abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_167788318
Ik begin mij steeds meer te vinden in het idee dat de islam in Nederland niet thuishoort. Ik overweeg daarom om op de PVV te stemmen.

Maar Wilders komt met kortzichtige en simplistische oplossingen. Daarbij draagt zijn propaganda bij aan polarisatie.

De reden waarom ik tegen de islam ben, is omdat deze qua normen en waarden haaks staat op die van de westerse samenleving. Er zijn bijvoorbeeld veel jaren voorbij gegaan voordat vrouwen als gelijkwaardig aan mannen gezien zijn en homoseksualiteit wordt geaccepteert. Maar ik vind het een goede ontwikkeling, want het getuigt dat de maatschappij zich obtwikkelt op basis van objectiviteit ipv tradities en primitieve gevoelens. De islam heeft daar totaal andere opvattingen over. En niet alleen daarover. Het hele gedachtengoed is zo anders. Wat wij normaal vinden, vinden zij niet kunnen en andersom. De opvattingen over normen en waarden zijn heel verschillend. Deze culturen kunnen niet in harmonie naast elkaar leven.

Maar moslims zijn wel mensen gelijk aan ons, ook al verschillen ze van opvattingen. Ze moeten niet inhumaan en respectloos behandeld worden. Wilders doet dat wel en de PVV-stemmers nog veel meer.

Ik ben tegen de islam, maar ik ben niet tegen de mensen die moslim zijn. Ik kan hen niet verbieden om moslim te zijn. Ik vind alleen dat hun religieuze vrijheden ingeperkt moeten worden: het mag er wel zijn, maar het mag niet overheersen of een bedreiging of belemmering vormen op Nederland.

Ik zou graag willen dat er een politicus is die de overtuigingskracht heeft van Wilders, maar het wat genuanceerder ziet en de betreffende bevolkingsgroep wilt helpen toch hun draai te kunnen vinden. Met "rot op uit Nederland als je je niet kunt aanpassen" kan je geen problemen oplossen.
pi_167788521
Dat is het zelfde als opzoek naar een alternatief voor een kogel door je kop. Gewoon niet doen.
pi_167788981
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 16:29 schreef Tja..1986 het volgende:
Dat is het zelfde als opzoek naar een alternatief voor een kogel door je kop. Gewoon niet doen.
Wat bedoel je daarmee?
pi_167789013
Baudet is een alternatief.
pi_167789266
CDA.
pi_167789285
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 16:41 schreef LelijKnap het volgende:
Baudet is een alternatief.
Als je mentaal niet in orde een alternatief vindt ja.
pi_167790895
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 16:48 schreef Swlabr het volgende:
CDA.
Wat ik al zei. Die partij mist wel de overtuigingskracht. Evenals VVD. Ik verwacjt van het CDA hetzelfde als tijdens Rutte 1

Ik zou graag nieuwe politiek willen maar geen LPF-gedoe wat met de PVV absoluut wel gaat gebeuren
pi_167791163
Ik ben het totaal met je eens OP. Jammer dat het kritiek op de Islam en migratie in de politiek vaak samen gaat met populisme en simple oplossingen. Ik twijfel ook nog steeds.
pi_167791971
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 17:48 schreef Thezeurminator het volgende:
Ik ben het totaal met je eens OP. Jammer dat het kritiek op de Islam en migratie in de politiek vaak samen gaat met populisme en simple oplossingen. Ik twijfel ook nog steeds.
Dit dus. Het is een complex probleem, dus die simpele oplossingen werken niet
pi_167792295
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 16:48 schreef Swlabr het volgende:
CDA.
Gristenlijke partijen :')

Hoewel ik wel op Omtzigt zou kunnen stemmen.
pi_167792450
Ik mis bij de PVV een beetje de volwassenheid welke je toch zou mogen verwachten bij een grote partij. De PVV zou voor alle lagen in de bevolking moeten staan, maar hun uitspraken zijn vooral gericht aan de onderste lagen van de samenleving. Die genieten van het gedrag van Wilders, ik mis de charisma die bij een premier hoort.

Dat stoort mij vooral aan de PVV, maar er is geen andere keuze. Ik zie ook gevaar in de islam, dat wil niet zeggen dat ik van mening ben dat alle moslims het land uit moeten, maar ik wil wel dat er eens geluisterd word naar de problematiek in de samenleving. Wilders is de enige die het adresseert en daarom zit je er een beetje aan vast, daarom hoop ik ook dat zodra de PVV gaat regeren met een partij dat veel punten afgezwakt worden zoals bij Trump en er een oplossing in het midden word gezocht waar alle inwoners van Nederland met goede bedoelingen baat bij hebben.

Als het CDA of de VVD nu wat harder zou worden in hun islam standpunt dan zouden ze de verkiezingen winnen denk ik.
pi_167792522
De lange arm van Jeruzalem.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_167792632
Hopelijk komt Matt Herben gezamenlijk met Nawijn terug, Pim zou het zo gewild hebben.
pi_167792780
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 18:31 schreef chroestjov het volgende:
De lange arm van Jeruzalem.
Of misschien kan ik het beter de lange neus noemen.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_167792989
Diverse partijen zijn kritisch over de radicale islam en over de huidige immigratiestroom.

TS kan zich onder meer verdiepen in de standpunten van VNL (Voor Nederland), het Forum voor Democratie en de partij Nieuwe Wegen van Jacques Monasch. Afhankelijk van hoe je over andere onderwerpen denkt (liberaal, sociaal-democratisch, etc.) zijn er diverse partijen die een alternatief voor de PVV kunnen zijn.

Mijn stem als sociaal-democraat gaat zeer waarschijnlijk naar Nieuwe Wegen.
  Forum Admin zaterdag 31 december 2016 @ 19:21:44 #16
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_167793954
Ik ga voor de piraten! Arrrr!
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_167794163
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 18:44 schreef Elfletterig het volgende:
Diverse partijen zijn kritisch over de radicale islam en over de huidige immigratiestroom.

TS kan zich onder meer verdiepen in de standpunten van VNL (Voor Nederland), het Forum voor Democratie en de partij Nieuwe Wegen van Jacques Monasch. Afhankelijk van hoe je over andere onderwerpen denkt (liberaal, sociaal-democratisch, etc.) zijn er diverse partijen die een alternatief voor de PVV kunnen zijn.

Mijn stem als sociaal-democraat gaat zeer waarschijnlijk naar Nieuwe Wegen.
Standpunten interesseren mij niet zo. Daadkracht wel

De moslimgemeenschap leeft afgezonderd in NL. Het geeft nu problemen die in de toekomst groter zullen worden. Ik kan mij best wel voorstellen dat moslims zich tweederangsburgers voelen en o.a. daarom in verzet komen. Er wordt soms terecht maar soms ook onterecht met te weinig respect op hen gereageerd. Maar ze beseffen niet dat het aan hen is om zich toch het meeste aan te passen, want ze wonen in een westers land. Als je ervoor kiest om daar te wonen moet je voldoende je best doen om te integreren.

Ik sta echt niet zoals tokkies in Nederland Mijn Vaderland op mijn achterste poten als de premier de moslims een fijne Ramadan toewenst. Als dit belangrijk voor je is, moet je lekker de Ramadan volgen. Ik vind het wel een probleem als je totaal niet geintegreerd bent, geen respect opbrengt voor Nederland maar er wel van profiteert en overlast veroorzaakt. En dat doen niet alle moslims, maar wel een noemenswaardig gedeelte van hen.
  zaterdag 31 december 2016 @ 19:36:38 #18
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_167794283
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 18:29 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Ik mis bij de PVV een beetje de volwassenheid welke je toch zou mogen verwachten bij een grote partij. De PVV zou voor alle lagen in de bevolking moeten staan, maar hun uitspraken zijn vooral gericht aan de onderste lagen van de samenleving. Die genieten van het gedrag van Wilders, ik mis de charisma die bij een premier hoort.

Dat stoort mij vooral aan de PVV, maar er is geen andere keuze. Ik zie ook gevaar in de islam, dat wil niet zeggen dat ik van mening ben dat alle moslims het land uit moeten, maar ik wil wel dat er eens geluisterd word naar de problematiek in de samenleving. Wilders is de enige die het adresseert en daarom zit je er een beetje aan vast, daarom hoop ik ook dat zodra de PVV gaat regeren met een partij dat veel punten afgezwakt worden zoals bij Trump en er een oplossing in het midden word gezocht waar alle inwoners van Nederland met goede bedoelingen baat bij hebben.

Als het CDA of de VVD nu wat harder zou worden in hun islam standpunt dan zouden ze de verkiezingen winnen denk ik.
Alsof andere partijen het probleem niet erkennen. Wilders benoemt het alleen ongenuanceerd, maar draagt net zo min oplossingen aan.

Sterker nog, zijn houding en populisme werkt zwaar averechts.
pi_167794532
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 19:31 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Standpunten interesseren mij niet zo. Daadkracht wel

De moslimgemeenschap leeft afgezonderd in NL. Het geeft nu problemen die in de toekomst groter zullen worden. Ik kan mij best wel voorstellen dat moslims zich tweederangsburgers voelen en o.a. daarom in verzet komen. Er wordt soms terecht maar soms ook onterecht met te weinig respect op hen gereageerd. Maar ze beseffen niet dat het aan hen is om zich toch het meeste aan te passen, want ze wonen in een westers land. Als je ervoor kiest om daar te wonen moet je voldoende je best doen om te integreren.

Ik sta echt niet zoals tokkies in Nederland Mijn Vaderland op mijn achterste poten als de premier de moslims een fijne Ramadan toewenst. Als dit belangrijk voor je is, moet je lekker de Ramadan volgen. Ik vind het wel een probleem als je totaal niet geintegreerd bent, geen respect opbrengt voor Nederland maar er wel van profiteert en overlast veroorzaakt. En dat doen niet alle moslims, maar wel een noemenswaardig gedeelte van hen.
Eens, behalve met het cursief gezette deel. Moslims zijn veel te goed met zichzelf in de slachtofferrol duwen. Ze krijgen meer dan genoeg bewegingsruimte en respect; eerder te veel dan te weinig. We zijn ver doorgeslagen qua tolerantie en ontzag. Moslims wordt geen strobreed in de weg gelegd in dit land. Het leeuwendeel is slecht geïntegreerd, heeft niks met Nederland en heeft hun loyaliteit elders liggen.
pi_167795300
Is ook niet nodig als je gewoon op de PVV kunt stemmen. Een stem voor PVV is een stem voor de toekomst
pi_167795828
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 19:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Eens, behalve met het cursief gezette deel. Moslims zijn veel te goed met zichzelf in de slachtofferrol duwen. Ze krijgen meer dan genoeg bewegingsruimte en respect; eerder te veel dan te weinig. We zijn ver doorgeslagen qua tolerantie en ontzag. Moslims wordt geen strobreed in de weg gelegd in dit land. Het leeuwendeel is slecht geïntegreerd, heeft niks met Nederland en heeft hun loyaliteit elders liggen.
Als we al eerst te tolerant waren, hoeven we niet meteen door te slaan naar de hele andere kant. Misschien vinden we zoiets terecht uit onze kwaadheid, maar het gaat geen problemen oplossen.

Maar ik vraag me af of we überhaupt wel zo tolerant waren. Het was meer naiviteit en onverschilligheid.

We hebben deze groepen in de jaren 60 toegelaten omdat bedrijven zodoende gebruik konden maken van goedkopere werkkrachten. Het was in de eerste plaats bedoeld om onze economie op te krikken en het ging niet om het belang van de gastarbeiders. We gingen er vanuit dat ze hier tijdelijk zouden blijven en besteedden geen aandacht aan integratie. Nu zitten we met de problemen.

De Marokkanen en Turken moeten beter integreren. Maar dat zou alleen gaan als ze daarvoor de kans krijgen. En met een "aanpassen of oprotten" mentaliteit voelen ze zich niet bepaald gemotiveerd om mee te werken.
pi_167795872
Ze zijn niet gemotiveerd om eraan te werken omdat ze zich niet hoeven aan te passen. Trek het sociale vangnet onder hun kont vandaan en de zandratten verlaten vanzelf het schip.
pi_167795880
TS ik weet waar jij aan denkt in het stemhokje.

Terwijl je stiekem aan je pikkie aan het trekken bent _O- _O-

pi_167796134
Ik ben tegen de Islam en het Moslimtuig dat de straten onveilig maakt, maar elke partij die dit probleem wil aanpakken bestaat uit tokkies die ik net zo erg haat. Van dat PowNed/Geenstijl volk. Dat soort mensen mogen ze van mij ook het land uitzetten. Waardeloos volk.
pi_167796207
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 18:38 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Of misschien kan ik het beter de lange neus noemen.
_O-
pi_167797392
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 20:58 schreef Mark031 het volgende:
Ik ben tegen de Islam en het Moslimtuig dat de straten onveilig maakt, maar elke partij die dit probleem wil aanpakken bestaat uit tokkies die ik net zo erg haat. Van dat PowNed/Geenstijl volk. Dat soort mensen mogen ze van mij ook het land uitzetten. Waardeloos volk.
Inderdaad.

Eigenlijk zou de PVV de verkiezingen moeten winnen en zou Wilders premier moeten worden. Geheid dat dan al snel blijkt dat de problematiek een stuk complexer is en een paar maanden later worden er weer verkiezingen gehouden.

Hoewel ik me dan afvraag of dat tokkievolk heeft begrepen dat de PVV er niks van bakt.

pi_167797759
Er zijn zat alternatieven. ;)
pi_167797810
100% eens met ts. Zou het niet beter kunnen verwoorden :)
pi_167798221
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 16:23 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik begin mij steeds meer te vinden in het idee dat de islam in Nederland niet thuishoort. Ik overweeg daarom om op de PVV te stemmen.

Maar Wilders komt met kortzichtige en simplistische oplossingen. Daarbij draagt zijn propaganda bij aan polarisatie.

De reden waarom ik tegen de islam ben, is omdat deze qua normen en waarden haaks staat op die van de westerse samenleving. Er zijn bijvoorbeeld veel jaren voorbij gegaan voordat vrouwen als gelijkwaardig aan mannen gezien zijn en homoseksualiteit wordt geaccepteert. Maar ik vind het een goede ontwikkeling, want het getuigt dat de maatschappij zich obtwikkelt op basis van objectiviteit ipv tradities en primitieve gevoelens. De islam heeft daar totaal andere opvattingen over. En niet alleen daarover. Het hele gedachtengoed is zo anders. Wat wij normaal vinden, vinden zij niet kunnen en andersom. De opvattingen over normen en waarden zijn heel verschillend. Deze culturen kunnen niet in harmonie naast elkaar leven.

Maar moslims zijn wel mensen gelijk aan ons, ook al verschillen ze van opvattingen. Ze moeten niet inhumaan en respectloos behandeld worden. Wilders doet dat wel en de PVV-stemmers nog veel meer.

Ik ben tegen de islam, maar ik ben niet tegen de mensen die moslim zijn. Ik kan hen niet verbieden om moslim te zijn. Ik vind alleen dat hun religieuze vrijheden ingeperkt moeten worden: het mag er wel zijn, maar het mag niet overheersen of een bedreiging of belemmering vormen op Nederland.

Ik zou graag willen dat er een politicus is die de overtuigingskracht heeft van Wilders, maar het wat genuanceerder ziet en de betreffende bevolkingsgroep wilt helpen toch hun draai te kunnen vinden. Met "rot op uit Nederland als je je niet kunt aanpassen" kan je geen problemen oplossen.
Damn, dit zijn bijna letterlijk mijn gedachten de laatste paar jaar. Zo moeilijk is het eigenlijk niet: genuanceerd je eigen vrijheden/cultuur beschermen zonder direct moslims als mensen en groep aan te vallen. Het enige wat je moet doen is gewoon duidelijk zijn: hier mag je zijn wie je wil en geloven in wat je wil, zolang je anderen diezelfde vrijheid ook geeft. Wet en geloof blijven voor 100 % gescheiden. Dit zullen zelfs best veel moslims gewoon met je eens zijn.
Overigens geldt precies hetzelfde voor b.v. de SGP. Eigenlijk komt het er nu op neer dat het belangrijker dan ooit is om de grondwet zo in te richten dat kerk en staat volledig gescheiden zijn.

Mijn alternatief (bij gebrek aan beter) is dan nog Rutte, hoewel ik het op een aantal punten niet met de VVD eens ben. Die zegt niet "weg met Marokkanen/moslims" maar "pleur op als je je niet kunt vinden in onze normen en waarden en je geen Nederlander voelt".

Bij Wilders is het probleem dat hij dingen wel goed aan weet te kaarten, maar dan vervolgens met een veel te extreme/onrealistische oplossing komt. Ik ben b.v. ook kritisch op de EU, maar eruit stappen en terug naar de gulden? :') Nee, het idee van de EU is goed maar deze moet wel flink hervormd worden.
pi_167798310
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 16:48 schreef Swlabr het volgende:
CDA.
Hebben vaak wel prima ideeën (eigenlijk hoor je ze nooit wat heel geks zeggen, eigenlijk gewoon nuchter) maar missen een sterke leider. En natuurlijk: door hun ideeën over euthanasie en drugsbeleid zou ik er niet snel op stemmen.
pi_167798434
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 20:45 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
En met een "aanpassen of oprotten" mentaliteit voelen ze zich niet bepaald gemotiveerd om mee te werken.
Tsja, wat is 'aanpassen' in deze? Tot in zekere zin moet je gewoon duidelijk zijn daarin. Ze hoeven echt niet met bitterballen en bier in een Oranje-shirt voor Nederland zitten te juichen op het EK, maar als je zegt "meer met Turkije te hebben dan met Nederland" of "scheit aan kaaskoppen" te hebben en (sommigen) zelfs gebrekkig of geen Nederlands spreken dan mag je idd gewoon weg naar het land waar je je meer thuis voelt. Het is de afgelopen 40-30 jaar wel gebleken dat de "doe maar waar je zin in hebt, je hoeft je niet aan te passen"-mentaliteit al helemaal niet werkt.

Als je van goede wil bent, dán verdien je idd alle hulp.
pi_167801670
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 20:45 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
De Marokkanen en Turken moeten beter integreren. Maar dat zou alleen gaan als ze daarvoor de kans krijgen. En met een "aanpassen of oprotten" mentaliteit voelen ze zich niet bepaald gemotiveerd om mee te werken.
Dan gaan ze toch weg? Ik zie het probleem niet. Ik zou willen dat we eindelijk eens een "aanpassen of oprotten"-mentaliteit aannamen in Nederland. Zachte heelmeesters maken namelijk stinkende wonden.
pi_167801858
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 23:03 schreef Roland010 het volgende:
Zo moeilijk is het eigenlijk niet: genuanceerd je eigen vrijheden/cultuur beschermen zonder direct moslims als mensen en groep aan te vallen. Het enige wat je moet doen is gewoon duidelijk zijn: hier mag je zijn wie je wil en geloven in wat je wil, zolang je anderen diezelfde vrijheid ook geeft. Wet en geloof blijven voor 100 % gescheiden. Dit zullen zelfs best veel moslims gewoon met je eens zijn.
Ik wens onze vrijheden en cultuur te beschermen zonder dat het een doel op zich is om dat genuanceerd te doen. Ik kan over heel veel onderwerpen genuanceerd zijn, maar uitgerekend NIET over dat onderwerp.

Het is trouwens ook een naïeve gedachte om te denken dat veel moslims die opvatting delen. Driekwart van de Turken in Nederland stemt op Erdogan; een islamist (iemand die een politieke islam nastreeft).

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 23:03 schreef Roland010 het volgende:

Mijn alternatief (bij gebrek aan beter) is dan nog Rutte, hoewel ik het op een aantal punten niet met de VVD eens ben. Die zegt niet "weg met Marokkanen/moslims" maar "pleur op als je je niet kunt vinden in onze normen en waarden en je geen Nederlander voelt".
Die "pleur op" van Rutte is veel te vrijblijvend. Stoere taal in Zomergasten, maar er wordt op geen enkele wijze concreet beleid aan gekoppeld. De VVD heeft vier jaar lopen schutteren op Justitie en heeft meegewerkt aan het open-deuren-beleid waardoor grote aantallen migranten dit land zijn binnengekomen de afgelopen jaren.

Gezien het topic - een alternatief voor de PVV - zie ik sowieso niet hoe een partij uit de gevestigde orde dat alternatief kan zijn. Ik zie zo'n rol alleen weggelegd voor een partij die buiten de huidige gevestigde orde valt.
pi_167802591
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 20:47 schreef Azpilicueta het volgende:
Ze zijn niet gemotiveerd om eraan te werken omdat ze zich niet hoeven aan te passen. Trek het sociale vangnet onder hun kont vandaan en de zandratten verlaten vanzelf het schip.
Dat is een vrij naïeve gedachte.
pi_167802900
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 16:41 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee?
Dat je geen alternatief nodig hebt voor iets wat toch al geen goed idee is.
  zondag 1 januari 2017 @ 04:33:00 #36
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_167802912
Theo Hiddema zou mijn stem hebben.

Alleen moet je zoveel moeite doen om vanuit Australie te stemmen
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Moderator zondag 1 januari 2017 @ 04:43:41 #37
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_167802932
Wellicht VNL stemmen?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_167803489
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 02:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik wens onze vrijheden en cultuur te beschermen zonder dat het een doel op zich is om dat genuanceerd te doen. Ik kan over heel veel onderwerpen genuanceerd zijn, maar uitgerekend NIET over dat onderwerp.
Dat is ook lastig, maar zaak is dat je die vrijheden/cultuur beschermt door o.a. ALLE religie van de staat te scheiden. Zo sla je twee vliegen in 1 klap en geef je Moslims niet het idee dat we meten met 2 maten. Ook de SGP mag dan niet meer religie boven de wet proberen te stellen.

Je maakt gewoon een volledig consequent standpunt. Anders vragen ze waarom directe en indirecte religieuze inmenging in de politiek vanuit refo-hoek wel mag, als kerk en staat hier los gekoppeld van elkaar zijn en neutraal zijn.

1 Duidelijk signaal naar Frans model dus dat wij in Nederland vrij voor je zijn welk geloof je verkiest en direct de grondwet daarmee indekken tegen toekomstige aanvallen op de democratie van 'buitenaf', en dat we niet tegen Moslims zijn. Zolang de SGP die ruimte krijgt krijgen 'andere gelovigen' dat in principe ook. En moet je gaan verklaren waarom wij de deur voor Erdogan naar de EU dichtgooien als ze de doodstraf in gaan voeren omdat dat barbaars is, terwijl we zelf een religieuze partij in de kamer hebben die in z'n partijprogramma heeft staan dat ze de doodstraf willen..En het klopt nog ook.
quote:
Het is trouwens ook een naïeve gedachte om te denken dat veel moslims die opvatting delen. Driekwart van de Turken in Nederland stemt op Erdogan; een islamist (iemand die een politieke islam nastreeft).
En de helft van de Nederlanders bijna stemt op Wilders, die is (op zijn manier) tot even idiote dingen in staat zou zijn als ie de volledige macht zou krijgen.

Ik vraag me af hoeveel Turken/Moslims hier in Nederland daadwerkelijk voor Nederland de Islam in willen voeren voor de wet. Hoewel ik b.v. niets met DENK heb uiteraard, zijn die helemaal niet zo extreem in hun standpunten.hierover, dit is bijvoorbeeld veel minder radicaal dan de PVV:

quote:
Een Constitutioneel Hof dat toetst aan onze Grondwet
DENK vindt dat met de principes van onze Grondwet niet mag worden gemarchandeerd en dat de interpretatie ervan niet op een arbitraire wijze mag worden gepolitiseerd. DENK is daarom:

Vóór een Grondwetswijziging om rechterlijke toetsing aan onze
Grondwet door een Constitutioneel Hof mogelijk te maken
Sowieso komt er weinig directe Islam in hun programma naar voeren.
quote:
Die "pleur op" van Rutte is veel te vrijblijvend. Stoere taal in Zomergasten, maar er wordt op geen enkele wijze concreet beleid aan gekoppeld. De VVD heeft vier jaar lopen schutteren op Justitie en heeft meegewerkt aan het open-deuren-beleid waardoor grote aantallen migranten dit land zijn binnengekomen de afgelopen jaren.

Gezien het topic - een alternatief voor de PVV - zie ik sowieso niet hoe een partij uit de gevestigde orde dat alternatief kan zijn. Ik zie zo'n rol alleen weggelegd voor een partij die buiten de huidige gevestigde orde valt.
GeenPeil? Die hadden voor zoiets een bindende internet-poll opgesteld: hoeveel dobbelnegerts en andere geitenneukers wilt U toelaten in 2017? :P
pi_167803543
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 09:24 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Dat is ook lastig, maar zaak is dat je die vrijheden/cultuur beschermt door o.a. ALLE religie van de staat te scheiden. Zo sla je twee vliegen in 1 klap en geef je Moslims niet het idee dat we meten met 2 maten. Ook de SGP mag dan niet meer religie boven de wet proberen te stellen.

Je maakt gewoon een volledig consequent standpunt. Anders vragen ze waarom directe en indirecte religieuze inmenging in de politiek vanuit refo-hoek wel mag, als kerk en staat hier los gekoppeld van elkaar zijn en neutraal zijn.
ik hoor ze anders niet klagen over speciale uitzonderingen in de wet om halal slachten en huwelijksmigratie toe te staan... dus meten met 2 maten vinden ze prima zolang het maar in hun voordeel is ;)

Voor TS: ga druk uitoefenen op de SP om weer terug te gaan naar hun programma van 30 jaar terug. In vergelijking daarmee is Wilders een wegkijkende theedrinker.
  zondag 1 januari 2017 @ 09:59:02 #40
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_167803653
Stem op de PVV. Door het poldermodel zwakt het vanzelf af. Stem iets milders en door het poldermodel hou je een natte scheet over.
pi_167803901
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 09:36 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

ik hoor ze anders niet klagen over speciale uitzonderingen in de wet om halal slachten en huwelijksmigratie toe te staan... dus meten met 2 maten vinden ze prima zolang het maar in hun voordeel is ;)
Ik ben daar absoluut ook niet voor, maar meten met 2 maten deden 'wij' ook met b.v de zondagswet voor Christelijke feestdagen. Het is toch logisch dat een partij in hun eigen voordeel werkt? Zolang dat naast de belangen van anderen kan bestaan...
Ik ben overigens zoals gezegd tegen beide punten maar ik vind het niet direct Nederland Islamiseren. Hoewel je nooit weet hoe ze doorgaan als de macht zou doorgroeien.
quote:
Voor TS: ga druk uitoefenen op de SP om weer terug te gaan naar hun programma van 30 jaar terug. In vergelijking daarmee is Wilders een wegkijkende theedrinker.
Nu moet ik echt denken aan Communistische kameraden en grimmige acties en per definitie 'tegen' dingen zijn :P
pi_167803971
Hadden we maar jean marie le-pen.
pi_167804048
PVV is ook niet echt mijn ding. Ik stem op Theo Hiddema.
pi_167804139
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 01:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dan gaan ze toch weg? Ik zie het probleem niet. Ik zou willen dat we eindelijk eens een "aanpassen of oprotten"-mentaliteit aannamen in Nederland. Zachte heelmeesters maken namelijk stinkende wonden.
Waar heen dan? Dat is praktisch toch niet haalbaar.

Ik ben het volledig eens met TS.

Makkelijk geschreeuw over minder minder en oprotten er mee is alleen maar populistisch gelul zonder realistische oplossingen.
  zondag 1 januari 2017 @ 10:59:36 #45
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_167804244
Gewoon op Jezus leeft stemmen

http://www.jezusleeft.nl/programma/

_O_
Ik ben inmiddels overleden
pi_167804313
Helemaal eens met TS. Ik heb niks met de PVV, maar een serieus alternatief is er ook niet.
pi_167805098
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 09:24 schreef Roland010 het volgende:
Dat is ook lastig, maar zaak is dat je die vrijheden/cultuur beschermt door o.a. ALLE religie van de staat te scheiden. Zo sla je twee vliegen in 1 klap en geef je Moslims niet het idee dat we meten met 2 maten. Ook de SGP mag dan niet meer religie boven de wet proberen te stellen.

Je maakt gewoon een volledig consequent standpunt. Anders vragen ze waarom directe en indirecte religieuze inmenging in de politiek vanuit refo-hoek wel mag, als kerk en staat hier los gekoppeld van elkaar zijn en neutraal zijn.

1 Duidelijk signaal naar Frans model dus dat wij in Nederland vrij voor je zijn welk geloof je verkiest en direct de grondwet daarmee indekken tegen toekomstige aanvallen op de democratie van 'buitenaf', en dat we niet tegen Moslims zijn. Zolang de SGP die ruimte krijgt krijgen 'andere gelovigen' dat in principe ook. En moet je gaan verklaren waarom wij de deur voor Erdogan naar de EU dichtgooien als ze de doodstraf in gaan voeren omdat dat barbaars is, terwijl we zelf een religieuze partij in de kamer hebben die in z'n partijprogramma heeft staan dat ze de doodstraf willen..En het klopt nog ook.
Ik ben geen religie-fan (understatement), maar het christendom is onderdeel van cultuur en heeft ons land mede vormgegeven; de islam niet. Het idee dat we de invloed van de islam niet mogen beperken zonder ook het christendom te beperken, vind ik vreemd. Het is iets dat we onszelf opleggen en wijsmaken.

Elementen van de islam zijn ronduit staatsgevaarlijk. Bepaalde groepen radicale moslims zijn dat, met hun standpunten en doelen, eveneens. Dat moet worden benoemd en aan banden gelegd. De deur voor Turkije naar de EU kan wat mij betreft sowieso volledig dicht; we zijn Erdogan of welke Turk dan ook geen enkele verantwoording schuldig; we mogen zelf weten met welke landen we wel en niet samenwerking. Turkije ligt geografisch bijna volledig in Azië en kent een dominante religie (cultuur) die niet bij de onze past.

quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 09:24 schreef Roland010 het volgende:
En de helft van de Nederlanders bijna stemt op Wilders, die is (op zijn manier) tot even idiote dingen in staat zou zijn als ie de volledige macht zou krijgen.
De PVV heeft nog nooit meer dan 24 zetels gehaald, wat neerkomt op zo'n 16 procent van de stemmen; minder dan een derde van de helft. De PVV is een populistische partij met op veel fronten een irreëel verkiezingsprogramma, maar ik zie werkelijk niet wat de staatsgevaarlijke elementen zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 09:24 schreef Roland010 het volgende:
Ik vraag me af hoeveel Turken/Moslims hier in Nederland daadwerkelijk voor Nederland de Islam in willen voeren voor de wet. Hoewel ik b.v. niets met DENK heb uiteraard, zijn die helemaal niet zo extreem in hun standpunten.hierover, dit is bijvoorbeeld veel minder radicaal dan de PVV. (...)
Sowieso komt er weinig directe Islam in hun programma naar voeren.
Je gaat nog raar opkijken hoeveel moslims in Nederland niks liever willen dan de islam als basis van wet- en regelgeving. Of anders gezegd: ze plaatsen hun religie voortdurend boven de wet. Al deze mensen wonen in het verkeerde land en doen er goed aan om onmiddellijk te vertrekken. DENK is een wolf in schaapskleren. Wat in hun programma staat, zegt niks over hoe er werkelijk wordt gedacht. Vergelijk het maar met de Deense moskee die naar buiten toe gematigd en vredelievend overkwam, maar toen iemand binnen met de verborgen camera filmde, waren er haatpreken richting de westerse samenleving te zien.

DENK trekt radicale moslims aan. Mensen die normaal nooit gaan stemmen omdat ze niks op hebben met onze democratie, gaan deze keer wel. En ze stemmen op de anti-Nederlandse moslimpartij DENK.
  zondag 1 januari 2017 @ 12:15:15 #48
286575 Roces18
Chef de party
pi_167805127
forum voor democratie???
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 1 januari 2017 @ 12:26:59 #49
395292 oppanganjastyle
Smoke weed every day
pi_167805329
Zal me niets verbazen als blijkt dat DENK leden IS supporters zijn. Achterlijke partij, hopelijk komt de partij leider een dezer dagen onder een auto. Die ozturk is toch wel het goorste vetste varken van NL.
pi_167805460
Wilders wil je ook niet bij staatsbosbeheer, dan staan er een paar rotte bomen tussen, hakt hij het hele bos om.
pi_167806031
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 09:59 schreef Lunatiek het volgende:
Stem op de PVV. Door het poldermodel zwakt het vanzelf af. Stem iets milders en door het poldermodel hou je een natte scheet over.
Daar denk ik ook sterk aan. Dan wordt het meer een proteststem. Als de PVV de grootste partij wordt, krijgen ze in Den Haag wel het signaal dat de islamisering echt een probleem is wat een steeds grotere bedreiging wordt voor de Nederlandse samenleving.

Nu gebeurt er helemaal niks. Er wordt al jaren heftig gediscussierd over een burka-verbod, maar degenen die een burka droegen, doen dan nu nog steeds. En het gaat mij niet om het kledingsstuk op zich, maar om de mentaliteit.

Ik kan en wil je niet verbieden moslim te zijn. Maar als je ervoor kiest een levensstijl te leven die heel erg haaks staat op die van de normen en waarden van het land waarin je woont, moet je accepteren dat het voor jou beperkingen op bewegingsvrijheid geeft.
pi_167806058

Maar ik ga mij never nooit verlagen tot dit niveau :r
pi_167806833
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 12:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben geen religie-fan (understatement), maar het christendom is onderdeel van cultuur en heeft ons land mede vormgegeven; de islam niet. Het idee dat we de invloed van de islam niet mogen beperken zonder ook het christendom te beperken, vind ik vreemd. Het is iets dat we onszelf opleggen en wijsmaken.
Een flink deel van onze cultuur en zelfs onze grondwet komt idd voort uit de Joods-Christelijke religie. Maar het zijn veel dingen die ook maatschappelijk gezien werken, zonder dat je iemand ermee dwingt in God te geloven of om David te bidden. Dingen als niet moorden en stelen daar zullen de meeste mensen het mee eens zijn. Alleen dan met een onafhankelijke rechter die het oordeel velt en een gevangenis gebouwd als straf/hel.

Het is echter niet zo, dat wij overal alleen katholieke Bisschoppen als rechters neer gaan zetten die rechtstreeks uit de Bijbel hun straffen halen. Of we in de 2e kamer voor elke zitting moeten bidden tot Maria.

quote:
Elementen van de islam zijn ronduit staatsgevaarlijk. Bepaalde groepen radicale moslims zijn dat, met hun standpunten en doelen, eveneens. Dat moet worden benoemd en aan banden gelegd.
Belangrijk is om te zorgen dat de radicale Moslims geen voet aan de grond krijgen. Want 80 % van de Moslims zijn volgens mij op zichzelf goede mensen, alleen op de een of andere manier soms zeer beinvloedbaar door verkeerde leiders die de Koran kapen en onze wet er ondergeschikt mee proberen te maken. En dan niet alleen de extreme types die aan willen zetten tot geweld, maar ook net wat minder extreme, ideeen, door ze minachting te leren voor niet-Moslims. Elementen van de Koran zijn idd heel gevaarlijk te interpreteren als je dat bewust wil doen. Geldt overigens ook voor het Oude Testament, dat is ook bijna even lomp.

Als je nu echter alle Moslims opeens als minder gaat behandelen dan krijg je precies de gematerigde moslims en al helemaal die twijfelend op het randje staan (vooral jongeren) bij die figuren. We moeten eerder signaleren en duidelijker zijn en makkelijker in straffen/uitzetten (indien mogelijk) voor mensen die groepen opzetten tegen de wet. En wat mij betreft ook alle religieuze scholen verbieden en mengen. Onderwijs moet neutraal in de basis zijn, geloof doe je thuis. Zo maak je ook een punt dat hier in Nederland geen geloof pf mens beter of slechter is.

quote:
De PVV heeft nog nooit meer dan 24 zetels gehaald, wat neerkomt op zo'n 16 procent van de stemmen; minder dan een derde van de helft. De PVV is een populistische partij met op veel fronten een irreëel verkiezingsprogramma, maar ik zie werkelijk niet wat de staatsgevaarlijke elementen zijn.
Ooit gelezen met wat voor totalitair regime Wilders de PVV leidt? En hoe hij alleen tweets etc. naar buiten stuurt, zonder ooit een keer iets te lezen of beantwoorden? Dat zijn van die 100 % dictator in de dop-trekjes, alleen zenden en nooit open staan voor een vraag of mening van degene waar ie heen zendt. Niet perse z'n punten zijn gevaarlijk, maar meer zijn manier van leiding geven. Waaronder ook het niet kunnen sluiten van compromissen en bereid zijn de boel op te blazen.

quote:
Je gaat nog raar opkijken hoeveel moslims in Nederland niks liever willen dan de islam als basis van wet- en regelgeving. Of anders gezegd: ze plaatsen hun religie voortdurend boven de wet. Al deze mensen wonen in het verkeerde land en doen er goed aan om onmiddellijk te vertrekken. DENK is een wolf in schaapskleren. Wat in hun programma staat, zegt niks over hoe er werkelijk wordt gedacht. Vergelijk het maar met de Deense moskee die naar buiten toe gematigd en vredelievend overkwam, maar toen iemand binnen met de verborgen camera filmde, waren er haatpreken richting de westerse samenleving te zien.

DENK trekt radicale moslims aan. Mensen die normaal nooit gaan stemmen omdat ze niks op hebben met onze democratie, gaan deze keer wel. En ze stemmen op de anti-Nederlandse moslimpartij DENK.
Wie religie boven de wet stelt moet idd gewoon strafbaar gesteld worden en uit z'n omgeving weggehaald worden. De moskee waar ie altijd preekte onder curatele en opschonen. Bij weer de fout ingaan voorlopig dicht.

Als je ze uit kan zetten dan graag, anders paspoort innemen en in een zwaar lang heropvoedingskamp met gematigde Imams en met psychologen die hem drillen tot ie geestelijk gebroken is. Daarna lange werkstraffen in 'goede moskees' of zelfs kerken of synagoges laten uitvoeren waar ie veel in contact moet staan met de mensen daar, maar heel respectvol en welkom behandeld wordt.

Klinkt misschien allemaal heel soft, maar ik denk dat dit (of uitzetten) de enige optie is. In de gevangenis radicaliseren ze alleen maar en gaan ze gewoon verder met mensen ronselen. Om daarna als 'martelaar' weer in z'n oude omgeving te komen om te preken dat Nederlanders Moslims opsluiten om hun geloof.

[ Bericht 3% gewijzigd door Roland010 op 01-01-2017 14:14:09 ]
  zondag 1 januari 2017 @ 14:17:13 #54
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_167807249
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 04:33 schreef Maikuuul het volgende:
Theo Hiddema zou mijn stem hebben.

Alleen moet je zoveel moeite doen om vanuit Australie te stemmen
Zit jij in Australië tegenwoordig? :D
pi_167807374
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 13:10 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Daar denk ik ook sterk aan. Dan wordt het meer een proteststem. Als de PVV de grootste partij wordt, krijgen ze in Den Haag wel het signaal dat de islamisering echt een probleem is wat een steeds grotere bedreiging wordt voor de Nederlandse samenleving.

Nu gebeurt er helemaal niks. Er wordt al jaren heftig gediscussierd over een burka-verbod, maar degenen die een burka droegen, doen dan nu nog steeds. En het gaat mij niet om het kledingsstuk op zich, maar om de mentaliteit.

Ik kan en wil je niet verbieden moslim te zijn. Maar als je ervoor kiest een levensstijl te leven die heel erg haaks staat op die van de normen en waarden van het land waarin je woont, moet je accepteren dat het voor jou beperkingen op bewegingsvrijheid geeft.
Maar dan zou je dat wel moeten doen op basis van het verbieden van gezichtsbedekkende kleding, niet op basis van dat het een Burka is. Want dát zou juist haaks staan op onze normen en waarden: iemand op basis van een specifiek geloof pakken. Door een gezichtsbedekkend kleding-verbod laat je zien dat 1. we je geloof respecteren maar dat de wet altijd zwaarder weegt Je kan gewoon een hoofddoekje op doen, als je dat zo belangrijk vindt.
2.bewaak je tegenlijkertijd onze cultuur, want die is niet dat je je hele gelaat compleet verstopt. Omdat mensen dat onveilig vinden voelen (je gaat immers ook niet met een bivakmuts oplopen de hele dag) en omdat er geen zicht is op wie of wat er onder zit. Zo kan elke (gezochte) crimineel of terrorist wel een burka opdoen en 3. beter voor de integratie, normaal met mensen communiceren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Roland010 op 01-01-2017 14:30:35 ]
  zondag 1 januari 2017 @ 15:03:52 #56
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_167808050
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 14:17 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Zit jij in Australië tegenwoordig? :D
Ben nu een maandje in Australie. Hiervoor heb ik 7 maanden door Azie gereisd.

Mijn plan is dan ook een wereldreis te maken van een jaar of 3.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zondag 1 januari 2017 @ 15:07:02 #57
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_167808107
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 15:03 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Ben nu een maandje in Australie. Hiervoor heb ik 7 maanden door Azie gereisd.

Mijn plan is dan ook een wereldreis te maken van een jaar of 3.
Wow, gaaf. Waar post je de reisverhalen? :+
  zondag 1 januari 2017 @ 15:13:43 #58
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_167808222
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 15:07 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wow, gaaf. Waar post je de reisverhalen? :+
Ik houd voor mezelf een soort dagboek bij waar ik elke week wel een pagina of 2 schrijf over de dingen die ik heb meegemaakt. Leuk voor als ik wat ouder ben.

Af en toe post ik wel eens wat foto's op Facebook, 1x per maand ofzo

Heb persoonlijk geen behoefte om een blog bij te houden. Als ik kijk naar andere mensen vind ik het te tijdrovend en het leidt af van het moment dat zich dan afspeelt. Waardoor men meer bezig met hun blog in hun hoofd dan te genieten van het moment.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_167808526
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 15:03 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Ben nu een maandje in Australie. Hiervoor heb ik 7 maanden door Azie gereisd.

Mijn plan is dan ook een wereldreis te maken van een jaar of 3.
Baas ^O Hoe chill.
pi_167808567
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 16:48 schreef Swlabr het volgende:
CDA.
Die zijn voor godsdienstvrijheid...
pi_167810982
VNL is wel een soort alternatief met wat meer gematigde realistische ideeen. En het enige alternatief dat kans maakt op 1 of 2 zetels.

Maar ik ben zelf nog erg zwevend, dus ik weet nog niet wat ik doe. In ieder geval niet de PVV, dat is mij echt te veel de Geert Wilders one man show.
٩๏̯͡๏)۶
pi_167848844
Bekend probleem... Al zie je gelukkig wel dat andere partijen, zelfs de PvdA, nu ook PVV-standpunten beginnen in te nemen, zij het wel met een vertraging van een jaar of 5-10. Ach, beter ten halve gekeerd...

Op die nieuwe partijen (VNL, Nieuwe Wegen, Thierry Baudet, etc) stemmen gaat hem ook niet worden, die halen hooguit 1-2 zetels en kunnen weinig betekenen.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 08:01:10 #63
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_167848875
TS wat vindt jij van grondwetartikel 1, vrijheid van religie?

Jij vindt dat geloof niet hoort in de westerse maatschappij neem ik aan en wilt daarom een soort atheïstische sharia van Nederland maken maar als je de geschiedenisboeken open slaat zie je dat niet geloof een van de grootste redenen was voor moord maar het westen en zijn drang naar meer kapitaal en geld of eigenlijk de gehele mensheid
  dinsdag 3 januari 2017 @ 08:19:51 #64
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_167849009
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 07:55 schreef MAHL het volgende:
Bekend probleem... Al zie je gelukkig wel dat andere partijen, zelfs de PvdA, nu ook PVV-standpunten beginnen in te nemen, zij het wel met een vertraging van een jaar of 5-10. Ach, beter ten halve gekeerd...

Op die nieuwe partijen (VNL, Nieuwe Wegen, Thierry Baudet, etc) stemmen gaat hem ook niet worden, die halen hooguit 1-2 zetels en kunnen weinig betekenen.
Zo tegen de verkiezingen doen alle partijen of ze het licht gezien hebben. Alles voor de zeteltjes. Rutte brulde voor de verkiezingen "minder Europa". D666 had het erover dat Europa beter moest. Wat heb je daar verder van teruggezien bij die partijen de afgelopen jaren? Heb je een plan of ontwerp van D666 gezien hoe een moderne EU er uit zou moeten zien? Wat heeft de VVD ondernomen om de invloed van Bussel terug te dringen?
pi_167849019
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 16:48 schreef Swlabr het volgende:
CDA.
o ja jij gaf mij dat geweldige album van f hardy _O_

nog steeds genieten O+
  dinsdag 3 januari 2017 @ 08:57:13 #66
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_167849383
SGP
pi_167854453
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 08:21 schreef Drug het volgende:

[..]

o ja jij gaf mij dat geweldige album van f hardy _O_

nog steeds genieten O+
O+
pi_167854492
Onterechte klacht. Stem SGP. _O_ _O_ _O_ Kees van der Staaij _O_ _O_ _O_
pi_167854513
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 15:03 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Ben nu een maandje in Australie. Hiervoor heb ik 7 maanden door Azie gereisd.

Mijn plan is dan ook een wereldreis te maken van een jaar of 3.
Heb je je brommer ook meegenomen?
:P
pi_167861049
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 08:19 schreef the-eye het volgende:

[..]

Zo tegen de verkiezingen doen alle partijen of ze het licht gezien hebben. Alles voor de zeteltjes. Rutte brulde voor de verkiezingen "minder Europa". D666 had het erover dat Europa beter moest. Wat heb je daar verder van teruggezien bij die partijen de afgelopen jaren? Heb je een plan of ontwerp van D666 gezien hoe een moderne EU er uit zou moeten zien? Wat heeft de VVD ondernomen om de invloed van Bussel terug te dringen?
Het inlegvelletje bij het verdrag omtrent Oekraïne, toch?
pi_167861143
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 08:01 schreef wickedmen het volgende:
TS wat vindt jij van grondwetartikel 1, vrijheid van religie?
Maar wil dat zeggen dat we de samenleving nog verder moeten ontwrichten met meer import en minder integratie?

De meeste moslims hebben tevens weinig op met dat grondwetsartikel, getuige hun respect jegens vrouwen, homo's, joden en ongelovigen.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 19:59:02 #72
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_167863494
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 18:35 schreef MAHL het volgende:

[..]

Maar wil dat zeggen dat we de samenleving nog verder moeten ontwrichten met meer import en minder integratie?

De meeste moslims hebben tevens weinig op met dat grondwetsartikel, getuige hun respect jegens vrouwen, homo's, joden en ongelovigen.
What the fuck kan mij die import of minder integratie schelen, we hebben niks voor niks een rechtsdemocratie.

Als we domme polarisatieregels gaan maken a la 10 jarige kunnen we net zo goed meteen de democratie afschaffen en er gewoon een extreem rechts sharia van maken
  dinsdag 3 januari 2017 @ 20:00:03 #73
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_167863513
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 18:35 schreef MAHL het volgende:
De meeste moslims hebben tevens weinig op met dat grondwetsartikel, getuige hun respect jegens vrouwen, homo's, joden en ongelovigen.
Ja? Hoe kom je aan dit? Heb je de "meeste Moslims" gezien, gesproken of dit zien doen? Of is dit gewoon een simpele onderbuikgevoel zonder je verstand te gebruiken?

Beetje jammer dit MAHL, had je slimmer ingeschat
  dinsdag 3 januari 2017 @ 20:03:28 #74
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_167863583
je kan altijd nog stemmen op kuzu
pi_167864376
Strategisch gezien kan je het beste op de PVV stemmen als je puur een anti Islam stem wil uitbrengen.

Er zijn alternatieven partijen (zoals VNL en Forum voor democratie). Bekijk hun programma eens.
Hou wel rekening mee dat deze partijen hoogstwaarschijnlijk een stuk minder stemmen ontvangen en zullen met geluk op 1 a 2 zetels uit te komen. En dat zet weinig zoden aan de dijk.
pi_168182723
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 16:49 schreef Swlabr het volgende:
Als je mentaal niet in orde een alternatief vindt ja.
wat is er niet in orde aan Baudet/FvD?

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 16:48 schreef Swlabr het volgende:
CDA.
wat is er in orde aan CDA?
pi_168182775
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 03:25 schreef ikwordtergekvan het volgende:

[..]

wat is er niet in orde aan Baudet/FvD?

[..]

wat is er in orde aan CDA?
Die Baudet is een ongelooflijke eikel die bovendien echt van toeten noch blazen weet. Hij IS geen politicus en hoort daar ook niet. Democratie klopt niet, de partij nog minder. Hij is ook voor referenda, dan ben je dus echt niet goed in je bovenkamer en een populist pur sang.

CDA is prima. Ik stem er niet op, maar het is een mooie gematigde tussenweg. Niet links, niet helemaal rechts, niet populistisch en ze hebben het altijd prima gedaan. Ik mis CDA O+
pi_168183153
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 03:46 schreef Swlabr het volgende:

[..]

Die Baudet is een ongelooflijke eikel die bovendien echt van toeten noch blazen weet. Hij IS geen politicus en hoort daar ook niet. Democratie klopt niet, de partij nog minder. Hij is ook voor referenda, dan ben je dus echt niet goed in je bovenkamer en een populist pur sang.

CDA is prima. Ik stem er niet op, maar het is een mooie gematigde tussenweg. Niet links, niet helemaal rechts, niet populistisch en ze hebben het altijd prima gedaan. Ik mis CDA O+
Zit CDA ook te overwegen... Alleen die Bruma vindt ik niets, en ze mogen m.i. wat hardere asielpolitiek bedrijven. Aan de andere kant, Omtzigt _O_
pi_168187291
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 03:46 schreef Swlabr het volgende:

[..]

Die Baudet is een ongelooflijke eikel die bovendien echt van toeten noch blazen weet. Hij IS geen politicus en hoort daar ook niet. Democratie klopt niet, de partij nog minder. Hij is ook voor referenda, dan ben je dus echt niet goed in je bovenkamer en een populist pur sang.

CDA is prima. Ik stem er niet op, maar het is een mooie gematigde tussenweg. Niet links, niet helemaal rechts, niet populistisch en ze hebben het altijd prima gedaan. Ik mis CDA O+
ik zie geen steekhoudend argument tegen fvd of baudet. volgens mij is ook geen partij tegen referenda behalve vvd.

cda is zo christelijk als het kan, je weet dus helemaal niet wat je er aan hebt, zeker niet in het islam debat omdat ze bang zijn de eigen religieuze rechten te verliezen. van het cda mag ik niet met een pilletje rustig sterven, dan ben je sowieso een misselijke partij.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')