SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere autosport gerelateerde topics:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wijzigingen 2017 uitgelegd
[ Bericht 36% gewijzigd door Nattekat op 29-03-2017 13:34:41 ]And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
klopt. Het komt ook mede door het huidige verdienmodel dat een team als Manor het niet gaat reddenquote:Op vrijdag 6 januari 2017 12:11 schreef Dos37 het volgende:
Ik vind het ook jammer, hopelijk neemt iemand de boel over. 20 rijders vind ik eigenlijk te weinig. Ook al doen er altijd een aantal voor spek en bonen mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please sir. When moon? When Mustang?
Hoe kom je aan 24? Het afgelopen jaar hadden we toch maar 22 auto's op de grid of tel ik nu mis?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 12:13 schreef Meike26 het volgende:
Indd, ze waren afgelopen jaar als achterhoede team juist zo goed bezig. Hopelijk weet iemand of iets het team nog te redden. Eindelijk weer 24 autos op de grid en dan dit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
Voor 2017 slechts 11 miljoen o.i.d. Dat is namelijk het prijzengeld voor de 10de plek in het kampioenschap. Voor de jaren er na nog eens ruim 40 miljoen meer als ze geen 10de worden in 2017. Dat is het geld dat je krijgt voor de beste 10 teams over 2 jaar binnen 3 jaar.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
Maar het zat er een beetje aan te komen doordat Sauber in Brazilië Manor in het constructeurskampioenschap voorbij stak en Manor hierdoor veel prijzengeld misloopt
quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:03 schreef Beach het volgende:
Hopelijk koopt bijv. Carlos Slim de boel opEr is een andere (halve) Mexicaan in gesprek. Tavo Hellmund, de man achter de GP's in Austin en Mexico.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook worden Greame Lowdon met wat Indonesische backers (KFC Indonesia?) genoemd en zou Ron Dennis met Chinese investeerders in gesprek zijn voor een overname.
Hopen dat een van deze initiatieven door gaat.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
klopt, maar dat zal bij de potentiële investeerders al wel meewegen bij het nemen van beslissingen.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voor 2017 slechts 11 miljoen o.i.d. Dat is namelijk het prijzengeld voor de 10de plek in het kampioenschap. Voor de jaren er na nog eens ruim 40 miljoen meer als ze geen 10de worden in 2017. Dat is het geld dat je krijgt voor de beste 10 teams over 2 jaar binnen 3 jaar.
Die 40 miljoen krijgen ze nog wel in 2017 (als ze blijven bestaan), aangezien Haas daar nog niet in aanmerking voor komt. Pas in 2018 maakt Haas hier aanspraak op omdat ze dan 2 jaar meedoen.
Het enige wat Sauber nog heeft van die mooie historie is de naam. Dan liever een team als Manor.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 16:48 schreef Tarado het volgende:
Manor verkiezen boven Sauber begrijp ik niet zo goed al gun ik dit Manor ook niet, wie weet komt er nog een redder
we hoeven het ook niet eens te zijnquote:Op vrijdag 6 januari 2017 16:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het enige wat Sauber nog heeft van die mooie historie is de naam. Dan liever een team als Manor.
dat zeg je alleen maar omdat je een hekel hebt gekregen aan Kalterborn en haar wanbeleid, met als toppunt de manier hoe ze met Giedo en zijn contract is omgegaan. Was dat laatste niet gebeurt, dan was je mening over het team al een stuk milder...quote:Op vrijdag 6 januari 2017 16:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het enige wat Sauber nog heeft van die mooie historie is de naam. Dan liever een team als Manor.
dus nu gaan ze onder terwijl ze nog recht hebben op 40 mil, die ze nu zouden kunnen redden?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voor 2017 slechts 11 miljoen o.i.d. Dat is namelijk het prijzengeld voor de 10de plek in het kampioenschap. Voor de jaren er na nog eens ruim 40 miljoen meer als ze geen 10de worden in 2017. Dat is het geld dat je krijgt voor de beste 10 teams over 2 jaar binnen 3 jaar.
Die 40 miljoen krijgen ze nog wel in 2017 (als ze blijven bestaan), aangezien Haas daar nog niet in aanmerking voor komt. Pas in 2018 maakt Haas hier aanspraak op omdat ze dan 2 jaar meedoen.
Ja. Alleen wordt het geld in termijnen het komende jaar uitgekeerd.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 01:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus nu gaan ze onder terwijl ze nog recht hebben op 40 mil, die ze nu zouden kunnen redden?
quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
*knip*
en zou Ron Dennis met Chinese investeerders in gesprek zijn voor een overname.
Hopen dat een van deze initiatieven door gaat.
twitter:SkySportsF1 twitterde op vrijdag 06-01-2017 om 16:38:45 "No serious discussions" took place between Ron Dennis and Manor, report @SkySportsNewsHQ https://t.co/n2WPf8eojh https://t.co/yX8Ue4yumA reageer retweet
Weet ik niet. Zoiets zit al lange tijd in de pijplijn en dan kun je er veel tijd aan besteden om het pakket optimaal te krijgen. Dus het hoeft niet per se nadelig te zijn.quote:Op maandag 9 januari 2017 13:31 schreef Rossdale het volgende:
Ik kan even niet linken maar op autosport staat een artikel waarbij wordt vermeld dat Honda het size zero concept van de motor laat vallen en het Mercedes concept gaat kopiëren.
McLaren gaat volgend jaar dus ook geen spectaculaire sprong maken als ze weer vanaf 0 moeten beginnen...
Dat denk ik ook. Door het size zero concept heb je een groot voordeel en een groot nadeel. Motor is licht en ultra compact, dus meer ruimte voor koeling, airbox, tank en andere zaken.quote:Op maandag 9 januari 2017 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Weet ik niet. Zoiets zit al lange tijd in de pijplijn en dan kun je er veel tijd aan besteden om het pakket optimaal te krijgen. Dus het hoeft niet per se nadelig te zijn.
Gewoon steekvlammen gebruiken ipv bougiesquote:Op maandag 9 januari 2017 19:54 schreef Fer het volgende:
waaruit steekvlammen het mengsel ontsteken.
Tsja waarom niet, zo werkt het in de ruimtevaart ookquote:Op dinsdag 10 januari 2017 05:44 schreef Geralt het volgende:
[..]
Gewoon steekvlammen gebruiken ipv bougies
Ja Jet Ignition is best lastig vertalen, naar NL.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 05:44 schreef Geralt het volgende:
[..]
Gewoon steekvlammen gebruiken ipv bougies
Wat is daar dan exact het voordeel van? Een leek als ik denk dan, zo'n voorkamer is weer een extra onderdeel dat ruimte in neemt, waarom niet direct door bougie, als die toch nodig is.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 12:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja Jet Ignition is best lastig vertalen, naar NL.
De bougie ontsteekt een mengsel in de voorkamer, wat weer een vlam veroorzaakt die de rest van het mengsel doet ontsteken.
Als het ook maar een beetje voordeel kan geven denken ze er sterk over na om het toe te passenquote:Op dinsdag 10 januari 2017 13:53 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Wat is daar dan exact het voordeel van? Een leek als ik denk dan, zo'n voorkamer is weer een extra onderdeel dat ruimte in neemt, waarom niet direct door bougie, als die toch nodig is.
Ik heb er het een en ander over gelezen, en het is vooral bedoeld om de verbrandingsgraad van de brandstof te verhogen. Door de brandstof 'voor te verwarmen' komt er bij de daadwerkelijke ontbranding meer energie en dus meer power vrij. Een trucje dat zowel de F1 fabrikanten als de LMP1-fabrikanten hebben ontdekt.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 13:53 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Wat is daar dan exact het voordeel van? Een leek als ik denk dan, zo'n voorkamer is weer een extra onderdeel dat ruimte in neemt, waarom niet direct door bougie, als die toch nodig is.
De vlam ontsteekt feller dan een vonk. Waardoor met een armer (zuiniger) mengsel gedraait kan worden.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 13:53 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Wat is daar dan exact het voordeel van? Een leek als ik denk dan, zo'n voorkamer is weer een extra onderdeel dat ruimte in neemt, waarom niet direct door bougie, als die toch nodig is.
Een F1 die beter loopt dan 1:15, wie had dat ooit gedachtquote:Op dinsdag 10 januari 2017 14:39 schreef Fer het volgende:
[..]
De vlam ontsteekt feller dan een vonk. Waardoor met een armer (zuiniger) mengsel gedraait kan worden.
Normaal is 1:14,7 benzine/lucht. Volgas is vaak al rijker, 1:12, minder lucht. Deze motoren draaien juist hoger dan 1:15 Volgas.
Volgens mij is het onmogelijk om net zo efficiënt te worden als een elektromotor.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 14:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb er het een en ander over gelezen, en het is vooral bedoeld om de verbrandingsgraad van de brandstof te verhogen. Door de brandstof 'voor te verwarmen' komt er bij de daadwerkelijke ontbranding meer energie en dus meer power vrij. Een trucje dat zowel de F1 fabrikanten als de LMP1-fabrikanten hebben ontdekt.
Het heeft de thermal efficiency van de motoren enorm verbeterd en men verwacht dat dat alleen nog maar beter wordt. Tot het punt waarop de efficiëntie van een elektromotor gehaald kan worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |