abonnement Unibet Coolblue
pi_167812195
Iedereen de beste wensen voor 2017! Dat het een mooi en sportief jaar mag worden.
  zondag 1 januari 2017 @ 18:56:12 #52
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_167812388
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 18:43 schreef McTwente het volgende:
Beste wensen voor 2017 allemaal! Dat het maar een in alle opzichten een succesvol jaar mag worden.

Murmeli, gefeliciteerd met je nieuwe PR!
Ik heb mezelf nog niet kunnen motiveren voor de eerste kilometers van 2017, dus ik stel het uit tot morgen.
Dank je!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_167814833
De kop is eraf. Ik ben uitgeweken naar het bos waar het opvallend rustig was. Je kon de hardlopers op een hand tellen.
pi_167814887
Murmeli gefeliciteerd!! Mooi begin van het nieuwe jaar!

En de beste wensen iedereen! Dat iedereen maar lekker mag lopen heel 2017!
pi_167816344
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 16:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hmm, ik vind rond de 250 wel een mooi bedrag. Maar zoals ik zei, ik moet het even op me laten inwerken, het is een onverwachte uitgave nu :P Misschien als ik me meer inlees dat ik tot de conclusie kom dat ik wel beter iets meer uit kan geven.
Je gebruikt zo'n ding zoveel dat het de uitgave altijd waard is, me dunkt. Waarom ik de 920XT een superhorloge vind:

* zeer robuust
* lange accuduur
* software is vrijwel uitontwikkeld, dus bugvrij
* barometrische hoogtemeter

Dat laatste is in Nederland de enige manier om de geringe hoogteverschillen goed te meten. Iedere dijkje van een paar meter is zichtbaar en dat is niet het geval met de NASA-kaarten en al helemaal onmogelijk met GPS-metingen (meetfout is groter dan het aantal meters van het dijkje).

Ik liet mijn horloge in Luxemburg aan staan in een lift naar een uitkijkpunt. Kwam prachtig terug in de hoogtegrafieken op Garmin Connect, maar niet op Strava, die standaard de hoge resolutie hoogtekaarten gebruikt.

Is dat leuk? Ja. Dat is zelfs heel belangrijk. Ik wil nooit meer anders.
pi_167816554
Mijn jaartotaal over 2016 is uitgekomen op 1520 km geloof ik. Iets minder dan in 2014, maar dit jaar begon eigenlijk pas in maart. Ik liep 10 wedstrijden en verbrak 7x een PR. Al mijn PR's op de 5/10/15/HM/25 zijn weer jonger geworden.

Vandaag liep ik een 5 km-wedstrijdje. Zonder verwachtingen. Bovendien stond de wedstrijd erom bekend dat het 4,9 km zou zijn. Enfin, het is een A naar B naar A wedstrijd en keerpunt B lag nu blijkbaar wat verder weg, want het was ineens 5 km. Dat zag ik pas na de finish.

Ik ging iets sneller weg dan het beoogde relaxte tempo en liep na 1,5 km ineens op de derde plaats. Dat was echt heel eigenaardig. Ik werd nog één keer ingehaald en finishte als vierde. En nee, het deelnemersveld bestond niet uit 5 mensen. Zo gek.

Mijn horloge klokte 22:57 en dat was ook nog eens een PR. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar dit was erg per ongeluk, omdat ik er dus niet vanuit ging dat het parkoers 5 km was. Ik kan niet anders concluderen dan dat vrijwel het gehele deelnemersveld, op Moermeli en mij na, nog kacheltjelamlazarus was van Oud en Nieuw.
pi_167816742
Nieuwjaarsdagkaters _O_
Ja doei.
  zondag 1 januari 2017 @ 21:30:44 #58
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_167816800
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 21:21 schreef Zwabberhark het volgende:
Mijn jaartotaal over 2016 is uitgekomen op 1520 km geloof ik. Iets minder dan in 2014, maar dit jaar begon eigenlijk pas in maart. Ik liep 10 wedstrijden en verbrak 7x een PR. Al mijn PR's op de 5/10/15/HM/25 zijn weer jonger geworden.

Vandaag liep ik een 5 km-wedstrijdje. Zonder verwachtingen. Bovendien stond de wedstrijd erom bekend dat het 4,9 km zou zijn. Enfin, het is een A naar B naar A wedstrijd en keerpunt B lag nu blijkbaar wat verder weg, want het was ineens 5 km. Dat zag ik pas na de finish.

Ik ging iets sneller weg dan het beoogde relaxte tempo en liep na 1,5 km ineens op de derde plaats. Dat was echt heel eigenaardig. Ik werd nog één keer ingehaald en finishte als vierde. En nee, het deelnemersveld bestond niet uit 5 mensen. Zo gek.

Mijn horloge klokte 22:57 en dat was ook nog eens een PR. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar dit was erg per ongeluk, omdat ik er dus niet vanuit ging dat het parkoers 5 km was. Ik kan niet anders concluderen dan dat vrijwel het gehele deelnemersveld, op Moermeli en mij na, nog kacheltjelamlazarus was van Oud en Nieuw.
o|O
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_167824127
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 21:14 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Je gebruikt zo'n ding zoveel dat het de uitgave altijd waard is, me dunkt. Waarom ik de 920XT een superhorloge vind:

* zeer robuust
* lange accuduur
* software is vrijwel uitontwikkeld, dus bugvrij
* barometrische hoogtemeter

Dat laatste is in Nederland de enige manier om de geringe hoogteverschillen goed te meten. Iedere dijkje van een paar meter is zichtbaar en dat is niet het geval met de NASA-kaarten en al helemaal onmogelijk met GPS-metingen (meetfout is groter dan het aantal meters van het dijkje).

Ik liet mijn horloge in Luxemburg aan staan in een lift naar een uitkijkpunt. Kwam prachtig terug in de hoogtegrafieken op Garmin Connect, maar niet op Strava, die standaard de hoge resolutie hoogtekaarten gebruikt.

Is dat leuk? Ja. Dat is zelfs heel belangrijk. Ik wil nooit meer anders.
Ja je gebruikt het veel maar aan de andere kant denk ik dat een horloge van 200 euro ook al aan veel van mijn wensen voldoet, en dan bespaar ik 200 euro om uit te geven aan leuke wedstrijden, trainingsweekenden, schoenen etc. Die hoogtemeters boeien mij nou net geen ene drol.. in training merk ik zelf wel of het zwaar is of niet en ik loop ook niet echt trailwedstrijden of zo.

Mooi PR hoor! Alleen zag ik op de foto op facebook dat je al met je horloge bezig was voor het passeren van de streep, volgende keer volle bak doorsprinten ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_167824846
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja je gebruikt het veel maar aan de andere kant denk ik dat een horloge van 200 euro ook al aan veel van mijn wensen voldoet, en dan bespaar ik 200 euro om uit te geven aan leuke wedstrijden, trainingsweekenden, schoenen etc. Die hoogtemeters boeien mij nou net geen ene drol.. in training merk ik zelf wel of het zwaar is of niet en ik loop ook niet echt trailwedstrijden of zo.

Mooi PR hoor! Alleen zag ik op de foto op facebook dat je al met je horloge bezig was voor het passeren van de streep, volgende keer volle bak doorsprinten ;)
Fenix zou ik alleen overwegen als je navigatie wil en/of veel statistiekjes.
  maandag 2 januari 2017 @ 11:13:13 #61
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_167824969
Leuk om te lezen dat de eerste wedstrijden van 2017 alweer gelopen zijn! Omdat 2016 nu echt is afgelopen, toch nog maar even een terugblik :P Mijn loopjaar in 2016 was het jaar van net niet. De eerste helft van het jaar flink aan het tobben geweest met een overbelaste scheenbeenspier, ja daar zit een spier dat wist ik ook niet. In juli eindelijk zooltjes laten aanpassen en sinds dien is de blessure weg. Mijn eerste wedstrijd liep ik in augustus en mijn vijfde midden december. Ik liep welgeteld 565 kilometer, best wel heel weinig als ik het vergelijk met de meesten hier. Ook lukte het me om 274 straten af te vinken in citystrides. Mijn hoogtepunt van dit jaar op hardloopvlak was de Meijendelloop, niet alleen omdat ik Zwabber en Murmeli voor het eerst sinds lange tijd weer zag, maar vooral de fantastische omgeving, omstandigheden en de juiste vorm van de dag.
Van de vijf wedstrijden toch ook weer drie nieuwe letters van plaatsen toegevoegd aan mijn lijst van wedstrijden van A tot Z. Op dit moment heb ik 12 van de 26 letters van het alfabet binnen. Dus het is een reële verwachting dat ik in 2017 over de helft ga komen met die uitdaging.
Verder heb ik vooral dromen in 2017, doelen wil ik het niet noemen. Ik droom ervan om de halve marathon onder de 1.30 te lopen, op de 5 km onder de 18 minuten te duiken en op de 10 km onder de 38 minuten. Het enige doel dat ik eigenlijk nu durf te stellen, is om weer plezier terug te vinden in het hardlopen, het doen van trainingen en daarin weer regelmaat te krijgen, zodat ik ook echt weer in de buurt van die PR’s kan gaan komen.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_167825041
Ik ben nog steeds heel blij met mijn Ambit3 Peak. Het enige wat ik echt mis t.o.v. de Multi-Sport Cardio zijn trainingszones en vibraties. Het was de investering zeker waard al was er eerst wel veel twijfel vanwege de hoge prijs.
pi_167825120
quote:
2s.gif Op maandag 2 januari 2017 11:13 schreef MaleDuck het volgende:
Leuk om te lezen dat de eerste wedstrijden van 2017 alweer gelopen zijn! Omdat 2016 nu echt is afgelopen, toch nog maar even een terugblik :P Mijn loopjaar in 2016 was het jaar van net niet. De eerste helft van het jaar flink aan het tobben geweest met een overbelaste scheenbeenspier, ja daar zit een spier dat wist ik ook niet. In juli eindelijk zooltjes laten aanpassen en sinds dien is de blessure weg. Mijn eerste wedstrijd liep ik in augustus en mijn vijfde midden december. Ik liep welgeteld 565 kilometer, best wel heel weinig als ik het vergelijk met de meesten hier. Ook lukte het me om 274 straten af te vinken in citystrides. Mijn hoogtepunt van dit jaar op hardloopvlak was de Meijendelloop, niet alleen omdat ik Zwabber en Murmeli voor het eerst sinds lange tijd weer zag, maar vooral de fantastische omgeving, omstandigheden en de juiste vorm van de dag.
Van de vijf wedstrijden toch ook weer drie nieuwe letters van plaatsen toegevoegd aan mijn lijst van wedstrijden van A tot Z. Op dit moment heb ik 12 van de 26 letters van het alfabet binnen. Dus het is een reële verwachting dat ik in 2017 over de helft ga komen met die uitdaging.
Verder heb ik vooral dromen in 2017, doelen wil ik het niet noemen. Ik droom ervan om de halve marathon onder de 1.30 te lopen, op de 5 km onder de 18 minuten te duiken en op de 10 km onder de 38 minuten. Het enige doel dat ik eigenlijk nu durf te stellen, is om weer plezier terug te vinden in het hardlopen, het doen van trainingen en daarin weer regelmaat te krijgen, zodat ik ook echt weer in de buurt van die PR’s kan gaan komen.
Als jij een 5km onder de 18 minuten gaat lopen verwacht ik op de HM toch wel minstens <1.25 van je ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 2 januari 2017 @ 11:44:25 #64
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_167825558
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 11:19 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Als jij een 5km onder de 18 minuten gaat lopen verwacht ik op de HM toch wel minstens <1.25 van je ;)
:'( die druk...
Maar voor mijn gevoel is die PR nog ver weg... dus eerst maar eens een maandje goed trainen... voordat ik weer aan wedstrijden ga denken...
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_167825592
quote:
2s.gif Op maandag 2 januari 2017 11:44 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

:'( die druk...
Maar voor mijn gevoel is die PR nog ver weg... dus eerst maar eens een maandje goed trainen... voordat ik weer aan wedstrijden ga denken...
Ja jij bent volgens mij ook altijd relatief goed geweest in de kortere afstanden. Dus laat je vooral geen druk opleggen door mij, gewoon lekker genieten ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_167825605
Zijn Voccar en ik nou de enige die de halve in Egmond gaan lopen? Ik ben heel benieuwd hoe het weer en het strand gaan zijn. Zoals vandaag zou perfect zijn, zoals gisteren wordt het echt huilen om je moeder.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 2 januari 2017 @ 11:58:03 #67
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_167825795
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 11:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja jij bent volgens mij ook altijd relatief goed geweest in de kortere afstanden. Dus laat je vooral geen druk opleggen door mij, gewoon lekker genieten ;)
Jep, als ik kijk naar mijn sheet met die riegel formule, dan klopt dat wel, mijn PR op de 10km (38:02 - 100%) is de beste prestatie en daarna komt de 5 km (18:24 - 99.1%), daarna de 5 EM (30:32 - 99%), daarna de 15 km (59:31 - 98.2%), daarna de 10 EM (1:05:35 - 96%) en tot slot de HM (1:32:24 - 90.8%).
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_167825816
quote:
2s.gif Op maandag 2 januari 2017 11:13 schreef MaleDuck het volgende:
... Ik liep welgeteld 565 kilometer, best wel heel weinig als ik het vergelijk met de meesten hier. Ook lukte het me om 274 straten af te vinken in citystrides. ...
Van de vijf wedstrijden toch ook weer drie nieuwe letters van plaatsen toegevoegd aan mijn lijst van wedstrijden van A tot Z. Op dit moment heb ik 12 van de 26 letters van het alfabet binnen. Dus het is een reële verwachting dat ik in 2017 over de helft ga komen met die uitdaging.
...
Dit is nou een jaaroverzicht waar ik blij van word :)

Ook mooi om te lezen dat je weer blessurevrij bent, natuurlijk. Maar een citystrides-score van boven de 50% is echt goed!
  maandag 2 januari 2017 @ 12:00:43 #69
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_167825865
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 11:59 schreef pijll het volgende:

[..]

Dit is nou een jaaroverzicht waar ik blij van word :)

Ook mooi om te lezen dat je weer blessurevrij bent, natuurlijk. Maar een citystrides-score van boven de 50% is echt goed!
Tja, cijfertjes, ik zou niet weten wat ik zonder zou moeten... :@
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_167827745
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:
Zijn Voccar en ik nou de enige die de halve in Egmond gaan lopen? Ik ben heel benieuwd hoe het weer en het strand gaan zijn. Zoals vandaag zou perfect zijn, zoals gisteren wordt het echt huilen om je moeder.
Loop hem ook. Zin in :) Wyccie loopt hem natuurlijk ook gewoon ;)
  maandag 2 januari 2017 @ 13:40:02 #71
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_167827777
Egmond was leuk om een keer gelopen te hebben, maar mijn voorkeur gaat komend weekend weer uit een een cross op onze thuishaven :9
F means you're fucked
pi_167827793
Ik liep 579km in 2016. En daar ben ik maar wat blij mee O+ :D
Ja doei.
pi_167827834
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 13:38 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Loop hem ook. Zin in :) Wyccie loopt hem natuurlijk ook gewoon ;)
Haha ja dat laatste is stiekem geen verrassing natuurlijk..

Ik zie nu dat het smal strand is helaas. Wel westenwind, dat is redelijk ok maar het zou natuurlijk nog een beetje kunnen draaien en tegenwind op het strand kunnen worden.
Ik begin er wel steeds meer zin in te krijgen in ieder geval!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_167828179
Net geen 700km in 2016. in de laatste 4 maanden zelfs maar net 100km totaal.

Achteraf denk ik dat de 6 uurs estafette iets te hard gelopen heb, kleine blessure gehad daarna. Vakantie en koophuis hebben ook niet echt meegeholpen om aan de kilometers te komen. vooralsnog geen van mijn geplande wedstrijdjes gelopen.

Voor dit jaar in elk geval al 2 Halve marathons gepland en de puinduin (lekker in het verhuisweekend, dus misschien moet ik die ook wel laten gaan). Op het moment ga ik (qua hardloop) met frisse tegenzin het nieuwe jaar in, weinig doelen en zie het allemaal wel
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 2 januari 2017 @ 14:03:53 #75
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_167828292
quote:
99s.gif Op maandag 2 januari 2017 13:58 schreef CaLeX het volgende:
Net geen 700km in 2016. in de laatste 4 maanden zelfs maar net 100km totaal.

Achteraf denk ik dat de 6 uurs estafette iets te hard gelopen heb, kleine blessure gehad daarna. Vakantie en koophuis hebben ook niet echt meegeholpen om aan de kilometers te komen. vooralsnog geen van mijn geplande wedstrijdjes gelopen.

Voor dit jaar in elk geval al 2 Halve marathons gepland en de puinduin (lekker in het verhuisweekend, dus misschien moet ik die ook wel laten gaan). Op het moment ga ik (qua hardloop) met frisse tegenzin het nieuwe jaar in, weinig doelen en zie het allemaal wel
Kom je zaterdag nog ff crossen dan?
F means you're fucked
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')