abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 donderdag 5 januari 2017 @ 21:49:06 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_167912522
Om de eredivisie aantrekkelijker te maken, zouden voortaan zestien clubs moeten deelnemen aan de competitie. Dat heeft operationeel directeur Gijs de Jong van de KNVB donderdag gezegd in een gesprek met NRC. Daarnaast ziet hij graag dat elk seizoen wordt afgesloten met een titelstrijd tussen de bovenste zes clubs.



Dat model zou tot meer topwedstrijden leiden. ,,Meer spanning, meer weerstand. Daar worden spelers beter van en de aantrekkingskracht gaat omhoog'', aldus De Jong. "Veel mensen hechten aan het huidige model met achttien clubs en 34 speelronden, maar we hebben niet de luxe om zonder argumenten aan het verleden vast te houden.''

Momenteel wordt het Nederlands voetbal volop geanalyseerd en ook de opzet van de eredivisie komt daarbij aan bod.

http://www.telegraaf.nl/t(...)aar_16_clubs___.html

Beetje vreemd eerst de competities uitbreiden om daarna de eredivisie in te krimpen. Nederland is geen groot land maar heeft wel een miljoen actieve voetballers. Lijkt me een slecht idee. Werkt alleen maar nivelerend.

Wat betreft de eventuele nacompetitie/Play-Offs ben ik wel voorstander. Houdt het spannend. Het proberen waard. We hebben hier niks meer te verliezen. De Nederlandse clubs vliegen er toch in de eerste ronde al uit in de CL

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_167913088
Onee een vernieuwer..
Laat het gewoon lekker zo.

Dat we minder presteren heeft puur met de klasse van de spelers te maken en niet met de opzet van de competitie.

Spanning?
Gewoon je best doen en 34 wedstrijden proberen ze winnen.
  donderdag 5 januari 2017 @ 22:16:42 #3
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_167913294
Nutteloos. Teams worden nu na enkele seizoenen niets beter. PSV, Ajax, Feyenoord die met grootendeels dezelfde kern even slecht spelen. Zelfs met CL/EL ervaring. Waarom zou dit plan wel effect hebben?
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  donderdag 5 januari 2017 @ 22:18:26 #4
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_167913329
Die playoffs zijn zo stom, kijk maar naar België
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 5 januari 2017 @ 22:34:33 #5
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167913719
Prima plan.

18 is sowieso teveel.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 5 januari 2017 @ 22:38:02 #6
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_167913796
Lekker de Belgen kopiëren. En dat is een kutcompetitie.
Bedankt Hans.
  donderdag 5 januari 2017 @ 22:46:01 #7
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167913991
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 22:38 schreef bascross het volgende:
Lekker de Belgen kopiëren. En dat is een kutcompetitie.
Het heeft ze veel goeds gebracht.

Nederland is één van de weinigen met 18 teams of meer.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_167914181
Altijd 18 clubs geweest, dat moet zo blijven! Net als zwarte piet!
pi_167914442
PSV
Feyenoord
Ajax
FCU
Heerenveen
Vitesse
AZ
Twente
Anderlecht
Club Brugge
Luik
Genk
Gent
Mechelen
pi_167914747
Ik vind dat nou zo een stom model, play-offs voor de titel. Ik vind dat het team dat over het hele seizoen het beste heeft gepresteerd de terechte kampioen is. Dat je in principe zesde kan eindigen en dan toch kampioen worden door een goede vorm aan het eind van het seizoen doet er voor mij behoorlijk aan af.
pi_167915732
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 23:09 schreef AnanYaw het volgende:
Ik vind dat nou zo een stom model, play-offs voor de titel. Ik vind dat het team dat over het hele seizoen het beste heeft gepresteerd de terechte kampioen is. Dat je in principe zesde kan eindigen en dan toch kampioen worden door een goede vorm aan het eind van het seizoen doet er voor mij behoorlijk aan af.
Hier ben ik het wel mee eens. Al zou het wel het overwegen waard zijn om het aantal clubs te verminderen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 5 januari 2017 @ 23:49:37 #12
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_167915836
en Willem II dan :(
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 5 januari 2017 @ 23:51:29 #13
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167915884
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 22:59 schreef PSVCL het volgende:
PSV
Feyenoord
Ajax
FCU
Heerenveen
Vitesse
AZ
Twente
Anderlecht
Club Brugge
Luik
Genk
Gent
Mechelen
Doen!
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_167915909
Ze moeten gewoon de competitie samenvoegen met belgie.
pi_167915967
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 23:09 schreef AnanYaw het volgende:
Ik vind dat nou zo een stom model, play-offs voor de titel. Ik vind dat het team dat over het hele seizoen het beste heeft gepresteerd de terechte kampioen is. Dat je in principe zesde kan eindigen en dan toch kampioen worden door een goede vorm aan het eind van het seizoen doet er voor mij behoorlijk aan af.
In België halveren ze het puntentotaal als ze aan de playoffs beginnen. Je houdt dus nog wel een deel van de voorsprong. Afgelopen jaar is Club kampioen geworden en stonden ze ook na afloop van de reguliere competitie bovenaan.

Uiteindelijk hebben ze het in de CL zo mogelijk nog slechter dan PSV gedaan.

Alleen Gent heeft het aardig gedaan in de CL, voor de rest vliegen ze in België net zo snel uit Europa als de Nederlandse clubs.

Ik zie dus niet echt voordelen van die opzet.
BFF met GGMM
  donderdag 5 januari 2017 @ 23:57:03 #16
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167916001
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 23:55 schreef DonRaja het volgende:

[..]

In België halveren ze het puntentotaal als ze aan de playoffs beginnen. Je houdt dus nog wel een deel van de voorsprong. Afgelopen jaar is Club kampioen geworden en stonden ze ook na afloop van de reguliere competitie bovenaan.

Uiteindelijk hebben ze het in de CL zo mogelijk nog slechter dan PSV gedaan.

Alleen Gent heeft het aardig gedaan in de CL, voor de rest vliegen ze in België net zo snel uit Europa als de Nederlandse clubs.

Ik zie dus niet echt voordelen van die opzet.
UEFA coëfficiënten zijn sterk verbeterd met de jaren
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_167916048
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 23:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

UEFA coëfficiënten zijn sterk verbeterd met de jaren
Ja, maar die punten hebben ze toch vooral gehaald voordat dat playoff systeem er was?

Indien niet, dan zou er blijkbaar wel een positief effect zijn.
BFF met GGMM
pi_167917461
Krijgen wij dan dezelfde aids die ze in België ook hebben? Nee bedankt.
Ik ben inmiddels overleden.
pi_167919100
John Cruijff stond ook tegen bouwvakkers en fabrieksarbeiders te spelen. Maakt niet uit dus.

Kwestie van geduld.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 10:07:27 #20
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167919243
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 09:59 schreef indiaantje89 het volgende:
John Cruijff stond ook tegen bouwvakkers en fabrieksarbeiders te spelen. Maakt niet uit dus.

Kwestie van geduld.
De wereld is in die tijd geëvolueerd en veranderd.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_167919247
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 23:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

UEFA coëfficiënten zijn sterk verbeterd met de jaren
Klopt ja! In de groepsronde hebben ze het ook weer erg goed gedaan. Genk versloeg o.a. Bilbao en Sassuolo, erg knap. Gent zat in een vrij zwakke groep maar toch.

En toch flikkeren ze in de 1e of 2e knock out fase er allemaal uit.
Hey
  vrijdag 6 januari 2017 @ 10:11:09 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_167919293
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 22:59 schreef PSVCL het volgende:
PSV
Feyenoord
Ajax
FCU
Heerenveen
Vitesse
AZ
Twente
Anderlecht
Club Brugge
Luik
Genk
Gent
Mechelen
_O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 6 januari 2017 @ 10:11:57 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_167919310
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 23:58 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Ja, maar die punten hebben ze toch vooral gehaald voordat dat playoff systeem er was?

Indien niet, dan zou er blijkbaar wel een positief effect zijn.
Voornamelijk punten gehaald omdat ze minder clubs in Europa hadden en geen carnavalsteams Europa insturen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 6 januari 2017 @ 10:12:42 #24
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167919319
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 10:11 schreef Dven het volgende:

[..]

Voornamelijk punten gehaald omdat ze minder clubs in Europa hadden en geen carnavalsteams Europa insturen.
Dat verklaart dat enorme gat in de ranglijst echt niet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 6 januari 2017 @ 10:13:22 #25
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167919331
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 09:59 schreef indiaantje89 het volgende:
John Cruijff stond ook tegen bouwvakkers en fabrieksarbeiders te spelen. Maakt niet uit dus.

Kwestie van geduld.
In die tijd speelden zelfs Pelé, Beckenbauer en consorten ook tegen semi-profs.

Tijden zijn veranderd, standaarden omhoog.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 6 januari 2017 @ 10:14:13 #26
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_167919345
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 10:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat verklaart dat enorme gat in de ranglijst echt niet.
Jawel hoor, samen met het gegeven dat ze daar nog wel clubs hebben die Europees voetbal niet stelselmatig als van onbelang zien zoals PSV en Twente jaren hebben gedana.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 6 januari 2017 @ 10:54:12 #27
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_167920161
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 23:09 schreef AnanYaw het volgende:
Ik vind dat nou zo een stom model, play-offs voor de titel. Ik vind dat het team dat over het hele seizoen het beste heeft gepresteerd de terechte kampioen is. Dat je in principe zesde kan eindigen en dan toch kampioen worden door een goede vorm aan het eind van het seizoen doet er voor mij behoorlijk aan af.
Terwijl je juist ploegen die aan het begin van een volgend seizoen vorm hebben zou moeten belonen, die hebben namelijk meer kans om zich door Europese voorrondes te wurmen.

Dus als je al playoffs doet voor de Europese plaatsen, dan moet je die doen aan het begin van het volgende seizoen.

Nu worden de Europese plaatsen verdeeld onder de subtoppers die alle spelers die die plek hebben verdiend zien vertrekken. Dat is de ellende van een opleidingsland zijn. Je kunt beter bepalen wie er Europa in gaan als de selecties verder bekend zijn.

Ook een debiel plan, maar minder debiel als playoffs voor een titel. Houd dan gewoon twee bekertoernooien.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 10:55:13 #28
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_167920187
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 10:14 schreef Dven het volgende:

[..]

Jawel hoor, samen met het gegeven dat ze daar nog wel clubs hebben die Europees voetbal niet stelselmatig als van onbelang zien zoals PSV en Twente jaren hebben gedana.
Noem je Ajax ook even in dit rijtje, je moet wel volledig zijn.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 11:03:22 #29
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_167920390
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 10:55 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Noem je Ajax ook even in dit rijtje, je moet wel volledig zijn.
Genant genoeg was het bij Ajax vaker onkunde dan onwil. Daarmee niet genoemd.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_167921445
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 10:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In die tijd speelden zelfs Pelé, Beckenbauer en consorten ook tegen semi-profs.

Tijden zijn veranderd, standaarden omhoog.
Natuurlijk veranderen tijden, maar ik zie niet het nut in om je competitie vorm aan te passen. Het Belgische club voetbal is bijvoorbeeld ook niet alles. Club Brugge had 0 punten in de CL gehaald. Garantie voor succes dus. En ja er zijn veel Belgische top voetballers in de top competities. Maar meer en deel daarvan hebben niet in het play off systeem van het Belgisch voetbal gespeeld zoals Mertens, Vertonghen, Dembele, Alderweireld, Chadli zijn zelfs "groot geworden" in de Nederlandse Eredivisie. Hazard is opgeleid in Lille. Carasco bij Monaco. Natuurlijk zijn er ook talenten bij die wel in België nog hebben gespeeld (Courtois, De Bruyne, Lukaku).

Maar die enkele voorbeelden wil nog niet zeggen dat deze spelers zo goed zijn geworden door heel dat Belgische play-off systeem.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 12:38:45 #31
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167922397
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:53 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Natuurlijk veranderen tijden, maar ik zie niet het nut in om je competitie vorm aan te passen. Het Belgische club voetbal is bijvoorbeeld ook niet alles. Club Brugge had 0 punten in de CL gehaald. Garantie voor succes dus. En ja er zijn veel Belgische top voetballers in de top competities. Maar meer en deel daarvan hebben niet in het play off systeem van het Belgisch voetbal gespeeld zoals Mertens, Vertonghen, Dembele, Alderweireld, Chadli zijn zelfs "groot geworden" in de Nederlandse Eredivisie. Hazard is opgeleid in Lille. Carasco bij Monaco. Natuurlijk zijn er ook talenten bij die wel in België nog hebben gespeeld (Courtois, De Bruyne, Lukaku).

Maar die enkele voorbeelden wil nog niet zeggen dat deze spelers zo goed zijn geworden door heel dat Belgische play-off systeem.
Dat zijn valide punten maar sinds ze terug zijn gegaan naar 16 teams en de playoffs hebben ingevoerd is hun positie op de UEFA ranglijst absoluut sterk verbeterd. Misschien is een temporeel verband nog geen causaal verband.

De Eredivisie is één van de zeer weinige Europese competities met 18 teams of meer. Ook Portugal heeft 18 teams, maar dat komt door een rechtzaak (de organisatie wilde in 2006 terug naar 16).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_167923314
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 12:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat zijn valide punten maar sinds ze terug zijn gegaan naar 16 teams en de playoffs hebben ingevoerd is hun positie op de UEFA ranglijst absoluut sterk verbeterd. Misschien is een temporeel verband nog geen causaal verband.

De Eredivisie is één van de zeer weinige Europese competities met 18 teams of meer. Ook Portugal heeft 18 teams, maar dat komt door een rechtzaak (de organisatie wilde in 2006 terug naar 16).
Volgens mij hebben alle top competities ongeveer de "structuur" van de Eredivisie? Engeland, Spanje, Duitsland, Italië?

Natuurlijk zijn daar de competities over het algemeen sterker dan die in Nederland. Maar dat heeft voornamelijk met 1 ding te maken en dat is voornamelijk met geld. Daarom geloof ik ook niet echt in een nieuw structuur.

Mocht Nederland ooit weer wat op club niveau willen betekenen in Europa dan is dat met een grote lichting aan toptalenten en hopen dat ze niet in de jeugd worden gescout door buitenlandse clubs. Maar zolang de nummer 18 van de Engelse competitie meer geld te besteden heeft dan de nummer 1 van de Eredivisie geef ik het hier in Nederland weinig kans om eerlijk te zijn.
pi_167923761
maak een competitie zoals de amerikaanse basketbal comp.

met vast budget voor alle clubs, en de laagsten mogen het eerst kiezen op de transfer markt.
dat we allemaal naar voetbal kijken waar de rijkste clubs altijd winnen, is belachelijk, onsportief en saai.
pi_167923793
16 clubs is prima. Krijg je ook een betere JL van. Play offs slaat nergens op. Zeker niet eerste 6. Doe dan eerste 4.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 13:49:51 #35
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_167923822
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 10:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat verklaart dat enorme gat in de ranglijst echt niet.
Nee, die is te verklaren door het middeleeuwse speelsysteem dat de Nederlandse topclubs aanhouden. Daar doet zelfs een eredivisie met tien ploegen niets aan. :')
pi_167923834
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:49 schreef Nobu het volgende:

[..]

Nee, die is te verklaren door het middeleeuwse speelsysteem dat de Nederlandse topclubs aanhouden. Daar doet zelfs een eredivisie met tien ploegen niets aan. :')
Komt door Ajax met hun HOLLANDSE SCHOOL
  vrijdag 6 januari 2017 @ 13:53:32 #37
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_167923875
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:50 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Komt door Ajax met hun HOLLANDSE SCHOOL
Wel de reden dat eredivisiewedstrijden meestal nog wel leuk zijn om te kijken natuurlijk, dat dan weer wel.

En als die pannenkoek denkt dat beleving afhangt van het aantal topwedstrijden moet 'ie vooral lekker thuis blijven. :')
pi_167923908
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:48 schreef hafcfan het volgende:
16 clubs is prima. Krijg je ook een betere JL van. Play offs slaat nergens op. Zeker niet eerste 6. Doe dan eerste 4.
Maar die eerste competitie gaat dan nergens meer over. Op het einde ga je afgesproken uitslagen krijgen, omdat 2e eindigen wellicht gunstiger is dan 1e. En als het puntenverschil tussen de nr.1 en 4, groter dan 10 is, zou het in principe toch duidelijk moeten zijn dat de nr.4 gewoon geen kampioen hoort te zijn?
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 januari 2017 @ 13:59:36 #39
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_167923999
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:46 schreef pokkerdepok het volgende:
maak een competitie zoals de amerikaanse basketbal comp.

met vast budget voor alle clubs, en de laagsten mogen het eerst kiezen op de transfer markt.
dat we allemaal naar voetbal kijken waar de rijkste clubs altijd winnen, is belachelijk, onsportief en saai.
EU-recht heeft dat onmogelijk gemaakt binnen Europa. Vrij verkeer goederen en diensten enz.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_167924116
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:55 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Maar die eerste competitie gaat dan nergens meer over. Op het einde ga je afgesproken uitslagen krijgen, omdat 2e eindigen wellicht gunstiger is dan 1e. En als het puntenverschil tussen de nr.1 en 4, groter dan 10 is, zou het in principe toch duidelijk moeten zijn dat de nr.4 gewoon geen kampioen hoort te zijn?
Klopt. Ik ben er ook tegen hoor, maar als ze het dan toch doen snap ik niet waarom je de nummer 6/5 ook pakt. Dat zijn vaak clubs die een x stunten.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 16:16:23 #41
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_167927299
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:50 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Komt door Ajax met hun HOLLANDSE SCHOOL
En terecht.
Oh.
pi_167930189
Als je de redenatie van De Jong volgt moet je gewoon het aantal halveren en vier keer tegen elkaar spelen.

Ik vraag mij af of die paar wedstrijden nu het grote verschil gaan maken. De sleutel ligt toch bij het opleiden van complete voetballers.

Misschien kunnen we wel de 'regel 3 keer terugspelen op de keeper = penalty' invoeren, dwingt iedereen meteen eens naar voren te denken...

[ Bericht 0% gewijzigd door Haringkop op 06-01-2017 19:53:40 ]
#12 is not for sale!
pi_167930662
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:59 schreef borisz het volgende:

[..]

EU-recht heeft dat onmogelijk gemaakt binnen Europa. Vrij verkeer goederen en diensten enz.
ja, bosman arrest, geloof ik.
jammer. ze kunnen best een uitzondering maken voor sport. maar ja, geld he... er gaat veel te veel geld in om. gepasseerd station inderdaad.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 januari 2017 @ 19:15:45 #44
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_167931005
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:03 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja, bosman arrest, geloof ik.
jammer. ze kunnen best een uitzondering maken voor sport. maar ja, geld he... er gaat veel te veel geld in om. gepasseerd station inderdaad.
Deels. Bosman-arrest gaat over iets specifieks mbt het vragen van transfersommen nadat het contract al was afgelopen.

Maar voetbalclubs mogen gewoon iedereen (nou ja, iedereen met een EU-paspoort) in dienst nemen tegen het salaris dat ze maar willen betalen. Het verhinderen daarvan is in strijd met EU-recht. Zie ook quota mbt buitenlandse spelers. Voetbalbonden kunnen wel een max van buiten-de-EU spelers instellen, maar een quota van buitenlanders in zijn algemeenheid is verboden.

Sterker dat er maar twee periodes zijn om spelers aan te trekken is al een inperking op vrij verkeer. Echter gelukkig is dat voor de eerlijkheid van de competities wel overeind gebleven. Maar de januaritransferperiode afschaffen zal lastig worden. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 6 januari 2017 @ 19:28:25 #45
186611 Haags
pi_167931360
Dit gaat de eredivisie niet naar een hoger niveau brengen.
Zonder wrijving geen glans
pi_167932094
16 clubs kan ik nog wel iets mee. Playoffs voor kampioenschap? Oprotten, gauw.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 19:53:51 #47
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_167932157
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dit gaat de eredivisie niet naar een hoger niveau brengen.
In België merk je inderdaad dat ze echt veel beter zijn geworden
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_167932927
Eredivisie en de Belgische Jupiler Pro League beide 14 clubs.

Gewoon een nationale reguliere competitie volgens het huidige Eredivisie format, dus na 26 wedstrijden is de club met meeste punten kampioen.

Naast de nationale competitie ook een BeNe Liga waarbij de top 3 uit Nederland en België een onderlinge competitie speelt, dus in totaal 10 extra wedstrijden. De nummers 4 t/m 6 doen hetzelfde, enz. De wedstrijden worden dan net als de beker verdeelt over het gehele seizoen.

Via de BeNe Liga spelen de ploegen meer wedstrijden tegen sterkere tegenstanders.
pi_167937039
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:15 schreef borisz het volgende:

[..]

Deels. Bosman-arrest gaat over iets specifieks mbt het vragen van transfersommen nadat het contract al was afgelopen.

Maar voetbalclubs mogen gewoon iedereen (nou ja, iedereen met een EU-paspoort) in dienst nemen tegen het salaris dat ze maar willen betalen. Het verhinderen daarvan is in strijd met EU-recht. Zie ook quota mbt buitenlandse spelers. Voetbalbonden kunnen wel een max van buiten-de-EU spelers instellen, maar een quota van buitenlanders in zijn algemeenheid is verboden.

Sterker dat er maar twee periodes zijn om spelers aan te trekken is al een inperking op vrij verkeer. Echter gelukkig is dat voor de eerlijkheid van de competities wel overeind gebleven. Maar de januaritransferperiode afschaffen zal lastig worden. :s)
oh ja, dat was dat met bosman, over hoeveel buitenlanders per club

ja het staat clubs natuurlijk vrij om een elftal samen te stellen en met andere elftallen een competitietje te gaan spelen.
maar het zou toch ook vrij moeten zijn om met alle clubs die zo nooit kunnen winnen, wat regels af te spreken over budget, voor een andere competitie? gewoon vrijwillig begrenzingen opleggen aan jezelf.
en als de topclubs dan niet meedoen, tja.. dat is dan wel redelijk laf. al is het maar met een tweede team, ofzo. gaan ze met hun topteams maar lekker in een elite competitie spelen met barca en man.u....
zoiets moet je dat dan brengen, denk ik. dat kan het best lukken.
pi_167944073
Alles wat hier boven en in de OP staat, is gericht om een paar clubs (6 in dit geval) heel veel wedstrijden te gunnen, zowel Europese wedstrijden als play-offs, terwijl de rest van de ploegen het maar met een handjevol wedstrijden mag doen.
Plus het feit dat de competitie steeds stil ligt omdat de spelers van de 6 'top'-clubs tussendoor ook nog interlandwedstrijden gaan spelen.

Een snellere manier om de Eredivisie onderuit te halen, is er niet. Dan is het houden van een stadion voor de overige clubs helemaal niet meer rendabel. Laat staan het aanhouden van een dure spelersselectie.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 13:49:17 #51
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167948965
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 09:40 schreef Idisrom het volgende:
Alles wat hier boven en in de OP staat, is gericht om een paar clubs (6 in dit geval) heel veel wedstrijden te gunnen, zowel Europese wedstrijden als play-offs, terwijl de rest van de ploegen het maar met een handjevol wedstrijden mag doen.
Plus het feit dat de competitie steeds stil ligt omdat de spelers van de 6 'top'-clubs tussendoor ook nog interlandwedstrijden gaan spelen.

Een snellere manier om de Eredivisie onderuit te halen, is er niet. Dan is het houden van een stadion voor de overige clubs helemaal niet meer rendabel. Laat staan het aanhouden van een dure spelersselectie.
Nederland is dan ook veel te klein voor 36 profclubs.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 7 januari 2017 @ 16:12:09 #52
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_167952810
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 13:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nederland is dan ook veel te klein voor 36 profclubs.
Engeland heeft er 160, en toch is de premier league nou niet echt een B-competitie.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 16:15:32 #53
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167952917
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 16:12 schreef Nobu het volgende:

[..]

Engeland heeft er 160, en toch is de premier league nou niet echt een B-competitie.
Engeland heeft er minder dan 160 full-profclubs en is de uitzondering die de regel bevestigd. Kijk naar Duitsland, Italië, Frankrijk en Spanje. Die kennen allemaal veel minder full-profclubs per miljoen inwoners. Nederland zit echt aan de top van Europa.

Bovendien werd de Premier League pas een topcompetitie toen ze zich losmaakten van de rest, en toedeloe zeiden (cf. post Idisrom hierboven). Vooral de 'Big Five' profiteerden van deze zet, alhoewel de rest ook werd meegezogen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_167954072
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 16:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Engeland heeft er minder dan 160 full-profclubs en is de uitzondering die de regel bevestigd. Kijk naar Duitsland, Italië, Frankrijk en Spanje. Die kennen allemaal veel minder full-profclubs per miljoen inwoners. Nederland zit echt aan de top van Europa.

Bovendien werd de Premier League pas een topcompetitie toen ze zich losmaakten van de rest, en toedeloe zeiden (cf. post Idisrom hierboven). Vooral de 'Big Five' profiteerden van deze zet, alhoewel de rest ook werd meegezogen.
vandaar al die Europa Cups die ze daarvoor wonnen ??
  zaterdag 7 januari 2017 @ 17:19:27 #55
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167954464
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 17:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

vandaar al die Europa Cups die ze daarvoor wonnen ??
Jawel maar toen hadden ze minder geld dan de Spanjaarden, Duitsers en Italianen. Keegan en woodcock gingen maar in Duitsland voetballen.

De premier League heeft ze nog veel dominanter gemaakt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_167959796
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:55 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Maar die eerste competitie gaat dan nergens meer over.
Er is, naar ik aanneem, altijd nog Europees voetbal te verdienen in de reguliere competitie.

Zelfs als we Europa even negeren: je kunt ook zeggen dat de competitie over meer gaat als het niet slechts om de eerste positie gaat, maar ook om de posities daarachter. Zeker als de opzet van de play offs zo is dat elke positie winst in het klassement gunstig is voor de play offs
quote:
Op het einde ga je afgesproken uitslagen krijgen, omdat 2e eindigen wellicht gunstiger is dan 1e.
Dat lijkt me alleen aan de orde als de play offs een knockoutsysteem volgen én teams op voorhand weten welk team ze gaan treffen als ze op de zoveelste positie eindigen. Niets wat een klein beetje loting niet kan verhelpen.
quote:
En als het puntenverschil tussen de nr.1 en 4, groter dan 10 is, zou het in principe toch duidelijk moeten zijn dat de nr.4 gewoon geen kampioen hoort te zijn?
In principe is de nummer 1 gewoon degene die het kampioenschap het meest verdient. Ook als het verschil met de nummer 2 maar 1 punt is. Maar het zou heel goed kunnen dat het Nederlandse voetbal er meer bij gebaat is als de titel soms niet gaat naar de club die hem het meest verdient, zodat ook ook de mindere clubs een heel klein kansje op de landstitel hebben. Zowel rechtvaardigheid als onvoorspelbaarheid zijn belangrijk voor een aantrekkelijke competitie. Een beetje meer van het ene ten koste van het andere kan de competitie per saldo best aantrekkelijker maken.
pi_167962929
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 17:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jawel maar toen hadden ze minder geld dan de Spanjaarden, Duitsers en Italianen. Keegan en woodcock gingen maar in Duitsland voetballen.

De premier League heeft ze nog veel dominanter gemaakt.
Ik ken de ontstaansgeschiedenis van PL niet maar heeft de grote sprong voorwaarts vooral niet te maken met tv gelden? In Engeland was betaal tv al erg succesvol toen het in andere Europese landen nog maar in de kinderschoenen stond.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 23:55:24 #58
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167966010
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 22:09 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik ken de ontstaansgeschiedenis van PL niet maar heeft de grote sprong voorwaarts vooral niet te maken met tv gelden? In Engeland was betaal tv al erg succesvol toen het in andere Europese landen nog maar in de kinderschoenen stond.
Het hangt met elkaar samen. De vorming van de Premier League was marketingtechnisch slim; de topteams stonden in de etalage; en men hoefde geen geld meer over te maken naar lagere divisies.

Ergo, Engeland heeft inderdaad veel profclubs en de Premier League is inderdaad geen B-competitie. Maar dat heeft er juist mee te maken met dat de 'Big Five' (de grootste vijf clubs) zich losmaakte van de rest. Het verbrak de banden, die er waren in de oude Football League (financieel en in bestuurlijk opzicht). De 'Big Five' was de benodigde kritieke massa voor het plan.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_167979237
Jij kunt de competitie eventueel ook spannender maken, door de top-zesclubs qua belasting te ontzien in het eerste seizoenshelft met het programma. In de weekenden om het Europese voetbal spelen ze niet tegen elkaar. Dat zijn dan in totaal maar 12 competitieronden.

Dan heb je in de tweede seizoenshelft ook meer topwedstrijden.
pi_168875619
In Denemarken wordt met 14 ploegen gespeeld, en volgens Rafael van der Vaart komt daar bijna geen hond kijken.

Ik weet niet, dat een minder aantal clubs dus bepalend is voor de aantrekkingskracht van de competitie.
  maandag 13 februari 2017 @ 16:18:23 #61
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168875998
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:56 schreef Idisrom het volgende:
In Denemarken wordt met 14 ploegen gespeeld, en volgens Rafael van der Vaart komt daar bijna geen hond kijken.

Ik weet niet, dat een minder aantal clubs dus bepalend is voor de aantrekkingskracht van de competitie.
Hij haalt aan dat het niveau bedroevend is, staat verder los van het aantal clubs.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168876079
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:56 schreef Idisrom het volgende:
In Denemarken wordt met 14 ploegen gespeeld, en volgens Rafael van der Vaart komt daar bijna geen hond kijken.

Ik weet niet, dat een minder aantal clubs dus bepalend is voor de aantrekkingskracht van de competitie.
Dat heeft ook meer met voetbalcultuur te maken. Een de Graafschap, Roda en Sparta haalden in de JL nog respectabele toeschouwersaantallen.

14 teams zou trouwens nog beter zijn, maar maak er dan iets vergelijkbaar van zoals in Belgie.
Niet met de punten halveren etc, maar wel nog extra wedstrijden tussen de top 7 bijvoorbeeld voor Europees voetbal.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  maandag 13 februari 2017 @ 17:07:43 #63
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_168876931
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 16:22 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Dat heeft ook meer met voetbalcultuur te maken. Een de Graafschap, Roda en Sparta haalden in de JL nog respectabele toeschouwersaantallen.

14 teams zou trouwens nog beter zijn, maar maak er dan iets vergelijkbaar van zoals in Belgie.
Niet met de punten halveren etc, maar wel nog extra wedstrijden tussen de top 7 bijvoorbeeld voor Europees voetbal.
In België zit ook helemaal niemand op de tribunes, werkt fantastisch daar. :')
pi_168876989
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2017 17:07 schreef Nobu het volgende:

[..]

In België zit ook helemaal niemand op de tribunes, werkt fantastisch daar. :')
Was dat voor de play offs beter dan?

Feit is wel dat er in de breedte iets is verbeterd. Voor de play offs overwinterde er vrijwel nooit een Belgische ploeg bijvoorbeeld. Kan allemaal toeval zijn maargoed.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_168877019
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:56 schreef Idisrom het volgende:
In Denemarken wordt met 14 ploegen gespeeld, en volgens Rafael van der Vaart komt daar bijna geen hond kijken.

Ik weet niet, dat een minder aantal clubs dus bepalend is voor de aantrekkingskracht van de competitie.
Welke stagiair heeft dat geschreven? Wat een fouten :D
  User die overal opduikt 2022 maandag 13 februari 2017 @ 17:16:50 #66
186611 Haags
pi_168877092
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 17:12 schreef HPLC het volgende:

[..]

Welke stagiair heeft dat geschreven? Wat een fouten :D
Echt he, ik kreeg oogaids. :')
Zonder wrijving geen glans
pi_168877202
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 17:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Echt he, ik kreeg oogaids. :')
Kijk dan wat minder ADO
  User die overal opduikt 2022 maandag 13 februari 2017 @ 17:25:07 #68
186611 Haags
pi_168877216
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 17:23 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Kijk dan wat minder ADO
Ha Ha Ha :D

Kijk deze internethooligan jongens. :D

Ha Ha Ha ik schater

EEN GROTE BEK OP HET NET, EEN GROTE BEEEEEK OP HET NET. _O_
Zonder wrijving geen glans
pi_168877623
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:56 schreef Idisrom het volgende:
In Denemarken wordt met 14 ploegen gespeeld, en volgens Rafael van der Vaart komt daar bijna geen hond kijken.

Ik weet niet, dat een minder aantal clubs dus bepalend is voor de aantrekkingskracht van de competitie.
Voetbal leeft dan ook totaal niet in Denemarken.
pi_168877729
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 17:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ha Ha Ha :D

Kijk deze internethooligan jongens. :D

Ha Ha Ha ik schater

EEN GROTE BEK OP HET NET, EEN GROTE BEEEEEK OP HET NET. _O_
Haags verder alles goed?
  maandag 13 februari 2017 @ 17:58:02 #71
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_168877839
Slaat nergens op. Zou niet weten hoe de competitie hier aantrekkelijker door gaat worden. Tevens zullen er twee traditieclubs gaan verdwijnen, uit ere- of eerste divisie. Wie wil dat nou?

Bovendien is het gewoon oneerlijk. Waar heb je dan als nummer 1 al die wedstrijden voor gespeeld? En als je ergens in de top 3 staat ga je vlak voor de play offs toch spelers sparen? Wordt het daar leuker door?

[ Bericht 19% gewijzigd door Parafernalia op 13-02-2017 18:06:19 ]
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 13 februari 2017 @ 17:59:41 #72
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_168877871
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 13:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nederland is dan ook veel te klein voor 36 profclubs.
dat is waarschijnlijk zo, maar er zijn er laatste paar jaar al 3 verdwenen...laat het gewoon zn natuurlijk beloop gaan
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_168877938
De problemen waar het Nederlandse voetbal en de Nederlandse profclubs mee te maken hebben, staan volgens mij los van de competitievorm. Er is niks mis met de huidige samenstelling van 18 clubs, zonder commerciële idioterie als een aparte titelstrijd tussen de top-6.

De huidige vorm van de Eredivisie (18 clubs) was van kracht toen Ajax, Feyenoord en PSV hun laatste Europese prijzen wonnen. En een groot voetballand als Duitsland hanteert precies dezelfde opzet: 18 clubs.

Het Nederlands voetbal heeft veel meer last van ontwikkelingen als het verstoten van landskampioenen uit de Champions League, ten faveure van de nummer-4 van Italië of van de absurd lange transferperiodes, die nog doorlopen terwijl de competitie al meer dan een maand gaande is én tijdens de winterstop. Rijke buitenlandse clubs kopen hier de spelers weg, waardoor onze topclubs voortdurend worden verzwakt.

Dat soort issues los je echt niet op met allerlei kunstmatige ingrepen in de Eredivisie. Nederland moet samen met andere "middelgrote" voetballanden de krachten bundelen en een vuist maken. Samen zorgen voor eerlijker regels rondom transferperiodes en deelname aan het miljoenenbal dat Champions League heet. Zo niet, dan groeien de verhoudingen alsmaar schever en schever.
pi_168877968
kutplan met kutplayoffs.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_168877974
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 13:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nederland is dan ook veel te klein voor 36 profclubs.
Die zijn dan ook niet actief. In de Jupiler League voetbalt Achilles '29 op amateurbasis en er spelen drie "jong"-teams (Ajax, PSV, Utrecht), die je moeilijk als afzonderlijke profclubs kunt gaan tellen. Per saldo tel ik 34 profclubs (18 in de Eredivisie, 16 in de Jupiler League).
  maandag 13 februari 2017 @ 18:07:04 #76
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_168878001
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 18:02 schreef Elfletterig het volgende:
sues los je echt niet op met allerlei kunstmatige ingrepen in de Eredivisie. Nederland moet samen met andere "middelgrote" voetballanden de krachten bundelen en een vuist maken. Samen zorgen voor eerlijker regels rondom transferperiodes en deelname aan het miljoenenbal dat Champions Leagu
^O^
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_168878114
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 18:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Die zijn dan ook niet actief. In de Jupiler League voetbalt Achilles '29 op amateurbasis en er spelen drie "jong"-teams (Ajax, PSV, Utrecht), die je moeilijk als afzonderlijke profclubs kunt gaan tellen. Per saldo tel ik 34 profclubs (18 in de Eredivisie, 16 in de Jupiler League).
Achilles is gewoon een profclub, vriend.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_168878167
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 18:14 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Achilles is gewoon een profclub, vriend.
Ah.... ik lees net dat het inmiddels is veranderd. Ze speelden eerder op amateurbasis in de Jupiler League. I stand corrected.
  maandag 13 februari 2017 @ 19:46:10 #79
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168879973
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 18:02 schreef Elfletterig het volgende:
De problemen waar het Nederlandse voetbal en de Nederlandse profclubs mee te maken hebben, staan volgens mij los van de competitievorm. Er is niks mis met de huidige samenstelling van 18 clubs, zonder commerciële idioterie als een aparte titelstrijd tussen de top-6.

De huidige vorm van de Eredivisie (18 clubs) was van kracht toen Ajax, Feyenoord en PSV hun laatste Europese prijzen wonnen. En een groot voetballand als Duitsland hanteert precies dezelfde opzet: 18 clubs.

Het Nederlands voetbal heeft veel meer last van ontwikkelingen als het verstoten van landskampioenen uit de Champions League, ten faveure van de nummer-4 van Italië of van de absurd lange transferperiodes, die nog doorlopen terwijl de competitie al meer dan een maand gaande is én tijdens de winterstop. Rijke buitenlandse clubs kopen hier de spelers weg, waardoor onze topclubs voortdurend worden verzwakt.

Dat soort issues los je echt niet op met allerlei kunstmatige ingrepen in de Eredivisie. Nederland moet samen met andere "middelgrote" voetballanden de krachten bundelen en een vuist maken. Samen zorgen voor eerlijker regels rondom transferperiodes en deelname aan het miljoenenbal dat Champions League heet. Zo niet, dan groeien de verhoudingen alsmaar schever en schever.
Allereerst zijn er maar weinig middelgrote landen (meer) met 18 clubs in de bovenste liga. Portugal is de uitzondering en wilde daarvan af. Boavista won echter een rechtzaak.

Verder is Duitsland niet de maatstaf maar dus de andere kleine landen. Nederland zou in de top 10 van de coëfficiënten moeten staan. Italië dwingt het gewoon af met prestaties.

De realiteit is echter een sloot aan baggervoetballers en baggervoetbal.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168880418
16 ploegen prima maar 14 vind ik karig, tenzij je daarnaast nog een extra competitie doet tegen Belgische ploegen.
  maandag 13 februari 2017 @ 21:06:56 #81
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_168882011
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 19:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Allereerst zijn er maar weinig middelgrote landen (meer) met 18 clubs in de bovenste liga. Portugal is de uitzondering en wilde daarvan af. Boavista won echter een rechtzaak.

Verder is Duitsland niet de maatstaf maar dus de andere kleine landen. Nederland zou in de top 10 van de coëfficiënten moeten staan. Italië dwingt het gewoon af met prestaties.

De realiteit is echter een sloot aan baggervoetballers en baggervoetbal.
Portugal is een land met 10 miljoen inwoners en met net aan een kwart van het Nederlands BBP, natuurlijk moet je ons daar niet mee vergelijken.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 11:52:44 #82
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168890611
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2017 21:06 schreef Nobu het volgende:

[..]

Portugal is een land met 10 miljoen inwoners en met net aan een kwart van het Nederlands BBP, natuurlijk moet je ons daar niet mee vergelijken.
Hun sterke resultaten maken het echter wel makkelijker om 18 clubs te handhaven (itt alle andere middelgrote voetballanden).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 12:14:32 #83
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_168890986
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 11:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hun sterke resultaten maken het echter wel makkelijker om 18 clubs te handhaven (itt alle andere middelgrote voetballanden).
Die competitie is juist een goed voorbeeld van te veel clubs. Het niveauverschil binnen die competitie is gigantisch. Bovendien zit er ook nog eens geen mens op de tribunes bij de meeste wedstrijden.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 12:17:20 #84
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168891062
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2017 21:06 schreef Nobu het volgende:

[..]

Portugal is een land met 10 miljoen inwoners en met net aan een kwart van het Nederlands BBP, natuurlijk moet je ons daar niet mee vergelijken.
Er spelen nog wel meer dingen mee natuurlijk. Regelgeving is daar iets gemakkelijker om hoger mee te kunnen blijven draaien. Die gasten kunnen een blik niet-EU'ers opentrekken. Dat is in NL onmogelijk.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 12:18:51 #85
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168891084
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:14 schreef Nobu het volgende:

[..]

Die competitie is juist een goed voorbeeld van te veel clubs. Het niveauverschil binnen die competitie is gigantisch. Bovendien zit er ook nog eens geen mens op de tribunes bij de meeste wedstrijden.
Ach, kijk naar de Spaanse competitie. Ook daar is de helft competitievulling. Niet zonder reden dat daar de laatste jaren aan de lopende band rond de 40 goals worden gemaakt door de topscorers.

Maar in NL is men nogal van het nivelleren IPV de top zo hoog mogelijk te laten scoren.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:45:49 #86
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_168892815
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Ach, kijk naar de Spaanse competitie. Ook daar is de helft competitievulling. Niet zonder reden dat daar de laatste jaren aan de lopende band rond de 40 goals worden gemaakt door de topscorers.

Maar in NL is men nogal van het nivelleren IPV de top zo hoog mogelijk te laten scoren.
Die nivellering is vooral het gevolg van het falen van de "topclubs", qua aandeel in de tv-gelden hebben ze weinig te klagen.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 14:24:12 #87
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_168893688
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:45 schreef Nobu het volgende:

[..]

Die nivellering is vooral het gevolg van het falen van de "topclubs", qua aandeel in de tv-gelden hebben ze weinig te klagen.
Hahahaha, de Nederlandse tv-gelden er bij halen.

Dat gaat om een paar miljoen. Ajax is de topverdiener met 10 miljoen. Subtoppers als AZ en Twente krijgen 7 miljoen. Die paar euro maken echt het verschil niet.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 14:37:26 #88
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168893974
De verdeling van tv gelden is in Nederland ongelijker dan Spanje.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 14:46:05 #89
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168894147
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Ach, kijk naar de Spaanse competitie. Ook daar is de helft competitievulling. Niet zonder reden dat daar de laatste jaren aan de lopende band rond de 40 goals worden gemaakt door de topscorers.

Maar in NL is men nogal van het nivelleren IPV de top zo hoog mogelijk te laten scoren.
Net zoals in Spanje is de Portugese top stukken beter dan de Nederlandse top. Het absolute niveau van het rechterrijtje is zeker niet lager dan hier.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168896426
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:24 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Hahahaha, de Nederlandse tv-gelden er bij halen.

Dat gaat om een paar miljoen. Ajax is de topverdiener met 10 miljoen. Subtoppers als AZ en Twente krijgen 7 miljoen. Die paar euro maken echt het verschil niet.
Maar de onderlinge verdeling van de TV-gelden in Nederland blijft scheef ten opzichte van de andere landen.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 17:28:39 #91
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_168897480
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:31 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Maar de onderlinge verdeling van de TV-gelden in Nederland blijft scheef ten opzichte van de andere landen.
Boeiend. Het zijn peanuts, ook op de begroting van de Nederlandse clubs.
pi_168897495
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:28 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Boeiend. Het zijn peanuts, ook op de begroting van de Nederlandse clubs.
Daar denken de clubs dus heel anders over.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 17:32:54 #93
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_168897553
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:29 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Daar denken de clubs dus heel anders over.
Dat zal best, maar hierboven worden die gelden aangedragen als relevant in de discussie rondom niveauverschillen in Nederland. Dat is volslagen onzinnig.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 17:45:26 #94
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_168897720
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:24 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Hahahaha, de Nederlandse tv-gelden er bij halen.

Dat gaat om een paar miljoen. Ajax is de topverdiener met 10 miljoen. Subtoppers als AZ en Twente krijgen 7 miljoen. Die paar euro maken echt het verschil niet.
Dus? Het betekent alleen maar dat het systeem in Nederland niet bepaald op nivellering gericht is. Dat het vergeleken met de topcompetities om een fooi gaat ontkent niemand.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 18:24:22 #95
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_168898464
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:45 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dus? Het betekent alleen maar dat het systeem in Nederland niet bepaald op nivellering gericht is. Dat het vergeleken met de topcompetities om een fooi gaat ontkent niemand.
Zoals gezegd, de onderlinge verschillen zijn klein. Ajax krijgt maar drie miljoen meer dan de nummer 5+6. Dat gaat echt geen effect hebben op al dan niet nivelleren.

De reden waarom er geen nivellering is, zit hem veel meer in het verschrikkelijk amateuristische niveau wat er bij de subtoppers heerst, waardoor fatsoenlijke sponsoren en andere investeerders weg blijven.
pi_168898542
PSV
Feyenoord
Ajax
FCU
Heerenveen
Vitesse
AZ
Twente
Anderlecht
Club Brugge
Luik
Genk
Gent
Mechelen
  dinsdag 14 februari 2017 @ 22:21:16 #97
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168906500
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 18:28 schreef PSVCL het volgende:
PSV
Feyenoord
Ajax
FCU
Heerenveen
Vitesse
AZ
Twente
Anderlecht
Club Brugge
Luik
Genk
Gent
Mechelen
Ik ben voor. Competitie is in sport de drijfveer voor progressie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 22:37:57 #98
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168907215
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:14 schreef Nobu het volgende:

[..]

Die competitie is juist een goed voorbeeld van te veel clubs. Het niveauverschil binnen die competitie is gigantisch. Bovendien zit er ook nog eens geen mens op de tribunes bij de meeste wedstrijden.
Benfica verslaat Borussia Dortmund even, en TPO is nu al drie jaar verboden.

Niveau van de middenmoot is dus niet slechter dan hier.

Laten we eerlijk zijn: Portugese top zal de Champions League niet winnen, maar acteert op een niveau waarop Nederland tussen 1995 en 2005 acteerde. Daarna ging het mis.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 23:51:10 #99
416931 yats
(non) Average Joe
pi_168909912
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 11:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hun sterke resultaten maken het echter wel makkelijker om 18 clubs te handhaven (itt alle andere middelgrote voetballanden).
Die sterke resultaten komen deels door vals te spelen. Zo is het voor Portugese clubs heel makkelijk om Braziliaanse voetballers aan te trekken tegen een relatief laag salaris aangezien Brazilianen makkelijk een Portugees paspoort aan kunnen vragen en dan niet een non-eu-salaris hoeven te ontvangen. Daarnaast heeft Portugal te maken gehad met investeringsmaatschappijen die spelers in eigendom hadden en aan clubs uitleenden, wat nu gelukkig door de FIFA verboden is en ook langzaam zijn invloed op de Portugese prestaties begint te krijgen.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  woensdag 15 februari 2017 @ 00:06:07 #100
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_168910333
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 18:24 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Zoals gezegd, de onderlinge verschillen zijn klein. Ajax krijgt maar drie miljoen meer dan de nummer 5+6. Dat gaat echt geen effect hebben op al dan niet nivelleren.

De reden waarom er geen nivellering is, zit hem veel meer in het verschrikkelijk amateuristische niveau wat er bij de subtoppers heerst, waardoor fatsoenlijke sponsoren en andere investeerders weg blijven.
Reken maar dat een miljoen extra per club in het rechterrijtje veel verschil zou maken.
  woensdag 15 februari 2017 @ 08:16:52 #101
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168911779
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 23:51 schreef yats het volgende:

[..]

Die sterke resultaten komen deels door vals te spelen. Zo is het voor Portugese clubs heel makkelijk om Braziliaanse voetballers aan te trekken tegen een relatief laag salaris aangezien Brazilianen makkelijk een Portugees paspoort aan kunnen vragen en dan niet een non-eu-salaris hoeven te ontvangen. Daarnaast heeft Portugal te maken gehad met investeringsmaatschappijen die spelers in eigendom hadden en aan clubs uitleenden, wat nu gelukkig door de FIFA verboden is en ook langzaam zijn invloed op de Portugese prestaties begint te krijgen.
Hoezo bedoel je invloed? 9de in 2014-15, 7e in 2015-16 en nu alweer 7e in 2016-17.

http://kassiesa.home.xs4a(...)thod4/ccoef2015.html
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 15 februari 2017 @ 08:19:46 #102
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_168911795
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 00:06 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Reken maar dat een miljoen extra per club in het rechterrijtje veel verschil zou maken.
Het is niet relevant voor de discussie hoe de invloed onder in de competitie zou zijn. Voor de nivellering naar de top van de Eredivisie zou het geen effect hebben en daar ging de discussie over.
  woensdag 15 februari 2017 @ 12:09:48 #103
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_168915332
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 08:19 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Het is niet relevant voor de discussie hoe de invloed onder in de competitie zou zijn. Voor de nivellering naar de top van de Eredivisie zou het geen effect hebben en daar ging de discussie over.
Van meer tegenstand worden spelers bij de betere clubs ook beter, dus dat is wel degelijk relevant.
  woensdag 15 februari 2017 @ 13:26:41 #104
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_168916914
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:09 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Van meer tegenstand worden spelers bij de betere clubs ook beter, dus dat is wel degelijk relevant.
Nee, want volgens die redenatie blijft het gat exact even groot.

Logisch nadenken zit er niet op bij jou hè?
  woensdag 15 februari 2017 @ 14:10:22 #105
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_168917787
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:26 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nee, want volgens die redenatie blijft het gat exact even groot.

Logisch nadenken zit er niet op bij jou hè?
Dat verschil blijft alleen even groot als het effect van beide ontwikkelingen ook even groot zou zijn. Er kan tegelijk nivellering zijn door een evenwichtigere verdeling van tv-gelden én een verbetering van alle spelers (oa in de top) vanwege betere tegenstand.
  woensdag 15 februari 2017 @ 15:07:37 #106
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168918924
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 14:10 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat verschil blijft alleen even groot als het effect van beide ontwikkelingen ook even groot zou zijn. Er kan tegelijk nivellering zijn door een evenwichtigere verdeling van tv-gelden én een verbetering van alle spelers (oa in de top) vanwege betere tegenstand.
Waarom zijn volgens jou de Portugese topclubs zo goed?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 15 februari 2017 @ 15:18:45 #107
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_168919155
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom zijn volgens jou de Portugese topclubs zo goed?
Een combinatie van:
- een enorm percentage van het totaal aantal fans is voor de top 3.
- goedkope toegang tot de enorme Zuid-Amerikaanse markt icm weinig cultuurverschil
- ziel verkocht aan TPO en zaakwaarnemers als Jorge Mendes
  woensdag 15 februari 2017 @ 15:20:06 #108
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168919182
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:18 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Een combinatie van:
- een enorm percentage van het totaal aantal fans is voor de top 3.
- goedkope toegang tot de enorme Zuid-Amerikaanse markt icm weinig cultuurverschil
- ziel verkocht aan TPO en zaakwaarnemers als Jorge Mendes
Maar TPO is inmiddels verboden en ook (sommige) Nederlandse clubs zaten er vuistdiep in.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 15 februari 2017 @ 15:22:07 #109
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_168919215
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar TPO is inmiddels verboden en ook (sommige) Nederlandse clubs zaten er vuistdiep in.
Dat effect is nog niet uitgewerkt, die clubs gaan het natuurlijk wel steeds moeilijker krijgen.
  woensdag 15 februari 2017 @ 15:27:22 #110
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168919325
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:22 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat effect is nog niet uitgewerkt, die clubs gaan het natuurlijk wel steeds moeilijker krijgen.
De nieuwe CL opzet is ook zwaar in hun nadeel.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 16 februari 2017 @ 09:31:23 #111
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168934029
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:22 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat effect is nog niet uitgewerkt, die clubs gaan het natuurlijk wel steeds moeilijker krijgen.
Hoeveel spelers van de grote drie vallen nog onder zo een constructie?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 16 februari 2017 @ 15:05:12 #112
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168939400
https://www.foxsports.nl/(...)-pleit-voor-beneliga

Hij vindt het play off verhaal gerommel in de marge.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 16 februari 2017 @ 21:13:29 #113
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168947854
AA Gent wint tegen Tottenham en dat is geen incident meer.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168947978
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Ferdii op 16-02-2017 21:16:44 ]
hardcoholic
  donderdag 16 februari 2017 @ 21:34:23 #115
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_168948700
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:13 schreef Klopkoek het volgende:
AA Gent wint tegen Tottenham en dat is geen incident meer.
Nee, Tottenham neemt Europa League ieder jaar niet serieus inderdaad.
  donderdag 16 februari 2017 @ 21:42:13 #116
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168948991
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:34 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Nee, Tottenham neemt Europa League ieder jaar niet serieus inderdaad.
Maar nog steeds moet je als team een behoorlijk niveau halen om daarvan te winnen. Zeker wanneer het om een heenwedstrijd gaat.

https://en.wikipedia.org/(...)in_European_football

Duitsland, België, Turkije, Portugal, Oekraïne in de afgelopen 6 jaar. Laten die toevallig ook riant boven Nederland in de ranking staan.

Tegen de teams buiten de top 10 in de landen-ranking laten ze niks liggen.

Bewijzen is lastig zo niet onmogelijk, maar bijv. Ajax zou er stukken meer moeite mee hebben.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 17 februari 2017 @ 07:31:13 #117
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_168954763
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 21:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar nog steeds moet je als team een behoorlijk niveau halen om daarvan te winnen. Zeker wanneer het om een heenwedstrijd gaat.

https://en.wikipedia.org/(...)in_European_football

Duitsland, België, Turkije, Portugal, Oekraïne in de afgelopen 6 jaar. Laten die toevallig ook riant boven Nederland in de ranking staan.

Tegen de teams buiten de top 10 in de landen-ranking laten ze niks liggen.

Bewijzen is lastig zo niet onmogelijk, maar bijv. Ajax zou er stukken meer moeite mee hebben.
Een belangrijk reden waarom België het beter doet dan Nederland is dat de zuiderburen het fysieke aspect veel meer waarderen met als resultaat meer fysiek sterke spelers. Geen idee overigens of een competitie opzet met 16 ploegen daaraan bijdraagt. In Nederland zie je relatief veel kleine spelers en spelers met smalle schouders.

Wat quotes van Van Rhijn uit:
BVlietstra twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 16:56:16 Van het tweede plan naar een tweede jeugd in België https://t.co/eFk0vTdxEA via @volkskrant @ClubBrugge reageer retweet
quote:
Van Rhijn: 'Het niveau is vergelijkbaar met Nederland. Een Beneliga lijkt me zo gek nog niet. Je moet mannelijker voetballen. Niet omdat ze hier verdedigender zijn ingesteld. Dat vind ik enorm meevallen. Maar er zijn veel fysiek sterke spelers.'
quote:
Van Rhijn: 'Men waardeert hier meer het fysieke dan het mooie voetbal. Bij Ajax was het andersom.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 11:49:44 #118
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168957961
http://www.ad.nl/champion(...)e-gevolgen~a7585d14/

Siem de Jong, Luuk de Jong, Davy Klaassen zijn toch ook gewoon walgelijke PVV-voetballers joh. Zit geen enkele smaak aan.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168958655
Go ahead eagles degraderen, en willem II gaat naar de spaanse divisie omdat ze te goed zijn voor de eredivisie. Dan zit je op 16 clubs, en is Feyenoord elk jaar kampioen ^O^ ^O^
  vrijdag 17 februari 2017 @ 12:49:12 #120
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_168958869
Heb er even over nagedacht. Doe maar niet. Groetjes.
pi_168959377
Belgisch voetbal is al jaren veel beter dan NL
  vrijdag 17 februari 2017 @ 13:26:38 #122
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_168959596
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:14 schreef hafcfan het volgende:
Belgisch voetbal is al jaren veel beter dan NL
Vooral in de breedte misschien, maar qua top zijn onze ploegen nog wel beter denk ik hoor. Kijk maar hoe gemakkelijk Ajax-B voetbalde tegen het eerste van Standard.
Oh.
pi_168959637
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:26 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Vooral in de breedte misschien, maar qua top zijn onze ploegen nog wel beter denk ik hoor. Kijk maar hoe gemakkelijk Ajax-B voetbalde tegen het eerste van Standard.
Hun clubs presteren structureel beter. Juist de topclubs ook. Ajax en PSV gaan er vaak tegen kut clubs als Rostov uit. Anderlecht geeft Zenith gewoon pakkie.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 13:29:35 #124
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_168959655
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:28 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Hun clubs presteren structureel beter. Juist de topclubs ook. Ajax en PSV gaan er vaak tegen kut clubs als Rostov uit. Anderlecht geeft Zenith gewoon pakkie.
Ja en Club Brugge eindigde laatste in een zeer eenvoudige poule :+

Maar je hebt wel gelijk denk ik dat hun subtoppers beter gewend zijn om onder weerstand te spelen en daardoor verder kunnen komen in de Europa League.
Oh.
pi_168959914
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:29 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja en Club Brugge eindigde laatste in een zeer eenvoudige poule :+

Maar je hebt wel gelijk denk ik dat hun subtoppers beter gewend zijn om onder weerstand te spelen en daardoor verder kunnen komen in de Europa League.
Dat Brugge was triest ja, maar als er dan 3 het goed doen kun je het hebben. Onze nummer 1 verliest thuis van middelmaat Fenerbache en onze kampioen eruit door Rostov. Ajax doet het tot nog toe goed, maar die zie ik er ook zomaar uitvliegen tegen een stel Polen.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 13:48:06 #126
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_168960022
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:42 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Dat Brugge was triest ja, maar als er dan 3 het goed doen kun je het hebben. Onze nummer 1 verliest thuis van middelmaat Fenerbache en onze kampioen eruit door Rostov. Ajax doet het tot nog toe goed, maar die zie ik er ook zomaar uitvliegen tegen een stel Polen.
Feyenoord tegen Fenerbahçe was wel beide keren behoorlijk triest ja :'). Rostov heeft blijkbaar toch geen heel onaardig team (gisteren ook weer met 4-0 gewonnen) en is ook wat opportunistisch om dat nu meteen over PSV te zeggen, haalde vorig jaar nog bijna de kwartfinale CL. Is alleen de pech dat er vaak maar één Nederlandse ploeg is per jaar die goed presteert en de rest dan puur kut (vorig jaar PSV goed, de rest kut. Dit jaar Ajax goed, de rest weer niks) dan ga je nooit veel punten pakken.
Oh.
pi_168960143
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:48 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Feyenoord tegen Fenerbahçe was wel beide keren behoorlijk triest ja :'). Rostov heeft blijkbaar toch geen heel onaardig team (gisteren ook weer met 4-0 gewonnen) en is ook wat opportunistisch om dat nu meteen over PSV te zeggen, haalde vorig jaar nog bijna de kwartfinale CL. Is alleen de pech dat er vaak maar één Nederlandse ploeg is per jaar die goed presteert en de rest dan puur kut (vorig jaar PSV goed, de rest kut. Dit jaar Ajax goed, de rest weer niks) dan ga je nooit veel punten pakken.
PSV was al die jaren daarvoor ook dikke stront in de EL. Ajax goed valt ook nog wel mee nu. Laat ze eerst de laatste 16 maar eens halen.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 13:56:09 #128
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_168960184
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:54 schreef hafcfan het volgende:

[..]

PSV was al die jaren daarvoor ook dikke stront in de EL. Ajax goed valt ook nog wel mee nu. Laat ze eerst de laatste 16 maar eens halen.
Ja relatief gezien natuurlijk in de poulefase :+ Maar als ze thuis niet eens van Legia kunnen winnen moet je de hele Eredivisie opheffen.
Oh.
pi_168960428
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:56 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja relatief gezien natuurlijk in de poulefase :+ Maar als ze thuis niet eens van Legia kunnen winnen moet je de hele Eredivisie opheffen.
Gelukkig wordt Feyenoord nu kampioen. Geeft het vreselijke niveau van Ajax en PSV goed weer. Laat ze maar eens zichzelf gaan ontwikkelen en wakker worden.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 14:12:24 #130
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_168960497
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 14:08 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Gelukkig wordt Feyenoord nu kampioen. Geeft het vreselijke niveau van Ajax en PSV goed weer. Laat ze maar eens zichzelf gaan ontwikkelen en wakker worden.
Dat nog niet eens zo zeer, want qua puntenaantallen draaien Ajax en PSV nog geen eens een echt heel slecht jaar. Nu is het ook wel aan te wijzen waar het aan ligt allemaal (bij Ajax nieuwe trainer, speelwijze en veel nieuwe spelers) en bij PSV trad wat verzadiging op na de kampioenschappen en veel ervaren spelers hopeloos uit vorm. Dus volgend jaar zullen Ajax en PSV wel weer gewoon om de titel strijden als enige denk ik :)
Oh.
  woensdag 17 mei 2017 @ 09:33:25 #131
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170997037
Eredivisieclubs stemmen vandaag over competitieopzet. Blijft alles hetzelfde of krijgen we 16 clubs met play-offs en herverdeling tv-geld?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 mei 2017 @ 09:38:09 #132
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_170997095
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 09:33 schreef Caland het volgende:
Eredivisieclubs stemmen vandaag over competitieopzet. Blijft alles hetzelfde of krijgen we 16 clubs met play-offs en herverdeling tv-geld?
Competitie met 16 clubs is echt zo'n zinloze halve maatregel :')

Ben wel voor indien er een bekertoernooi der lage landen bijkomt _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_170997205
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:48 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Feyenoord tegen Fenerbahçe was wel beide keren behoorlijk triest ja :'). Rostov heeft blijkbaar toch geen heel onaardig team (gisteren ook weer met 4-0 gewonnen) en is ook wat opportunistisch om dat nu meteen over PSV te zeggen, haalde vorig jaar nog bijna de kwartfinale CL. Is alleen de pech dat er vaak maar één Nederlandse ploeg is per jaar die goed presteert en de rest dan puur kut (vorig jaar PSV goed, de rest kut. Dit jaar Ajax goed, de rest weer niks) dan ga je nooit veel punten pakken.
Nederlandse ploegen komen vaak ook pas na de Winterstop op stoom. daarvoor hebben ze altijd problemen door in en uitgaande transfers. Het buitenland heeft dat ook, maar vaak toch minder extreem dan hier. tegen een topploeg (waar je het van tactiek moet hebben) ben je dan sowieso kansloos omdat je nog geen automatismen hebt kunnen trainen.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_170997335
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 09:33 schreef Caland het volgende:
Eredivisieclubs stemmen vandaag over competitieopzet. Blijft alles hetzelfde of krijgen we 16 clubs met play-offs en herverdeling tv-geld?
Ik weet dat Heracles voor gaat stemmen.
pi_170997362
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 09:55 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Ik weet dat Heracles voor gaat stemmen.
Vóór welke van de twee opties?
  woensdag 17 mei 2017 @ 10:35:34 #136
436302 Brammess
Fina jou3
pi_170998061
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 09:33 schreef Caland het volgende:
Eredivisieclubs stemmen vandaag over competitieopzet. Blijft alles hetzelfde of krijgen we 16 clubs met play-offs en herverdeling tv-geld?
Per wanneer zou dat ingaan?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 mei 2017 @ 10:37:34 #137
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_170998110
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:35 schreef Brammess het volgende:

[..]

Per wanneer zou dat ingaan?
18/19
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 17 mei 2017 @ 10:38:23 #138
436302 Brammess
Fina jou3
pi_170998123
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:37 schreef borisz het volgende:

[..]

18/19
Serieus? Dan zouden dus, mocht het ingaan, volgend seizoen 3 clubs degraderen. Lijkt me te kort dag.
pi_170998214
Stel je voor dat Ajax (of welke Nederlandse club dan ook) zo ver in de Europa League kwam en dan nog even 10 wedstrijden tegen de top 6 in de competitie zou moeten spelen :') dat zal de Europese prestaties inderdaad vast bevorderen :D
  woensdag 17 mei 2017 @ 10:47:12 #140
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_170998272
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:38 schreef Brammess het volgende:

[..]

Serieus? Dan zouden dus, mocht het ingaan, volgend seizoen 3 clubs degraderen. Lijkt me te kort dag.
Waarom zou dat niet kunnen?

Overigens zijn de beste 10 clubs wel voor waarschijnlijk. Mogen de Jupiler League clubs ook meestemmen?
  woensdag 17 mei 2017 @ 10:47:55 #141
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_170998281
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:44 schreef Afhaalchinees het volgende:
Stel je voor dat Ajax (of welke Nederlandse club dan ook) zo ver in de Europa League kwam en dan nog even 10 wedstrijden tegen de top 6 in de competitie zou moeten spelen :') dat zal de Europese prestaties inderdaad vast bevorderen :D
Op de lange termijn wel ja. In België lijkt het te werken :)
pi_170998299
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:47 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Op de lange termijn wel ja. In België lijkt het te werken :)
Want het belgisch voetbal is zo fantastisch? Al die belgische clubs bakken er geen reet van. Dat er dit jaar toevallig een paar leuk deden in de Europa league (tot aan het moeilijke programma!) doet daar niets aan af.
pi_170998385
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 09:55 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Ik weet dat Heracles voor gaat stemmen.
Zoals Mutsaers_78 ook vraagt, waar gaat Heracles voor stemmen?
  woensdag 17 mei 2017 @ 10:56:07 #144
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_170998428
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:49 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Want het belgisch voetbal is zo fantastisch? Al die belgische clubs bakken er geen reet van. Dat er dit jaar toevallig een paar leuk deden in de Europa league (tot aan het moeilijke programma!) doet daar niets aan af.
Onze clubs (muv Ajax) haakten al veel eerder af (vóór het moeilijke programma!).

Een korte blik op de coëfficientenlijst volstaat.
pi_170998587
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:56 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Onze clubs (muv Ajax) haakten al veel eerder af (vóór het moeilijke programma!).

Een korte blik op de coëfficientenlijst volstaat.
Dat vind ik te kortzichtig. Natuurlijk deed Nederland het niet goed de laatste jaren in Europa. Maar wanneer was de laatste belgische club die overwinterde in de champions league?
pi_170998763
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:05 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Dat vind ik te kortzichtig. Natuurlijk deed Nederland het niet goed de laatste jaren in Europa. Maar wanneer was de laatste belgische club die overwinterde in de champions league?
Vorig jaar nog. AA Gent.
pi_170999125
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 09:33 schreef Caland het volgende:
Eredivisieclubs stemmen vandaag over competitieopzet. Blijft alles hetzelfde of krijgen we 16 clubs met play-offs en herverdeling tv-geld?
Ajax heeft op het laatste moment bezwaar gemaakt met die play-offs tussen zes clubs op het eind. De rest wil Ajax nu op andere gedachten brengen, maar die zijn niet op hun achterhoofd gevallen na deze Europa League-campagne en de aanslag op de conditie in de competitie.
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:43:41 #148
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170999397
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:29 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ajax heeft op het laatste moment bezwaar gemaakt met die play-offs tussen zes clubs op het eind. De rest wil Ajax nu op andere gedachten brengen, maar die zijn niet op hun achterhoofd gevallen na deze Europa League-campagne en de aanslag op de conditie in de competitie.
Aanslag op de conditie?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 mei 2017 @ 12:17:00 #149
416931 yats
(non) Average Joe
pi_171000237
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:38 schreef Brammess het volgende:

[..]

Serieus? Dan zouden dus, mocht het ingaan, volgend seizoen 3 clubs degraderen. Lijkt me te kort dag.
Hadden ze dat niet gewoon per dit seizoen al kunnen doen? De KNVB besluit immers wel vaker ad hoc dat dingen lopende een seizoen veranderd moeten worden (jc schaal).
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  woensdag 17 mei 2017 @ 12:20:20 #150
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_171000357
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:14 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Vorig jaar nog. AA Gent.
lol, my bad :D

Toch ben ik absoluut niet overtuigd van het Belgische systeem
pi_171000457
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:29 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ajax heeft op het laatste moment bezwaar gemaakt met die play-offs tussen zes clubs op het eind. De rest wil Ajax nu op andere gedachten brengen, maar die zijn niet op hun achterhoofd gevallen na deze Europa League-campagne en de aanslag op de conditie in de competitie.
Lachwekkend van Ajax. Hadden eerst de grootste bek van alle clubs. Dan moeten ze de komende jaren ook niet meer zeuren.
pi_171000466
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:53 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Zoals Mutsaers_78 ook vraagt, waar gaat Heracles voor stemmen?
16 clubs.
pi_171000668
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:29 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ajax heeft op het laatste moment bezwaar gemaakt met die play-offs tussen zes clubs op het eind. De rest wil Ajax nu op andere gedachten brengen, maar die zijn niet op hun achterhoofd gevallen na deze Europa League-campagne en de aanslag op de conditie in de competitie.
geef ze groot gelijk.
  woensdag 17 mei 2017 @ 12:41:02 #155
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171000779
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:27 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Lachwekkend van Ajax. Hadden eerst de grootste bek van alle clubs. Dan moeten ze de komende jaren ook niet meer zeuren.
Ze hebben ook gelijk, met dit systeem weet je in elk geval zeker dat clubs nooit meer vol voor de EL winst gaan dan. Je zag het nu al bij Ajax toen PSV-uit vlak na die EL wedstrijd was, stel je voor dat je dat elk weekend hebt waardoor je geen spelers kan laten rusten. Dan is kwartfinale EL het maximale denk ik.
Oh.
pi_171001041
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:41 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ze hebben ook gelijk, met dit systeem weet je in elk geval zeker dat clubs nooit meer vol voor de EL winst gaan dan. Je zag het nu al bij Ajax toen PSV-uit vlak na die EL wedstrijd was, stel je voor dat je dat elk weekend hebt waardoor je geen spelers kan laten rusten. Dan is kwartfinale EL het maximale denk ik.
Vind het echt een belachelijk klotesysteem, dat sowieso een club of 4 de nek om gaat draaien. Betwijfel ook enorm of het niveau er van omhoog gaat.
  woensdag 17 mei 2017 @ 12:52:19 #157
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171001065
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:51 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Vind het echt een belachelijk klotesysteem, dat sowieso een club of 4 de nek om gaat draaien. Betwijfel ook enorm of het niveau er van omhoog gaat.
En ik zit ook niet te wachten op vier keer Ajax-Feyenoord binnen een paar maanden als ik eerlijk ben, dat gaat heel snel vervelen.
Oh.
  woensdag 17 mei 2017 @ 12:52:28 #158
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171001069
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:41 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ze hebben ook gelijk, met dit systeem weet je in elk geval zeker dat clubs nooit meer vol voor de EL winst gaan dan. Je zag het nu al bij Ajax toen PSV-uit vlak na die EL wedstrijd was, stel je voor dat je dat elk weekend hebt waardoor je geen spelers kan laten rusten. Dan is kwartfinale EL het maximale denk ik.
Ze moeten niet zeiken, de tegenstanders in de EL spelen ook bijna iedere week tegen goede tegenstanders.

Dat nieuwe systeem moet de weerstand vergroten, wat de kwaliteit omhoog zal brengen. Dan kom je uberhaupt vaker in de kwartfinale van de EL.
pi_171001095
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:52 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ze moeten niet zeiken, de tegenstanders in de EL spelen ook bijna iedere week tegen goede tegenstanders.

Dat nieuwe systeem moet de weerstand vergroten, wat de kwaliteit omhoog zal brengen. Dan kom je uberhaupt vaker in de kwartfinale van de EL.
De tegenstanders in de EL hebben net iets bredere selecties en meer geld te besteden. Iets maar hoor.
  woensdag 17 mei 2017 @ 12:54:12 #160
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171001104
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:52 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ze moeten niet zeiken, de tegenstanders in de EL spelen ook bijna iedere week tegen goede tegenstanders.

Dat nieuwe systeem moet de weerstand vergroten, wat de kwaliteit omhoog zal brengen. Dan kom je uberhaupt vaker in de kwartfinale van de EL.
Je kan het beter zoeken in het nog meer verbeteren van de jeugdopleiding en het tactisch goed scholen van trainers naar mijn mening. Daar zal het niveau ook van omhoog gaan.
Oh.
  woensdag 17 mei 2017 @ 12:54:53 #161
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171001126
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:27 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Lachwekkend van Ajax. Hadden eerst de grootste bek van alle clubs. Dan moeten ze de komende jaren ook niet meer zeuren.
Ze hebben ook gewoon gelijk. Die playoff constructie is gewoon kut.
  woensdag 17 mei 2017 @ 12:56:11 #162
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171001158
Ik denk ook niet dat met dit systeem ineens clubs als Vitesse en Utrecht structureel gaan overwinteren in Europa hoor.
Oh.
  woensdag 17 mei 2017 @ 12:58:24 #163
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171001210
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:54 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Je kan het beter zoeken in het nog meer verbeteren van de jeugdopleiding en het tactisch goed scholen van trainers naar mijn mening. Daar zal het niveau ook van omhoog gaan.
Waarom niet allebei?
  woensdag 17 mei 2017 @ 12:58:43 #164
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171001216
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:41 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ze hebben ook gelijk, met dit systeem weet je in elk geval zeker dat clubs nooit meer vol voor de EL winst gaan dan. Je zag het nu al bij Ajax toen PSV-uit vlak na die EL wedstrijd was, stel je voor dat je dat elk weekend hebt waardoor je geen spelers kan laten rusten. Dan is kwartfinale EL het maximale denk ik.
Schattig die Ajacieden die opeens net doen alsof dit succesje structureel is _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 mei 2017 @ 12:59:35 #165
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171001229
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik denk ook niet dat met dit systeem ineens clubs als Vitesse en Utrecht structureel gaan overwinteren in Europa hoor.
Incidenteel zou al een enorme vooruitgang zijn.

Bovendien zijn dat qua potentie club 6 tot 8 samen met Heerenveen. In principe staan AZ en straks Twente daar nog boven.
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:05:49 #166
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171001359
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:58 schreef Caland het volgende:

[..]

Schattig die Ajacieden die opeens net doen alsof dit succesje structureel is _O-
Dat denk ik helemaal niet, geen woorden in de mond leggen. Maar ik ben heel cynisch dat het wel structureel gaat worden met deze competitie-opzet.
Oh.
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:07:31 #167
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171001394
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:58 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Waarom niet allebei?
Omdat het niet vol te houden is op het laatst als je in geval van Ajax dan:
PSV-uit
EL-thuis
Feyenoord-thuis
EL-uit
AZ-uit

Dan moet je dus wel één competitie laten lopen, omdat je toch niet zo'n brede selectie kan hebben dat je dat beide vol kan houden.
Oh.
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:14:27 #168
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171001592
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:59 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Incidenteel zou al een enorme vooruitgang zijn.

Bovendien zijn dat qua potentie club 6 tot 8 samen met Heerenveen. In principe staan AZ en straks Twente daar nog boven.
Ik denk dat een AZ en Twente ook in de huidige Eredivisie wel in staat moeten zijn om af en toe eens te overwinteren in Europa. Zeker als Twente zo weer wat geld heeft hebben ze een prima potentie voor een subtopper, en AZ doet het nu al vaak.

Het probleem bij dit soort clubs is alleen dat ze helemaal leeggekocht worden bij succes, maar dat gaat echt niet veranderen met de nieuwe competitie-opzet hoor.
Oh.
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:35:41 #169
416931 yats
(non) Average Joe
pi_171002195
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:52 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

En ik zit ook niet te wachten op vier keer Ajax-Feyenoord binnen een paar maanden als ik eerlijk ben, dat gaat heel snel vervelen.
Dat dus...voor mij hoeft zo'n kampioenspoule ook niet. Er is nu al zoveel aandacht voor de topclubs, waarom dan een systeem vormen wat nog meer aandacht voor hen genereert?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:36:47 #170
416931 yats
(non) Average Joe
pi_171002224
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:58 schreef Caland het volgende:

[..]

Schattig die Ajacieden die opeens net doen alsof dit succesje structureel is _O-
Net zo structureel als een Rotterdamse landstitel lijkt me...Schattig inderdaad.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:37:26 #171
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171002240
Ik snap niet dat subtoppers hier tegen zouden zijn. Vergroot de kans flink dat ze eens kampioen worden. Je hoeft maar bij de beste 6 te zitten en dan in het laatste deel van de competitie het best in vorm te zijn.
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:38:31 #172
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171002272
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:35 schreef yats het volgende:

[..]

Dat dus...voor mij hoeft zo'n kampioenspoule ook niet. Er is nu al zoveel aandacht voor de topclubs, waarom dan een systeem vormen wat nog meer aandacht voor hen genereert?
Omdat een sterke top voor een competitie veel aantrekkelijker is dan nivellering.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:38:47 #173
416931 yats
(non) Average Joe
pi_171002280
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:59 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Incidenteel zou al een enorme vooruitgang zijn.

Bovendien zijn dat qua potentie club 6 tot 8 samen met Heerenveen. In principe staan AZ en straks Twente daar nog boven.
Waar baseer je dat op? De begroting van Vitesse is hoger dan die van AZ en maar iets lager dan die van Twente. Utrecht heeft daarnaast net als vitesse een rijke eigenaar en AZ en Twente kunnen niet elk jaar grote transfers hebben om overeind te blijven.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:40:59 #174
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171002350
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:38 schreef yats het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? De begroting van Vitesse is hoger dan die van AZ en maar iets lager dan die van Twente. Utrecht heeft daarnaast net als vitesse een rijke eigenaar en AZ en Twente kunnen niet elk jaar grote transfers hebben om overeind te blijven.
Omdat AZ in Europa de 3e club van Nederland is en Twente zelfs na een flinke sanering nog de 4e begroting van Nederland heeft
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:41:17 #175
416931 yats
(non) Average Joe
pi_171002363
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:38 schreef Caland het volgende:

[..]

Omdat een sterke top voor een competitie veel aantrekkelijker is dan nivellering.
Ik zeg niet dat we volledig moeten nivelleren he? Dat er altijd verschil tussen clubs zal blijven lijkt me logisch, maar mijns inziens hebben de top 3 clubs er meer aan als de subtop structureel wat meer tegengas kan geven dan dat het verschil nog groter word, wat je met deze opzet wel gaat krijgen.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:42:15 #176
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171002393
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:41 schreef yats het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat we volledig moeten nivelleren he? Dat er altijd verschil tussen clubs zal blijven lijkt me logisch, maar mijns inziens hebben de top 3 clubs er meer aan als de subtop structureel wat meer tegengas kan geven dan dat het verschil nog groter word, wat je met deze opzet wel gaat krijgen.
Kijk eens naar België, het tegenovergestelde is waar.
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:43:28 #177
416931 yats
(non) Average Joe
pi_171002421
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:40 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Omdat AZ in Europa de 3e club van Nederland is en Twente zelfs na een flinke sanering nog de 4e begroting van Nederland heeft
En jij denkt dat twente dat volhoud, ook zonder sportieve successen? Het verschil met Vitesse is nu al niet groot meer en zal ivm de herberekening van tv gelden alleen maar kleiner worden.

Daarnaast klopt het dat AZ nu de 3e Nederlandse club is, maar waarop baseer jij het dat ze dat ook blijven?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:48:17 #178
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171002568
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:43 schreef yats het volgende:

[..]

En jij denkt dat twente dat volhoud, ook zonder sportieve successen? Het verschil met Vitesse is nu al niet groot meer en zal ivm de herberekening van tv gelden alleen maar kleiner worden.

Daarnaast klopt het dat AZ nu de 3e Nederlandse club is, maar waarop baseer jij het dat ze dat ook blijven?
Twente is wel een club die met het achterland dat ze hebben wel weer zou moeten kunnen aanhaken bij de subtop. Het is al best knap dat ze dat dit seizoen al min of meer doen. Een Heerenveen bijvoorbeeld heeft die factoren ook wel, Utrecht. Dan houdt het wel een beetje op.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 mei 2017 @ 13:48:28 #179
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171002574
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:43 schreef yats het volgende:

[..]

En jij denkt dat twente dat volhoud, ook zonder sportieve successen? Het verschil met Vitesse is nu al niet groot meer en zal ivm de herberekening van tv gelden alleen maar kleiner worden.

Daarnaast klopt het dat AZ nu de 3e Nederlandse club is, maar waarop baseer jij het dat ze dat ook blijven?
Ik wil niet zeggen dat ze dat zeker blijven, maar blijkbaar doen ze iets goed, want na dat debacle met Scheringa zijn ze goed blijven presteren.

Twente heeft 2x zoveel fans in het stadion zitten, dat lijkt me een stabiele basis.
pi_171002638
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:58 schreef Caland het volgende:

Ze hebben ook gelijk, met dit systeem weet je in elk geval zeker dat clubs nooit meer vol voor de EL winst gaan dan. Je zag het nu al bij Ajax toen PSV-uit vlak na die EL wedstrijd was, stel je voor dat je dat elk weekend hebt waardoor je geen spelers kan laten rusten. Dan is kwartfinale EL het maximale denk ik.
Met internationale voormalig topvoetballers aan het roer bij Ajax zie ik dit succes als minder incidenteel. De opkomst van al het jong talent is geen gelukje. Dat is beleid. :)
pi_171002905
Minder clubs betekend ook minder speelminuten waardoor een overstap voor een speler of trainer naar een competitie met 20 tot 22 clubs mentaal dubbel zo zwaar is (Premier League bv) Daarom lijkt het me idd handiger om te kijken naar een gezamelijke competitie met de Belgen en evt met Luxemburg als extra.

Met 16 clubs maak je het voor de grote drie alleen maar makkelijker en kan men sneller met vakantie.
pi_171002951
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:05 schreef Beathoven het volgende:
Minder clubs betekend ook minder speelminuten waardoor een overstap voor een speler naar een competitie met 20 tot 22 clubs dubbel zo zwaar is (Premier League bv) Daarom lijkt het me idd handiger om te kijken naar een gezamelijke competitie met de Belgen en evt met Luxemburg als extra.
Er gaan dus juist door de opzet van zo'n competitie meer wedstrijden komen omdat iedereen nog play-offs speelt nadien.
pi_171003016
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:46 schreef pokkerdepok het volgende:
maak een competitie zoals de amerikaanse basketbal comp.

met vast budget voor alle clubs, en de laagsten mogen het eerst kiezen op de transfer markt.
dat we allemaal naar voetbal kijken waar de rijkste clubs altijd winnen, is belachelijk, onsportief en saai.
Dat moet dan wel op Europees niveau
pi_171003083
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:24 schreef indiaantje89 het volgende:
Natuurlijk zijn daar de competities over het algemeen sterker dan die in Nederland. Maar dat heeft voornamelijk met 1 ding te maken en dat is voornamelijk met geld. Daarom geloof ik ook niet echt in een nieuw structuur.
Een structuur met meer topwedstrijden leidt juist tot meer geld...
pi_171003133
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:49 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.ad.nl/champion(...)e-gevolgen~a7585d14/

Siem de Jong, Luuk de Jong, Davy Klaassen zijn toch ook gewoon walgelijke PVV-voetballers joh. Zit geen enkele smaak aan.
Klaassen geen smaak aan?? Mooiste voetballer van NL.
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:23:15 #186
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171003258
Goed nieuws! Wij vernemen zojuist dat er door een meerderheid tegen een nieuwe competitieopzet is gestemd. Nu de Jong teams nog uit de JPL!

@supporterscollectief
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:26:00 #187
416931 yats
(non) Average Joe
pi_171003325
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:48 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik wil niet zeggen dat ze dat zeker blijven, maar blijkbaar doen ze iets goed, want na dat debacle met Scheringa zijn ze goed blijven presteren.

Twente heeft 2x zoveel fans in het stadion zitten, dat lijkt me een stabiele basis.
AZ voert sportief een goed beleid, dat is hetgeen ze tot nu toe gered heeft en mits gecontinueerd ook zal blijven redden. Maar je blijft wel afhankelijk van (grote) transfers, En de vraag is wat er gebeurd als die uitblijven.

Bij twente wil ik het nog een paar jaar aanzien. Je hoort nu al dat mensen afhaken door het mindere spel (lees het topic hier ook maar) en dat zag je gedurende het seizoen ook in het stadion. Officieel was het bijna uitverkocht, maar vaak zat het nog geen 2/3 vol tijdenz wedstrijden. Zo begon het bij mijn club ook ooit toen de bestuurlijke chaos begon...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:27:29 #188
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171003361
quote:
2s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:13 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Een structuur met meer topwedstrijden leidt juist tot meer geld...
Ja, hahahahaha. Laat dat nou in het gunstigste geval een miljoen euro opleveren voor de topclubs.

En dan? Gaan we dan Engeland voorbij?
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:34:54 #189
416931 yats
(non) Average Joe
pi_171003549
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:23 schreef Caland het volgende:
Goed nieuws! Wij vernemen zojuist dat er door een meerderheid tegen een nieuwe competitieopzet is gestemd. Nu de Jong teams nog uit de JPL!

@supporterscollectief
Mooi zo! En eens voor wat betreft dat laatste!
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_171003569
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:23 schreef Caland het volgende:
Goed nieuws! Wij vernemen zojuist dat er door een meerderheid tegen een nieuwe competitieopzet is gestemd. Nu de Jong teams nog uit de JPL!

@supporterscollectief
JAAAAAA _O_ _O_ GENOT
pi_171003582
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:23 schreef Caland het volgende:
Goed nieuws! Wij vernemen zojuist dat er door een meerderheid tegen een nieuwe competitieopzet is gestemd. Nu de Jong teams nog uit de JPL!

@supporterscollectief
Wat lost dat op. Dan krijg je weer al die amateurclubs die niet professioneel willen spelen omdat ze bang zijn om vroeg of laat tegen faillisement aan te lopen icm met een nog kleinere eerste divisie omdat de ene na de andere het loodje legt.

Beloftenteams zijn aantrekkelijker om naar te kijken dan bv een telstar, vervalsen de competitie niet en als ploegen al moeite hebben met beloftes dan moet men maar wat harder trainen en minder bier drinken.
pi_171003611
SupportersNL twitterde op woensdag 17-05-2017 om 14:32:57 Eredivisie had 5/6 meerderheid nodig voor hervormingen, maar haalde dat bij lange na niet. Alles blijft nu bij het oude, ook qua tv-gelden. reageer retweet
pi_171003867
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:27 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ja, hahahahaha. Laat dat nou in het gunstigste geval een miljoen euro opleveren voor de topclubs.

En dan? Gaan we dan Engeland voorbij?
Niemand beweert dat Nederland Engeland zal kunnen passeren met een nieuwe competitieopzet.

Wat men wel beweert is dat de combinatie van extra geld en extra weerstand zal leiden tot een hoger niveau.
pi_171003974
Is duidelijk. We blijven nog jaren aanmodderen in de hoop dat het vanzelf weer beter gaat.

Overigens natuurlijk niet erg verwonderlijk als we bedenken dat het gros van de Nederlandse clubs in Europa sowieso niets te zoeken heeft en zich vast meer zorgen maakt over het gat tussen de top-3 en henzelf dan over het gat tussen Nederland en het buitenland. Voor de meeste clubs is er domweg geen probleem dat moet worden opgelost en dus geen reden om voor onzekerheid te kiezen.
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:56:50 #195
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171004168
Bewijst weer wat voor conservatief land Nederland is geworden

Op alle vlakken. Benepen en in zichzelf gekeerd, op anderen neerkijken maar daardoor een complete verpaupering sinds pakweg 2000 (in het voetbal).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171004192
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:56 schreef Klopkoek het volgende:
Bewijst weer wat voor conservatief land Nederland is geworden
Omdat de clubs niet willen wat jij wil?
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:58:59 #197
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171004216
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:57 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Omdat de clubs niet willen wat jij wil?
Omdat ze überhaupt niets willen (dat op progressief denken lijkt). Hoogstens terug naar de regionale ligas van vroeger.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator woensdag 17 mei 2017 @ 15:04:04 #198
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_171004356
Prima zaak. Ik zit niet op een competitie te wachten waar praktisch alleen de laatste 10 wedstrijden van belang zijn
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:07:11 #199
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_171004443


[ Bericht 100% gewijzigd door Nobu op 17-05-2017 15:08:38 (dubbel) ]
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:08:03 #200
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_171004475
In die beloftenteams lopen spelers rond met een marktwaarde die groter is dan het budget van zo'n beetje alle JL-clubs. Jong -Ajax veegt ook met het hele rechterrijtje van de eredivisie de vloer aan. :')
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:20:19 #201
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171004799
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Omdat ze überhaupt niets willen (dat op progressief denken lijkt). Hoogstens terug naar de regionale ligas van vroeger.
Alsof dit de enige manier was om progressie te maken :')
Oh.
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:23:10 #202
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171004871
quote:
7s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:08 schreef Nobu het volgende:

In die beloftenteams lopen spelers rond met een marktwaarde die groter is dan het budget van zo'n beetje alle JL-clubs. Jong -Ajax veegt ook met het hele rechterrijtje van de eredivisie de vloer aan. :')

Als dat zo was dan waren ze wel fluitend kampioen geworden in de juup natuurlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:23:53 #203
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171004886
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wat lost dat op. Dan krijg je weer al die amateurclubs die niet professioneel willen spelen omdat ze bang zijn om vroeg of laat tegen faillisement aan te lopen icm met een nog kleinere eerste divisie omdat de ene na de andere het loodje legt.

Beloftenteams zijn aantrekkelijker om naar te kijken dan bv een telstar, vervalsen de competitie niet en als ploegen al moeite hebben met beloftes dan moet men maar wat harder trainen en minder bier drinken.
Zij bekijken dat puur vanuit supportersperspectief.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:26:16 #204
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171004933
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:20 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Alsof dit de enige manier was om progressie te maken :')
Wat is dan wel de manier? Wat zij dan wel zouden willen?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:27:44 #205
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_171004971
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:23 schreef Caland het volgende:

[..]

Als dat zo was dan waren ze wel fluitend kampioen geworden in de juup natuurlijk.
Dat had ook makkelijk gekund als ze niet zo nu en dan met de A-junioren op waren komen dagen.
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:28:25 #206
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171004982
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is dan wel de manier? Wat zij dan wel zouden willen?
Jeugdopleiding verbeteren, je competitie beter vermarkten, trainers beter scholen, inventiever zijn qua sponsoringen, inventiever zijn qua speelwijze.
Oh.
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:28:31 #207
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171004985
quote:
7s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:27 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dat had ook makkelijk gekund als ze niet zo nu en dan met de A-junioren op waren komen dagen.
Dat weet je dus niet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:29:37 #208
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_171005009
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:28 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat weet je dus niet.
Zeker wel, en met mij iedereen die vaker dan een keer per jaar de Juup volgt. :')
  Moderator woensdag 17 mei 2017 @ 15:30:50 #209
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_171005039
quote:
7s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:29 schreef Nobu het volgende:

[..]

Zeker wel, en met mij iedereen die vaker dan een keer per jaar de Juup volgt. :')
Wekelijks hier :W

Ik ben het niet met je eens. Met de "normale" ploeg heb ik Jong Ajax ook genoeg puntverlies zien lijden om geen kampioen te worden. Daarnaast kun je Neres (dat lijkt me degene waar je op doelt) imo niet zien als onderdeel van de "normale" opstelling van Jong Ajax.
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:31:00 #210
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171005045
quote:
7s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:29 schreef Nobu het volgende:

[..]

Zeker wel, en met mij iedereen die vaker dan een keer per jaar de Juup volgt. :')
Jij hebt het over de vloer aanvegen met het hele rechterrijtje van de eredivisie, dat waag ik te betwijfelen. Volgens mij ging een gemend team van Ajax/Jong Ajax er vrij kansloos af tegen Cambuur Leeuwarden in een wedstrijd die er echt toe deed.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:35:51 #211
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_171005147
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:30 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Wekelijks hier :W

Ik ben het niet met je eens. Met de "normale" ploeg heb ik Jong Ajax ook genoeg puntverlies zien lijden om geen kampioen te worden. Daarnaast kun je Neres (dat lijkt me degene waar je op doelt) imo niet zien als onderdeel van de "normale" opstelling van Jong Ajax.
Ze zijn wat wisselvallig ja, maar vergeet niet dat VVV ook heel wat punten heeft laten liggen in de tweede seizoenshelft.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:31 schreef Caland het volgende:

[..]

Jij hebt het over de vloer aanvegen met het hele rechterrijtje van de eredivisie, dat waag ik te betwijfelen. Volgens mij ging een gemend team van Ajax/Jong Ajax er vrij kansloos af tegen Cambuur Leeuwarden in een wedstrijd die er echt toe deed.
In de laatste wedstrijd tegen Cambuur waren ze gewoon weer duidelijk de beste partij, en als ik een ploeg als NEC of Sparta was zou ik het huidige Cambuur ook liever niet tegenkomen.
  Moderator woensdag 17 mei 2017 @ 15:37:01 #212
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_171005172
quote:
7s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:35 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ze zijn wat wisselvallig ja, maar vergeet niet dat VVV ook heel wat punten heeft laten liggen in de tweede seizoenshelft.
Dus worden ze geen fluitend kampioen. Prima subtopper met een erg goede lichting talent, meer niet
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:38:36 #213
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171005214
Wel typisch natuurlijk dat Ajax opeens van mening is veranderd. Ze krijgen een paar grijpstuivers van de machthebbers van de UEFA (de sponsoren bepalen welke teams door mogen gaan) en opeens draait Ajax. Opzet geslaagd.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:38:53 #214
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171005222
quote:
7s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:35 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ze zijn wat wisselvallig ja, maar vergeet niet dat VVV ook heel wat punten heeft laten liggen in de tweede seizoenshelft.

[..]

In de laatste wedstrijd tegen Cambuur waren ze gewoon weer duidelijk de beste partij, en als ik een ploeg als NEC of Sparta was zou ik het huidige Cambuur ook liever niet tegenkomen.
Jij hebt het dan ook over de vloer aanvegen met het rechterrijtje in de eredivisie. Tussen het gros van die clubs en de jupiler league zit nog steeds een straatlengte verschil. Als dat al zo zou zijn dan zou je in de jupiler league fluitend kampioen moeten zijn geworden. Een beetje zoals NEC een aantal jaren geleden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:40:29 #215
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171005268
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:38 schreef Klopkoek het volgende:
Wel typisch natuurlijk dat Ajax opeens van mening is veranderd. Ze krijgen een paar grijpstuivers van de machthebbers van de UEFA (de sponsoren bepalen welke teams door mogen gaan) en opeens draait Ajax. Opzet geslaagd.
Wat een complottheorie weer _O-
Oh.
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:43:30 #216
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171005333
Alle drie de Rotterdamse clubs, Feyenoord, Sparta en Excelsior, waren tegen het voorstel om de Eredivisie in te krimpen. Feyenoord was in het begin voor, maar veranderde van mening omdat de landskampioen bezwaar heeft omdat er geen afspraken worden gemaakt op verbod van kunstgras.

Feyenoordgoden
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_171005362
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 22:18 schreef Catch22- het volgende:
Die playoffs zijn zo stom, kijk maar naar België
België stond voor de play offs 13de op de Uefa Ranking. Nu staan ze lekker 9de



Ik denk dat jij stom bent.
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:44:42 #218
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_171005371
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:37 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Dus worden ze geen fluitend kampioen. Prima subtopper met een erg goede lichting talent, meer niet
Tweede worden op vier punten terwijl je een kwart van de wedstrijden met de jeugd op komt dagen zou ik geen "subtopper" noemen.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:38 schreef Caland het volgende:

[..]

Jij hebt het dan ook over de vloer aanvegen met het rechterrijtje in de eredivisie. Tussen het gros van die clubs en de jupiler league zit nog steeds een straatlengte verschil. Als dat al zo zou zijn dan zou je in de jupiler league fluitend kampioen moeten zijn geworden. Een beetje zoals NEC een aantal jaren geleden.
Toegegeven, het hele rijtje is een beetje overdreven, maar alles wat rond de nacompetitiestreep zweeft is ook gewoon erg matig.
  Moderator woensdag 17 mei 2017 @ 15:44:58 #219
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_171005382
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:43 schreef Caland het volgende:
Alle drie de Rotterdamse clubs, Feyenoord, Sparta en Excelsior, waren tegen het voorstel om de Eredivisie in te krimpen. Feyenoord was in het begin voor, maar veranderde van mening omdat de landskampioen bezwaar heeft omdat er geen afspraken worden gemaakt op verbod van kunstgras.

Feyenoordgoden
Grote klasse ook weer om dan meteen alles onder één afspraak te gooien en dan te verwachten dat je een 5/6e meerderheid krijgt. Dan had je beter hier los over kunnen stemmen, had de KNVB dus meer kans gehad bij de competitie-opzet
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_171005401
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:28 schreef hafcfan het volgende:

[..]

16 clubs.
Willem II, Excelsior, NEC, Sparta, Roda JC, ADO Den Haag, FC Groningen, Heracles Almelo en Go Ahead Eagles zijn tegen.

Bedankt Hans
  Moderator woensdag 17 mei 2017 @ 15:46:54 #221
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_171005439
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:44 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

België stond voor de play offs 13de op de Uefa Ranking. Nu staan ze lekker 9de

[ afbeelding ]

Ik denk dat jij stom bent.
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:52:41 #222
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_171005612
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat moet dan wel op Europees niveau
heel europa moet wel meedoen, ja. maar dan kan het overal ook op nationaal niveau.
  woensdag 17 mei 2017 @ 15:56:58 #223
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171005734
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:40 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Wat een complottheorie weer _O-
Zo gaat dat vaker in de sportpolitiek.

Maar beantwoord mijn vraag eens. Wat voor voorstellen zouden wel een 5/6e meerderheid halen?

Zoiets doen als België en Duitsland, namelijk minimum eisen stellen aan de jeugdopleiding, afspraken over de scouting, zouden het hier niet halen dankzij de Jan Smits van deze wereld

En dat clubs in handen vallen van Chinezen en Russen zal ook niet baten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 17 mei 2017 @ 16:03:56 #224
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171005931
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:43 schreef Caland het volgende:
Alle drie de Rotterdamse clubs, Feyenoord, Sparta en Excelsior, waren tegen het voorstel om de Eredivisie in te krimpen. Feyenoord was in het begin voor, maar veranderde van mening omdat de landskampioen bezwaar heeft omdat er geen afspraken worden gemaakt op verbod van kunstgras.

Feyenoordgoden
Dat moet echt verdwijnen ja. Desnoods gefaseerd maar daardoor lopen Nederlandse clubs ook veel spelers mis
Oh.
  woensdag 17 mei 2017 @ 16:06:00 #225
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171005985
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:03 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat moet echt verdwijnen ja. Desnoods gefaseerd maar daardoor lopen Nederlandse clubs ook veel spelers mis
Gefaseerd? Wat een onzin. Als je als BVO geen veld kan betalen dien je eigenlijk per direct te worden teruggezet naar de vijfde klasse. Ga daar maar lekker op kankerkorrels spelen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 mei 2017 @ 16:06:46 #226
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171006008
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zo gaat dat vaker in de sportpolitiek.

Maar beantwoord mijn vraag eens. Wat voor voorstellen zouden wel een 5/6e meerderheid halen?

Zoiets doen als België en Duitsland, namelijk minimum eisen stellen aan de jeugdopleiding, afspraken over de scouting, zouden het hier niet halen dankzij de Jan Smits van deze wereld

En dat clubs in handen vallen van Chinezen en Russen zal ook niet baten.
Waarom zouden de clubs niet akkoord gaan met die minimum eise voor de jeugdopleiding? De KNVB kan daar ook best regels voor instellen (doen ze ook in Duitsland volgens mij)
Oh.
  woensdag 17 mei 2017 @ 16:07:47 #227
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171006032
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:06 schreef Caland het volgende:

[..]

Gefaseerd? Wat een onzin. Als je als BVO geen veld kan betalen dien je eigenlijk per direct te worden teruggezet naar de vijfde klasse. Ga daar maar lekker op kankerkorrels spelen.
Nja als clubs er niet meteen ruimte voor hebben in de begroting dan kan je dat best rustiger doen. Binnen twee seizoenen iedereen een normaal grasveld.
Oh.
  woensdag 17 mei 2017 @ 16:09:33 #228
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171006098
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:07 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Nja als clubs er niet meteen ruimte voor hebben in de begroting dan kan je dat best rustiger doen. Binnen twee seizoenen iedereen een normaal grasveld.
Geen ruimte in de begroting? Hou toch op, zo'n discussie kan echt alleen in Nederland zo ongeveer het enige land waar de kunstgrasmafia voet aan de grond heeft gekregen. Je hebt het over een veldje waar hooguit 2 keer in de week op wordt gespeeld. Dat kunstgras in het amateurvoetbal gebruikelijk is hoor je niemand over klagen. Maar het gaat hier om betaald voetbal.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 mei 2017 @ 16:11:29 #229
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171006172
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:09 schreef Caland het volgende:

[..]

Geen ruimte in de begroting? Hou toch op, zo'n discussie kan echt alleen in Nederland zo ongeveer het enige land waar de kunstgrasmafia voet aan de grond heeft gekregen. Je hebt het over een veldje waar hooguit 2 keer in de week op wordt gespeeld. Dat kunstgras in het amateurvoetbal gebruikelijk is hoor je niemand over klagen. Maar het gaat hier om betaald voetbal.
Zoals ik bij PEC Zwolle lees trainen alle elftallen van die club erop en anders moeten ze een heel trainingscomplex bouwen (vind ik ook raar dat ze dat niet sowieso a hebben). Maar dat kost dus tijd om oplossingen voor te vinden.
Oh.
pi_171006185
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:09 schreef Caland het volgende:
Je hebt het over een veldje waar hooguit 2 keer in de week op wordt gespeeld.
Clubs met kunstgras trainen regelmatig in hun stadion. Zodra ze dat niet meer kunnen moet er dus ook een extra trainingsveld worden aangelegd, waar wel vaker dan 2x in de week op gespeeld wordt.
  woensdag 17 mei 2017 @ 16:14:32 #231
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171006271
quote:
2s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:11 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Clubs met kunstgras trainen regelmatig in hun stadion. Zodra ze dat niet meer kunnen moet er dus ook een extra trainingsveld worden aangelegd, waar wel vaker dan 2x in de week op gespeeld wordt.
Als je als betaald voetbalclub geen trainingscomplex hebt moet je jezelf sowieso al opheffen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_171006329
Was het niet ADO dat in 3 weken tijd ofzo van echt naar kunst ging omdat hun echte veld kapot was? Als dat die richting op kan, moet je in 1 zomerstop ook terug kunnen.
  woensdag 17 mei 2017 @ 16:24:06 #233
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171006497
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:06 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Waarom zouden de clubs niet akkoord gaan met die minimum eise voor de jeugdopleiding? De KNVB kan daar ook best regels voor instellen (doen ze ook in Duitsland volgens mij)
Omdat geld. En andere clubs ze kunnen wegkapen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 17 mei 2017 @ 16:28:24 #234
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_171006618
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:14 schreef Caland het volgende:

[..]

Als je als betaald voetbalclub geen trainingscomplex hebt moet je jezelf sowieso al opheffen.
Helemaal met je eens. Die clubs die zaken als een trainingscomplex,
-veld en ander gelul meenemen in de rekening moeten direct opgeheven worden.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 17 mei 2017 @ 16:29:26 #235
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171006651
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:28 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Helemaal met je eens. Die clubs die zaken als een trainingscomplex,
-veld en ander gelul meenemen in de rekening moeten direct opgeheven worden.
Tijd voor een beneliga dus. Met clubs die wel meer dan 5 miljoen kunnen ophalen
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171006683
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Tijd voor een beneliga dus. Met clubs die wel meer dan 5 miljoen kunnen ophalen
Als je het NL voetbal de nek om wil draaien moet er inderdaad een beneliga komen.
pi_171007398
Heracles niet voor gestemd, dus de knvb heeft zich niet aan de afspraken omtrent de degradatie vergoeding gehouden. Nico Jan was er namelijk wel voorstander van mits de degradanten genoeg geld mee kregen.
pi_171008241
quote:
7s.gif Op woensdag 17 mei 2017 15:35 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ze zijn wat wisselvallig ja, maar vergeet niet dat VVV ook heel wat punten heeft laten liggen in de tweede seizoenshelft.

[..]

In de laatste wedstrijd tegen Cambuur waren ze gewoon weer duidelijk de beste partij, en als ik een ploeg als NEC of Sparta was zou ik het huidige Cambuur ook liever niet tegenkomen.
Cambuur heeft twee maal verloren van VVV Venlo en tweemaal van Jong Ajax. Dus dat Jong Ajax beter was in deze competitie, bestrijd ik niet,
pi_171008332
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Tijd voor een beneliga dus. Met clubs die wel meer dan 5 miljoen kunnen ophalen
pi_171008369
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:16 schreef Scrummie het volgende:
Als dat die richting op kan, moet je in 1 zomerstop ook terug kunnen.
Kunstgras kan veel meer belasting aan dan echt gras, dus deze vergelijking loopt spaak.

Een nieuw grasveld in de zomerstop kan inderdaad makkelijk, maar als je net als PEC Zwolle niet eens een trainingscomplex meer hebt, duurt het wel ff voordat je er een aan kunt leggen. Laat staat totdat het gebouwd is.
  woensdag 17 mei 2017 @ 18:31:11 #241
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171009517
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:30 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Als je het NL voetbal de nek om wil draaien moet er inderdaad een beneliga komen.
Bij voetbal staat het kapitaal op het veld. Ik zie niet in hoe een Beneliga de spelers vernietigd. Integendeel juist.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 17 mei 2017 @ 18:51:40 #242
416931 yats
(non) Average Joe
pi_171009939
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:16 schreef Scrummie het volgende:
Was het niet ADO dat in 3 weken tijd ofzo van echt naar kunst ging omdat hun echte veld kapot was? Als dat die richting op kan, moet je in 1 zomerstop ook terug kunnen.
Ja, daar ging overigens ook een belachelijke actie van de KNVB aan vooraf. ADO had vanwege de slechte grasmat al twee opeenvolgende thuiswedstrijden het veld afgekeurd zien worden en moest dat weekend tegen Vitesse. Het geld was nog niets verbeterd maar omdat als het veld nu weer afgekeurd zou worden ADO drie thuiswedstrijden afgelast had en de KNVB dan volgens de regels een flinke puntenaftrek moet doorvoeren is dat veld toen toch goedgekeurd. De wedstrijd ging dus door waarbij twee vitessespelers tijdens de wedstrijd zwaar geblesseerd raakten door het veld. De scheidsrechter van dienst erkende later dat hij onder druk gezet was door de KNVB om de wedstrijd door te laten gaan, met de blessures als risico op de koop toegenomen. De KNVB heeft uiteindelijk geen schuld erkend maar toch Vitesse een kleine vergoeding betaald voor de revalidatie van die speler...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  woensdag 17 mei 2017 @ 19:12:49 #243
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171010451
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:51 schreef yats het volgende:

[..]

Ja, daar ging overigens ook een belachelijke actie van de KNVB aan vooraf. ADO had vanwege de slechte grasmat al twee opeenvolgende thuiswedstrijden het veld afgekeurd zien worden en moest dat weekend tegen Vitesse. Het geld was nog niets verbeterd maar omdat als het veld nu weer afgekeurd zou worden ADO drie thuiswedstrijden afgelast had en de KNVB dan volgens de regels een flinke puntenaftrek moet doorvoeren is dat veld toen toch goedgekeurd. De wedstrijd ging dus door waarbij twee vitessespelers tijdens de wedstrijd zwaar geblesseerd raakten door het veld. De scheidsrechter van dienst erkende later dat hij onder druk gezet was door de KNVB om de wedstrijd door te laten gaan, met de blessures als risico op de koop toegenomen. De KNVB heeft uiteindelijk geen schuld erkend maar toch Vitesse een kleine vergoeding betaald voor de revalidatie van die speler...
Wat een amateurisme en armoede
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171010787
quote:
7s.gif Op woensdag 17 mei 2017 17:36 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Kunstgras kan veel meer belasting aan dan echt gras, dus deze vergelijking loopt spaak.

Een nieuw grasveld in de zomerstop kan inderdaad makkelijk, maar als je net als PEC Zwolle niet eens een trainingscomplex meer hebt, duurt het wel ff voordat je er een aan kunt leggen. Laat staat totdat het gebouwd is.
Tja, dat is die club zijn probleem.
pi_171010815
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:27 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Tja, dat is die club zijn probleem.
Zo is het nu met kunstgras toch ook voor de anderen?
pi_171010816
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 18:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bij voetbal staat het kapitaal op het veld. Ik zie niet in hoe een Beneliga de spelers vernietigd. Integendeel juist.
Omdat het niet alleen om geld draait.

Ik haak in elk geval af als het een Beneliga gaat worden. Kampioenschap heeft dan voor mij totaal geen waarde meer, geen historie, niets.
pi_171010849
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:28 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Zo is het nu met kunstgras toch ook voor de anderen?
Nee, want andere clubs kiezen er toch niet voor?
pi_171010876
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:30 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, want andere clubs kiezen er toch niet voor?
Dat is toch niet het probleem van PEC, ADO enzovoort.
pi_171010886
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:31 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Dat is toch niet het probleem van PEC, ADO enzovoort.
Jawel.
  woensdag 17 mei 2017 @ 19:33:12 #250
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171010911
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:31 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Dat is toch niet het probleem van PEC, ADO enzovoort.
Als je bezuinigt op het eerste dat je als een voetbalclub nodig hebt, te weten een veld, dan heb je gewoon geen bestaansrecht.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 mei 2017 @ 19:38:49 #251
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171011020
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:28 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Omdat het niet alleen om geld draait.

Ik haak in elk geval af als het een Beneliga gaat worden. Kampioenschap heeft dan voor mij totaal geen waarde meer, geen historie, niets.
Dat zeiden ze ook bij de oprichting van de Premier League (oude Football League in de prullenbak) en Champions League + afschaffing EC2
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171011078
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:33 schreef Caland het volgende:

[..]

Als je bezuinigt op het eerste dat je als een voetbalclub nodig hebt, te weten een veld, dan heb je gewoon geen bestaansrecht.
Kunstgrasveld is ook een veld.
pi_171011094
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:32 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Jawel.
Blijkbaar niet, want ze hebben er geen last van. Al vind ik kunstgras ook gewoon kut hoor maar die clubs neem ik het niet kwalijk.
  woensdag 17 mei 2017 @ 19:45:31 #254
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171011157
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:41 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Kunstgrasveld is ook een veld.
Ja bij de vierde klasse amateurs
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 mei 2017 @ 23:17:47 #255
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171017486
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:42 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, want ze hebben er geen last van. Al vind ik kunstgras ook gewoon kut hoor maar die clubs neem ik het niet kwalijk.
Ze hebben er wel last van maar Nederland lijdt wel vaker onder de gierige mentaliteit, en voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Het is pure korte termijn mentaliteit, met de mogelijke gevolgen negerend want zgn. onzeker of niet bewezen.

Dat is de donkere kant van het calvinisme. Investeringen niet willen doen, want goedkoper en zuinigheid troef, en de gevolgen zoals blessures, verpeste stofwisseling zie je niet meteen. De baten ook niet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171017683
Verpeste stofwisseling?

Ben blij dat dit onzalige plan van tafel is. Je moet geen competitie willen waarvan de eerste 30 wedstrijden totaal niet boeiend zijn omdat alles draait om de playoffs. Ook het verminderen van het aantal clubs is totaal nutteloos. In Schotland hebben ze dat ook gedaan. Niveau is echt flink gestegen (not). Ik vind de Belgische competitie echt totaal ruk. De enige reden dat de Belgen het goed doen in Europa is de verbeterde jeugdopleidingen. Niet hun achterlijke competitie, waarin de topclubs veel lagere begrotingen hebben dan PSV, Ajax en Feyenoord.
  donderdag 18 mei 2017 @ 00:08:27 #257
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171018680
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 23:25 schreef Pleun2011 het volgende:
Verpeste stofwisseling?
Ja. Effect van kunstgras.

Vwb België: de clubs met een begroting van meer dan 10 miljoen blijven over (dus fatsoenlijke jeugdopleiding), weerstand nam toe.

Daar wordt het voetbal als geheel enkel beter van.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171020313
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat zeiden ze ook bij de oprichting van de Premier League (oude Football League in de prullenbak) en Champions League + afschaffing EC2
In het geval van de Premier League bleef de oorspronkelijke English Football League bestaan. Alleen werd het de tweede divisie dus zowel de EFL championship als de historie zijn er nog. Eenzelfde opzet zou je ook met de Belgen kunnen maken waarbij de Benelux divisie bovenop de Eredivisie en de jupiler pro league komt. De beste 2 van beide competities promoveren en de slechtste 4 degraderen naar de competitie in eigen land. Maar een volledige mix van Belgische en Nederlandse clubs over meerdere divisies lijkt me voor de gehele competitie een stuk beter. Dan automatisch en verplicht de redelijk vermogende amateurclubs erbij (harkemase boys bv met hun ex-spelers van heerenveen en cambuur) en de beloftenteams eruit, dan er zitten geen spookteams meer tussen die geen prijzen kunnen en mogen winnen. Stukken gezonder.

Overigens wordt de erelijst van de Europacup 1 gewoon aan die van de Champions League toegevoegd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 18-05-2017 07:48:23 ]
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:26:50 #259
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171021433
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 07:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Overigens wordt de erelijst van de Europacup 1 gewoon aan die van de Champions League toegevoegd.
Dat klopt. Maar het invoeren van een groepsfase, nepliedje bij aftrap, toelating niet kampioenen e.d. was tegen het zere been van een aantal. Daar doelde ik op.

Ik neem aan dat bij een Super League (wat Rummenigge wil) en Beneliga ook enige continuïteit zal zitten. Een oplossing a la Brazilië toen ze de landelijke competitie invoerden in 1971.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:28:30 #260
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171021452
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 07:35 schreef Beathoven het volgende:
dan er zitten geen spookteams meer tussen die geen prijzen kunnen en mogen winnen. Stukken gezonder.
Vitesse dus ;)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171022524
Meer info over oproep aanvoerders tot VERBOD OP KUNSTGRAS in @eredivisie zo op Telesport.nl #VVCS
pi_171023155
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:26 schreef yats het volgende:

[..]

AZ voert sportief een goed beleid, dat is hetgeen ze tot nu toe gered heeft en mits gecontinueerd ook zal blijven redden. Maar je blijft wel afhankelijk van (grote) transfers, En de vraag is wat er gebeurd als die uitblijven.

Bij twente wil ik het nog een paar jaar aanzien. Je hoort nu al dat mensen afhaken door het mindere spel (lees het topic hier ook maar) en dat zag je gedurende het seizoen ook in het stadion. Officieel was het bijna uitverkocht, maar vaak zat het nog geen 2/3 vol tijdenz wedstrijden. Zo begon het bij mijn club ook ooit toen de bestuurlijke chaos begon...
Er zijn nu al net zoveel kaarten verkocht bij ons als vorig seizoen. Het lijkt er dus eerder op dat het volgend seizoen weer voller zit.
pi_171023307
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat zeiden ze ook bij de oprichting van de Premier League (oude Football League in de prullenbak) en Champions League + afschaffing EC2
Champions League kijk ik sowieso al niet meer. Wat een ongelofelijk saaie knakencompetitie. Het meeste van de PL sla ik ook over.
pi_171023367
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 23:25 schreef Pleun2011 het volgende:
Verpeste stofwisseling?

Ben blij dat dit onzalige plan van tafel is. Je moet geen competitie willen waarvan de eerste 30 wedstrijden totaal niet boeiend zijn omdat alles draait om de playoffs. Ook het verminderen van het aantal clubs is totaal nutteloos. In Schotland hebben ze dat ook gedaan. Niveau is echt flink gestegen (not). Ik vind de Belgische competitie echt totaal ruk. De enige reden dat de Belgen het goed doen in Europa is de verbeterde jeugdopleidingen. Niet hun achterlijke competitie, waarin de topclubs veel lagere begrotingen hebben dan PSV, Ajax en Feyenoord.
De Belgische jeugdopleidingen zijn inderdaad verbeterd. Wel interessant om daar meer over te lezen, heel veel komt bij de methoden van een man weg. Beetje zoals Vitor Frade in Portugal het niveau substantieel verhoogt heeft. Maar ook bij de eerste teams worden er inmiddels betere methoden gebruikt en de voetbaldiscussie in België heeft m.i. ook veel meer verdieping. Als Boskamp en Mulder niet aan het woord zijn, that is.
  donderdag 18 mei 2017 @ 11:19:17 #265
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171023910
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:56 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

De Belgische jeugdopleidingen zijn inderdaad verbeterd. Wel interessant om daar meer over te lezen, heel veel komt bij de methoden van een man weg. Beetje zoals Vitor Frade in Portugal het niveau substantieel verhoogt heeft. Maar ook bij de eerste teams worden er inmiddels betere methoden gebruikt en de voetbaldiscussie in België heeft m.i. ook veel meer verdieping. Als Boskamp en Mulder niet aan het woord zijn, that is.
Waar wordt die discussie gevoerd?

Idd, wat ik al eerder een aantal keer heb gezegd: dat hele VI en Geenstijl sfeertje doet het niveau niet goed. Gaat een matige beleidsinvloed vanuit, en druk op de autoriteiten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171025545
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waar wordt die discussie gevoerd?

Idd, wat ik al eerder een aantal keer heb gezegd: dat hele VI en Geenstijl sfeertje doet het niveau niet goed. Gaat een matige beleidsinvloed vanuit, en druk op de autoriteiten.
Extra time, analyses rondom wedstrijden.
  donderdag 18 mei 2017 @ 15:11:47 #267
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171029274
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:34 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Extra time, analyses rondom wedstrijden.
Wedstrijden op de VRT bedoel je?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 18 mei 2017 @ 15:12:05 #268
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171029285
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:53 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Champions League kijk ik sowieso al niet meer. Wat een ongelofelijk saaie knakencompetitie. Het meeste van de PL sla ik ook over.
http://nos.nl/artikel/217(...)ens-matchfixing.html

;)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171047025
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wedstrijden op de VRT bedoel je?
Uuh, Canvas denk ik eerder. Maar weet dat zo niet zeker. Rondom Europa League wedstrijden en wedstrijden van de Rode Duivels hebben ze daar vaak best aardige analyses. En dan Jan Mulder die voor de "komische" noot zorgt. Ben vooral onder de indruk van de vrouw die ze daar in dienst hebben, maar ben haar naam even kwijt. Ex-international geloof ik.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 12:57:40 #270
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171050225
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171050303
quote:
Dom gelul.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:05:19 #272
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171050441
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:00 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dom gelul.
Of jij bent te conservatief
pi_171050453
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:00 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dom gelul.
Het eeuwige loeren naar die coëfficientenlijst wordt ook vermoeiend, net alsof je wanneer je twee plekken stijgt op dat ding ineens weer meedoet om de CL-winst. Als dat het ultieme doel is, dan is het nogal wiedes dat niemand echt zit te wachten op hervormingen van de competitie.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:11:13 #274
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171050602
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:05 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Het eeuwige loeren naar die coëfficientenlijst wordt ook vermoeiend, net alsof je wanneer je twee plekken stijgt op dat ding ineens weer meedoet om de CL-winst. Als dat het ultieme doel is, dan is het nogal wiedes dat niemand echt zit te wachten op hervormingen van de competitie.
Twee plekken stijgen betekent nog steeds buiten de top 10, en dus nog steeds een historisch dieptepunt

Het ultieme doel is: betere spelers. Daar wordt iedereen beter van, want het kapitaal staat op het veld.

De jeugd wordt er beter van, krijgt een correct rolmodel.

Wanneer jeugdopleiding en complexen worden gesloten en go ahead nog in 1950 leeft dan gaat er wat mis. Als de clubs klagen over geld en dan niet eens een grasveld en jeugdcomplex kunnen betalen, bij 36 profclubs onder 17 miljoen inwoners, dan moet men maar wat aan de basis gaan doen.

Met 16 clubs is de koek even groot maar krijgt iedereen een groter stuk (nee natuurlijk niet bij 5 clubs).

Als jij tevreden bent met gepruts op kunstgraskorrels dan heb ik goed nieuws: de zaterdag hoofdklasse inclusief frietkot blijft bestaan totdat de aarde ontploft.

[ Bericht 11% gewijzigd door Klopkoek op 19-05-2017 13:19:42 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:16:59 #275
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171050750
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Tja, is Zeefuik te triest voor woorden of het feit dat iemand in die conditie mee kan komen in het Nederlandse topvoetbal?
Topsport in Nederland een lachertje. Voor dubbeltje op de eerste rang en blij gemaakt met naar plastic smakende pepernoten
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:26:08 #276
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171051046
Het wezen van topsport is sowieso naar het hoogste streven. Is goed voor een land.

Dat geen wielrenner de Tour de France kan winnen betekent nog niet dat je niets kunt proberen bij de Giro of Parijs Roubaix (fusieploeg/combiploeg Lotto Jumbo).

Dat is bij "kunt niet Champions League winnen" net zo.

(Overigens​ denk ik dat het wel kan)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 19 mei 2017 @ 19:14:19 #277
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171058104
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:05 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Het eeuwige loeren naar die coëfficientenlijst wordt ook vermoeiend, net alsof je wanneer je twee plekken stijgt op dat ding ineens weer meedoet om de CL-winst. Als dat het ultieme doel is, dan is het nogal wiedes dat niemand echt zit te wachten op hervormingen van de competitie.
En het blijft sowieso opmerkelijk dat de Belgen nog steeds de grootste voorstander zijn. Wat men daar ook van mag vinden, opportunisme viert iig geen hoogtij
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171058863
quote:
Dit artikel is al drie maanden oud.
De Belgische clubs zijn daarna alle drie vlak daarna uitgeschakeld.

Op zich ben ik geen tegenstander van een BeNeliga. Maar wat ik vreemd vind, waarom hebben landen als Oostenrijk en Zwitserland dat nooit geprobeerd. Beide landen hebben ongeveer tegelijkertijd hun competitie laten krimpen naar 10 clubs.

De Baltische staten hadden vroeger ook een afzonderlijke gezamenlijke competitie, maar zijn er ook vanaf gestapt.
Ik zie op Soccerway dat de koploper van Letland maar liefst 250 toeschouwers trekt in de laatste thuiswedstrijd. Daar hebben ze nu een competitie met acht ploegen.
Ik denk hoe minder ploegen in een competitie, hoe lager de toeschouwersaantallen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Idisrom op 20-05-2017 08:45:09 ]
  vrijdag 19 mei 2017 @ 20:29:47 #279
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171060181
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 19:43 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dit artikel is al drie maanden oud.
De Belgische clubs zijn daarna alle drie vlak daarna uitgeschakeld.
Wat was de laatste keer dat Nederland drie clubs in de kwartfinale had? 2005?

Anderlecht maakte het Manchester United knap lastig. We zullen zien wat Ajax doet...

Vwb Oostenrijk:
http://www.swissinfo.ch/e(...)with-austria/3261840
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE90L0FS20130122

Met de Champions League steeds meer evoluerend naar een gesloten competitie, met een groepsfase om te melken, lijkt het me een goed moment om de UEFA weer eens in te praten.

Maar goed, de basis van de kwaliteit ligt bij de subsidies/geld in het amateurvoetbal, en het feit dat Nederlandse clubs hebben bezuinigd op jeugdteams en trainingsaccommodaties. Met een dozijn clubs die er als dood(ziek) hout bij hangen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171063294
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 19:43 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dit artikel is al drie maanden oud.
De Belgische clubs zijn daarna alle drie vlak daarna uitgeschakeld.

Op zich ben ik geen tegenstander van een BeNeliga. Maar wat ik vreemd vind, waarom hebben landen als Oostenrijk en Zwitserland dat nooit geprobeerd. Beide landen hebben ongeveer tegelijkertijd hun competitie laten krimpen naar 10 clubs.

De Baltische staten hadden vroeger ook een afzonderlijke competitie, maar zijn er ook vanaf gestapt.
Ik zie op Soccerway dat de koploper van Letland maar liefst 250 toeschouwers trekt in de laatste thuiswedstrijd. Daar hebben ze nu een competitie met acht ploegen.
Ik denk hoe minder ploegen in een competitie, hoe lager de toeschouwersaantallen.
Lijkt me niet absoluut waar. Met 8 teams kan ik me het voorstellen, maar ik zou niet weten waarom pakweg FC Utrecht momenteel minder toeschouwers zou trekken dan als de Eredivisie uit 24 teams zou bestaan.

Ik denk eerder dat toeschouwers wegblijven als "dezelfde wedstrijd" in een jaar meermaals gespeeld wordt. En dan nog is de vraag of dat effect ook sterker is dan het wegblijven van toeschouwers vanwege een minder aansprekende tegenstander. Als een team twee maal in een jaar Ajax op bezoek krijgt, worden die wedstrijden wellicht minder goed bezocht dan als Ajax maar één keer op bezoek komt, maar allicht altijd nog beter dan als dezelfde ploeg tegen Go Ahead of Roda had moeten spelen.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 10:18:41 #281
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171068779
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 10:24 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Uuh, Canvas denk ik eerder. Maar weet dat zo niet zeker. Rondom Europa League wedstrijden en wedstrijden van de Rode Duivels hebben ze daar vaak best aardige analyses. En dan Jan Mulder die voor de "komische" noot zorgt. Ben vooral onder de indruk van de vrouw die ze daar in dienst hebben, maar ben haar naam even kwijt. Ex-international geloof ik.
Vroeger hadden België en Nederland nog wel eens interesse in elkaars voetbal. Ze deelden zelfs elkaars commentatoren. Nog steeds heeft België nog wel een beetje aandacht voor de Eredivisie (omgekeerd nagenoeg nihil).

Dat is in bepaalde opzichten jammer, want net als bij muzikanten, schrijvers en cabaretiers vergroot je dan het taalgebied en automatisch het niveau. Dat bijvoorbeeld in de Duitse (digitale) media dit soort artikelen opduiken heeft ook met de grootte te maken.
http://miasanrot.de/der-durchbruch-des-philipp-lahm/amp/

Hoe dan ook is dat voetbal inside werkelijk waar een schadelijk programma. Een hoop alt-right macho gebral.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171069907
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 13:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Twee plekken stijgen betekent nog steeds buiten de top 10, en dus nog steeds een historisch dieptepunt

Het ultieme doel is: betere spelers. Daar wordt iedereen beter van, want het kapitaal staat op het veld.

De jeugd wordt er beter van, krijgt een correct rolmodel.

Wanneer jeugdopleiding en complexen worden gesloten en go ahead nog in 1950 leeft dan gaat er wat mis. Als de clubs klagen over geld en dan niet eens een grasveld en jeugdcomplex kunnen betalen, bij 36 profclubs onder 17 miljoen inwoners, dan moet men maar wat aan de basis gaan doen.

Met 16 clubs is de koek even groot maar krijgt iedereen een groter stuk (nee natuurlijk niet bij 5 clubs).

Als jij tevreden bent met gepruts op kunstgraskorrels dan heb ik goed nieuws: de zaterdag hoofdklasse inclusief frietkot blijft bestaan totdat de aarde ontploft.
Betere spelers boeien mij niet zo als het spel er niet aantrekkelijker van wordt en het je ook niks dichter bij het winnen van Europese prijzen brengt.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 11:40:14 #283
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171069927
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:38 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Betere spelers boeien mij niet zo als het spel er niet aantrekkelijker van wordt en het je ook niks dichter bij het winnen van Europese prijzen brengt.
Het Belgische spel is er aantrekkelijker door geworden en het heeft ze ook zeker dichter bij prijzen gebracht.

Even los van de vraag van wat de essentie van topsport is en welke positieve effecten dat heeft voor de gemeenschap.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171070009
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het Belgische spel is er aantrekkelijker door geworden en het heeft ze ook zeker dichter bij prijzen gebracht.
Jaaa, nee. Ik volg de Belgische competitie toch al een behoorlijke tijd en door die jaren heen zijn er wat clubs aantrekkelijker gaan voetballen en wat clubs minder aantrekkelijk. Anderlecht speelt op het moment poeplelijk voetbal. Club Brugge, Gent en Genk spelen best leuk. Nog niet zo lang geleden speelde Genk ook poeplelijk voetbal. Dat heeft alles met de trainers te maken. Preud'homme, Vanhaezebroucke, Stuivenberg staan aantrekkelijk voetbal voor. Wyller interesseert dat geen fuck zolang er maar gewonnen wordt.

Wat die prijzen betreft hebben wij nu een club in de finale, terwijl de laatste Belgen er 2 rondes terug uit gegooid zijn. In de buurt van CL-winst gaat geen enkele club uit de Benelux meer komen.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 11:52:03 #285
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_171070171
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 10:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vroeger hadden België en Nederland nog wel eens interesse in elkaars voetbal. Ze deelden zelfs elkaars commentatoren. Nog steeds heeft België nog wel een beetje aandacht voor de Eredivisie (omgekeerd nagenoeg nihil).

Dat krijg je als je een play-off systeem invoert en daarmee driekwart van de competitie totaal onbelangrijk maakt, dan kijkt er geen hond meer.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 11:52:06 #286
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171070172
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:44 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Jaaa, nee. Ik volg de Belgische competitie toch al een behoorlijke tijd en door die jaren heen zijn er wat clubs aantrekkelijker gaan voetballen en wat clubs minder aantrekkelijk. Anderlecht speelt op het moment poeplelijk voetbal. Club Brugge, Gent en Genk spelen best leuk. Nog niet zo lang geleden speelde Genk ook poeplelijk voetbal. Dat heeft alles met de trainers te maken. Preud'homme, Vanhaezebroucke, Stuivenberg staan aantrekkelijk voetbal voor. Wyller interesseert dat geen fuck zolang er maar gewonnen wordt.
Heel veel Nederlanders konden het ook niks schelen dat met schoppen en slaan we bijna wereldkampioen werden in 2010. Met PVV voetbal zoals Auke Kok het zei; met een dito reclamespot


quote:
Wat die prijzen betreft hebben wij nu een club in de finale, terwijl de laatste Belgen er 2 rondes terug uit gegooid zijn. In de buurt van CL-winst gaat geen enkele club uit de Benelux meer komen.
Bij een bekertoernooi komt altijd geluk kijken en zeker in de Europa League die niet door elk team serieus wordt genomen. Over een langere periode gezien doen de Belgen het gewoon beter dan eerst, en zijn ook met het nationale elftal dichter bij de prijzen gekomen.

Vroeger speelde het Belgische nationale team echt extreem defensief. Lelijke eendje van Europa.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 20 mei 2017 @ 12:04:27 #287
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171070396
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:52 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dat krijg je als je een play-off systeem invoert en daarmee driekwart van de competitie totaal onbelangrijk maakt, dan kijkt er geen hond meer.
Kan je me de kijkcijfers van de competitie in België geven?
  zaterdag 20 mei 2017 @ 12:38:36 #288
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171070890
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 12:04 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Kan je me de kijkcijfers van de competitie in België geven?
Met de opkomst van tablets en smartphones is dat lastiger te geven maar het is wel duidelijk dat de waarde fors is gestegen.

90 miljoen per jaar is hoger dan Nederland.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171070905
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Heel veel Nederlanders konden het ook niks schelen dat met schoppen en slaan we bijna wereldkampioen werden in 2010. Met PVV voetbal zoals Auke Kok het zei; met een dito reclamespot

Dus nu boeit het weer niet of er aantrekkelijk gevoetbald wordt? Wat is het nut van betere spelers dan? Puur dat je betere spelers hebt?

quote:
Bij een bekertoernooi komt altijd geluk kijken en zeker in de Europa League die niet door elk team serieus wordt genomen. Over een langere periode gezien doen de Belgen het gewoon beter dan eerst, en zijn ook met het nationale elftal dichter bij de prijzen gekomen.

Vroeger speelde het Belgische nationale team echt extreem defensief. Lelijke eendje van Europa.
Dat dat nationale elftal klimt heeft andere redenen, maar daar hebben we het al vaker over gehad. Dat heeft in ieder geval niks met hun veranderde competitie-opzet te maken. Dat bekervoetbal deels van geluk aan elkaar hangt hoef je mij niet te vertellen. Dat Ajax thuis Kopenhagen, Schalke en Lyon wegvaagde had echter alles met de kwaliteit van dat team te maken. Die clubs hadden juist geluk dat Ajax er niet veel meer inschoot. En dat zonder competitie van 16 clubs.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 12:58:05 #290
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171071223
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 12:39 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dus nu boeit het weer niet of er aantrekkelijk gevoetbald wordt?
Mij wel. Heb al vaker gezegd dat het succes van 2010 een gifpil was, net zoals het Duitse succes van 1990 en 1996 dat was. Het berokkende ook in financieel opzicht schade.

Niet voor niets heeft Bayern sinds 2008 de expliciete beleidsdoelstelling om dominant en attractief te voetballen.

quote:
Wat is het nut van betere spelers dan? Puur dat je betere spelers hebt?
Dit is zo een zelfde vraag als: wat heb je aan mensen die leren lezen en schrijven? Hoe beïnvloedt dat de rest van de samenleving? De onderlinge handel?

Zelfs Johan Cruijff wist dat de basis bij de individuele kwaliteit van de spelers ligt. Niet bij de systemen.

Het kapitaal staat altijd op het veld.

quote:
Dat Ajax thuis Kopenhagen, Schalke en Lyon wegvaagde had echter alles met de kwaliteit van dat team te maken. Die clubs hadden juist geluk dat Ajax er niet veel meer inschoot. En dat zonder competitie van 16 clubs.
Hoeveel staat Schalke in hun competitie? In eigen land vinden ze dat de club 10 jaar achter loopt.

Kom je Sevilla tegen een jaar eerder, dan is het sowieso klaar.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 20 mei 2017 @ 13:05:28 #291
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171071348
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 12:39 schreef Solstice1 het volgende:
Dat dat nationale elftal klimt heeft andere redenen, maar daar hebben we het al vaker over gehad. Dat heeft in ieder geval niks met hun veranderde competitie-opzet te maken.
Raar dan dat zijzelf een andere mening zijn toebedeeld (en ook om die reden wel een beneliga zien zitten, nog meer dan de oer-conservatieve Nederlandse clubs).

https://mobile.twitter.com/PijkeOostra/status/865494237730619393

http://m.sportmagazine.kn(...)link_time=1493127039
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171071460
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 12:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mij wel. Heb al vaker gezegd dat het succes van 2010 een gifpil was, net zoals het Duitse succes van 1990 en 1996 dat was. Het berokkende ook in financieel opzicht schade.

Niet voor niets heeft Bayern sinds 2008 de expliciete beleidsdoelstelling om dominant en attractief te voetballen.
Dus het draait wel om aantrekkelijk voetbal. Is beter ook automatisch aantrekkelijker? Ik zie zo af en toe wel eens wat Juventus, beste ploeg in Italië, kan ik nooit langer dan 20/30 minuten kijken zonder verveeld te raken. Napoli, Roma, Atalanta en een aantal kleinere clubjes kun je me zo voor wakker maken echter.

quote:
[..]

Dit is zo een zelfde vraag als: wat heb je aan mensen die leren lezen en schrijven? Hoe beïnvloedt dat de rest van de samenleving? De onderlinge handel?

Zelfs Johan Cruijff wist dat de basis bij de individuele kwaliteit van de spelers ligt. Niet bij de systemen.

Het kapitaal staat altijd op het veld.
Is compleet langs het punt dit. Wat hebben wij aan marginaal betere voetballers? Gaan we daar de CL plots wel mee winnen? Nee. Spelen marginaal betere spelers per definitie beter voetbal? Nee. Dus waarom wil je per se door roeien en ruiten om marginaal betere spelers aan te kunnen trekken?
pi_171071547
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 13:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Raar dan dat zijzelf een andere mening zijn toebedeeld (en ook om die reden wel een beneliga zien zitten, nog meer dan de oer-conservatieve Nederlandse clubs).

https://mobile.twitter.com/PijkeOostra/status/865494237730619393

http://m.sportmagazine.kn(...)link_time=1493127039
Ik zie hier nergens iemand beweren dat het nationale elftal beter is gaan draaien vanwege die nieuwe competitie-opzet. Zou ook een onhoudbare conclusie zijn gezien het gros van de Belgische internationals nooit in die opzet heeft gevoetbald.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 14:22:44 #294
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171072588
quote:
De mogelijke aanwezigheid van twee Belgische ploegen in de kwartfinales van de Europa League is een zeer goede zaak voor de Europese coëfficiënt van de Belgische clubs, die hierdoor komen aankloppen bij de top acht.

De goede prestaties van de Belgische ploegen gaan ook in het buitenland niet onopgemerkt voorbij. De Franse krant L'Equipe (die duidelijk de uitschakeling van Lyon tegen Gent in de Champions League van vorig jaar niet vergeten is) neemt vandaag zelfs de prestaties van onze clubs onder de loep. Het is de eerste keer dat er drie Belgische ploegen in de achtste finales van de Europa League staan sinds 2004-2005 en de invoering van de groepsfase.

Met twee mogelijke Belgische vertegenwoordigers in de kwartfinales kan België op de UEFA-index klimmen naar de top acht. Iets dat de Engelse ploegen, waar heel wat van onze Rode Duivels aan de slag zijn, niet is ontgaan.

"Heel wat van onze Rode Duivels zijn voor ze naar Engeland vertrokken hier opgeleid waardoor de Rode Duivels een zeer mooi visitekaartje zijn voor geworden voor onze Belgische competitie en clubs", zegt Pierre François, CEO van de Pro League. Voor het recente succes in Europa ziet hij een verklaring. "De nieuwe reglementen zijn de competitiviteit van onze Belgische ploegen ten goede gekomen. Hierdoor kunnen ze nu ook goede buitenlanders aantrekken."

Een goede eigen opleiding in combinatie met buitenlanders die een meerwaarde bieden is volgens Anderlecht-manager Herman Van Holsbeeck, die vanavond met zijn ploeg de poort naar de kwartfinales kan openbeuken tegen APOEL Nicosia, de sleutel tot succes. "Sinds een jaar of tien hebben wij, de Belgische clubs, begrepen dat het nodig is om eigen jeugdspelers te laten doorgroeien in plaats van derderangs buitenlanders te halen. En daar hebben we ook in geïnvesteerd." Goede voorbeelden zijn Lukaku, Kompany en nu Tielemans.

"Ook door de harde fysieke intensiteit van onze competitie met de Play-Offs en het strakke speelschema zijn onze ploegen sterker geworden", volgens Van Holsbeeck.
http://www.sport.be/nl/ju(...)ml?Article_ID=798131

Sowieso opbokken met free riders als Heracles die niet in jeugdwerking willen investeren. Ze kunnen altijd nog bij de amateurs op kunstgras gaan ballen met frietkot naast het veld.


quote:
Holland snakt naar een Belgische lente
Belgisch voetbal

Nederlandse profclubs vergaderen dinsdag over de opzet van de eredivisie. Het Belgisch voetbal boekt opvallende successen sinds de invoering van play-offs om de titel. Is er een verband? „Je moet anders wel erg vaak zeggen: dat is toeval.”

Ivan De Witte veert op als op het scherm in de directiekamer beelden van Wembley voorbijkomen. „Kijk, Tottenham-uit”, zegt de voorzitter van AA Gent. Het was 23 februari 2017, de dag dat de ‘Buffalo’s’ een Premier League-club van formaat uitschakelden. „Dat was niet gebeurd zonder play-offs. Die competitiviteit, de strijd die we daar leverden. Komt door de play-offs hier in België, daar ben ik van overtuigd.”

Afgelopen seizoen overwinterde de club in de Champions League, dit seizoen de achtste finale van de Europa League. Dat het Europese avontuur inmiddels voorbij lijkt na de 5-2 ‘pandoering’ thuis, doet aan het narratief van het Belgische succes geen afbreuk. Gent verloor namelijk van RC Genk, afgelopen donderdag. Ook Anderlecht heeft nog een goede kans op een plek in de kwartfinale van de Europa League. Uit Nederland is alleen Ajax nog van de partij.

Nieuwsgierige Nederlanders
De Witte krijgt „steeds vaker” nieuwsgierige Nederlanders aan de lijn: clubdirecteuren, journalisten. „Vroeger waren we in jullie ogen een ontwikkelingsland, na de invoering van de play-offs een experiment. Nu is het ineens interessant, hè?”

De Witte was voorzitter van de Jupiler Pro League toen de Belgische competitie in het seizoen 2009-2010 op de schop ging: van achttien naar zestien clubs. Dertig speelronden, met daarna een kampioenspoule met de bovenste zes.

Het succes van de Belgen in Europa geeft het Nederlandse voetbal stof tot overpeinzing. Kan de kracht van de nationale selectie nog afgedaan worden als het geluk van een gouden generatie Rode Duivels, na de gestage opmars van het Belgisch clubvoetbal moeten Nederlandse clubs zich achter de oren krabben. Zes seizoenen geleden stond België dertiende op de UEFA-coëfficiëntenranking voor clubprestaties, Nederland negende. Op dit moment is dat precies andersom. De Nederlandse kampioen is vanaf volgend seizoen niet meer direct geplaatst voor de Champions League.

Nieuw format voor de eredivisie
KNVB-directielid Gijs de Jong, beoogd directeur betaald voetbal, sprak zich begin januari in NRC uit voor een afslanking naar zestien clubs, met een kampioenspoule voor de bovenste zes clubs op de ranglijst. Dit tot woede van clubs in het schemergebied tussen ere- en eerste divisie. Komende dinsdag vergaderen de Nederlandse profclubs over een gezamenlijk standpunt over het eredivisieformat. De bedoeling is dat komende zomer besloten wordt tot een herziening, die voor het seizoen 2018-2019 kan worden ingevoerd.

Al met al tien jaar na de Belgen dus. De Witte zegt stellig dat er ook in Nederland geen „absorberingsvermogen” is voor achttien clubs. „Ik zie overlevingsmechanismen die niet gezond zijn: Chinees geld, buitenlandse investeerders. In België is eigenlijk maar voeding voor veertien clubs op het hoogste niveau, in Nederland zestien.”

De Witte is een tikkeltje nerveus. Het gesprek is twee uur voor de aftrap van AA Gent en KV Mechelen. Zomaar een wedstrijd half maart tussen de nummer 7 (Gent) en nummer 5 (Mechelen) in de Pro League, zou je zeggen, maar niets is minder waar. Een afgeladen Ghelamco-stadion, De Witte’s fonkelpaleis aan de Schelde met 20.000 plaatsen. De belangen zijn immens. Het is de slotdag van de reguliere competitie, de winnaar schaart zich bij de topzes in de Play Offs I om de titel. Voor de verliezer wacht, in de woorden van Gent-coach Hein Vanhaezebrouck, „de kerker” van de Play Offs II. Dat is waar nog slechts om een laatste Europa League-ticket wordt gespeeld.

Sinds 2009-2010 is de gemiddelde omzet van Belgische profclubs met ruim eenderde gestegen naar 316 miljoen euro (in Nederland nagenoeg gelijk gebleven rond 440 miljoen). Alleen in sponsoring en commercie ligt de eredivisie nog een straatlengte voor op België: 226 miljoen euro om 75 miljoen euro (2015). Met de nieuwste televisiedeal halen de zestien Belgische clubs (85 miljoen euro) net zoveel op als nu de achttien in Nederland.

En de prestaties zijn navenant. Allemaal door de play-offs? „Laat ik het zo zeggen: statistisch gezien is er een grote waarschijnlijkheid dat er een oorzakelijk verband is”, zegt De Witte. „Of je moet wel erg vaak zeggen: dat is toeval.”

Chris Van Puyvelde, technisch directeur van de Belgisch voetbalbond, meent ook dat play-offs bijdragen aan meer competitief Belgisch voetbal. „De intensiteit en verschillende mate van belang per wedstrijd biedt ook mentale en fysieke prikkels voor spelers. Kijk maar naar de hoeveelheid wedstrijden [Gent speelde nu al 47 officiële duels dit seizoen], het schakelen tussen Europees voetbal, het reguliere seizoen en daarna nog play-offs. Dat vergt flexibiliteit van de technische staf, en ook betere individuele begeleiding van spelers.”

Is iedereen enthousiast? Zeker niet. Voorzitter Johan Timmermans van middenmoter KV Mechelen is gekant tegen het fenomeen naseizoen. Deels is dat te verklaren door zijn club: het lot van Mechelen is vrijwel altijd Play Offs II. Zoals hij vrijdag aan de telefoon al voorspelde, protesteren de ‘Malinwa’-supporters zondag maar weer eens tegen de play-offs. Terwijl voor het eerst voor KV Mechelen de Play Offs I lonken, wappert daar toch in het uitvak in het Gentse zonnetje een spandoek met ‘Hate Play Offs’.

Maar ook de Play Offs I zijn volgens Timmermans „principieel” niet fair. „Je rijdt ook niet drie weken de Ronde van Frankrijk om dan degene die als eerste over de meet komt op de Champs-Élysées aan te wijzen als Tourwinnaar.” Volgens Timmermans waren play-offs niet de redding van het Belgisch voetbal en zullen ze dat ook niet van het Nederlands voetbal zijn. „Weet u: jullie laagconjunctuur valt nu samen met onze hoogconjunctuur. Over vijf jaar kan het zo weer anders zijn.”

Ook Peter Vandenbempt, verslaggever van Sporza, is „rabiaat tegenstander van dit systeem”. Hij hekelt bijvoorbeeld de halvering van de punten voor de zes clubs die de kampioenspoule spelen. „Voor de spanning? Ja, de Tour met Armstrong en Indurain was ook spannender geweest als we na de Pyreneeën het tijdverschil halveerden.” De geprezen intensiteit en frequentie van Belgische topwedstrijden is volgens Vandenbempt maar het halve verhaal. „Een Club Brugge tegen Anderlecht in november, mwoah, dat is zo’n clash niet hoor. Dat gaat toch maar om anderhalf punt, zeggen we hier.”

Halvering van punten
Coach Vanhaezebrouck van Gent zegt dat die halvering van punten na het reguliere seizoen „gedeeltelijk” een verklaring is voor het aantal nederlagen bij topclubs. „Men weet dat alles beslist wordt in die laatste tien wedstrijden. Maar je moet wel zorgen dat je er bij zit, daar hebben wij de afgelopen weken keihard voor gestreden.”

Zondagmiddag plaatst zijn ploeg zich dankzij een 3-0 overwinning op Mechelen voor de Play Offs I. Opvallend is dat voor de kampioenspoule van zes – ooit bedacht met de G5 (Anderlecht, Club Brugge, Genk, Gent, Standard Luik) in het achterhoofd – de topclubs Genk en Standard Luik zich niet geplaatst hebben. „Je kunt inmiddels wel spreken van een G10”, zegt De Witte.

Volgens de ‘founding father’ van het Belgische play-offsysteem is de huidige opzet uiteindelijk ook maar een „intermediaire” oplossing. „Schaalvergroting zou de komende vijf jaar het doel moeten zijn. En dat kan alleen met een samenvoeging van België en Nederland tot een BeNeLiga. Ik geloof daar wel in.”

Na de invoering van de play-offs, de verwezenlijking van het nieuwe stadion en het kampioenschap van Gent in 2015 weet men in België: als De Witte ergens in gelooft, is het menens.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nte-7325420-a1549987


Het gaat sowieso al gebeuren (is al aan de gang in Champions League), met of zonder het benepen, geborneerde en conservatieve Nederland. Voor die groep is er goed nieuws: de zaterdag hoofdklasse blijft bestaan totdat de zon vergaat. Op zondag voetballen is niet verplicht.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171091363
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 20:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat was de laatste keer dat Nederland drie clubs in de kwartfinale had? 2005?

Anderlecht maakte het Manchester United knap lastig. We zullen zien wat Ajax doet...

Vwb Oostenrijk:
http://www.swissinfo.ch/e(...)with-austria/3261840
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE90L0FS20130122

Met de Champions League steeds meer evoluerend naar een gesloten competitie, met een groepsfase om te melken, lijkt het me een goed moment om de UEFA weer eens in te praten.

Maar goed, de basis van de kwaliteit ligt bij de subsidies/geld in het amateurvoetbal, en het feit dat Nederlandse clubs hebben bezuinigd op jeugdteams en trainingsaccommodaties. Met een dozijn clubs die er als dood(ziek) hout bij hangen.
Anderlecht werd thuis compleet zoekgespeeld door United. Daar doet die late 1-1 niets aan af.
pi_171095143
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 13:11 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dus het draait wel om aantrekkelijk voetbal. Is beter ook automatisch aantrekkelijker? Ik zie zo af en toe wel eens wat Juventus, beste ploeg in Italië, kan ik nooit langer dan 20/30 minuten kijken zonder verveeld te raken. Napoli, Roma, Atalanta en een aantal kleinere clubjes kun je me zo voor wakker maken echter.

[..]

Is compleet langs het punt dit. Wat hebben wij aan marginaal betere voetballers? Gaan we daar de CL plots wel mee winnen? Nee. Spelen marginaal betere spelers per definitie beter voetbal? Nee. Dus waarom wil je per se door roeien en ruiten om marginaal betere spelers aan te kunnen trekken?
Jeugdopleidingen als die van Ajax zouden er op moeten wijzen dat je beter wat ervaring kunt opdoen voor je aan een carriere bij een grotere club begint. Er zijn er zat die bij een grotere club beginnen en via de bank in de vergetelheid raken.

Maar een beneliga met evenveel teams als in de premier league en over meerdere divisies brengt de beweging weer een beetje in de competitie terug en als de beloftenteams er dan uitgaan heb je ook de overbodige ballast eruit want aan de ene kant is PSV2 misschien wel aantrekkelijk voor de psv fan maar het is aan de andere kant ook wel armoede voor de competitie als zo'n team geen prijzen mag pakken. Het worden zo een beetje de gaten in de competitie en dat is voor het team zelf ook niet motiverend.

Overigens zou ik Luxemburg ook polsen mee te doen. Nee, die gaan niet lekker meedraaien maar na een paar jaar zijn ze daar met de benodigde financien misschien ook wel in staat wat neer te zetten en langzamerhand de top te behalen. Dat mag als onzin klinken maar als Friesland een competitie had, hadden Heerenveen en Cambuur niet in de huidige vorm bestaan, daar had niemand van de huidige spelersgroep voor willen spelen. Paar wedstrijden per seizoen en dan weer aan t bier ipv topsport bedrijven.

Nederland heeft "over de decennia" goede teams afgeleverd aan de top van de competitie maar het heeft nooit een topcompetitie gehad. Tegen paleizen van clubs zal men nooit opkunnen maar de Nederlandse top staat er wel om bekend dat het potentiele wereldsterren scout en met oa Suarez, Ronaldo en Ibrahimovich in het portfolio willen doorbrekende talenten ook wel graag voor een Nederlandse club tekenen. Een Ajax, Feyenoord en een Psv zijn zo goed als over de hele wereld bekend.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 21-05-2017 14:52:04 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')