abonnement Unibet Coolblue
pi_167994673
VVD 26 staat nu lager in de peilingen maar zal nog wat strategische zetels weten te winnen
PVV 28 maakt niet de hoge peilingen waar maar de zucht naar verandering is nu zo groot, mede door Trump en Brexit, dat ze wel hoger scoren dan ooit
CDA 16 wint iets maar beste tijd wel gehad
D66 13 om en nabij hetzelfde, pro-Europa koers zal niet veel nieuwe kiezers trekken
GroenLinks 12 wint stevig maar maakt net niet de hoge peilingen waar
50+ 9 idem als GroenLinks, wegens strategisch toch op VVD of PVV stemmen
PvdA 15 tja wat moeten we hier nog van zeggen... wegens strategische redenen toch iets hoger dan ze in de peilingen scoren
SP 16 om en nabij hetzelfde
CU 6 idem
SGP 3 idem
PvdD 4 wint licht (maar toch verdubbeling)
Denk 1 weet net genoeg Turken te overtuigen voor een zetel
VNL 1 weet net genoeg PVV'ers te overtuigen voor een zetel

[ Bericht 71% gewijzigd door Angry_Bird op 09-01-2017 00:10:49 ]
pi_167996067
PVV 32
VVD 26
CDA 19
D66 15
SP 15
GL 12
PVDA 10
50Plus 7
Christenunie 5
SGP 3
PVDD 3
Denk 2
VNL 1
pi_167999792
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:06 schreef Ryon het volgende:
O ja, een toelichting is natuurlijk wel een goed idee en leuker om te lezen dan alleen wat cijfertjes. Ik edit mijn post even.
Niet meer aan toegekomen?
  maandag 9 januari 2017 @ 12:21:03 #29
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_168000376
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:43 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Niet meer aan toegekomen?
Nee, kwam helaas iets tussen en toen was de edit mogelijkheid al pleitte.. Ik begin wel even opnieuw.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 9 januari 2017 @ 12:38:59 #30
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_168000673
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 10:48 schreef Ryon het volgende:
VVD 30
PVV 25
D66 15
CDA 18
SP 13
PvdA 25
GL 10
50+ 5
CU 2
SGP 2
PvdD 4
Denk 1
Toelichting:

VVD wint met 30 zetels want inspirerend leiderschap van de beste minister-president sinds de WOII. Een grote overwinning als in 2012 is vanwege de verschuivingen in de economie en de maatschappij ondenkbaar.

PVV op 25. Zij gaan sowieso winnen maar de piek die zij nu hebben in de peilingen zullen ze moeten inleveren. Er zal een felle strijd losbarsten tussen Wilders - Asscher en - Rutte. Een aantal kiezers die nu nog op de PVV willen stemmen zullen op het laatste moment toch voor Asscher en Rutte gaan. Zeker als beide partijen tijdens de debatten flink zullen toegeven op sociale en immigratiethema's.

PvdA op 25. De comeback kid. Asscher weet zich dankzij sterke positionering tijdens de debatten als de leider van het linkse blok te presenteren.De enige die een geloofwaardig weerwoord heeft op Wilders Heel veel kiezers zullen met tegenzin op de PvdA stemmen maar het alternatief (de PVV) nog veel erger vinden.. Zetels zullen voornamelijk van D66 en GroenLinks komen (die nu relatief goed in de peilingen staan). De PvdA zal in vergelijking met 2012 wel moeten inleveren.

CDA op 18. De campagne van Buma is nu nog flink aan het kwakkelen. Het CDA heeft echter sterke oppositie gevoerd en de kans bestaat dat zij de komende twee maanden daar de vruchten van weten te plukken. Ze gokken op "degelijkheid" en "samenleven" en het zou zo maar kunnen zijn dat de combinatie Omtzigt en Buma een relatief grote groep mensen naar het politieke midden weet te trekken.

D66 op 16. D66 gaat sowieso winnen. Maar de winst zal beperkt worden door de sterke concurrentie op links van zowel de terugkomende PvdA als GroenLinks. Dit met name doordat Pechtold de kiezer onvoldoende weet te overtuigen van zijn linkse leiderschap. Het Klaver - Asscher effect zal op links voor meer opschudding zorgen.

SP op 13. Ja, de SP op verlies. Dit doordat de PvdA sterk terugkomt en Emiel Roemer het wederom moet afleggen. Het rommelt binnen de partij en het wantrouwen richting de leider zal gevolgen hebben voor het electoraat.

GroenLinks op 10. Het Klavereffect zal GroenLinks een flinke zetelwinst brengen en weer op oud-niveau doen herstellen. De echt grote winst blijft uit. Wanneer Klaver en Asscher de degens zullen kruizen zal Asscher toch als de sterkere leider naar voren komen. De strategie van Klaver en Asscher is om zich af te zetten tegen Wilders. Klaver zal dit minder geloofwaardig kunnen doen en uiteindelijk zijn verwachtingen moeten temperen.

50+ op vijf. Helaas. Bejaard en boos Nederland heeft ook een stem en daar zal deze partij van genieten.

CU en SGP op 2. Klein christelijk blijft klein christelijk.

PvdD op vier. Deze partij zal profiteren van zowel proteststemmen als van de belangstelling voor duurzaamheid (deels door Klaver aangewakkerd). Dat Ewald Engelen verkiesbaar is (nummer acht) zal zowel economen als filosofen in vervoering brengen. Alleen maar winst op dat gebied.

Denk op 1. Niet de volledige achterban zal de moeite nemen om naar de stembus te gaan maar één zetel zal er toch wel inzitten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_168002482
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:05 schreef Reya het volgende:
Ik wacht nog op de voorspelling van Monolith, dan weet ik in ieder geval op welke lijn ik niet moet gaan zitten.
FvD 150

klaar.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 9 januari 2017 @ 13:45:01 #32
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_168002539
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

FvD 150

klaar.
Ik voorspel een score van -150, alhoewel -148 ook nog tot de opties behoort.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_168002592
quote:
10s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik voorspel een score van -150, alhoewel -148 ook nog tot de opties behoort.
Eerder een score van 0, 1 of 2 als ik het systeem uit de OP goed begrijp.
  maandag 9 januari 2017 @ 13:47:55 #34
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_168002615
quote:
6s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:46 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Eerder een score van 0, 1 of 2 als ik het systeem uit de OP goed begrijp.
Nee. Stel dat Baudet één zetel haalt, dan zit Mono voor FvD op 149 minpunten. Maar aangezien hij alle andere partijen op 0 peilt, zit hij er bij die partijen natuurlijk ook alle behaalde zetels (149 in totaal) naast.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_168002963
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee. Stel dat Baudet één zetel haalt, dan zit Mono voor FvD op 149 minpunten. Maar aangezien hij alle andere partijen op 0 peilt, zit hij er bij die partijen natuurlijk ook alle behaalde zetels (149 in totaal) naast.
Met een "startkapitaal van 150" is de eindscore dan dus toch gewoon 1 juf?
  maandag 9 januari 2017 @ 14:09:22 #36
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_168003022
quote:
6s.gif Op maandag 9 januari 2017 14:04 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Met een "startkapitaal van 150" is de eindscore dan dus toch gewoon 1 juf?
Nee, want 150 - 149 (fout bij FvD) - 149 (fout bij de andere partijen samen) = -148.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_168003044
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 14:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, want 150 - 149 (fout bij FvD) - 149 (fout bij de andere partijen samen) = -148.
Ah, de partijen die je niet noemt maar wel de TK bereiken tellen ook mee. Wel zo fair inderdaad, want er zijn best een paar kanshebbers die mogelijk niet genoemd worden.
pi_168003938
Ook nog maar even een wat serieuzer lijstje dan. :P

VVD 30 - Kunnen straks gewoon weer mensen gratis geld en minder negers behalve op 5 december gaan beloven, dus die pakken nog wel weer wat zeteltjes.
PVV 34 - Gewoon omdat Han IJssennagger een gave naam is.
CDA 11 - De bijnadoodgeneratie heeft met 50Plus een alternatief, jongeren zitten niet te wachten op Buma.
PvdA 19 - Nieuwe lijsttrekker, nieuwe kansen.
SP 13 - Roemer, dat gaat hem niet worden.
D66 13 - Het Pechtold-effect lijkt wel redelijk uitgewerkt.
GL 14 - Klaver zal wel wat teleurgestelde PvdA kiezers en linkse D66 kiezers weten aan te trekken.
CU 4 - Nichepartij, zal het ook blijven.
50+ 4 - Doet het leuk in de peilingen, maar de kiezer is gekke Henkie niet.
SGP 3 - Trouwe achterban, weinig aansprekend voor niet-gereformeerden of mensen die niet als Kowloon op Fok posten.
PvdD 3 - Verdienen er wel wat meer vanwege het hoge mokkelgehalte op de kandidatenlijst (voor een politieke partij dan), maar worden het er teveel, dan krijg je Ewald Engelen. Daar wordt niemand vrolijk van natuurlijk.
Denk 1 - Iemand moet de belangen van Erdogan nou eenmaal behartigen.
VNL 1 - Er lopen vast nog wel wat PVVers in de ontkenningsfase rond.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168007563
VVD - 34 zetels
Degelijke partij en een premier die de afgelopen maanden aan populariteit wint (rapportcijfer regering is inmiddels ook weer een 5.4, dat is best netjes in een peiling van Maurice). Degelijk verhaal, degelijke kiezers. De waarschijnlijke tweestrijd met PVV werkt mee. Ik durf er wel wat geld op in te zetten dat Mark Rutte 'gewoon' weer premier wordt. Maar dan, wie worden de nieuwe ministers? Henk Kamp stopt ermee, Schultz is te onzichtbaar, Ard van der Steur lijkt me kansloze exercitie. Zijlstra? Dijkhoff? Wiebes als VVD financiën kan claimen? Weet het niet zo goed, maar er komt een nieuwe generatie aan.

PVV - 23 zetels
Moeten het als het erom gaat toch afleggen tegen de VVD. Zolang het economisch beter gaat en vluchtelingen- en immigratieproblematiek niet heel erg speelt over drie maanden komt het helemaal goed. Wel aantal zetels om hoog want onderbuikgevoelens.

VNL - 1 zetel
Jan Roos weet vast wel een paar dorpsgekken aan zich te binden met zijn geblaat. Jammer van een in de kern best mooie partij dat daar zo'n halve gare lijsttrekker voor staat.

FVD - 1 zetel
Wishful thinking. 1 zetel voor interessante kamerdebatten en wat nieuwe ideeen. Verder moet ik er niet aan denken dat ze daadwerkelijk beleid gaan voeren.

SGP - 3 zetels
Zitten wel een beetje op hun top zo. Kleine niche die ze optimaal benutten. De vraag is: hoe lang gaat Kees nog door?

CDA - 17 zetels
Beetje lullen over dienstplicht en normen en waarden. Het trekt vast nog wel wat stemmen, maar heel veel gaat het ook weer niet opleveren. Alhoewel Buma het echt steeds beter gaat doen qua debatten en speeches is en wordt het nooit een echte publiekstrekker. Dat beetje pedante toontje en een gebrek aan zowel charisma als een visie breken je toch op uiteindelijk. Hoop wel op Omtzigt op financiën, die man weet wat ie doet.

D66 - 15 zetels
Laatste kunstje van Pechtold. Beetje stijgen en zal uiteindelijk zijn politieke carrière afsluiten met een ministerspositie. OCW lijkt me wel wat. Mocht D66 in regering komen, dan waarschijnlijk Paternotte als fractieleider. Die moet het toch gaan doen over een aantal jaar, verder heeft de partij een beetje tekort aan mensen met een uitstraling als de alleenheerschappij van Pechtold langzaam op zijn einde komt.

CU - 5 zetels
Is en blijft altijd in een niche zitten. Segers is een verademing in vergelijking met die ietwat slome Slob, maar denk dat die toon in zijn achterban niet voldoende aanslaat om erop vooruit te gaan.

DENK - 2 zetels
Mediamasterstrateeg Kuzu heeft vast nog wel wat in petto om allochtone kiezers aan zich te binden. Ik vind het leuk, beetje spanning in de kamer. Heel benieuwd hoe ze het gaan doen.

PvdA - 18 zetels
Meer dan dit gaan het ook niet worden. Regentenpartij pur sang, ik hou er wel van. Zitten veel bekwame bestuurders maar Ascher is niet de man om de partij naar grote hoogtes te sturen. Hij legt het tegen Samsom af in het debat en tegen het verbaal geweld van rechts is ie ook niet opgewassen. Toch wel een schare trouwe kiezers en daar moet ie het van hebben.

GroenLinks - 13 zetels
Lil Obama, maar dan een klasse of 15 a 16 minder. Gaat het toch behoorlijk goed doen, ook al vind ik m een beetje een flapdrol, hij weet vast en zeker een hele zooi hoogopgeleide jongeren aan zich te binden die voor milieutalk gaan en ook vinden dat zieke mensen zielig zijn.

SP - 10 zetels
Echt waar. Meer gaat het niet worden. Vorige keer stond Roemer op 35 zetels voor de debatten en moest er 20 inleveren, nu staat ie op een stuk of 14 voordat ze moeten beginnen. Hij kan het niet en het is wel een keertje klaar met dit geneuzel. Levert stemmen in aan alle kanten: PVV, GL en PvdA.

PvDD - 4 zetels
Ligt heel erg aan GL of ze die 4 zetels gaan redden. Als ze ondersneeuwen in de media zijn die peilingzetels zo weer weg, het is eerder gebeurd en gebeurd hopelijk weer.

50+ - 4 zetels
Boze ouderen kunnen zich inmiddels bij een handvol partijen melden, maar wat is er mooier dan je eigen boze clubje. Henk Krol, denk ik het beste voorbeeld van een niet integere politicus in dit land, weet vast wel een groepje 70-jarigen aan zich te binden die het ook allemaal niet meer weet. Zal uiteindelijk niks voor elkaar krijgen en dat weet ie zelf ook.

Over de rest, tsja. Denk niet dat er een andere partij is die ook maar in de buurt komt van een zetel. Nieuwe Wegen, Artikel 1, GeenPeil, ik zie het niet gebeuren. Geen van deze gaat meer dan 10.000 stemmen krijgen denk ik.

Stiekem hoop ik dat de VVD nog wat groter wordt en dat Klaver nog een keer onderuit gaat in een debat, heb die zetels liever bij D66 liggen dan op het echte links. Nu maar hopen op weinig aanslagen en heel veel economische voorspoed :)
pi_168012869
VVD 31, eet de pvv nog wel een beetje leeg. Maar gaan nog wel flink verliezen. Desondanks de grootste, last minute gaat men nog wel Rutte stemmen.

PVV 29, zal zijn proces flink uitbuiten in de campagne. Nederland is boos, maar ook verdeeld. Nu al lpf toestanden op rechts, dit zal de pvv ook raken. Popcorn staat al klaar.

PvdA 23, Asscher wordt het redelijk alternatief op links voor de middenklasse. Zal realistischer zijn dan GL en minder in zichzelf gekeerd als de SP.

D66 16, Pechtold als het antwoord op Wilders is wel een beetje over. Maar hebben niet 4 jaar zuur stilgezeten en een positieve campagne levert ze een prima resultaat op.

Cda 13, heeft wel 4 jaar zuur stilgezeten. De aversie van Buma tegen Rutte was schijnbaar te groot. Geen idee ook meer waar ze voor staan. Behalve nasale stemgeluiden.

GL 10, jezelf met obama vergelijken slaat blijkbaar aan. De hype zal iets afnemen, zoveel mensen willen nou ook weer niet iemand die de Kamer als een zelfontplooingsproces ziet.

Sp 9, Roemer, nuff said.

CU 5, redelijk vaste achterbaan. Segers doet het niet gek, maar CU heeft niet een thema te pakken dat ze die zetel extra gaat opleveren.

50+ 5, kukident tast je integriteit aan. Helaas trappen er nog teveel mensen in de woekerpolisachtige misleiding. Maar ja, dat is Henkie.

Sgp 3, oordegelijke homofobie en de doodstraf in gods aangezicht. Niet vaccineren heeft gevolgen, en het zijn niet eens de moslims.

PvdD 3, 3 is voldoende. En voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de bio-industrie.

Denk 2, kuzu en ozturk hadden bij de vorige verkiezingen samen al een halve zetel. Ankara doet de rest.

Vnl 1, het filmpje waarin Roos met veel dedain riep dat hij wetten bouwde smaakte naar meer. Het minderwaardigheidscomplex droop er vanaf. De nieuwe Norbert Klein om na de dinerpauze met dubbele tong te praten.

Coalitiemogelijkheden:
- VVD, PVV, CDA, CU/50+. Onwaarschijnlijk.
- VVD, PVdA, D66 en GL. Paars plus. Ondanks dat ik Klaver een kwal vind hoop ik op iets als dit.
-VVD, PVV, D66. Onwaarschijnlijk.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_168045287
VVD 26
PVV 25
CDA 17
GL 17
PvdA 16
D66 15
50+ 11
SP 10
CU 5
SGP 3
PvdD 3
Denk 1
Forum Voor Democratie 1
  woensdag 11 januari 2017 @ 01:07:05 #42
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_168045489
VVD 32
De VVD blijft tocht het redelijke alternatief voor de boze blankman en hey, Rutte heeft het eigenlijk best goed gedaan de laatste vier jaar.

PVV 26
De fascisten pieken deze verkiezingen, niet dankzij Wilders maar dankzij Trump en de Brexit.

PvdA 22
De PvdA weet als geen andere partij hoe ze campagne moet voeren en hey, ze hebben het samen met de VVD toch eigenlijk helemaal niet zo slecht gedaan de laatste vier jaar. En ze leveren nog betere bestuurders dan de VVD ook.

D66 19
In de lift als tegenstem voor de PVV, zoals ook bij de Europese verkiezingen. Maar het Pechtold-effect is een beetje uitgewerkt.

SP 12
Roemer is te lief voor deze harde campagne. Ook mag de SP wel eens met een betere financiële onderbouwing komen, al schijnt een groot deel van het electoraat daar niet om te malen.

CDA 12
De christelijke bejaardenpartij heeft last van 50Plus. En van weinig constructief gedrag de laatste vier jaar. En van een nietszeggende Buma.

GL 12
Een kleine winst dankzij Klaver. Maar die moet nog wat meer groeien om echt te kunnen oogsten.

50Plus 5
De boze babyboomers die denken dat ze het slecht hebben spinnen garen bij de polarisatie en snoepen zetels van de middenpartijen.

CU 4
Wie was hun lijsttrekker ook alweer? Nog vier omdat de SGP wel heel erg op de taliban gaat lijken.

PvdD 3
Zeteltje winst voor deze als enige nog wat positieve tegenpartij.

SGP 2
Vaste achterban, maar de rest loopt gillend weg op het moment dat die vaste achterban met de doodstraf op de proppen komt.

Denk 1
Deze zetel heeft Denk helemaal aan de polarisatie ingezet door de PVV te danken. Het kunnen er ook nog meer worden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Gutmensch op 11-01-2017 01:13:41 ]
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_168048128
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

Coalitiemogelijkheden:
- VVD, PVV, CDA, CU/50+. Onwaarschijnlijk.
- VVD, PVdA, D66 en GL. Paars plus. Ondanks dat ik Klaver een kwal vind hoop ik op iets als dit.
-VVD, PVV, D66. Onwaarschijnlijk.
Alle 3 de coalitie mogelijkheden zullen niet gebeuren.
CDA en CU zullen nooit met de PVV in zee gaan, ook D66 niet
PvdA zal niet nog een keer een coalitie met de VVD aangaan.
En...... onthoud! Er is altijd iemand die van je houd!
  woensdag 11 januari 2017 @ 14:44:30 #44
198365 Morendo
The Real Deal
pi_168052711
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 12:38 schreef Ryon het volgende:

[..]

Toelichting:

VVD wint met 30 zetels want inspirerend leiderschap van de beste minister-president sinds de WOII. Een grote overwinning als in 2012 is vanwege de verschuivingen in de economie en de maatschappij ondenkbaar.

PVV op 25. Zij gaan sowieso winnen maar de piek die zij nu hebben in de peilingen zullen ze moeten inleveren. Er zal een felle strijd losbarsten tussen Wilders - Asscher en - Rutte. Een aantal kiezers die nu nog op de PVV willen stemmen zullen op het laatste moment toch voor Asscher en Rutte gaan. Zeker als beide partijen tijdens de debatten flink zullen toegeven op sociale en immigratiethema's.

PvdA op 25. De comeback kid. Asscher weet zich dankzij sterke positionering tijdens de debatten als de leider van het linkse blok te presenteren.De enige die een geloofwaardig weerwoord heeft op Wilders Heel veel kiezers zullen met tegenzin op de PvdA stemmen maar het alternatief (de PVV) nog veel erger vinden.. Zetels zullen voornamelijk van D66 en GroenLinks komen (die nu relatief goed in de peilingen staan). De PvdA zal in vergelijking met 2012 wel moeten inleveren.

CDA op 18. De campagne van Buma is nu nog flink aan het kwakkelen. Het CDA heeft echter sterke oppositie gevoerd en de kans bestaat dat zij de komende twee maanden daar de vruchten van weten te plukken. Ze gokken op "degelijkheid" en "samenleven" en het zou zo maar kunnen zijn dat de combinatie Omtzigt en Buma een relatief grote groep mensen naar het politieke midden weet te trekken.

D66 op 16. D66 gaat sowieso winnen. Maar de winst zal beperkt worden door de sterke concurrentie op links van zowel de terugkomende PvdA als GroenLinks. Dit met name doordat Pechtold de kiezer onvoldoende weet te overtuigen van zijn linkse leiderschap. Het Klaver - Asscher effect zal op links voor meer opschudding zorgen.

SP op 13. Ja, de SP op verlies. Dit doordat de PvdA sterk terugkomt en Emiel Roemer het wederom moet afleggen. Het rommelt binnen de partij en het wantrouwen richting de leider zal gevolgen hebben voor het electoraat.

GroenLinks op 10. Het Klavereffect zal GroenLinks een flinke zetelwinst brengen en weer op oud-niveau doen herstellen. De echt grote winst blijft uit. Wanneer Klaver en Asscher de degens zullen kruizen zal Asscher toch als de sterkere leider naar voren komen. De strategie van Klaver en Asscher is om zich af te zetten tegen Wilders. Klaver zal dit minder geloofwaardig kunnen doen en uiteindelijk zijn verwachtingen moeten temperen.

50+ op vijf. Helaas. Bejaard en boos Nederland heeft ook een stem en daar zal deze partij van genieten.

CU en SGP op 2. Klein christelijk blijft klein christelijk.

PvdD op vier. Deze partij zal profiteren van zowel proteststemmen als van de belangstelling voor duurzaamheid (deels door Klaver aangewakkerd). Dat Ewald Engelen verkiesbaar is (nummer acht) zal zowel economen als filosofen in vervoering brengen. Alleen maar winst op dat gebied.

Denk op 1. Niet de volledige achterban zal de moeite nemen om naar de stembus te gaan maar één zetel zal er toch wel inzitten.
CU 2 zetels? Wie gaat die atoombom op de bible belt droppen dan? CU sowieso 4-6 zetels natuurlijk......
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_168055216
VVD 29
PVV 26
GroenLinks 18 (wishful thinking)
CDA 15
PvdA 13
D66 13
SP 11
50+ 9
CU 6
PvdD 3
SGP 3
Denk 3
PiratenPartij 1
GeenPeil 1

Niet helemaal realistisch, maar anders is het ook zo saai.
Puntjes.
  woensdag 11 januari 2017 @ 21:46:59 #46
165633 eriksd
The grand facade...
pi_168062844
PVV 29
VVD 34
D66 11
GL 13
SP 9
PVDA 19
CDA 15
50+ 4
CU 8
SGP 3
PvdD 3
Denk 2

Denk dat in eerste instantie een coalitie gevormd zal worden rond PVV / VVD.
D66 gaat tegenvallen, fletse leider en rommelige boodschap die niet aanslaat. PvdA zal iets terugkomen. 50+ krijgt as usual intern gedonder.

Mocht er iets majeurs gebeuren dat Wilders in de kaart speelt - een aanslag - dan zal hij daar van profiteren ten koste van de VVD. Als tegenreactie zie ik Groenlinks of de PvdA dan op links consolideren.

[ Bericht 34% gewijzigd door eriksd op 11-01-2017 21:57:44 ]
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 12 januari 2017 @ 16:45:46 #47
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_168079998
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:44 schreef Morendo het volgende:

[..]

CU 2 zetels? Wie gaat die atoombom op de bible belt droppen dan? CU sowieso 4-6 zetels natuurlijk......
Mee eens, ik had geen aandacht aan die partij geschonken. Ik verhoog die naar vier. De twee zetels gaan af van het CDA.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_168122648
Ik zie het al. Dit ga ik op mijn sloffen winnen.
pi_168131652
PVV
32 zetels

VVD
30 zetels

CDA
15 zetels

D66
15 zetels

PvdA
13 zetels

Groenlinks
12 zetels

50Plus
9 zetels

SP
8 zetels

ChristenUnie
6 zetels

SGP
3 zetels

PvdD
2 zetels

DENK
2 zetels

VNL
1 zetel

FvD
1 zetel
  Moderator zaterdag 14 januari 2017 @ 17:25:41 #50
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_168132851
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 05:32 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik zie het al. Dit ga ik op mijn sloffen winnen.
Leg eens uit dan.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')