abonnement Unibet Coolblue
pi_167832183


Welkom!

Jullie kennen vast allemaal Heineken, Bavaria, Jupiler enz. Maar wij drinken echt bier! Speciaalbieren bestaan uit verschillende soorten en smaken, van zoet, zuur, bitter of een combinatie ervan. Van een complexe en volle smaak naar een frisse dorstlesser. Omdat er zoveel verschillende soorten bieren zijn, valt er genoeg over te discussiëren!
pi_167832559
Klein weetje voor mensen die Omnipollo Selassie zoeken/ drinken... Hij wordt gemaakt in de USA door Crazy Mountain, die er om bekend staat wel eens een recept van Omni te durven verneuken...

De ¤uropese versie, verkocht door Saveur Bière, wordt gebrouwen door de Proefbrouwerij... Zou dus beter moeten zijn... Ik probeer 'm morgen...

pi_167833237
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 10:36 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Zo, dat was een mooie avond.
[ afbeelding ]

Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Die Grand Prestige, was het wat?
Schip ahoy!
pi_167834187
To Ol Yule Maelk '14. Waarschijnlijk het lekkerste bier dat ik liggen heb...

https://www.ratebeer.com/beer/to-ol-yule-maelk/302914/

  maandag 2 januari 2017 @ 20:27:15 #5
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_167837953
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 17:45 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Die Grand Prestige, was het wat?
Ja, ik vond 'm erg goed! Goed nieuws dus voor degenen die in maart/april zo'n flesje krijgen.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_167838487
Poeh. Twintig euro per fles in de voorverkoop. Hertog Jan weet na de Ongekend-serie weer een nieuw hoogtepunt in marketing te bereiken.
Schip ahoy!
  maandag 2 januari 2017 @ 20:58:30 #7
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_167839182
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 20:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
Poeh. Twintig euro per fles in de voorverkoop. Hertog Jan weet na de Ongekend-serie weer een nieuw hoogtepunt in marketing te bereiken.
Wel handig; een van je beste vrienden die verantwoordelijk is voor diezelfde marketing, en dus af en toe wat moois voor je meeneemt. Zoals deze fles. ;)
NAC Breda
Rèsbaarge
  maandag 2 januari 2017 @ 21:57:03 #8
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_167841962
:W
Morgen even naar Haarlem om met m'n broertje een paar biertjes te drinken, hebben jullie nog aanraders om langs te gaan?
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_167842005
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 21:57 schreef TradeMarkie het volgende:
:W
Morgen even naar Haarlem om met m'n broertje een paar biertjes te drinken, hebben jullie nog aanraders om langs te gaan?
Uiltje natuurlijk
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 januari 2017 @ 21:58:40 #10
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_167842048
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 21:57 schreef TradeMarkie het volgende:
:W
Morgen even naar Haarlem om met m'n broertje een paar biertjes te drinken, hebben jullie nog aanraders om langs te gaan?
Uiltje :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 2 januari 2017 @ 22:00:31 #11
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_167842129
die kwam ik bij t googlen ook al tegen, gaan we daar maar eens een kijkje nemen :)
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  maandag 2 januari 2017 @ 22:11:05 #12
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_167842729
En de Jopenkerk ook maar, als je er dan toch bent.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_167849062
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 20:58 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Wel handig; een van je beste vrienden die verantwoordelijk is voor diezelfde marketing, en dus af en toe wat moois voor je meeneemt. Zoals deze fles. ;)
Dat is een mooie meevaller ja. Ik ga dat spul hooguit kopen als het in prijs gehalveerd is, en zelfs dan ga ik er hard over nadenken.
Schip ahoy!
  dinsdag 3 januari 2017 @ 10:25:09 #14
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_167850661
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 08:25 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat is een mooie meevaller ja. Ik ga dat spul hooguit kopen als het in prijs gehalveerd is, en zelfs dan ga ik er hard over nadenken.
Ik laat het ook voorbij gaan, denk ik. En toch zijn er genoeg mensen die gretig bestellen. Mijn zwager vertelde gisteren doodleuk dat hij 4 van die flessen besteld heeft, als dankje aan zichzelf vanuit zijn eindejaarsbonus. Zonder dus te weten wat hij er exact voor gaat krijgen. Tja...
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_167851389
Daarom zeg ik: die marketingmensen hebben hun bonus wel verdiend. Beetje net zoals de marketingafdeling van Apple, wat mij betreft.
Schip ahoy!
pi_167858244
Heb samen met 2 vrienden die set besteld. Ach, voor een keertje. Complete fles van alles hoefde ik sowieso niet.
pi_167870691
Hahaha ik sla over.
Ik drink nu een kees! Top of the morning. Beste bier van hem vind ik. ( de barrel specials heb ik niet helemaal meegekregen). Een 11% imperial stout met haver en koffie voor ¤2,21. Veel plezier met je 20 euro grand prestige! Het geweldige bier dat met kleurstof gekleurd moet worden!
Sorry hoor, maar ik vind je echt om meer dan 1 reden een complete debiel als je dit koopt.
pi_167873336
Ga die Top of the Morning dan ook maar es kraken vanavond :)
pi_167883516
Omnipollo Selassie, ¤uro editie (Proefbrouwerij, niet Crazy Mountain USA).

Beetje beter dan Hypnopompa, maar niet te vergelijken met bvb. Anagram of Pecan Mud Cake...

pi_167894308
ik drink nu een https://www.ratebeer.com/beer/oskar-blues-ipa/352668/
zag op ratebeer pas dat er enkel Australische hoppen zijn gebruikt. namen waarvan ik nog nooit heb gehoord :p ook een leuke first.
http://www.hops.com.au/products/vic-secret-
goede ipa trouwens, heel erg fruitig. lichte body, zo heb ik ze wel graag hoor.

soms doe ik eerst proeven en dan gokken welk cijfer ze op ratebeer hebben. deze had ik goed haha. is leuk om eens te doen hoor.

edit;
lol lees die laatste rating. domme, domme belg (sorry seul).
quote:
lacking the USA hop explotion I would expect here. Expected much more to be honest.
:')
pi_167896125
Die kerel proeft Amerikaanse hop, en klaagt dan het gebrek aan US hops aan... Uhm.. o|O
pi_167896452
Nah. Hij zegt niet dat hij ze proefde. Bij aroma's noemt hij t wel.
pi_167896975
Juist. Beetje te snel overgelezen :)
pi_167901451
niet alles met citrus is een usa hop :p
pi_167962530
Zo vandaag sinds een paar maanden weer eens bij de Caigny geweest. Is een mooie winkel geworden met de nieuwe indeling en zeker handig die digitale prijskaartjes. Onduidelijke prijskaartjes was toch een veel gehoord kritiekpuntje. Helaas hadden ze die To Ol Yule Maelk niet (meer) staan. Wel de vier laatste Kees Top of The Mornings meegenomen en de de Pisselit staat nu ook hier, ben benieuwd :9 Een bezoek blijft elke keer een feestje :Y Behalve dan die prijzen voor die speciale pannepots :')
pi_167962595
Heb gisteren ook die blauwe cuvée van de Keizer gehad. Vond ik helaas zoete rommel, volgende keer misschien rijpen?
pi_167963352
Ik zie nu de vertaling voor Pissenlit, waar slaat dat op? :')
pi_167968055
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 22:25 schreef MCH het volgende:
Ik zie nu de vertaling voor Pissenlit, waar slaat dat op? :')
Uit een ver verleden staat me iets bij van het verwerken van paardenbloemen in wijn, en dat het nogal een effect had op het naar de wc gaan (nog meer dan regulier bier) en dat daar ook de dezelfde term werd gehanteerd.
pi_167971770
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 21:57 schreef MCH het volgende:
Heb gisteren ook die blauwe cuvée van de Keizer gehad. Vond ik helaas zoete rommel, volgende keer misschien rijpen?
Rijpen is sowieso goed voor dat bier, maar het is in de basis al best zoet ja.
Caigny is er inderdaad met de verbouwing flink op vooruit gegaan, had ik de laatste keer daar aan de kassa ook al gemeld :)
Schip ahoy!
pi_167974717
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 21:57 schreef MCH het volgende:
Heb gisteren ook die blauwe cuvée van de Keizer gehad. Vond ik helaas zoete rommel, volgende keer misschien rijpen?
Ook gerijpt erg zoet.
pi_167979012
quote:
Dany, the offbeat brewer at Fantôme, will try anything, and the results are always interesting. A beer made from dandelions would be worth a try if only because no one has ever brewed one before, but the great news is that this is actually a very good beer.
Dany and some cohorts get busy every spring picking bushels of dandelions that grow in the fields around the picturesque farmhouse brewery. The yellow flowers are removed and dried in the sun, then soaked in water for a few days. The thick, dark dandelion “tea” that results is the basis for the Pissenlit, which is made also from traditional barley malt and hops. It resembles a classic saison beer – golden spritzy brew, strong and very flavorful, with a good hop bite. You may have to strain to taste the dandelions, but you know they’re in there.
It should be noted that uncooked, the dandelion has a diuretic effect and is known in France as Pissenlit (literally, "wet the bed" - this also happens to be the British folk-name) for precisely this reason.
PS: ik denk dat de laatste batch Pissenlit beter is dan de standaard Fantôme...
pi_167981098
Ik vind Fantome voor nu wel even een uitkomst. Was wel toe aan iets anders als de zoveelste ipa of stout. Vooral ipas worden een beetje eentonig.
pi_167982281
Eén van de beste bieren in Holland gemaakt... Jodium, turf, eik, zacht qua koolzuur; geniaal...

pi_167988706
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 18:28 schreef Seul het volgende:
Eén van de beste bieren in Holland gemaakt... Jodium, turf, eik, zacht qua koolzuur; geniaal...

[ afbeelding ]
jammer dat emelisse is overgenomen, de productie word ook overheveld zag ik naar slot oostende. Heb een paar bieren op van slot oostende, allemaal meuk imo, maargoed dat vind ik van de normale emelisse bieren ook. Hopelijk blijven de whitelabels van goed niveau! Maar verwacht er eigenlijk niet zo veel van.
pi_167990564
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:33 schreef mckroket het volgende:

[..]

jammer dat emelisse is overgenomen, de productie word ook overheveld zag ik naar slot oostende. Heb een paar bieren op van slot oostende, allemaal meuk imo, maargoed dat vind ik van de normale emelisse bieren ook. Hopelijk blijven de whitelabels van goed niveau! Maar verwacht er eigenlijk niet zo veel van.
White labels blijven ze wel op hun eigen locatie maken, dus je zou denken dat het goed moet blijven.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_167990618
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 17:31 schreef MCH het volgende:
Ik vind Fantome voor nu wel even een uitkomst. Was wel toe aan iets anders als de zoveelste ipa of stout. Vooral ipas worden een beetje eentonig.
Heb mijn Fantomes laatst op 1 avond erdoorheen gejaagd. Paar weken ervoor Pissenlit nog bij Van Moll gehad en Fantome de Noël rond de Kerst.



Nu mijn voorraadje IPAs en enkele Belgen erdoor jagen en dan gaat t weer tijd worden voor wat stouts (cadeaubonnen van Kerst maar investeren in die Omnipollos). Wel niet goed voor de bankrekening dat ik stouts ook steeds meer kan waarderen.
pi_167991079
Ik vond die Fantome de Noël wel goed te doen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_167991496
Die vond ik persoonlijk de minste van t stel. Maar smaken verschillen. Ik verwachtte van de Magic Ghost het minste afgaande op reviews maar die vond ik dan weer het lekkerst van het stel. Allemaal goed bier, daar niet van. Kregen allemaal rond de 4 sterretjes op Untappd.
pi_167998930
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 22:16 schreef Nighthawk88 het volgende:
(cadeaubonnen van Kerst maar investeren in die Omnipollos)
Let een beetje op wat je koopt: Selassie, Original Texas Pecan Ice Cream en Original Rocky Road Ice Cream vielen beetje tegen... Van die laatste is de Texas trouwens wel de betere.
pi_167999482
Hmm zal eens kijken wat t word. Ga sowieso via Saveur Biere bestellen denk ik, aangezien die een aantal Thornbridge bieren hebben die ik nog op mijn verlanglijstje heb staan (ben en blijf een fan van hen en een tripje naar Den Bosch zit er qua drukke agenda voorlopig niet in).
pi_168001340
Ze hebben Anagram, Noa Pecan Mud Pie, en Yellow Belly... Aanraders...

En vergeet zeker deze niet: https://www.saveur-biere.(...)w-single-barrel.html
pi_168001757
Die had ik inderdaad al in mijn "panier". Loopt wel snel op zo. Zit op 170 euro voor 40 flesjes. Nog wat Canadezen gepakt voor de badge. Alvast een aantal van die Welshe. Nog eens even goed overpeinzen deze week haha.
pi_168002877
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:23 schreef Nighthawk88 het volgende:
Thornbridge [...] (ben en blijf een fan van hen en een tripje naar Den Bosch zit er qua drukke agenda voorlopig niet in).
Wel een aanrader :9
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_168006034
Weet iemand misschien waar ik in Nederland Kozel kun kopen?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_168006237
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:24 schreef dimmak het volgende:
Weet iemand misschien waar ik in Nederland Kozel kun kopen?
Hier eens proberen? https://www.tsjechie.net/(...)itsland.22700/page-5
pi_168006526
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:24 schreef dimmak het volgende:
Weet iemand misschien waar ik in Nederland Kozel kun kopen?
http://www.sterk.amsterdam/kozel-beer.html
Stop rockin' the boat.
  maandag 9 januari 2017 @ 22:45:28 #47
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_168018270
Niet om lullig te doen, maar laatst in Boedapest dat Kozel op. Weinig bijzonders hoor...
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_168018424
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:45 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Niet om lullig te doen, maar laatst in Boedapest dat Kozel op. Weinig bijzonders hoor...
Ach, hoe vaak zie je wel niet dat iemand ergens op vakantie is geweest en het lokale pils smaakte daar zo geweldig dat ze het thuis ook weer willen drinken.
  maandag 9 januari 2017 @ 23:56:41 #49
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_168020304
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:50 schreef MCH het volgende:

[..]

Ach, hoe vaak zie je wel niet dat iemand ergens op vakantie is geweest en het lokale pils smaakte daar zo geweldig dat ze het thuis ook weer willen drinken.
En dat is zijn goed recht ook, trouwens. Ik zou er echter niet het halve land voor doorrijden. :)
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_168020343
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 23:56 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

En dat is zijn goed recht ook, trouwens. Ik zou er echter niet het halve land voor doorrijden. :)
Dat is zo. Heb het zelf ook wel eens gedaan maar dan smaakt het thuis toch weer anders. :P
pi_168020956
Kozel? Meeste Trinkgut winkels hebben die gewoon. Eventjes de Duitse grens over wippen, liggen er genoeg in het grensgebied.
pi_168020978
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 14:00 schreef mjan het volgende:

[..]

Wel een aanrader :9
Het is weer te lang geleden eigenlijk. Voor mij een beetje een Mekka. Als ik voor de rest van mijn leven nog maar 1 bier zou mogen drinken dan was het Jaipur. Ja, er zijn betere en smaakvollere IPAs te vinden, maar dat spul kan ik blijven zuipen.
pi_168027308
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 00:43 schreef Nighthawk88 het volgende:

[..]

Het is weer te lang geleden eigenlijk. Voor mij een beetje een Mekka. Als ik voor de rest van mijn leven nog maar 1 bier zou mogen drinken dan was het Jaipur. Ja, er zijn betere en smaakvollere IPAs te vinden, maar dat spul kan ik blijven zuipen.
ik neem tegenwoordig magic rock cannonball in blikken mee. die kosten 1,72 :S heel bizar goedkoop voor een geweldige ipa.
pi_168034619
Ma/ pa/ ik. Wat is die BBA Hemel & Aarde lekker zeg...

pi_168035275
Hemel en aarde ken ik...lekker!
De andere twee niet.

Even een vraagje tussendoor (ik ben nieuw en kom net om de FOK!-hoek kijken, duhs..).
Ik zie allemaal superleuke biertjes langskomen hier,
hoe houden jullie een en ander bij? Allemaal grote Untappd fans hier?

anyway, nu even een leuke (eerder al van tap, deze keer uit de fles)

pi_168038840
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 00:43 schreef Nighthawk88 het volgende:

[..]

Het is weer te lang geleden eigenlijk. Voor mij een beetje een Mekka. Als ik voor de rest van mijn leven nog maar 1 bier zou mogen drinken dan was het Jaipur. Ja, er zijn betere en smaakvollere IPAs te vinden, maar dat spul kan ik blijven zuipen.
Ik woonde er tot voor kort om de hoek, dus ik heb er soms wat heimwee naar. Ze hadden laatst ook een Uiltje tap takeover ^O^
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_168046508
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:27 schreef realAIVD het volgende:
Hemel en aarde ken ik...lekker!
De andere twee niet.

Even een vraagje tussendoor (ik ben nieuw en kom net om de FOK!-hoek kijken, duhs..).
Ik zie allemaal superleuke biertjes langskomen hier,
hoe houden jullie een en ander bij? Allemaal grote Untappd fans hier?

anyway, nu even een leuke (eerder al van tap, deze keer uit de fles)

[ afbeelding ]
Wekom bij de biersnobs ;)

Untappd vind ik de makkelijkste app om alles bij te houden.
Stop rockin' the boat.
pi_168047132
Dank! :-)

en ja, untappd is handig...ook om in een onbekende stad direct de beste bierkroeg te vinden :-D
pi_168047228
Puristen gaan misschien voor ratebeer. Maar dat minimaal aantal woorden bij ieder bier gaat tegenstaan. Wel prachtig om te lezen altijd.

Hield eerst alles in Excel bij met scores op een schaal tot 10. In Untappd had ik zo alles om gezet, ff delen door 2 en inchecken maar. November 2015 gedaan, zat toen meteen rond de 650. Inmiddels alweer 1400 haha.
pi_168047253
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 09:19 schreef realAIVD het volgende:
Dank! :-)

en ja, untappd is handig...ook om in een onbekende stad direct de beste bierkroeg te vinden :-D
Untappd it is, maar eigenlijk zou het ook handig moeten zijn om goede bierwinkels te vinden. Afgelopen week in de Eifel was het treurnis troef. Gelukkig had ik eigen bier mee.

Hoeveel kwaad kan het om in ieder geval een selectie Braukunstkeller in je supermarktschap te zetten ipv Poole pilseners.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_168047325
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 09:28 schreef Nighthawk88 het volgende:
Puristen gaan misschien voor ratebeer. Maar dat minimaal aantal woorden bij ieder bier gaat tegenstaan. Wel prachtig om te lezen altijd.

Hield eerst alles in Excel bij met scores op een schaal tot 10. In Untappd had ik zo alles om gezet, ff delen door 2 en inchecken maar. November 2015 gedaan, zat toen meteen rond de 650. Inmiddels alweer 1400 haha.
Dat met terugwerkende kracht inchecken ben ik niet aan begonnen. Alhoewel dat voor een aantal "klassieke" Belgen wel handig zou zijn. Want bv een Karmeliet, of die meuk van Grimbergen zie ik me niet zo snel meer drinken.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_168047341
Ach kan je de Pole Position badge wat opkrikken. Heb afgelopen zomer in de Eifel best nog wat leuke nieuwe bieren gehad zonder dat t heel speciaal was. Eifeler Landbier. Templers bieren. En ze hadden wat Kloster Machern en Zötler bieren die ik nog niet gehad had. Prima te doen een keer die Duitse doorzuipers.

Tripel Karmeliet... Heerlijk.
pi_168047530
Tja ik heb ook niet echt goed gezocht hoor, was drukker met wat wandelen en niks doen. En had al lekker bier meegenomen van Bevog, de Moersleutel en Pohjala.

Karmeliet deed me de laatste keer dat ik het dronk echt helemaal niks meer.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_168047708
https://bourgondischebierkelder.nl/

Wel een aardig concept, maar benieuwd wie dit gaat doen. Ik bedoel waarom zou je het niet zelf wegleggen?
pi_168047911
quote:
Dit pakket ontvang je +/- 6 jaar na bestelling. Uiteraard ontvang je hierbij proefformulieren om, samen met vrienden of familie, de smaakevolutie van het bier te kunnen beleven.
Dan kan je het beter zelf bewaren inderdaad, en heb je in geval van nood gewoon bier in huis :P

en wat als het bedrijf in tussentijd failliet gaat of er mee stopt.....
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_168047917
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 10:00 schreef opperkleurder het volgende:
https://bourgondischebierkelder.nl/

Wel een aardig concept, maar benieuwd wie dit gaat doen. Ik bedoel waarom zou je het niet zelf wegleggen?
Zo heb je er een aantal; handig voor de mensen die drie hoog achter wonen en geen geschikte ruimte hebben om het jaren weg te leggen

http://www.nationalebierbank.nl/
Stop rockin' the boat.
pi_168047977
quote:
6s.gif Op woensdag 11 januari 2017 10:11 schreef pipster het volgende:

[..]

Dan kan je het beter zelf bewaren inderdaad, en heb je in geval van nood gewoon bier in huis :P

en wat als het bedrijf in tussentijd failliet gaat of er mee stopt.....
Met terugwerkende kracht een pakket met meerdere jaartallen kopen is wel interessant, dit zal de uiteindelijke opzet wel zijn. Maar ja ze hebben nu geld nodig om die flessen aan te kopen.
pi_168048112
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 10:14 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Met terugwerkende kracht een pakket met meerdere jaartallen kopen is wel interessant, dit zal de uiteindelijke opzet wel zijn. Maar ja ze hebben nu geld nodig om die flessen aan te kopen.
Dat zou voor een keertje wel leuk zijn denk ik, maar verder drink ik mijn bier wel vers.

En inderdaad ze moeten toch een keer beginnen met het aanleggen van een voorraad.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_168048285
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 10:00 schreef opperkleurder het volgende:
https://bourgondischebierkelder.nl/

Wel een aardig concept, maar benieuwd wie dit gaat doen. Ik bedoel waarom zou je het niet zelf wegleggen?
Dus je betaalt nu 12 euro om een St Abt 12 te kopen en dat 3 jaar in een kelder te leggen..

Wie doet dat vraag ik me af ja. En je verzendkosten komen er dan later ook nog bij.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_168048366
Zou je ook bezoekrecht hebben, dat je af en toe even bij je fles(sen) langs kan om ze gedag te zeggen. Of een webcam erop dat je af en toe kan inloggen om te zien dat ze er nog lekker bij liggen,.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_168049094
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 10:32 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dus je betaalt nu 12 euro om een St Abt 12 te kopen en dat 3 jaar in een kelder te leggen..

Wie doet dat vraag ik me af ja. En je verzendkosten komen er dan later ook nog bij.
Of je haalt het op.

Als ik nu een pakket van 2-4-6 zou kunnen ophalen vond ik het wel interessant. Het nu wegleggen en over 3 jaar krijgen zou ik misschien ook wel willen doen. (als mijn kruipruimte te warm zou zijn oid)
quote:
6s.gif Op woensdag 11 januari 2017 10:22 schreef pipster het volgende:

[..]

Dat zou voor een keertje wel leuk zijn denk ik, maar verder drink ik mijn bier wel vers.

En inderdaad ze moeten toch een keer beginnen met het aanleggen van een voorraad.
Sommige bieren zijn vers het lekkerst, maar met name de donkere kan je prima bewaren.

Straks weer lekker de herfst bokken met 35% stickers inslaan voor de komende jaren :9~
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_168051565
quote:
99s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:21 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Of je haalt het op.

Als ik nu een pakket van 2-4-6 zou kunnen ophalen vond ik het wel interessant. Het nu wegleggen en over 3 jaar krijgen zou ik misschien ook wel willen doen. (als mijn kruipruimte te warm zou zijn oid)

[..]

Sommige bieren zijn vers het lekkerst, maar met name de donkere kan je prima bewaren.

Straks weer lekker de herfst bokken met 35% stickers inslaan voor de komende jaren :9~
De herfstbokken met 35% stickers heb ik weken geleden al gekocht. Die zijn bij de AH al ingeruild voor de winterbieren.
pi_168052017
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:34 schreef MCH het volgende:

[..]

De herfstbokken met 35% stickers heb ik weken geleden al gekocht. Die zijn bij de AH al ingeruild voor de winterbieren.
Dan kost het verhuizen nog meer dan gedacht -O-
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_168052099
quote:
99s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:04 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Dan kost het verhuizen nog meer dan gedacht -O-
Bedoel je dit gedoe?



:'(

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2017 14:11:33 ]
pi_168052180
Ik ga m'n kelder met constante temperatuur nog missen. ;(
pi_168053911
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 10:00 schreef opperkleurder het volgende:
https://bourgondischebierkelder.nl/

Wel een aardig concept, maar benieuwd wie dit gaat doen. Ik bedoel waarom zou je het niet zelf wegleggen?
Er zit wel wat in als je in een studentenkamer woont, en geen kelder tot je beschikking hebt. En beperkte kastruimte.
pi_168055263
Dan investeer je in een koelkast met externe thermostaat. Dat raak je overal wel kwijt, en kan je zelfs op een studentenbudget kopen...

Maar zoals iemand eerder postte: moest ik nu zo 'n pakket met 0-2-4-6 jaar gerijpte Cuvée van de Keizer blauw kunnen kopen voor 51¤, ik deed 't onmiddellijk...
  woensdag 11 januari 2017 @ 18:23:00 #79
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_168057107
quote:
Ja, goed bier. Maanden geleden deze op, en had me voorgenomen eens wat meer van Ghost te proberen. Helaas nog niet aan toegekomen, besef ik me nu. :(
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_168060178
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:09 schreef MCH het volgende:

[..]

Bedoel je dit gedoe?

[ afbeelding ]

:'(
Hebben mensen ook wat te sjouwen ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_168060288
Ik vind rookbier smerig, dus heb ik maar zo'n Aecht Schlenkerla Rauchbier Urbock gehaald. ;(. Want rookworst vind ik dan weer wel lekker, dus ik ben benieuwd of ik dit binnen kan houden.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_168067483
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 16:54 schreef Seul het volgende:
Dan investeer je in een koelkast met externe thermostaat. Dat raak je overal wel kwijt, en kan je zelfs op een studentenbudget kopen...

Maar zoals iemand eerder postte: moest ik nu zo 'n pakket met 0-2-4-6 jaar gerijpte Cuvée van de Keizer blauw kunnen kopen voor 51¤, ik deed 't onmiddellijk...
Als ik naar mezelf kijk: ik heb echt geen ruimte voor een tweede koelkast.

Ik heb wat Texels Stormbock die ik tracht te rijpen, ik heb ze nu op mijn kamer zo donker en koel mogelijk neergezet maar het is nog steeds een beetje God zegene de greep, dus ik snap de boven genoemde websites wel.
pi_168067669
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:28 schreef OMG het volgende:
Ik vind rookbier smerig, dus heb ik maar zo'n Aecht Schlenkerla Rauchbier Urbock gehaald. ;(. Want rookworst vind ik dan weer wel lekker, dus ik ben benieuwd of ik dit binnen kan houden.
Wat betaal je daar voor in Amerika?
pi_168068074
$5.49 voor een fles.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_168071937
Weekend... Bij thuiskomst begonnen met Operation Vacation. Mwheh maar tis ook maar weekend en geen vacation:


Het mocht wat hoppiger dus:

Eigenlijk prima black ipa van Walhalla.

Daarna de Ex-Girlfriend. Hoe komen ze bij die naam, voel ik me achteraf genaaid? Hij is in ieder geval niet zo zuur als mn ex:


En tot slotte voor ik mn nest in duik:

Mooie sterk aanwezige whiskysmaak in deze De Natte Gijt Hellegijt RIS Glentauchers barrel aged. Dikke prima.
pi_168072515


Dan komende zaterdag of zondag ook maar even een stop bij De Natte Gijt maken voor die Glentauchers, in Delft.

[ Bericht 3% gewijzigd door pipster op 12-01-2017 11:45:19 ]
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_168072764
Die Testgijten vielen me tegen. Verder best fan van De Natte Gijt en dat is niet eens omdat ze uit mijn streek komen. Hop met de Gijt is voor NL begrippen een top IPA.

Die Latte Gijt vond ik een lekkere milk stout. Wel wat veel zouthout tonen voor die stijl maar wel lekker.

Die andere Hellegijts heb ik nog niet geprobeerd, maar dat komt denk ik nog wel. Houd rekening met een relatief sterke whisky smaak. Houd je daar van dan zit je zeker goed.
pi_168072999
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:51 schreef Nighthawk88 het volgende:
Die Testgijten vielen me tegen. Verder best fan van De Natte Gijt en dat is niet eens omdat ze uit mijn streek komen. Hop met de Gijt is voor NL begrippen een top IPA.

Die Latte Gijt vond ik een lekkere milk stout. Wel wat veel zouthout tonen voor die stijl maar wel lekker.

Die andere Hellegijts heb ik nog niet geprobeerd, maar dat komt denk ik nog wel. Houd rekening met een relatief sterke whisky smaak. Houd je daar van dan zit je zeker goed.
Ik moet maar een mooi lijstje samenstellen, er staan nog wel een paar brouwers waar ik wat dingen van wil proberen. Iig ook de Moersleutel.
En er moet ook nog "gewerkt" worden, want ik sta een vriend van me daar twee dagen te helpen.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_168073302
quote:
6s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:07 schreef pipster het volgende:

[..]

Ik moet maar een mooi lijstje samenstellen, er staan nog wel een paar brouwers waar ik wat dingen van wil proberen. Iig ook de Moersleutel.
En er moet ook nog "gewerkt" worden, want ik sta een vriend van me daar twee dagen te helpen.
Ben er zaterdag bij. Moet zeggen dat ik de bieren over het algemeen wat teleurstellend vindt, maar ja toch wel genoeg lekkers te proeven.
pi_168073407
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:24 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Ben er zaterdag bij. Moet zeggen dat ik de bieren over het algemeen wat teleurstellend vindt, maar ja toch wel genoeg lekkers te proeven.
Gezellig, kom maar even hoi zeggen bij de Muifelbrouwerij.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_168073431
quote:
6s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:29 schreef pipster het volgende:

[..]

Gezellig, kom maar even hoi zeggen bij de Muifelbrouwerij.
Heb de Beerskey en de Zuster Agatha houtgerijpt wel eens op. Verder nog aanraders?
pi_168073499
Nou ja hij heeft onlangs nog een prijs voor het beste bockbier van Nederland gewonnen op het 39e pint festival in de beurs van Berlage. Dus als dat je ding is, wellicht leuk om te nemen. Ikzelf drink liever geen bockbier dussss...
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_168073537
quote:
6s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:35 schreef pipster het volgende:
Nou ja hij heeft onlangs nog een prijs voor het beste bockbier van Nederland gewonnen op het 39e pint festival in de beurs van Berlage. Dus als dat je ding is, wellicht leuk om te nemen. Ikzelf drink liever geen bockbier dussss...
Ben ook geen bockliefhebber eerlijk gezegd.
pi_168082851
Nogal subtiel, voor een De Molen BA bier... Wel best lekker...

  donderdag 12 januari 2017 @ 21:52:24 #95
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_168089104
Ik doe graag mee! En toepasselijk, gezien de omstandigheden buiten...

NAC Breda
Rèsbaarge
pi_168089209
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:13 schreef Nighthawk88 het volgende:
Het mocht wat hoppiger dus:
[ afbeelding ]
Eigenlijk prima black ipa van Walhalla.

Daar sluit ik me bij aan. Deze double black IPA is erg fijn, en het is altijd goed als er meer van worden uitgebracht; dat is een stijl die niet zo populair is.
pi_168108619
Gaat best vlot binnen...

pi_168134133
Meer zoethout, minder Bruichladdich. Maar heeft een eigen karakter. Ik ben fan.

pi_168138357
quote:
6s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:29 schreef pipster het volgende:

[..]

Gezellig, kom maar even hoi zeggen bij de Muifelbrouwerij.
Mooi festival al met al en nog bedankt voor de tripel. Was denk ik een man of 800-900 binnen, maar was nergens druk, behalve toen de Hel en Verdoemenis Jim Beam BA werd aangesloten.
pi_168178933
De Caigny in Essen is nu best mooi van binnen zeg... ziet er gewoon fatsoenlijk uit. Zal hier wel al gepost zijn eerder maar ik was er vandaag voor het eerst sinds de verbouwing.

Allerlei lekkere dingetjes meegenomen, waaronder Pohjala Odravein Bourbon BA barley wine.
pi_168184240
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 20:27 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Mooi festival al met al en nog bedankt voor de tripel. Was denk ik een man of 800-900 binnen, maar was nergens druk, behalve toen de Hel en Verdoemenis Jim Beam BA werd aangesloten.
Ja was zeker een leuk festival, gezellige sfeer, mooie locatie en veel lekkere bieren :). Die was wel lekker zeg, die Hel en Verdoemenis Jim Bean BA.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_168184494
Morgen weer Sticke bij Uerige, iemand dat wel eens gehad?
pi_168186767
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 10:10 schreef MCH het volgende:
Morgen weer Sticke bij Uerige, iemand dat wel eens gehad?
Ja en vond het verassend lekker! DoppelSticke is nóg beter.
Van alles is weer waardeloos.
pi_168186833
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 20:27 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Mooi festival al met al en nog bedankt voor de tripel. Was denk ik een man of 800-900 binnen, maar was nergens druk, behalve toen de Hel en Verdoemenis Jim Beam BA werd aangesloten.
Ik was er ook bij, vond het ook zeer geslaagd. Lekker de ruimte in tegenstelling tot vorig jaar in de Nieuwe Kerk, waar het heel erg krap was als ik anderen moest geloven.
Van alles is weer waardeloos.
pi_168189195
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 12:13 schreef Oldground het volgende:

[..]

Ja en vond het verassend lekker! DoppelSticke is nóg beter.
De DoppelSticke is verrassend lekker. De Sticke was gewoon goed, misschien had ik die eerst moeten proeven.
Stop rockin' the boat.
pi_168189359
Die voorraad Sticke is binnen een paar dagen weg toch?
pi_168197201
Ja dit bier maakt me echt blij... Goedkoop, heerlijk, sterk, veel bewaarpotentieel... Ik haal er alvast een half dozijn in huis... Bedankt, Holland w/

pi_168198212
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:02 schreef Seul het volgende:
Ja dit bier maakt me echt blij... Goedkoop, heerlijk, sterk, veel bewaarpotentieel... Ik haal er alvast een half dozijn in huis... Bedankt, Holland w/

[ afbeelding ]
ik zei het he!
fabuleus en extreem goedkoop.
pi_168198559
Ik heb aan jou gedacht toen ik het bier opende man!.. *;
pi_168200288
Vanavond ook maar eentje openmaken. Daarna zal ik toch echt op zoek moeten naar meer. Enig idee of dit een one off is?
pi_168200532
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:30 schreef mckroket het volgende:
Vanavond ook maar eentje openmaken. Daarna zal ik toch echt op zoek moeten naar meer. Enig idee of dit een one off is?
Aii, direct antwoord van kees. Het bier zal voorlopig niet meer terugkomen. :(
pi_168201152
Enkele flesjes proberen veiligstellen bij Deconinck dus...
pi_168205386
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:52 schreef bassieVL het volgende:

[..]

De DoppelSticke is verrassend lekker. De Sticke was gewoon goed, misschien had ik die eerst moeten proeven.
Zo had ik het wel gedaan geloof ik.
Van alles is weer waardeloos.
pi_168205446
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:57 schreef MCH het volgende:
Die voorraad Sticke is binnen een paar dagen weg toch?
Waar? Heb het toen in Düsseldorf zelf op de kop getikt.
Van alles is weer waardeloos.
pi_168206792
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:25 schreef Oldground het volgende:

[..]

Waar? Heb het toen in Düsseldorf zelf op de kop getikt.
Ik dacht dat het in de gewone Uerige maar een paar dagen verkocht wordt totdat die voorraad op is en dan heb je ergens nog een klein kelderkroegje waar ze het wel het hele jaar Sticke hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2017 21:55:11 ]
pi_168207936
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:51 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik dacht dat het in de gewone Uerige maar een paar dagen verkocht wordt totdat die voorraad op is en dan heb je ergens nog een klein kelderkroegje waar ze het wel het hele jaar Sticke hebben.
Hmm heb het zelf bij de Holy Craft Beer Shop gehaald, net buiten het centrum, niet bij Uerige. Wist niet van schaarste o.i.d. Leuk zaakje trouwens met best veel - voor mij - onbekende Duitse biertjes.

Het was ergens eind oktober begin november voor de duidelijkheid.
Van alles is weer waardeloos.
pi_168208329
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 22:22 schreef Oldground het volgende:

[..]

Hmm heb het zelf bij de Holy Craft Beer Shop gehaald, net buiten het centrum, niet bij Uerige. Wist niet van schaarste o.i.d. Leuk zaakje trouwens met best veel - voor mij - onbekende Duitse biertjes.

Het was ergens eind oktober begin november voor de duidelijkheid.
Dat kan wel kloppen:

Uerige Sticke is only served twice a year: always on the third Tuesday in January and October. This beer is brewed with more malt and hops, and is much richer than Uerige Alt. Sticke with its intense and elegant aroma contains 6% abv.

The unusual name derives from olden days, when the guests would whisper (‘stickum’ being a dialect term for whispering) that the master brewer must have been a little too generous when weighing out the ingredients.

Thanks to the higher alcohol percentage, Uerige Sticke can be stored for much longer than the declared and guaranteed minimum shelf life.
pi_168208446
En nog wat meer info:

What is Sticke?
The altbier breweries of Düsseldorf have a tradition of periodically brewing a special, stronger version of their beer. This is known variously as "Sticke" (zum Uerige), "Stike" (zum Schlüssel) or "Latzenbier" (Schumacher). The first two words are variations of "secret" in the local dialect. "Latzen" comes from the wooden slats on which the barrels were stored.

Im Füchschen does their special beer in winter as is known as "Weihnachtsbier" ("Christmas beer"). It is available in bottles in December but draft only on Christmas Eve.

The "secret" part was because it wasn't advertised. The brewery would just put out a sign that said "Tomorrow Sticke" -- to be replaced, of course, by one that said "Today Sticke."

All of the Düsseldorfer Hausbrauerein pretty much brew only one beer each -- if you order a beer, you get the house alt. When the "sticke" is on you get that beer and the everyday alt is not available. The price is the same (even though the beer is stronger -- in some cases 7% or more) so it is a good deal for the consumer. They would serve the sticke until it ran out -- it might go in one day, it might stretch into the next day (once at zum Uerige it stretched in the 3rd day -- which means locals didn't like it very much)

There is a little Uerige pub in the basement of the Carsch Haus department store and Sticke day is usually their busiest day -- because they don't serve sticke (except in bottles) and the regulars who don't like it go there to drink instead :)

In the "old days" (i.e. more than a couple years ago) you could only get the beer on the special day.

When is Sticke served?
The dates are no longer secret. For zum Uerige it is the 3rd Tuesday of Jan and Oct. For zum Schlüssels it is the last Wednesday of March and October. And for Schumacher it is the 3rd Thursday of March, September and November.
pi_168208698
Oh heftig, wat een toeval is dat geweest dan. Wilde gewoon wat regionale altbiertjes inslaan en nam deze mee uit de shop na de normale alt al te hebben geprobeerd bij Uerige zelf. Misschien dat de bijzondere fles het 'm deed.

Thanks voor deze info trouwens.
Van alles is weer waardeloos.
pi_168208845
Ik heb een zwak voor Gulpener en binnenkort komt deze collab uit met het Uiltje, ben benieuwd:

Misschien wel het leukste decembernieuws: Uiltje Brewing Company heeft een collaboration brew gedaan met en bij Gulpener, zo was te lezen op Facebook. Een Imperial IPA met veel hop en wat pepers. Volgens de mannen van Het Uiltje is er nog nooit met zoveel hop gebrouwen in de Gulpener Brouwerij.
pi_168212903
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 22:22 schreef Oldground het volgende:

[..]

Hmm heb het zelf bij de Holy Craft Beer Shop gehaald, net buiten het centrum, niet bij Uerige. Wist niet van schaarste o.i.d. Leuk zaakje trouwens met best veel - voor mij - onbekende Duitse biertjes.

Het was ergens eind oktober begin november voor de duidelijkheid.
Leuke winkel, daar heb ik destijds ook een leuke selectie meegenomen.
De Sticke en Doppelsticke had ik bij Uerige zelf gedronken. Als ze die niet meer in het Brauhaus zelf hebben, kun je altijd nog ernaast in hun stokerij Stickum proberen, daar hadden ze hem destijd ook.
Stop rockin' the boat.
pi_168213267
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 22:53 schreef MCH het volgende:
Ik heb een zwak voor Gulpener en binnenkort komt deze collab uit met het Uiltje, ben benieuwd:

Misschien wel het leukste decembernieuws: Uiltje Brewing Company heeft een collaboration brew gedaan met en bij Gulpener, zo was te lezen op Facebook. Een Imperial IPA met veel hop en wat pepers. Volgens de mannen van Het Uiltje is er nog nooit met zoveel hop gebrouwen in de Gulpener Brouwerij.
Ben benieuwd, laatste collab van t Uiltje die ik had was Full English Breakfast Ale, wat een geinig brouwsel was dat zeg.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_168213668
Afgelopen weekend nog een mooie selectie uit Hamburg gekregen.
Stop rockin' the boat.
pi_168217284
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:51 schreef Seul het volgende:
Enkele flesjes proberen veiligstellen bij Deconinck dus...
Lijkt wel overal uitverkocht... Als er iemand nog enkele te koop weet... Kees "Top of the Morning" dus...
pi_168223033
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:44 schreef Seul het volgende:

[..]

Lijkt wel overal uitverkocht... Als er iemand nog enkele te koop weet... Kees "Top of the Morning" dus...
caigny hadden ze ook al niet meer, had ik gisterenavond al naar gevraagd :P
dus ik denk dat het over is. :(
pi_168223065
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:56 schreef mckroket het volgende:

[..]

caigny hadden ze ook al niet meer, had ik gisterenavond al naar gevraagd :P
dus ik denk dat het over is. :(
Ik had de vier laatste, kopen? :@
pi_168230867
Volgende week vrijdag naar het Belgisch Bierfestival in Utrecht. Ben benieuwd...
pi_168231812
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:09 schreef larry_flynt het volgende:
Volgende week vrijdag naar het Belgisch Bierfestival in Utrecht. Ben benieuwd...
Zo heel veel bijzonders komt daar niet toch? :@
  dinsdag 17 januari 2017 @ 22:35:56 #129
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_168234086
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:36 schreef MCH het volgende:

[..]

Zo heel veel bijzonders komt daar niet toch? :@
Lineup heeft verdacht veel weg van de bierkaart bij Olivier (mede-organisator). Als je van Belgisch bier houdt, helemaal niks mis mee. :) En keuze genoeg ook.

Maar persoonlijk zou ik hopen dat Boulevard en Alvinne wat leuks meenemen voor de afwisseling. :@
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_168235081
Boulevard heeft in België laatst wel wat toffe dingen uitgebracht. Barrel aged stoutje enzo
pi_168237124
Was eigenlijk alleen op zoek naar Hopslam, maar vond weer meer leuks;

Jolly Pumpkin + Upland's Persimmon Ship, Three Floyds' Dreadnaught, nog eens een keer de Bell's Black Note 2016, een Aecht Schlenkerla Marzen want die Urbock smaakte wel, 6x 18th Street's Cone Crusher, en 6x Bell's Hopslam (tis the season, en van 11 januari, dus lekker vers);

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_168248786
Besloten om Alvinne een tweede kans te geven... Deze is niet slecht... Eik, (redelijk zoete) sherry, licht qua koolzuur, en ook veels te licht qua body voor een 12.2% bier...

Maar echt wel lekker!..

pi_168249904
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:36 schreef MCH het volgende:

[..]

Zo heel veel bijzonders komt daar niet toch? :@
Alvinne, Struise, Verzet, de la Senne. Maar denk niet dat ik ga.
pi_168272734
Laatste batch denk 'k (okt 16). Helemaal lekker.

pi_168274485
Meer! Meer bier!

Sierra Nevada's Trip in the Woods: Barrel Aged Narwhal with Currants en Barrel Aged Bigfoot with Ginger, Evil Twin's Turkish Delight, 12x Bell's Hopslam, 6x Three Floyds' Zombie Dust;



:9.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_168274876
Altijd leuk om jouw bieren te checken, man... Laat 't smaken ^O^
  vrijdag 20 januari 2017 @ 06:10:09 #137
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_168285361
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 19:32 schreef OMG het volgende:
Meer! Meer bier!

Sierra Nevada's Trip in the Woods: Barrel Aged Narwhal with Currants en Barrel Aged Bigfoot with Ginger, Evil Twin's Turkish Delight, 12x Bell's Hopslam, 6x Three Floyds' Zombie Dust;

[ afbeelding ]

:9.
Nice :) Die Bigfoot met gember lijkt me wel heel apart.

Hier bij de lokale brouwers ineens een NE hazy IPA hype, soms tot het punt dat ik denk dat ik een Radler aan het drinken ben. Zal wel een fase zijn :D
pi_168285436
Die lijkt me ook wel interessant inderdaad. Die Narwhal met bessen ook; afgelopen weekend de Lizard of Koz van Founders op, een Imperial stout met blueberries, en dat werkte wel. Behoorlijk aan de zoete kant, waar ik van wel van houd, maar ook snap dat mensen het te zoet vinden.

Ik heb nou al wat vaker de term NE IPA voorbij zien en horen komen, maar heb het nog nooit op. Geen idee of er hier brouwerijen zijn die eraan doen, ik snap er alleen van dat het om IPAs gaat die nauwelijks de staat waar ze gemaakt worden uit komen omdat die extreem vers gedronken zouden moeten worden. Of zo. Maar nu zijn die regionale termen wel vaker... vaag.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_168315029
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 06:30 schreef OMG het volgende:
Die lijkt me ook wel interessant inderdaad. Die Narwhal met bessen ook; afgelopen weekend de Lizard of Koz van Founders op, een Imperial stout met blueberries, en dat werkte wel. Behoorlijk aan de zoete kant, waar ik van wel van houd, maar ook snap dat mensen het te zoet vinden.

Ik heb nou al wat vaker de term NE IPA voorbij zien en horen komen, maar heb het nog nooit op. Geen idee of er hier brouwerijen zijn die eraan doen, ik snap er alleen van dat het om IPAs gaat die nauwelijks de staat waar ze gemaakt worden uit komen omdat die extreem vers gedronken zouden moeten worden. Of zo. Maar nu zijn die regionale termen wel vaker... vaag.
Wat zou NE moeten betekenen dan
pi_168315045
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 05:19 schreef mckroket het volgende:

[..]

Wat zou NE moeten betekenen dan
North East.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_168315063
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 05:20 schreef OMG het volgende:

[..]

North East.
O? Niet new england wat ik net vind? http://vinepair.com/wine-blog/what-is-new-england-ipa/
pi_168315100
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 05:22 schreef mckroket het volgende:

[..]

O? Niet new england wat ik net vind? http://vinepair.com/wine-blog/what-is-new-england-ipa/
Whoops, ja, dat. New England ligt daar dan wel. :P. North East dan voor de meer juicy IPAS, en New England voor het troebele. Al zal dat ook wel door elkaar lopen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_168315102
Small edit, new england is het noord oosten van de usa :p
pi_168315139
Kweetniet maar posten ging niet echt lekker. Ik had nog gezegd dat ik north east ipas wel ken, maar dat heeft in principe gewoon te maken met een ander hop profiel inderdaad. ik ben wel fan eigenlijk van de westcoast style (citrus!!!!) maar heb die andere ook wel eens op maar weet dat niet meer. Misschien een tip voor eentje die ik hier kan kopen?
pi_168323943
Zoete druifjes, dan eik + tanines. Voor wijnliefhebbers. Ik ben alvast fan.

  zaterdag 21 januari 2017 @ 18:50:12 #146
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_168324787
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 06:30 schreef OMG het volgende:
Die lijkt me ook wel interessant inderdaad. Die Narwhal met bessen ook; afgelopen weekend de Lizard of Koz van Founders op, een Imperial stout met blueberries, en dat werkte wel. Behoorlijk aan de zoete kant, waar ik van wel van houd, maar ook snap dat mensen het te zoet vinden.

Ik heb nou al wat vaker de term NE IPA voorbij zien en horen komen, maar heb het nog nooit op. Geen idee of er hier brouwerijen zijn die eraan doen, ik snap er alleen van dat het om IPAs gaat die nauwelijks de staat waar ze gemaakt worden uit komen omdat die extreem vers gedronken zouden moeten worden. Of zo. Maar nu zijn die regionale termen wel vaker... vaag.
De definitie is wel een beetje flexibel ja, maar het zijn ongefilterde (dus hazy) IPAs met weinig bitterheid, minder dan North West in elk geval, en vooral heel sterk gedryhopped met hop die sterke fruitsmaak en aroma heeft (galaxy, citra etc).

De varianten uit New England zelf zijn wel heel lastig te krijgen ja, omdat veel brouwerijen ook nauwelijks genoeg maken om buiten de staat de exporteren (Heady Topper bv, of bier van Treehouse of Hill Farmstead). Je moet ze ook wel vers drinken, na 3-4 weken is de smaak wel echt veranderd. Nog steeds lekker, maar je mist de echte "juiciness".
Ik zou de "echte" wel graag eens proberen om te vergelijken met wat ze hier nu maken, misschien maar een keer een tripje naar Vermont plannen.
pi_168326345
Jammergenoeg gemist enkele dagen terug...

https://www.beergium.com/en/785-exclusive
pi_168326583
Pfoe wat een geld man.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 21:44:45 #149
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_168329790
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:49 schreef Seul het volgende:
Jammergenoeg gemist enkele dagen terug...

https://www.beergium.com/en/785-exclusive
Wow, dat is bijzonder :)

Wel duur maar ik had het er voor over gehad denk ik. Zou me ook niets verbazen als je bij de brouwerij zelf ook al $6-7 betaalt voor een blikje.

* 3.75 zie ik net, valt me heel erg mee *
  zaterdag 21 januari 2017 @ 21:56:56 #150
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_168330187
Goed bier dit. Bourbon, caramel, goede bitterheid en rode vruchten. Cheers.

NAC Breda
Rèsbaarge
  zaterdag 21 januari 2017 @ 22:07:29 #151
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_168330513
Ook erg goed. Ter nagedachtenis aan kapitein Haddock. Of toch aan De Baron in Bassie en Adriaan? Anyhow: prachtig bier.

NAC Breda
Rèsbaarge
pi_168338824
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 22:07 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Ook erg goed. Ter nagedachtenis aan kapitein Haddock. Of toch aan De Baron in Bassie en Adriaan? Anyhow: prachtig bier.

[ afbeelding ]
Had hem vrijdag, was iets te dun maar wel lekker.
  zondag 22 januari 2017 @ 14:13:14 #153
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_168342316
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 12:04 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Had hem vrijdag, was iets te dun maar wel lekker.
Iets te dun qua smaak, of qua substantie? Het eerste wat mij betreft in ieder geval niet... :)
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_168342343
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:13 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Iets te dun qua smaak, of qua substantie? Het eerste wat mij betreft in ieder geval niet... :)
substantie
pi_168346683
Snelbier tijdens het koken.

  Moderator / Redactie Sport maandag 23 januari 2017 @ 11:59:49 #156
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_168368541
Voor wat het waard is Tripels en Dubbels met 25% korting bij de AH deze week.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_168377246
In Belgïe gelimiteerd tot:
quote:
Alle dubbels en tripels van Leffe, Grimbergen en Affligem
-O-

Jammer, anders zou 'k wel wat Chimay en Westmalle tripel in huis halen...
pi_168377314
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 17:57 schreef Seul het volgende:
In Belgïe gelimiteerd tot:

[..]

-O-

Jammer, anders zou 'k wel wat Chimay en Westmalle tripel in huis halen...
Schrale troost, met de bonus eraf zijn de Westmalles in NL nog steeds nauwelijks goedkoper dan Belgische prijzen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2017 18:01:42 ]
pi_168393965
Vanaf maandag trouwens Leven in de Brouwerij op NPO 2 (20:25).

Lijkt heel erg op het Belgische Tournée Générale en dat vond ik echt leuk om te zien. Ben benieuwd.
Van alles is weer waardeloos.
pi_168394654
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 13:11 schreef Oldground het volgende:
Vanaf maandag trouwens Leven in de Brouwerij op NPO 2 (20:25).

Lijkt heel erg op het Belgische Tournée Générale en dat vond ik echt leuk om te zien. Ben benieuwd.
Het is exact een kopie van Tournée Générale, hetzelfde busje, een bier brouwen op het einde van de serie etc. Ik ben benieuwd of het net zo leuk gaat worden.
Stop rockin' the boat.
pi_168396290
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 04:22 schreef OMG het volgende:
Was eigenlijk alleen op zoek naar Hopslam, maar vond weer meer leuks;

Jolly Pumpkin + Upland's Persimmon Ship, Three Floyds' Dreadnaught, nog eens een keer de Bell's Black Note 2016, een Aecht Schlenkerla Marzen want die Urbock smaakte wel, 6x 18th Street's Cone Crusher, en 6x Bell's Hopslam (tis the season, en van 11 januari, dus lekker vers);

[ afbeelding ]
Die Rachbier is niet te zuipen man. :o
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_168396339
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 15:25 schreef HSG het volgende:

[..]

Die Rachbier is niet te zuipen man. :o
:')

Kwestie van smaak.
pi_168396658
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 15:27 schreef MCH het volgende:

[..]

:')

Kwestie van smaak.
Dit. Het meeste rookbier vind ik niet te doen, op een proef slokje na misschien, daar krijg ik meestal al snel het idee dat iemand een paar asbakken in m'n gezicht leegt terwijl ik een biertje probeer te drinken. Dat Aecht spul vind ik wel goed te doen. Zoals wel vaker gezegd, vloeibare rookworst, al is het niet iets wat ik de hele avond kan drinken.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_168396833
Mjah, De rookbier van Martinus(wat ook net vloeibare rookworst is) en een andere lokale brouwerij zijn imho dikke prima. Die van het Uiltje vond ik dan weer 3x niks en die heb ik in de goot leeggegooid. Er zit dus nogal wat verschil in de diverse rookbiertjes.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 24 januari 2017 @ 16:29:41 #165
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_168397594
Aecht Schlenkerla rauchbier O+
NAC Breda
Rèsbaarge
  dinsdag 24 januari 2017 @ 16:30:39 #166
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_168397620
En Leven in de brouwerij stond bij mij al op het lijstje. :9
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_168398843
Ik wacht vol ongeduld op 25.02...

https://shop.schlenkerla.de/Lentbeer-bottle
pi_168398978
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 17:25 schreef Seul het volgende:
Ik wacht vol ongeduld op 25.02...

https://shop.schlenkerla.de/Lentbeer-bottle
Waar bestel je die? Verzendkosten van een krat zijn hoger dan de prijs van het krat zelf.
pi_168399692
Ik weet 't... Ga nog es onderhoren of Geers ze binnentrekt...

Altijd geweldig...

pi_168406586





Zo mijn vrachtje is weer binnen... Verder ook nog wat Canadees, Welsh en Frans spul.
pi_168410616
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 13:57 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Het is exact een kopie van Tournée Générale, hetzelfde busje, een bier brouwen op het einde van de serie etc. Ik ben benieuwd of het net zo leuk gaat worden.
Ja precies, lijken op is nogal zwak uitgedrukt.

Vond dat duo in België erg goed matchen.
Van alles is weer waardeloos.
  woensdag 25 januari 2017 @ 06:39:13 #172
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_168411496
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:16 schreef Nighthawk88 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]


Zo mijn vrachtje is weer binnen... Verder ook nog wat Canadees, Welsh en Frans spul.
Mooie aankopen!
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_168412803
Ik ben wel erg benieuwd naar die Ola Dubh...

Iets anders: Heeft iemand ervaring met zo'n bierbox als bijvoorbeeld bierbutler?
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 25 januari 2017 @ 09:49:56 #174
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_168413014
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 09:35 schreef Marco001 het volgende:
Ik ben wel erg benieuwd naar die Ola Dubh...

Iets anders: Heeft iemand ervaring met zo'n bierbox als bijvoorbeeld bierbutler?
Ik meen dat het hier wel eens ter sprake is geweest. Niet die specifieke leverancier, wel het fenomeen bierboxen. Kan best een uitkomst zijn als je fan bent van een bepaald type bier of brouwer, en je houdt van gemak, en verrast worden met zo'n pakketje.

Ik ben er zelf niet zo'n fan van omdat ik graag zelf mijn biertjes uitzoek. Naar een speciaalzaak rijden en daar een beetje ronddwalen is voor mij belangrijk onderdeel van de pret. Daarbij probeer ik graag nieuwe (en veel verschillende) bieren uit, en zou ik het dus zonde vinden als ik een bier in zo'n pakket aantref dat ik al geproefd heb. En ik hoef gelukkig ook niet zo ver te rijden voor een paar goede speciaalzaken. :)
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_168413456
Mjah, Waar ik woon heb je niet zo extreem veel keus. Dan zou ik al naar Groningen moeten.
Maar vooral de verrassing lijkt het mij wel geinig.
Maar goed, ik ben op dit moment vooral fan van het duitse speciaalbier(b.v. dat van de Rugener insel brauerei :9 ), dus daar moet ik ook de grens voor over.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_168416745
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 09:35 schreef Marco001 het volgende:
Ik ben wel erg benieuwd naar die Ola Dubh...

Iets anders: Heeft iemand ervaring met zo'n bierbox als bijvoorbeeld bierbutler?
Ik heb de box van Mikkeller. Aan de prijs, maar voor mij altijd zijn geld waard.
pi_168416932
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 10:17 schreef Marco001 het volgende:
Mjah, Waar ik woon heb je niet zo extreem veel keus. Dan zou ik al naar Groningen moeten.
Maar vooral de verrassing lijkt het mij wel geinig.
Maar goed, ik ben op dit moment vooral fan van het duitse speciaalbier(b.v. dat van de Rugener insel brauerei :9 ), dus daar moet ik ook de grens voor over.
Die heb ik zien staan bij een Mitra in het noorden.
pi_168417071
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 10:17 schreef Marco001 het volgende:
Mjah, Waar ik woon heb je niet zo extreem veel keus. Dan zou ik al naar Groningen moeten.
Maar vooral de verrassing lijkt het mij wel geinig.
Maar goed, ik ben op dit moment vooral fan van het duitse speciaalbier(b.v. dat van de Rugener insel brauerei :9 ), dus daar moet ik ook de grens voor over.
Ik ga binnenkort in Groningen wonen, waar moet ik daar zijn? Kon zo na snel zoeken geen speciale bierzaken vinden, maar enkel slijters.
Van alles is weer waardeloos.
pi_168417238
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 13:57 schreef Oldground het volgende:

[..]

Ik ga binnenkort in Groningen wonen, waar moet ik daar zijn? Kon zo na snel zoeken geen speciale bierzaken vinden, maar enkel slijters.
Dedicated zaken heb je niet echt, maar op de vismarkt heb je slijterij Groningen met een uitgebreide selectie en vlakbij de universiteitsbibliotheek(straat in zo ongeveer tegenover die slijterij) heb je Van Erp, waar ze ook een aardig assortiment bier hebben, waar ik bijvoorbeeld wel eens Alaskan Smoked Porter heb gekocht. En je hebt zat goede speciaalbiercafeś zoals De Toeter.
En eind april is er het bierfestival. De uitgelezen kans om bier te proeven van de vele lokale brouwers die Groningen rijk is.

MCH, daar hebben ze maar 2 of 3 soorten van die brouwerij, zo uit mijn hoofd de Baltic Stout(lekker.) en nog een dubbel of triple. Ze maken veel meer lekker bier dan alleen die 2-3 soorten.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_168419988
Bierzaakje gedaan met de trein... Beetje wanhopig... :+

* 4x Cuvée van de Keizer blauw 2015
* 6x Oerbier sep 2016
* 2x Dolle Extra Export Stout feb 2017, 9% batch (ipv 8)! Nog twee bakken stonden er, asap proeven...
* Oud Beersel Oude Geuze 2012. Moest het karton opensnijden... Dus nog 11 flessen liggen er... Asap proeven oO<

pi_168420033
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 13:57 schreef Oldground het volgende:

[..]

Ik ga binnenkort in Groningen wonen, waar moet ik daar zijn? Kon zo na snel zoeken geen speciale bierzaken vinden, maar enkel slijters.
De slijterij op de Vismarkt en de Mitra in Haren zijn goed. Die laatste zou ik even volgen op Facebook. Alle specials kondigen ze aan via FB en dan kun je ook gewoon reserveren. Moet zeggen dat voor een supermarkt de Jumbo's bij de Euroborg en de Korreweg ook een zeer goede selectie hebben.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2017 16:12:57 ]
pi_168420270
Ahja, Jumbo was ik vergeten. Daar kom ik nooit voor boodschappen, want dan neem ik alleen maar teveel bier mee..
Ik ben ook maar die Mitra gaan volgen, zag dat ze laatst een Sink the Bismarck hadden. :o

[ Bericht 46% gewijzigd door Marco001 op 25-01-2017 16:44:59 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 25 januari 2017 @ 16:52:46 #183
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_168420747
Bij mij in de buurt (Breda) zit een Jumbo XL. Ik vind het aanbod daar altijd vies tegenvallen. Een gemiddelde (dorps-)AH heeft meer. Bijzonder dat dat dan per filiaal toch zo verschilt.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_168420826
Inderdaad, Dat verbaasd mij ook vaak zat. de lokale Jumbo heeft niets bijzonders, maar euroborg heeft denk ik een meter of 10 aan speciaalbier.

Dat is bij meer ketens zo trouwens. Ik kwam laatst bij een AH een bak met 35% afgeprijsde 1898(?) van de brabandere tegen. DIe ben ik nergens anders tegen gekomen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 25 januari 2017 @ 17:00:12 #185
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_168420858
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 16:08 schreef Seul het volgende:
Bierzaakje gedaan met de trein... Beetje wanhopig... :+

* 4x Cuvée van de Keizer blauw 2015
* 6x Oerbier sep 2016
* 2x Dolle Extra Export Stout feb 2017, 9% batch (ipv 8)! Nog twee bakken stonden er, asap proeven...
* Oud Beersel Oude Geuze 2012. Moest het karton opensnijden... Dus nog 11 flessen liggen er... Asap proeven oO<

[ afbeelding ]
Trein in, trein uit met dat spul. Dat moet mooi zijn geweest. :+
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_168421055
Altijd goed voorzien man... Heavy duty rugzak (5x75cls) en zo'n zakje voor 6 wijnflessen in een zware katoenen totebag (8x33cls)... Fluitje van een cent :7

(Wel fokkin KOUD...)
pi_168422087
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 16:52 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Bij mij in de buurt (Breda) zit een Jumbo XL. Ik vind het aanbod daar altijd vies tegenvallen. Een gemiddelde (dorps-)AH heeft meer. Bijzonder dat dat dan per filiaal toch zo verschilt.
De jumbo die ik noemde had laatst zelfs een bokbierfestival georganiseerd, hadden ze ongeveer 50 bokken staan. Ok, het is dan misschien bokbier het is in ieder geval een leuk initiatief. Maar volgens mij hadden ze dat gedaan in samenwerking met een speciaalbiercafe dus die konden de onverkochte voorraad dan gewoon schenken in het café.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2017 17:54:42 ]
pi_168422148
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 14:06 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Dedicated zaken heb je niet echt, maar op de vismarkt heb je slijterij Groningen met een uitgebreide selectie en vlakbij de universiteitsbibliotheek(straat in zo ongeveer tegenover die slijterij) heb je Van Erp, waar ze ook een aardig assortiment bier hebben, waar ik bijvoorbeeld wel eens Alaskan Smoked Porter heb gekocht. En je hebt zat goede speciaalbiercafeś zoals De Toeter.
En eind april is er het bierfestival. De uitgelezen kans om bier te proeven van de vele lokale brouwers die Groningen rijk is.

MCH, daar hebben ze maar 2 of 3 soorten van die brouwerij, zo uit mijn hoofd de Baltic Stout(lekker.) en nog een dubbel of triple. Ze maken veel meer lekker bier dan alleen die 2-3 soorten.
Insel staat sowieso op de radar en Rugen op de travelwishlist dus ik ga het pas proberen als ik daar eens ben. Ze hebben wel ziek veel awards gewonnen laatst maar of dat nou een goede graadmeter is.
pi_168422202
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 13:57 schreef Oldground het volgende:

[..]

Ik ga binnenkort in Groningen wonen, waar moet ik daar zijn? Kon zo na snel zoeken geen speciale bierzaken vinden, maar enkel slijters.
Je zou ook nog eens ff kunnen binnen stappen bij de shop van Bax. Die hebben ook nog wel wat aardig spul en zo steun je direct de brouwer. Wel jammer dat het op een onaantrekkelijke plek langs de ring ligt.
  woensdag 25 januari 2017 @ 18:05:28 #190
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_168422290
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 17:53 schreef MCH het volgende:

[..]

De jumbo die ik noemde had laatst zelfs een bokbierfestival georganiseerd, hadden ze ongeveer 50 bokken staan. Ok, het is dan misschien bokbier het is in ieder geval een leuk initiatief. Maar volgens mij hadden ze dat gedaan in samenwerking met een speciaalbiercafe dus die konden de onverkochte voorraad dan gewoon schenken in het café.
Dan nog, leuk staaltje ondernemerschap en de intentie om wat leuks te doen met speciaalbier. Die extra grote Jumbo waar ik wel eens kom heeft een meter of 4 met de standaard Belgische bieren, (de standaardbieren van) Jopen en De Leckere...mja :')
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_168423361
Zit er uberhaupt een goede speciaalbier zaak in Breda? In Tilburg en Eindhoven kun je op zich goed terecht, in Breda weet ik echter niks te vinden.
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  woensdag 25 januari 2017 @ 18:57:35 #192
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_168423560
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 18:51 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Zit er uberhaupt een goede speciaalbier zaak in Breda? In Tilburg en Eindhoven kun je op zich goed terecht, in Breda weet ik echter niks te vinden.
Het Bierhuis in Breda en de Mitra in Teteringen schijnen best prima te zijn. Ik rijd echter liever net de grens over, naar Meer of Essen.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_168424052
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 18:57 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Het Bierhuis in Breda en de Mitra in Teteringen schijnen best prima te zijn. Ik rijd echter liever net de grens over, naar Meer of Essen.
Zal binnenkort eens het Bierhuis checken dan, ziet er niet verkeerd uit!
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  woensdag 25 januari 2017 @ 19:29:14 #194
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_168424301
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 19:17 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

[..]

Zal binnenkort eens het Bierhuis checken dan, ziet er niet verkeerd uit!
Kom je uit de buurt?
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_168424641
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 19:29 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Kom je uit de buurt?
Jep, maar ben eigenlijk alleen nog maar in het weekend in Breda, dus moet ff kijken wanneer het uitkomt om langs te gaan :P
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  woensdag 25 januari 2017 @ 19:47:55 #196
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_168424722
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 19:44 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

[..]

Jep, maar ben eigenlijk alleen nog maar in het weekend in Breda, dus moet ff kijken wanneer het uitkomt om langs te gaan :P
Ook geinig op vrijdagavond: het proeflokaal van brouwerij Frontaal. :)
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_168427585
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 18:57 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Het Bierhuis in Breda en de Mitra in Teteringen schijnen best prima te zijn. Ik rijd echter liever net de grens over, naar Meer of Essen.
Het Bierhuis is zeker de moeite waard. Essen idd nog veel beter. Via beerrepublic.eu kun je online betalen en bij café zeezicht ophalen.
Stop rockin' the boat.
  woensdag 25 januari 2017 @ 21:40:45 #198
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_168428227
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 21:20 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Het Bierhuis is zeker de moeite waard. Essen idd nog veel beter. Via beerrepublic.eu kun je online betalen en bij café zeezicht ophalen.
Dat wist ik niet! Weet niet of ik er ooit gebruik van ga maken, want zoals eerder gezegd: door een winkel met (tastbare) flessen lopen is voor mij echt onderdeel van de pret...maar dit is wel een aardige extra optie. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door PrideoftheSouth op 25-01-2017 21:48:43 ]
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_168428504
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 21:40 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Dat wist ik niet! Weet niet of ik er ooit gebruik van ga maken, want zoals eerder gezegd: door een winkel met (tastbare) flessen lopen is voor onderdeel van de pret...maar dit is wel een aardige extra optie. :)
Ben ik zeker met je eens, online shoppen kan een mooie aanvulling zijn.

En bij zeezicht hebben ze ook altijd lekkere bieren die je dan kunt proeven.
Stop rockin' the boat.
pi_168434752
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 17:57 schreef MCH het volgende:

[..]

Insel staat sowieso op de radar en Rugen op de travelwishlist dus ik ga het pas proberen als ik daar eens ben. Ze hebben wel ziek veel awards gewonnen laatst maar of dat nou een goede graadmeter is.
Mjah, ik vind het lekker bier. :) Ook handig dat bij elk biertje op het "etiket" vermeld staat welk voer er goed bij smaakt.

En over brouwerijen gesproken: Maximus heeft ook een bargedeelte met regelmatig live muziek of lp-avonden boven in de brouwerij.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_168438428
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 21:49 schreef bassieVL het volgende:
...online shoppen kan een mooie aanvulling zijn.
Soms de enige mogelijkheid om aan bepaalde bieren te komen...
pi_168441006
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 12:36 schreef Seul het volgende:

[..]

Soms de enige mogelijkheid om aan bepaalde bieren te komen...
Dat ook nog eens. Ik woon helaas niet meer in de buurt van zaken als Geers, De Caigny etc. Dan is het zeker een uitkomst.
Stop rockin' the boat.
pi_168442669
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 14:06 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Dedicated zaken heb je niet echt, maar op de vismarkt heb je slijterij Groningen met een uitgebreide selectie en vlakbij de universiteitsbibliotheek(straat in zo ongeveer tegenover die slijterij) heb je Van Erp, waar ze ook een aardig assortiment bier hebben, waar ik bijvoorbeeld wel eens Alaskan Smoked Porter heb gekocht. En je hebt zat goede speciaalbiercafeś zoals De Toeter.
En eind april is er het bierfestival. De uitgelezen kans om bier te proeven van de vele lokale brouwers die Groningen rijk is.
Ah thanks, die zal ik opslaan. Af en toe hebben slijters inderdaad een meer dan prima selectie, maar vaak ook alleen het bekendere uit België (dat je tegenwoordig ook in de supermarkt koop) of soms helemaal niks. Dat bierfestival wil ik ook niet missen. ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 16:11 schreef MCH het volgende:

[..]

De slijterij op de Vismarkt en de Mitra in Haren zijn goed. Die laatste zou ik even volgen op Facebook. Alle specials kondigen ze aan via FB en dan kun je ook gewoon reserveren. Moet zeggen dat voor een supermarkt de Jumbo's bij de Euroborg en de Korreweg ook een zeer goede selectie hebben.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 18:00 schreef MCH het volgende:

[..]

Je zou ook nog eens ff kunnen binnen stappen bij de shop van Bax. Die hebben ook nog wel wat aardig spul en zo steun je direct de brouwer. Wel jammer dat het op een onaantrekkelijke plek langs de ring ligt.
Bedankt. Heb hier in Delft nu ook een grote Jumbo met vele meters aan (speciaal)bier, maar daar heb ik het grootste deel wel van gehad. Maar misschien verschillen die assortimenten nogal buiten de gevestigde orde.

Bax zier er goed uit en tof om eens langs te gaan.
Van alles is weer waardeloos.
pi_168442693
Mijn lokatie is inderdaad een voordeel... 20' van Geers, én ik passeer de Proefbrouwerij onderweg... *O* (Niet dat je er ene fuck ziet, maar het blijft toch aangenaam...)
pi_168442920
Ik ben de vrijdagavond op dat bierfestival, mini meet?
De provincie Groningen heeft een ruim aantal kleine brouwerijen, dus voordat je die allemaal hebt gehad....
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_168450412
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 15:23 schreef Seul het volgende:
Mijn lokatie is inderdaad een voordeel... 20' van Geers, én ik passeer de Proefbrouwerij onderweg... *O* (Niet dat je er ene fuck ziet, maar het blijft toch aangenaam...)
Hebben ze er een winkel?
Stop rockin' the boat.
pi_168451148
Gelukkig niet...
pi_168451437
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 15:33 schreef Marco001 het volgende:
Ik ben de vrijdagavond op dat bierfestival, mini meet?
De provincie Groningen heeft een ruim aantal kleine brouwerijen, dus voordat je die allemaal hebt gehad....
Behalve Bax is alles kut uit Groningen e.o.
pi_168460042
volgende week nieuwe rio reserva !!!! beste nieuws van dit jaar.
pi_168460325
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 01:34 schreef mckroket het volgende:
volgende week nieuwe rio reserva !!!! beste nieuws van dit jaar.
Mijn doos is binnen, ik kan er weer tegenaan dit weekend


[ Bericht 18% gewijzigd door bassieVL op 27-01-2017 11:47:20 ]
Stop rockin' the boat.
pi_168461612
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 01:34 schreef mckroket het volgende:
volgende week nieuwe rio reserva !!!! beste nieuws van dit jaar.
Ik ging er vanuit, nadat ie in grote flessen verscheen in december... Daarom ook geen 75cls gekocht - gelukkig maar...
  vrijdag 27 januari 2017 @ 12:02:10 #212
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_168464019
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 06:38 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Mijn doos is binnen, ik kan er weer tegenaan dit weekend
[ afbeelding ]

.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_168466593
ik neem aan dat ie ook duurder is dan de voorgaande edities... lang leve struise :P

overigens biernerd benelux op z`n kop door het aangekondigde struise bier festival, (wat weer komt door ruzie met alvinne beer festival), dat op dezelfde datum valt als het beers&boots festival waar struise een grote trekpleister zou moeten zijn.
/popcorn
  vrijdag 27 januari 2017 @ 14:19:41 #214
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_168466659
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 14:17 schreef mckroket het volgende:
ik neem aan dat ie ook duurder is dan de voorgaande edities... lang leve struise :P

overigens biernerd benelux op z`n kop door het aangekondigde struise bier festival, (wat weer komt door ruzie met alvinne beer festival), dat op dezelfde datum valt als het beers&boots festival waar struise een grote trekpleister zou moeten zijn.
/popcorn
Daar is inderdaad afgelopen week menig discussie aan gewijd ja. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door PrideoftheSouth op 27-01-2017 14:25:37 ]
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_168466687
Urbain heeft al gezegd dat Struise ook op B&B zal zijn... Tijdens hun eigen fest... 8)7

quote:
No worries Jakob, we hebben twee Struise trailers remember? :-) De Sceure kon echter niet op andere data worden afgehuurd. Struise zal ook op Beer & Boots staan zoals afgesproken
pi_168466747
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 14:20 schreef Seul het volgende:
Urbain heeft al gezegd dat Struise ook op B&B zal zijn... Tijdens hun eigen fest... 8)7
daarom. en die kar van hun kan ook maar op 1 plaats staan... ze maken juist ruzie met alvinne dat ze hun kar niet mochten gebruiken, want als ze iets huren is het niet volgens hun kwaliteit. hahaha maar bij die gekke hollanders maakt het niet uit he.

edit;
hebben ze 2 dezelfde wagens?
pi_168466791
Naar het schijnt is dit hun set-up for B&B...

  vrijdag 27 januari 2017 @ 14:26:08 #218
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_168466807
:D _O-
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_168466837
hoe heet die facebook beer geek groep eigenlijk?
kan die nooit vinden :P ik wil smullen van de verhalen
pi_168467087
Goed. Dat volgen van de mitra in Haren op Facebook was wellicht niet zo handig voor mijn portemonnee. Nu ook die heritage quadrupel van halve maen besteld..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 27 januari 2017 @ 14:41:33 #221
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_168467219
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 14:27 schreef mckroket het volgende:
hoe heet die facebook beer geek groep eigenlijk?
kan die nooit vinden :P ik wil smullen van de verhalen
Beer Geeks
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_168468311
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 14:41 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Beer Geeks
dat dus. zoveel variatie in spelling van beergeek :P
pi_168469491
Over online bier kopen, op saveur biere KBS voor 8,40
  Moderator vrijdag 27 januari 2017 @ 16:41:14 #224
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_168469640
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 16:33 schreef Saind het volgende:
Over online bier kopen, op saveur biere KBS voor 8,40
Toevallig vandaag daar wat besteld. Nog meer mooi spul van Founders en Alesmith erbij gedaan.

Ben benieuwd of het echt zo goed is allemaal.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_168469710
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 06:38 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Mijn doos is binnen, ik kan er weer tegenaan dit weekend
[ afbeelding ]

Waar heb je dit besteld?
Van alles is weer waardeloos.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 18:08:10 #226
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_168471103
Iemand een paar ruggen en plek over?
pi_168474102
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 16:33 schreef Saind het volgende:
Over online bier kopen, op saveur biere KBS voor 8,40
Nee dank je... Ik hou het bij de Backwoods Bastard en Imperial en Breakfast Stout... Geen fan van KBS...
pi_168476888
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 13:57 schreef Oldground het volgende:

[..]

Ik ga binnenkort in Groningen wonen, waar moet ik daar zijn? Kon zo na snel zoeken geen speciale bierzaken vinden, maar enkel slijters.
Naast genoemde zaken heb je in Groningen ook Café de Koffer, erg uitgebreid aanbod. En ook Proeflokaal Mout, met enkel Nederlandse bieren.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 08:33 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Mjah, ik vind het lekker bier. :) Ook handig dat bij elk biertje op het "etiket" vermeld staat welk voer er goed bij smaakt.

En over brouwerijen gesproken: Maximus heeft ook een bargedeelte met regelmatig live muziek of lp-avonden boven in de brouwerij.
Je bedoelt Martinus?
  vrijdag 27 januari 2017 @ 21:33:13 #229
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_168477237
Zondag bij Oproer in Utrecht een tap takover met Cascade Brewing en Gigantic Brewing bieren:
https://www.facebook.com/(...)ink/464168880638177/
pi_168478196
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 21:24 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Naast genoemde zaken heb je in Groningen ook Café de Koffer, erg uitgebreid aanbod. En ook Proeflokaal Mout, met enkel Nederlandse bieren.

[..]

Je bedoelt Martinus?
Koffer is erg goed inderdaad en best wel vriendelijk geprijsd en leuke dames achter de bar. :P
pi_168478270
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 21:57 schreef MCH het volgende:

[..]

Koffer is erg goed inderdaad en best wel vriendelijk geprijsd en leuke dames achter de bar. :P
Er is ook wel eens een pauperige jongen die niet eens bitterballen in het frituur kan doen :{
pi_168478378
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 21:57 schreef MCH het volgende:

[..]

Koffer is erg goed inderdaad en best wel vriendelijk geprijsd en leuke dames achter de bar. :P
Daar zou je wel de koffer mee in willen?
pi_168478405
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 22:02 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Daar zou je wel de koffer mee in willen?
Hihaho, als zolderkamerautist sla ik niet zo snel een gleufje af.
pi_168481843
Bij Jinek nu over Leven in de Brouwerij. De muziek van Tournée Générale is ook terug. _O_

Ben wel bang dat het een stuk minder wordt. Twee leken in plaats van de Jean/Ray tegenstelling.

[ Bericht 10% gewijzigd door Oldground op 28-01-2017 00:23:42 ]
Van alles is weer waardeloos.
pi_168482326
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 16:45 schreef Oldground het volgende:

[..]

Waar heb je dit besteld?
Een kennis heeft ze voor mij meegenomen. Kijk even op marktplaats als je in Zuid-oost Nederland woont.
Stop rockin' the boat.
pi_168482397
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 14:23 schreef mckroket het volgende:

[..]

daarom. en die kar van hun kan ook maar op 1 plaats staan... ze maken juist ruzie met alvinne dat ze hun kar niet mochten gebruiken, want als ze iets huren is het niet volgens hun kwaliteit. hahaha maar bij die gekke hollanders maakt het niet uit he.

edit;
hebben ze 2 dezelfde wagens?
B&B wordt verplaatst als ik het goed heb begrepen, mede vanwege het Struise feestje.
/Popcorn modus was erg grappig bij dit onderwerp
Stop rockin' the boat.
pi_168484252
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 23:49 schreef Oldground het volgende:
Bij Jinek nu over Leven in de Brouwerij. De muziek van Tournée Générale is ook terug. _O_

Ben wel bang dat het een stuk minder wordt. Twee leken in plaats van de Jean/Ray tegenstelling.
Maar wel naar veel kleine "craft" brouwerijen toch?
Das anders dan in belgie
pi_168485645
Dat kan een pak interessanter zijn, volgens mij... Nederland heeft ook gewoon betere craftbrouwerijen... Bvb een Kees, De Molen of Emelisse's White Label, dat vind je hier niet echt...

Natuurlijk is er meer dan barrel aged bieren, maar goed...
pi_168485877
Was week te vroeg met bestellen bij Saveur Biere anders had ik die KBS ook graag eens geprobeerd. Over een paar weken hebben ze hem ook in Nettetal bij Craft Beer Spezialist. Ze draaien zo goed dat ze in maart naar een groter pand verhuizen.
Nog eventjes Bevog Hagger blend, Prairie Ale, Hoppin Frog Goose Juice, Founders Breakfast Stout, Mikkeller Beer Geek stout en een paar Duitse IPA's meegevat.
pi_168487588
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 01:30 schreef mckroket het volgende:

[..]

Maar wel naar veel kleine "craft" brouwerijen toch?
Das anders dan in belgie
België heeft natuurlijk een veel rijkere biercultuur, met al zijn trappisten, lambics en traditionele brouwerijen. Craft beer staat daar op een wat lager pitje dan in Nederland is mijn indruk.

Al kwamen ze natuurlijk ook gewoon bij o.a. Struise, Brasserie de la Senne en De Dochter van de Korenaar.

In Nederland kun je op La Trappe na (die daar ook al voorbij kwam) niet naar echt traditionele brouwerijen, los van de grote jongens als Heineken etc.

Aflevering met het marketing mannetje van InBev/Stella Artois was ook een van de mindere van de serie.
Van alles is weer waardeloos.
pi_168490553
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 18:08 schreef GoCanucksGo het volgende:
Iemand een paar ruggen en plek over?
Apart.. Waar halen ze dat vandaan dan
pi_168492961
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 11:18 schreef Oldground het volgende:
België heeft natuurlijk een veel rijkere biercultuur, met al zijn trappisten, lambics en traditionele brouwerijen. Craft beer staat daar op een wat lager pitje dan in Nederland is mijn indruk.
Jammergenoeg blijft de doorsnee Belg veel te lang aan tradities vasthangen zonder te innoveren... Net daarom staat Nederland (veel) verder op het gebied van craftbier... Een compromisloos bier zoals de Emelisse WL Bruichladdich BA impy stout zou NOOIT in Belgïe gebrouwen kunnen worden... En het zal wel nog even duren vooraleer dat gebeurt...

Aan de andere kant: brouwerijen zoals Chimay en St Bernardus die (eik)gerijpte bieren uitbrengen: :Y Stel je een eikgerijpte Orval voor... A man can dream...

(Alhoewel ik bvb de Abt 12 op calvados gerijpt wel nog enkele jaren laat liggen wegens vers amper te zuipen...)
pi_168494139
Ach, hoewel weinig vernieuwend heeft t wel wat dat traditionele en oubollige. Zou het ergens wel mooi vinden als men nu op de markt durft te komen met "gewoon" een tripel of dubbel die kan tippen aan de klassiekers en die men over 20 jaar nog hoog aanslaat.
pi_168494713
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:18 schreef Nighthawk88 het volgende:
Ach, hoewel weinig vernieuwend heeft t wel wat dat traditionele en oubollige. Zou het ergens wel mooi vinden als men nu op de markt durft te komen met "gewoon" een tripel of dubbel die kan tippen aan de klassiekers en die men over 20 jaar nog hoog aanslaat.
Denk niet dat dat gaat gebeuren in Nederland. Lijkt me commercieel niet echt aantrekkelijk. Wat dat bier betreft is de concurrentie van gevestigde brouwerijen als Westmalle zo groot dat ik Nederlanders daar echt niet vol voor zie gaan
pi_168495163
Doel ook op België. Weet niet of je die cultuur wel moet willen veranderen.
pi_168495916
Niet per se, helemaal niet. Laat die oude trappistenbrouwerijen maar rustigan hun ding doen... Laat de geuzestekerijen alles bij het oude houden... Maar van de craftbrouwerijen durf ik toch al eens iets vernieuwendere zaken verwachten (in Belgïe dus)...

Ondertussen, Nederlands, natuurlijk... En werkelijk topklasse...

pi_168497160
Het ging hier laatst over NE IPA's. Ik zie nu check-ins bij Gollems voorbij komen van Warpigs Foggy Geezer van t vat. Voor degene in de buurt van Antwerpen zitten dus een kansje om zoiets dergelijks uit te proberen.
pi_168499312
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:05 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Een kennis heeft ze voor mij meegenomen. Kijk even op marktplaats als je in Zuid-oost Nederland woont.
Oh balen haha. Was online al op zoek gegaan.
Van alles is weer waardeloos.
pi_168499386
Vandaag het net geopende BrouwLokaal van Gulpener bezocht. De voornaamste reden was om de collab met het Uiltje aan te schaffen, een dipa met een vleugje rode peper. Ik vond het een leuk bezoek. Mooie zaak, alle Gulpener bieren op de tap en lekkere Limburgse streekproducten. Blij dat ik ook eens Mestreechs Aajt heb kunnen drinken. Krijgt een zeer ondergewaardeerd cijfer op Untappd maar ik vond hem prima voor een biertje van een grote brouwerij, lekker zuur in ieder geval. [/dagboek]

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2017 20:09:37 ]
  zaterdag 28 januari 2017 @ 20:28:57 #250
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_168500071
En ik vond het wel weer tijd voor een Vlaams bruin. Was lang geleden, en blijft toch best lekker.
NAC Breda
Rèsbaarge
  zondag 29 januari 2017 @ 05:40:03 #251
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_168507523
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:51 schreef mckroket het volgende:

[..]

Apart.. Waar halen ze dat vandaan dan
Vreemd he? Ook dat er gewoon helemaal geen lijst bij zit van de bieren die je krijgt.
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 januari 2017 @ 09:43:48 #252
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_168508339
Met een kortingscode Hop in a Box maar eens geprobeerd. 3 maanden voor de prijs van twee.

Deze maand een Griekse doos.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_168523000
Oud Beersel Oude Geuze 2012.

pi_168527272
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:43 schreef borisz het volgende:
Met een kortingscode Hop in a Box maar eens geprobeerd. 3 maanden voor de prijs van twee.

Deze maand een Griekse doos.
[ afbeelding ]
Was zo'n 2,5 jaar geleden in Griekenland en toen veel van deze bieren geprobeerd. Is aardig maar niet meer dan dat. Als het niet uit Griekenland zou komen maar uit Nederland zou bijna niemand het hier drinken ben ik bang.
pi_168539419
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:43 schreef borisz het volgende:
Met een kortingscode Hop in a Box maar eens geprobeerd. 3 maanden voor de prijs van twee.

Hoe ben je aan die code gekomen? Met een 3 voor 2 maanden wil ik het weleens proberen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_168547445
Als je weet welke De Molen bieren je best koopt, kan je gewoon geen slecht bier meer kopen van hen... Integendeel, ze zijn meestal gewoon HEERLIJK... Deze is geen uitzondering... Lekkere sterke zoete shit met eik, kaas en bourbon in gemixt...

pi_168556327
Nederlandse tournee generale is wel leuk. Wel gewoon een exacte kopie, dezelfde auto zelfs. Maar mogen ze geen reclame maken? Brouwers worden niet genoemd. En logo's zijn afgeplakt. Heel apart.
pi_168556594
Wat vinden jullie het goorste 'speciaalbier' dat te krijgen is in de meeste supermarkten?
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_168556663
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 22:58 schreef MrSalazar het volgende:
Wat vinden jullie het goorste 'speciaalbier' dat te krijgen is in de meeste supermarkten?
Gulden Draak op zeker :r :Y
pi_168556729
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 23:01 schreef MCH het volgende:

[..]

Gulden Draak op zeker :r :Y
Ik denk ik ook.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_168556825
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 22:58 schreef MrSalazar het volgende:
Wat vinden jullie het goorste 'speciaalbier' dat te krijgen is in de meeste supermarkten?
Kasteel is echt vergift ook
pi_168556843
Kasteel Donker
Van alles is weer waardeloos.
pi_168556878
Ik moet helaas Leffe, Grimbergen, Affligem ook nomineren.
pi_168556900
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 22:47 schreef mckroket het volgende:
Nederlandse tournee generale is wel leuk. Wel gewoon een exacte kopie, dezelfde auto zelfs. Maar mogen ze geen reclame maken? Brouwers worden niet genoemd. En logo's zijn afgeplakt. Heel apart.
Ja dat vermoedde ik ook. Kijk, ik haal het er wel uit, maar vind het niet erg gunstig voor het programma.
Van alles is weer waardeloos.
pi_168557036
Overigens lees ik ook dat binnekort black albert en cuvee delphine weer uitgebracht worden. Gaan weer dure tijden worden, aangezien de rio reserva er ook weer komt.
  Moderator maandag 30 januari 2017 @ 23:14:56 #266
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_168557067
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 23:08 schreef MCH het volgende:
Ik moet helaas Leffe, Grimbergen, Affligem ook nomineren.
Leffe is wel een goede kanshebber ja.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_168557082
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 23:08 schreef MCH het volgende:
Ik moet helaas Leffe, Grimbergen, Affligem ook nomineren.
Van die domme Belgen die tegen buitenlanders over Belgisch bier gaan pochen en dan Leffe noemen. :')

Maar die drie vind ik nog wel te doen. Ik zou dan eerder Duvel :r noemen.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_168558155
Desperados... De meeste Radlers. Speciaalbieren van Grolsch.
pi_168558267
Ik moet echt lachen om al die kneuzen op Beer Geeks. :D
pi_168558945
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 22:58 schreef MrSalazar het volgende:
Wat vinden jullie het goorste 'speciaalbier' dat te krijgen is in de meeste supermarkten?
Alle Kasteel bieren inderdaad.
pi_168559236
hier nog een eventueel vermakelijk topic uit de oudheid

CUL / Welk bier vind je het lekkerst/smerigst en waarom?
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  dinsdag 31 januari 2017 @ 01:57:09 #272
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_168559362
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 01:24 schreef MrSalazar het volgende:
hier nog een eventueel vermakelijk topic uit de oudheid

CUL / Welk bier vind je het lekkerst/smerigst en waarom?
Goeie, fijn dat er zoveel veranderd is in 12 jaar tijd :)
pi_168559390
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 01:57 schreef Opperprutser het volgende:

[..]

Goeie, fijn dat er zoveel veranderd is in 12 jaar tijd :)
Begin van het topic gaat zelfs 16 jaar terug.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  dinsdag 31 januari 2017 @ 02:16:05 #274
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_168559409
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 17:56 schreef Seul het volgende:
Als je weet welke De Molen bieren je best koopt, kan je gewoon geen slecht bier meer kopen van hen... Integendeel, ze zijn meestal gewoon HEERLIJK... Deze is geen uitzondering... Lekkere sterke zoete shit met eik, kaas en bourbon in gemixt...

[ afbeelding ]
Ik vond deze ook heel sterk naar kaas ruiken, zou me niets verbazen als er een infectie in zit.
pi_168559746
Vond 't helemaal niet storend... Je denkt dan wel aan oxidatie/ infectie, maar ik vond 't eerder bijdragen aan 't karakter :+
pi_168559748
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 00:01 schreef MCH het volgende:
Ik moet echt lachen om al die kneuzen op Beer Geeks. :D
Ze voegen me niet toe op FaceBook... -O-
pi_168561583
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 23:15 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Van die domme Belgen die tegen buitenlanders over Belgisch bier gaan pochen en dan Leffe noemen. :')

Maar die drie vind ik nog wel te doen. Ik zou dan eerder Duvel :r noemen.
Duvel smerig noemen.... tsss.
Stop rockin' the boat.
pi_168561823
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 23:01 schreef MCH het volgende:

[..]

Gulden Draak op zeker :r :Y
Gulden Draak is echt lekker joh!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_168562190
Ik heb wel een heel rijtje waar ik aan voorbij ren. GuldenDraakAffigemGrimbergenLeffeKarmeliet verder mag Brand ook wel uit de schappen zeker met die "Speciaalbieren" van ze.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_168562572
Sommige Leffe's zijn best goed te doen anders. Laatst nog de Whitbread Golding gehad. Trappist dubbel en triple laat ik echter wel staan voor anderen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_168562887
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:47 schreef pipster het volgende:
Ik heb wel een heel rijtje waar ik aan voorbij ren. GuldenDraakAffigemGrimbergenLeffeKarmeliet verder mag Brand ook wel uit de schappen zeker met die "Speciaalbieren" van ze.
Karmelietje van de tap in het café als er niks anders is vind ik wel lekker :@

Van de fles is het te koolzurig.
pi_168563177
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:27 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Gulden Draak is echt lekker joh!
Weet ik, was ff tussen Salazar en mij. Gulden Draak is prima, vooral de 9000 versie.
pi_168563189
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:47 schreef pipster het volgende:
Ik heb wel een heel rijtje waar ik aan voorbij ren. GuldenDraakAffigemGrimbergenLeffeKarmeliet verder mag Brand ook wel uit de schappen zeker met die "Speciaalbieren" van ze.
Brand zwaar blond is een prima biertje.
pi_168563242
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:48 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Brand zwaar blond is een prima biertje.
Oh die heb dan nog niet gehad, maar staat ook niet echt op mijn wishlist na bijzonder gore bieren als hun IPA en Sylvester. Maar ik kom vast wel weer eens in "Heineken"cafe tercht waar die blod op de kaart staat, dan check ik die blond wel een keer.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_168563854
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 05:09 schreef Seul het volgende:

[..]

Ze voegen me niet toe op FaceBook... -O-
Ik was er binnen een paar minuten bij, zit je wel bij de goede?
pi_168563864
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:51 schreef pipster het volgende:

[..]

Oh die heb dan nog niet gehad, maar staat ook niet echt op mijn wishlist na bijzonder gore bieren als hun IPA en Sylvester. Maar ik kom vast wel weer eens in "Heineken"cafe tercht waar die blod op de kaart staat, dan check ik die blond wel een keer.
Die geplastificeerde bierkaarten van Heineken cafés :r
pi_168563967
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:24 schreef MCH het volgende:

[..]

Die geplastificeerde bierkaarten van Heineken cafés :r
Ja verschrikkelijk he, eigenlijk moet je ook gewoon meteen wegrennen als je zo'n ding op tafel ziet liggen.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_168566178
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:23 schreef MCH het volgende:Ik was er binnen een paar minuten bij, zit je wel bij de goede?
5416 members?.. Heb zelf vrienden die lid zijn, misschien gewoon es vragen of iemand me toevoegt..
pi_168566252
Aha dat programma op tv reageert wel veel en snel op facebook. Ze noemen geen namen omdat het de publieke omroep is. Blijf het toch apart dat ze bij een brouwer komen maar nooit de naam noemen. Wij zijn nerds en kennen ze allemaal al maar voor anderen is het wel handig toch.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 januari 2017 @ 14:43:39 #290
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_168566805
quote:
99s.gif Op maandag 30 januari 2017 11:42 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Hoe ben je aan die code gekomen? Met een 3 voor 2 maanden wil ik het weleens proberen.
quote:
🍺 Hou je van Speciaal Bier? 🍺
Word dan lid Hop In The Box en ontvang dan het beste speciaal bier thuis, elke maand! 📦
👉🏼 Gebruik de code WELCOMEBOX en krijg ¤29,50 korting (eerste maand gratis) op een plan naar keuze.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_168567132
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:43 schreef borisz het volgende:

[..]

[..]

dank je
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_168567329
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:47 schreef MCH het volgende:

[..]

Weet ik, was ff tussen Salazar en mij. Gulden Draak is prima, vooral de 9000 versie.
rot op man. gulden draak is helemaal niet prima :r
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_168568121
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:14 schreef Seul het volgende:

[..]

5416 members?.. Heb zelf vrienden die lid zijn, misschien gewoon es vragen of iemand me toevoegt..
Dat is de goede, 1 van je vrienden kan je inderdaad toevoegen, zo heb ik dat ook bij iemand gedaan.
pi_168570488
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:03 schreef CaLeX het volgende:

[..]

dank je
Heb die lui ff gecontact omdat ik geen zin had in die Griekse bieren (waren niet zo bijzonder volgens opperkleurder). Als je vandaag een bestelling doet krijg je nog de Griekse, vanaf morgen doen ze deze brouwerij (http://www.eightdegrees.ie/) De code werkt eigenlijk maar tot vandaag maar ze houden hem nog een paar dagen actief.
pi_168571004
Niet de meest spectaculaire, maar zeer lekker...

pi_168573286
Wel handig dat Saveur Biere nu met hopt.nl een Nederlandse site heeft. Tot 6 februari gratis verzending met code hoptproost (geen minimumbedrag). En je kan gewoon met Saveur Biere account inloggen en aan je spaarpunten verder bouwen. En gewoon Ideal betalen (doe ik liever dan creditcard of gehannes met geld op mn PayPalaccount zetten).
pi_168574653
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:48 schreef MCH het volgende:
Dat is de goede, 1 van je vrienden kan je inderdaad toevoegen
Ondertussen gebeurd... Maar wat een bende gediplomeerde kappers zeg...

quote:
Nog eentje in de categorie 'Rare/vanzelfsprekende vragen voor Beer Geeks door Joost van Klaveren ': waarom wordt er zo vaak gesproken over 'quads'? Ik heb nog nooit iemand horen spreken over 'dubs' i.p.v. dubbel of 'trips' i.p.v. tripels
pi_168574727
Volgende topicstarter aub ff een leuke titel verzinnen
pi_168574957
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 20:18 schreef Seul het volgende:

[..]

Ondertussen gebeurd... Maar wat een bende gediplomeerde kappers zeg...

[..]

Amusant leesvoer voor tijdens een biertje.
Stop rockin' the boat.
pi_168576929
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 20:21 schreef MCH het volgende:
Volgende topicstarter aub ff een leuke titel verzinnen
In de polonaise met Bavaria of met een quadje op je zolderkamer.

Tis bijna carnaval.
pi_168577564
Dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')