abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 5 januari 2017 @ 18:16:42 #51
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_167906432
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 14:40 schreef Razor21 het volgende:
Nog niet gebeld door het bedrijf voor een 2e gesprek. Voor de feestdagen zeiden ze na de feestdagen bellen we je voor een afspraak. Ik wacht nog tot vrijdag anders ga ik er zelf even achteraan.

Vanmorgen 8 sollicitaties de deur uit gedaan. Waaronder deze mooie functie

http://www.werkenbijcoolblue.nl/careers/76864/front-desk-engineer

Hi Razor21,

Jaaa! We hebben ‘m binnen: jouw sollicitatie. Wat leuk dat je gesolliciteerd hebt naar de functie van Front Desk Engineer en dat je interesse hebt in Coolblue als werkgever.

We gaan je sollicitatie uitgebreid doornemen. Mochten we hierna toch nog vragen hebben, dan nemen we even contact met je op.

Binnen twee weken hoor je van ons over eventuele vervolgstappen. Beloofd.


Zou toch super zijn als ik daar aan de slag mag! Ook leuk hoe ze die vacaturetekst hebben bedacht en die terugkoppeling :D
Ja, die is waanzinnig goed!
Ik kreeg m vorige week, incluis een afwijzing helaas.. je moet eens kijken op hun website, bij de hoofdvestiging. Daar kun je een kijkje nemen binnen op kantoor en je ziet daar de receptioniste zitten, onherkenbaar gemaakt met een eendenkop op der gezicht geblurred. Ik ging echt stuk toen ik het zag _O_
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_167906729
Coolblue lijkt me oprecht een leuk bedrijf om te werken :Y
  donderdag 5 januari 2017 @ 21:40:43 #53
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167912226
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 18:16 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ja, die is waanzinnig goed!
Ik kreeg m vorige week, incluis een afwijzing helaas.. je moet eens kijken op hun website, bij de hoofdvestiging. Daar kun je een kijkje nemen binnen op kantoor en je ziet daar de receptioniste zitten, onherkenbaar gemaakt met een eendenkop op der gezicht geblurred. Ik ging echt stuk toen ik het zag _O_
Waarop ben je afgewezen als ik vragen mag? 😀
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_167913287
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 18:29 schreef Elvi het volgende:
Coolblue lijkt me oprecht een leuk bedrijf om te werken :Y
Ik ken ze verder niet echt.
Ja doei.
  donderdag 5 januari 2017 @ 22:18:30 #55
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_167913331
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 21:40 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Waarop ben je afgewezen als ik vragen mag? 😀
De functie of de reden van afwijzing? Ze vonden mijn sollicitatie iig niet overtuigend genoeg..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 6 januari 2017 @ 12:04:05 #56
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167921664
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 18:29 schreef Elvi het volgende:
Coolblue lijkt me oprecht een leuk bedrijf om te werken :Y
Zojuist een interview bekeken ze hebben gewoon in het bedrijf de oude studentenkamer van Pieter (Medeoprichter) ingericht voor vergaderingen etc.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  vrijdag 6 januari 2017 @ 17:05:02 #57
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167928479
Helaas Cool Blue afgewezen. Kreeg even of ander standaard e-mail met dat andere kandidaten beter waren van de vele tientallen aanmeldingen.

Ook nog op een andere functie (ICT medewerker) afgewezen. Begin er echt een beetje hopeloos van te worden. Laatste 3 weken denk wel 30 sollicitaties eruit gedaan.

Zelfs op werk buiten mijn vakgebied (bijv fabriek, orderpicker) hoor ik niets. Het maakt mij niet meer uit wat ik doen moet als ik maar weer werk krijg.

Maandag maar even dat bedrijf bellen wanneer ik op dat 2e gesprek mag komen. Die zouden mij ook deze week bellen. Niets gehoord natuurlijk. :(
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  vrijdag 6 januari 2017 @ 17:33:05 #58
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_167928937
Reactie van Coolblue is ook wel grappig (maar in mijn geval minder leuk):
Beste Robert,

Bedankt voor je sollicitatie naar de functie van Front Desk Engineer. Leuk dat je interesse hebt in Coolblue.

We hebben veel reacties mogen ontvangen. Ook van kandidaten, die volgens ons beter in het profiel passen. Helaas moet ik je daarom mededelen, dat je niet geselecteerd bent voor de sollicitatieprocedure.

Ik hoor je denken, wat een standaard antwoord, dat kan ik helaas niet ontkennen. Met het aantal sollicitaties, wat we mogen ontvangen, kan ik helaas niet anders. Kan je echter wel verzekeren dat ik jouw motivatie en CV heb bekeken en een weloverwogen beslissing heb genomen.

Nogmaals dank voor jouw interesse in Coolblue als werkgever en ik wens je veel succes met het vinden van een leuke baan!

Met vriendelijke groet,

Wel netjes van ze om toch de moeite te nemen om aandacht aan de afwijzing te schenken ^O^
  vrijdag 6 januari 2017 @ 17:35:25 #59
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_167928974
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 17:05 schreef Razor21 het volgende:
Helaas Cool Blue afgewezen. Kreeg even of ander standaard e-mail met dat andere kandidaten beter waren van de vele tientallen aanmeldingen.

Ook nog op een andere functie (ICT medewerker) afgewezen. Begin er echt een beetje hopeloos van te worden. Laatste 3 weken denk wel 30 sollicitaties eruit gedaan.

Zelfs op werk buiten mijn vakgebied (bijv fabriek, orderpicker) hoor ik niets. Het maakt mij niet meer uit wat ik doen moet als ik maar weer werk krijg.

Maandag maar even dat bedrijf bellen wanneer ik op dat 2e gesprek mag komen. Die zouden mij ook deze week bellen. Niets gehoord natuurlijk. :(
Het probleem dat wij beide hebben:

leeftijd, en gruwelijk veel concurrentie van kinderen die net van school komen.

Solliciteren voor simpel werk is ook kansloos, men is bang dat je daar te weinig motivatie voor hebt.
pi_167929340
Ik ben in het verleden wel door Cooblue uitgenodigd alleen door de reisafstand en in de praktijk andere functie heb ik mezelf er toen toch terug uit getrokken... Soms nog wel een beetje spijt, maar Rotterdam is gewoon een eind als je er niet in de buurt woont.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu overigens een nieuwe vacature bij het bedrijf waar ik laatst op tweede gesprek mocht komen voor een andere functie. Twijfel of ik weer reageer. Natuurlijk geen garantie dat je wederom op gesprek mag komen en de reisafstand blijft hetzelfde ook al is deze functie wel wat voor mij...
pi_167929417
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 17:35 schreef Zelus het volgende:

[..]

Het probleem dat wij beide hebben:

leeftijd, en gruwelijk veel concurrentie van kinderen die net van school komen.

Solliciteren voor simpel werk is ook kansloos, men is bang dat je daar te weinig motivatie voor hebt.
Ik ben zo'n 'kind' dat net van school afkomt.. maar hier juist gebrek aan ervaring bij vakinhoudelijke sollicitaties. Alleen tijdelijke tijdelijke banen (dus een project van 6 weken) kom ik voor in aanmerking omdat ze weten dat je alles aanpakt en veel mensen geen keuze hebben. Zijn allang blij als ze wat hebben, ook al is het maar een maandje.
pi_167929472
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 17:33 schreef Zelus het volgende:
Reactie van Coolblue is ook wel grappig (maar in mijn geval minder leuk):
Beste Robert,

Bedankt voor je sollicitatie naar de functie van Front Desk Engineer. Leuk dat je interesse hebt in Coolblue.

We hebben veel reacties mogen ontvangen. Ook van kandidaten, die volgens ons beter in het profiel passen. Helaas moet ik je daarom mededelen, dat je niet geselecteerd bent voor de sollicitatieprocedure.

Ik hoor je denken, wat een standaard antwoord, dat kan ik helaas niet ontkennen. Met het aantal sollicitaties, wat we mogen ontvangen, kan ik helaas niet anders. Kan je echter wel verzekeren dat ik jouw motivatie en CV heb bekeken en een weloverwogen beslissing heb genomen.

Nogmaals dank voor jouw interesse in Coolblue als werkgever en ik wens je veel succes met het vinden van een leuke baan!

Met vriendelijke groet,

Wel netjes van ze om toch de moeite te nemen om aandacht aan de afwijzing te schenken ^O^
Nou ja, wel standaard, natuurlijk ;)

Balen wel -O-

Ik kreeg een onverwachte reactie op een algemene oproep die ik geplaatst had gisteravond dat ze wel wilden meeten om te zien of er mogelijkheden zouden zijn. Toch fijn! Nog een gesprek in de molen dus.
Ja doei.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 18:10:14 #63
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167929524
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 17:33 schreef Zelus het volgende:
Reactie van Coolblue is ook wel grappig (maar in mijn geval minder leuk):
Beste Robert,

Bedankt voor je sollicitatie naar de functie van Front Desk Engineer. Leuk dat je interesse hebt in Coolblue.

We hebben veel reacties mogen ontvangen. Ook van kandidaten, die volgens ons beter in het profiel passen. Helaas moet ik je daarom mededelen, dat je niet geselecteerd bent voor de sollicitatieprocedure.

Ik hoor je denken, wat een standaard antwoord, dat kan ik helaas niet ontkennen. Met het aantal sollicitaties, wat we mogen ontvangen, kan ik helaas niet anders. Kan je echter wel verzekeren dat ik jouw motivatie en CV heb bekeken en een weloverwogen beslissing heb genomen.

Nogmaals dank voor jouw interesse in Coolblue als werkgever en ik wens je veel succes met het vinden van een leuke baan!

Met vriendelijke groet,

Wel netjes van ze om toch de moeite te nemen om aandacht aan de afwijzing te schenken ^O^
Exact dezelfde email ontvangen. Dus wat ze zeggen dat het geen standaard mail is is natuurlijk onzin.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_167929541
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 18:10 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Exact dezelfde email ontvangen. Dus wat ze zeggen dat het geen standaard mail is is natuurlijk onzin.
Goed lezen, ze zeggen zelf dat het wel een standaardantwoord is.

quote:
wat een standaard antwoord, dat kan ik helaas niet ontkennen
Ja doei.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 18:11:50 #65
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_167929557
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 18:10 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Exact dezelfde email ontvangen. Dus wat ze zeggen dat het geen standaard mail is is natuurlijk onzin.
Normaal gesproken zie je nooit afwijzigingen van andere personen :D
  vrijdag 6 januari 2017 @ 18:12:47 #66
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_167929577
Het is een niet-standaard, standaard afwijzing :P
  vrijdag 6 januari 2017 @ 18:49:41 #67
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167930297
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 18:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Goed lezen, ze zeggen zelf dat het wel een standaardantwoord is.

[..]

Ah ik zie het nu pas :o
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_167930401
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 18:12 schreef Zelus het volgende:
Het is een niet-standaard, standaard afwijzing :P
Ja, dat :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_167930486
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 18:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dat :Y
Totdat iedereen het straks zo gaat doen :P
Ja doei.
pi_167934365
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 18:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nou ja, wel standaard, natuurlijk ;)

Balen wel -O-

Ik kreeg een onverwachte reactie op een algemene oproep die ik geplaatst had gisteravond dat ze wel wilden meeten om te zien of er mogelijkheden zouden zijn. Toch fijn! Nog een gesprek in de molen dus.
Jij bent goed bezig! Is dit bij een bekende relatie/connectie?

Succes volgende week en met deze nieuwe optie.
pi_167934441
Mijn gesprek deze week ging goed. Ben alleen bang dat ze mij te zwaar vinden voor de functie. Ik hoop dat mijn motivatie en gesprek toch hun beeld wat heeft kunnen bijschaven. Het bedrijf lijkt mij verder wel leuk om voor te werken.
Volgende week terugkoppeling en ook nog een ander gesprek staan.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 11:14:04 #72
464096 GracePearl
Booking.com zoekt personeel
pi_167945139
Edit; Hier staat mijn reactie: WGR / [WGR] Feedback

[ Bericht 89% gewijzigd door Leandra op 07-01-2017 11:24:46 ]
Hi All,<br />Wishing you a Prosperous and Healthy 2017!!
pi_167948355
Ik vind bepaalde afwijzingen toch wel heel summier: "hierbij delen we je mede dat we je niet in de sollicitatieprocedure meenemen."

Uh oké ..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 7 januari 2017 @ 13:37:22 #74
414785 sirdanilot
pi_167948614
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 13:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vind bepaalde afwijzingen toch wel heel summier: "hierbij delen we je mede dat we je niet in de sollicitatieprocedure meenemen."

Uh oké ..
Tsja, je kán nabellen. Maar ja zou ik zelf ook niet doen dan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_167948698
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 13:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vind bepaalde afwijzingen toch wel heel summier: "hierbij delen we je mede dat we je niet in de sollicitatieprocedure meenemen."

Uh oké ..
Tja niet netjes maar het dekt wel de lading.
pi_167950853
Hoe ver reageren jullie buiten je studie/vakgebied om? Zie net een interessante fulltime functie achter de receptie voor ongeveer een jaar, maar dan ook echt serviceverlenend en ik voldoe aan alle eisen. Geen slechte werkgever, zeer mooi salaris en ook gunstig gelegen qua reisafstand. Afgezien van de kans dat ik wordt uitgenodigd, niet geschoten is altijd mis toch? :P Alleen hoe leg ik uit dat ik juist de perfecte kandidaat ben?
pi_167954889
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 14:51 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Hoe ver reageren jullie buiten je studie/vakgebied om? Zie net een interessante fulltime functie achter de receptie voor ongeveer een jaar, maar dan ook echt serviceverlenend en ik voldoe aan alle eisen. Geen slechte werkgever, zeer mooi salaris en ook gunstig gelegen qua reisafstand. Afgezien van de kans dat ik wordt uitgenodigd, niet geschoten is altijd mis toch? :P Alleen hoe leg ik uit dat ik juist de perfecte kandidaat ben?
Je durft toch geen mensen aan te spreken? Hoe ben je dan ineens geschikt als receptionist?
  zaterdag 7 januari 2017 @ 17:41:55 #78
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_167955128
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 13:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vind bepaalde afwijzingen toch wel heel summier: "hierbij delen we je mede dat we je niet in de sollicitatieprocedure meenemen."

Uh oké ..
Je hebt een bericht gekregen, zijn er zat die zelfs dat niet meer doen.

Of pas na vele weken.
pi_167955139
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 17:41 schreef Zelus het volgende:

[..]

Je hebt een bericht gekregen, zijn er zat die zelfs dat niet meer doen.

Of pas na vele weken.
Dit. En je kunt altijd zelf nog om feedback vragen. :)
Ja doei.
pi_167955257
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 17:34 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Je durft toch geen mensen aan te spreken? Hoe ben je dan ineens geschikt als receptionist?
Uh, echt wel. Juist door de bijbaan die ik nu heb durf ik veel mensen aan te spreken en ook door de afgelopen dates ben ik een stuk zelfverzekerder geworden. :) Ik heb iig gereageerd, niet geschoten is altijd mis.
pi_167955293
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 17:41 schreef Zelus het volgende:

[..]

Je hebt een bericht gekregen, zijn er zat die zelfs dat niet meer doen.

Of pas na vele weken.
Ja precies. Kreeg deze week een mailtje dat ik was afgewezen. Komt mooi uit want ik had al een baan gevonden inmiddels :') maar t was bijna 2 maanden later :')
pi_167955734
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 17:49 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja precies. Kreeg deze week een mailtje dat ik was afgewezen. Komt mooi uit want ik had al een baan gevonden inmiddels :') maar t was bijna 2 maanden later :')
Vind het zo tof voor je dat je wat gevonden hebt *O*

Ik heb net weer een compleet random sollicitatie verstuurd naar iets compleet anders, maar wat me ook wel echt leuk lijkt. Dat is wel fijn vind ik, dat ik niet mezelf helemaal heb vastgezet op 'dat ene veld' ofzo.

Vond het ook nog in de 'urgent/immediate start'-section, en het is hier in de stad :D Dus als ik dat zou kunnen krijgen... :o
Ja doei.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 18:10:35 #83
416020 K44S
The bearded man
pi_167955999
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 17:41 schreef Zelus het volgende:

[..]

Je hebt een bericht gekregen, zijn er zat die zelfs dat niet meer doen.

Of pas na vele weken.
Ik heb eens mee gemaakt dat ik door manpower werd gebeld(of het was direct een mail... dat weet ik zo gauw niet meer) met het bericht dat ze niet verder wilde met mij als kandidaat.

Terwijl ik echt bijna een jaar gwoeden gereageerd had :').

Enfin: m'n nieuwe werk bevalt tot nu toe goed, het reizen is even wennen en ik hoor dat er veel door groei mogelijkheden zijn.

Dus ik doe en blijf mn stinkende best doen :).
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_167956105
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 18:10 schreef K44S het volgende:

[..]

Ik heb eens mee gemaakt dat ik door manpower werd gebeld(of het was direct een mail... dat weet ik zo gauw niet meer) met het bericht dat ze niet verder wilde met mij als kandidaat.

Terwijl ik echt bijna een jaar gwoeden gereageerd had :').

Enfin: m'n nieuwe werk bevalt tot nu toe goed, het reizen is even wennen en ik hoor dat er veel door groei mogelijkheden zijn.

Dus ik doe en blijf mn stinkende best doen :).
Manpower is sowieso een van de slechtste bureaus. Heel veel eisen en vragen, maar doen weinig voor je. Of wordt je door hun afgewezen terwijl ze je de halve wereld hadden beloofd en paar weken later proberen ze gewoon opnieuw vacatures aan je te slijten.. Nee dan gun ik het liever een ander bureau die wel altijd met mij meedenkt en eerlijk is.
pi_167956474
Manpower met rottigste systeem van selectie kandidaten.
Nadat je sollicitatie hebt gedaan, mot je zo'n vragenformulier invullen.
Dan wordt door een computer bepaald door middel van het formulier of verder mag in procedure.
Je wordt altijd afgewezen ook al voldoe je aan alle eisen.
Ze moeten echt van dat systeem af.

Nog iets minder dan twee dagen en begin ik aan mijn baan.
Ik wens iedereen succes met het vinden van zijn/haar baan.
Ik kom af en toe hier kijken hoe het met iedereen ervoor staat.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_167959404
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 13:37 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Tsja, je kán nabellen. Maar ja zou ik zelf ook niet doen dan.
Ik denk dat ik het hierbij laat :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_167959424
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 13:40 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Tja niet netjes maar het dekt wel de lading.
Ja, dat klopt wel.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_167959518
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 17:41 schreef Zelus het volgende:

[..]

Je hebt een bericht gekregen, zijn er zat die zelfs dat niet meer doen.

Of pas na vele weken.
Ik krijg vrijwel altijd bericht .. Maar het zal vast voorkomen dat je nooit bericht krijgt.
Dat na vele weken komt wel bekend voor: of ik eens wilde babbelen na weken niks gehoord te hebben. Dan heb ik er al geen zin meer in. Nu had ik ook de luxe dat ik net een andere baan had.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_167961767
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 17:49 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja precies. Kreeg deze week een mailtje dat ik was afgewezen. Komt mooi uit want ik had al een baan gevonden inmiddels :') maar t was bijna 2 maanden later :')
Je hebt net de eerste week achter de rug toch? Bevalt het tot nu toe? :)
pi_167998733
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 17:33 schreef Zelus het volgende:
Reactie van Coolblue is ook wel grappig (maar in mijn geval minder leuk):
Beste Robert,

Bedankt voor je sollicitatie naar de functie van Front Desk Engineer. Leuk dat je interesse hebt in Coolblue.

We hebben veel reacties mogen ontvangen. Ook van kandidaten, die volgens ons beter in het profiel passen. Helaas moet ik je daarom mededelen, dat je niet geselecteerd bent voor de sollicitatieprocedure.

Ik hoor je denken, wat een standaard antwoord, dat kan ik helaas niet ontkennen. Met het aantal sollicitaties, wat we mogen ontvangen, kan ik helaas niet anders. Kan je echter wel verzekeren dat ik jouw motivatie en CV heb bekeken en een weloverwogen beslissing heb genomen.

Nogmaals dank voor jouw interesse in Coolblue als werkgever en ik wens je veel succes met het vinden van een leuke baan!

Met vriendelijke groet,

Wel netjes van ze om toch de moeite te nemen om aandacht aan de afwijzing te schenken ^O^
Dit is ook gewoon een standaardmailtje hoor.. helaas.
pi_167998803
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 10:43 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Dit is ook gewoon een standaardmailtje hoor.. helaas.
Ja dat staat er ook. Hier ook bedrijf dat zegt altijd specifiek afwijzingen persoonlijk uit te leggen. Klopt niks van, want op meerdere vacatures exact dezelfde mail gehad dus dan weet je ook dat het lulkoek is. Het gaat ook meer om het gevoel dat ze je geven. Ik herken zulke mailtjes echt wel, terwijl een ander misschien denkt dat het wel persoonlijk is geschreven. Vaak zie in de header ook een systeemadres staan, worden ze gewoon automatisch verzonden.
pi_167998820
En toen had ik ineens twee afspraken deze week *O* Woensdag in Leeds, vrijdag in Sheffield, beide bij universiteiten waar ik écht graag aan de slag zou willen (mijn top 2! O+ )
Ja doei.
pi_167998839
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 10:48 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ja dat staat er ook. Hier ook bedrijf dat zegt altijd specifiek afwijzingen persoonlijk uit te leggen. Klopt niks van, want op meerdere vacatures exact dezelfde mail gehad dus dan weet je ook dat het lulkoek is. Het gaat ook meer om het gevoel dat ze je geven. Ik herken zulke mailtjes echt wel, terwijl een ander misschien denkt dat het wel persoonlijk is geschreven. Vaak zie in de header ook een systeemadres staan, worden ze gewoon automatisch verzonden.
Maar aan de andere kant.. je weet dat als je solliciteert dat je kan worden afgewezen. Mochten ze je echt interessant vinden dan hadden ze zeker een uitnodiging gestuurd om te komen praten. Of het dan een automatisch standaard mailtje is of een echte toelichting waar moeite voor is gedaan, maakt dan ook niet uit.
pi_167998871
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 10:49 schreef motorbloempje het volgende:
En toen had ik ineens twee afspraken deze week *O* Woensdag in Leeds, vrijdag in Sheffield, beide bij universiteiten waar ik écht graag aan de slag zou willen (mijn top 2! O+ )
Je woont ook in Engeland of ga je daarvoor een hotelletje pakken? Niet dat het een wereldafstand is, maar verhuizinkje is wel heftig :D
pi_167998877
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 10:52 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Je woont ook in Engeland of ga je daarvoor een hotelletje pakken? Niet dat het een wereldafstand is, maar verhuizinkje is wel heftig :D
Ik woon er al ;) Precies in het midden van die twee locaties :P
Ja doei.
pi_167998885
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 10:50 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Maar aan de andere kant.. je weet dat als je solliciteert dat je kan worden afgewezen. Mochten ze je echt interessant vinden dan hadden ze zeker een uitnodiging gestuurd om te komen praten. Of het dan een automatisch standaard mailtje is of een echte toelichting waar moeite voor is gedaan, maakt dan ook niet uit.
Dat klopt wel. Ik krijg vrijwel altijd een belletje als ik een gesprek te pakken heb, een mailtje is vaak geen goed teken. Een keer gehad dat een mail zo onduidelijk was geformuleerd dat ik al dacht dat ik was afgewezen, bleek het een uitnodiging... Bij de meeste procedures staat ook een telefonische screening genoemd dus als je een mailtje in je inbox hebt weet je al hoe laat het is ;(

Hier is een vacature inmiddels van de site af, dus hoop deze week wat te horen. Heb drie dingen lopen, vierde verstuur ik deze week.
pi_167998901
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 10:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik woon er al ;) Precies in het midden van die twee locaties :P
Aha, gaaf hoor! Ben benieuwd!
pi_167998914
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 10:53 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Dat klopt wel. Ik krijg vrijwel altijd een belletje als ik een gesprek te pakken heb, een mailtje is vaak geen goed teken. Een keer gehad dat een mail zo onduidelijk was geformuleerd dat ik al dacht dat ik was afgewezen, bleek het een uitnodiging... Bij de meeste procedures staat ook een telefonische screening genoemd dus als je een mailtje in je inbox hebt weet je al hoe laat het is ;(

Hier is een vacature inmiddels van de site af, dus hoop deze week wat te horen. Heb drie dingen lopen, vierde verstuur ik deze week.
Gewoon alles aanschrijven wat jouzelf interessant lijkt. Wat heb je te verliezen?
pi_167998944
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 10:54 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Gewoon alles aanschrijven wat jouzelf interessant lijkt. Wat heb je te verliezen?
In principe niks, maar hoe gerichter je solliciteert des meer kans je hebt sneller aan de slag te gaan. Twee vacatures zie ik mezelf wel in werken, twee niet zo snel maar lijken mij wel tof. Omdat ik haast niks anders dan afwijzingen krijg reageer ik inderdaad overal op. Er hoeft er maar één te zijn.... :D
pi_167998955
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 10:56 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

In principe niks, maar hoe gerichter je solliciteert des meer kans je hebt sneller aan de slag te gaan. Twee vacatures zie ik mezelf wel in werken, twee niet zo snel maar lijken mij wel tof. Omdat ik haast niks anders dan afwijzingen krijg reageer ik inderdaad overal op. Er hoeft er maar één te zijn.... :D
Je solliciteert toch altijd gericht? Iets wat je niet aanstaat, ga je niet op solliciteren. Dat je voorkeur voor iets hebt, is iets anders.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')