abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 januari 2017 @ 12:06:16 #1
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_167921714


TEAMS en COUREURS:

Mercedes AMG Petronas F1 Team


Mercedes F1 W08 EQ Power+ (Mercedes M08 EQ Power+)

#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas

Red Bull Racing


Red Bull Racing RB13 (Tag Heuer)

#3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen

Scuderia Ferrari


Ferrari SF70H (Ferrari 062)

#5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen

Sahara Force India F1 Team


Force India VJM10 (Mercedes M08 EQ Power+)

#11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon

Williams Martini Racing


Williams FW40 (Mercedes M08 EQ Power+)

#19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll

McLaren Honda Formula 1 Team


McLaren MCL32 (Honda RA617H)

#14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne

Scuderia Toro Rosso


Toro Rosso (Renault R.E.17)

#55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat

Haas F1 Team


Haas VF-17 (Ferrari 062)

#8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen

Renault Sport Formula One Team


Renault R.S.17 (Renault R.E.17)

#27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer

Sauber F1 Team


Sauber C36 (Ferrari 061)

#9 Marcus Ericsson en #94 Pascal Wehrlein

KALENDER 2017:


Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
- Regulations pagina van FIA

F1 nieuws portals:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere autosport gerelateerde topics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wijzigingen 2017 uitgelegd



[ Bericht 36% gewijzigd door Nattekat op 29-03-2017 13:34:41 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 6 januari 2017 @ 12:06:32 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_167921724
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 6 januari 2017 @ 12:07:51 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167921753
Erg jammer.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 januari 2017 @ 12:10:26 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167921808
Maar het zat er een beetje aan te komen doordat Sauber in Brazilië Manor in het constructeurskampioenschap voorbij stak en Manor hierdoor veel prijzengeld misloopt
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 6 januari 2017 @ 12:11:55 #5
67174 Dos37
Come on Twente
pi_167921848
Ik vind het ook jammer, hopelijk neemt iemand de boel over. 20 rijders vind ik eigenlijk te weinig. Ook al doen er altijd een aantal voor spek en bonen mee.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 januari 2017 @ 12:12:15 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_167921858
Balen... had ook veel liever Manor dan Sauber gezien :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_167921881
Indd, ze waren afgelopen jaar als achterhoede team juist zo goed bezig. Hopelijk weet iemand of iets het team nog te redden. Eindelijk weer 24 autos op de grid en dan dit. -O-
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 januari 2017 @ 12:14:26 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167921912
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 12:11 schreef Dos37 het volgende:
Ik vind het ook jammer, hopelijk neemt iemand de boel over. 20 rijders vind ik eigenlijk te weinig. Ook al doen er altijd een aantal voor spek en bonen mee.
klopt. Het komt ook mede door het huidige verdienmodel dat een team als Manor het niet gaat redden
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 6 januari 2017 @ 12:26:41 #9
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_167922167
Het zou ontzettend jammer zijn... gun Manor het zo veel meer dan Sauber :r

Maargoed, dat zou wel betekenen dat er ook goed nieuws te melden valt: Alle stoeltjes zijn vergeven, dus volgend jaar GEEN Gutierrez op de grid *O* _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 6 januari 2017 @ 12:26:41 #10
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_167922168
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 12:13 schreef Meike26 het volgende:
Indd, ze waren afgelopen jaar als achterhoede team juist zo goed bezig. Hopelijk weet iemand of iets het team nog te redden. Eindelijk weer 24 autos op de grid en dan dit. -O-
Hoe kom je aan 24? Het afgelopen jaar hadden we toch maar 22 auto's op de grid of tel ik nu mis?
pi_167922538
Je hebt gelijk.. ik weet ook niet waar ik dat vandaan heb.. maar al met al.. toch zonde als Manor verwijnt.
pi_167922568
Ik zat ook al met mn brakke hoofd van huh 24 er waren er maar 22 toch?! :@ :@

Maar ik wist het niet zeker. Vanwege dat eerder genoemde brakke hoofd.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167922881
Hopelijk koopt bijv. Carlos Slim de boel op
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_167923040
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
Maar het zat er een beetje aan te komen doordat Sauber in Brazilië Manor in het constructeurskampioenschap voorbij stak en Manor hierdoor veel prijzengeld misloopt
Voor 2017 slechts 11 miljoen o.i.d. Dat is namelijk het prijzengeld voor de 10de plek in het kampioenschap. Voor de jaren er na nog eens ruim 40 miljoen meer als ze geen 10de worden in 2017. Dat is het geld dat je krijgt voor de beste 10 teams over 2 jaar binnen 3 jaar.

Die 40 miljoen krijgen ze nog wel in 2017 (als ze blijven bestaan), aangezien Haas daar nog niet in aanmerking voor komt. Pas in 2018 maakt Haas hier aanspraak op omdat ze dan 2 jaar meedoen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_167923160
Jammer -O-
Ja doei.
  Moderator vrijdag 6 januari 2017 @ 13:17:09 #16
446930 crew  ESF1Gamer
pi_167923186
Jammer

Ik vond Manor het nieuwe Minardi. Vaak achterin te vinden en verder sympathieke team.

Kan Boekhoorn het niet kopen om Giedo in F1 te laten rijden (Sorry, gekke gedachtekronkel van me)
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_167923282
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:03 schreef Beach het volgende:
Hopelijk koopt bijv. Carlos Slim de boel op
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is een andere (halve) Mexicaan in gesprek. Tavo Hellmund, de man achter de GP's in Austin en Mexico.
Ook worden Greame Lowdon met wat Indonesische backers (KFC Indonesia?) genoemd en zou Ron Dennis met Chinese investeerders in gesprek zijn voor een overname.

Hopen dat een van deze initiatieven door gaat.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 januari 2017 @ 13:28:53 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167923407
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:10 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Voor 2017 slechts 11 miljoen o.i.d. Dat is namelijk het prijzengeld voor de 10de plek in het kampioenschap. Voor de jaren er na nog eens ruim 40 miljoen meer als ze geen 10de worden in 2017. Dat is het geld dat je krijgt voor de beste 10 teams over 2 jaar binnen 3 jaar.

Die 40 miljoen krijgen ze nog wel in 2017 (als ze blijven bestaan), aangezien Haas daar nog niet in aanmerking voor komt. Pas in 2018 maakt Haas hier aanspraak op omdat ze dan 2 jaar meedoen.
klopt, maar dat zal bij de potentiële investeerders al wel meewegen bij het nemen van beslissingen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 6 januari 2017 @ 16:48:24 #19
131800 Tarado
capô de fusca
pi_167928094
Manor verkiezen boven Sauber begrijp ik niet zo goed al gun ik dit Manor ook niet, wie weet komt er nog een redder
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 januari 2017 @ 16:52:00 #20
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_167928167
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 16:48 schreef Tarado het volgende:
Manor verkiezen boven Sauber begrijp ik niet zo goed al gun ik dit Manor ook niet, wie weet komt er nog een redder
Het enige wat Sauber nog heeft van die mooie historie is de naam. Dan liever een team als Manor.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 6 januari 2017 @ 16:57:09 #21
131800 Tarado
capô de fusca
pi_167928308
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 16:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het enige wat Sauber nog heeft van die mooie historie is de naam. Dan liever een team als Manor.
we hoeven het ook niet eens te zijn :)

  vrijdag 6 januari 2017 @ 19:30:44 #22
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_167931437
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 16:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het enige wat Sauber nog heeft van die mooie historie is de naam. Dan liever een team als Manor.
dat zeg je alleen maar omdat je een hekel hebt gekregen aan Kalterborn en haar wanbeleid, met als toppunt de manier hoe ze met Giedo en zijn contract is omgegaan. Was dat laatste niet gebeurt, dan was je mening over het team al een stuk milder...
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 7 januari 2017 @ 00:37:05 #23
408813 crew  trein2000
pi_167940891
Geruchten over een mogelijk bod van Ron Dennis doen voorzichtig de ronde.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_167941644
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:10 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Voor 2017 slechts 11 miljoen o.i.d. Dat is namelijk het prijzengeld voor de 10de plek in het kampioenschap. Voor de jaren er na nog eens ruim 40 miljoen meer als ze geen 10de worden in 2017. Dat is het geld dat je krijgt voor de beste 10 teams over 2 jaar binnen 3 jaar.

Die 40 miljoen krijgen ze nog wel in 2017 (als ze blijven bestaan), aangezien Haas daar nog niet in aanmerking voor komt. Pas in 2018 maakt Haas hier aanspraak op omdat ze dan 2 jaar meedoen.
dus nu gaan ze onder terwijl ze nog recht hebben op 40 mil, die ze nu zouden kunnen redden?
pi_167942260
Zuur voor Nasr, doordat hij 9de werd in brazilie kan hij nu zelf waarschijnlijk niet rijden komend seizoen
pi_167943312
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 01:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dus nu gaan ze onder terwijl ze nog recht hebben op 40 mil, die ze nu zouden kunnen redden?
Ja. Alleen wordt het geld in termijnen het komende jaar uitgekeerd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 7 januari 2017 @ 09:44:28 #27
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_167944112
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:22 schreef sasquatsch het volgende:

[..]
*knip*
en zou Ron Dennis met Chinese investeerders in gesprek zijn voor een overname.

Hopen dat een van deze initiatieven door gaat.
SkySportsF1 twitterde op vrijdag 06-01-2017 om 16:38:45 "No serious discussions" took place between Ron Dennis and Manor, report @SkySportsNewsHQ https://t.co/n2WPf8eojh https://t.co/yX8Ue4yumA reageer retweet
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 7 januari 2017 @ 10:59:16 #28
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_167944948
Als er één schaap over de dam is...
Na Sauber heeft nu ook Force India een officieel account op Reddit.
  maandag 9 januari 2017 @ 13:31:21 #29
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_168002237
Ik kan even niet linken maar op autosport staat een artikel waarbij wordt vermeld dat Honda het size zero concept van de motor laat vallen en het Mercedes concept gaat kopiëren.

McLaren gaat volgend jaar dus ook geen spectaculaire sprong maken als ze weer vanaf 0 moeten beginnen...
Please sir. When moon? When Mustang?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 januari 2017 @ 13:35:53 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168002338
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:31 schreef Rossdale het volgende:
Ik kan even niet linken maar op autosport staat een artikel waarbij wordt vermeld dat Honda het size zero concept van de motor laat vallen en het Mercedes concept gaat kopiëren.

McLaren gaat volgend jaar dus ook geen spectaculaire sprong maken als ze weer vanaf 0 moeten beginnen...
Weet ik niet. Zoiets zit al lange tijd in de pijplijn en dan kun je er veel tijd aan besteden om het pakket optimaal te krijgen. Dus het hoeft niet per se nadelig te zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168002685
Ik hoop niet dat ze dan vanaf 0 moeten beginnen want dat zou ook niet zoveel goeds betekenen voor Renault, die ook met een nieuw concept voor hun motor komt.

http://nl.motorsport.com/(...)tor-voor-2017-847771
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 9 januari 2017 @ 13:58:40 #32
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_168002848
Zowel Honda als Renault hebben alleen data van de testbank en Mercedes heeft enorm veel data van 3 jaar performance op de baan.

In dat opzicht beginnen ze dan toch zeker met een achterstand en vrees ik wederom voor een Mercedes dominatie komend seizoen
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_168008251
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Weet ik niet. Zoiets zit al lange tijd in de pijplijn en dan kun je er veel tijd aan besteden om het pakket optimaal te krijgen. Dus het hoeft niet per se nadelig te zijn.
Dat denk ik ook. Door het size zero concept heb je een groot voordeel en een groot nadeel. Motor is licht en ultra compact, dus meer ruimte voor koeling, airbox, tank en andere zaken.
Maar door dat compacte formaat lever je denk ik automatisch in op betrouwbaarheid en duurzaamheid van onderdelen. Alles moet licht, klein en compact mogelijk + het zit allemaal op de millimeter op elkaar. Sky heeft daar wel eens een foto van gepost. Bij een wat conventionelere benadering leveren ze wel wat gewicht en ruimte in, maar moet de motor hopelijk ook wat betrouwbaarder/duurzamer worden.
pi_168008520
Probleem met de Honda was vooral dat ze door de kleine compressor het ERS systeem niet genoeg konden opladen en dus op lange rechte stukken vermogen tekort kwamen.
Door van het size zero concept af te stappen hebben ze dit probleem niet meer en zouden ze dus (in theorie) mee moeten kunnen doen om de bovenste plaatsen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_168011569
http://nl.motorsport.com/(...)n-compressor-864032/

Meer van hetzelfde, maar dit artikel is een beetje lost in translation. Geloof een Italiaan, die een Engels artikel sxhrijft, wat vervolgens vertaald naar Nederlands wordt.

Probleem waa inderdaad voor het size zero concept de compressor een rare lange vorm heeft gekregen om tussen de banken van V te passen. In 2015 dramatisch voor de betrouwbaarheid, werd veel te heet en in 2016 bleek ook dat ze met dit concept tegen beperkingen aanliepen, kwa hoeveelheid energie uit de uitlaat teruggewonnen kon worden.

En die turbulent jet ignition van Mahle/Ferrari gaat vooral over een bijzonder ontstekingsssysteem met voorkamer, waaruit steekvlammen het mengsel ontsteken.

[ Bericht 40% gewijzigd door Fer op 09-01-2017 19:59:05 ]
.
pi_168020718
Vergeet ook niet dat het tokensysteem is afgeschaft dus zowel honda als renault kunnen nu ongelimiteerd doorontwikkelen
pi_168022004
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:54 schreef Fer het volgende:
waaruit steekvlammen het mengsel ontsteken.
Gewoon steekvlammen gebruiken ipv bougies _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 10 januari 2017 @ 09:14:00 #38
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_168023356
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 05:44 schreef Geralt het volgende:

[..]

Gewoon steekvlammen gebruiken ipv bougies _O_
Tsja waarom niet, zo werkt het in de ruimtevaart ook
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 10 januari 2017 @ 10:38:25 #39
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_168024575
Gutierrez rijdt volgend seizoen in de Formule E _O_

Bye bye esteban, and stay out! *O*
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_168024734
Waarschijnlijk in plaats van Massa, die een Formule E deal heeft afgezegd om nog een jaar F1 te doen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 10 januari 2017 @ 11:12:12 #41
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_168025105
Zou best kunnen inderdaad :Y
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_168025875
Lowe weg bij Mercedes.

http://www.skysports.com/(...)s-for-2017-f1-season

Nu is het nog wachten op de bekendmaking van Bottas, Massa en Wehrlein.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_168026154
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 05:44 schreef Geralt het volgende:

[..]

Gewoon steekvlammen gebruiken ipv bougies _O_
Ja Jet Ignition is best lastig vertalen, naar NL.

De bougie ontsteekt een mengsel in de voorkamer, wat weer een vlam veroorzaakt die de rest van het mengsel doet ontsteken.
.
pi_168027926
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 12:17 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja Jet Ignition is best lastig vertalen, naar NL.

De bougie ontsteekt een mengsel in de voorkamer, wat weer een vlam veroorzaakt die de rest van het mengsel doet ontsteken.
Wat is daar dan exact het voordeel van? Een leek als ik denk dan, zo'n voorkamer is weer een extra onderdeel dat ruimte in neemt, waarom niet direct door bougie, als die toch nodig is.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 januari 2017 @ 13:55:59 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168027989
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:53 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Wat is daar dan exact het voordeel van? Een leek als ik denk dan, zo'n voorkamer is weer een extra onderdeel dat ruimte in neemt, waarom niet direct door bougie, als die toch nodig is.
Als het ook maar een beetje voordeel kan geven denken ze er sterk over na om het toe te passen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:02:53 #46
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168028161
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:53 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Wat is daar dan exact het voordeel van? Een leek als ik denk dan, zo'n voorkamer is weer een extra onderdeel dat ruimte in neemt, waarom niet direct door bougie, als die toch nodig is.
Ik heb er het een en ander over gelezen, en het is vooral bedoeld om de verbrandingsgraad van de brandstof te verhogen. Door de brandstof 'voor te verwarmen' komt er bij de daadwerkelijke ontbranding meer energie en dus meer power vrij. Een trucje dat zowel de F1 fabrikanten als de LMP1-fabrikanten hebben ontdekt.

Het heeft de thermal efficiency van de motoren enorm verbeterd en men verwacht dat dat alleen nog maar beter wordt. Tot het punt waarop de efficiëntie van een elektromotor gehaald kan worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:30:42 #47
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_168028785
Een soort afterburner dus, alleen dan niet in de uitlaat maar voor de verbrandingskamer.

Een preburner, zoals dat ook in de ruimtevaart gebruikt wordt. Werkt erg goed bij vaste brandstoffen. Blijkbaar vinden ze ook performanceverbetering bij normale vloeibare brandstoffen.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_168028948
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:53 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Wat is daar dan exact het voordeel van? Een leek als ik denk dan, zo'n voorkamer is weer een extra onderdeel dat ruimte in neemt, waarom niet direct door bougie, als die toch nodig is.
De vlam ontsteekt feller dan een vonk. Waardoor met een armer (zuiniger) mengsel gedraait kan worden.

Normaal is 1:14,7 benzine/lucht. Volgas is vaak al rijker, 1:12, minder lucht. Deze motoren draaien juist hoger dan 1:15 Volgas.
.
pi_168029081
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:39 schreef Fer het volgende:

[..]

De vlam ontsteekt feller dan een vonk. Waardoor met een armer (zuiniger) mengsel gedraait kan worden.

Normaal is 1:14,7 benzine/lucht. Volgas is vaak al rijker, 1:12, minder lucht. Deze motoren draaien juist hoger dan 1:15 Volgas.
Een F1 die beter loopt dan 1:15, wie had dat ooit gedacht :D

Nee, serieus, duidelijk verhaal zo ^O^
pi_168029586
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik heb er het een en ander over gelezen, en het is vooral bedoeld om de verbrandingsgraad van de brandstof te verhogen. Door de brandstof 'voor te verwarmen' komt er bij de daadwerkelijke ontbranding meer energie en dus meer power vrij. Een trucje dat zowel de F1 fabrikanten als de LMP1-fabrikanten hebben ontdekt.

Het heeft de thermal efficiency van de motoren enorm verbeterd en men verwacht dat dat alleen nog maar beter wordt. Tot het punt waarop de efficiëntie van een elektromotor gehaald kan worden.
Volgens mij is het onmogelijk om net zo efficiënt te worden als een elektromotor.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')