abonnement Unibet Coolblue
pi_167885179

Crowdfunding is hot! In 2016 is in Nederland 170 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 128 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent .

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6% = netto rente)
Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente)
KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**)
Funding Circle (FNC), kredieten voor het MKB tot 100K en maximale looptijd 3 jaar (bruto rente -1,0% = netto rente)
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente)
Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd)
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 4.25% (bruto rente = netto rente)
SamenInGeld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid. (bruto rente -0.25%= netto rente).
Crowdestate, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid. (netto rendement fluctueert met looptijd**).
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente)
Lendico, kredieten MKB en particulier (bruto rente -1,0% = netto rente)
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**)
Capital circle, leningen voor MKB
Moneybrothers, leningen voor MKB
Zonnepanelendelen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
GreenCrowd, marktplaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten
Duurzaam investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement. (netto rendement fluctueert met looptijd**).
Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen

* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe.
** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld:
==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente
==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.

Nominale en effectieve rente bij annuïtaire lening. :
Sommige Platformen geven het nominale (GvE) en andere het effectieve rente percentage (KOM, AGD, FNC,......) op. In de effectieve rente wordt niet 1 x per jaar de volledige rente vergoed maar elke maand 1/12. Bij gelijk rentepercentage krijg je bij effectieve rente meer dan bij nominaal voor je investering per jaar.
Precies omrekenen:
http://www.berekenhet.nl/berekenen/nominale-rente.html
http://www.berekenhet.nl/berekenen/effectieve-rente.html

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf), fundingcircle (fnc) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@crowdfundmailer.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl .
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Crowdfundingplatformen aandelen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet.Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 05-01-2017 08:57:29 ]
pi_167886096
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 18:11 schreef bleyenburg het volgende:
voor mij ook geen mode meer
Idem, en al helemaal niet bij een starter zonder zekerheden.
Pecunia non olet
pi_167887484
@obli: psies.
Enige mode die ik nog doe is die aan het lichaam van m'n meisje :)
pi_167888942
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:51 schreef bleyenburg het volgende: meisje :)
Proest! Daar ging mijn cola ...
pi_167895443
wat valt er te lachen, postbode?
  donderdag 5 januari 2017 @ 11:03:49 #6
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_167897265
quote:
12s.gif Op woensdag 4 januari 2017 19:26 schreef peterc het volgende:
013587 HSI (InfraRood grondverwarming). Hieronder treft u een bericht aan van de ondernemers.

***

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.succesaward.nl(...)tions-international/
Succesaward haha
pi_167897299
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 11:03 schreef xzaz het volgende:

[..]

Succesaward haha
Kost ¤10.000.
  donderdag 5 januari 2017 @ 11:06:20 #8
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_167897316
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 11:05 schreef brulaap112 het volgende:

[..]

Kost ¤10.000.
Maar dan komt RTL wel langs in zo'n vreselijk gescript marketing achtige filmpje van 60 seconden. Ach...
pi_167898213
Ik ben benieuwd welke truc Collin gaat uithalen om de SNAP volledig te financieren.
pi_167898380
o, daar gooit eerdaags gewoon iemand 40k in en dan loopt hij verder wel vol....
pi_167898434
Heeft iemand wel eens geïnvesteerd via buitenlandse crowdfunding sites?
(Zeg maar anders dan de peer to peer geldleensites zoals Mintos e.d.)

Funding Circle is er bijv. ook in een VK en DL versie.
Met de VK/VS en Brexit/Trump loop je natuurlijk ook nog een valuta risico, maar in 'Euro-land'.
Zo heb je bijvoorbeeld ook Companisto.com/de en misschien nog andere sites.
Of is dat toch te lastig om het risico goed in te schatten?

Ik was eigenlijk benieuwd naar jullie gedachten en/of ervaringen...
pi_167898506
Op Companisto hebben ze ook nog een Investoren Akademie, met best aardige technische en financiële info, met een beetje Duits sla je je er wel doorheen. :)
pi_167898558
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 12:22 schreef Beljack het volgende:
Op Companisto hebben ze ook nog een Investoren Akademie, met best aardige technische en financiële info, met een beetje Duits sla je je er wel doorheen. :)
Een paar doorgelopen, de Akademie valt ook wel tegen, veel open deuren info die veel mensen zullen weten...
pi_167898823
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 12:17 schreef Beljack het volgende:
Heeft iemand wel eens geïnvesteerd via buitenlandse crowdfunding sites?
(Zeg maar anders dan de peer to peer geldleensites zoals Mintos e.d.)

Funding Circle is er bijv. ook in een VK en DL versie.
Met de VK/VS en Brexit/Trump loop je natuurlijk ook nog een valuta risico, maar in 'Euro-land'.
Zo heb je bijvoorbeeld ook Companisto.com/de en misschien nog andere sites.
Of is dat toch te lastig om het risico goed in te schatten?

Ik was eigenlijk benieuwd naar jullie gedachten en/of ervaringen...
Voor buitenlandse Funding Circle moet je geloof ik ook in het buitenland zitten.
Companisto heb ik nog niet goed bekeken, want mein Duitsch ist nicht so gut.

[ Bericht 13% gewijzigd door Benger op 05-01-2017 12:48:56 ]
pi_167899127
Via FNC Nederland ;)
Verbouwing Balkan Restaurant
¤ 25.000 3 jaar 9.04 %C Risicoklasse
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/14818

Financials zien er ok uit, recensies ook prima (4.5* Tripadvisor, 32 beoordelingen).
Ik pak 'm mee

[ Bericht 12% gewijzigd door marathon2000 op 05-01-2017 13:04:01 ]
pi_167899472
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 11:06 schreef xzaz het volgende:

[..]

Maar dan komt RTL wel langs in zo'n vreselijk gescript marketing achtige filmpje van 60 seconden. Ach...
Is deels natuurlijk allemaal gebakken lucht, maar dat zijn heel veel prijzen & awards. Heel veel bedrijven en personen hebben helemaal niets te melden, en die zien we zelfs nog te vaak op de TV . HSI is innovatief bezig en dat siert ze, V&D lukte dat al jaren niet meer.
pi_167900455
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 12:40 schreef Benger het volgende:

[..]

Voor buitenlandse Funding Circle moet je geloof ik ook in het buitenland zitten.
Companisto heb ik nog niet goed bekeken, want mein Duitsch ist nicht so gut.
Bij Companisto kun je ook vanuit NL investeren, zie hun faq

Kann ich auch aus dem Ausland investieren?

Ja, das ist problemlos möglich. Auch Companisten mit einem Wohnsitz außerhalb von Deutschland können auf Companisto investieren. Wir bieten mehrere Bezahlmethoden an, die auch international verfügbar sind, z.B. Kreditkartenzahlung, Sofortüberweisung und Banküberweisung (Vorkasse). Es ist daher auch kein deutsches Bankkonto erforderlich.[/i]
pi_167900538
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 12:55 schreef marathon2000 het volgende:
Via FNC Nederland ;)
Verbouwing Balkan Restaurant
¤ 25.000 3 jaar 9.04 %C Risicoklasse
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/14818

Financials zien er ok uit, recensies ook prima (4.5* Tripadvisor, 32 beoordelingen).
Ik pak 'm mee
Ik doe ook -bescheiden- mee, website ziet er ook erg goed uit...
pi_167902346
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 11:05 schreef brulaap112 het volgende:

[..]

Kost ¤10.000.
En je wordt branchewinnaar van een zelf gecreeerde branche zonder medegenomineerden _O- . Gewoon ordinaire advertentieverkoop is het
  donderdag 5 januari 2017 @ 15:04:25 #20
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167902528
Dat is met de zoover-winnaars niet anders. Ben je ook het beste hotel in een dorpje. En als het dorp meer dan twee hotels heeft dan maken ze een verdeling in sterren, met/zonder restaurant of de beste met miniaal een x aantal kamers..
Tot nooit .......
pi_167902539
Busjehuren.nl
Project:15603 Zakelijk
Leendoel:Financiering werkkapitaal
Classificatie:5
G-PD percentage:4,17
Creditsafe score:18
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 160.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:Annuïteit
Rente per jaar:8,5%
Looptijd:48 maanden
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15603
  donderdag 5 januari 2017 @ 15:06:12 #22
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167902561
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 15:05 schreef marathon2000 het volgende:
Busjehuren.nl
Project:15603 Zakelijk
Leendoel:Financiering werkkapitaal
Classificatie:5
G-PD percentage:4,17
Creditsafe score:18
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 160.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:Annuïteit
Rente per jaar:8,5%
Looptijd:48 maanden
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15603

(niet vals spelen marathon, de GVE link stond er eerst nog niet.)
Tot nooit .......
pi_167902641
over twee maanden loopt een van mijn allereerste leningen af... Busjehuren.nl ! Nooit gezeur mee gehad, altijd op tijd betaald enzo. Ik zou bijna weer opnieuw in ze investeren, zij het niet dat het niet meer in mijn strategie past... Ik vind hem nu te risicovol (hoewel hij misschien 4 jaar terug nog risicovoller was...)
  donderdag 5 januari 2017 @ 15:11:06 #24
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_167902670
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 15:05 schreef marathon2000 het volgende:
Busjehuren.nl
Project:15603 Zakelijk
Leendoel:Financiering werkkapitaal
Classificatie:5
G-PD percentage:4,17
Creditsafe score:18
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 160.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:Annuïteit
Rente per jaar:8,5%
Looptijd:48 maanden
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15603
Ik heb veel vertrouwen in het concept dus ben geneigd te investeren. Als ik vervolgens kijk naar de omzet en resultaat prognose ziet het er toch niet zo super uit... Iemand een mening over dit project?
  donderdag 5 januari 2017 @ 15:12:09 #25
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_167902696
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 15:09 schreef najra1990 het volgende:
over twee maanden loopt een van mijn allereerste leningen af... Busjehuren.nl ! Nooit gezeur mee gehad, altijd op tijd betaald enzo. Ik zou bijna weer opnieuw in ze investeren, zij het niet dat het niet meer in mijn strategie past... Ik vind hem nu te risicovol (hoewel hij misschien 4 jaar terug nog risicovoller was...)
Wat vind je risicovol aan deze investering? En welke strategie volg je nu om minder risicovol te investeren?
pi_167902879
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 15:09 schreef najra1990 het volgende:
over twee maanden loopt een van mijn allereerste leningen af... Busjehuren.nl ! Nooit gezeur mee gehad, altijd op tijd betaald enzo. Ik zou bijna weer opnieuw in ze investeren, zij het niet dat het niet meer in mijn strategie past... Ik vind hem nu te risicovol (hoewel hij misschien 4 jaar terug nog risicovoller was...)
Ik denk dat je goed weg komt zo en zou het er niet opnieuw op wagen........ :)

Ik snap trouwens niets van die Creditsafe cijfers.......de werkmij staat zwaar in het rood (op sterven na dood.....) en de holding is juist weer positief. Hij zal wel meerdere dochter bv's hebben anders kan dat niet.
Pecunia non olet
pi_167903065
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 12:55 schreef marathon2000 het volgende:
Via FNC Nederland ;)
Verbouwing Balkan Restaurant
¤ 25.000 3 jaar 9.04 %C Risicoklasse
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/14818

Financials zien er ok uit, recensies ook prima (4.5* Tripadvisor, 32 beoordelingen).
Ik pak 'm mee
Recensies op Foursquare zijn ook niet verkeerd (8,3/10 met 23 rating): https://foursquare.com/v/zest/50674824e4b0890847912b06

Ik doe ook bescheiden mee.
pi_167903084
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 15:12 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat vind je risicovol aan deze investering? En welke strategie volg je nu om minder risicovol te investeren?
ik doe niet meer aan 5 / 5S... ik zoek meer naar zekerheden en bij voorkeur leningen onder een ton zonder medefinanciers...
Daarnaast is deze lening voor slechts 1/3 om in iets fysieks te investeren (tenminste, versterking werkkapitaal...). Verder een nieuwe website en marketing en verkoop kosten. Ik geloof zeker dat deze investeringen nodig zijn, maar als het mis gaat, zie ik er niks van terug. Daarom laat ik deze investering aan mij voorbij gaan (A)
  donderdag 5 januari 2017 @ 15:31:45 #29
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_167903133
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 15:29 schreef najra1990 het volgende:

[..]

ik doe niet meer aan 5 / 5S... ik zoek meer naar zekerheden en bij voorkeur leningen onder een ton zonder medefinanciers...
Daarnaast is deze lening voor slechts 1/3 om in iets fysieks te investeren (tenminste, versterking werkkapitaal...). Verder een nieuwe website en marketing en verkoop kosten. Ik geloof zeker dat deze investeringen nodig zijn, maar als het mis gaat, zie ik er niks van terug. Daarom laat ik deze investering aan mij voorbij gaan (A)
Bedankt voor je uitleg, helemaal duidelijk!
pi_167903374
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 13:38 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Bij Companisto kun je ook vanuit NL investeren, zie hun faq

Kann ich auch aus dem Ausland investieren?

Ja, das ist problemlos möglich. Auch Companisten mit einem Wohnsitz außerhalb von Deutschland können auf Companisto investieren. Wir bieten mehrere Bezahlmethoden an, die auch international verfügbar sind, z.B. Kreditkartenzahlung, Sofortüberweisung und Banküberweisung (Vorkasse). Es ist daher auch kein deutsches Bankkonto erforderlich.[/i]
Ja, het leek mij wel grappig met nu een electrische scooter, is best een markt voor. De projecten lijken mij alleen behoorlijk groot en dan ook nog lastig om een goed inzicht krijgen in de financiële info...
pi_167903456
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 12:55 schreef marathon2000 het volgende:
Via FNC Nederland ;)
Verbouwing Balkan Restaurant
¤ 25.000 3 jaar 9.04 %C Risicoklasse
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/14818

Financials zien er ok uit, recensies ook prima (4.5* Tripadvisor, 32 beoordelingen).
Ik pak 'm mee
Het is een eenmanszaakje, dat is de zwakte qua continuïteit en ook de reden dat het een C is denk ik. Voor de rest heeft hij zijn zaakjes aardig voor elkaar en een minimaal bedrag aan schulden. Stop er ook wat in.
Pecunia non olet
pi_167903877
Er is op crowdaboutnow een leningsaanvraag voor ONZ koffiecafé in Biltstraat van Utrecht.
Lening minimaal: ¤70.000 tot maximaal: ¤95.000
Met 5,7% nominaal jaarrendement en 8.84% effectief jaarrendement.

Pitch van de twee dames ziet er goed uit, enthousiasme spat er vanaf en de locatie lijkt ook wel aardig, niet ver van het centrum, zit wel een Bagels & Beans in de buurt. Bij Crowdaboutnow verder weinig/geen financiële info, gaat meer om het gunnen?

https://crowdaboutnow.nl/campagnes/onz
pi_167903929
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 16:03 schreef Beljack het volgende:
Bij Crowdaboutnow verder weinig/geen financiële info, gaat meer om het gunnen?
Bij CaN geldt dit altijd ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_167904056
quote:
99s.gif Op donderdag 5 januari 2017 16:05 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Bij CaN geldt dit altijd ;)
Ja he, deze vind ik wel grappig, ik stop er wat in.
Overigens, vergat nog looptijd van 5 jaar
pi_167904858
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 15:46 schreef obligataire het volgende:

[..]

Het is een eenmanszaakje, dat is de zwakte qua continuïteit en ook de reden dat het een C is denk ik. Voor de rest heeft hij zijn zaakjes aardig voor elkaar en een minimaal bedrag aan schulden. Stop er ook wat in.
Haast geen schulden, aardige winst. Lening loopt snel vol voor FNC, stop er ook wat in.
pi_167905327
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 16:37 schreef lelijkebrandlatter het volgende:
HCN stuurde me vandaag een mail over een project dat deze maand voor de eerste maal een betaling mist

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze stellen in gesprek te zijn met de ondernemer. Er zijn tot op heden 8 van de 48 termijnen afgelost.
Het doek is gevallen voor het steakhouse:
http://www.faillissements(...)t/1277241/smits.aspx
pi_167905809
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 17:20 schreef marathon2000 het volgende:

[..]

Het doek is gevallen voor het steakhouse:
http://www.faillissements(...)t/1277241/smits.aspx
Ben benieuwd wat er nog terug komt van de restschuld van rond 75K. HCN klopt zich op de borst dat ze door verpanding etc het risico beperkt. Ik weet eigenlijk niet in hoeverre het HCN lukt na een default nog geld uit de boedel of HA binnen te hengelen. Ik heb zelf nog geen probleem projecten bij HCN. Heeft iemand hier ervaring mee bij HCN?

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 05-01-2017 18:05:38 ]
pi_167905986
Vanochtend is de Roeiplanken verhuur op de Reeuwijkse plassen trouwens bij Collin online gegaan. Zat na een paar minuten vol.
Maar goed dat hij hier al langs geweest was, hebben de lezers hier tenminste tijd gehad om te investeren. Vanochtend was daar echt geen tijd voor.
Groot pluspunt van het forum bij Collin projecten! Bravo voor het zoekteam!
pi_167906035
Eens met NaRegenDeZon, top werk!

Hoeveel % van zijn vermogen heeft iedereen hier in crowdfunding zitten? Op alle toetsen kom je max. 10% tegen als aanraden, wordt daar netjes aan gehouden of zitten jullie er boven?

Als ik me er aan wil houden zit ik bijna aan de limiet van projecten, maar wil ergens nog wel meer investeren.
pi_167906127
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 17:59 schreef Zocalo het volgende:
Eens met NaRegenDeZon, top werk!

Hoeveel % van zijn vermogen heeft iedereen hier in crowdfunding zitten? Op alle toetsen kom je max. 10% tegen als aanraden, wordt daar netjes aan gehouden of zitten jullie er boven?

Als ik me er aan wil houden zit ik bijna aan de limiet van projecten, maar wil ergens nog wel meer investeren.
95% van mijn vrij belegbare vermogen. Dat raad ik anderen niet aan, maar 10% is wel een arbitraire limiet. Als je het kan missen kun je best wat meer investeren.
pi_167906549
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 17:59 schreef Zocalo het volgende:
Eens met NaRegenDeZon, top werk!

Hoeveel % van zijn vermogen heeft iedereen hier in crowdfunding zitten? Op alle toetsen kom je max. 10% tegen als aanraden, wordt daar netjes aan gehouden of zitten jullie er boven?

Als ik me er aan wil houden zit ik bijna aan de limiet van projecten, maar wil ergens nog wel meer investeren.
Ongeveer 25% en ongeveer 25% in niet vrij opneembaar vermogen. De rest op de beurs en op een spaarrekening. GvE het grootst maar aflopend, KOM alleen maar aflopend en inmiddels meer bij FNC en CCF (vooral dankzij de tips hier ook).
pi_167907651
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 17:59 schreef Zocalo het volgende:
Eens met NaRegenDeZon, top werk!

Hoeveel % van zijn vermogen heeft iedereen hier in crowdfunding zitten? Op alle toetsen kom je max. 10% tegen als aanraden, wordt daar netjes aan gehouden of zitten jullie er boven?

Als ik me er aan wil houden zit ik bijna aan de limiet van projecten, maar wil ergens nog wel meer investeren.
Ongeveer 33% en in aandelen 63% en de rest in spaargeld en lopende rekening, nu wel weer daaraan werken.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_167907785
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 15:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitleg, helemaal duidelijk!
Ik doe hem wel voor een klein bedrag. zie dit soort concepten wel zitten zeker als ze al even bestaan en nu verder willen bouwen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_167909289
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 17:59 schreef Zocalo het volgende:
Eens met NaRegenDeZon, top werk!

Hoeveel % van zijn vermogen heeft iedereen hier in crowdfunding zitten? Op alle toetsen kom je max. 10% tegen als aanraden, wordt daar netjes aan gehouden of zitten jullie er boven?

Als ik me er aan wil houden zit ik bijna aan de limiet van projecten, maar wil ergens nog wel meer investeren.
Ik iets onder de 10%.
Misschien wordt het later wat meer, maar ik ben van plan om in ieder geval niet veel boven de 10% te gaan.
De rest heb ik belegd in aandelen (ETF's en belegggingsfondsen), obligaties (beleggingsfondsen) en deposito's.
pi_167909354
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 17:59 schreef Zocalo het volgende:
Eens met NaRegenDeZon, top werk!

Hoeveel % van zijn vermogen heeft iedereen hier in crowdfunding zitten? Op alle toetsen kom je max. 10% tegen als aanraden, wordt daar netjes aan gehouden of zitten jullie er boven?

Als ik me er aan wil houden zit ik bijna aan de limiet van projecten, maar wil ergens nog wel meer investeren.
Natte vinger: ongeveer 8% in peer-to-peer crowdfunding en nog eens ongeveer 15% in normaler crowdfunding.
En tevens: hoe betuttelend kan Nederland weer eens zijn. Als ik 100% van mijn vermogen omzet in vuurwerk, sigaretten of alcohol is er geen haan die er naar kraait en hoeft er geen enkele toets of whatever afgelegd te worden maar oh wee als je een beetje geld bij elkaar hebt gespaard dan moet je opeens beschermd worden.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_167909940
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 15:19 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik denk dat je goed weg komt zo en zou het er niet opnieuw op wagen........ :)

Ik snap trouwens niets van die Creditsafe cijfers.......de werkmij staat zwaar in het rood (op sterven na dood.....) en de holding is juist weer positief. Hij zal wel meerdere dochter bv's hebben anders kan dat niet.
Vlgs het Creditsafe rapport zit er maar één werkmij in de concern-structuur, zie pag 7 vh rapport.
Nu is de werkmij zwaar rood, correct, en de Hld groen, maar kijk een snaar de bedragen, van het max limiet 2,5k, en verder in het rapport staat bij historie ook het verloop, van 28k > 0k > 2,5k.

Nu wil ik niet brallerig doen, maar als ik vanmiddag naar mijn huisbank was gegaan, was ik terplekke goed geweest voor meer dan 2,5k. Het voordeel van de credit safe rapp is dat je een beeld kan vormen van omvang, en inzicht hebt in de gedeponeerde jaarcijfers, o.a. liq midd. Ook de historie, wijziging van adressen, mutaties in limieten, geeft een beeld.

Een goed cijfer kan dus bijv. een goed cijfer zijn van een heel klein winkeltje.
Dus die 2,5k, hetgeen op de omzet vd werkmij echt niets is. Het groen is dus het groen van een klein winkeltje.

Verbinding zoeken met de taxibranche om tijdens piekperiodes in de zomer extra capaciteit in te kunnen zetten. Deze taxibedrijven verzorgen normaliter leerlingenvervoer, maar juist in de vakantieperiodes staan de personenbusjes waar de leerlingen mee vervoerd worden stil. Taxibedrijven mogen hun wagenpark echter voor 10% per jaar gebruiken voor ander gebruik dan betaald vervoer van personen (gemeten naar het aantal kilometers dat er met zo’n busje per jaar gereden wordt) en mogen de bussen dus ook inzetten voor verhuur. Door de samenwerking met deze taxibedrijven te zoeken kon Busjehuren.nl in de zomer van 2016 50 extra personenbussen verhuren voor een periode van 6 weken. Omdat dit initiatief zo succesvol is verlopen, zullen we voor de zomer 2017 op zoek gaan naar taxibedrijven in elke regio om zo het tekort in het aanbod van personenbusjes op te vangen. Naar verwachting zullen we hierdoor minimaal 150 busjes extra kunnen verhuren voor een periode van 6 wekentop.

Ik denk bovenstaand een van de belangrijkste ankers is van het bedrijf, reken maar is uit 150 busjes * 6 weken * ¤.... per week = circa 6000 verhuurdagen * ik roep ¤ 20 per busje per dag fee.
Het verdien model behoeft nog aandacht.

Ik heb wat geld gestopt in de Balkan man en in de techn groothandel beiden op FNC.
Collin 24horeca pas ik voor, de Technocon in Zaltbommel denk ik nog over na

met dank aan de analyse van BruderKlaus 4jan2017 14,23u

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 05-01-2017 20:47:04 ]
pi_167910126
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 17:59 schreef Zocalo het volgende:
Hoeveel % van zijn vermogen heeft iedereen hier in crowdfunding zitten? Op alle toetsen kom je max. 10% tegen als aanraden, wordt daar netjes aan gehouden of zitten jullie er boven?
Ik heb er wel een tijdje wat boven gezeten. Inmiddels stop ik er minder geld in dan toen, maar dan nog zit ik wel iets boven de 10%. De rest steek ik in spaarrekeningen, indextrackers en stenen.
Schip ahoy!
pi_167910335
quote]0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 18:12 schreef bleyenburg het volgende:
de meneer met 50 webshops zit in mijn klantenbestand en doet het wmb prima

waarmee ik verder geen investeringsadvies bedoel.
slechts ter info.
[/quote] 24Horeca
Dank, voor je reactie, verder nog evt info voor onze beeldvorming, dit overigens met inachtneming van 'fatsoen & privacy" Voorlopig een No Go voor mij
pi_167910420
Ik zit op zo'n 30% in crowdfunding. Vijftig procent zit nu in obligatiebeleggingen bij Meesman en de rest is spaargeld.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_167911479
@ peterc: veel meer kan ik niet zeggen.
over zijn andere 49 webshops al helemaal niet.
enige wat ik weet is dat ie voor een van zijn webshops alles bij mij inkoopt en dat tot mijn volle tevredenheid doet.
omzet is prima, betaalgedrag uitstekend.
pi_167913944
Bleyenburg, dank je voor deze info. Pak deze ook mee
pi_167915188
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 21:16 schreef bleyenburg het volgende:
@ peterc: veel meer kan ik niet zeggen.
over zijn andere 49 webshops al helemaal niet.
enige wat ik weet is dat ie voor een van zijn webshops alles bij mij inkoopt en dat tot mijn volle tevredenheid doet.
omzet is prima, betaalgedrag uitstekend.
Dank, goed te horen, ik hecht waarde aan correct (betaal) gedrag en zakendoen. Heeft in ieder geval de goede intenties. Nu het bij elkaar krijgen van de omzet, van 210k > 450k blijf ik fors vinden. Ik zal de pitch nog eens bestuderen. Ik hoop dat jullie goede zaken blijven doen, succes
pi_167915487
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 17:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat er nog terug komt van de restschuld van rond 75K. HCN klopt zich op de borst dat ze door verpanding etc het risico beperkt. Ik weet eigenlijk niet in hoeverre het HCN lukt na een default nog geld uit de boedel of HA binnen te hengelen. Ik heb zelf nog geen probleem projecten bij HCN. Heeft iemand hier ervaring mee bij HCN?
In een eerdere discussie meen ik me te herinneren, dat iemand quote dat het woord steakhouse een dure naam was voor een veredelde grillroom / shoarma / kebab tent.
Zie streetview voor terras, uitstraling vh pand, geeft niet direct een thuis gevoel, opbrengst zal beperkt zijn voor de inventaris, de HA dan maar.
Deze default gaat aan mij voorbij.
pi_167915608
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 17:59 schreef Zocalo het volgende:

Hoeveel % van zijn vermogen heeft iedereen hier in crowdfunding zitten? Op alle toetsen kom je max. 10% tegen als aanraden, wordt daar netjes aan gehouden of zitten jullie er boven?
Op het moment rond de 25% en dat loopt (als het goed is en het meisje niet teveel aan de inrichting uit geeft ;) ) met flink tempo terug.

uiteindelijk zou ik wel naar de 10% gaan, en als CF niet snel volwassen wordt zal zelfs dat niet gehaald worden.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_167916517
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 17:59 schreef Zocalo het volgende:
Hoeveel % van zijn vermogen heeft iedereen hier in crowdfunding zitten? Op alle toetsen kom je max. 10% tegen als aanraden, wordt daar netjes aan gehouden of zitten jullie er boven?
Ik snap de achterliggende gedachte van de AFM om die 10%-norm te hanteren wel - crowdlending is nieuw en de risico's zijn daardoor, ook voor de toezichthouder, nog moeilijk in te schatten -, maar 10% van wat? Voor mensen met een klein vermogen is crowdlending wellicht gewoon onverstandig, hoe klein het bedrag dat ze investeren ook is. Voor mensen met een heel groot vermogen kan 20% een aanvaardbaar risico zijn. Die norm zegt dus niks. Waar het om gaat is: wat is in jouw situatie een aanvaardbaar risico? Zelf zit ik nu op ongeveer 40% beleggen (m.n. aandelen), 40% kortlopende deposito's, 10% vrij opneembaar spaargeld en 10% crowdlending.
pi_167916718
quote:
12s.gif Op donderdag 5 januari 2017 23:23 schreef peterc het volgende:

[..]

Dank, goed te horen, ik hecht waarde aan correct (betaal) gedrag en zakendoen. Heeft in ieder geval de goede intenties. Nu het bij elkaar krijgen van de omzet, van 210k > 450k blijf ik fors vinden. Ik zal de pitch nog eens bestuderen. Ik hoop dat jullie goede zaken blijven doen, succes
Het zijn details, die de doorslag kunnen geven als je twijfelt........

Plus de materiële borg, en het gegeven dat de lening niet echt een wereldbedrag is dus ik vermoed dat hij die aflossing wel bij elkaar weet te krijgen.
Pecunia non olet
pi_167918115
Allemaal!

Er is door 1 persoon massaal gehoor gegeven aan mijn oproep voor sponsoring.

crowdiefunder betaalt de server voor heel 2017!.

Bedankt crowdiefunder _O_
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 6 januari 2017 @ 09:00:43 #58
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_167918391
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 08:27 schreef µ het volgende:
Allemaal!

Er is door 1 persoon massaal gehoor gegeven aan mijn oproep voor sponsoring.

crowdiefunder betaalt de server voor heel 2017!.

Bedankt crowdiefunder _O_
:D
pi_167918406
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 08:27 schreef µ het volgende:
Allemaal!

Er is door 1 persoon massaal gehoor gegeven aan mijn oproep voor sponsoring.

crowdiefunder betaalt de server voor heel 2017!.

Bedankt crowdiefunder _O_
Dat is een heel mooi gebaar naar ons allen!
DANK JE WEL CROWDIEFUNDER! _O_
pi_167918440
Wow, belangeloos ineens even bijna 100 Euro aftikken _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_167918493
^O^ Crowdiefunder en mu
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_167918541
Voor wie nog mee wil doen in het project Hilledijk van SIG. Er staat nog maar een klein bedrag open in schijf 1: https://investeren.sameni(...)adstraat-7-rotterdam
pi_167918566
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 09:17 schreef djh77 het volgende:
Voor wie nog mee wil doen in het project Hilledijk van SIG. Er staat nog maar een klein bedrag open in schijf 1: https://investeren.sameni(...)adstraat-7-rotterdam
Dan heeft er iemand een behoorlijk hoog bedrag toegezegd, want gister stond hij nog voor een behoorlijk bedrag open
pi_167918712
dank je wel crowdiefunder.

Probleem bij speciaal trees (KOM) is nu volledig geëscaleerd.
wordt vervolgd
pi_167919292
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik zit op zo'n 30% in crowdfunding. Vijftig procent zit nu in obligatiebeleggingen bij Meesman en de rest is spaargeld.
Obligaties? Dat is wel het meest matig renderende deel van Meesman op dit moment volgens mij toch. CF betekent ook wat risico, wat maakt dat je niet wat in de aandelen wereldwijd van Meesman stopt? Dat fonds heeft ook een goed jaar gedraaid, al komt dat voornamelijk door de Amerikaanse Trump-impuls op het eind van het jaar...maar anders had dat ook een hoger rendement gedraaid dan obligaties.

Overigens wel blij dat ik indertijd niet alsnog in Special Trees ben gestapt, hele tijd over getwijfeld.
Schip ahoy!
pi_167920697
Nieuwe op CCF.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167920722
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 17:59 schreef Zocalo het volgende:
Eens met NaRegenDeZon, top werk!

Hoeveel % van zijn vermogen heeft iedereen hier in crowdfunding zitten? Op alle toetsen kom je max. 10% tegen als aanraden, wordt daar netjes aan gehouden of zitten jullie er boven?

Als ik me er aan wil houden zit ik bijna aan de limiet van projecten, maar wil ergens nog wel meer investeren.
Rond de 11% schat ik zo in. Ik verwacht dat dit percentage stabiel blijft de komende tijd, omdat ik nieuwe projecten kan financieren met de cashflow van de aflossingen en rente.
pi_167921382
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:16 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen harde zekerheden maar wel prima balansratio's, weinig schuld en goed betalingsgedrag. Die lust ik wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 06-01-2017 11:56:00 ]
Pecunia non olet
pi_167921692
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:17 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Rond de 11% schat ik zo in. Ik verwacht dat dit percentage stabiel blijft de komende tijd, omdat ik nieuwe projecten kan financieren met de cashflow van de aflossingen en rente.
Ik zit rond de 25%, en wil dit ook stabiel houden, dus cashflow uit CF weer terug laten vloeien in CF, en niet te veel extra investeren.
Overigens met de statistieken over 2016 special trees al als default geclassificeerd (mijn enige voor 2016), en op een netto rendement van 6.6% gekomen.
pi_167922844
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:17 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Rond de 11% schat ik zo in. Ik verwacht dat dit percentage stabiel blijft de komende tijd, omdat ik nieuwe projecten kan financieren met de cashflow van de aflossingen en rente.
Als het goed is gaat dit percentage dan wat zakken ;) Of ga je niet in andere dingen investeren
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_167922924
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:49 schreef obligataire het volgende:

[..]

Geen harde zekerheden maar wel prima balansratio's, weinig schuld en goed betalingsgedrag. Die lust ik wel.
Inderdaad weinig zekerheden maar de hoofdelijke aansprakelijkheid zorgt er wel voor dat een geldnemer er niet zomaar mee wegkomt als het mis loopt en daar ben ik wel blij mee. Ook lees ik dat de verwachting is dat het aantal fietsenwinkels de komende 5 jaren zal halveren. Ik hoop dan maar dat deze ondernemer hier niet bij zit. Wat een heerlijkheid dat hier verder geen bank bij betrokken is. Ik neem hem ook mee.

DJH77 weer bedankt voor het speurwerk!
pi_167923457
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Inderdaad weinig zekerheden maar de hoofdelijke aansprakelijkheid zorgt er wel voor dat een geldnemer er niet zomaar mee wegkomt als het mis loopt en daar ben ik wel blij mee. Ook lees ik dat de verwachting is dat het aantal fietsenwinkels de komende 5 jaren zal halveren. Ik hoop dan maar dat deze ondernemer hier niet bij zit. Wat een heerlijkheid dat hier verder geen bank bij betrokken is. Ik neem hem ook mee.

DJH77 weer bedankt voor het speurwerk!
Precies geen schulden, daarnaast lijkt het mij zo maar dat als je denkt dat de onderneming niet levensvatbaar is je je aandeel in de zaak niet gaat uitbreiden met de overname van een aandeel van je vennoot.
Dus het lijkt ondanks dat er geen zekerheden zijn anders dan de verpande levensverzekering , best een aardige propositie.
Wat ik me wel af vraag is waarom de voorraad niet verpand wordt aan de lening als er toch geen banken in het spel zijn die deze koek opeisen. Indien juist geadministreerd geeft dit toch enige zekerheid t.o.v. andere schuldeisers als het mis gaat.
pi_167923805
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 08:27 schreef µ het volgende:
Allemaal!

Er is door 1 persoon massaal gehoor gegeven aan mijn oproep voor sponsoring.

crowdiefunder betaalt de server voor heel 2017!.

Bedankt crowdiefunder _O_
Top en sorry! Ik had je oproep niet gezien.
pi_167923930
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Precies geen schulden, daarnaast lijkt het mij zo maar dat als je denkt dat de onderneming niet levensvatbaar is je je aandeel in de zaak niet gaat uitbreiden met de overname van een aandeel van je vennoot.
Dus het lijkt ondanks dat er geen zekerheden zijn anders dan de verpande levensverzekering , best een aardige propositie.
Wat ik me wel af vraag is waarom de voorraad niet verpand wordt aan de lening als er toch geen banken in het spel zijn die deze koek opeisen. Indien juist geadministreerd geeft dit toch enige zekerheid t.o.v. andere schuldeisers als het mis gaat.
Collin is geen fan van verpanden van voorraden omdat ze, ondanks dat ze dit ontkennen, volgens mij helemaal niets zien in het werk dat het voor hun oplevert mbt de registratie bij de belastingdienst. Jammer en een gemiste kans, ook weer in dit geval.
pi_167923952
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:16 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog een filmpje van de ondernemer:
pi_167924473
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:57 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nog een filmpje van de ondernemer:
Dit geeft de lokale betrokkenheid weer en dat is altijd goed.
Hij gaat trouwens als een speer want hij zit al voor 24% vol.
pi_167924520
De top 10 van week 1 (met een nieuwe nummmmmmeeeerrrrr 1)
pi_167924563
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:01 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Als het goed is gaat dit percentage dan wat zakken ;) Of ga je niet in andere dingen investeren
Ha scherp, je hebt inderdaad gelijk. Ik bedoel te zeggen dat ik niet verwacht dat het percentage dit jaar enorm veranderd
pi_167924636
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:48 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Top en sorry! Ik had je oproep niet gezien.
Al opgelost hoor ;)
జ్ఞ‌ా
pi_167924645
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:19 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dit geeft de lokale betrokkenheid weer en dat is altijd goed.
Hij gaat trouwens als een speer want hij zit al voor 24% vol.
Het zou leuk zijn als er een een keer al voor de echte publicatie vol zit. :)
pi_167924652
Nog een grote afwezige op de server die we zouden willen monitoren qua crowdfundplatformen?

https://crowdfundmailer.nl/
జ్ఞ‌ా
pi_167924704
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 12:02 schreef djh77 het volgende:
Ik ben benieuwd welke truc Collin gaat uithalen om de SNAP volledig te financieren.
quote:
14s.gif Op donderdag 5 januari 2017 12:14 schreef Horsemen het volgende:
O, daar gooit eerdaags gewoon iemand 40k in en dan loopt hij verder wel vol....
Kijk, inmiddels is het blijkbaar gedaan (hij staat nu ineens op 85%) :P
pi_167924737
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:27 schreef µ het volgende:
Nog een grote afwezige op de server die we zouden willen monitoren qua crowdfundplatformen?

https://crowdfundmailer.nl/
Ik zou funding circle wel weer terug willen zien in de mailer. Heeft een tijdje gewerkt en ik was er wel content mee. FNC heeft op dit moment vaak kleine projectjes van 5 tot 10k waar ik nu vaak te laat voor ben.
pi_167924769
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:27 schreef µ het volgende:
Nog een grote afwezige op de server die we zouden willen monitoren qua crowdfundplatformen?

https://crowdfundmailer.nl/
Een grote niet maar ik denk dat AgD er wel af kan (jammer maar het is niet anders) en ik zou SiG er wel bij willen hebben (als er uiteraard meer liefhebbers zijn). Mede omdat SiG nog geen mail of iets dergelijks stuurt als er een nieuw project is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Horsemen op 06-01-2017 14:40:04 ]
pi_167924779
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Kijk, inmiddels is het blijkbaar gedaan (hij staat nu ineens op 85%) :P
Je had bijna gelijk. Het was 1x 15k en 1x 20k ^O^
pi_167924800
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:33 schreef djh77 het volgende:

[..]

Je had bijna gelijk. Het was 1x 15k en 1x 20k ^O^
En ik was het echt zelf niet :+
Ik heb dit al vaker zien gebeuren.
pi_167924810
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:33 schreef djh77 het volgende:

[..]

Je had bijna gelijk. Het was 1x 15k en 1x 20k ^O^
Zouden die 'onderhands' nog extra garanties gekregen hebben?
pi_167924860
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik zou funding circle wel weer terug willen zien in de mailer. Heeft een tijdje gewerkt en ik was er wel content mee. FNC heeft op dit moment vaak kleine projectjes van 5 tot 10k waar ik nu vaak te laat voor ben.
Eens! De mailer werkte goed.
pi_167924884
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:35 schreef brulaap112 het volgende:

[..]

Zouden die 'onderhands' nog extra garanties gekregen hebben?
Kan, of de directie van Collin heeft er wat in gegooid. Ze willen natuurlijk dat er blijft staat 100% succesvol gefund.
pi_167924898
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik zou funding circle wel weer terug willen zien in de mailer. Heeft een tijdje gewerkt en ik was er wel content mee. FNC heeft op dit moment vaak kleine projectjes van 5 tot 10k waar ik nu vaak te laat voor ben.
Dat zou een goede optie zijn; als FNC erbij staat, ga ik me ook inschrijven voor de mailer
pi_167924927
En DJH77 bedankt voor melden van de fietsenmaker, ik doe ook mee.
Er zit relatief veel kapitaal in de voorraad, maar mocht het jaar wat moeilijker lopen, dan kunnen de rekeningen richting de franchisegever/inkoper een maandje langer op de stapel blijven liggen.
pi_167925120
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 10:11 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Obligaties? Dat is wel het meest matig renderende deel van Meesman op dit moment volgens mij toch. CF betekent ook wat risico, wat maakt dat je niet wat in de aandelen wereldwijd van Meesman stopt? Dat fonds heeft ook een goed jaar gedraaid, al komt dat voornamelijk door de Amerikaanse Trump-impuls op het eind van het jaar...maar anders had dat ook een hoger rendement gedraaid dan obligaties.

Overigens wel blij dat ik indertijd niet alsnog in Special Trees ben gestapt, hele tijd over getwijfeld.
Ik heb inderdaad geen goed jaar achter de rug bij Meesman. Ondanks dat is het nog altijd een beter rendement dan wat ik voor mijn spaargeld heb gehad.

Waarom ik niet mijn leeuwendeel in aandelen via Meesman heb, is vanwege het hogere risico. Ik ben wel van plan om dit jaar een eenmalige grote aankoop aandelen wereldwijd via Meesman te doen.

Mijn vaste maandelijkse inleg voor obligaties heb ik een jaar geleden verlaagt, omdat ik toen echt in crowdfunding wou gaan investeren na een tijdlang daarin alleen wat testleningen uit had staan. Dat vaste bedrag voor obligaties ben ik ook niet van plan te gaan verlagen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_167925430
GVE:
Branderhorst Character Wood unieke meubelen zoekt #crowdfunding van ¤ 47.200,-. Class 5s | 9% rente | 60 maanden| http://ow.ly/Yhvc307Kq4B
pi_167925453
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:39 schreef marathon2000 het volgende:

[..]

Dat zou een goede optie zijn; als FNC erbij staat, ga ik me ook inschrijven voor de mailer
Ik ook!
  vrijdag 6 januari 2017 @ 15:06:49 #97
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_167925537
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:02 schreef marathon2000 het volgende:
GVE:
Branderhorst Character Wood unieke meubelen zoekt #crowdfunding van ¤ 47.200,-. Class 5s | 9% rente | 60 maanden| http://ow.ly/Yhvc307Kq4B
Mooi werk, ik doe mee.

quote:
Welke specifieke zekerheden kunt u inbrengen?

Verpanding van de volgende activa: debiteuren, bedrijfsinventaris en voorraden. Daarnaast teken ik voor hoofdelijke aansprakelijkheid in privé.
Met zo'n relatief laag bedrag dus weinig risico. Dit moet hij wel terug kunnen betalen, mocht het onverhoopt mis gaan.
pi_167925815
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Mooi werk, ik doe mee.

[..]

Met zo'n relatief laag bedrag dus weinig risico. Dit moet hij wel terug kunnen betalen, mocht het onverhoopt mis gaan.
Het is wel een nadeel dat de partner niet mee tekent.
pi_167925834
waar is z'n BKR toetsing?
pi_167925870
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Mooi werk, ik doe mee.

[..]

Met zo'n relatief laag bedrag dus weinig risico. Dit moet hij wel terug kunnen betalen, mocht het onverhoopt mis gaan.
Ik doe het niet, zit ook al in de fietsenmaker vandaag.

Hij staat nog aan het begin, heeft alleen nog maar aan naasten (familie, vrienden) verkocht. En de Fiscus heeft bodemrecht dus die verpanding van voorraad en inventaris zal weinig brengen denk ik.

De begeleidende firma 'Stapelfinancieringen'' zal hier wel weinig fans hebben denk ik :6
Pecunia non olet
pi_167925961
verpanding gaat helemaal nergens over.
inventaris is er niet, debiteuren ook niet (als het goed is) en voorraad idem.
hoewel enorm sympathiek en ik erg gecharmeerd ben van hout, sla ik 'm over
pi_167925987
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:20 schreef bleyenburg het volgende:
waar is z'n BKR toetsing?
Ik doe hem overigens ook niet maar dat de BKR onbekend is is goed. (geen geregistreerde leningen)
pi_167926032
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:21 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik doe het niet, zit ook al in de fietsenmaker vandaag.

Hij staat nog aan het begin, heeft alleen nog maar aan naasten (familie, vrienden) verkocht. En de Fiscus heeft bodemrecht dus die verpanding van voorraad en inventaris zal weinig brengen denk ik.
ik kies ook voor de fietsenmaker vandaag

Vind het lastig waar ik het plafond voor mezelf leg voor investeren in crowdfunding. Ben anderhalf jaar geleden gestart met crowdfunding en heb tot nu toe elke maand meer geïnvesteerd dan ik terug ontvangen heb. De portefeuille is nu ca. 75 projecten met daarnaast investeringen bij Twino en Mintos. Bondora staat on hold.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 6 januari 2017 @ 15:32:16 #104
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_167926122
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:25 schreef bleyenburg het volgende:
verpanding gaat helemaal nergens over.
inventaris is er niet, debiteuren ook niet (als het goed is) en voorraad idem.
hoewel enorm sympathiek en ik erg gecharmeerd ben van hout, sla ik 'm over
Zijn mooie dingen die erbij staan ja.

Maar hij heeft het ook steeds over een geheime techniek dat klinkt zo gek altijd.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 6 januari 2017 @ 15:39:33 #105
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_167926299
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:21 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik doe het niet, zit ook al in de fietsenmaker vandaag.

Hij staat nog aan het begin, heeft alleen nog maar aan naasten (familie, vrienden) verkocht. En de Fiscus heeft bodemrecht dus die verpanding van voorraad en inventaris zal weinig brengen denk ik.
Ja klopt daar had ik ook al aan gedacht. Ik doe een klein bedrag, zit een stukje gunfactor in ook :)

Valt mij overigens wel op dat er nog 4 andere KvK inschrijvingen op dit adres ingeschreven staan volgens het creditsafe rapport. Ik kan echter alleen de eerste terugvinden op de site van de KvK.

Brabox is ongetwijfeld een BV van BRAnderhorst.

Ik wil wel even zeker weten of meneer al niet 3x failliet is gegaan de afgelopen jaren.
pi_167926333
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:25 schreef bleyenburg het volgende:
verpanding gaat helemaal nergens over.
inventaris is er niet, debiteuren ook niet (als het goed is) en voorraad idem.
hoewel enorm sympathiek en ik erg gecharmeerd ben van hout, sla ik 'm over
Inventaris daar investeert hij 27K in, maar wat levert het op bij executie, weinig inderdaad, en als hij belastingschuld heeft komt de Fiscus het bij voorrang ophalen.
Pecunia non olet
  vrijdag 6 januari 2017 @ 15:47:11 #107
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_167926491
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:41 schreef obligataire het volgende:

[..]

Inventaris daar investeert hij 27K in, maar wat levert het op bij executie, weinig inderdaad, en als hij belastingschuld heeft komt de Fiscus het bij voorrang ophalen.
Dan mag hij de rest zelf afbetalen de komende jaren. Hoofdelijke aansprakelijkheid :)
pi_167926511
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik zou funding circle wel weer terug willen zien in de mailer. Heeft een tijdje gewerkt en ik was er wel content mee. FNC heeft op dit moment vaak kleine projectjes van 5 tot 10k waar ik nu vaak te laat voor ben.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:37 schreef djh77 het volgende:

[..]

Eens! De mailer werkte goed.
Waarom heb ik FNC uitgezet toen?
జ్ఞ‌ా
pi_167926601
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:47 schreef µ het volgende:

[..]

[..]

Waarom heb ik FNC uitgezet toen?
FNC publiceerde bijna geen projecten meer. Een grote update in hun systeem plus aanpassingen van hun voorwaarden om krediet aan te vragen... Ik ben zelf wel blij dat er weer nieuwe projecten online komen. En dus ook een groot voorstander van een mailer voor FNC en SIG :)
pi_167926624
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:47 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dan mag hij de rest zelf afbetalen de komende jaren. Hoofdelijke aansprakelijkheid :)
En daar zit GvE niet genoeg bovenop, hoofdelijke aansprakelijkheid is naar mijn ervaring een wassen neus.
Ik laat hem lopen, heb de fietsenmaker wel meegenomen.
pi_167926685
Eens zien wat er gebeurt met FNC.
జ్ఞ‌ా
pi_167926713
FNC staat weer aan.
జ్ఞ‌ా
pi_167926720
Fietscity zit al voor 61% vol, dat is in het weekend wel rond zonder publicatie bij CCF :D
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_167926728
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:47 schreef µ het volgende:

[..]

[..]

Waarom heb ik FNC uitgezet toen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:51 schreef najra1990 het volgende:

[..]

FNC publiceerde bijna geen projecten meer. Een grote update in hun systeem plus aanpassingen van hun voorwaarden om krediet aan te vragen... Ik ben zelf wel blij dat er weer nieuwe projecten online komen. En dus ook een groot voorstander van een mailer voor FNC en SIG :)
Klopt en na die update werkte de mailer niet meer.
pi_167926823
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:55 schreef komrad het volgende:
Fietscity zit al voor 61% vol, dat is in het weekend wel rond zonder publicatie bij CCF :D
Gaat inderdaad heel hard. Ik doe ook mee. Spannend of hij voor maandag vol zit.
pi_167927442
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:59 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Gaat inderdaad heel hard. Ik doe ook mee. Spannend of hij voor maandag vol zit.
Ik heb ook mijn steentje bijgedragen, met behulp van de cashflow van KOM die ik vandaag op mijn rekening heb ontvangen.
pi_167927506
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:26 schreef µ het volgende:

[..]

Al opgelost hoor ;)
Ook sorry!! Zag de reactie erop en dacht dat er een soort CF-actietje voor zou volgen...
  vrijdag 6 januari 2017 @ 16:26:15 #118
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_167927550
Ik heb mij bij CCF aangemeld voor fietscity! Ga straks ook maar mijn steentje bijdragen :)
pi_167927705
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:21 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik doe het niet, zit ook al in de fietsenmaker vandaag.

Hij staat nog aan het begin, heeft alleen nog maar aan naasten (familie, vrienden) verkocht. En de Fiscus heeft bodemrecht dus die verpanding van voorraad en inventaris zal weinig brengen denk ik.

De begeleidende firma 'Stapelfinancieringen'' zal hier wel weinig fans hebben denk ik :6
idem, net fietsenmaker gedaan, de meubelmaker laat ik passeren, idem als de 24horeca. Technocon doe ik van het weekend nog ff bekijken.
pi_167928435
Met dank aan mu's mailing, hij doet het goed!

FNC:
Drankhandel Sluit aan bij Keten
¤ 35.000 3 jaar 10.88 % C Risicoklasse
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/13215

Positief is dat het de afgelopen jaren beter is gaan draaien, maar nog wel een negatief eigen vermogen.
Daarbij een rare sprong in het eigen vermogen van 2014 naar 2015.
In 2016 zie je nog wel een financiele kosten, wat duidt op leningen/krediet en/of lease.
Nee, deze laat ik gaan.

[ Bericht 16% gewijzigd door marathon2000 op 06-01-2017 17:12:29 ]
  vrijdag 6 januari 2017 @ 17:15:01 #121
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_167928671
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:21 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik doe het niet, zit ook al in de fietsenmaker vandaag.

Hij staat nog aan het begin, heeft alleen nog maar aan naasten (familie, vrienden) verkocht. En de Fiscus heeft bodemrecht dus die verpanding van voorraad en inventaris zal weinig brengen denk ik.

De begeleidende firma 'Stapelfinancieringen'' zal hier wel weinig fans hebben denk ik :6
Ik trek mij ook terug uit de houtbewerker. Nog nooit gedaan en GvE zal er niet zo blij mee zijn, maar so be it. Op de 100 projecten kun je je een keer vergissen.
pi_167928683
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 17:03 schreef marathon2000 het volgende:
Met dank aan mu's mailing, hij doet het goed!

FNC:
Drankhandel Sluit aan bij Keten
¤ 35.000 3 jaar 10.88 % C Risicoklasse
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/13215
Bedrijf was beroerd in 2014 maar is zich behoorlijk aan het oprichten. Behoorlijk toenemend eigen vermogen van 80k negatief naar 5 k negatief, behoorlijk stijgend bedrijfsresultaat, behoorlijk afnemende schulden. Wat vinden jullie?
  vrijdag 6 januari 2017 @ 17:34:56 #123
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_167928964
Wel irritant dat de uitbetalingen bij CCF naar die rekening bij CCF gaan en niet automatisch doorgeboekt worden naar je eigen rekening. Of is dit wel mogelijk?
pi_167928979
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 17:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik trek mij ook terug uit de houtbewerker. Nog nooit gedaan en GvE zal er niet zo blij mee zijn, maar so be it. Op de 100 projecten kun je je een keer vergissen.
Natuurlijk kan dat een keer gebeuren en zoals je al aangeeft, als dat één enkele keer voorkomt op de 100 projecten hebben ze daar geen enkel probleem mee. Overigens heb ik wel slechtere projecten voorbij zien komen hoor. Deze valt best mee.
pi_167929008
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 17:34 schreef leolinedance het volgende:
Wel irritant dat de uitbetalingen bij CCF naar die rekening bij CCF gaan en niet automatisch doorgeboekt worden naar je eigen rekening. Of is dit wel mogelijk?
Nee dat is niet mogelijk maar je kunt het ook laten staan voor een volgende investering. Als het er na drie maanden nog op staat krijg je het automatisch op je rekening bijgeschreven.
pi_167929050
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 17:37 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee dat is niet mogelijk maar je kunt het ook laten staan voor een volgende investering. Als het er na drie maanden nog op staat krijg je het automatisch op je rekening bijgeschreven.
Of je maakt iedere dag handmatig een overboeking naar je eigen bankrekening.
pi_167929067
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 17:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Bedrijf was beroerd in 2014 maar is zich behoorlijk aan het oprichten. Behoorlijk toenemend eigen vermogen van 80k negatief naar 5 k negatief, behoorlijk stijgend bedrijfsresultaat, behoorlijk afnemende schulden. Wat vinden jullie?
Ik vind het een groot hocus pocus hoe hij de afname van het negatief EV én de schuldafname heeft gefinancieerd.
pi_167929156
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 17:40 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Ik vind het een groot hocus pocus hoe hij de afname van het negatief EV én de schuldafname heeft gefinancieerd.
Schikking tegen finale kwijting met een paar crediteuren getroffen, omdat anders de stekker uit het bedrijf gegaan zou zijn?
pi_167929382
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 17:46 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Schikking tegen finale kwijting met een paar crediteuren getroffen, omdat anders de stekker uit het bedrijf gegaan zou zijn?
Dat zou kunnen, maar dat belooft dan niet veel goeds voor de toekomst als er af en toe gereset moet worden.
pi_167929774
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:55 schreef µ het volgende:
FNC staat weer aan.
Fijn! Dankjewel.

En Crowdiefunder bedankt voor het sponsoren van dit jaar. _O_

P.s. Fietscity zit op dit moment al 74% vol. Mijn tweede investering via Collin.

[ Bericht 7% gewijzigd door Groepfunder op 06-01-2017 18:36:52 ]
pi_167930237
Ik twijfel nog over fietscity. Met mezelf afgesproken te minderen :)
  vrijdag 6 januari 2017 @ 18:59:59 #132
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_167930550
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 17:37 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee dat is niet mogelijk maar je kunt het ook laten staan voor een volgende investering. Als het er na drie maanden nog op staat krijg je het automatisch op je rekening bijgeschreven.
Dus iedere 3 maanden vindt er automatisch een overboeking naar je bankrekening plaats. Ik ben ook aan het zoeken waar ik de tegenrekening in kan vullen, krijg het niet gevonden.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 19:02:06 #133
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_167930619
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 18:24 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Fijn! Dankjewel.

En Crowdiefunder bedankt voor het sponsoren van dit jaar. _O_

P.s. Fietscity zit op dit moment al 74% vol. Mijn tweede investering via Collin.
Hoe zit dat met Fietscity, via de link op de vorige pagina hier zie ik hem wel maar als ik gewoon naar de site van CCF ga niet?
pi_167930765
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:02 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoe zit dat met Fietscity, via de link op de vorige pagina hier zie ik hem wel maar als ik gewoon naar de site van CCF ga niet?
Hij is nog niet gepubliceerd voor het grote publiek.
pi_167930768
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad geen goed jaar achter de rug bij Meesman. Ondanks dat is het nog altijd een beter rendement dan wat ik voor mijn spaargeld heb gehad.

Waarom ik niet mijn leeuwendeel in aandelen via Meesman heb, is vanwege het hogere risico. Ik ben wel van plan om dit jaar een eenmalige grote aankoop aandelen wereldwijd via Meesman te doen.

Mijn vaste maandelijkse inleg voor obligaties heb ik een jaar geleden verlaagt, omdat ik toen echt in crowdfunding wou gaan investeren na een tijdlang daarin alleen wat testleningen uit had staan. Dat vaste bedrag voor obligaties ben ik ook niet van plan te gaan verlagen.
Algemene consensus is dat rendementen op obligaties de komende jaren zullen dalen of in ieder geval niet veel gaan opbrengen, als de rente stijgt is namelijk het gevolg dat obligaties dalen. Als de rente gelijk blijft, blijft het rendement laag. Enkel als de rente verder zal dalen, dan zullen de obligatiefondsen stijgen.
pi_167930898
Fietsen toch maar meegenomen, eerste dit jaar :)
  vrijdag 6 januari 2017 @ 19:13:33 #137
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_167930951
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:07 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Hij is nog niet gepubliceerd voor het grote publiek.
Zien wij alle CCF projecten eerder dan het grote publiek?
pi_167931395
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zien wij alle CCF projecten eerder dan het grote publiek?
we hebben hier wat speurneuzen zitten :7
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_167931458
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:16 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt djh77.
Had pitch vanmorgen gelezen, geen harde zekerden, maar wel goede cijfers en bestaand bedrijf.
Zie nu dat die al op 77% vol zit dus maar even ingelogd en Fietsenmaker ook genomen.
De 2e investering vandaag op Collin had Horeca online groothandel al eerder in de ochtend genomen vanwege zekerheden, wel met twijfel over haalbaarheid omzet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Appeltje58 op 08-01-2017 08:27:52 ]
pi_167931609
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zien wij alle CCF projecten eerder dan het grote publiek?
yes, dankzij o.a Mynheer007, en zijn Google trucs, voordeel, tijd voor rustig lezen van de pitch en discussie en argumenten op het forum. De goede projecten zoals bijv ook Ools engineering, kun je dan op intekenen, de vlgs jou mindere laat je passeren. De goede zijn dan aardig ingezet voor de uiteindelijke publicatie.

Betere beeldvorming van het project vanuit de diverse invalshoeken vd deelnemers op het forum.
Je hoeft het niet eens te zijn. Zo pak ik de 24Horeca niet mee en anderen wel. Komt tot betere beslissingen.

Overigens wij zijn natuurlijk wat anders dan het gewone grote publiek, wij zijn een speciaal 'genootschap'

De fietsman nog circa 14k te gaan. Die fietsman in Markelo valt van zijn fiets, als hij het hoort.

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 06-01-2017 20:07:13 ]
pi_167932241
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:12 schreef crowdiefunder het volgende:
Fietsen toch maar meegenomen, eerste dit jaar :)
Zojuist toch ook meegedaan
pi_167932690
hoeveel % van de fietswinkel zouden we via Fok! gefund hebben?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_167932789
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 20:07 schreef komrad het volgende:
hoeveel % van de fietswinkel zouden we via Fok! gefund hebben?
straks waren het geloof ik 62 investors, die hebben waarschijnlijk hier nagenoeg allemaal meegelezen. Prima de Lux volgens ons aller wijlen Barend Servet
  vrijdag 6 januari 2017 @ 20:09:51 #144
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_167932790
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 20:07 schreef komrad het volgende:
hoeveel % van de fietswinkel zouden we via Fok! gefund hebben?
78?
pi_167932850
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 20:09 schreef peterc het volgende:

[..]

straks waren het geloof ik 62 investors, die hebben waarschijnlijk hier nagenoeg allemaal meegelezen. Prima de Lux volgens ons aller wijlen Barend Servet
280 lurkers in dit topic :o
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_167933120
Zou toch mooi zijn als we hem al volkrijgen voordat ie online komt :)
pi_167933341
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 18:02 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar dat belooft dan niet veel goeds voor de toekomst als er af en toe gereset moet worden.
Slijterij aansluiting bij G&G op FNC
langlopende schulden van 36k > 0 = mut +36k
kortlopende schulden van 111k > 79k = mut +32k
verbetering neg EV met 75k
een tussentijdse clean-out, aansluiting bij G&G geeft wel een impuls, klein V&Dtje geweest
een kleine toelichting van FNC?
ik laat hem gaan
pi_167933845
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zien wij alle CCF projecten eerder dan het grote publiek?
Nee, niet allemaal maar het overgrote deel wel momenteel. Af en toe slipt er nog wel eens een tussendoor. De Collin projecten komen om 11 uur online dus ik probeer die tijd altijd wel even te kijken.
pi_167935352
Bij de fietsstad zie ik dat bij de rentabiliteit in de pitch gesproken wordt van een 'ruim voldoende' terwijl die bij de samenvatting 'goed' is. Ik denk dat ze de 'ruim voldoende' moeten aanpassen. Of had iemand dat hier al gemeld?

Nog 'slechts' 10K te gaan :)
pi_167940396
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:29 schreef komrad het volgende:

[..]

we hebben hier wat speurneuzen zitten :7
En/of veel (ex)ondernemers, financials, en ervaren beleggers volgens mij ;)
Pecunia non olet
pi_167940458
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 20:26 schreef peterc het volgende:

[..]

Slijterij aansluiting bij G&G op FNC
langlopende schulden van 36k > 0 = mut +36k
kortlopende schulden van 111k > 79k = mut +32k
verbetering neg EV met 75k
een tussentijdse clean-out, aansluiting bij G&G geeft wel een impuls, klein V&Dtje geweest
een kleine toelichting van FNC?
ik laat hem gaan
Verbetering Eigen Vermogen inderdaad 75K, terwijl de winst slechts 27K bedroeg. Bij een normaal privé 'salaris' van zeg 24K (één gezin?) zie ik dan vervolgens een onverklaarde kapitaalinjectie van minimaal 72K.

Bij een crediteurenaccoord had de kwijtscheldingswinst in de jaarwinst moeten worden opgenomen, dus dat is denk ik niet het geval.

Misschien heeft hij een erfenis gehad of de postcodeloterij gewonnen, zijn vrouw verkocht of een 2e hypotheek opgenomen op zijn huisje. Of een achtergestelde lening familie als eigen vermogen omgeboekt. En anders weet ik het ook niet..... ;)
Hoe dan ook heeft het niets met de normale bedrijfsvoering te maken (!)

Op zich vind ik zo'n ombouw van de winkel wel investeringswaardig want leidt tot hogere omzet en winst. Heb me echter voorgenomen om dit jaar toch nóg meer op zeker te gaan dus sla hem over.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 07-01-2017 00:19:27 ]
Pecunia non olet
  zaterdag 7 januari 2017 @ 00:32:31 #152
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_167940804
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 20:39 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee, niet allemaal maar het overgrote deel wel momenteel. Af en toe slipt er nog wel eens een tussendoor. De Collin projecten komen om 11 uur online dus ik probeer die tijd altijd wel even te kijken.
Dank je, leuke en nuttige info!
  zaterdag 7 januari 2017 @ 00:35:04 #153
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_167940844
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 20:39 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee, niet allemaal maar het overgrote deel wel momenteel. Af en toe slipt er nog wel eens een tussendoor. De Collin projecten komen om 11 uur online dus ik probeer die tijd altijd wel even te kijken.
En hoe kom je er dan aan, of is dat info die je niet mag delen?
  zaterdag 7 januari 2017 @ 00:35:40 #154
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_167940864
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 00:06 schreef obligataire het volgende:

[..]

En/of veel (ex)ondernemers, financials, en ervaren beleggers volgens mij ;)
Zo te horen wel. En dat vind ik super interessant! Ik was een jaar of 2 geleden vrij actief in dit topic en daarna even weggezakt i.v.m. aankoop en verbouwing woning en de komst van een baby. Merk dat er sinds die tijd een hele slag heeft plaatsgevonden!
pi_167942655
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 00:35 schreef Coelho het volgende:

[..]

En hoe kom je er dan aan, of is dat info die je niet mag delen?
Dat zou je aan onze twee echte speurneuzen moeten vragen. Ik heb, meer bij toeval, via Google een keer een nieuw project gevonden wat nog niet gepubliceerd was. Onze twee speurneuzen vinden ze regelmatig.
pi_167943864
Ik heb fietscity ook meegepakt om een signaal af te geven aan ccf. We moeten nu nog 8k. Ik zou hier een oproep willen doen om me te helpen hem vol te gooien voordat hij online komt. Daarmee geven we een duidelijk signaal naar ccf af dat het fokforum eigenlijk al een belangengroep is met impact en dat onze voormannen serieuse gesprekspartners zijn. Wie helpt even.........
pi_167944001
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 09:16 schreef snoopy40 het volgende:
Ik heb fietscity ook meegepakt om een signaal af te geven aan ccf. We moeten nu nog 8k. Ik zou hier een oproep willen doen om me te helpen hem vol te gooien voordat hij online komt. Daarmee geven we een duidelijk signaal naar ccf af dat het fokforum eigenlijk al een belangengroep is met impact en dat onze voormannen serieuse gesprekspartners zijn. Wie helpt even.........
Ik wil liever niet dat ccf er op gewezen wordt dat de projecten al openbaar zijn voordat ccf ze open zet voor het publiek. Dan zouden ze zomaar maatregelen kunnen nemen waardoor dit niet meer mogelijk is.
pi_167944127
Ik blijf het eerlijk gezegd een beetje een risico vinden om te investeren in een project dat nog niet officieel is gepubliceerd. Je tekent in op basis van een beschrijving waarvan je niet weet of die definitief is, of wellicht nog gewijzigd wordt. Of checken jullie na de officiele publicatie of de beide versies 1-op-1 hetzelfde zijn?
pi_167944355
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 09:32 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik wil liever niet dat ccf er op gewezen wordt dat de projecten al openbaar zijn voordat ccf ze open zet voor het publiek. Dan zouden ze zomaar maatregelen kunnen nemen waardoor dit niet meer mogelijk is.
ccf leest hier echt wel mee... en vol=vol :)
pi_167945131
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 09:46 schreef OpDieFiets het volgende:
Ik blijf het eerlijk gezegd een beetje een risico vinden om te investeren in een project dat nog niet officieel is gepubliceerd. Je tekent in op basis van een beschrijving waarvan je niet weet of die definitief is, of wellicht nog gewijzigd wordt. Of checken jullie na de officiele publicatie of de beide versies 1-op-1 hetzelfde zijn?
Wees gerust. Als CCF de projecten voor inner-crowd vrijgeeft verandert er echt niets meer. Alles dat, wel of niet direct, zichtbaar is op de site ligt vast.
pi_167946010
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 11:13 schreef looper het volgende:

[..]

Wees gerust. Als CCF de projecten voor inner-crowd vrijgeeft verandert er echt niets meer. Alles dat, wel of niet direct, zichtbaar is op de site ligt vast.
Exact! Zo gauw de investeringsbutton werkt is de pitch vrijgegeven voor de inner crowd. Door het speurwerk van het FOK speur team wordt de inner crowd alleen wat groter. Iedereen blij. :)
pi_167946148
Ik heb ergens iets gelezen dat.... (op verzoek verwijderd)

[ Bericht 72% gewijzigd door namliam op 07-01-2017 15:46:33 ]
pi_167946312
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:04 schreef namliam het volgende:
Ik heb ergens iets gelezen.................................................
@namliam misschien is het beter niet precies te melden hoe het werkt. Wij vinden het wel prettig als het vinden voor publicatie blijft werken en ik vermoed dat het beter is hoe onze speurneuzen werken niet te vaak aan de grote klok te hangen.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 12:22:56 #164
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167946533
Hadden we deze op ccf al??
Tot nooit .......
pi_167946556
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:22 schreef Speekselklier het volgende:
hadden we deze op ccf al??
Geen idee, maar die is al volledig volgeschreven.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 12:34:54 #166
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167946848
Dat klopt, maar volgens mij zijn we ons nu zo aan het verdiepen in de verborgen projecten dat we de projecten die op de website staan gewoon vergeten. Daarom vroeg ik me af of hij uberhaupt te sprake was geweest.
Tot nooit .......
pi_167946992
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:34 schreef Speekselklier het volgende:
Dat klopt, maar volgens mij zijn we ons nu zo aan het verdiepen in de verborgen projecten dat we de projecten die op de website staan gewoon vergeten. Daarom vroeg ik me af of hij uberhaupt te sprake was geweest.
Ja, deze is hier vooraf besproken. De meeste waren negatief.
pi_167949438
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 11:13 schreef looper het volgende:

[..]

Wees gerust. Als CCF de projecten voor inner-crowd vrijgeeft verandert er echt niets meer. Alles dat, wel of niet direct, zichtbaar is op de site ligt vast.
Ok!
pi_167949599
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 21:16 schreef mike79_n het volgende:
Bij de fietsstad zie ik dat bij de rentabiliteit in de pitch gesproken wordt van een 'ruim voldoende' terwijl die bij de samenvatting 'goed' is. Ik denk dat ze de 'ruim voldoende' moeten aanpassen. Of had iemand dat hier al gemeld?
Nee, ik had het zelf ook gezien maar pas kort voor jouw post. Het had voor mijn beslissing om mee te doen niet uitgemaakt omdat het verhaal op zich goed is. Als hij 60K betaalt voor 30% van de aandelen zeggen ze eigenlijk dat de onderneming in zijn geheel 200K waard is. Dus het totaal van de winsten boven een normale arbeidsbeloning die hij er uit haalt. Daarvan kan hij (met 80% winstaandeel) de aflossingen redelijk makkelijk betalen lijkt me.
Pecunia non olet
pi_167950217
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 17:56 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Bedankt voor de reacties hier op het forum. Voor mij blijft het echter onduidelijk wie er achter dit concept zitten; ik leg niet zomaar ¤2500,- in op basis van een site (vol met spelfouten) waarop alleen de voorletter, achternaam en een @burgerdock.nl-emailadres staat als informatie over de oprichters.

Het zou al helpen als er van iedereen een foto stond en een klein verhaaltje over hun meerwaarde voor Burgerdock. Daarnaast ben ik best bereid wat geld toe te zeggen, want ik vind het wel een leuk idee om op deze manier aan startkapitaal te komen, maar dan moet het minimum te investeren bedrag wel fors omlaag. Er is nu nog zo'n 65k nodig, knip dat op in delen van ¤250,- en ik denk dat je alleen al via het sociale netwerk van het hele team al genoeg geld kunt inzamelen.
Nou Mynheer007, ze hebben je voorstel 1 op 1 overgenomen. Je kan nu een optie bestellen voor ¤250 euro. Je krijgt daarvoor 0,2% van de omzet van de winst over alle producten.

Ze zitten/komen enigszins bij ons in de buurt, dus ik kijk met een schuin oog mee wat hier de opinie is over Burgerdock.

[ Bericht 1% gewijzigd door Scooper op 07-01-2017 14:37:59 ]
pi_167952176
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 14:30 schreef Scooper het volgende:

[..]

Nou Mynheer007, ze hebben je voorstel 1 op 1 overgenomen. Je kan nu een optie bestellen voor ¤250 euro. Je krijgt daarvoor 0,2% van de omzet van de winst over alle producten.

Ze zitten/komen enigszins bij ons in de buurt, dus ik kijk met een schuin oog mee wat hier de opinie is over Burgerdock.
Ik vind de site best wel grappig en ik kan me voorstellen dat er wel mensen zijn die een gokje willen wagen. Die 0,2% levenslang lijkt aantrekkelijk maar het is natuurlijk ook heel goed mogelijk dat de zaken wat minder gaan en dat het jaren duurt voordat er enige winst geboekt wordt. Of dat er spoedig nieuwe kapitaalbehoefte ontstaat (met een nieuwe aandelen uitgifte?) waardoor de winst per participatie zal verwateren. Of dat door verliezen het eigen vermogen verdampt. Tot slot is het voor een onderneming in de opstart- en groeifase helemaal niet aantrekkelijk om alle winst uit te keren want groei brengt juist extra kapitaalbehoefte mee. Eigenlijk moet men dan (extra)geld lenen om aan de dividendverplichting te kunnen voldoen. Dit is allesbehalve een cashcow; zoals bijv. Shell en zelfs die keert lang niet al haar winst uit.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 07-01-2017 15:50:56 ]
Pecunia non olet
  zaterdag 7 januari 2017 @ 15:51:10 #172
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167952310
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 14:30 schreef Scooper het volgende:
Je krijgt daarvoor 0,2% van de omzet van de winst over alle producten.
Leuk... 125k investeren dan werken ze daar voor de rest van hun leven voor niets.
Tot nooit .......
pi_167955154
@NRDZ Project GvE8937 (de varkens en biggen houderij) kan wat mij betreft van de lijst met probleem projecten af. Deze mensen hebben de rente over de 5 maanden achterstand voldaan alsmede inmiddels weer een volledige termijn. De looptijd van het project is hiermee 5 maanden langen geworden. Een prima oplossing wat mij betreft ^O^ . Hopelijk kunnen ze verder op schema blijven.
pi_167956877
de fietsstad man uit Markelo, 81 investors, nog maar 4k to go for a full.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 23:41:29 #175
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_167965681
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 18:44 schreef peterc het volgende:
de fietsstad man uit Markelo, 81 investors, nog maar 4k to go for a full.
Nog 2k
pi_167972529
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 23:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nog 2k
Wie doet de laatste 1.000?
pi_167972854
Heeft iemand nog 500 euro waar zijn vrouw niets van weet? :)
Pecunia non olet
pi_167972979
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 11:42 schreef obligataire het volgende:
Heeft iemand nog 500 euro waar zijn vrouw niets van weet? :)
Zeker, maar die gaan in een ander project als er nog wat voorbij komt :)
pi_167972988
Zou Collin wel de publicatiekosten in rekening brengen als de pitch niet openbaar gepubliceerd wordt?
pi_167973043
Apart, gisteravond nog 2k. Vanmorgen 2 mensen 1000 ingelegd zie ik op de site en nu nog 500 over. Blijkbaar iemand teruggetrokken.
pi_167973103
Of iemand heeft opgehoogd.
Pecunia non olet
pi_167973384
Hij is vol om 12.13 uur
pi_167973461
"Deze leningaanvraag is op 8-01-2017 in 1 uur volgeschreven door 87 investeerders". Het duurde wel iets langer dan 1 uur :)
pi_167974031
Burgerdock is wel een beetje onduidelijk.

Ze praten over:
Aandelen / opties. (gaat neem ik aan om een aandeel in de bv).
Franchisenemer, franchisegever en conceptstore.

Het is mij onduidelijk waar je nou precies in een aandeel in neemt.

quote:
Financiëring:
Eigen vermogen: ¤35.000,-
Particuliere deelnemers: ¤125.000,-
Zakelijke partners: ¤35.000,-
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  zondag 8 januari 2017 @ 17:20:52 #185
463951 Burgerdock
www.burgerdock.nl
pi_167980854
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 12:42 schreef ITrade het volgende:
Burgerdock is wel een beetje onduidelijk.

Ze praten over:
Aandelen / opties. (gaat neem ik aan om een aandeel in de bv).
Franchisenemer, franchisegever en conceptstore.

Het is mij onduidelijk waar je nou precies in een aandeel in neemt.

[..]

De eerste vestiging zal bestaan uit 500 aandelen met een waarde van 250 euro per aandeel. Eén aandeel is 0,2% van het totaal aantal aandelen. Als eigenaar van de 1e vestiging wordt je franchisehouder van Burgerdock. Wij worden franchisegever. Burgerdock wordt dus geen eigenaar van de vestiging. Wij gaan meewerken om het concept/pilotstore tot een succes te maken. Als het succesvol wordt gaan wij na het 1e jaar meerdere vestigingen openen en een franchise fee innen (waarschijnlijk 6,5%).

Als het aantal opties niet zijn volgeschreven nemen wij de rest wel als opties. Dan worden we wel mede-eigenaar om zo toch te kunnen starten.

De totale investering voor de pilotstore is 125.000 euro. De eigen vermogen en van de zakelijke partners wordt in het concept geïnvesteerd. Bijvoorbeeld begeleiding, promotie, etc.
pi_167981607
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 17:20 schreef Burgerdock het volgende:

[..]

De eerste vestiging zal bestaan uit 500 aandelen met een waarde van 250 euro per aandeel. Eén aandeel is 0,2% van het totaal aantal aandelen. Als eigenaar van de 1e vestiging wordt je franchisehouder van Burgerdock. Wij worden franchisegever. Burgerdock wordt dus geen eigenaar van de vestiging. Wij gaan meewerken om het concept/pilotstore tot een succes te maken. Als het succesvol wordt gaan wij na het 1e jaar meerdere vestigingen openen en een franchise fee innen (waarschijnlijk 6,5%).

Als het aantal opties niet zijn volgeschreven nemen wij de rest wel als opties. Dan worden we wel mede-eigenaar om zo toch te kunnen starten.

De totale investering voor de pilotstore is 125.000 euro. De eigen vermogen en van de zakelijke partners wordt in het concept geïnvesteerd. Bijvoorbeeld begeleiding, promotie, etc.
Ik begrijp dat je bijvoorbeeld voor 1250 euro 1% van de aandelen kunt verkrijgen.
Ga je dan een normale aandeelhouder worden met alle rechten en plichten? Wat kan je mij vertellen over de plichten en risico’s die hieraan verbonden zijn? Wat als de vestiging onverhoopt met een flinke schuld op de fles gaat terwijl belastingen nog niet (volledig) voldaan zijn en er, door welke reden dan ook, mismanagement heeft plaatsgevonden. Wat zijn de risico’s voor de eigenaren/aandeelhouders. Kunnen deze ook hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld of is hier een constructie voor gemaakt om dit uit te sluiten?
  zondag 8 januari 2017 @ 18:13:29 #187
463951 Burgerdock
www.burgerdock.nl
pi_167981972
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2017 17:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je bijvoorbeeld voor 1250 euro 1% van de aandelen kunt verkrijgen.
Ga je dan een normale aandeelhouder worden met alle rechten en plichten? Wat kan je mij vertellen over de plichten en risico’s die hieraan verbonden zijn? Wat als de vestiging onverhoopt met een flinke schuld op de fles gaat terwijl belastingen nog niet (volledig) voldaan zijn en er, door welke reden dan ook, mismanagement heeft plaatsgevonden. Wat zijn de risico’s voor de eigenaren/aandeelhouders. Kunnen deze ook hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld of is hier een constructie voor gemaakt om dit uit te sluiten?
De aandeelhouder zal privé niet aansprakelijk zijn omdat de pilotstore een BV wordt. Zoals je vermeld kan het bestuur aansprakelijk worden gesteld bij wanbestuur. De aandeelhouders mogen trouwens zelf beslissen wie de bestuurder wordt. Daarnaast zal alles transparant zijn. De deelnemers krijgen maandelijks een rapport van de accountant, kunnen dagelijks de inkomen en uitgaven volgen en bij vergaderingen het bestuur ontslaan. Wij gaan wel meewerken om het concept tot een succes maken.

We praten met de notaris en accountant welke constructie het beste is voor de deelnemer. We willen dat iedereen tevreden is.
pi_167985859
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 18:13 schreef Burgerdock het volgende:

[..]

De aandeelhouder zal privé niet aansprakelijk zijn omdat de pilotstore een BV wordt. Zoals je vermeld kan het bestuur aansprakelijk worden gesteld bij wanbestuur. De aandeelhouders mogen trouwens zelf beslissen wie de bestuurder wordt. Daarnaast zal alles transparant zijn. De deelnemers krijgen maandelijks een rapport van de accountant, kunnen dagelijks de inkomen en uitgaven volgen en bij vergaderingen het bestuur ontslaan. Wij gaan wel meewerken om het concept tot een succes maken.

We praten met de notaris en accountant welke constructie het beste is voor de deelnemer. We willen dat iedereen tevreden is.
Jullie spreken over een (fictieve) netto winst v 240 000eu per jaar en 20 000 per maand.

Hebben jullie naast dit bedrag als voorbeeld ook marktonderzoek en een uitwerking gemaakt? Wat zijn jullie verwachtingen hierin?
pi_167999099
Mu, top jouw mailer, nogmaals bedankt voor het toevoegen van FNC:

Voorraad Koeltechnische Apparatuur
¤ 15.000 3 jaar 16.68 % E Risicoklasse
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Niet eens zulke slechte cijfers, stijgende lijn in 2016.
Ondernemer met ervaring, maar amper nog vermogen opgebouwd in het bedrijf de afgelopen 10jaar.
Liquiditeit is de bottleneck, dat gaat in de voorraad (en prive opnamen) zitten.
Een E, niet mijn favoriete risicoklasse, deze zou ik bijna aandurven.
Heeft iemand uitgesproken voors of tegens?
pi_167999143
Collin's 24Horeca zat overigens in 3 minuten vol.
pi_167999246
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:03 schreef marathon2000 het volgende:
Mu, top jouw mailer, nogmaals bedankt voor het toevoegen van FNC:

Voorraad Koeltechnische Apparatuur
¤ 15.000 3 jaar 16.68 % E Risicoklasse
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Niet eens zulke slechte cijfers, stijgende lijn in 2016.
Ondernemer met ervaring, maar amper nog vermogen opgebouwd in het bedrijf de afgelopen 10jaar.
Liquiditeit is de bottleneck, dat gaat in de voorraad (en prive opnamen) zitten.
Een E, niet mijn favoriete risicoklasse, deze zou ik bijna aandurven.
Heeft iemand uitgesproken voors of tegens?
Ik heb deze meegenomen, door de relatief lage schulden, deze lening is ook niet zo groot. Dus mocht het misgaan zie ik dit uit prive wel terugkomen. Ex-ondernemers uit zulke beroepen komen wel weer aan een redelijk betaalde baan is mijn inschatting. Wat mij betreft een goede verhouding van rente en risico.
pi_167999344
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:03 schreef marathon2000 het volgende:
Mu, top jouw mailer, nogmaals bedankt voor het toevoegen van FNC:
U is welkom!
జ్ఞ‌ా
pi_167999514
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:03 schreef marathon2000 het volgende:
Mu, top jouw mailer, nogmaals bedankt voor het toevoegen van FNC:

Voorraad Koeltechnische Apparatuur
¤ 15.000 3 jaar 16.68 % E Risicoklasse
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Niet eens zulke slechte cijfers, stijgende lijn in 2016.
Ondernemer met ervaring, maar amper nog vermogen opgebouwd in het bedrijf de afgelopen 10jaar.
Liquiditeit is de bottleneck, dat gaat in de voorraad (en prive opnamen) zitten.
Een E, niet mijn favoriete risicoklasse, deze zou ik bijna aandurven.
Heeft iemand uitgesproken voors of tegens?
Als hij wat minder privé onttrekkingen zou doen dan kan hij de voorraad zelf ook wel financieren. Waarom een E met zo'n goed resultaat? Blijkbaar weet FNC iets wat uit de cijfers niet af te lezen is. Voordeel idd is dat het leningbedrag relatief laag is. Ik ga er nog even over nadenken.
pi_167999565
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:12 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik heb deze meegenomen, door de relatief lage schulden, deze lening is ook niet zo groot. Dus mocht het misgaan zie ik dit uit prive wel terugkomen. Ex-ondernemers uit zulke beroepen komen wel weer aan een redelijk betaalde baan is mijn inschatting. Wat mij betreft een goede verhouding van rente en risico.
Ik neem hem niet mee. Deze meneer geeft uit wat er binnenkomt (en meer) waardoor hij in de afgelopen 10 jaar geen kans heeft gezien een substantieel EV op te bouwen waardoor een 15K toch vrij eenvoudig op te hoesten zou moeten zijn. Een goede ondernemer reserveert voor slechtere tijden. Nu is hij 5K extra kwijt om 15K te lenen. Dat belooft al niet veel goeds voor een toekomstige toename van het EV. Mij veel te risicovol dit project maar desalniettemin veel succes.
  maandag 9 januari 2017 @ 11:30:17 #195
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_167999573
Is het normaal dat FNC verder zo weinig info geeft? Geen pitch, geen achtergrond en dat gecombineerd met ontzettend hoge percentages. Zijn zij het putje van de crowdfundingplatforms waar alleen de hoog risico projecten terecht komen of hanteren ze een ander business model?
pi_167999665
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:30 schreef Coelho het volgende:
Is het normaal dat FNC verder zo weinig info geeft? Geen pitch, geen achtergrond en dat gecombineerd met ontzettend hoge percentages. Zijn zij het putje van de crowdfundingplatforms waar alleen de hoog risico projecten terecht komen of hanteren ze een ander business model?
Zij zijn zeker niet het het crowdfundingsplatform waar de slechtste leningen terechtkomen. Volgens mij hebben ze betere default en achterstand cijfers dan de meeste platforms.

Ze geven niet de meeste info, maar ook zeker niet de minste. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar Lendico. Ik ben best tevreden met FNC, alhoewel meer info altijd beter is voor de investeerder.

Ik denk trouwens ook nog even na deze lening. Heeft iemand al meer info over de eigenaar Erwin Brochard?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_167999753
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 9 januari 2017 @ 11:48:21 #198
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167999884
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:41 schreef BillieCF het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi toch, daar worden grote bedragen mee gewonnen hoor ik altijd van de winnaars.
Tot nooit .......
pi_167999965
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:48 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Mooi toch, daar worden grote bedragen mee gewonnen hoor ik altijd van de winnaars.
Tegenover die ene winnaar staan altijd meerdere verliezers, maar die hoor je nooit!
pi_168000135
Missen we nog een platform?
జ్ఞ‌ా
pi_168000174
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2017 12:03 schreef µ het volgende:
Missen we nog een platform?
Misschien Lendahand als er meer liefhebbers voor zijn?
pi_168000181
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zij zijn zeker niet het het crowdfundingsplatform waar de slechtste leningen terechtkomen. Volgens mij hebben ze betere default en achterstand cijfers dan de meeste platforms.

Ze geven niet de meeste info, maar ook zeker niet de minste. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar Lendico. Ik ben best tevreden met FNC, alhoewel meer info altijd beter is voor de investeerder.

Ik denk trouwens ook nog even na deze lening. Heeft iemand al meer info over de eigenaar Erwin Brochard?
Ik vind EBRO koeltechniek op twee locaties waarvan een (het mooiste rijksstraatweg 4) te koop staat. (Beide woonhuizen.)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien inderdaad prive schulden naast bedrijfs schulden of een scheiding?
Voor mij te veel onduidelijk om te investeren ondanks de hoge rente.

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 09-01-2017 12:15:16 ]
pi_168000301
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 12:05 schreef marathon2000 het volgende:

[..]

Misschien Lendahand als er meer liefhebbers voor zijn?
Ja, dat lijkt mij ook best een aardige, omdat ze zelf niet altijd snel melden....
pi_168000355
Mijn twijfel is over. Als ik het risico loop om een pokerspeler te backen, dan wil wel meer dan wat rente en zou ik voor een succesvolle speler kiezen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_168001763
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2017 12:03 schreef µ het volgende:
Missen we nog een platform?
Ja, eventueel Lendahand en wat mij betreft Samen in Geld.
pi_168002453
Net een (keurig) mailtje gekregen van Collin over wat hier al geconstateerd was.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad geen rede om me terug te trekken.
pi_168002463
Nieuwe op CCF. Er kan nog niet worden ingeschreven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168002690
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:41 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF. Er kan nog niet worden ingeschreven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verhuurder 400k lening
Rabo100K lening
Collin 250K lening
Italiaan 150k risico dragend

Pff.......... Dat is wel veel geld voor een startend bedrijf dat nog geen euro verdiend heeft ondanks de ervaring van de eigenaar.
Daar moet ik nog maar eens goed over nadenken. Ben benieuwd hoe zeker de materiele borgstelling is. Is deze materiële borg ook al bij andere als borg afgegeven?
pi_168002751
Lendahand moet te doen zijn. Wie willen? Kan ik die binnenkort knutselen :s).
జ్ఞ‌ా
pi_168002817
Dat de meneer van FNC project
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
graag pokert, vind ik tot daar aan toe.
Wel rijst de vraag of FNC toeziet op gebruik van de investering zoals voorgesteld.
toch maar even een mailtje gestuurd.....
pi_168002825
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:54 schreef µ het volgende:
Lendahand moet te doen zijn. Wie willen? Kan ik die binnenkort knutselen :s).
Het zou fijn zijn als je in de mail over nieuwe lendahand projecten het land, de looptijd en het rente percentage zou kunnen vermelden.
Mijn ervaring is dat lendahand heel veel kleine projectjes heeft en dan kan je op basis van die 3 parameters inschatten of je moet gaan kijken of niet of de mail gewoon kan langs laten gaan.
pi_168003062
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Verhuurder 400k lening
Rabo100K lening
Collin 250K lening
Italiaan 150k risico dragend

Pff.......... Dat is wel veel geld voor een startend bedrijf dat nog geen euro verdiend heeft ondanks de ervaring van de eigenaar.
Daar moet ik nog maar eens goed over nadenken. Ben benieuwd hoe zeker de materiele borgstelling is. Is deze materiële borg ook al bij andere als borg afgegeven?
Mee eens.
Dan is het ook nog eens voor een selectieve doelgroep. Ook de verwachting mbt de omzet is best fors, 1e jaar 1,9 miljoen en het 2e jaar 2,4 miljoen. Daar nog bij in mijn achterhoofd dat de omzet vooral horeca omzet is tegen een rente vergoeding van maar 7,5% doet mij besluiten om hem lekker aan mij voorbij te laten gaan.
pi_168003182
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:54 schreef µ het volgende:
Lendahand moet te doen zijn. Wie willen? Kan ik die binnenkort knutselen :s).
Graag!
pi_168003314
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:41 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF. Er kan nog niet worden ingeschreven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor het posten. Ik laat hem echter wel aan mij voorbij gaan om de hierboven genoemde redenen.
  maandag 9 januari 2017 @ 15:04:43 #215
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_168003919
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Het zou fijn zijn als je in de mail over nieuwe lendahand projecten het land, de looptijd en het rente percentage zou kunnen vermelden.
Mijn ervaring is dat lendahand heel veel kleine projectjes heeft en dan kan je op basis van die 3 parameters inschatten of je moet gaan kijken of niet of de mail gewoon kan langs laten gaan.
Een vierde criterium is ook wel handig: in Kenia en Cabodja doet LAH zaken met twee lokale partners.
pi_168003968
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 15:04 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Een vierde criterium is ook wel handig: in Kenia en Cabodja doet LAH zaken met twee lokale partners.
Op de Filipijnen ook.
  maandag 9 januari 2017 @ 15:09:54 #217
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_168004038
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 15:07 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Op de Filipijnen ook.
Volgens mij alleen maar NPFC. Hier een overzicht van de partners.
Edit: je hebt toch gelijk. Filipijnen ook met WEnergy.

[ Bericht 4% gewijzigd door crowd-fundi op 09-01-2017 15:15:02 ]
  maandag 9 januari 2017 @ 15:11:16 #218
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168004076
Ik ben mijn jaaroverzichten aan het bekijken en bij KoM zit er een verschil met mijn berekening en zelfs met de bij KoM te downloaden transactieoverzicht. Vanavond even napluizen wat er afwijkt, mogelijk niet afgeschreven defaults?
Tot nooit .......
pi_168004206
Straks komt GVE met een autoboer met 1e recht hypotheek op een bedrijfspand:
http://www.autoserviceozkar.nl/
95.000-6.5%-120mnd-classificatie 3
ben benieuwd

Geldvoorelkaar ?@geldvoorelkaar 2m2 minutes ago
¤ 95.000 gezocht voor aankoop van een bedrijfspand! Class 3 | 6,5% | 120 maanden | eerste hypotheek op bedrijfspand |http://ow.ly/LHqX307OVsH
pi_168004500
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 15:15 schreef marathon2000 het volgende:
Straks komt GVE met een autoboer met 1e recht hypotheek op een bedrijfspand:
http://www.autoserviceozkar.nl/
95.000-6.5%-120mnd-classificatie 3
ben benieuwd

Geldvoorelkaar ?@geldvoorelkaar 2m2 minutes ago
¤ 95.000 gezocht voor aankoop van een bedrijfspand! Class 3 | 6,5% | 120 maanden | eerste hypotheek op bedrijfspand |http://ow.ly/LHqX307OVsH
ik heb hem meegenomen. Een autoboer die al best lang bestaat en nu het huurpand kan kopen. vast lasten zullen dalen, dus dat zie ik wel positief. En daarbij hypothecaire zekerheid. Dat is sowieso een extra plus
pi_168004505
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 15:15 schreef marathon2000 het volgende:
Straks komt GVE met een autoboer met 1e recht hypotheek op een bedrijfspand:
http://www.autoserviceozkar.nl/
95.000-6.5%-120mnd-classificatie 3
ben benieuwd

Geldvoorelkaar ?@geldvoorelkaar 2m2 minutes ago
¤ 95.000 gezocht voor aankoop van een bedrijfspand! Class 3 | 6,5% | 120 maanden | eerste hypotheek op bedrijfspand |http://ow.ly/LHqX307OVsH
Negatief eigenvermogen, geen dekkende hypotheek op een lastig te verkopen object en een looptijd van 120 maanden. Ik sla toch echt over
pi_168004533
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 15:26 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Negatief eigenvermogen, geen dekkende hypotheek op een lastig te verkopen object en een looptijd van 120 maanden. Ik sla toch echt over
Hoezo geen dekkende hypotheek?
pi_168004659
In 2017 wil ik voor meer zekerheden gaan, dus 1e hypotheek heeft me over de streep getrokken.
Daarbij geen hockeystick prognoses, hij komt over als een hardwerkende mkb-er.
Ingestapt voor een klein bedrag.
pi_168004700
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Verhuurder 400k lening
Rabo100K lening
Collin 250K lening
Italiaan 150k risico dragend

Pff.......... Dat is wel veel geld voor een startend bedrijf dat nog geen euro verdiend heeft ondanks de ervaring van de eigenaar.
Daar moet ik nog maar eens goed over nadenken. Ben benieuwd hoe zeker de materiele borgstelling is. Is deze materiële borg ook al bij andere als borg afgegeven?
Er is ook een samenhang met een ander Collin project waaraan ik meedoe:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lijkt er op, dat de borgstelling van VVV preferent is aan de 2e borgstelling van RM, maar dit wordt wel erg merkwaardig verwoord in de pitch.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie dit snapt mag het zeggen.

Overigens waren de tussentijdse resultaten van VVV niet goed en wordt er door de borgstellers gesuppleerd.
Pecunia non olet
pi_168004730
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 15:32 schreef marathon2000 het volgende:
In 2017 wil ik voor meer zekerheden gaan, dus 1e hypotheek heeft me over de streep getrokken.
Daarbij geen hockeystick prognoses, hij komt over als een hardwerkende mkb-er.
Ingestapt voor een klein bedrag.
Ik twijfel nog heel even over de looptijd. Voor de rest ben ik het helemaal met je eens.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_168004843
Ik zag trouwens dat je op de site van KoM onder "mijn gegevens" en dan "mail instellingen" nu ook updates van projecten waarin je geïnvesteerd hebt per mail kunt ontvangen. Wel even een vinkje zetten.
pi_168004870
quote:
99s.gif Op maandag 9 januari 2017 15:35 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ik twijfel nog heel even over de looptijd. Voor de rest ben ik het helemaal met je eens.
Looptijd van 10 jaar is mij veel te lang. Ben bang dat hij in die periode ook nog wel wat aan onderhoud zal moeten doen, waardoor zijn resultaten nog magerder worden.
pi_168004905
Annuïteit even berekend van de autoboer van GVE, die komt uit op 13.200 vs 15.000 huur.
Daarbij krijgt hij te maken met extra gemeentelijke lasten die voor rekening van de OG bezitter is, hij zal er dan niet heel veel op vooruitgaan. Ik ben iets minder positief.
  maandag 9 januari 2017 @ 15:43:53 #229
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_168004952
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 15:25 schreef najra1990 het volgende:

[..]

ik heb hem meegenomen. Een autoboer die al best lang bestaat en nu het huurpand kan kopen. vast lasten zullen dalen, dus dat zie ik wel positief. En daarbij hypothecaire zekerheid. Dat is sowieso een extra plus
Ik doe hem ook voor een kleine bedrag.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_168004979
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 15:40 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Looptijd van 10 jaar is mij veel te lang. Ben bang dat hij in die periode ook nog wel wat aan onderhoud zal moeten doen, waardoor zijn resultaten nog magerder worden.
Looptijd is inderdaad lang maar wel verstandig voor hem in zijn situatie. Qua huisvestingslasten kan hij het daardoor goed opbrengen. Groot onderhoud komt in de nieuwe situatie ook voor zijn rekening, nu alleen het kleine onderhoud. Gezien de eerste hypotheek doe ik mee.
Pecunia non olet
pi_168004995
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 14:27 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Bedankt voor het posten. Ik laat hem echter wel aan mij voorbij gaan om de hierboven genoemde redenen.
Deze gaat niet hard vol lopen denk ik. Ik vrees dat hij zelfs snel in het lijstje van NRDZ zal staan.
pi_168005074
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 15:41 schreef marathon2000 het volgende:
Annuïteit even berekend van de autoboer van GVE, die komt uit op 13.200 vs 15.000 huur.
Daarbij krijgt hij te maken met extra gemeentelijke lasten die voor rekening van de OG bezitter is, hij zal er dan niet heel veel op vooruitgaan. Ik ben iets minder positief.
Volgens GVE zelf (https://www.geldvoorelkaar.nl/geld-lenen/krediet-aanvragen.aspx) kom je op 12828 per jaar.

Met als verschil dat als hij de 10 jaar uitzingt dat ineens wegvalt (of over 6/7 jaar het restbedrag herfinanciert en met een lagere maandlast verder kan)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 9 januari 2017 @ 15:50:52 #233
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_168005108
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 15:39 schreef Horsemen het volgende:
Ik zag trouwens dat je op de site van KoM onder "mijn gegevens" en dan "mail instellingen" nu ook updates van projecten waarin je geïnvesteerd hebt per mail kunt ontvangen. Wel even een vinkje zetten.
Bedankt. Gelijk maar even gedaan. Vind ik toch wat handiger dan elke dag/week/maand kijken of er updates zijn.
pi_168005335
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 15:27 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Hoezo geen dekkende hypotheek?
Verkeerd gelezen. Ik doe ook mee voor een klein bedragje al is het met name voor de gunfactor.
pi_168005476
quote:
99s.gif Op maandag 9 januari 2017 15:35 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ik twijfel nog heel even over de looptijd. Voor de rest ben ik het helemaal met je eens.
looptijd 10 jr is mij te lang, laat hem passeren, 95k voor een bedrijvenunit is geen vreemde prijs, unit altijd is altijd wel te verkopen, maar kan lang duren, 13 in een dozijn.

Hardwerkende mkb er, met een eigen klantenkring , beetje apk, beetje onderhoud, beetje handel, beetje zus en beetje zo, beetje op deze manier beetje op een andere manier, deze meneer houdt het wel vol, keurig. En over 10jr heeft hij keurig 100k onroerend goed.

maar 10 jr is voor mijn horizon i.c.m. met hetgeen ik in zou willen leggen te lang.

[ Bericht 7% gewijzigd door peterc op 09-01-2017 19:35:40 ]
  maandag 9 januari 2017 @ 16:06:20 #236
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168005519
quote:
12s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:04 schreef peterc het volgende:
looptijd 10 jr is mij te lang, laat hem passeren, 95k voor een bedrijvenunit is geen vreemde prijs, unit altijd is altijd wel te verkopen
Bedenk je dat je er over 4 jaar nog maar 60k voor hoeft te krijgen omdat er al een deel is afgelost.
(of GVE moet hem dan een nieuwe lening verschaffen met onderpand)
Tot nooit .......
pi_168005602
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:06 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Bedenk je dat je er over 4 jaar nog maar 60k voor hoeft te krijgen omdat er al een deel is afgelost.
(of GVE moet hem dan een nieuwe lening verschaffen met onderpand)

Volgens mij kan dat niet nogmaals een 1e hypotheek zijn. dat wordt dan een tweede hypotheek... Tot zover zit je volgens mij redelijk zeker hoor...
  maandag 9 januari 2017 @ 16:12:22 #238
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168005685
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:09 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat niet nogmaals een 1e hypotheek zijn. dat wordt dan een tweede hypotheek... Tot zover zit je volgens mij redelijk zeker hoor...
De stichting zekerheden is hypotheeknemer dus de verdeling tussen de investeerder is aan de stichting en niet aan de ondernemer. Het hangt dus van GVE af hoe ze dat doen. (zie de KoM snackchinees)
Tot nooit .......
pi_168005782
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 15:34 schreef obligataire het volgende:

Overigens waren de tussentijdse resultaten van VVV niet goed en wordt er door de borgstellers gesuppleerd.
Zo zie je maar weer dat je pitches goed moet lezen. ik had het idee dat VVV wel goed draaide na het lezen van onderstaande passage. Maar er staat, nu ik het nog eens lees, niet dat het goed gaat, er staat alleen maar dat ze door derden een goede winkel gevonden worden. Stom van mij. 8)7

De heer Egbers is geen onbekende voor Collin Crowdfund investeerders, omdat het in december 2015 geopende Vai Vai Vespa Rotterdam deels via Collin Crowdfund is gefinancierd. Vai Vai Vespa Rotterdam (finalist Tweewielerwinkel van het Jaar 2016) is inmiddels een begrip in Rotterdam en wordt door retail professionals en marketeers vaak als voorbeeld van ‘het nieuwe retail ondernemen’ genoemd.
pi_168005963
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 15:39 schreef Horsemen het volgende:
Ik zag trouwens dat je op de site van KoM onder "mijn gegevens" en dan "mail instellingen" nu ook updates van projecten waarin je geïnvesteerd hebt per mail kunt ontvangen. Wel even een vinkje zetten.
Dat hadden ze dan wel even in een nieuwsbrief mogen melden. Het is nl een optie waarom we gevraagd hebben. Hadden ze weer eens goede sier kunnen maken door te laten merken dat ze naar hun klanten luisteren. gemiste kans.
pi_168006466
Ik neem de GvE autoboer ook mee. Met name omdat er een 1e hypotheek op gevestigd zal worden.
pi_168007053
Nieuwe collin:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen zekerheden, 7,5 procent rente en nu nog verliesgevend. Ik sla hem over.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mynheer007 op 09-01-2017 17:31:30 ]
pi_168007496
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 15:39 schreef Horsemen het volgende:
Ik zag trouwens dat je op de site van KoM onder "mijn gegevens" en dan "mail instellingen" nu ook updates van projecten waarin je geïnvesteerd hebt per mail kunt ontvangen. Wel even een vinkje zetten.
Meteen maar even op 'aan' gezet. Ik ben overigens voor een LendAHand mailer. Bij de FNC-mailer zou ik het overigens ook niet vervelend vinden om in de e-mail al het bedrag, looptijd, rente en de risico-classificatie te lezen, maar ik weet niet of dat eenvoudig te regelen is.
  maandag 9 januari 2017 @ 17:51:01 #244
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_168007744
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat hadden ze dan wel even in een nieuwsbrief mogen melden. Het is nl een optie waarom we gevraagd hebben. Hadden ze weer eens goede sier kunnen maken door te laten merken dat ze naar hun klanten luisteren. gemiste kans.
Inderdaad. Maar het werkt goed. Zojuist een update van de bomenman.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168008452
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:57 schreef bleyenburg het volgende:
Dat de meneer van FNC project
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
graag pokert, vind ik tot daar aan toe.
Wel rijst de vraag of FNC toeziet op gebruik van de investering zoals voorgesteld.
toch maar even een mailtje gestuurd.....
Mail uit het verleden met FNC:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat gepoker zal wel niet uit die analyse blijken ........... :N
Pecunia non olet
pi_168008631
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 15:39 schreef Horsemen het volgende:
Ik zag trouwens dat je op de site van KoM onder "mijn gegevens" en dan "mail instellingen" nu ook updates van projecten waarin je geïnvesteerd hebt per mail kunt ontvangen. Wel even een vinkje zetten.
Super! Bedankt. Dat vinkje hadden ze van mij trouwens ook standaard aan mogen zetten, welke investeerder zou dat nu niet willen ;)
Pecunia non olet
pi_168009009
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 18:27 schreef obligataire het volgende:

[..]

Super! Bedankt. Dat vinkje hadden ze van mij trouwens ook standaard aan mogen zetten, welke investeerder zou dat nu niet willen ;)
Dat vroeg ik mij ook al af, alle vinkjes staan standaard aan behalve deze ene....
pi_168009167
[quote]0s.gif Op maandag 9 januari 2017 17:51 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar het werkt goed. Zojuist een update van de bomenman.


En ook één van het feestschip.
Beste Investeerders,

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt goed.........maar heb ik iets gemist, van die overname? Mij niet bekend.
EDIT: zie het bericht van 31 december op de site van KOM. Er is een nieuwe exploitant.

[ Bericht 9% gewijzigd door obligataire op 09-01-2017 21:52:36 ]
Pecunia non olet
pi_168009327
Ook uit de update-mailer van KoM:
De trage kapster uit zoetermeer is blijkbaar al in Augustus opgehouden met knippen. De borgsteller (voor 50% van het bedrag) komt deze week met een voorstel hoe de lening af te wikkelen. KoM is zwaar oververtegenwoordigd bij mijn probleem projecten.
pi_168009503
Ook geen goed nieuw van de speeltuin van KoM:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168009515
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat hadden ze dan wel even in een nieuwsbrief mogen melden. Het is nl een optie waarom we gevraagd hebben. Hadden ze weer eens goede sier kunnen maken door te laten merken dat ze naar hun klanten luisteren. gemiste kans.
Tja, ik begrijp het ook niet, een beetje positief nieuws op zijn tijd zou wel goed zijn, maar gelukkig is het geregeld.
pi_168011388
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 17:23 schreef Mynheer007 het volgende:
Nieuwe collin:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen zekerheden, 7,5 procent rente en nu nog verliesgevend. Ik sla hem over.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
// Dhr Ed Bouwmans zie pitch // zie linkedn / formal investor,
wacht een betere opportunity af

[ Bericht 9% gewijzigd door peterc op 09-01-2017 20:04:55 ]
pi_168011842
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 15:11 schreef Speekselklier het volgende:
Ik ben mijn jaaroverzichten aan het bekijken en bij KoM zit er een verschil met mijn berekening en zelfs met de bij KoM te downloaden transactieoverzicht. Vanavond even napluizen wat er afwijkt, mogelijk niet afgeschreven defaults?
Klopt. Dat heb ik ruim twee maanden geleden al aangekaart bij KOM. Het dashboard en de toekomstige betalingen kloppen bij mij niet (agv vreemde administratieve afhandeling van de vervroegde aflossing Flexipol en de afkoopsom van LeasecarXchange). Ik gaf aan dat de fiscale opgave onjuist zou zijn als dit niet tijdig zou zijn opgelost. Ik kreeg de volgende reactie:

"Op dit moment klopt inderdaad de weergave in uw dashboard niet met de werkelijkheid. Wij zijn momenteel bezig om dit samen met onze IT leverancier te kunnen aanpassen. Excuses voor het tijdelijke ongemak."
pi_168012066
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 18:52 schreef ETphonehome het volgende:
Ook uit de update-mailer van KoM:
De trage kapster uit zoetermeer is blijkbaar al in Augustus opgehouden met knippen. De borgsteller (voor 50% van het bedrag) komt deze week met een voorstel hoe de lening af te wikkelen. KoM is zwaar oververtegenwoordigd bij mijn probleem projecten.
Zit ik ook in. Ben benieuwd naar het voorstel. Van die oververtegenwoordiging van KOM qua probleemprojecten heb ik ook last :'(
pi_168012368
Elke default die ik heb is bij KoM. Inmiddels totaal 144 projecten waarvan circa 50% bij GVE.
pi_168013930
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:15 schreef impact9 het volgende:
Elke default die ik heb is bij KoM. Inmiddels totaal 144 projecten waarvan circa 50% bij GVE.
Bij mij is het net andersom: geen enkele default bij KOM, en drie bij GvE .......... (al zijn dat wel méér projecten).
Pecunia non olet
pi_168014005
quote:
12s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:49 schreef peterc het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
// Dhr Ed Bouwmans zie pitch // zie linkedn / formal investor,
wacht een betere opportunity af
Als private equity een deel van jouw bedrijf overneemt, dan is dat niet omdat het zo heel goed gaat.
Pecunia non olet
pi_168026129
Ik ben nu zo'n anderhalf jaar bezig met crowdfunding en heb gelukkig nog geen defaults gehad.

Het valt me wel op dat er verschillen zijn tussen hoe snel platforms betalen. Ik hou een overzicht bij met al mijn investeringen en terugbetaalschema's.

Groen = eerder terugbetaald dan gepland
Wit = op verwachte datum
Oranje = vertraagde betaling.

Weekenden en feestdagen tellen niet mee, dus een geplande terugbetaling op de 26e waarvan 26-12 Kerstmis is, "mag" gewoon op de 27e worden uitgekeerd. Verder is te laat ook gewoon te laat, of het nou 1 of 3 dagen zijn maakt mij niet uit. Dat levert toch wel wat verrassende getallen op:

165 betalingen ontvangen waarvan:
12 te vroeg
129 op de verwachte datum
24 te laat

Aangezien de spreiding over platforms nog niet is zoals die moet zijn ben ik voorzichtig met het trekken van conclusies, maar het valt mij op dat:
HCN en Collin altijd strak op tijd uitkeren.
IVM met 21 van de 24 vertraagde betalingen sterk oververtegenwoordigd is
FNC juist vaak eerder uitkeert dan verwacht

Op zich maak ik me hier verder geen zorgen om hoor, maar ik vond het wel leuk om dit even te bekijken.
pi_168026557
• GvE betaalt in zijn algemeenheid ook strak op tijd en in een aantal gevallen eerder (betalingen van de zaterdag worden vrijdag betaald).
• KoM betaalt in zijn algemeenheid ook strak op tijd en in een aantal gevallen later (betalingen van de ondernemer zijn niet op tijd binnen).
• LDH heel wisselt. Soms eerder en soms later
• SIG nog niet voldoende stortingen ontvangen
• Lendico. Vaak te laat
pi_168026578
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:15 schreef impact9 het volgende:
Elke default die ik heb is bij KoM. Inmiddels totaal 144 projecten waarvan circa 50% bij GVE.
Bij mij is strikt genomen elke default op het moment ook bij KoM (2x default op 19 projecten, 1x waar de holding doorbetaald, en nu dus de kapster waar we nog even moeten afwachten how of wat).
Bij GvE 4 projecten waar bij mijn weten wat misgegaan is (van de 63 waar ik in zit), maar die betalen allen tot op heden zonder haperen door, uit prive, danwel uit garantie. Op beide platforms ben ik actief sinds eind 2014, verder nog sinds 2016 actief op FnC en IM, nog geen defaults, maar het is voor mijn portefeuille nog te vroeg om hier iets over te zeggen.
pi_168029449
Voor de liefhebbers komt er zo weer een nieuw GvE project aan.

Project: Brasserie Bon Sjef
Product: Annuïteit
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: ¤ 60.000
Rente: 8,0 %
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
G-PD %: 1,40 %
CreditSafe: 28
pi_168029464
Project kvik keukens bij KOM rente van 7 naar 7,5%
pi_168029607
BonSjef link: http://ow.ly/KMZM307RruP
pi_168029718
Nee voor mij: horeca starter+ stapelfinanciering + ik lees maar 1x HA (van de (stief)vader).

Blij artikeltje in bd:
http://www.bd.nl/opinie/b(...)r-bon-sjef-1.6793226

Het lijkt me overigens wel een goede plek in Tilburg, niet kansloos, maar niet aan mij besteed.
pi_168030120
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168030611
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:36 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou wel iets meer inzicht in de waarde van de HA willen. Wel of geen overwaarde op eigen huis? Maar het verhaal spreekt mij wel aan. Lopend bedrijf zonder gekke dingen of stapelfinanciering. Ik wacht het forum even af..
pi_168030641
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:36 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie geen enkele trigger om wel te investeren.
Laag EV, winst/omzet wordt niet benoemd. Geen zekerheden
pi_168031234
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:58 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik zie geen enkele trigger om wel te investeren.
Laag EV, winst/omzet wordt niet benoemd. Geen zekerheden
Zal we aan mij liggen maar een cashflow overschot van ca 24K en alleen aan aflossingsverplichtingen al 32K p/j met de lening. Hoe gaat hij dat doen??
pi_168031962
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 16:23 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Zal we aan mij liggen maar een cashflow overschot van ca 24K en alleen aan aflossingsverplichtingen al 32K p/j met de lening. Hoe gaat hij dat doen??
Zijn lasten stijgen toch niet? Hij vervangt de ene lening door deze lening?
pi_168032159
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 16:53 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Zijn lasten stijgen toch niet? Hij vervangt de ene lening door deze lening?
Klopt maar...... hoeveel werd er op de oorspronkelijke lening afgelost of was deze aflossingsvrij. Indien er op afgelost werd dan is het overnamebedrag mi wel erg hoog geweest in 2014
pi_168032909
Ik vind het verhaal geloofwaardig. Mooi product wat hij verkoopt.
Goed betaalgedrag en goede liquide positie. Geen verkeerd project m.i.
Pecunia non olet
pi_168033353
Ik sla hem over. Het kan heel goed gewoon goed gaan maar in het geval dat het fout gaat kan je echt fluiten naar je centen.

Er komen nog wel betere langs denk ik zo.
pi_168034010
Er is weer een nieuwe collin:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ze in dit tempo door gaan dan gaan ze hun target van 60 miljoen wel halen.
pi_168034651
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 16:53 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Zijn lasten stijgen toch niet? Hij vervangt de ene lening door deze lening?
Is dat zo dat de lasten niet stijgen, of lees ik daar nu overheen? Hij gaat in een groter pand zitten dus dan zullen de huurkosten vermoedelijk ook wel stijgen.
Wat mij betreft allemaal maar erg krap. Ik wacht ook wel iets beters af.
pi_168034855
Toegegeven: het wordt voor mij ook nu ook een beetje gokken. En als Collin idd 60 miljoen wil plaatsen wacht ik denk ik ook even af.
pi_168034896
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:02 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Is dat zo dat de lasten niet stijgen, of lees ik daar nu overheen? Hij gaat in een groter pand zitten dus dan zullen de huurkosten vermoedelijk ook wel stijgen.
Wat mij betreft allemaal maar erg krap. Ik wacht ook wel iets beters af.

Op dit moment is de werkruimte (veel) te klein en wil het bedrijf gaan verhuizen naar een groter bedrijfspand; 300 m2 in plaats van 100 m2 tegen bijna dezelfde huurprijs. Hierdoor kan het bedrijf verder doorgroeien en kan er efficiënter gewerkt worden.


Klinkt wat mij betreft als een logische stap die het bedrijf vooruit kan helpen.
Pecunia non olet
pi_168035116
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:32 schreef Mynheer007 het volgende:
Er is weer een nieuwe collin:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ze in dit tempo door gaan dan gaan ze hun target van 60 miljoen wel halen.
Kijk deze zou ik veel leuker gevonden hebben.
Maar ja, hier gaat de Rabobank weer inzitten. Om deze reden laat ik deze ook aan mij voorbij gaan.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 19:32:16 #278
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_168035405
Leuke update in de mail gehad van human alloy, ze zoeken ook extra kapitaal nog.

Tof bedrijf vond ik dat toen al, dus wie weet doe ik nog een keer mee.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_168036698
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:21 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Kijk deze zou ik veel leuker gevonden hebben.
Maar ja, hier gaat de Rabobank weer inzitten. Om deze reden laat ik deze ook aan mij voorbij gaan.
Deze ga ik ook niet doen. Bij deze weet je écht zeker dat er niets halen valt als het mis gaat. En dan kun je zelfs de incentive niet meer ophalen vrees ik (of je nabestaanden :) )
Pecunia non olet
pi_168036924
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:32 schreef AQuila360 het volgende:
Leuke update in de mail gehad van human alloy, ze zoeken ook extra kapitaal nog.

Tof bedrijf vond ik dat toen al, dus wie weet doe ik nog een keer mee.
Zulke updates mogen inderdaad vaker voorbij komen... Ik weet nog goed dat die ondernemers toen hier ook op het forum zaten om heel open alle vragen en onzekerheden te beantwoorden. dat is pas echt ondernemerschap!
pi_168036940
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:32 schreef AQuila360 het volgende:
Leuke update in de mail gehad van human alloy, ze zoeken ook extra kapitaal nog.

Tof bedrijf vond ik dat toen al, dus wie weet doe ik nog een keer mee.
Ja, ik heb de mail ook gehad. Ik vond het toen ook een interessant bedrijf. Leuk om te lezen hoe het de afgelopen periode gegaan is. Ik denk niet dat ik nog mee doe. In mijn ogen hebben ze namelijk hun afspraak niet nagekomen. Ze hebben hier namelijk belooft dat ze de investeerders bij het bedrijf zouden uitnodiging om te laten zien hoe het allemaal werkte. Nooit meer iets van ze gehoord tot nu, nu ze weer geld nodig hebben.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 20:24:55 #282
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_168036993
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:23 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Zulke updates mogen inderdaad vaker voorbij komen... Ik weet nog goed dat die ondernemers toen hier ook op het forum zaten om heel open alle vragen en onzekerheden te beantwoorden. dat is pas echt ondernemerschap!
Yes idd, er was nog wel een borrel beloofd maar daar heb ik niets meer overgehoord :p

Maar mooi dat het goed gaat met ze, hopelijk komen ze hier ook nog eens langs.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 10 januari 2017 @ 20:46:08 #283
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_168037720
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, ik heb de mail ook gehad. Ik vond het toen ook een interessant bedrijf. Leuk om te lezen hoe het de afgelopen periode gegaan is. Ik denk niet dat ik nog mee doe. In mijn ogen hebben ze namelijk hun afspraak niet nagekomen. Ze hebben hier namelijk belooft dat ze de investeerders bij het bedrijf zouden uitnodiging om te laten zien hoe het allemaal werkte. Nooit meer iets van ze gehoord tot nu, nu ze weer geld nodig hebben.
Ja die borrel/rondleiding inderdaad, misschien meteen te druk gehad vanaf het begin aan en komt het nog?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_168037738
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:24 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Yes idd, er was nog wel een borrel beloofd maar daar heb ik niets meer overgehoord :p

Maar mooi dat het goed gaat met ze, hopelijk komen ze hier ook nog eens langs.
Ja, ik ben ook blij dat het goed gaat en ik hoop dat de hun twee project ook snel vol krijgen maar ik doe niet mee. Ik ben namelijk heel erg allergisch voor niet nakomen van afspraken.
pi_168038894
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:32 schreef Mynheer007 het volgende:
Er is weer een nieuwe collin:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ze in dit tempo door gaan dan gaan ze hun target van 60 miljoen wel halen.
Die 60mln gaan ze wel halen als ze dit soort projecten in de pijplijn hebben zitten
-> onder het kopje "Binnenkort bij Collin:
Werkkapitaal(Sport)kleding
Lening bedrag: ¤ 1.500.000
Looptijd: 60 maanden – Rente: 7%
pi_168043499
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:16 schreef obligataire het volgende:

[..]

Deze ga ik ook niet doen. Bij deze weet je écht zeker dat er niets halen valt als het mis gaat. En dan kun je zelfs de incentive niet meer ophalen vrees ik (of je nabestaanden :) )
// voortzetting van bestaand bedrijf, is een markt met beperkte concurrentie // iets meer nw stijl erin kan de zaak een extra boost geven, kennis vd materie // markt blijft // iedereen gaat een keer dood.
Ik denk ook dat ze er echt voor gaan, is voor hun een uitgelezen kans.
Ik heb wel dikkere financieringen voorbij zien komen // 99k rabo 75k collin , zonder de rabo erbij had ik hem zeker genomen.
pi_168044538
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 23:08 schreef peterc het volgende:

[..]

// voortzetting van bestaand bedrijf, is een markt met beperkte concurrentie // iets meer nw stijl erin kan de zaak een extra boost geven, kennis vd materie // markt blijft // iedereen gaat een keer dood.
Ik denk ook dat ze er echt voor gaan, is voor hun een uitgelezen kans.
Ik heb wel dikkere financieringen voorbij zien komen // 99k rabo 75k collin , zonder de rabo erbij had ik hem zeker genomen.
Zonder de Rabo, zeker weten :Y
Pecunia non olet
pi_168046009
Is deze hier al eens besproken?:
https://www.lenderspender.nl

Je investeert in persoonlijke leningen. Spreiding over de hele openstaande portefeuille van Lenders&Spender. Het rendement zou 4% zijn (het is mij niet helemaal duidelijk of de jaarlijkse kosten van 1% hier al vanaf zijn.) Verder heb je geen idee aan wie je je geld uitleent en ben je dus helemaal afhankelijk van of het platform de goede lening nemers selecteer.
Ik heb er nog mijn bedenkingen bij omdat het rendement laag is, er geen zekerheden zoals een hypotheek zijn en je geen idee hebt aan wie je je geld gaat uitlenen of wat ze met het geld doen. De spreiding zou de kracht van dit systeem moeten zijn.
pi_168046038
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 04:04 schreef Horsemen het volgende:
Is deze hier al eens besproken?:
https://www.lenderspender.nl

Je investeert in persoonlijke leningen. Spreiding over de hele openstaande portefeuille van Lenders&Spender. Het rendement zou 4% zijn (het is mij niet helemaal duidelijk of de jaarlijkse kosten van 1% hier al vanaf zijn.) Verder heb je geen idee aan wie je je geld uitleent en ben je dus helemaal afhankelijk van of het platform de goede lening nemers selecteer.
Ik heb er nog mijn bedenkingen bij omdat het rendement laag is, er geen zekerheden zoals een hypotheek zijn en je geen idee hebt aan wie je je geld gaat uitlenen of wat ze met het geld doen. De spreiding zou de kracht van dit systeem moeten zijn.
Heb hem hier nog niet voorbij zien komen, of ik moet hem ook gemist hebben.

Zie er voor mijzelf niet heel veel toekomst in.
Het scheelt misschien qua tijd, je hoeft zelf niet alle projecten meer te screenen maar een verwacht rendement van 4% netto of bruto is erg laag zonder enige zekerheden.
Als je bij andere platformen de projecten met harde zekerheden er tussenuit haalt kan je zelfs nog op iets meer rekenen 5 a 5,5%. En hoever je spreid heb je dan ook in eigen hand.
Dus behalve tijdsbesparing zie ik geen unique selling point.
pi_168046765
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:11 schreef obligataire het volgende:

[..]


Op dit moment is de werkruimte (veel) te klein en wil het bedrijf gaan verhuizen naar een groter bedrijfspand; 300 m2 in plaats van 100 m2 tegen bijna dezelfde huurprijs. Hierdoor kan het bedrijf verder doorgroeien en kan er efficiënter gewerkt worden.


Klinkt wat mij betreft als een logische stap die het bedrijf vooruit kan helpen.
Als de huur gelijk blijft dan stijgen mijns inziens de kosten die er nu bijkomen vanwege de lening. De twee huren kun je tegen elkaar wegstrepen, maar de CF lening komt er wel bij als extra kosten.
pi_168046794
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 04:04 schreef Horsemen het volgende:
Is deze hier al eens besproken?:
https://www.lenderspender.nl

Je investeert in persoonlijke leningen. Spreiding over de hele openstaande portefeuille van Lenders&Spender. Het rendement zou 4% zijn (het is mij niet helemaal duidelijk of de jaarlijkse kosten van 1% hier al vanaf zijn.) Verder heb je geen idee aan wie je je geld uitleent en ben je dus helemaal afhankelijk van of het platform de goede lening nemers selecteer.
Ik heb er nog mijn bedenkingen bij omdat het rendement laag is, er geen zekerheden zoals een hypotheek zijn en je geen idee hebt aan wie je je geld gaat uitlenen of wat ze met het geld doen. De spreiding zou de kracht van dit systeem moeten zijn.
Het lijkt mij gewoon een Nederlandse versie van Bondora en daar wil ik juist weg. Het rendement van 4 procent is slechts een prognose dus ik zou me daar niet al te veel op vast pinnen.

BTW: De reviews op de zogenaamde onafhankelijkesite zijn wel op een hele treurige manier zelf verzonnen: https://www.kiyoh.nl/lender_en_spender/
14 reviews met alleen maar lovende woorden. Als je zelf als platform aan zulke praktijken doet dan Is bij mij het vertrouwen al weg. Of gelooft iemand hier dat die reviews van echte klanten komen?
pi_168046981
Zo'n opzet voor 4% is echt een no-go. Bondora biedt daarin veel betere rentes geloof ik? En kijk bijvoorbeeld naar Twino, daar krijg je op dit soort constructies minimaal 10%.
Ik denk dat er nogal wat aan den strijckstock blijft hangen.
Schip ahoy!
pi_168047100
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 08:44 schreef Red_arrow het volgende:

[..]

Als de huur gelijk blijft dan stijgen mijns inziens de kosten die er nu bijkomen vanwege de lening. De twee huren kun je tegen elkaar wegstrepen, maar de CF lening komt er wel bij als extra kosten.
De CF lening is toch de herfinanciering van de oude lening? Die zal toch ook niet rente- en aflossingsvrij zijn geweest? De pitch is daar niet duidelijk in, dat geeft verwarring.
Pecunia non olet
pi_168047351
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 04:04 schreef Horsemen het volgende:
Is deze hier al eens besproken?:
https://www.lenderspender.nl

Je investeert in persoonlijke leningen. Spreiding over de hele openstaande portefeuille van Lenders&Spender. Het rendement zou 4% zijn (het is mij niet helemaal duidelijk of de jaarlijkse kosten van 1% hier al vanaf zijn.) Verder heb je geen idee aan wie je je geld uitleent en ben je dus helemaal afhankelijk van of het platform de goede lening nemers selecteer.
Ik heb er nog mijn bedenkingen bij omdat het rendement laag is, er geen zekerheden zoals een hypotheek zijn en je geen idee hebt aan wie je je geld gaat uitlenen of wat ze met het geld doen. De spreiding zou de kracht van dit systeem moeten zijn.
Dit zijn de leningen die op dit moment openstaan en waar een evt. investering over verdeeld zal worden:


De kosten zijn 1% van het openstaande bedrag. Elke maand wordt 1/12 * 1% * openstaande bedrag als servicekosten in rekening gebracht. Verwacht rendement is 4% (netto)
pi_168047399
En dat tegen 4%? Nee dank u.
pi_168047695
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 09:15 schreef obligataire het volgende:

[..]

De CF lening is toch de herfinanciering van de oude lening? Die zal toch ook niet rente- en aflossingsvrij zijn geweest? De pitch is daar niet duidelijk in, dat geeft verwarring.
Ik zou ook wel willen weten waar die eerste lening voor was en of er op afgelost is.
In die lening kan best weleens een hoog bedrag aan goodwill zitten, lijkt mij dat er niet hele dure machines zijn, grote voorraad is.
Voor goodwill ben ik beetje allergisch.
pi_168048519
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 04:04 schreef Horsemen het volgende:
Is deze hier al eens besproken?:
https://www.lenderspender.nl
Ik kende hem nog niet, maar voor mij per definitie geen persoonlijke leningen.
pi_168048530
quote:
Wat vinden we ervan? Ik twijfel een beetje. ik krijg het idee dat hij toen niet is volgekomen, dus nu alsnog de financiering volledig probeert te krijgen... any thoughts?
pi_168048621
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 10:49 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Wat vinden we ervan? Ik twijfel een beetje. ik krijg het idee dat hij toen niet is volgekomen, dus nu alsnog de financiering volledig probeert te krijgen... any thoughts?
Op zich niets mis me lijkt me. Een beetje lullig voor de andere investeerders is het wel omdat het 4% voor 15 jaar was en nu 5% voor (net geen) 5 jaar
pi_168048682
In de nieuwe SIG staan tegenstrijdigheden:

In de samenvatting:
Het pand Pastoor Hagenstraat te Brunssum dat nu ter financiering wordt aangeboden is reeds eigendom. Pepijn Bakker wil de kwaliteit van de appartementen en hiermee ook het leefklimaat nog verder verbeteren waardoor een hogere huurinstroom gerealiseerd kan worden.

Leendoel: (Verderop in de pitch)
Geld lenen om op termijn een andere woning voor de verhuur aan te kopen.

Lost hij ook af na afloop of komt er dan een nieuw rentevoorstel? Kortom kun je dan je geld onttrekken als het niet interessant meer is?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')