abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage donderdag 16 november 2000 @ 11:33:32 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_473463
LERAREN EN COLLEGE RUTH WOEDEND OP BUSPASAGIER

VRIEND VAN HIEKE VINDT STEUN BIJ EEN ANDER

MOEDER KOEN ZIT IN HET LEVEN

HOND VAN KARIN NAAR DE DIERENARTS VANWEGE TRAUMA

EX WILLEM VIERT KERST MET NIEUWE MINNAAR

.....

Ik vind dat het thuisfront niet gevraagd heeft om alle aandacht. Wat vinden jullie?

  † In Memoriam † donderdag 16 november 2000 @ 11:39:53 #2
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_473476
Ach, je bent pas een Bekende Nederlander wanneer de Privé over je lult, dus ze zijn op de goede weg...

De roddelbladen vragen het thuisfront te ontzien is zinloos. Kennelijk is er nog steeds een markt voor gossips en non-info. De roddelbladen niet lézen is natuurlijk wél een optie. Dat doe ik dan ook niet, want ik zit eigenlijk niet zo op dit soort berichten te wachten. Maar ach, 't is redelijk onschuldig 'vermaak', echt impact hebben deze bladen allang niet meer.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_473478
if you do the crime, you have to pay the time
uit
  donderdag 16 november 2000 @ 11:43:56 #4
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_473490
Dat zijn keuzes die gemaakt worden door de (oud)bewoners zelf.

Het is heel goed mogelijk om dit soort dingen tegen te gaan. Maar als je besluit om toch zelf min of meer de publiciteit te zoeken dan blijf je dit houden.

Neem maar een voorbeeld aan Maurice. Het was misschien niet het meest inspirerende (wel opzienbarend vanwege vermeende relatie met Karin) persoon van de vorige lichting maar heeft na een half jaar besloten om zich helemaal terug te trekken uit de media en nergens meer aan mee te werken. Daarmee heeft hij zowel zichzelf als zijn omgeving uit de media gehaald.

  zaterdag 18 november 2000 @ 11:00:58 #5
7393 FarahDibah
Hebben wij een romance???
pi_478355
Belachelijk dat de Roddelpers zo'n invloed heeft.
Goed voorbeeld hiervan zijn Bart en Sabine, mede door de roddelpers,is het uiteindelijk toch nix geworden tussen hen,ik vind dat echt schandalig,dat ze zo opgejaagd worden,terwijl ze duidelijk aangeven er niet van gediend te zijn,maar ja de "rommelbladen" moeten vol he.
Bart: ouwe lullen moeten weg!!
pi_479368
Bedankt voor dit topic SunChaser. Waar jij het over hebt is een van de grootste 'bijwerkingen' van een programma als BB.

Deelname aan een programma als BB heeft als gevolg dat je omgeving de kans loopt door sommige media beschadigd te gaan worden t.b.v. de oplage van diezelfde media. Want zo werken met name roddelbladen: het gaat om de smeuigheid van de inhoud. De gevolgen in de prive-sfeer, daar voelen dergelijke bladen zich niet verantwoordelijk voor.
Aangezien ik aanneem dat een deel van de bewoners en bussers zich daar vooraf niet volledig van bewust geweest is, of er niet volledig rekening mee heeft willen houden (door af te zien van deelname), zit juist onder een deel van het thuisfront in mijn ogen de werkelijk onschuldige en ongewilde slachtoffers.

Hierboven lees ik dat Maurice aan zou tonen dat je er aan zou kunnen ontkomen, maar helaas bewijst een zo'n voorbeeld nog niks. Nog tijdens BB1 stonden de roddelbladen uitgebreid de finaciele situatie te beschrijven van de familie Wendel. Sabines ouders wilden niets met de media te maken hebben, maar desondanks stonden de reporters op de oprijlaan van hun villa hun welvaart neer te pennen en de buren om interviews te vragen.

De meest akelige uitwas van dit probleem is natuurlijk de dood van princes Diana. Had ze zeker om gevraagd??? Was zeker een lullige samenloop van omstandigheden???

Het schenden van privacy voor geldelijk belang is in mijn ogen een vorm van ernstige morele normvervaging. Een maatschappelijk probleem, waar ik me groen en geel aan erger en machteloos bij voel.
Want diezelfde maatschappij lijkt er geen oplossing voor te kunnen/willen vinden.

The trick is to keep breathing
  zaterdag 18 november 2000 @ 21:34:43 #7
7451 sashimi
toeval bestaat niet
pi_479621
Hier kan ik misschien enig licht in de duisternis brengen.
Ik was enige tijd geleden getrouwd met een Bekende Nederlander (dat wil zeggen: ik was gotzijdank reeds van hem gescheiden VOORDAT hij BNner werd)
Desondanks vonden ze me en 'boden aan' om een 'goed verhaal met foto's bij hem thuis' te brengen in Prive of anders 'verzinnen we zelf wel wat'.
Ik was inmiddels hertrouwd met een lereer muziek van een grote scholengemeenschap/musicus en het was kiezen of delen.
Oftewel mooi weer spelen met mijn ex "Kijk eens, we komen nog wekelijks bij elkaar" ofwel verhalen in de trant van XXXX kan haar ex XXXX wel schieten omdat hij haar heeft..... vul maar in.
Zo werken die bladen, er is geen speld tussen te krijgen.
Ik had geeist dat ik het stuk eerst zou lezen.... yeahh right!! het stond er gewoon in, samen met verschillende foto's die genomen waren tijdens het afscheid nemen.
Tegenslag doet de vlieger stijgen.
  zondag 19 november 2000 @ 15:22:21 #8
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_480353
quote:
Op 18 november 2000 21:34 schreef sashimi het volgende:

Ik was enige tijd geleden getrouwd met een Bekende Nederlander


Hè, waarom word ik toch altijd zo nieuwgierig van dit soort mededelingen?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  † In Memoriam † zondag 19 november 2000 @ 15:48:56 #9
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_480380
Ik snap niet waar 'jullie' je zo druk over maken. Een deel van de BB- en Buskijkers leest kennelijk ook frequent de Privé- en andere roddelbladen en wil graag 'sappige' achtergrondverhalen van hun 'idolen'. Ga er nou maar gewoon van uit dat dit soort verhalen echt niet geplaatst wordt als er helemaal niemand in geïntereseerd is.

Typisch weer een gevalletje 'boter op ons hoofd'. Zelfs hier op dit forum worden regelmatig artikelen of citaten uit de roddelbladen geplaatst. Natúúrlijk met de bedoeling om weer eens met z'n allen de bladen te veroordelen, en helemáál niet om ons samen te verkneukelen over de ellende van de achterbuurvrouw van de ex van een kennis van één van de BB-ers. Yeah, right!

Negéren, mensen! Negéren! Doe dat nou eens. Heeft ook geholpen om de Centrum-partij weg te krijgen...

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Redactie Frontpage maandag 20 november 2000 @ 10:59:37 #10
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_482027
Negeren? Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom of de media te ver gaan om in het priveleven te wroeten van anderen.

Enne Sashmi, we hebben het toch niet toevallig over Hans Kraay jr. he?

  † In Memoriam † maandag 20 november 2000 @ 11:31:01 #11
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_482108
Ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig of onze eigen Jumparound hier iets over kan vertellen.

*Jumparound... vertel eens..

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  maandag 20 november 2000 @ 13:30:01 #12
7393 FarahDibah
Hebben wij een romance???
pi_482352
HUH...Jump around as in Spring in 't Veld??
Bart: ouwe lullen moeten weg!!
pi_482401
quote:
Op 20 november 2000 13:30 schreef FarahDibah het volgende:
HUH...Jump around as in Spring in 't Veld??
Just me bedoelt idd de broer van Bart uit BB1. Die wil hier nog wel eens zijn licht laten schijnen...
Sometimes, to be silent is to be most eloquent
pi_491411
Beste mensen,
De hel entertainmentwereld is fake. Alles wat we op tv zien en in de media lezen is geregiseerd. Niets is echt. Als je zelf niet op internet BB of de Bus volgt dan krijg je een hoop niet mee. Het aardige is dat we toch allemaal blijven kijken en ermee bezig zijn. Ik heb een jaar of 10 in de mediawereld meegedraaid en op een gegeven moment heb je daar zo de neus van vol dat je eruit stapt en totaal iets anders gaat doen. Op momenten dat BB en de Bus in het nieuws zijn, of dat je op tv iets ziet ga je je weer ergeren. De discussies laden in ons huis dan weer op omdat mijn vriendin die een stuk jonger is) een fervent kijker is en ik de lol er niet van inzie.Als je weet dat je voor de gek wordt gehouden vind ik dat een teken dat de tv-mensen ons niet serieus nemen, en er is in mijn ogen niets erger dan voor gek versleten worden.
  vrijdag 24 november 2000 @ 16:06:21 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_491504
Wie wind zaait, zal storm oogsten.

Alstublieft, niet te veel mededogen met de wannabe-famous: je moet wel heel dom en naief zijn, te denken dat de publiciteitsgolf alleen jou zal overspoelen, en niet je familie en vriendenkring. Wie de schoen past, trekke hem aan.

Je kan natuurlijk ook van de andere kant redeneren: dat de media bij ziochzelf te rade moeten gaan of zij nog wel op zo'n manier journalistiek willen bedrijven. Maar vergeet niet dat de manier waarop NU journalistiek wordt bedreven (noem het triviaal, riolig, op zoek naar snelle nietszeggende primeurs, onnauwkeurig, onbeschoft, weinig diepgaand), dat die manier van werken tevens de kiem is, van waaruit programma's als Big Brother zijn ontstaan.

Oorzaak en gevolg is een circulair proces.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')