abonnement Unibet Coolblue
pi_167919695
131108_50937_Dakar.jpg

Jaja, de Dakar 2017 is alweer begonnen.

Wanneer:
2 januari - 16 januari

Waar:
Door Argentini en Bolivia en Paraguay

Parcours 2017:
:D
Uitzendschema:

RTL 7:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes:
Startlijst
Officile Dakar website
dakartrucks.nl
Rallymaniacs
Tussentijdse resultaten
Website met updates door Hans Stacey zelf
Site met veel foto's

Twitteraccounts met veel nieuws:
Mark Bremer
DakarGids
Lars ten Harkel
Natascha Kayser
Alex Miedema
RallyRaidNieuws
RTL GP
Marcel Vermeij

Facebookpages die je wilt liken:
Dakar de Rooy
Dakartrucks
Hamer Dakar
Hans Stacey
Trucksport
VeKa Racing

Gave filmpjes 2015:
Mag worden aangevuld uiteraard :7
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 januari 2017 @ 10:44:54 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167919969
RTLGP twitterde op vrijdag 06-01-2017 om 10:00:50 Tijdstraf voor Joan Barreda van 1 uur; verliest koppositie in algemeen klassement https://t.co/5bzyA6A7rE #rtlgp #Dakar2017 reageer retweet
Ook Paulo Goncales en Michael Metge hebben deze straf gekregen na een niet toegestane tankstop.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_167920023
Sainz: exit
Price: exit
Dollevoet: exit
Schoorbergh: exit

-O-

Maar de machtige Pandakar schijnt wel nog steeds te rijden na heel veel pech...

samuele_panzeri twitterde op vrijdag 06-01-2017 om 09:45:10 Vedo la #PanDakar fino al WP6, segnata sulla lista di partenza per la stage 5… Forza Pandino ❤️🇮🇹 @OrobicaRaid fateci sapere 🙏🏻 reageer retweet
*O* *O*

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 januari 2017 @ 10:47:49 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167920027
Ronald Ter Beek vanwege technische problemen aan zijn motor uit de rally.

Tim en Tom hebben elf uur tijdstraf gekregen. Richard de Groot kreeg dezelfde straf, evenals Artus Ardavichus.

De Fransman Gerard Tramoni heeft maar liefst 80 uur aan de broek gekregen :') _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_167920106
Kut regeltjes allemaal :r gewoon gassen, snelste wint.
pi_167920143
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
De Fransman Gerard Tramoni heeft maar liefst 80 uur aan de broek gekregen :') _O-
Vast gestraft omdat hij zich zeker niet chauvinistisch genoeg gedroeg. :+
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_167920193
Is er al een 2-pixelfilmpje van Sainz ergens? :o
Ja doei.
pi_167920265
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 10:55 schreef motorbloempje het volgende:
Is er al een 2-pixelfilmpje van Sainz ergens? :o
Hier zijn twee aardappelpixels:

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_167920318
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 10:57 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Hier zijn twee aardappelpixels:

Godver, die toeschouwers :') wie gaat er dan ook in een buitenbocht staan _O- :')
Ja doei.
pi_167920468
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Godver, die toeschouwers :') wie gaat er dan ook in een buitenbocht staan _O- :')
Ze hebben enkel Group-B VHS tapes daar en denken dat het zo hoort. :')
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_167920550
Overigens nog een dagboekje van team Kamaz van etappe 3, ze schrijven altijd wel aardige stukjes.

http://www.kamazmaster.ru(...)tap-ralli-dakar-2017

quote:
4 January, Tucuman

The leg Tucuman-Jujuy became first off-road test for contestants of the Dakar Rally. The special with length of 199 km consisted of two separate parts, divided by 300-km neutralization area. The route was laid in the foothills of Andes and was much more interesting than the yesterday’s route for drivers and for co-drivers. The second part of the distance went on the height of more than 3800 meters among picturesque mountains and canyons, across dried-up river beds and along narrow mountain roads. The sportsmen could also see San Martin in the hazy air.

Eduard Nikolaev had the best time on the finish of the first SS (75 km). Only seconds separated him from Martin Kolomy (TATRA) and Ton Van Genugten (IVECO). An unexpectedly big gap had Gerard De Rooy (+31:40). On the bivouac the Dutchman explained that he had two wheel punctures, and due to the problems with the pumping system, they had to change the wheels twice.

In general, the day was full of adventures for most of the sportsmen. Dmitry Sotnikov’s crew faced with the breakage of the rear shock absorber.

The track was full of holes. As Eduard Nikolaev said “it was like our native Astrakhan, but with fesh-fesh”.

“We had to do very dangerous overdriving, by miracle we passed cars without hitting them, - told Eduad Nikolaev after the finish. – During the second part we drove in the highlands. Vehicles and people felt it immediately. But this year we prepared our engines for heights and there are improvements. Apart from that, the second part of the route was fast and curvy. We did relayout for weight distribution improvement, for example, we changed layout of spare wheels and it helped us a lot”.

Bad luck still follows the crew of Airat Mardeev. The guys started quite well. After start they overran three trucks, but at the moment they got into dust and fell in the wheel track. According to Airat, this moment their windscreen was covered with cloud of dust. In order to avoid an accident due to zero visibility the pilot decided to stop and wait until the dust clears away: “I only stopped, we even were not stuck. But I couldn’t start again. We had to pull it on tow. Mathias Behringer helped us. Thank him very much! But unfortunately we lost 11 minutes.”

The crew of Airat Mardeev got into the crowd of cars and trucks searching for the navigation point on the 20th km. They had to overrun stuck cars. A lot of dried-up river beds had only one way out and they were occupied by a stuck truck or a car.

Robert Amatych, the co-pilot of Anton Shibalov (No515) told us about the very control point: “A lot of crews found it quite quickly but they left prints for those who came later. WPC – it is a new kind of control point that “opens” in the radius of 300 meters (the signal about taking this point is shown on the organizator’s navigation equipment installed in the cab – author’s note). And when you drive on impassibility and this point is left aside, the GPS arrow used to show the direction towards it. This year there is no such an option, it was made to complicate the work of co-pilots. We lost there approximately 7-10 min” Earlier the crew of Anton Shibalov had to change the wheel. It took them additional 12 minutes.

The Renault Team has its first losses. First Gert Huzink didn’t toe the starting line. Yesterday his truck hit the race car just before the finish. The broken cab and steering problems, that he seems to have after the accident, didn’t allow him to continue the race. When the press-release was written, Martin Van Den Brink on the bonnet Renault hadn’t finished yet. Dmitry Sotnikov, who followed him for a long time, thought that he had engine problems: “First black smoke went out from mufflers, then the smoke became white. It means that there are engine problems: the hole in the lining and the water goes to cylinders, or the breakdown in the valve and there is no fuel burning in some cylinder and unburnt fuel goes out.”

After three days of the race the crew of Eduard Nikolaev leads the general classification of the truck category. Dmitry Sotnikov takes the 6th position (+00:11:12). Anton Shibalov is on the 10th place (+00:11:12). Airat Mardeev is the 14th (+00:35:02).

Other Russian crews participating in the Dakar continue their performance. Today the bike-riders Aleksandr Ivanyutin (No60), Anastasiya Nifontova (No59), the quad-rider Sergey Karyakin (No254) and car driver Sergey Shikhotarov (No380) reached successfully the finish line.

The winner of the first stage of the UTV category and the long-time leader of the second stage Ravil Maganov (No 378, Polaris), unfortunately faced with bad luck yesterday: his gearbox and reduction unit were broken. The crew reached the bivouac on tow. The whole night the mechanics spent in repairing the buggy, and fortunately they managed to finish the works by morning. They had to start later than the planned time and therefore the crew of Maganov was still on the route at midnight local time. Dakar is always a challenge for a novice. And Ravil’s courage and persistency are worthy of respect.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_167920562
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:10 schreef Patrice_Consigny het volgende:
ze schrijven altijd wel aardige stukjes.
Nou... Engels is niet echt hun sterkste kant :D
Ja doei.
pi_167920622
quote:
15s.gif Op donderdag 5 januari 2017 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
Snif ;(
RTLRally twitterde op donderdag 05-01-2017 om 22:51:06 Exit Ebert Dollevoet: Helaas is de droom geen werkelijkheid geworden voor dit team,kapotte wagen niet te repareren @rtlgp @dollevoet reageer retweet
Echt zonde! Al dat geld wat in die auto is gestoken had hij beter in een bestaand model kunnen steken. Was de kans op een finish een stuk groter geweest.
pi_167920628
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
Ronald Ter Beek vanwege technische problemen aan zijn motor uit de rally.

Tim en Tom hebben elf uur tijdstraf gekregen. Richard de Groot kreeg dezelfde straf, evenals Artus Ardavichus.

De Fransman Gerard Tramoni heeft maar liefst 80 uur aan de broek gekregen :') _O-
Vond al dat Richard opvallend vroeg binnen was, duinen overgeslagen dus gok ik?

Om 16:22 gaan de trucks los. Liveblog.
pi_167920652
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nou... Engels is niet echt hun sterkste kant :D
Het wordt elk jaar beter. :+
Maar het zijn tenminste geen droge opsommingen, ze schetsen wel een leuk beeld over Dakar, zichzelf en ook over hun concurrenten.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_167920660
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:13 schreef Impry het volgende:

[..]

Echt zonde! Al dat geld wat in die auto is gestoken had hij beter in een bestaand model kunnen steken. Was de kans op een finish een stuk groter geweest.
Mijn gedachte. Die 'Volvo' is erg leuk voor het NK Offroad, maar als hij Dakar eens uit wil rijden kan hij volgend jaar beter een HiLux of zo huren/kopen.
pi_167920683
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:14 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Het wordt elk jaar beter. :+
Maar het zijn tenminste geen droge opsommingen, ze schetsen wel een leuk beeld en ook over hun concurrenten.
Ik zie zoveel teams hiermee de mist in gaan dat ik geneigd ben om ze allemaal te mailen en te zeggen 'hoi, ik doe jullie engelse communicatie wel. Maak een eerste opzet en ik fix het wel' 8-) En Nederlanders kunnen het gewoon in het Nederlands aanleveren :P
Ja doei.
pi_167920693
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:15 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Mijn gedachte. Die 'Volvo' is erg leuk voor het NK Offroad, maar als hij Dakar eens uit wil rijden kan hij volgend jaar beter een HiLux of zo huren/kopen.
Of gewoon een Bowler, je gaat daar de Dakar niet mee winnen maar wel mee uitrijden.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_167920768
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik zie zoveel teams hiermee de mist in gaan dat ik geneigd ben om ze allemaal te mailen en te zeggen 'hoi, ik doe jullie engelse communicatie wel. Maak een eerste opzet en ik fix het wel' 8-) En Nederlanders kunnen het gewoon in het Nederlands aanleveren :P
Wat let je? Als je de tijd hebt. Leuke bijverdienste ;)
pi_167920968
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik zie zoveel teams hiermee de mist in gaan dat ik geneigd ben om ze allemaal te mailen en te zeggen 'hoi, ik doe jullie engelse communicatie wel. Maak een eerste opzet en ik fix het wel' 8-) En Nederlanders kunnen het gewoon in het Nederlands aanleveren :P
Al gedaan (twee jaar terug), maar ze vonden het prima zo, het was leesbaar en authentiek. :+

Maar op zich vind ik stukjes van de Nederlanders vanuit een ander perspectief en dan ook niet als pers maar als mede-deelnemer ook wel leuk.

Op RTL7 zijn het altijd de grote boze Russen maar die beren zelf hebben in hun videodagboek toch wel respect en aandacht voor de Nederlanders, meer dan RTL7 andersom.



[ Bericht 0% gewijzigd door Patrice_Consigny op 06-01-2017 11:40:36 ]
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 6 januari 2017 @ 11:41:32 #21
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167921241
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:27 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Op RTL7 zijn het altijd de grote boze Russen maar die beren zelf hebben in hun videodagboek toch wel respect en aandacht voor de Nederlanders, maar dan RTL7 andersom.

Hee dat ziet er op zich best goed uit wel. Maar zijn ze daar niet zo van de interviews of zo? RTL mag ook best eens een interviewtje met Sotnikov of Nikolaev doen als die weer eens winnen of bovenaan staan. RTL zal toch zelf ook wel correspondenten in Moskou hebben waarvan ze er eentje een paar dagen naar Dakar kunnen sturen.

Of jah, naar waar de Dakar rally WEL is dan :')
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_167921430
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hee dat ziet er op zich best goed uit wel. Maar zijn ze daar niet zo van de interviews of zo?
Helaas alleen met andere Russisch sprekende rijders, zoals die motorrijdster verderop in het filmpje.
Ach ja RTL7 heeft sowieso al jaren een scheve verdeling van zendtijd, ik verbaas me er soms over dat ze de Kamazen berhaupt laten zien.

Bij de auto's hetzelfde: 10min lang interviews met Nederlanders die achterop liggen en dan worden de leiders in het klassement in 10 seconden tijd even snel opgelezen voordat we weer verder gaan met een interview met een Nederlander.

Op zich begrijp ik de aandacht voor de Nederlanders wel maar Eurosport heeft de Franse uitzending en daar is het chauvinisme ten opzichte van Franse rijders toch meer in evenwicht qua zendtijd met de leiders.

Maar wellicht ben ik nu wel te kritisch.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_167921554
Ik vond Eurosport juist ook altijd wat tegenvallen -O- maar dat hele RTL7 gebeuren vind ik ook niets :')

Ik volg het wel gewoon online :)
Ja doei.
pi_167921604
Eurosport is meer een droge opsomming, maar tenminste wel veel actiebeelden.

De gulden middenweg, die moet nog gevonden worden.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 6 januari 2017 @ 12:06:46 #25
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167921728
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 12:00 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Eurosport is meer een droge opsomming, maar tenminste wel veel actiebeelden.

De gulden middenweg, die moet nog gevonden worden.
Ja. Maar n ding is zeker, daar hoort geen Reigerpropaganda in.
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')