abonnement Unibet Coolblue
pi_167885512
quote:
Een toenemende prestatiedruk, enorm veel prikkels, stress en een ongezonde levensstijl. Het zijn allemaal factoren waardoor het aantal jongeren met een depressie de afgelopen jaren is toegenomen.

Uit cijfers van een onderzoek van Trimbos instituut blijkt dat inmiddels één op de vijftien mensen tussen de 18 en 25 jaar te maken krijgt met een depressie.
http://www.leidschdagblad(...)ds-vaker-depressief_

Heb jij last van een depressie, of heb jij een depressie gehad? Merk je om je heen dat jongeren inderdaad sneller depressief worden? Of vind je dit onzin?
(she/her)
pi_167885529
Ben jij depressief, fylax?
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_167885535
Ik weet wel van mezelf dat ik een ongezonde levensstijl heb en dat ik vaak stress heb, maar of dat dan meteen een depressie is? Denk het niet. Ik weet sowieso niet echt wat de symptomen zijn van een depressie, ik ga dat ook niet opzoeken, want dat loopt altijd fout bij mij. :')
(she/her)
pi_167885746
Ik ken wel veel jonge mensen die last van depressie hebben, meestal is de reden zelfhaat. Dit zou misschien kunnen komen doordat ze zichzelf te veel vergelijken met de ''perfecte'' mensen op tv en social media.
De stem van de toekomst.
pi_167885812
Met mijn leeftijd en de kennis van nu, met de toekomst in het vizier hebben ze daar alle redenen toe.
Moderne flexslaven.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_167886229
En toch denk ik dat een van de redenen Facebook is, of sociale media in 't algemeen.

Paar jaar geleden was het nog jongeren voelen zich het meest eenzaam. En nu is het al opgeschoven na een depressie.

Als je dat in je jeugd al krijgt is er iets niet helemaal goed.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_167886362
Het zijn allemaal wahed zemmels kunnen niet leven zonder die fieze socialmedia heledag foto's maken en waardering krijgen van neppe bezems niemand is real met ze alleen die zogenaamde likes en niemand neemt verantwoording kifesh met dat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fylax op 04-01-2017 21:04:41 ]
  PR en moderator woensdag 4 januari 2017 @ 20:21:06 #9
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_167886479
Ik vraag me af of het daadwerkelijk vaker voor is gaan komen, of dat het gewoon vaker is opgemerkt/gediagnosticeerd omdat er in de loop van de jaren steeds meer aandacht voor is gekomen.

In het laatste geval is dat een goede ontwikkeling, in het eerste geval niet :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_167886530
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:21 schreef Moira. het volgende:
Ik vraag me af of het daadwerkelijk vaker voor is gaan komen, of dat het gewoon vaker is opgemerkt/gediagnosticeerd omdat er in de loop van de jaren steeds meer aandacht voor is gekomen.

In het laatste geval is dat een goede ontwikkeling, in het eerste geval niet :P
Ze ontleden voornamelijk hun identiteit denk ik aan hoeveel likes ze kunnen krijgen daarom zijn er ook zo geobsedeerd mee bezig
  PR en moderator woensdag 4 januari 2017 @ 20:24:46 #11
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_167886592
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:22 schreef papierentijdschrift het volgende:

[..]

Ze ontleden voornamelijk hun identiteit denk ik aan hoeveel likes ze kunnen krijgen daarom zijn er ook zo geobsedeerd mee bezig
Maarja, ook voordat er überhaupt likes bestonden waren er jongeren geobsedeerd bezig met hun uiterlijk/'het leuk gevonden worden door anderen'. Sommige dingen horen ook gewoon een beetje bij het 'mens zijn' imo, alleen verandert de situatie eromheen per generatie.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_167886718
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:24 schreef Moira. het volgende:

[..]

Maarja, ook voordat er überhaupt likes bestonden waren er jongeren geobsedeerd bezig met hun uiterlijk/'het leuk gevonden worden door anderen'. Sommige dingen horen ook gewoon een beetje bij het 'mens zijn' imo, alleen verandert de situatie eromheen per generatie.
Klopt, klopt maar nu is alles publiekelijk en dingen worden zo snel gedeeld internet kan iemand maken of breken en dan blijf ik eigenlijk weer terugkomen op de groepen mensen die je kunnen maken of breken op Facebook, Instagram, Twitter.
  PR en moderator woensdag 4 januari 2017 @ 20:30:01 #13
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_167886781
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:28 schreef papierentijdschrift het volgende:

[..]

Klopt, klopt maar nu is alles publiekelijk en dingen worden zo snel gedeeld internet kan iemand maken of breken en dan blijf ik eigenlijk weer terugkomen op de groepen mensen die je kunnen maken of breken op Facebook, Instagram, Twitter.
Ja da's waar. Zelfs toen ik 10 jaar geleden nog midden in de puberteit zat (ben pas 24 hoor) was 't allemaal niet zó publiekelijk/openbaar/snel gedeeld. Bleef vaak bij anonieme chats enzo. Tegenwoordig is anonimiteit er niet echt meer bij (thank God voor FOK! dan :D ). Als je daarmee in de shit komt zit je ook gelijk hard in de shit. En mensen zijn op internet veel minder terughoudend als het op hardheid/gemeenheid aankomt.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_167886911
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:30 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja da's waar. Zelfs toen ik 10 jaar geleden nog midden in de puberteit zat (ben pas 24 hoor) was 't allemaal niet zó publiekelijk/openbaar/snel gedeeld. Bleef vaak bij anonieme chats enzo. Tegenwoordig is anonimiteit er niet echt meer bij (thank God voor FOK! dan :D ). Als je daarmee in de shit komt zit je ook gelijk hard in de shit. En mensen zijn op internet veel minder terughoudend als het op hardheid/gemeenheid aankomt.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:30 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja da's waar. Zelfs toen ik 10 jaar geleden nog midden in de puberteit zat (ben pas 24 hoor) was 't allemaal niet zó publiekelijk/openbaar/snel gedeeld. Bleef vaak bij anonieme chats enzo. Tegenwoordig is anonimiteit er niet echt meer bij (thank God voor FOK! dan :D ). Als je daarmee in de shit komt zit je ook gelijk hard in de shit. En mensen zijn op internet veel minder terughoudend als het op hardheid/gemeenheid aankomt.
Als mensen anoniem zijn en geen controle is tja wat voor vieze en venijnige dingen zal ik eens zeggen dan he
  PR en moderator woensdag 4 januari 2017 @ 20:34:28 #15
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_167886949
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:33 schreef papierentijdschrift het volgende:

[..]

[..]

Als mensen anoniem zijn en geen controle is tja wat voor vieze en venijnige dingen zal ik eens zeggen dan he
Hoeft niet per se geen controle natuurlijk he. Hier op FOK! ben je ook gewoon anoniem en het is nou niet echt 'vies en venijnig' hier :P
Waar ik me de laatste tijd ook wel eens over verbaas zijn juist de 'vieze/venijnige' dingen die mensen met naam en toenaam op Facebook naar elkaar gooien :o Je toekomstige werkgever zal 't maar terugvinden :X
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_167886963
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:30 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja da's waar. Zelfs toen ik 10 jaar geleden nog midden in de puberteit zat (ben pas 24 hoor) was 't allemaal niet zó publiekelijk/openbaar/snel gedeeld. Bleef vaak bij anonieme chats enzo. Tegenwoordig is anonimiteit er niet echt meer bij (thank God voor FOK! dan :D ). Als je daarmee in de shit komt zit je ook gelijk hard in de shit. En mensen zijn op internet veel minder terughoudend als het op hardheid/gemeenheid aankomt.
Maar de oplossing voor jongeren is dat ze hun verantwoordelijkheid moeten nemen en dat licht niet bij socialmedia daar kan je niet trots op zijn ga iets bijdragen aan de samenleving daar mag je trots over reppen maar 10.000likes= :')
  PR en moderator woensdag 4 januari 2017 @ 20:36:17 #17
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_167887022
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:34 schreef papierentijdschrift het volgende:

[..]

Maar de oplossing voor jongeren is dat ze hun verantwoordelijkheid moeten nemen en dat licht niet bij socialmedia daar kan je niet trots op zijn ga iets bijdragen aan de samenleving daar mag je trots over reppen maar 10.000likes= :')
Whehe true. Denk alleen niet dat een bijster groot deel van depressies onder jongeren te danken/wijten is aan social media :P In de meeste gevallen heb je gewoon kutte dingen meegemaakt die je een terugslag geven
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_167887049
quote:
Hoeft niet per se geen controle natuurlijk he. Hier op FOK! ben je ook gewoon anoniem en het is nou niet echt 'vies en venijnig' hier :P
Waar ik me de laatste tijd ook wel eens over verbaas zijn juist de 'vieze/venijnige' dingen die mensen met naam en toenaam op Facebook naar elkaar gooien :o Je toekomstige werkgever zal 't maar terugvinden :X
Daar kunnen we ook nog even over praten voordat ik verder ga leren. Mensen maken elkaar graag zwart tja en de werkgever betreft die kan alleen maar lachen achter zijn scherm.
pi_167887206
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:36 schreef Moira. het volgende:

[..]

Whehe true. Denk alleen niet dat een bijster groot deel van depressies onder jongeren te danken/wijten is aan social media :P In de meeste gevallen heb je gewoon kutte dingen meegemaakt die je een terugslag geven
Wat is er zo kut dan? Laten we even de positieve dingen opsommen. Checklist, Eten, Geen oorlog, baankansen, sociaal vangnet minimaal, goede voorzieningen, werk zowel laag als hooggeschoold. Zolang de supermarkten vol zijn is het allemaal goed. Ik ben zelf 25 en ik ben ervan overtuigd dat de jongeren en ik ook regelmatig een trap onder hun hol nodig hebben om ze op het spoor te houden want ze kunnen het niet allemaal zelf er is een klein aantal dat hun verantwoording echt goed kan nemen.
  PR en moderator woensdag 4 januari 2017 @ 20:42:29 #20
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_167887226
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:41 schreef papierentijdschrift het volgende:

[..]

Wat is er zo kut dan? Laten we even de positieve dingen opsommen. Checklist, Eten, Geen oorlog, baankansen, sociaal vangnet minimaal, goede voorzieningen, werk zowel laag als hooggeschoold. Zolang de supermarkten vol zijn is het allemaal goed. Ik ben zelf 25 en ik ben ervan overtuigd dat de jongeren en ik ook regelmatig een trap onder hun hol nodig hebben om ze op het spoor te houden want ze kunnen het niet allemaal zelf er is een klein aantal dat hun verantwoording echt goed kan nemen.
Je snapt toch wel wat een depressie is? Je weet nooit wat voor achtergrond er achter een glimlach schuilt. Dat heeft weinig met de dingen die jij opnoemt te maken :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_167887278
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:42 schreef Moira. het volgende:

[..]

Je snapt toch wel wat een depressie is? Je weet nooit wat voor achtergrond er achter een glimlach schuilt.
Nu je het zegt nee ik weet eigenlijk niet wat een depressie is alleen dat het zich kenmerkt in lusteloosheid en futloos zijn geen zin in dingen etc.
  PR en moderator woensdag 4 januari 2017 @ 20:47:22 #22
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_167887363
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:44 schreef papierentijdschrift het volgende:

[..]

Nu je het zegt nee ik weet eigenlijk niet wat een depressie is alleen dat het zich kenmerkt in lusteloosheid en futloos zijn geen zin in dingen etc.
Bij een depressie maakt je brein minder 'feelgood'-stofjes aan, dat uit zich idd o.a. in lusteloosheid, maar is niet zomaar op te lossen met een schop onder de hol :P Bij mensen die níét depressief zijn maar gewoon lui/futloos zijn werkt dat soms wel ja :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_167887399
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:47 schreef Moira. het volgende:

[..]

Bij een depressie maakt je brein minder 'feelgood'-stofjes aan, dat uit zich idd o.a. in lusteloosheid, maar is niet zomaar op te lossen met een schop onder de hol :P Bij mensen die níét depressief zijn maar gewoon lui/futloos zijn werkt dat soms wel ja :P
Waarom zou dat niet werken als de pijn groter is en dringender heb je geen tijd om je slechter te voelen hierbij is het probleem opgelost :P
  PR en moderator woensdag 4 januari 2017 @ 20:53:25 #24
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_167887559
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:48 schreef papierentijdschrift het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet werken als de pijn groter is en dringender heb je geen tijd om je slechter te voelen hierbij is het probleem opgelost :P
Als 't zo makkelijk was had je geen psychologen/therapeuten/hulpverleners en was er nooit iemand depressief :P Zo zit het helaas niet in elkaar, daar mag je gewoon vanuit gaan.
Empathie is belangrijk :Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_167887777
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:53 schreef Moira. het volgende:

[..]

Als 't zo makkelijk was had je geen psychologen/therapeuten/hulpverleners en was er nooit iemand depressief :P Zo zit het helaas niet in elkaar, daar mag je gewoon vanuit gaan.
Empathie is belangrijk :Y
Soms zit mijn eigen ego vol van mezelf waardoor er geen ruimte is voor empathie maar dat is nu niet meer het geval.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')