SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de constructeursSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning?
In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten.
Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG.
De Agenda (onder voorbehoud)
Datum Evenement Locatie
26 maart GP van Australië Melbourne
9 april GP van China Shanghai
16 april GP van Bahrein Sakhir
30 april GP van Rusland Sochi
14 mei GP van Spanje Barcelona
28 mei GP van Monaco Monte Carlo
11 juni GP van Canada Montreal
25 juni GP van Azerbeidzjan Baku
9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring
16 juli GP van Engeland Silverstone
30 juli GP van Hongarije Hungaroring
27 augustus GP van België Spa-Francorchamps
3 september GP van Italië Monza
17 september GP van Singapore Marina Bay
1 oktober GP van Maleisië Sepang
8 oktober GP van Japan Suzuka
22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas
29 oktober GP van Mexico Mexico Stad
12 november GP van Brazilië * Interlagos
26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina
De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, noch teams die er mee stoppen.
Lewis Hamilton en X
Daniel Ricciardo en Max Verstappen
Sebastian Vettel en Kimi Raikkonen
Sergio Perez en Esteban Ocon
Fernando Alonso en Stoffel Vandoorne
Valtteri Bottas en Lance Stroll
Carlos Sainz en Daniil Kvyat
Romain Grosjean en Kevin Magnussen
Nico Hulkenberg en Jolyon Palmer
Marcus Ericsson en X
X en X
De rest van dat artikel is prut. De verhoging van de brandstoflimiet gaat er echt niet voor zorgen dat ze de 1000 pk gaan doorbreken, zoals gesuggereerd wordt. De stroomsnelheid blijft namelijk gelijk op maximaal 100 kg/h.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 11:07 schreef Jigzoz het volgende:
La Gazetta dello Sport denkt te weten dat Ferrari komend jaar de 1000pk-grens gaat doorbreken.
http://www.f1today.net/nl(...)-van-1000-pk-in-2017
De verhoging van de limiet is volgens mij vooral omdat de wagens wat zwaarder worden. Het zou uiteraard interessanter zijn geweest als men het had gelaten en de motoren nog wat zuiniger hadden moeten zijn. Maar goed, we weten inmiddels allemaal wel dat de hybridemotoren een marketingcompromis zijn.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 14:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De rest van dat artikel is prut. De verhoging van de brandstoflimiet gaat er echt niet voor zorgen dat ze de 1000 pk gaan doorbreken, zoals gesuggereerd wordt. De stroomsnelheid blijft namelijk gelijk op maximaal 100 kg/h.
Fijn altijd die mensen die het bijhouden, hier imponeer ik altijd collega's meequote:Op woensdag 4 januari 2017 13:51 schreef ender_xenocide het volgende:
Nog 78 dagen; 12uur; 39 minuten...
http://www.f1countdown.com/quote:Op woensdag 4 januari 2017 14:04 schreef nils7 het volgende:
[..]
Fijn altijd die mensen die het bijhouden, hier imponeer ik altijd collega's mee
Nou, vergis je niet. In 2017 moet een F1 auto minimaal 722 kg wegen. Voor 2008 was dat jarenlang 595 kg. En daarvoor zelfs nog minder.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 16:13 schreef Jigzoz het volgende:
Gewicht van de auto zal niet spectaculair veranderd zijn.
540 kilo inclusief motor?quote:Op woensdag 4 januari 2017 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, vergis je niet. In 2017 moet een F1 auto minimaal 722 kg wegen. Voor 2008 was dat jarenlang 595 kg. En daarvoor zelfs nog minder.
Die BMW M12 die je noemt werd gebruikt in 1983, toen het minimale gewicht volgens de regels 540 kg was. Met 1400 pk heb je dan een pk-to-weight ratio van ruim 2,5:1 (!!).
Aan de andere kant waren die motorblokken van toen echt loodzwaar. Dat hippe lichtmetaal werd toen volgens mij nog niet gebruikt.quote:Op woensdag 4 januari 2017 17:37 schreef Fer het volgende:
mgu-k en accu ieder 25kg
mgu-h en turbo 20kg samen ofzo
Extra buizen en radiatoren
Vroeger hadden ze ook kleinere tanks, omdat ze konden tanken.
En natuurlijk hebben ze tegenwoordig ook nog flink ballast in de neus, omdat de auto achterin bijna 100kg zwaarder is.
Voor een rondje of twee. Daarna was de turbo kaduuk. Bovendien verbruikte dat ding 10 keer meer brandstof dan nu.quote:Op woensdag 4 januari 2017 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, vergis je niet. In 2017 moet een F1 auto minimaal 722 kg wegen. Voor 2008 was dat jarenlang 595 kg. En daarvoor zelfs nog minder.
Die BMW M12 die je noemt werd gebruikt in 1983, toen het minimale gewicht volgens de regels 540 kg was. Met 1400 pk heb je dan een pk-to-weight ratio van ruim 2,5:1 (!!).
Moah, heel veel duur spul als Berylium enzo is verboden met de jaren. In feite gebruiken ze nu weer gewoon aluminium en heel vroeger ook al. Maar er zijn inderdaad wel foto's waar je ziet dat de huidige blokken al in een soort frame zitten, omdat er te weinig blok materiaal is voor voldoende sterkte.quote:Op woensdag 4 januari 2017 17:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Aan de andere kant waren die motorblokken van toen echt loodzwaar. Dat hippe lichtmetaal werd toen volgens mij nog niet gebruikt.
Zo'n wagen weegt dan ook 200 kg meer.quote:Op woensdag 4 januari 2017 17:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De meeste pks in huidige auto's zitten in LMP1.
Dat is juist. Vandaar dat ze ook wat langzamer zijn dan F1 .quote:Op woensdag 4 januari 2017 19:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo'n wagen weegt dan ook 200 kg meer.
Precies. En waarom zou je als je toch al dik multimiljonair bent nog een jaar jezelf zo afbeulen om hetzelfde nog maar eens te proberen voor nog meer nietszeggende miljoenen. Je kan van Rosberg zeggen wat je wil, maar imo toont het wel karakter om gewoon te zeggen, klaar, doel behaald, doei!quote:Op donderdag 5 januari 2017 02:14 schreef Fer het volgende:
Nico is er denk ik wel open over geweest. Het kostte zoveel energie om Lewis te verslaan, die pech heeft en een slecht jaar, dat het niet leuk meer is om te rijden. Wat valt er dan nog te halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |