abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 januari 2017 @ 13:01:22 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_167853784
Het F1 seizoen van 2016 is ten einde, het was een seizoen van spannende, maar ook zeer saaie races,
Mercedes was immers onverslaanbaar, en mocht er echt spanning zijn om P1, dan moesten beide Mercedessen wel uitvallen.

Dit gebeurde ook in Barcelona, waar Max Verstappen opeens op P1 reed, en zelfs finishte als eerste. Hiermee kwam de Max hype echt op gang. Veel nieuwe kijkers, en veel nieuwe fans. De races daarna waren soms nog wel spannend, zoals bijvoorbeeld de overwinning van Ricciardo op Sepang. Verder zijn alle overwinningen gegaan naar Rosberg en Hamilton. Hopen dus dat er volgend jaar wat meer spanning in de teams, want dit jaar domineerde Mercedes te veel, waardoor het zonder hun eigenlijk een stuk spannender zou zijn.

De einduitslag van 2016

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de constructeurs

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning?



In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten.

Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG.

De Agenda (onder voorbehoud)

Datum Evenement Locatie
26 maart GP van Australië Melbourne
9 april GP van China Shanghai
16 april GP van Bahrein Sakhir
30 april GP van Rusland Sochi
14 mei GP van Spanje Barcelona
28 mei GP van Monaco Monte Carlo
11 juni GP van Canada Montreal
25 juni GP van Azerbeidzjan Baku
9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring
16 juli GP van Engeland Silverstone
30 juli GP van Hongarije Hungaroring
27 augustus GP van België Spa-Francorchamps
3 september GP van Italië Monza
17 september GP van Singapore Marina Bay
1 oktober GP van Maleisië Sepang
8 oktober GP van Japan Suzuka
22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas
29 oktober GP van Mexico Mexico Stad
12 november GP van Brazilië * Interlagos
26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina

De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, noch teams die er mee stoppen.


Lewis Hamilton en X


Daniel Ricciardo en Max Verstappen


Sebastian Vettel en Kimi Raikkonen


Sergio Perez en Esteban Ocon


Fernando Alonso en Stoffel Vandoorne


Valtteri Bottas en Lance Stroll



Carlos Sainz en Daniil Kvyat


Romain Grosjean en Kevin Magnussen


Nico Hulkenberg en Jolyon Palmer


Marcus Ericsson en X



X en X
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 3 januari 2017 @ 13:11:39 #2
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_167854073
Ok nattekat,wij hadden namelijk wel een camping gezien al. Wij willen ook in totaal 14 dagen gaan met de vouwwagen. Dus dan is dat niet echt een optie. Op het laatste
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 januari 2017 @ 14:45:02 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167856204
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 11:07 schreef Jigzoz het volgende:
La Gazetta dello Sport denkt te weten dat Ferrari komend jaar de 1000pk-grens gaat doorbreken.

http://www.f1today.net/nl(...)-van-1000-pk-in-2017
De rest van dat artikel is prut. De verhoging van de brandstoflimiet gaat er echt niet voor zorgen dat ze de 1000 pk gaan doorbreken, zoals gesuggereerd wordt. De stroomsnelheid blijft namelijk gelijk op maximaal 100 kg/h.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_167858209
Wat is overigens de extreemste pk-gewichtsverhouding in de geschiedenis van de F1?

edit: krachtigste F1-motor was de BMW M12/13 met in kwali-trim tegen de 1400 pk. Gewicht van de auto zal niet spectaculair veranderd zijn.

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2017 16:18:38 ]
  dinsdag 3 januari 2017 @ 16:26:31 #5
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_167858519
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 14:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De rest van dat artikel is prut. De verhoging van de brandstoflimiet gaat er echt niet voor zorgen dat ze de 1000 pk gaan doorbreken, zoals gesuggereerd wordt. De stroomsnelheid blijft namelijk gelijk op maximaal 100 kg/h.
De verhoging van de limiet is volgens mij vooral omdat de wagens wat zwaarder worden. Het zou uiteraard interessanter zijn geweest als men het had gelaten en de motoren nog wat zuiniger hadden moeten zijn. Maar goed, we weten inmiddels allemaal wel dat de hybridemotoren een marketingcompromis zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_167877130
Nog 78 dagen; 12uur; 39 minuten... :{
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  woensdag 4 januari 2017 @ 14:04:06 #7
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_167877349
quote:
15s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:51 schreef ender_xenocide het volgende:
Nog 78 dagen; 12uur; 39 minuten... :{
Fijn altijd die mensen die het bijhouden, hier imponeer ik altijd collega's mee :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 4 januari 2017 @ 14:06:23 #8
62913 Blik
The one and Only!
pi_167877384
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 14:04 schreef nils7 het volgende:

[..]

Fijn altijd die mensen die het bijhouden, hier imponeer ik altijd collega's mee :)
http://www.f1countdown.com/
  woensdag 4 januari 2017 @ 14:20:31 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_167877622
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 16:13 schreef Jigzoz het volgende:

Gewicht van de auto zal niet spectaculair veranderd zijn.
Nou, vergis je niet. In 2017 moet een F1 auto minimaal 722 kg wegen. Voor 2008 was dat jarenlang 595 kg. En daarvoor zelfs nog minder.

Die BMW M12 die je noemt werd gebruikt in 1983, toen het minimale gewicht volgens de regels 540 kg was. Met 1400 pk heb je dan een pk-to-weight ratio van ruim 2,5:1 (!!).
pi_167877789
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2017 14:20 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nou, vergis je niet. In 2017 moet een F1 auto minimaal 722 kg wegen. Voor 2008 was dat jarenlang 595 kg. En daarvoor zelfs nog minder.

Die BMW M12 die je noemt werd gebruikt in 1983, toen het minimale gewicht volgens de regels 540 kg was. Met 1400 pk heb je dan een pk-to-weight ratio van ruim 2,5:1 (!!).
540 kilo inclusief motor?

Holy fuck...
pi_167881391
Maar waarom al die zware materialen gebruiken als je de benen van de coureur ook als schokbreker kan gebruiken ;)
pi_167882301
mgu-k en accu ieder 25kg
mgu-h en turbo 20kg samen ofzo
Extra buizen en radiatoren

Vroeger hadden ze ook kleinere tanks, omdat ze konden tanken.

En natuurlijk hebben ze tegenwoordig ook nog flink ballast in de neus, omdat de auto achterin bijna 100kg zwaarder is.
.
pi_167882356
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 17:37 schreef Fer het volgende:
mgu-k en accu ieder 25kg
mgu-h en turbo 20kg samen ofzo
Extra buizen en radiatoren

Vroeger hadden ze ook kleinere tanks, omdat ze konden tanken.

En natuurlijk hebben ze tegenwoordig ook nog flink ballast in de neus, omdat de auto achterin bijna 100kg zwaarder is.
Aan de andere kant waren die motorblokken van toen echt loodzwaar. Dat hippe lichtmetaal werd toen volgens mij nog niet gebruikt.
  woensdag 4 januari 2017 @ 17:50:20 #14
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_167882618
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2017 14:20 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nou, vergis je niet. In 2017 moet een F1 auto minimaal 722 kg wegen. Voor 2008 was dat jarenlang 595 kg. En daarvoor zelfs nog minder.

Die BMW M12 die je noemt werd gebruikt in 1983, toen het minimale gewicht volgens de regels 540 kg was. Met 1400 pk heb je dan een pk-to-weight ratio van ruim 2,5:1 (!!).
Voor een rondje of twee. Daarna was de turbo kaduuk. Bovendien verbruikte dat ding 10 keer meer brandstof dan nu.

Zo spannend is die 1400 dus niet. De meeste pks in huidige auto's zitten in LMP1. Meer dan 1000pk en ook langer dan een paar seconden. F1 komt daar niet in de buurt, wellicht alleen in de kwalificatie met alle boost voor een seconde of twee.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_167883130
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 17:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Aan de andere kant waren die motorblokken van toen echt loodzwaar. Dat hippe lichtmetaal werd toen volgens mij nog niet gebruikt.
Moah, heel veel duur spul als Berylium enzo is verboden met de jaren. In feite gebruiken ze nu weer gewoon aluminium en heel vroeger ook al. Maar er zijn inderdaad wel foto's waar je ziet dat de huidige blokken al in een soort frame zitten, omdat er te weinig blok materiaal is voor voldoende sterkte.
.
  woensdag 4 januari 2017 @ 19:27:24 #16
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_167884970
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2017 17:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De meeste pks in huidige auto's zitten in LMP1.
Zo'n wagen weegt dan ook 200 kg meer.
  woensdag 4 januari 2017 @ 19:29:06 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_167885013
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2017 19:27 schreef Tijn het volgende:

[..]

Zo'n wagen weegt dan ook 200 kg meer.
Dat is juist. Vandaar dat ze ook wat langzamer zijn dan F1 :).
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_167885767
Sowieso is pk een slechte graadmeter met deze motoren. Gaat er maar om hoe lang per ronde de motor het kan volhouden en hoeveel pk hij de rest van het rondje heeft.

Stel Ferrari heeft 10s 980pk, 30s 950pk en 50s 910pk
Mercedes heeft 45s 965pk en 45s 930pk

Wie is sneller?

Het heeft meer te maken met hoe lang kun je je hybride systemen activeren en hoe efficient kan de energievoorraad weer opgeladen worden.
.
pi_167886125
Leuke autosportmemorabiliaveiling bij Catawiki. Zit ook wat F1 spul tussen. Loopt zaterdagavond af.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2017 20:14:51 ]
pi_167893921
https://www.drivetribe.co(...)uA6cmxT5eAB_4CCL_pGg

Iemand dit verhaal al gelezen? Stuk van Damon Hill over hoe en waarom dat Rosberg gestopt is en zijn visie erop. Mooi verhaal wel :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167894199
Nico is er denk ik wel open over geweest. Het kostte zoveel energie om Lewis te verslaan, die pech heeft en een slecht jaar, dat het niet leuk meer is om te rijden. Wat valt er dan nog te halen.
.
pi_167894235
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 02:14 schreef Fer het volgende:
Nico is er denk ik wel open over geweest. Het kostte zoveel energie om Lewis te verslaan, die pech heeft en een slecht jaar, dat het niet leuk meer is om te rijden. Wat valt er dan nog te halen.
Precies. En waarom zou je als je toch al dik multimiljonair bent nog een jaar jezelf zo afbeulen om hetzelfde nog maar eens te proberen voor nog meer nietszeggende miljoenen. Je kan van Rosberg zeggen wat je wil, maar imo toont het wel karakter om gewoon te zeggen, klaar, doel behaald, doei!

Ik vind dat echt wel wat hebben. :Y

Anyway, kwam net dit lijstje nog tegen met wat de heren coureurs afgelopen jaar verdient zouden hebben en hoeveel het per punt gekost heeft dat salaris. Geen idee overigens of die salarissen een beetje kloppen. Ik dacht dat Max bv al veel hoger zat afgelopen jaar. Anyway, dit lijstje dus:



Max overduidelijk de winnaar. Die kost slechts iets meer dan een modaal netto maandsalaris van Jan met de Pet per behaald WK punt. Guitaarles kostte 750.000 euro. En die heeft geen WK punt behaald. :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167894252
Valt me nu pas op dat alle 4 de RB/TR coureurs dus het goedkoopst zijn geweest per WK punt :D

En die Button, manmanman, dik 8 ton per punt. :X
Waarom betalen ze die zoveel :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167894262
Grootste verschil tussen teamgenoten by far ook Max/Ricardo. Denk dat Max zich voor 2017 op mag maken voor een mooie salarisverhoging. Die zal ook wel gewoon minstens richting dat salaris van Ricardo kruipen lijkt me. En dan ben je nog geen 20. :D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167894380
Ik snap niet dat mclaren zo veel voor button betaald, de helft had ik eerder verwacht. Maar stoffel zou een stuk goedkoper zijn geweest en ik denk kwalitatief niet minder.
Ik denk dat Max zn salaris van voor de overstap is geweest.
Bovendien. Investeert red bull al voor dat hun coureurs in de F1 rijden een aanzienlijk bedrag, en daarom kunnen ze daar nu aan terug verdienen door salariskosten te besparen. En ook heeft red bull ook zo ver ik weet prestatie clausules die niet bij dit salaris zijn inbegrepen.
Tot slot is deze tabel alleen maar interessant voor her vergelijken tussen teamgenoten ipv tussen alle coureurs met elkaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')