GlenSpey | zaterdag 31 december 2016 @ 16:44 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
Maegrim | zaterdag 31 december 2016 @ 16:44 |
Oh nee een trein in nood | |
Dr_Flash | zaterdag 31 december 2016 @ 16:53 |
Dat zijn niet mijn frontseinen, vriend! | |
MTL | zaterdag 31 december 2016 @ 16:56 |
Moet een fotosjop zijn. Iedereen weet dat treinen niet kunnen rijden in de sneeuw | |
Dr_Flash | zaterdag 31 december 2016 @ 17:02 |
Ik zie nergens bewijs dat ie echt rijdt | |
Kansenjongere | zaterdag 31 december 2016 @ 17:03 |
Als de trein niet rijdt hou je natuurlijk wel meer tijd over om te profiteren van de Mega Sale bij Dirk. | |
MTL | zaterdag 31 december 2016 @ 17:09 |
Verrek. Zelfs de klok staat stil | |
GlenSpey | zaterdag 31 december 2016 @ 17:14 |
Helaas, van mij geen flitsend overzicht met een mooi treinplaatje per maand om het jaar mee af te sluiten. Wel laat ik jullie graag meegenieten van een foto van weliswaar matige kwaliteit, maar met een voor mij bijzondere betekenis. 17 oktober 2016 Op deze dag mag ik voor het eerst na een periode van 2 en half jaar afwezigheid weer een dienstje meedraaien op het spoor Op de voor mij tijdelijke, doch vertrouwde standplaats Nijmegen zien we hier een deel van de cabine van het materieel SGMm, een trein die inmiddels ook alweer een jaar of veertig trouw zijn rondes rijdt. Vandaag is dit echter even niet het geval, want dit stel wordt hier door ondergetekende afgerangeerd. Oorspronkelijk zou dit stel ritnummer 4451 (sprinter Nijmegen - Den Bosch) gaan rijden, maar een defect in de tractie-installatie zorgde ervoor dat deze trein niet veel harder dan 40km/u kon. De boosdoener, zo bleek enige tijd later, was een dolgedraaide aanzetsnelheidsknop. Bonusdetail: deze foto is één van de laatste foto's die ik met mijn oude telefoon heb gemaakt voordat deze de geest gaf. Begin 2014 maakte ik, met dezelfde toen nog gloednieuwe telefoon, ook een foto vanuit een cabine. Achteraf bleek dat de laatste foto te zijn voordat er een vroegtijdig einde aan mijn spoorcarriere kwam. Voor 2017 hoop ik dat mijn huidige nieuwe telefoon me wat meer geluk gaat brengen proost! | |
Maegrim | zaterdag 31 december 2016 @ 17:14 |
De ICd 1000 serie komt aan in Amsterdam op 14a, loost daar z'n klanten, rijdt 250 meter door naar 14b waarna er weer mensen in mogen stappen.... Welke [bleep] heeft dit verzonnen [ Bericht 1% gewijzigd door Maegrim op 31-12-2016 18:58:16 ] | |
James1988 | zaterdag 31 december 2016 @ 17:15 |
Een paar jaar geleden heeft Network Rail een stel video's gemaakt om interesse in engineering op te wekken bij scholieren en studenten. Er zitten best wel wat interessante video's bij, zo laten ze wat zien over hoe rails en wissels gemaakt worden, wordt er een kijkje genomen in de snelste meettrein van het VK (de New Measurement Train, ook wel bekend als de "flying banana") en wordt er een kijkje genomen in een testlab voor materialen. | |
MTL | zaterdag 31 december 2016 @ 17:35 |
Jep. Benelux staat op 14b (vaak ook nog eens vertraagd), dus jij komt op 14a binnen. Vervolgens gaat de Benelux naar de Meer, en rij jij er achteraan naar 14b. Op 14a kan dan de volgende icd alweer binnen komen. 15a wordt op dat moment bezet door de icd naar Breda en 15b door de Benelux naar Brussel. Onnodig te zeggen dat dit geintje vrijwel altijd in de soep loopt omdat het op papier past, maar in het echt totaal niet. Gevolg: icd te laat met keren, dus vertrekt te laat. Binnenkomende icd moet buiten het station wachten. Dus ook te laat. En om het nog leuker te maken is de Benelux niet echt van het doorrijden vanaf Schiphol, dus die is meestal ook al te laat op Amsterdam, waardoor heel 14b niet beschikbaar is. Ik geloof dat dit in het wijzigingsblad van februari gerepareerd gaat worden Ben benieuwd waar ze dan weer mee komen | |
Dr_Flash | zaterdag 31 december 2016 @ 23:43 |
Goed verhaal Glenspey | |
Zelfscanner | zondag 1 januari 2017 @ 01:15 |
Ja wat is dit nou. De nachttrein naar Haarlem gaat niet | |
DeaDLocK2K | zondag 1 januari 2017 @ 02:23 |
Gelukkig Nieuwjaar vanuit een vrij warm Kopenhagen. | |
b2py | zondag 1 januari 2017 @ 09:36 |
Beste wensen dikkies! | |
bork | zondag 1 januari 2017 @ 09:58 |
Guten Rutsch allemaal!, vanuit een buiten ijzig koud en zonnig maar sneeuwloos Freiburg . | |
Peterselieman | zondag 1 januari 2017 @ 11:24 |
Gelukkig nieuwjaar | |
MTL | zondag 1 januari 2017 @ 11:29 |
Nou, hier dan ook maar de beste wensen. Vooruit, omdat jullie het zijn | |
derLudolf | zondag 1 januari 2017 @ 11:34 |
Nou, vooruit dan maar, de beste wensen | |
Peter | zondag 1 januari 2017 @ 11:50 |
De beste wensen! Dat een ieder maar veel groene seinen mag passeren en dit jaar niet gaat ontsporen | |
Zelfscanner | zondag 1 januari 2017 @ 12:03 |
| |
Dr_Flash | zondag 1 januari 2017 @ 14:32 |
Ja jij ook vieze vette lelijke patsnek! | |
Dr_Flash | zondag 1 januari 2017 @ 14:38 |
Voor jou heb ik nog wel wat matige wensen liggen | |
James1988 | zondag 1 januari 2017 @ 16:17 |
Gelukkig nieuwjaar treinenvriendjes De hoogtepunt van januari 2016 was voor mij het traditionele Nieuwjaarsrondje, dit keer was gingen we door NRW via de mooie route Hagen - Siegen. Februari 2016 was voor mij niet heel spannend. Het hoogtepunt was de doorkomst van een MerwedeLingeLijn-GTW van Arriva, op weg naar de wasstraat in Rotterdam Centraal. Het rood-wit van Arriva is een leuke afwisseling tussen al het geel-blauw. In maart 2016 bracht ik een bezoekje aan het Verenigd Koninkrijk om een vriendin op te zoeken. Aan de treinenhobby heb ik verder niks gedaan, deze plaat van de kont van een Meridian van East Midlands Trains is de enige treinenfoto die ik heb gemaakt. Het hoogtepunt van april 2016 was de komst van een Eurostar e320-treinstel voor testritten. Ik stond 'm in Nispen op te wachten. In mei 2016 ging ik opnieuw naar het Verenigd Koninkrijk, dit keer voor een vakantie. Ook hier werd er maar weinig gedaan aan de treinenhobby, maar er moest wel een bezoekje worden gebracht aan Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch. Na ruim 3 jaar kwam er in juni 2016 een einde aan mijn inzet bij een klant in Den Haag. Op de allerlaatste dag kwam dit schattige trammetje door de Rijnstraat gestoven, waarvan ik nog net deze zaadplaat kon maken. In juli 2016 had ik zin in een dagje weg, en belandde ik uiteindelijk in Koblenz. Pas toen ik weer thuis was kwam ik tot de ontdekking dat Koblenz niet in NRW ligt en dat het NRW-ticket er ook niet geldig is. Na vele jaren van bouwen werd er in september 2016 een kroon op het werk gezet: met een feestje dat maarliefst 4 dagen duurde werd het nieuwe stationscomplex van Breda officieel geopend. Dit jaar was ik mede-verantwoordelijk voor de organisatie van de NVBS Railquiz in oktober 2016. De uiteindelijke winnaars waren 'Team 010', die dit jaar de quiz mogen organiseren, en mede-FOK!ker Dennis ging in de individuele ronde aan kop. December 2016 was een tijd van nieuwe dingen en de terugkeer van een oude bekende. Nieuwe treinen van Arriva en R-Net namen het stokje over van hun voorgangers, en de Eurostar e320 kwam nieuwe proefritten maken. | |
Dr_Flash | zondag 1 januari 2017 @ 17:32 |
Leuke plaatjes weer James | |
greavy | zondag 1 januari 2017 @ 20:15 |
Hierbij ook mijn jaaroverzicht. Helaas heb ik in oktober, november en december nauwelijks tijd en moed gehad om te hobbyen, omdat opa (vader zijn vader) en oma (moeder haar moeder) in deze maanden beide na een ziektebed (en geen nieuwe behandelingen meer, dus het was wachten op het einde) de laatste adem hebben geblazen op 77 jarige respectievelijk 85 jarige leeftijd. Tevens zijn er periodes geweest dat ik door andere omstandigheden nauwelijks foto's heb kunnen maken (verbouwingen thuis, bezoek aan familie etc), maar ook minder noodzaak, vanwege de erg lange werkweken waarbij ik ma-vr niet thuis kom en in de vrachtwagen slaap. Januari 2016 In Januari ben ik maar één keer op reis geweest voor foto's, en niet eens ver weg. Dit was op zondag 3 januari 2016, en dat is de regio Rotterdam geweest. LTE 6409 + biodieseltrein by Durk Houtsma., on Flickr LTE haalde op 3 januari 2016 een biodieseltrein uit bij de BotlekTankTerminal in de Rotterdamse Botlek. Met veel gebulder komt de trein moeizaam op snelheid, onderweg naar emplacement Botlek en na omlopen zou de trein tijdelijk op de Europoort gestald worden. Februari 2016 Pas anderhalve maand later werd er weer een reis ondernomen. Ditmaal ging het om 2 zondagen. De eerste omdat er toevallig een melding gelezen was (waarvoor dank), 28 februari ging het op pad voor oa de Railpromo Austria Express met 2 lokken en de Nosta met een Class66. De foto van deze maand wordt de Austria Express bij het Belgische Essen. NMBS 2829 + 2822 + Austria Express by Durk Houtsma., on Flickr Maart 2016 In Maart ging het 3 zaterdagen op stap. Onder andere even naar Duitsland, een keer een rondje treinen en nog een keer in de omgeving. CT 6609 + autotrein by Durk Houtsma., on Flickr Hier passeert de autotrein door CapTrain gereden, maar nu met de Class66. In Roosendaal wordt de 1600 gewisseld met de Class66. April 2016 In April waren het meerdere Zondagse havenbedieningen. Ook werd er een bonus in Antwerpen geklikt tijdens een dagje "kijken wat er in Antwerpen rijdt" voor Engeland. Ook ging het met de SSN naar Dresden, en konden her en der foto's geklikt worden. De keuze wordt er, in tegenstelling tot de vorige 3 maanden, wat ingewikkelder. Uiteindelijk verkies ik een foto uit Vlaardingen, waar we net op tijd waren om LTE te klikken met een keteltreintje. LTE 6406 + keteltrein (51990) by Durk Houtsma., on Flickr Mei 2016 In Mei ging het weer even naar Rotterdam, maar daarna ging ik al op vakantie. Via een lange treinreis naar Montenegro, en via een paar bussen naar Albanië, en via Italië terug. Deze vakantie heb ik vrij weinig foto's gemaakt, het was absoluut geen treintjes klik-vakantie. HSH T669 1051 + 2 rijtuigen ri. Vlorë en T669 1054 rangeert by Durk Houtsma., on Flickr De foto die ik verkies is er één uit Albanië, waar het treinverkeer sterk verminderd is de afgelopen jaren. Mede door schulden, laksheid in spoorwegonderhoud en materieel en lage reizigersaantallen. Hier wordt er gerangeerd in Rroghozine, want de gemoderniseerde lokomotief T668 1054 is met de andere trein in opzending meegekomen, en zal 2 rijtuigen die hier een halve dag geparkeerd staan, weer mee terugnemen naar Dürres. De ezel trekt zich hier niks van aan en blijft rustig doorgrazen. Juni 2016 In Juni ging het ook even via een bliksembezoek naar het Maintal, en werd er nog een andere keer naar de Emslandstrecke gereden. Ook werd er weer in de havens rondgeneusd. RRF 108 + ERS-Poznan shuttle by Durk Houtsma., on Flickr De foto van Juni wordt er één uit de havens. RRF haalt hier een Poznan-shuttle uit bij de P&O-terminal in de Europoort. Juli 2016 Juli stond volgens mij elk weekend in het teken van havenbedieningen in Rotterdam, maar er werd ook richting Duitsland en Twente gereden voor een nieuwe Arriva Flirt. EGP 212 279 + Arriva 450 by Durk Houtsma., on Flickr De foto van Juni wordt een foto van de overbrenging van een nieuwe Flirt voor Arriva Limburg, en hier door EGP naar Nederland gesleept wordt. Augustus 2016 Augustus kende weer havenbedieningen, er werd een dagje Duitsland ondernomen, en nog even naar de Sloeboog voor de Nosta; die wilde ik graag daar nog hebben en dat kan niet het hele jaar qua zonstand. Uiteindelijk is de foto gevallen op de overbrenging van de NSM Blokkendoos van Goes naar Leidschendam. Deze foto was mogelijk door goede info en de luxe dat ik een keer vroeg klaar was met werken, kon ik dit net op tijd halen in Zeeland. NSR 1741 + Blokkkendoos by Durk Houtsma., on Flickr September 2016 Ik heb in September geen foto's gemaakt, dit vanwege de eerder aangehaalde slechte gezondheid van 2 familieleden. Oktober 2016 In Oktober werd er voornamelijk havenbedieningen geklikt. Ook even kort naar de Hoekse Lijn, maar verder ben ik niet geweest vanwege de slechte gezondheid van 2 familieleden. LC 1796 + 4 ketelwagens naar Shell spoorpoort 7 by Durk Houtsma., on Flickr Op 1 Oktober 2016 plaatst Locon 4 ketelwagens bij Shell Spoorpoort 7 in Pernis. November 2016 In November ben ik 2 keer op stap geweest, maar verder eveneens geen activiteiten vanwege de slechte gezondheid van 2 familieleden (en de eerste eind November overleden is). DBC 189 067 + SSN ARmh + Bm + Bm (47787) by Durk Houtsma., on Flickr Het nieuwe SSN ARmh217-rijtuig, ook wel Kakadu genoemd, wordt hier overgebracht vanuit Duitsland naar het SSN-depot in Rotterdam. December 2016 December kent eveneens geen foto's, ook omdat ik hier een crematie had en een 3 dagen na kerst mijn oma overleden is. Bonussen Omdat ik nog geen 12 foto's heb, krijgen jullie 2 bonussen. DB 139 314 + lege autotrein by Durk Houtsma., on Flickr Inmiddels geheel verleden tijd bij DB in Duitsland: De BR139/140'ers. Rijden er nog een aantal rond bij privaten. Hier passeert een lege autotrein richting Osnabrück Rbf bij Salzbergen. 01 2118 + 16 rijtuigen + 52 8154 over de Tharandter Rampe by Durk Houtsma., on Flickr Tijdens de SSN-reis naar Dresden was er ook vrije tijdsbesteding. Er werd even een reisje ondernomen naar de Tharandter Rampe. Hier zou een stoomtrein passeren met de 01 2118 en een lange sleep rijtuigen, en opgedrukt door de 52 8154. De trein komt met veel gestamp de fotografen voorbij over de steile helling. Ik hoop dat jullie genoten hebben. Hopelijk wordt 2017 een beter jaar voor mij, ook qua familie-omstandigheden. | |
b2py | zondag 1 januari 2017 @ 21:14 |
Mooi Durk! Ik zal woensdag eens kijken of ik nog kutplaten heb voor een overzicht | |
Duvel | zondag 1 januari 2017 @ 21:25 |
Gecondoleerd Durk, pittig laatste kwartaal. | |
Dr_Flash | zondag 1 januari 2017 @ 21:30 |
dat idd ja Voorts moeten terugblikken en overzichten natuurlijk VOOR de jaarwisseling. We zijn nu weer met frisse blik VOORuit aan het kijken | |
Dr_Flash | zondag 1 januari 2017 @ 21:32 |
Voorts is het falen in 2017 weer op tijd begonnen: Een dag niet gefaald, is immers een dag niet geleefd, niewaar NS? | |
DeaDLocK2K | zondag 1 januari 2017 @ 21:33 |
Zo zeg... Sterkte! Beetje rijp op de bovenleiding. Plus 40 naar huis nu. Ach. Vandaag mag het. | |
James1988 | zondag 1 januari 2017 @ 21:47 |
Gecondoleerd, Durk. | |
b2py | zondag 1 januari 2017 @ 22:39 |
Tijd voor Tonzon HR folie? | |
greavy | maandag 2 januari 2017 @ 08:43 |
dank, allen. Provincie Friesland is momenteel met ProRail in gesprek om ALLE vier onbewaakte spoorwegovergangen in Friesland te beveiligen. Sluiten wil de provincie niet. [ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 02-01-2017 08:51:42 ] | |
ziggyziggyziggy | maandag 2 januari 2017 @ 09:16 |
Sterkte, Durk. Het gaat hier om de openbare overpaden. Er zijn daarnaast ook nog een stuk of wat particuliere overpaden. | |
ziggyziggyziggy | maandag 2 januari 2017 @ 09:17 |
En... Schiphol ligt er weer uit. Eens niet door een tunnelstoring, maar een lijkvinding richting Amsterdam Zuid. | |
Zelfscanner | maandag 2 januari 2017 @ 09:44 |
En dat terwijl er toch wel mooiere trajecten bestaan hiervoor. | |
ziggyziggyziggy | maandag 2 januari 2017 @ 10:00 |
Ik denk dat "mooi" geen argument is in iemands baanvakkeuze. | |
Peterselieman | maandag 2 januari 2017 @ 10:09 |
Sterkte, man | |
Zelfscanner | maandag 2 januari 2017 @ 10:19 |
Ja dat snap ik wel | |
Dr_Flash | maandag 2 januari 2017 @ 10:48 |
Die is echt een heel stuk trefzekerder! | |
voetbalmanager2 | maandag 2 januari 2017 @ 11:02 |
Trein vertrekt zonder machinist en ontspoort in Vorst
| |
Zelfscanner | maandag 2 januari 2017 @ 11:25 |
Mensen die expres tegenover je gaan zitten terwijl de hele coupe bijna leeg is Daarom heb ik een bloedhekel aan vierzitjes. Deze mensen | |
DeaDLocK2K | maandag 2 januari 2017 @ 11:31 |
Daar heb ik een oplossing voor. Het enige wat je nodig hebt is jezelf en wat creativiteit, de methode heb ik beproefd en hij werkt. Als dit gebeurt, dan ga je zachtjes wiegen met je hoofd en je begint te mompelen. Ogen open, open dicht en dingen als "Neeneenee, dat wil ik NIET" zeggen. Gevolgd door een evil lachje misschien. Als je full crazy wil gaan kan je je hoofd tegen het raam of de muur aanbobben een paar keer achter elkaar. | |
Zelfscanner | maandag 2 januari 2017 @ 11:32 |
Wtf | |
GlenSpey | maandag 2 januari 2017 @ 11:47 |
Benen over elkaar, iets onderuitgezakt gaan zitten tot je met je voeten bijna tegen de zitting tegenover je aankomt. Tenzij het heel druk is en er geen andere plekken beschikbaar zijn is succes gegarandeerd. | |
Dr_Flash | maandag 2 januari 2017 @ 12:46 |
Ik knoop altijd de bovenste zes knoopjes van mijn overhemd los en ga enorm breed uit onderuitgezakt zitten. Een open fles rode wijn op het tafeltje doet de rest | |
Dr_Flash | maandag 2 januari 2017 @ 12:50 |
Hoe doe je dat eigenlijk meneer de spoorwegbaas? 8000 km stilstaan? | |
voetbalmanager2 | maandag 2 januari 2017 @ 12:51 |
Dat vroeg ik me ook af, maar dat heb ik wel vaker bij vlaamse uitspraken | |
ziggyziggyziggy | maandag 2 januari 2017 @ 13:09 |
De aarde draait. Dat lukt dus wel binnen een uurtje of vijf. | |
DeaDLocK2K | maandag 2 januari 2017 @ 13:11 |
Het zonnestelsel draait nog sneller om het centrum van de melkweg en de melkweg beweegt ook met een achterlijke snelheid door het universum. Dus minder. | |
ziggyziggyziggy | maandag 2 januari 2017 @ 13:12 |
Ik bedoel maar. | |
DeaDLocK2K | maandag 2 januari 2017 @ 13:19 |
In dat geval moet die belg (ze zijn de hoofdletter niet waard) niet zeveren want een uur stilstaan in het hele leven van een trein is niet het ergste op aarde. | |
DeaDLocK2K | maandag 2 januari 2017 @ 13:19 |
Is het al tijd voor bier trouwens? | |
Peterselieman | maandag 2 januari 2017 @ 13:25 |
om de 8000 kilometer onderhoud Ansaldo zou een gat in de lucht springen als hun treinen dat zouden halen | |
Dr_Flash | maandag 2 januari 2017 @ 13:36 |
Er staan geen Belgische treinen meer op de evenaar beste man. | |
ziggyziggyziggy | maandag 2 januari 2017 @ 13:38 |
Ach, dan duurt het zes uur. | |
ziggyziggyziggy | maandag 2 januari 2017 @ 13:39 |
Dr_Flash | maandag 2 januari 2017 @ 13:41 |
Dan "Nee". | |
derLudolf | maandag 2 januari 2017 @ 13:47 |
"Weet niet" | |
Dr_Flash | maandag 2 januari 2017 @ 14:07 |
Ik vind van wel eigenlijk. Het valt me even zwaar om vandaag net zo positief als gisteren te zijn. Komt wel weer denk ik. | |
DeaDLocK2K | maandag 2 januari 2017 @ 14:10 |
Goeeie. Dan eerst maar ff boodschappen doen op het motorrijtuigje. | |
ziggyziggyziggy | maandag 2 januari 2017 @ 14:12 |
Ik heb er alweer een werkdag op zitten. Nu nog even op en neer naar Zaandam. | |
Dr_Flash | maandag 2 januari 2017 @ 14:19 |
Nog een keertje terugblikken maar dan Ik was het allang vergeten, maar Darkwing had in april vorig jaar bij het afscheid van een serie oud schroot van de RATP een aantal setjes ansichtkaarten weten te scoren. Heeft iemand misschien interesse? Voorgratiesj. Alleen ff je adres doorgeven per pm/dm. Er zijn voor de liefhebbers 6 setjes beschikbaar. First come first serve, op is op, vol is vol, wilders heeft een kleine plasser, ditdatalles lastigmoeilijk | |
ReisT | maandag 2 januari 2017 @ 15:28 |
Voorgratiesj? Dat sla ik natuurlijk niet af, stuur maar door! | |
Dr_Flash | maandag 2 januari 2017 @ 15:40 |
Okee komt eraan | |
ziggyziggyziggy | maandag 2 januari 2017 @ 18:40 |
En nu van Zaandam naar Groningen. | |
spectrumanalyser | maandag 2 januari 2017 @ 19:24 |
Ovchipkaart verlopen. Goed. Bij het NS servicepunt in Alkmaar krijg ik een formulier in handen en kan ik postzegels gaan kopen om het op te sturen. Eerst eens proberen om automatisch opwaarderen stop te zetten. | |
Dr_Flash | maandag 2 januari 2017 @ 19:34 |
Postzegels zijn ZOO 1852. | |
Dr_Flash | maandag 2 januari 2017 @ 19:34 |
Moderner dan treinen wel trouwens. | |
dcm360 | maandag 2 januari 2017 @ 19:47 |
Waar heb je dat formulier dan voor nodig? En waarom wil je automatisch opwaarderen op een verlopen kaart opzeggen? Een verlopen kaart kan niet eens meer opwaarderen. En nu het over post gaat: ik heb een brief ontvangen van de NS met de vraag of ik graag aanbiedingen van ze wil gaan ontvangen per e-mail, en dat dat selectievakje nu uit staat bij mij. Blijkbaar kost mijn poging om mijn digitale postvak opgeruimd te houden tegenwoordig dus nutteloze dode boom door mijn fysieke brievenbus... | |
spectrumanalyser | maandag 2 januari 2017 @ 19:59 |
ik merk nu pas dat ik een formulier 'Aanvraag vervangende kaart' heb gekregen. dat is als je kaart defect of gestolen is. of als je niet meer op de foto lijkt m'n ovchipkaart is 'verlopen' en nu moet ik volgens de NS website het product automatisch opwaarderen stopzetten voordat het bedrag wat er nog op staat, kan terug vragen. | |
Kansenjongere | maandag 2 januari 2017 @ 20:01 |
Als je automatisch opladen hebt, dan heeft TLS je bankgegevens al. Is de theorie dan niet dat ze automatisch het saldo bij een verlopen kaart terugsturen? | |
dcm360 | maandag 2 januari 2017 @ 20:10 |
In de praktijk gebeurde dat anderhalf jaar geleden ook. | |
liesje1979 | maandag 2 januari 2017 @ 20:10 |
Ik kijk een programma van de EO nu. Ik snap dat het niet vergelijkbaar is met wat wij onderweg gaan zien maar het is wel prachtig. | |
DeaDLocK2K | maandag 2 januari 2017 @ 20:10 |
Bij een persoonlijke kaart heb ik nog nooit zelf iets hoeven doen. Automagisch opladen is het enige wat niet werd overgezet bij mij maar dat is lang geleden. En ik heb nu alles afgekocht dus niet meer zo boeiend. | |
Dr_Flash | maandag 2 januari 2017 @ 20:18 |
"krijg" je niet gewoon automatisch een nieuwe kaart toegestuurd, en wordt er daarvoor 7,50 extra "automatisch afgeschreven doch niet opgeladen"? Als ze nou nog EEN greintje geloofwaardigheid op het gebied van klantvriendelijkheid willen hebben, dan toch dat. Of minimaal een mailtje dat je een nieuwe pasfoto moet uploaden omdat hun Stasi-dossiers verlept zijn. | |
Dr_Flash | maandag 2 januari 2017 @ 20:18 |
Oh ja hoere. Rail Away deze week. Ik zit maar op de Dartsfinale te wachten. | |
liesje1979 | maandag 2 januari 2017 @ 20:19 |
Is net afgelopen. Maar was wel heel mooi, ik had het nog nooit gezien. | |
Kansenjongere | maandag 2 januari 2017 @ 20:20 |
Geen idee, ik weet dat ik na het verlopen van mijn kaart recht heb op een nieuwe op kosten van NS (al schijnen ze dat regelmatig te "vergeten") dus ik probeer zo min mogelijk te maken te hebben met hun dochterbedrijf. | |
Blue_Panther_Ninja | maandag 2 januari 2017 @ 20:20 |
Dat zijn wel mooie treinen. | |
b2py | maandag 2 januari 2017 @ 20:20 |
Lekker digitaal doen, gaat stuk vlotter en wordt er meer voor je geregeld | |
Dr_Flash | maandag 2 januari 2017 @ 20:23 |
Ik heb nog 5 setjes te weggeef | |
spectrumanalyser | maandag 2 januari 2017 @ 20:23 |
Hoe? Dat is de vraag. ik kan nu niets meer aanpassen. want: de kaart is verlopen. Deze kaart is niet meer actief. Je kunt de instellingen niet meer wijzigen. | |
Dr_Flash | maandag 2 januari 2017 @ 20:25 |
Tsja, dan besta je niet meer voor NS. Geloof je in reïncarnatie? Ik zou 't maar doen | |
b2py | maandag 2 januari 2017 @ 20:25 |
Bellen en vragen | |
Blue_Panther_Ninja | maandag 2 januari 2017 @ 20:32 |
Voor hoeveel dan? | |
_serial_ | maandag 2 januari 2017 @ 20:38 |
Daar staat eigenlijk alles wat je wilt weten: https://www.ov-chipkaart.(...)n-verlopen-kaart.htm | |
Dr_Flash | maandag 2 januari 2017 @ 22:16 |
Weggeef. Voorgratiesj. Werden destijds gratis uitgedeeld, dus wie ben ik om er geld voor te vragen. | |
Darkwing_Duck | maandag 2 januari 2017 @ 22:23 |
Wil James ook geen setje? | |
Blue_Panther_Ninja | maandag 2 januari 2017 @ 22:44 |
Ik wil best wel 1 hebben !! | |
b2py | maandag 2 januari 2017 @ 23:05 |
Aantal mensen maken zich nogal druk over een frontje dat verwisseld is na een aanrijding en een andere kleur heeft https://www.facebook.com/Railmagazinenl/posts/997152223724380 | |
Peterselieman | maandag 2 januari 2017 @ 23:09 |
Dat kan en mag natuurlijk niet | |
derLudolf | maandag 2 januari 2017 @ 23:31 |
Ach ja, waar je je druk om kunt maken... Herstellen ze een keer iets snel zodat er minder uitval is, is het weer niet goed. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 januari 2017 @ 00:19 |
Nou dan moet je even je adres doorgeven via DM of PM he. Moeilijker wordt het leven niet | |
hemarookworst | dinsdag 3 januari 2017 @ 03:18 |
Haha http://www.thedailymash.c(...)reases-2013081378448 | |
bork | dinsdag 3 januari 2017 @ 11:00 |
Wetsontwerp betreffende de verwerking van passagiersgegevens. Leuke klus In België moet 24 uur voor aanvang van je rit allerlei gegevens over jezelf bekend zijn bij de Belgische overheid per 1 januari. meer op: https://www.zugreiseblog.de/belgien-europaweite-bahn-datenbank/ | |
Salatrel | dinsdag 3 januari 2017 @ 11:12 |
goed idee zouden ze hier ook moeten doen. en iedereen die zijn niet niet of niet af maakt automagisch een boete geven. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 januari 2017 @ 11:28 |
Wacht, even aandelen in een paar hardeschijfboeren kopen | |
spectrumanalyser | dinsdag 3 januari 2017 @ 11:32 |
goed. heb een aanvraag gedaan om het saldo van m'n verlopen chipkaart terug te vorderen. echter vraag ik mij nog steeds af hoe ik het automatisch opwaarderen kan stopzetten. ik zie 't al voor me dat na het overzetten van het saldo een automatische opwaardering van m'n verlopen ovchipkaart zal worden uitgevoerd. het is nu te druk op de NS chat. danmaar via een tweet. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 januari 2017 @ 11:37 |
Kom op hee, denk eens zelf na. | |
dcm360 | dinsdag 3 januari 2017 @ 11:37 |
Hoe zie je dan voor je dat dat automatisch opwaarderen gaat gebeuren? Je moet dan op zijn minst de kaart langs een ov-paal halen, en die weigert de kaart omdat die verlopen is. Het saldo staat namelijk letterlijk op de kaart. | |
_serial_ | dinsdag 3 januari 2017 @ 11:38 |
Automatisch opwaarderen vervalt zodra je een nieuwe kaart aanvraagt en/of deze verloopt. Daar hoef je niets voor te doen. Als je een vervangende kaart ter vervanging van je verlopen/verloren/defecte aanvraagt, worden je abonnementen wel overgezet, maar automatisch opwaarderen niet. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 januari 2017 @ 11:44 |
Precies. Automatisch opwaarderen wordt pas getriggerd als er iets verandert aan het saldo, en dat kan nu niet meer. | |
Blue_Panther_Ninja | dinsdag 3 januari 2017 @ 14:33 |
Zal ik doen!! | |
Peterselieman | dinsdag 3 januari 2017 @ 17:39 |
Hoogeveen heeft weer een manier gevonden om een intercitystop af te willen dwingenhttp://www.rtvdrenthe.nl/(...)-en-trein-naar-Emmen | |
Zug-Chef | dinsdag 3 januari 2017 @ 18:05 |
Ondertussen in Baflo... De spoorlijn Groningen - Roodeschool werd aangelegd door de Groninger Locaalspoorweg-Maatschappij en is geopend op 16 augustus 1893. De stations langs de lijn werden in twee klassen gebouwd. Het stationsgebouw in Baflo behoorde tot de 1e klasse en is anno 2017 het enige nog resterende originele station aan deze spoorlijn. Omdat het vandaag, dinsdag 3 januari 2017, droog en grijs weer was, besloot ik de meerdere malen per week rijdende aardgascondenstaat bij het stationsgebouw van Baflo vast te leggen. Omdat je blik hier richting het zuiden is zijn alleen opnames zonder zon mogelijk. Keurig volgens dienstregeling rijdt om 13:49 DB Cargo-lok 6416 "Arie" met vijf lege ketelwagens als trein 62330 vanuit Onnen het station van Baflo binnen. Na de kruising met de Arriva-trein naar Groningen wordt doorgereden naar Roodeschool. | |
James1988 | dinsdag 3 januari 2017 @ 18:08 |
Nah | |
Dr_Flash | dinsdag 3 januari 2017 @ 18:08 |
Tactisch geplaatst, dat bakbord of wat het ook is | |
derLudolf | dinsdag 3 januari 2017 @ 18:22 |
Waarom meerdere malen per week zo'n kort treintje, zo'n 6400 trek toch met gemak heel wat meer? | |
derLudolf | dinsdag 3 januari 2017 @ 18:22 |
Mooie foto trouwens | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 januari 2017 @ 18:25 |
Omdat er niet meer dan dat nodig is? | |
Zug-Chef | dinsdag 3 januari 2017 @ 18:26 |
Dat inderdaad deadlock, maar ook omdat er niet meer ruimte dan voor 5-6 wagens is in Roodeschool. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 januari 2017 @ 18:29 |
Or rather, er is wel ruimte voor 20 wagons, alleen het gebied waar de familie Jankenzaad er geen last van heeft, is niet groter dan 5 wagons | |
Zug-Chef | dinsdag 3 januari 2017 @ 18:36 |
Nou dat is deels waar, ware het niet dat het beladen van de wagens achter het hek gebeurd (en dus niet op het emplacement zelf) en daar is wel degelijk maar ruimte voor een stuk of 5-6 wagens. | |
derLudolf | dinsdag 3 januari 2017 @ 18:42 |
Ik bedoel, eens in de week 20 is goedkoper dan 4*5 Maar goed, bange mensen dus zijn de oorzaak. | |
Zug-Chef | dinsdag 3 januari 2017 @ 18:43 |
Volgens mij zijn de omloop spoortjes in Roodeschool ook niet dermate lang dat er lange treinen uitgehaald kunnen worden. Plus je kan nu met 2 wagensets van 5 wagens uit, ipv 1 wagenset van 20 wagens. | |
Adrie072 | dinsdag 3 januari 2017 @ 18:46 |
Eerste goederentrein vanuit China naar Londen vertrokken Gepubliceerd op 03-01-2017 om 16:56 Goederentrein, Nieuwe Zijderoute, China-Rotterdam Vanuit China is zondag de eerste spoorgoederentrein vertrokken met als eindbestemming de Britse hoofdstad Londen. De trein rijdt van de Chinese stad Yiwa in 18 dagen naar Londen en doorkruist tijdens de route zeven landen. Deze spoorverbinding moet de tijd en kosten van het goederenvervoer tussen de twee landen verminderen en China hoopt door deze verbinding de lagere exportcijfers en tegenvallende economische groei tegen te gaan. De kosten voor het vervoer van goederen per spoor zijn beduidend lager dan de kosten voor vervoer per vliegtuig en de treinreis duurt bovendien maar half zo lang als vervoer per zee, zo meldt nieuwsmedium China Daily. De goederentrein is zondag vertrokken van het Yiwu West en moet circa 12.000 kilometer afleggen om in het Verenigd Koninkrijk te kunnen arriveren. Tijdens de proefperiode zal de trein eens per week vertrekken. Verbindingen tussen Europa en China De spoorgoederentreinen op deze verbinding rijden door Kazachstan, Rusland, Wit-Rusland, Duitsland, België en Frankrijk. De Chinese overheid wil de handel en het vervoer richting Europa stimuleren, om handel en economische groei in de hand te werken. China heeft in 2015 minder geëxporteerd dan in 2014 en ook de economische groei was lager dan een jaar eerder. Daarvoor wil China de oude zijderoutes nieuw leven inblazen. De eerste containertrein is in juli via de Nieuwe Zijderoute in Rotterdam gearriveerd. Het ging toen om een trein met zo’n twintig containers die helemaal over het spoor door Azië en via Rusland zijn vervoerd, waarin kleding, elektronica en machineonderdelen zaten. De Chinese overheid heeft voor het verder uitbouwen van de Nieuwe Zijderoute circa 36 miljard euro uitgetrokken. http://www.spoorpro.nl/go(...)r-londen-vertrokken/ Moet een mooie fim(pje) kunnen opleveren, succesvol ondernemingsplan jullie inziens? | |
b2py | dinsdag 3 januari 2017 @ 18:58 |
Ja, prima middenmaat voor duur vliegtuig en traag schip. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 januari 2017 @ 19:01 |
hea? Polen slaan we maar over? Rotterdam ligt in Frankrijk? Wat? | |
Zug-Chef | dinsdag 3 januari 2017 @ 19:05 |
Ding zal wel via de Kanaaltunnel rijden uiteindelijk. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 januari 2017 @ 19:09 |
Hoe kom je erbij dat 1x in de week 20 goedkoper is dan 4*5? | |
Dr_Flash | dinsdag 3 januari 2017 @ 19:11 |
Brandstof, personeel, infraheffing dat soort shit? | |
derLudolf | dinsdag 3 januari 2017 @ 19:12 |
Dat ja | |
Adrie072 | dinsdag 3 januari 2017 @ 19:14 |
Stukjesschrijver heeft waarschijnlijk ook nog nooit een bosatlas ingezien. | |
b2py | dinsdag 3 januari 2017 @ 19:15 |
Het is ook een stukje politiek he, een trein met vijf wagons brandbaar materiaal kan je beter verkopen dan een 'kolos' van 20.. | |
Peterselieman | dinsdag 3 januari 2017 @ 19:16 |
Ze rijden meestal maar tot Onnen. Daar wordt de trein volgens mij gecombineerd met andere cargo om een langere trein richting Rotterdam te krijgen. | |
derLudolf | dinsdag 3 januari 2017 @ 19:18 |
Een trein met 20 wagons kun je vanuit het oogpunt van milieu dan weer beter verkopen. | |
derLudolf | dinsdag 3 januari 2017 @ 19:19 |
Aha. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 januari 2017 @ 19:19 |
En het opslaan van het product op de doellokatie dan? | |
Dr_Flash | dinsdag 3 januari 2017 @ 19:20 |
KIJKALARM Dalek op NPO 2. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 januari 2017 @ 19:22 |
Wais ich viel | |
derLudolf | dinsdag 3 januari 2017 @ 19:28 |
Hoeft niet per se duurder te zijn Als je bulk goedkoper kunt inkopen kan een grotere opslag lonen | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 januari 2017 @ 19:34 |
Dat werkt met chemische producten in ieder geval niet zo. Alle opslagtanks moeten iedere zoveel tijd of iedere zoveel gebruikskeren gereinigd en geinspecteerd worden. Dat zijn geen goedkope grapjes. Tevens zijn grote voorraden altijd problematisch. | |
Kansenjongere | dinsdag 3 januari 2017 @ 19:41 |
Dank voor de tip! | |
bork | dinsdag 3 januari 2017 @ 19:48 |
Vooral smerig schip | |
dcm360 | dinsdag 3 januari 2017 @ 19:59 |
Ligt het nu aan mij of staat er totaal niet in dat Rotterdam in Frankrijk ligt? | |
Duvel | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:08 |
Dit is De Speld, toch? | |
Peterselieman | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:12 |
Ik mag het hopen. Een snelle busverbinding tussen Hoogeveen en Emmen is enkele jaren geleden niet voor niets geschrapt. Er zat namelijk geen hond in. | |
b2py | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:16 |
Schip blijft waarschijnlijk meest milieuvriendelijk aangezien elektriciteit nog steeds gruwelijk smerig verwekt wordt. | |
Peter | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:19 |
Rotterdam ligt niet in Frankrijk nee, maar de eerste trein uit China is al in juli in Rotterdam aangekomen. De eerste met eindbestemming London is nu ook onderweg. | |
Peterselieman | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:22 |
In Zandvoort stonden er herten op de trein te wachten http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)0station%20Zandvoort | |
James1988 | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:27 |
Maar je kunt het wel vergroenen. Wind, water, zon... | |
derLudolf | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:29 |
Nou, wat die vrachtschepen uitstoten is ook niet heel gezond hoor | |
derLudolf | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:29 |
Kernenergie | |
Dr_Flash | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:29 |
Toch moet je wel heel ver gaan wil je schoner per kilo vervoerd spul uit komen. | |
James1988 | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:31 |
Ik vind het jammer dat Atoomstroom niet meer bestaat | |
derLudolf | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:32 |
Klopt, maar het blijft rotzooi waar die schepen op varen. Lijkt meer op asfalt dan de vloeibare olie die je in je autootje gooit. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:32 |
Het is een van de dingen waar ik binnen "mijn" partij meer steun voor probeer te krijgen. | |
derLudolf | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:32 |
Oh echt is dat ter ziele? Ik was van plan er klant te worden tzt. | |
b2py | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:46 |
Alstoomstroom? | |
Duvel | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:48 |
Jouw partij? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:49 |
Ik ben nog lekker ouderwets linksliberaal verzuild. Met abonnementen op bijbehorende zenders en krant. | |
Duvel | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:51 |
Wordt De Waarheid nog steeds gedrukt ja? | |
b2py | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:55 |
Abonnement op een zender? | |
James1988 | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:56 |
Op een pornozender misschien? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:57 |
Ugh, een omroep dan, zeiksnor. | |
b2py | dinsdag 3 januari 2017 @ 21:01 |
Ja ik denk ik vraag het even | |
Duvel | dinsdag 3 januari 2017 @ 21:03 |
Tjemig, kan dat nog: PvdA - Volkskrant - VARA? Ik zou dat niet als linksliberaal omschrijven...? Of GroenLinks - VPRO - ...? | |
Dr_Flash | dinsdag 3 januari 2017 @ 21:39 |
Heb jij ook al een partij? Zonder eigen partij Hoor je er niet meer bij | |
b2py | dinsdag 3 januari 2017 @ 21:50 |
50+ | |
Duvel | dinsdag 3 januari 2017 @ 21:51 |
S.v.p. rijtje afmaken. | |
Duvel | dinsdag 3 januari 2017 @ 21:51 |
"Lijst Eigenbelang" | |
James1988 | dinsdag 3 januari 2017 @ 21:52 |
50+, Plus Magazine, Omroep MAX? | |
b2py | dinsdag 3 januari 2017 @ 21:53 |
50+, Volkskrant, Omroep Max | |
Duvel | dinsdag 3 januari 2017 @ 21:53 |
Volkskrant? Apart. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 januari 2017 @ 22:00 |
Goed topic. | |
b2py | dinsdag 3 januari 2017 @ 22:03 |
Zure bejaarden lezen de volkskrant naar mijn mening | |
Duvel | dinsdag 3 januari 2017 @ 22:06 |
Ja, daar praat je natuurlijk leuk GeenStijl na. Ken je Volkskrant lezers? | |
b2py | dinsdag 3 januari 2017 @ 22:11 |
Ja 2, en eentje kent Deadlock ook (Fles ook trouwens) | |
Duvel | dinsdag 3 januari 2017 @ 22:13 |
pH? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 januari 2017 @ 22:13 |
Hehehehe, Babs | |
Duvel | dinsdag 3 januari 2017 @ 22:20 |
Oh echt, hahaha! | |
Dr_Flash | dinsdag 3 januari 2017 @ 22:32 |
| |
Duvel | dinsdag 3 januari 2017 @ 22:40 |
Wat een leven. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 januari 2017 @ 22:43 |
| |
Duvel | dinsdag 3 januari 2017 @ 22:57 |
| |
Dr_Flash | dinsdag 3 januari 2017 @ 23:07 |
Is toch goud man | |
Adrie072 | dinsdag 3 januari 2017 @ 23:34 |
Prachtig 😆 | |
derLudolf | woensdag 4 januari 2017 @ 12:31 |
Waar kon je tijden van badslippers vinden? Sta bij Haren/emmeln aan de Emslandstrecke. Had tijd over, is mooi weer en had camera mee. Westfahlenbahn komt over 10 minuten. De IC naar Bonn rond 13:15 | |
b2py | woensdag 4 januari 2017 @ 12:35 |
Drehscheibe online | |
derLudolf | woensdag 4 januari 2017 @ 12:36 |
Ok. Even kijken . IC Koblenz-Emden zojuist gekiekt | |
greavy | woensdag 4 januari 2017 @ 12:39 |
Echt veel aan DSO heb je niet hoor als je naar tijden zoekt. Erg rommelig vind ik dat. Maar de Emsland is voornamelijk autoverkeer van- en naar Emden. Kunnen 3 cargo's achterelkaar zijn, maar kan ook 2 uur niks komen qua cargo. Meestal als je een RE/RB/IC hebt gehad kan er weer wat achteraan zitten. | |
derLudolf | woensdag 4 januari 2017 @ 13:07 |
Ja ben ik ook achter. Klopt zie die regelmatig rijden ja, met auto's. Nu een Wfb RB gehad en een IC. Straks nog even IC en WFB kieken en zien of ik mazzel heb. Best frips buiten | |
Peterselieman | woensdag 4 januari 2017 @ 17:30 |
Trein klapt op een stootblok in New York: ruim 100 gewonden http://nos.nl/artikel/215(...)an-100-gewonden.html | |
derLudolf | woensdag 4 januari 2017 @ 17:37 |
Geen badslippers gezien Foto's komen vanavond. | |
Dr_Flash | woensdag 4 januari 2017 @ 18:48 |
KIJKALARM
| |
dennistd | woensdag 4 januari 2017 @ 19:29 |
Helaas rij ik op dat moment zelf over een voormalige spoorlijn, om precies te zijn Oldenzaal-Enschede | |
Flodder450 | woensdag 4 januari 2017 @ 19:44 |
wat deed de hondekop 4 766 op emplacement onnen gisteren? | |
greavy | woensdag 4 januari 2017 @ 19:46 |
Die is daar momenteel gestald. | |
Duvel | woensdag 4 januari 2017 @ 20:04 |
Niet alles wat geel is, is goud. | |
derLudolf | woensdag 4 januari 2017 @ 20:28 |
Waarom lees ik dit nu pas? Slovenie is mooi | |
Basekid_NZ | woensdag 4 januari 2017 @ 20:41 |
Kon het zo 123 niet terugvinden in eerdere posts... http://www.spoorzonedelft(...)en_delft_en_rijswijk | |
derLudolf | woensdag 4 januari 2017 @ 21:02 |
Je maakt zo maar niet mooie plaatjes... Volgende keer trekker en klepelmaaier mee IC 2204 van Koblenz naar Emden, getrokken door een 101 raast door station Haren (Ems) met enkele rijtuigen. De zon kwam net even door de wolken, wat de foto niet ten goede kwam. RE 15 van Emden Hbf naar Muenster (Westf) Hbf - WFB90305 met Flirt 408 Een latere RE 15 op weg naar Muenster, gereden met twee Flirts. Nu vanaf de andere kant van het spoor en iets grauwer weer. IC 2203 vanaf Norddeich Mole onderweg naar Bonn-Bad Godesberg. Sinds deze dienstregeling rijden er weer 'gewone' IC rijtuigen op dit traject, vorig jaar waren het 145'ers met dubbeldeks IC rijtuigen. | |
Dr_Flash | woensdag 4 januari 2017 @ 21:03 |
Mwoa. Alle treinen zitten er stijf onder de grafitti. Maar het land is wel mooi | |
derLudolf | woensdag 4 januari 2017 @ 21:07 |
Jup. Het meer van Bled is ook erg mooi, heb d'r nog lekker in gezwommen 6,5 jaar geleden. | |
James1988 | woensdag 4 januari 2017 @ 21:08 |
Leuk uitje, derLudolf | |
b2py | woensdag 4 januari 2017 @ 21:59 |
Ik wilde je dit figuur van het World Economic Forum niet onthouden: Uit dit rapport: http://www3.weforum.org/d(...)tion_Report_2009.pdf | |
derLudolf | woensdag 4 januari 2017 @ 22:09 |
Klopt, maar al zou je de zwaveluitstoot van die vrachtschepen met een halve procent laten dalen, scheelt dat enorm. Wegvervoer stoot nauwelijks zwavel meer uit. Spoorvervoer weet ik niet, geen idee of locs EN590 drinken of wat smeriger diesel. | |
greavy | donderdag 5 januari 2017 @ 08:54 |
Sinds gister zou de Eurobahn weer ieder uur rijden tussen Venlo en Mönchengladbach, nadat men daar ongeveer 2,5-3 weken maar 1x/2u reed door personeelsgebrek. Uitgevallen treinen werden door bussen vervangen. | |
greavy | donderdag 5 januari 2017 @ 08:58 |
Uiteindelijk tussen Gouda en Den Haag HS +162 minuten opgelopen, en was met +159 in Amsterdam. | |
Salatrel | donderdag 5 januari 2017 @ 10:28 |
van +1442 naar +159 is best netjes op zon klein stukje | |
Salatrel | donderdag 5 januari 2017 @ 10:29 |
zometeen maar eens op weg voor mijn rondje niet om de kerk. van Rotterdam via Den Haag naar Utrecht en Venlo om over Breda terug te gaan naar Rotterdam | |
Peterselieman | donderdag 5 januari 2017 @ 10:40 |
Teletijdmasjien | |
derLudolf | donderdag 5 januari 2017 @ 11:12 |
"Zou" impliceert dat dat niet het geval is? | |
GlenSpey | donderdag 5 januari 2017 @ 11:54 |
Leuk stukje | |
Dr_Flash | donderdag 5 januari 2017 @ 12:59 |
Waarschijnlijk omdat je een tamme retard bent Bij deze voor jou een PREMATURE EJA.. KIJKALARM Let op: Half uur vroeger dan normaal. Al vindt de nu.nl/tvgids van niet. Toch maar even in de gaten houden | |
b2py | donderdag 5 januari 2017 @ 13:09 |
http://www.railjournal.co(...)deployment-plan.html EC accepteert nieuwe uitrolstrategie ERTMS en krijgt nu een latere opleveringsdatum | |
dennistd | donderdag 5 januari 2017 @ 13:24 |
Fles, je bent je koffer vergeten! http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=260381 | |
Dr_Flash | donderdag 5 januari 2017 @ 13:26 |
Wauw. Niks te zien hier hoor. Ja 1 politiebusje op 300 meter van die uitgang. | |
Dr_Flash | donderdag 5 januari 2017 @ 13:30 |
Pimpel rijdt gewoon? | |
dennistd | donderdag 5 januari 2017 @ 13:33 |
- Frits, wil jij even alle treinen in Deventer opheffen? + Is goed Kees, wat rijdt daar ook alweer? - Euh, volgens mij de 1600, 1700, 3600 en 7000 + Ok, dan zijn nu alle treinen opgeheven daar | |
dennistd | donderdag 5 januari 2017 @ 13:34 |
De Pimpel naar Amsterdam heeft inmiddels +54, en lijkt gezien de AV van Oldenzaal daar op spoor 1 de tijd af te wachten (Syntus van spoor 2): https://www.ovtijden.com/avtdag/odz | |
Dr_Flash | donderdag 5 januari 2017 @ 13:34 |
Waarschijnlijk is het inderdaad ongeveer zo gegaan zijn ja. Maar dan heet Frits in dit geval Henk | |
dennistd | donderdag 5 januari 2017 @ 13:36 |
Pimpel rijdt nu tussen Oldenzaal en Hengelo. Althans, ik zie loc 1761 daar rijden op de NS Live app. | |
Dr_Flash | donderdag 5 januari 2017 @ 13:39 |
Voorgenomen hervatting 14:30 met de IC van 14:30 naar Enschede | |
Dr_Flash | donderdag 5 januari 2017 @ 14:47 |
ennnn alles rijdt weer normaal behalve de Pimpel. | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 januari 2017 @ 14:57 |
Quizvraag: Na hoeveel uur gestrand te zijn is de voorraad van de bordbistro op? Indicatie: Thalys 4 uur... | |
derLudolf | donderdag 5 januari 2017 @ 15:06 |
Iemand nog een nieuwe naam? GC / Wijzig je username voor Lenthe | |
derLudolf | donderdag 5 januari 2017 @ 15:07 |
Ligt er aan wie er in de trein zitten? Zakenlui of mensen die een voetbalwedstrijd in Hannover gaan kijken | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 januari 2017 @ 15:08 |
Het is een Middelmatige trein | |
derLudolf | donderdag 5 januari 2017 @ 15:19 |
Ik gok op 6 uur. Eten zit meestal wel goed bij Duitsers | |
b2py | donderdag 5 januari 2017 @ 17:33 |
Is voornamelijk afhankelijk van het tijdstip dat je strandt denk ik | |
James1988 | donderdag 5 januari 2017 @ 17:46 |
Deutsche Bahn heeft zich de afgelopen tijd voorbereid op de winter. Nu Koning Winter z'n intrede heeft gedaan in het land van de Bockwurst en de Schnitzel (en de vele lekkere bieren) heeft DB extra maatregelen genomen om overlast door winterse omstandigheden zoveel mogelijk te beperken. Meer bij de bron | |
derLudolf | donderdag 5 januari 2017 @ 18:01 |
Postillon | |
Erasmo | donderdag 5 januari 2017 @ 18:29 |
Kan iemand me uitleggen waarom ze bij de NS en streekvervoerders nog steeds lopen te kutten met dagkaarten en maling hebben aan de afstand waarop je de fiets mee neemt? Ik heb hier een traject waar het opzich wel relaxed is om met de trein te gaan maar waar de eindbestemming 3 kilometer van het station ligt. Prima aan te fietsen en dan kan ik daar ook een biertje pakken maar een fietskaartje kost meer dan m'n eigen retourtje | |
Dr_Flash | donderdag 5 januari 2017 @ 18:37 |
Wat zei de klantenservice toen je ze belde? | |
b2py | donderdag 5 januari 2017 @ 18:42 |
bork | donderdag 5 januari 2017 @ 18:49 |
ov-fiets, abbo is gratis, je betaalt alleen als je een fiets gebruikt. http://www.ns.nl/binaries(...)particulier-2017.pdf Gebruik ik in Tilburg en Breda ook voornamelijk voor horecabezoek | |
dennistd | donderdag 5 januari 2017 @ 18:53 |
Nadeel is dat ov fiets ook niet overal beschikbaar is. Heb NS al eens voorgesteld om het meenemen van een ov fiets in de trein gratis te maken maar daar hebben ze niks mee gedaan... | |
Dr_Flash | donderdag 5 januari 2017 @ 19:02 |
Waarschijnlijk wel eerst hard om gelachen en toen in het kampvuur gegooid. | |
James1988 | donderdag 5 januari 2017 @ 19:13 |
En zelfs als er al een OV-fiets beschikbaar is kun je er nog niet zomaar eentje meenemen. Je moet namelijk eerst een abonnement afsluiten (kost ¤ 0,01 per jaar) en je moet een Nederlandse bankrekening hebben. Ik werk nu sinds enige tijd samen met iemand uit Denemarken, elke paar weken komt hij een paar dagen naar Nederland. Hij zou graag een fiets huren, maar omdat hij geen Nederlandse bankrekening heeft kan hij niet zelf een OV-fiets huren. | |
Dr_Flash | donderdag 5 januari 2017 @ 19:35 |
Dat zou toch een no-brainer moeten zijn met een credit card " /> | |
Dr_Flash | donderdag 5 januari 2017 @ 19:41 |
Toch gewoon 19:50 dus. | |
James1988 | donderdag 5 januari 2017 @ 20:09 |
Daar heeft hij ook nog vaak gedoe mee, bijvoorbeeld wanneer hij een taxi wil nemen. | |
Erasmo | donderdag 5 januari 2017 @ 20:13 |
Standaard afwimpelverhaal van dat het vaste prijzen zijn. Is niet beschikbaar hier | |
James1988 | donderdag 5 januari 2017 @ 20:41 |
Ik suggereerde dat aan de webcare van NS. De reactie? Ik snap waarom OV-fiets een postpaid systeem is (langer huren, ergens anders inleveren, fiets beschadigd/gestolen) maar dat kan met een creditcard net zo goed. Daar zijn reserveringen voor. | |
Blue_Panther_Ninja | donderdag 5 januari 2017 @ 21:49 |
Ik heb je pakketje al binnen,heb ik toch nog een klein verjaardagscadeautje!! 30 jaar oud vandaag | |
Peter | donderdag 5 januari 2017 @ 23:06 |
Hoe steek je met een smalspoor een normaalspoor over? Met een ophaalbrug natuurlijk! &Blue Panther gefeli | |
Peterselieman | donderdag 5 januari 2017 @ 23:31 |
Vanaf 0.56 seconden: Een trein die je vanuit je slaapkamer bijna aan kunt raken | |
Dr_Flash | vrijdag 6 januari 2017 @ 08:15 |
Dit is zo'n antwoord van "Wat jij wil kan niet. Ik kan wel een plaatje van een konijn met een pannenkoek op zijn hoofd voor je opzoeken!" En dan van jezelf vinden dat je klantgericht bezig bent. | |
Dr_Flash | vrijdag 6 januari 2017 @ 08:41 |
Vanavond weer
| |
ziggyziggyziggy | vrijdag 6 januari 2017 @ 08:50 |
Wat een mooie oplossing. Wel wat omslachtig, een vast kruis wil ook. | |
Dr_Flash | vrijdag 6 januari 2017 @ 09:08 |
Jeej gefeliciteerd | |
Peterselieman | vrijdag 6 januari 2017 @ 10:42 |
Gefeliciteerd | |
_serial_ | vrijdag 6 januari 2017 @ 14:34 |
https://twitter.com/jordyvandersand/status/817359190641483777 Het lijkt op de 2e NS flirt met schade, door aanrijding met auto dit keer. Heftig weer | |
Peterselieman | vrijdag 6 januari 2017 @ 14:36 |
De viertjes mogen nog niet ingezet worden, omdat de documentatie van een draaistel nog niet op orde is ... | |
_serial_ | vrijdag 6 januari 2017 @ 14:48 |
Wat is er zo enorm verschillend aan? | |
Peterselieman | vrijdag 6 januari 2017 @ 14:50 |
Volgens Somda heeft het te maken met het ontbreken van een magneetrem op dat draaistel | |
b2py | vrijdag 6 januari 2017 @ 17:02 |
NS gaat het proberen morgen, volgens hun website wordt om 1600 gecommuniceerd op aangepaste dienstregeling en dat is tot op heden niet gebeurd. Ben benieuwd hoe het gaat, KNMI heeft landelijk code oranje afgegeven | |
Blue_Panther_Ninja | vrijdag 6 januari 2017 @ 17:04 |
| |
Dr_Flash | vrijdag 6 januari 2017 @ 17:24 |
En dat schijnt al heel wat te zijn, of...? | |
derLudolf | vrijdag 6 januari 2017 @ 17:26 |
Het is toch helemaal niet zo heel gedacht dat ze ook hadden kunnen zeggen "het is weekend, de ballen" | |
Darkwing_Duck | vrijdag 6 januari 2017 @ 17:29 |
Ja dat is gek gedacht, je hebt een 24 uurs bedrijf, dus moeten de honneurs gewoon waar genomen worden. Dat er afdelingen dicht zijn, ok...maar dit soort dingen moeten gewoon ten 24/24 aangepast kunnen worden | |
_serial_ | vrijdag 6 januari 2017 @ 17:38 |
Ik had toch al geen ambitie om dit weekend met de trein te gaan, Rotterdam - Dordrecht ligt er voor het zoveelste weekend uit in korte tijd, voorzover er nog wat over was van de hoeveelheid doorgaande IC treinen sinds de nieuwe dienstregeling. | |
Dr_Flash | vrijdag 6 januari 2017 @ 17:38 |
Nou, ik zie het wel morgen | |
derLudolf | vrijdag 6 januari 2017 @ 19:07 |
Bel de buurtbus maar alvast | |
Peter | vrijdag 6 januari 2017 @ 19:13 |
Ik kom morgen weer richting Overijssel, hopelijk rijdt er wat | |
Salatrel | vrijdag 6 januari 2017 @ 20:31 |
helemaal niet waar joh. Treinen rijden gewoon stoppen alleen niet op blaak... hooguit andere tijden omdat er maar 2 sporen in de willemstunnel beschikbaar zijn | |
hemarookworst | vrijdag 6 januari 2017 @ 20:48 |
Je kan claimen zo te zien, maar hoe dat vertellen ze niet duidelijk op de site van Rover...? https://www.rover.nl/actu(...)naar-rotterdam-blaak | |
Litpho | vrijdag 6 januari 2017 @ 21:10 |
Eens in de zoveel tijd het wel proberen en dan zoveel blunderen dat je weer "begrip" creëert voor de volgende keer weer alles preventief knippen "want toen op 7 januari 2016...". | |
Salatrel | vrijdag 6 januari 2017 @ 21:16 |
2017 | |
Litpho | vrijdag 6 januari 2017 @ 21:17 |
Ook . | |
James1988 | vrijdag 6 januari 2017 @ 21:19 |
Nog een weekje (en een paar uur) tot het nieuwjaarsrondje | |
dennistd | vrijdag 6 januari 2017 @ 21:43 |
Idd, zin in | |
Dr_Flash | vrijdag 6 januari 2017 @ 21:44 |
Ja, heb vandaag eindelijk weer eens een paar uur in het boekje kunnen steken Eind van het weekend zal het klaar zijn | |
Duvel | vrijdag 6 januari 2017 @ 21:49 |
Ze doen wel leuke proefritten met sandwichstammen met negen rijtuigen vanaf Den Haag CS. Gaan die door naar Breda? | |
James1988 | vrijdag 6 januari 2017 @ 21:50 |
Jazeker, die keren hier onder de kap. | |
Dr_Flash | vrijdag 6 januari 2017 @ 21:52 |
Haha. Ja. Zonder code oranje misschien ja | |
James1988 | vrijdag 6 januari 2017 @ 21:52 |
De afgelopen week heb ik ze in ieder geval elk half uur gezien. | |
Duvel | vrijdag 6 januari 2017 @ 21:54 |
Ik zag er eentje binnenkomen en de ander vertrekken uit Den Haag. Best indrukwekkend lang op de een of andere manier. | |
James1988 | vrijdag 6 januari 2017 @ 21:58 |
Het is vooral weer even wennen, denk ik. Tot een paar jaar terug reed er standaard een 1700 + 10 bakken ICRm op die verbinding, later werd dat ingekort naar 9 bakken. Sinds half 2013 was het vooral ICMm (7, 8 of 10 bakken) en DDZ (6, 8 of 10 bakken). | |
Peterselieman | vrijdag 6 januari 2017 @ 21:58 |
En toch waren de treinen op dat traject vroeger langer | |
James1988 | vrijdag 6 januari 2017 @ 21:59 |
Toen er ICK reed waren ze nog langer? | |
Duvel | vrijdag 6 januari 2017 @ 22:00 |
Ik dacht 11. BAB-BAB-BAB-B-BD? Op Haarlem - Maastricht reden 12 bakken. Dus het is vooral opvallend omdat het zo lang niet in beeld geweest is. | |
James1988 | vrijdag 6 januari 2017 @ 22:02 |
Filmpje gevonden, inderdaad 11 bakken ICK. Vaste samenstellingen van zo'n lengte hebben we een tijd niet meer gezien, inderdaad. | |
Duvel | vrijdag 6 januari 2017 @ 22:10 |
Leuk! Inderdaad 3x BAB en B-BD. Is toch al heel wat jaar geleden dat ik daar in zat. Ik werkte toen een paar dagen per week in Eindhoven. Rotterdam - Eindhoven reed lekker door. | |
James1988 | vrijdag 6 januari 2017 @ 22:12 |
Ik heb ze ook nog wel een tijdje meegemaakt, toen ik heen en weer reisde tussen mijn huis en een kantoor in Eindhoven. Ik heb zelfs nog een keertje ICL gehad | |
MTL | vrijdag 6 januari 2017 @ 22:12 |
Vanaf een ander forum een cabinerit gekopied/pastaed voor de mensen die dat leuk vinden (kwaliteit helaas niet al te denderend): | |
Peterselieman | vrijdag 6 januari 2017 @ 22:15 |
Nadeel was wel dat je drie conducteurs op die trein moest hebben en dat hierdoor voor de NS de personeelskosten hoog lagen | |
Duvel | vrijdag 6 januari 2017 @ 22:16 |
Oh ja, die meuk. Reed de sneltreinen op Den Haag - Arnhem. Overvol, kleine klotedeurtjes. [x] ONGESCHIKT | |
James1988 | vrijdag 6 januari 2017 @ 22:17 |
ICK vond ik ook niet echt geweldig. Het deed wat het moest doen (mensen vervoeren), maar ICR is comfortabeler. | |
Duvel | vrijdag 6 januari 2017 @ 22:30 |
Maar een coupétje ICK kon je opstoken tot 30 graden, wel zo fijn toen ik een keer met koorts naar huis ging. | |
Duvel | vrijdag 6 januari 2017 @ 22:31 |
Mooi om te zien hoe waanzinnig maf die HSL eigenlijk is: hij rijdt door de spanningssluis de HSL op, maar geeft pas tractie een eind na de fasescheiding. | |
James1988 | vrijdag 6 januari 2017 @ 22:33 |
Ja, dan vraag je je toch echt af waarom die fasescheiding niet naast de flyover is gebouwd i.p.v. een paar kilometer verderop... | |
Fred | vrijdag 6 januari 2017 @ 22:35 |
Met ICK in de omgeleide 1900 over de Hofpleinlijn (alleen jammer dat de oorzaak van dat soort ritjes vaak minder rooskleurig was ) | |
Duvel | vrijdag 6 januari 2017 @ 22:35 |
Omdat ie voor de deur van het onderstation ligt. En het onderstation ligt daar omdat eh. Iemand dat handig vond of dat er relatief eenvoudig een 150kV-aansluiting gemaakt kon worden...? Geen idee. | |
Duvel | vrijdag 6 januari 2017 @ 22:36 |
Dat kon ook maar tot 2002 of zo? Nooit meegemaakt helaas. | |
_serial_ | vrijdag 6 januari 2017 @ 22:45 |
excuus ik was een weekend te vroeg. volgend weekend en het weekend erop. | |
Duvel | vrijdag 6 januari 2017 @ 22:45 |
Het is echt gestoord. Zo rond 9.48 gaat ie de HSL op (als je het baseert op de uitvoering van de bovenleidingportalen), bij 12.48 gaat de tractie er weer eens op, om vervolgens om 18:56 ruim voor Kijfhoek weer uit te schakelen. Zo'n twee minuten later rij je de HSL weer af. Dus je rijdt maar liefst 11 minuten op de HSL, waarvan 6 minuten met tractie. | |
James1988 | vrijdag 6 januari 2017 @ 22:51 |
En als de machinist na de Kijfhoek nog een beetje doorstampt sta je alsnog met -2 in Rotterdam Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat Rotterdam - Breda via Dordrecht werd gereden omdat er op de HSL iets stuk was. We kwamen gewoon op de normale tijd aan in Breda | |
Duvel | vrijdag 6 januari 2017 @ 22:53 |
Maar dan moet je niet stoppen in Dordt. Anders ben je te laat in Breda. Er moet toch iets van een argument zijn om Dordrecht links (of rechts, afhankelijk van de rijrichting) te laten liggen. | |
James1988 | vrijdag 6 januari 2017 @ 22:54 |
We gingen met hoge snelheid door Dordrecht heen, ja. Alles groen. | |
MTL | vrijdag 6 januari 2017 @ 22:55 |
Komt deels ook door de Traxx. Die heeft behoorlijk wat beveiliging tegen verkeerde bovenleidingsspanning, dus voor je de stroomafnemers op hebt en de snelschakelaar überhaupt in mag schakelen ben je alweer een slordige 15 tot 20 seconden verder. Dan wordt alles pas opgestart, dat duurt ook weer een tiental seconden, en je kan daarna de treinverwarmingsleiding weer inschakelen, waarna de rijtuigen weer van spanning voorzien worden en je ook weer tractie kan geven. Overigens wordt de tractie al op 18:50 uitgeschakeld, rond 19:09 passeer je de balises die de locs vertellen dat de stroomafnemers weer naar beneden moeten voor de spanningssluis. De rest is simpelweg uit laten rollen (je moet van 160 naar 140 naar 130). Uiteindelijk rij je met zo'n 115 de Willemsspoortunnel in, die weer naar beneden gaat uiteraard, dus daar win je weer wat aan snelheid. Dan afremmen naar 80 en 60 voor Rotterdam. Edit: en inderdaad, als de treindienstleider meewerkt kan je via Dordrecht ook precies op tijd in Rotterdam of Breda aankomen. Zelf ook meerdere malen gedaan. | |
Fred | vrijdag 6 januari 2017 @ 22:57 |
Tot 3 juni 2006 om precies te zijn. | |
GlenSpey | vrijdag 6 januari 2017 @ 23:04 |
Waarom staan die Traxx ICR combo's eigenlijk vaak op de Dijksgracht te niksen? Ruimtegebrek op de Watergraafsmeer?? | |
Dr_Flash | vrijdag 6 januari 2017 @ 23:08 |
Is er ooit een doorlopende aansluiting Hofplein - Blaak geweest dan? | |
MTL | vrijdag 6 januari 2017 @ 23:09 |
Maegrim kan dat vast beter vertellen, maar voor zover ik weet inderdaad deels. Het gaat om stalling voor langere tijd van de tussen-rijtuigen die voor de 9 wagenstam bedoeld zijn en tijdelijk ingekort waren tot 6 wagenstam voor de IC direct. Inmiddels zijn er een aantal stammen weer teruggebracht naar 9 en worden de rijtuigen die op de Dijksgracht stonden nog voorzien van volwielen en andere constructiewijzigingen. Daarna worden ze weer teruggeplaatst in de oorspronkelijke stam. | |
Blue_Panther_Ninja | vrijdag 6 januari 2017 @ 23:16 |
HSL stopt niet eens op DH Holland Spoor en TGV ook niet. | |
Duvel | vrijdag 6 januari 2017 @ 23:17 |
Nee, die Sint Franciscusdriehoek is echt eerder buiten dienst gegaan! | |
Duvel | vrijdag 6 januari 2017 @ 23:18 |
Dat ding is inderdaad sloom, maar dat zijn volgens mij alle meerspanningstreinen. En je wilt als machinist zeker niet stranden in een sluis, dus ik snap dat je vroeg uitschakelt, zeker als de rijtijd ruim voldoende is. Het verbaast me gewoon, al die heisa voor zo'n kort stukje. Misschien gaat het beter als die nieuwe IC's er zijn die 200 mogen? Edit: Lijkt op sluitseinen. |