abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_167901004

Alles over:
Indonesie

Feestdagen Indonesië

Voorgaande delen:
Deel 1 Deel 2
Deel 3 Deel 4
Deel 5 Deel 6
Deel 7 Deel 8
Deel 9 Deel 10
Deel 11 Deel 12
Deel 13 Deel 14
Deel 15 Deel 16
Deel 17







Ini terus !

LaPo:
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 13:55 schreef krapula het volgende:

[..]

Nee, dat is inderdaad een ander uiterste. Een dooie bende is ook niet echt wat we zoeken.

Qua duiken; noordwest-Bali schijnt erg mooi te zijn. Iemand nog aanraders?


[ Bericht 9% gewijzigd door krapula op 05-01-2017 14:03:33 ]
  Moderator donderdag 5 januari 2017 @ 17:02:47 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_167904997
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 13:55 schreef krapula het volgende:
Nee, dat is inderdaad een ander uiterste. Een dooie bende is ook niet echt wat we zoeken.
Het kan best liggen aande periode dat wij daar waren. Dat het op andere momenten wel wat drukker is.
quote:
Qua duiken; noordwest-Bali schijnt erg mooi te zijn. Iemand nog aanraders?
Menjangan Island, maar daar kun je ook komen vanuit Lovina met allerlei lokale tour-verkopers.
Het eiland en de hotels daar in de buurt schijnen erg duur te zijn.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_167913388
Wij duiken zelf niet, maar zagen wel heel veel duikscholen en duikspots (zoals gezonken boot) in en rond Amed in het Noord-Oosten.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  vrijdag 6 januari 2017 @ 22:06:52 #4
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_167937262
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 22:20 schreef SV-tje het volgende:
Wij duiken zelf niet, maar zagen wel heel veel duikscholen en duikspots (zoals gezonken boot) in en rond Amed in het Noord-Oosten.
Amed was heel leuk! Die boot is super om een night en dag duik te doen.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  vrijdag 6 januari 2017 @ 22:19:14 #5
62913 Blik
The one and Only!
pi_167937643
quote:
14s.gif Op donderdag 5 januari 2017 17:02 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Het kan best liggen aande periode dat wij daar waren. Dat het op andere momenten wel wat drukker is
Toen ik er was, zal denk ik in juli geweest zijn, was het in ieder geval wel druk in Sanur. Moesten soms selfs wachten om een plekje te krijgen in een restaurant
  Moderator zaterdag 7 januari 2017 @ 12:48:42 #6
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_167947213
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 22:06 schreef EDMAN- het volgende:
Amed was heel leuk! Die boot is super om een night en dag duik te doen.
Die boot ligt nog geen 20m van de kust. En ook niet diep. Met alleen een snorkel goed te doen. Met een lokale visser zijn we ook op wat andere plekken wezen snorkelen. Mooi gebied. Zorg alleen wel dat de boot/visser een trappetje heeft.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 16 januari 2017 @ 16:23:43 #8
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_168194022
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:48 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Die boot ligt nog geen 20m van de kust. En ook niet diep. Met alleen een snorkel goed te doen. Met een lokale visser zijn we ook op wat andere plekken wezen snorkelen. Mooi gebied. Zorg alleen wel dat de boot/visser een trappetje heeft.
De boot begint idd op een meter of 3 diep geloof ik, maar gaat tot 20+. Ik vond duiken wel een meerwaarde eerlijk gezegd, zeker de nightdive, veel bumphead parrotfish die uit het duister opdoemen. Maar snorkelend is het zeker te doen idd, maar anders.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_168431692
Zijn er hier mensen ervaring met Bali in februari ?
heb een last minute geboekt voor 3 weken en zit in Petitenget (Seminyak)
Ik heb geen motorrijbewijs (rijd wel al 30 jaar brommer / scooter), maar wil eigenlijk wel het eiland verkennen per scooter en misschien her en der 1 of 2 nachten blijven als dat praktisch is. (hotel in petitenget als uitvalsbasis gebruiken, kan ik daar mijn koffer laten staan etc.)
Heb begrepen dat een Internationaal rijbewijs bij de ANWB halen verstandig is, maar je kan ook een speciaal motorrijbewijs halen voor toeristen is er iemand met ervaring hier mee ?
Zijn er mensen met ervaring van het rijden met een scooter in de regentijd ?
pi_168439424
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 23:20 schreef duikje het volgende:
Zijn er hier mensen ervaring met Bali in februari ?
Nee, maar ik ga het meemaken, aangezien ik 25 februari naar Bali vlieg (juj, derde keer Bali *O* )

quote:
heb een last minute geboekt voor 3 weken en zit in Petitenget (Seminyak)
Ik heb geen motorrijbewijs (rijd wel al 30 jaar brommer / scooter), maar wil eigenlijk wel het eiland verkennen per scooter en misschien her en der 1 of 2 nachten blijven als dat praktisch is. (hotel in petitenget als uitvalsbasis gebruiken, kan ik daar mijn koffer laten staan etc.)
Heb begrepen dat een Internationaal rijbewijs bij de ANWB halen verstandig is, maar je kan ook een speciaal motorrijbewijs halen voor toeristen is er iemand met ervaring hier mee ?
Zijn er mensen met ervaring van het rijden met een scooter in de regentijd ?
Het internationaal rijbewijs _O- Elke keer als ik in het buitenland een auto wilde gaan huren keken ze me heel vragend en stom aan toen ik dat ding afgaf en vroegen ze meteen om het échte rijbewijs. In Bali huurt elke gek zonder rijbewijs gewoon een scooter en vertrekt erop, niemand die je ergens om vraagt als je maar betaalt. Zelf heb ik het nooit aangedurfd, toch te bang dat er iets gebeurt, maar de meesten maken zich daar niet druk om.
Don't let my username fool you...
pi_168471160
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:19 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Nee, maar ik ga het meemaken, aangezien ik 25 februari naar Bali vlieg (juj, derde keer Bali *O* )

[..]

Het internationaal rijbewijs _O- Elke keer als ik in het buitenland een auto wilde gaan huren keken ze me heel vragend en stom aan toen ik dat ding afgaf en vroegen ze meteen om het échte rijbewijs. In Bali huurt elke gek zonder rijbewijs gewoon een scooter en vertrekt erop, niemand die je ergens om vraagt als je maar betaalt. Zelf heb ik het nooit aangedurfd, toch te bang dat er iets gebeurt, maar de meesten maken zich daar niet druk om.
In de forums kom ik regelmatig tegen dat de lokale politie er een sport van maakt om toeristen op scooters aan te houden en als je niet ook een internationaal rijbewijs bij je hebt krijg je een "boete" dit bedrag begint "heel hoog" (¤ 70) en als je uiteindelijk omgerekend een paar euro betaald laat de agent je met rust en steekt hij het geld in zijn zak.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 00:46:51 #12
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_168483384
Saja belum lihat topic ini, maaf ......
Dit topic had ik nog niet eerder gezien, sorry :+ ...

Op Bali ben ik op de motor, twee jaar op rij, door exact dezelfde politieagent op exact hetzelfde plekje aangehouden voor een of ander stom dingetje, waarbij de woorden rechtbank, gevangenisstraf en dagen vertraging steevast gebruikt werden om angst aan te jagen. Wel beide keren ratus seribu rupia armer geworden daardoor (100.000) omgerekend net 8 of 9 euro ofzo

Kleine inleiding:

Ben in 2012 voor het eerst naar Indonesia op vakantie geweest, 5 weken met een vriend van me hier uit Nederland (een wat oudere man en zijn jongere vrouw en hun zoontje). Eerst met de auto (van vrienden van hem) van Surabaya naar Malang, en daar beetje acclimatiseren. Toen naar Solo waar haar ouders en een broer woont, adat trouwerij meegemaakt (impressive much, pffff) daarna naar Cirebon waar zijn neef woont (ook in de kampong gelogeerd) en toen terug naar Malang, beetje mijn thuisstad geworden.

Voor die rondreis per trein voorgesteld aan een leuke vrouw, en per sms contact gehouden.
Na de reis weer afgesproken [delete lang verhaal] en in 2013 op Java in Blitar getrouwd.
Vrouw woont inmiddels alweer paar jaar hier bij me in Nederland.

Inmiddels 2015 weer teruggeweest, en eind dit jaar gaan we weer op vakantie, eerst naar Jakarta, daar woont haar broer en logeert haar moeder vaak. Helaas dit jaar maar drie weken, dus veel rondreis tijd blijft er niet over. Wil in de omgeving van Malang wat dingen gaan bezoeken.

We hebben inmiddels veel vrienden daar, ook Nederlanders die daar wat begonnen zijn waar we auto van kunnen lenen, logeren is ook nergens een probleem dus we hebben alleen vliegreis en eten.
Wat we dan wel doen als we in Malang arriveren, en als we weer weggaan is iedereen uitnodigen en met een hele grote groep uit eten te gaan op onze kosten.

Eten is en blijft toch een heel belangrijk onderdeel van de cultuur ;)

Topic bagus iya!

[ Bericht 1% gewijzigd door BYM op 28-01-2017 02:07:09 ]
Speak only if it improves upon the silence....
  Moderator zaterdag 28 januari 2017 @ 12:03:37 #13
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_168488353
Malang was ook onze 'thuisstad' op Java. De moeder van mijn verloofde is daar geboren. Op de oude Nederlandse begraafplaats liggen nog wat voorouders. Hun oude huis is nu het Tempo Doeloe museum.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:14:07 #14
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_168562605
Ik bezoek Malang ook steevast als ik daar ben. Nu ben ik ook wel Jawa Timur minded moet ik zeggen, mijn familie heeft een huis in Batu (tegen Malang aan). Ik zou zeker kijken of je de Madakaripura waterval kunt bezoeken, een ervaring die je niet wilt missen.

Verder zou ik zeker niet gaan eten bij Toko Oen. Dat was een mooi tempo doeloe restaurant, maar van de glorie is niets meer over. Ik hoop dat er snel een uitbater te vinden is die dit zinkende schip weet vlot te trekken.

Veel plezier in Indonesië en vooral in Malang, een heerlijke stad met fantastische mensen.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 20:43:49 #15
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_168647458
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:14 schreef elcastel het volgende:
Ik bezoek Malang ook steevast als ik daar ben. Nu ben ik ook wel Jawa Timur minded moet ik zeggen, mijn familie heeft een huis in Batu (tegen Malang aan). Ik zou zeker kijken of je de Madakaripura waterval kunt bezoeken, een ervaring die je niet wilt missen.

Verder zou ik zeker niet gaan eten bij Toko Oen. Dat was een mooi tempo doeloe restaurant, maar van de glorie is niets meer over. Ik hoop dat er snel een uitbater te vinden is die dit zinkende schip weet vlot te trekken.

Veel plezier in Indonesië en vooral in Malang, een heerlijke stad met fantastische mensen.
Malang ken ik redelijk goed, Toko Oen is gewoon grappig om even te bezoeken, niet om te eten .. Batu zijn we in 2015 geweest, in Museum Angkot ...
2013 zijn we van Bali teruggegaan naar Malang, eerst in een grote touringcar .... en later moesten we op een hele drukke pasar ineens overstappen in een angkot .. geen plaats bestaat niet, 18 mensen in dat ding .. mijn grote sporttas letterlijk met een touwtje op het dak :+

Toen we bij een benzinestation kwamen mochten we niet uitstappen, maar na 4 minuten wachten was ik het zat en zijn we uitgestapt.
Toen een lege angkot die toevallig aan kwam rijden en hem voor de rest van de avond gecharterd voor 50.000RP .. :')
We gingen toen paar dagen logeren in Lawang bij vrienden (zij is NL en hij is JV), vlakbij de pasar malam die altijd open is en we hebben ons daar naar toe laten brengen door mas-driver ...

Vanaf maart wonen kennissen uit Weert ook in Jawa-Timur, halverwege Malang en Batu ...
Dus denk dat we daar in september ook nog wel even gaan logeren.

In 2012, 2013 en 2015 hebben we ook in rumah-makan Inggil gegeten, errrug goed inderdaad...
Speak only if it improves upon the silence....
  zondag 5 februari 2017 @ 13:40:41 #16
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_168683630
Ik ben eens in mijn archieven van mijn Indonesia avontuur van 2012 gedoken ... tijd voor wat plaatjes in dit topic ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door BYM op 05-02-2017 14:44:20 ]
Speak only if it improves upon the silence....
pi_168780398
Top foto's. Ik lees nu pas dat je ook connectie met Oost-Java hebt en Blitar kent. Ken je toevallig ook Sri van Anak Blitar in Hoofddorp? Zij is onlangs geremigreerd, maar het wereldje is klein.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  Moderator donderdag 9 februari 2017 @ 17:41:19 #18
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_168782507
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:14 schreef elcastel het volgende:
Ik bezoek Malang ook steevast als ik daar ben. Nu ben ik ook wel Jawa Timur minded moet ik zeggen, mijn familie heeft een huis in Batu (tegen Malang aan). Ik zou zeker kijken of je de Madakaripura waterval kunt bezoeken, een ervaring die je niet wilt missen.

Verder zou ik zeker niet gaan eten bij Toko Oen. Dat was een mooi tempo doeloe restaurant, maar van de glorie is niets meer over. Ik hoop dat er snel een uitbater te vinden is die dit zinkende schip weet vlot te trekken.

Veel plezier in Indonesië en vooral in Malang, een heerlijke stad met fantastische mensen.
Inggil is stukken beter dan Toko Oen. En voor gebak en koffie naar Und Corner in Hotel Tugu.

De voorouders van mijn verloofde hadden ook een huis in Batu. Zijn we ook geweest. Alles staat in het teken van de aardbei daar. Waar ik dus mijn eerste doerian at. :9.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 02:12:17 #19
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_168818601
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2017 16:02 schreef elcastel het volgende:
Top foto's. Ik lees nu pas dat je ook connectie met Oost-Java hebt en Blitar kent. Ken je toevallig ook Sri van Anak Blitar in Hoofddorp? Zij is onlangs geremigreerd, maar het wereldje is klein.
Klopt ja, sterker nog ... ik ben getrouwd in Blitar :+
Zal het morgen (ze slaapt :') ) eens vragen ... en inderdaad, "ze" kennen elkaar allemaal via de diverse facebookgroepjes etc ...
Speak only if it improves upon the silence....
  dinsdag 7 maart 2017 @ 14:33:43 #20
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169351554
Afgelopen week een weekje Bali gedaan als tussendoortje. En ja, Bali in februari/maart is heel goed te doen. We hebben slechts één keer last gehad van een regenbui, we wilden toen net naar de centrale rijstvelden gaan (Unesco erfgoed), maar toen viel het er met bakken uit en zijn we maar omgedraaid en doorgegaan naar Tanah Lot (na drie keer Bali moesten we dat toch maar eens bezoeken... :P )

Gestart en geëindigd in Sanur en verder nog in Candidasa en Amed (om precies te zijn Jemeluk) geweest. Die beide laatsten zijn echt heerlijk als je een beetje rust wilt en ook een nog wilt snorkelen vanaf het strand. Overigens ook de allerlekkerste Mie Goreng ooit gehad bij Warung Sea View in Amed :9
Don't let my username fool you...
  dinsdag 7 maart 2017 @ 16:59:48 #21
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_169354199
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 14:33 schreef Metalfreak het volgende:

Gestart en geëindigd in Sanur en verder nog in Candidasa en Amed (om precies te zijn Jemeluk) geweest. Die beide laatsten zijn echt heerlijk als je een beetje rust wilt en ook een nog wilt snorkelen vanaf het strand. Overigens ook de allerlekkerste Mie Goreng ooit gehad bij Warung Sea View in Amed :9
Amed O+ , ik hield er echt van. Zeker leuk als je duikt of snorkelt. Strand zelf is niet supermooi ofzo. Een aantal heel leuke tentjes ook om te eten. En overall hangt er gewoon een hele relaxte sfeer.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  woensdag 8 maart 2017 @ 11:34:59 #22
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169368671
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:59 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

Amed O+ , ik hield er echt van. Zeker leuk als je duikt of snorkelt. Strand zelf is niet supermooi ofzo. Een aantal heel leuke tentjes ook om te eten. En overall hangt er gewoon een hele relaxte sfeer.
Ja, er was gewoon geen hond daar in de buurt :) Vaak lag je gewoon alleen in zee om te snorkelen. Heel spectaculair vond ik het snorkelen daar trouwens niet, bij White Sandy Beach in de buurt van Candidasa had ik tenminste nog een zeeschildpad gespot ;) En verder kan het toch niet tippen aan het snorkeltripje naar Komodo van 1,5 jaar geleden, zo mooi was het nergens anders...
Don't let my username fool you...
pi_170067380
Van de zomer met Habitat for Humanity naar Indonesië *G*

Waarschijnlijk niet al te veel tijd voor eigen invulling, maar wel fucking vet :7
  vrijdag 7 april 2017 @ 18:58:51 #24
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_170069935
wie de fuck gaat er nou naar indonesie toe. mij zal je daar nooit en ten nimmer vinden.

het is daar te heet, het eten is daar bedorven en je weet nooit precies wat je eet (misschien wel een stukje mens :X bah!) en het is te ver. het is daar een derde wereld-land..... sterker nog...ik zou bijna zegen dat de gemiddelde nederlander daar eigenlijk niks te zoeken heeft. :')
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
  Moderator vrijdag 7 april 2017 @ 19:26:57 #25
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_170070600
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 18:58 schreef Anthonie24 het volgende:
wie de fuck gaat er nou naar indonesie toe. mij zal je daar nooit en ten nimmer vinden.

het is daar te heet, het eten is daar bedorven en je weet nooit precies wat je eet (misschien wel een stukje mens :X bah!) en het is te ver. het is daar een derde wereld-land..... sterker nog...ik zou bijna zegen dat de gemiddelde nederlander daar eigenlijk niks te zoeken heeft. :')
Ok. Bedankt voor je mening!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 7 april 2017 @ 19:27:27 #26
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_170070611
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 19:26 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ok. Bedankt voor je mening!
ja. ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
pi_170072649
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 18:58 schreef Anthonie24 het volgende:
wie de fuck gaat er nou naar indonesie toe. mij zal je daar nooit en ten nimmer vinden.

het is daar te heet, het eten is daar bedorven en je weet nooit precies wat je eet (misschien wel een stukje mens :X bah!) en het is te ver. het is daar een derde wereld-land..... sterker nog...ik zou bijna zegen dat de gemiddelde nederlander daar eigenlijk niks te zoeken heeft. :')
Lekker oordelen als je nog nooit daar bent geweest :')
Maar idd de nederlanders zoals jij hebben daar ook niks te zoeken :W
  Moderator zaterdag 8 april 2017 @ 08:09:10 #28
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_170081018
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 19:27 schreef Anthonie24 het volgende:
ja. ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.
IJdele hoop, me dunkt.

Ik kan er in ieder geval niets mee en bezoek graag nog een keer Indonesië, het land van heerlijke gerechten, vriendelijke mensen, vele klimaten, schitterende natuur, mooie exotische culturen en een rijke historie.

Ons eerste bezoek in het kader van relaxen en een zoektocht naar het verleden van de familie van mijn verloofde was geweldig en smaakt naar meer en naar een ontdekkingstocht van andere eilanden.

[ Bericht 2% gewijzigd door UIO_AMS op 08-04-2017 08:14:41 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 8 april 2017 @ 08:14:53 #29
62913 Blik
The one and Only!
pi_170081057
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 18:58 schreef Anthonie24 het volgende:
wie de fuck gaat er nou naar indonesie toe. mij zal je daar nooit en ten nimmer vinden.

het is daar te heet, het eten is daar bedorven en je weet nooit precies wat je eet (misschien wel een stukje mens :X bah!) en het is te ver. het is daar een derde wereld-land..... sterker nog...ik zou bijna zegen dat de gemiddelde nederlander daar eigenlijk niks te zoeken heeft. :')
Als jij lekker in Spanje blijft (of Turkije...), dan gaan wij wel lekker naar Indonesie, goed?

Problem solved
  Moderator zaterdag 8 april 2017 @ 08:18:06 #30
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_170081077
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 08:14 schreef Blik het volgende:
Als jij lekker in Spanje blijft (of Turkije...), dan gaan wij wel lekker naar Indonesie, goed?

Problem solved
Ik vond Spanje in de zomer veel heter dan Indonesië. Ik vermoed dat Turkije op dat vlak niet anders is dan Spanje. Daar zal Anthonie24 dus ook wel niet naar toe gaan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 8 april 2017 @ 09:28:50 #31
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_170081841
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 18:58 schreef Anthonie24 het volgende:
wie de fuck gaat er nou naar indonesie toe. mij zal je daar nooit en ten nimmer vinden.

het is daar te heet, het eten is daar bedorven en je weet nooit precies wat je eet (misschien wel een stukje mens :X bah!) en het is te ver. het is daar een derde wereld-land..... sterker nog...ik zou bijna zegen dat de gemiddelde nederlander daar eigenlijk niks te zoeken heeft. :')
:')

Het lekkerste eten ter wereld man, de geweldig vriendelijke mensen en de mooiste natuurgebieden die je ooit hebt gezien. Maar als jij niet verder wil kijken dan de camping in Friesland, be my guest. Dat hete valt wel mee overigens.
Don't let my username fool you...
  maandag 10 april 2017 @ 06:37:56 #32
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_170121551
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 april 2017 08:09 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

IJdele hoop, me dunkt.

Ik kan er in ieder geval niets mee en bezoek graag nog een keer Indonesië, het land van heerlijke gerechten, vriendelijke mensen, vele klimaten, schitterende natuur, mooie exotische culturen en een rijke historie.

Ons eerste bezoek in het kader van relaxen en een zoektocht naar het verleden van de familie van mijn verloofde was geweldig en smaakt naar meer en naar een ontdekkingstocht van andere eilanden.
oh en vergeet de giftige insecten niet. :r die heb je daar in overvloed. mocht je weer een keer naar indonesie gaan dan raad ik je aan om iedere dag je kleding te checken. :Y je weet maar nooit wat voor micro-monsters je in je kleding zou kunnen aantreffen. :D
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
  maandag 10 april 2017 @ 06:39:40 #33
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_170121554
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 08:14 schreef Blik het volgende:

[..]

Als jij lekker in Spanje blijft (of Turkije...), dan gaan wij wel lekker naar Indonesie, goed?

Problem solved
turkije vind ik niks....en spanje vind ik ook niks. :')
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
  maandag 10 april 2017 @ 06:46:19 #34
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_170121564
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 09:28 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

:')

Het lekkerste eten ter wereld man, de geweldig vriendelijke mensen en de mooiste natuurgebieden die je ooit hebt gezien. Maar als jij niet verder wil kijken dan de camping in Friesland, be my guest. Dat hete valt wel mee overigens.
je weet hoe gevaarlijk die ''mooiste natuurgebieden'' zijn he? het zit daar vol met gifte insecten en andere gevaarlijke dieren. en als je niet opast dan word je nog door een tijger opgegeten ook. :D ;( .

dus ik zou aan iedereen willen aanraden....als je naar indonesie gaat (of een ander tropich land) kijk alsjeblieft goed uit. ga niet zomaar de wilde natuur in. hou het dan bij een stadspark ofzo. kortom...verlaat de bewoonde wereld niet.

zulke landen zijn zo anders als nederland. echt een groot verschil.

[ Bericht 2% gewijzigd door Anthonie24 op 10-04-2017 06:54:41 ]
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
  maandag 10 april 2017 @ 09:02:33 #35
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_170122115
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 06:46 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

je weet hoe gevaarlijk die ''mooiste natuurgebieden'' zijn he? het zit daar vol met gifte insecten en andere gevaarlijke dieren. en als je niet opast dan word je nog door een tijger opgegeten ook. :D ;( .

dus ik zou aan iedereen willen aanraden....als je naar indonesie gaat (of een ander tropich land) kijk alsjeblieft goed uit. ga niet zomaar de wilde natuur in. hou het dan bij een stadspark ofzo. kortom...verlaat de bewoonde wereld niet.

zulke landen zijn zo anders als nederland. echt een groot verschil.
Laat me raden, je bent nog nooit verder van 5km buiten je woonplaats geweest?
Don't let my username fool you...
pi_170122571
Don't feed the trolls...
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 10 april 2017 @ 09:50:08 #37
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_170122723
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 09:02 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Laat me raden, je bent nog nooit verder van 5km buiten je woonplaats geweest?
ik ben in zweden, portugal, frankrijk, italie, duitsland en belgie geweest. maar ik voel mij toch het meest thuis in nederland. :Y
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
  maandag 10 april 2017 @ 09:55:04 #38
62913 Blik
The one and Only!
pi_170122780
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 09:50 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

ik ben in zweden, portugal, frankrijk, italie, duitsland en belgie geweest. maar ik voel mij toch het meest thuis in nederland. :Y
Dankjewel voor je hartelijke adviezen, wil je wel uitkijken voor wolven, ringslangen en bronstige herten als je op de Veluwe gaat wandelen. De stroming rond de Waddeneilanden zijn best gevaarlijk, en het water is best koud nog als je gaat zwemmen.

^O^
  maandag 10 april 2017 @ 09:58:22 #39
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_170122815
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 09:55 schreef Blik het volgende:

[..]

Dankjewel voor je hartelijke adviezen, wil je wel uitkijken voor wolven, ringslangen en bronstige herten als je op de Veluwe gaat wandelen. De stroming rond de Waddeneilanden zijn best gevaarlijk, en het water is best koud nog als je gaat zwemmen.

^O^
maar in iig geen giftige insecten, gevaarlijke oerwouden, teveel hitte, en eten dat vaak bedorven is. ^O^

ooh en trouwens............ wolven bestaan niet eens in nederland. zelfs niet in de veluwe. :N
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
pi_170231694
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 09:58 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

maar in iig geen giftige insecten, gevaarlijke oerwouden, teveel hitte, en eten dat vaak bedorven is. ^O^

ooh en trouwens............ wolven bestaan niet eens in nederland. zelfs niet in de veluwe. :N
Misschien kan je in de andere TRV topics ook nog ff posten over de nadelen en gevaarlijke dieren in de desbetreffende landen ^O^ Zullen ze vast blij mee zijn :+
Want een gewaarschuwd mens telt voor twee zeggen ze toch :') _O-
  zaterdag 15 april 2017 @ 09:46:09 #41
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_170232665
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 april 2017 04:38 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Misschien kan je in de andere TRV topics ook nog ff posten over de nadelen en gevaarlijke dieren in de desbetreffende landen ^O^ Zullen ze vast blij mee zijn :+
Want een gewaarschuwd mens telt voor twee zeggen ze toch :') _O-
dat is helemaal waar Maureentje. ;) ik ben gewoon zo bezorgt om alle fokkers hier in dit topic. stel dat ze verdwaalt raken in de wildernissen van indonesie. :'( of stel dat ze gebeten worden door een giftige slang.....wtf. ;( voedselvergiftiging is ook nog aan de orde daar.....in het verre indonesie. ik ben zo bezorgt.
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
pi_170233208
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 06:46 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

je weet hoe gevaarlijk die ''mooiste natuurgebieden'' zijn he? het zit daar vol met gifte insecten en andere gevaarlijke dieren. en als je niet opast dan word je nog door een tijger opgegeten ook. :D ;( .

dus ik zou aan iedereen willen aanraden....als je naar indonesie gaat (of een ander tropich land) kijk alsjeblieft goed uit. ga niet zomaar de wilde natuur in. hou het dan bij een stadspark ofzo. kortom...verlaat de bewoonde wereld niet.

zulke landen zijn zo anders als nederland. echt een groot verschil.
Nou meid, ik zal oppassen hoor :')
  zaterdag 15 april 2017 @ 10:36:15 #43
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_170233266
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 10:31 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Nou meid, ik zal oppassen hoor :')
dit was niet voor jou bedoelt hoor. jij hebt niet eens om naar indonesie te gaan....dus. :')
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
  Moderator zaterdag 15 april 2017 @ 11:08:38 #44
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_170233720
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 april 2017 04:38 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Misschien kan je in de andere TRV topics ook nog ff posten over de nadelen en gevaarlijke dieren in de desbetreffende landen ^O^ Zullen ze vast blij mee zijn :+
Want een gewaarschuwd mens telt voor twee zeggen ze toch :') _O-
Doe maar niet.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_170558165
Ga maandag weer boeken om naar Bali te gaan *O* Eind aug/begin sept ^O^
Wie van jullie heeft Mount Batur beklommen en is het echt zo zwaar? want vriendin van mij heeft dat vorig jaar gedaan en ze was kapot erna terwijl ze ook wandelmarathons doet?
Oh en wat moet ik ECHT zien op Bali? Want vorig jaar heb ik alleen maar wat standaard excursies gedaan omdat ik alleen moest gaan :P
Sowieso ga ik naar Monkey forest en tanah lot O+
pi_170559279
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 03:53 schreef Maureentje het volgende:
Ga maandag weer boeken om naar Bali te gaan *O* Eind aug/begin sept ^O^
Wie van jullie heeft Mount Batur beklommen en is het echt zo zwaar? want vriendin van mij heeft dat vorig jaar gedaan en ze was kapot erna terwijl ze ook wandelmarathons doet?
Oh en wat moet ik ECHT zien op Bali? Want vorig jaar heb ik alleen maar wat standaard excursies gedaan omdat ik alleen moest gaan :P
Sowieso ga ik naar Monkey forest en tanah lot O+
Ik. Viel best mee. Trek wel goede schoenen aan en geen Converse :P

Ubud is erg mooi en Sanur en de kust langs het noorden, verder zou ik de boot pakken naar de Gili Islands en Lombok. Kuta is leuk om te surfen maar extreem toeristisch.
pi_170561977
Monkey Forest kun je trouwens overslaan dan, bovenop Mt Batur zitten genoeg apen die op je klimmen als je wat te vreten hebt.
  Moderator woensdag 10 mei 2017 @ 16:59:54 #48
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_170831061
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 03:53 schreef Maureentje het volgende:
Ga maandag weer boeken om naar Bali te gaan *O* Eind aug/begin sept ^O^
Wie van jullie heeft Mount Batur beklommen en is het echt zo zwaar? want vriendin van mij heeft dat vorig jaar gedaan en ze was kapot erna terwijl ze ook wandelmarathons doet?
Oh en wat moet ik ECHT zien op Bali? Want vorig jaar heb ik alleen maar wat standaard excursies gedaan omdat ik alleen moest gaan :P
Sowieso ga ik naar Monkey forest en tanah lot O+
De rijstvelden van Jatiluwih en de 'koningsgraven' van Gunung Kawi. Vond die laatste best wel indrukwekkend, terwijl er heel weinig toeristen kwamen. Beiden makkelijk te doen vanuit Ubud.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_170831120
Afrader: Olifantengrot, echt niet boeiend.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_170837275
Nog een kleine zes weken tot onze (huwelijks)reis naar Indonesië! Paar weken geleden naar museum Bronbeek (museum over de koloniale tijd) in Arnhem geweest en daar een rondleiding gehad van een gids. Echt een aanrader als je meer wilt weten over Nederlands-Indie.

In Indonesie verblijven we ook twee dagen in Bandung. Aangezien ik daar roots heb wil ik daar wat dingen gaan bezoeken. Privé-gids/chauffeur is dus wel handig. Iemand tips hiervoor?
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_171469654
K&W / Zelf een huis bouwen.. In Indonesië.

Schaamteloze crosspost :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 85% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2017 11:45:51 ]
pi_171695621
Zijn er toevallig ook mensen die ervaring hebben met kuta?

Een vriend van mij is daar op vakantie en ik had hem naar een zaakje gestuurd, die heeft hij niet gevonden en na uren op internet zoeken kan ik de naam ook niet meer vinden.
pi_171698403
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:32 schreef icloud het volgende:
Zijn er toevallig ook mensen die ervaring hebben met kuta?

Een vriend van mij is daar op vakantie en ik had hem naar een zaakje gestuurd, die heeft hij niet gevonden en na uren op internet zoeken kan ik de naam ook niet meer vinden.
Ik heb er wel ervaring in als in 2x 4 dagen gezeten. Een zaakje wat hij kan proberen is eventueel poppies (http://www.poppiesbali.com). Leuk tentje midden in Kuta, met goed eten voor een redelijke prijs.
  donderdag 15 juni 2017 @ 14:01:45 #54
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_171710365
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:32 schreef icloud het volgende:
Zijn er toevallig ook mensen die ervaring hebben met kuta?

Een vriend van mij is daar op vakantie en ik had hem naar een zaakje gestuurd, die heeft hij niet gevonden en na uren op internet zoeken kan ik de naam ook niet meer vinden.
Mijn persoonlijke ervaring ...

Waar mensen op Java met uitgestrekte hand staan om je te begroeten, is die hand in Kuta voornamelijk uitgestoken om er geld in te willen ontvangen :{w
Mij zie je daar nooit meer terug in ieder geval. Beter kun je noordelijker gaan ...
Speak only if it improves upon the silence....
  donderdag 15 juni 2017 @ 21:44:50 #55
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_171719069
Van alle plaatsen in Indonesië, is Kuta misschien wel dé plaats die je het hardst moet vermijden...
Don't let my username fool you...
  Moderator vrijdag 16 juni 2017 @ 16:04:59 #56
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_171734347
Met verloofde het plan opgevat om voor onze huwelijksreis wat mogelijke bestemmingen nader te bekijken. Ze is opeens weer heel enthousiast over Indonesië na geweldige verhalen te hebben gehoord over Flores.

Dus dan wordt het globale plan:
• vliegen naar Bali
• paar dagen Ubud om oude vrienden op te zoeken
• doorvliegen naar Maumere (vliegveldcode MOF :'))
• over land en met ferry naar één van de Alor Islands (zo te zien met vliegtuig alleen vanaf West-Timor te bereiken)
• terug naar Flores en over land via Kelimutu, Ende en Bajawa naar Riung en de 17 Islands
• van Riung via Ruteng naar Labuhan Bajo voor een Komodo / Rinca tour
• met de boot naar Lombok (met Perama?)
• paar dagen Gili's
• fastboat terug naar Bali

Is een maandje genoeg?

Wat we leuk vonden aan Java en Bali waren de oude Hindoestaanse en Boeddhistische tempels. Zijn daarvan op Flores ook nog oude exemplaren van terug te vinden?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 16 juni 2017 @ 16:25:56 #57
78918 SeLang
Black swans matter
pi_171734771
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 16:04 schreef UIO_AMS het volgende:

Wat we leuk vonden aan Java en Bali waren de oude Hindoestaanse en Boeddhistische tempels. Zijn daarvan op Flores ook nog oude exemplaren van terug te vinden?
Flores is overwegend christelijk. Ik kan me niet herinneren dat ik daar hindoestaanse en/of boeddhistische tempels heb gezien (maar ik heb daar ook niet heel erg op gelet)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator vrijdag 16 juni 2017 @ 17:28:50 #58
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_171736013
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 16:25 schreef SeLang het volgende:
Flores is overwegend christelijk.
Dat weet ik, maar ik vroeg me gewoon af of er niet wat tempels/ruïnes zijn van voor het Christelijk werd.

quote:
Ik kan me niet herinneren dat ik daar hindoestaanse en/of boeddhistische tempels heb gezien (maar ik heb daar ook niet heel erg op gelet)
In de Lonely Planet staat er in ieder geval niets over, maar de Flores-sectie is sowieso niet heel uitgebreid buiten Labuhan Bajo.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_171844706
Beste Indiëveteranen,

binnenkort vertrek ik voor mijn huwelijksreis naar Indonesië en we doen 3 eilanden aan; Bali, Lombok en het wonderschone Sumbawa.

Zijn er brandende tips voor dingen die ik absoluut niet mag missen? Sumbawa wordt de vetste reis ooit, maar voor Lombok (3+5 dagen) en Bali (3+2 dagen) zou ik wel wat echte aanraders willen hebben. Natuurlijk kan ik alle reisgidsen afspeuren, maar de veteranen hier weten toch de betere plekjes of juist plekken waar absoluut niet heen te gaan.

Het is precies de andere kant van de wereld, dus wordt een bijzondere reis.

Alvast bedankt
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_171845996
quote:
5s.gif Op woensdag 21 juni 2017 21:59 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Beste Indiëveteranen,

binnenkort vertrek ik voor mijn huwelijksreis naar Indonesië en we doen 3 eilanden aan; Bali, Lombok en het wonderschone Sumbawa.

Zijn er brandende tips voor dingen die ik absoluut niet mag missen? Sumbawa wordt de vetste reis ooit, maar voor Lombok (3+5 dagen) en Bali (3+2 dagen) zou ik wel wat echte aanraders willen hebben. Natuurlijk kan ik alle reisgidsen afspeuren, maar de veteranen hier weten toch de betere plekjes of juist plekken waar absoluut niet heen te gaan.

Het is precies de andere kant van de wereld, dus wordt een bijzondere reis.

Alvast bedankt
Wat zoek je? Cultuur, natuur, actief? Wat ik zelf aan zou raden is een scuba discovery dive te doen op Bali (Padang Bay is geschikt voor onervaren). 1 dag 2 duiken tot max 12 meter waar je overweldigd wordt door al het leven in de zee O+
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')