abonnement Unibet Coolblue
pi_167999734
Artikel over Lieuwe en zijn tijd in Monaco:
https://www.google.nl/sea(...)hzWLetL_LG8Aeu-YyAAg

Artikel gratis te lezen via bovenste google link
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 9 januari 2017 @ 12:15:02 #177
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_168000283
Gisteren lag t boekje van Sunfield vlak bij de kassa. Toch maar even meegenomen en gisteren gelezen. Wat is het toch dat ik over wielrennen, coureurs en de koers kan blijven lezen, terwijl ik alle voetbalboeken teregnd saai vind?

Zeker niet de beste biografie uit het peloton, maar toch weer boeiend. Zo zie je maar weer wat er kan gebeuren als je een begenadigd talent nooit corrigeert.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  maandag 9 januari 2017 @ 12:19:37 #178
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_168000348
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 02:02 schreef forzaudinese het volgende:
Goed bezig Kruijswijk, nu al wat giro etappes aan het verkennen ! ^O^
Gazzetta_it twitterde op zaterdag 07-01-2017 om 21:47:25 @BianchiOfficial Gimondi incita Kruijswijk: “Ridarà il Giro alla Bianchi” https://t.co/LGbC3SAWXQ #ciclismo https://t.co/yURO0vNKEI reageer retweet
[ afbeelding ]
Bokkema moet hier om lachen.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_168000469
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 12:19 schreef Bugno het volgende:

[..]

Bokkema moet hier om lachen.
Die is sinds vorig jaar ook etappes gaan verkennen _O-
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_168000855
Mollema zei dat hij nooit meer etappes ging verkennen omdat hij dat een aantal keer had gedaan en toen niks meer herkende in de koers :D
pi_168001287
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 12:45 schreef Marcoss het volgende:
Mollema zei dat hij nooit meer etappes ging verkennen omdat hij dat een aantal keer had gedaan en toen niks meer herkende in de koers :D
_O-
  maandag 9 januari 2017 @ 13:04:36 #182
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_168001484
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 09:54 schreef TheArt het volgende:
Ook Fortuneo heeft een nieuw tenue en ook deze bevat de zwart/wit combinatie, maar gelukkig nog wel een paar andere accenten waardoor je ze zou kunnen herkennen:

[ afbeelding ]
Dit is vergeleken met de saaie bagger die Bora en Sunweb en etc etc hebben gepresenteerd, gewoon een hartsikke mooi truitje. Fleurig. Praktisch een Braziliaans carnaval qua kleuren.

|:( |:( |:( |:(

Ik concludeer maar dat alle jersey designers collectief BSE hebben gekregen, of dat alle sponsors zulke saaie sufkutten zijn dat iets anders dan een functioneel zwart-wit truitje met de sponsor erop wordt afgeschoten door de geldschieters....

:'( :'( :'( :'(
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 9 januari 2017 @ 13:07:53 #183
14505 OProg
A Life in Music
pi_168001589
Een hoop ploegen zullen hopen dat ze bij een ontsnapping niet zo op zullen vallen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Vini Fantini in het verleden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 9 januari 2017 @ 14:05:27 #184
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_168002971
quote:
11s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:07 schreef OProg het volgende:
Een hoop ploegen zullen hopen dat ze bij een ontsnapping niet zo op zullen vallen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Vini Fantini in het verleden.
Strategisch gezien is het het handigst om zoveel op de anderen te lijken dat je tegenstanders je niet meer kunnen onderscheiden van iemand van een totaal ander team, maar je ploeggenoten nog net wel. :P

De huidige truitjes lijken dat inderdaad te beogen.
pi_168003218
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 12:45 schreef Marcoss het volgende:
Mollema zei dat hij nooit meer etappes ging verkennen omdat hij dat een aantal keer had gedaan en toen niks meer herkende in de koers :D
Kleine ommezwaai had ie de afgelopen Tour _O-

quote:
Voordeel van verkennen

Mollema ziet ook een groot verschil met de renner die hij drie jaar geleden was, toen hij ook lange tijd tweede stond in het klassement, maar uiteindelijk in de laatste etappes veel tijd verloor. Hij eindigde in 2013 uiteindelijk als zesde.

"Vroeger zei ik: verkennen doe ik niet, maar deze Tour heb ik zeven etappes verkend. Dat is goed bevallen, ik heb ingezien dat het belangrijk is en dat ik er wat voordeel uit haal. Ik weet nu wat me te wachten staat."
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 9 januari 2017 @ 14:55:33 #186
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_168003793
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:40 schreef Patroon het volgende:
Artikel over Lieuwe en zijn tijd in Monaco:
https://www.google.nl/sea(...)hzWLetL_LG8Aeu-YyAAg

Artikel gratis te lezen via bovenste google link
Interessant artikel. ^O^
Net efkes anges
  maandag 9 januari 2017 @ 16:00:14 #187
14505 OProg
A Life in Music
pi_168005363
quote:
Lieuwe Westra (34) stopt definitief met wielrennen. Dat meldt zijn nieuwe ploeg Wanty-Groupe Gobert. “Zondagavond hebben we een mail van onze renner Lieuwe Westra ontvangen waarin hij bevestigt dat hij om persoonlijke redenen een punt achter zijn sportcarrière zet”, aldus ploegbaas Jean François Bourlart in een persverklaring. “We nemen daarvan akte en respecteren zijn beslissing.”
Bevestiging van de ploeg.
Ik hoop dat ze hem een beetje in de gaten houden. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_168005502
Doei Lieuwe :W
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_168005523
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Dit is vergeleken met de saaie bagger die Bora en Sunweb en etc etc hebben gepresenteerd, gewoon een hartsikke mooi truitje. Fleurig. Praktisch een Braziliaans carnaval qua kleuren.

|:( |:( |:( |:(

Ik concludeer maar dat alle jersey designers collectief BSE hebben gekregen, of dat alle sponsors zulke saaie sufkutten zijn dat iets anders dan een functioneel zwart-wit truitje met de sponsor erop wordt afgeschoten door de geldschieters....

:'( :'( :'( :'(
Vini Fantini truitje is voor een deel overgenomen door WB Veranclassic, de ProContinentale opvolger van Wallonie Bruxelles, waar o.a. Roy Jans voor rijdt komend seizoen. Je kan het op deze foto nog niet zo duidelijk zien, maar volgens mij is het truitje een stuk meer fluoriserend.

pi_168005729
quote:
11s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:07 schreef OProg het volgende:
Een hoop ploegen zullen hopen dat ze bij een ontsnapping niet zo op zullen vallen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Vini Fantini in het verleden.
Vini Fantini _O_
Vorig jaar een longsleeve van gekocht, mooie dingen.

En arme Lieuwe:


Hij wist het hier al.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 9 januari 2017 @ 16:21:29 #191
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_168005942
Ik hoop maar dat ie nog wat geld over heeft, want anders heeft ie z'n carriere voor helemaal niks de vernieling in geholpen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 9 januari 2017 @ 17:13:08 #192
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_168006859
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:06 schreef TheArt het volgende:

[..]

Vini Fantini truitje is voor een deel overgenomen door WB Veranclassic, de ProContinentale opvolger van Wallonie Bruxelles
Must have! Zal mooi staan naast m'n Willems Veranda outfit die ik laatst heb gescoored. Moet ik wel even oppassen, want in Vlaanderen rondrijden met een Waalse ploegentrui...dat kan misschien agressie uitlokken van Vlaamse auto's :P Dan is het veilige van het Fluo, gelijk helemaal weg.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_168009441
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:40 schreef Patroon het volgende:
Artikel over Lieuwe en zijn tijd in Monaco:
https://www.google.nl/sea(...)hzWLetL_LG8Aeu-YyAAg

Artikel gratis te lezen via bovenste google link
Bedankt voor het posten.

Maar wat ik me dan afvraag. Blijkbaar heeft hij het niet naar z'n zin zo ver van huis, kan ik me voorstellen als ik dit artikel lees, maar waarom gaat hij dan niet in Limburg of België wonen? Vlak bij andere Vlaamse/Nederlandse renners om samen te trainen en korter bij Friesland zodat hij af en toe naar huis kan? Of waarom gaat hij niet met andere Engelssprekende renners trainen rond Monaco? Of is Westra een beetje een apart figuur zonder vrienden in het peloton?
pi_168009494
Toch behoorlijk triest en eenzaam verhaal van Lieuwe. Snap niet dat hij daar geen metgezellen zocht om samen te gaan trainen. Als je hele dagen alleen daar zit en niemand hebt om tegen aan te lullen word je ook wel depressief. Maak uit alle verhalen en Strava ritjes ook niet echt op dat hij met andere profs omging of aan het trainen was. Ik mocht hem altijd wel graag zien koersen, zo'n afscheid gun je niemand.

Verhaal zou vast nog wel een staartje krijgen in de vorm van een boek.
pi_168009900
Wat zwart was, blijft zwart. Kortom, Direct Energy is de zoveelste met zwart in het tenue.

pi_168010187
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 09:54 schreef TheArt het volgende:
Ook Fortuneo heeft een nieuw tenue en ook deze bevat de zwart/wit combinatie, maar gelukkig nog wel een paar andere accenten waardoor je ze zou kunnen herkennen:

[ afbeelding ]
Burgos BH ook met streepjes:

  maandag 9 januari 2017 @ 23:42:51 #197
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_168019963
Om de tenuediscussie nog wat op te stoken hier de ranking van roadcycling UK

https://roadcyclinguk.com(...)7-team-best-kit.html
Wat doe ik hier?
  dinsdag 10 januari 2017 @ 10:08:33 #198
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_168024162
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:06 schreef TheArt het volgende:

[..]

Vini Fantini truitje is voor een deel overgenomen door WB Veranclassic, de ProContinentale opvolger van Wallonie Bruxelles, waar o.a. Roy Jans voor rijdt komend seizoen. Je kan het op deze foto nog niet zo duidelijk zien, maar volgens mij is het truitje een stuk meer fluoriserend.

[ afbeelding ]
Jans naar Wallonie Bruxelles. Die had ik even gemist.
Einde contract bij Wanty dan?
Was toch prima renner voor de kleinere rondjes
Net efkes anges
pi_168024298
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 18:58 schreef poiuytr het volgende:
Toch behoorlijk triest en eenzaam verhaal van Lieuwe. Snap niet dat hij daar geen metgezellen zocht om samen te gaan trainen. Als je hele dagen alleen daar zit en niemand hebt om tegen aan te lullen word je ook wel depressief. Maak uit alle verhalen en Strava ritjes ook niet echt op dat hij met andere profs omging of aan het trainen was. Ik mocht hem altijd wel graag zien koersen, zo'n afscheid gun je niemand.

Verhaal zou vast nog wel een staartje krijgen in de vorm van een boek.
Tja, introverte gozer he. Sneu verhaal, hopelijk glijdt hij niet af de komende jaren.

Alsnog snap ik overigens niet waarom hij juist nu stopt. Die zakelijke conflicten speelden al (en zouden eerder een reden moeten zijn om door te gaan dan te stoppen), en hij komt bij een veel leukere ploeg. Ook knap lullig voor Wanty, hij zal daar een relatieve grootverdiener zijn geweest wat nogal wat impact zal hebben.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 10:23:12 #200
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_168024347
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 10:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
en hij komt bij een veel leukere ploeg. Ook knap lullig voor Wanty, hij zal daar een relatieve grootverdiener zijn geweest wat nogal wat impact zal hebben.
Dat vind ik ook best raar, tenslotte zitten (of zijn die al weg) best wat Vacansoleil mensen bij Wanty!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')