abonnement Unibet Coolblue
pi_168904354
Het is weer over, mijn kutcravings naar drank en drugs. Heb mezelf weer een beetje in de hand. Dank U!
pi_168904538
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 16:39 schreef -Hildr- het volgende:
Spijt me om te zeggen maar ik ga me niet laten opnemen. Was woensdag bij de detoxgroep al enorm paranoïde, zat er helemaal doorheen. Het is een enorme angst die ik heb om constant mensen om me heen te hebben.

Ben nu al enkele dagen nuchter en ga eind deze maand bloed laten prikken. Als de leverwaarden goed zijn kan ik begin maart met Refusal beginnen.

Veroordeel me hier aub niet op, heb echt last van achterdocht.
Ik herken het, bij mij noemen ze het extreme verlatingsangst.
pi_168904817
Ben weer even goed genezen, nu lekker met Mn poppetje slapen. Ik word wel beter van Mn verslaving.
pi_168904930
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:20 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Dankjewel, maar ben zo moe van het steeds Mn hersens breken op Mn vers la vingen, gewoon geen zin meer in. God grant me serenity please. Ik wil dit niet meer en ik doe dit niet meer. Jammer dan.
Ik kan je maar één echt goed advies geven en dat is : laat je opnemen!

Het heeft mijn leven (waarschijnlijk letterlijk) gered.

Je schreef dat je niet weet hoe je er op een eerlijke manier mee kan stoppen zonder je kindje te kort te doen. Wat bedoel je daarmee? Ben je bang dat je je kindje te kort doet wanneer je je zou laten opnemen?
pi_168905308
Ik heb een dochter van 12, haar moeder is me ontnomen door kanker. Ik kan niet zomaar gaan, ik heb een dochter die me nodig heeft 12 jaar is ze en een schoon meisje. Ze lijkt op Mn vrouw.
Ik zal doorgaan, ook al zegt mijn hart dat het wel klaar is nu. Ik ga door voor Mn kleine en voor Kim. Ik hoop dat ik beter wordt. En trollen over Mn vers la vingen, I wish.
pi_168905412
Ik ben weggegaan uit de smarmore castle. Mijn ouders hadden alles geregeld en betaald. Ik ben wel tot Dublin gekomen, maar was stomdronken. Schaam me nu nog.
pi_168905619
Ben wel tot daar gekomen maar heb me echt misdragen.
pi_168905853
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:53 schreef dennisenkim het volgende:
Ik heb een dochter van 12, haar moeder is me ontnomen door kanker. Ik kan niet zomaar gaan, ik heb een dochter die me nodig heeft 12 jaar is ze en een schoon meisje. Ze lijkt op Mn vrouw.
Ik zal doorgaan, ook al zegt mijn hart dat het wel klaar is nu. Ik ga door voor Mn kleine en voor Kim. Ik hoop dat ik beter wordt. En trollen over Mn vers la vingen, I wish.
Wat zijn 8 weken op een mensen leven?

Ja die weken zullen niet makkelijk zijn, ook niet voor hen.. Maar als je daarna een betere papa/partner/etc. kunt zijn, dan is dat het echt waard.
pi_168907065
Kim heeft me opgepept net, voel me zoveel beter. En ja ik besef me heus wel dat Kim en ik elkaars verlatingsangsten in stand houden. Wij versterken niet onze liefden maar onze angsten. Maar ik hou van haar, en zij van mij. Voor haar doe ik All s.
pi_168908974
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 22:06 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat zijn 8 weken op een mensen leven?

Ja die weken zullen niet makkelijk zijn, ook niet voor hen.. Maar als je daarna een betere papa/partner/etc. kunt zijn, dan is dat het echt waard.
Ik werk eraan
pi_168910538
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 22:35 schreef dennisenkim het volgende:
Kim heeft me opgepept net, voel me zoveel beter. En ja ik besef me heus wel dat Kim en ik elkaars verlatingsangsten in stand houden. Wij versterken niet onze liefden maar onze angsten. Maar ik hou van haar, en zij van mij. Voor haar doe ik All s.
Nou blijkbaar niet alles, want je verslavingen echt aanpakken doe je niet..
pi_168911432
Ja, die angst dat ik haar ook kwijt raak is groot, ik wil haar niet alleen laten.
  maandag 6 maart 2017 @ 13:12:17 #113
462040 raspberryPi
dennisenkim
pi_169328288
Wie is hier ook ooit veroordeeld voor een strafbaar feit onder invloed van drank en drugs? Kun je daar onder uitkomen?
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169328322
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 13:12 schreef raspberryPi het volgende:
Wie is hier ook ooit veroordeeld voor een strafbaar feit onder invloed van drank en drugs? Kun je daar onder uitkomen?
Kun je het hier niet beter hebben over je angst voor opname en de beren die je daarvoor op je weg ziet?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169328327
Hoe is het met de vaste posters hier? Hildr, houd je je nog staande?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169328368
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 13:12 schreef raspberryPi het volgende:
Wie is hier ook ooit veroordeeld voor een strafbaar feit onder invloed van drank en drugs? Kun je daar onder uitkomen?
In mijn kliniek was ook een gesloten inrichting.
Maar in een kliniek wordt eigenlijk je leven even op pauze gezet.
Deurwaarders etc etc.. mogen je niet komen halen (nou bijna nooit).

De hulpverlening, schuldsanering etc. krijg je allemaal voorrang :P
Wachttijden waren er niet voor mij (best sneu voor de "normale" mensen.

Maar denk echt niet dat je onder een straf uitkomt omdat je voornemens bent om te gaan stoppen.
Hell To The Liars
  maandag 6 maart 2017 @ 13:18:23 #117
462040 raspberryPi
dennisenkim
pi_169328389
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 13:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Kun je het hier niet beter hebben over je angst voor opname en de beren die je daarvoor op je weg ziet?
Ik dacht even aan goodtripbob, zo wil ik niet eindigen. Dat klinkt vreselijk namelijk.
Zo wil ik niet leven.
Hi,ras mach galoo de micho
  maandag 6 maart 2017 @ 13:24:10 #118
462040 raspberryPi
dennisenkim
pi_169328474
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 13:17 schreef Droopie het volgende:

[..]

In mijn kliniek was ook een gesloten inrichting.
Maar in een kliniek wordt eigenlijk je leven even op pauze gezet.
Deurwaarders etc etc.. mogen je niet komen halen (nou bijna nooit).

De hulpverlening, schuldsanering etc. krijg je allemaal voorrang :P
Wachttijden waren er niet voor mij (best sneu voor de "normale" mensen.

Maar denk echt niet dat je onder een straf uitkomt omdat je voornemens bent om te gaan stoppen.
Ik heb geen schulden gelukkig, maar ik wil mijn leven niet op pauze laten zetten. De drie W's heb ik en dit was gewoon heel dom van me. En dit is de tweede keer, de eerste keer moest ik ook verplicht afkicken, alleen was in die kliniek meer te krijgen als buiten waardoor ik daar gewoon door ging. En ik wil niet weg thuis. Thuis afkicken kan toch ook prima? Mn advocaat probeert nog of de zaak geseponeerd kan worden maar daar heb ik een hard hoofd in en ik maak me echt grote zorgen.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169328477
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 13:18 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Ik dacht even aan goodtripbob, zo wil ik niet eindigen. Dat klinkt vreselijk namelijk.
Zo wil ik niet leven.
Ik dacht even aan je dochter, die ik een vader gun die er voor haar is..
Die verantwoordelijkheid neemt voor zijn opvoeding, zijn vriendin, zijn daden en vooral voor zijn eigen leven.

Die in plaats van heel veel wilt, heel veel gaat doen om de goede reden.
Je komt heel erg onsympathiek en egoistisch over op dit forum.

Terwijl ik ook wel zie dat een gedeelte hiervan overcompensatie is.
Hell To The Liars
  maandag 6 maart 2017 @ 13:26:11 #120
462040 raspberryPi
dennisenkim
pi_169328510
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 13:24 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik dacht even aan je dochter, die ik een vader gun die er voor haar is..
Die verantwoordelijkheid neemt voor zijn opvoeding, zijn vriendin, zijn daden en vooral voor zijn eigen leven.

Die in plaats van heel veel wilt, heel veel gaat doen om de goede reden.
Je komt heel erg onsympathiek en egoistisch over op dit forum.

Terwijl ik ook wel zie dat een gedeelte hiervan overcompensatie is.
Die deed pijn.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169328517
Ik wil niet stoppen, maar wel drastisch minderen. Telt dat ook?
pi_169328671
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 13:26 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Die deed pijn.
De waarheid doet pijn. Je kunt ervoor blijven weglopen maar ooit haalt hij je in.
En dan ben je misschien je dochter, je geld, je vrijheid of zelfs je leven kwijt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169328675
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 13:26 schreef HarveySpecter het volgende:
Ik wil niet stoppen, maar wel drastisch minderen. Telt dat ook?
Sorry niet in dit topic -O-
Je hebt een DM
Hell To The Liars
pi_169328862
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 13:26 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Die deed pijn.
Ja klopt, maar het is ook de keiharde realiteit.
Je ging toch al naar meetings toe, dan zouden dit soort verhalen en de ellende die verslavingen kan veroorzaken je niet onbekend voorkomen.

Opa's die hun kleinkinderen niet mogen zien, jonge mensen die ongelukken veroorzaken, rechtzaken en ontspoorde relaties.

Iedereen krijgt een 2e kans, bijna alles is te repareren en te herstellen (hoewel niet iedereen vergevingsgezind is). Maar dan moet je eerst eens iets gaan bereiken in plaats van in de slachtofferrol te kruipen.
Dat je denkt thuis te gaan stoppen met je dochter in de omgeving, dat je er alleen al over denkt over kinderen te nemen en gezin uit te breiden, dat je denkt dat Kim alles voor je gaat oplossen terwijl jij alleen heel veel wilt en er weinig voor wilt laten, zegt of dat je niet doorhebt hoe ziek je bent of dat je heel erg egoistisch bent. Dat laatste is gebruikelijk bij verslaafden hoor, alles om hun verslaving in stand te houden om niet te hoeven willen.

https://medium.com/@marni(...)8c723cb23#.u46vi8u3s
Hell To The Liars
  maandag 6 maart 2017 @ 14:10:51 #125
462040 raspberryPi
dennisenkim
pi_169329166
Oké. Ik weet even niet wat te zeggen.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169329176
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:10 schreef raspberryPi het volgende:
Oké. Ik weet even niet wat te zeggen.
Even keihard : dat is een makkelijke escape want dan hoef je voorlopig ook niks te doen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 6 maart 2017 @ 16:41:08 #127
462040 raspberryPi
dennisenkim
pi_169332330
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Even keihard : dat is een makkelijke escape want dan hoef je voorlopig ook niks te doen.
Ik snap het, jullie hebben gelijk.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169333970
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 16:41 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Ik snap het, jullie hebben gelijk.
En, welke stappen ga je nu zetten om af te kicken van je verslavingen ?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 6 maart 2017 @ 18:46:28 #129
462040 raspberryPi
dennisenkim
pi_169334551
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En, welke stappen ga je nu zetten om af te kicken van je verslavingen ?
Dat weet ik niet, mijn hoofd is een chaos op het moment, volgende week woensdag heb ik een afspraak bij Trubendorfer, ook mn vriendin wil dat ik me op laat nemen, ze wacht wel op me zei ze, mijn dochter ziet de ernst nog niet echt in, ik probeer nog steeds uitwegen te vinden, maar ben ook zelf bang voor de gevolgen van mijn daden, voel me echt klote maar daar kom ik wel overheen. Nu maak ik me meer druk om Kim en mn dochter.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169334749
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:46 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, mijn hoofd is een chaos op het moment, volgende week woensdag heb ik een afspraak bij Trubendorfer, ook mn vriendin wil dat ik me op laat nemen, ze wacht wel op me zei ze, mijn dochter ziet de ernst nog niet echt in, ik probeer nog steeds uitwegen te vinden, maar ben ook zelf bang voor de gevolgen van mijn daden, voel me echt klote maar daar kom ik wel overheen. Nu maak ik me meer druk om Kim en mn dochter.
Je dochter is 12. Die kan rationeel de ernst niet inschatten maar reken maar dat zij het een en ander van je probleem meekrijgt.

En je maakt je druk om anderen zodat je redenen hebt om de noodzakelijke stappen nog steeds niet te zetten. Je bent nog niet diep genoeg in de put gevallen.

Logisch dat je bang bent voor de gevolgen van je daden, maar man up! Ik denk dat, als je het aangaat, het uiteindelijk een stuk minder eng/zwaar is dan het nu voor je lijkt.

Wat ga je woensdag op die afspraak vertellen? Ga je 100% eerlijk zijn? Tegenover hen, maar vooral ook tegenover jezelf?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 6 maart 2017 @ 19:20:28 #131
462040 raspberryPi
dennisenkim
pi_169335192
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Je dochter is 12. Die kan rationeel de ernst niet inschatten maar reken maar dat zij het een en ander van je probleem meekrijgt.

En je maakt je druk om anderen zodat je redenen hebt om de noodzakelijke stappen nog steeds niet te zetten. Je bent nog niet diep genoeg in de put gevallen.

Logisch dat je bang bent voor de gevolgen van je daden, maar man up! Ik denk dat, als je het aangaat, het uiteindelijk een stuk minder eng/zwaar is dan het nu voor je lijkt.

Wat ga je woensdag op die afspraak vertellen? Ga je 100% eerlijk zijn? Tegenover hen, maar vooral ook tegenover jezelf?
Ik zal wel moeten, ik ben gepakt voor poging tot doodslag. Dit past wel , geen grap, ik ben gewoon een normale man,

[ Bericht 4% gewijzigd door raspberryPi op 06-03-2017 20:54:57 ]
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169344369
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 13:24 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Ik heb geen schulden gelukkig, maar ik wil mijn leven niet op pauze laten zetten. De drie W's heb ik en dit was gewoon heel dom van me. En dit is de tweede keer, de eerste keer moest ik ook verplicht afkicken, alleen was in die kliniek meer te krijgen als buiten waardoor ik daar gewoon door ging. En ik wil niet weg thuis. Thuis afkicken kan toch ook prima? Mn advocaat probeert nog of de zaak geseponeerd kan worden maar daar heb ik een hard hoofd in en ik maak me echt grote zorgen.
Realiseer je je überhaupt wel wat voor een straf je boven het hoofd hangt als je veroordeeld wordt voor poging tot doodslag? Jij doet nu alsof 'verplicht afkicken' de ergste straf zou zijn die je opgelegd zou kunnen worden, maar als ik jou was zou ik er ernstig rekening meehouden dat je aankijkt tegen een onvoorwaardelijke gevangenisstraf van minimaal enkele maanden en daarbij ook nog een verplichte behandeling voor je verslaving.

Je wilt je leven niet op pauze laten zetten, maar dat is niet meer aan jou. Dat is de consequentie van jouw keuze om iemand te steken.

Sommige mensen kunnen thuis afkicken, maar voor de meeste mensen is het geen optie..


quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:46 schreef raspberryPi het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, mijn hoofd is een chaos op het moment, volgende week woensdag heb ik een afspraak bij Trubendorfer, ook mn vriendin wil dat ik me op laat nemen, ze wacht wel op me zei ze, mijn dochter ziet de ernst nog niet echt in, ik probeer nog steeds uitwegen te vinden, maar ben ook zelf bang voor de gevolgen van mijn daden, voel me echt klote maar daar kom ik wel overheen. Nu maak ik me meer druk om Kim en mn dochter.
Dat zeg je, maar om heel eerlijk te zijn geloof ik daar helemaal niets van. Uit werkelijk niets blijkt dat jij handelt in het belang van je dochter (en Kim wdb). Je houdt alleen rekening met je dochter en haar welzijn, als het jou uitkomt.

Toen jij besloot die 'flikker' (jouw woorden) te steken, heb je toen überhaupt gedacht aan wat de consequenties daarvan voor je dochter zouden kunnen zijn?

Je probeert uitwegen te vinden omdat jij de consequenties van je eigen gedrag niet wil dragen.

Als jij je echt druk om hen zou maken dan zou jij geen makkelijke uitwegen proberen te zoeken, dan zou jij de verantwoordelijkheid nemen en de consequenties aanvaarden. Dan zou je uit je slachtofferrol kruipen en gewoon doen wat nodig is.

Realiseer jij je wel wat jij je dochter aan doet? Het is al erg genoeg dat ze geen moeder meer heeft, ze verdient het niet om ook nog het slachtoffer te zijn van jouw egoïsme en impulsiviteit..

Echt, mijn (moeder)hart breekt als ik denk aan hoe dit allemaal voor haar moet zijn.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 05:08:01 #133
462040 raspberryPi
dennisenkim
pi_169345512
Ja ik weet het.
Ik ben een zak, ik verdien mn dochter niet en mn vrouw zou zich omdraaien in haar graf als ze me zo bezig zou zien. Maar ik kan de tijd niet terugdraaien.
En nee, hiervoor ga ik niet de bajes in, anders hadden ze mn voorarrest wel verlengd, maar ik kwam een dag later weer vrij. Maar dat verplicht afkicken behoort wel tot de mogelijkheden.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169542632
Stil hier... hoe is het met iedereen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169794757
Gezien mijn naam en avatar misschien een beetje raar, maar ik ben van plan te stoppen met drinken. Ik heb altijd prima maat weten te houden maar de laatste 5 jaar ben ik sluimerend een behoorlijke drinker geworden en heb al zelfs een aantal pogingen gedaan om structureel te minderen maar uiteindelijk verval ik toch weer hetzelfde gedrag. Craving wordt erg, neem er 1tje en dan uiteindelijk ben ik weer de hele week aan het drinken. Ik geniet er wel van, lekker bij het eten, terrasje, whisky'tje bij de voetbal in de avond. Mijn grootste probleem is dat ik slechter slaap, overdag moe ben en het wordt allemaal duurder zeker het goede spul.

Daarom denk ik dat helemaal stoppen misschien wel gewoon het beste is voor mij, niet makkelijkste weg omdat ik toch wel te boek sta als gezelligheidsdrinker maar ook meer rust in mijn hoofd, nee is nee, ipv elke keer compromissen maken met de hoeveelheden.

Ik zou graag van mensen willen weten die gestopt zijn hoe hun dit is bevallen.
pi_169872399
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 18:02 schreef Duveldrinker het volgende:
Gezien mijn naam en avatar misschien een beetje raar, maar ik ben van plan te stoppen met drinken. Ik heb altijd prima maat weten te houden maar de laatste 5 jaar ben ik sluimerend een behoorlijke drinker geworden en heb al zelfs een aantal pogingen gedaan om structureel te minderen maar uiteindelijk verval ik toch weer hetzelfde gedrag. Craving wordt erg, neem er 1tje en dan uiteindelijk ben ik weer de hele week aan het drinken. Ik geniet er wel van, lekker bij het eten, terrasje, whisky'tje bij de voetbal in de avond. Mijn grootste probleem is dat ik slechter slaap, overdag moe ben en het wordt allemaal duurder zeker het goede spul.

Daarom denk ik dat helemaal stoppen misschien wel gewoon het beste is voor mij, niet makkelijkste weg omdat ik toch wel te boek sta als gezelligheidsdrinker maar ook meer rust in mijn hoofd, nee is nee, ipv elke keer compromissen maken met de hoeveelheden.

Ik zou graag van mensen willen weten die gestopt zijn hoe hun dit is bevallen.
Ja ik ben gestopt omdat ik niks meer durf te pakken, ik kreeg een raar psychisch probleem
ik ben nu ongeveer 3 weken droog en clean, ik voel me beter, ik zie er veel gezonder en knapper uit, maar ik voel me doodongelukkig en vreemd, ik durf er met niemand over te praten, ik ben bang dat ze denken dat ik knettergek ben. Zonder drank en coke stel ik blijkbaar niks voor, ondanks alles wat ik heb bereikt voor mijn kleine en mezelf en K. mijn/ons leven hangt nu momenteel aan dunne draadjes. Ik kan over twee weken in die kliniek terecht, is ergens in Limburg. privekliniek. Maar nu op dit moment zouden ze met nog geen 10 paarden mij thuis weg krijgen.
pi_169872543
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 21:48 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Ja ik ben gestopt omdat ik niks meer durf te pakken, ik kreeg een raar psychisch probleem
ik ben nu ongeveer 3 weken droog en clean, ik voel me beter, ik zie er veel gezonder en knapper uit, maar ik voel me doodongelukkig en vreemd, ik durf er met niemand over te praten, ik ben bang dat ze denken dat ik knettergek ben. Zonder drank en coke stel ik blijkbaar niks voor, ondanks alles wat ik heb bereikt voor mijn kleine en mezelf en K. mijn/ons leven hangt nu momenteel aan dunne draadjes. Ik kan over twee weken in die kliniek terecht, is ergens in Limburg. privekliniek. Maar nu op dit moment zouden ze met nog geen 10 paarden mij thuis weg krijgen.
Drank en coke hebben je in ieder geval een strafzaak opgeleverd. Goed dat je volhoudt maar ga je gebruik nu niet vergoelijken als excuus om niet naar de kliniek te gaan. Natuurlijk voel je je nu doodongelukkig en vreemd. Na al die jaren van misbruik moet je jezelf weer hervinden. En dat is niet in een paar weken gebeurd.
Je bent niet gek, je bent een junk die aan het afkicken is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169873242
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 21:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Drank en coke hebben je in ieder geval een strafzaak opgeleverd. Goed dat je volhoudt maar ga je gebruik nu niet vergoelijken als excuus om niet naar de kliniek te gaan. Natuurlijk voel je je nu doodongelukkig en vreemd. Na al die jaren van misbruik moet je jezelf weer hervinden. En dat is niet in een paar weken gebeurd.
Je bent niet gek, je bent een junk die aan het afkicken is.
Mijn strafzaak maak ik me allang gen zorgen meer om, ik ken de de mazen in de wet en ik weet dat ik er met geen noemenswaardige straf vanaf zal komen.
En ik was misschien een junk maar ik heb wel alles draaiend en overeind gehouden, dat is voor mijn gevoel ook iets waard. Mijn jong wil niet eens meer met me praten, ze is boos op me omdat het zo lang duurde voor ik het licht zag. Ik snak naar een pilsje en een puntje, maar dat kan niet meer, ik heb het al begaaid, beter niet erger maken nu. Ik ga wel gewoon naar de kliniek, heb al bijna alle daken/dakkapellen die ik voor de komende twee maanden heb uitbesteed.
Kim blijft hier met mijn dochter en alle huisdieren terwijl ik in de kliniek ben,dus alles is klaar en geregeld.

[ Bericht 8% gewijzigd door JohnShooter op 29-03-2017 22:31:26 ]
pi_170010398
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 21:55 schreef hondashadow het volgende:
Dan reageer ik ook maar eens. Kijk al dik een half jaar met enige regelmaat in dit topic, maar posten durfde ik nog niet. Omdat wie A zegt ook B moet zeggen. En dat is nogal een drempel.

Drink al jaren te veel. Als ik begin kan ik niet stoppen. En ik begin iedere dag. Net zoals ik me iedere ochtend voorneem dat ik vandaag NIET ga drinken. En dan denk ik ach, 1 biertje, wat kan dat nou voor kwaad. En dan is het half 8, heb ik nog niet gegeten en lig ik al weer te lam op de bank om nog iets te gaan doen.

Zo'n enorme lijst met dingen die ik nog wil doen, maar dat komt er zo niet van. Sinds twee maanden gescheiden en ik woon alleen, en het is er niet beter op geworden. Voorheen dronk ik stiekem uit de fles tijdens het koken, en kon ik pas "echt" gaan drinken na een uur of negen, nu trek ik mijn eerste biertje open zodra ik mijn motorpak uitgedaan heb. "even een borrel" voor het eten, denk ik dan.

Ik zou er eigenlijk helemaal mee moeten ophouden, maar hoe begin ik. Ik zie er als een berg tegenop...
Dus. 11 juli 2016. En pas nu weer een update die de moeite van het vermelden waard is. Vrijdag intake bij een psycholoog/verslavingsconsulent. Van kwaad tot erger, toen ging het om een aantal halve liters bier per dag, nu zit ik inmiddels op een stuk of 10 flessen wijn per week. Op werkdagen dan he, weekenden niet meegeteld. Steeds naar wisselende supermarkten gaan uit angst dat ze je gaan herkennen als "die gast die steeds alleen maar drank komt halen".

Ondertussen is mijn huis een puinzooi, mijn leven ook, maar op mijn werk gaat het wonderbaarlijk genoeg nog prima. Maar goed, nu voor het eerst hardop uitgesproken naar anderen dat ik een probleem heb, en nu dus echt richting hulpverlening. Enerzijds "nu pas", 3/4 jaar na dato. Anderzijds, het heeft even geduurd, maar nu is er echt een stap gezet.

En ik ben me er ook van bewust dat de alcohol eigenlijk een symptoom is. Ik heb een enorme muur om mijn gevoelens opgeworpen, en de beste manier om er niet mee om te hoeven gaan is zorgen dat je afgeleid bent. Overdag is dat mijn werk, lekker 10, 11 uur per dag doorgaan, en 's avonds de alcohol. Nergens aan denken, lekker simpel. Maar niet de oplossing. Die muur, daar moet ik doorheen. Vandaar ook de combi psycholoog/verslavingsconsulent.

Lang verhaal, vaag misschien, sorry. Maar time to face my fears.
pi_170011096
Het heeft het even geduurd voor je, maar je lijkt er wel klaar voor of in ieder geval bewust dat je een andere weg wilt inslaan

Sommige gemeenten kunnen je helpen met het kosteloos opruimen van je huis. Maar daar kan je hulpverlener misschien wel in adviseren.

Heb zelf ook een dubbele diagnose gehad trouwens, dus herken heel veel van je verhaal (incl. je huis en werk ;))

Succes en knap dat je het komt delen.
Hell To The Liars
pi_170011284
Dankjewel Droopie. Hulp van de gemeente om mijn huis op te ruimen is nog niet nodig, gelukkig. Het is meer dat ik het alleen 'optisch schoonmaak' als ik weet dat bijvoorbeeld mijn dochtertje komt. Maar overal liggen spullen, afwassen doe ik alleen als de kast leeg is, mijn fornuis gebruik ik nauwelijks, et cetera.

Het is meer dat ik nergens de energie voor kan opbrengen en dat het me eigenlijk ook geen reet intereseert. Ja, als ik net thuis kom, dan denk ik "man man man wat een zooi, ik moet echt iets doen". Maar na het eerste glas stoort het me al nauwelijks meer.

Maar nu moet er echt iets gaan gebeuren. Ik heb een historie van vrienden/partners die opmerken dat ik toch wel erg veel drink en dat ik me helemaal afsluit van de werkelijkheid. Struisvogelpolitiek.

Verder heb ik al wat labeltjes, ADD en zo, maar eerlijk gezegd denk ik dat er ook nog wel autisme in zit, en wellicht een stapel onverwerkte dingen uit het verleden. Stapel vrienden verloren op jonge leeftijd, afgelopen twee jaar waren ook, eh, "bijzonder", met een scheiding, twee familieleden verloren, diagnose ADD en diagnose chronisch ziek gekregen, en zo nog wat dingen.

Anyway, vrijdag om 14.00 het uur van de waarheid. Update daarover zal waarschijnlijk pas laat op de avond worden want mijn dochter is er dan, maar ik ben zeker wel van plan te laten weten hoe het ging, en wat het vervolg is. Vind het wel eng. Niet zozeer vanwege dan niet meer mogen drinken, maar vooral vanwege die muur. Een soort doos van Pandora. Ik weet niet wat er achter zit, en het moet er uit, maar ik ben best bang voor de confrontatie.

Ik duw al 40 jaar van alles weg, en nu moet ik daarmee ophouden en het recht in de ogen kijken.
pi_170011452
Hoe kijkt je werkgever er tegen aan.
Die doos van Pandora is een realistisch iets.
Achter bleek het doorwerken na de kliniek een fout wat mij 10 maanden burnout heeft gekost.

Laat je hierover goed adviseren en pak je rust (ook al geeft het lichaam dat nog niet duidelijk aan) en zoek er balans in.

Hoop van de uitkomst wat te horen, en is het na vrijdag dan wachten wij wel gewoon hoor ;)
Hell To The Liars
pi_170011501
Werkgever is nog niet op de hoogte, eerst maar eens kijken wat me allemaal te wachten staat....

Ik ga het allemaal wel zien. Als het juiste moment daar is deel ik het wel met mijn werkgever. Maar ik verwacht steun en begrip, gezien eerdere ervaringen. En de tip om de rust te pakken neem ik zeker mee, dank je.

Maar nu eerst maar eens naar bed. Morgen weer vroeg dag. En die update volgt zeker!
pi_170011549
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 00:39 schreef hondashadow het volgende:
Werkgever is nog niet op de hoogte, eerst maar eens kijken wat me allemaal te wachten staat....

Ik ga het allemaal wel zien. Als het juiste moment daar is deel ik het wel met mijn werkgever. Maar ik verwacht steun en begrip, gezien eerdere ervaringen. En de tip om de rust te pakken neem ik zeker mee, dank je.

Maar nu eerst maar eens naar bed. Morgen weer vroeg dag. En die update volgt zeker!
In het slechtste geval heeft je werkgever gewoon pech, want alcoholisme.

Maar we gaan er maar van uit dat je gevoel over hem juist is, iedere steun is van harte welkom, ook uit je omgeving en wij hopen daar ook een piepklein beetje aan bij te kunnen dragen :)

Weltrusten
Hell To The Liars
pi_170065844
Nou, dat was een lang en moeilijk gesprek. Heb een lijst met instanties meegekregen om uit te kiezen. Krijg een "complexe doorverwijzing" of zo iets. Omdat de psycholoog zichzelf niet geschikt acht om alles wat er speelt te behandelen moet ik naar iemand die meer gespecialiseerd is. Volgende vrijdag vervolggesprek. Ik vind het allemaal nogal eng, maar de eerste stap is gezet.
pi_170072944
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 16:03 schreef hondashadow het volgende:
Nou, dat was een lang en moeilijk gesprek. Heb een lijst met instanties meegekregen om uit te kiezen. Krijg een "complexe doorverwijzing" of zo iets. Omdat de psycholoog zichzelf niet geschikt acht om alles wat er speelt te behandelen moet ik naar iemand die meer gespecialiseerd is. Volgende vrijdag vervolggesprek. Ik vind het allemaal nogal eng, maar de eerste stap is gezet.
Ik vind het ook niet leuk. Maandag ga ik naar de kliniek. 0,0 zin. Ben als de dood en wil eigenlijk afzeggen. Maar daar is het nu wel rijkelijk laat voor. Heb alles al geregeld enzo. Maar gewoon zo geen zin om die beerput open te trekken. Al weet ik dat ik dat beter wel kan doen. Anders wordt ik nooit meer beter.
pi_170073292
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 16:03 schreef hondashadow het volgende:
Nou, dat was een lang en moeilijk gesprek. Heb een lijst met instanties meegekregen om uit te kiezen. Krijg een "complexe doorverwijzing" of zo iets. Omdat de psycholoog zichzelf niet geschikt acht om alles wat er speelt te behandelen moet ik naar iemand die meer gespecialiseerd is. Volgende vrijdag vervolggesprek. Ik vind het allemaal nogal eng, maar de eerste stap is gezet.
Wat ontzettend goed dat je deze eerste stap gezet hebt! Het is heel logisch dat je het eng vindt, geloof me dat vonden we allemaal.

Heel veel succes en als je vragen hebt of ergens over wil praten dan kun je hier altijd terecht (en mijn dm staat ook open!)
pi_170074648
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 16:03 schreef hondashadow het volgende:
Nou, dat was een lang en moeilijk gesprek. Heb een lijst met instanties meegekregen om uit te kiezen. Krijg een "complexe doorverwijzing" of zo iets. Omdat de psycholoog zichzelf niet geschikt acht om alles wat er speelt te behandelen moet ik naar iemand die meer gespecialiseerd is. Volgende vrijdag vervolggesprek. Ik vind het allemaal nogal eng, maar de eerste stap is gezet.
Goed bezig man, ik herken het allemaal, ik wil het niet allemaal in dit topic doen, maar je bent welkom hoor als je eens wilt pm-en :)
Do what you love, love what you do!
pi_170076584
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 16:03 schreef hondashadow het volgende:
Nou, dat was een lang en moeilijk gesprek. Heb een lijst met instanties meegekregen om uit te kiezen. Krijg een "complexe doorverwijzing" of zo iets. Omdat de psycholoog zichzelf niet geschikt acht om alles wat er speelt te behandelen moet ik naar iemand die meer gespecialiseerd is. Volgende vrijdag vervolggesprek. Ik vind het allemaal nogal eng, maar de eerste stap is gezet.
Heel veel succes en moed. Ga ervoor.
pi_170092159
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 16:03 schreef hondashadow het volgende:
Nou, dat was een lang en moeilijk gesprek. Heb een lijst met instanties meegekregen om uit te kiezen. Krijg een "complexe doorverwijzing" of zo iets. Omdat de psycholoog zichzelf niet geschikt acht om alles wat er speelt te behandelen moet ik naar iemand die meer gespecialiseerd is. Volgende vrijdag vervolggesprek. Ik vind het allemaal nogal eng, maar de eerste stap is gezet.
Gespecialiseerde hulp klinkt goed :)
Schrik niet teveel van alle praat en diagnoses, de meeste zijn op te lossen of verdwijnen door alleen maar te stoppen met drinken :)
Hell To The Liars
pi_170092263
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 20:43 schreef Droopie het volgende:

[..]

Gespecialiseerde hulp klinkt goed :)
Schrik niet teveel van alle praat en diagnoses, de meeste zijn op te lossen of verdwijnen door alleen maar te stoppen met drinken :)
Het is wel, dat je je dat eigenlijk past beseft naderhand denk ik.
Althans zo ging het wel bij mij.

Het vervelende is, is dat teveel drinken ook vaak een gevolg is van iets.
Dat maakt het nog lastiger, ik denk en dat hielp bij mij, dat je eigenlijk het achterliggende en het teveel drinken tegelijk aan moet pakken,
Heftig is dat wel, maar het helpt wel en later is iedereen er blij om dat ze die stap maakten.

Het helpt namelijk niet als je alleen de alcohol aanpakt, Of het andere probleem, het speelt elkaar in de hand zeg maar.
Do what you love, love what you do!
pi_170092368
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 20:49 schreef kree het volgende:

[..]

Het is wel, dat je je dat eigenlijk past beseft naderhand denk ik.
Althans zo ging het wel bij mij.

Het vervelende is, is dat teveel drinken ook vaak een gevolg is van iets.
Dat maakt het nog lastiger, ik denk en dat hielp bij mij, dat je eigenlijk het achterliggende en het teveel drinken tegelijk aan moet pakken,
Heftig is dat wel, maar het helpt wel en later is iedereen er blij om dat ze die stap maakten.

Het helpt namelijk niet als je alleen de alcohol aanpakt, Of het andere probleem, het speelt elkaar in de hand zeg maar.
Daar heb je helemaal gelijk in.
De achterliggende problemen waren nog groter dan het gebruiken bv.

Maar lichamelijke klachten verdwenen eigenlijk binnen 10 dagen als sneeuw voor de zon, ik kon weer normaal praten en zonder trillen schrijven.

Normaal slapen, dromen, concentratie spraakverwarring of stabiel lopen.

Allemaal opgelost door alleen maar niet te drinken.


Maar eens, dat waren achteraf de minste problemen en de makkelijkste ;)
Hell To The Liars
pi_170092819
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 20:53 schreef Droopie het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in.
De achterliggende problemen waren nog groter dan het gebruiken bv.

Maar lichamelijke klachten verdwenen eigenlijk binnen 10 dagen als sneeuw voor de zon, ik kon weer normaal praten en zonder trillen schrijven.

Normaal slapen, dromen, concentratie spraakverwarring of stabiel lopen.

Allemaal opgelost door alleen maar niet te drinken.

Maar eens, dat waren achteraf de minste problemen en de makkelijkste ;)
ha jah dat trillen is irritant, ik schaamde me er dood voor en daardoor werd het nog erger,"
Maar zoals je zegt, dat duurt een weekje of iets langer en dan ben je er lichamelijk ook wel weer van af.

Ik adviseer iedereen trouwens die dit leest, om toch even met de huisarts erover te praten.
Het is gevaarlijk en slecht voor je nl om zomaar zelf cold turkey te stoppen.

Er zijn gewoon medicijnen die erbij kunnen helpen, en voor mij was het een hele drempel, onnodig trouwens achteraf, om met de huisarts te praten, die heeft me wel geholpen :)
Do what you love, love what you do!
pi_170093085
Die huisarts was er alleen maar om de verwijsbrief te schrijven voor mij..
Binnen 10 minuten stond ik verbaasd buiten omdat ik dacht, nu gaat het gebeuren
Na de intake kliniek ook :').

Ja en gewoon drinken vanavond meneer, stoppen doet u maar bij ons.

Maar idd. die librium is gewoon relaxt voor je lichaam en zorgt voor een zachte landing en weinig tot geen lichamelijke ontwenningsverschijnselen.
Hell To The Liars
pi_170093137
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:18 schreef Droopie het volgende:
Die huisarts was er alleen maar om de verwijsbrief te schrijven voor mij..
Binnen 10 minuten stond ik verbaasd buiten omdat ik dacht, nu gaat het gebeuren
Na de intake kliniek ook :').

Ja en gewoon drinken vanavond meneer, stoppen doet u maar bij ons.

Maar idd. die librium is gewoon relaxt voor je lichaam en zorgt voor een zachte landing en weinig tot geen lichamelijke ontwenningsverschijnselen.
Het zal verschillen per huisarts dit, maar sowieso moet je het even overleggen ivm eventuele medicatie die kan helpen.
Het vervolg daarna is trouwens best wel iets wat je zelf moet doen en voor jezelf dus.

Deze zal de huisarts voorschrijven in de meeste gevallen
https://nl.wikipedia.org/wiki/Chloordiazepoxide

wat ze in klinieken doen weet ik niet, volgens mij is dat nog iets heftiger spul :) hahaha
Do what you love, love what you do!
pi_170093261
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:20 schreef kree het volgende:

[..]

Het zal verschillen per huisarts dit, maar sowieso moet je het even overleggen ivm eventuele medicatie die kan helpen.
Het vervolg daarna is trouwens best wel iets wat je zelf moet doen en voor jezelf dus.

Deze zal de huisarts voorschrijven in de meeste gevallen
https://nl.wikipedia.org/wiki/Chloordiazepoxide

wat ze in klinieken doen weet ik niet, volgens mij is dat nog iets heftiger spul :) hahaha
"Chloordiazepoxide, vroeger vooral bekend onder de merknaam Librium" :P
Hell To The Liars
pi_170093301
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:18 schreef Droopie het volgende:
Ja en gewoon drinken vanavond meneer, stoppen doet u maar bij ons.
Vooral niet stoppen met drinken inderdaad wat ze zeiden. :')
Daar begrijpen mensen heel weinig van als je de avond voordat je de kliniek in gaat nog rustig aan het tanken bent. :')
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_170093319
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:23 schreef Droopie het volgende:

[..]


"Chloordiazepoxide, vroeger vooral bekend onder de merknaam Librium" :P
Yep dat is volgens mij hetzelfde, niet dat het een wondermiddel is, maar het haalt de scherpe kantjes eraf sowieso, voor de rest is het lichamelijk een weekje afzien daarna wordt t heel snel beter.

Laat dit een motivatie zijn voor iedereen die met dit alcohol probleem zit ^O^
Do what you love, love what you do!
pi_170093358
De laatste weken na ruim 3 jaar helemaal droog staan erachter gekomen dat m'n lever toch wel veel meer beschadigd is dan artsen in eerste instantie meenden. Domper.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_170093379
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:25 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Vooral niet stoppen met drinken inderdaad wat ze zeiden. :')
Daar begrijpen mensen heel weinig van als je de avond voordat je de kliniek in gaat nog rustig aan het tanken bent. :')
Het voelde echt surrealistisch toen.
Drinken omdat het moet x1000 :')
Hell To The Liars
pi_170093420
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:25 schreef kree het volgende:

[..]

Yep dat is volgens mij hetzelfde, niet dat het een wondermiddel is, maar het haalt de scherpe kantjes eraf sowieso, voor de rest is het lichamelijk een weekje afzien daarna wordt t heel snel beter.

Laat dit een motivatie zijn voor iedereen die met dit alcohol probleem zit ^O^
Nou dan kreeg ik waarschijnlijke een betere dosis, want nul komma nul last..

Maar alles ging naar beneden, hartslag enzo.
Hell To The Liars
pi_170093434
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:28 schreef Droopie het volgende:

[..]

Het voelde echt surrealistisch toen.
Drinken omdat het moet x1000 :')
Voor mij was het meer dat ik donk en 's ochtends ook om maar niet die ontwenning te krijgen en trillen etc.

Mjah op een gegeven moment werkt dat niet meer, hoop ellende heeft het mij gekost wel, dat ik het niet eerder inzag ondanks waarchuwingen, geen idee :X
Do what you love, love what you do!
pi_170093545
quote:
9s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:27 schreef Insomnia_ het volgende:
De laatste weken na ruim 3 jaar helemaal droog staan erachter gekomen dat m'n lever toch wel veel meer beschadigd is dan artsen in eerste instantie meenden. Domper.
Oh -O-

Wat is er dan, en na 3 jaar pas klachten dan?
Hell To The Liars
pi_170093588
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:34 schreef Droopie het volgende:

[..]

Oh -O-

Wat is er dan, en na 3 jaar pas klachten dan?
In eerste instantie is me verteld dat het zich grotendeels zou herstellen door helemaal te stoppen met drinken. Niet echt veel last van gehad ook grote tijd, dus maar vanuit gegaan dat het wel goed was.

Paar weken terug best ziek geworden (niet gerelateerd trouwens) en veel medicatie gekregen. Toen opeens ernstige leverfalen in het ziekenhuis, en verder onderzocht dat het toch niet zo goed was als er werd gedacht.

Maandag weer terug om verder na te gaan hoe en wat.

Viel wel even tegen.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_170093622
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:36 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

In eerste instantie is me verteld dat het zich grotendeels zou herstellen door helemaal te stoppen met drinken. Niet echt veel last van gehad ook grote tijd, dus maar vanuit gegaan dat het wel goed was.

Paar weken terug best ziek geworden (niet gerelateerd trouwens) en veel medicatie gekregen. Toen opeens ernstige leverfalen in het ziekenhuis, en verder onderzocht dat het toch niet zo goed was als er werd gedacht.

Maandag weer terug om verder na te gaan hoe en wat.

Viel wel even tegen.
o heftig man sterkte
pi_170093662
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:36 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

In eerste instantie is me verteld dat het zich grotendeels zou herstellen door helemaal te stoppen met drinken. Niet echt veel last van gehad ook grote tijd, dus maar vanuit gegaan dat het wel goed was.

Paar weken terug best ziek geworden (niet gerelateerd trouwens) en veel medicatie gekregen. Toen opeens ernstige leverfalen in het ziekenhuis, en verder onderzocht dat het toch niet zo goed was als er werd gedacht.

Maandag weer terug om verder na te gaan hoe en wat.

Viel wel even tegen.
Hebben ze dat allemaal niet getest en qua controle nagekeken.
Qua ASAT en ALAT.

Maar klote zeg :(
Gelukkig drink je niet en zijn ze in het algemeen wat happiger om je te helpen.

Sterkte en beterschap in ieder geval :Y
Hell To The Liars
pi_170093676
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:39 schreef Droopie het volgende:
Hebben ze dat allemaal niet getest en qua controle nagekeken.
Qua ASAT en ALAT.
Ik heb zelf behoorlijk verzaakt in de nacontroles.

Maar bedankt.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_170093788
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:30 schreef kree het volgende:

[..]

Voor mij was het meer dat ik donk en 's ochtends ook om maar niet die ontwenning te krijgen en trillen etc.

Mjah op een gegeven moment werkt dat niet meer, hoop ellende heeft het mij gekost wel, dat ik het niet eerder inzag ondanks waarchuwingen, geen idee :X
Dat trillen ken ik. Ik drink twee halve liters per dag. Een in de ochtend als ontbijt en een voor ik ga slapen. Anders ga ik helemaal trillen enzo.
pi_170093803
quote:
9s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:40 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Ik heb zelf behoorlijk verzaakt in de nacontroles.

Maar bedankt.
Soms denk je dat er je bent.
Maar soms krijgen we nog even een rekening gepresenteerd uit het verleden.

Misschien een goede tip voor mensen die lezen en voorkomt het in de toekomst problemen bij ze.
Hell To The Liars
pi_170094560
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 20:49 schreef kree het volgende:

[..]

Het is wel, dat je je dat eigenlijk past beseft naderhand denk ik.
Althans zo ging het wel bij mij.

Het vervelende is, is dat teveel drinken ook vaak een gevolg is van iets.
Dat maakt het nog lastiger, ik denk en dat hielp bij mij, dat je eigenlijk het achterliggende en het teveel drinken tegelijk aan moet pakken,
Heftig is dat wel, maar het helpt wel en later is iedereen er blij om dat ze die stap maakten.

Het helpt namelijk niet als je alleen de alcohol aanpakt, Of het andere probleem, het speelt elkaar in de hand zeg maar.
Mee eens, maar wel met een kleine kanttekening. Voor je kunt beginnen met het aanpakken van zowel de verslaving, als de psychosociale factoren die hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van de verslaving, moet je wel eerst gestopt zijn met drinken(/gebruiken). Je moet eerst de zogenaamde 'detoxfase' doorlopen voordat je begint met de daadwerkelijke behandeling.


Maar je hebt gelijk dat je de psychosociale factoren, die hebben bijgedragen aan het ontwikkelen van de verslaving, niet los kunt zien van de verslaving, comorbiditeit komt bij verslaafden heel veel voor, (het is bijna inherent aan verslaving). De behandeling moet dus heel breed zijn.
pi_170094703
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 22:15 schreef madam-april het volgende:

[..]

Mee eens, maar wel met een kleine kanttekening. Voor je kunt beginnen met het aanpakken van zowel de verslaving, als de psychosociale factoren die hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van de verslaving, moet je wel eerst gestopt zijn met drinken(/gebruiken). Je moet eerst de zogenaamde 'detoxfase' doorlopen voordat je begint met de daadwerkelijke behandeling.


Maar je hebt gelijk dat je de psychosociale factoren, die hebben bijgedragen aan het ontwikkelen van de verslaving, niet los kunt zien van de verslaving, comorbiditeit komt bij verslaafden heel veel voor, (het is bijna inherent aan verslaving). De behandeling moet dus heel breed zijn.
Oja, goed punt.
Ik kreeg helemaal geen enkele psychologische ondersteuning daar.


Ja 3 praatjes, met hoe is het en hoe zie je de toekomst in.
Verder nuchter worden en dan pas de onderliggende problematiek aanpakken.

In de beginperiode leggen verslaafden alleen maar de schuld bij anderen en zelden bij anderen.

Dat was bij mij ook wel het geval :@
Hell To The Liars
pi_170094830
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 22:15 schreef madam-april het volgende:

[..]

Mee eens, maar wel met een kleine kanttekening. Voor je kunt beginnen met het aanpakken van zowel de verslaving, als de psychosociale factoren die hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van de verslaving, moet je wel eerst gestopt zijn met drinken(/gebruiken). Je moet eerst de zogenaamde 'detoxfase' doorlopen voordat je begint met de daadwerkelijke behandeling.

Maar je hebt gelijk dat je de psychosociale factoren, die hebben bijgedragen aan het ontwikkelen van de verslaving, niet los kunt zien van de verslaving, comorbiditeit komt bij verslaafden heel veel voor, (het is bijna inherent aan verslaving). De behandeling moet dus heel breed zijn.
Ja eens, en daarom is voor de meeste mensen toch eens aan je huisarts opbiechten wel lastig
Daar is het begin nl voor alles..


edit: als je dus zelf al inziet dat je een probleem hebt.
Do what you love, love what you do!
pi_170094988
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:45 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Dat trillen ken ik. Ik drink twee halve liters per dag. Een in de ochtend als ontbijt en een voor ik ga slapen. Anders ga ik helemaal trillen enzo.
Leg het eens voor aan je huisarts, die kan daarbij helpen.
Er zijn ook beta blockers die niet verslavend zijn die daarbij helpen, ben de naam even kwijt.

Maar als je gaat drinken om maar de ontwenning te voorkomen dan ben je goed fout bezig.

Zelfde gedaan nl, leer aub van mijn fouten.
Do what you love, love what you do!
pi_170098837
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 22:33 schreef kree het volgende:

[..]

Leg het eens voor aan je huisarts, die kan daarbij helpen.
Er zijn ook beta blockers die niet verslavend zijn die daarbij helpen, ben de naam even kwijt.

Maar als je gaat drinken om maar de ontwenning te voorkomen dan ben je goed fout bezig.

Zelfde gedaan nl, leer aub van mijn fouten.
Morgen laat ik me opnemen, hoop dat ik er daarna vanaf ben.
pi_170104258
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 06:24 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Morgen laat ik me opnemen, hoop dat ik er daarna vanaf ben.
Succes. Denk niet dat je er spijt van gaat krijgen.

Hou ons op de hoogte :)
Do what you love, love what you do!
pi_170117149
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 06:24 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Morgen laat ik me opnemen, hoop dat ik er daarna vanaf ben.
Succes gozer.
Op naar een nieuw leven.
Hell To The Liars
pi_170117370
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 21:43 schreef Droopie het volgende:

[..]

Succes gozer.
Op naar een nieuw leven.
Dankjewel.
Schijt op het moment 7 kleuren stront maar ik ga er wel heen.
pi_170117596
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 21:51 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Dankjewel.
Schijt op het moment 7 kleuren stront maar ik ga er wel heen.
Tip: Niet drinken morgenochtend, dan kan het zijn dat je tijdelijk apart wordt geplaatst.
Want je mag alleen nuchter tussen de andere clienten zitten.
Hell To The Liars
pi_170121473
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 21:59 schreef Droopie het volgende:

[..]

Tip: Niet drinken morgenochtend, dan kan het zijn dat je tijdelijk apart wordt geplaatst.
Want je mag alleen nuchter tussen de andere clienten zitten.
Ik probeer dat niet te doen maar m'n handen trillen zo, ik had gisteren ook geen bier op en ik voel me nu erg ellendig. En ik zie erg tegen het afscheid nemen op.
pi_170123649
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 05:38 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Ik probeer dat niet te doen maar m'n handen trillen zo, ik had gisteren ook geen bier op en ik voel me nu erg ellendig. En ik zie erg tegen het afscheid nemen op.
Nou ja, het is geen ramp.
Vanavond zal je er al weinig last meer van hebben :)
Hell To The Liars
  maandag 10 april 2017 @ 13:59:21 #181
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_170126381
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 05:38 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Ik probeer dat niet te doen maar m'n handen trillen zo, ik had gisteren ook geen bier op en ik voel me nu erg ellendig. En ik zie erg tegen het afscheid nemen op.
Veel succes,ik ben 20 april aan de beurt. ^O^
Librium helpt tegen het trillen.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_170131429
Bedankt voor de bemoedigende woorden allemaal! En JohnShooter, succes man!
pi_170131534
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 05:38 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Ik probeer dat niet te doen maar m'n handen trillen zo, ik had gisteren ook geen bier op en ik voel me nu erg ellendig. En ik zie erg tegen het afscheid nemen op.
Het gaat redelijk snel over. Gewoon even doorzetten :)

Die eerste paar dagen is gewoon even afzien
Do what you love, love what you do!
pi_170133352
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 13:59 schreef FreshFruit72 het volgende:

[..]

Veel succes,ik ben 20 april aan de beurt. ^O^
Librium helpt tegen het trillen.
Succes.
Klinkt als een nieuwe poging ;)
Hell To The Liars
  maandag 10 april 2017 @ 20:09:39 #185
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_170133465
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 20:05 schreef Droopie het volgende:

[..]

Succes.
Klinkt als een nieuwe poging ;)
Thanks,
En klopt,de vorige keer keer niet het hele traject gedaan.Toen een enorme terugval.
Ik ben nu enorm gemotiveerd om het hele traject te voltooien.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_170133660
Als je steuntje zoekt tzt..
Vraag er gerust om bij ons :)
Hell To The Liars
  maandag 10 april 2017 @ 20:25:22 #187
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_170133818
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 20:18 schreef Droopie het volgende:
Als je steuntje zoekt tzt..
Vraag er gerust om bij ons :)
Ga ik zeker doen,ik lees hier goede dingen.Vaak met trekmomenten als je je verhaal bij iemand kwijt kan even,dat kan je al zo goed helpen.
Ik ga volgende week eerst 10 dagen in detox,daarna KD.Dan ben ik in het weekend thuis.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_170134012
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 20:25 schreef FreshFruit72 het volgende:

[..]

Ga ik zeker doen,ik lees hier goede dingen.Vaak met trekmomenten als je je verhaal bij iemand kwijt kan even,dat kan je al zo goed helpen.
Ik ga volgende week eerst 10 dagen in detox,daarna KD.Dan ben ik in het weekend thuis.
Ik kom wel met de cliché opmerkingen tegen die tijd haha..

Motivatie is het halve werk,
het wordt allemaal beter en makkelijker.

Dat werk :P
Hell To The Liars
pi_170134399
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 22:15 schreef madam-april het volgende:

[..]

Mee eens, maar wel met een kleine kanttekening. Voor je kunt beginnen met het aanpakken van zowel de verslaving, als de psychosociale factoren die hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van de verslaving, moet je wel eerst gestopt zijn met drinken(/gebruiken). Je moet eerst de zogenaamde 'detoxfase' doorlopen voordat je begint met de daadwerkelijke behandeling.

Maar je hebt gelijk dat je de psychosociale factoren, die hebben bijgedragen aan het ontwikkelen van de verslaving, niet los kunt zien van de verslaving, comorbiditeit komt bij verslaafden heel veel voor, (het is bijna inherent aan verslaving). De behandeling moet dus heel breed zijn.
ja eens en natuurlijk moet je stoppen met drinken voor sowieso iets helpt.
Ik kan het niet genoeg benadrukken dat je hiervoor echt naar de huisarts moet, ik richt me nu maar even tot mensen die het allemaal nog niet kennen dus.

Het helpt wel onwijs om gewoon eens medicatie ervoor te nemen, ik heb het ook geprobeerd zonder nl :') en dat is helemaal een hel en gevaarlijk ook.

Toen ik sterretjes ging zien heb ik toch maar alsnog de spoedlijn van de huisarts gebeld en toen zijn ze de medicijnen komen brengen :')

Haha best lomp als ik er zo op terug kijk, maar ok dacht toen ook niet helemaal goed na denk.
Do what you love, love what you do!
  maandag 10 april 2017 @ 20:44:53 #190
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_170134444
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 20:32 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik kom wel met de cliché opmerkingen tegen die tijd haha..

Motivatie is het halve werk,
het wordt allemaal beter en makkelijker.

Dat werk :P
Tsja.Maar het klopt wel.En op tijd herkennen dat je wilt gaan drinken.Dan kan je nog terug.
Na de eerste slok ben je te laat.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  maandag 10 april 2017 @ 20:48:15 #191
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_170134547
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 20:43 schreef kree het volgende:

[..]

ja eens en natuurlijk moet je stoppen met drinken voor sowieso iets helpt.
Ik kan het niet genoeg benadrukken dat je hiervoor echt naar de huisarts moet, ik richt me nu maar even tot mensen die het allemaal nog niet kennen dus.

Het helpt wel onwijs om gewoon eens medicatie ervoor te nemen, ik heb het ook geprobeerd zonder nl :') en dat is helemaal een hel en gevaarlijk ook.

Toen ik sterretjes ging zien heb ik toch maar alsnog de spoedlijn van de huisarts gebeld en toen zijn ze de medicijnen komen brengen :')

Haha best lomp als ik er zo op terug kijk, maar ok dacht toen ook niet helemaal goed na denk.
Ik ben nu ook wel aan het afbouwen voor mijn detox.Dat scheelt ook enorm.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_170134660
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 20:48 schreef FreshFruit72 het volgende:

[..]

Ik ben nu ook wel aan het afbouwen voor mijn detox.Dat scheelt ook enorm.
Ja dat is nooit verkeerd denk ik, hoewel het misschien gewoon handiger is om gelijk maar te stoppen met drinken en met behulp van medicatie even die ontwenning doorkomen.

Het is echt namelijk maar een paar dagen dat je je klote gaat voelen, daarna wordt het snel beter.
Do what you love, love what you do!
pi_170134698
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 20:50 schreef kree het volgende:

[..]

Ja dat is nooit verkeerd denk ik, hoewel het misschien gewoon handiger is om gelijk maar te stoppen met drinken en met behulp van medicatie even die ontwenning doorkomen.

Het is echt namelijk maar een paar dagen dat je je klote gaat voelen, daarna wordt het snel beter.
Bij mij was het een gelukje dat de kliniek heel veel voordelen opleverde.

Sociale contacten, rust, B12-injectie.

Dat ontwennen viel reuze mee :Y
Hell To The Liars
pi_170134712
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 20:48 schreef FreshFruit72 het volgende:

[..]

Ik ben nu ook wel aan het afbouwen voor mijn detox.Dat scheelt ook enorm.
Wat ging er de vorige keer verkeerd?
Hell To The Liars
  maandag 10 april 2017 @ 20:55:29 #195
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_170134815
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 20:50 schreef kree het volgende:

[..]

Ja dat is nooit verkeerd denk ik, hoewel het misschien gewoon handiger is om gelijk maar te stoppen met drinken en met behulp van medicatie even die ontwenning doorkomen.

Het is echt namelijk maar een paar dagen dat je je klote gaat voelen, daarna wordt het snel beter.
Ik heb eind 2015 ook een detox gedaan,kreeg toen librium,en voelde me binnen een aantal dagen echt stukken beter.Geen trillende handen,niet meer overgeven s`ochtends,beter slapen etc.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_170134845
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 20:52 schreef Droopie het volgende:

[..]

Bij mij was het een gelukje dat de kliniek heel veel voordelen opleverde.

Sociale contacten, rust, B12-injectie.

Dat ontwennen viel reuze mee :Y
Ja in een kliniek gaat het iets anders, ik heb dat niet gedaan dus weet dat niet.

Heb trouwens wel de huisarts en behandelend verslavingsarts gevraagd naar die vitamine B, ze vonden het niet zo nodig allemaal :')

Naja het zal wel, heb het zonder ook gewoon overleefd.

Ik ben poliklinisch bezig geweest bij de brijder stichting, en de GGZ tegelijkertijd voor meer het achterliggende verhaal.
Do what you love, love what you do!
pi_170134923
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 20:55 schreef FreshFruit72 het volgende:

[..]

Ik heb eind 2015 ook een detox gedaan,kreeg toen librium,en voelde me binnen een aantal dagen echt stukken beter.Geen trillende handen,niet meer overgeven s`ochtends,beter slapen etc.
Ik snap precies wat je bedoelt, bah wat voelde ik me ellendig.
Ook echt dat kotsen jah, zonder dat je echt ziek bent, je lichaam gaat gewoon compleet er tegen in als je ineens kapt met drinken.

Dat heeft voor mij vooral tijd gekost, ik dronk dan maar weer om daar vanaf te zijn, en zo kom je in het cirkeltje terecht van drinken om het drinken zeg maar.
Do what you love, love what you do!
  maandag 10 april 2017 @ 20:59:40 #198
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_170134966
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 20:52 schreef Droopie het volgende:

[..]

Wat ging er de vorige keer verkeerd?
Er zat een ruime periode tussen 2 behandelingen.Daarbij had ik geen klik met mijn contactpersoon.
Toen ben ik weer gaan drinken en uit contact gegaan.
Totdat ik er achter kwam dat het zo niet langer ging.Mezelf me weer aangemeld,en nu een andere verwijzer waar ik wel goed contact mee heb.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  maandag 10 april 2017 @ 21:03:09 #199
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_170135103
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 20:52 schreef Droopie het volgende:

[..]

Bij mij was het een gelukje dat de kliniek heel veel voordelen opleverde.

Sociale contacten, rust, B12-injectie.

Dat ontwennen viel reuze mee :Y
Ook mooi om te lezen.De groep waar in je leeft op dat moment kan je ook veel opleveren.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_170135112
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 20:59 schreef FreshFruit72 het volgende:

[..]

Er zat een ruime periode tussen 2 behandelingen.Daarbij had ik geen klik met mijn contactpersoon.
Toen ben ik weer gaan drinken en uit contact gegaan.
Totdat ik er achter kwam dat het zo niet langer ging.Mezelf me weer aangemeld,en nu een andere verwijzer waar ik wel goed contact mee heb.
Probeer eens naar een AA-club te gaan.
Vind je altijd wel iemand met wie je klik en het houd je scherp.

Normale mensen, fijne steun en kan je het zelf daarna zeg je houdoe en de groeten of je blijft hangen om anderen te helpen.

Ik ben ruim 1 jaar geweest, maar pas nadat ik al 1 jaar gestopt was :)
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')