abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 5 januari 2017 @ 14:25:04 #1
441956 RaveNeef
Raven is leven
pi_167901604
Plastische chirurgie, al sinds het begin van de jaartelling een opkomende praktijk. Het is een praktijk die zich niet slechts beperkt tot de mensen uit de showbiz, maar in alle lagen van de bevolking, zij het in meer of mindere mate. Hierbij heb ik het niet alleen over cosmetische plastische chirurgie natuurlijk, maar bijvoorbeeld ook reconstructieve na een ongeval.

In deze post wil ik mij echter richten tot de eerstgenoemde vorm, cosmetische plastische chirurgie. Wat ik mij namelijk afvraag is.... Wat is er nou toch aan de hand met die constante drang naar beter, groter, gestroomlijnder, verfijnder etc.??? Borstvergrotingen, face-lifts, neuscorrecties, fillers in lippen en op plekken waarvan ik dacht dat ze niet eens geplaatst konden worden, waarom? Met name bij vrouwen zijn cosmetische ingrepen populair. Daarbij maken enquêtes ook nog eens duidelijk dat het overgrote gedeelte van de vrouwen wel een ingreep zou willen om wat te verbeteren aan zichzelf.

Ten eerste aan jullie de vraag: Waar komt deze drang naar het perfecte, dan wel 'gewenste' (in het kader van het heersende ideaalbeeld), lichaam vandaan? Is het onzekerheid? Doen de vrouwen (de mannelijke minderheid even daargelaten) het voor het andere geslacht?

Ten tweede: Wat hebben jullie liever, een man/vrouw aan wie is geknutseld, of eentje van natuurlijke aard? Natuurlijk is er zat natuurlijke schoonheid, maar voor deze vraag stel ik even dat cosmetische chirurgie het lichaam verfijnder heeft gemaakt en meer de kant van het ideaalbeeld heeft uitgeduwd dan Moeder Natuur.

Om zelf antwoord te geven op de tweede vraag, mijn voorkeur gaat uit naar natuurlijke schoonheid, al weet ik niet waarom... Ik heb een afkeer tegen plastische chirurgie, maar kan die afkeer niet anders verwoorden dan dat het aanvoelt als 'valsspelen', valsspelen in het leven. Daarbij kan ik mijn hoofd niet krijgen om het feit dat sommigen, anders dan voor hun eigen gezondheid, willen voldoen aan het ideaalbeeld wat wordt geschetst. Het voelt aan als 'schaapjesdenken'.

Ik vond het dan ook lastig toen mijn vriendin aangaf wel wat grotere borsten te willen, of iets rondere heupen. "Zit geen haast achter hoor haha, maarja, dat zou ik later wel aan mezelf willen veranderen. Wat vind jij daarvan?" Ik kon daar niet anders op antwoorden dan dat ik haar mooi vond zoals ze is, maar dat zij zelf de beslissingen neemt over haar lichaam. Zij vond dat een gemaakt antwoord, begrijpelijk, maar meer kon ik er niet van maken, gezien ik mijn bezwaren zelf niet eens goed begrijp...
pi_167901697
Wat schrijf je kut.
pi_167901745
Als je heel erg obessief bezig bent met je uiterlijk zie je de eventuele risico's niet meer. Als het daarna tegenvalt komt langzaam de spijt pas. Echter is het dan onomkeerbaar. Been there done that.
  donderdag 5 januari 2017 @ 14:44:17 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_167902053
Al sinds het begin van de jaartelling... Toen moest ik stoppen met lezen. :')
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 5 januari 2017 @ 14:48:10 #5
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_167902151
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 14:44 schreef Lienekien het volgende:
Al sinds het begin van de jaartelling... Toen moest ik stoppen met lezen. :')
Vroeger knutselden ze net zo goed aan lichamen om aan het destijds heersende ideaal te voldoen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_167902201
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 14:25 schreef RaveNeef het volgende:

Ten eerste aan jullie de vraag: Waar komt deze drang naar het perfecte, dan wel 'gewenste' (in het kader van het heersende ideaalbeeld), lichaam vandaan? Is het onzekerheid? Doen de vrouwen (de mannelijke minderheid even daargelaten) het voor het andere geslacht?
Ik denk dat het komt doordat mensen zich te veel vergelijken met de perfecte mensen die ze op tv, maar ook in het echte leven zien, dat is bij mij tenminste het geval. Ze willen er gewoon perfect uitzien.
Bij mijzelf is het zo dat ik iets aan mezelf wil laten veranderen om mezelf beter te laten voelen, maar als anderen me dan beter vinden uitzien is dat ook fijn meegenomen.
Niemand heeft ooit tegen me gezegd dat ik slecht uitzie, dat heb ik mezelf alleen maar aangepraat.

quote:
Ten tweede: Wat hebben jullie liever, een man/vrouw aan wie is geknutseld, of eentje van natuurlijke aard?
Het maakt me eigenlijk niet uit of mijn partner aan zich zou hebben laten knutselen, zolang het resultaat er maar natuurlijk en mooi uitziet. Als iemand onzeker is over iets en je hebt genoeg geld om het te veranderen, dan waarom niet?
De stem van de toekomst.
pi_167902210
Omdat mensen denken dat alles mooier, groter, beter kan en moet.
En het woordje tevreden vaker niet, dan wel in hun woordenboek staat.
Hell To The Liars
  donderdag 5 januari 2017 @ 14:52:12 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_167902258
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 14:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Vroeger knutselden ze net zo goed aan lichamen om aan het destijds heersende ideaal te voldoen.
Chirurgie. Ja, vast. :')
The love you take is equal to the love you make.
pi_167902308
Ik vind het vooral grappig hoe mensen overtuigd zijn dat ze er beter uit zien na plastische chirurgie. Helaas worden mensen er vrijwel alleen maar lelijker van en de onzekerheid die er vanaf druipt maakt ze ook nog eens extra onaantrekkelijk.
Conscience do cost.
pi_167902464
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 14:50 schreef Jaccoo het volgende:
Het maakt me eigenlijk niet uit of mijn partner aan zich zou hebben laten knutselen, zolang het resultaat er maar natuurlijk en mooi uitziet. Als iemand onzeker is over iets en je hebt genoeg geld om het te veranderen, dan waarom niet?
Omdat een scalpel de natuur niet altijd kan overwinnen. En als je pech hebt pakt het niet uit zoals je wilde. Maar vervolgens zit je wel aan dat nieuwe gezicht vast met alle gevolgen van dien. Soms houd je er echt pijnklachten en motorische klachten aan over. En voor wat?

Uiteindelijk ben je zoals je zelf al zegt meestal zelf heel erg gefocust op die imperfecties, die anderen daadwerkelijk niet storen. Je gaat niet snel een partner scoren door middel van plastische chirurgie, die je niet had kunnen krijgen zonder je ingrepen.

De kans dat er meer mensen op je afknappen na de ingrepen dan daarvoor zijn groter dan andersom.
pi_167902601
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 14:50 schreef Droopie het volgende:
Omdat mensen denken dat alles mooier, groter, beter kan en moet.
En het woordje tevreden vaker niet, dan wel in hun woordenboek staat.
pi_167903817
Een aantal van die mensen hebben gewoon een heel verkeerd beeld van zichzelf. Maar cosmetische ingrepen kunnen heel mooi zijn. Een spatader wegspuiten, een moedervlek weghalen, neus rechtzetten, permanent ontharen. Je zou zelfs een beugel in veel gevallen als cosmetisch kunnen zien.

Al is dat dan geen chirurgie, maar hey. :P
pi_167904076
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 14:30 schreef Moofasah het volgende:
Als je heel erg obessief bezig bent met je uiterlijk zie je de eventuele risico's niet meer. Als het daarna tegenvalt komt langzaam de spijt pas. Echter is het dan onomkeerbaar. Been there done that.
Michael jackson II gespot
pi_167904130
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 16:01 schreef -Strawberry- het volgende:
Een aantal van die mensen hebben gewoon een heel verkeerd beeld van zichzelf. Maar cosmetische ingrepen kunnen heel mooi zijn. Een spatader wegspuiten, een moedervlek weghalen, neus rechtzetten, permanent ontharen. Je zou zelfs een beugel in veel gevallen als cosmetisch kunnen zien.

Al is dat dan geen chirurgie, maar hey. :P
Dit inderdaad. Ook eens een moedervlek weg laten halen. Mijn ouders vonden het onzin, maar ik heb er nooit spijt van gehad _O_
pi_167904210
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 16:11 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Michael jackson II gespot
Zover is het niet gekomen. Ik had gelukkig niet genoeg geld.
pi_167904616
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 16:19 schreef Moofasah het volgende:

[..]

Zover is het niet gekomen. Ik had gelukkig niet genoeg geld.
Beter zo. Zoals strawberry al zegt, een kleine ingreep is prima. Maar je moet er gewoon niet te ver in doorslaan
pi_167904939
Mn vrouw heeft een tijd terug iets aan haar gebit laten doen,
dat heeft ze vooral gedaan omdat ze daar zelf zich beter bij voelde (is volgens mij gewoon de belangrijkste afweging voor een cosmetische ingreep), ikzelf vind het ook mooi staan maar mn gevoelens voor haar zijn er verder niet anders door
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 5 januari 2017 @ 17:05:13 #18
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_167905037
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 14:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Chirurgie. Ja, vast. :')
Natuurlijk, alleen nauwelijks nog vergelijkbaar met huidige faciliteiten natuurlijk. Misschien eens opzoeken wat chirurgie betekent?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 5 januari 2017 @ 17:07:33 #19
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_167905074
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 14:54 schreef ems. het volgende:
Ik vind het vooral grappig hoe mensen overtuigd zijn dat ze er beter uit zien na plastische chirurgie. Helaas worden mensen er vrijwel alleen maar lelijker van en de onzekerheid die er vanaf druipt maakt ze ook nog eens extra onaantrekkelijk.
Genoeg mensen die er na bijvoorbeeld een neuscorrectie er beter uit zien. Punt is vaak natuurlijk dat je goed uitgevoerde cosmetisch plastische chirurgie niet zo goed ziet.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 14:50 schreef Droopie het volgende:
Omdat mensen denken dat alles mooier, groter, beter kan en moet.
En het woordje tevreden vaker niet, dan wel in hun woordenboek staat.
Tja, maar heb jij daar uiteindelijk last van dan? Zie niet zo waarom sommige mensen er zo tegen zijn, je hebt er zelf geen last van.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_167905176
Het gevaar met cosmetische chirurgie vind ik dat mensen die bijvoorbeeld door een te laag gevoel voor eigenwaarde zichzelf niet objectief genoeg kunnen beoordelen, te hoge verwachtingen krijgen van zo'n dergelijke ingreep en daarmee zichzelf schade aan kunnen brengen door bijvoorbeeld door te slaan en zichzelf verminken door teveel of slechte operaties.

Maar verder vind ik dat negatieve imago hypocriet. Als jij bijvoorbeeld ontevreden bent over een te grote neus of een terugwijkende kin en je wilt daar graag iets aan laten doen en je hebt het geld ervoor over, zou ik zeggen doen. Het advies wat ik je wil meegeven is niet te ver door te slaan met ingrepen, omdat je anders op den duur niet meer op je oorspronkelijke zelf lijkt.
  donderdag 5 januari 2017 @ 17:35:26 #21
441956 RaveNeef
Raven is leven
pi_167905601
Kleine ingrepen, inderdaad niet zoveel mis mee. Een moedervlek weg, een gebit corrigeren, niks op aan te merken, je kan er immers last van ondervinden als er niks aan wordt gedaan.

Het woordje 'doorslaan' zie ik heel veel terugkomen in dit topic. Ik vind het natuurlijk doorslaan wanneer de persoon in kwestie geen grens trekt in het aantal ingrepen en maar door blijft gaan. Ergens vind ik de situatie dat er tegenwoordig ook maar geknutseld moet worden aan lichamen waar niks mis mee is ook doorgeslagen. Grotere billen, geen grammetje vet op de buik, 2 cupmaten erbij, jukbeenderen verbreden, lippen dikker... Ik kan zo wel even doorgaan. Het negatieve imago van plastische chirurgie is inderdaad niet terecht, want het is zo veel meer dan het voornoemde, maar zitten we niet ook in een tendens waar de eerdergenoemde ingrepen onterecht worden verheerlijkt en genormaliseerd? Ik snap namelijk nogmaals niet waarom het lichaam maar moet worden verbeterd, daar waar er niks mis mee is. Een 'smet' weghalen is 1 ding, naargeestig aan een bepaald ideaal proberen te voldoen een ander.
pi_167905622
Imperfectie is perfectie.
pi_167907066
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 17:36 schreef Bananenpap het volgende:
Imperfectie is perfectie.
Ergens in zo'n nummer van vgm john legend zong die ook van I love your perfect imperfections
pi_167907129
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 14:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Chirurgie. Ja, vast. :')
Chirurgie. Ja, vast en zeker. :)
1 + 1 = blauw
  donderdag 5 januari 2017 @ 19:05:33 #25
441956 RaveNeef
Raven is leven
pi_167907578
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 18:44 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Ergens in zo'n nummer van vgm john legend zong die ook van I love your perfect imperfections
Wijs man, die John, imperfectie is ook perfectie. Het tekent de mens namelijk toch ook, imperfectie, dat maakt ons ook zo mooi! Lekker zweverig hè, maar waarom onze drang om dan toch naar perfectie te streven? Ik snap het maar niet.

Daarbij, van menig persoon hoor ik dat té perfect, té 'mooi', helemaal niet aantrekkelijk is in een persoon. Toegegeven, weinig mensen die van iemand zeggen dat diegene té mooi is, maar mensen erkennen wel vaker dat iemand er 'gemaakt' uit ziet en daarmee het bijzondere kwijt raakt. Waarom zou een mens dan toch proberen dit te realiseren?
pi_167909203
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 19:05 schreef RaveNeef het volgende:

[..]

Wijs man, die John, imperfectie is ook perfectie. Het tekent de mens namelijk toch ook, imperfectie, dat maakt ons ook zo mooi! Lekker zweverig hè, maar waarom onze drang om dan toch naar perfectie te streven? Ik snap het maar niet.

Daarbij, van menig persoon hoor ik dat té perfect, té 'mooi', helemaal niet aantrekkelijk is in een persoon. Toegegeven, weinig mensen die van iemand zeggen dat diegene té mooi is, maar mensen erkennen wel vaker dat iemand er 'gemaakt' uit ziet en daarmee het bijzondere kwijt raakt. Waarom zou een mens dan toch proberen dit te realiseren?
Nou ja. Ik moet wel toegeven dat hoe minder moedervlekken en hoe rechter het gebit. Hoe mooier ik het vind. Maar siliconen borsten en al dat soort ongein hoeft van mij niet
pi_167911519
Ik denk dat wij in ons hoofd bijna allemaal liever de natuurlijke schoonheid verkiezen. Totdat de onnatuurlijke schoonheid je aantrekt.

Veel mannen willen ook liever geen/minder make-up, maar eigenlijk willen ze het vooral niet (te veel) zien en overschatten ze hun eigen opmerkzaamheid.
  donderdag 5 januari 2017 @ 23:48:57 #28
441956 RaveNeef
Raven is leven
pi_167915822
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 21:17 schreef AnanYaw het volgende:
Ik denk dat wij in ons hoofd bijna allemaal liever de natuurlijke schoonheid verkiezen. Totdat de onnatuurlijke schoonheid je aantrekt.

Veel mannen willen ook liever geen/minder make-up, maar eigenlijk willen ze het vooral niet (te veel) zien en overschatten ze hun eigen opmerkzaamheid.
Wij houden er eigenlijk gewoon van onszelf voor de gek te houden. Een strakke kaaklijn, grote borsten, een smetloos gezicht, maar het moet er wel natuurlijk uitzien.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 01:54:48 #29
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_167917054
Vandaag kwam ik er achter dat transgender geslachtsveranderende operaties worden vergoed door onze basisverzekering.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_167917721
Cosmetische plastische chirurgie is in 9 van de 10 gevallen volstrekt onnodig en maakt mensen vaak zelfs lelijker. Met name chirurgie om veroudering tegen te gaan snap ik niet. Oud worden is een heel mooi iets vind ik.

Doet me denken aan een tekst van The Velvet Underground:

There are problems in these times
but whoo, none of them are mine
pi_167918547
Als je echt een diepe fronsrimpel hebt snap ik ook nog wel wanneer je die weg laat spuiten, maar normale veroudering niet nee.
pi_167918574
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 01:54 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Vandaag kwam ik er achter dat transgender geslachtsveranderende operaties worden vergoed door onze basisverzekering.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En terecht. Hoe je het ook went of keert, het is een aandoening en een operatie is de beste behandeling. Het is ook niet even iets wat je gewoon maar even doet, je wordt psychisch volledig binnenstebuiten geleerd voordat je aan de hormonen mag etc.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 10:35:01 #33
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_167919761
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 21:17 schreef AnanYaw het volgende:
Ik denk dat wij in ons hoofd bijna allemaal liever de natuurlijke schoonheid verkiezen. Totdat de onnatuurlijke schoonheid je aantrekt.

Veel mannen willen ook liever geen/minder make-up, maar eigenlijk willen ze het vooral niet (te veel) zien en overschatten ze hun eigen opmerkzaamheid.
Waarom is make-up anders al door de eeuwen heen zo populair ? De mens doet dat graag om zichzelf mooier te maken voor anderen en met name om op te vallen bij het andere geslacht. Hetzelfde geldt voor plastische chirurgie. Dat is een oude techniek in een nieuw jasje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Buurtzwaan op 06-01-2017 11:05:47 ]
  vrijdag 6 januari 2017 @ 10:39:05 #34
456432 Kamina
Tenacious!
pi_167919854
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 10:35 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Waarom is make-up anders al door de eeuwen heen zo populair ? De mens doet dat graag om zichzelf mooier te maken voor anderen en met name om op te vallen bij het andere geslacht. Hetzelfde geldt voor plastische chirurgie. Dat is een nieuwe techniek in een oud jasje.
*oude techniek in een nieuw jasje.
1 + 1 = blauw
pi_167920609
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 01:54 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Vandaag kwam ik er achter dat transgender geslachtsveranderende operaties worden vergoed door onze basisverzekering.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij bent dus zo'n iemand die denkt dat transgenders zomaar voor de lol een geslachtsoperatie ondergaan, aan dat plaatje van jou te beoordelen?
pi_167922029
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 21:17 schreef AnanYaw het volgende:
Ik denk dat wij in ons hoofd bijna allemaal liever de natuurlijke schoonheid verkiezen. Totdat de onnatuurlijke schoonheid je aantrekt.

Veel mannen willen ook liever geen/minder make-up, maar eigenlijk willen ze het vooral niet (te veel) zien en overschatten ze hun eigen opmerkzaamheid.
Dat laatste is zo waar.
  zondag 8 januari 2017 @ 00:41:04 #37
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_167967142
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 09:19 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En terecht. Hoe je het ook went of keert, het is een aandoening en een operatie is de beste behandeling. Het is ook niet even iets wat je gewoon maar even doet, je wordt psychisch volledig binnenstebuiten geleerd voordat je aan de hormonen mag etc.
Het is een probleem van zodanig hoge luxe dat ik het belachelijk vind om als maatschappij voor de kosten op te draaien. Ik geloof best dat ze worstelen met hun identiteit en dat je idealiter elk persoon in deze samenleving op z'n wenken zou bedienen, maar elke euro die naar een transgender operatie gaat gaat niet naar wetenschappelijk onderzoek, gaat niet naar patientenzorg en gaat niet naar operaties die levens redden.
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:12 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Jij bent dus zo'n iemand die denkt dat transgenders zomaar voor de lol een geslachtsoperatie ondergaan, aan dat plaatje van jou te beoordelen?
Precies, ze halen gewoon plezier uit het feit dat ze mijn belastingscenten afpakken :N
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_167967812
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 00:41 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Het is een probleem van zodanig hoge luxe dat ik het belachelijk vind om als maatschappij voor de kosten op te draaien. Ik geloof best dat ze worstelen met hun identiteit en dat je idealiter elk persoon in deze samenleving op z'n wenken zou bedienen, maar elke euro die naar een transgender operatie gaat gaat niet naar wetenschappelijk onderzoek, gaat niet naar patientenzorg en gaat niet naar operaties die levens redden.

[..]

Precies, ze halen gewoon plezier uit het feit dat ze mijn belastingscenten afpakken :N
Niet naar levens redden? Verdiep je er even in. Het alternatief is meestal een zodanig ongelukkig leven dat zelfmoord een reële zorg is.
pi_167968416
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 09:19 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En terecht. Hoe je het ook went of keert, het is een aandoening en een operatie is de beste behandeling. Het is ook niet even iets wat je gewoon maar even doet, je wordt psychisch volledig binnenstebuiten geleerd voordat je aan de hormonen mag etc.
Waarbij wel aangemerkt moet worden dat een operatie niet de daadwerkelijke aandoening behandelt. Net zoals je morfodysforie niet oplost met operaties doe je dat bij genderdysforie ook niet.
  zondag 8 januari 2017 @ 01:53:55 #40
456432 Kamina
Tenacious!
pi_167968869
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 00:41 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Het is een probleem van zodanig hoge luxe dat ik het belachelijk vind om als maatschappij voor de kosten op te draaien. Ik geloof best dat ze worstelen met hun identiteit en dat je idealiter elk persoon in deze samenleving op z'n wenken zou bedienen, maar elke euro die naar een transgender operatie gaat gaat niet naar wetenschappelijk onderzoek, gaat niet naar patientenzorg en gaat niet naar operaties die levens redden.

[..]

Precies, ze halen gewoon plezier uit het feit dat ze mijn belastingscenten afpakken :N
Wetenschap is ook van bevindingen in de praktijk leren. Met mensen kunnen we niet experimenteren, zeker niet met zo'n kleine groep om te onderzoeken.

Daarnaast verander je het leven van individuen enorm. Daar heb ik best enkele centen voor over. Jij niet?
1 + 1 = blauw
pi_167970972
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 01:30 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Waarbij wel aangemerkt moet worden dat een operatie niet de daadwerkelijke aandoening behandelt. Net zoals je morfodysforie niet oplost met operaties doe je dat bij genderdysforie ook niet.
Dat hangt er vanaf hoe je de aandoening bekijkt. Als ze in het verkeerde lichaam geboren zijn dan lost een operatie dat natuurlijk wel op.
pi_167971301
Tja denk dat het er wel vanaf hangt wat je laat doen, als ik met de jaren kijk, ik zou wel een ooglidcorrectie nemen als dat nodig is, mochten mijn borsten theezakjes worden dan laat ik ze wel weer naar de normale maat opvullen. Voor de rest ben ik tevreden, tot nu toe heb ik alleen alle moedervlekjes uit mijn gezicht laten verwijderen en facings genomen, door knarsen van stress ging mijn gebit kapot, maar vind je kan kleine correctie's doen die je even een 'fris' uiterlijk weer geven, maar je kan ook gewoon doorslaan en complete reconstructie's en allerlei 'bouwfraude' aan laten meten
pi_167972073


In tegenstelling tot de vele horror verhalen is dit wel een van de grootste successen in de cosmetische chirurgie ooit.

Cindy Jackson. Van saai ogend type naar schoonheid.
  zondag 8 januari 2017 @ 16:55:53 #44
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_167980182
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 01:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Niet naar levens redden? Verdiep je er even in. Het alternatief is meestal een zodanig ongelukkig leven dat zelfmoord een reële zorg is.
Iedereen heeft problemen, je niet thuisvoelen in je lichaam is er daar één van. Als er nou een grote groep mensen is die dat allemaal zodanig erg vinden dat ze geld willen inzamelen om transgender operaties te vergoeden houd ik ze niet tegen. Als zij strijden voor hun waarden moedig ik dat zelfs aan. Maar doe dat niet via publiek geld door te eisen dat elk persoon in Nederland daar aan bij zou moeten dragen. Publiek geld zou besteed moeten worden aan dingen die de maatschappij als geheel gezond houden en verder helpen. In dingen waardoor we er met z'n allen een betere toekomst van krijgen. Meer vrouwen met piemel of mannen zonder vind ik daar geen onderdeel van.
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 01:53 schreef Kamina het volgende:

[..]

Wetenschap is ook van bevindingen in de praktijk leren. Met mensen kunnen we niet experimenteren, zeker niet met zo'n kleine groep om te onderzoeken.

En dit relateert aan bovenstaand punt op welke manier?
quote:
Daarnaast verander je het leven van individuen enorm. Daar heb ik best enkele centen voor over. Jij niet?
Nee, absoluut niet. Als jij daar anders over denkt, houd ik je niet tegen om 25.000 euro aan de COC te doneren, dat zijn ongeveer de kosten van zo'n operatie.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  zondag 8 januari 2017 @ 19:54:35 #45
456432 Kamina
Tenacious!
pi_167984753
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 16:55 schreef Pope-of-Dope het volgende:
En dit relateert aan bovenstaand punt op welke manier?
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 00:41 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Het is een probleem van zodanig hoge luxe dat ik het belachelijk vind om als maatschappij voor de kosten op te draaien. Ik geloof best dat ze worstelen met hun identiteit en dat je idealiter elk persoon in deze samenleving op z'n wenken zou bedienen, maar elke euro die naar een transgender operatie gaat gaat niet naar wetenschappelijk onderzoek, gaat niet naar patientenzorg en gaat niet naar operaties die levens redden.
1 + 1 = blauw
  zondag 8 januari 2017 @ 20:04:49 #46
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_167985174
quote:
2s.gif Op zondag 8 januari 2017 19:54 schreef Kamina het volgende:

[..]

[..]

Ik vraag om een toelichting, geen herhaling van mijn eigen post. :')
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  zondag 8 januari 2017 @ 21:06:23 #47
456432 Kamina
Tenacious!
pi_167987655
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 20:04 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Ik vraag om een toelichting, geen herhaling van mijn eigen post. :')
Ja, maar kom op. Hoeveel simpeler moet je het hebben?
1 + 1 = blauw
  zondag 8 januari 2017 @ 22:30:46 #48
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_167991307
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:06 schreef Kamina het volgende:

[..]

Ja, maar kom op. Hoeveel simpeler moet je het hebben?
De definitie van wetenschap is me bekend, en we kunnen inderdaad niet zo veel experimenteren op mensen. In jouw hersenen heeft dit te maken met het feit dat een euro in een transgender operatie niet in belangrijkere zaken geinvesteerd kan worden. Zo duidelijk is die relatie niet. Zie je het als een nobel wetenschappelijk doel om als mensheid meer inzicht te krijgen in het ombouwen van mensen ofzo??
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  zondag 8 januari 2017 @ 22:45:11 #49
456432 Kamina
Tenacious!
pi_167991914
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 22:30 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

De definitie van wetenschap is me bekend, en we kunnen inderdaad niet zo veel experimenteren op mensen. In jouw hersenen heeft dit te maken met het feit dat een euro in een transgender operatie niet in belangrijkere zaken geinvesteerd kan worden. Zo duidelijk is die relatie niet. Zie je het als een nobel wetenschappelijk doel om als mensheid meer inzicht te krijgen in het ombouwen van mensen ofzo??
Jazeker! :Y

Je weet nooit waar ontdekkingen toe leiden in andere disciplines. Daarbij komt maatschappelijke ontwikkeling, dat op zijn beurt weerslag heeft op de economie.
1 + 1 = blauw
  zondag 8 januari 2017 @ 23:13:29 #50
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_167993156
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 22:45 schreef Kamina het volgende:

[..]

Jazeker! :Y

Je weet nooit waar ontdekkingen toe leiden in andere disciplines. Daarbij komt maatschappelijke ontwikkeling, dat op zijn beurt weerslag heeft op de economie.
Dit is de slechtste redenatie die ik ooit gehoord heb voor een wetenschappelijk onderzoek. Bovendien heeft het vergoeden in de basisverzekering niets te maken met wetenschappelijk onderzoek.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')