abonnement Unibet Coolblue
pi_167906076
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 16:54 schreef gniffie het volgende:

[..]

En dan? Dit gaat dit probleem niet oplossen.

Dit is weer 1 van die noodgrepen van een Nederlandse trainer die op niets uit gaat lopen. Net als die 5-3-2 tegen Bayern
Weet je niet.

Ook met 12 man is PSV kansloos tegen Bayern , ,maakt niet in welk formatie je speelt , je verliest toch 9 van de 10 keer
  donderdag 5 januari 2017 @ 18:36:21 #102
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_167906907
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 18:02 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Weet je niet.

Ook met 12 man is PSV kansloos tegen Bayern , ,maakt niet in welk formatie je speelt , je verliest toch 9 van de 10 keer
Kansloos en 9 van de 10 keer verliezen.

Dat is toch gewoon een kans van 10% dan?
  donderdag 5 januari 2017 @ 18:47:52 #103
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_167907160
quote:
14s.gif Op donderdag 5 januari 2017 17:25 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Je weet vooraf dat je kansloos bent tegen Bayern. Die hebben op elke positie 20 miljoen meer te besteden. Een trainer daarop afrekenen is complete onzin, al had ie een 11-0-0 tactiek gebruikt.
Die 5-3-2 tegen Bayern was effectief ook vaak 4-4-2 omdat de back aan overkant vaak niet wist waar die moest staan. Dan krijg je taferelen dat Willems aan de rechterkant van het veld staat omdat hij bij zijn man moet blijven.

Dat krijg je met een tactisch plan waarin niet ieder facet duidelijk is doorgesproken door de trainer en spelers zelf beslissingen moeten maken waardoor ze ongeleide projectielen worden. Het verschil tussen de 532 van Blind en vGaal bij Oranje is niet voor niets dag en nacht.

Dat je iets anders probeert is begrijpelijk maar waarom niet eerst kijken wat er scheelt aan je huidige tactische plan is zo jammer. Zo groeit die nooit als trainer.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_167907265
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 18:36 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Kansloos en 9 van de 10 keer verliezen.

Dat is toch gewoon een kans van 10% dan?
Maak er dan maar 99% van
1% kans wanneer Bayern bijv niet komt opdagen of wanneer de helft geblesseerd is
pi_167907302
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 16:15 schreef gniffie het volgende:
Voordat Cocu overstapt naar 4-4-2 kan die beter wat meer moeite gaan doen om 4-3-3 goed uit te voeren. Ze spelen achterin rond ipv het middenveld in te spelen.

Wat passmapjes.

[..]

Het enige wat je tegen psv hoeft de doen is het centrum bezetten en de backs vrij laten. Worden die ingespeeld dan kantel je met heel het team.
Je pakt twee potten als voorbeeld die ze met veel gemak en overwicht wonnen.
pi_167907434
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 18:47 schreef gniffie het volgende:
Dat je iets anders probeert is begrijpelijk maar waarom niet eerst kijken wat er scheelt aan je huidige tactische plan is zo jammer. Zo groeit die nooit als trainer.
Dit is echt veel te kort door de bocht. Cocu is van ultra-aanvallend, naar behoudend gegaan. Daarmee kampioen geworden en het seizoen daarna 20 meter opgeschoven. Wederom kampioen geworden. Volledig andere invulling van het 433 systeem. Dit seizoen oogt het allemaal wat fantasieloos. Ik zou dat niet per se bij de trainer alleen willen leggen. De tegenstander heeft inmiddels ook door hoe het PSV kan frustreren en bestrijden. Daarnaast komt ook de vorm van de dag kijken. Er zijn gewoon een aantal spelers die al een lange periode ondermaats presteren. Kun je je tactiek veranderen wat je wil, maar gaat je heel weinig opleveren.
  donderdag 5 januari 2017 @ 19:02:29 #107
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_167907509
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 18:58 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Dit is echt veel te kort door de bocht. Cocu is van ultra-aanvallend, naar behoudend gegaan. Daarmee kampioen geworden en het seizoen daarna 20 meter opgeschoven. Wederom kampioen geworden. Volledig andere invulling van het 433 systeem. Dit seizoen oogt het allemaal wat fantasieloos. Ik zou dat niet per se bij de trainer alleen willen leggen. De tegenstander heeft inmiddels ook door hoe het PSV kan frustreren en bestrijden. Daarnaast komt ook de vorm van de dag kijken. Er zijn gewoon een aantal spelers die al een lange periode ondermaats presteren. Kun je je tactiek veranderen wat je wil, maar gaat je heel weinig opleveren.
https://twitter.com/searc(...)n11&src=typd&lang=en Hier staan nog veel meer passmapjes.

Het passen in een U vorm is een structureel probleem bij PSV en veel Nederlandse clubs, dat moeten data/video analisten toch zien bij de clubs? Feyenoord en Ajax lossen dit op door een creatieve middenvelder op de back positie neer te zetten (Sinkgraven/Karsdorp). Niet echt een oplossing maar het helpt wel. PSV doet helemaal niets.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_167907701
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 16:15 schreef gniffie het volgende:
Voordat Cocu overstapt naar 4-4-2 kan die beter wat meer moeite gaan doen om 4-3-3 goed uit te voeren. Ze spelen achterin rond ipv het middenveld in te spelen.

Wat passmapjes.

[..]

Het enige wat je tegen psv hoeft de doen is het centrum bezetten en de backs vrij laten. Worden die ingespeeld dan kantel je met heel het team.
Is dat rondje gebaseerd op waar ze het meest stonden in balbezit?
  donderdag 5 januari 2017 @ 19:11:28 #109
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_167907711
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 18:51 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Maak er dan maar 99% van
1% kans wanneer Bayern bijv niet komt opdagen of wanneer de helft geblesseerd is
Statistisch gezien is dit onzin.
pi_167907722
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 19:02 schreef gniffie het volgende:

[..]

https://twitter.com/searc(...)n11&src=typd&lang=en Hier staan nog veel meer passmapjes.

Het passen in een U vorm is een structureel probleem bij PSV en veel Nederlandse clubs, dat moeten data/video analisten toch zien bij de clubs? Feyenoord en Ajax lossen dit op door een creatieve middenvelder op de back positie neer te zetten (Sinkgraven/Karsdorp). Niet echt een oplossing maar het helpt wel. PSV doet helemaal niets.
Karsdorp is stiekem een creatieve middenvelder...uhm..nee.
pi_167907804
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 19:02 schreef gniffie het volgende:

[..]

https://twitter.com/searc(...)n11&src=typd&lang=en Hier staan nog veel meer passmapjes.

Het passen in een U vorm is een structureel probleem bij PSV en veel Nederlandse clubs, dat moeten data/video analisten toch zien bij de clubs? Feyenoord en Ajax lossen dit op door een creatieve middenvelder op de back positie neer te zetten (Sinkgraven/Karsdorp). Niet echt een oplossing maar het helpt wel. PSV doet helemaal niets.
Ik ben het met je eens dat passing van achteruit en het vinden van openingen een structureel probleem is voor veel teams. Maar daar heeft PSV nooit last van gehad. Vorige seizoenen liep het juist perfect via de backs. Toen waren Willems en Arias ook gewoon in vorm. Dus dan is het in het geval van PSV niet structureel.

Waar het echte probleem ligt is het feit dat de twee centrale verdedigers geen inspeelpass durven/kunnen geven en het baltempo veel te laag ligt. En dat eerste zie je volgens mij op die maps met name terug.
pi_167907812
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 19:12 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Karsdorp is stiekem een creatieve middenvelder...uhm..nee.
In de jeugd wel he. Aanvallende middenvelder. En een verdomd groot talent ook nog. :D
pi_167908111
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 19:11 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Statistisch gezien is dit onzin.
:')
Je snapt mijn punt
  donderdag 5 januari 2017 @ 19:47:46 #114
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_167908722
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 19:15 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat passing van achteruit en het vinden van openingen een structureel probleem is voor veel teams. Maar daar heeft PSV nooit last van gehad. Vorige seizoenen liep het juist perfect via de backs. Toen waren Willems en Arias ook gewoon in vorm. Dus dan is het in het geval van PSV niet structureel.

Waar het echte probleem ligt is het feit dat de twee centrale verdedigers geen inspeelpass durven/kunnen geven en het baltempo veel te laag ligt. En dat eerste zie je volgens mij op die maps met name terug.
http://www.daardan.nl/2016/12/psv-lijdt-aan-taktiekverbijstering/ Volgens dit blogje gebeurde het ook al vaak vorig seizoen maar dat kan ik mij niet meer herinneren ;) .

Bij Inter had Frankie overingens hetzelfde probleem. De week na zijn ontslag was het positiespel al sterk verbeterd met minder U vorm passing. Een aanwijzing dat het slechte positiespel aan hem lag en niet aan de spelers.

Het is zo makkelijk om de schuld te leggen bij de centrale verdedigers maar als een trainer nooit oefeningen voorschotelt die wedstrijdsituaties nabootsen, vind je het gek dat ze die pass niet durven te geven. Bij Ajax werd het onder Frank de Boer zo gek dat middenvelders razend werden toen die bal uiteindelijk wel gegeven werd terwijl ze er niet op rekenden.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  donderdag 5 januari 2017 @ 20:18:51 #115
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_167909579
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 19:26 schreef PSVCL het volgende:

[..]

:')
Je snapt mijn punt
Nee. Want met onzin kun je geen punt maken.
pi_167910627
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:18 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nee. Want met onzin kun je geen punt maken.
Ok
pi_167916566
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 19:15 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

In de jeugd wel he. Aanvallende middenvelder. En een verdomd groot talent ook nog. :D
Ik vind het nu een vrij eenvoudige back met gemiddelde voetbalintelligentie, al voldoet hij wel. Zijn talent is dan wel aardig om zeep geholpen.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 10:21:10 #118
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_167919478
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 15:32 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Ik dacht dat dit op den duur wel als beoogd systeem werd benoemd hoor, maar als ik dit lees: http://m.fcupdate.nl/voet(...)-van-enkel-4-3-3-af/
is dat misschien gewoon een keer geroepen, maar nooit heilig verklaart.

Het is overigens bedrijfseconomisch wel gustiger om meerdere aanvallers op te stellen, gezien hun prijskaartje dat doorgaans hoger ligt.
Toen Langeler werd aangesteld heeft hij doorgevoerd dat alle jeugdelftallen van PSV in dezelfde speelstijl en hetzelfde systeem moeten spelen als het 1e. Uiteindelijk zou dat er toe moeten leiden dat er meer automatismen in het systeem komen en het makkelijker wordt om spelers door te schuiven. Tot op zekere hoogte kun je wel stellen dat dit gelukt is. Maar daarbij is nooit keihard geroepen dat dat perse 4-3-3 moest zijn. Cocu ziet 4-3-3 als een basis om vanuit verder te werken, ook vorig jaar paste hij het systeem al regelmatig aan tijdens de wedstrijden, ook al zag een aantal debielen hier dat kennelijk nooit.

Minpunt is echter wel dat spelers minder wennen aan verandering van speelstijl en minder makkelijk meekunnen op andere posities. Zoals met alles in het leven gaat het om een balans creëren tussen trainen op individuele kwaliteiten (zodat spelers zich ook met een andere opdracht of op een andere positie zich kunnen redden) en het trainen op vaste patronen binnen een preferent systeem.

Die balans is ontzettend moeilijk. Kijk ook maar naar Ajax. In de periode vóór de Boer schoot Ajax door in het individuele, onder de Boer maakte ze dezelfde fout als PSV nu, namelijk veel te voorspelbaar in hetzelfde systeem voetballen.

Zoals ik al jaren predik, het gaat er om dat je team in de basis een systeem goed kan uitvoeren, waarbij je een aantal spelers hebt die de individuele kwaliteiten hebben om iets verrassends te doen. Op een manier waarop de rest van het team dat vanuit de discipline op kan pakken, zodat er geen gaten ontstaan. Maar als je de spelers daar niet voor hebt (en dat komt in de top van de Eredivisie steeds vaker voor) dan moet je verschillende systemen beheersen zodat je ook iets kunt bereiken tegen ploegen die komen voor een punt.

In het voetbal is verdedigen zonder zelf iets te creëren nog altijd makkelijker dan aanvallen zonder zelf kansen weg te geven. Dat zie je dit seizoen steeds weer, want het is echt niet zo dat PSV punten laat liggen tegen ploegen met net zo veel kwaliteit. De tegenstander speelt alleen een ander spel dan PSV en daar blijkt deze ploeg zich niet tegen te kunnen wapenen.

[ Bericht 2% gewijzigd door BadderHaring op 06-01-2017 10:29:19 ]
pi_167923678
quote:
KNVB-directeur: eredivisie beter met twee clubs minder
Zestien clubs in de eredivisie en aan het einde van elk seizoen een titelstrijd tussen de bovenste zes clubs. Dat is de voorkeur van Gijs de Jong, de belangrijkste kandidaat voor de vacante positie van directeur betaald voetbal bij de

De aantrekkingskracht van de eredivisie is het meest gebaat bij een afslanking naar zestien clubs. De competitie zou daarbij elk seizoen moeten worden afgesloten met een titelstrijd tussen de bovenste zes clubs. Dat zegt operationeel directeur van de KNVB Gijs de Jong – tevens belangrijkste kandidaat voor de vacante positie van directeur betaald voetbal – in gesprek met NRC.

Al vijftig jaar spelen achttien clubs in de hoogste Nederlandse voetbalcompetitie. Als onderdeel van een brede analyse en herinrichting van het Nederlands voetbal wordt momenteel ook de opzet van de eredivisie herzien. De profclubs (eredivisie en eerste divisie) stemmen daar uiteindelijk zelf over in de Algemene Vergadering Betaald Voetbal van de KNVB, naar verwachting in mei dit jaar.

„Meer topwedstrijden is het doel”, zegt De Jong. „Meer spanning, meer weerstand. Daar worden spelers beter van en de aantrekkingskracht gaat omhoog. Veel mensen hechten aan het huidige model [achttien clubs en 34 speelronden]. We hebben niet de luxe om zonder argumenten aan het verleden vast te houden.”

In het KNVB-project ‘Optimalisatie competitiestructuur’ worden momenteel 24 verschillende competitiestructuren onderzocht die naar boven zijn gekomen in gespreksrondes met clubs, spelers, sponsors, media, wetenschappers, lokale autoriteiten en supporters. De varianten die uitgewerkt worden zijn volgens De Jong de modellen met achttien en zestien clubs. „Mijn voorkeur heeft de variant met zestien clubs, waarbij de top-zes na februari om het kampioenschap gaat spelen. Een variant kan zijn dat de onderste zes strijden om handhaving in de eredivisie. De middelste vier maken dan bijvoorbeeld nog kans op een Europees ticket.”

Ook bondscoach Blind wil meer Ajax-Feyenoord

Bondscoach Danny Blind sprak zich in een interview in het Algemeen Dagblad recent als voorstander uit van een andere eredivisie-opzet. „Kom tot een eredivisie met vier keer Ajax-Feyenoord. Ik ben voor!”

Het is volgens De Jong niet de bedoeling dat in de eredivisie alle clubs elkaar vier keer per jaar treffen. „Veel mensen denken daarbij aan het Schotse model”, zegt De Jong. Ofwel: tien clubs die elk vier keer tegen elkaar spelen. „Maar dat is geen optie. Niemand zegt terug naar tien clubs, niemand zegt uitbreiden naar twintig. Maar we moeten ook niet zelfgenoegzaam zijn en zeggen dat het allemaal goed is zoals het nu gaat.”

In het voorjaar moet er een uitgewerkt voorstel liggen dat ter stemming gebracht wordt in de Algemene Vergadering Betaald Voetbal op 30 mei. „Liefst unaniem, maar we gaan voor een grote meerderheid.” Op zijn vroegst in het seizoen 2018/19 zal de eredivisie aangepast zijn. „Daarbij geldt natuurlijk: hoe ingrijpender, hoe langer het duurt. Ik ben erg gecharmeerd van het model dat nu in Denemarken is ingevoerd, met veertien clubs die een volle competitie spelen waarna de top zes om het kampioenschap strijdt. Maar van achttien naar veertien clubs gaat te veel weerstand geven, dat proef je wel bij de clubs.”

Gijs de Jong is operationeel directeur betaald voetbal en verantwoordelijk voor competitiezaken. Hij was dit najaar de beoogde opvolger van Bert van Oostveen, die afgelopen augustus opstapte als directievoorzitter.

De Jongs benoeming werd echter opgeschort omdat de clubs de procedure niet transparant vonden. Hij geldt nog wel steeds als de belangrijkste kandidaat voor de hoogste functie bij de KNVB. Daarover wordt ook naar verwachting dit voorjaar besloten.
Ik weet nooit zo wat ik hiervan moet denken. Ze laten het steeds overkomen alsof het dé oplossing is voor het Nederlandse voetbal, omdat het in België en Denemarken ook aardig werkt. Maar tot nu toe hebben alle ingevoerde play-offs bewezen dat ze van alles doen, behalve iets toevoegen.
Daarnaast weet ik niet hoe ik het voor me moet zien. Het blijft in mijn optiek krom, dat wanneer je aan het einde van het seizoen, met 20 punten verschil met de nummer 6, bovenaan staat, de nummer 6 alsnog kampioen kan worden, na een aantal extra potjes.. Zo'n 'gewone' competitie is dan voor spek en bonen en dan wacht je maar af tot de 'kampioenscompetitie'.

Wat jullie?
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_167925851
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 10:21 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Toen Langeler werd aangesteld heeft hij doorgevoerd dat alle jeugdelftallen van PSV in dezelfde speelstijl en hetzelfde systeem moeten spelen als het 1e. Uiteindelijk zou dat er toe moeten leiden dat er meer automatismen in het systeem komen en het makkelijker wordt om spelers door te schuiven. Tot op zekere hoogte kun je wel stellen dat dit gelukt is. Maar daarbij is nooit keihard geroepen dat dat perse 4-3-3 moest zijn. Cocu ziet 4-3-3 als een basis om vanuit verder te werken, ook vorig jaar paste hij het systeem al regelmatig aan tijdens de wedstrijden, ook al zag een aantal debielen hier dat kennelijk nooit.

Minpunt is echter wel dat spelers minder wennen aan verandering van speelstijl en minder makkelijk meekunnen op andere posities. Zoals met alles in het leven gaat het om een balans creëren tussen trainen op individuele kwaliteiten (zodat spelers zich ook met een andere opdracht of op een andere positie zich kunnen redden) en het trainen op vaste patronen binnen een preferent systeem.

Die balans is ontzettend moeilijk. Kijk ook maar naar Ajax. In de periode vóór de Boer schoot Ajax door in het individuele, onder de Boer maakte ze dezelfde fout als PSV nu, namelijk veel te voorspelbaar in hetzelfde systeem voetballen.

Zoals ik al jaren predik, het gaat er om dat je team in de basis een systeem goed kan uitvoeren, waarbij je een aantal spelers hebt die de individuele kwaliteiten hebben om iets verrassends te doen. Op een manier waarop de rest van het team dat vanuit de discipline op kan pakken, zodat er geen gaten ontstaan. Maar als je de spelers daar niet voor hebt (en dat komt in de top van de Eredivisie steeds vaker voor) dan moet je verschillende systemen beheersen zodat je ook iets kunt bereiken tegen ploegen die komen voor een punt.

In het voetbal is verdedigen zonder zelf iets te creëren nog altijd makkelijker dan aanvallen zonder zelf kansen weg te geven. Dat zie je dit seizoen steeds weer, want het is echt niet zo dat PSV punten laat liggen tegen ploegen met net zo veel kwaliteit. De tegenstander speelt alleen een ander spel dan PSV en daar blijkt deze ploeg zich niet tegen te kunnen wapenen.
Deze Badder snapt
pi_167928265
PSV haalt Aboukhlal (16) weg bij Willem II

6 januari 2017 Willem II

Willem II meldt dat haar jeugdtalent Zakaria Aboukhlal waarschijnlijk de overstap maakt naar PSV. De 16-jarige aanvaller wordt komende week door de Eindhovenaren medisch gekeurd. Mocht het tot een overstap naar PSV komen, dan zal dat niet voor de zomer zijn. De aanvaller speelt sinds 2014 voor Willem II en kwam ook al enkele malen in actie voor Oranje onder 17 jaar.
pi_167928306
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 16:55 schreef PSVCL het volgende:
PSV haalt Aboukhlal (16) weg bij Willem II

6 januari 2017 Willem II

Willem II meldt dat haar jeugdtalent Zakaria Aboukhlal waarschijnlijk de overstap maakt naar PSV. De 16-jarige aanvaller wordt komende week door de Eindhovenaren medisch gekeurd. Mocht het tot een overstap naar PSV komen, dan zal dat niet voor de zomer zijn. De aanvaller speelt sinds 2014 voor Willem II en kwam ook al enkele malen in actie voor Oranje onder 17 jaar.
Zakaria...we proberen het nog een keer :s)
  vrijdag 6 januari 2017 @ 17:29:32 #123
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_167928902
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:20 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Deze Badder snapt
Ja, ik dacht, laat ik eens een keer iets zinnigs neerzetten.

Fijn dat het gewaardeerd wordt.
  Forum Admin vrijdag 6 januari 2017 @ 17:30:43 #124
35723 crew  GGMM
pi_167928911
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 17:29 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ja, ik dacht, laat ik eens een keer iets zinnigs neerzetten.

Fijn dat het gewaardeerd wordt.
Leuk, zo kennen we je helemaal niet. :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_167929038
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 17:30 schreef GGMM het volgende:

[..]

Leuk, zo kennen we je helemaal niet. :)
:') :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')