abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 10 januari 2017 @ 22:13:31 #26
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_168041517
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 10 januari 2017 @ 22:15:51 #27
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168041608
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:13 schreef Dagoduck het volgende:

De 13(!) apostelen. _O_
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_168041771
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:06 schreef golfer het volgende:

[..]

Maar waar staat dat ze het samen met KvW hebben opgenomen?
staat nergens maar was mijn vermoeden omdat kvw het onderwerp ook pas uitgezonden heeft
en productiemaatschapij (oid) zelfde is
  dinsdag 10 januari 2017 @ 22:23:43 #29
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_168041924
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:20 schreef ddx het volgende:

[..]

staat nergens maar was mijn vermoeden omdat kvw het onderwerp ook pas uitgezonden heeft
en productiemaatschapij (oid) zelfde is
Zelfde kamer en vrouw inderdaad, ze hebben gewoon gevraagd ''kunnen we het nog een keer doen met een andere presentator voor een ander programma?'' _O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_168044673
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:23 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Zelfde kamer en vrouw inderdaad, ze hebben gewoon gevraagd ''kunnen we het nog een keer doen met een andere presentator voor een ander programma?'' _O-
Ik heb net de aflevering van de KvW over Bolognese nog even opgezocht, en daar bezoekt Ersin Kiris inderdaad ook de Bolognese KvK. En kijk wat daar op tafel staat: de gouden standaard tagliatelle, die bij deze aflevering van De Aardappeleters speciaal uit de kluis moest komen. :7





Het lijkt me trouwens wel dat het een andere vrouw is die daar zit. En ook het doek wat bij het raam hangt bij de KvW-aflevering hing er niet bij de Aardappeleters. Vermoedelijk is de gouden tagliatelle-maat dus ook ter sprake gekomen bij de opnames voor de KvW, maar heeft dit de uitzending niet gehaald.



Vind het een leuk programma, duidelijke Bureau Voorlichting signature in de prachtige beelden en muziek, maar inhoudelijk ben ik nog niet echt verrast. Of waren jullie verrast door het feit dat Babi Pangang niet uit China komt en dat ze in Italië geen spaghetti bolognese eten? :P
pi_168044766
Nee maar dat is ook meer omdat dit soort onderwerpen dus al in andere programma's behandeld zijn.
  woensdag 11 januari 2017 @ 00:11:49 #32
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_168044938
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 23:53 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ik heb net de aflevering van de KvW over Bolognese nog even opgezocht, en daar bezoekt Ersin Kiris inderdaad ook de Bolognese KvK. En kijk wat daar op tafel staat: de gouden standaard tagliatelle, die bij deze aflevering van De Aardappeleters speciaal uit de kluis moest komen. :7

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het lijkt me trouwens wel dat het een andere vrouw is die daar zit. En ook het doek wat bij het raam hangt bij de KvW-aflevering hing er niet bij de Aardappeleters. Vermoedelijk is de gouden tagliatelle-maat dus ook ter sprake gekomen bij de opnames voor de KvW, maar heeft dit de uitzending niet gehaald.

[ afbeelding ]

Vind het een leuk programma, duidelijke Bureau Voorlichting signature in de prachtige beelden en muziek, maar inhoudelijk ben ik nog niet echt verrast. Of waren jullie verrast door het feit dat Babi Pangang niet uit China komt en dat ze in Italië geen spaghetti bolognese eten? :P
Ik wist van Babi Pangang dat het niet uit China kwam, maar dacht dat het in Nederland bedacht was, maar aan de naam te zien had ik al moeten weten dat het Indonesisch was. Van de Spaghettig Bolognese wist ik het niet, maar ik ben geen vaste kijker van KvW.

Ben ook totaal geen CUL-persoon, beetje jammer dat dit topic nu hier staat :+ Ik kan een omelet bakken en een blik knakworsten opwarmen.

Ik geniet vooral van de cultuur, en hoe het in beeld is gebracht i.c.m. de muziek.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_168045103
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:13 schreef Dagoduck het volgende:

pi_168045189
Had wel wat meer van het programma verwacht, qua beeld en muziek weer erg goed (zelfde cameraman als de laatste seizoenen van de wilde keuken, al heb ik daar wel mooiere shots voorbij zien komen) maar inderdaad qua inhoud niet zo spannend, ook probeert de presentator wouter klootwijk een beetje na te doen met zn manier van doen en zn voice over.

Jammer maar had wel wat meer van het programma verwacht.
  Moderator woensdag 11 januari 2017 @ 03:45:48 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168045987
Zonder dat ik wist (maar nog met de KVW aflevering in het b achterhoofd) heb ik vandaag de bolognesesaus gemaakt volgens "het recept"

https://www.paolos.nl/de-originele-bolognesesaus-ragu-bolognese/

Maar dan gewoon vlees in kleine stukjes gesneden. Heb ook enkel rundvlees (riblap) en geen kalfs gebruikt.

Desalniettemin was er echt heerlijk :9
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168046368
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 03:45 schreef derLudolf het volgende:
Zonder dat ik wist (maar nog met de KVW aflevering in het b achterhoofd) heb ik vandaag de bolognesesaus gemaakt volgens "het recept"

https://www.paolos.nl/de-originele-bolognesesaus-ragu-bolognese/

Maar dan gewoon vlees in kleine stukjes gesneden. Heb ook enkel rundvlees (riblap) en geen kalfs gebruikt.

Desalniettemin was er echt heerlijk :9
Dus niet volgens "het" recept :D
pi_168049500
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 07:53 schreef 111210 het volgende:

[..]

Dus niet volgens "het" recept :D
"het" recept (oftwel dat van de Accademia Italiana della Cucina) is als volgt:
http://www.accademiaitali(...)C3%B9-alla-bolognese

En bevat de volgende ingrediënten (de Nederlandse termen voor het gebruikte rundvlees ben ik niet zeker van):

300 g rundvlees (vinkenlap), gehakt
150 g gedroogd varkensbuikspek (pancetta), fijngehakt
50 g wortel
50 g bleekselderij
50 g ui
300 g verpulverde of gepelde tomaten
½ kop droge witte wijn
½ kop volle melk
een beetje bouillon
olijfolie of boter
zout en peper
½ kop slagroom (optioneel)

In andere recepten die claimen het originele recept te volgen staat vaak ook i.p.v. de 300g tomaten ook 5 eetlepels tomatensaus of 20 gram driedubbel geconcentreerde tomatenpuree genoemd.

Meer achtergrond: http://www.itchefs-gvci.c(...)le&id=461&Itemid=855
pi_168049992
Vreemd recept waarbij je kan kiezen of je olie of boter wilt gebruiken en optioneel nog slagroom.

Het echte recept staat volgens mij gewoon vast wat er in zit, niks optioneels of keuzes.
pi_168050161
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:10 schreef 111210 het volgende:
Vreemd recept waarbij je kan kiezen of je olie of boter wilt gebruiken en optioneel nog slagroom.

Het echte recept staat volgens mij gewoon vast wat er in zit, niks optioneels of keuzes.
Dat staat er toch echt op http://www.accademiaitali(...)C3%B9-alla-bolognese (de Accademia Italiana della Cucina is de origanisatie die het recept gedeponeerd heeft bij de KvK)

olio d’oliva o burro
½ bicchiere di panna liquida da montare (facoltativa)

Ook op de website van het Bolognese bureau voor toerisme staat hetzelfde recept: http://www.bolognawelcome(...)ragu-alla-bolognese/
pi_168050837
Rare jongens die Italianen, lijkt mij wel een verschil maken of je olie of boter gebruikt.
  woensdag 11 januari 2017 @ 19:55:26 #41
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_168059403
Couscous, ooit eens in Frankrijk in een jeugdherberg gekregen met inktvis :r Smurrie met stukjes rubber noemde ik het.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 11 januari 2017 @ 20:04:19 #42
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_168059641
Bij de 3e zandheuvel rechtsaf.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_168060103
Ik heb nou drie keer gekeken en niets nieuws geleerd.

Het wordt leuk gebracht maar dat is het wel.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  woensdag 11 januari 2017 @ 21:45:24 #44
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168062786
Ik kijk ook niet om iets te leren. Ik kijk vooral vanwege de mooie opnames en de lekkere muziek.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 12 januari 2017 @ 19:56:04 #45
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_168085188
Ouzo _O_
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator donderdag 12 januari 2017 @ 20:28:31 #46
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168085983
Ik wist dit niet :o leuk om te weten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 januari 2017 @ 20:06:29 #47
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_168110711
BBQ!
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_168111674
Waarom vertelt hij niet wat hij eet?

Hij bestelt wat in het restaurant, maar wat het is zegt hij niet.

Hij graait in de Mexicaanse bbq maar hij vertelt niet welk vlees het is.

Ik snap dat niet?
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  vrijdag 13 januari 2017 @ 21:44:53 #49
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168114267
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 20:38 schreef Aphrodyte het volgende:
Waarom vertelt hij niet wat hij eet?

Hij bestelt wat in het restaurant, maar wat het is zegt hij niet.

Hij graait in de Mexicaanse bbq maar hij vertelt niet welk vlees het is.

Ik snap dat niet?
Dat heb je dan gemist.
Maar in de USA was het brisket van rund en varkensworst en in Mexico had ie het over schaap.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_168115447
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 21:44 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat heb je dan gemist.
Maar in de USA was het brisket van rund en varkensworst en in Mexico had ie het over schaap.
Wat er op het bord lag was oa worst. Met brisket ja. Maar over de worst zei hij niets.

Het schaap heb ik ook gezien. Maar verder geen uitleg. Ik vind dat jammer.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')