abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 4 januari 2017 @ 06:54:42 #1
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_167871638


Handige en leuke links...
- http://www.spritestitch.com -> Veel patronen gebaseerd op spellen (pc/console)
- http://www.hobbydoos.nl
- http://www.handwerkpost.nl
- http://www.etsy.com
- http://www.heavenandearthdesigns.com/
- http://www.happyhobby80.nl/
- http://www.casacenina.nl

Goedkoop dmc garen, 0,40 ct per streng.
kan je bestellen bij de marktplaatsman -> http://www.happyhobby80.nl/

Patapon legt uit hoe je zonder een knoopje begint:


quote:
Voor de beginnende borduurheld!

Stof:

Meestal wordt er aida stof gebruikt, hier in het topic hebben wij het dan vooral over x-aantal ct (count). Bijvoorbeeld Aida 18ct. Dit wil zeggen 18 kruisjes per inch oftewel 7 kruisjes per cm.
Hieronder uitleg over de verschillende maten in ct en cm :)

* Aida
18 ct Aida - 7 blokjes/kruisjes per cm
16 ct Aida - 6 1/3 blokjes/kruisjes per cm
14 ct Aida - 5 1/2 blokjes/kruisjes per cm
11 ct Aida - 4 1/3 blokjes/kruisjes per cm
10 ct Aida - bijna 4 blokjes/kruisjes per cm
7 ct Aida - 2 3/4 blokjes/kruisjes per cm

* Evenweave
14ct - 14 draden per inch - 5 1/2 draden - 2 3/4 kruisjes per cm
16ct - 16 draden per inch - 6 1/3 draden - ruim 3 kruisjes per cm
18ct - 18 draden per inch - 7 draden - 3 1/2 kruisjes per cm
20ct - 20 draden per inch - bijna 8 draden - bijna 4 kruisjes per cm
22ct - 22 draden per inch - 8 2/3 draden - 4 1/3 kruisjes per cm
24ct - 24 draden per inch - bijna 9 1/2 draden - bijna 4 3/4 kruisjes per cm
26ct - 26 draden per inch - 10 1/4 draden - ruim 5 kruisjes per cm
28ct - 28 draden per inch - 11 draden - 5 1/2 kruisjes per cm
30ct - 30 draden per inch - bijna 12 draden - bijna 6 kruisjes per cm
32ct - 32 draden per inch - ruim 12 1/2 draden - ruim 6 1/4 kruisjes per cm
34ct - 34 draden per inch - 13 1/3 draden - 6 2/3 kruisjes per cm
36ct - 36 draden per inch - ruim 14 draden - ruim 7 kruisjes per cm

Welke naald?
Een naald zonder scherpe punt wordt meestal gebruikt voor het borduren, dit omdat je niet door de stof heen hoeft te prikken over het algemeen.
Maat #22 voor stof van 14ct of lager
#24/#26 voor stof 16-18ct
#28 voor 18+ct :)

DMC garen:
Af en toe, dit is al jaren niet meer gebeurd eigenlijk, wordt er een kleur uit het assortiment genomen of samengevoegd met een andere kleur. Dit laatste gebeurt als 2 kleuren zo dicht bij elkaar liggen dat samenvoegen gewoon beter is. Ik heb gemerkt dat programma's om eigen patronen te maken deze kleuren nog niet hebben aangepast dus hier alvast een paar kleuren waarvan ik zeker weet dat die een ander nummer hebben gekregen:

Oude nummer » nieuwe nummer
504 » 3813
731 » 732
776 » 3326
3773 » 407
5282 » 3821

Kruisjes per streng DMC naar gelang hoe zuinig je bent.

Dubbeldraads:
Count Royaal Gemiddeld Zuinig
18 1800 2000 2300
16 1600 1800 2050
14 1400 1600 1800
12 1200 1400 1550

Drie draden:
Count Royaal Gemiddeld Zuinig
12 800 900 1000
10 650 750 850
8 450 500 550

Borduurwijsheden
1. Begin altijd in het midden (ja of niet, als je goed kan tellen)
2. Borduur alle steekjes dezelfde kant op.
3. Hecht alles meteen netjes af.

Happy stitching en bij vragen gewoon een vaste poster aanspreken, wij helpen je graag! :)
Werkjes uit het vorige topic:

Finish van ijsdraakje:


Kersthanger van Patapon:


Pokemonproject van Crientj:


Een nieuwe start van Nina_Hobbysite:


En uiteraard nog veel meer moois. O+

Stitch on! *O*
pi_167871670
@zeester leuk idee. Ben benieuwd wat het wordt.
pi_167871932
Leuk idee Zeester!
O+ tradities

Update van mijn werkje, geen Nintendo, maar wel tof ;)
pi_167873171
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 08:14 schreef Shandaly het volgende:
Leuk idee Zeester!
O+ tradities

Update van mijn werkje, geen Nintendo, maar wel tof ;)
[ afbeelding ]
Ik vind het zo leuk als je updates post! Wat een enorm werk is het en wat een gave afbeelding
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_167874855
@shandaly wat heb je veel in een jaar gedaan. Zo gaaf! Echt een super mooi borduurwerk.
pi_167883267
Een nieuw jaar, een nieuw topic, we gaan lekker de beste wensen allemaal!

Leuk om alle nieuwe projecten / projectjes en vorderingen te zien!

Na alle kerstkaarten, die ik op het einde niet meer kon zien en zo halverwege de laatste mee ben gestopt, ben ik weer bezig met mijn grote project.
Vandaag is de "houder" die ik heb besteld, samen met nog wat borduur-ringen en klein rommel, binnengekomen.


Ik twijfel erover om een degelijke borduurstandaard te kopen, maar vond het nu nog niet het geld waard. Dit koste niet zoveel en dus eens kijken of het wat is.

De bestelde borduur-ringen wil ik gaan gebruiken om werkjes in te maken, die vervolgens ook echt daarin opgehangen worden.
pi_167885024
Grappig ding Patapon! Aliexpress? Wat kostte zoiets nou? Soms lijkt me dar best handig maar veelal borduur ik toch liever zonder ring of qsnap-achtige dingen
  woensdag 4 januari 2017 @ 19:36:44 #8
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_167885184
Bovenstaande post is niet van mij @lijnloos.

Mooi Papillion! Ik heb een standaard waar een q-snap in past maar die gebruik ik alleen bij de Pokémon omdat die lap zo vreselijk groot is.
pi_167887152
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 19:29 schreef Lijnloos het volgende:
Grappig ding Papillion! Aliexpress? Wat kostte zoiets nou? Soms lijkt me dar best handig maar veelal borduur ik toch liever zonder ring of qsnap-achtige dingen
pi_167892537
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 08:14 schreef Shandaly het volgende:
Leuk idee Zeester!
O+ tradities

Update van mijn werkje, geen Nintendo, maar wel tof ;)
[ afbeelding ]
Hij wordt echt zó gaaf. O+

Nog niet aan de NintendoSAL begonnen, heb de stof nog niet binnen. :P En mijn Space Traveller (aka Tardis in sterrenhemel) weer opgepakt. Misschien moet ik eerst een wat afmaken ofzo. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_167894816
Nee joh, ik heb ook nog 3 grotere dingen liggen... nee 4 zelfs :')
pi_167895014
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:39 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Inderdaad aliexpress. een 10tje was die, wel nog vergelijkbaar aan verzendkosten, maar omdat ik meer spullen nodig had vond ik dat wel in de prijs wegvallen.

Ik gebruik zelf normaal wel een ring om de stof wat strakker te houden en daardoor mooier de kruisjes te zetten. Maar de ring die ik had kwam voor dit werkje helemaal niet lekker uit.
Als ik borduur irriteert de stof vaak op mijn huid, en daar had ik met dit grotere werk veel last van (mede door geen ring) dus wat dat betreft een uitkomst. Het frame weegt niet veel maar maakt het wel direct zwaarder als je gewoon opschoot zit te werken, en door het formaat wat lomp, dus dat raad ik niet direct aan. Maar achter mijn bureau hiermee heerlijk gewerkt gisteren.

----
Dingen niet afmaken en aan wat nieuws beginnen, heel herkenbaar, dit jaar voorgenomen het niet te doen, toch misluk :D.
  donderdag 5 januari 2017 @ 08:51:55 #13
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_167895309
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 07:52 schreef Lijnloos het volgende:
Nee joh, ik heb ook nog 3 grotere dingen liggen... nee 4 zelfs :')
Ik ook..... En ben ook nog niet begonnen. Ik heb wel alvast de stof uitgeteld. Ik had nog een mooi stukje liggen. Volgens mij 12 kruisjes per cm. Het worden 4 rijen van 6 blokken.
pi_167897635
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 18:15 schreef papillion het volgende:
Een nieuw jaar, een nieuw topic, we gaan lekker de beste wensen allemaal!

Leuk om alle nieuwe projecten / projectjes en vorderingen te zien!

Na alle kerstkaarten, die ik op het einde niet meer kon zien en zo halverwege de laatste mee ben gestopt, ben ik weer bezig met mijn grote project.
Vandaag is de "houder" die ik heb besteld, samen met nog wat borduur-ringen en klein rommel, binnengekomen.
[ afbeelding ]

Ik twijfel erover om een degelijke borduurstandaard te kopen, maar vond het nu nog niet het geld waard. Dit koste niet zoveel en dus eens kijken of het wat is.

De bestelde borduur-ringen wil ik gaan gebruiken om werkjes in te maken, die vervolgens ook echt daarin opgehangen worden.
[ afbeelding ]
Waar heb je de borduurringen besteld?
pi_167898177
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 07:52 schreef Lijnloos het volgende:
Nee joh, ik heb ook nog 3 grotere dingen liggen... nee 4 zelfs :')
Vijf zes groterds en twee kleinere. ;(

Shit krijgen is leuk, maar opschieten doet het niet. XD
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_167900882
Ik ben daar best netjes in, ik heb 1 heel groot borduurwerk, wat nu stilligt doordat ik dus cadeautjes borduur. Heb nu ook wel zin om weer terug te gaan naar mijn kat, daar ben ik al een jaar of 5 mee bezig.
pi_167900931
Ik krijg van veel mensen borduurwerkjes, waardoor de stapel een beetje groot wordt. Al is het een heerlijke hobby, dus het komt vast wel goed

(ik ben alleen zo gruwelijk traag)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_167902031
Ik ben ook gewoon een hoarder hoor, daar kom ik eerlijk voor uit. :P Teveel moois, te weinig tijd. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_167902157
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 14:43 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik ben ook gewoon een hoarder hoor, daar kom ik eerlijk voor uit. :P Teveel moois, te weinig tijd. O+
Hahahahaha, herkenbaar. Mij hoor je niet klagen over de hoeveelheid pakketjes die er liggen
(ik ga even tellen. Zeven pakketjes wachten op mijn aandacht, acht als ik mijn huidige project meetel)

[ Bericht 6% gewijzigd door ChildoftheStars op 05-01-2017 14:56:31 ]
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 5 januari 2017 @ 15:09:40 #20
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_167902638
Hoarder meldt zich! Borduurstof en garen in overvloed en naast de 4 huidige projecten nog 4 grote projecten klaarliggen een stuk of 4 kleinere en 10 kleintjes.......

En nu ik weer kaartjes maak begin ik daar ook te hoarden.... :@
pi_167902692
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 15:09 schreef Patapon het volgende:
Hoarder meldt zich! Borduurstof en garen in overvloed en naast de 4 huidige projecten nog 4 grote projecten klaarliggen een stuk of 4 kleinere en 10 kleintjes.......

En nu ik weer kaartjes maak begin ik daar ook te hoarden.... :@
:P Heel herkenbaar. Helaas is mijn huis er te klein voor. Ach... ieder mens heeft een hobby nodig toch
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_167903348
Ik ben eigenlijk maar met één ding tegelijk bezig... Ok, soms een klein projectje tussendoor zoals voor Secret Santa ofzo.
Had ik die al aan jullie laten zien trouwens? SS is nu toch voorbij, het mag out-in-the-open!

  donderdag 5 januari 2017 @ 16:01:19 #23
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_167903812
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 15:41 schreef Shandaly het volgende:
Ik ben eigenlijk maar met één ding tegelijk bezig... Ok, soms een klein projectje tussendoor zoals voor Secret Santa ofzo.
Had ik die al aan jullie laten zien trouwens? SS is nu toch voorbij, het mag out-in-the-open!

[ afbeelding ]
Die is leuk!

Vandaag de patronen voor de Nintendo SAL geprint. Misschien vanavond ern beginnetje naken.
pi_167904038
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 15:41 schreef Shandaly het volgende:
Ik ben eigenlijk maar met één ding tegelijk bezig... Ok, soms een klein projectje tussendoor zoals voor Secret Santa ofzo.
Had ik die al aan jullie laten zien trouwens? SS is nu toch voorbij, het mag out-in-the-open!

[ afbeelding ]
Wat een leuke!!!
pi_167904483
Patroontje was eigenlijk met 'Where's my coffee?', maar toen hoorde ik dat mijn lootje helemaal geen koffie dronk maar een echte theeleut was... dus heb ik 'm maar wat aangepast ;)

Dienblaadje van gemaakt incl. theezakjes en chocolaatjes. Best leuk verwenpakketje geworden, al zeg ik het zelf :@
pi_167904615
Hij is leuk geworden!

Zo, de hele dag nuttig bezig geweest, nu mooi nog even om te borduren. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_167904775
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 14:43 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik ben ook gewoon een hoarder hoor, daar kom ik eerlijk voor uit. :P Teveel moois, te weinig tijd. O+
Ik heb teveel hobby's en vanaf volgende week minder tijd, want begin aan nieuwe baan.

Ik ben verkouden en ik moet mijn rechterarm rust gunnen, want van de wek gevallen en daar door een spier uitgerekt.

Die Garfield is leuk :D
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_167904797
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 11:24 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Waar heb je de borduurringen besteld?
Via Aliexpres, de gekleurde hier (let op roze/blauw geleverd anders dan het plaatje)
En de houten hier.

Mijn ervaring is dat je soms best wel goed moet kijken wat je besteld, als in hoeveel / welke prijs / welke kleur / wat voor verzendkosten. En producten verschillen ook per leverancier nog wel eens enorm in prijs. Maar voor de dingen (en prijs) wat ik daar bestel durf ik de gok wel te nemen.
pi_167904814
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 15:41 schreef Shandaly het volgende:
Ik ben eigenlijk maar met één ding tegelijk bezig... Ok, soms een klein projectje tussendoor zoals voor Secret Santa ofzo.
Had ik die al aan jullie laten zien trouwens? SS is nu toch voorbij, het mag out-in-the-open!

[ afbeelding ]
Gaaf geworden! Samen zo met het dienblaadje en de rest wat je schreef echt een leuk cadeautje om te krijgen.
pi_167905076
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 16:48 schreef papillion het volgende:

[..]

Via Aliexpres, de gekleurde hier (let op roze/blauw geleverd anders dan het plaatje)
En de houten hier.

Mijn ervaring is dat je soms best wel goed moet kijken wat je besteld, als in hoeveel / welke prijs / welke kleur / wat voor verzendkosten. En producten verschillen ook per leverancier nog wel eens enorm in prijs. Maar voor de dingen (en prijs) wat ik daar bestel durf ik de gok wel te nemen.
Het linkje van de houten doet het helaas niet ;(
pi_167905629
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 17:07 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Het linkje van de houten doet het helaas niet ;(
Deze werkt als het goed is wel.
pi_167910822
Zo, ik ga fijn met Nintendo. Vandaag vijf u in de trein gespendeerd en dus ook een paar uur kunnen borduren. 18 ct, 2 draadjes. Ben erg blij met de dekking. Heb het zwart, groen en geel af. Nu is bruin aan de beurt. Hopelijk klaar voor maandag (moet ik weer werken..) (8> heeft zijn figuren voor Zelda uitgezocht dus ik kan daarna op mn gemakje door :)

Ik val hoardtechnisch heel erg mee zie ik. Heb naast Nintendo alleen m'n Spangler maar. Dat is alleen teveel confetti om handig te kunnen doen met uk in de doek. Ik hoop op betere tijden wat dat betreft. En tot die tijd heb ik dit jaar Nintendo O+
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167913845
Ik hoard wel vooral patronen (digitaal) en stof. Garfield dienblad is leuk.
Ik heb hier echt zo'n rode dikke kater in huis. Doet heel de dag niets dan slapen.
pi_167919623
Ik hoard alles... patronen, ringen (ook al weet ik nog niet wat ik er mee ga doen, maar wil een keer dat embroidery proberen... ook daarvoor al een patroon gehoard :') ), naalden, draad, alles....
pi_167920971
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 17:37 schreef papillion het volgende:

[..]

Deze werkt als het goed is wel.
Dank je!
pi_167986834
Toch weer een klein update
pi_167987977
Wat een mooi borduursel en wat een fijne stof. Nice!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 9 januari 2017 @ 09:22:39 #38
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_167997293
Maandag is mijn vaste update dag voor mijn borduurblog dus.....

pi_167997783
Blijft een leuk patroon!
  maandag 9 januari 2017 @ 10:37:56 #40
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_167998665
Hoarden. O+

quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 20:45 schreef Nina_Hobbysite het volgende:
Toch weer een klein update
[ afbeelding ]
Nice! Wat werd het uiteindelijke plaatje ook al weer?

En die Mario blijft tof. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_168099345
De floss voor februari staat online. Bij de tweede omschrijving dacht ik aan kirby maar dat klopt niet echt met de kleuren volgens mij.
Mario is bijna af, werken en uk blijken een erg intensieve combinatie te zijn dus het duurt langer dan ik gehoopt had. Oh well, het is nog geen februari.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_168110431
Oh echt? Heb nog niks gezien van feb?!?! Ik hoop vanavond nog wat te kunnen doen, zit ook al een end op weg maar geen idee of ik beide blokken ga halen voor einde maand...
pi_168110538
Ik heb ook geen mail gehad maar las ergens dat ze die er rond de 10e uit wilde doen. Heb toen de link van januari gepakt en daar was februari :)
De hints:
Stop laughing at me!!"
AND
"Why choose a career path when you can have them all"

(8> hoopt bij die laatste op Megaman :+
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_168111835
Ik vond het ook net :+
Die onderste deed mij ook aan megaman denken... die bovenste echt geen idee
pi_168123958
De eerste zou nog wel eens duck hunt kunnen zijn ):O
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_168128904
Het borduurwerkje voor mijn achternichtje is af.



Onder het geblurde staat naam en geboortedatum, ik heb het geborduurd in de lichtste kleur geel van de blaadjes in een heel simpel lettertype. Ik ga zo ff een leuk lijstje zoeken en het op de post doen. Ik denk dat ik een blank-houten lijstje wil, misschien met wit passepartout. Ik vind het ook wel mooi om het in een borduurring in te lijsten, maar ik heb even opgezocht hoe dat moet en het lijkt me best veel werk, en vrees dat ik het verneuk.
pi_168130836
Leuk geworden!
Dat in zo'n borduurring is ook mooi, maar het zou jammer zijn als je daardoor per ongeluk je werkje kapot maakt...
Succes met kiezen ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 14 januari 2017 @ 16:33:03 #48
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_168131425
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 09:22 schreef Patapon het volgende:
Maandag is mijn vaste update dag voor mijn borduurblog dus.....

[ afbeelding ]
Oh zo mooi!
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_168132955
Wat schattig Zeester
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_168133929
Leuk roodborstje!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')