 worden. Weet niet of de teams dat willen.
Dat is toch juist super dan? Of is dat al bij 21 races?Ook bij 21 races zoals vorig jaar.quote:Op woensdag 12 april 2017 10:10 schreef Hanschje het volgende:
[..]
22 races is 5de motor en bak toch?
Dat is toch juist super dan? Of is dat al bij 21 races?The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Sawardwoensdag 12 april 2017 @ 12:15:55 #270Beach
En dan staat Erdogan in de kamer voor het podium bij de coureurs hopelijk. Zal weer heerlijke televisie geven. Net zoals toen Poetin in Rusland. Ook zo awkward.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:41 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Zou ik zeker toejuichen. Vette baan is dat! Daar heeft Tilke een misser gehad en per ongeluk een topbaan ontworpen.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assadwoensdag 12 april 2017 @ 12:16:13 #271Niox
I'm sorry, who?Alonso rijdt de Indy 500 ipv de GP van Monaco dit jaar. Hij wil de triple crown winnen.twitter:andrewbensonf1 twitterde op woensdag 12-04-2017 om 12:13:10 McLaren confirm @alo_oficial will race at Indy 500 instead of Monaco, for Andretti team in a McLaren-branded, Honda-powered car reageer retweetAls je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.woensdag 12 april 2017 @ 12:16:58 #272Beach
Wow dat is wel vet.quote:Op woensdag 12 april 2017 12:16 schreef Niox het volgende:Alonso rijdt de Indy 500 ipv de GP van Monaco dit jaar.twitter:andrewbensonf1 twitterde op woensdag 12-04-2017 om 12:13:10 McLaren confirm @alo_oficial will race at Indy 500 instead of Monaco, for Andretti team in a McLaren-branded, Honda-powered car reageer retweet
Ik zie dat Button dan Monaco doet.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assadheywoodu
Van bijna dood tot olympiër:Dit is echt bizar gaaf
Als het waar isVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongevalwoensdag 12 april 2017 @ 12:19:43 #274Beach
Als oa de officiële twitter van McLaren het meldtquote:Op woensdag 12 april 2017 12:17 schreef heywoodu het volgende:
Dit is echt bizar gaaf
Als het waar is
https://twitter.com/McLarenF1/status/852101929136271362
https://twitter.com/FollowAndretti/status/852102421979553792
https://twitter.com/alo_oficialfan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assadwoensdag 12 april 2017 @ 12:19:59 #275Niox
I'm sorry, who?McLaren bevestigd het hier: http://www.mclaren.com/fo(...)-andretti-autosport/quote:Op woensdag 12 april 2017 12:17 schreef heywoodu het volgende:
Dit is echt bizar gaaf
Als het waar is
Updates van de BBC hier: http://www.bbc.com/sport/formula1/39576099Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:Ik zag het ja, maar ik heb er echt een heel erg 1 april-gevoel bijquote:Op woensdag 12 april 2017 12:19 schreef Beach het volgende:
[..]
Als oa de officiële twitter van McLaren het meldt
https://twitter.com/McLarenF1/status/852101929136271362
https://twitter.com/FollowAndretti/status/852102421979553792
https://twitter.com/alo_oficial
Heel gaafVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongevalwoensdag 12 april 2017 @ 12:23:03 #277flipsen
Argentinie-specialist!Dat was ook mijn eerste reactie ja, ze zijn een beetje laat Maar kennelijk echt waar. Dat heeft Alonso vast wel ergens in zijn contract laten opnemen: als we nog steeds niet meedoen voor podiums, mag ik doen en laten wat ik wil en wanneer ik wilquote:Op woensdag 12 april 2017 12:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zag het ja, maar ik heb er echt een heel erg 1 april-gevoel bij
Heel gaafIk hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.woensdag 12 april 2017 @ 12:24:42 #278beantherio
4900 op de schaal van RichterBizar. Toen ik het las moest ik letterlijk even op de kalender kijken om te zien of het geen 1 april was. Ik ben wel benieuwd bij wie het initiatief hiertoe vandaan komt.heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:Ik zou zeggen, zet Nyck de Vries in Monaco in die McLarenVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongevalwoensdag 12 april 2017 @ 12:27:56 #280franklop
Fran knockFantastisch toch
Vond het ook zo mooi dat de Hulk toen Le Mans kon en mocht doen tussendoor.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+woensdag 12 april 2017 @ 12:30:36 #281franklop
Fran knockMeest logische en waarschijnlijkste lijkt me Button.quote:Op woensdag 12 april 2017 12:26 schreef heywoodu het volgende:
Ik zou zeggen, zet Nyck de Vries in Monaco in die McLarenCancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+woensdag 12 april 2017 @ 12:35:50 #283Gezicht
Tuut chipsEerste stap naar een Alonso-exit volgend jaar?Flesje bierwoensdag 12 april 2017 @ 12:37:15 #284WheeledWarrior
More than meets the eyeDat Alonso een F1-race, Monaco nog wel, overslaat om een andere klasse te rijden zegt ook wel genoeg over de situatie bij McLaren op dit moment. Denk dat dit serieus Fernando's laatste F1-jaar is. Hij heeft al lang in de gaten dat er met die Honda niks serieus mogelijk is.
Verder wel gaaf dat hij Indy 500 gaat rijden, daar niet van.Honda heeft externe expertise ingehuurd om de motor te verbeteren (Mario Illien) die vorig jaar ook al de Renault motor verbeterd heeft. Verwachting is dat na de zomer de auto een sprong in performance gaat maken.quote:Op woensdag 12 april 2017 12:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat Alonso een F1-race, Monaco nog wel, overslaat om een andere klasse te rijden zegt ook wel genoeg over de situatie bij McLaren op dit moment. Denk dat dit serieus Fernando's laatste F1-jaar is. Hij heeft al lang in de gaten dat er met die Honda niks serieus mogelijk is.
Verder wel gaaf dat hij Indy 500 gaat rijden, daar niet van.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Sawardwoensdag 12 april 2017 @ 12:50:14 #287Ener-G
Wel ironisch dat er een 2.2 twinturbo V6 Honda motor in die indycar ligt"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."woensdag 12 april 2017 @ 12:52:04 #288franklop
Fran knockik denk dat die motor juist 1 van de redenen is dat hij mee mag doenquote:Op woensdag 12 april 2017 12:50 schreef Ener-G het volgende:
Wel ironisch dat er een 2.2 twinturbo V6 Honda motor in die indycar ligtCancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+woensdag 12 april 2017 @ 12:56:59 #289nils7
De forumkrokodilOp F1 Today zeggen ze dat Red Bull een nieuwe aan t bouwen is en er in Barcelona moet staan.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenenwoensdag 12 april 2017 @ 12:58:17 #290Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus EstOk 15 mei stapt hij dus voor het eerst in een Indycar bolide.
Ik ben benieuwd óf hij in staat is om aan te haken in die korte tijd.woensdag 12 april 2017 @ 12:59:43 #291Beach
Nietszeggend aangezien voor veel teams Barcelona meestal de plaats is om de B spec te introduceren.quote:Op woensdag 12 april 2017 12:56 schreef nils7 het volgende:
Op F1 Today zeggen ze dat Red Bull een nieuwe aan t bouwen is en er in Barcelona moet staan.
Alsof de rest stil staat met de ontwikkeling.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en AssadPeterselieman
Maffe Friesik mag het hopen. Wat mij het meest verbaasde is dat Honda test met een monocylinder, waar alles er goed uitziet, en daarna pas problemen tegenkomt als de V6 in elkaar geschroefd is.quote:Op woensdag 12 april 2017 12:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Honda heeft externe expertise ingehuurd om de motor te verbeteren (Mario Illien) die vorig jaar ook al de Renault motor verbeterd heeft. Verwachting is dat na de zomer de auto een sprong in performance gaat maken.Altijd onderweg naar het avontuurwoensdag 12 april 2017 @ 13:40:41 #293Tarado
capô de fuscaeen leuke uitdaging, heb wel een beetje het idee dat McLaren/Honda dit doet om goodwill bij de sponsors te kweken en het beschadigde imago wat op te vijzelen. Monaco is zo'n beetje het enige circuit waar hij een kans op redelijke punten heeft.quote:Op woensdag 12 april 2017 12:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ok 15 mei stapt hij dus voor het eerst in een Indycar bolide.
Ik ben benieuwd óf hij in staat is om aan te haken in die korte tijd.quote:Op woensdag 12 april 2017 13:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
een leuke uitdaging, heb wel een beetje het idee dat McLaren/Honda dit doet om goodwill bij de sponsorsAlonso te kweken en het beschadigde imago wat op te vijzelen. Monaco is zo'n beetje het enige circuit waar hij een kans op redelijke punten heeft.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Sawardwoensdag 12 april 2017 @ 14:45:47 #295Geralt
of RiviaAlonso in de Indy 500
Dat is nieuws wat ik niet zag aankomen
Mooi man"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"woensdag 12 april 2017 @ 14:48:23 #296Wolve000
Het loopt wel losEen nieuwe... wat? B-spec auto?quote:Op woensdag 12 april 2017 12:56 schreef nils7 het volgende:
Op F1 Today zeggen ze dat Red Bull een nieuwe aan t bouwen is en er in Barcelona moet staan.
Ze zouden er al wel een kleine motor-update van Renault krijgen geloof ik, maar de grote Renault update is al uitgesteld tot Canada, als m'n geheugen me niet in de steek laat.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600Ja. In Barcelona een B-spec auto en in Canada de nieuwe motor. Vanaf dat moment zouden ze met Ferrari en Mercedes om overwinningen moeten kunnen strijden, aldus Helmut Marko.quote:Op woensdag 12 april 2017 14:48 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Een nieuwe... wat? B-spec auto?
Ze zouden er al wel een kleine motor-update van Renault krijgen geloof ik, maar de grote Renault update is al uitgesteld tot Canada, als m'n geheugen me niet in de steek laat.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Sawarden ook nog eens in een Andretti auto, ben benieuwd.quote:Op woensdag 12 april 2017 14:45 schreef Geralt het volgende:
Alonso in de Indy 500
Dat is nieuws wat ik niet zag aankomen
Mooi manwoensdag 12 april 2017 @ 15:33:23 #299Rossdale
#MaximumAttackMocht hij winnen dan slaat hij Baku ook over dus?quote:Op woensdag 12 april 2017 12:16 schreef Niox het volgende:Alonso rijdt de Indy 500 ipv de GP van Monaco dit jaar. Hij wil de triple crown winnen.twitter:andrewbensonf1 twitterde op woensdag 12-04-2017 om 12:13:10 McLaren confirm @alo_oficial will race at Indy 500 instead of Monaco, for Andretti team in a McLaren-branded, Honda-powered car reageer retweetPlease sir. When moon? When Mustang?woensdag 12 april 2017 @ 15:37:49 #300franklop
Fran knock24u van Le Mans valt niet samen met Baku dit jaarquote:Op woensdag 12 april 2017 15:33 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Mocht hij winnen dan slaat hij Baku ook over dus?Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+woensdag 12 april 2017 @ 15:38:50 #301Rossdale
#MaximumAttackNiet? Ah is de FIA dan toch eens verstandig geworden?quote:Op woensdag 12 april 2017 15:37 schreef franklop het volgende:
[..]
24u van Le Mans valt niet samen met Baku dit jaarPlease sir. When moon? When Mustang?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |