abonnement Unibet Coolblue
pi_168667608
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:41 schreef LanaMyst het volgende:
Maar goed, ik zal het wel nooit begrijpen.
Zoals met alles, er zijn te weinig woorden, te weinig overtuigende waarheden en te weinig plaatsen om die te verkondigen. Theoretisch kunnen we prima eten, kleding en onderdak met elkaar delen op een eerlijke manier. Dat hoeft niemands plek in het hiernamaals te bedreigen.

Maar de situatie zoals het is die is ontstaan over langere tijd en men kan niet verwachten dat de rijksten der aarde opeens met elkaar besluiten om alles te delen met anderen, of dat mensen hun wapens morgen tegelijk begraven en dat we alles de komende decennia uitpraten, zo werkt het nu eenmaal helaas niet ook al zouden we met zijn allen meer geluk winnen en ellende besparen.
  zondag 5 februari 2017 @ 17:19:54 #102
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_168689318
Even terug bij de les.

Openbare terechtstellingen omdat regeltjes van islam overtreden worden leert de omstanders dat het volledig legitiem is om te doden uit naam van islam.
http://www.ncr-iran.org/e(...)by-stoning-continues
Nog een filmpje over de 'peaceful majority'
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  dinsdag 7 februari 2017 @ 21:41:46 #103
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_168744735
Goed verhaal: https://defendthemodernwo(...)nging-the-mind-trap/

citaat:
The psychology of Islamic belief is best understood as a simple loop of deterrence, aversion and reward. When someone criticises Islam (its truth value, historicity or moral nature), a functioning Muslim will at first rationally process and understand the criticism, perhaps even to the point of agreeing with it. After this, in a state of profound unease, the Muslim will think of the Qur’anic verses drummed into his consciousness since infancy. He will think especially of those passages admonishing the ‘unbelievers’ – those who are bound for hellfire and who stray habitually from the ‘right path’. This then creates a feeling of terror and a desperation to obey Allah (who can perceive thoughts, reasoning, and even inclinations). To get rid of this discomfort, the believer admonishes the critic with harsh and even violent words. How dare he question the perfection of the Qur’an! He must have no soul! The aggression towards the critic is for the eyes of Allah and not the critic himself. The greater the aggression, the more relief will be felt by the believer. He is angry at you because you derailed his circular thoughts. You convinced him of something forbidden, something he tries with every fibre of his being not to think about. The force of aggression you unleash in him is proportionate to how convincing he (almost) found your argument; to how close you pushed him to the edge of reason.

This process also governs how Muslims integrate (or fail to integrate) the contemporary realities of the world. When viewing the chaos of Quranic rule in Syria, the loop described above prevents the processing of the stimuli into moral judgement and understanding. The believer is not ignorant. He knows everything we know. He just has a disorder of thought which allows him to dispose of un-Islamic stimuli as fast as he imbibes it.

How could one disrupt the loop? This is question best answered by those who have been raised in Islam only to discard it at a later stage. Since I am not from a Muslim background, I will have to go from the accounts of others.

As you’ll be aware, testimonies by ex-Muslims are notable among apostatatic statements by their emphasis on the aspect of ‘fear’; fear of Allah, of hellfire, of divine retribution awaiting them should they fail to live a morally perfect life. To understand why this is so characteristic of Islam, one must first appreciate the system by which human beings are said to be judged in Islamic theology.

According to Islamic tradition, a Muslim has two angels beside him at all times – one to the left, another to the right. One of these keeps a record of the good deeds and thoughts the believer performs and has during his earthly tenure, and the other keeps record of the bad. At the day of judgement, the two records are ‘weighed’ to see which is more reflective of the human in question, greatly influencing (but not deciding) whether he is to go to hell or paradise.

enz,enz
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_168756612
Omdat ze de waarheid ontkennen dat Jezus God is en er geen drie-eenheid is en het boek geweld aanspoort tegen andere gelovige en Allah dus niet de God van de bijbel kan zijn...het is een kopie van de bijbel maar op kritieke punten 180% omgedraaid.
  woensdag 8 februari 2017 @ 16:01:02 #105
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_168759110
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 13:55 schreef Doedelzak77 het volgende:
Omdat ze de waarheid ontkennen dat Jezus God is en er geen drie-eenheid is en het boek geweld aanspoort tegen andere gelovige en Allah dus niet de God van de bijbel kan zijn...het is een kopie van de bijbel maar op kritieke punten 180% omgedraaid.
Waarrr zegt Jezus dat hij God is? Hij zegt zelf namelijk dat hij een mens is, een mensen zoon. En nergens dat hij een godenzoon is. Hij zegt ook letterlijk dat hij God NIET is. Dat is pas véééél later uitgevonden.
pi_168759670
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 13:55 schreef Doedelzak77 het volgende:
Omdat ze de waarheid ontkennen dat Jezus God is en er geen drie-eenheid is en het boek geweld aanspoort tegen andere gelovige en Allah dus niet de God van de bijbel kan zijn...het is een kopie van de bijbel maar op kritieke punten 180% omgedraaid.
Gelukkig is het christendom oh zo tolerant jegens andersdenkenden!

Wat staat er ook alweer in de bijbel over heidenen/heksen?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168764330
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 16:01 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Waarrr zegt Jezus dat hij God is? Hij zegt zelf namelijk dat hij een mens is, een mensen zoon. En nergens dat hij een godenzoon is. Hij zegt ook letterlijk dat hij God NIET is. Dat is pas véééél later uitgevonden.
Johannes 1:1 : Het Woord was God.
Johannes 1:14 : Het Woord is mens geworden.Dus het woord is God en het woord is mens geworden dus wie is Jezus dan..? Johannes 8:58 Waarachtig, ik verzeker u, van voordat Abraham er was,ben ik er.Johannes 10:30 : De vader en ik zijn één.
God,Jezus en de Heilige Geest zijn allemaal God maar in 3 verschillende manifestaties
  woensdag 8 februari 2017 @ 23:00:22 #108
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_168769173
En weer wordt een discussie over islam er een over het christendom. Terug naar islam. De islam dicteert dat moslims recht hebben op de wereld, want moslims zijn het beste volk ooit geschapen.

De opdracht voor moslims: wordt de baas. Niks dankbaarheid voor de gastvrijheid, ongelovigen mogen niet de baas zijn over moslims.
De mate waarin moslims aan het gebod gehoor geven varieert sterk. Deze meneer is er wel duidelijk over: https://www.jihadwatch.or(...)pates-under-our-feet
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  dinsdag 21 februari 2017 @ 09:17:40 #109
464514 PVNN
Voor Nederland!
pi_169039273
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:04 schreef Terra-jin het volgende:

[..]

Ik heb je blog gelezen en ik moet zeggen, goed werk! Het was mooi en confronterend om te lezen waar je mee te maken hebt. Als autochtone Nederlander heb ik geen idee van hoe het is om asielzoeker te zijn, maar dankzij jouw blog weet ik een beetje meer.

Ik hoop dat de mensen die verleid zijn door haat diep van binnen ook jouw visie delen, om met zijn allen deel uit te maken van één volk. We zijn tenslotte allemaal mensen. :)
Bedankt! Een van de weinige positieve reacties die ik heb gekregen. Dat vind ik ook en hoop dat mensen verder kunnen kijken dan wat ze van elkaar scheid.
pi_169040163
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 20:18 schreef Doedelzak77 het volgende:
Johannes 1:1 : Het Woord was God.
Johannes 1:14 : Het Woord is mens geworden.Dus het woord is God en het woord is mens geworden dus wie is Jezus dan..? Johannes 8:58 Waarachtig, ik verzeker u, van voordat Abraham er was,ben ik er.Johannes 10:30 : De vader en ik zijn één.
God,Jezus en de Heilige Geest zijn allemaal God maar in 3 verschillende manifestaties
Jezus hoort niet in het rijtje wat christenen de H.Drievuldigheid noemen. Dat maken christenen ervan. Je hebt het aspect Vader. Dit slaat op de oorsprong van alles. Het Woord kwam van de Vader en in al zijn Wijsheid ( H.Geest ) schiep hij ook de mens, waaronder jij en ik en Jezus. In al zijn wijsheid schiep God materie ( is vlees geworden ). Maar hieruit besluiten dat het Woord slaat op Jezus is een grove misvatting. Het is pas in de 4e eeuw dat men de Zoon,de 3e manifestatie van God daarvoor Jezus in de plaats heeft gezet. En om on topic terug te komen; de moslims hebben daar een punt : Jezus is geen aspect van God.
pi_169041555
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 10:23 schreef ATON het volgende:

[..]

Jezus hoort niet in het rijtje wat christenen de H.Drievuldigheid noemen. Dat maken christenen ervan. Je hebt het aspect Vader. Dit slaat op de oorsprong van alles. Het Woord kwam van de Vader en in al zijn Wijsheid ( H.Geest ) schiep hij ook de mens, waaronder jij en ik en Jezus. In al zijn wijsheid schiep God materie ( is vlees geworden ). Maar hieruit besluiten dat het Woord slaat op Jezus is een grove misvatting. Het is pas in de 4e eeuw dat men de Zoon,de 3e manifestatie van God daarvoor Jezus in de plaats heeft gezet. En om on topic terug te komen; de moslims hebben daar een punt : Jezus is geen aspect van God.
Tuurlijk haha Jezus is niet geschapen maar is er altijd al geweest,daarom is hij verwekt zonder sex slimpie...Je snapt er helemaal niks van maar doet alsof je alle wijsheid in pacht hebt..je bent er zo van overtuigd maar man wat zit je ernaast...Jezus is de ultieme oplossing om ons te redden en is God zelf,want de mens kan zichzelf niet redden en niemand is zonder zonde dus iemand moest perfect leven om als offer te dienen en dat deed Hij....en het Woord is vleesgeworden en heeft onder ons gewoond staat er ook en het is vrij duidelijk dat Jezus het Woord is maar snap jij toch niet blijkbaar....Wat God zei,ontstond door de scheppende kracht van Zijn spreken.Dus door het Woord is alles ontstaan....

Voor een goede daad zullen we u niet stenigen,' antwoordden ze,maar wel voor godslastering: u bent een mens, maar u beweert dat u God bent!' Johannes 10:33

Waarachtig, ik verzeker u,' antwoordde Jezus, 'van voordat Abraham er was, ben ik er.'" Johannes 8:58

[ Bericht 4% gewijzigd door Doedelzak77 op 21-02-2017 12:06:26 ]
pi_169041919
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 11:47 schreef Doedelzak77 het volgende:

Tuurlijk haha Jezus is niet geschapen maar is er altijd al geweest,daarom is hij verwekt zonder sex slimpie...Je snapt er helemaal niks van maar doet alsof je alle wijsheid in pacht hebt..je bent er zo van overtuigd maar man wat zit je ernaast...Jezus is de ultieme oplossing om ons te redden en is God zelf,want de mens kan zichzelf niet redden en niemand is zonder zonde dus iemand moest perfect leven om als offer te dienen en dat deed Hij....en het Woord is vleesgeworden staat er ook en het is vrij duidelijk dat Jezus het Woord is maar snap jij toch niet blijkbaar....
Weet je wat ik niet snap, dat je moet gered worden van wat ? Leg me dat eens uit slimpie.

e]

[ Bericht 11% gewijzigd door ATON op 21-02-2017 13:43:55 ]
pi_169043993
Ik snap die Jezus-Fetish nooit zo. Aardige dude maar verder heeft hij verdomd weinig klaar weten te spelen. En dan ook nog eens zo makkelijk erin gestonken worden. Veel meer dan een vriendelijke maar enigszins incompetente knaap was het niet.

Ik kan wel interessantere figuren uit de geschiedenis bedenken om tegenop te kijken. 8-)
Conscience do cost.
pi_169044574
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 13:21 schreef ems. het volgende:
Ik snap die Jezus-Fetish nooit zo. Aardige dude maar verder heeft hij verdomd weinig klaar weten te spelen. En dan ook nog eens zo makkelijk erin gestonken worden. Veel meer dan een vriendelijke maar enigszins incompetente knaap was het niet.
Wel wat overmoedig geweest. :)
pi_169045001
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 12:03 schreef ATON het volgende:

[..]

Weet je wat ik niet snap, dat je moet gered worden van wat ? Leg me dat eens uit slimpie.

e]
God heeft ons met een doel geschapen en dat is dat we zoals Jezus worden.En doordat we zijn gaan zondigen zijn we sindsdien spiritueel gescheiden van God en om naar de hemel te kunnen gaan mogen we geen zonde hebben omdat God Heilig is en in zijn aanwezigheid we niet kunnen bestaan dan sterf je zoals de bijbel uitlegt..en dus hebben we Jezus nodig die voor al onze zonden gestorven is en dus betaalt heeft door Hem aan te nemen en daardoor zijn we zondevrij verklaart en kunnen we wel naar de hemel.Dus als je Jezus aanneemt en opnieuw geboren wordt,dan wordt je een nieuw mens en ga je je van de zonde afkeren en kan je een persoonlijke relatie met God krijgen onder andere door zijn Woord te geloven door de bijbel te lezen en zonder de Heilige Geest heeft het geen nut de bijbel te lezen want die maakt het Woord levend.

pi_169046054
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:07 schreef Doedelzak77 het volgende:
God heeft ons met een doel geschapen en dat is dat we zoals Jezus worden.En doordat we zijn gaan zondigen zijn we sindsdien spiritueel gescheiden van God en om naar de hemel te kunnen gaan mogen we geen zonde hebben omdat God Heilig is en in zijn aanwezigheid we niet kunnen bestaan dan sterf je zoals de bijbel uitlegt..en dus hebben we Jezus nodig die voor al onze zonden gestorven is en dus betaalt heeft door Hem aan te nemen en daardoor zijn we zondevrij verklaart en kunnen we wel naar de hemel.
O wat fijn voor je. Je kan dus als christen uitvreten wat je wil, gezien Jezus al uw zonden zal wegnemen bij overlijden. Nou, dat is wel zeer handig.
quote:
Dus als je Jezus aanneemt en opnieuw geboren wordt,dan wordt je een nieuw mens en ga je je van de zonde afkeren en kan je een persoonlijke relatie met God krijgen onder andere door zijn Woord te geloven door de bijbel te lezen en zonder de Heilige Geest heeft het geen nut de bijbel te lezen want die maakt het Woord levend.
Ik hou het bij de ouwe, die moet nu rekenschap geven van zijn daden en gaat vooral nu niks mispeuteren gezien ik zo niet kan terugvallen op een denkbeeldig vriendje wat het voor mij later wel zal oplossen.
pi_169048579
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:59 schreef ATON het volgende:

[..]

O wat fijn voor je. Je kan dus als christen uitvreten wat je wil, gezien Jezus al uw zonden zal wegnemen bij overlijden. Nou, dat is wel zeer handig.

[..]

Ik hou het bij de ouwe, die moet nu rekenschap geven van zijn daden en gaat vooral nu niks mispeuteren gezien ik zo niet kan terugvallen op een denkbeeldig vriendje wat het voor mij later wel zal oplossen.
Inderdaad als je de fout in gaat is het je al vergeven maar dat is zeker geen vrijbrief om te zondigen.En als je echt opnieuw geboren bent zal dat te zien zijn aan de vruchten die de persoon voortbrengt en zonde hoort daar niet bij maar christenen zijn ook niet perfect maar dagelijks moedwillig zondigen is geen teken van een echte christen.En Gods oordeel komt pas op het einde bij de grote witte troon waar iedereen die Jezus niet heeft aangenomen veroordeelt wordt over wat hij of zij gedaan heeft.

Romeinen 6:12-15 Laat dan de zonde niet langer als koning heersen in uw sterfelijk lichaam, zodat gij aan zijn begeerten zoudt gehoorzamen.En stelt uw leden niet langer als wapenen der ongerechtigheid ten dienste van de zonde, maar stelt u ten dienste van God,als mensen,die dood zijn geweest, maar thans leven, en stelt uw leden als wapenen der gerechtigheid ten dienste van God.Immers,de zonde zal over u geen heerschappij voeren,want gij zijt niet onder de wet,maar onder de genade.Wat dan? Zullen wij zondigen,omdat wij niet onder de wet,maar onder de genade zijn? Volstrekt niet!
  dinsdag 21 februari 2017 @ 17:31:13 #118
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_169049226
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 11:47 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Tuurlijk haha Jezus is niet geschapen maar is er altijd al geweest,daarom is hij verwekt zonder sex slimpie...Je snapt er helemaal niks van maar doet alsof je alle wijsheid in pacht hebt..je bent er zo van overtuigd maar man wat zit je ernaast...Jezus is de ultieme oplossing om ons te redden en is God zelf,want de mens kan zichzelf niet redden en niemand is zonder zonde dus iemand moest perfect leven om als offer te dienen en dat deed Hij....en het Woord is vleesgeworden en heeft onder ons gewoond staat er ook en het is vrij duidelijk dat Jezus het Woord is maar snap jij toch niet blijkbaar....Wat God zei,ontstond door de scheppende kracht van Zijn spreken.Dus door het Woord is alles ontstaan....

Voor een goede daad zullen we u niet stenigen,' antwoordden ze,maar wel voor godslastering: u bent een mens, maar u beweert dat u God bent!' Johannes 10:33

Waarachtig, ik verzeker u,' antwoordde Jezus, 'van voordat Abraham er was, ben ik er.'" Johannes 8:58

Zover bekend was IVF nog niet uitgevonden. Daarnaast staat er niets in de bijbel over de onbevlekte ontvangenis. Misschien toch weer die verdraaide aliens.

En waar moet Jezus ons van redden? Hij is dood en er is hier geen Romein meer te vinden.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_169050379
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 16:58 schreef Doedelzak77 het volgende:
Inderdaad als je de fout in gaat is het je al vergeven maar dat is zeker geen vrijbrief om te zondigen.
Ja toch wel. Daar heeft volgens jou Jezus voor gezorgd of was je vorige post wat slecht doordacht ?
quote:
En als je echt opnieuw geboren bent zal dat te zien zijn aan de vruchten die de persoon voortbrengt en zonde hoort daar niet bij maar christenen zijn ook niet perfect maar dagelijks moedwillig zondigen is geen teken van een echte christen.En Gods oordeel komt pas op het einde bij de grote witte troon waar iedereen die Jezus niet heeft aangenomen veroordeelt wordt over wat hij of zij gedaan heeft.
1 - Ik geloof niet in reïncarnatie
2 - Jij hebt nog een feodale kijk op de zaak. Wel grappig. Lijkt wat op een Walt Disney productie.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 22:35:54 #120
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_169058577
En weer dwaalt een discussie over de geweld(dadig)ige islam over de precieze bedoelingen van het christendom.
Waarom is islam zo gewelddadig?
Er zijn al enkele genoemd:
nog een aanvulling. het groepsgedrag van moslims in de buurt van niet-moslims.
1] Wanneer een lokale overmacht is, zijn de niet-moslims de pineut. Overal zichtbaar.
https://gatestone.eu/gang-rape-trial-vienna/

2] Moslims hebben het recht om de wereld te gaan besturen. Jammer dat er een paar van die islamofoben dwarsliggen.
https://pjmedia.com/homel(...)-the-state-of-maine/

3] Familieverhoudingen. Geen individuele keuzes. Luister naar de vader, die weer naar de imam luistert. Niet luisteren betekent een pak slaag of erger.
https://tribune.com.pk/st(...)onour-killing-cases/
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_169061856
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 17:31 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Zover bekend was IVF nog niet uitgevonden. Daarnaast staat er niets in de bijbel over de onbevlekte ontvangenis. Misschien toch weer die verdraaide aliens.

En waar moet Jezus ons van redden? Hij is dood en er is hier geen Romein meer te vinden.
Nou Jezus leeft hoor en gelukkig maar anders was al ons geloof voor niets...Jezus werd op een wonderbaarlijke wijze in Maria ontvangen en zij was op dat moment een maagd.En je redden van een eeuwigheid in de hel en van de zonde....
pi_169061954
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 04:36 schreef Doedelzak77 het volgende:
Nou Jezus leeft hoor
Elvis ook. Samen met Wacco Jacko zoeken ze een vierde man om te kaarten.
quote:
en gelukkig maar anders was al ons geloof voor niets
Hoe gekker, hoe liever. Laat je maar eens gaan. :D
pi_169061979
Islam zal het verlichte westen te gronde richten, waarna we een aantal eeuwen van Islamitische heerschappij zullen krijgen. Een aantal eeuwen later krijgen we een Renaissance waarin het bij Islamitische jongeren hip wordt om Westerse waarden te bestuderen.
  woensdag 22 februari 2017 @ 07:55:06 #124
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169062168
De islam is ca 600 jaar na het eerste christendom ontstaan. En zeker na de eerste scheuren en schisma's in de christelijke kerk. Ik ga ervanuit dat dit in de Levant en zeker in Jeruzalem bekend was. De islam heeft daardoor kunnen leren en van die mooie :') regels kunnen omschrijven om dergelijke zaken te voorkomen, met alle regels over hoe om te gaan met niet-moslims, ongelovigen en het laagste van alles: afvalligen. Er is dus een systeem in het leven geroepen dat mensen die afwijken van de leer (zeg maar protesterenden of verlichten) zwaar gestraft worden en uit de moslimgemeenschap worden verstoten.
Dit is niet te vergelijken met ketterijen in het christendom, want er staat nergens in de Bijbel wat je met andersgelovige christenen moet doen. Wat ook logisch is, want het Jodendom is van oorsprong pluriform en polytheïstisch.
pi_169062277
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 07:55 schreef Lunatiek het volgende:
De islam is ca 600 jaar na het eerste christendom ontstaan. En zeker na de eerste scheuren en schisma's in de christelijke kerk. Ik ga ervanuit dat dit in de Levant en zeker in Jeruzalem bekend was. De islam heeft daardoor kunnen leren en van die mooie :') regels kunnen omschrijven om dergelijke zaken te voorkomen, met alle regels over hoe om te gaan met niet-moslims, ongelovigen en het laagste van alles: afvalligen. Er is dus een systeem in het leven geroepen dat mensen die afwijken van de leer (zeg maar protesterenden of verlichten) zwaar gestraft worden en uit de moslimgemeenschap worden verstoten.
Dit is niet te vergelijken met ketterijen in het christendom, want er staat nergens in de Bijbel wat je met andersgelovige christenen moet doen. Wat ook logisch is, want het Jodendom is van oorsprong pluriform en polytheïstisch.
En wat je moet je volgens de Koran met andersgelovige moslims doen dan volgens jou?
  woensdag 22 februari 2017 @ 11:09:25 #126
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_169064611
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2017 08:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En wat je moet je volgens de Koran met andersgelovige moslims doen dan volgens jou?
Dit is uitgevogeld door de geleerden die de sharia wetten opgesteld hebben, en hebben daarbij ook nog ter aanvulling de hadiths erop nageslagen. De islamitische clubjes die de islam het meest serieus nemen brengen het liefst zoveel mogelijk van de sharia in de praktijk.
Denk aan ISIS, Boko Haram, Taliban, Al Shabaab, Hamas, Al Qaida en Laskar-e-islam. Excuses voor de groepjes die ik niet genoemd heb.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_169065963
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 04:36 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]
Jezus werd op een wonderbaarlijke wijze in Maria ontvangen
Waarom kan je niet gewoon accepteren dat Maria haar benen niet bij elkaar kon houden?
Conscience do cost.
pi_169067215
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 12:20 schreef ems. het volgende:

[..]

Waarom kan je niet gewoon accepteren dat Maria haar benen niet bij elkaar kon houden?
Omdat ik van de waarheid hou en Maria was maagd totdat ze zwanger werd....geloof jij maar in je eigen leugens
  woensdag 22 februari 2017 @ 13:19:44 #129
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_169067288
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  woensdag 22 februari 2017 @ 13:22:40 #130
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169067345
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2017 08:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En wat je moet je volgens de Koran met andersgelovige moslims doen dan volgens jou?
Dat zijn afvalligen, vijanden van het ware geloof, die moeten dood bij voorkeur: "En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden."
  woensdag 22 februari 2017 @ 13:23:32 #131
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169067365
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:16 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Omdat ik van de waarheid hou en Maria was maagd totdat ze zwanger werd....geloof jij maar in je eigen leugens
Staat nergens in de Bijbel, christen-tokkie, en bovendien is dit een islam-topic.
pi_169067525
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:16 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Omdat ik van de waarheid hou
:D
quote:
en Maria was maagd totdat ze zwanger werd....
Hoe heb je dat precies getest?
quote:
geloof jij maar in je eigen leugens
Nee is goed. Een "maagd" werpt een kind en ik ben degene die in leugens gelooft _O-

Eigenlijk lachwekkend als je ziet hoeveel mensen in die onzin geloven alleen maar omdat een random muts genaamd Maria vreemd is gegaan en daarover heeft gelogen. En nu zitten we nog met die ellende ;(
Conscience do cost.
pi_169067618
Het maagd-maria-verhaal is een verzinsel.
Want waarom zou God een vrouw via de geest zwanger maken als dat niet simpelweg met een man kan, een systeem dat notabene door hemzelf is bedacht?

In die tijd was het een schande dat een vrouw zwanger werd voor het huwelijk, dus een en een is twee.
Het huwelijk is trouwens geen bijbels instituut. Staat nergens beschreven. Is een bedenksel van mensen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_169068068
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:38 schreef Sigaartje het volgende:
Het maagd-maria-verhaal is een verzinsel.
Want waarom zou God een vrouw via de geest zwanger maken als dat niet simpelweg met een man kan, een systeem dat notabene door hemzelf is bedacht?

In die tijd was het een schande dat een vrouw zwanger werd voor het huwelijk, dus een en een is twee.
Het huwelijk is trouwens geen bijbels instituut. Staat nergens beschreven. Is een bedenksel van mensen.
Mee eens. Als je de evangelies er nauwkeurig op naslaat zal je merken dat hier sprake is van ' ondertrouw '. Eens verloofd was er een wachttijd van 6 maand voorafgegaan door het huwelijk. Dit leverde het bewijs dat de bruid nog niet zwanger was. Misschien is daar wat mis gegaan en moest dit worden betekend door de rechtbank van het Sanhedrin. Zo eenvoudig is dit. In de Griekse tekst is er geen sprake van maagd, maar van jonge vrouw.
pi_169068124
Ik vind het trouwens een vreemd besluit van de Katholieke kerk om seks zo in de taboesfeer te slepen. Als je vind dat de mens geschapen is door God, vind je ook dat het systeem van voortplanten is geschapen door God, dus waarom doe je er zo moeilijk over als geestelijke?
Omdat je misschien zelf niks mag?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 22 februari 2017 @ 15:24:51 #136
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169070032
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:57 schreef ATON het volgende:
In de Griekse tekst is er geen sprake van maagd, maar van jonge vrouw.
Laat "jonge vrouw" nu eeuwenlang de betekenis zijn geweest van het Nederlandse woord "maagd". Het werd ook wel gebruikt als synoniem voor "ongetrouwde vrouw". In de Nederlandse geschiedenis wemelt het dan ook van maagden met kinderen (inderdaad, ook meer dan één kind).

Als je de Bijbel ernaast legt, zie je ook dat Jezus volgens de profetie een kind is dat afstamt van David. Er wordt omstandig uitgelegd dat Jozef een afstammeling is van David, van Maria wordt dat nergens beschreven. Dus...

Kunnen we weer naar de islam?
  woensdag 22 februari 2017 @ 15:26:13 #137
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169070072
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 14:00 schreef Sigaartje het volgende:
Ik vind het trouwens een vreemd besluit van de Katholieke kerk om seks zo in de taboesfeer te slepen. Als je vind dat de mens geschapen is door God, vind je ook dat het systeem van voortplanten is geschapen door God, dus waarom doe je er zo moeilijk over als geestelijke?
Omdat je misschien zelf niks mag?
Is niet gedaan door het christendom, maar door nog heidense invloeden die volop met politiek hadden te maken.
pi_169071423
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat zijn afvalligen, vijanden van het ware geloof, die moeten dood bij voorkeur: "En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden."
Leuk he, cherry picking en dan niet eens even zeggen waar mensen dit kunnen vinden?
Misschien dat dit wel in een context gelezen moet worden, bijvoorbeeld oorlog?
Echt een beetje kinderlijk om als het op religie aankomt gewoon een tekstje te citeren zonder ook maar iets daarbij.
pi_169071449
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 11:09 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Dit is uitgevogeld door de geleerden die de sharia wetten opgesteld hebben, en hebben daarbij ook nog ter aanvulling de hadiths erop nageslagen. De islamitische clubjes die de islam het meest serieus nemen brengen het liefst zoveel mogelijk van de sharia in de praktijk.
Denk aan ISIS, Boko Haram, Taliban, Al Shabaab, Hamas, Al Qaida en Laskar-e-islam. Excuses voor de groepjes die ik niet genoemd heb.
Ook dit is weer een drogreden. Misschien dat die clubjes dat vinden, maar andere moslims vinden dit juist weer niet. Zij nemen de islam ook serieus, maar citeren liever andere teksten. Vrede en liefdevolle teksten.
In alle heilige boeken staan goed en kwade zaken, en de mens die van naturen kwaad wil zal kwade teksten citeren en mensen die van naturen goed willen doen citeren de liefdevolle teksten.
  woensdag 22 februari 2017 @ 16:35:38 #140
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169071503
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:30 schreef FoppeBoppe1986 het volgende:

[..]

Leuk he, cherry picking en dan niet eens even zeggen waar mensen dit kunnen vinden?
Misschien dat dit wel in een context gelezen moet worden, bijvoorbeeld oorlog?
Echt een beetje kinderlijk om als het op religie aankomt gewoon een tekstje te citeren zonder ook maar iets daarbij.
Soera 4 uit de Koran. Makkelijk even het citaat kopieren en in google stoppen, dan zie je het vanzelf terugkomen.
Dit citaat wordt vaak gebruikt om uit te leggen wat je met afvalligen moet doen. De vijand is dus de afvallige, de mensen met een andere mening. Merk op dat de jihad, de heilige oorlog, dat is wat IS pretendeert te doen, maar volgens de meer spirituele kant is er ook de innerlijke jihad, het gevecht tegen de innerlijke twijfel en dan kun je dus ook je eigen vijand zijn door niet te geloven.
pi_169071711
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat zijn afvalligen, vijanden van het ware geloof, die moeten dood bij voorkeur: "En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden."
Je doet in elk geval je naam eer aan, oh radicaal filosoof.

Het is ook wel erg makkelijk om een citaat uit de Koran te halen. En dat noemt zichzelf dan een filosoof.
pi_169072674
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat zijn afvalligen, vijanden van het ware geloof, die moeten dood bij voorkeur: "En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden."
Ehm je hebt het over andersgelovigen en komt een vers uit de Koran waar er nadrukkelijk staat dat wanneer men in vijandschap vervalt. Creatief, maar waar heb je het in godsnaam over? Anders-geloven en in vijandschap vervallen zijn geen synoniemen van elkaar, de vers gaat over hypocrieten, mensen die zich voordoen als moslim, terwijl ze het niet zijn, vervolgens in vijandschap vervallen, lees eerst de verzen volledig voor je ze plaatst zou ik zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2017 17:30:35 ]
pi_169072789
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:32 schreef ems. het volgende:

[..]

:D

[..]

Hoe heb je dat precies getest?

[..]

Nee is goed. Een "maagd" werpt een kind en ik ben degene die in leugens gelooft _O-

Eigenlijk lachwekkend als je ziet hoeveel mensen in die onzin geloven alleen maar omdat een random muts genaamd Maria vreemd is gegaan en daarover heeft gelogen. En nu zitten we nog met die ellende ;(
Maria was een maagd toen zij Jezus baarde (Lucas 1:34-38).Matteüs 1:25 zegt over Jozef: “Hij had geen gemeenschap met haar voordat zij een zoon baarde. Hij gaf Hem de naam Jezus.” Het woord “voordat” geeft duidelijk aan dat Jozef en Maria geen seksuele gemeenschap hadden tot na de geboorte van Jezus.
pi_169073117
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 17:35 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Maria was een maagd toen zij Jezus baarde (Lucas 1:34-38).Matteüs 1:25 zegt over Jozef: “Hij had geen gemeenschap met haar voordat zij een zoon baarde. Hij gaf Hem de naam Jezus.” Het woord “voordat” geeft duidelijk aan dat Jozef en Maria geen seksuele gemeenschap hadden tot na de geboorte van Jezus.
Ja, en dat is dus gelogen. Maagden zijn zelden zwanger immers. Een heel geloof gebouwd op het vreemdgaan van een vrouw. :D

Wel een beetje naïef van Jozef dat hij dat zomaar allemaal gelooft. Of ben jij ook bereid je meisje te geloven als ze thuiskomt en bezwangert meent te zijn door een of andere god?
Conscience do cost.
pi_169073969
quote:
5s.gif Op woensdag 22 februari 2017 17:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ehm je hebt het over andersgelovigen en komt een vers uit de Koran waar er nadrukkelijk staat dat wanneer men in vijandschap vervalt. Creatief, maar waar heb je het in godsnaam over? Anders-geloven en in vijandschap vervallen zijn geen synoniemen van elkaar, de vers gaat over hypocrieten, mensen die zich voordoen als moslim, terwijl ze het niet zijn, vervolgens in vijandschap vervallen, lees eerst de verzen volledig voor je ze plaatst zou ik zeggen.
Ongelofelijk hoe ver de domheid van bepaalde tokkies reikt.

En dat noemt zichzelf dan filosoof.
  woensdag 22 februari 2017 @ 18:36:46 #146
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169074058
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ongelofelijk hoe ver de domheid van bepaalde tokkies reikt.

En dat noemt zichzelf dan filosoof.
Goeie inhoudelijke reactie.
  woensdag 22 februari 2017 @ 18:37:45 #147
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169074076
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:47 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Je doet in elk geval je naam eer aan, oh radicaal filosoof.

Het is ook wel erg makkelijk om een citaat uit de Koran te halen. En dat noemt zichzelf dan een filosoof.
Ik heb het dan ook niet verzonnen. Ik vond het op de site van zo'n ex-moslim. Zo een die serieus rekening moet houden met moordaanslagen. Hoe zou dat nou komen?
  woensdag 22 februari 2017 @ 18:38:32 #148
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169074093
quote:
5s.gif Op woensdag 22 februari 2017 17:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ehm je hebt het over andersgelovigen en komt een vers uit de Koran waar er nadrukkelijk staat dat wanneer men in vijandschap vervalt. Creatief, maar waar heb je het in godsnaam over? Anders-geloven en in vijandschap vervallen zijn geen synoniemen van elkaar, de vers gaat over hypocrieten, mensen die zich voordoen als moslim, terwijl ze het niet zijn, vervolgens in vijandschap vervallen, lees eerst de verzen volledig voor je ze plaatst zou ik zeggen.
Ga je rustig eens inlezen. Of dacht je dat je hier in een paar regels (want anders tl;dr) een update kreeg over pakweg 1400 jaar islam?
  woensdag 22 februari 2017 @ 18:41:12 #149
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169074134
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 17:48 schreef ems. het volgende:

[..]

Ja, en dat is dus gelogen. Maagden zijn zelden zwanger immers. Een heel geloof gebouwd op het vreemdgaan van een vrouw. :D

Wel een beetje naïef van Jozef dat hij dat zomaar allemaal gelooft. Of ben jij ook bereid je meisje te geloven als ze thuiskomt en bezwangert meent te zijn door een of andere god?
Als je joodse vrouw zwanger is en het komt niet van jou moet het wel het kind van god zijn natuurlijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 22 februari 2017 @ 18:44:05 #150
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169074178
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 17:35 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Maria was een maagd toen zij Jezus baarde (Lucas 1:34-38).Matteüs 1:25 zegt over Jozef: “Hij had geen gemeenschap met haar voordat zij een zoon baarde. Hij gaf Hem de naam Jezus.” Het woord “voordat” geeft duidelijk aan dat Jozef en Maria geen seksuele gemeenschap hadden tot na de geboorte van Jezus.
Als het waar is wat er in de Bijbel staat en niet is verzonnen, lees je hier dus:
- een jonge vrouw was zwanger, terwijl ze nog niet was genomen door haar verloofde. Maar dus wel door een ander, al staat nergens wie (en dat is ook totaal oninteressant).
- de verloofde wilde haar niet in problemen brengen en erkende het kind als het zijne (want hij gaf hem de naam). Hiermee wordt de profetie waar, immers, Maria is niet van Davids nageslacht, Josef wel.
pi_169074181
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:37 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook niet verzonnen. Ik vond het op de site van zo'n ex-moslim. Zo een die serieus rekening moet houden met moordaanslagen. Hoe zou dat nou komen?
Je bent werkelijk nog dommer dan ik al dacht.
pi_169074230
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ga je rustig eens inlezen. Of dacht je dat je hier in een paar regels (want anders tl;dr) een update kreeg over pakweg 1400 jaar islam?
Vertel, waar dien ik mij in te lezen, de Koran?
pi_169074525
Het begint al met wij/zij denken...
  woensdag 22 februari 2017 @ 21:23:15 #154
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169078551
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:44 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Je bent werkelijk nog dommer dan ik al dacht.
Makkelijk nietwaar, op de man spelen? Inhoudsloos gewauwel, kom dan eens met antwoorden.

Waarom vrezen afvallige moslims voor hun leven? Waarom wordt elke vorm van verlichting in de Koran in de kiem gesmoord, of, erger nog, waarom heeft de Gouden Eeuw van de islam, onze 14e eeuw, niet geleid tot een sterke, zelfverzekerde maatschappij?
En als de islam je van het is, waarom komen er dan zo veel moslims naar dat verderfelijke ongelovige westen?
pi_169079793
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Makkelijk nietwaar, op de man spelen? Inhoudsloos gewauwel, kom dan eens met antwoorden.

Waarom vrezen afvallige moslims voor hun leven?
Praktiserende moslims vrezen ook voor hun leven aan de hand van wat andere (niet) Islamitische groeperingen doen, wat is je punt?

quote:
Waarom wordt elke vorm van verlichting in de Koran in de kiem gesmoord, of, erger nog, waarom heeft de Gouden Eeuw van de islam, onze 14e eeuw,
Elke vorm van verlichting in de Koran in de kiem gesmoord nog wel, vertel eens, waar zou de Europese gouden eeuw zijn zonder de bijdrage van Islamitische wetenschappers en filosofen? Daar gaat je stelling.

quote:
niet geleid tot een sterke, zelfverzekerde maatschappij?
Sterke, zelfverzekerde maatschappij waarbij de gemiddelde moslim is gemaakt tot een boeman en alle problemen in het land zo goed als aan de minderheden wordt toegeschreven, zelfverzekerd, really?

quote:
En als de islam je van het is, waarom komen er dan zo veel moslims naar dat verderfelijke ongelovige westen?
Simpel, omdat hun landen door het Westen plat wordt gebombardeerd en het Westen hier geen chaos toelaat, raar he, dat ze dan vluchten?

Om maar even mee te gaan in jouw generaliserende repliek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2017 22:08:22 ]
pi_169087521
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 17:48 schreef ems. het volgende:

[..]

Ja, en dat is dus gelogen. Maagden zijn zelden zwanger immers. Een heel geloof gebouwd op het vreemdgaan van een vrouw. :D

Wel een beetje naïef van Jozef dat hij dat zomaar allemaal gelooft. Of ben jij ook bereid je meisje te geloven als ze thuiskomt en bezwangert meent te zijn door een of andere god?
Ja normaal kan dat ook niet maar door God bestaan er wonderen en God laat dat heel vaak zien in de bijbel...maar is allemaal een sprookje en gelogen...God liegt niet en kan niet liegen want in Hem is geen duisternis dat zit alleen in de mens en demonen....
pi_169087651
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:53 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Ja normaal kan dat ook niet maar door God bestaan er wonderen en God laat dat heel vaak zien in de bijbel...maar is allemaal een sprookje en gelogen...God liegt niet en kan niet liegen want in Hem is geen duisternis dat zit alleen in de mens en demonen....
In Genesis heeft hij wel gelogen hoor.
pi_169087790
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:57 schreef ATON het volgende:

[..]

In Genesis heeft hij wel gelogen hoor.
Waar heb je het over...laat maar zien dan...?
pi_169088568
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:53 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Ja normaal kan dat ook niet maar door God bestaan er wonderen en God laat dat heel vaak zien in de bijbel...maar is allemaal een sprookje en gelogen...God liegt niet en kan niet liegen want in Hem is geen duisternis dat zit alleen in de mens en demonen....
God (die christelijke/moslim god dus, niet een van de honderden andere) is de definitie van leugenarij.

Ik dacht trouwens dat hij almachtig was? Maar nu kan hij geeneens liegen? Teleurstelling na teleurstelling die god. Je vraagt je af waarom mensen knielen voor een god die niets kan, een moeder die overspel pleegt en een zoon die eigenlijk niets bereikt heeft :D
Conscience do cost.
pi_169089236
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:03 schreef Doedelzak77 het volgende:
Waar heb je het over...laat maar zien dan...?
Heb je een bijbel, sla dan Genesis eens open. Daar zegt God(en ) dat Adam en Eva zouden sterven indien ze aan de boom van Kennis zouden zitten. En kijk, ze zijn daaraan niet gestorven. Dat ze reeds onsterfelijk waren is ook niet zo, gezien je wat verder kunt lezen dat God(en) bevreesd was dat ze aan de boom van het eeuwig leven zouden zitten, en dan pas zouden ze onsterfelijk worden. Hij heeft hen om dit te voorkomen uit de hof van Eden gestuurd en er enkele schildwachten naast gezet met een vlammend zwaard. Dit laatste doet me wat aan een filmreeks denken. :D
pi_169089388
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:58 schreef ATON het volgende:

[..]

Heb je een bijbel, sla dan Genesis eens open. Daar zegt God(en ) dat Adam en Eva zouden sterven indien ze aan de boom van Kennis zouden zitten. En kijk, ze zijn daaraan niet gestorven. Dat ze reeds onsterfelijk waren is ook niet zo, gezien je wat verder kunt lezen dat God(en) bevreesd was dat ze aan de boom van het eeuwig leven zouden zitten, en dan pas zouden ze onsterfelijk worden. Hij heeft hen om dit te voorkomen uit de hof van Eden gestuurd en er enkele schildwachten naast gezet met een vlammend zwaard. Dit laatste doet me wat aan een filmreeks denken. :D
Aton man man...:( dat sterven is een spirituele dood oftewel gescheiden van God,geen letterlijke dood.En dus zo wil jij de bijbel ontkrachten....
pi_169089484
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:05 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Aton man man...:( dat sterven is een spirituele dood oftewel gescheiden van God,geen letterlijke dood.En dus zo wil jij de bijbel ontkrachten....
Hoe verzin je nu zoiets. Je zou zelfs het licht van de zon ontkennen. :D
pi_169090093
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:05 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Aton man man...:( dat sterven is een spirituele dood oftewel gescheiden van God,geen letterlijke dood.En dus zo wil jij de bijbel ontkrachten....
En, zie je het eeuwige leven van die boom des levens ook als spiritueel? Of zie je dit wel letterlijk?
pi_169100082
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:32 schreef FoppeBoppe1986 het volgende:

[..]

En, zie je het eeuwige leven van die boom des levens ook als spiritueel? Of zie je dit wel letterlijk?
Die boom is echt ja en in de nieuwe wereld die na deze komen gaat staat ie er ook...
pi_169104040
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 20:11 schreef Doedelzak77 het volgende:

Die boom is echt ja en in de nieuwe wereld die na deze komen gaat staat ie er ook...
Zie je, jouw god heeft al gelogen in het eerste hoofdstuk van je ' heilig ' boek.
pi_169104197
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 20:11 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Die boom is echt ja en in de nieuwe wereld die na deze komen gaat staat ie er ook...
Dus de een is spiritueel, de dood, maar de boom is echt? Hoe moet je je daar nou weer uit zien te redden?
pi_169107425
Euhm ja we hebben honderden chirstelijke topics. Ga daar lekker verder aub

Ontopic : alleen moslims kunnen de Islam hervormen. Het probleem is denk ik ook dat het Westen zo ontzettend moeilijk doet. Islam wordt sterk verdedigd. Gek genoeg door atheisten die het christendom op bepaalde manier verwerpen.

Maar goed, Islam gaat het Westen ook aan. Want vergeet niet dat als de islamitische terroristen in het midden oosten winnen dan zal de hoop op een hervormde Islam niet doorgaan... en dan zal de rest van de wereld daar echt de prijs voor betalen

En daarbij er hebben aanslagen plaatsgevonden in Spanje , Amerika, Frankrijk, Brussel, Engeland enzvoort
En geloof mij : dit is maar het begin haha

En zeker als er mensen (politieke leiders, journalisten) beweren dat het geweld dat gepleegd wordt in de naam van Islam religie niets met Islam te maken hebben
Ook probeert men (het Westen dus vooral) wanhopig het geweld dat moslims doen te scheiden van de religie zelf

Islam is geen religie van vrede. Dat laat de geschiedenis duidelijk zien. Maar het prpbeem is vaak dat als je dit zegt men (het Westen) je daarop aanspreekt
Vaak met oerdomme reacties " ja maar niet alle moslims zijn terroristen"

Nee tuurlijk niet :') Islam geloof maakt niet alle moslims geweldadig duh dat is helemaal niet het geval. Want miljoenen moslims leven vreemdzaam
Maar de Islam roept wel duidelijk op tot geweld en het gerechtvaardigd ook om geweld te gebruiken. Want dit staat beschreven in de Heilige Teksten van de Islam

Kijk we kunnen dat allemaal wel zien als mystiek en dat het niet zo bedoeld is en dat je Arabisch moet kunnen om het te begrijpen en dat je ... en dat je ...
Maar zo werkt het niet
In de Islamitische Heilige teksten wordt geweld geduld tegen homoseksseuelen, godslastering , overspel en ja ook tegen mensen die afvallig zijn. Mesnen die Islam verlaten

En mensen ( in het Westen) die deze intolerantie toelaten doen dat dus echt op eigen risco. Het is verbazendwekkend om te zien dat juist die mesnen die weten hoe het is om NIET in vrijheid te leven, door de linkse mensen (die zichzelf 'tolerant' noemen die juist die claimen te geloven in de indivuduele vrijheid en de rechten van de minderheden) bedreigd worden

Er zijn tientallen moslims in het Westen die zich met hart en ziel inzetten voor minderheden, voor de Islam inzetten, die er alles aan doen om ook de moslims wereld wijd te kunnen bereiken. Die voor de Islamitische vrouwen opkomen. Dat juist zij vaak beschuldigd worden voor islamfobie door juist Linkse progressive mensen is ernstig

Hier neem de Nederlandse Hirsi Ali als voorbeeld
https://www.theguardian.c(...)an-hirsi-ali-college

Zij kreeg een eredoctoraat voor haar werk om de rechten van de vrouwen in de Islamtische wereld te verbeteren. Maar ze kon niet eens komen om die doctoraat op te halen want die werd ingetrokken nadat er studenten en leraren protesteerden tegen haar vanwegw haar kritiek op de Islam want in hun ogen was dat niet goed voor de moslims

Dus precies het tegenovergestelde waarvoor ze juist in eerste instante voor uitgenodigd werd :')

Als je kritische onderzoek van de Islam gaat bestempelen als 'racitistisch' dan verklein je dus ook de kansen op een hervorming
Er zijn geen enkel grenzen aan het bekritiseren van het christendom op fora's ( de aantal topics hier getuigd hiervan) en op universiteiten. Nergens in de wereld
Waarom dan wel grenzen voor kritiek op de Islam???

Inplaats dat het Westen uitzonderingen maken om de moslims medeburgers niet te beledigen zouden zij juist die moslims ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Dissident ) moeten verdedigen die EN de Islam cultuur behouden en enorme risco's nemen door voor mensne op te komen en juist mensen nader tot elkaar brengen
Het Westen zou deze mensen juist moeten promoten! Je moet deze mensen ondersteunen op elk mogelijke manier die er is
Op social media daar waar ze hun boodschap kunnen overbrengen. Zij moet je steunen als Westen. En niet alleen omwille van Westen maar ook voor de Islam

Dat heeft het Westen ook altijd gedaan. Zij steunden altijd mensen die de moed haddne om van binnenuit te veranderen ( zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Aleksandr_Solzjenitsyn ) en vele anderen

Vandaag de dag zijn er vele moslims die de Islam uitdagen maar het Westen negeert hen of zien ze niet als mensen die een grote groep vertegenwoordigen
En dit is ernstig want juist deze moslims ( oa https://en.wikipedia.org/wiki/Tawfik_Hamid ) moeten ondersteund en beschermd worden. En ook zoveel podium moeten krijgen

Het Westen staat toch achter vrijheid??! Vrijheid van Godsdienst? Je kan Islam geen vrijspel geven op grond van multiculti gevoeligheid, dat kan gewoon niet. Je moet tegen moslims in het Westen kunnen zeggen dat , als zij willen leven en genieten in de Westerse maatschappij, zij gewoon moeten accepteren dat de Westerse vrijheiden niet optioneel zijn
Zoals Mosab Hassan Yousef al jaren eerder zei: Islam staat op het punt van of vernietiging of hervorming

Maar dit geldt precies hetzelfde voor het Westen
pi_169115215
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 21:41 schreef FoppeBoppe1986 het volgende:

[..]

Dus de een is spiritueel, de dood, maar de boom is echt? Hoe moet je je daar nou weer uit zien te redden?
Nou niet...die spirituele dood heeft als gevolg dat we in de ellende zitten hier op aarde dus afscheiding van God totdat je opnieuw geboren wordt en dan is dat opgeheven en kan je een relatie aangaan met Hem en is net zo echt als de boom.
pi_169115410
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 23:28 schreef Szikha2 het volgende:

Euhm ja we hebben honderden chirstelijke topics. Ga daar lekker verder aub
Ik begrijp de vergelijking wel.. in die zin dat er weinig over dit onderwerp gezegd kan worden dat niet volledig, 100%, ook geldt voor het Christendom.

De Islam is op geen enkel punt uniek.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 23:28 schreef Szikha2 het volgende:

Het Westen staat toch achter vrijheid??! Vrijheid van Godsdienst? Je kan Islam geen vrijspel geven op grond van multiculti gevoeligheid, dat kan gewoon niet. Je moet tegen moslims in het Westen kunnen zeggen dat , als zij willen leven en genieten in de Westerse maatschappij, zij gewoon moeten accepteren dat de Westerse vrijheiden niet optioneel zijn
Waar komt toch de indruk vandaan dat er mensen in het Westen zijn die daar anders over denken?

Buiten PVV'ers natuurlijk, die paradoxaal genoeg niets liever zouden willen dan het inperken van vrijheden.

[ Bericht 41% gewijzigd door Molurus op 24-02-2017 13:57:48 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_169115412
Ik kijk wel uit met die relatie aangaan met die nepgod. Gezien het verleden kan het zomaar zijn dat je opeens zwanger bent.
Conscience do cost.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 14:44:45 #171
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169116830
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik begrijp de vergelijking wel.. in die zin dat er weinig over dit onderwerp gezegd kan worden dat niet volledig, 100%, ook geldt voor het Christendom.

De Islam is op geen enkel punt uniek.
Hoe kom je toch bij dit soort onzin?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169118213
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 14:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoe kom je toch bij dit soort onzin?
Hoe kom je toch op dit soort hersenloze en inhoudsloze reacties?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 16:24:48 #173
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169118916
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2017 22:08 schreef Triggershot het volgende:
Praktiserende moslims vrezen ook voor hun leven aan de hand van wat andere (niet) Islamitische groeperingen doen, wat is je punt?
Nee. Het punt is dat ex-moslims uit hun eigen land vluchten omdat hun geloofsgenoten hen dood willen. Dus als je moslim bent en gaat twijfelen over het voorgekauwde geloof, dan denk je wel drie keer na voor je er iets van laat merken. Voor je het weet sta je als afvallige te boek en ben je vogelvrij.
Zo'n clausule ken ik niet in een andere godsdienst. De excommunicatie van de katholieke kerk sluit iemand buiten de kerk, maar verklaart zo iemand niet vogelvrij.

Dit staat geheel los van moslims die voor oorlog vluchten of om welke andere reden dan ook.

quote:
Elke vorm van verlichting in de Koran in de kiem gesmoord nog wel, vertel eens, waar zou de Europese gouden eeuw zijn zonder de bijdrage van Islamitische wetenschappers en filosofen? Daar gaat je stelling.
Je haalt dingen door elkaar.
Het punt is dat men in de islam gelooft dat de Koran onveranderlijk is (zelfs dat er een in steen gehouwen versie in het paradijs is, het origineel waarvan de rest een kopie is). Het hele idee dat het niet veranderd of gewijzigd kan worden is de basis van het geloof, daarom zijn afvalligen en anders gelovigen voor hen zo gevaarlijk dat ze dood moeten. Het is extreem-conservatief, op alle fronten, dat ligt al aan de wortel ervan: Mohammed vond dat zijn volk veel te progressief was, met de islam, het onderwerpen probeerde hij dit al tegen te gaan. De grote bloeiperiode van de islam met zijn wetenschappers en filosofen is voor zover ik kan zien niet iets waar de huidige moslims trots op zijn. Mogelijk omdat zij de islam wilden veranderen.
Een beweging die alles wat verandering wil buiten de deur zet, zet alle vooruitgang buiten de deur. Verandering en islam kunnen vanuit de aard van de islam niet door één deur. Dat is duidelijk te zien bij verschillende stromingen binnen de islam die onderling oorlog voeren om "de ware islam".

Daar tegenover staat de Joodse cultuur van lernen, van voortdurend zoeken en studeren. Dat is overgenomen door de Christenen, waarbij de protestanten erge twijfelaars blijken te zijn, die zich voortdurend belaagd zien door ongeloof, heidendom en ander kwaad. De twijfel is niet erg, want de ware gelovige die twijfelt zal op zoek gaan en steeds weer God vinden. "Onderzoek alles, behoud het goede".

Het zijn twee verschillende culturen, maar als ik het verkeerd zie: waar roept de Koran op tot onderzoek, tot zelf nadenken, tot individualiteit?
  vrijdag 24 februari 2017 @ 16:28:32 #174
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169119008
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 15:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe kom je toch op dit soort hersenloze en inhoudsloze reacties?
De ironie.

Je bent gewoon keihard aan het liegen. Of, nog erger, je zit zo diep in je tunnel dat je echt denkt dat wat je zegt hout snijdt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169119253
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 16:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De ironie.

Je bent gewoon keihard aan het liegen. Of, nog erger, je zit zo diep in je tunnel dat je echt denkt dat wat je zegt hout snijdt.
Dat heb ik altijd al van dat drietal gevonden.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_169119603
Van de abrahamitische geloven is de islam het jongst. Het jodendom was eerst, daarna kwam Jezus als zoon van een joodse vader zijn boodschap van God overbrengen aan de mensenpopulatie en een tijd later inderdaad kwam Mohammed als profeet het woord van God verkondigen.

Deze laatste zei dat alle andere geloven en profeten (in dat geval ook Jezus) het woord van God verkeerd interpreteerden en daardoor op een verkeerd pad waren gebracht.

Ik denk dat de woorden van Mohammed en de overtuigingskracht waarmee zijn visie op de woorden van God werden geïnterpreteerd, nog steeds erg leeft bij de hedendaagse moslims. Vooral omdat het zo'n jonge interpretatie is van het woord van God en de andere twee interpretaties ouderwets werden bevonden. Of gewoon niet spoorden met de geachte beleving van het woord van God volgens Mohammed.

Daarnaast kan het prima zijn dat de interpretatie van oorsprong beslag legt op de omgeving waar Mohammed verkeerde toen hij het woord van God aanhoorde en hierin de statuten van de islam vastlegde. In een droge omgeving met weinig water heb je a) je voorraden op orde te houden, b) huis en haard te beschermen, c) zorgen voor familie. Verder, indien veel concurrentie, ook je gezin aan bepaalde regels te laten houden.

De radicalisatie van moslims is mijns inziens te danken aan de herinterpretatie van imams in de interpretatie van Mohammed. Deze interpretaties zijn dan weer te danken aan de omgeving waar de imams zich bevinden, in cohesie met mogelijke manipulatie of beïnvloeding van geproefde macht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Google is your friend, abuse your friends
  vrijdag 24 februari 2017 @ 20:03:55 #177
224960 highender
Travellin' Light
pi_169123170
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 16:40 schreef Sigaartje het volgende:
Dat heb ik altijd al van dat drietal gevonden.
Pa, zoon en die geest bedoel je?
pi_169123587
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 20:03 schreef highender het volgende:

[..]

Pa, zoon en die geest bedoel je?
Ik heb het over Fok!ker Molurus. Daar lopen er drie van rond. Ze zeggen alle drie hetzelfde en ze vertonen alle drie hetzelfde gedrag. :{
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_169128574
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 16:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee. Het punt is dat ex-moslims uit hun eigen land vluchten omdat hun geloofsgenoten hen dood willen. Dus als je moslim bent en gaat twijfelen over het voorgekauwde geloof, dan denk je wel drie keer na voor je er iets van laat merken. Voor je het weet sta je als afvallige te boek en ben je vogelvrij.
Zo'n clausule ken ik niet in een andere godsdienst. De excommunicatie van de katholieke kerk sluit iemand buiten de kerk, maar verklaart zo iemand niet vogelvrij.

Dit staat geheel los van moslims die voor oorlog vluchten of om welke andere reden dan ook.
Ex-moslims vluchten hun eigen land uit omdat ze niet voldoen aan de verwachtingen van de extremistische moslims, hetzelfde met andere groepen moslims die vervolgd worden door de extremistische moslims zoals IS omdat ze niet voldoen aan hun normen, in dat opzicht is er totaal geen verschil tussen de vluchtende afvallige en vluchtende praktiserende moslim, beiden worden ze vervolgd omdat hun levensstijl niet wordt gewaardeerd door de extremisten. Miljoenen moslims zijn gevlucht van IS naar de door Assad gecontroleerde gebieden, de grootste aanstichter van het geweld, dus ga alsjeblieft niet zeggen dat er een verschil is tussen de afvallige moslim die vlucht voor zijn leven en de praktiserende moslim die vlucht voor zijn leven wanneer het gaat om een voorbeeld als IS. De enige reden waarom een excommunicatie bij het Vaticaan niet betekent dat je vogelvrij bent verklaard is omdat de macht van de Kerk flink is afgenomen. Eeuwen terug was dat toch wel even anders, de Heksenjachten en Galileo zijn bekende voorbeelden van een excommunicatie alvorens ze afvallig werden verklaard en geëxecuteerd. Als je punt is dat het in de moderne tijdperk weinig tot niet meer voorkomt, prima, kan ik in meegaan, maar dat het geen vergelijkbare clausule heeft (gehad) is historisch en feitelijk onjuist.

quote:
Je haalt dingen door elkaar.
Het punt is dat men in de islam gelooft dat de Koran onveranderlijk is (zelfs dat er een in steen gehouwen versie in het paradijs is, het origineel waarvan de rest een kopie is). Het hele idee dat het niet veranderd of gewijzigd kan worden is de basis van het geloof, daarom zijn afvalligen en anders gelovigen voor hen zo gevaarlijk dat ze dood moeten.
Ik vermoed toch eerder dat jij dingen door elkaar aan het halen bent, hoewel het klopt dat de moslims geloven dat de Koran het onveranderlijke woord van Allah is, gaat dat niet op voor interpretaties en nieuwe uitdagingen. Een menig bekend voorbeeld is dat televisies door de Saudische geleerden werden weggezet als demonische instrumenten toen ze gingen inzien dat het juist een krachtig medium is om hun boodschap te verspreiden werd het massaal ingezet, waarmee ook de houding van de geleerden compleet veranderde tov internet, televisie en radio. De Koran en het woord van God daarin was niet veranderd, de houding en interpretatie van de geleerden was daarin compleet veranderd.

quote:
Het is extreem-conservatief, op alle fronten, dat ligt al aan de wortel ervan: Mohammed vond dat zijn volk veel te progressief was, met de islam, het onderwerpen probeerde hij dit al tegen te gaan.
Kan je een voorbeeld noemen waaruit blijkt dat Mohammed vond dat zijn volk veel te progressief was en dat juist probeerde tegen te gaan, integendeel. Ik ben geneigd om juist het tegenovergestelde te beweren. Zaken die we vandaag de dag juist bestempelen als fundamentele gelijke rechten voor de vrouw, zoals erf en kiesrecht bestond al onder de Arabieren en moslims duizenden jaren voordat het überhaupt mogelijk was in het Westen. Tot ongeveer een eeuw of twee geleden was dat niet mogelijk in het Westen voor een vrouw. Dat een problematische hoeveelheid van de tribale Arabieren en in bredere zin moslims zoals in Afghanistan en Pakistan zich er niet aan houden is een ding, maar Mohammed zelf heeft zich altijd fel uitgesproken tegen bijvoorbeeld uithuwelijking van de vrouw of het toepassen van geweld.

quote:
De grote bloeiperiode van de islam met zijn wetenschappers en filosofen is voor zover ik kan zien niet iets waar de huidige moslims trots op zijn. Mogelijk omdat zij de islam wilden veranderen.
Een beweging die alles wat verandering wil buiten de deur zet, zet alle vooruitgang buiten de deur. Verandering en islam kunnen vanuit de aard van de islam niet door één deur. Dat is duidelijk te zien bij verschillende stromingen binnen de islam die onderling oorlog voeren om "de ware islam".
Ook hierin ben ik geneigd je tegen te spreken, de stroming in de Islam om moslims en niet-moslims "de ware Islam" op te leggen is een relatief nieuwe stroming in de Islam en is vooral in haar huidige vorm twee eeuwen geleden geboren met het Wahabisme. Het zal je niet lukken om een conservatievere en radicalere vorm van de Islam te vinden onder de huidige Islamitische groeperingen dan de Wahabieten. Tussen de 4 traditionele soennitische stromingen is fysieke strijd tot aan oorlog ongehoord en respecteren elkaar en leven in vrede met elkaar. Zelfs de Wahabieten van Saud hadden relatief goede banden met Sjietisch Iran tot de Islamitische revolutie uitbrak en beiden religie met politiek hadden gemengd en lijnrecht tegenover elkaar kwamen te staan. Sinds het begin van het conflict tussen de Sjieten en Soennieten is het meer politiek dan theologisch van aard. Verder zijn Afghanen, Iraniërs, Turken en zelfs Arabieren vol lof over een Averroes, Avicenna, Ibn Khaldun etc. Buiten wederom de Wahabieten zal je weinig moslims tegenkomen die consistent op basis van theologische argumenten tegen de genoemde namen is, namen die een grote rol hebben gespeeld voor zowel vooruitgang in de Islamitische als Westerse wereld.

quote:
Daar tegenover staat de Joodse cultuur van lernen, van voortdurend zoeken en studeren. Dat is overgenomen door de Christenen, waarbij de protestanten erge twijfelaars blijken te zijn, die zich voortdurend belaagd zien door ongeloof, heidendom en ander kwaad. De twijfel is niet erg, want de ware gelovige die twijfelt zal op zoek gaan en steeds weer God vinden. "Onderzoek alles, behoud het goede".
Om heel eerlijk te zijn verbaast het mij dat je de christenen zo een inherente cultuur toeschrijft, maar het onthoudt van de moslims, een case kan gemaakt worden waarbij het de moslims zijn die of de christelijke cultuur mede hebben gevormd of hebben bijgedragen, zeker als je de invloeden en totstandkoming er op na slaat:



Meer...

quote:
Het zijn twee verschillende culturen, maar als ik het verkeerd zie: waar roept de Koran op tot onderzoek, tot zelf nadenken, tot individualiteit?
Ook dit verbaast mij weer, er zijn talloze referenties in de Koran die hiertoe aansporen:

quote:
8:22. The worst of animals to God are the deaf and dumb—those who do not reason.
quote:
44. Or do you assume that most of them hear or understand? They are just like cattle, but even more errant in their way.
quote:
36. And do not occupy yourself with what you have no knowledge of. The hearing, and the sight, and the brains—all these will be questioned.
quote:
170. And when it is said to them, “Follow what God has revealed,” they say, “We will follow what we found our ancestors following.” Even if their ancestors understood nothing, and were not guided?
quote:
28. And when they commit an indecency, they say, “We found our parents doing this, and God has commanded us to do it.” Say, “God does not command indecencies. Are you attributing to God what you do not know?”
quote:
And He lays abomination upon those who do not reason. (10:100)
quote:
Are those who know equal to those who know not?’

[al-Zumar 39:9]
En natuurlijk de Hadiths, uitspraken van Mohammed die daarover gaan:

quote:
1381. Abu Hurairah (May Allah be pleased with him) reported: The Messenger of Allah (sallallaahu ’alayhi wa sallam) said, “Allah makes the way to Jannah easy for him who treads the path in search of knowledge.”
[Muslim].
quote:
1384. Abu Hurairah (May Allah be pleased with him) reported: The Messenger of Allah (sallallaahu ’alayhi wa sallam) said, “The world, with all that it contains, is accursed except for the remembrance of Allah that which pleases Allah; and the religious scholars and seekers of knowledge.”
[At-Tirmidhi].
quote:
1387. Abu Umamah (May Allah be pleased with him) reported: The Messenger of Allah (sallallaahu ’alayhi wa sallam) said, “The superiority of the learned over the devout worshipper is like my superiority over the most inferior amongst you (in good deeds).” He went on to say, “Allah, His angels, the dwellers of the heaven and the earth, and even the ant in its hole and the fish (in water) supplicate in favour of those who teach people knowledge.”
[At-Tirmidhi].
quote:
The Prophet Muhammad (peace be upon him) said: "The seeking of knowledge is obligatory for every Muslim." - Al-Tirmidhi, Hadith 74
quote:
The Prophet Muhammad (peace be upon him) said: “One who treads a path in search of knowledge has his path to Paradise made easy by God…” - Riyadh us-Saleheen, 245
etc etc
  dinsdag 28 februari 2017 @ 06:54:18 #180
452293 Bwoek
Fietsen lopen als een trein
pi_169193485
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 00:12 schreef Triggershot het volgende:

Ook dit verbaast mij weer, er zijn talloze referenties in de Koran die hiertoe aansporen:

Aansporen tot kennis waarvan?
Dat stukje wat je net post uit Al-Furqan waarin ongelovigen vergeleken worden met domme stukken vee, dat zie jij serieus als het bewijs dat de islam individualiteit en onderzoek aanmoedigt?

Laten we niet doen alsof de Koran seculiere wijsheid zo hoog aanprijst, de "kennis" in die stukken gaat over kennis van de islam en anderen kunnen informeren over de islam. "Whoever acquires knowledge by which the pleasure of Allah is sought, but he only acquires it for the purpose of worldly gain, will not smell the fragrance of Paradise on the Day of Resurrection.” (Sunan Ibn e Majah, Book of Sunnah, Hadith no 253)
In the end, it's not the years in your life that count. It's the life in your years.
  donderdag 2 maart 2017 @ 19:25:15 #181
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_169247231
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:32 schreef FoppeBoppe1986 het volgende:

[..]

Ook dit is weer een drogreden. Misschien dat die clubjes dat vinden, maar andere moslims vinden dit juist weer niet. Zij nemen de islam ook serieus, maar citeren liever andere teksten. Vrede en liefdevolle teksten.
In alle heilige boeken staan goed en kwade zaken, en de mens die van naturen kwaad wil zal kwade teksten citeren en mensen die van naturen goed willen doen citeren de liefdevolle teksten.
Liefdevolle teksten in de koran? Er zijn inderdaad enkele verzen die je met enige goede zin tolerant kunt noemen, dan is er echter de werkwijze van abrogatie (arabisch naskh) die de tolerante verzen laat vervallen.
Er zijn zoveel imams die oproepen tot verdelgen en/of onderwerpen van niet-moslims. Of zouden al die imams geen studie gevolgd hebben over islam?
http://www.torontosun.com(...)-under-investigation
http://www.gazetaexpress.(...)of-terrorism-172172/
enz enz
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_169254007
quote:
Hoe zit het met de mihna eigenlijk? heb jij daar goede Nederlandse bronnen voor? Ik ga dat volgende week vragen aan de lokale Imam hier
  vrijdag 3 maart 2017 @ 20:28:32 #183
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_169270502
Uitspraak 1 van Triggershot
" Het zal je niet lukken om een conservatievere en radicalere vorm van de Islam te vinden onder de huidige Islamitische groeperingen dan de Wahabieten."

De Deobandi-afsplitsingen waaronder Al-Qaida doen aardig mee.
Boko Haram en Al Shabab zijn nog radicaler in gedrag dan de huidige Wahabieten.
Daarnaast nog allerlei enge Sjiietische clubjes zoals die nu in Iran te vinden zijn.

Gelukt!

Uitspraak 2 van Triggershot
"Dat een problematische hoeveelheid van de tribale Arabieren en in bredere zin moslims zoals in Afghanistan en Pakistan zich er niet aan houden is een ding, maar Mohammed zelf heeft zich altijd fel uitgesproken tegen bijvoorbeeld uithuwelijking van de vrouw of het toepassen van geweld. "
Waarom liet Mohammed dan vrouwen naar hem uithuwelijken?
Mohammed tegen het toepassen van geweld? Er zijn inderdaad een hoop Nederlanders die zich dat laten wijsmaken.
De slachting van de oase Khaybar is dat van een roversbende die onschuldigen overvalt, de mannen onthooft, de vrouwen en kinderen tot slaaf maakt.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_169434453
Hierom:
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zaterdag 11 maart 2017 @ 19:33:21 #185
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_169438819
Triggershot probeert de islam weg te zetten als iets nobels die aanzet tot kennisvermeerdering.
8:22 is het eerste citaat uit de koran.

8:20 O you who have believed, obey Allah and His Messenger and do not turn from him while you hear
8:21 And do not be like those who say, "We have heard," while they do not hear
en de al eerder genoemde 8:22 Indeed, the worst of living creatures in the sight of Allah are the deaf and dumb who do not use reason

Soera 8 gaat over oorlogsbuit. Kan iemand met verstand van de bijbel mij een soortgelijk gedeelte aanwijzen, waarin Christenen uitleg krijgen over hoe oorlogsbuit te verdelen?
8:22 is een haatvers. Ik ben zelf geen moslim, wel de slechtste der dieren omdat ik geen islam wil aanhangen.

25:44 44. Denkt gij dat de meesten hunner horen of begrijpen? Zij zijn slechts als vee - neen, zij zijn verder afgedwaald.
Weer een haatvers, ik ben afgedwaald vee.

10:100 100. Doch geen ziel kan geloven zonder verlof van Allah. En Hij werpt onreinheid over degenen die hun verstand niet gebruiken.
Dus ik ben onrein? Weer een haatvers.

Waarom is islam zo haatdragend en vol geweld? Door dit soort haatverzen EN de devote moslims die deze minachting tegenover ongelovigen praktisch invullen.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_169453282
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 19:33 schreef MrRatio het volgende:
Triggershot probeert de islam weg te zetten als iets nobels die aanzet tot kennisvermeerdering.
8:22 is het eerste citaat uit de koran.

8:20 O you who have believed, obey Allah and His Messenger and do not turn from him while you hear
8:21 And do not be like those who say, "We have heard," while they do not hear
en de al eerder genoemde 8:22 Indeed, the worst of living creatures in the sight of Allah are the deaf and dumb who do not use reason

Soera 8 gaat over oorlogsbuit. Kan iemand met verstand van de bijbel mij een soortgelijk gedeelte aanwijzen, waarin Christenen uitleg krijgen over hoe oorlogsbuit te verdelen?
8:22 is een haatvers. Ik ben zelf geen moslim, wel de slechtste der dieren omdat ik geen islam wil aanhangen.

25:44 44. Denkt gij dat de meesten hunner horen of begrijpen? Zij zijn slechts als vee - neen, zij zijn verder afgedwaald.
Weer een haatvers, ik ben afgedwaald vee.

10:100 100. Doch geen ziel kan geloven zonder verlof van Allah. En Hij werpt onreinheid over degenen die hun verstand niet gebruiken.
Dus ik ben onrein? Weer een haatvers.

Waarom is islam zo haatdragend en vol geweld? Door dit soort haatverzen EN de devote moslims die deze minachting tegenover ongelovigen praktisch invullen.
Waarom plaats je koranteksten neer zonder context? Wat een domheid.
  zondag 12 maart 2017 @ 09:14:41 #187
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_169454521
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 02:46 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Waarom plaats je koranteksten neer zonder context? Wat een domheid.
De context blijkt al uit de verzen zelf. En daarbij komen we meteen bij een andere oorzaak van de gewelddadigheid van de islam-beoefenaars. Namelijk dat de bad guys kunnen vertrouwen op de steun van hun andere broeders en zusters die er alles aan zullen doen om de reputatie van islam te beschermen, inclusief jokken, verdraaien, negeren en een stukje geestelijke luiheid om zelf niet te durven onderzoeken naar de duistere kanten van islam.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  dinsdag 21 maart 2017 @ 07:18:39 #188
466223 AnInconvenientTruth
Laten we het civiel houden
pi_169670494
MrRatio, ben zelf sinds kort begonnen met het lezen van de Koran.

Heb Al-Fatihah al gelezen en Al-Baqarah (nog maar 112 te gaan, yippie!)

Zitten al versen in waarvan mijn tenen gaan krommen.

Kleine selectie.

Deze betreft de Al-Fatihah (hoofdstuk 1 toch?)

96. And verily, you will find them (the Jews) the greediest of mankind for life and (even greedier) than those who - ascribe partners to Allah (and do not believe in Resurrection - Magians, pagans, and idolaters, etc.). Everyone of them wishes that he could be given a life of a thousand years. But the grant of such life will not save him even a little from (due) punishment. And Allah is All-Seer of what they do.

Dus alle Joden zijn gierig, en het maakt niet uit hoe lang je leeft als je dood gaat ben je de sjaak.

173. He has forbidden you only the Maytatah (dead animals), and blood, and the flesh of swine, and that which is slaughtered as a scrifice for others than Allah (or has been slaughtered for idols, etc., on which Allah's Name has not been mentioned while slaughtering). But if one is forced by necessity without wilful disobedience nor transgressing due limits, then there is no sin on him. Truly, Allah is Oft-Forgiving, Most Merciful.

Geen varkensvlees, oke. Joden hebben dit ook. Is dit het stukje over het ritueel slachten van dieren anders mag je ze niet eten?

174. Verily, those who conceal what Allah has sent down of the Book, and purchase a small gain therewith (of worldly things), they eat into their bellies nothing but fire. Allah will not speak to them on the Day of Resurrection, nor purify them, and theirs will be a painful torment.

Lees ik het correct dat als je niet alles gelooft wat Allah zegt dat je eeuwige verdoemenis te wachten staat?

178. O you who believe! Al-Qisas (the Law of Equality in punishment) is prescribed for you in case of murder: the free for the free, the slave for the slave, and the female for the female. But if the killer is forgiven by the brother (or the relatives, etc.) of the killed against blood money, then adhering to it with fairness and payment of the blood money, to the heir should be made in fairness. This is an alleviation and a mercy from your Lord. So after this whoever transgresses the limits (i.e. kills the killer after taking the blood money), he shall have a painful torment.

Oog om oog, tand om tand. Totdat je iemand afkoopt.

190. And fight in the Way of Allah those who fight you, but transgress not the limits. Truly, Allah likes not the transgressors. [This Verse is the first one that was revealed in connection with Jihad, but it was supplemented by another (V.9:36)].
191. And kill them wherever you find them, and turn them out from where they have turned you out. And Al-Fitnah is worse than killing. And fight not with them at Al-Masjid-al-Haram (the sanctuary at Makkah), unless they (first) fight you there. But if they attack you, then kill them. Such is the recompense of the disbelievers.
192. But if they cease, then Allah is Oft-Forgiving, Most Merciful.
193. And fight them until there is no more Fitnah (disbelief and worshipping of others along with Allah) and (all and every kind of) worship is for Allah (Alone). But if they cease, let there be no transgression except against Az-Zalimun (the polytheists, and wrong-doers, etc.)
194. The sacred month is for the sacred month, and for the prohibited things, there is the Law of Equality (Qisas). Then whoever transgresses the prohibition against you, you transgress likewise against him. And fear Allah, and know that Allah is with Al-Muttaqun (the pious - see V.2:2) .

Beetje schizo om eerlijk te zijn. Vecht binnen de kaders, behalve als het niet binnen de kaders valt en dood ze waar ze ook vind (behalve in Mecca) maar daar mag ze ook doden als ze gaan vechten. Als ze stoppen, stop jij ook maar vecht wel zolang er nog ongelovige zijn.

Lees ik het zo goed?

216. Fighting* (holy fighting in Allah's Cause) is ordained for you (Muslims) though you dislike it, and it may be that you dislike a thing which is good for you and that you like a thing which is bad for you. Allah knows but you do not kno
217. They ask you concerning fighting in the Sacred Months (i.e. 1st, 7th, 11th and 12th months of the Islamic calendar). Say, "Fighting therein is a great (transgression) but a greater (transgression) with Allah is to prevent mankind from following the Way of Allah, to disbelieve in Him, to prevent access to Al-Masjid-al-Haram (at Makkah), and to drive out its inhabitants, and Al-Fitnah is worse than killing. And they will never cease fighting you until they turn you back from your religion (Islamic Monotheism) if they can. And whosoever of you turns back from his religion and dies as a disbeliever, then his deeds will be lost in this life and in the Hereafter, and they will be the dwellers of the Fire. They will abide therein forever."

Dus ook al vind je het niet leuk om te vechten, ga toch maar vechten omdat Allah wilt dat je vecht? Vecht niet in de heilige maanden maar erger dan vechten in de heilige maanden is dat de mensheid niet Allah volgt.

278. O you who believe! Be afraid of Allah and give up what remains (due to you) from Riba (usury) (from now onward), if you are (really) believers.
279. And if you do not do it, then take a notice of war from Allah and His Messenger but if you repent, you shall have your capital sums. Deal not unjustly (by asking more than your capital sums), and you shall not be dealt with unjustly (by receiving less than your capital sums).

Moet ik dit lezen als een soort afkoping?

Kan zijn dat ik fouten heb gemaakt maar zoals je ziet leest het niet echt makkelijk. Maar zo interpreteer ik de verzen.
  woensdag 22 maart 2017 @ 20:30:17 #189
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_169707609
Goed bezig, de meeste mensen hebben een mening gevormd over de koran zonder deze te lezen.
De rode draad lijkt te zijn dat Mohammed eerst vriendjes met de Joden wilde worden en daardoor allerlei Joodse gewoontes overnam zoals het mijden van varkensvlees, en ritueel slachten. Daarna wilden de Joden niet bij de club van Mohammed, waarna Mohammed Joden ging haten en vervolgen.

Soera 1 is het gebed wat meerdere malen per dag uitgesproken wordt. Een veelvoorkomende uitleg is: lijdt mij op het goede pad, niet op het pad van de dwalenden ("Christenen") en ook niet op het pad van de vervloekten("Joden").

In modern Nederlands: niet integreren! Blijf op het goed pad, het pad voor moslims.
Ook iets wat terugkomt in andere verzen: geen vriendschappen met ongelovigen. Best wel een arrogante omschrijving, ongelovige. Het zegt eigenlijk dat een niet-moslim geen geloof kan hebben. Andersgelovig is toleranter.

Wat ook opvalt is dat veel van de verzen in de tegenwoordig toekomende tijd geschreven zijn:
zoals: 193. And fight them until there is no more Fitnah (disbelief and worshipping of others along with Allah) and (all and every kind of) worship is for Allah (Alone).

De Bijbel heeft ook gewelddadige passages, meestal zijn die in de verleden tijd geschreven en beperken zich tot een bepaald gebied, tot een bepaalde stam in een beperkte tijd. De formuleringen in de koran zijn met een open einde, makkelijk op te vatten als voor de hele wereld tegen alle niet-moslims.

Het rechtssystteem volgens islam is inderdaad bizar. De meest strenge straffen zijn gezet op onislamitisch gedrag, strenger dan moord, waarvoor een bloedgeld regeling met de familie mogelijk is. Belediging van allah kent alleen de doodstraf, zonder afkoopmogelijkheid.

Al-Baqara betekent 'de koe' in het Arabisch, maar wat dat op gebaseerd is?

En het zijn niet alleen woorden:
http://www.westmonster.co(...)ntil-after-election/
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  woensdag 22 maart 2017 @ 21:37:16 #190
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169710191
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:30 schreef MrRatio het volgende:
Soera 1 is het gebed wat meerdere malen per dag uitgesproken wordt. Een veelvoorkomende uitleg is: lijdt mij op het goede pad, niet op het pad van de dwalenden ("Christenen") en ook niet op het pad van de vervloekten("Joden").
Het is leid, maar de spelfout heeft binnen de context ook wel wat.
pi_169710545
De ervaring vormt de mens en aan de andere kant speelt de intolerantie op de vrije interpretatie van de teksten in de heilige boeken van het geloof hierin een belangrijke rol.

Deze zelfde houding zien wij ook terug in verkiezingstijden. Ook in Nederland speelt dit een belangrijke rol. Ik zie bijvoorbeeld dat kiezers die hun mening openlijk geven over hun keuze op en bepaalde politieke partij soms geweerd, gediscrimineerd, uitgesloten of gepest worden.

Racisme en discriminatie is ook een vorm van haat gericht op anderen dat door de slachtoffers ervaren wordt als een vorm van psychisch geweld. Wat dus een gevoel van minderwaardigheid, disrespect, neerslachtigheid, machteloosheid, afwijzing en daarnaast destructief gedrag veroorzaakt. Wat dan uiteindelijk kan resulteren tot gewelddadig gedrag.

'Ik uzelf, zo kent u de mens.'

[ Bericht 2% gewijzigd door Begripvol op 22-03-2017 22:06:50 ]
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
  woensdag 22 maart 2017 @ 22:32:14 #192
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_169711980
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 21:37 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het is leid, maar de spelfout heeft binnen de context ook wel wat.
Klopt, korte ei.
Ik hoop dat het niet afgeleid heeft van de inhoud.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_169735102
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 07:18 schreef AnInconvenientTruth het volgende:
MrRatio, ben zelf sinds kort begonnen met het lezen van de Koran.
...
Kan zijn dat ik fouten heb gemaakt maar zoals je ziet leest het niet echt makkelijk. Maar zo interpreteer ik de verzen.
Misschien gek maar waarom onderzoek je niet hoe moslims die verzen doorgaans interpreteren?
pi_169735321
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 23:15 schreef CaanBarzini het volgende:

[..]

Misschien gek maar waarom onderzoek je niet hoe moslims die verzen doorgaans interpreteren?
Cognitieve dissonantie
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  donderdag 23 maart 2017 @ 23:23:24 #195
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169735501
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 23:15 schreef CaanBarzini het volgende:

[..]

Misschien gek maar waarom onderzoek je niet hoe moslims die verzen doorgaans interpreteren?
Je zou de vertaling van G. Puin er ook eens naast moeten leggen.
pi_169735762
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 23:19 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Cognitieve dissonantie
Dat bestrijd je toch juist door het perspectief van de moslims tot je te nemen?
pi_169736091
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 23:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je zou de vertaling van G. Puin er ook eens naast moeten leggen.
Ik zou zeggen hoe meer bronnen hoe beter maar als ik wikipedia pak dan ben ik niet direct enthousiast over zijn werk als ik dit lees.

quote:
My idea is that the Koran is a kind of cocktail of texts that were not all understood even at the time of Muhammad. Many of them may even be a hundred years older than Islam itself. Even within the Islamic traditions there is a huge body of contradictory information, including a significant Christian substrate; one can derive a whole Islamic anti-history from them if one wants.

The Koran claims for itself that it is 'mubeen,' or 'clear,' but if you look at it, you will notice that every fifth sentence or so simply doesn't make sense. Many Muslims—and Orientalists—will tell you otherwise, of course, but the fact is that a fifth of the Koranic text is just incomprehensible. This is what has caused the traditional anxiety regarding translation. If the Koran is not comprehensible—if it can't even be understood in Arabic—then it's not translatable. People fear that. And since the Koran claims repeatedly to be clear but obviously is not—as even speakers of Arabic will tell you—there is a contradiction. Something else must be going on.
Klinkt een beetje als dat de achtergestelde moslims het natuurlijk nooit beter kunnen begrijpen dan de verlichte westerling. Puin kan het niet begrijpen dus is het niet begrijpbaar.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 06:45:19 #198
466223 AnInconvenientTruth
Laten we het civiel houden
pi_169738742
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 23:15 schreef CaanBarzini het volgende:

[..]

Misschien gek maar waarom onderzoek je niet hoe moslims die verzen doorgaans interpreteren?
Het gaat mij erom wat het boek zegt. Het laat weinig tot de verbeelding over. Het probleem is dat de koran het directe woord van God is. Je kan niet zeggen, dat verse niet, die wel. Het is een take it or leave it, geen middenweg. Het is niet geschreven door Mo zelf maar wel door de mensen in zijn directe omgeving terwijl hij nog leefde.

De perfect mens is in de koran Mo. Het ideale streven is dan ook om zoals Mo te zijn.
Chronologisch begon de koran best vredig, maar later werd deze steeds gewelddadiger. Maar men kan niet zeggen dat Mo misschien halverwege de draad is kwijt geraakt en dat er eens kritisch moet worden gekeken naar al het geweld wat erin staat.

De Bijbel is later geschreven en zijn zo ontiegelijk veel versies van dat je kan zeggen dat het oorspronkelijk woord van God is verwaterd. Er is dus ruimte om zelf keuzes te maken. Is er niet altijd geweest maar in de moderne tijd wel.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 06:47:09 #199
466223 AnInconvenientTruth
Laten we het civiel houden
pi_169738745
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 23:37 schreef CaanBarzini het volgende:

[..]

Ik zou zeggen hoe meer bronnen hoe beter maar als ik wikipedia pak dan ben ik niet direct enthousiast over zijn werk als ik dit lees.

[..]

Klinkt een beetje als dat de achtergestelde moslims het natuurlijk nooit beter kunnen begrijpen dan de verlichte westerling. Puin kan het niet begrijpen dus is het niet begrijpbaar.
Of juist aangezien wij westerlingen zo ontzettend kritisch zooitje zijn dat wij wel de contradictie eruit kunnen halen zonder een kopje kleiner te worden gemaakt.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 07:08:53 #200
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169738821
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 06:45 schreef AnInconvenientTruth het volgende:

[..]

Het gaat mij erom wat het boek zegt. Het laat weinig tot de verbeelding over. Het probleem is dat de koran het directe woord van God is. Je kan niet zeggen, dat verse niet, die wel. Het is een take it or leave it, geen middenweg. Het is niet geschreven door Mo zelf maar wel door de mensen in zijn directe omgeving terwijl hij nog leefde.

De perfect mens is in de koran Mo. Het ideale streven is dan ook om zoals Mo te zijn.
Chronologisch begon de koran best vredig, maar later werd deze steeds gewelddadiger. Maar men kan niet zeggen dat Mo misschien halverwege de draad is kwijt geraakt en dat er eens kritisch moet worden gekeken naar al het geweld wat erin staat.

De Bijbel is later geschreven en zijn zo ontiegelijk veel versies van dat je kan zeggen dat het oorspronkelijk woord van God is verwaterd. Er is dus ruimte om zelf keuzes te maken. Is er niet altijd geweest maar in de moderne tijd wel.
Klopt niet. Mo kreeg (volgens de islam) de Koranteksten van een engel te horen, maar minstens één keer was het de duivel die hem daarbij misleidde. Die versen, de duivelsverzen, zijn later uit de Koran geschrapt.
Mo heeft zich laten beduvelen, de vraag is of dat vaker is voorgekomen zonder dat hij er weet van had en welke verzen nog meer van de duivel afkomstig zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')