abonnement Unibet Coolblue
pi_167884261

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>>Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

>>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2016 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Sport woensdag 4 januari 2017 @ 19:04:30 #2
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_167884359
Ik loop wel op afstand, omdat mijn competitieve ik dan niet gaat proberen om meer meters in die tijd te proppen waardoor ik te hard de interval loop. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_167884520
Een hardloopster keek net wel heel intensief naar mijn voordeur. Die weet natuurlijk dat de CR bedwinger van Sittard-Oost op dit adresje woont. Wel heel moedig van haar, met het huidige weer door het donker rennen.
pi_167885586
Pfffffff :%

5km. 1.5km warming up, 6x200m hill reps (7% helling) (met 5x200m naar beneden dribbelen), en 1.3km uitlopen. Ging wel lekker, maar wat was het saai zo in m'n eentje :P
Ja doei.
pi_167886296
Nou, ik ben maar weer aan de bietensmoothie gegaan. Tegen beter weten in natuurlijk, als ik daar straks wegzak in het drijfzand gaat geen 10 liter bietensap daartegen helpen :')
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_167886339
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou, ik ben maar weer aan de bietensmoothie gegaan. Tegen beter weten in natuurlijk, als ik daar straks wegzak in het drijfzand gaat geen 10 liter bietensap daartegen helpen :')
Pas maar op dat de bietensap zelf je al niet meteen blesseert vanavond :o
Ja doei.
pi_167886373
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Pas maar op dat de bietensap zelf je al niet meteen blesseert vanavond :o
Het was wel weer een Dexterwaardige crimescene in de keuken, gelukkig is het behang afneembaar.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_167888143
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou, ik ben maar weer aan de bietensmoothie gegaan. Tegen beter weten in natuurlijk, als ik daar straks wegzak in het drijfzand gaat geen 10 liter bietensap daartegen helpen :')
Er bestaat ook nauwelijks bewijs voor dat het echt helpt.

quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 18:53 schreef GotC het volgende:
Vraagje mbt intervallen: Is het niet verstandiger om een interval op tijd te lopen ipv afstand als je geen precieze afstand kunt meten (zoals wel op een atletiekbaan kan)?
Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of je 190 meter of 210 meter loopt.
pi_167888150
@GotC: toen onze baan werd gerenoveerd gingen we op de weg lopen, en werden de intervallen voortaan op tijd gelopen. Toen de baan weer open was heeft het heel lang geduurd tot het weer teruggedraaid werd naar afstand. Dat was echt irritant.

@Moblo: ik vind het (nog steeds) leuk dat je weer terug bent *O*. Ik loop naar en in het bos ook op Mantra's (de 3) en ze zijn voor mijn smalle voeten eigenlijk wel te breed, maar ik loop er heerlijk op.
pi_167888180
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 21:12 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Er bestaat ook nauwelijks bewijs voor dat het echt helpt.

Dat is niet waar, het komt juist best wel robuust uit onderzoeken dat het helpt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 4 januari 2017 @ 21:24:10 #11
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_167888526
Naamtopic O+
Min of meer dan :)

@mo: das een goede prijs voor de patta's, alvast veel plezier ermee :) Oh en goed gedaan met de training! Wanneer en wat is je volgende training?

Onze trainingen bestaan uit aanklooien, aanrommelen en warming up en cooling down.

Intervallen doen we niet zo vaak, wel afentoe langere versnellingen, maar die mogen dan niet zo hard. Laatst wel een keer 3x400 meter en dat verbaasde me wel ;)

Bij mijn vorige club deden we heel veel intervallen en daar werd ik een beetje mehh van. Dus ben wel happy met dit cluppie O+

Vanavond gewoon een duurloop van 13 km gedaan. 1x een versnelling van een meter of uhhh geen idee misschien 500 meter?
Was weer echt genieten in ieder geval O+

@mossel: mijn 5 km pr is 24.35, is naar ik aanneem zeker 2 minuten langzamer dan het jouwe? Jij bent onwijs rap op de 5 toch?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_167888862
Geen intervallen. Of anders niet zo hard. Bleh :P

Gisteren stond er voor eens een vaartspel op het programma, met 10 minuten rustig lopen, 4x200,
1x1200, 4x200 en weer 10 minuten. Het mocht ook allemaal niet te gek, want Egmond is nogal vaste prik bij mijn AV. Dus de 200jes gingen in 42 seconden (3:35/km ofzo?). Heerlijk. Ik kom nu ook weer op het niveau dat het begint te voelen als vliegen, en me veel minder energie kost dan 1200 op 5:00. Het gaat nog net niet vanzelf, maar bijna wel. Ik zou echt heel verdrietig worden zonder korte intervallen. 400 is eigenlijk al te lang. Intervallen O+
pi_167889379
Leuk, een nieuwe trail in mijn achtertuin! Van Bertus van de Sallandtrail en zijn neef.

www.destentor.nl/regio/om(...)er-koeland-1.6810091
pi_167889468
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 21:12 schreef hatsaflats het volgende:
@Moblo: ik vind het (nog steeds) leuk dat je weer terug bent *O*. Ik loop naar en in het bos ook op Mantra's (de 3) en ze zijn voor mijn smalle voeten eigenlijk wel te breed, maar ik loop er heerlijk op.
Nawh O+ Dank! Het is ook leuk om terug te zijn! Zoals ik wel vaker zeg: het blijft vallen en opstaan, maar gelukkig zit er de laatste tijd vrij weinig tijd tussen het vallen en weer opstaan als het even mis gaat. Regelmatig andere dingen doen zoals zwemmen en rennen lijken te helpen. Morgen ga ik weer even zwemmen en spinnen.

De mantras zijn inderdaad echt heerlijk. Zo licht, het zijn slofjes. Die Sensfit en Endofit zijn echt zó ontzettend comfortabel _O_ Heb ook amper last van blaren in deze schoenen. Moet wel m'n RunGoo blijven gebruiken, maar daarmee heb ik 'n goede combinatie.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 21:24 schreef Murmeli het volgende:
@mo: das een goede prijs voor de patta's, alvast veel plezier ermee :) Oh en goed gedaan met de training! Wanneer en wat is je volgende training?

Dacht ik ook. RRP is iets van £80-90 ofzo! En vrijdag weer, een baantraining. De groep gaat 200jes doen met 200 herstel. Ik kijk even of ik dat ook wil, of dat ik zelf 100jes ga doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 21:24 schreef Murmeli het volgende:
Onze trainingen bestaan uit aanklooien, aanrommelen en warming up en cooling down.

Intervallen doen we niet zo vaak, wel afentoe langere versnellingen, maar die mogen dan niet zo hard. Laatst wel een keer 3x400 meter en dat verbaasde me wel ;)
Ja, hier ook. Nou ja, in de winter hebben we dus om en om op de woensdagen snelheidswerk of heuveltraining omdat de routes nogal beperkt zijn in het donker (niet al te goede wegen en gebrek aan (goede) straatverlichting), maar in de zomer is het gewoon een uur rennen voor alle groepen, en dan hangt het af van de groepssnelheid hoe ver je gaat. Of aan de leider en eventueel verdwalen. Of als er langzamere mensen meegaan en je je wat aan moet passen. Zoveel variabelen :o

Fijn dat het je zo bevalt daar!
Ja doei.
pi_167889650
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 21:34 schreef hatsaflats het volgende:
Geen intervallen. Of anders niet zo hard. Bleh :P

Gisteren stond er voor eens een vaartspel op het programma, met 10 minuten rustig lopen, 4x200,
1x1200, 4x200 en weer 10 minuten. Het mocht ook allemaal niet te gek, want Egmond is nogal vaste prik bij mijn AV. Dus de 200jes gingen in 42 seconden (3:35/km ofzo?). Heerlijk. Ik kom nu ook weer op het niveau dat het begint te voelen als vliegen, en me veel minder energie kost dan 1200 op 5:00. Het gaat nog net niet vanzelf, maar bijna wel. Ik zou echt heel verdrietig worden zonder korte intervallen. 400 is eigenlijk al te lang. Intervallen O+
Ik snap echt niet waarom jij uberhaupt nog 5 en 10km wedstrijden loopt, jij bent gewoon een sprintster/400/800 loopster :P 42sec op 200tjes en 60sec als je 1000tjes doet staat echt niet in verhouding ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport woensdag 4 januari 2017 @ 22:01:28 #16
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_167889719
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 21:50 schreef indepoeier het volgende:
Leuk, een nieuwe trail in mijn achtertuin! Van Bertus van de Sallandtrail en zijn neef.

www.destentor.nl/regio/om(...)er-koeland-1.6810091
Gaaf zeg! Alleen kan ik de 24e niet denk ik ;(
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_167890340
Wij trainen op maandag op de baan doorgaans kortere intervallen. En op donderdag lopen we op de weg. Dan zijn de intervallen over het algemeen langer. En op de baan lopen we op meters, buiten lopen we op minuten :)

quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 21:24 schreef Murmeli het volgende:
@mossel: mijn 5 km pr is 24.35, is naar ik aanneem zeker 2 minuten langzamer dan het jouwe? Jij bent onwijs rap op de 5 toch?
Op de seconde af. :)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  woensdag 4 januari 2017 @ 22:44:46 #18
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_167890929
quote:
99s.gif Op woensdag 4 januari 2017 22:22 schreef mosselmossel het volgende:
Wij trainen op maandag op de baan doorgaans kortere intervallen. En op donderdag lopen we op de weg. Dan zijn de intervallen over het algemeen langer. En op de baan lopen we op meters, buiten lopen we op minuten :)

[..]

Op de seconde af. :)
Strakke tijd, wow!

@Moblo: veel demping dus?
Ik ga toch ook maar weer eens shoppen voor salomons O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 4 januari 2017 @ 22:45:51 #19
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_167890955
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 21:53 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nawh O+ Dank! Het is ook leuk om terug te zijn! Zoals ik wel vaker zeg: het blijft vallen en opstaan, maar gelukkig zit er de laatste tijd vrij weinig tijd tussen het vallen en weer opstaan als het even mis gaat. Regelmatig andere dingen doen zoals zwemmen en rennen lijken te helpen. Morgen ga ik weer even zwemmen en spinnen.

De mantras zijn inderdaad echt heerlijk. Zo licht, het zijn slofjes. Die Sensfit en Endofit zijn echt zó ontzettend comfortabel _O_ Heb ook amper last van blaren in deze schoenen. Moet wel m'n RunGoo blijven gebruiken, maar daarmee heb ik 'n goede combinatie.

[..]

Dacht ik ook. RRP is iets van £80-90 ofzo! En vrijdag weer, een baantraining. De groep gaat 200jes doen met 200 herstel. Ik kijk even of ik dat ook wil, of dat ik zelf 100jes ga doen.

[..]

Ja, hier ook. Nou ja, in de winter hebben we dus om en om op de woensdagen snelheidswerk of heuveltraining omdat de routes nogal beperkt zijn in het donker (niet al te goede wegen en gebrek aan (goede) straatverlichting), maar in de zomer is het gewoon een uur rennen voor alle groepen, en dan hangt het af van de groepssnelheid hoe ver je gaat. Of aan de leider en eventueel verdwalen. Of als er langzamere mensen meegaan en je je wat aan moet passen. Zoveel variabelen :o

Fijn dat het je zo bevalt daar!
Wat is RRP?
Haha, fijn zo'n aanklooiclub. En intussen toch best fanatiek. Ik hou ervan O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_167891011
Recommended Retail Price :P Ze staan nu op de UK-store bij Salomon voor £87.50, afgeprijsd van £125 :')
Ja doei.
  woensdag 4 januari 2017 @ 22:57:25 #21
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_167891230
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 22:48 schreef motorbloempje het volgende:
Recommended Retail Price :P Ze staan nu op de UK-store bij Salomon voor £87.50, afgeprijsd van £125 :')
Ahhhhh ok!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_167892178
Nog iemand op zoek naar een Egmond startbewijs en slaapplek? PM me dan even.
pi_167894407
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 21:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik snap echt niet waarom jij uberhaupt nog 5 en 10km wedstrijden loopt, jij bent gewoon een sprintster/400/800 loopster :P 42sec op 200tjes en 60sec als je 1000tjes doet staat echt niet in verhouding ;)
Als ik elke dag 100 meter verder loop in 21 op de 100, dan kan ik straks heel snel 10km lopen ;) Maar ik wil de 10 sowieso nog een keer onder de 45 minuten lopen, en een zwabberproof PR op de 5 neerzetten.

Sprinten vanuit een startblok is trouwens sowieso niet zo mijn ding, want ik mis een hele bult explosiviteit en reactievermogen. Maargoed, ik ben wel benieuwd wat ik kan op kortere stukjes, want die gaan wel altijd onevenredig soepel.
pi_167894409
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 23:31 schreef wyccie het volgende:
Nog iemand op zoek naar een Egmond startbewijs en slaapplek? PM me dan even.
Ga je niet lopen? :o
  donderdag 5 januari 2017 @ 09:11:15 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167895502
Wyccie die niet loopt? :o

Ik ben gister een beetje doodgegaan tijdens mijn eerste bootcamptraining. Man, man, man, laat mij toch maar gewoon 'unidimensionaal' rennen. Burpees, squats, lunges en nog een hoop ingewikkeld gedoe. Maar ook 2x 2min rennen en rennen met weerstand (iemand die aan je hangt aan zo'n elastiek).

Afijn, we zijn 'aan'. De 14e start de eckte hardlooptraining. Daar zie ik erg naar uit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')